Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-09 21:26
Wheye schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 17:21:
[...]

[Afbeelding]

Hier ook een 58kWh. Valt me niks tegen! d:)b
Zeker, ik haal 480 met 77, of ja eigenlijk 72 kWh.

Maar 75% accu capaciteit in de 58 kWh versie t.o.v. de 77 kWh en als er mensen zijn die 530 halen daarmee is 400 eigenlijk ook gewoon normaal.

Auto is ook lichter.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Canby
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 17-09 12:51
Anunnaki schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 17:36:
[...]

Doe je goed inderdaad.
Bij mij geeft hij 520km aan voor de 77kWh, is maar 115km meer
Die "maar" is ongeveer 25%, wat +/- overeenkomt met de accu capaciteit verschil.

EV6 77,4kWh Plus Advanced AWD / MY23, Interstellar Grey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fabian-69
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 08-10-2023
Is er ook een workshop te volgen? Ik heb de EV6 nu een week, maar deze instellingen zijn voor mij high Level. _/-\o_
Van de week schrok ik me een hoedje, reed tussen een vrachtwagen(rechts) en auto(links), ACC aan. Toen begon ie toch te piepen en stuur ging heen en weer. Is dat uit te zetten? Levensgevaarlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 19-04 12:19
Ja dat is uit te zetten, kijk ff in de handleiding of via deze link:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dNSuqA92Avf1vwWVARS5HTttuI4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/NMY1PyIJyiFWzFwDzisLmqHD.png?f=fotoalbum_large

Hier de link van de handleiding:
http://webmanual.kia.com/...tch/driverassistance.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Joer schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 21:14:
Ja dat is uit te zetten, kijk ff in de handleiding of via deze link:

[Afbeelding]

Hier de link van de handleiding:
http://webmanual.kia.com/...tch/driverassistance.html
Dit is wel voor de GT-Line, want ik heb een deel van die instellingen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
Als het er niet op zit heb je er ook geen last van 🤣🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Begint ook eens ergens op te lijken hier. Moest er wel een maand voor afzien (lees overal langzaam rijden, optrekken als een slak, achter vrachtwagens hangen).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qpcWJ37TSfjHHZPnfwnks0I-Vc4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/d0dyaESAyVAEiEcmN6yw1wEK.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R20141016
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 17-09 16:25
Phusebox schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 08:33:
Begint ook eens ergens op te lijken hier. Moest er wel een maand voor afzien (lees overal langzaam rijden, optrekken als een slak, achter vrachtwagens hangen).

[Afbeelding]
Ik haal ook deze range en dat zonder als een slak te rijden. Gewoon maximale snelheid en niet achter vrachtwagens hangen. Op trekken op de linkerrijstrook. Je bent toch altijd sneller dan de standaard benzine auto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
R20141016 schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 08:49:
[...]

Ik haal ook deze range en dat zonder als een slak te rijden. Gewoon maximale snelheid en niet achter vrachtwagens hangen. Op trekken op de linkerrijstrook. Je bent toch altijd sneller dan de standaard benzine auto's.
Tja misschien heb ik een crappy accu. Maar ja bewijs het maar eens als er geen mogelijkheid is om dat zelf te checken. Is er iets dat ik met een OBD dongel kan testen om te checken of alles ok is?

Snelweg: Max 105 ook na 19u.
N-wegen: Bij verkeer 80 anders 65-70
Bebouwde kom: de maximum snelheid

Ik ga niet eens meer in de "fastlane" staan bij een stoplicht. Als ik 1x hard optrek zie je het gemiddelde van de rit echt meteen flink omhoog schieten.

Enorm verschil ook met die e-Soul die ik te leen had. Af en toe flink optrekken of inhalen had nauwelijks invloed op het gemiddeld verbruik van de rit.

[ Voor 5% gewijzigd door Phusebox op 18-06-2022 08:59 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 15:01
Als ik hem heb, dan sluit ik een stekker aan op het stopcontact onder de bank. Die leid ik dan met een kabel door het zijraam rechtsachter naar de laadpoort achterop, zodat ik tijdens het rijden kan bijladen. Zo zou ik Zuid-Frankrijk zonder stops moeten halen.

Catch my drift?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Joer
Er geen topic speciaal voor range van de batterij, ik vraag dit voor een vriend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anunnaki
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 17-09 19:07
Joer schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 09:28:
Er geen topic speciaal voor range van de batterij, ik vraag dit voor een vriend.
Nou speciaal voor jou dan 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6_YLxheElJY5yrmL_9vcK1HC4NM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/rlS9fWi2zbRc7RjO0WFoPYjx.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Ik gun het niemand, maar ik ben benieuwd als je hem zelf hebt of het je geen zak boeit als jouw auto 10-15% minder range heeft als anderen.

If so, good on you.

Ik probeer er gewoon achter te komen wat het kan zijn zodat ik er iets aan kan doen of niet, als blijkt dat de accu volledig normaal is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Solarman
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
DaMenaz schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 09:21:
Als ik hem heb, dan sluit ik een stekker aan op het stopcontact onder de bank. Die leid ik dan met een kabel door het zijraam rechtsachter naar de laadpoort achterop, zodat ik tijdens het rijden kan bijladen. Zo zou ik Zuid-Frankrijk zonder stops moeten halen.
Zoals Einstein zou zeggen: "Het werkelijk kenmerk van intelligentie is niet kennis, maar verbeeldingskracht" _O-

ENYAQ SPORTLINE 210kW MY25 ( voorheen: KIA EV6 GT-Line 77,4 RWD MY23)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Solarman schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 09:32:
[...]

Zoals Einstein zou zeggen: "Het werkelijk kenmerk van intelligentie is niet kennis, maar verbeeldingskracht" _O-
Of je neemt gewoon een aanhanger met een diesel generator. Problem solved.

(Als opladen en rijden tegelijk zou kunnen)

[ Voor 7% gewijzigd door Phusebox op 18-06-2022 09:33 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Joer
Phusebox schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 09:31:
[...]

Ik gun het niemand, maar ik ben benieuwd als je hem zelf hebt of het je geen zak boeit als jouw auto 10-15% minder range heeft als anderen.

If so, good on you.

Ik probeer er gewoon achter te komen wat het kan zijn zodat ik er iets aan kan doen of niet, als blijkt dat de accu volledig normaal is.
Het houd toch een keer op voor je om steeds maar zelf uit te zoeken waar het aan zou kunnen liggen dat jij daar steeds problemen mee hebt. Je kan het wel meerdere keren per dag erover hebben en je steeds dezelfde dingen afvragen, maar ga gewoon naar de dealer en anders naar Kia Nederland. Want op deze manier word je totaal niks wijzer. En als ik heel eerlijk ben word ik een beetje tureluurs van al die zelfde steeds terug keerende berichten. Ik weet ik hoef hier niet te komen ect ect.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Anunnaki
Joer schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 09:37:
[...]

Het houd toch een keer op voor je om steeds maar zelf uit te zoeken waar het aan zou kunnen liggen dat jij daar steeds problemen mee hebt. Je kan het wel meerdere keren per dag erover hebben en je steeds dezelfde dingen afvragen, maar ga gewoon naar de dealer en anders naar Kia Nederland. Want op deze manier word je totaal niks wijzer. En als ik heel eerlijk ben word ik een beetje tureluurs van al die zelfde steeds terug keerende berichten. Ik weet ik hoef hier niet te komen ect ect.
Mee eens.

Dit draadje is een beetje saai aan het worden. Om het maar eens zacht uit te drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
Anunnaki schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 09:39:
[...]

Mee eens.

Dit draadje is een beetje saai aan het worden. Om het maar eens zacht uit te drukken.
Ja dat zocht ik, saai.

Voor de duidelijkheid ik wil niemand kwetsen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Phusebox
Joer schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 09:37:
[...]

Die doen niks en zeggen dat het normaal is dus moet ik het wel zelf uitzoeken.

En als je niks bij te dragen hebt aan die vraag hoe ik dat eventueel kan doen moet je gewoon niet reageren op mijn post.

Zo probeer ik niet te reageren op mensen die hun auto aanpassen met naar mijn mening lelijke velgen, wraps, Chinees plakspul etc. Ieder zijn ding.

Maar goed, als er iemand een tip of link heeft over hoe ik een betrouwbare accutest zelf kan doen, of anders een bedrijf in zuid Nederland hou ik me aanbevolen.

Zal de range posts achterwege laten tot er echt een conclusie te melden valt.

Edit: en dat het hier saai is tja. Alleen maar posts over hoe geweldig de auto is, is ook saai. Het is geen entertainment platform maar een forum om ervaringen te delen, problemen op te lossen of tips te geven.

[ Voor 8% gewijzigd door Phusebox op 18-06-2022 09:49 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Joer
Het gaat erom dat je blijft hangen in steeds dezelfde vragen en twijfels, deze vragen stel je al weken en je komt geen stap verder. Hier kunnen je ook blijkbaar niet verder helpen.

Ik heb wel een link voor je wat je ff kan lezen
https://www.autoweek.nl/a...j-een-gebruikte-ev-loont/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-09 13:21

The Wizard

Moderator Mobile
Phusebox schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 09:47:
[...]

Die doen niks en zeggen dat het normaal is dus moet ik het wel zelf uitzoeken.

En als je niks bij te dragen hebt aan die vraag hoe ik dat eventueel kan doen moet je gewoon niet reageren op mijn post.

Zo probeer ik niet te reageren op mensen die hun auto aanpassen met naar mijn mening lelijke velgen, wraps, Chinees plakspul etc. Ieder zijn ding.

Maar goed, als er iemand een tip of link heeft over hoe ik een betrouwbare accutest zelf kan doen, of anders een bedrijf in zuid Nederland hou ik me aanbevolen.

Zal de range posts achterwege laten tot er echt een conclusie te melden valt.

Edit: en dat het hier saai is tja. Alleen maar posts over hoe geweldig de auto is, is ook saai. Het is geen entertainment platform maar een forum om ervaringen te delen, problemen op te lossen of tips te geven.
Heb je nou al een keer van 100 naar 10% gereden ipv alleen naar die boordcomputer te kijken? Meten is weten. Gewoon volladen en lekker gaan toeren tot 10%, dat geeft pas een reëel beeld.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joer
Hier nog een link. Kost volgens mij maar iets van €70,- om je accu te laten testen.

https://www.tech360.nl/hv...-als-nieuwe-tool-tech360/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Freezhost
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12:02
Ik begrijp @Phusebox je hebt een bepaalde verwachting en als dat niet uitkomt ga je vergelijken. Momenteel heb ik een verbruik van 16.4kWh per 100km, dat was gisteren 15,1kWh maar omdat ik gisterenavond 120 heb gereden ging dat direct omhoog en dat is normaal. Het is wel vreemd als jou bereik na een stoplichtsprintje al lager wordt, dat is bij mij niet maar dat komt misschien ook omdat ik er niet op gefocust ben of altijd sprintjes trek :+

@Phusebox Wat je nog kan doen is even controleren of je aanhangermodus niet aan staat want dan geeft een lager bereik aan omdat hij rekening houdt met een eventuele aanhanger.

Wat betreft het testen van de accu via ODB, er bestaan wel wat producten maar volgens mij zijn die vrij prijzig. Bjorn heeft er deze een video van gepost: Aviloo

En als je er echt van overtuigd ben dat er iets mis is met je auto dan zou ik hem verkopen of terugbrengen bij de dealer. Van deze onzekerheid wordt je vroeg of laat gek lijkt mij.

En dan hoop ik dat de update snel komt en we het snel ergens anders over kunnen hebben met een positieve vibe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
The Wizard schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 10:04:
[...]

Heb je nou al een keer van 100 naar 10% gereden ipv alleen naar die boordcomputer te kijken? Meten is weten. Gewoon volladen en lekker gaan toeren tot 10%, dat geeft pas een reëel beeld.
Nee, ik heb pas 1x tot 100% geladen. Laatste keer dat ik heb bijgehouden was van 90 naar 15 procent en toen kwam ik omgerekend op 440 km range (90% snelweg gereden maar zoals gezegd, als een slak).

Maar goed ik ga het nog een keer proberen nu we een paar weken verder zijn. Ben ook op zoek naar een bedrijf om een test te laten doen, dan kost het maar wat geld. Alleen hier in de buurt nog niks kunnen vinden. Misschien eens in Duitsland kijken.

[ Voor 19% gewijzigd door Phusebox op 18-06-2022 10:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
Phusebox schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 08:55:
[...]

Tja misschien heb ik een crappy accu. Maar ja bewijs het maar eens als er geen mogelijkheid is om dat zelf te checken. Is er iets dat ik met een OBD dongel kan testen om te checken of alles ok is?
............................................................
kijk eens op deze site, daar zijn bedrijven aangesloten (onderaan de tekst op de site) die de accu kunnen testen. Ik weet niet of ze de accu van de EV6 al kunnen doen.
Kosten weet ik niet, maar daar ben je snel genoeg achter.

Een andere mogelijke manier is:
Je hebt de dealer hier al op aangesproken begrijp ik maar die onderneemt geen actie.
Dan schriftelijk melden bij de dealer dat er vermoedelijk een probleem met de accu is en je deze gecontroleerd wil hebben binnen een X tijd.
Mocht hier geen of een onbevredigende reactie op komen meldt je dat je zelf de accu laat testen.

ENYAQ SPORTLINE 210kW MY25 ( voorheen: KIA EV6 GT-Line 77,4 RWD MY23)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Freezhost
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12:02
Phusebox schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 10:07:
[...]

Nee, ik heb pas 1x tot 100% geladen. Laatste keer dat ik heb bijgehouden was van 90 naar 15 procent en toen kwam ik omgerekend op 440 km range (90% snelweg gereden maar zoals gezegd, als een slak).

Maar goed ik ga het nog een keer proberen nu we een paar weken verder zijn. Ben ook op zoek naar een bedrijf om een test te laten doen, dan kost het maar wat geld. Alleen hier in de buurt nog niks kunnen vinden. Misschien eens in Duitsland kijken.
Dan lijkt het mij slim om hem de komende weken wat vaker naar 100% op te laden zodat alle cellen gebruikt worden. Daar gaat je accu echt niet van kapot dus daar hoef je het niet voor te laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Freezhost schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 10:06:
Ik begrijp @Phusebox je hebt een bepaalde verwachting en als dat niet uitkomt ga je vergelijken. Momenteel heb ik een verbruik van 16.4kWh per 100km, dat was gisteren 15,1kWh maar omdat ik gisterenavond 120 heb gereden ging dat direct omhoog en dat is normaal. Het is wel vreemd als jou bereik na een stoplichtsprintje al lager wordt, dat is bij mij niet maar dat komt misschien ook omdat ik er niet op gefocust ben of altijd sprintjes trek :+

@Phusebox Wat je nog kan doen is even controleren of je aanhangermodus niet aan staat want dan geeft een lager bereik aan omdat hij rekening houdt met een eventuele aanhanger.

Wat betreft het testen van de accu via ODB, er bestaan wel wat producten maar volgens mij zijn die vrij prijzig. Bjorn heeft er deze een video van gepost: Aviloo

En als je er echt van overtuigd ben dat er iets mis is met je auto dan zou ik hem verkopen of terugbrengen bij de dealer. Van deze onzekerheid wordt je vroeg of laat gek lijkt mij.

En dan hoop ik dat de update snel komt en we het snel ergens anders over kunnen hebben met een positieve vibe.
Aanhangermodus ga ik even zoeken. Nog niet gezien zelf die optie.

Mijn gemiddelde over bijna 3000km nu is 15,7 volgens de auto. App zegt 14,1 over afgelopen 30 dagen.

Alleen al de snelweg oprijden en rustig optrekken of als je een flyover hebt en dus lichte helling gaat het verbruik al flink omhoog. Dan zie ik het ritgemiddelde echt omhoog springen om de paar seconde.

[ Voor 6% gewijzigd door Phusebox op 18-06-2022 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Freezhost schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 10:09:
[...]

Dan lijkt het mij slim om hem de komende weken wat vaker naar 100% op te laden zodat alle cellen gebruikt worden. Daar gaat je accu echt niet van kapot dus daar hoef je het niet voor te laten.
Ok tja ik dacht als het niet nodig is, niet doen. Maar minimaal 1x per maand naar 100%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --HOOLIE--
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-09 09:48

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

Phusebox schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 10:13:
[...]

Ok tja ik dacht als het niet nodig is, niet doen. Maar minimaal 1x per maand naar 100%.
Ik laad standaard gewoon tot 100%....en nee nog steeds niet boven de 430 :|
12 julie naar de garage voor terugroepactie en nog 1 update en maar weer mijn klacht neerleggen..

Met GOD zelf heb ik geen problemen, het is meer zijn fanclub die mij niet aanstaat...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Canby

[ Voor 14% gewijzigd door Canby op 18-06-2022 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Canby schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 10:18:
[...]

Is hier al niet meer dan 80% over de range gediscussieerd? 8)7
Je kunt het ook als een positief punt zien, blijkbaar zijn er weinig problemen met de auto. Waar moet je het dan nog anders over hebben als iets dat best veel kan verschillen per auto en gebruiker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12:58
--HOOLIE-- schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 10:17:
[...]

12 julie naar de garage voor terugroepactie en nog 1 update en maar weer mijn klacht neerleggen..
Hoe is je verbruik vaak? Met snelweg ritten met 120/130 km/u ligt het verbruik snel op 20kw per 100km en ga je nooit 400km range zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
--HOOLIE-- schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 10:17:
[...]

Bij jou is het nog extremer. Moet bijna wel dat er een of meer van de cellen kapot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel3
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-09 20:35
Ik vind de berichten over range wel informatief. Het is toch een beetje inherent aan een forum dat niet alles voor iedereen even interessant is. Veel dingen komen ook dubbel langs etc. daar lees je dan gewoon overheen.

Het blijft wel enorm tricky om jouw verbruik met dat van een ander te vergelijken. Achter dat ene getal gaan zoveel factoren schuil die invloed hebben. Een hele belangrijke is bijv. de verdeling stadsverkeer, N wegen en snelweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --HOOLIE--

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

Loei123 schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 10:21:
[...]

Hoe is je verbruik vaak? Met snelweg ritten met 120/130 km/u ligt het verbruik snel op 20kw per 100km en ga je nooit 400km range zien.
Eco stand, geen climate control aan en 50/50 snelweg/stad.
Gemiddeld op de snelweg zo rond de 108

Met GOD zelf heb ik geen problemen, het is meer zijn fanclub die mij niet aanstaat...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alwinus
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-09 20:05

alwinus

Tweaked

--HOOLIE-- schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 10:22:
[...]

Eco stand, geen climate control aan en 50/50 snelweg/stad.
Gemiddeld op de snelweg zo rond de 108
Je hebt niet stiekem een 58kw 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canby
Ik zou zeggen: een keer of 3-4 100% laden en een klein rondje Nederland in het weekend naar 10% leeg rijden met de verschillende rijstijlen (rustig / wat sneller) en ook proberen alleen maar snelweg, daarna 50/50 met de provinciale wegen. Dan pas wordt het duidelijk wat is je reële range is.
Met een angst optrekken, omdat je momentele verbruik omhoog schiet (wat absoluut logisch is) brengt jij niet aan een referentie t.o.v. de andere gebruikers.

[ Voor 3% gewijzigd door Canby op 18-06-2022 10:43 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Francos
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 28-10-2024
Hier een filmpje van iemand die een snelwegtest doet met de KIA EV6 RWD met de volgende snelheden 90, 100, 120 en 130. Doe er je voordeel mee en bedenk dat als je een verbruik van 15,7 op 100 km hebt over 3000km, je volgens mij meteen moet stoppen met twijfelen over de kwaliteit van je batterij. Geniet van je mooie EV6!!! Life is too short.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
Francos schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 10:53:
Hier een filmpje van iemand die een snelwegtest doet met de KIA EV6 RWD met de volgende snelheden 90, 100, 120 en 130. Doe er je voordeel mee en bedenk dat als je een verbruik van 15,7 op 100 km hebt over 3000km, je volgens mij meteen moet stoppen met twijfelen over de kwaliteit van je batterij. Geniet van je mooie EV6!!! Life is too short.

[YouTube: Multi Speed Consumption Test - Kia EV6 LR RWD]
Is grappig. Had alleen erbij moeten vertellen in welke modus hij rijd en de regeneratie stand. Kan ook zijn dat ie dat gemist hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francos
Joer schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 11:25:
[...]

Is grappig. Had alleen erbij moeten vertellen in welke modus hij rijd en de regeneratie stand. Kan ook zijn dat ie dat gemist hebt
Maakt met constante snelheid denk ik niet zo veel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiliyama
  • Laatst online: 15-09 23:06
[...]

Is het een idee om een hoogwaardige energie meter in het stopcontact te steken van je auto ( die heb ik eventueel wel voor je te leen), vervolgens laadt je de accu tot een 'x' percentage, trekt hem met een zwaar vermogend apparaat leeg tot een 'x' percentage, trek die 2 van elkaar af, kijk hoeveel KW je verbruikt hebt en reken het terug naar 100% en je weet de capaciteit van de accu. Of denk ik te simpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiliyama
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X5nwQVh0X7S1dWuKYL3ja03xf0c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/F46ruJbJ5MBgxqJgn8VgeTAe.jpg?f=fotoalbum_large
Heb je iets aan bovenstaande gegevens? Je kunt ook contact opnemen of een keer langs komen om dingen te vergelijken in de praktijk. Postcode 6361 gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tolga07
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 15:12
Wiliyama schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 12:18:
[...]
[Afbeelding]
Heb je iets aan bovenstaande gegevens? Je kunt ook contact opnemen of een keer langs komen om dingen te vergelijken in de praktijk. Postcode 6361 gebied.
Dit zijn die van mij (58 kWh)Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JkGdVWd4icAb-azGx3nUbYrizvc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/llQwT5niD6k7SEntc6vKTGSG.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• O-B-One
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 15:16
Ik wil mij eigenlijk helemaaaaaal niet in de range discussie mengen maar naast verveling over het topic ben ik ook nieuwsgierig.

@Phusebox jij woont toch in Limburg? Ik gok dat het bij jou al redelijk “heuvelig” is? En je woont dicht op de snelweg toch? Dus wanneer je vertrekt ‘s ochtends dan zit je vrijwel direct op de 100km/h? Als ik hoor dat je over 3000km een gemiddeld verbruik hebt van 15,7 is er volgens mij echt helemaal niks mis met je accu hoor. Ik woon zelf in de Flevopolder dus platter ga je Nederland niet krijgen. Ons verbruik zal dus al verschillen ook al rijden wij op dezelfde manier.

De enige getallen waar je op moet letten is je dag teller met gereden kilometers en de range die je dan nog over hebt op weg naar de 0% Laten we het maar de dynamische actieradius noemen.

Ik heb mijn auto vannacht weer opgeladen, altijd tot 100 % en de stekker nog even afslaan voor de laatste druppels als ik hem eruit haal :+ , en op mijn app staat nu een range van 511 km. Maar ik weet ook zeker dat wanneer ik vanmiddag vertrek er meteen 480 op mijn dashboard staat nog voor ik hem in de versnelling heb gezet. Het zal allemaal wel die getallen.

Geniet van je auto en fijne kilometers! *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tolga07
O-B-One schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 12:35:
Ik wil mij eigenlijk helemaaaaaal niet in de range discussie mengen maar naast verveling over het topic ben ik ook nieuwsgierig.

@Phusebox jij woont toch in Limburg? Ik gok dat het bij jou al redelijk “heuvelig” is? En je woont dicht op de snelweg toch? Dus wanneer je vertrekt ‘s ochtends dan zit je vrijwel direct op de 100km/h? Als ik hoor dat je over 3000km een gemiddeld verbruik hebt van 15,7 is er volgens mij echt helemaal niks mis met je accu hoor. Ik woon zelf in de Flevopolder dus platter ga je Nederland niet krijgen. Ons verbruik zal dus al verschillen ook al rijden wij op dezelfde manier.

De enige getallen waar je op moet letten is je dag teller met gereden kilometers en de range die je dan nog over hebt op weg naar de 0% Laten we het maar de dynamische actieradius noemen.

Ik heb mijn auto vannacht weer opgeladen, altijd tot 100 % en de stekker nog even afslaan voor de laatste druppels als ik hem eruit haal :+ , en op mijn app staat nu een range van 511 km. Maar ik weet ook zeker dat wanneer ik vanmiddag vertrek er meteen 480 op mijn dashboard staat nog voor ik hem in de versnelling heb gezet. Het zal allemaal wel die getallen.

Geniet van je auto en fijne kilometers! *O*
Als je hem in z'n eco zet en airco uit dan zou je volgens mij die 511 moeten zien op je dashboard

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• O-B-One
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 15:16
Tolga07 schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 12:37:
[...]

Als je hem in z'n eco zet en airco uit dan zou je volgens mij die 511 moeten zien op je dashboard
Dat geloof ik meteen maar die auto kost mij genoeg aan bijtelling dus dan ga ik er van genieten ook. Ergo: standje normaal en de koude lucht machine aan. Ook altijd de radio aan, telefoon aan de oplader, indien nodig de billen blazer erbij aan en gaaaaaaaaan! oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anunnaki
Gebruik er iemand hier de Kia haspel of iets dergelijks?

Ik ga er van uit dat de haspel aan de kabel kan blijven hangen tijdens het laden? Kabel is tijdens het laden aan beide zijde vergrendeld dus meenemen gaat niet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WIn1hXeJqwRhd5s5w5Ix034c5Gg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/uH034qfzRxSlf06UIt4g7HbL.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiliyama
Nog een opmerking over de accu capaciteit en het verbruik. Wat die app of computer ook weergeeft, wat voor mij telt zijn meetbare gegevens. Het aantal kilometers tussen 2 laadbeurten gedeeld door, het beginpercentage minus het eindpercentage maal 100 is de voor mij de range die mogelijk is voor een 100% volle accu.

Verder het aantal kilowatt tussen 2 laadbeurten dat nodig is om van bijvoorbeeld 80% weer terug op te laden naar 80% en dit te verrekenen met het werkelijk aantal kilometers dat afgelegd is tussen die 2 laadbeurten.

Afgelopen nacht bijvoorbeeld 43 KW nodig gehad om terug naar 80% te laden. Afgelegde afstand was 275 km. Geladen met 9KW en na bereik van 80% nog 3 uur aan lader blijven hangen. Dus 15,6KW/100 km maar dit is dan wel inclusief alle laadverliezen en omzetten van AC naar DC.

[ Voor 20% gewijzigd door Wiliyama op 18-06-2022 13:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wiliyama
Anunnaki schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 13:04:
Gebruik er iemand hier de Kia haspel of iets dergelijks?

Ik ga er van uit dat de haspel aan de kabel kan blijven hangen tijdens het laden? Kabel is tijdens het laden aan beide zijde vergrendeld dus meenemen gaat niet.

[Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RsPrT_5vRfYRJizB7CD12LuxDQs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/72hfhdIfmtjDT15Ww6jP0kI6.jpg?f=user_large
Dit is toch een veel betere optie. Met oprolmechanisme. Vastschroeven aan achterklep. Zelfs ook in het zwart verkrijgbaar. Niet mee te nemen, geen vieze kabel meer en meer ruimte in kofferbak.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ronaldvg2
  • Laatst online: 29-07 20:33
Heb vorige week een keer opgeladen tot 100% met het bijgaande resultaat. Het energieverbruik overzicht is van zojuist en de laatste rit (bovenste gegevens) was 80% snelweg ongeveer 105 kmpu. Klimaatcontrole aan, stand Eco.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CG1PWgaduFs4AobP7DH34bXntL4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/x21MUcUi0Pp7FGFi2lbHQqFJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yC2Wfd4fZ6NYJ56qUgud5vJI-mc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0R7i8pUo2QDPF13rLfL3IL19.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxander968
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-09 18:38
Phusebox schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 08:55:
[...]

https://aviloo.com/home-en.html Het is er wel, je zult er alleen wat moeite voor moeten doen én betalen. Officieel nog niet in Nederland, maar daar is vast wel een mouw aan te passen. Als je echt twijfelt (duh) dan is dit je oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldvg2
Ik heb wel nog een vraag voor degenen bij wie de deurklinken zijn gewisseld. Die van mij zijn vorige week gewisseld vanwege krasjes en nu zie ik dat linksachter een klink is met een soort inkeping en rechtsachter heeft deze dat niet. Hebben anderen dit ook? ?Het is niet lelijk hoor en volgens mij hoort het ook wel zo, maar vond het zo vreemd dat ze verschillend zijn.

Heb er even een kussentje bijgehouden tegen de spiegeling ;-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LzS937T8rnAPsIcVCQ6NOMU59Xc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vScXNimZ33xaWHtxN9xNHqkE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qOEfjnyRSYD_2SKDkrSa7s6z7hM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qCz265UbpJlEg4peSTEf8fA8.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
xxander968 schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 14:07:
[...]

https://aviloo.com/home-en.html Het is er wel, je zult er alleen wat moeite voor moeten doen én betalen. Officieel nog niet in Nederland, maar daar is vast wel een mouw aan te passen. Als je echt twijfelt (duh) dan is dit je oplossing.
Is er nog niet voor de EV6 zo te zien. Staat niet in de lijst bij de bestelpagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anunnaki
Wiliyama schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 13:43:
[...]
[Afbeelding]
Dit is toch een veel betere optie. Met oprolmechanisme. Vastschroeven aan achterklep. Zelfs ook in het zwart verkrijgbaar. Niet mee te nemen, geen vieze kabel meer en meer ruimte in kofferbak.
Kan best een betere optie zijn voor aan je thuislaadpaal met vaste kabel. Mijn laadpaal thuis heeft geen vaste kabel. Bewust voor gekozen. Ik vind dat er zo lelijk uit zien die losse kabels bij de meeste die hem rond laten slingeren op de grond. Dan is dit idd beter.

Maar ik zoek er juist 1 voor onderweg. Had ik erbij moeten vermelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francos
xxander968 schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 14:07:
[...]

EV6 wordt nog niet ondersteund.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• alwinus
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-09 20:05

alwinus

Tweaked

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OJeRJ1EjhTiILpowN2h8CrVUcro=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FsmAYJeA81KwaJNsZXP4XIl3.jpg?f=fotoalbum_large

Zo vandaag eindelijk eens een keer serieus kunnen snelladen bij Ionity. Eens kijken of dat goed werkt. Gereden tot 18%. Schoot meteen naar 220. Liep snel door naar 230 en als top op 236.Tot 49q was het zo hoog. Toen ging die naar rond de 182kW tot 63%. En langzaam in stapjes naar beneden.

Echt een beest in opladen. Als ze er nou ook voor zorgen dat die warmtepomp kan pre-heaten in de winter. Alhoewel ik niet veel lange trips maak in de winter. Maar je weet maar nooit 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:37
Ha, ik kom ook net bij Ionity vandaan om het snelladen te testen (zal het niet heel vaak gebruiken hoewel ik geen eigen laadpaal heb). Vergelijkbare cijfers als bij jou.

Wat range betreft, dat varieert bij mij. Misschien omdat er pas 800 KM op staat. Eerste keer tot 100% geladen, range 460 KM. Nu net tot 81% geladen, range 410, wat max 506 zou betekenen. GT-line AWD, 60% snelweg 105KM/u. Eco, regen 1, normaal rijgedrag met zo heel af en toe pedal to the metal >:)

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiliyama
NAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JmgWxpi_NIDvRxkjNb6nL8U6IvM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vLbYGNHQXbVUNup45YYWxmuD.jpg?f=fotoalbum_large
Zoek de verschillen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simon59
  • Laatst online: 29-08 20:40
Witte en Zwarte spiegels🤔🤔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel3
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-09 20:35
Simon59 schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 17:05:
[...]

Witte en Zwarte spiegels🤔🤔
Stond deze week ook naast een M3 geparkeerd. De EV6 is in alle opzichten een slagje groter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMenaz
Die ene is gaaf, die ander een Tesla.

Catch my drift?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joer
Kenteken plaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiliyama
Ja, inderdaad. Waarom was mij dat niet opgevallen..!!??. Misschien de leeftijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grotegok
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17-09 19:12
ronaldvg2 schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 14:07:
Ik heb wel nog een vraag voor degenen bij wie de deurklinken zijn gewisseld. Die van mij zijn vorige week gewisseld vanwege krasjes en nu zie ik dat linksachter een klink is met een soort inkeping en rechtsachter heeft deze dat niet. Hebben anderen dit ook? ?Het is niet lelijk hoor en volgens mij hoort het ook wel zo, maar vond het zo vreemd dat ze verschillend zijn.

Slordig!
Bij mij zijn ze alle 4 vervangen en nu heel netjes en strak. Geen enkele krasjes komen er op en zijn kaarsrecht.
Geen oneffenheden zoals jij nu laat zien. Het kan dus wel netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francos
Is iemand al iets bijzonders opgevallen wat betreft de 20 inch velgen van de gt-line?

Misschien onbenullig of mekkeren op het hoogste niveau…
Het valt me op dat KIA (maar ook andere merken) zogenaamde aerodynamische velgen leveren zoals de 20 inch velgen op de gt-line. Deze zijn in dit geval niet symmetrisch en dat zorgt ervoor dat er iets opvallends aan de hand is.

Wanneer je de foto’s goed bekijkt zie dat de velgen aan de ene zijde van de auto andersom staan ten opzichte van de andere zijde van de auto. Zouden ze dit willen voorkomen dat moeten ze 2 verschillende versies van deze velgen maken wat natuurlijk extra kosten met zich meebrengt. Het lijkt me behalve dat dit misschien niet mooi is dit de aerodynamica (waar het om te doen is) niet ten goede komt…

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eedPwx8WoNgdhbTRKXo_IwvUbkY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/shXanjEOd1atJQWRDS3l3mbJ.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5ibbPxkY1BGf7oLYaiceXTWf_2o=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/BJstLmpXVfSY6ljY158jqCXb.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
Is bekend. Hebben de standaard 19” ook trouwens.

Voor de aërodynamica maakt het geen fluit uit.

[ Voor 33% gewijzigd door DaMenaz op 18-06-2022 19:48 ]

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francos
DaMenaz schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 19:47:
Is bekend. Hebben de standaard 19” ook trouwens.

Voor de aërodynamica maakt het geen fluit uit.
Nou meneer de wetenschapper, leg maar eens uit waarom dat geen bal uitmaakt…

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DaMenaz
Francos schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 20:08:
[...]

Nou meneer de wetenschapper, leg maar eens uit waarom dat geen bal uitmaakt…
Niet op dat toontje, grapjas.

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxander968
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-09 18:38
Francos schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 19:18:
Is iemand al iets bijzonders opgevallen wat betreft de 20 inch velgen van de gt-line?

Het valt me op dat KIA (maar ook andere merken) zogenaamde aerodynamische velgen leveren zoals de 20 inch velgen op de gt-line. Deze zijn in dit geval niet symmetrisch en dat zorgt ervoor dat er iets opvallends aan de hand is.

Wanneer je de foto’s goed bekijkt zie dat de velgen aan de ene zijde van de auto andersom staan ten opzichte van de andere zijde van de auto. Zouden ze dit willen voorkomen dat moeten ze 2 verschillende versies van deze velgen maken wat natuurlijk extra kosten met zich meebrengt. Het lijkt me behalve dat dit misschien niet mooi is dit de aerodynamica (waar het om te doen is) niet ten goede komt…

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dat is niets bijzonders. Velgenfabrikanten maken één mal. Aan welke kant van de auto die gemonteerd wordt maakt het verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fabian-69
  • Laatst online: 08-10-2023
ronaldvg2 schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 14:07:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Bij mij hebben links en rechts achter de inkepingen. Ze zijn niet gewisseld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldvg2
Fabian-69 schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 20:59:
[...]

Bij mij hebben links en rechts achter de inkepingen. Ze zijn niet gewisseld
ok dank je voor jouw antwoord. Het zijn wel allemaal nieuwe in ieders geval want ze zijn niet bekrast en ze krassen ook niet opnieuw. Ik zal het volgende keer eens vragen als ik weer bij de dealer ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corola10
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-10-2024
Gizmoke schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 15:44:
[...]

Voor de GT-line, waar je al niet veel keuze hebt is eigenlijk de veiligste keuze Snow White Pearl en Runway red. Yacht blue zou ook nog kunnen en dan, vreemd genoeg moonscape (matte). Maar dan moet je hem wel goed onderhouden.

En dan voor de earth (belgië)
Dezelfde kleuren + urban yellow. Interstellar grey is ook donker, maar zal nog meevallen door de grote hoeveelheid metallic parts. Zeker beter dan gravity blue en aurora black.

Goede coating (laten) zetten, zorg voor dragen en eventueel polijsten.
heb je ook de groene vermeld?
Gizmoke schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 15:45:
Iemand de prijsstijgingen van de EV6 in België al gezien?
Zijn niet min, blij dat de mijne al besteld is.

Opties en packs zijn hetzelfde gebleven.

Air
58kWh RWD € 44.990 --> € 45.490
77,4kWh RWD € 48.990 --> € 49.490
Earth
77,4kWh RWD € 51.390 --> € 53.990
77,4kWh AWD € 54.890 --> € 57.490
GT-line
77,4kWh RWD € 54.690 --> € 59.090
77,4kWh AWD € 58.190 --> € 62.590

Zeker voor de GT-line, stevige prijsstijging.
Even bij vermelden dat de GT-line MY2023 niet meer kaal kunt bestellen.
MY2023 is nu incl driver assistance en premium pack en warmte pomp vandaar die hoge bump
vandaag te weten gekomen van men dealer toen ik men offerte ging halen voor de leasing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corola10
Mini-me schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 19:42:
[...]

Blijkbaar zit Premium pack nu standaard op de GT-Line? Ik had geen Meridian sound system en HUD besteld maar vraag me af of dat wel komt op mijn levering voor November (ik neem aan dat het een MY23 zal worden). Enig idee wat de impact is op het zakelijk lease budget? Kan de prijs verhoogd worden met als gevolg dat mijn bestelde wagen ineens boven budget raakt?

Ik zal het ook eens navragen bij mijn dealer (Gilcon).
dealer zei dat ze zeker nog een hele stock aan MY22 gaan maken met enkel een paar opties.
dus denk eerder dat jullie die wel nog krijgen zoals je hem besteld hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizmoke
  • Laatst online: 26-08 20:39
corola10 schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 22:51:
[...]

heb je ook de groene vermeld?

[...]

Even bij vermelden dat de GT-line MY2023 niet meer kaal kunt bestellen.
MY2023 is nu incl driver assistance en premium pack en warmte pomp vandaar die hoge bump
vandaag te weten gekomen van men dealer toen ik men offerte ging halen voor de leasing
Nee groene niet vermeld omdat deze kleur wel in folder staat maar niet in configurator online.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nb40jpa639xUdCzU-n3Y0BinrZ4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MKGY6OH7csBPf5dnEREVgEXA.jpg?f=fotoalbum_large

Dat van prijsstijging klopt, earth en GT-line zijn standaard veel meer uitgerust, maar op het moment dat ik het schreef en zelfs nu nog kan je bij de reeds duurdere Earth & GT-line nog steeds de warmtepomp, premium pack & driver assist pack als betalend aanduiden. Ook het lounge pack wat bij de earth nu standaard is.
Zeer verwarrend.

Download je de prijsfolder krijg je nog de oude
Blader je door de online prijsfolder krijg je al de nieuwe.

Nou ja, mijn moonscape matte GT-line staat gepland tussen 30/09/23 en 30/11/23 en had geen driver assist pack genomen en krijg het er nu wel bij. Bevestig door dealer.

[ Voor 8% gewijzigd door Gizmoke op 19-06-2022 08:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalHombre
  • Laatst online: 14-09 18:34
Gizmoke schreef op zondag 19 juni 2022 @ 08:02:
[...]

Nou ja, mijn moonscape matte GT-line staat gepland tussen 30/09/23 en 30/11/23 en had geen driver assist pack genomen en krijg het er nu wel bij. Bevestig door dealer.
Volgens mijn dealer wordt de wagen gemaakt volgens de bestelbon. Staat daar geen driver assist pack op, zal je ook geen krijgen ook al is die standaard op de MY23. Ik heb het hem gevraagd omdat ik geen warmtepomp besteld heb maar nu plots ook als standaard op de nieuwe prijslijst staat. Ik moet dus geen warmtepomp verwachten, al zou het wel leuk zijn moest mijn dealer zich vergissen. Enige zekerheid zou wel prettig zijn, afwachten wat het wordt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gizmoke
DigitalHombre schreef op zondag 19 juni 2022 @ 08:41:
[...]

Volgens mijn dealer wordt de wagen gemaakt volgens de bestelbon. Staat daar geen driver assist pack op, zal je ook geen krijgen ook al is die standaard op de MY23. Ik heb het hem gevraagd omdat ik geen warmtepomp besteld heb maar nu plots ook als standaard op de nieuwe prijslijst staat. Ik moet dus geen warmtepomp verwachten, al zou het wel leuk zijn moest mijn dealer zich vergissen. Enige zekerheid zou wel prettig zijn, afwachten wat het wordt.
Wanneer heb je besteld? Want nu produceren ze nog MY22 dus als je wagen al een tijdje geleden besteld is en nog dit jaar wordt afgeleverd zal je inderaad je warmtepomp niet krijgen.

--> even een aanpassing, ik zie dat jij in juni besteld hebt, dan krijg jij normaal wel al MY23 want de folder van MY23 is eigenlijk al in voege sinds 1 mei 2022 !!!
Zie deze link, voorpagina onderaan: Nieuwe folder MY23 - 01/05/22

Maar kijk, speculeren heeft geen zin, ik heb het niet gevraagd en verwacht het niet, maar ik heb niet gezegd dat ik het nu toch ga krijgen.
Zit het er niet op, geen erg.

Antwoord van dealer, even gekopieerd uit mijn mail.
Dag Steffen,

Dat klopt.
Het is namelijk zo dat Kia voor Modeljaar 2023 heeft gekozen om de meest gekozen opties standaard te voorzien binnen de uitvoering. Dit zorgt dus voor een aanzienlijke prijsstijging aangezien o.a. het loungepack nu standaard is in Earth uitvoering, bij de Gt Line zijn bijna alle opties inbegrepen sinds kort.

De modellen die nog in productie moeten gaan worden automatisch over gezet naar MY23.

Modellen worden niet aangepast, eens uw GT-line in productie gaat zal deze geproduceerd worden zoals alle GT-line modellen van MY23. Er worden dus geen standaard opties weggelaten die tot vorige maand betalend waren. Dit zou het productieproces niet ten goede komen.

Men wil bij KIA net door minder opties aan te bieden de wagens sneller en efficiënter kunnen produceren, dit door de grote wereldwijde vraag en lange wachttijden.

Dit is in het verleden bij andere modellen ook al geweest.

De prijs waarvoor u heeft getekend is onveranderd gebleven, dit zal niet stijgen.
Eens de bestelbon is getekend wordt deze ook aan de afgesproken prijs gefactureerd.

In dit geval hebt u geluk en zal u ook het driver assist pack ontvangen aangezien uw wagen pas in het najaar van 2023 verwacht wordt door de keuze van het Moonscappe Matte als kleur.
En ik kan hem hierin volgen, toen ik mij jaguar XE in 2018 bestelde zou ik een MY18 krijgen, met bv het kleine touchscreen, ik had niet naar het grote gevraagd en ook niet betaald, 6 maand later ga ik de wagen halen en zit er een groot scherm in omdat dit nu standaard was in MY19. Ik had net zoals nu besteld net op de overgang.

De kia dealer wist me zelfs nog te vertellen dat als de vetragingen en leverperiodes niet korter zouden worden dat de kopers die in mei 2022 een moonscappe matte zouden bestellen met leverdatum 30/09/23 en 30/11/23 zelfs al MY24 zouden kunnen krijgen !!!

[ Voor 14% gewijzigd door Gizmoke op 19-06-2022 09:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• oldchap
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
Wiliyama schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 13:43:
[...]
[Afbeelding]
Kan me niet voorstellen dat dit goed gaat. 11kW door een deels opgerolde kabel? Dat wordt snel erg warm. De kabel die ik ken zijn vrij stug allemaal vanwege al het koper. Als deze zo soepel is dat hij zo opgerold kan worden, is hij waarschijnlijk 1fase en erg dun.
Ik zou dit niet wagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gizmoke
oldchap schreef op zondag 19 juni 2022 @ 09:39:
[...]

Kan me niet voorstellen dat dit goed gaat. 11kW door een deels opgerolde kabel? Dat wordt snel erg warm. De kabel die ik ken zijn vrij stug allemaal vanwege al het koper. Als deze zo soepel is dat hij zo opgerold kan worden, is hij waarschijnlijk 1fase en erg dun.
Ik zou dit niet wagen.
Als ze binnenkant hol maken is na het opladen je broodje gebakken met die hitte in een spoel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
oldchap schreef op zondag 19 juni 2022 @ 09:39:
[...]

Ik zou dit niet wagen.
Hij is voor de originele (voor 11kW geschikte) kabel die je bij de auto krijg, dus enkel een haspel, geen kabel. Maar er zal ook een bijsluiter bij zitten met "alleen volledig afgerold gebruiken".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asennamm
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 15-09 23:01
Gizmoke schreef op zondag 19 juni 2022 @ 09:14:
[...]

Wanneer heb je besteld? Want nu produceren ze nog MY22 dus als je wagen al een tijdje geleden besteld is en nog dit jaar wordt afgeleverd zal je inderaad je warmtepomp niet krijgen.

--> even een aanpassing, ik zie dat jij in juni besteld hebt, dan krijg jij normaal wel al MY23 want de folder van MY23 is eigenlijk al in voege sinds 1 mei 2022 !!!

Maar kijk, speculeren heeft geen zin, ik heb het niet gevraagd en verwacht het niet, maar ik heb niet gezegd dat ik het nu toch ga krijgen.

[...]

En ik kan hem hierin volgen, toen ik mij jaguar XE in 2018 bestelde zou ik een MY18 krijgen, met bv het kleine touchscreen, ik had niet naar het grote gevraagd en ook niet betaald, 6 maand later ga ik de wagen halen en zit er een groot scherm in omdat dit nu standaard was in MY19. Ik had net zoals nu besteld net op de overgang.

De kia dealer wist me zelfs nog te vertellen dat als de vetragingen en leverperiodes niet korter zouden worden dat de kopers die in mei 2022 een moonscappe matte zouden bestellen met leverdatum 30/09/23 en 30/11/23 zelfs al MY24 zouden kunnen krijgen !!!
Voor het productieproces is maken zonder deze opties geen probleem.

In Duitsland is op de gtline my23 de warmtepomp en het driver assist pakket (360 graden kamera, hud, dodehoekcamera) nog steeds een optie en niet standaard. Zo rollen gtline's ook voor my23 dus nog van de band.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electrocar
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 12-07 13:19
Francos schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 19:18:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Had Phusebox ook al een keer aangegeven, ze zijn inderdaad niet gespiegeld . Ach je kan niet alles hebben . :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
Gizmoke schreef op zondag 19 juni 2022 @ 09:14:
[...]

[...]

Als ik deze mail goed goed begrijp zijn de wagens die reeds besteld zijn maar nog niet geproduceerd zijn (geen vin nummer) MY23?? Im mijn geval ie al wel besteld in maart maar nog niet geproduceerd. Heb de plus line, wat is hier dan anders aan dan het my22???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
Als ik uitrusting lijst kijk van de plus zit de warmtepomp er standaard in. Als ik naar deze link kijk zit er een standaard draadloze oplader op.

https://viewer.ipaper.io/...celist/kiaev6benl/?page=3

Of betreft een Belgische optie lijst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
Ik snap het nu ff niet meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woerdensliesje
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 25-09-2023
Is er iemand die de afneembare trekhaak heeft meebesteld en me kan vertellen hoe deze te bevestigen? Filmpje of link online is ook prima!

Ik voel me nogal dom maar krijg het niet voor elkaar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7XsX5jsthJT685n2Y-W9Y6pfZ8Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EZJZsrhOjjUOX8yjZT8iq6CM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WEMQgkdKDjtUx919HgYBskewBZg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DKptST9Cg15JiV0MGty8JA8r.jpg?f=fotoalbum_large

Bilthoven: 21 x Trina Solar - Mono 325 All Black Half Cut PERC. 7xNO helling 13, 9xSW helling 13, 5xSW helling 45. Totaal 6825wp. Etten-Leur 10 x 255wp. Totaal 2550wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timmiee
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-09 13:52
woerdensliesje schreef op zondag 19 juni 2022 @ 13:13:
Is er iemand die de afneembare trekhaak heeft meebesteld en me kan vertellen hoe deze te bevestigen? Filmpje of link online is ook prima!

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Pijltje op de trekhaak volgen; knop uittrekken en draaien, daarna kun je ‘m er insteken en blokkeert hij vanzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox

[Afbeelding]

[Afbeelding]
De sleutel moet er in zitten en de grote draaiknop moet een halve cm uitsteken tov de trekhaak zelf.

Aan de foto te zien lijkt die van jou niet uitgetrokken (de grote draaiknop)?

Groene blokje moet ik het groene bereik staan. Dan kun je hem er in schuiven en klikt ie overduidelijk vast. Daarna kun je hem afsluiten en de sleutel eruit halen.

De tekeningen zijn best verwarrend als je het nog nooit gedaan hebt, zoals ik, maar even rustig naar de plaatjes kijken en dan lukt het wel. Neem er even rustig de tijd voor zodat je het niet snel snel hoeft te doen.

[ Voor 3% gewijzigd door Phusebox op 19-06-2022 13:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gizmoke
Joer schreef op zondag 19 juni 2022 @ 12:50:
[...]

Als ik deze mail goed goed begrijp zijn de wagens die reeds besteld zijn maar nog niet geproduceerd zijn (geen vin nummer) MY23?? Im mijn geval ie al wel besteld in maart maar nog niet geproduceerd. Heb de plus line, wat is hier dan anders aan dan het my22???
De markt, modellen en lijnen zijn in NL anders dan in BE, ik spreek over BE, daar zijn de optiepakketten en benamingen van de lijnen anders. Wij hebben geen plus e.d.

Zo is dat bij ieder land anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiliyama
Deze kwam ik tegen op ebay-kleinanzeige.
Misschien interessant voor sommigen. Werd ook door iemand gevraagd pas geleden.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zmn4CXh5wLclG_v6y_EuH28i6Jo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oxY4aRnZ7PuzjvoZjOWWFmnb.jpg?f=fotoalbum_largee.

[ Voor 4% gewijzigd door Wiliyama op 19-06-2022 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
Gizmoke schreef op zondag 19 juni 2022 @ 14:10:
[...]

De markt, modellen en lijnen zijn in NL anders dan in BE, ik spreek over BE, daar zijn de optiepakketten en benamingen van de lijnen anders. Wij hebben geen plus e.d.

Zo is dat bij ieder land anders.
Oké toppie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefjef
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-09 09:01

jefjef

learning by doing

Electrocar schreef op zondag 19 juni 2022 @ 12:05:
[...]

Had Phusebox ook al een keer aangegeven, ze zijn inderdaad niet gespiegeld . Ach je kan niet alles hebben . :)
Oef daar zal hij moeilijk mee hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karjapje
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 06-09 11:49
Uitgerekend op de warmste dag van het jaar (afgelopen zaterdag) met een temperatuur van boven de 30 graden doet mijn airco dus helemaal niets. Met climate op auto (standje 1,2,3) blaast er enkel ongekoelde lucht de auto in. Ook in de manuele stand geen verbetering. Moest af en toe het raam even open doen om te voorkomen dat de boel niet helemaal besloeg. Heb nog niet eerder gemerkt dat de airco niet goed functioneerde maar heb ook nog niet eerder met dergelijke temperaturen gereden. Dit was dus niet fijn. Zijn er meer mensen met deze ervaring?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mini-me
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Vandaag voor het eerst een lange rit gemaakt waarop ik meerdere EV6en tegenkwam. 265km via A6/A27/A15 en 5 stuks gespot. Doorgaans rij ik dezelfde afstand via de A50/A28 en daar zie ik ze amper.
En in België van 100km geen enkele EV6 gezien. Het verschil blijft groot..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tolga07
karjapje schreef op zondag 19 juni 2022 @ 19:00:
Uitgerekend op de warmste dag van het jaar (afgelopen zaterdag) met een temperatuur van boven de 30 graden doet mijn airco dus helemaal niets. Met climate op auto (standje 1,2,3) blaast er enkel ongekoelde lucht de auto in. Ook in de manuele stand geen verbetering. Moest af en toe het raam even open doen om te voorkomen dat de boel niet helemaal besloeg. Heb nog niet eerder gemerkt dat de airco niet goed functioneerde maar heb ook nog niet eerder met dergelijke temperaturen gereden. Dit was dus niet fijn. Zijn er meer mensen met deze ervaring?
Geen problemen gehad met airco boven de 30+ graden. Ook niet in kampeermodus. Zou het laten checken gezien er volgens mij al een paar software updates voor de HVAC beschikbaar was.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• corola10

[Afbeelding]

[Afbeelding]
YouTube: First Look at Towing with a Kia EV6
zoals phusebox het zegt maar hier filmpje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiliyama
karjapje schreef op zondag 19 juni 2022 @ 19:00:
Had je misschien per ongeluk de 'eco' knop ingedrukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --HOOLIE--

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

Wiliyama schreef op zondag 19 juni 2022 @ 21:43:
[...]

Want dan doet de airco het niet??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Wiliyama schreef op zondag 19 juni 2022 @ 21:43:
[...]

Welke eco knop? Er is wel een instelling, maar dat is niet makkelijk te activeren volgens mij.

Bij mij staat bij instellingen wel de eco modus aan, maar daar merk ik niks van. Komt gewoon ijskoude lucht uit, ook gisteren met 37 graden (en dan heb ik de airco dus op 26 staan, wel de stoel ventilatie aan).

[ Voor 8% gewijzigd door Phusebox op 19-06-2022 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theflying
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-09 12:48
Phusebox schreef op zondag 19 juni 2022 @ 22:37:
[...]

Welke eco knop? Er is wel een instelling, maar dat is niet makkelijk te activeren volgens mij.

Bij mij staat bij instellingen wel de eco modus aan, maar daar merk ik niks van. Komt gewoon ijskoude lucht uit, ook gisteren met 37 graden (en dan heb ik de airco dus op 26 staan, wel de stoel ventilatie aan).
Denk dat hij Eco-modus bedoelt (Rij-modus Eco, Normaal, Sport)
Wat ik weet is dat in Eco de climaat regeling minder hard werkt om energie te besparen. Resultaat is minder goede koeling en/of verwarming.

Theflying

Pagina: 1 ... 165 ... 446 Laatste

Let op:
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.

Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic