Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Fiorano
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-11 10:22
Elhovo schreef op woensdag 5 november 2025 @ 16:44:
[...]

Ik heb een volslagen onderontwikkeld gevoel voor richting. In een vreemde stad is de locatie van de auto kunnen opzoeken het verschil tussen thuis achter de gebreide broek slapen of op een kil bankje in een onguur park.
Dan kan je beter de locatie even pinnen op google maps aangezien je dat sowieso nodig hebt om ergens te komen dan 😏

• petertenboer
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 18:19
Dit wisten wij natuurlijk al 😉
https://www.ad.nl/auto/tw...-de-beste-accus~a6839d3a/

• Bo0bz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:57
De wintersloffen zitten onder de auto sinds vanmorgen. Ga nu de eerste herst/winter met de EV6 in en ben benieuwd naar de algehele prestaties. Er liggen Michelin Pilot Alpine 5 SUV banden onder. Volgens mij een prima band ovor de mindere condities.

7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020 | Kia EV6 84kW

• Harrie van Til
  • Registratie: Juni 2007

Harrie van Til

Doe maar blauw

Bo0bz schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 10:45:
De wintersloffen zitten onder de auto sinds vanmorgen. Ga nu de eerste herst/winter met de EV6 in en ben benieuwd naar de algehele prestaties. Er liggen Michelin Pilot Alpine 5 SUV banden onder. Volgens mij een prima band ovor de mindere condities.
Ja, die zitten er sinds eergisteren (warmste novemberdag sinds tijden 8)7 ) ook bij mij weer onder. Zijn wat luidruchtiger dan de zomersloffen.
Hoeveel bar heb je erin?

EV6 77kWh, Light, Gravity Blue MY2024

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:53
Weet niet of het relevant is maar kwam in mijn (oneindige) feed:

YouTube: Kia EV6 Subwoofer Fix -- wire polarity (2022-2024) -- CORRECTED

• HansAuutB
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 22:43
Wat is hier nu corrected aan?
Ik zie vlgs mij gewoon de oorspronkleijke video van deze kleurenblinde man.

Maar ben overigens wel benieuwd of iemand het al toegepast heeft en de ervaringen nadien.

Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red

• Bo0bz
@HansAuutB Wat houd je tegen om het zelf te proberen? Je post al een paar keer dat je benieuwd bent naar het resultaat. Misschien kun jij de Meridan gebruikers verder helpen?

7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020 | Kia EV6 84kW

• HansAuutB
Bo0bz schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 17:24:
@HansAuutB Wat houd je tegen om het zelf te proberen? Je post al een paar keer dat je benieuwd bent naar het resultaat. Misschien kun jij de Meridan gebruikers verder helpen?
De rood-zwart oplossing heeft bij mij geleid tot schade aan de subwoofer en de noodzaak om een kroonsteentje te gebruiken omdat de kabeltjes niet los wilden. Dus huiverig voor weer een aanpassing waarvan ik het effect niet ken.

• king_dude
  • Niet online
Wat voor schade aan de woofer had je precies?

• HansAuutB
De houder van de kabeltjes is afgebroken.

• slim_fan
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-11 13:02
@HansAuutB Dat is vervelend!
Als je de kabels nu al in een kroonsteen hebt, is het omwisselen voor de tweede test toch juist heel makkelijk, zonder risico op verdere schade voor jou of nieuwe schade voor anderen?

[ Voor 3% gewijzigd door slim_fan op 11-11-2025 11:23 ]

• brackman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:12

brackman

Gooi die pc maar uit het raam!

Ik volg dit forum al een tijdje. En ik ben ook de gelukkige met een vermoedelijk kapotte ICCU (KIA GT-line januari 2023, 15500 km). Vanochtend na 5 minuten rijden tijdens regeneratie voor stoplicht een boem onder de achterbank waar de kinderen van schrokken wat is dat papa ?. Rode waarschuwing check electric systeem en rood batterijtje. Later ook rood stop voertuig met rijden. Gelukkig nog niet de snelweg bereikt naar Helsinki en hem op parkeerterrein geparkeerd voor de sleepdienst. Staat nu bij de lokale Kia dealer in Espoo (Finland). Diagnose moet nog gebeuren maar gok dat het de ICCU is afgaan op de locatie van boem en electrisch systeem waarschuwing. Alle updates waren gedaan en temperaturen zijn niet extreem warm hier in Finland. Gaan het meemaken hoelang de reparatie gaat duren.

• Sonicfreak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:06
brackman schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 11:48:
Ik volg dit forum al een tijdje. En ik ben ook de gelukkige met een vermoedelijk kapotte ICCU (KIA GT-line januari 2023, 15500 km). Vanochtend na 5 minuten rijden tijdens regeneratie voor stoplicht een boem onder de achterbank waar de kinderen van schrokken wat is dat papa ?. Rode waarschuwing check electric systeem en rood batterijtje. Later ook rood stop voertuig met rijden. Gelukkig nog niet de snelweg bereikt naar Helsinki en hem op parkeerterrein geparkeerd voor de sleepdienst. Staat nu bij de lokale Kia dealer in Espoo (Finland). Diagnose moet nog gebeuren maar gok dat het de ICCU is afgaan op de locatie van boem en electrisch systeem waarschuwing. Alle updates waren gedaan en temperaturen zijn niet extreem warm hier in Finland. Gaan het meemaken hoelang de reparatie gaat duren.
Vervelend dat dit (ik neem aan) tijdens je vakantie gebeurt. Hopelijk wordt de ICCU snel vervangen.

• Bitaktus19
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:13
Sterkte met de afwikkeling. Knap vervelend dat het ook nog eens ver van huis is.

• brackman

brackman

Sonicfreak schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 13:18:
[...]

Vervelend dat dit (ik neem aan) tijdens je vakantie gebeurt. Hopelijk wordt de ICCU snel vervangen.
Gelukkig wonen we hier als Nederlanders in het buitenland. We overleven het allemaal. Tijdelijk alternatief vervoer regelen. Vanmiddag de bevestiging gekregen dat het ICCU is die het begeven heeft. Wist niet dat het zo'n klap gaf in de doos. Nou komt de grap nieuwe moet uit zweden komen met levertijd van minimaal een week. Logistiek en papierwerk zijn een ramp hier, alles is zo traag.. missen wel de nederlandse we maken het wel mentaliteit.

• brackman

brackman

Bitaktus19 schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 14:09:
[...]

Sterkte met de afwikkeling. Knap vervelend dat het ook nog eens ver van huis is.
Garage zit op 2,5 km. Dat is wel loopbaar. Nieuwe ICCU moet uit magazijn in zweden komen das wat meer kilometers en een oversteek met de boot. Zou mogelijk moeten zijn met spoedtransport in 2 dagen, maar ja kia let op de verkeerde manier op de centjes.

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:41
Vervelend altijd... Maar ik zag vooral 15.000km na 33 maanden...

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Vraagje aan de EV6 rijders:
Hebben jullie ook dat achterpassagiers hun hoofd stoten bij instappen?

Elke week krijg ik een lift van een vriend van me met een EV6 en meestal zit ik shotgun.. maar laatst moest ik achterin.. geen probleem natuurlijk.. deurhendels zijn wat minder intuative zeg maar (we grappen altijd dat het de IQ test is ;) ) maar ik stoot pardoes mijn hoofd.. de achterkant is denk ik lager dan je verwacht.. want bij de volgende stop gebeurde precies hetzelfde bij de volgende achter passagier..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• brackman

brackman

Phusebox schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 17:43:
[...]

Vervelend altijd... Maar ik zag vooral 15.000km na 33 maanden...
Foutje van mijn kant moet zijn Januari 2024 22 maanden 15.000km. Er staat eerste servicebeurt voor Januari 2026 gepland na twee jaar of 30.000 km. Productie October 2023.

Showroom model uit Duitsland op kenteken gezet op 31 januari 2024 in Duitsland. 8000 km in Duitsland gereden en toen na import hier naar Finland vanaf maart 2025 7000 km gereden. Nog twee maanden stil gestaan in de vakantie. Ja aantal kilometers is erg weinig voor de ICCU om kaduk te gaan. De 12v accu is ook al vervangen onder garantie na twee keer stil te hebben gestaan. Een keer door sleepdienst gejumpstart en de volgende keer zelf gedaan met jumppack. Daarna direct naar de garage gebracht dat ik vermoeden had dat de accu aan het overlijden was. Accutest gaf dat ook aan dat lading niet vast gehouden werd. Alle updates waren erop gezet. Al is dat moeilijk zelf te achterhalen. Zou prettig zijn om systeem update versies te kunnen zien ergens op de auto.

• brackman

brackman

ToolkiT schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 17:47:

Elke week krijg ik een lift van een vriend van me met een EV6 en meestal zit ik shotgun.. maar laatst moest ik achterin.. geen probleem natuurlijk.. deurhendels zijn wat minder intuative zeg maar (we grappen altijd dat het de IQ test is ;) ) maar ik stoot pardoes mijn hoofd.. de achterkant is denk ik lager dan je verwacht.. want bij de volgende stop gebeurde precies hetzelfde bij de volgende achter passagier..
Nog niet geprobeerd meestal zitten de kinderen achterin. Ga ik proberen binnenkort.

• Fiorano
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-11 10:22
Nieuwe irritatiepuntje: voorverwarming die stopt als je iets uit de achterbak wilt pakken. We hebben net ons eerste kindje gekregen, dus fijn als de ergste kou uit de auto is. Alleen soms ligt er al iets in de auto wat je toch nog binnen nodig hebt en dan stopt het voorverwarmen zodra je de auto ontgrendeld… Ik wil pas dat hij stopt als ik de auto aanzet.

• petertenboer
Jazeker, al een paar keer gehad dat mensen bij het instappen achterin een vloek produceerden 🥴
Probeer er zelf wel om te denken en het te benoemen, maar vergeet het ook weleens.

• HansAuutB
slim_fan schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 10:25:
@HansAuutB Dat is vervelend!
Als je de kabels nu al in een kroonsteen hebt, is het omwisselen voor de tweede test toch juist heel makkelijk, zonder risico op verdere schade voor jou of nieuwe schade voor anderen?
Ja, dat zou mooi zijn.
Van rood-zwart 1 paar kunnen wisselen waarbij houder kapot ging. Ander paar zit in kroonsteen. De vier kleuren aanvoer zitten nog in oorspronkelijk stekkertje, maar daar ook geen beweging in te krijgen.

• Phusebox
Fiorano schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 19:32:
Nieuwe irritatiepuntje: voorverwarming die stopt als je iets uit de achterbak wilt pakken. We hebben net ons eerste kindje gekregen, dus fijn als de ergste kou uit de auto is. Alleen soms ligt er al iets in de auto wat je toch nog binnen nodig hebt en dan stopt het voorverwarmen zodra je de auto ontgrendeld… Ik wil pas dat hij stopt als ik de auto aanzet.
Volgens mij is dat al 2 jaar geleden met een update gefixed? Ik gebruik het voorverwarmen nooit, kost teveel energie. Kan me herinneren dat in het begin het verwarmen inderdaad stopte als je een deur open deed maar dat dit later is aangepast.

Wat je anders ook kan doen is de auto op afstand 'starten'. Dat doe je door eerst op vergrendelen te drukken en kort daarna op de middelste knop, die met de cirkelvormige pijl. (Refresh icoontje)

• Phusebox

Nooit last van gehad met passagiers van 1m80 a 1m85.

• Alexhuber
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 18:11
Ik gebruik regelmatig het voorverwarmen van de auto en deze blijft bij mij gewoon aanstaan tot ik de auto start.

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22:51
Ik heb zelf sinds kort dat de auto wel een minuut of 3 opgestart moet zijn voordat ik fatsoenlijk het paneel van de stoelverwarming kan bedienen, voor die tijd snapt de auto er niks van.

Meerdere mensen die dit hebben?

• Sonicfreak
Volgens mij blijft bij mijn EV6 het voorverwarmen doorgaan bij openen van de auto. Ik stap wel eens iets eerder in de auto dan dat de voorverwarming klaar is en dan wordt er nog steeds warme lucht geblazen uit de roosters en op de voorruit.
Ik moet na voorverwarmen de altijd de stand aanpassen van blazen op de voorruit naar auto stand 3.

• Bo0bz
Sonicfreak schreef op woensdag 12 november 2025 @ 08:10:
[...]

Volgens mij blijft bij mijn EV6 het voorverwarmen doorgaan bij openen van de auto. Ik stap wel eens iets eerder in de auto dan dat de voorverwarming klaar is en dan wordt er nog steeds warme lucht geblazen uit de roosters en op de voorruit.
Ik moet na voorverwarmen de altijd de stand aanpassen van blazen op de voorruit naar auto stand 3.
Klopt inderdaad. De auto blijft gewoon voorverwarmen tot het X aantal minuten voorbij is ondanks openen deur of achterklep. Het is enigzins jammer dat de auto niet automatisch overschakelt op de climate control instellingen na starten van de auto. Luxe problemen :9

• Sonicfreak
Bo0bz schreef op woensdag 12 november 2025 @ 08:13:
[...]

Klopt inderdaad. De auto blijft gewoon voorverwarmen tot het X aantal minuten voorbij is ondanks openen deur of achterklep. Het is enigzins jammer dat de auto niet automatisch overschakelt op de climate control instellingen na starten van de auto. Luxe problemen :9
Ja, inderdaad luxe probleem. Dus de facelift doet dit ook niet? Ik heb de pre-facelift.

• Bo0bz
Sonicfreak schreef op woensdag 12 november 2025 @ 08:17:
[...]

Ja, inderdaad luxe probleem. Dus de facelift doet dit ook niet? Ik heb de pre-facelift.
Helaas heeft de facelift ook deze feature :9 Op veel fronten vooruitgang met de pre-facelift als ik het forum doorlees maar deze kleine dingetjes blijven bestaan.

• Sonicfreak
Bo0bz schreef op woensdag 12 november 2025 @ 08:21:
[...]

Helaas heeft de facelift ook deze feature :9 Op veel fronten vooruitgang met de pre-facelift als ik het forum doorlees maar deze kleine dingetjes blijven bestaan.
De geest van de pre-facelift leeft voort in de facelift. :+

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:00

The Wizard

Moderator Mobile
Alexhuber schreef op woensdag 12 november 2025 @ 08:06:
[...]

Ik gebruik regelmatig het voorverwarmen van de auto en deze blijft bij mij gewoon aanstaan tot ik de auto start.
Ook de achterklep? Dan gaat voorverwarming bij mij ook uit, andere deuren niet.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

• ossie7
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 20-11 10:46
Heeft iemand als eens meegemaakt dat de favorieten radiozenders opeens weg zijn? Dit had ik afgelopen maandag, vanuit het niets, en na een herstart zijn ze ook niet teruggekomen. Heb geen update gedraaid (ook geen OTA), alle andere instellingen kloppen nog wel, heb geen reset o.i.d. uitgevoerd.
Is natuurlijk geen groot probleem, maar ben vooral benieuwd waarom deze opeens zijn verdwenen.

• FlyingGameGuy
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16:12
ossie7 schreef op woensdag 12 november 2025 @ 11:01:
Heeft iemand als eens meegemaakt dat de favorieten radiozenders opeens weg zijn? Dit had ik afgelopen maandag, vanuit het niets, en na een herstart zijn ze ook niet teruggekomen. Heb geen update gedraaid (ook geen OTA), alle andere instellingen kloppen nog wel, heb geen reset o.i.d. uitgevoerd.
Is natuurlijk geen groot probleem, maar ben vooral benieuwd waarom deze opeens zijn verdwenen.
Helaas bij mij ook al een aantal keer voorgekomen. Niet specifiek gekoppeld aan een update of iets dergelijks.

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Phusebox schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 22:01:
[...]

Nooit last van gehad met passagiers van 1m80 a 1m85.
ik ben 1m83 en deed het wel..
Maar het was in het donker en binnenverliching gaat soms snel uit.. dus dat kan mogelijk een factor zijn..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• Alexhuber
The Wizard schreef op woensdag 12 november 2025 @ 10:06:
[...]

Volgens mij blijft deze ook doorgaan bij het openen van de achterklep. Zal het straks eens testen.

• Alexhuber
Waar stoten mensen hun hoofd dan tegen aan achterin, het plafond of de deurlijst?
Ik ben 1,93 en heb ook wel eens achter in gezeten en kan me niet herinneren dat ik dan echt mijn hoofd stoot. Voel wel mijn haren tegen het plafond aan strijken, wat in zich zelf ook best irritant is :+

• Bitaktus19
Alexhuber schreef op woensdag 12 november 2025 @ 14:26:
Waar stoten mensen hun hoofd dan tegen aan achterin, het plafond of de deurlijst?
Ik ben 1,93 en heb ook wel eens achter in gezeten en kan me niet herinneren dat ik dan echt mijn hoofd stoot. Voel wel mijn haren tegen het plafond aan strijken, wat in zich zelf ook best irritant is :+
Ik snap het ook niet. Nog nooit klachten over gehad.

• Alexhuber
The Wizard schreef op woensdag 12 november 2025 @ 10:06:
[...]

Yup, zojuist getest, hij blijft warme lucht blazen ook met de achterklep open.

• king_dude
  • Niet online
Sinds mijn 150k beurt, de updates en het vervangen van een HVAC driewegklep reageert het klimaatsysteem heel anders. Voorheen direct volgas 4kw gas geven bij ontwasemen, nu veel meer linear in opbouw.

Ook regulier aanwarmproces duurt langer, en verbruikt in opstartfase een stuk minder energie. Naar mijn smaak minder comfortabel, want duurt langer eer cabine opgestart warm is.

Wat ik voorheen nooit deed en nu wel is even handmatig 27 graden en ontwasemen voorruit om ‘m een duwtje te geven.

Herkennen jullie dit?

[ Voor 24% gewijzigd door king_dude op 13-11-2025 09:54 ]

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

king_dude schreef op donderdag 13 november 2025 @ 09:52:
Sinds mijn 150k beurt, de updates en het vervangen van een HVAC driewegklep reageert het klimaatsysteem heel anders. Voorheen direct volgas 4kw gas geven bij ontwasemen, nu veel meer linear in opbouw.

Ook regulier aanwarmproces duurt langer, en verbruikt in opstartfase een stuk minder energie. Naar mijn smaak minder comfortabel, want duurt langer eer cabine opgestart warm is.

Wat ik voorheen nooit deed en nu wel is even handmatig 27 graden en ontwasemen voorruit om ‘m een duwtje te geven.

Herkennen jullie dit?
Bij mij (2024, 35k) start het ontwasemen op laag vermogen en schakelt hij binnen een seconde of 2, 3 naar vol vermogen. De voorruit is dan met pak 'm beet 15-20 secoden aardig schoon (soms wat langer in het natte herfstweer).

Nomen nescio

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Alexhuber schreef op woensdag 12 november 2025 @ 17:38:
[...]

Yup, zojuist getest, hij blijft warme lucht blazen ook met de achterklep open.
Facelift versie?

• slim_fan
Sinds een paar dagen krijg ik als ik de auto start de waarschuwing dat het elektrisch systeem ontlaad. In de app staat ook een groene (?) waarschuwing bij de 12V accu. Nameten in stilstaand geeft 12,3V, dus waarschijnlijk tijd voor een nieuwe accu. Erg fijn dat de auto dit aankondigt zodat ik hem tijdig kan vervangen!

• Alexhuber
Nee, uit 2022

• petertenboer
Nee nog nooit gehad in mijn tijd dat ik de auto rij.

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Jep, komt in het EV3 topic veelvuldig voor. Ik had het gisteren ook weer, voor de 3e keer. Gelukkig is opnieuw instellen makkelijk te doen, maar vervelend is het wel.

KIA EV3 GT-Line LR  iPhone 17 Pro  MacBook Air M4  iMac M4  iPad mini 6  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

• ossie7
THE_BASE schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 11:10:
[...]

Jep, komt in het EV3 topic veelvuldig voor. Ik had het gisteren ook weer, voor de 3e keer. Gelukkig is opnieuw instellen makkelijk te doen, maar vervelend is het wel.
De EV3 heeft een ander infotainment systeem dan de launch EV6, toch? Dat zou het nog gekker maken, want dan is het euvel dus niet gerelateerd aan een specifieke infotainment variant/versie.

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
ossie7 schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 11:20:
[...]

De EV3 heeft een ander infotainment systeem dan de launch EV6, toch? Dat zou het nog gekker maken, want dan is het euvel dus niet gerelateerd aan een specifieke infotainment variant/versie.
EV3 heeft ccNc, volgens mij inderdaad anders. Wel vreemd dan!

KIA EV3 GT-Line LR  iPhone 17 Pro  MacBook Air M4  iMac M4  iPad mini 6  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

• blb4
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02:13
THE_BASE schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 11:45:
[...]

De EV6 MY25 ook (aangegeven als ccNC).

[ Voor 5% gewijzigd door blb4 op 14-11-2025 11:50 ]

Panasonic J 7kW WP, boiler & HeishaMon, 6022 Wp PV, Enphase+ST GW, SOLAX SK-SU3000E 13kWh BESS, ITHO Qualityflow WTW, Elvi Smart Charging+ laadpunt, Kia EV6 84kWh EA MY25, gasloos '23

• ossie7
blb4 schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 11:48:
[...]

De EV6 MY25 ook (aangegeven als ccNC).
Ik rijd een launch EV6, dat is nog van het type Gen5W en dat rust bij mijn weten op een compleet andere basis.

• izzet3838
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 00:02
THE_BASE schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 11:45:
[...]

Klopt ev6 facelift heeft wel ccnc...

Maar ik weet dat die daar ook last van kan hebben...

11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:58
Ik heb met de facelift alleen dat hij alleen scrolt door de eerste en de laatste favoriet, moet nog altijd de boel eens een keer resetten om te kijken of het dan over is.

• macfocus
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 17-11 11:06
petertenboer schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 07:53:
[...]

Nee nog nooit gehad in mijn tijd dat ik de auto rij.
Heb je (of een andere berijder) toevallig een ander “profiel” geactiveerd?
Ik gebruik dat zelf niet, maar ik gok er wel op dat dat de oorzaak is.

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
slim_fan schreef op donderdag 13 november 2025 @ 22:03:
Sinds een paar dagen krijg ik als ik de auto start de waarschuwing dat het elektrisch systeem ontlaad. In de app staat ook een groene (?) waarschuwing bij de 12V accu. Nameten in stilstaand geeft 12,3V, dus waarschijnlijk tijd voor een nieuwe accu. Erg fijn dat de auto dit aankondigt zodat ik hem tijdig kan vervangen!
Als de auto aanstaat, wat meet je dan? Als dat dan ook 12,3V is dan is je ICCU misschien wel kaduuk. Ik heb na een beurt ook altijd dat de 12V een melding geeft, maar dat komt doordat de garage de boel aan laat staan op accessoire stand. Als ze nou de auto gewoon aanzetten dan is het geen probleem, maar blijkbaar willen ze dat niet.

• petertenboer
macfocus schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 18:00:
[...]

Heb je (of een andere berijder) toevallig een ander “profiel” geactiveerd?
Ik gebruik dat zelf niet, maar ik gok er wel op dat dat de oorzaak is.
In mijn geval is er één profiel en ik rij de 2023 versie

• Sonicfreak
Net wat nieuws ontdekt!
Ik moest noodgedwongen in een straat een stukje spookrijden, hoor ik ineens: "let op, verkeerde rijrichting gedetecteerd".
Ik had geen navigatie aan staan.
Vind ik wel een goede feature. :)

• king_dude
  • Niet online
Sonicfreak schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 21:07:
Net wat nieuws ontdekt!
Ik moest noodgedwongen in een straat een stukje spookrijden, hoor ik ineens: "let op, verkeerde rijrichting gedetecteerd".
Ik had geen navigatie aan staan.
Vind ik wel een goede feature. :)
Na 4 jaar de eerste ondeugende ev6er te pakken. We zijn allemaal braaf hier ;).

• HansAuutB
Ja, grappig. Het zit er al sinds 2021 in.

• Sonicfreak
HansAuutB schreef op zondag 16 november 2025 @ 00:17:
Ja, grappig. Het zit er al sinds 2021 in.
Ik ben benieuwd wat voor nieuwe features nog ontdekt worden.
Blijkbaar zitten er verborgen features in die je niet zo snel tegenkomt.
De auto heeft wel meer handige features zoals automatisch recirculatie aanzetten bij het naderen van een tunnel en wanneer je de ruitensproeiers gebruikt.

Wat een auto die EV6. :*)

• Elhovo
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 20-11 13:49
Sonicfreak schreef op zondag 16 november 2025 @ 08:35:
[...]

De auto heeft wel meer handige features zoals automatisch recirculatie aanzetten bij het naderen van een tunnel en wanneer je de ruitensproeiers gebruikt.

Is dat een feature of een bug :)

Bij het verlaten van de tunnel wordt 9 van de tien keer de recirculatie niet weer uitgezet. Kom je er na een half uur achter dat de lucht in de auto een beetje muf ruikt en staat de recirculatie nog aan.

In Zwitserland ging het redelijk goed, ik denk 1 op de 2 keer. Wellicht heeft het iets met GPS info te maken, maar op andere plekken is het drama. Heb het dus maar uitgezet.

• Peter-036
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 19:06
Herkenbaar!
In mijn Ioniq 5 gaat de recirculatie meestal wel weer uit na een minuutje of zo, maar het komt wel voor dat de recirculatie actief blijft. Er is geen peil op te trekken wanneer dat goed/niet goed gaat.

It is what it is.If you can't change it, deal with it!

• Sonicfreak
Elhovo schreef op zondag 16 november 2025 @ 08:54:
[...]

Is dat een feature of een bug :)

Bij het verlaten van de tunnel wordt 9 van de tien keer de recirculatie niet weer uitgezet. Kom je er na een half uur achter dat de lucht in de auto een beetje muf ruikt en staat de recirculatie nog aan.

In Zwitserland ging het redelijk goed, ik denk 1 op de 2 keer. Wellicht heeft het iets met GPS info te maken, maar op andere plekken is het drama. Heb het dus maar uitgezet.
Bij mij gaat na het verlaten van de tunnel altijd de recirculatie uit.

• Harrie van Til

Harrie van Til

Doe maar blauw

Sonicfreak schreef op zondag 16 november 2025 @ 11:38:
[...]

Bij mij gaat na het verlaten van de tunnel altijd de recirculatie uit.
Dito

EV6 77kWh, Light, Gravity Blue MY2024

• HansAuutB
Sonicfreak schreef op zondag 16 november 2025 @ 08:35:
[...]

Er zijn video's van verborgen features. Ik meen van een Amerikaan.

• xxander968
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:16
Dit weekend is er iemand achterop mijn auto gereden bij het stoplicht. We stonden al even in een file voor het stoplicht en bij het langzaam verder rijden heeft de auto achter me niet gezien dat we weer gestopt waren. Hij reed met nog geen 10km/u tegen ons aan. Op de dashcamvideo is goed te zien dat mijn remlichten niet oplichten bij het tot stilstand komen, dit komt doordat ik met ipedal reed en langzaam vertraagde. Op het moment van impact is duidelijk de reflectie te zien van de remlichten omdat de remmen door de botsing kennelijk automatisch worden geactiveerd. De bestuurder achter ons zat vermoedelijk op zijn telefoon en is duidelijk schuldig, maar als mijn remlichten hadden gebrand had dit mogelijk zijn aandacht wél getrokken. De werking van de remlichten kan wat mij betreft beter. Een seconde of twee oplichten bij volledige stilstand is een duidelijker signaal voor achteropkomend verkeer.

• Tolga07
  • Registratie: November 2014
xxander968 schreef op zondag 16 november 2025 @ 12:40:
Dit weekend is er iemand achterop mijn auto gereden bij het stoplicht. We stonden al even in een file voor het stoplicht en bij het langzaam verder rijden heeft de auto achter me niet gezien dat we weer gestopt waren. Hij reed met nog geen 10km/u tegen ons aan. Op de dashcamvideo is goed te zien dat mijn remlichten niet oplichten bij het tot stilstand komen, dit komt doordat ik met ipedal reed en langzaam vertraagde. Op het moment van impact is duidelijk de reflectie te zien van de remlichten omdat de remmen door de botsing kennelijk automatisch worden geactiveerd. De bestuurder achter ons zat vermoedelijk op zijn telefoon en is duidelijk schuldig, maar als mijn remlichten hadden gebrand had dit mogelijk zijn aandacht wél getrokken. De werking van de remlichten kan wat mij betreft beter. Een seconde of twee oplichten bij volledige stilstand is een duidelijker signaal voor achteropkomend verkeer.
Ja, kwalijke kwestie is dit inderdaad. Er is destijds wel een iPedal update geweest die de remlichten laat branden op basis van de snelheid van de vertraging, dan daadwerkelijk de trigger 'gas los = remlichten branden'.

• JanAllElectric
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 19:31
Tolga07 schreef op zondag 16 november 2025 @ 12:46:
[...]

Ja, kwalijke kwestie is dit inderdaad. Er is destijds wel een iPedal update geweest die de remlichten laat branden op basis van de snelheid van de vertraging, dan daadwerkelijk de trigger 'gas los = remlichten branden'.
Toch eens bij de dealer na laten kijken of alle updates gedaan zijn. Ik rijd altijd i-pedal en als ik tot stilstand kom zijn mijn remlichten altijd aan (sinds de laatste update dan wel).

NB: ik heb ook auto hold aanstaan en gaf voorheen bij stilstand altijd nog een tikje op de rem, maar dat is na de laatste update ook niet meer nodig.

[ Voor 4% gewijzigd door JanAllElectric op 16-11-2025 13:06 ]

Panasonic TCAP 12kW J-versie + Heishamon/HA/Node-Red/Grafana/InfluxDB; Atlantic v3 200L; 5* jaga strada 21 & zelfbouw DBE; 3*2400Wp (O,Z,W); KIA EV6 77kWh RWD + EVCC/cFos Wallbox solar; 3* Marstek 5kWh (v151)+CT003 (v114)+ modbus/lilygo/node-red/HA

• Sonicfreak
Vervelend inderdaad, maar ik kan uit ervaring vertellen dat als iemand achter je niet oplet en op de telefoon zit te kijken dat het dan niks uitmaakt. Ik stond jaren geleden ook stil voor het stoplicht met mijn voet op de rem dus de remlichten brandden en toch klapte er iemand bij mij achterop. Die zat waarschijnlijk ook op zijn telefoon te kijken.

• slim_fan
The Wizard schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 20:27:
[...]

Als de auto aanstaat, wat meet je dan? Als dat dan ook 12,3V is dan is je ICCU misschien wel kaduuk. Ik heb na een beurt ook altijd dat de 12V een melding geeft, maar dat komt doordat de garage de boel aan laat staan op accessoire stand. Als ze nou de auto gewoon aanzetten dan is het geen probleem, maar blijkbaar willen ze dat niet.
Als de auto aan staat ~14.8V. Ik kreeg de melding spontaan, dus zonder bezoek aan de garage of de auto anderzins lang aan te hebben, en ging niet weg na meerdere (langere) stukken rijden. Het was nog de originele accu van mijn MY22.
Inmiddels heb ik de accu vervangen (Sparta D52 AGM accu) en is de melding weg.

• Loei123
Pfff vandaag toch weer flink last gehad van de ronduit slechte verlichting van de EV6...

Heb het idee dat ik zonder verlichting rij en de weg alleen verlicht wordt door tegenligger en lantaarnpalen. :(

• Edje040
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-11 21:16
Ik hoop dat de schade meevalt. Bij mij is er in juni ook iemand achterop gereden in de file. Schade aan de bumper en een stekkertje van de elektromotor. Stekkertje zelf is niet los te leveren dus moest er een volledig nieuwe kabelboom in. Het is nu 19 november en de auto staat nog steeds te wachten op de kabelboom. De EV6 is een fijne auto. De service van Kia daarentegen is ronduit belachelijk slecht...en ze nemen geen enkel moeite om je tevreden te houden.

• Tolga07
  • Registratie: November 2014
Loei123 schreef op woensdag 19 november 2025 @ 17:46:
Pfff vandaag toch weer flink last gehad van de ronduit slechte verlichting van de EV6...

Heb het idee dat ik zonder verlichting rij en de weg alleen verlicht wordt door tegenligger en lantaarnpalen. :(
Ik heb een aantal keren dubbel moeten checken of de verlichting wel aanstond.

• Elhovo
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 20-11 13:49
Tolga07 schreef op woensdag 19 november 2025 @ 19:10:
[...]

Hebben jullie wel eens gecheckt of de koplampen niet te laag staan afgesteld???

IK heb weliswaar de matrix koplampen, maar ik heb nul klachten over de lichtopbrengst

• Dartlink
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:36
Elhovo schreef op woensdag 19 november 2025 @ 19:19:
[...]

IK heb weliswaar de matrix koplampen, maar ik heb nul klachten over de lichtopbrengst
Zeker meerdere garages al geweest, Kia dealer wilde niets doen initieel. Lokale Profile heeft hem een tikkie omhoog gezet "hoger mag niet". Maar lumen opbrengst is gewoon belabberd.

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
[...]

De niet-matrix lichten zijn waardeloos, wacht maar tot het gaat sneeuwen, doordat ze verzonken liggen blijft de sneeuw erop plakken, zie je helemaal niks meer. Met dit weer is het al slecht maar met sneeuw is het gewoon levensgevaarlijk.

• Loei123
[...]

Ik heb ze zelfs omhoog gedraaid!
Met een schroevendraaier in de koplamp... 8)7

Maar voor mijn gevoel zijn de lampen gewoon te zwak, en die van het grootlicht zijn dan weer echt heel erg goed.

• Sonicfreak
Vanochtend waren de deurgrepen vastgevroren. Gelukkig kon ik die van de bestuurdersportier indrukken zodat ik het ijs hoorde kraken en kreeg ik de deur open.
Dat is een nadeel met flush portiergrepen. Met normale portiergrepen heb je daar minder snel last van.

Het scheelt ook heel weinig voor de luchtweerstand. In China wil men ze gaan verbieden en Volkswagen rust de auto's bewust niet uit met flush portiergrepen vanwege de geringe voordelen.

https://www.autoweek.nl/a...nische-deurontgrendeling/

Hopelijk stapt Kia ook over op normale portiergrepen voor de volgende EV6 en andere modellen. Flush portiergrepen zien er mooi uit, maar zijn niet altijd praktisch.

• Card Nox
Sonicfreak schreef op donderdag 20 november 2025 @ 07:56:
Vanochtend waren de deurgrepen vastgevroren.
Ik lees dit en 10 seconden later belt de vriendin me op dat ze de deur niet open krijgt, handvat vastgevroren 😆

• izzet3838
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 00:02
[...]

Idem ik vind de matrix best goed, doen niet echt onder voor de koplampen van mijn oude polestar 2.

Aand de andere kant zijn reflactor koplampen in dit segment gewoon niet ok...

11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd

• Loei123
izzet3838 schreef op donderdag 20 november 2025 @ 08:16:
[...]

Idem ik vind de matrix best goed, doen niet echt onder voor de koplampen van mijn oude polestar 2.

Aand de andere kant zijn reflactor koplampen in dit segment gewoon niet ok...
Ik heb nog een Toyota Auris gehad van 2013(?) en een BMW 320d van 2014, beide met xenon.
Dat is imo niet te vergelijken, veel meer lichtopbrengst.

Ik ben ook best verbaasd dat de hele auto-industrie zo snel xenon lijkt in te hebben geruild voor LED..

• Sonicfreak
Loei123 schreef op donderdag 20 november 2025 @ 08:21:
[...]

Ik heb nog een Toyota Auris gehad van 2013(?) en een BMW 320d van 2014, beide met xenon.
Dat is imo niet te vergelijken, veel meer lichtopbrengst.

Ik ben ook best verbaasd dat de hele auto-industrie zo snel xenon lijkt in te hebben geruild voor LED..
Ik vind het niet fijn als een tegenligger Xenox koplampen heeft. Die verblinden nogal dus ik ben blij dat de industrie overgestapt is op LED.

• Loei123
Sonicfreak schreef op donderdag 20 november 2025 @ 08:27:
[...]

Ik vind het niet fijn als een tegenligger Xenox koplampen heeft. Die verblinden nogal dus ik ben blij dat de industrie overgestapt is op LED.
Xenon verblindt? Waar haal je dat vandaan?
Ik ben het met je eens dat mensen met een reflector koplamp die de halogeen lampen vervangen voor xenon verblindend zijn, zou ook verboden moeten worden. Dat zou met LED ook niet anders zijn.

Maar auto's met affabriek xenon en ellipsoïde koplampen verblinden je echt niet als tegenligger.

Wat zou het maken dat xenon wel verblindend is en LED niet?

[ Voor 3% gewijzigd door Loei123 op 20-11-2025 08:35 ]

• Sonicfreak
Loei123 schreef op donderdag 20 november 2025 @ 08:29:
[...]

Xenon verblindt? Waar haal je dat vandaan?
Ik ben het met je eens dat mensen met een reflector koplamp de halogeen lampen vervangen voor xenon dit verblindend is, zou ook verboden moeten worden.

Maar auto's met affabriek xenon en ellipsoïde koplampen verblinden je echt niet als tegenligger.

Wat zou het maken dat xenon wel verblindend is en LED niet?
Xenon verlichting geeft meer lichtopbrengst waardoor het soms lijkt dat tegenliggers met groot licht rijden en dat is verblindend vind ik. En er zijn meer mensen die dat verblindend vinden als ik zo eens op Google kijk.

• Loei123
Sonicfreak schreef op donderdag 20 november 2025 @ 08:47:
[...]

Xenon verlichting geeft meer lichtopbrengst waardoor het soms lijkt dat tegenliggers met groot licht rijden en dat is verblindend vind ik. En er zijn meer mensen die dat verblindend vinden als ik zo eens op Google kijk.
Zoals ik zei met de juiste affabriek koplampen is er een harde lijn waar het licht stopt en dit dus niet in je ogen mag schijnen en dit je dus niet kan verblinden.

Neem ik de vorige Tesla model Y als voorbeeld.... Dan is LED veel meer verblindend dan xenon.

Maar goed, ieder zijn mening.

• murky123
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:51
Card Nox schreef op donderdag 20 november 2025 @ 08:09:
[...]

Ik lees dit en 10 seconden later belt de vriendin me op dat ze de deur niet open krijgt, handvat vastgevroren 😆
Kan toch geen probleem zijn, hoe doen ze dat in landen waar het echt vriest/ scandinavie bijvoorbeeld?

• Peter-036
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 19:06
murky123 schreef op donderdag 20 november 2025 @ 09:26:

Kan toch geen probleem zijn, hoe doen ze dat in landen waar het echt vriest/ scandinavie bijvoorbeeld?
A- Men is daar beter voorbereid op dergelijk weer.
B- Vaak zal daar de vorst niet direct na (zware) regen invallen, maar wanneer dat wel gebeurt, zie A.
Overigens is het met een EV met een goede app vrij eenvoudig om de auto op te warmen, dan komen ook de deurhandgrepen wel weer los.

It is what it is.If you can't change it, deal with it!

• Sonicfreak
Peter-036 schreef op donderdag 20 november 2025 @ 09:58:
[...]

B- Vaak zal daar de vorst niet direct na (zware) regen invallen, maar wanneer dat wel gebeurt, zie A.
Overigens is het met een EV met een goede app vrij eenvoudig om de auto op te warmen, dan komen ook de deurhandgrepen wel weer los.
Niet helemaal waar dat met voorverwarmen de deurgrepen los komen. Ik had vanochtend de auto voorverwarmd, maar de deurgrepen zaten alsnog vastgevroren. Dat komt omdat de warmte binnen in de auto blijft en niet de deurgrepen verwarmt.

• Bitaktus19
Card Nox schreef op donderdag 20 november 2025 @ 08:09:
[...]

Haha, vanmorgen ook vast gevroren bij mij. Komt volgens mij door de vochtige dag gisteren. Er liggen gewoon dikke druppen ijs op de auto. Dat kan ook met 'normale' grepen wat problemen geven.
Even goed droogblazen als ze zijn ontdooid en dan wat WD40 erin ..?

• murky123
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:51
we zijn ook helemaal niks gewend hier. ;)

• petertenboer
Loei123 schreef op woensdag 19 november 2025 @ 17:46:

Ben met mijn EV6 vrij snel naar de dealer gegaan om ze te laten bijstellen naar de meest toelaatbare hoogte en dat heeft wel geholpen. Het is nog steeds niet erg goed, maar ik merkte echt wel verbetering.

• Card Nox
Ik ben eigenlijk best wel tevreden met de verlichting op mijn EV6 LE (geen matrix), ligt wellicht ook aan mijn eigen referentie kader.

• JanKoen
  • Laatst online: 23:14
Tolga07 schreef op woensdag 19 november 2025 @ 19:10:
[...]

Mijn licht units voor zijn vervangen ivm. loslaten van de plakranden.(garantie) De nieuwe geven een veel betere licht opbrengst.
EV6 plus uit 2021.

• roel-online
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:27
Wat zijn die garantie voorwaarden van Kia toch onduidelijk. Ik heb een EV6 op het oog die z'n eerste beurt helaas 7000km te laat heeft gehad maar de vraag is nu wat dat precies betekent voor de garantie. Ik weet dat Lexus/Toyota weer garantie geeft als je weer voor een beurt bent geweest maar bij Kia is het allemaal wat vaag. En die garantie is op een EV6 wel vrij essentieel als ik het zo lees.

Nu heb ik even bij de Belgische importeur geinformeerd en Kia België geeft aan dat 'in het geval schade wordt vastgesteld die verband houdt met het ontbreken van onderhoudshistorie volgens de normen van de fabrikant', de garantie niet kan worden toegepast (op onderdelen van het voertuig die verband houden met het onderhoud)'. Maar aan welke onderdelen kun je een defect toeschrijven als je 7000km te laat komt voor een onderhoudsbeurt?

Toen ik concreet vroeg naar de ICCU gaven ze aan: 'Een ICCU kan niet worden geweigerd onder garantie door een te laat uitgevoerde onderhoudsbeurt'. Opzich logisch want het onderhoud doet niets aan de ICCU en met die bevestiging heb ik de grootste potentiele kostenpost gedekt lijkt me zo?

Hoe zien jullie dit? Gok wagen en gewoon doen of doorzoeken naar een andere EV6? Dit exemplaar in Duitsland is precies de spec die ik wil en de prijs is ook goed.

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
roel-online schreef op donderdag 20 november 2025 @ 15:29:
Wat zijn die garantie voorwaarden van Kia toch onduidelijk. Ik heb een EV6 op het oog die z'n eerste beurt helaas 7000km te laat heeft gehad maar de vraag is nu wat dat precies betekent voor de garantie. Ik weet dat Lexus/Toyota weer garantie geeft als je weer voor een beurt bent geweest maar bij Kia is het allemaal wat vaag. En die garantie is op een EV6 wel vrij essentieel als ik het zo lees.

Nu heb ik even bij de Belgische importeur geinformeerd en Kia België geeft aan dat 'in het geval schade wordt vastgesteld die verband houdt met het ontbreken van onderhoudshistorie volgens de normen van de fabrikant', de garantie niet kan worden toegepast (op onderdelen van het voertuig die verband houden met het onderhoud)'. Maar aan welke onderdelen kun je een defect toeschrijven als je 7000km te laat komt voor een onderhoudsbeurt?

Toen ik concreet vroeg naar de ICCU gaven ze aan: 'Een ICCU kan niet worden geweigerd onder garantie door een te laat uitgevoerde onderhoudsbeurt'. Opzich logisch want het onderhoud doet niets aan de ICCU en met die bevestiging heb ik de grootste potentiele kostenpost gedekt lijkt me zo?

Hoe zien jullie dit? Gok wagen en gewoon doen of doorzoeken naar een andere EV6? Dit exemplaar in Duitsland is precies de spec die ik wil en de prijs is ook goed.
Wat ze volgens mij minimaal doen is filters en remvloeistof vervangen.

Dus als ze moeilijk gaan doen dan zou je geen garantie meer kunnen krijgen op airco en remmerij zaken.

• brackman

brackman

Update: EV6 is weer terug vanuit de kia dealer gerepareerd met nieuwe ICCU (364001XFB0QQK) en ICCU-zekering (375F2GI040QQK) en aanvulling van rode longlife koelvloeistof. Reparatie heeft 2 uurtjes geduurt meldingen van alarm en openstaande deuren. ICCU kit heeft langste geduurt om uit Zweden te komen een week :-( .

Ik ben niet te spreken over de service verlening van KIA ze laten je door een ontwerpfout zonder vervangend vervoer achter. Garage wijst naar de finse importeur van kia . Uiteindelijk via eigen autoverzekering voor 2 weken vervoer gekregen. Toch nog eens nagaan wat hier misgaat wat dat is niet echt lekker om rond te rijden met een ontwerpfout en dan totaal in de kou staan als spul gerepareerd moet worden zonder vervangend vervoer.

9 jaar een kia ceed sw gereden zonder me een dag in de steek te laten..redelijk simpele techniek en goed zelf zaken te repareren. Ontwerpfout in de KIA Ceed sw was dat distributueriem na 150.000 km vervangen dient te worden door uitrek, dat was niet verhaal bij verkoop door kia.

Half jaar KIA EV6 en al 2 keer pechhulp nodig gehad en 3 maal reparatie kia dealer; verrotte 12v accu (2x lege accu gestart met jumppack), stomme updates voor parkeerknop zodat hij niet onverwacht ontkoppeld en de iccu (heeft niets geholpen componenten zijn niet ontworpen voor gebruik in EV6 lijkt het) en de laatste reparatie nieuwe iccu en zekering. Alle reparaties onder garantie maar dat zijn er eigenlijk teveel voor een nieuwe auto. Ik krijg het gevoel dat er bezuinigd is op onderdelen inkoop maar ze als een boemerang terugkomen bij KIA en kosten duurder worden. Lekker gewerkt paar tientjes verdient maar door reparaties kosten 10x zoveel. Jammer ik geniet echt om met EV6 te rijden en zit ook niet te wachten garantiereparaties gewoon een betrouwbare auto voor jaren met normale slijtageonderdelen...

• brackman

brackman

Peter-036 schreef op donderdag 20 november 2025 @ 09:58:
[...]

Uit ervaring kan ik zeggen A (voorbereiding op winter moet gedaan worden, winterbanden, deurrubbers invetten, afdekken ramen met vorst/sneeuwval, extra tijd nemen als je gaat rijden om sneeuw/vorst te verwijderen) B gebeurt ook wel eens en geeft ellende ook met normale handgrepen soms.

Ja voor verwarmen EV helpt of op afstandbedienbare electrische verwarming in normale benzine/dieselauto's

• brackman

brackman

jeroenkb schreef op donderdag 20 november 2025 @ 17:33:
[...]

Wat ze volgens mij minimaal doen is filters en remvloeistof vervangen.

Dus als ze moeilijk gaan doen dan zou je geen garantie meer kunnen krijgen op airco en remmerij zaken.
Naast vervangen van die twee zaken hebben ze ook een checklist van zaken die controleren.
Hiermee zouden ze 2 uur bezig zijn.

• brackman

brackman

roel-online schreef op donderdag 20 november 2025 @ 15:29:

Persoonlijk zou ik hem laten staan. Hoezo 7000 km te laat onderhoud uit laten voeren. KIA staat niet erg goed bekend tegenwoordig om zijn dienstverlening. Proberen ze geld te verdienen aan goedkopere onderdelen die toch kapot gaan wellicht net buiten garantietermijn. Bespaar je het gezeur met KIA over wel of niet garantie over onderdelen die bij onderhoud worden bekeken. Er is altijd wel een andere auto die voldoet aan je specs en prijs.
Pagina: 1 ... 450 451 Laatste

Let op:
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.

Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic