Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highlander1962
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 13-05 22:41
https://update.kia.com/EU/NL/updateNoticeView/owEq3v

Rare vraag misschien, maar geldt deze update ook voor mijn MY24 model?

Ik zie daar allemaal staan MY25 en later.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henri8096
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:45

henri8096

BIM is not a software!

Highlander1962 schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 09:20:
https://update.kia.com/EU/NL/updateNoticeView/owEq3v

Rare vraag misschien, maar geldt deze update ook voor mijn MY24 model?

Ik zie daar allemaal staan MY25 en later.
Nee die heeft een Gen5w systeem, geen ccNC.

Deze update voor de Gen5w kan wel ieder moment online gezet worden.
Een aantal mensen (waaronder ik) hebben de update al via OTA aangeboden gekregen.

--Stuck in the Apple Ecosystem (and happy about it).--

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• slim_fan
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:04
Het heeft even geduurd door wat drukte op mijn werk. Ik heb zelf een wireless charger geplaatst op dezelfde plek waar de originele geplaatst is. Op verzoek hierbij wat foto's. Het is een stuk makkelijker dan het in eerste lijkt; de enige uitdaging is het kabeltje 'wegvissen' van onder de middenconsole. Ik heb niets los hoeven schroeven.

Rubber matje verwijderen (kan je gewoon los trekken) en vervolgens dit plaatje los maken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/td37dXxsvn0YjjthQLzmase3QG4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dKKWvzjiMpkYd1U5kcKzo5fH.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb een wireless charger met geïntegreerde kabel gebruikt. De ductape is niet het meest elegant, maar het werkt (de print heb ik na de foto nog beter vast gemaakt, maar dan kon ik geen foto meer maken).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wg9HYRqeI8kjnP23o_A44Z3UwaM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wXZqf34DC21N3Eq5ezqGgUIs.jpg?f=fotoalbum_large
Waar de kabel heen moet zie je op een foto; je kan dan met je vinger onder de middenconsole langs. Na even hengelen en het kabeltje op en neer bewegen voel je de connector die je vervolgens onder de console langs kan halen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F8pF3-wcGI4EQFiMjW8CC_lX3R0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iApjJWdkd3C0zDmz75QiHmZ0.jpg?f=fotoalbum_large

Vervolgens kan je de kabel hierlangs geleiden en ik heb hem na de foto weer onder de console gedrukt. In de USB-C poort in de middenconsole heb ik een 90 graden USB-C plug geplaatst om het geheel mooier weg te kunnen werken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kjATSq6vjkI3e0YsQJfMNevoa3g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jwYi2TcbSEE3aTVmbanDYzeh.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highlander1962
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 13-05 22:41
henri8096 schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 09:31:
[...]

Nee die heeft een Gen5w systeem, geen ccNC.

Deze update voor de Gen5w kan wel ieder moment online gezet worden.
Een aantal mensen (waaronder ik) hebben de update al via OTA aangeboden gekregen.
Dank je. Even geduld dus.
Komt de melding automatisch in beeld of moet ik het zelf selecteren om te kijken of er een update is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elhovo
  • Registratie: Augustus 2020
  • Nu online
slim_fan schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 10:07:
Het heeft even geduurd door wat drukte op mijn werk. Ik heb zelf een wireless charger geplaatst op dezelfde plek waar de originele geplaatst is. Op verzoek hierbij wat foto's. Het is een stuk makkelijker dan het in eerste lijkt; de enige uitdaging is het kabeltje 'wegvissen' van onder de middenconsole. Ik heb niets los hoeven sch
Mooie klus.
Mijn auto heeft de wireless charger standaard aan boord maar ik moet zeggen: ik ben geen fan. De telefoon (een Samsung S21) wordt behoorlijk warm en na een half uurtje op de mat wordt het laden uitgeschakeld vanwege de temperatuur, en dan weer ingeschakeld enz. enz. Ik heb een Android Auto wifi dongle maar op lange ritten sluit ik de telefoon met een kabel op de USB-A aan voor laden en AA.

De wireless charger had m.i. gekoeld moeten worden via de airco om zodoende de telefoon niet overmatig warm te laten worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sonicfreak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:10
Elhovo schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 11:32:
[...]

Mooie klus.
Mijn auto heeft de wireless charger standaard aan boord maar ik moet zeggen: ik ben geen fan. De telefoon (een Samsung S21) wordt behoorlijk warm en na een half uurtje op de mat wordt het laden uitgeschakeld vanwege de temperatuur, en dan weer ingeschakeld enz. enz. Ik heb een Android Auto wifi dongle maar op lange ritten sluit ik de telefoon met een kabel op de USB-A aan voor laden en AA.

De wireless charger had m.i. gekoeld moeten worden via de airco om zodoende de telefoon niet overmatig warm te laten worden.
Als ik dit verhaal zo lees dan ben ik blij dat mijn auto (EV6 Light) geen wireless charger heeft. Ik leg mijn telefoon gewoon op de rubberen mat (waar de wireless charger hoort te zitten) en sluit dan gewoon de USB-kabel aan voor opladen en Android Auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• macfocus
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 13-05 23:05
Sonicfreak schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 08:51:
Gsiteren was mijn EV6 voor onderhoud naar de dealer en had ik als leenauto een MG5 mee.
Prima auto, maar rijdt toch niet zo verfijnd als de EV6. De MG5 stuurt zwaarder en ook het bedienen van de pedalen voelt niet zo goed als in de EV6. Ook op het gebied van onderstel en wegligging is het een behoorlijk verschil.
Dan merk je dat de EV6 een andere klasse auto is dan de MG5, ook al zijn het beide C segmenters.
Bijzonder hoe je na 1 dag rijden met een andere auto je EV6 weer zoveel meer waardeert. :)
Daar sta je normaal gesproken toch minder bij stil omdat je gewend raakt aan je auto.
Een EV6 is een D segment auto. Dus dat er verschil is is niet zo vreemd.
Daarnaast mag je MG rustig zien als een soort van “budget” merk.

En de wegligging van een EV6 is gewoon goed. Ik heb nog nooit ook maar een spoortje van niet vertrouwen of gekke dingen meegemakt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macfocus
oldchap schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 21:45:
In het kader van alle 12v accu issues, een foto van de accu van de facelift. Kijkend naar de montage lijkt het alsof er een kleinere accu zit dan origineel bedoeld, je ziet een bodem frame met daarin weer een hoekijzer geschroefd.
Ik heb niet opgezocht wat voor soort accu dit is.
Ik weet niet of de pre facelift hetzelfde is.
[Afbeelding]
Dat “hoekijzer” links naast de accu is een hele normale montagebeugel. Niks mis mee en er is ook geen “te kleine” accu geplaatst.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Henry65
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:59
Sonicfreak schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 12:37:
[...]

Als ik dit verhaal zo lees dan ben ik blij dat mijn auto (EV6 Light) geen wireless charger heeft. Ik leg mijn telefoon gewoon op de rubberen mat (waar de wireless charger hoort te zitten) en sluit dan gewoon de USB-kabel aan voor opladen en Android Auto.
Bij mij werkt de wireless charger prima (met Apple). Ja, de telefoon wordt warm maar laadt wel gewoon door tot 100%.
Overigens kan je de charger ook uit zetten en een kabeltje aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonicfreak
macfocus schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 12:40:
[...]

Een EV6 is een D segment auto. Dus dat er verschil is is niet zo vreemd.
Daarnaast mag je MG rustig zien als een soort van “budget” merk.

En de wegligging van een EV6 is gewoon goed. Ik heb nog nooit ook maar een spoortje van niet vertrouwen of gekke dingen meegemakt,
De EV6 is toch echt een C segment auto ondanks het formaat.

https://ev-database.org/n...ia-EV6-Standard-Range-2WD

Ik verbaas mij er ook over en ik weet niet waar die segmenten op gebaseerd zijn. Ik heb het idee dat de fabirkanten bepalen welk segment een auto in komt. Op basis van formaat ben ik met je eens dat het D segment zou moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13:54
@Sonicfreak, waar staat het, ik vind het zo snel niet.

Anyway, de EV6 is voor mij ook een D segment (alla Passat/A6) , de eNiroEV is een C segment (ala Golf/A3).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elhovo
  • Nu online
Sonicfreak schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 13:11:
[...]

De EV6 is toch echt een C segment auto ondanks het formaat.

https://ev-database.org/n...ia-EV6-Standard-Range-2WD

Ik verbaas mij er ook over en ik weet niet waar die segmenten op gebaseerd zijn. Ik heb het idee dat de fabirkanten bepalen welk segment een auto in komt. Op basis van formaat ben ik met je eens dat het D segment zou moeten zijn.
Mmm, C segment zijn auto's als een Golf, Astra, Focus of Niro. De EV6 is echt wel een segmentje hoger. Niet alleen qua afmetingen maar zeker ook qua beleving. Mijn vorige EV was een Niro. Een prima auto maar niet te vergelijken met de 6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonicfreak
Card Nox schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 14:00:
@Sonicfreak, waar staat het, ik vind het zo snel niet.

Anyway, de EV6 is voor mij ook een D segment (alla Passat/A6) , de eNiroEV is een C segment (ala Golf/A3).
Bij overige een beetje onderaan de pagina.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WUqK0yGqksLm_3DFyos7pSt5cnI=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/M5FUJt7jp2bFkx5hHQrONFBu.png?f=user_large

Bij EV Database heet het dan JC - Lage Middenklasse omdat de EV6 een crossover is, maar het is duidelijk C segment. Als je een vergeljking maakt op de site met een andere auto dan staat in het vergelijkingsoverzicht wel C segment.

https://ev-database.org/n...11fb1997e0c9378ddaabef46b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonicfreak
Elhovo schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 14:01:
[...]

Mmm, C segment zijn auto's als een Golf, Astra, Focus of Niro. De EV6 is echt wel een segmentje hoger. Niet alleen qua afmetingen maar zeker ook qua beleving. Mijn vorige EV was een Niro. Een prima auto maar niet te vergelijken met de 6.
Qua afmetingen is het voor mij ook een D segment, maar ik baseer mij slechts op de informatie die bijvoorbeeld te vinden is op EV Database.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• petertenboer
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16:26
Sonicfreak schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 14:07:
[...]

Qua afmetingen is het voor mij ook een D segment, maar ik baseer mij slechts op de informatie die bijvoorbeeld te vinden is op EV Database.
Jullie hebben volgens Athlon allemaal gelijk.
Die plaatst de EV6 in C/D segment 😂
https://www.athlon.com/nl...o-s-ev-van-het-jaar-2023/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetaalMan
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:34
Ja, de laatste jaren zijn auto's steeds minder makkelijk in 'hokjes' te plaatsen, vanwege alle crossover-varianten en tussen-modellen...

Daarnaast kunnen zelfs twee modellen die in bijna alle opzichten vergelijkbaar zijn, op papier alsnog een andere segment aanduiding hebben... Mooi voorbeeld, omdat we weten dat dit onderhuids toch echt grotendeels gelijke MEB auto's zijn:
- Skoda Enyaq: M (upper-SUV)
- VW ID.4: D (midden)
- Audi Q4: L (lower-SUV)

Niet teveel waarde aan hechten dus :) Ik zou de EV6 ook eerder onder D-segment dan C-segment scharen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iwan_app
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-05 09:02
Sinds vandaag de EV6 GT-line opgehaald en super content! Zijn er andere gt-line rijders die enkel met de digital key gaan rijden en dus geen fysieke sleutel meenemen, of misschien alleen voor korte stukjes?

[ Voor 0% gewijzigd door iwan_app op 09-05-2025 17:11 . Reden: komma aangepast naar een punt ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• petertenboer
Voor wie de Duitse taal beheerst interessant om te zien vanaf 15:04 minuut: https://youtu.be/flgQBPe_89Q?si=RHcgSLZjGYgkr4_v

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elhovo
  • Nu online
petertenboer schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 21:35:
Voor wie de Duitse taal beheerst interessant om te zien vanaf 15:04 minuut: https://youtu.be/flgQBPe_89Q?si=RHcgSLZjGYgkr4_v
WOW!!!

Wat een aanfluiting die Kia Service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldchap
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
Vraagje, ik moet mijn auto thuis vrij strak tegen de struiken in parkeren.
Op de Niro zit een spiegel bedien schakelaar met 3 standen: in, uit, auto.
Op de EV6 heb ik alleen een knopje in/uit.
Hoe krijg ik het voor elkaar dat de spiegels permanent ingeklapt blijven?
Ik kan ze wel inklappen tijdens het parkeren, auto sluiten. Maar dan gaan ze bij het openen van de auto weer vanzelf naar buiten de struiken in vrees ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:46
petertenboer schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 21:35:
Ps. Je kunt nu bij YouTube ook een andere audiotrack kiezen. Waarschijnlijk dmv AI vertaald en omgezet in audio.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rlp.jaspers
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 12:51
Kharod schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 20:23:
Ik zit er aan te denken om het klasse 3 alarm in te laten bouwen (https://webshop.kia.nl/accessoires/comfort/0/ZKCVC046273/ ). Nu raak ik in de war van de tekst "en verplichte 2e autorisatiezender voor deactiveren."

Wat moet ik concreet doen als ik wil gaan rijden?

Ik doe met keyless entry de auto open, moet ik dan nog een extra handeling op de autorisatiezender uitvoeren? Of hoef ik deze alleen aan mijn sleutelbos in mijn broekzak te hebben? Of heb ik die überhaupt niet nodig en wordt het alarm gedeactiveerd als ik via keyless entry de auto open?

Ik heb het topic al doorgezocht maar kan het concrete antwoord van een gebruiker niet vinden. Ook via de dealers krijg ik wisselende antwoorden (van ik weet het niet tot aan sleutelbos hebben is voldoende).
Ik heb een klasse 3 alarm voor aflevering laten inbouwen (MY23) en dit werkt zonder extra handelingen. Je hebt een soort van keyfob bij je sleutel die signaal uitzendt dat het alarm uitschakelt. Overigens geen issues met een lege 12V accu door het alarm :)
Let wel, als de batterij bijna leeg is, dan wil het alarm wel eens niet automatisch eraf gaan, dan moet je alsnog op het knopje drukken en dan werkt het wel...daarna wel batterij gaan vervangen want als die helemaal leeg is, dan gaat de sirene goed af >:)

Oh ja, en mocht je een GT-line hebben waarmee je via de sleutel de auto kunt verplaatsen, dan levert dat ook wat uitdaging op met het alarm aangezien de handelingen op de autosleutel het alarm dan juist inschakelen en de beweging een sabotage/wegsleepevent triggeren dus dan moet je ook met de hand het uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adjo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-05 13:50

Adjo

my first vectrex...

Hi allemaal,
Als een van de eerste bezitters (en deelnemers aan dit topic ;-)) heb ik na 3,5 jaar een andere vraag.
Ik wil overstappen op een nieuwe auto en dus mijn EV6 inruilen. Nu krijg ik er best een aardig inruilbedrag voor maar ik denk dat het interessant kan zijn om hem particulier te verkopen. Hij heeft immers nog 6,5 jaar volledige garantie, is netjes dealeronderhouden en heeft alle updates gehad. Dus weinig risico voor de verkoper....

Wat zijn jullie ervaringen? Zijn er mensen die hun EV6 zelf verkocht hebben? Of van een particulier gekocht?

Het gaat overigens om deze uitvoering:
Kia EV6 Plus 77.4kWh
kenteken: N 901 JT
kleur: Interstellar Grey
85.000 km
langdurig verbruik (ca. 25.000km): 16,5 / 100 km

Bijzonderheden:
nieuwe ICCU (wordt momenteel vervangen),
kleine lakbeschadiging rechter achterportier van iemand die met zijn portier mijn auto raakte (zeer kleine beschadiging, maar wel zichtbaar)

[ Voor 4% gewijzigd door Adjo op 10-05-2025 15:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Adjo schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 15:22:
Hi allemaal,
Als een van de eerste bezitters (en deelnemers aan dit topic ;-)) heb ik na 3,5 jaar een andere vraag.
Ik wil overstappen op een nieuwe auto en dus mijn EV6 inruilen. Nu krijg ik er best een aardig inruilbedrag voor maar ik denk dat het interessant kan zijn om hem particulier te verkopen. Hij heeft immers nog 6,5 jaar volledige garantie, is netjes dealeronderhouden en heeft alle updates gehad. Dus weinig risico voor de verkoper....

Wat zijn jullie ervaringen? Zijn er mensen die hun EV6 zelf verkocht hebben? Of van een particulier gekocht?

Kia EV6 Plus 77.4kWh
85.000 km

Bijzonderheden:
kleine lakbeschadiging rechter achterportier van iemand die met zijn portier mijn auto raakte (zeer kleine beschadiging, maar wel zichtbaar)
Al mijn auto's uiteindelijk gewoon ingeruild bij de dealer na een korte periode van overwegen om particulier te verkopen en een paar duizend euro extra te pakken.

Uiteindelijk nooit gedaan omdat ik te risico-avers ben en gewoon geen gezeik wil. Zal geheid goed maar, maar is niet voor mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie van Til
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

Harrie van Til

Doe maar blauw

jeroenkb schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 15:37:
[...]

Al mijn auto's uiteindelijk gewoon ingeruild bij de dealer na een korte periode van overwegen om particulier te verkopen en een paar duizend euro extra te pakken.

Uiteindelijk nooit gedaan omdat ik te risico-avers ben en gewoon geen gezeik wil. Zal geheid goed maar, maar is niet voor mij
Tja, dat was dus de vraag niet.
#letsmakeitallaboutme

EV6 77kWh, Light, Gravity Blue MY2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Harrie van Til schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 15:45:
[...]

Tja, dat was dus de vraag niet.
#letsmakeitallaboutme
Een EV6 particulier verkopen is nu niet zo uniek dat algemene ervaringen met wel of niet particulier verkopen niet relevant kunnen zijn voor de vraag

Maar bedankt voor je waardevolle post....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Nu online
Met details als kleur en lakbeschadiging opgenoemd is dit geen vraag maar een advertentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Adjo schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 15:22:
Hi allemaal,

Kia EV6 Plus 77.4kWh
85.000 km

Bijzonderheden:
6,5 jaar garantie is ook een wassen neus he als je 20k per jaar rijdt is het nog max. 4 jaar.

Lijkt me dat ie niet meer dan 20k opbrengt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adjo

Adjo

my first vectrex...

Phusebox schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 17:00:
[...]

6,5 jaar garantie is ook een wassen neus he als je 20k per jaar rijdt is het nog max. 4 jaar.

Lijkt me dat ie niet meer dan 20k opbrengt?
haha, nou ik heb al een bod van de Kia dealer van 30K, Dus leuk geprobeerd, maar je bent niet echt op de hoogte als je dit schrijft. En inderdaad, met 20K per jaar is het nog 4 jaar. Maar hoe vaak krijg je dat op een occasion.

Als ik je goed begrijp zou jij hem niet kopen, evengoeie vrienden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adjo

Adjo

my first vectrex...

ASW1 schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 16:16:
Met details als kleur en lakbeschadiging opgenoemd is dit geen vraag maar een advertentie.
ja, deels ook. Mogelijk zijn er geïnteresseerden in dit topic. Is toch niet verboden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Adjo schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 17:11:
[...]

haha, nou ik heb al een bod van de Kia dealer van 30K, Dus leuk geprobeerd, maar je bent niet echt op de hoogte als je dit schrijft. En inderdaad, met 20K per jaar is het nog 4 jaar. Maar hoe vaak krijg je dat op een occasion.

Mijn 2 jaar oude Plus 77kwh leverde bij inruil vorig jaar 23k op, niet gedaan dus. Had toen 45k gelopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adjo

Adjo

my first vectrex...

Phusebox schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 17:21:
[...]

Mijn 2 jaar oude Plus 77kwh leverde bij inruil vorig jaar 23k op, niet gedaan dus. Had toen 45k gelopen
tja, ligt er misschien aan wat je ervoor terugkoopt, in welk staat ie is en of je beetje fatsoenlijke dealer hebt. Voor 23 had ik het zeker ook niet gedaan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Adjo schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 17:25:
[...]

tja, ligt er misschien aan wat je ervoor terugkoopt, in welk staat ie is en of je beetje fatsoenlijke dealer hebt. Voor 23 had ik het zeker ook niet gedaan....
EV9. Nieuwstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimaBB
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 07:27
[...]

Als je dit bedrag zonder nieuwe aankoop van iets anders krijgt voor jouw EV6 bij een dealer. Direct doen.

Particulier ga je er niet meer voor krijgen.

Zelf meerdere keren auto via marktplaats verkocht. Paar maanden geleden onze Renault Zoe.
Dealer inruil was belachelijk laag. Dat was de moeite waard.
Prive verkoop gaat op zich prima. Kost je wel wat werk.

Kia EV6 Plus Advanced AWD Aurora Black Pearl 2022 | Kia EV3 Plus Advanced Aventurine Green 2025

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:47
OK. Zuid spanje met de EV6. Voor de 5e keer al, dus niks spannends qua laadstress of aanverwant geneuzel. Maar, vanmorgen liep ik naar de auto om even een boodschap te gaan doen, stonden beide voorramen open. Volledig open, terwijl de deuren zelf "gewoon" op slot zaten.

Wat verhalen gevonden op internet van mensen met hetzelfde issue. Meeste antwoorden on de trant van "dan zal de sleutel wel ergens klem gezeten hebben, want de 'open' knop ingedrukt houden zorgt ervoor dat de voorramen open gaan"

Nou, de sleutel lag gewoon ergens op tafel, en ook nog eens ruim buiten bereik van de auto. Bovendien, als ik de 'open' knop op de sleutel ingedrukt houd, dan gaat de deur van het slot af, en daarna de ramen open. De deur was in dit geval dus gewoon nog op slot...

Ik heb de "remote control" van de ramen uitgezet in de opties, maar helemaal gerust ben ik er dus niet op, aangezien de sleutel no-way is ingedrukt en bovendien buiten bereik lag. Maak me er verder niet druk om, maar vraag me wel af wat er gebeurt als zoiets in een hoosbui gebeurt, of in een publieke omgeving waar sommige mensen zullen denken : hee, dat is makkelijk....Aansprakelijkheid zal je eigen probleem zijn gok ik zomaar.

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter-036
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 16:34
Ook met de ramen open zullen de deuren weer 'op slot' gaan wanneer er geen een geopend wordt.
Dat iedereen via een open raam de deur kan openen, hadden ze bij het verzinnen van zo'n 'constructie' wel kunnen bedenken....#Kia (hoewel VAG auto's dat ook zo doen, en welke nog meer?)

[ Voor 11% gewijzigd door Peter-036 op 10-05-2025 20:46 ]

It is what it is.If you can't change it, deal with it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greg-a
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:41
oldchap schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 08:47:
Vraagje, ik moet mijn auto thuis vrij strak tegen de struiken in parkeren.
Op de Niro zit een spiegel bedien schakelaar met 3 standen: in, uit, auto.
Op de EV6 heb ik alleen een knopje in/uit.
Hoe krijg ik het voor elkaar dat de spiegels permanent ingeklapt blijven?
Ik kan ze wel inklappen tijdens het parkeren, auto sluiten. Maar dan gaan ze bij het openen van de auto weer vanzelf naar buiten de struiken in vrees ik.
Ik heb laatst een paar keer in een garage krap moeten parkeren. De spiegels bleven bij het uitparkeren gewoon dicht.
Eventueel kan je de spiegels bij/na het inparkeren inklappen met de knop en handmatig uitklappen bij het wegrijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RenegadexRIPxx
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 08:47
[...]
Aanpakken van uw dealer.

Ik heb een EV6 GT line van oktober 2023 vorig jaar in november gekocht voor +/-38k. Er waren GT lines te koop bij particulieren tussen de 33 - 35k. Al was het aanbod toen beperkt en waren ze meestal weg toen ik belde :p. En waren deze van 2021/2022. Al is de garantie bij ons in België wel maar 7j, ipv de 10j bij jullie ;).

Als je er dus nog 30k voor krijgt van uw dealer. Dan zie ik niet echt in welke persoon jij gaat vinden die daar nog echt veel meer voor gaat geven. Om eerlijk te zijn. 2de handse particuliere markt is de interesse in elektrische wagens beperkt.
Was het een GT line geweest mogelijks wel. Maar een plus, zie ik niet echt.

Ter voorbeeld : https://www.autoscout24.b...anic&applied_mia_tier=t10 Dat is 34 - 35k en die heeft nog maar 5k km. En is van 2024. Waarom zou er dan een particulier meer dan 30k gaan geven voor een wagen van 2021/2022 met 85k km en beperkte lakschade ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adjo

Adjo

my first vectrex...

RenegadexRIPxx schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 20:56:
[...]

Aanpakken van uw dealer.

Ik heb een EV6 GT line van oktober 2023 vorig jaar in november gekocht voor +/-38k. Er waren GT lines te koop bij particulieren tussen de 33 - 35k. Al was het aanbod toen beperkt en waren ze meestal weg toen ik belde :p. En waren deze van 2021/2022. Al is de garantie bij ons in België wel maar 7j, ipv de 10j bij jullie ;).

Als je er dus nog 30k voor krijgt van uw dealer. Dan zie ik niet echt in welke persoon jij gaat vinden die daar nog echt veel meer voor gaat geven. Om eerlijk te zijn. 2de handse particuliere markt is de interesse in elektrische wagens beperkt.
Was het een GT line geweest mogelijks wel. Maar een plus, zie ik niet echt.

Ter voorbeeld : https://www.autoscout24.b...anic&applied_mia_tier=t10 Dat is 34 - 35k en die heeft nog maar 5k km. En is van 2024. Waarom zou er dan een particulier meer dan 30k gaan geven voor een wagen van 2021/2022 met 85k km en beperkte lakschade ?
Nou ja, als ik hier kijk zie ik toch hele fatsoenlijke prijzen voor vergelijkbare wagens: https://www.autowereld.nl...100000&kmvan=60000&q=plus

Dus ik snap het inruilbedrag van de dealer wel (en daar zit wellicht nog een commerciële korting bij omdat hij me een nieuwe EV6 plus advanced kan verkopen).

Maar ik begrijp dat de toon hier op het forum aan de zuinige kant is. Goed om te weten hoe sommigen van jullie erin staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Die rijveiligheidsscore in de nieuwe app is ook een gevalletje: we willen een grafiekje of iets in de app, verzin maar wat.

Als je meer kilometers rijdt, en tijdens drukke tijden op de weg zit kun je blijkbaar niet veilig rijden is de gedachte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• petertenboer
Phusebox schreef op zondag 11 mei 2025 @ 06:28:
Die rijveiligheidsscore in de nieuwe app is ook een gevalletje: we willen een grafiekje of iets in de app, verzin maar wat.

Als je meer kilometers rijdt, en tijdens drukke tijden op de weg zit kun je blijkbaar niet veilig rijden is de gedachte.
Geen idee of dit vanuit NCAP extra scores oplevert voor de fabrikant, maar als berijder is het in mijn ogen van weinig tot geen toegevoegde waarde inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
Verbruiks info. 300km rit met 2 fietsen op een fietsendrager op een trekhaak. Snelheid 107kmph op de teller van Venlo naar Spa en terug. Geen airco aan gehad. 18,2kWh/100km. Had nog 3%/7km over bij thuiskomst. Vandaag 7 euro verdiend om 40kWh te laden, was een goedkoop ritje zo.

Ps. Ik vind de stoelen in de EV6 LE (geen idee of ze anders zijn in andere versies) echt slecht. Krijg na een goed 1,5u last van de onderrug. Tips?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elhovo
  • Nu online
Card Nox schreef op zondag 11 mei 2025 @ 22:35:

Ps. Ik vind de stoelen in de EV6 LE (geen idee of ze anders zijn in andere versies) echt slecht. Krijg na een goed 1,5u last van de onderrug. Tips?
Ik vind ze fantastisch zitten. Ook mijn vrouw vindt ze geweldig. We hadden voorheen een e-Niro en daar vond ze nooit een goeie zit in.

Zijn je stoelen electrisch? Ik zou voorstellen je stoel helemaal naar onder en naar achter te zetten. Zoek dan een positie waarin je fijn zit, en waarbij je ongeveer bij het stuur kan. Stel dan het stuur zodanig in dat je handen en armen relaxt het stuur kunnen vasthouden.

Ik vind persoonlijk de lendensteun niet prettig als deze niet helemaal in de achterste stand staat. Wellicht moet je daar ook naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Elhovo schreef op zondag 11 mei 2025 @ 23:50:
[...]

Ik vind ze fantastisch zitten. Ook mijn vrouw vindt ze geweldig. We hadden voorheen een e-Niro en daar vond ze nooit een goeie zit in.

Zijn je stoelen electrisch? Ik zou voorstellen je stoel helemaal naar onder en naar achter te zetten. Zoek dan een positie waarin je fijn zit, en waarbij je ongeveer bij het stuur kan. Stel dan het stuur zodanig in dat je handen en armen relaxt het stuur kunnen vasthouden.

Ik vind persoonlijk de lendensteun niet prettig als deze niet helemaal in de achterste stand staat. Wellicht moet je daar ook naar kijken.
Wat ik zelf het meeste mis in deze stoelen zijn een meer gevormde zit, deze is te breed en plat. Een in hoogte verstelbare lendensteun, nu is ie voor mij onbruikbaar door de hoogte, en als laatste maar zeker niet minste: meer ondersteuning voor je bovenbenen.

Het zijn niet de slechtste stoelen die ik ooit heb gehad maar ook zeker niet de beste.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bitaktus19
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:09
Geen klachten over de stoelen. Afgelopen 2 weken 5.000km gereden (op en neer zuid Italie) en geen centje pijn.

Meest comfortabele stoelen zaten voor ons in een oude Volvo c70, maar dat is een heel ander soort auto uit een hele andere tijd. Daar zou ik in kunnen slapen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
@Elhovo, ik had hiervoor ook een eNiro daar zat ik net wat beter in dan de EV6. De stoelen voelen te groot aan, mijn Golf 5 stoelen zaten perfect, die sloten wat beter aan op mijn lichaam en daar kon ik uren in zitten zonder een centje pijn.

Mijn stoelen zijn niet electrisch op de lendesteun na, deze heb ik juist een stuk naar voren gezet omdat ik anders het gevoel heb een bolle rug te krijgen. Ik rij vaak korte afstanden dus dan is het geen probleem, maar als je dan wat verder moet is het wel shit. Van de zomer gaan we naar Oostenrijk dan moet ik wel een betere zit gevonden hebben. Lastige is dat is niet vaak kan testen...

@Phusebox, same here. Ben 178cm met 68kg dus een smallere stoel zou mij beter passen. Ik snap echter dat een groter/breder persoon er dan niet fijn in zit dus dat ze de stoelen liever iets groter dan iets kleiner maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Van het weekend erachter gekomen dat de mat bij mij als bestuurder een afgebroken ring heeft, waar hij aan de deurkant mee vastklikt zeg maar.

Bij Kia heb ik de set gevonden, maar €89 voor een stukje mat vind ik nogal duur, zeker aangezien het puur om een ringetje gaat eigenlijk.

Heeft iemand een idee waar ik vervangers goedkoper kan halen? Ik heb een GT-Line en dat staat ook op de mat dus als het even kan wil ik dat ook zo houden om het 'origineel' te houden, maar als het veel scheelt dan niet. :P

[ Voor 6% gewijzigd door MooDyBLueS op 12-05-2025 10:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Card Nox
@MooDyBLueS, dealer even contacten vragen of ze wellicht een ringetje kunnen regelen? Zonde om de hele mat te vervangen alleen daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-05 15:26

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Card Nox schreef op maandag 12 mei 2025 @ 09:52:
@Elhovo, ik had hiervoor ook een eNiro daar zat ik net wat beter in dan de EV6. De stoelen voelen te groot aan, mijn Golf 5 stoelen zaten perfect, die sloten wat beter aan op mijn lichaam en daar kon ik uren in zitten zonder een centje pijn.

Mijn stoelen zijn niet electrisch op de lendesteun na, deze heb ik juist een stuk naar voren gezet omdat ik anders het gevoel heb een bolle rug te krijgen. Ik rij vaak korte afstanden dus dan is het geen probleem, maar als je dan wat verder moet is het wel shit. Van de zomer gaan we naar Oostenrijk dan moet ik wel een betere zit gevonden hebben. Lastige is dat is niet vaak kan testen...

@Phusebox, same here. Ben 178cm met 68kg dus een smallere stoel zou mij beter passen. Ik snap echter dat een groter/breder persoon er dan niet fijn in zit dus dat ze de stoelen liever iets groter dan iets kleiner maken.
Ik kom van een eGolf (dus Golf 7.5) en vind de EV6 stoelen (met die knoerharde lendesteun zo ver mogelijk naar achteren) juist veel prettiger. Ik ben wat langer en breder dan jij dus ik denk dat je wel eens gelijk zou hebben ;)

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Card Nox schreef op maandag 12 mei 2025 @ 10:20:
@MooDyBLueS, dealer even contacten vragen of ze wellicht een ringetje kunnen regelen? Zonde om de hele mat te vervangen alleen daarvoor.
Goed punt, ga ik doen! Leek mij inderdaad ook zonde want de mat zelf ziet er nog keurig uit en ze worden blijkbaar alleen in setjes verkocht, wat het extra zonde maakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mjas
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 16:00
Card Nox schreef op maandag 12 mei 2025 @ 09:52:

Met 180cm en 80 kg, zitten de stoelen van de EV6 voor mij perfect. Ook op de lange afstand. In het verleden heb ik problemen gehad met de stoelen van de BMW 3 serie. Het is denk ik heel persoonlijk. Je kunt een aangepaste stoel laten maken of de stoel laten aanpassen, dat vergroot het rijplezier, maar zal wel een kostbare zaak zijn, denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Tomba schreef op maandag 12 mei 2025 @ 10:23:
[...]

Ik kom van een eGolf (dus Golf 7.5) en vind de EV6 stoelen (met die knoerharde lendesteun zo ver mogelijk naar achteren) juist veel prettiger. Ik ben wat langer en breder dan jij dus ik denk dat je wel eens gelijk zou hebben ;)
Ik ben zelf bijna exact zoals de persoon hierboven op 1cm en 2kg na, dus ook iets onder gemiddeld en hoewel ik de EV6 stoelen heerlijk vind zitten en wel van langere zittingen houd, zou met name een smallere stoel wel prettiger zijn.

Hiervoor een Model 3 gehad en die had overall betere stoelen voor mijn postuur, al vond ik de zitting dan wel weer kort.

Wat BMW doet met verstelbare diepte van de zitting aan de voorkant lijkt mij de ideale oplossing, maar dat zal voor iedereen verschillen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cruysen
  • Laatst online: 10:11
Card Nox schreef op maandag 12 mei 2025 @ 10:20:
Misschien heeft dealer nog een oude mat liggen waar z'n ringetje op zit. Merk maakt vaak niet uit. Die gaan meestal toch de container in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Mjas schreef op maandag 12 mei 2025 @ 10:29:
[...]

Met 180cm en 80 kg, zitten de stoelen van de EV6 voor mij perfect. Ook op de lange afstand. In het verleden heb ik problemen gehad met de stoelen van de BMW 3 serie. Het is denk ik heel persoonlijk. Je kunt een aangepaste stoel laten maken of de stoel laten aanpassen, dat vergroot het rijplezier, maar zal wel een kostbare zaak zijn, denk ik.
Als je een auto particulier nieuw of bijna nieuw koopt en er zeg 8-10 jaar in gaat rijden lijkt het mij de investering wel waard, ik heb het weleens voorbij zien komen, maar niet als je elke 3-5 jaar van auto wisselt. Dan kan je beter gewoon iets meer geld uitgeven aan een luxere uitvoering of merk die meer aanpasbaarheid van de stoel biedt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:33

The Wizard

Moderator Mobile
MooDyBLueS schreef op maandag 12 mei 2025 @ 10:31:
[...]

Als je een auto particulier nieuw of bijna nieuw koopt en er zeg 8-10 jaar in gaat rijden lijkt het mij de investering wel waard, ik heb het weleens voorbij zien komen, maar niet als je elke 3-5 jaar van auto wisselt. Dan kan je beter gewoon iets meer geld uitgeven aan een luxere uitvoering of merk die meer aanpasbaarheid van de stoel biedt.
Zijn genoeg zakelijke leaserijders die een aangepaste stoel hebben en deze laten overzetten naar hun nieuwe leaseauto. Soms moet het frame wel aangepast worden, al is het tegenwoordig wel lastiger met de sensoren en airbags in de stoelen.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffee
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08:46

Coffee

Coffee

Blijft HDA / Lane Following Assist bij jullie beschikbaar wanneer je een trailer of fietsenrek koppelt?

Ik lees dat het volgens sommigen wel, en volgens andere niet wordt uitgeschakeld.

Binnenkort ga ik 1400km naar Italië rijden, en wil twee fietsen meenememen. Heb echter geen zin in 1400 km rijden zonder HDA.

EV3 +A LR, HA Yellow, Prusa Mini+, ERGA08EAV3H7 & EHBH08EF6V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans Br
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 12-05 21:12
In Belgie is de garantie ook aangepast naar 10 jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• slim_fan
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:04
Coffee schreef op maandag 12 mei 2025 @ 21:05:
Blijft HDA / Lane Following Assist bij jullie beschikbaar wanneer je een trailer of fietsenrek koppelt?

Ik lees dat het volgens sommigen wel, en volgens andere niet wordt uitgeschakeld.

Binnenkort ga ik 1400km naar Italië rijden, en wil twee fietsen meenememen. Heb echter geen zin in 1400 km rijden zonder HDA.
Als ik iets in de aanhanger aansluiting plug, gaat hij automatisch op aanhanger modus. Dan werkt ipedal niet; lane assist kan ik niet herinneren (dus ik gok dat dit wel werkt). Hoe dan ook, aanhangermodus kan je weer handmatig uitzetten en dan werkt ipedal iig weer (maar overschat de GOM de range).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffee
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08:46

Coffee

Coffee

slim_fan schreef op maandag 12 mei 2025 @ 21:39:
[...]

Als ik iets in de aanhanger aansluiting plug, gaat hij automatisch op aanhanger modus. Dan werkt ipedal niet; lane assist kan ik niet herinneren (dus ik gok dat dit wel werkt). Hoe dan ook, aanhangermodus kan je weer handmatig uitzetten en dan werkt ipedal iig weer (maar overschat de GOM de range).
Hmm, hoe zet je dit weer uit dan? Voor zo ver ik begrijp veranderd de trailer mode naar “uit” alleen de GOM, maar niet de ADAS systeem beperking toch?

I-pedal vind ik zelf minder erg dan het missen van lane following assist. Even wennen, maar het gaat.

EV3 +A LR, HA Yellow, Prusa Mini+, ERGA08EAV3H7 & EHBH08EF6V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elhovo
  • Nu online

Ik heb een trekhaak laten plaatsen bij een trekhaakboer. Die heeft gewoon de draadjes aangekoppeld voor verliching etc en dus detecteert de auto de drager niet.

Het enige waar ik last van heb is dat soms de dode hoek detectie aan de linkerzijde continu aangeeft dat er een obstakel is dus dat zet ik dan maar handmatig uit.

Als je de 'intelligente' aansluiting hebt zal de auto de trailermodus inschakelen maar ik begrijp dat je dat handmatig kunt uitschakelen zodat alle assistenten weer werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bo0bz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07:18
Elhovo schreef op maandag 12 mei 2025 @ 21:58:
[...]

Ik heb een trekhaak laten plaatsen bij een trekhaakboer. Die heeft gewoon de draadjes aangekoppeld voor verliching etc en dus detecteert de auto de drager niet.

Het enige waar ik last van heb is dat soms de dode hoek detectie aan de linkerzijde continu aangeeft dat er een obstakel is dus dat zet ik dan maar handmatig uit.

Als je de 'intelligente' aansluiting hebt zal de auto de trailermodus inschakelen maar ik begrijp dat je dat handmatig kunt uitschakelen zodat alle assistenten weer werken.
Kun je wel achteruit rijden dan? Ooit een VAG auto gehad die de dealer was vergeten in te lezen met de trekhaak. Eerste keer achteruit rijden en gelijk een noodstop. Knap lastig rijden

7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | PVoutput | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Card Nox
Afgelopen weekend met fietsendrager op trekhaak gereden. HDA blijft actief. EV6 LE 2024.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elhovo
  • Nu online
Bo0bz schreef op maandag 12 mei 2025 @ 22:09:
[...]

Kun je wel achteruit rijden dan? Ooit een VAG auto gehad die de dealer was vergeten in te lezen met de trekhaak. Eerste keer achteruit rijden en gelijk een noodstop. Knap lastig rijden
Ja hoor, geen probleem.
UIteraard gaan de sensoren piepen maar daar hebben we een knopje voor.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• petertenboer
Wel leuk om te zien dat in de nieuwe Kia App de climate control aangezet kan worden op basis van de uitgelezen temperatuur van de EV6 op dat moment. Oftewel koelen bij hogere temperatuur en en verwarmen bij lage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TGEN
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:02

TGEN

Hmmmx_

petertenboer schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 10:12:
Wel leuk om te zien dat in de nieuwe Kia App de climate control aangezet kan worden op basis van de uitgelezen temperatuur van de EV6 op dat moment. Oftewel koelen bij hogere temperatuur en en verwarmen bij lage.
Da's wel nice; paar weken terug had ik per ongeluk nog de stoel- en stuurverwarming op full blast bij 25 graden omdat ik m'n remote climate settings nog niet had aangepast ;).

Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
petertenboer schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 10:12:
Ik kan de optie niet meer terugvinden, weet je nog hoe je daar kwam?

Daarnaast meen ik me te herinneren dat hij de buitentemperatuur bedoelt, maar dat weet ik niet zeker meer en kan hem nu dus niet terugvinden. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petertenboer
MooDyBLueS schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 14:43:
[...]

Ik kan de optie niet meer terugvinden, weet je nog hoe je daar kwam?

Daarnaast meen ik me te herinneren dat hij de buitentemperatuur bedoelt, maar dat weet ik niet zeker meer en kan hem nu dus niet terugvinden. :P
Zoals gezegd in de nieuwe App en dan onder beheer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bokkie72
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:09
En dan nu tijd voor een luchtig onderwerp ;)

Bij ons is het de gewoonte dat onze auto een naam heeft en ik ben heel benieuwd hoe jullie je EV6 noemen en waarom.

Onze (witte GT-Line) noemen we “Kim”, vanwege de kleur en brede heupen…
Hiervoor noemde we de e-Niro “Luci”, vanwege het bijzondere kenteken.
Daarvoor een Avensis station “Carry”, naar Carry **Slee**

Laatst hoorde ik iemand zijn witte EV6 “stormtrooper” noemen wat ik ook wel amusant vond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_dude
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
De mijne heet ‘Brutus’

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• De Ideale Man
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 06:40
De mijne heet EV6, ik heb zelfs een naamkaartje achterop klep zitten

[ Voor 60% gewijzigd door De Ideale Man op 13-05-2025 18:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-05 22:31
Geef mijn auto nooit een naam.
In het bezit van plus advanced Interstellar grey
Mijn dochter (9) had daar een andere mening over en noemt mijn auto 'storm'

Ik reken het goed O-)

[ Voor 15% gewijzigd door d-vine op 13-05-2025 19:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blb4
  • Registratie: April 2008
  • Nu online
d-vine schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 19:15:
Geef mijn auto nooit een naam.
In het bezit van plus advanced Interstellar grey
Mijn dochter (9) had daar een andere mening over en noemt mijn auto 'storm'

Ik reken het goed O-)
Weet je zeker dat je die r goed gehoord hebt 8) ?

Panasonic J 7kW WP, boiler & HeishaMon, 6022 Wp PV, Enphase+ST GW, SOLAX SK-SU3000E 13kWh BESS, ITHO Qualityflow WTW, Elvi Smart Charging+ laadpunt, Kia EV6 84kWh EA MY25, gasloos '23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiorano
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:00
"spaceship" door m'n vrouw gedoopt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardIsHier
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 16:39
Evie ... door vrouwlief ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
petertenboer schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 17:40:
[...]

Zoals gezegd in de nieuwe App en dan onder beheer.
Zover was ik min of meer. ;) Alleen zie ik de knop "intelligent klimaatbeheer" wel staan, maar ik kan de instellingen ervoor niet vinden, als ik erop tap zegt ie dat ik hem 1 sec ingedrukt moet houden en als ik dat doe lijkt er vervolgens niks te gebeuren.

Ik weet dat ik hem op 30C had ingesteld, maar als dat de temp in de auto is zoals jij eerder aangaf, dan gaat die wel heel snel activeren, vandaar dat ik het toch even na wil kijken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Nu online
Geen EV6 hier, maar onze Niro heet Kimchi.
Dat is de korte naam, eigenlijk is het "Kimchi the Kia from Korea" maar dat is iets te lang voor het dagelijks gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online
KITT <3

Vanwege de rode balk :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
"De Kia" heet ie hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blb4
  • Registratie: April 2008
  • Nu online
Idem. En de Citroen C1 heet "De C1"

Panasonic J 7kW WP, boiler & HeishaMon, 6022 Wp PV, Enphase+ST GW, SOLAX SK-SU3000E 13kWh BESS, ITHO Qualityflow WTW, Elvi Smart Charging+ laadpunt, Kia EV6 84kWh EA MY25, gasloos '23

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• macfocus
Onze Opel Karl heet (je raadt het niet) “Karel”, de EV6 noemen we soms “Kevin” of “dat zwarte ding”.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bitaktus19
"de Kia" of "dat grote ding"

J-Lo was beter geweest. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitaktus19
MooDyBLueS schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 21:02:
[...]

Zover was ik min of meer. ;) Alleen zie ik de knop "intelligent klimaatbeheer" wel staan, maar ik kan de instellingen ervoor niet vinden, als ik erop tap zegt ie dat ik hem 1 sec ingedrukt moet houden en als ik dat doe lijkt er vervolgens niks te gebeuren.

Ik weet dat ik hem op 30C had ingesteld, maar als dat de temp in de auto is zoals jij eerder aangaf, dan gaat die wel heel snel activeren, vandaar dat ik het toch even na wil kijken.
Is dat alleen voor de nieuwe EV6? Ik zie helemaal niets wat daarop lijkt in de app (Android). Maar misschien kijk ik niet goed. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brackman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:17

brackman

Gooi die pc maar uit het raam!

De EV6 is door de dochters omgedoopt tot bluey vanwege de donkerblauwe kleur. :*)

[ Voor 3% gewijzigd door brackman op 14-05-2025 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PTish
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14:15
Bij ons heten ze "De Blauwe" en "De Witte". Benieuwd wat er gebeurt als we een keer 2 auto's in dezelfde kleur hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jantienus123
  • Registratie: September 2013
Highlander1962 schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 10:56:
[...]

Dank je. Even geduld dus.
Komt de melding automatisch in beeld of moet ik het zelf selecteren om te kijken of er een update is.
Ik heb de update melding ook gehad en op "OK" gedrukt.
Nu zie ik al drie dagen dit bericht als ik bij "Algemene instellingen" kijk:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JboB6H26QnK-nN07XrrpWA0cwqc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eswJwCW6ePyPEm70c9JNZat8.jpg?f=fotoalbum_large
Iemand een idee hoe lang zo'n OTA-update wel niet duurt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petertenboer
Jantienus123 schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 09:22:
[...]

Ik heb de update melding ook gehad en op "OK" gedrukt.
Nu zie ik al drie dagen dit bericht als ik bij "Algemene instellingen" kijk:
[Afbeelding]
Iemand een idee hoe lang zo'n OTA-update wel niet duurt ?
Download gaat alleen door als je de auto op contact hebt (stilstaan of rijden maakt niet uit).
Kan, afhankelijk van sterkte ontvangstsignaal goed vier tot zes uur duren.
Daarna nog een kleine tien minuten voor installatie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinblokhuis
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 12:10
Ik vind 2 zaken toch wel vrij storend wat betreft de kaartupdates:
1. Dat ik nu al meerdere meldingen via mail en inmiddels ook de app heb gehad dat de kaartupdate beschikbaar is. Maar dat deze nog steeds niet op USB te downloaden is. Waardoor men je in feite richting de betaalde OTA's duwt.
2. Dat die betaalde OTA's 89 euro kosten voor slechts 2 updates. Waar is in hemelsnaam die pricing op gebaseerd?! Tikkie vervelend wel dat ze hun klanten kennelijk als cashcow zien in plaats van een extra, desnoods redelijk geprijsde, service te verlenen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jantienus123
  • Registratie: September 2013
petertenboer schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 09:32:
[...]

Download gaat alleen door als je de auto op contact hebt (stilstaan of rijden maakt niet uit).
Kan, afhankelijk van sterkte ontvangstsignaal goed vier tot zes uur duren.
Daarna nog een kleine tien minuten voor installatie.
Bedankt voor de duidelijkheid.
Dan snap ik waarom de update in mijn geval nog niet afgerond kon worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAuutB
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 16:18
Martinblokhuis schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 10:00:
1. Dat ik nu al meerdere meldingen via mail en inmiddels ook de app heb gehad dat de kaartupdate beschikbaar is. Maar dat deze nog steeds niet op USB te downloaden is. Waardoor men je in feite richting de betaalde OTA's duwt.
2. Dat die betaalde OTA's 89 euro kosten voor slechts 2 updates. Waar is in hemelsnaam die pricing op gebaseerd?! Tikkie vervelend wel dat ze hun klanten kennelijk als cashcow zien in plaats van een extra, desnoods redelijk geprijsde, service te verlenen.
En wat ik dan bijzonder vind is dat ik nog geen enkele melding (welk platform dan ook) over een update heb gehad.

Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
HansAuutB schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 10:54:
[...]

En wat ik dan bijzonder vind is dat ik nog geen enkele melding (welk platform dan ook) over een update heb gehad.
Ik heb ook geen OTA als geen mail gehad overigens. Heb alle marketingzooi uit staan, wellicht ligt het daar aan

[ Voor 57% gewijzigd door Phusebox op 14-05-2025 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitaktus19
Ook geen mail, maar wel in de auto ineens een OTA update toen we terug waren van vakantie en de auto voor het eerst weer opstarten in NL. Kan toeval zijn natuurlijk.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• xxander968
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:01
De manier hoe ze de nieuwe gebruiksvoorwaarden in de auto presenteren is echt onvoorstelbaar. Drie maal kreeg ik de melding dat er nieuwe voorwaarden waren, maar die komen steeds als je al aan het rijden bent en dan mag je ze niet accepteren. Tijdens een kop koffie thuis bedacht ik me dat dit wel eens goed moment kon zijn om ze te accepteren en dus ben ik in de auto gaan zitten en heb op start gedrukt. Geen melding, nog een keer op start en na even wachten nog steeds geen melding. Pas als je de auto rijklaar in drive zet komt de melding! Wie verzint zoiets, als je het dan toch niet mag accepteren?

Enige tijd terug melde ik dat ik met tibber de auto niet slim geladen kreeg. Sinds kort is de zappi laadpaal in de lead voor slim laden en nu werkt het perfect. De pre facelift ev6 kan dit kennelijk niet zelf goed verwerken en heeft echt een paal nodig die dat wel kan. Een beetje jammer nadat ze met veel bombarie slim laden aangekondigd hebben bij Kia.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tacovdh
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 12:24
bokkie72 schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 18:18:
En dan nu tijd voor een luchtig onderwerp ;)

Bij ons is het de gewoonte dat onze auto een naam heeft en ik ben heel benieuwd hoe jullie je EV6 noemen en waarom.
En de onze heet Pimpy. Naast de Fiat 500 die Droppie heet is het een mooi setje.

KIA EV6 plus advanced; Sonos sub, beam, 3x play5; Asus Zenbook i7-64b-16GB; 10+21 PV Steca/SMA;

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThatGuy2303
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:16
Die van mij is het groene monster... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wakkie
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 16:42
Martinblokhuis schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 10:00:
Ook mail gehad over OTA update. Ik heb vorig jaar april de OTA gekocht voor 2 updates echter de (gekochte) OTA loopt een jaar, in mijn geval van april 2024 tot april 2025. Wat blijkt nu, ik heb pas 1 update gehad via OTA ik meen in Juni 2024 en daarna niets meer. Ik denk niet dat ik de 2e update nog via OTA krijg, kan me dit niet herinneren. Op de factuur staat het volgende: OTA (Over-the-Air) updates voor kaart en infotainmentsysteem; 12-maandenpas (2 updates); Uitvoeringsdatum : 12.04.2024 ~ 12.04.2025.

Dus bespaar je € 89,00, dit is je reinste geldklopperij en slechte voorlichting van KIA. Ik zet de updatet wel op een USB-stick.

De kaart update van mijn pre-lift Kia (2023) is volgens mij nog niet verkrijgbaar of vergis ik mij?

EV6 77.4kWh GT-Line RWD Snow White Pearl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:26
Bakbeest of slagschip noem ik hem vaak :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bitaktus19
wortelsoft schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 14:38:
Bakbeest of slagschip noem ik hem vaak :+
Alsof ik mijn vrouw hoor praten :+ _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reacher
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:56

Reacher

oldschool

ik kreeg net een notificatie in de auto voor de OTA update. Geen idee of ik daar op moet wachten, maar gezien ik met 5 minuten weer de auto uit was maar niet laten uitvoeren. Doet het vanzelf wel een keertje via de USB wanneer die beschikbaar komt.

but I don't like you in that way
the best things in life are illegal
born to do porn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Bitaktus19 schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 08:39:
[...]

Is dat alleen voor de nieuwe EV6? Ik zie helemaal niets wat daarop lijkt in de app (Android). Maar misschien kijk ik niet goed. :)
Nee, want ik heb een 2022. Alleen kan ik dus (nog steeds) de instelling niet meer terugvinden op mijn iPhone. Heb ook een Android van werk en heb hem ook daarop geïnstalleerd, maar helaas niet terug te vinden ook.

Kan zijn dat het met de nieuwste update die van de week uitkwam weer eruit is gehaald of dat een bug ervoor zorgt dat eenmaal ingesteld je hem niet meer terug kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Reacher schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 14:55:
ik kreeg net een notificatie in de auto voor de OTA update. Geen idee of ik daar op moet wachten, maar gezien ik met 5 minuten weer de auto uit was maar niet laten uitvoeren. Doet het vanzelf wel een keertje via de USB wanneer die beschikbaar komt.
Ik kreeg gisteren ook die melding, ik heb op "later" geklikt omdat ik alweer 5 min aan het rijden was. 8)7 Dat moet beter Kia!

Thuis aangekomen keek ik bij de software updates en daar stond hij ineens uit dat hij OTA mag binnenhalen.

Ook zie ik op de Kia Update website nog geen nieuwe update voor de Gen5W. Of rijd jij een ccNC?
Pagina: 1 ... 431 432 Laatste

Let op:
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.

Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic