Bij mijn vorige auto had ik niet de optie matrix lampen gekozen, maar toen de auto werd gemaakt was dit volgend typejaar en zat dit standaard in het pakket. Toen ik de auto kreeg zaten er matrix lampen op. Helaas was hierdoor de fiscale waarde ook hoger geworden en moest ik meer bijtelling betalen.Gizmoke schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 21:04:
[...]
Geen idee, mijn wagen is privé, heb voor alle zekerheid de dealer gecontacteerd en die zei me dat ik geluk had, aangezien ik het driver assist pack niet gekozen heb ga ik dit nu wel krijgen aan de prijs die op bestelbon staat (want er zijn merken die de stijging doorrekenen.
Had ik glazen bol gehad dan ik ook de warmptepomp en premium pack niet genomen![]()
Door de moonscape mappe kleur is mijn levering maar voorzien najaar 2023 in slechtste geval. Straks krijg ik nog MY24 ...
Mijn EV6 krijgt iedere dag interesse. Van de fiets afvallend, tot kijken als je langzaam voorbij komt.Phusebox schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 05:12:
[...]
Echt grappig want er heeft bij mij echt werkelijk nog niet 1 iemand spontaan iets gevraagd of gezegd. Terwijl er hier amper rond rijden. Ik heb er sinds de lancering vorig jaar misschien 10x een gezien.
Buren niet, vreemden niet, collega's niet. Ja wel als ze het wisten en we het er over hadden, maar collega's bijvoorbeeld waarmee ik het er nog niet over heb gehad hebben niks gezegd.
Oh ja sorry ik lieg, 1 spontane reactie: "Is dat een KIA? Hmm, ok. Hij is niet lelijk."
In de kleur interstellar grey, icm met het ingetogen donkere thema (geen contrast tussen kunststof en lakkleur icm bloedrode, matte biezen / donkere reflectoren en zilver zwart gemaakt) is het ook écht één geheel van spannende lijnen en kleuren.
In combinatie met de glascoating een pareltje om te zien.
Ik kan niet wachten op mijn volgende mods. Ik weet zeker dat ze een goede aanvulling zijn, en de auto nog specialer maken.
Welke kleur had jij. Een grijze?Phusebox schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 05:12:
[...]
Echt grappig want er heeft bij mij echt werkelijk nog niet 1 iemand spontaan iets gevraagd of gezegd. Terwijl er hier amper rond rijden. Ik heb er sinds de lancering vorig jaar misschien 10x een gezien.
Buren niet, vreemden niet, collega's niet. Ja wel als ze het wisten en we het er over hadden, maar collega's bijvoorbeeld waarmee ik het er nog niet over heb gehad hebben niks gezegd.
Oh ja sorry ik lieg, 1 spontane reactie: "Is dat een KIA? Hmm, ok. Hij is niet lelijk."
Ja, voor wil ik nog zwart maken. Is veel mooier.Waterman53 schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 08:30:
[...]
Om het helemaal af te maken zou ik logo voor veranderen voor een zwarte. En ik zou ook zwart logo achterop doen. Vind achterkant wel erg kaal nu. Maar dat is persoonlijk. Smaken verschillen.
En achter twijfel ik inderdaad om hem zwart terug te plaatsen. Het is inderdaad kaal van achter. Maar heeft ook wel weer iets als niemand weet wat voor merk het is. Maar ik moet inderdaad mijn eigen gevoel volgen. Dus kans dat het achter zwart wordt.
Dat vermoeden heb ik ook. Bij donkere kleuren zie je veel minder de vormgeving en er is vrijwel geen kontrast.Anunnaki schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 17:00:
[...]
Ik heb idd nooit zoveel bekijks gehad als nu met de EV6 en wordt regelmatig aangesproken.
Denk door de kleur wit![]()
Veel plezier ermee!
Ook mijn dealer heeft hem of haar...? met 2.9-3.0 bar afgeleverd. Ik denk dat het 'haar' is want zij heeft zulke mooie vormen en isPhusebox schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 11:38:
[...]
Die van mij zijn 3.0, maar dat is wel 19" op de Plus.
blond..
Steel Grey
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Klaar met dechromen van mijn EV6 Plus Interstellar Grey. Eindelijk wrapper gevonden die juiste folie heeft om de richtingaanwijzers achter te wrappen met daarvoor geschikte smoke folie. Is best wel een uitdaging vanwege het onregelmatige oppervlak. Ook de chroomstrip tussen de richtingaanwijzers met zelfde folie gedaan evenals de richtingaanwijzers in de buitenspiegels. Logo’s vervangen door zwarte en al het chroom is weg.
Op onderstaande foto’s komt het minder over dan in het echt door de lichtinval en weerkaatsing daarvan in de lak.
:strip_exif()/f/image/cIaavailWUsREqYI26yS2gKz.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/1FDXXJiwENxKOzv51TylqgME.jpg?f=fotoalbum_large)
Op onderstaande foto’s komt het minder over dan in het echt door de lichtinval en weerkaatsing daarvan in de lak.
:strip_exif()/f/image/cIaavailWUsREqYI26yS2gKz.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/1FDXXJiwENxKOzv51TylqgME.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/5BtYp801dYRwIC1xLma8VkMn.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 4% gewijzigd door Waterman53 op 22-07-2022 11:22 ]
Dus blijkbaar krijg je opties die je niet gekozen had en moet je ervoor bijbetalen. Klinkt mij ergens zelfs onredelijk..De Ideale Man schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 22:32:
[...]
Bij mijn vorige auto had ik niet de optie matrix lampen gekozen, maar toen de auto werd gemaakt was dit volgend typejaar en zat dit standaard in het pakket. Toen ik de auto kreeg zaten er matrix lampen op. Helaas was hierdoor de fiscale waarde ook hoger geworden en moest ik meer bijtelling betalen.
(van de HUD werd ik helemaal gek, van het Meridian sound lees ik weinig positief en acoustic sound system vind ik een nutteloze toevoeging. Gelukkig is het schuifdak nog niet standaard geworden

Wow..Waterman53 schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 02:17:
Klaar met dechromen van mijn EV6 Plus Interstellar Grey. Eindelijk wrapper gevonden die juiste folie heeft om de richtingaanwijzers achter te wrappen met daarvoor geschikte smoke folie. Is best wel een uitdaging vanwege het onregelmatige oppervlak. Ook de chroomstrip tussen de richtingaanwijzers met zelfde folie gedaan evenals de richtingaanwijzers in de buitenspiegels. Logo’s vervangen door zwarte en al het chroom is weg.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Geluid moet je horen en niet over lezen.Mini-me schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 07:57:
[...]
van het Meridian sound lees ik weinig positief
Zekers
En geluid is vaak ook 'smaak'.
De ene vind het super goed en de ander vind het niks/niet goed genoeg.
Dus ja, geheel mee eens, lekker zelf luisteren en bepalen of het goed (genoeg) is voor je
Heeft iemand de installatiegebruiksaanwijzing van de extra kofferbak verlichting? Dat is een accessoire die me wel aanstaat, maar waarschijnlijk makkelijk zelf te doen is. De 250 euro inclusief inbouw vind ik een principe dingetje voor 2 lampjes, in Engeland kost de kit omgerekend 70 euro, NL 110. Waarschijnlijk is het een kwestie van stekkertje insteken en passende lampjes vinden/maken.
Zelf niet in het bezit van deze auto.Waterman53 schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 02:17:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Vind het een erg mooie wagen van de voor- en zijkant maar de achterkant kan ik nog niet aan wennen
Gilcon bevestigt mij dat de wagen wordt geleverd met de configuratie en prijs van de offerte. Dus leasing zal niet veranderen.
Navraag over zwakke lak: Gilcon heeft hier geen klachten over gehad tot nu toe. Maar aangezien ik nog maar één stuk of 5 EV6'en heb zien rijden in de omgeving, vermoed ik dat ze sowieso nog weinig uitgeleverd hebben.
Ook te horen gekregen dat de levertijd 1 maand langer is en aangezien er geen wagens worden ingeschreven in December krijg ik nog een maand bonus. Jammer..
Navraag over zwakke lak: Gilcon heeft hier geen klachten over gehad tot nu toe. Maar aangezien ik nog maar één stuk of 5 EV6'en heb zien rijden in de omgeving, vermoed ik dat ze sowieso nog weinig uitgeleverd hebben.
Ook te horen gekregen dat de levertijd 1 maand langer is en aangezien er geen wagens worden ingeschreven in December krijg ik nog een maand bonus. Jammer..
[ Voor 28% gewijzigd door Mini-me op 16-06-2022 09:38 ]
Hier vind je alle informatie:xxander968 schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 09:11:
Heeft iemand de installatiegebruiksaanwijzing van de extra kofferbak verlichting? Dat is een accessoire die me wel aanstaat, maar waarschijnlijk makkelijk zelf te doen is. De 250 euro inclusief inbouw vind ik een principe dingetje voor 2 lampjes, in Engeland kost de kit omgerekend 70 euro, NL 110. Waarschijnlijk is het een kwestie van stekkertje insteken en passende lampjes vinden/maken.
https://www.mobisparts.eu/accessories/detail/5530
EX40 TMP Ultra Sage Green MY25 ; Compress 5800iAW7 + 12E / HR200 / 50 l buffervat / RT800 / HS25/6 / radiatoren
Die zwarte emblemen wil ik ook.Waterman53 schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 02:17:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Heb je ze zelf zwart (laten) maken of nieuwe gekocht?
En weet je misschien wat voor folie het moet zijn om de knipperlichten achter mee te doen?
Voor mensen die zwarte emblemen zoeken kwam ik deze tegen op een ander forum. Dit zijn originele Kia emblemen in hoogglans zwart. De typenummers staan op de zakjes.
:strip_exif()/f/image/ldgoil4i0jCE4f1VA9MwUxqZ.jpg?f=fotoalbum_large)
Een kind kan de was doen. Zo lastig ziet het er niet uit.ERN5T schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 10:00:
[...]
Hier vind je alle informatie:
Hmm, wanneer ik de nummers opzoek zie ik alleen zilveren logo's.
Eens bij de dealer navragen.
Eens bij de dealer navragen.
Weet iemand hoe je een eigen reactie helemaal kan verwijderen? Blijf leeg veld zien.
[ Voor 183% gewijzigd door Waterman53 op 16-06-2022 12:22 ]
In de MY23 brochure wordt ook niet langer gesproken van een V2L en V2V adaptor maar van een V2D (vehicle to device) adaptor. Zou dit een wezenlijk verschil zijn of gewoon een andere naam voor hetzelfde spul?
Alleen een andere naam.DigitalHombre schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 11:19:
In de MY23 brochure wordt ook niet langer gesproken van een V2L en V2V adaptor maar van een V2D (vehicle to device) adaptor. Zou dit een wezenlijk verschil zijn of gewoon een andere naam voor hetzelfde spul?
Mijn EV6 ook. Alleen niet direct naar mij maar in de vorm van afdrukken (lees: vingerafdrukken op raam)king_dude schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 22:51:
[...]
Mijn EV6 krijgt iedere dag interesse. Van de fiets afvallend, tot kijken als je langzaam voorbij komt.
In de kleur interstellar grey, icm met het ingetogen donkere thema (geen contrast tussen kunststof en lakkleur icm bloedrode, matte biezen / donkere reflectoren en zilver zwart gemaakt) is het ook écht één geheel van spannende lijnen en kleuren.
In combinatie met de glascoating een pareltje om te zien.
Ik kan niet wachten op mijn volgende mods. Ik weet zeker dat ze een goede aanvulling zijn, en de auto nog specialer maken.
Ik vind die carbon look echt verschrikkelijk lelijk.
Gelukkig kunnen smaken verschillend zijn, maar heb het nog nooit in een configurator aangevinkt. Ik ben overigens team pianolak, maar ik kan dan ook niet heel erg wakker liggen van de vette vingers erop.
Ik vind het geen gezicht, die Ali-plakmeuk. Helemaal niet omdat het zo duidelijk nep en geplakt is, met die openingen bij de symbolen.asennamm schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 11:42:
Hieronder gebruikersfoto's van de plastic carbonlook delen waarmee je het pianozwart in het interieur kunt bedekken. Voor als iemand daar (net als ik) aan zit te denken.
Het ziet er niet heel slecht uit vind ik.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Leuk ook, doen alsof je lichtgewicht Carbon hebt in je 2 ton zware kamerolifant.
[ Voor 3% gewijzigd door DaMenaz op 16-06-2022 14:31 ]
Catch my drift?
Zelf vind ik de carbon look mooier dan de Pianolak. Het jammer is dat het geen vervanger is van de paneel maar een opzet stuk over het paneel. En net als @DaMenaz vind ik het daar door nep uit zien.
Bestuurder van een KIA EV6 77,4kwh RWD GT-Line - Yacht Blue
Ik vind het zelf niet om aan te gluren.ThatGuy2303 schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 11:54:
Heb deze ook, bevalt prima.
Dat vond ik dus van de piano lak, zeker als die enige tijd in gebruikt is. Snel (zichtbaar) vies en ook erg krasgevoelig, minder dan deze. En als je de carbonlook beu bent kan het nog fouter met neppe houtlook.....KingOfNorway schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 14:51:
[...]
Ik vind het zelf niet om aan te gluren.
Volledig eens...stimpyrulez schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 09:08:
[...]
Zekers
Dus ja, geheel mee eens, lekker zelf luisteren en bepalen of het goed (genoeg) is voor je
Na ruim half jaar is het geluid weldegelijk 'gegroeid'. Over het algemeen ben ik zeer tevreden over het geluid.
Wel zit er soms grote verschillen in, telefoon aan kabel, BT of gewoon radio waarbij het ook zeer uitmaakt welke zender je luistert. Hierbij mn het wel of niet aanwezige Bass bepalend.
VB radio; Tomorrowland vind ik (los van muziek smaak) een van de beste zenders qua geluid, vol met goede bass, Radio 4 is juist weer heel schel....
Dat kun je wel zeggen... een keer meegemaakt.... knappe 5.1 audioinstallatie aan de TV hangen. Zet 'm een keer aan zonder de audio in te schakelen, dus geluid uit de speakertjes van de TV... en dan iemand die zegt, hé dit klinkt veel beter......stimpyrulez schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 09:08:
[...]
Zekers

Hier nog eentje die die carbon panelen niet mooi vind. Maar zoals al opgemerkt werd: smaken verschillen!
Tot nu toe vind ik de besmettelijkheid van de piano zwarte interieurdelen nog redelijk meevallen. Maar ook ik had liever andere afwerkingsmogelijkheden gezien. Misschien dat er nog eens keer mooie wrap opties voor beschikbaar komen. Dan heb je ook niet die opstaande randjes rondom de knoppen door dat opzetpaneel (waar denk ik ook vuil tussen kan gaan zitten).
Tot nu toe vind ik de besmettelijkheid van de piano zwarte interieurdelen nog redelijk meevallen. Maar ook ik had liever andere afwerkingsmogelijkheden gezien. Misschien dat er nog eens keer mooie wrap opties voor beschikbaar komen. Dan heb je ook niet die opstaande randjes rondom de knoppen door dat opzetpaneel (waar denk ik ook vuil tussen kan gaan zitten).
Ik heb mijn Kia Charge account en daarop ergens het VIN ingevuld, waarna netjes de melding verscheen dat ik een jaar Ionity Premium krijg. Daarna verdwenen en zie ik het ook niet meer, tarief staat op "Easy". Enig idee hoe ik slim kan checken hoe ik de aantrekkelijke snellaadtarieven ga krijgen? Ga 24-6 op vakantie...
Staat bij mij in de app ook op Easy, maar werkt prima bij IONITY tegen het lage tarief. Probeer het eens met een kleine laadsessie zou ik zeggen. Dan heb je het snel helder.
Alleen zo jammer dat de Ionity snelladers bijna niet te vinden zijn, althans niet via die app van Kia. Niet bij mij in de buurt in ieder geval (Wageningen en omgeving).Grappafluks schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 15:24:
Staat bij mij in de app ook op Easy, maar werkt prima bij IONITY tegen het lage tarief. Probeer het eens met een kleine laadsessie zou ik zeggen. Dan heb je het snel helder.
doe mij maar mat-vegan leather, zelfde als de stoelen.ThatGuy2303 schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 14:54:
[...]
Dat vond ik dus van de piano lak, zeker als die enige tijd in gebruikt is. Snel (zichtbaar) vies en ook erg krasgevoelig, minder dan deze. En als je de carbonlook beu bent kan het nog fouter met neppe houtlook.....
18 km rijden is toch wel in de buurt? Ionity Opheusen….ThatGuy2303 schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 15:26:
[...]
Alleen zo jammer dat de Ionity snelladers bijna niet te vinden zijn, althans niet via die app van Kia. Niet bij mij in de buurt in ieder geval (Wageningen en omgeving).
Had in begin hetzelfde. Vind de Mach E mooier wat dat betreft. Maar voor de rest, vooral wegligging en interieur, komt de Mach E niet in de buurt van de EV6. Uitgebreid deze twee met elkaar vergeleken maar de Mach E is een stuiterbak op wat mindere wegen.ybos schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 09:31:
[...]
Zelf niet in het bezit van deze auto.
Vind het een erg mooie wagen van de voor- en zijkant maar de achterkant kan ik nog niet aan wennen(eendenkont
)
Gaat nog wel eens fout met registreren. Had ik ook. Je moet het in de app zien staan. Anders telefonisch kontakt opnemen. Duurde bij mij even maar toch goed gekomen en teveel betaalde teruggekregen.ViWe schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 15:01:
Ik heb mijn Kia Charge account en daarop ergens het VIN ingevuld, waarna netjes de melding verscheen dat ik een jaar Ionity Premium krijg. Daarna verdwenen en zie ik het ook niet meer, tarief staat op "Easy". Enig idee hoe ik slim kan checken hoe ik de aantrekkelijke snellaadtarieven ga krijgen? Ga 24-6 op vakantie...
Mooi hoor, waar heb je dat laten doen en wat koste het?Waterman53 schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 02:17:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Hoe lang duurt het voordat RDW de terugroepactie aanpassing verwerkt heeft? Is vandaag gedaan maar zie nog openstaand staan.
En uiteraard was de stekker van de trekhaak ook niet als gevraagd gemonteerd.
Zal eens in 1 keer goed gaan bij jou….. Moet er tegenwoordig bijblijven om te zeggen hoe ze het moeten doen.
Hoe moeilijk kan het zijn.
Hoe moeilijk kan het zijn.
[ Voor 54% gewijzigd door Waterman53 op 16-06-2022 17:22 ]
Zelf ook geen fan van de carbon look, leuk op een scooter of golf 4 naar mijn mening.
Ook zie je heel erg goed dat het opgeplakt is wat voor mij persoonlijk ook de hele ervaring zou verpesten.
Ook zie je heel erg goed dat het opgeplakt is wat voor mij persoonlijk ook de hele ervaring zou verpesten.
Mij is verteld dat de dealer het meldt bij Kia Nederland en daarna wordt het gemeld bij de RDW. “Kan wel een paar weken duren”, aldus de dealer.Phusebox schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 17:07:
Hoe lang duurt het voordat RDW de terugroepactie aanpassing verwerkt heeft? Is vandaag gedaan maar zie nog openstaand staan.
EX40 TMP Ultra Sage Green MY25 ; Compress 5800iAW7 + 12E / HR200 / 50 l buffervat / RT800 / HS25/6 / radiatoren
Deze print is zo lelijk dat pianoblack nog mooier is. Komen er andere opdrukken zal het misschien wel interessant zijn. Wel een nadeel dat de knopjes een beetje verdwijnen.asennamm schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 11:42:
Hieronder gebruikersfoto's van de plastic carbonlook delen waarmee je het pianozwart in het interieur kunt bedekken. Voor als iemand daar (net als ik) aan zit te denken.
Het ziet er niet heel slecht uit vind ik.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[quote]de vliegvisser schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 16:48:
[...]
Mooi hoor, waar heb je dat laten doen en wat koste het?
[/quote
Even pb
[...]
Mooi hoor, waar heb je dat laten doen en wat koste het?
[/quote
Even pb
[ Voor 14% gewijzigd door Waterman53 op 22-07-2022 11:21 ]
Op de app van Ionity zelf prima te zien.ThatGuy2303 schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 15:26:
[...]
Alleen zo jammer dat de Ionity snelladers bijna niet te vinden zijn, althans niet via die app van Kia. Niet bij mij in de buurt in ieder geval (Wageningen en omgeving).
Hier informatie over terugroepacties en afmelden van RDW.Phusebox schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 17:07:
......................................
Vooral de laatse noot is belangrijk voor jou.
Maar ik zou ze nog even een week of 2 geven om dit te regelen.
Status terugroepactie(s)s
Als er sprake is van een kans op een defect en daarmee op gevaar, dan is dat voor de fabrikant van een voertuig een reden om een zogenoemde terugroepactie te organiseren. De fabrikant informeert de eigenaar als er een terugroepactie op een voertuig van toepassing is. Het is belangrijk dat de eigenaar ingaat op de terugroepactie van de fabrikant omdat er een kans is op een defect en dat raakt de veiligheid van de bestuurder, passagiers en medeweggebruikers. De RDW publiceert terugroepacties sinds 1 november 2012.
Geen terugroepactie(s) geregistreerd:
Het is bij de RDW niet bekend dat het voertuig door de fabrikant is teruggeroepen. ‘Geen terugroepactie(s) geregistreerd’ wordt ook weergegeven als de fabrikant de RDW heeft gemeld dat het voertuig naar aanleiding van een terugroepactie is hersteld.
Openstaande terugroepactie(s):
De RDW is door de fabrikant geïnformeerd dat het voertuig is teruggeroepen. Er bestaat vanwege een kans op een defect een kans op gevaar. Er kunnen meerdere terugroepacties op het voertuig van toepassing zijn. Als u op de referentiecode van de RDW klikt, gaat u naar het terugroepregister van de RDW waar u uitgebreide informatie over de terugroepactie vindt.
Het is mogelijk dat het defect is gerepareerd maar er nog steeds ‘Openstaande terugroepactie(s)’ staat. Neem dan contact op met uw dealer. Het voertuig is dan na herstel nog niet afgemeld bij de RDW.
ENYAQ SPORTLINE 210kW MY25 ( voorheen: KIA EV6 GT-Line 77,4 RWD MY23)
ik vind het mooi,, ik ben op de site maar zie geen prijs en hoe te bestellenERN5T schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 10:00:
[...]
Hier vind je alle informatie:
Nou trekhaak en fietsendrager even getest, nog zonder fietsen. Beide nieuw voor mij, eerder alleen een vaste trekhaak gehad en nooit eerder een fietsendrager. Van die summiere handleidingen met alleen plaatjes wordt ik altijd zenuwachtig of ik het nu goed doe.
De stekker zit erg los vind ik, maar verlichting werkt. Maar er zit een soort schroefdraad in de stekker maar ik kan hem alleen gewoon direct insteken. Draaien op verschillende manieren geprobeerd maar zie niet hoe dat moet werken?
Per ongeluk kwam ik achter een soort parkeerlicht stand? Staat waarschijnlijk in de handleiding maar draaide de verlichtingsstand van auto naar stadslicht terwijl ik de auto uit had gezet en toen bleef de ledbalk achter en de DRL voor branden? Na paar minuten maar uitgezet door weer aan de stand te draaien.
Volgende stap is vertrouwen dat zoiets wat stevig vast zit maar toch beweegt twee fietsen kan dragen en niet halverwege er af valt.
De stekker zit erg los vind ik, maar verlichting werkt. Maar er zit een soort schroefdraad in de stekker maar ik kan hem alleen gewoon direct insteken. Draaien op verschillende manieren geprobeerd maar zie niet hoe dat moet werken?
Per ongeluk kwam ik achter een soort parkeerlicht stand? Staat waarschijnlijk in de handleiding maar draaide de verlichtingsstand van auto naar stadslicht terwijl ik de auto uit had gezet en toen bleef de ledbalk achter en de DRL voor branden? Na paar minuten maar uitgezet door weer aan de stand te draaien.
Volgende stap is vertrouwen dat zoiets wat stevig vast zit maar toch beweegt twee fietsen kan dragen en niet halverwege er af valt.
De vraag ging over de technische informatie. Maar als jij de prijs wil:volverwachting schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 19:33:
[...]
ik vind het mooi,, ik ben op de site maar zie geen prijs en hoe te bestellen
https://webshop.kia.nl/accessoires/styling/0/66652ADE00/
Ja oke, de inbouwinstructies had ik gedownload maar zag geen prijs, gewoon bij de dealer bestellen dusERN5T schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 20:15:
[...]
De vraag ging over de technische informatie. Maar als jij de prijs wil:
https://webshop.kia.nl/accessoires/styling/0/66652ADE00/
Ben benieuwd of het zelf te doen is, proberen maar
Normaliter moet je de stekker een kwartslag draaien met de klok mee om hem te vergrendelenPhusebox schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 20:03:
...
...
Alleen zou ik niet weten hoe want ik kan hem er dus gewoon insteken en de verlichting werkt. Snap niet hoe ik dan nog moet kunnen draaien? Als de pennen er al in zitten?HaraldVos71 schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 20:39:
[...]
Normaliter moet je de stekker een kwartslag draaien met de klok mee om hem te vergrendelen
Snap ook niks van de plaatjes die over de stekker gaan.
Meestal zit er een soort ring om de eigenlijke stekker die je een kwartslag kan draaien. Erin duwen gaat gewoon, met die kwartslag zet je hem ‘op slot’Phusebox schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 20:42:
[...]
Alleen zou ik niet weten hoe want ik kan hem er dus gewoon insteken en de verlichting werkt. Snap niet hoe ik dan nog moet kunnen draaien? Als de pennen er al in zitten?
Snap ook niks van de plaatjes die over de stekker gaan.
per aspera ad astra
Ik heb geen ring? Zoiets dacht ik ook op de plaatjes te zien maar er is niks waar ik aan kan draaien.LAD93 schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 20:47:
[...]
Meestal zit er een soort ring om de eigenlijke stekker die je een kwartslag kan draaien. Erin duwen gaat gewoon, met die kwartslag zet je hem ‘op slot’
Filmpje opgezocht. Snap nu hoe het moet werken maar ik kreeg daar geen beweging.
Nog maar eens proberen volgende week.
[ Voor 53% gewijzigd door Phusebox op 16-06-2022 20:57 ]
Kijk anders ff op Youtube, genoeg te vinden. Zoveel mogelijkheden zijn er ook niet. Deze komt bijvoorbeeld vaak voor. Net zoals hierboven als is gezegd met een ring die je moet draaien.Phusebox schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 20:48:
[...]
Ik heb geen ring? Zoiets dacht ik ook op de plaatjes te zien maar er is niks waar ik aan kan draaien.
Filmpje opgezocht. Snap nu hoe het moet werken maar ik kreeg daar geen beweging.
Mooi ook dat ze nu de stekker gedraaid hebben maar dusdanig dat het uitstekende deel waar je aan moet draaien tegen het klepje aan zal komen dus ik mag die stekker er weer af gaan halen? Is dat zelf te doen. Geen zin om weer 2 uur te rijden om dat aan te passen...
Interessante video over de IONIQ 5 (broertje van dus kan ook prima in dit topic lijkt mij) en het verbruik met en zonder vouwwagen.
EV-Challenge: met en zonder vouwwagen naar de Vogezen | WAT SCHEELT DAT?
EV-Challenge: met en zonder vouwwagen naar de Vogezen | WAT SCHEELT DAT?
Heb jij dan geen "oude" 7-polige stekker? Daar moet je natuurlijk net niet mee draaien. Blijkbaar worden nogal wat fietsendragers verkocht met zo'n 7-polige stekker.Phusebox schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 20:48:
[...]
Ik heb geen ring? Zoiets dacht ik ook op de plaatjes te zien maar er is niks waar ik aan kan draaien.
Nog maar eens proberen volgende week.
Ik neem aan dat een 7 polige stekker niet in mijn 13 polige aansluiting past. De stekker van de fietsendrager heeft overigens 8 pinnen. Het is een Thule Easyfold XT 2, dus dat moet gewoon een 13-polige stekker zijn.DigitalHombre schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 07:53:
[...]
Heb jij dan geen "oude" 7-polige stekker? Daar moet je natuurlijk net niet mee draaien. Blijkbaar worden nogal wat fietsendragers verkocht met zo'n 7-polige stekker.
Tja, ik kan van hieruit ook niet zien of je een 13-polige op de wagen zitten hebt :-p
Bij mijn aanhanger de eerste keer ook zitten klooien omdat de ring niet in de juiste uiterste stand stond.
Bij mijn aanhanger de eerste keer ook zitten klooien omdat de ring niet in de juiste uiterste stand stond.
Snap ik, was niet verkeerd bedoelt hoor.DigitalHombre schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 08:04:
Tja, ik kan van hieruit ook niet zien of je een 13-polige op de wagen zitten hebt :-p
Ga nog wel eens proberen heb nu gezien dat het binnenwerk blijkbaar moet kunnen draaien, maar ik kreeg er echt geen beweging in.
@PhuseboxPhusebox schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 08:08:
[...]
Snap ik, was niet verkeerd bedoelt hoor.
Ga nog wel eens proberen heb nu gezien dat het binnenwerk blijkbaar moet kunnen draaien, maar ik kreeg er echt geen beweging in.
deze stekker zit aan mijn Thule drager.
links de stand dat je hem erin prikt, daarna draai je de buitenring ( meestal met knop of schijf, zoals bij mijn duim), een kwartslag zodat hij vergrendeld wordt. zie foto rechts. De knop/schijf valt dan precies onder afdekklepje stekkerdoos.
:strip_exif()/f/image/54P5qC7OAs5KFVdJIY9ZABMY.jpg?f=fotoalbum_large)
Doe ff een fotootje van je aansluiting op de auto.Phusebox schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 08:08:
[...]
Snap ik, was niet verkeerd bedoelt hoor.
Zuinige Hollander hier, gaat natuurlijk pas in op eerste reisdagGrappafluks schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 15:24:

Kun je een ingangsdatum instellen? Ik heb mijn charge pass nog niet aan gemaakt omdat ik ook zo lang mogelijk wil wachten.ViWe schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 09:01:
[...]
Zuinige Hollander hier, gaat natuurlijk pas in op eerste reisdag![]()
Thanks, ja zo ziet die van mij er ook uit. Ga het dus nog eens proberen, ik zal wel iets fout doen.EricEB schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 08:59:
[...]
@Phusebox
deze stekker zit aan mijn Thule drager.
links de stand dat je hem erin prikt, daarna draai je de buitenring ( meestal met knop of schijf, zoals bij mijn duim), een kwartslag zodat hij vergrendeld wordt. zie foto rechts. De knop/schijf valt dan precies onder afdekklepje stekkerdoos.
[Afbeelding]
Alleen kom ik zelden of nooit in die hoek. Ergens langs de A50 of A73 zou fijn zijn, daar rij ik dagelijks.Francos schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 15:48:
[...]
18 km rijden is toch wel in de buurt? Ionity Opheusen….
Korting bij Fastned was fijner geweest...
Maar voor mij is snelladen toch alleen voor gevallen dat ik even wat range te kort kom. Voor de dagelijkse woon-werk ritten is het geen probleem, ik kan laden op het werk.
Ja gaat prima, dit is wat ik zie op mij kia charge account. En dat leidt dan meteen weer tot twijfelPhusebox schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 09:02:
[...]
Kun je een ingangsdatum instellen? Ik heb mijn charge pass nog niet aan gemaakt omdat ik ook zo lang mogelijk wil wachten.
:strip_exif()/f/image/X8J0zuApmxgagfKpn0kVaUZx.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/00vbpFxjqOUOTa0dCBaDD6V6.png?f=fotoalbum_large)
Kia charge card werkt prima in het buitenland.
Heb zelf het easy abonnement(gratis) kon overal in België en Frankrijk laden.
Kosten Ionity in Frankrijk 59,72kwh (29 minuten laden) €7,0083.
1ste van de volgende mond krijg je de factuur.
Prima card
Heb zelf het easy abonnement(gratis) kon overal in België en Frankrijk laden.
Kosten Ionity in Frankrijk 59,72kwh (29 minuten laden) €7,0083.
1ste van de volgende mond krijg je de factuur.
Prima card
Langs de A73 bij Haps heb je de Shell (175kW) en beide zijde Fastned (300kW), maar als je op de afslag naar Haps gaat heb je ook meteen de Tango (175kW). Deze weet ik zo uit mijn hoofd.ThatGuy2303 schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 09:10:
[...]
Alleen kom ik zelden of nooit in die hoek. Ergens langs de A50 of A73 zou fijn zijn, daar rij ik dagelijks.
Korting bij Fastned was fijner geweest...![]()
Maar voor mij is snelladen toch alleen voor gevallen dat ik even wat range te kort kom. Voor de dagelijkse woon-werk ritten is het geen probleem, ik kan laden op het werk.
En dat is een Ionity? Hij staat niet in de Kia Charge app.cruysen schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 09:47:
[...]
Langs de A73 bij Haps heb je de Shell (175kW) en beide zijde Fastned (300kW), maar als je op de afslag naar Haps gaat heb je ook meteen de Tango (175kW). Deze weet ik zo uit mijn hoofd.
Vandaag de terugreis vanaf port grimaud gemaakt in 13.5 uur, ging veel voorspoediger dan de heenreis. 
130 gereden en later 120 vanwege snelheidslomieten.
Bij de laatste laadstop tot 98% geladen en toen gaf de auto iets van 360km range aan.
Echter na 240km redelijk doorrijden zit er nu nog 170km en 47% batterij in.
Deze terugreis is zeer goed bevallen en vooral het automatisch sturen van de auto werkt echt goed en daardoor ben je echt meer uitgerust dan zonder naar mijn mening.
Bij de laatste laadstop tot 98% geladen en toen gaf de auto iets van 360km range aan.
Deze terugreis is zeer goed bevallen en vooral het automatisch sturen van de auto werkt echt goed en daardoor ben je echt meer uitgerust dan zonder naar mijn mening.
Heb je ook 'bergpasje' vanaf Grimaud via LaGardeFreinet naar Le Cannet (D558) gereden met EV6 ? Gave route voor snelle auto's...Loei123 schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 10:08:
Vandaag de terugreis vanaf port grimaud gemaakt in 13.5 uur, ging veel voorspoediger dan de heenreis.
Ik denk dat ik weet wat je bedoeld, kilometer of 10 met erg bochtige weggetjes en diepe afgronden?EricEB schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 10:17:
[...]
Heb je ook 'bergpasje' vanaf Grimaud via LaGardeFreinet naar Le Cannet (D558) gereden met EV6 ? Gave route voor snelle auto's...
Yep. favoriet bij veel Lambo, AMG en Ferrari rijders..Loei123 schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 10:28:
[...]
Ik denk dat ik weet wat je bedoeld, kilometer of 10 met erg bochtige weggetjes en diepe afgronden?
Ken het daar als mn broekzak. Ben er vaak met caravan overheen geweest...af en toe 'slik'..een tegenligger
Ik kan me er iets bij voorstellen.EricEB schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 10:31:
[...]
Yep. favoriet bij veel Lambo, AMG en Ferrari rijders..
Ken het daar als mn broekzak. Ben er vaak met caravan overheen geweest...af en toe 'slik'..een tegenligger
Maar omdat ik niet helemaal gerust was op hoe mijn zoon achterin zou reageren op zo'n weg in een EV en het feit dat er ook het dagelijkse verkeer reed, heb ik normaal achter de meute aangesukkeld.
Alle 4 staan bij Kia Charge op de website.ThatGuy2303 schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 10:03:
[...]
En dat is een Ionity? Hij staat niet in de Kia Charge app.
Shell Hondsiep - € 0,74 / kWh - 2 van 2 beschikbaar 175kW DC
Fastned Hondsiep - € 0,69 / kWh - 4 van 4 beschikbaar 300kW DC + 2 van 2 beschikbaar 50kW DC
Fastned Lokkant - € 0,69 / kWh - 4 van 4 beschikbaar 300kW DC + 2 van 2 beschikbaar 50kW DC
Kuwait Pet. Klopsteen (Tango) - € 0,76 / kWh - 2 van 2 beschikbaar 175kW DC
Als je bij Shell Recharge op de website kijkt: (Gratis app/pas trouwens)
Shell Hondsiep - price per kWh € 0.49
Fastned Hondsiep - price per kWh € 0.71
Fastned Lokkant - price per kWh € 0.71
Kuwait Pet. Klopsteen (Tango) - price per kWh € 0.71
Altijd raar, die prijsverschillen per kaart. Soms de ene goedkoper, die dan ergens anders weer veel duurder is. Heel vermoeiend. Is geloof ik een ander topic voor.cruysen schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 10:39:
[...]
Alle 4 staan bij Kia Charge op de website.
Fastned Hondsiep - € 0,69 / kWh - 4 van 4 beschikbaar 300kW DC + 2 van 2 beschikbaar 50kW DC
Fastned Lokkant - € 0,69 / kWh - 4 van 4 beschikbaar 300kW DC + 2 van 2 beschikbaar 50kW DC
Klopt:
Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2
Edit: Maar het loont dus om even wat verder te zoeken dan 1 aanbieder.
Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2
Edit: Maar het loont dus om even wat verder te zoeken dan 1 aanbieder.
[ Voor 21% gewijzigd door cruysen op 17-06-2022 10:44 ]
Wat mij wel opviel is dat de ionity laders in Frankrijk 79cent per minuut leken te berekenen.
Maar dit zijn dus geen Ionity laders, waar je met de Kia pas het eerste jaar kunt laden tegen gereduceerd tarief.cruysen schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 10:39:
[...]
Alle 4 staan bij Kia Charge op de website.
(en nu weer on-topic....
Inderdaad, in de settings een keer uit en weer aan gezet en opgelost.Peetman schreef op maandag 13 juni 2022 @ 14:21:
[...]
Tijdje geleden hadden we dit ook. Ik vroeg me af of er iets gewijzigd was in de instellingen van de deurgrepen, heb het vervolgens gewijzigd en weer teruggezet naar allemaal open en daarna werkte het weer als voorheen.
Altijd opletten met die laadpassen. Via de Vattenfall app kan ik in de buurt opladen voor 26,6 cent per kwh en als ik de charge pass van kia gebruik is dat 40 cent per kwh. Snel verdiend die roaming kosten 🙄
Klopt.Loei123 schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 10:50:
Wat mij wel opviel is dat de ionity laders in Frankrijk 79cent per minuut leken te berekenen.
Ionity in Frankrijk en Finland rekenen per minuut.
ENYAQ SPORTLINE 210kW MY25 ( voorheen: KIA EV6 GT-Line 77,4 RWD MY23)
Met het Kia charge abonnement heb ik Frankrijk bij Ionity idd per minuut betaald. EUR 0,29 per minuut om precies te zijn. Voor 13 minuten laden (26,5kwh), heb ik een factuur van EUR 3,77 gehad (incl BTW).Loei123 schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 10:50:
Staat overigens ook in de KIA app EUR 17,40/uur (=29ct per minuut). Met de laadsnelheid van de EV6 ben je dus enorm in het voordeel.
Dus spotgoedkoop 'tanken' met een EV6 doe je in Frankrijk!
En waren hier toch leden die het vervelend vinden dat het stuur trilt als je beide handen niet aan het stuur hebt? Volgens mij kan je dat uitschakelen:
Haptische waarschuwing /[]: Past de intensiviteit aan van de vibratiewaarschuwing van het stuur. U kunt Sterk , Medium , Zwak of Uit selecteren
Haptische waarschuwing /[]: Past de intensiviteit aan van de vibratiewaarschuwing van het stuur. U kunt Sterk , Medium , Zwak of Uit selecteren
Dank. Hier hebben we wel wat aan.Joer schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 12:01:
En waren hier toch leden die het vervelend vinden dat het stuur trilt als je beide handen niet aan het stuur hebt? Volgens mij kan je dat uitschakelen:
Was er ook iemand die zei dat de verbale waarschuwing uit kon? Dat zou helemaal top zijn.
groet
De estimated range schiet nu ook alle kanten op. Vannacht tot 100% geladen. 484 km range. Dikke prima met de ritjes voor vandaag. Stap ik om tegen 13 uur in de auto. Staat er 397km range... 🤪 In de zon is blijkbaar ook niet goed 😬 Maar goed.
Ritje van 55 km heen. Op het einde nog 383km range over.... Kwartier later stap ik weer in, 415 km projected range. Kom thuis zelfde afstand terug. 370 km range. Wat dan weer aardig in de buurt komt van de eerste weergave vanochtend en de gereden kilometers.
Straks nog een ritje op en neer Rotterdam. Benieuwd welke cijfers uit de hoge hoed worden getoverd.
Ritje van 55 km heen. Op het einde nog 383km range over.... Kwartier later stap ik weer in, 415 km projected range. Kom thuis zelfde afstand terug. 370 km range. Wat dan weer aardig in de buurt komt van de eerste weergave vanochtend en de gereden kilometers.
Straks nog een ritje op en neer Rotterdam. Benieuwd welke cijfers uit de hoge hoed worden getoverd.
Mijn range is dan wel relatief laag ten opzichte van sommige mensen, maar het veranderd echt vrijwel niet als ik ga rijden. Het komt bijna nooit voor dat er meer dan 5% verschil zit in de gereden kilometers en wat er aan range af is gegaan.alwinus schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 15:32:
De estimated range schiet nu ook alle kanten op. Vannacht tot 100% geladen. 484 km range. Dikke prima met de ritjes voor vandaag. Stap ik om tegen 13 uur in de auto. Staat er 397km range... 🤪 In de zon is blijkbaar ook niet goed 😬 Maar goed.
Hier is er na een dag in de volle zon staan 8 uur later zelfs range bij gekomen (paar km maar).
Ik lees ook vaker dat mensen zeggen dat er grote verschillen zijn tussen de range in de app, op de status pagina, en wat de auto aangeeft als je instapt. Dat is bij mij echt altijd volledig in sync en zie daar echt nooit verschillen, als dan is het minder dan 5 km.
Dit was allemaal getoonde range in de auto.Phusebox schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 15:38:
[...]
Mijn range is dan wel relatief laag ten opzichte van sommige mensen, maar het veranderd echt vrijwel niet als ik ga rijden. Het komt bijna nooit voor dat er meer dan 5% verschil zit in de gereden kilometers en wat er aan range af is gegaan.
Hier is er na een dag in de volle zon staan 8 uur later zelfs range bij gekomen (paar km maar).
...
Ook nog nooit dit gehad. Blijkbaar is 31 graden al heeeeel warm 😬
Welke verbale waarschuwing? Wanneer heeft ie dat?Ouwkes schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 14:14:
[...]
Dank. Hier hebben we wel wat aan.
Was er ook iemand die zei dat de verbale waarschuwing uit kon? Dat zou helemaal top zijn.
groet
Netjes!Wheye schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 17:21:
[...]
[Afbeelding]
Hier ook een 58kWh. Valt me niks tegen!
Doe je goed inderdaad.Wheye schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 17:21:
[...]
[Afbeelding]
Hier ook een 58kWh. Valt me niks tegen!
Bij mij geeft hij 520km aan voor de 77kWh, is maar 115km meer
Let op:
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.
Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.
Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic