Toon posts:

Het grote KIA EV6 topic

Pagina: 1 ... 17 18 19 Laatste
Acties:

• Anunnaki
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 23:46
Mister I schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 10:32:
[...]

Nou, verkeerde auto geleverd bij de dealer dus...
Ze gaan nu uitzoeken wat de mogelijkheden zijn om toch de goede auto of een goed alternatief snel te kunnen leveren.
Wel balen...
Dat is inderdaad balen zeg. Hopelijk gauw iets geregeld.

• Phusebox
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 05:58
Freekers schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 11:42:
[...]

Jammer, maar verbaasd me eerlijk gezegd niets :(

[...]

Daar hoop ik ook op. Ben ook bereid om een stukje te rijden om er een in het echt te zien (eventueel tegen kleine vergoeding)
Ik dacht altijd dat het irritant was dat je bij BMW bijvoorbeeld alle opties zelf kon kiezen... maar nu mis ik dat wel.

Verbaas me vooral dat je een GT-Line moet nemen voor automatisch inparkeren, dat gebruik ik nu toch ook regelmatig en zou toch niet pas vanaf de duurste lijn (de echte GT uitgezonderd) op deze auto moeten zitten.

Oh ja en enkel de GT-Line heeft dynamische knipperlichten... 8)7

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing | PVoutput

• Peetman
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 22:58

Peetman

Tjah....

Phusebox schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 12:03:
[...]

Ik dacht altijd dat het irritant was dat je bij BMW bijvoorbeeld alle opties zelf kon kiezen... maar nu mis ik dat wel.

Verbaas me vooral dat je een GT-Line moet nemen voor automatisch inparkeren, dat gebruik ik nu toch ook regelmatig en zou toch niet pas vanaf de duurste lijn (de echte GT uitgezonderd) op deze auto moeten zitten.

Oh ja en enkel de GT-Line heeft dynamische knipperlichten... 8)7
Als de GT-Line minder opties zou hebben dat zouden waarschijnlijk meer mensen voor de Plus gaan, terwijl in de praktijk het verschil in productiekosten voor Kia mogelijk niet zo groot is. Qua extra hardware voor het automatisch inparkeren hebben ze wat extra ultrasoonsensoren en 3 camera's extra. En dat maakt waarschijnlijk ook het verschil met de HDA2 tov HDA in de Plus.

• Phusebox
Peetman schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 12:20:
[...]

Als de GT-Line minder opties zou hebben dat zouden waarschijnlijk meer mensen voor de Plus gaan, terwijl in de praktijk het verschil in productiekosten voor Kia mogelijk niet zo groot is. Qua extra hardware voor het automatisch inparkeren hebben ze wat extra ultrasoonsensoren en 3 camera's extra. En dat maakt waarschijnlijk ook het verschil met de HDA2 tov HDA in de Plus.
Mja zelfs een Polo of Fiesta kan automatisch inparkeren... en dat al zeker 4 jaar.

• Phusebox
Ik las trouwens in het Ioniq 5 topic dat de V2L adapter in Duitsland (en België) binnenkort los te bestellen is en volgens de Duitse site zou deze op elke versie van de Ioniq 5 werken.

Zou de basis EV6 ook V2L ondersteunen, zodat je alleen maar die adapter hoef te kopen voor die functionaliteit?

• BDelamontagne
  • Registratie: april 2019
  • Laatst online: 24-10 00:38
Phusebox schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 13:51:
Ik las trouwens in het Ioniq 5 topic dat de V2L adapter in Duitsland (en België) binnenkort los te bestellen is en volgens de Duitse site zou deze op elke versie van de Ioniq 5 werken.

Zou de basis EV6 ook V2L ondersteunen, zodat je alleen maar die adapter hoef te kopen voor die functionaliteit?
Dat zou top zijn! Zal wel een duur adaptertje worden denk ik...

• Amersfoort
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 21:45
Bij Ioniq 5 is het onderstaande in de prijslijst te lezen. Doordat deze zeer vergelijkbaar is met de EV6 qua laadtechniek, verwacht ik dat een losse adapter een vergelijkbare prijs zal hebben in NL.
Alleen het basismodel van de Ioniq 5 heeft geen V2L adapter, maar kan dus los besteld worden.

[Voor 188% gewijzigd door Amersfoort op 22-10-2021 14:07]

• Phusebox
BDelamontagne schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 13:53:
[...]

Dat zou top zijn! Zal wel een duur adaptertje worden denk ik...
399 euro bij Hyundai in Duitsland. En België geloof ik 375 excl. BTW...

Duitsland is sowieso stuk voordeliger, misschien wachten op de tweedehands markt gezien de dikke premies daar op EV's.

[Voor 18% gewijzigd door Phusebox op 22-10-2021 14:01]

• Loei123
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 06:15
Nog een leuke en uitgebreide review (RWD):
YouTube: The new 2022 Kia EV6 review | best electric car? | 4K

• Freekers
  • Niet online

Freekers

VIP PLUS ELITE Organisme ⭐⭐⭐⭐⭐

Amersfoort schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 13:58:
Bij Ioniq 5 is het onderstaande in de prijslijst te lezen. Doordat deze zeer vergelijkbaar is met de EV6 qua laadtechniek, verwacht ik dat een losse adapter een vergelijkbare prijs zal hebben in NL.
Alleen het basismodel van de Ioniq 5 heeft geen V2L adapter, maar kan dus los besteld worden.
[Afbeelding]
Hmm, zou het dan echt enkel de adapter zijn en is de software van de basis versie dus al 'unlocked' voor V2L ? Interesstant!

PVOutput - 6130Wp (4550Wp Oost-West + 1580Wp Zuid)

• BDelamontagne
Freekers schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 14:13:
[...]

Hmm, zou het dan echt enkel de adapter zijn en is de software van de basis versie dus al 'unlocked' voor V2L ? Interesstant!
Als dat het geval zou zijn is het wel jammer dat de ik adapter niet als accessoire bij de LM kan bijbestellen. Zit nu qua budget onder de norm, dus had het gat best willen vullen met een adaptertje, haha!

• assje
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 22:53
Phusebox schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 12:03:
Toch wel heel persoonlijk denk ik, automatisch inparkeren blijft voor mij toch echt een gimmick en een totaal zinloze optie.
Phusebox schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 13:59:
Duitsland is sowieso stuk voordeliger, misschien wachten op de tweedehands markt gezien de dikke premies daar op EV's.
Als je nu naar aanbod van bijvoorbeeld Niro's kijkt valt dat verschil me toch tegen.

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

• Phusebox
assje schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 14:19:
[...]

Toch wel heel persoonlijk denk ik, automatisch inparkeren blijft voor mij toch echt een gimmick en een totaal zinloze optie.

[...]

Als je nu naar aanbod van bijvoorbeeld Niro's kijkt valt dat verschil me toch tegen.
Ik zag in Duitsland op de Ioniq 5 instapmodel krijgen ze gewoon dik 9000 euro subsidie...

Inpakeren een gimmick... mwah, gaat sneller dan wanneer ik het zelf doe (altijd in 1x goed) en zeker met zo'n grote auto geen overbodige luxe lijkt me.

[Voor 15% gewijzigd door Phusebox op 22-10-2021 14:35]

• JPoers83
  • Registratie: augustus 2021
  • Laatst online: 19:20
Phusebox schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 14:35:
[...]

Ik zag in Duitsland op de Ioniq 5 instapmodel krijgen ze gewoon dik 9000 euro subsidie...

Inpakeren een gimmick... mwah, gaat sneller dan wanneer ik het zelf doe (altijd in 1x goed) en zeker met zo'n grote auto geen overbodige luxe lijkt me.
Heb het nu ook op mijn optima maar welgeteld, 1x gebruikt omdat mijn dochter vroeg hoe of dat ging.
Na 3x steken stond die eindelijk in een vrij ruim vak. Dus sneller en 1x goed was het zeker niet. Alleen al het parkeerterrein 2x afrijden omdat er geen plekje wordt gevonden vind ik al niet handig.
Met de 360 camera helemaal super voor het zicht op de velgen.

• DarkFire1985
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 24-10 12:08
Vanochtend een proefrit gemaakt met de EV6 GT-Line bij Louwman Breda.
Heerlijke auto en natuurlijk mooi om te zien. Ik was niet echt te spreken over de 360 en augmented display, die 2 zijn voor mij niet weggelegd.
Afijn 2,5 uur later met de getekende offerte de deur uitgestapt. De auto (EV6 Plus) staat al in Nederland en kan snel geleverd worden (het is meer dat ik nog zit te wachten op mijn BV oprichting).

Ze hadden alleen nog een witte (nu niet meer) en gravity blue die gegarandeerd dit jaar geleverd konden worden, EV6 Plusjes dus.

• Phusebox
JPoers83 schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 14:43:
[...]

Heb het nu ook op mijn optima maar welgeteld, 1x gebruikt omdat mijn dochter vroeg hoe of dat ging.
Na 3x steken stond die eindelijk in een vrij ruim vak. Dus sneller en 1x goed was het zeker niet. Alleen al het parkeerterrein 2x afrijden omdat er geen plekje wordt gevonden vind ik al niet handig.
Met de 360 camera helemaal super voor het zicht op de velgen.
Ok dan is het systeem in mijn BMW blijkbaar een stuk beter, en dat zonder camera's. Herkent automatisch parkeervakken als je langzaam rijdt en ik hoef ook niks eerst aan te zetten.

• Wesco
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 00:32
Amersfoort schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 13:58:
[Afbeelding]
Let op: de genoemde V2L optie van € 795 consumentenprijs bij de Ioniq 5 is zoals beschreven zowel de 230v aansluiting binnen in de auto als de adapter om 230v van de laadpoort buiten af te nemen. Zo'n optie kun je vaak alleen kiezen bij het bestellen van de auto, en wordt dan in de fabriek, bij de importeur of bij de dealer gemonteerd voor de aflevering.
Dat is dus iets anders dan een losse V2L adapter die je als accessoire kunt kopen. In de Nederlandse accessoire-prijslijst van de Ioniq 5 staat die (nog) niet. Het kan ook nog zijn dat die adapter alleen als vervanging bedoeld is omdat de auto er op voorbereid moet zijn.

Opel Ampera-e (2020)

• Lion-Art
  • Registratie: september 2021
  • Laatst online: 21:13
Hier parkeer filmpies YouTube: Kia EV6 - Remote Smart Parking Assist - RSPAS Had er ergens nog eentje gezien met ook dat die automatisch vol in de remmen gaat voor een optakel maar die kan ik niet meer vinden. Daar deden ze automatisch file parkeren en daar had hij het ook over dat die een parkeer plek kon vinden geloof ik.

• Phusebox
In Zweden heeft de basis EV6 ook V2L. Het lijkt me toch sterk dat ze dat echt zo gemaakt hebben dat je meer nodig hebt dan enkel die adapter... Misschien softwarematig dan, maar dat zou wel triest zijn.

• --HOOLIE--
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 24-10 10:47

--HOOLIE--

Kakkerlakken bestrijder

Lion-Art schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 15:56:
Hier parkeer filmpies YouTube: Kia EV6 - Remote Smart Parking Assist - RSPAS Had er ergens nog eentje gezien met ook dat die automatisch vol in de remmen gaat voor een optakel maar die kan ik niet meer vinden. Daar deden ze automatisch file parkeren en daar had hij het ook over dat die een parkeer plek kon vinden geloof ik.
Kan niet zeggen dat het echt heel soepel werkt!
En zo op het eerste gezicht had ik zelf in 1x die achteruitdraai wel kunnen maken...

Met GOD zelf heb ik geen problemen, het is meer zijn fanclub die mij niet aanstaat...

• refused81
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 23:00
serieus....dat doe je een keer voor de fun en daarna nooit meer.....
gaat wel heel moeizaam.... :X

iRacing Profiel

• BDelamontagne
Lijkt wel een puber die voor het eerst gaat inparkeren. Deze feature ga ik dus echt niet missen 8)7

• PieterSn
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 23:05
BDelamontagne schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 16:16:
[...]

Lijkt wel een puber die voor het eerst gaat inparkeren. Deze feature ga ik dus echt niet missen 8)7
Rt

• JT900
  • Registratie: april 2021
  • Laatst online: 21:08
Dealer aan de lijn , mijn EV6 is vandaag toegekomen en mag hem donderdag na eigen werktijd ophalen.
Morgen toch eens even gaan kijken

• Tiggy80
  • Registratie: mei 2021
  • Laatst online: 21:38
ik hoop niet dat ie andere auto's net zo behandeld als de stoeprand; dan komen er wel krassen in 8)7 maar echt soepel ziet het er niet uit nee. misschien ook niet achter de auto in het parkeervak gaan staan, dat zal misschien ook niet helpen :X

• JT900
  • Registratie: april 2021
  • Laatst online: 21:08
Ik vind het voor de EV6 niet direct terug , maar bij sommige EV's wordt geadviseerd om tot laden tot bijvoorbeeld max 80% van de batterij.

Is dat voor de EV6 ook van toepassing of gewoon elke keer tot 100% laden 🤔

• Freekers
  • Niet online

Freekers

Een lege keyfob, lamme duim en 3 minuten later maar dan staat ie wel volledig automatisch geparkeerd!
Niet meer dan een gimmick dus ;)

• Lion-Art
Dit was het filmpie op het einde gaat die automatisch file parkeren dat gaat een stuk beter dan op het andere filmpie YouTube: Prøvetur med Kia EV6 GT Line i Marbella

• Frie2
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 24-10 17:07
Dat file parkeren gaat prima, maar haaks parkeren heeft nog wel een paar software updates nodig zo te zien.
Retetraag, tegen de trottoirband en nog enigszins schuin einde.
Sleutelbatterij zal ook wel snel leeg zijn hiermee.

• Dartlink
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 22:24
JT900 schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 20:47:
Ik vind het voor de EV6 niet direct terug , maar bij sommige EV's wordt geadviseerd om tot laden tot bijvoorbeeld max 80% van de batterij.

Net even het boekje erbij gepakt. Staat eigenlijk niet veel in benoemd. Enkel dat DC laden tot een minimum beperkt moet blijven. Tevens kun je in de instellingen van je auto op AC en DC modus instellen tot hoeveel procent hij moet gaan.

Tijdens het laden zelf is hij zowel aan het aftellen tot 80% en het door jou ingestelde percentage.

Ik hanteer zelf 90% omdat ik ook nog een beetje speelruimte wil houden in verband met regeneratief remmen.

@EV6 bezitters, jullie al een goede plek gevonden voor een eventuele zonnebril? Console in het midden vind ik niet heel erg handig....

Ik heb volgens mij nu ook een softwarebugje erin zitten, het draadloos opladen werkt niet meer ;( getest met meerdere telefoons en geen van allen doen laden nog op...

• Freezhost
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 23-10 21:27
@Dartlink staat het draadloos laden nog wel aan? Misschien per ongeluk uitgeschakeld of van profiel gewisseld? Zonnebril heb ik ook nog geen plekje voor, voor nu in het vak onder de armsteun.

• Dartlink
Freezhost schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 21:48:
@Dartlink staat het draadloos laden nog wel aan? Misschien per ongeluk uitgeschakeld of van profiel gewisseld? Zonnebril heb ik ook nog geen plekje voor, voor nu in het vak onder de armsteun.
Zou het zo simpel zijn?! Moment ik ga direct even kijken.

Heb nu zonnebril maar in de bekerhouder gedaan, dat palletje in het midden weggehaald. Maar eens over nadenken.

Edit: instelling voor draadloos opladen niet kunnen vinden :(

[Voor 6% gewijzigd door Dartlink op 22-10-2021 22:02]

• Freezhost
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 23-10 21:27
Dartlink schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 21:49:
[...]

Zou het zo simpel zijn?! Moment ik ga direct even kijken.

Heb nu zonnebril maar in de bekerhouder gedaan, dat palletje in het midden weggehaald. Maar eens over nadenken.

Edit: instelling voor draadloos opladen niet kunnen vinden :(
Volgens mij bij SETUP > Voertuig > Comfort
Zie ook http://webmanual.kia.com/...NT2/EU/Dutch/vehicle.html

• de meester01
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 00:09

de meester01

Ioniq 5 RWD 73 Kwh besteld

assje schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 14:19:
[...]

Ach, als zo'n sukkel zijn auto zo dicht op jouw auto heeft gezet dat je met goed fatsoen niet meer de deur kan openen is wel handig om de auto even uit het parkeervak te kunnen rollen zonder dat je erin zit. In mijn Ioniq kun je dan ook nog via de passagierskant erin omdat de middenconsole open is :)

Daarnaast kun je op verjaardagen opscheppen :+

Maar dat zijn dan in mijn beleving de enige praktische gebruiksmogelijkheden. Die 360 camera zul je meer plezier en nut van hebben.

9620wp op ut dakkie

• assje
JT900 schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 20:47:

De levensduur van een lithium battery is het langst als hij zo dicht mogelijk bij zijn "neutrale" spanning blijft. Langdurige hoge spanning of lage spanning bepaalt met nog wat variabelen de degradatie.

Bijvoorbeeld zoals geïllustreerd in deze afbeelding:

Ja de levensduur zal dus langer zijn als je 10-90% laadt, bij zal nog langer zijn als je 30-70% laadt. Hoe zinvol/noodzakelijk dit is verschilt per auto en is afhankelijk van het BMS (Battery Management System).

Veel EV's (en ook de EV6) hebben een vrij groot verschil tussen bruto en netto accucapaciteit. Dit wil zeggen dat er al reserves zijn ingebouwd ( tot 100% laden is dus niet werkelijk 100%). Tesla kiest ervoor een relatief grote range te gebruiken dus daar is tot 100% laden in principe schadelijker.

Gedetailleerde informatieve blog van Mux voor wie het interessant vindt:
mux' blog
  • Charge to 80%
  • Only charge to full when you need the surplus capacity
  • Do not leave the car at <25% for long periods of time
  • Do not leave the car in hot environments for long periods of time
All this being said; use the car for its intended purpose - don't overdo the babying. A well-designed electric car will do much more for battery longevity than these tips.
Misschien wordt het verschil nooit merkbaar, misschien maakt het verschil tussen 700kkm levensduur en 800kkm levensduur; je weet het niet.

Als je op eigen terrein laad zou ik persoonlijk altijd kiezen voor een lagere laadsetting als je de range niet nodig hebt simpelweg omdat het nauwelijks moeite kost.

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

• assje
Dartlink schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 21:42:
Net even het boekje erbij gepakt. Staat eigenlijk niet veel in benoemd. Enkel dat DC laden tot een minimum beperkt moet blijven. Tevens kun je in de instellingen van je auto op AC en DC modus instellen tot hoeveel procent hij moet gaan.
Vanuit fabrikant zal de boodschap in de basis zijn dat BMS dit regelt en het niet nodig is. Zij hebben er geen baat bij dat een beeld ontstaat dat er allerlei moeite gedaan moet worden een batterij in leven te houden.

Maar; de lat ligt voor de fabrikanten ook niet bepaald hoog. Garantie op iets van >70% restcapaciteit bij 7 jaar/150kkm bijvoorbeeld. Als dat waarheid zou zijn zou het natuurlijk een enorm droevig resultaat zijn. Er is geen enkele reden waarom zo'n accu niet minimaal 4x zo lang mee moet kunnen gaan.

• Phusebox
assje schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 07:28:
[...]

De levensduur van een lithium battery is het langst als hij zo dicht mogelijk bij zijn "neutrale" spanning blijft. Langdurige hoge spanning of lage spanning bepaald met nog wat variabelen de degradatie.

Bijvoorbeeld zoals geïllustreerd in deze afbeelding:
[Afbeelding]

Ja de levensduur zal dus langer zijn als je 10-90% laadt, bij zal nog langer zijn als je 30-70% laadt. Hoe zinvol/noodzakelijk dit is verschilt per auto en is afhankelijk van het BMS (Battery Management System).

Veel EV's (en ook de EV6) hebben een vrij groot verschil tussen bruto en netto accucapaciteit. Dit wil zeggen dat er al reserves zijn ingebouwd ( tot 100% laden is dus niet werkelijk 100%). Tesla kiest ervoor een relatief grote range te gebruiken dus daar is tot 100% laden in principe schadelijker.

Gedetailleerde informatieve blog van Mux voor wie het interessant vindt:
mux' blog

[...]

Misschien wordt het verschil nooit merkbaar, misschien maakt het verschil tussen 700kkm levensduur en 800kkm levensduur; je weet het niet.

Als je op eigen terrein laad zou ik persoonlijk altijd kiezen voor een lagere laadsetting als je de range niet nodig hebt simpelweg omdat het nauwelijks moeite kost.
700k levensduur... Mjah ik verwacht dat deze auto's niet gebouwd zijn voor meer dan 300k, dat is toch al bovengemiddeld in deze wegwerpmaatschappij.

• assje
de meester01 schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 01:03:
Daarnaast kun je op verjaardagen opscheppen :+
Dat vooral idd :P
Maar dat zijn dan in mijn beleving de enige praktische gebruiksmogelijkheden. Die 360 camera zul je meer plezier en nut van hebben.
Ik heb vroeger een Nissan Leaf gehad met 360 camera maar zonder parkeersensoren aan de voorkant.

Als ik moet kiezen tussen 360 camera en sensoren zou ik toch voor sensoren kiezen. Die camera is super bij goede condities maar in het donker of bij slecht weer blijft het behelpen.

Uiteindelijk is ook dit voor mij vooral een gimmick. Zo moeilijk is een parkeervak insturen niet (ok ik heb het nog niet met de EV6 geprobeerd :P)

• assje
Phusebox schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 07:39:
700k levensduur... Mjah ik verwacht dat deze auto's niet gebouwd zijn voor meer dan 300k, dat is toch al bovengemiddeld in deze wegwerpmaatschappij.
Zo lang de accu een langere levensduur dan de rest van de auto heeft is dat alvast mooi. Daarnaast kan de accu natuurlijk een 2e leven krijgen als de auto afgeschreven is.

In principe heeft een elektrische auto het in zich om een langere levensduur te hebben dan ICE. Als dat werkelijkheid wordt wordt de hogere aanschafprijs gecompenseerd met een lagere afschrijving.

[Voor 18% gewijzigd door assje op 23-10-2021 07:46]

• Dartlink
Heel bijzonder, vanochtend weggereden en toen deed het het wel...

Enkel nog geen Carplay via USB-C, maar dat kan aan mij liggen.

• Mister I
  • Registratie: juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Helaas slecht nieuws. Er is gewoon de verkeerde auto geproduceerd voor mij.
Er was nog 1 gt line leverbaar dit jaar. Wel blauw ipv rood, maar dan wel gegarandeerd in december geleverd.
Dus die gekozen en hopen dat het in december gaat lukken...

• Freekers
  • Niet online

Freekers

Mister I schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 09:40:
Helaas slecht nieuws. Er is gewoon de verkeerde auto geproduceerd voor mij.
Er was nog 1 gt line leverbaar dit jaar. Wel blauw ipv rood, maar dan wel gegarandeerd in december geleverd.
Dus die gekozen en hopen dat het in december gaat lukken...
Wow bizar zeg. Hoe kan dat? Heeft de dealer de verkeerde besteld? Wel enorm balen!

• Mister I
  • Registratie: juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Freekers schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 10:00:
[...]

Wow bizar zeg. Hoe kan dat? Heeft de dealer de verkeerde besteld? Wel enorm balen!
Nee ze hebben de goede besteld.
De eerste bestellingen konden ze nog niet via het kia systeem bestellen en moesten per mail. Vermoeden is dat tussen importeur en fabriek iets is fout gegaan toen ik van mat grijs naar rood ben gegaan.
Ja vind het ook erg jammer. Anders zou ie komende week klaar staan..

Ik heb sinds juli een huur auto bij kia tot december dan nu. Daar krijg ik geen factuur van ter compensatie. Is netjes (y)

• dosh
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 23:21
Dartlink schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 09:21:
[...]

Enkel nog geen Carplay via USB-C, maar dat kan aan mij liggen.
Dit had ik ook tijdens de proefrit! Bewust een usb-c kabel meegenomen, maar helaas. Stom genoeg kreeg ik überhaupt het geluid niet aan in de auto (ook de radio niet) :?

• Peetman
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 22:58

Peetman

Tjah....

Het lijkt er op dat de USB-c poort alleen voor laden is en niet voor CarPlay. Denk er nu over om een simpele usb hub te kopen zodat we mediabestanden en Carplay tegelijk kunnen gebruiken.

• Franciesco
  • Registratie: januari 2021
  • Laatst online: 24-10 17:29
Mister I schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 10:12:
[...]

Nee ze hebben de goede besteld.
De eerste bestellingen konden ze nog niet via het kia systeem bestellen en moesten per mail. Vermoeden is dat tussen importeur en fabriek iets is fout gegaan toen ik van mat grijs naar rood ben gegaan.
Ja vind het ook erg jammer. Anders zou ie komende week klaar staan..

Ik heb sinds juli een huur auto bij kia tot december dan nu. Daar krijg ik geen factuur van ter compensatie. Is netjes (y)
Je eerste bestelling was dus mat grijs. Daarna twijfelde je tussen rood en blauw als ik me niet vergis. Je koos toen voor rood, en nu krijg je toch een blauwe. Het kan verkeren… :)

Hopelijk komt het nu goed en krijg je de auto “op tijd”.

• de meester01

de meester01

assje schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 07:42:
[...]
Zo moeilijk is een parkeervak insturen niet (ok ik heb het nog niet met de EV6 geprobeerd :P)
De auto is wel serieus breed. Dat zal in het begin wel even wennen worden denk ik. Ik heb overigens een Ioniq 5 besteld. Scheelt dat ik altijd wel grotere auto's heb gereden.

Zal wel proppen worden hier op de smallere wegen in de rimboe bij het passeren :+

9620wp op ut dakkie

• Phusebox
de meester01 schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 11:08:
[...]

De auto is wel serieus breed. Dat zal in het begin wel even wennen worden denk ik. Ik heb overigens een Ioniq 5 besteld. Scheelt dat ik altijd wel grotere auto's heb gereden.

Zal wel proppen worden hier op de smallere wegen in de rimboe bij het passeren :+
Ja is wel een bijkomend nadeel van een ruime auto. Met mijn huidige kleinere auto is het soms al lastig parkeren in bepaalde steden. Parkeer ook vaak expres zo ver mogelijk van de ingang van een winkel of iets dergelijks. Meer ruimte en hopelijk minder snel schade.

• Makkelijk
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 23:28

Makkelijk

Ik zie het nut ook niet

Dit ziet er toch niet uit? :D Ik snap uberhaupt niet de use-case.

Wielrenner; Mountainbiker; Softwarebouwer; Kaasvreter; Franziskanerdrinker.
..und Snowboard und Schnee <3

• de meester01

de meester01

Phusebox schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 11:58:
[...]

Ja is wel een bijkomend nadeel van een ruime auto. Met mijn huidige kleinere auto is het soms al lastig parkeren in bepaalde steden. Parkeer ook vaak expres zo ver mogelijk van de ingang van een winkel of iets dergelijks. Meer ruimte en hopelijk minder snel schade.
Ik heb een gehandicaptenparkeerkaart. Mijn parkeerplaatsen zijn doorgaans overbemeten breed :+

Maar ik parkeer niet altijd op zulke plaatsen. Mijn vrouw rijdt er het meeste in en die parkeerde onze Lexus van 5 meter lang alsof het een Aygo was _/-\o_

9620wp op ut dakkie

• Phusebox
Makkelijk schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 12:45:
[...]

Dit ziet er toch niet uit? :D Ik snap uberhaupt niet de use-case.
Auto inparkeren snap ik wel maar remote... Als je de auto zo dicht op een ander wil zetten dat je er zelf niet in of uit komt, maar het je niet boeit dat je parkeerschade krijgt van die andere die geen remote parking heeft en zich er dus in moet wurmen.

Of mensen die een garage hebben waar je niet kan uitstappen maar wel genoeg ruimte voor de auto. Dat snap ik dan wel.

• Makkelijk
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 23:28

Makkelijk

Ik zie het nut ook niet

Phusebox schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 12:47:
[...]
Of mensen die een garage hebben waar je niet kan uitstappen maar wel genoeg ruimte voor de auto. Dat snap ik dan wel.
True, misschien komt de feature een beetje uit typisch aziatische urban problemen voort dan :+
Want inderdaad, als je al je auto wilt laten inparkeren, dan blijf je er toch lekker in zitten zonder een knopje ingedrukt te hoeven houden :D

Wielrenner; Mountainbiker; Softwarebouwer; Kaasvreter; Franziskanerdrinker.
..und Snowboard und Schnee <3

• assje
Als een plekje echt te smal is zet ik hem gewoon met de bijrijderskant strak langs de bijrijderskant van een andere auto. Enige impact is dat eerst uit het vak gereden moet worden voordat eventuele bijrijders in kunnen stappen.

Dan ook wel zaak hem er goed strak langs te zetten om geen ruimte voor twijfel te laten.

• Phusebox
assje schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 12:53:
Als een plekje echt te smal is zet ik hem gewoon met de bijrijderskant strak langs de bijrijderskant van een andere auto. Enige impact is dat eerst uit het vak gereden moet worden voordat eventuele bijrijders in kunnen stappen.

Dan ook wel zaak hem er goed strak langs te zetten om geen ruimte voor twijfel te laten.
En dan komt die ander niet goed uitgedraaid en heb je een mooie veeg of erger over je bumper. Zonder briefje uiteraard.

• dieter001
  • Registratie: juli 2020
  • Laatst online: 23:34
Dit is een goede use case: YouTube: Kleinste garage OOIT in Belgie

• Anunnaki
[...]

Auto inparkeren snap ik wel maar remote... Als je de auto zo dicht op een ander wil zetten dat je er zelf niet in of uit komt, maar het je niet boeit dat je parkeerschade krijgt van die andere die geen remote parking heeft en zich er dus in moet wurmen.

Je kan hem dan gewoon achter in de smalle doodlopende brandgang parkeren :+

• Lion-Art
Weer eens een ander kleurtje.

• Phusebox
Ik zag dat de VS die kleur kreeg inderdaad. Best lelijk vind ik.

• AnotherFruitcake
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 23-10 17:03
Ik vind de kleur super! Nu nog gifgroen, brons, oranje en een mooi donkere kleur paars en de wereld wordt een kleurrijker plaats. Ze bieden nu veel te weinig kleuren aan, zoals zoveel merken vandaag de dag.

• Lion-Art
AnotherFruitcake schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 17:03:
Ik vind de kleur super! Nu nog gifgroen, brons, oranje en een mooi donkere kleur paars en de wereld wordt een kleurrijker plaats. Ze bieden nu veel te weinig kleuren aan, zoals zoveel merken vandaag de dag.
Heb ook zelf een zwart bestel zodat we hem in een andere kleur kunnen wrappen.

• MacMiep
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 23-10 18:30
Phusebox schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 14:35:
[...]

ook op de EV6

• Dartlink
dosh schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 10:57:
[...]

Dit had ik ook tijdens de proefrit! Bewust een usb-c kabel meegenomen, maar helaas. Stom genoeg kreeg ik überhaupt het geluid niet aan in de auto (ook de radio niet) :?
Iemand anders al met een USB-C kabel Carplay of Android Auto werkend gekregen? Of is het enkel via USB-A?

Dat geluid niet aan is wel vreemd... enig idee wat het had kunnen zijn?

• stimpyrulez
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 20:28
Dartlink schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 19:53:
[...]

Iemand anders al met een USB-C kabel Carplay of Android Auto werkend gekregen? Of is het enkel via USB-A?

Volgens mij moet dat perse met de USB-A.
Dus de gene aan de bestuurders kant voorin (ook echt een rot plek).

Ik heb android auto zo prima werkend gekregen tijdens de 2 proefritten.

De plek is echt jammer.
Als je dus de telefoon op de lader legt, moet er een kabel naar onder. Best wel slecht.
Mooier zou dan zijn een usb ergens onder de armsteun.
Of gewoon draadloos natuurlijk...

Dus tot dat wireless 'aan gaat' is misschien zo'n dongle wel een optie.
Maar bij mij is dat ook weer minder.
Ik heb een android telefoon en mijn vrouw een apple.
En er is volgens geen (draadloze) dongle die beide ondersteunt.

• Dartlink
stimpyrulez schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 20:09:
[...]

Volgens mij moet dat perse met de USB-A.
Dus de gene aan de bestuurders kant voorin (ook echt een rot plek).

Ik heb android auto zo prima werkend gekregen tijdens de 2 proefritten.

De plek is echt jammer.
Als je dus de telefoon op de lader legt, moet er een kabel naar onder. Best wel slecht.
Mooier zou dan zijn een usb ergens onder de armsteun.
Of gewoon draadloos natuurlijk...

Dus tot dat wireless 'aan gaat' is misschien zo'n dongle wel een optie.
Maar bij mij is dat ook weer minder.
Ik heb een android telefoon en mijn vrouw een apple.
En er is volgens geen (draadloze) dongle die beide ondersteunt.
Erg irritant, ik had al een 2 meter USB-C - Lightning kabel gekocht zodat ik hem via het console weg kon werken. Maar dan haal ik er een USB-A - Lightning bij om die even via de vloer te laten loepn. Ik meende ook een soort kabelgootje te zien aan de bestuurderskant.

• BDelamontagne
Gezien je CarPlay alleen aan de gang krijg met een USB kabel, hoe werkt dat dan als je hem op de draadloze lader legt? Hij wordt al geladen via USB, dus lijkt mij stug dat hij dan via draadloos ook gaat laden. Daarentegen lijkt het mij ook stug dat de draadloze lader zo slim is te herkennen dat hij al aan het laden is….

• Dartlink
BDelamontagne schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 20:37:
Gezien je CarPlay alleen aan de gang krijg met een USB kabel, hoe werkt dat dan als je hem op de draadloze lader legt? Hij wordt al geladen via USB, dus lijkt mij stug dat hij dan via draadloos ook gaat laden. Daarentegen lijkt het mij ook stug dat de draadloze lader zo slim is te herkennen dat hij al aan het laden is….
Ga ik morgen testen! De telefoon gaat natuurlijk niet laden, maar ben erg benieuwd wat de auto denkt (hier gaat eerst een lampje branden voor het opladen uberhaupt begint)

Zouden we nog een (3rd party?) optie krijgen om wat geluiden uit te zetten zoals VESS en het piepen bij achteruit rijden? En misschien dan ook de achterruiten automatisch kunnen openen/sluiten in plaats van vasthouden van de schakelaar :+

• Ihkvdb
  • Registratie: oktober 2021
  • Laatst online: 05:27
Klopt het dat de wireless lader je smartphone ook koelt tijdens het laden?

• S3mk0
  • Registratie: maart 2021
  • Laatst online: 20:55
Ihkvdb schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 21:27:
Klopt het dat de wireless lader je smartphone ook koelt tijdens het laden?
Tijdens mijn testrit met een GT Line werd mijn telefoon toch wel redelijk warm. Ik weet niet of anderen hetzelfde ervaren hebben..

• Phusebox
Dartlink schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 20:44:
[...]

En misschien dan ook de achterruiten automatisch kunnen openen/sluiten in plaats van vasthouden van de schakelaar :+
Really? Soms denk ik weleens dat ze echt 0 euro uitgeven aan UX (user experience) research bij dit soort merken. Dit is toch iets dat 15 jaar geleden al uitgestorven had moeten zijn.

• Joluv
  • Laatst online: 21:09
Een paar mooie voorbeelden als je jouw EV6 wil wrappen.

• Phusebox
Joluv schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 22:23:
Een paar mooie voorbeelden als je jouw EV6 wil wrappen.
[Afbeelding]

[Afbeelding]
There I fixed it :+

• Dartlink
Phusebox schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 21:56:
[...]

Really? Soms denk ik weleens dat ze echt 0 euro uitgeven aan UX (user experience) research bij dit soort merken. Dit is toch iets dat 15 jaar geleden al uitgestorven had moeten zijn.
Jup... Enorm gemiste kans. Wat zou de kostprijs zijn? 5 dollar? Max.

• Phusebox
Kun je de ramen wel openen door de "open" knop op de sleutel ingedrukt te houden?

• markbenq
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 00:02
Dartlink schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 20:44:
[...]

Ga ik morgen testen! De telefoon gaat natuurlijk niet laden, maar ben erg benieuwd wat de auto denkt (hier gaat eerst een lampje branden voor het opladen uberhaupt begint)

Zouden we nog een (3rd party?) optie krijgen om wat geluiden uit te zetten zoals VESS en het piepen bij achteruit rijden? En misschien dan ook de achterruiten automatisch kunnen openen/sluiten in plaats van vasthouden van de schakelaar :+
Laatst heb ik ergens in een Youtube filmpje gezien dat je de VESS uitkon zetten en dat er nog 2 andere "geluidjes" beschikbaar waren + zelf iets aanpassen naar smaak. Dit was echter wel in Korea, maar ga ervan uit dat dit in NL ook wel beschikbaar zou moeten zijn.

Edit: gevonden: YouTube: Kia EV6 review & First drive – IONIQ 5, move over!

[Voor 9% gewijzigd door markbenq op 24-10-2021 00:27]

• Phusebox
markbenq schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 00:16:
[...]

Laatst heb ik ergens in een Youtube filmpje gezien dat je de VESS uitkon zetten en dat er nog 2 andere "geluidjes" beschikbaar waren + zelf iets aanpassen naar smaak. Dit was echter wel in Korea, maar ga ervan uit dat dit in NL ook wel beschikbaar zou moeten zijn.

Edit: gevonden: YouTube: Kia EV6 review & First drive – IONIQ 5, move over!
Dat is vanaf de Plus versie (Active Sound Design (ASD)) en dat zijn de geluiden die je in de auto hoort. Dat zou ik altijd uit zetten. Heb je een stille auto ga je van die plink plonk tingeltangel shit aanzetten :x

[Voor 15% gewijzigd door Phusebox op 24-10-2021 00:39]

• stimpyrulez
S3mk0 schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 21:46:
[...]

Tijdens mijn testrit met een GT Line werd mijn telefoon toch wel redelijk warm. Ik weet niet of anderen hetzelfde ervaren hebben..
Dit gebeurt naar mijn wetens altijd.
Als ik hem aan de kabel leg (met snelladen aan) wordt mijn S10 plus ook warm.

Op mijn draadloze oplader in de auto ook.

Als hij iets warm wordt is ook niet erg hé, de accu van je auto wordt ook warm tijdens het laden.

• Loei123
Phusebox schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 00:36:
[...]

Dat is vanaf de Plus versie (Active Sound Design (ASD)) en dat zijn de geluiden die je in de auto hoort. Dat zou ik altijd uit zetten. Heb je een stille auto ga je van die plink plonk tingeltangel shit aanzetten :x
Lijkt mij dat het ook bedoeld is dat inzittenden weten wanneer de auto accelereert.
Schijnt dat je door de afwezigheid van geluid snel misselijk kunt worden.

• Dartlink
Phusebox schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 23:04:
Kun je de ramen wel openen door de "open" knop op de sleutel ingedrukt te houden?
De voorruiten wel. Achterruiten niet...

Blijft een gemiste kans...

• king_dude
  • Laatst online: 00:04
Loei123 schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 09:44:
[...]

Lijkt mij dat het ook bedoeld is dat inzittenden weten wanneer de auto accelereert.
Ik heb ergens gelezen (niet meer terug kunnen vinden waar) dat Bentley of Rolls zelfs in een nieuwere versie van een model *minder* isolatie toegepast hebben, juist vanwege deze rede.

• --HOOLIE--
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 24-10 10:47

--HOOLIE--

Kakkerlakken bestrijder

Lion-Art schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 17:35:
[...]

Heb ook zelf een zwart bestel zodat we hem in een andere kleur kunnen wrappen.
Wat kost zoiets??

Met GOD zelf heb ik geen problemen, het is meer zijn fanclub die mij niet aanstaat...

• Phusebox
Loei123 schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 09:44:
[...]

Ik vond het zelf best irritant. Ik dacht eerst wat maakt dat ding een herrie, bleken het dus die nep geluidjes te zijn.

Maar ik snap het idee inderdaad. Nooit over nagedacht. 0

[Voor 6% gewijzigd door Phusebox op 24-10-2021 11:55]

• Loei123
Ik hoop er morgen over een week achter te komen. :D

• dosh
Dartlink schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 19:53:
[...]

Geen flauw idee! Zowel het volume op het stuur als de fysieke knop geprobeerd, maar kreeg het niet aan de praat. Nu moet ik zeggen dat ik er ook weer niet heel lang mee bezig ben geweest..

Rond de 19e wordt mijn auto geleverd als het goed is! Hopelijk óp de 19e, dan kan ik dat weekend alle opties stuk voor stuk ervaren.

• henrov
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 22:17
Je had waarschijnlijk de display onder het scherm op klimaatregeling staan.
Ik was ook aan het knoeien met geluid tot ik me realiseerde dat ik de temperatuur steeds hoger en lager zette....

• Dartlink
henrov schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 12:53:
Je had waarschijnlijk de display onder het scherm op klimaatregeling staan.
Ik was ook aan het knoeien met geluid tot ik me realiseerde dat ik de temperatuur steeds hoger en lager zette....
Maar ook die op het stuur werkte niet zegt hij, waardoor ik nu benieuwd bent wat het probleem was.

• henrov
Is er al iemand met een 58kwh versie die een afleverdatum heeft? (Anders dan ”de week van november” die in mei werd doorgegeven?)

• henrov
Dartlink schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 12:54:
[
Maar ook die op het stuur werkte niet zegt hij, l
Dat dacht ik dus ook <bloos>

• dosh
Dartlink schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 12:54:
[...]

Maar ook die op het stuur werkte niet zegt hij, waardoor ik nu benieuwd bent wat het probleem was.
De dealer wist het ook niet precies. Gaf ook aan niet alle opties te kennen. Ik denk dat het een mysterie zal blijven waar het probleem nou zat.

Zolang het geluid het straks maar doet op mijn wagen O+

• Phusebox
henrov schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 12:56:
Is er al iemand met een 58kwh versie die een afleverdatum heeft? (Anders dan ”de week van november” die in mei werd doorgegeven?)
Ben ik ook wel benieuwd naar. Oktober is ver ten einde, dacht dat de eerste zelfs in oktober verwacht werden.

• king_dude
Phusebox schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 14:01:
[...]

Ben ik ook wel benieuwd naar. Oktober is ver ten einde, dacht dat de eerste zelfs in oktober verwacht werden.
Hier

• henrov

• Anunnaki
Tot nu toe staan er 195 EV6 op naam.

Waarvan:
81 x Plus

en

114 x GT-Line

Hierbij ook een overzichtje die ik ff heb gemaakt met wat er nu totaal op kenteken staat:

• Phusebox
Anunnaki schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 15:55:

Waarvan:
81 x Plus

en

114 x GT-Line

Hierbij ook een overzichtje die ik ff heb gemaakt met wat er nu totaal op kenteken staat:

[Afbeelding]
Snap dat wit populair is voor mensen die geen geld voor een kleur willen betalen, maar vrijwillig kiezen voor wit en er ook nog voor betalen? Niet gedacht dat het er zoveel zouden zijn.

In Azië kamperen ze toch maar graag in hun auto...

[Video: https://youtube.com/shorts/-LciJejp_uk]

[Voor 9% gewijzigd door Phusebox op 24-10-2021 16:33]

• king_dude
henrov schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 15:49:
[...]

Wat is jouw besteldatum?
23-07

• henrov
Mijn bestelling was definitief bij de dealer op 14-6. Fingers crossed.

• JPoers83
  • Registratie: augustus 2021
  • Laatst online: 19:20
Anunnaki schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 15:55:

Waarvan:
81 x Plus

en

114 x GT-Line

[Afbeelding]
Kan je ook de verschillende aandrijflijnen zien?

• stimpyrulez
JPoers83 schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 19:20:
[...]

Daar was ik ook benieuwd naar >:)

• Joluv
  • Laatst online: 21:09
Op welke website kun je zien hoeveel EV6 op kenteken zijn gezet?

• Dartlink
Joluv schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 21:09:
Op welke website kun je zien hoeveel EV6 op kenteken zijn gezet?
Sowieso de opendata set van het RDW :)

https://opendata.rdw.nl/

• Anunnaki
JPoers83 schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 19:20:
[...]

Nee, helaas
Pagina: 1 ... 17 18 19 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee