.oisyn schreef op vrijdag 8 mei 2026 @ 00:56:
Nou, de ervaring met de Kia connectivity is tot zover niet bepaald om over naar huis te schrijven.
Eerst bij het aanmaken van het account kwamen er geen smsjes. Later opnieuw geprobeerd, toen lukte het wel.
Toen ik de auto wilde koppelen, kwam het verzoek maar niet aan in de app.
Later hetzelfde gezeur met het aanmaken van de digitale sleutel
En nu probeer ik de auto te koppelen aan de anwb laadpas, maar dan krijg ik een "400 Bad Request. It was classified as an abusing request and blocked. client_id : fdc85c00-0a2f-4c64-bcb4-2cfb1500730a"

The woes continue...
Echt allejezus, wat een onduidelijke teringzooi is het zeg
Ik had dus een Kia Charge account gemaakt en een laadpas besteld. Ik weet niet meer of ik dat nou via de website of via de Kia app heb gedaan. Ik heb gekozen voor een gratis Easy abonnement, een kaart besteld, en een koppeling gemaakt met mijn Paypal account. Dit was echt vlak na bovenstaande post. Op vrijdag had ik al een brief in de bus met een kaart. Da's wel heel rap, maar ok.
Stap 1 in de brief is "activeer de activatielink in de e-mail". Ik heb helemaal geen e-mail gehad. Ja, de bevestiging van mijn abonnement, daar staat geen activatielink in. Die mail komt van kiacharge.com. Goed, ik open de app, ga naar mijn laadabonnement, probeer kaart toe te voegen. "Kaart niet bekend".
WTF?! Ok, probeer het via de website. Zoek met google naar Kia Charge, kom ik op dashboard.kia-charge.nl. Probeer in te loggen. "Account niet bekend". ...Wut?
Download de Kia Charge app, die had ik eerder gezien, maar iedereen verwijst naar de algemene Kia app dus ging er vanuit dat die uitgefaseerd was. Ook daar, "account niet bekend". Nieuw account aangemaakt met exact dezelfde gegevens. Maar ook daar kan ik mijn pas niet koppelen, dan moet ik eerst een nieuwe bestellen. MAAR IK HEB AL EEN KAART! Ook gek dat het gratis abonnement hier "Go" heet, en ik hier alleen maar een CC kan koppelen.
Ok, het is dus op dit punt dat ik erachter kom dat er twee diensten zijn. kiacharge.com en kia-charge.nl. Als ik de QR-code op de kaart scan, kom ik op een support pagina die ook verwijst naar 2 verschillende klantenservices (beide Nederlands). Begint mijn kaart met NL-KIA, dan is het kia-charge.nl. Als hij begint met NL-KC, dan is het kiacharge.com. Deze pas begint met NL-KIA.
Ik lees de mail van mijn aanvraag nog eens. Daarin staat "u krijgt een mail als de kaart is verzonden". Die mail heb ik nog niet gehad, dus die kaart krijg ik nog. Maar waar komt deze kaart dan in hemelsnaam vandaan, en waarom kan ik die niet koppelen in mijn kia-charge.nl account? Ik gok dat deze kaart verstuurd is op basis van de aankoop van de auto. Maar daar moet dus een account aan gekoppeld zijn, die ik zelf niet heb gemaakt, en waar ik geen enkele mail van heb gehad (ook niet in de spam folder)
Man man man wat een teringzooi.
[
Voor 5% gewijzigd door
.oisyn op 10-05-2026 11:15
]