Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05:46
Piet19882 schreef op maandag 2 juni 2025 @ 08:13:
[...]

Weet je zeker dat het in jouw geval niet de onderplaat van de batterij is? Dat is in dit geval niet aan de orde namelijk, dit is een reguliere onderplaat die elke auto heeft aan de voorkant. Die kit je lastig vast, gezien het materiaal en de reguliere wijze van bevestiging.
Ik heb geen idee. Heb toch het idee dat elke garage je altijd maar de halve waarheid verteld.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet19882
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 10-06 07:18
Phusebox schreef op maandag 2 juni 2025 @ 08:24:
[...]

Ik heb geen idee. Heb toch het idee dat elke garage je altijd maar de halve waarheid verteld.
Volgens mij heb ik jou eerder horen roepen dat het ging om de onderplaat van de batterij (kan het mis hebben), het kan dus zijn dat ze die opnieuw vastkitten als dat procedure vanuit de fabrikant is. Als het van origine ook gekit zit, is kitten een prima oplossing toch?
Dit gaat om een andere (de voorste) bodemplaat. Je zou kunnen kijken of die ook op de hoeken zoals op de afbeelding te zien is los zit, kan jouw dealer daar ook naar kijken. Zo maken we iedereen wijzer en lossen we sneller issues op, toch? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Piet19882 schreef op maandag 2 juni 2025 @ 09:52:
[...]

Volgens mij heb ik jou eerder horen roepen dat het ging om de onderplaat van de batterij (kan het mis hebben), het kan dus zijn dat ze die opnieuw vastkitten als dat procedure vanuit de fabrikant is. Als het van origine ook gekit zit, is kitten een prima oplossing toch?
Dit gaat om een andere (de voorste) bodemplaat. Je zou kunnen kijken of die ook op de hoeken zoals op de afbeelding te zien is los zit, kan jouw dealer daar ook naar kijken. Zo maken we iedereen wijzer en lossen we sneller issues op, toch? :)
Ik zal het vragen over een paar weken als de beurt gepland staat. Zou wel verklaren waarom ze de auto 2 dagen nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16:25
Wanneer geeft de auto eigenlijk een melding dat je op onderhoud moet, ik heb nu 28200 km en nog geen melding ontvangen?

11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
izzet3838 schreef op maandag 2 juni 2025 @ 10:08:
Wanneer geeft de auto eigenlijk een melding dat je op onderhoud moet, ik heb nu 28200 km en nog geen melding ontvangen?
Met de huidige wachttijden bij de garages te laat ;)
Maar volgens mij wat ik me herinner ergens tussen de 500 en 1000km van tevoren?

Bij mijn garage moet je 3 maanden van tevoren een afspraak maken, dus als je dan wacht tot die melding ben je te laat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Zou heel snel onderhoud gaan regelen en niet boven de 30k uitkomen als je de auto privé rijdt.

Kia is blijkbaar erg streng -> te laat onderhoud, geen garantie (gaf mijn dealer aan)

edit: en zal best dat ze daar juridisch niet mee weg komen, maar heb persoonlijk geen zin om een dergelijk traject om je gelijk te halen te moeten doorlopen...

[ Voor 16% gewijzigd door jeroenkb op 02-06-2025 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 17:40
jeroenkb schreef op maandag 2 juni 2025 @ 11:27:
[...]

Zou heel snel onderhoud gaan regelen en niet boven de 30k uitkomen als je de auto privé rijdt.

Kia is blijkbaar erg streng -> te laat onderhoud, geen garantie (gaf mijn dealer aan)

edit: en zal best dat ze daar juridisch niet mee weg komen, maar heb persoonlijk geen zin om een dergelijk traject om je gelijk te halen te moeten doorlopen...
Prive is 30K en bij zakelijk pas vanaf 60k of 2 jaar.
Is dat niet raar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_dude
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Dat klopt ook niet. Iedere 30k een beurt is mandatory. Ook zakelijk. En dat overschrijden loopt ook los. Gewoon een afspraak met de dealer maken. Binnen het redelijke +- 15% zal garantie gewoon claimbaar zijn. Zeker met de drukte in de werkplaatsen van nu.

[ Voor 12% gewijzigd door king_dude op 02-06-2025 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc4547
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 13-06 06:59
Let er op dat je alvast een afspraak maakt want Kia kan lastig zijn als je over de 30.000 heen bent m.b.t de garantie, als je niet voor een beurt bent geweest. Dat er geen plek is isiets anders maar dan heb je jezelf wel gemeld.

Zeer happy met mijn 2e EV6, van Gravity Blue naar Dark Forest Green, beide RWD 77,8 KW Bij vlagen ben ik geniaal, jammer dat het vaak windstil is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
king_dude schreef op maandag 2 juni 2025 @ 22:53:
Dat klopt ook niet. Iedere 30k een beurt is mandatory. Ook zakelijk. En dat overschrijden loopt ook los. Gewoon een afspraak met de dealer maken. Binnen het redelijke +- 15% zal garantie gewoon claimbaar zijn. Zeker met de drukte in de werkplaatsen van nu.
Is bovenstaande mbt die 15% ergens op gebaseerd of jouw mening?

Mijn dealer was er namelijk redelijk stellig in dat je toch echt onder de 30k moet blijven om garantiegedoe te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ik heb vorige week mijn laadsnelheid ook eens veranderd, maar nu gaat ie niet meer terug. Staat in de auto op 100% maar ik haal overal nog maar de 60% die ik dus vorige week heb ingesteld...

Buggy software. Erg fijn dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 16:31
Vreemd. Systeem resetten @Phusebox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petertenboer
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12:26
Phusebox schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 07:50:
Ik heb vorige week mijn laadsnelheid ook eens veranderd, maar nu gaat ie niet meer terug. Staat in de auto op 100% maar ik haal overal nog maar de 60% die ik dus vorige week heb ingesteld...

Buggy software. Erg fijn dit.
Tot nu toe nog geen problemen ondervonden met terugschakelen van 100 naar 60 en weer terug.

Vandaag wel met een 11Kw paal kunnen testen dat 60% inderdaad de snelheid terugzet naar 6,6 Kw. Bij een 22 Kw paal werkt het dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
marc4547 schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 06:33:
[...]

Let er op dat je alvast een afspraak maakt want Kia kan lastig zijn als je over de 30.000 heen bent m.b.t de garantie, als je niet voor een beurt bent geweest. Dat er geen plek is isiets anders maar dan heb je jezelf wel gemeld.
Mailtje van de dealer gehad zojuist ik mag langs op 30 juni, heb al aangegeven dat de wagen dan mogelijk licht boven de 30k kan geraken(100 en km's).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Piet19882 schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 15:16:
[...]

&

[...]

&

[...]

Zou het dit niet kunnen zijn?

[Afbeelding]
Zo dan, dat zou wel heel erg chill zijn als dat het zou zijn.
Ik heb hier ook last van dat geluid en de garage kon niets vinden, dus ik kruip zo ook even onder de auto.
Zou wel slordig zijn zeg...

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet19882
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 10-06 07:18
Atlas schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 14:38:
[...]

Zo dan, dat zou wel heel erg chill zijn als dat het zou zijn.
Ik heb hier ook last van dat geluid en de garage kon niets vinden, dus ik kruip zo ook even onder de auto.
Zou wel slordig zijn zeg...
Bijgeluid onderzoeken, zeker die met wind te maken hebben, zijn erg lastig soms.. Het hoeft maar net op een plek te vibreren natuurlijk. Maar het zou kunnen dat dit het ook bij jou is. Maar nogmaals, maak het niet zelf vast, vraag je dealer door ze hierop te wijzen, ook zij kunnen hier van leren natuurlijk en zijn ook mensen die liever jouw problemen verhelpen. Ik weet niet of er iets van afwatering achter zit wat je dan dus problemen oplevert als je het zelf doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• petertenboer
Zelf heb ik de “kaart” update onlangs via OTA aangeboden gekregen en geïnstalleerd.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd of een ieder hier in dit forum dit ook al heeft mogen ontvangen. Of zijn er nog steeds berijders die de update niet hebben kunnen installeren?

Op de update site van Kia wordt namelijk nog steeds niets aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacovdh
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 11-06 23:25
Ik heb nog niets gezien. MY 2023

KIA EV6 plus advanced; Sonos sub, beam, 3x play5; Asus Zenbook i7-64b-16GB; 10+21 PV Steca/SMA;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarman
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
petertenboer schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 10:36:
Zelf heb ik de “kaart” update onlangs via OTA aangeboden gekregen en geïnstalleerd.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd of een ieder hier in dit forum dit ook al heeft mogen ontvangen. Of zijn er nog steeds berijders die de update niet hebben kunnen installeren?

Hier al een enkele week geleden geïnstalleerd via OTA.

KIA EV6 GT-Line 77,4 RWD MY23

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox

Heb hier ook geen melding gehad van een OTA update (maar die zijn ook verlopen) dus daar ga ik niet voor betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimaBB
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 13-06 15:15
Solarman schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 11:49:
[...]

Hier al een enkele week geleden geïnstalleerd via OTA.
Zou Kia op deze manier een OTA abbo willen gaan afdwingen voor rijders die up-to-date willlen blijven van de laatste versies van zowel de entertainment versie als ook de kaartversie?

Het lijkt er op dat Kia een download/USB install van alleen de laatste kaartversie niet mogelijk maakt.

Via download/USB install is weliswaar de laatste entertainment update te verkrijgen.
Maar dan alleen in combi met de op dat moment (van dus entertainment versie) de laatste kaartversie.

Kia EV6 Plus Advanced AWD Aurora Black Pearl 2022 | Kia EV3 Plus Advanced Aventurine Green 2025

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitaktus19
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12-06 16:32

Ja bij terugkomst in NL na de meivakantie. Kan toeval zijn, maar in het buitenland geen melding gehad en bij de eerste rit in NL direct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie van Til
  • Laatst online: 14-06 23:00

Harrie van Til

Doe maar blauw

Een paar weken gelden via OTA aangeboden gekregen en geïnstalleerd.

EV6 77kWh, Light, Gravity Blue MY2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
PrimaBB schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 12:30:
[...]

Zou Kia op deze manier een OTA abbo willen gaan afdwingen voor rijders die up-to-date willlen blijven van de laatste versies van zowel de entertainment versie als ook de kaartversie?

Het lijkt er op dat Kia een download/USB install van alleen de laatste kaartversie niet mogelijk maakt.

Via download/USB install is weliswaar de laatste entertainment update te verkrijgen.
Maar dan alleen in combi met de op dat moment (van dus entertainment versie) de laatste kaartversie.
Durf ik nog niet hardop te zeggen.
In USA is er nl. geen update voor de ccNc versie (en de huidige update is op PAUZE gezet daar), en in Canada is er helemaal nog geen update.
Kan dus zijn dat ze momenteel alleen de kaarten updaten om die alvast bj te werken.(Geef ik ze even het voordeel van de twijfel..... ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:58

The Wizard

Moderator Mobile
Harrie van Til schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 13:02:
[...]

Een paar weken gelden via OTA aangeboden gekregen en geïnstalleerd.
Kaart of entertainment update, de laatste update was nl alleen een entertainment update, de kaart is nog de oude versie (Gen5W), een kaart update duurt ook veel langer om te installeren, de laatste update was zo klaar.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
The Wizard schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 13:38:
[...]

Kaart of entertainment update, de laatste update was nl alleen een entertainment update, de kaart is nog de oude versie (Gen5W), een kaart update duurt ook veel langer om te installeren, de laatste update was zo klaar.
Vreemd, mijn kaartversie is wel degelijk nieuwer dan de vorige.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• petertenboer
Solarman schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 14:17:
[...]

Vreemd, mijn kaartversie is wel degelijk nieuwer dan de vorige.
Het is inderdaad óók een kaartupdate.
De nieuwe ringweg van Groningen staat er nu ook op en in de vorige kaart nog niet kan ik uit eigen ervaring melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GHorsie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-06 13:24
Nou het kan zijn dat ze die updates inderdaad niet meer gaan aanbieden
Zie https://www.kia.com/de/se...-anleitungen/navi-update/

Daar staat dat je de update kunt laten uitvoeren bij een KIA dealer, natuurlijk bij een beurt. Er wordt niets vermeld over het downloaden van de update.

Op de Nederlandse site staat nog wel een link naar de update website

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elhovo
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 14:04
GHorsie schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 21:53:
Nou het kan zijn dat ze die updates inderdaad niet meer gaan aanbieden
Zie https://www.kia.com/de/se...-anleitungen/navi-update/

Daar staat dat je de update kunt laten uitvoeren bij een KIA dealer, natuurlijk bij een beurt. Er wordt niets vermeld over het downloaden van de update.

Op de Nederlandse site staat nog wel een link naar de update website
Ik vraag me af hoeveel mensen 70 euros per jaar gaan betalen voor een flut-update van het infotainment system en wat kaartmateriaal. Wat mij betreft overspelen ze hun hand.

Ik zou als bezitter van een Gen5Wide auto wellicht bereid zijn om 20 euro per jaar te betalen voor nieuwe kaarten. Als ik ccNC had wellicht 50 euro voor systeemupdates (als ze echt iets toevoegen). Meer niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GHorsie
  • Laatst online: 14-06 13:24
Elhovo schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 22:03:
[...]

Ik vraag me af hoeveel mensen 70 euros per jaar gaan betalen voor een flut-update van het infotainment system en wat kaartmateriaal. Wat mij betreft overspelen ze hun hand.

Ik zou als bezitter van een Gen5Wide auto wellicht bereid zijn om 20 euro per jaar te betalen voor nieuwe kaarten. Als ik ccNC had wellicht 50 euro voor systeemupdates (als ze echt iets toevoegen). Meer niet.
2 auto's geleden moest ik 120 euro betalen voor een kaart update van alleen Nederland. En die update bevatte kaart materiaal van 2 jaar oud...
Die updates gingen niet sneller. Het jaar daarop weer 120 euro voor een kaart update die dan weer 2 jaar oud was. Maar dan wel nieuwer als de vorige :)

Ik heb toen maar een TomTom gekocht voor in de auto.
De vorige auto kreeg elk kwartaal een update die hij via mijn telefoon download. De internet verbinding ging dus via mijn Wifi hotspot. En daardoor had ik ook file informatie.

Nu heb ik een auto met standaard internet verbinding, wat ik ook best via mijn telefoon had willen laten lopen, en nu ga ik naar 1 kaart update per jaar. Toen ik de auto bestelde (en kreeg) was het nog 2x per jaar. Laten we hopen dat we dit dan nog wel gratis zelf kunnen blijven doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• king_dude
  • Niet online
jeroenkb schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 07:32:
[...]

Is bovenstaande mbt die 15% ergens op gebaseerd of jouw mening?

Vsn de mannen die achter de toonbank zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r0el
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Inmiddels langs de dealer geweest. Dealer bevestigt het probleem en geeft aan dat hier een campagne voor is, maar dat die niet actief wordt opgevolgd. Is een set met bouten en ringen die besteld moet worden. Aparte afspraak voor montage is niet nodig, kan keertje na de lunch.

[ Voor 7% gewijzigd door r0el op 06-06-2025 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickg84
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17:15
Ik rij van huis en de audio werkt perfect. Ik stop bij een tankstation en ga naar de wc. 5 /10 minuten stop. Ik rij weer weg en het meridian systeem klinkt alsof het in een sok zit. Geen hoge tonen en klinkt gewoon als een AM radio.

Gisteren een update gehad maar vanochtend deed de radio het gewoon. Bluetooth, kabel radio alles klinkt heel slecht. Heeft er iemand zoiets meegemaakt ? Awd 2022 met meridian systeem. Klinkt namelijk als software maar hoop niet dat het ineens de versterker is. Heb de auto net 2 dagen en heeft 40k gelopen

Update: net 10 minuten de auto uit en hij doet het weer normaal.. vreemd

[ Voor 6% gewijzigd door Rickg84 op 07-06-2025 11:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sQuare
  • Laatst online: 13-06 07:20
Rickg84 schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 11:04:
Ik rij van huis en de audio werkt perfect. Ik stop bij een tankstation en ga naar de wc. 5 /10 minuten stop. Ik rij weer weg en het meridian systeem klinkt alsof het in een sok zit. Geen hoge tonen en klinkt gewoon als een AM radio.

Gisteren een update gehad maar vanochtend deed de radio het gewoon. Bluetooth, kabel radio alles klinkt heel slecht. Heeft er iemand zoiets meegemaakt ? Awd 2022 met meridian systeem. Klinkt namelijk als software maar hoop niet dat het ineens de versterker is. Heb de auto net 2 dagen en heeft 40k gelopen

Ja dat herken ik en heb ik sporadisch zonder aanwijsbare rede.

EV6 77kWh Plus RWD MY:22

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile

Heb ik ook 2x gehad, reset met een paperclipje werkt ook goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox

Wacht maar tot je het issue krijgt dat je speakers bijna opgeblazen worden met een vervormde teringherrie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bo0bz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-06 23:19
Voor het navigeren gebruik ik voornamelijk android auto met verschillende apps. In de zomer gaan wij naar zuid-frankrijk en wil ik graag de auto de route laten bepalen voor het preconditioneren van de accu i.c.m. andere laadapps. Wat mij stoort aan de Kia navigatie is dat alleen de aankomsttijd op het scherm staat en niet hoeveel uren/minuten de rit nog duurt. Is er een manier op dit wel op het scherm te krijgen?

7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | PVoutput | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinblokhuis
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 14-06 14:43
Een wat algemenere vraag van mijn kant: Hoe werkt dat preconditioneren van de accu op basis van de navigatie? Hoe stel ik in dat dat gebeurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
Bo0bz schreef op maandag 9 juni 2025 @ 09:33:
Voor het navigeren gebruik ik voornamelijk android auto met verschillende apps. In de zomer gaan wij naar zuid-frankrijk en wil ik graag de auto de route laten bepalen voor het preconditioneren van de accu i.c.m. andere laadapps. Wat mij stoort aan de Kia navigatie is dat alleen de aankomsttijd op het scherm staat en niet hoeveel uren/minuten de rit nog duurt. Is er een manier op dit wel op het scherm te krijgen?
Geen antwoord op je vraag, maar is preconditioneren niet vooral een winterding en het voordeel in de zomer verwaarloosbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAuutB
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 10:32
Klok minus klok is resterende reistijd (toch?).

Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• petertenboer
http://webmanual.kia.com/...tartedwithnavigation.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiorano
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:52
jeroenkb schreef op maandag 9 juni 2025 @ 11:01:
[...]

Geen antwoord op je vraag, maar is preconditioneren niet vooral een winterding en het voordeel in de zomer verwaarloosbaar?
Correct!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRebell
  • Laatst online: 13:27
Het kan een slecht voorbeeld zijn, maar ik zie bij verwijzing 9 (verwachte aankomsttijd en resterende tijd) alleen maar het eerste - en dus niet wat de resterende tijd is :s. Gebruik zelf nu Android Auto (Volvo xc40) waar je dit wel vrij makkelijk kan zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiorano
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:52
Overigens zelf voor de eerste keer last van buggy software. Ben m'n gemiddelde verbruik volgens de boordcomputer vanaf het moment dat ik de auto kreeg kwijt. Stond bij de schadehersteller (mijn achteruit rijdende vrouw zag een auto over het hoofd...) en de auto heeft waarschijnlijk lang "aan" gestaan. Hierdoor stond het gemiddelde na laden gelijk aan m'n totaalstand. Heeft zich na een aantal dagen ook niet hersteld. Jammer wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 17:40
Ja dat kan
Ff op de tijd drukken en dan kun je dat selecteren.
1 van de 2 laat hij zien niet beide.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tolga07
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 17:34
Worden jullie bij de nieuwe Kia app ook continu uitgelogd? Leuk dat er nu een widget beschikbaar is, maar als ik alleen maar 'Meld u eerst aan' zie heb je er ook vrij weinig aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blb4
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16:24
Tolga07 schreef op maandag 9 juni 2025 @ 22:23:
Worden jullie bij de nieuwe Kia app ook continu uitgelogd? Leuk dat er nu een widget beschikbaar is, maar als ik alleen maar 'Meld u eerst aan' zie heb je er ook vrij weinig aan.
Dat valt mij ook op ja, heb nog niet veel voordelen, voornamelijk juist nadelen van die nieuwe app gemerkt.

Panasonic J 7kW WP, boiler & HeishaMon, 6022 Wp PV, Enphase+ST GW, SOLAX SK-SU3000E 13kWh BESS, ITHO Qualityflow WTW, Elvi Smart Charging+ laadpunt, Kia EV6 84kWh EA MY25, gasloos '23

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blb4
Vandaag weer een nieuwe update (ccnc/ MY25 uitvoering):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x-DOWDyAxXPKFu9Uxk-JJP3NSNE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9yHC7GzFYbaFbnSawkA4EsuS.jpg?f=fotoalbum_large

Panasonic J 7kW WP, boiler & HeishaMon, 6022 Wp PV, Enphase+ST GW, SOLAX SK-SU3000E 13kWh BESS, ITHO Qualityflow WTW, Elvi Smart Charging+ laadpunt, Kia EV6 84kWh EA MY25, gasloos '23

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TKR
  • Laatst online: 08:08

TKR

Een software update om een probleem op te lossen. En die hoort bij de betaalde OTA updates? Dat is slecht verdedigbaar als je het mij vraagt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
blb4 schreef op maandag 9 juni 2025 @ 22:33:
Vandaag weer een nieuwe update (ccnc/ MY25 uitvoering:
[Afbeelding]
Een update voor het verbeteren van het schakelen...

:X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bo0bz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-06 23:19
Niet echt van toepassing op onze modellen lijkt mij?

Voorbeeld van een EV9:
YouTube: Shift by wire (SBW)|The Kia EV9

[ Voor 6% gewijzigd door Bo0bz op 10-06-2025 07:13 ]

7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | PVoutput | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• petertenboer
TheRebell schreef op maandag 9 juni 2025 @ 20:25:
[...]

Het kan een slecht voorbeeld zijn, maar ik zie bij verwijzing 9 (verwachte aankomsttijd en resterende tijd) alleen maar het eerste - en dus niet wat de resterende tijd is :s. Gebruik zelf nu Android Auto (Volvo xc40) waar je dit wel vrij makkelijk kan zien
Op de betreffende button klikken van het scherm (nummer 9) en je krijgt de andere eenheid te zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oldchap
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
Bo0bz schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 07:13:
Niet echt van toepassing op onze modellen lijkt mij?

Voorbeeld van een EV9:
YouTube: Shift by wire (SBW)|The Kia EV9
Uitleg hoe een automaat werkt?
Wat komt daarna, uitleg hoe je aan het stuur moet draaien om een bocht te maken? 8)7

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bitaktus19
Phusebox schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 05:52:
[...]

Een update voor het verbeteren van het schakelen...

:X
De benaming is misschien wat verwarrend, maar je 'schakelt' toch van neutraal naar drive of reverse en andersom?
Dat kan wel eens wat harkerig gaan en soms komt de handrem niet vrij. Lijkt mij een prima reden voor een update (onbetaald natuurlijk).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
Vanaf MY25 zijn ook veel technische aspecten van de autotechniek te updaten via OTA waarbij dit voor eerdere modeljaren door de dealer gedaan moet worden. Dit gebeurt bij MY22-24 meestal bij een beurt zonder dat je er weet van hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blb4
Solarman schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 11:09:
Vanaf MY25 zijn ook veel technische aspecten van de autotechniek te updaten via OTA waarbij dit voor eerdere modeljaren door de dealer gedaan moet worden. Dit gebeurt bij MY22-24 meestal bij een beurt zonder dat je er weet van hebt.
Het is idd geen "Infotainmentsysteem update" maar een "Voertuigsysteemupdate". Fijne inconsistentie ook weer, 1 x met spatie, 1 x zonder.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vT2Ts34O3VHhgfprybn6zg-R6EY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ec4fY2QKp6Ll17fofh0l4oTe.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 27% gewijzigd door blb4 op 10-06-2025 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --HOOLIE--
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:46

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

Net terug van 2 weken zon tanken in Turkije.
Hoe verrassend ( voor mij in iedergeval ) dat de 4 huurautos bij het hotel 3x EV6 2025 en 1x EV9 waren.
Nergens een oplaadpunt verder gezien, maar dat is detail... :)

Met GOD zelf heb ik geen problemen, het is meer zijn fanclub die mij niet aanstaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C0i63h1ftY7wHyoNq7MYviQGkKM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Cyp1g76oavH0SRx5EP187Qj2.jpg?f=fotoalbum_large

Iemand die weet of dit isolatie is die uit de achterbumper/wielkast valt, of is dit iets wat er onderweg tussen is geraakt en moet ik het er uit trekken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bitaktus19
izzet3838 schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 09:10:
[Afbeelding]

Iemand die weet of dit isolatie is die uit de achterbumper/wielkast valt, of is dit iets wat er onderweg tussen is geraakt en moet ik het er uit trekken?
Persoonlijk zou ik er even onder kijken. Dan zie je gauw genoeg of het straatafval is. Het lijkt mij iets te schoon voor iets dat al dagen in een wielkast/bumper heeft gehangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
Bitaktus19 schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 10:55:
[...]

Persoonlijk zou ik er even onder kijken. Dan zie je gauw genoeg of het straatafval is. Het lijkt mij iets te schoon voor iets dat al dagen in een wielkast/bumper heeft gehangen.
Mijn werk is op 100km afstand, thuis was er niks, dus het is onderweg gebeurd, ik moest snel vertrekken en het hing precies vast ad bumper en het er maar snel ingepropt.

Zal morgen eens kijken als ik het niet vergeet, auto moet op 30 juni binnen voor onderhoud anders zal ik daar ook nog informeren.

Maar als het isolatie zou zijn lijkt het me dat er hier al anderen ook een issue mee gehad zouden hebben, aangezien ik de wagen nog maar 16 maanden heb...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Elhovo
izzet3838 schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 18:47:
[...]

Mijn werk is op 100km afstand, thuis was er niks, dus het is onderweg gebeurd, ik moest snel vertrekken en het hing precies vast ad bumper en het er maar snel ingepropt.

Zal morgen eens kijken als ik het niet vergeet, auto moet op 30 juni binnen voor onderhoud anders zal ik daar ook nog informeren.

Maar als het isolatie zou zijn lijkt het me dat er hier al anderen ook een issue mee gehad zouden hebben, aangezien ik de wagen nog maar 16 maanden heb...
Heb je niet ergens een schaap overreden op de Afsluitdijk of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-06 21:53
Is er hier toevallig iemand als eens door Duitseland gereden is met zijn EV6 en met zijn KIA charge laadpas en een daaraan gekoppeld een IONITY abbo. en dan gaan laden bij IONITY, ik ben wel benieuwd naar zijn ervaring.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• t39m2001DiPa
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 06:24
murky123 schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 10:17:
Is er hier toevallig iemand als eens door Duitseland gereden is met zijn EV6 en met zijn KIA charge laadpas en een daaraan gekoppeld een IONITY abbo. en dan gaan laden bij IONITY, ik ben wel benieuwd naar zijn ervaring.
Ja heb ik met mijn EV-6 GT-Line RWD MY2024 in de zomer van 2024.

Zowel door Duitsland alswel door Nederland, Belgie, Frankrijk en Spanje met een maand abbo Ionity Power.

De vakantie van (oost) Nederland naar Catalonia in Spanje (1700 Km enkele reis) via NL-BE-F-ES en retour over DE

De ervaring was in 1 woord: TOP!

39cent in Nederland, Belgie en Duitsland , 33 cent in Frankrijk en 36 cent in Spanje

5 stops per enkele reis, laden 20% to 100% <30 min
Meeste stops in Frankrijk ( 8) 3 vd 5
Net voldoende tijd voor een snelle pitstop met een vers bakje Nespresso (Apparaat aangesloten via de 220V aansluiting onder de achterbank ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri8096
  • Laatst online: 13-06 12:14

henri8096

BIM is not a software!

murky123 schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 10:17:
Van het voorjaar door Duitsland naar de Weissensee.
Niet met een abbo van Ionity. Wel telkens geladen bij Ionity. 66 cent per kWh. Met de tankpas van de zaak.
(wordt fiscaal verrekend en is dan net iets goedkoper dan een abbo)

Iedere keer plek om te laden en de auto was meestal eerder klaar met laden naar 80% dan dat wij klaar waren met onze pitstop.

--Stuck in the Apple Ecosystem (and happy about it).--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
t39m2001DiPa schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 12:05:
[...]

Ja heb ik met mijn EV-6 GT-Line RWD MY2024 in de zomer van 2024.

Zowel door Duitsland alswel door Nederland, Belgie, Frankrijk en Spanje met een maand abbo Ionity Power.

De vakantie van (oost) Nederland naar Catalonia in Spanje (1700 Km enkele reis) via NL-BE-F-ES en retour over DE

De ervaring was in 1 woord: TOP!

39cent in Nederland, Belgie en Duitsland , 33 cent in Frankrijk en 36 cent in Spanje

5 stops per enkele reis, laden 20% to 100% <30 min
Meeste stops in Frankrijk ( 8) 3 vd 5
Net voldoende tijd voor een snelle pitstop met een vers bakje Nespresso (Apparaat aangesloten via de 220V aansluiting onder de achterbank ;-)
je deed dat met een abbo via de app ,direct bij ionity? en niet via een combi met KIAcharge? en dan via de laadpas van KIA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t39m2001DiPa
murky123 schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 12:15:
[...]

je deed dat met een abbo via de app ,direct bij ionity? en niet via een combi met KIAcharge? en dan via de laadpas van KIA.
Ik heb de KIA Charge pas gebruikt elke keer, nooit via de app van Ionity.
Ik gebruik de kostenloze versie vd KIA Charge pas 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_dude
  • Niet online
Heb je al eens in dit topic gezocht? Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa
Ffe in juiste topic mannen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• murky123
king_dude schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 13:30:
[...]

Ffe in juiste topic mannen
dit is het EV6 topic, ik vroeg ook specifiek naar KIA charge en de EV6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0el
  • Niet online
t39m2001DiPa schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 12:05:
Ik dacht dat V2L het niet deed met een geopende laadpoort/tijdens het laden O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_dude
  • Niet online
murky123 schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 13:32:
[...]

dit is het EV6 topic, ik vroeg ook specifiek naar KIA charge en de EV6
Het is geen kort ritje, en ook niet in NL ;)

En daarnaast is je vraag meer on-topic hier.

‘In deze topicstart behandel ik de meest voorkomende vragen van mensen die zich aan het orienteren zijn op elektrisch rijden en de bijbehorende infrastructuur van laadpalen door een Europese bril. Publiek laden, laden in het buitenland, prijs structuur en -transparantie van laadpas aanbieders en/of laadpaal netwerken zijn daarbij de onderwerpen die je het meest zult aantreffen’

[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

[ Voor 56% gewijzigd door king_dude op 12-06-2025 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAuutB
t39m2001DiPa schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 13:09:
[...]

Ik heb de KIA Charge pas gebruikt elke keer, nooit via de app van Ionity.
Ik gebruik de kostenloze versie vd KIA Charge pas 8)
De combi KiaCharge/Ionity is toch altijd duurder dan een abo Ionity Power?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t39m2001DiPa
r0el schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 14:28:
[...]

Ik dacht dat V2L het niet deed met een geopende laadpoort/tijdens het laden O-)
Dat klopt :*)

Het is dus eerst de Nespresso starten op de achterbank en na ~ 2 minuten de laadsessie starten 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t39m2001DiPa
HansAuutB schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 22:26:
[...]

De combi KiaCharge/Ionity is toch altijd duurder dan een abo Ionity Power?
Dat klopt niet.
De Ionity Power laadsessie kosten zijn 100% identiek via KIA Charge.
Het Ionity Power abonement sluit je via de Ionity App af

De KIA Charge card kan je immers ook gebruiken zonder maandelijkse kosten. ;)

De Ionity laadsessies (ook met Ionity Power abonnement) worden via KIA Charge automatisch afgeboekt.
Elke laadsessie met Ionity kan je terugvinden in het Transactie overzicht van de Kia Charge app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Kia Charge en Ionity zijn echt een ramp als het op facturering aankomt. Drie maanden later krijg je eens een overzicht van je laadsessies. Bij andere providers binnen minuten of anders dezelfde dag nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TGEN
  • Laatst online: 14-06 23:12

TGEN

Hmmmx_

Phusebox schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 10:04:
Kia Charge en Ionity zijn echt een ramp als het op facturering aankomt. Drie maanden later krijg je eens een overzicht van je laadsessies. Bij andere providers binnen minuten of anders dezelfde dag nog.
Kia Charge lijkt vanuit Duitsland te opereren dus het is te verwachten dat hun interne logistiek op faxen en postduiven loopt ;).

Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elhovo
t39m2001DiPa schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 09:39:
[...]

Dat klopt niet.
Nee hoor,
Met Kia Charge Advanced krijg je 20 ct korting op de prijs zonder abonnement.

Met Ionity Power afhankelijk van het land 36 ct (Nl), 29 ct (Spanje), 26 ct (Frankrijk) etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:38
Phusebox schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 10:04:
Ik kreeg gisteren een factuur van een laadsessie die ik bijna een jaar geleden heb gedaan :+ Was trouwens geen Kia charge, die laadpaal operators zijn soms gewoon mega traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greg-a
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:49
Elhovo schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 10:45:
[...]

Nee hoor,
Met Kia Charge Advanced krijg je 20 ct korting op de prijs zonder abonnement.

Met Ionity Power afhankelijk van het land 36 ct (Nl), 29 ct (Spanje), 26 ct (Frankrijk) etc
Kia Charge Advanced bestaat volgens mij niet meer. (https://www.kia.com/nl/elektrisch/publiek-laden/)

Als ik het goed begrijp kan je dus een (gratis) Kia pas aanvragen en een maandelijks Kia Charge Plus abonnement afsluiten van EUR 4.99 p/m. Maar als je korting wilt bij Ionity zul je een "Power" abonnement moeten afsluiten via Kia voor EUR 7.49 pm en dan krijg je 20 ct korting per kwh bij Ionity. Echter moet je dat abonnement voor minimaal 3 maanden afsluiten.

Dus als je het maar 1 maand nodig hebt kan het zomaar zijn dat een abonnement direct bij Ionity goedkoper wordt - tenzij je dus echt per se een pasje wilt en Mobilize niet werk. Maar dat wordt allemaal meer een discussie voor [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loevestein
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 14:19
Misschien is het al meerdere keren voorbij gekomen, maar ik heb het zo snel niet kunnen vinden. Ik kan mijn portier alleen met mijn linker duim openen omdat je zo veel kracht moet zetten. We hebben meerdere auto’s gehad - meestal Toyota - en daarbij hoef je je vinger maar te laten rusten op de portierhendel en de deur gaat open. Nu kan ik natuurlijk ook mijn afstandsbediening gebruiken, maar is dit niet mogelijk bij de EV6?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loevestein
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 14:19
Het is een Light Edition 2024 trouwens

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
loevestein schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 11:20:
Misschien is het al meerdere keren voorbij gekomen, maar ik heb het zo snel niet kunnen vinden. Ik kan mijn portier alleen met mijn linker duim openen omdat je zo veel kracht moet zetten. We hebben meerdere auto’s gehad - meestal Toyota - en daarbij hoef je je vinger maar te laten rusten op de portierhendel en de deur gaat open. Nu kan ik natuurlijk ook mijn afstandsbediening gebruiken, maar is dit niet mogelijk bij de EV6?
Dan heb je (net zoals ik) de goedkope variant waar er geen sensor op die plek zit maar een fysieke drukknop.

Oplossing voor iets lichter drukken is iets plakken aan de binnenkant van de hendel (ik heb stukje plakvilt gebruikt dat je normaal onder je stoel o.i.d. plaatst)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elhovo
greg-a schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 11:01:
[...]

Kia Charge Advanced bestaat volgens mij niet meer. (https://www.kia.com/nl/elektrisch/publiek-laden/)

Als ik het goed begrijp kan je dus een (gratis) Kia pas aanvragen en een maandelijks Kia Charge Plus abonnement afsluiten van EUR 4.99 p/m. Maar als je korting wilt bij Ionity zul je een "Power" abonnement moeten afsluiten via Kia voor EUR 7.49 pm en dan krijg je 20 ct korting per kwh bij Ionity. Echter moet je dat abonnement voor minimaal 3 maanden afsluiten.

Dus als je het maar 1 maand nodig hebt kan het zomaar zijn dat een abonnement direct bij Ionity goedkoper wordt - tenzij je dus echt per se een pasje wilt en Mobilize niet werk. Maar dat wordt allemaal meer een discussie voor [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Kia Advanced krijg ik nog als een optie te zien. Maar ik heb me idd vergist in die zin dat je voor de Ionity korting het speciale Ionity pakket moet afsluiten waarmee je 20 ct korting krijgt t.o.v. het standaard tarief dat je met Kia Charge Easy (zonder maandelijkse kosten) betaalt. En als ik het goed begrijp geldt het aleen in het land waar je het pakket afsluit.

Denk dus dat de rechtstreeks Ionity Power abbo by Ionity voordeliger is. Nadeel: Ionity heeft geen RFID kaarten en alles moet via de app. Meer hassle en in landen zoals Zwitserland heb je geen gratis roaming.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
jeroenkb schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 11:44:
[...]

Dan heb je (net zoals ik) de goedkope variant waar er geen sensor op die plek zit maar een fysieke drukknop.

Oplossing voor iets lichter drukken is iets plakken aan de binnenkant van de hendel (ik heb stukje plakvilt gebruikt dat je normaal onder je stoel o.i.d. plaatst)
Inderdaad bij mij gaan de hendels al open zodra ik in de buurt van de wagen kom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greg-a
Ik ben bang dat ik me ook mag aanmelden voor het ICCU lijstje met 61.7k km op de teller (KIA EV6 GT-Line 2022).

woensdag de groep van de AC lader eruit. Vandaag schakelde Home Assistant de lader in en kreeg ik direct een foutmelding (zonder iets specifieks) en werd er geladen met 0.1kW. Auto aangezet en kreeg de melding "Controleer Elektrische Systemen Wagen" --> volgens de handleiding mag ik dan niets met de auto doen.

Kia dealer gebeld en ook vermeld dat ik vermoed dat dit ICCU gerelateerd is, en zij vroeg direct of de ICCU nog niet vervangen was bij mij. dus mogelijk doen ze dit bij sommige auto's? Grappige is dat mijn auto begin april voor onderhoud is geweest....

Daarna doorverbonden met kia pechhulp, die zijn nu onderweg. ben benieuwd.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
greg-a schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 13:52:
Ik ben bang dat ik me ook mag aanmelden voor het ICCU lijstje met 61.7k km op de teller (KIA EV6 GT-Line 2022).

woensdag de groep van de AC lader eruit. Vandaag schakelde Home Assistant de lader in en kreeg ik direct een foutmelding (zonder iets specifieks) en werd er geladen met 0.1kW. Auto aangezet en kreeg de melding "Controleer Elektrische Systemen Wagen" --> volgens de handleiding mag ik dan niets met de auto doen.

Kia dealer gebeld en ook vermeld dat ik vermoed dat dit ICCU gerelateerd is, en zij vroeg direct of de ICCU nog niet vervangen was bij mij. dus mogelijk doen ze dit bij sommige auto's? Grappige is dat mijn auto begin april voor onderhoud is geweest....

Daarna doorverbonden met kia pechhulp, die zijn nu onderweg. ben benieuwd.....
Ze hebben vorig jaar een update gedaan en op basis daarvan sommige iccu's vervangen, maar volgens mij was dat maar een klein deel.

Ik hoop dat je lader nog heel is?

Dat de iccu eruut klapt vind ik een ding. Maar als die men lader van 1.5k sloopt is het een stuk minder grappig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAuutB
t39m2001DiPa schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 09:39:
[...]

Dat klopt niet.
Het Ionity Power abonement sluit je via de Ionity App af

De KIA Charge card kan je immers ook gebruiken zonder maandelijkse kosten. ;)

De Ionity laadsessies (ook met Ionity Power abonnement) worden via KIA Charge automatisch afgeboekt.
Elke laadsessie met Ionity kan je terugvinden in het Transactie overzicht van de Kia Charge app.
Klopt niet. Via Kia Charge geeft Ionity Power 0,20 korting.
Rechtstreeks bij Ionity is de korting veel hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greg-a
izzet3838 schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 16:16:
[...]

Ze hebben vorig jaar een update gedaan en op basis daarvan sommige iccu's vervangen, maar volgens mij was dat maar een klein deel.

Ik hoop dat je lader nog heel is?

Dat de iccu eruut klapt vind ik een ding. Maar als die men lader van 1.5k sloopt is het een stuk minder grappig...
De auto doet het nog wel, dus vandaag kijken of ik naar bij de garage terecht kan en of ze iccu op voorraad hebben. Wie weet kan ik nog wel gebruik maken van DC laden.

Geen idee of m’n lader nog werkt- geen tweede ev. , maar merk daar iig niets vreemds aan. Dus fingers crossed.

Lader was gelukkig een stuk minder duur (610 euro). Maar alsnog veel geld en het is een goede laadpaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Vandaag nog eens de SoH gecheckt met car scanner. 92%, maximale capaciteit rond de 63 kWh.
Na 3 jaar en 67.000 km.

Snelladen maximaal 15 a 20 keer gedaan. Rest alles AC en tot max 80%, met uitzondering van een keer per maand ongeveer naar 100%.

Valt mij persoonlijk dus tegen als ik andere cijfers hier zie.

[ Voor 11% gewijzigd door Phusebox op 14-06-2025 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 16:51
@Phusebox en weet je ook of dit in lijn is met andere vergelijkbare modellen??
heb je dat bijgehouden? is er een tabelletje of zo?

[ Voor 33% gewijzigd door Hansieo op 14-06-2025 10:02 ]

10kWp + EV + 2x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Hansieo schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 10:01:
@Phusebox en weet je ook of dit in lijn is met andere vergelijkbare modellen??
heb je dat bijgehouden? is er een tabelletje of zo?
Volgens ChatGPT is dit normaal en zou het tussen de 90 en 95 procent liggen normaal na 3 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 16:51
Phusebox schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 10:04:
[...]

Volgens ChatGPT is dit normaal en zou het tussen de 90 en 95 procent liggen normaal na 3 jaar.
Voor de Kia?? of algemeen EV? wat was je zoekterm?

10kWp + EV + 2x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phusebox
Hansieo schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 10:05:
[...]

Voor de Kia?? of algemeen EV? wat was je zoekterm?
Samenvatting:

How Other EVs Compare
Tesla Model 3 : ~88–92%
Nissan Leaf : ~85–90%
Hyundai Kona EV : ~91–94%
Kia EV6 : ~90–95%

So your EV6's SoH is very much in line with—or slightly better than—comparable EVs, especially given the distance you've driven.

[ Voor 17% gewijzigd door Phusebox op 14-06-2025 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Mark
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-06 23:07
Gevoelsmatig zit ik ook op zoiets. In de eerste jaren haalde ik nog 550km (77kwh) op de meest ideale dag. En nu net onder de 500.

Volgens mij blijft deze SoH voor de komende jaren zo en dat zou prima zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
1Mark schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 13:34:
Gevoelsmatig zit ik ook op zoiets. In de eerste jaren haalde ik nog 550km (77kwh) op de meest ideale dag. En nu net onder de 500.

Volgens mij blijft deze SoH voor de komende jaren zo en dat zou prima zijn.
Ik mag blij zijn als de GoM 450 aangeeft bij 100%.
Morgen kan ik nog eens testen, rit van 350km, maar ik verwacht niet dat ik dat haal zonder te laden tussendoor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JanAllElectric
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 14-06 20:25
Phusebox schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 13:37:
[...]

Ik mag blij zijn als de GoM 450 aangeeft bij 100%.
Morgen kan ik nog eens testen, rit van 350km, maar ik verwacht niet dat ik dat haal zonder te laden tussendoor.
EV6 RWD 77kWh april 2022. 100% geladen, 80650km gereden. 505 km (na aftrek airco anders zelfs 525km). Valt mij na 3 jaar niet tegen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xujFwjGpnE4KR2PGfAxehy5n-Vw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sehRtspcaDzsG6oYXB9CqOWy.jpg?f=fotoalbum_large

Panasonic TCAP 12kW J-versie + Heishamon/HA/Node-Red/Grafana/InfluxDB; Atlantic v3 200L; 5* jaga strada 21 & zelfbouw DBE; 3*2400Wp (O,Z,W); KIA EV6 77kWh RWD + EVCC/cFos Wallbox solar; 3* Marstek 5kWh (v151)+CT003 (v114)+ modbus/lilygo/node-red/HA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elhovo
Ik heb gisteren gemerkt dat de batterijkoeling stopt als je de auto uitzet. Na snelladen kan de batterij temp to 60 graden oplopen. Als je dan de auto bij een temperatuur van 35 graden in de zon laat staan en je gaat aansluitend lunchen, dan lijkt me dat niet zo best voor de batterij. Hier lijkt Kia toch echt wel een behoorlijke misser te hebben gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter-036
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 17:39
Tijdens het snelladen wordt de accu, als dat nodig is, gekoeld, dan staan de kleppen onder de voorbumper open en hoor je een ventilator (en pomp?) lopen.
Dat gebeurt onafhankelijk van het áán- of uit- staan van de auto.
Als dat bij jouw auto anders is, en blijft, zou ik zeggen: na laten kijken!

It is what it is.If you can't change it, deal with it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elhovo
Peter-036 schreef op zondag 15 juni 2025 @ 11:18:
Tijdens het snelladen wordt de accu, als dat nodig is, gekoeld, dan staan de kleppen onder de voorbumper open en hoor je een ventilator (en pomp?) lopen.
Dat gebeurt onafhankelijk van het áán- of uit- staan van de auto.
Als dat bij jouw auto anders is, en blijft, zou ik zeggen: na laten kijken!
Ja dat weet ik. Maar als je vervolgens de auto afkoppelt en uit laat staan houdt het koelen op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Peter-036 schreef op zondag 15 juni 2025 @ 11:18:
Kleppen worden idd geopend wanneer de airco nodig is (interieur koeling of batterij koeling). Ze moeten beiden de airco delen, dus voor maximale efficiëntie is het beter om de interieur airco uit te zetten.

In koudere omstandigheden staat de interieur verwarming los van de batterijverwarming, die kan je gerust naast elkaar draaien, en als je daarna gaat rijden wordt de accu ook nog extra afgekoeld door met deze warmte het interieur te verwarmen, dat gebeurd niet in de zomer, dan zal de accu alleen afkoelen als je conditionering ingesteld hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elhovo
The Wizard schreef op zondag 15 juni 2025 @ 12:57:
[...]

Kleppen worden idd geopend wanneer de airco nodig is (interieur koeling of batterij koeling). Ze moeten beiden de airco delen, dus voor maximale efficiëntie is het beter om de interieur airco uit te zetten.

In koudere omstandigheden staat de interieur verwarming los van de batterijverwarming, die kan je gerust naast elkaar draaien, en als je daarna gaat rijden wordt de accu ook nog extra afgekoeld door met deze warmte het interieur te verwarmen, dat gebeurd niet in de zomer, dan zal de accu alleen afkoelen als je conditionering ingesteld hebt.
Allemaal waar maar.... Alleen als de auto is gestart. Anders koelt er niks.
Pagina: 1 ... 435 436 Laatste

Let op:
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.

Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic