Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThatGuy2303
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14:11
Phusebox schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 11:03:
[...]

Sorry klopt, ja dat deed ik zelf ook al, maar dan wordt ie vrij warm. Ik leg hem nu maar ergens neer waar er van alle kanten lucht bij kan.
Mijn ervaring dan ook nog maar even.... ik gebruik dus wel naar tevredenheid de AA wireless. Gebruikt wel wat batterij. Als ik alleen Maps aan heb staan en de telefoon (Samsung S20 plus) ligt op de lader (achteraf ingebouwd door de dealer) dan wordt ook geladen. Als ik dan ook via Fermata media player muziek die op de telefoon staat wil afspelen wordt de telefoon warm en stopt het laden. Maps en Fermata blijven wel draaien.
Spotify gebruik ik zelden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mainuser X
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-08 08:42
Hoi allen, Zijn er nu secure odbc Bt connectoren voor ABRP voor de Kia die werkt ? Ik moet er namelijk ook een bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:21

The Wizard

Moderator Mobile
De Ideale Man schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 06:37:
Ik ben jaloers op Amerika
Waarom duurt het zo lang dat die update nu eens komt naar EU???

[Afbeelding]
Zie ik nou daar rechtsonder op het scherm de verwachte accupercentage bij aankomst op locatie? :?

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ViWe
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 13-05 20:38
Mainuser X schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 11:27:
Hoi allen, Zijn er nu secure odbc Bt connectoren voor ABRP voor de Kia die werkt ? Ik moet er namelijk ook een bestellen.
https://www.amazon.nl/dia...linker%2Caps%2C102&sr=8-3

Dongle heeft een knopje om connecties te laten accepteren, doet dat dus niet standaard.
Veiliger betekent in dit geval ook minder gebruikersvriendelijk, ik moet elke keer opnieuw in de app koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 19-04 12:19
The Wizard schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 11:31:
[...]

Zie ik nou daar rechtsonder op het scherm de verwachte accupercentage bij aankomst op locatie? :?
Ja klopt. Maar ik twijfel of dit de stand nav van Kia is en niet een app navigatie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ViWe
[...]

ja, is ABRP (a better routeplanner), wel als premium abo. Nu getest met 30 dagen proef, morgen te gebruiken voor vakantie naar Tsjechië. Behalve verwachte SoC bij aankomst ook dynamische laadplanning, bijgesteld adhv verkeersdrukte, je rijgedrag, het weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freezhost
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:29
[...]

Ja daar lijkt het inderdaad wel op...

Vanmorgen een rode EV6 gespot op de A15 van een rijschool, ben je wel echt een bofkont als je mag lessen in een EV6.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anunnaki
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20:46
Freezhost schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 12:17:
[...]

Vanmorgen een rode EV6 gespot op de A15 van een rijschool, ben je wel echt een bofkont als je mag lessen in een EV6.
Ja zag een paar weken terug ook een lesauto in Dordrecht, dacht exact hetzelfde als jij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarman
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
[...]

Tuurlijk is dat gaaf, maar handig is nog maar de vraag!
Wanneer je lest en afrijdt voor B in een automaat mag je geen auto besturen die met de hand geschakeld wordt, je krijgt dan een een zogenaamd automaat rijbewijs (rijbewijs met code 78).
Wil je in een schakelbak rijden dan moet je opnieuw examen doen in een handgeschakelde auto.

Dus als je alleen automaat wil blijven rijden is het geen probleem.

ENYAQ SPORTLINE 210kW MY25 ( voorheen: KIA EV6 GT-Line 77,4 RWD MY23)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 22:11
[...]

Als lesauto nog niet gespot. Wel als taxi.

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
Wel grappig dat hier toch aardig wat mensen uit regio Rotterdam komen. Ik kom zelf uit Brielle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mainuser X
ViWe schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 12:15:
[...]

https://www.amazon.nl/dia...linker%2Caps%2C102&sr=8-3

Dongle heeft een knopje om connecties te laten accepteren, doet dat dus niet standaard.
Veiliger betekent in dit geval ook minder gebruikersvriendelijk, ik moet elke keer opnieuw in de app koppelen.
Super Dankje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingOfNorway
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 24-06 11:32
Mainuser X schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 11:27:
Ik gebruik Tronity (https://tronity.io) ipv een ODB2 dongle icm ABRP. Ik sluit dan een abonnement af voor de vakantie periode want dat is het enige moment dat ik het laden echt wil kunnen plannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0x0r
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:18
KingOfNorway schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 13:13:
[...]

Ik gebruik Tronity (https://tronity.io) ipv een ODB2 dongle icm ABRP. Ik sluit dan een abonnement af voor de vakantie periode want dat is het enige moment dat ik het laden echt wil kunnen plannen.
Hoe komt Tronity aan de data dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViWe
KingOfNorway schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 13:13:
[...]

ABRP geeft aan dat dit minder gegevens geeft dan via OBD2 en dus de voorspelling beter is met een dongle. Hoeveel beter en hoeveel last je daar dan van hebt, geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingOfNorway
sn0x0r schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 13:21:
[...]

Hoe komt Tronity aan de data dan?
Je koppelt Tronity aan je Kia account. Daar zit kennelijk een API achter die ze dan uitlezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingOfNorway
ViWe schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 13:26:
[...]

ABRP geeft aan dat dit minder gegevens geeft dan via OBD2 en dus de voorspelling beter is met een dongle. Hoeveel beter en hoeveel last je daar dan van hebt, geen idee.
Dat wil ik wel geloven. Voor mij maakt het niet zo uit als het niet zo nauwkeurig is, gewoon ABRP ruimere marges aan laten houden. Is voornamelijk voor de heen- en terugreis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mainuser X
Denk wel dat ik ga voor dde dongle :) voelt veiliger aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-09 21:26
Nou onze Koreaanse vrienden hebben nog 1 dag om de update te uploaden, toch wel jammer dat ze daar met een 28K8 modem en inbelverbinding bezig zijn die update op de site te zetten.

Zo niet, is het de derde week op rij dat ze maar wat geroepen hebben bij de support daar, niet dat het me verbaast want die weten waarschijnlijk ook niet meer dan het tekstje op de site...

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henrov
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16-08 11:48
PrimaBB schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 17:33:
[...]

Iemand al ervaringen met een goed alternatief?
De blaffende kat.

Let er alleen wel op dat je de lusjes losmaakt voordat je de bank naar voren laat klappen. Mijn vrouw deed dat niet. De ene helft klapt naar voren en de andere helft zat nog vast aan het rechtopstaande deel. Nu heb ik mijn 2e blaffende kat....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asennamm
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 15-09 23:01
Hier een video van iemand met een Ioniq5 die twee coatings voor de achterruit uittest. Ik blijf het ontbreken van een achterruitwisser vreemd vinden. Wie weet op MY24 :) .

Volgens hem werkt Turtle Wax Hybrid Solutions het beste.
Meguiars Hybrid Ceramic Wax is denk ik vergelijkbaar hiermee (en wellicht nog iets beter).

Die laatste is ook een goede wax voor de hele auto. Staat een myreview op autoweek van iemand met een Porsche Taycan die erg tevreden over de Meguiars wax is.
https://www.autoweek.nl/r...porsche-taycan-4s-2021-5/
Misschien een alternatief voor degenen die een glascoating te prijzig vinden.

[ Voor 9% gewijzigd door asennamm op 23-06-2022 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theflying
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23:08
Phusebox schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 15:50:
Nou onze Koreaanse vrienden hebben nog 1 dag om de update te uploaden, toch wel jammer dat ze daar met een 28K8 modem en inbelverbinding bezig zijn die update op de site te zetten.

Zo niet, is het de derde week op rij dat ze maar wat geroepen hebben bij de support daar, niet dat het me verbaast want die weten waarschijnlijk ook niet meer dan het tekstje op de site...
Ben bang dat hij er morgen ook niet op staat.

Ik zou ook voorzichtig zijn met het laten update van de auto (versterker), deze is bij mij bij het update defect gegaan. Is al versterker nummer 2 in half jaar tijd 7(8)7 Misschien vragen of ze er één reserve hebben liggen voordat je hem laat update _O- Gelukkig doet de dealer er alles aan om het allemaal te regelen.

Theflying

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_dude
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Sowieso altijd een paar weken of zelf maand wachten tot andere schaapjes voor zijn gegaan - en de ellende van bugs inzichtelijk hebben gemaakt. 🤣🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
king_dude schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 17:44:
Sowieso altijd een paar weken of zelf maand wachten tot andere schaapjes voor zijn gegaan - en de ellende van bugs inzichtelijk hebben gemaakt. 🤣🤣
Vandaag dat ze in de states als 1e de update krijgen, D…. Schaapjes die het kunnen uitproberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
king_dude schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 17:44:
En dan een half jaar wachten op de volgende update die de bugs fixed en weer nieuwe introduceert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterman53
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 16-02 14:35
[quote]DaMenaz schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 12:34:
[...]

Als lesauto nog niet gespot. Wel als taxi.
.

[ Voor 37% gewijzigd door Waterman53 op 23-06-2022 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Hoe zit het eigenlijk met hevige regen en eventueel onweer. Wordt in beide gevallen afgeraden te laden?

Of kan regen geen kwaad maar met onweer liefst niet opladen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waterman53
  • Laatst online: 16-02 14:35
Solarman schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 12:32:
[...]

Tuurlijk is dat gaaf, maar handig is nog maar de vraag!
Wanneer je lest en afrijdt voor B in een automaat mag je geen auto besturen die met de hand geschakeld wordt, je krijgt dan een een zogenaamd automaat rijbewijs (rijbewijs met code 78).
Wil je in een schakelbak rijden dan moet je opnieuw examen doen in een handgeschakelde auto.

Dus als je alleen automaat wil blijven rijden is het geen probleem.
Nou daar zou ik me niet zo druk over maken. Nog even en er zijn geen auto’s met schakelbak meer te leveren……Automaat is nu al de standaard bij de meeste premium merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
Waterman53 schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 18:46:
[...]

Nou daar zou ik me niet zo druk over maken. Nog even en er zijn geen auto’s met schakelbak meer te leveren……Automaat is nu al de standaard bij de meeste premium merken.
Doe ik ook niet hoor ;). Rij zelf al 16 jaar automaat. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerard S 67
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 01-01 10:22
Phusebox schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 07:40:
[...]

Ik heb de ingebouwde navigatie nog nooit gebruikt. Radio laatst voor het eerst een keer aangehad. Na de eerste dag instellingen doen heb ik de schermen van de auto zelfs amper nog gezien, zit alleen maar in Android Auto.
Misschien moet je op enig moment in de toekomst toch de ingebouwde navigatie gaan gebruiken, omdat de preconditioning van de batterij voor het laden (voor MY 23, en wellicht via update ook bij bestaande EV6-en) vermoedelijk afhankelijk is van het ingeven van een laadstop in die navigatie. Wordt voor mijzelf overigens ook wennen, want ik gebruik nu ook vnl Waze of Google Maps via CarPlay (in mijn huidige Ioniq 28).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dedominee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21-08 09:38
ViWe schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 12:17:
[...]

ja, is ABRP (a better routeplanner), wel als premium abo. Nu getest met 30 dagen proef, morgen te gebruiken voor vakantie naar Tsjechië. Behalve verwachte SoC bij aankomst ook dynamische laadplanning, bijgesteld adhv verkeersdrukte, je rijgedrag, het weer.
En dat werkt dan met een dongle oid? Gaat die in de USB poort? Dit ziet er top uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23:25
Mijn ervaring met abrp is niet heel best, de route begeleiding is zwaar ondermaats.

Ik gebruik inmiddels de navi van de auto zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dedominee
Is die up to date met wegafsluitingen, file info etc?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 22:11
Loei123 schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 20:49:
Mijn ervaring met abrp is niet heel best, de route begeleiding is zwaar ondermaats.

Ik gebruik inmiddels de navi van de auto zelf.
Ik ben heel benieuwd hoe Pump gaat bevallen op Carplay. In Pump kun je ook inloggen met je KIA-account.

Catch my drift?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dedominee
DaMenaz schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 21:50:
[...]

Ik ben heel benieuwd hoe Pump gaat bevallen op Carplay. In Pump kun je ook inloggen met je KIA-account.
Ziet er top uit! Tesla navigatie in non-Tesla EV's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Nog een kleine pet peeve die me elke keer weer opvalt: waarom hebben ze in godsnaam een fossiele brandstofpomp als icoon gebruikt op de knop voor de klep van de oplaadaansluiting?

Zal wel zelfde onderdeel zijn als in andere auto's.

Edit: blijkbaar ben ik gewoon blind en zit er een stekker aan. Maar dat is me nooit opgevallen vanuit zittende positie in de auto.

[ Voor 22% gewijzigd door Phusebox op 24-06-2022 07:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
Phusebox schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 06:37:
Nog een kleine pet peeve die me elke keer weer opvalt: waarom hebben ze in godsnaam een fossiele brandstofpomp als icoon gebruikt op de knop voor de klep van de oplaadaansluiting?

Zal wel zelfde onderdeel zijn als in andere auto's.
Zit een elektrische stekker aan het einde i.p.v. brandstofpistool.
Misschien duidelijker geweest wanneer er een bliksemschicht in de laadpomp staat.

Vraag me wel af of er ook z'n zelfde icoontje in het beeldscherm zit met een pijl-aanduiding aan welke zijde de laadpoort zit zoals bij brandstofauto's?

[ Voor 21% gewijzigd door Solarman op 24-06-2022 07:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Solarman schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 07:34:
[...]

Misschien duidelijker geweest wanneer er een bliksemschicht in de laadpomp staat.

Vraag me wel af of er ook z'n zelfde icoontje in het beeldscherm zit met een pijl-aanduiding aan welke zijde de laadpoort zit zoals bij brandstofauto's?
Really, ok dat detail is dan te klein om te zien zonder er met je neus op te zitten voor mij.

Of ik ben gewoon blind, blijkbaar :X

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U8N3i9T_LIgET592eg45kOmrpEg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/K6ipMExnbSGKZahruFuv2jkH.png?f=fotoalbum_large

Wel jammer dat we op de Plus die knop voor de helderheid van het display moeten missen, want dat is wat het is toch helemaal rechts op deze foto?

[ Voor 33% gewijzigd door Phusebox op 24-06-2022 07:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPoers83
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 29-09-2024
[quote]Anunnaki schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 08:42:
[...]

Staat in mijn vorige post die je quote.

[...]

Sorry was een beetje aan het trollen. Wel leuk om te zien zoveel mensen, zoveel wensen. Ben zelf dan een Android gebruiker. Simpel sinds ik tekeningen op de eerste Mac heb proberen te maken compleet gek van het merk geworden door de manier van werken met enorm veel foutmelding. En daarnaast de zweem die over het merk hangt. Sorry ben er persoonlijk geen fan van.

Dat geldt ook voor Google maps. In onze zoe rijd ik er wel mee aangezien de renault interface tergend langzaam is.
Alleen vind ik de gesproken navigatie verschrikkelijk ze zegt zoveel dat je niet hoort wat je nu echt moet doen. Ook de visualisatie moah.. Waarom staat er zo'n grote balk in beeld.

De Kia navigatie vind ik heerlijk rustig ook de spraakcommandos werken in de ev6 prima. In mijn optima was je nog helaas vaak aan het herhalen.

Toevallig net nog even gekeken hoe het in de ev6 is. Maar kreeg de melding dat ik eerst moet parkeren om de eerste keer te koppelen. (Heb de auto sinds december |:( )

Spotify werkt ook zonder prima, en verder vind ik het alleen maar afleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23:25
dedominee schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 21:07:
Is die up to date met wegafsluitingen, file info etc?
In mijn ervaring wel.
Ik vond de auto erg goed op de hoogte van verkeersdrukte.

Ook bochtige wegen waar je niet heel hard kunt rijden worden geel aangegeven ipv groen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Peetman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:35

Peetman

Tjah....

Solarman schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 07:34:
[...]

Zie deze foto van een eerdere post van een medetweaker:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qj-buwdmowXMBZ7ZUKuk4xXvI-c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lC4Df8S8qDN04InlO4xvsjeT.jpg?f=fotoalbum_large

Naast de stekkersymbooltje bij de range staat een pijltje naar rechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
Peetman schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 08:23:
[...]

Zie deze foto van een eerdere post van een medetweaker:
[Afbeelding]

Naast de stekkersymbooltje bij de range staat een pijltje naar rechts
Thnx, helemaal duidelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08:25
asennamm schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 16:36:
Hier een video van iemand met een Ioniq5 die twee coatings voor de achterruit uittest. Ik blijf het ontbreken van een achterruitwisser vreemd vinden. Wie weet op MY24 :) .
[YouTube: Hyundai Ioniq 5 | Rear Window Coatings Tested - Graphene vs Ceramic]

Volgens hem werkt Turtle Wax Hybrid Solutions het beste.
Meguiars Hybrid Ceramic Wax is denk ik vergelijkbaar hiermee (en wellicht nog iets beter).

Die laatste is ook een goede wax voor de hele auto. Staat een myreview op autoweek van iemand met een Porsche Taycan die erg tevreden over de Meguiars wax is.
https://www.autoweek.nl/r...porsche-taycan-4s-2021-5/
Misschien een alternatief voor degenen die een glascoating te prijzig vinden.
Ik heb zowel de 'Meguiars HCW' als 'Turtle Wax Hybrid Sealant Hydrophobic'.
Beide werken goed en zijn makkelijk aan te brengen (vind Meguiars zelfs iets makkelijker, opspuiten na het wassen en met de hoge druk verdelen).

Maar vind persoonlijk dat 'Turtle WHSH' langer blijft zitten (na de laatste wasbeurt 2 maand later, loopt tijdens het wassen het water er met hoge druk nog super snel vanaf).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jefjef
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-09 09:01

jefjef

learning by doing

Volgende week staat een bezoek gepland bij de dealer dit ivm het laden aan css laders met name die van fastned. Dus aandrukken en iets omhoog duwen dan pas pakt deze. Gisteren bij McDonald's aan de css gezet en deze pakt meteen! Zal het dan alleen aan fastned liggen? Hebben jullie ook alleen bij fastned het laad contact probleem?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• king_dude
  • Niet online
jefjef schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 09:00:
Volgende week staat een bezoek gepland bij de dealer dit ivm het laden aan css laders met name die van fastned. Dus aandrukken en iets omhoog duwen dan pas pakt deze. Gisteren bij McDonald's aan de css gezet en deze pakt meteen! Zal het dan alleen aan fastned liggen? Hebben jullie ook alleen bij fastned het laad contact probleem?
Ik ervaar dit op onregelmatige basis bij Shell recharge. Een wissel van automaat helpt naar mijn gevoel, maar het resulteert altijd in gevloek

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• king_dude
  • Niet online
dedominee schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 19:53:
[...]

En dat werkt dan met een dongle oid? Gaat die in de USB poort? Dit ziet er top uit.
Even jezelf inlezen binnen dit topic door te zoeken op ‘abrp’. Er is genoeg geschreven over wat het is, hoe het werkt, waar je op moet letten, en war de voor/nadelen zijn

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
In Duitsland zijn er met de EV6 vergelijkbare problemen met Ionityladers.
Daar gaven ze aan dat de hulsjes voor communicatie(bovenste 2) in de Ionitystekkers te kort waren.
Als nu ook hier met Fastned vergelijkbare problemen zijn ben ik benieuwd of het inderdaad niet aan de laadpoort van de EV6 zelf ligt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EricEB
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 13:44
Bij Fastned nooit problemen met laden. Bij Shell Recharge meermaals geen connectie kunnen maken of wel connectie maar niet laden. Heb, na 2 x gebeld naar service nr, besloten niet meer te laden bij Shell....(terwijl ik alles van hen heb...druppelpas, laadstation thuis...)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrBlueEyes
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-09 17:57
Met de range in mijn RWD 77,4kWh Plus (all-season banden), gaat het in ieder geval goed. Niet dat ik dit ook werkelijk in de praktijk ga halen. Maar toch wel leuk om te zien. In de auto geeft hij natuurlijk altijd iets minder aan. In dit geval 533 en 1 seconden later 532.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rV5IAEDrAb8cE_HM6bRa-Z569I8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h4V41XnwNNV3pskOgRkHuOwq.jpg?f=fotoalbum_large

Wat ik zelf wel nog vind tegenvallen, is dat er regelmatig problemen zijn met openbare laadpalen. Zo heb ik op mijn werk al een aantal keer gehad dat hij niet wilt opladen. En ook op andere plekken palen die raar deden. Het nadeel is dat je ook niet echt kan zien wat fout gaat. Waardoor ik het toch steeds blijf proberen en me er aan ga ergeren terwijl ik beter gewoon weer ergens anders moet gaan opladen.

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxander968
  • Laatst online: 17-09 18:38
Snellader heb ik bijna niet gebruikt maar de 4 keer ging probleemloos bij 3 ionty en 1 andere. Gisteren had ik bij een AC lader van EV box dat de stekker niet leek te pakken aan de kant van de paal. Er was meerdere malen hoorbaar dat er iets probeerde te schuiven maar niet succesvol. Na 5 keer proberen het nummer op de paal gebeld maar dat leverde om 23.30 alleen maar op dat de wachttijd langer dan normaal was. Toen ben ik naar een allego paal gereden en die werken steeds vlekkeloos. De paal waarmee ik geen verbinding kon krijgen stond wel een e-niro te laden.

Off topic, allego is in drie maanden tijd van 25 cent naar 51 cent per kwh gegaan op de ac laders. Dat is een hogere stijging dan de bezine. Kan iemand Putin deleten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
MrBlueEyes schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 10:48:
Met de range in mijn RWD 77,4kWh Plus (all-season banden), gaat het in ieder geval goed. Niet dat ik dit ook werkelijk in de praktijk ga halen. Maar toch wel leuk om te zien. In de auto geeft hij natuurlijk altijd iets minder aan. In dit geval 533 en 1 seconden later 532.

.......................................................
Wat ik zelf wel nog vind tegenvallen, is dat er regelmatig problemen zijn met openbare laadpalen. Zo heb ik op mijn werk al een aantal keer gehad dat hij niet wilt opladen. En ook op andere plekken palen die raar deden. Het nadeel is dat je ook niet echt kan zien wat fout gaat. Waardoor ik het toch steeds blijf proberen en me er aan ga ergeren terwijl ik beter gewoon weer ergens anders moet gaan opladen.
Welke all-season banden heb je eronder?

Misschien verstandig als iedereen die problemen heeft met laden dit ook duidelijk meldt bij zijn dealer, misschien pakt KIA Nederland dit dan op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HappyDriver
  • Laatst online: 29-08 11:52
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nPqvbC9A71rsi9813uihN5_UAVE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qUIxYBAX3pAyFhaSGSZMZYWm.jpg?f=fotoalbum_large

Hier wordt ik een beetje simpel van. Standaard heb ik de laadlimiet op 80% staan maar in de app schiet het steeds terug naar 50%.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexzel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:08
HappyDriver schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 11:02:
[Afbeelding]

Hier wordt ik een beetje simpel van. Standaard heb ik de laadlimiet op 80% staan maar in de app schiet het steeds terug naar 50%.
Misschien is dit alleen een GUI dingetje in de app? Er staat ook send to car, dus misschien leest de app de huidige setting wel niet uit die de auto heeft?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bogey555
  • Laatst online: 17-09 15:51
xxander968 schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 10:52:
[...]

Snellader heb ik bijna niet gebruikt maar de 4 keer ging probleemloos bij 3 ionty en 1 andere. Gisteren had ik bij een AC lader van EV box dat de stekker niet leek te pakken aan de kant van de paal. Er was meerdere malen hoorbaar dat er iets probeerde te schuiven maar niet succesvol. Na 5 keer proberen het nummer op de paal gebeld maar dat leverde om 23.30 alleen maar op dat de wachttijd langer dan normaal was. Toen ben ik naar een allego paal gereden en die werken steeds vlekkeloos. De paal waarmee ik geen verbinding kon krijgen stond wel een e-niro te laden.

Off topic, allego is in drie maanden tijd van 25 cent naar 51 cent per kwh gegaan op de ac laders. Dat is een hogere stijging dan de bezine. Kan iemand xxxxx deleten?
Done see above :+ _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
Kwam deze video nog tegen op YT

Een zwarte EV6 en die gaat 1 of andere coating krijgen.
Maar de krassen die erop zitten.... 8)7
Niet normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
Ik heb ook een zwarte dus ik ga de eerstvolgende keer dat ik hem was echt even goed kijken. Die swirls heb ik al wel een beetje gezien maar niet zo extreem als in dit filmpje.

Hij moet nodig gewassen worden maar de schilder staat in de weg met zn steiger |:(

Edit: over de update

our engineers are working to delivery the update this month of June
We understand we had some delay but we are working for to delivery you the best update
No official date yet

[ Voor 47% gewijzigd door Freezhost op 24-06-2022 11:19 . Reden: typo ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PB-powell
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16:05

PB-powell

Mr. Laziness

[Afbeelding]

Heb ik ook last van, maar zolang je niks naar de auto stuurt laad deze gewoon op tot het laatst opgestuurde niveau. Dit kan je zien als de auto aan het laden is naar welk niveau deze gaat.

Overigens van de week ben ik met 100% van Apeldoorn naar Sittard op en neer geweest en de dag erna van Apeldoorn naar Zeist. Ik kwam daar met 10% aan. Ruim 400km gereden zonder echt op m'n verbruik oid te letten :)

In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf | Marktplaats | YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HappyDriver
stimpyrulez schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 11:15:

Niet normaal.

[YouTube: KIA EV6]
Het zou mijn auto kunnen zijn :'( . Gelukkig ziet het eindresultaat er wel goed uit!. Er is hoop _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stimpyrulez
Freezhost schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 11:16:

Edit: over de update

our engineers are working to delivery the update this month of June
We understand we had some delay but we are working for to delivery you the best update
No official date yet
Tja... we wachten af.
Beter een te late update "zonder" bugs (ze zullen er altijd zijn),
dan 1 op tijd met vervelende/blokkerende bugs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEB
  • Laatst online: 13:44
stimpyrulez schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 11:15:

Niet normaal.

[YouTube: KIA EV6]
Lijkt wel of die eerder met een schuurspons is 'gewassen'... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini-me
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
EricEB schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 12:09:
[...]

Lijkt wel of die eerder met een schuurspons is 'gewassen'... :?
De krassen lijken alleen op de zwart kunststof delen te zitten. Zijn die soms zo zacht dat ze makkelijk krassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anunnaki
Yup heb ik ook alleen bij Fastned. Ik sla deze laadpalen dan ook over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anunnaki
[Afbeelding]

alexzel schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 11:04:
[...]

Misschien is dit alleen een GUI dingetje in de app? Er staat ook send to car, dus misschien leest de app de huidige setting wel niet uit die de auto heeft?
Bij mij geeft hij gewoon de waarde aan die ik in de auto heb aangegeven. Dus denk geen GUI dingetje. Of het moet toeval zijn dat beide exact dezelfde waarde hebben.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ey3JybqE4I68BVENk97kLDjIVc8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/lIuZF945WE1mjQDo0wDjPOmE.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HappyDriver
Ik vermoed toch een 'GUI dingetje'. Ik zal het volgende keer eens checken als de waardes in de app weer terugschieten naar 50%. Weet niet of het uitmaakt maar ik heb een iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ihkvdb
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 08-04-2023
Phusebox schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 07:42:
[...]

Really, ok dat detail is dan te klein om te zien zonder er met je neus op te zitten voor mij.

Of ik ben gewoon blind, blijkbaar :X

[Afbeelding]

Wel jammer dat we op de Plus die knop voor de helderheid van het display moeten missen, want dat is wat het is toch helemaal rechts op deze foto?
Je kijkt in spiegelbeeld óf je hebt een foto van EV6 met rechter stuur geplaatst 😬 en inderdaad jammer dat ze die knop wegbezuinigen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gerard S 67
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 01-01 10:22
Solarman schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 09:33:
[...]

In Duitsland zijn er met de EV6 vergelijkbare problemen met Ionityladers.
Daar gaven ze aan dat de hulsjes voor communicatie(bovenste 2) in de Ionitystekkers te kort waren.
Als nu ook hier met Fastned vergelijkbare problemen zijn ben ik benieuwd of het inderdaad niet aan de laadpoort van de EV6 zelf ligt!
Ligt niet aan de laadpoort van de EV6. Heb het af en toe ook met mijn Ioniq 28 kwh en hoor/lees ook vaak over andere merken/modellen over dit probleem. Komt wel vaker voor bij HPC laders, omdat de kabel ivm koeling dikker en zwaarder is en dus de stekker minimaal omlaag trekt, waardoor het contact dus niet goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
Phusebox schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 07:42:
[...]

..................................................

Ik denk dat dit is omdat de GT-line een automatische hoogteregeling heeft van de koplampen, en de Air, plus en Plus Advanced niet waardoor je dus een instelmogelijkheid voor de koplamphoogte moet hebben.
Tevens zal de GT-line als extra optie instelbare lichtsterkte van het interieur hebben t.o.v. de ander modellen.
Zo wordt de knoplocatie voor 2 doeleinden gebruikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Solarman schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 13:03:
[...]

Ik denk dat dit is omdat de GT-line een automatische hoogteregeling heeft van de koplampen, en de Air, plus en Plus Advanced niet waardoor je dus een instelmogelijkheid voor de koplamphoogte moet hebben.
Tevens zal de GT-line als extra optie instelbare lichtsterkte van het interieur hebben t.o.v. de ander modellen.
Zo wordt de knoplocatie voor 2 doeleinden gebruikt.
Bij de andere modellen kun je de helderheid ook instellen alleen op de meest omslachtige manier die ik ooit in een auto gezien heb. Juist met beeldschermen voor je neus wil je dat makkelijk kunnen aanpassen.

Had ik liever geen knop voor de klep van de laadpoort gehad. Ach ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Laatst online: 11:26
Phusebox schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 13:06:
[...]

Bij de andere modellen kun je de helderheid ook instellen alleen op de meest omslachtige manier die ik ooit in een auto gezien heb. Juist met beeldschermen voor je neus wil je dat makkelijk kunnen aanpassen.

Had ik liever geen knop voor de klep van de laadpoort gehad. Ach ja.
En hoe doe je dat dan? In menu's?
De meeste dingen in mijn auto stel ik 1x in en staan verder altijd hetzelfde. Alleen de versnelling kies ik nog :P En Auto Hold wat je elke keer aan moet zetten...
Ik rijd btw een e-Niro ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
The__Virus schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 13:22:
[...]

En hoe doe je dat dan? In menu's?
De meeste dingen in mijn auto stel ik 1x in en staan verder altijd hetzelfde. Alleen de versnelling kies ik nog :P En Auto Hold wat je elke keer aan moet zetten...
Auto Hold blijft aan staan, bedoel je I-pedal?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrBlueEyes
Solarman schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 10:53:
[...]

Welke all-season banden heb je eronder?

Misschien verstandig als iedereen die problemen heeft met laden dit ook duidelijk meldt bij zijn dealer, misschien pakt KIA Nederland dit dan op.
Continental AllSeasonContact

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Las op Facebook een bericht van iemand die een telefoontje van de dealer had gehad dat zijn EV6 GT 4000 euro in prijs omhoog ging en dat dit voor alle EV6'en zou gelden. Voor de mensen die besteld hebben nadat de variabele prijs is ingegaan (ergens april/mei dacht ik?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
Phusebox schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 14:58:
Las op Facebook een bericht van iemand die een telefoontje van de dealer had gehad dat zijn EV6 GT 4000 euro in prijs omhoog ging en dat dit voor alle EV6'en zou gelden. Voor de mensen die besteld hebben nadat de variabele prijs is ingegaan (ergens april/mei dacht ik?)
Ik spreek het niet tegen, maar nu is bij mij het waarheidsgehalte van Facebook absoluut laag, netjes gezegd. :)F
Maar het zou kunnen. Zolang er in de overkomst niet staat dat het geen vaste prijs is dan kunnen ze deze niet verhogen, mits de overeenkomst onder bovagvoorwaarden is afgesloten.
Artikel 4 Bovagvoorwaarden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Solarman schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 15:36:
[...]

Ik spreek het niet tegen, maar nu is bij mij het waarheidsgehalte van Facebook absoluut laag, netjes gezegd. :)F
Maar het zou kunnen. Zolang er in de overkomst niet staat dat het geen vaste prijs is dan kunnen ze deze niet verhogen, mits de overeenkomst onder bovagvoorwaarden is afgesloten.
Artikel 4 Bovagvoorwaarden
Nieuwe prijzen, zie ook officiële prijslijst KIA, zijn allemaal variabel. Ze kunnen altijd verhogen, en jij hebt dan het recht te annuleren. Zo simpel is het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
Phusebox schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 15:48:
[...]

Nieuwe prijzen, zie ook officiële prijslijst KIA, zijn allemaal variabel. Ze kunnen altijd verhogen, en jij hebt dan het recht te annuleren. Zo simpel is het.
Nope, het maakt niet uit wat KIA in zijn prijslijst zet, deze maakt geen integraal deel uit van de overeenkomst.
Wat jij overeenkomt met de verkoper en wat er op papier staat is alles bepalend.
Wat velen vergeten is dat je alleen een overeenkomst met de dealer (verkopende partij) hebt en niet met KIA.
De meeste dealers hanteren bovag verkoopvoorwaarden die vaak achter op de overeenkomst staan.
Deze voorwaarden verbieden dergelijke prijsverhogingen, of dit moet expliciet apart in de overeenkomst staan.

Dus iedereen gewaarschuwd, let wel op de (hele) kleine lettertjes buiten de bovagvoorwaarden om.

[ Voor 6% gewijzigd door Solarman op 24-06-2022 16:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Solarman schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 16:06:
[...]

Nope, het maakt niet uit wat KIA in zijn prijslijst zet, deze maakt geen integraal deel uit van de overeenkomst.
Wat jij overeenkomt met de verkoper en wat er op papier staat is alles bepalend.
Wat velen vergeten is dat je alleen een overeenkomst met de dealer (verkopende partij) hebt en niet met KIA.
De meeste dealers hanteren bovag verkoopvoorwaarden die vaak achter op de overeenkomst staan.
Deze voorwaarden verbieden dergelijke prijsverhogingen, of dit moet expliciet apart in de overeenkomst staan.

Dus iedereen gewaarschuwd, let wel op de (hele) kleine lettertjes buiten de bovagvoorwaarden om.
Uiteraard hebben alle dealers dat nu zeer waarschijnlijk in hun verkoopvoorwaarden gezet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bitwizz
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 11:59
Phusebox schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 14:58:
Toevallig net bij de dealer geweest om te vragen wat de status is van mijn EV6je.

De dealer vertelde uit zichzelf dat er na een vrije dag meerdere meldingen lagen dat er meerdere EV6 varianten tussen de 2500 en 4000 euro omhoog zijn gegaan. Blijkbaar staat er sinds de laatste tijd op het verkoop contract dat de prijs onder voorbehoud is.

Het boordje naast het model in de showroom gaf de mens ook geen hoopvol gevoel. Samen gevat stond er dat bij bestelling er vanuit gegaan moet worden op een levertijd van meer dan een jaar.

Bestuurder van een KIA EV6 77,4kwh RWD GT-Line - Yacht Blue

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 15:57
Dat zouden dan flinke prijsverhogingen zijn! Balen voor de (mogelijk) getroffenen :(

Als voorbeeld de prijsontwikkeling van de EV6 AWD GT-line sinds de lancering:
  • lancering - ca februari 2022: €59.395,-
  • februari 2022 - april 2022: €59.995,-
  • april 2022 - juni 2022: €60.995,-
  • juni 2022: €63.495 - €64.995???
Als er inderdaad een prijsverhoging is, dan zal er vast ook een nieuwe prijslijst komen vermoed ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dialmformumboju
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 08-11-2024
bitwizz schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 16:25:
Het boordje naast het model in de showroom gaf de mens ook geen hoopvol gevoel. Samen gevat stond er dat bij bestelling er vanuit gegaan moet worden op een levertijd van meer dan een jaar.
Ik heb net besteld en 25 oktober 2023 als voorlopige leverdatum doorgekregen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• De Ideale Man
  • Laatst online: 26-07 15:09
dialmformumboju schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 16:39:
[...]

Ik heb net besteld en 25 oktober 2023 als voorlopige leverdatum doorgekregen.
Op 25 oktober 2023 zal ik me met deze levertijden al weer druk moeten maken welke auto ik na de EV6 ga rijden 7(8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrBlueEyes
De Ideale Man schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 16:45:
[...]

Op 25 oktober 2023 zal ik me met deze levertijden al weer druk moeten maken welke auto ik na de EV6 ga rijden 7(8)7
Ja als dit zo blijft, mag mijn leasebedrag wel omlaag. Na 4 jaar is de waarde van die auto nog hetzelfde als een nieuwe, haha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HappyDriver
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AiabRdWlBtqE4heNiPlshDXbj0k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/y9Eg81wkZju4TJMtuI79uD3r.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HappyDriver
Joer schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 19:07:
[...]

Staat dit op jou koop overeenkomst?
Nee, gelukkig niet. Deze tekst komt uit de online prijslijst van april maar staat ook in de EV6 online car configurator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FearTheBen
  • Laatst online: 08-02-2023
Denk dat iedereen gebeld wordt want ik kreeg ook een belletje van de dealer € 3.000,00 duurder voor een rwd Gt-line. Gekocht op prijslijst van 18-02-2022. Op overeenkomst staat niks over vaste prijs of variabele prijs alleen: overeenkomst behoudens goedkeuring directie. Maar hij is besteld dan heeft de directie het al goedgekeurd denk ik dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HappyDriver
FearTheBen schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 19:50:
Denk dat iedereen gebeld wordt want ik kreeg ook een belletje van de dealer € 3.000,00 duurder voor een rwd Gt-line. Gekocht op prijslijst van 18-02-2022. Op overeenkomst staat niks over vaste prijs of variabele prijs alleen: overeenkomst behoudens goedkeuring directie. Maar hij is besteld dan heeft de directie het al goedgekeurd denk ik dan.
Op de website van Kia is ook archief aanwezig van eerdere prijslijsten. In de versie van januari was het voorbehoud van prijs nog niet opgenomen.

Op de website van anwb kwam ik dit tegen:

https://www.anwb.nl/exper...-na-aankoop-van-onze-auto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FearTheBen
  • Laatst online: 08-02-2023
HappyDriver schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 20:25:
[...]

Op de website van Kia is ook archief aanwezig van eerdere prijslijsten. In de versie van januari was het voorbehoud van prijs nog niet opgenomen.

Op de website van anwb kwam ik dit tegen:

https://www.anwb.nl/exper...-na-aankoop-van-onze-auto
In die van februari waar ik op heb gekocht staat ook geen voorbehoud prijs. Gelukkig heb ik hem nog liggen want die staat niet op de Kia website.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• king_dude
  • Niet online
Gisteren met de kontjes tegen elkaar gestaan. Je kunt nu goed het verschil zien tussen mijn zij reflector en de standaard versie. Mijne is smoke gewrapt

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZL-1xEv8Pcpj7VJFJEOaCOh4rFg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/slYXuCkY78LSF00EHvnNq7e7.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Master
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 03-09 18:41
Helaas staat dit exacte text in mijn koopovereenkomst van 7 mei. Dus ik neem aan dat dit rond April geintroduceerd werd door de tekorten en leverings problemen die ze al voorspeelden :'(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yor42day
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 04-02 15:13
Mad_Master schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 22:11:
[...]

Helaas staat dit exacte text in mijn koopovereenkomst van 7 mei. Dus ik neem aan dat dit rond April geintroduceerd werd door de tekorten en leverings problemen die ze al voorspeelden :'(
Ik heb op 14-01-2022 een GT-Line AWD besteld.Deze week kreeg ik bericht over vertraging van de levering, maar als troost dat de prijs vast staat bij KIA

“Op dit moment is je auto nog steeds niet gebouwd, want er staat nog altijd geen chassisnummer bij je bestelde auto, hij is dus weer een maand doorgeschoven maar mijn verwachting is dat in een van de aankomende weken dit wel het geval zal zijn en dan zal ik je een definitieve leverdatum kunnen doorgeven..

Nogmaals vind ik het heel vervelend deze situatie, alleen enige voordeel ten opzichten van veel andere merken geeft KIA wel een prijsgarantie. Want de EV6 is nu al tweemaal in prijs verhoogd.

Met vriendelijke groeten,

Automobielbedrijf Kooijman Utrecht B.V.”

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• aprofet
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:07
FearTheBen schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 20:39:
[...]

In die van februari waar ik op heb gekocht staat ook geen voorbehoud prijs. Gelukkig heb ik hem nog liggen want die staat niet op de Kia website.
Er is ook een prijslijst archief pagina en daar staan nog steeds de verschillende versies
https://www.kia.com/nl/over-kia/prijslijsten-archief/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DigitalHombre
  • Laatst online: 14-09 18:34
Als dat zo doorgaat zal er een extra kolom moeten aangemaakt worden in de overzicht tabel van de EV6 leveringen, "verkoop geannuleerd" :-(
Gelukkig is er België een betere bescherming van de consument. Op mijn bestelbon van begin juni staat alvast dat de overeengekomen aankoopprijs niet aangepast kan worden.

[ Voor 3% gewijzigd door DigitalHombre op 25-06-2022 07:34 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
FearTheBen schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 19:50:
Onderstaand is zuiver ter info.

In jou geval zou ik de verkoper verzoeken dit je schriftelijk te melden met de reden van prijsverhoging, en waar in de overeenkomst staat dat het een variabel prijs betreft.
Dat de prijs variabel is moet nl volgens de Bovag voorwaarden in de overeenkomst staan.
Mocht je een rechtsbijstandsverzekering hebben zou je daar spoedig contact mee op kunnen nemen hoe zij daar in staan.

(Artikel 4 - Prijswijzigingen
1. Als er sprake is van een vaste prijs, dan kan de verkoper de prijs niet verhogen nadat de
overeenkomst tot stand is gekomen, tenzij er sprake is van een wijziging in een heffing door
de overheid, in ieder geval wordt hiermee een gewijzigde belasting of accijns bedoeld.
2. Als er uit de overeenkomst zelf blijkt dat er sprake is van een niet-vast overeengekomen
prijs
, dan kan de verkoper de prijs wijzigen op grond van een wijziging in: een heffing door
de overheid, fabrieksprijzen, importeursprijzen of valutakoersen. De verkoper brengt de
consument zo snel mogelijk op de hoogte van een prijswijziging en de reden hiervan. Bij
een prijsstijging kan de consument de overeenkomst binnen tien dagen ontbinden, tenzij de
prijsstijging het gevolg is van een wijziging in een heffing van de overheid)

Wat betreft de melding "onder voorbehoud goedkeuring directie" het volgende:
Uitspraak rechtbank Zwolle hierover --> https://www.recht.nl/rech...ECLI:NL:RBZLY:2005:AU5011
Deze ontbindende voorwaarde wordt als onredelijk gezien.
Misschien heb je er wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
DigitalHombre schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 07:33:
Als dat zo doorgaat zal er een extra kolom moeten aangemaakt worden in de overzicht tabel van de EV6 leveringen, "verkoop geannuleerd" :-(
Gelukkig is er België een betere bescherming van de consument. Op mijn bestelbon van begin juni staat alvast dat de overeengekomen aankoopprijs niet aangepast kan worden.
Laat ik het zo zeggen, Nederlandse autoverkopers zijn zeer creatief. *O*
En inderdaad onze rechtsbescherming als consument zou een stuk beter mogen zijn. Wij eindigen in het algemeen nogal eens voor de rechter helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
Eigenlijk staat dit gedeelte over prijsaanpassingen in het verkeerde topic.
Zou moeten staan in Het KIA EV6 leveringen topic.
Ik herb alleen geen flauw idee hoe je dit overzet.
Misschien iets voor de topicstarter @Wesco

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Compusmurf
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-08-2024
(jarig!)
Zelf krijg ik deze week de ev6 en ben een tijdje op zoek geweest naar dakdragers. Aanzien ik eigenlijk nergens antwoord heb gevonden of dit ook met panoramadak kan uiteindelijk samen met de dealer een Thule set besteld en deze ochtend gepast. Past prima zolang je het dak maar niet openmaakt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j23hnLqfBxczM9AQBMiDh6uF-l0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/y4e8KyTaW0fQrjUSEATq5q7u.jpg?f=fotoalbum_large

http://Compusmurf.xs4all.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wesco
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:13
Solarman schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 07:47:
Eigenlijk staat dit gedeelte over prijsaanpassingen in het verkeerde topic.
Zou moeten staan in Het KIA EV6 leveringen topic.
Ik herb alleen geen flauw idee hoe je dit overzet.
Misschien iets voor de topicstarter @Wesco
Het is een beetje dubbel, de prijsverhoging van de EV6 op zich kan ook prima besproken worden in het hoofd-topic, want die maakt een belangrijk deel uit van je aankoop-afweging (lease uitgezonderd, al zal een hogere prijs daar ook in het leasetarief doorwerken). Of je hem waar voor je geld vindt zeg maar, ook in vergelijking met andere auto’s.

De specifieke impact op gedane bestellingen en wel of niet een vast afgesproken prijs is inderdaad meer iets voor het leveringen-topic, maar ik kan geen posts overzetten (dat kunnen alleen de moderators).

Als je een niet-vaste prijs hebt afgesproken moet je er wel aan denken dat als je een telefoontje of mailtje krijgt over de prijsverhoging, dat dit waarschijnlijk geldt als de kennisgeving, en je dan dus 10 dagen bedenktijd hebt of je dat accepteert. Al is een telefoontje lastig als bewijs op te voeren (tenzij ze het opnemen), bedenk ik me net. Dus ze zullen het wel minimaal per email aankondigen.

Opel Ampera-e (2020)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
Wesco schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 09:33:
[...]

Het is een beetje dubbel, de prijsverhoging van de EV6 op zich kan ook prima besproken worden in het hoofd-topic, want die maakt een belangrijk deel uit van je aankoop-afweging (lease uitgezonderd, al zal een hogere prijs daar ook in het leasetarief doorwerken). Of je hem waar voor je geld vindt zeg maar, ook in vergelijking met andere auto’s.

De specifieke impact op gedane bestellingen en wel of niet een vast afgesproken prijs is inderdaad meer iets voor het leveringen-topic, maar ik kan geen posts overzetten (dat kunnen alleen de moderators).

Als je een niet-vaste prijs hebt afgesproken moet je er wel aan denken dat als je een telefoontje of mailtje krijgt over de prijsverhoging, dat dit waarschijnlijk geldt als de kennisgeving, en je dan dus 10 dagen bedenktijd hebt of je dat accepteert. Al is een telefoontje lastig als bewijs op te voeren (tenzij ze het opnemen), bedenk ik me net. Dus ze zullen het wel minimaal per email aankondigen.
Dan gewoon lekker onder dit topic laten, scheelt weer werk. 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AnotherFruitcake
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:58
En dan doe ik even "blond", maar als er op de koopovereenkomst onder Bovag voorwaarden (eind januari 2022) NIET staat dat de prijs niet vast is, kan ik er dan veilig van uitgaan dat de prijs op de overeenkomst WEL vast is?

Je weet het maar nooit met autoverkopers. Ze worden niet voor niets "dealers" genoemd ;).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Phusebox
AnotherFruitcake schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 09:44:
En dan doe ik even "blond", maar als er op de koopovereenkomst onder Bovag voorwaarden (eind januari 2022) NIET staat dat de prijs niet vast is, kan ik er dan veilig van uitgaan dat de prijs op de overeenkomst WEL vast is?

Je weet het maar nooit met autoverkopers. Ze worden niet voor niets "dealers" genoemd ;).
De variabele prijzen zijn pas vanaf april dit jaar ingegaan.

En als er niks op jouw overeenkomst of bijbehorende voorwaarden staat moeten ze zich er aan houden.

Pagina: 1 ... 168 ... 446 Laatste

Let op:
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.

Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic