Acties:
  • +3 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:24
marcel3 schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 12:28:
[...]

Ah OK, dan wordt het verschil al beter verklaarbaar. Moet wel zeggen dat ik de app nog niet helemaal doorgrond op dit gebied. Ik zie nu een average consumption van 13.78 en een van 13.35.
Bizarre waarden vanuit mijn perspectief. Zit hier met een GT-line AWD op gemiddeld 20. Heb de auto pas net 3 weken, dus de nieuwigheid (en het doortrappen) is er nog niet vanaf. Maar heb geen flauw idee hoe ik ooit op 13/14 uit zou moeten komen.

Maar ik doe mijn best ook niet echt, zie er ook niet echt de toegevoegde waarde van in. Rij ongeveer 1000km per maand en denk dat als ik mijn best doe, zou het gemiddelde kunnen dalen naar 17kWh/100km ipv 20. Maar dat scheelt met 1000km slechts 30kWh per maand. Dat is €7.50 per maand. Stel het verbruik zou omlaag gaan naar 14 (extreem veel lager vanaf waar ik nu zit), dan is dat nog maar €15 per maand. Houd dit voor jezelf ook in de gaten als je je helemaal suf piekert waarom je verbruik hoog of laag is. Naar mijn idee is het enkel bij een zeer lange trip naar het buitenland relevant omdat je dan minder vaak hoeft te snelladen en dus sneller op je bestemming bent.

Betaal hier €800 pm aan de private leasemaatschappij, €10000 per jaar. Als ik dus heel erg mijn best doe, zijn mijn brandstofkosten per jaar €100 lager of hoger. Dat vind ik een verwaarloosbaar verschil. Overigens als je de auto privé rijdt dan zijn je vaste lasten inclusief afschrijving ed ook minimaal €500 per maand.

(verder snap ik ook wel dat het leuk is om de auto zo zuinig mogelijk te rijden. Maar mijn verhaal is een beetje bedoeld om eea in perspectief te plaatsen).

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLass
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 16:28
ERN5T schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 11:36:
Eindelijk, de trekhaak zit er onder. Levert gelijk weer een nieuw probleem op, waar laat je de haak. Hij past niet onder de laadvloer door de uitstekende knop van de vergrendeling. De frunk ligt vol met laadkabels. Waar laten jullie de haak?
Ik had hem in het begin veelal in de frunk liggen (die ook best vol ligt, maar past net), maar nu ik regelmatig de fietsendrager achterop heb, heb ik de trekhaak er gewoon onder laten zitten. Beste plek lijkt toch wel de frunk of onder de auto. :)
Solarman schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 13:24:
[...]

Helemaal mee eens oOo
Wel opgemerkt dat dit bij de GT-line en de GT een bon kan opleveren bij een te ijverige oom agent.
Met wat voor reden?

[ Voor 18% gewijzigd door DaLass op 14-06-2022 13:44 ]

Mijn advertenties op V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Solarman
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
DaLass schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 13:42:
[...]

................................

[...]

Met wat voor reden?
Sinds 1997 is een mistachterlicht verplicht en die mag maximaal 25% afgedekt zijn.
Bij de GT-line en de GT zit het mistachterlicht in het midden achter de trekhaak en die dekt hem dan meer dan 25% af. Daarom kan daar ook nooit een vaste trekhaak op.
Is met een vaste trekhaak zelfs een afkeur bij periodieke keuring.

ENYAQ SPORTLINE 210kW MY25 ( voorheen: KIA EV6 GT-Line 77,4 RWD MY23)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

B-Bandit schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 13:30:
[...]

Maar ik doe mijn best ook niet echt, zie er ook niet echt de toegevoegde waarde van in. Rij ongeveer 1000km per maand en denk dat als ik mijn best doe, zou het gemiddelde kunnen dalen naar 17kWh/100km ipv 20. Maar dat scheelt met 1000km slechts 30kWh per maand. Dat is €7.50 per maand. Stel het verbruik zou omlaag gaan naar 14 (extreem veel lager vanaf waar ik nu zit), dan is dat nog maar €15 per maand. Houd dit voor jezelf ook in de gaten als je je helemaal suf piekert waarom je verbruik hoog of laag is. Naar mijn idee is het enkel bij een zeer lange trip naar het buitenland relevant omdat je dan minder vaak hoeft te snelladen en dus sneller op je bestemming bent.

(verder snap ik ook wel dat het leuk is om de auto zo zuinig mogelijk te rijden. Maar mijn verhaal is een beetje bedoeld om eea in perspectief te plaatsen).
Zo zit ik ook in de wedstrijd. Ik maak gebruik van alle comfort die de auto biedt, lekker climate control door de hele tent heen, rij in Normal mode en vrij rustig. Dan kom ik alsnog op 15.7 gemiddeld over de maand uit met veel korte ritjes (<5km, kinderdagverblijf, familiezorg) die dan relatief, want climate control, onzuinig zijn en verder voornamelijk 105km/u snelwegkilometers.

Ik heb hem als het even kan aan de lader hangen, hij komt zelden onder de 50% en ik laad gewoon naar de 100%. Het leven is te kort om je auto te micro-managen.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAuutB
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 23:49
Solarman schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 13:24:
[...]

Helemaal mee eens oOo
Wel opgemerkt dat dit bij de GT-line en de GT een bon kan opleveren bij een te ijverige oom agent.
Hoezo bon?
Heeft dealer niks over gezegd.

Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
HansAuutB schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 13:50:
[...]

Hoezo bon?
Heeft dealer niks over gezegd.
Solarman schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 13:48:
[...]

Sinds 1997 is een mistachterlicht verplicht en die mag maximaal 25% afgedekt zijn.
Bij de GT-line en de GT zit het mistachterlicht in het midden achter de trekhaak en die dekt hem dan meer dan 25% af. Daarom kan daar ook nooit een vaste trekhaak op.
Lees m'n qoute hierboven.

De dealer hoeft je ook niet te informeren, er wordt nl. toch een afneembare trekhaak gemonteerd dus voldoet hij helemaal aan de regels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anc
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-09 17:17

anc

Eindelijk, de trekhaak zit er onder. Levert gelijk weer een nieuw probleem op, waar laat je de haak. Hij past niet onder de laadvloer door de uitstekende knop van de vergrendeling. De frunk ligt vol met laadkabels. Waar laten jullie de haak?
Ik laat hem gewoon onder de auto zitten. Heb er geen last van.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• marcel3
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20:35
FirePuma142 schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 13:49:
[...]

Zo zit ik ook in de wedstrijd. Ik maak gebruik van alle comfort die de auto biedt, lekker climate control door de hele tent heen, rij in Normal mode en vrij rustig. Dan kom ik alsnog op 15.7 gemiddeld over de maand uit met veel korte ritjes (<5km, kinderdagverblijf, familiezorg) die dan relatief, want climate control, onzuinig zijn en verder voornamelijk 105km/u snelwegkilometers.

Ik heb hem als het even kan aan de lader hangen, hij komt zelden onder de 50% en ik laad gewoon naar de 100%. Het leven is te kort om je auto te micro-managen.
Zo rijd ik ook ongeveer. Ik hang zeker niet achter vrachtwagens ofzo. Wat denk ik wel nogal eens onderschat wordt is wat het doet als je structureel snel optrekt. Het is echt een broodje aap dat het niet uit zou maken omdat je ook eerder weer 'op snelheid' bent. Ik zou zeggen, probeer ook dat maar eens op de fiets en kijk hoe je na 50 km thuiskomt in vergelijking met hetzelfde rondje rustig/normaal optrekken. En dan hebben we het hier ook nog eens over een massa van plm 2 ton die steeds weer op gang gebracht moet worden.

Komt ook nog eens bij: accelleratie went heel snel. Maw je merkt het zelf niet meer. Maar goed, ik ontleen er geen genoegen aan om altijd als eerste weg te zijn bij het stoplicht. Ik zie dat niet als persoonlijke verdienste. Dan sprint ik liever mijn fietsmaten eruit bij de bordjessrpint, daar heb ik zelf tenminste nog iets voor gedaan >:)

[ Voor 3% gewijzigd door marcel3 op 14-06-2022 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAuutB
  • Laatst online: 23:49
Solarman schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 13:48:
[...]

Hoe zit dat dan op een zonovergoten dag waarop je mistachterlicht niet mag gebruiken?

Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelwillems
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-08 19:56
HappyDriver schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 12:16:
[...]

Detailing, keramische- glasscoating etc is voor mij een hele nieuwe wereld. Iemand een suggestie voor een goed en betrouwbaar bedrijf in de regio Rotterdam? Waar moet je aan denken in EUR's? Is dit nog rendabel nu ik er al een half jaar /11.000km mee heb rond gereden (inclusief de nodige gebruikssporen)?

Anderzijds wil ik voorkomen dat er over 5 jaar niets meer van de lak over is en wil ik nu ook met een mooie glimmende wagen rond rijden, zonder me zorgen te moeten maken over de volgende wasbeurt. Wat volgens mij niet te veel gevraagd is voor een auto van +50k.
Je zou eens kunnen informeren bij Diventa Bella (Berkel en Rodenrijs) dat is het detailing bedrijf van Carclean.com. Heb er wel eens een polijst-workshop gedaan en kwam als heel gedegen bedrijf over.

Voor het aanbrengen van de coating zal een detailer overigens ook eerst de lak helemaal reinigen en polijsten, dus als de lak al wat kleine swirls and krasjes heeft zal dat allemaal keurig worden weg gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
HansAuutB schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 14:32:
[...]

Hoe zit dat dan op een zonovergoten dag waarop je mistachterlicht niet mag gebruiken?
Het gaat er niet om of je hem wel of niet gebruikt op dat moment, hij mag ten alle tijde max 25% afgedekt zijn.
Don't shoot the massenger ;w
Nu zal dit in de praktijk best wel meevallen, maar het is en blijft wel je eigen verantwoording.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EricEB
  • Laatst online: 22:02
Phusebox schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 13:08:
[...]

Toevallig net telefoon gehad, onze trekhaak is ook binnen en kan donderdag al gemonteerd worden. Eindelijk weer eens goed nieuws >:)
Check of je het klepje voldoende omhoog krijgt om er een stekker in te draaien...( en niet je vingers openhalen..)
extra tip...mijn dealer heeft een langere bout met opvulstukstuk tussen stekkerdoos en bevestigingsplaat gezet...scheelt weer 4-5 cm rekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cruysen
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:35
Ik heb mijn trekhaak altijd in de frunk onder de laadkabels liggen. (en sleepkabel en ander meuk nog)
Maar misschien kun je die ook achter de achterbank leggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-09 13:53
B-Bandit schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 13:30:
[...]

Bizarre waarden vanuit mijn perspectief. Zit hier met een GT-line AWD op gemiddeld 20. Heb de auto pas net 3 weken, dus de nieuwigheid (en het doortrappen) is er nog niet vanaf. Maar heb geen flauw idee hoe ik ooit op 13/14 uit zou moeten komen.

Betaal hier €800 pm aan de private leasemaatschappij, €10000 per jaar. Als ik dus heel erg mijn best doe, zijn mijn brandstofkosten per jaar €100 lager of hoger. Dat vind ik een verwaarloosbaar verschil. Overigens als je de auto privé rijdt dan zijn je vaste lasten inclusief afschrijving ed ook minimaal €500 per maand.

Heb ook een AWD met net 10K op de teller.
Mijn gemiddelde ligt ook rond de 17kWh/100km.

Ik vind het dikke prima.
Sommige ritten heb ik wel eens minder gescoord (rond de 16), maar dat is meer uitzondering dan de regel.
Tevens hou ik ook nog steeds van af en toe lekker optrekken en dat is niet goed voor een minimaal verbruik.
Maar wel super leuk >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lawnmower
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09 12:02

lawnmower

Elvis lives..

Even een vraagje (puur uit interesse), waarom is het verbruik zo'n enorm ding hier? Voor de mensen voor wie het een sport is om zo zuinig mogelijk te rijden, deden jullie dat bij je vorige auto (ICE?) ook? En rijden jullie ook 100 als je ergens 130 mag?

Is dit puur om te kijken wat je er uit kan halen, of heeft het nog andere redenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-09 17:57
Ik dacht dat ik "vroeger" mijn km stand in de app zag staan. Ik kan dat nu niet meer vinden. Kijk ik er overheen?

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:59
MrBlueEyes schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 16:01:
Ik dacht dat ik "vroeger" mijn km stand in de app zag staan. Ik kan dat nu niet meer vinden. Kijk ik er overheen?
Heb ik volgens mij nog nooit in de app kunnen zien.

Iemand al eens gehad dat de HUD uitgeschakeld wordt omdat deze te warm zou worden?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joer
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 19-04 12:19
lawnmower schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 15:56:
Even een vraagje (puur uit interesse), waarom is het verbruik zo'n enorm ding hier? Voor de mensen voor wie het een sport is om zo zuinig mogelijk te rijden, deden jullie dat bij je vorige auto (ICE?) ook? En rijden jullie ook 100 als je ergens 130 mag?

Is dit puur om te kijken wat je er uit kan halen, of heeft het nog andere redenen?
Is denk ik om elkaar te plagen, kijk eens hoe zuinig die van mij rijd. Denk dat de helft van de 649 pagina’s over je actuele verbruik gaat, zuccchhhtttt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StickMan
  • Laatst online: 15-09 15:55
MrBlueEyes schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 16:01:
Ga naar Status (middelste icoontje onderaan) -> scroll naar beneden "Monthly vehicle report"
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cCDL_lx-FPS2cG4fOwfETbxRvWE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ZL1d1HvWkqhj9FFwYOU1l02P.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:26

Ja dat deed ik bij alle voorgaande auto's ook. En ja ik rij gerust 10-15 km/u onder de limiet als ik niemand tot last ben of in Nederland na 19u maximaal 110 km/u.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• StickMan
  • Laatst online: 15-09 15:55
Geschatte range na 100% opladen 463km (GT-Line AWD).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Teioy63f2RUcZNC-5sEDJ-ddY7o=/x800/filters:strip_exif()/f/image/lAMbwyQ98vxp2ZBZfteAx2Wc.png?f=fotoalbum_large

Het is helemaal niet slecht voor een GT-Line AWD (WLTP 484km).
In de praktijk kan ik 450km halen met het Nederlandse weer van afgelopen 2-3 weken.
De laatste tijd rijd ik in Normal mode (vind Eco niet echt lekker rijden), en dan Auto-2 regen, linker flipper gebruikt om te remmen (rempedaal weinig gebruikt behalve als het echt nodig is), 60% snelweg (SCC 105-115 km/u met af en toe optrekken om rijtjes auto in te halen), Auto climate control (heel af en toe uit, maar dan dak open, en raam open).
Kortom normaal rijden en genieten van de auto.

Met het snel laden bij Ionity ging ook goed.
SOC bij aankomst ongeveer 21-22%, en dan meteen 194kW
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YMB-DjHwi0K4eN2eI8bPMRoQkTU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EIRShjMJmcajF4nAD1U8xbCy.jpg?f=fotoalbum_large

Na 6 minuten is het 233kW
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LSuPyQ9qJzqUZDQIngIs64Jnp84=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/27WEAkpwlY66vXgwEqFirkCH.jpg?f=fotoalbum_large

Na 22 minuten is het geplande laadsessie tot 90% klaar (59,138kWh geladen).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S9FRJgWBWUDdV8L_PjFqb4SaK2U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pPAVR3vwBLDvXijz2bmJ5FMB.jpg?f=fotoalbum_large

Nog steeds hartstikke blij met mijn EV6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 26-07 15:09
Phusebox schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 17:28:
[...]

Ja dat deed ik bij alle voorgaande auto's ook. En ja ik rij gerust 10-15 km/u onder de limiet als ik niemand tot last ben of in Nederland na 19u maximaal 110 km/u.
Ik baal echt dat we nu maar 100 km/u mogen overdag. Anders zou ik altijd 130 km/u rijden waar dit mag. Dat rijdt echt een heel stuk lekkerder (als het niet te druk is)

Nu krijg ik altijd een glimlach als het na 19u is oOo

[ Voor 6% gewijzigd door De Ideale Man op 14-06-2022 18:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
De Ideale Man schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 18:37:
[...]

Ik baal echt dat we nu maar 100 km/u mogen overdag. Anders zou ik altijd 130 km/u rijden waar dit mag. Dat rijdt echt een heel stuk lekkerder (als het niet te druk is)

Nu krijg ik altijd een glimlach als het na 19u is oOo
Voor mij voegt het weinig toe. Je rijdt op een snelweg. Weinig spannends of leuks aan voor mij.

Als ik 3km voor een afrit achter een vrachtwagen zit ga ik niet eens meer inhalen nu, want 1x op het gas en je hele gemiddelde schiet meteen omhoog. Ja ik probeer nu nog even zoveel mogelijk eruit te halen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stoutski
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22:55
HansAuutB schreef op maandag 13 juni 2022 @ 23:43:
[...]

Volgens mij voel ik ivm de lak een collectieve claim aankomen?
Iemand er al mee bezig?
Vandaag gebeld door de dealer ze moeten van de leasemaatschappij naar de auto kijken aangezien de verwarming nog steeds niet gemaakt is en de hoeveelheid krassen op de auto.
Wie heeft er nog meer dat er echt steenkoude lucht komt uit de blowers midden in de auto?
Dit terwijl de temperatuur is ingesteld op 21 graden.
Heb af en toe het idee dat m'n vingers eraf vriezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
stoutski schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 19:14:
[...]

Vandaag gebeld door de dealer ze moeten van de leasemaatschappij naar de auto kijken aangezien de verwarming nog steeds niet gemaakt is en de hoeveelheid krassen op de auto.
Wie heeft er nog meer dat er echt steenkoude lucht komt uit de blowers midden in de auto?
Als die met dit weer op 21 graden staat is het logisch. Hier op 25 en dan is het al koud zat.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mini-me
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Phusebox schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 19:09:
[...]

Voor mij voegt het weinig toe. Je rijdt op een snelweg. Weinig spannends of leuks aan voor mij.

Als ik 3km voor een afrit achter een vrachtwagen zit ga ik niet eens meer inhalen nu, want 1x op het gas en je hele gemiddelde schiet meteen omhoog. Ja ik probeer nu nog even zoveel mogelijk eruit te halen.
Bij mijn proefrit:
300m voor de afslag besloten om nog een vrachtwagen in te halen, van 120km/u naar 150+ en netjes de afrit op. En vooral niet kijken naar kW/m verbruik >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ERN5T
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 16-09 15:21
EricEB schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 14:38:
[...]

Check of je het klepje voldoende omhoog krijgt om er een stekker in te draaien...( en niet je vingers openhalen..)
extra tip...mijn dealer heeft een langere bout met opvulstukstuk tussen stekkerdoos en bevestigingsplaat gezet...scheelt weer 4-5 cm rekken
Mijn dealer heeft het opgelost door de contactdoos verdraaid te monteren. Opgeklapt zit het scharnier boven, neergeklapt zit het voldoende aan de zijkant om gemakkelijk te openen.

EX40 TMP Ultra Sage Green MY25 ; Compress 5800iAW7 + 12E / HR200 / 50 l buffervat / RT800 / HS25/6 / radiatoren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
ERN5T schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 19:38:
[...]

Mijn dealer heeft het opgelost door de contactdoos verdraaid te monteren. Opgeklapt zit het scharnier boven, neergeklapt zit het voldoende aan de zijkant om gemakkelijk te openen.
Heb je een foto misschien dan kan ik die morgen laten zien, en vragen of ze daar rekening mee houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
stoutski schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 19:14:
[...]

Ben benieuwd. Misschien kan je er wel een glascoating uitkrijgen. Houd ons op de hoogte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizmoke
  • Laatst online: 26-08 20:39
HappyDriver schreef op maandag 13 juni 2022 @ 16:54:
[...]

Dit herken ik wel. Ik ben supertevreden over de EV6 - het enige dat echt enorm tegenvalt is de kwaliteit van de lak. Ik heb de auto nu 6 maanden en circa 11000km gereden. Veel steenslag, krassen, krasjes, vegen etc. Ben echt voorzichtig met parkeren, sta bijna nooit portier aan portier geparkeerd. Of ik 'm nu met de hand was of door de (hypermoderne) wasstraat haal, iedere keer zie ik een achteruitgang in de lak. Zoveel slechter als ik dit vergelijk met voorgaande auto's (vooral VW's). Ik maak me echt wel zorgen wat de staat van de lak is, als ik 5 jaar verder ben en 'm ga inruilen. De auto is zwart, (Aurora Black Pearl), waarschijnlijk niet de makkelijkste kleur.

Ik heb er tijdens eerste garage bezoek (paar maanden terug) een melding van gemaakt. Zou worden doorgegeven aan importeur. Niets meer van gehoord. Ik voorzie een lastige discussie (tja, het zal de wasstraat wel zijn óf juist, tja u heeft 'm met de hand gewassen).
Klopt volledig wat je zegt, de donkere kleuren van KIA zijn zeer kwetsbaar en vatbaar voor krassen, waskrassen e.d.
De dealer en een bevriend professioneel detailer hebben me zelf gezegd bij de donkere kleuren van KIA weg te blijven.

Zelfs de dealer ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stoutski
Phusebox schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 19:15:
[...]

Als die met dit weer op 21 graden staat is het logisch. Hier op 25 en dan is het al koud zat.
Moet zeggen al m'n vorige auto's stonden op 21 graden en kwam nooit meer aan de knop.
Was altijd prima temperatuur.

Zou morgen eens m'n bbq thermometer mee nemen kijken hoe koud de lucht is.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ERN5T
Phusebox schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 19:41:
[...]

Heb je een foto misschien dan kan ik die morgen laten zien, en vragen of ze daar rekening mee houden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qxK5uBLRhgWLReDuGEmeAtEdSec=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vlUaz8xOCF5BMuTH3LCCuCoG.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3PYldu8Y0yIUWfr2NiAx2IZ1jfU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UAwD9qBZKOmp4T0si7EiqeqK.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XFnJ1xm9dsYBp3zkG7TeyUvzqCo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gkW7m7hpdceynUGgMXGgX77v.jpg?f=fotoalbum_large

En vergeet niet om de updates te vragen, de dealer wist nog niets van een terugroepactie maar heeft het wel kunnen uitvoeren.

EX40 TMP Ultra Sage Green MY25 ; Compress 5800iAW7 + 12E / HR200 / 50 l buffervat / RT800 / HS25/6 / radiatoren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
ERN5T schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 20:22:
[...]

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

En vergeet niet om de updates te vragen, de dealer wist nog niets van een terugroepactie maar heeft het wel kunnen uitvoeren.
Ziet er wel praktisch uit.
Is het niet gewoon de schroefjes los en draaien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 18:04
stimpyrulez schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 13:30:
[...]

Hij past bij mij in de frunk samen met de grote laadkabel (dus niet de granny).
Heb een AWD, dus veel ruimte is er niet, maar past mooi.
Zo heb ik het met mijn AWD ook gedaan @ERN5T. Dus trekhaak + Type 2 laadkabel (en nog wat klein spul zoals handschoenen en adapter Jaeger naar 7 polig) in de frunk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C783NuqEetYFPWSenLYBrREKkqQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GMO2iFSseV8PW2KmNMVX48x9.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefjef
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-09 09:01

jefjef

learning by doing

Oke ik heb dus nu een obd2 en een proefmaand abrp. Wat vreemd is voorheen gaf abrp zonder abo en zonder obd2 aan van huis naar vakantieadres (980km verderop in Bretagne) 6 laadstops aan en nu met obd2 en abo maar 2 laadstops! Zeer vreemd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
Gizmoke schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 19:59:
[...]

Klopt volledig wat je zegt, de donkere kleuren van KIA zijn zeer kwetsbaar en vatbaar voor krassen, waskrassen e.d.
De dealer en een bevriend professioneel detailer hebben me zelf gezegd bij de donkere kleuren van KIA weg te blijven.

Zelfs de dealer ....
Dus welke kleuren blijven er dan over. Heb zelf installer grey besteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ERN5T
stimpyrulez schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 20:31:
[...]

Ziet er wel praktisch uit.
Is het niet gewoon de schroefjes los en draaien?
Veel meer is het niet, alleen je moet er maar opkomen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 18:04
ERN5T schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 20:22:
[...]

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

N.a.v. jouw foto’s en het bericht van @EricEB heb ik ook eens bij mij gekeken. Als test gekeken of ik de adapter Jaeger naar 7 polig er op kon zetten/draaien, maar dat lukte inderdaad niet omdat het klepje niet ver genoeg weggeklapt kon worden. De Jaeger aansluiting van de caravan zou het probleem soortgelijk zijn.
Met het draaien van de aansluitdoos is dat nu opgelost. Dank voor de tip!
@stimpyrulez: inderdaad de 3 schroefjes losdraaien en dan de doos linksom draaien en opnieuw vastzetten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ERN5T
Franciesco schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 21:41:
[...]

N.a.v. jouw foto’s en het bericht van @EricEB heb ik ook eens bij mij gekeken. Als test gekeken of ik de adapter Jaeger naar 7 polig er op kon zetten/draaien, maar dat lukte inderdaad niet omdat het klepje niet ver genoeg weggeklapt kon worden. De Jaeger aansluiting van de caravan zou het probleem soortgelijk zijn.
Met het draaien van de aansluitdoos is dat nu opgelost. Dank voor de tip!
@stimpyrulez: inderdaad de 3 schroefjes losdraaien en dan de doos linksom draaien en opnieuw vastzetten.
Credits voor Tinholt Velserbroek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Dat balanceren van de cellen doet mijn auto dus elke keer met AC laden. Of ik nu tot 60, 80 of 100 procent laadt. Vandaag ook weer van 15 naar 60 procent geladen en ruim twee uur lang nog "door geladen" nadat het doel bereikt was.

Maar dat is dus helemaal normaal? Dacht dat het alleen af en toe gebeurde dat balanceren.

[ Voor 16% gewijzigd door Phusebox op 14-06-2022 23:02 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wiliyama
  • Laatst online: 15-09 23:06
Ik laat hem aan de auto zitten. Beschermt goed tegen andere auto's die te dicht bijkomen. Bijvoorbeeld tijdens parkeren. Ik vind het niet storend uitzien.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c2RqthtHPgieEhuPKUeDFyd7Tn4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WvpaVAaNZjzJrRoLRf0YV9aX.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wiliyama
Phusebox schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 13:08:
[...]

Toevallig net telefoon gehad, onze trekhaak is ook binnen en kan donderdag al gemonteerd worden. Eindelijk weer eens goed nieuws >:)
Afgelopen vrijdag heb ik de auto ontvangen.
De trekhaak zit er op en is perfect afgewerkt.
Alleen wordt nog 1 kabel nageleverd en is het protectieAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YsbHIs08dAZtDXAi0wt5aULd-pU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rlKeOxannxg1rsjjGMc6F1wV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XhtmAwCuzecc65CnR8y-XtI3x7Y=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/tKl62XIzbFTmKqe9PY6sgeDa.jpg?f=user_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GDGg3NOZ3r1p9lt-7FqLtzIEa0s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JrZRPtX9A1xiXNDhOUb3rv6x.jpg?f=fotoalbum_large
set niet meer leverbaar en krijg ik nu losse rubber matten en kofferbak schaal.
De 19" thuiskomer is inmiddels ook binnen en de glascoating zit erop. De 5 schermen om de 5 achterruiten te blinderen zijn er ook al inclusief de 'zonneschutz'. Nu nog een verhoogde vloer maken en het camperen met de EV6 mini- camper kan beginnen.Tot nu toe helemaal tevreden.
Al zeker 10 vreemden zijn naar de auto gekomen en begonnen van alles te vragen. Inclusief een vrouwtje van 70. Mooi toch..!!??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nobby
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-09 03:57

Nobby

Nuts!

Wiliyama schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 01:36:
[...]

Afgelopen vrijdag heb ik de auto ontvangen.
De trekhaak zit er op en is perfect afgewerkt.
Alleen wordt nog 1 kabel nageleverd en is het protectie[Afbeelding]

[Afbeelding][Afbeelding]
set niet meer leverbaar en krijg ik nu losse rubber matten en kofferbak schaal.
De 19" thuiskomer is inmiddels ook binnen en de glascoating zit erop. De 5 schermen om de 5 achterruiten te blinderen zijn er ook al inclusief de 'zonneschutz'. Nu nog een verhoogde vloer maken en het camperen met de EV6 mini- camper kan beginnen.Tot nu toe helemaal tevreden.
Al zeker 10 vreemden zijn naar de auto gekomen en begonnen van alles te vragen. Inclusief een vrouwtje van 70. Mooi toch..!!??
Wat ben je van plan met "Nu nog een verhoogde vloer maken en het camperen met de EV6 mini- camper kan beginnen.Tot nu toe helemaal tevreden." ?

From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiliyama
cruysen schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 15:04:
[...]

Ik heb mijn trekhaak altijd in de frunk onder de laadkabels liggen. (en sleepkabel en ander meuk nog)
Maar misschien kun je die ook achter de achterbank leggen?
Waar dient die sleepkabel voor? Hopelijk alleen om andere auto's te slepen.
Toch niet om zelf gesleept te worden hoop ik. Want dat mag niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
[...]
Tot nu toe helemaal tevreden.
Echt grappig want er heeft bij mij echt werkelijk nog niet 1 iemand spontaan iets gevraagd of gezegd. Terwijl er hier amper rond rijden. Ik heb er sinds de lancering vorig jaar misschien 10x een gezien.

Buren niet, vreemden niet, collega's niet. Ja wel als ze het wisten en we het er over hadden, maar collega's bijvoorbeeld waarmee ik het er nog niet over heb gehad hebben niks gezegd.

Oh ja sorry ik lieg, 1 spontane reactie: "Is dat een KIA? Hmm, ok. Hij is niet lelijk."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_dude
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
alwinus schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 09:05:
[...]

Apart dat de dealer de matte kleur afraadde vanwege lak kwaliteit. Er was toen wel vertraging om de lak goed te krijgen. Ik heb die kleur en is onlangs in de keramische coating gezet. Er was niets mis mee maar heb graag extra bescherming.

Lijkt erop dat de lakkwaliteit van de hoogglans aardig te wensen overlaat. Moet de auto alsnog in de coating lijkt het wel. Had je toch net zo goed voor de matte kunnen kiezen.

Overigens zeer tevreden over de coating. Nu zit het er al 2 weken op. Sindsdien niet gewassen nog en ziet er nog steeds als schoon uit. ;)
Ahh jij bent de 2e. Mooi, vakmensen in Oss!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
Phusebox schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 23:00:

Maar dat is dus helemaal normaal? Dacht dat het alleen af en toe gebeurde dat balanceren.
Vraag het eens aan de kia dealer / kia zelf?
Neem aan dat die het beste weten (zou moeten) hoe een ev6 werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cruysen
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:35
king_dude schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 05:41:
[...]

Ahh jij bent de 2e. Mooi, vakmensen in Oss!
Bij mij is een aantal weken geleden ook de glascoating aangebracht in Oss 8)Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KoFVn7wzFllBT7nIvb4XB9LMQ-M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0ERRr16eI7zqeeBjqMiO6bq6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MrdqWkmSyOILjZ7GBeFpWXxirew=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Im8xu1Zs4IDXhkhTPhddVWG8.jpg?f=fotoalbum_large
Het is wel te zien na de dauw in de ochtend. :*)

Edit: Alleen dat je elk jaar een poetsbeurt/meting moet laten geven/uitvoeren door hen om de garantie te behouden! :?
(Blijkbaar vrij standaard met glascoating.)

[ Voor 68% gewijzigd door cruysen op 15-06-2022 08:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waterman53
  • Laatst online: 16-02 14:35
Phusebox schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 05:12:
[...]

Echt grappig want er heeft bij mij echt werkelijk nog niet 1 iemand spontaan iets gevraagd of gezegd. Terwijl er hier amper rond rijden. Ik heb er sinds de lancering vorig jaar misschien 10x een gezien.

Buren niet, vreemden niet, collega's niet. Ja wel als ze het wisten en we het er over hadden, maar collega's bijvoorbeeld waarmee ik het er nog niet over heb gehad hebben niks gezegd.

Oh ja sorry ik lieg, 1 spontane reactie: "Is dat een KIA? Hmm, ok. Hij is niet lelijk."
Misschien doordat jezelf niet uitstraalt dat je echt tevreden bent _/-\o_. Geintje, maar er zijn veel mensen die bij eerste aanblik de achterkant niet zo mooi vinden. Had ik zelf ook.

[ Voor 7% gewijzigd door Waterman53 op 15-06-2022 08:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterman53
  • Laatst online: 16-02 14:35
Wiliyama schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 01:08:
[...]

Ik laat hem aan de auto zitten. Beschermt goed tegen andere auto's die te dicht bijkomen. Bijvoorbeeld tijdens parkeren. Ik vind het niet storend uitzien.[Afbeelding]
Om het helemaal af te maken zou ik logo voor veranderen voor een zwarte. En ik zou ook zwart logo achterop doen. Vind achterkant wel erg kaal nu. Maar dat is persoonlijk. Smaken verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Phusebox schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 19:15:
[...]

25? 8)7
Ik heb m'n Climate Control op 19.5 staan momenteel. :+

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:59
Rivanov schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 08:31:
[...]

25? 8)7
Same :P soms zelfs iets kouder, met stoelventilatie extra aan zelfs :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Rivanov schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 08:31:
[...]

25? 8)7
BMW stond standaard op 22 in de zomer en 19 in de winter.

De EV6 heb ik met dit warme weer op 24/25 staan in de middag en in de ochtend gewoon volledig uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19:43
Nu op vakantie in Frankrijk staat hij op 24.
In nl op 21.5 (warm weer) of 19.5/18.5 (koud weer).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joer
Phusebox schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 09:02:
[...]

BMW stond standaard op 22 in de zomer en 19 in de winter.

De EV6 heb ik met dit warme weer op 24/25 staan in de middag en in de ochtend gewoon volledig uit.
Heb je dan ook nog je must op en je winterjas aan. Zal niet mee vallen met Moonboots gas geven o<:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Joer schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 09:14:
[...]

Heb je dan ook nog je must op en je winterjas aan. Zal niet mee vallen met Moonboots gas geven o<:)
Als het buiten 25+ is en ik heb hem hier op 24 staan komt er genoeg koude lucht uit. Bij 22 of lager vind ik het echt te koud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Mark
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 22:18
Phusebox schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 09:16:
[...]

Als het buiten 25+ is en ik heb hem hier op 24 staan komt er genoeg koude lucht uit. Bij 22 of lager vind ik het echt te koud.
ik zet hem ook meestal op +2 of -2 graden maximaal. Anders is het verschil met de buitenlucht te extreem, wat zowel ongezond als oncomfortabel is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel3
Phusebox schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 23:00:
Dat balanceren van de cellen doet mijn auto dus elke keer met AC laden. Of ik nu tot 60, 80 of 100 procent laadt. Vandaag ook weer van 15 naar 60 procent geladen en ruim twee uur lang nog "door geladen" nadat het doel bereikt was.

Doet die van mij ook standaard tot nu toe. Ik laat het lekker gaan, hij staat hier toch op de oprit. En voor een openbare laadpaal waar je geacht wordt te verplaatsen na afronden van de laadsessie is het misschien ook niet ongunstig >:)
Heb wel het idee dat de smartEVSE van dit gedrag van de leg raakt. Hij is pas 1 keer echt helemaal afgeschakeld na beeindigen van de laadsessie, maar verder blijft hij op 'charging' staan en blijft de contactor aan staan ook lang nadat ik in de app de melding krijg dat de sessie beeindigd is.

[ Voor 3% gewijzigd door marcel3 op 15-06-2022 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLass

Over het algemeen kan mij het verbruik niet zoveel schelen. Dat komt mede omdat ik toch op het werk en thuis op de oprit kan laden, dus als het nodig is kan hij elke avond aan de kabel.

Omdat ik afgelopen week 500+ als range kreeg na het laden vond ik het wel leuk om het even bij te houden, zodoende mijn post begin deze week.

Als ik terug kijk naar mijn vorige auto (Kia Ceed SW) dan keek ik voornamelijk naar het verbruik als ik in het buitenland reed, want dat werd niet gedekt door de tankpas. >:)

Qua snelheid rij ik eigenlijk altijd Vmax+5km buiten de bebouwde kom. Ik ga niet dik onder Vmax rijden voor wat extra range.

Wel rij ik eigenlijk altijd in ECO mode, gewoon omdat ik dat fijn vind rijden. Rolt lekker rustig weg en als je iets sneller wilt trap je het pedaal wat verder in en is hij m.i. nog steeds best vlot.
De sportstand is bij mij eigenlijk alleen voor bij het stoplicht als er iets naast mij staat wat denkt sneller te zijn. >:)
[...]

Hier wel regelmatig. Afgelopen vrijdag nog, een wat oudere man bij de Ranzijn. Ik stapte uit, hij was net uitgestapt uit zijn Kia Sorento en stond echt even te wachten tot ik uitgestapt was. Na een goedemorgen kreeg ik de vraag "Is dat een KIA? Wat een mooie wagen zeg!" :)

[ Voor 23% gewijzigd door DaLass op 15-06-2022 10:03 ]

Mijn advertenties op V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marcel3
DaLass schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 09:57:
[...]

Als ik terug kijk naar mijn vorige auto (Kia Ceed SW) dan keek ik voornamelijk naar het verbruik als ik in het buitenland reed, want dat werd niet gedekt door de tankpas. >:)
Bingo ;) Ik heb nooit een tank/laadpas gehad en dan is het toch al snel wat interessanter om te kijken of het wat zuiniger kan met deze brandstofprijzen. Nu met elektrisch rijden en zolang we kunnen salderen is het minder spannend, maar is mijn persoonlijk motivatie is dat ik het zelf belangrijk vind om zeker in deze tijd een beetje zuinig met energie om te springen. Als ik hier mijn energieverbruik post is dat niet om op te scheppen of anderen de maat te nemen, want iedereen moet zijn eigen afweging maken. Ik vind het zelf gewoon mooi dat er met zo'n sloep als de EV6 toch redelijk zuinig te rijden valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLass
marcel3 schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 10:39:
[...]

Bingo ;) Ik heb nooit een tank/laadpas gehad en dan is het toch al snel wat interessanter om te kijken of het wat zuiniger kan met deze brandstofprijzen. Nu met elektrisch rijden en zolang we kunnen salderen is het minder spannend, maar is mijn persoonlijk motivatie is dat ik het zelf belangrijk vind om zeker in deze tijd een beetje zuinig met energie om te springen. Als ik hier mijn energieverbruik post is dat niet om op te scheppen of anderen de maat te nemen, want iedereen moet zijn eigen afweging maken. Ik vind het zelf gewoon mooi dat er met zo'n sloep als de EV6 toch redelijk zuinig te rijden valt.
Nu ik jou zo alleen die ene regel van mij zie quoten kan het overkomen alsof ik altijd overal flink doortrap en het mij totaal niet kan/kon schelen wat voor verbruik er tegenover staat/stond. Dat is zeker niet waar, want ik rij verder normaal en vind een enorm verbruik ook onnodig. Daarintegen ga ik niet elke rit kijken of het nog zuiniger kan. Ik heb afgelopen weekend echt niet anders gereden dan normaal, dus met mijn rijgedrag vs. verbruik zit het wel prima, dan ga ik echt niet elke keer kijken of dat nog beter kan.

Toen ik nog ICE reed, heb ik bij elke (nieuwe) auto wel een periode gehad dat ik na het tanken het aantal liters tegenover het aantal gereden KM's op de "dagteller" vergeleek om mijn verbruik te bepalen (zelfs met tankpas), dat was dan meer om de baseline te bepalen, zodat je weet wat ongeveer het gemiddelde verbruik is. Daarna keek ik er niet meer naar, behalve dus in het buitenland. ;)

Mijn advertenties op V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marcel3
DaLass schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 11:14:
[...]

Nu ik jou zo alleen die ene regel van mij zie quoten kan het overkomen alsof ik altijd overal flink doortrap en het mij totaal niet kan/kon schelen wat voor verbruik er tegenover staat/stond. Dat is zeker niet waar, want ik rij verder normaal en vind een enorm verbruik ook onnodig. Daarintegen ga ik niet elke rit kijken of het nog zuiniger kan. Ik heb afgelopen weekend echt niet anders gereden dan normaal, dus met mijn rijgedrag vs. verbruik zit het wel prima, dan ga ik echt niet elke keer kijken of dat nog beter kan.

Toen ik nog ICE reed, heb ik bij elke (nieuwe) auto wel een periode gehad dat ik na het tanken het aantal liters tegenover het aantal gereden KM's op de "dagteller" vergeleek om mijn verbruik te bepalen (zelfs met tankpas), dat was dan meer om de baseline te bepalen, zodat je weet wat ongeveer het gemiddelde verbruik is. Daarna keek ik er niet meer naar, behalve dus in het buitenland. ;)
Sorry was niet mijn bedoeling om te cherry picken. En herkenbaar: ik hield bij nieuwe auto's het verbruik altijd netjes bij in Spritmonitor, maar op een gegeven moment geloof je het wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaLass
marcel3 schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 11:22:
[...]

Sorry was niet mijn bedoeling om te cherry picken. En herkenbaar: ik hield bij nieuwe auto's het verbruik altijd netjes bij in Spritmonitor, maar op een gegeven moment geloof je het wel.
offtopic:
No offense taken. ;)

Mijn advertenties op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leezer14
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 16-09 21:57
Phusebox schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 16:38:
Ik kom maar niet binnen de 480km range. Zie wel dat mijn bandenspanning op 3.0 bar staat overal en 2.5/2.6 is aanbevolen.
Ik quote even een wat ouder bericht. Ik merk dat ik ook niet hoger kom dan 450km (GT-Line RWD) range deze dagen. De bandenspanning is iets wat ik nergens goed (met zekerheid) kan terugvinden. Momenteel staat hij op 2.6 bij mij met koude banden). Ik hoor verschillende adviezen (2.4/2.6/2.7). Wat is jullie huidige spanning en ervaring tov de range?

[ Voor 6% gewijzigd door Leezer14 op 15-06-2022 11:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Leezer14 schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 11:35:
[...]

Ik quote even een wat ouder bericht. Ik merk dat ik ook niet hoger kom dan 450km (GT-Line RWD) range deze dagen. De bandenspanning is iets wat ik nergens goed (met zekerheid) kan terugvinden. Momenteel staat hij op 2.6 bij mij met koude banden). Ik hoor verschillende adviezen (2.4/2.6/2.7). Wat is jullie huidige spanning en ervaring tov de range?
Die van mij zijn 3.0, maar dat is wel 19" op de Plus.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
Leezer14 schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 11:35:
[...]

Hier staat exact wat de bandenspanning moet zijn, is altijd bij koude banden (20°C).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Phusebox schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 11:38:
[...]

Die van mij zijn 3.0, maar dat is wel 19" op de Plus.
Waarom zo veel boven spec?

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Zo kwam die van de dealer.
Nu staat er 2.6 en 2.9 bij maximum load trouwens. 0

[ Voor 12% gewijzigd door Phusebox op 15-06-2022 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwinus
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:05

alwinus

Tweaked

Phusebox schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 12:33:
[...]

Bij mij ook op 20". Heb eigenlijk banden altijd 10% boven spec. Maar heb het voor nu zo gelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
Phusebox schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 12:33:
[...]

Jep, mijn 20" zitten ook rond de 3 bar (zo geleverd door de dealer).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-09 13:21

The Wizard

Moderator Mobile
Ik verander altijd de bandenspanning als ie bij de garage/bandenboer is geweest, ze kijken daar nooit naar de druk en pompen een standaard ingestelde druk in. Je voelt het gelijk als ze de banden te hard hebben opgepompt. Ik zit altijd 0.1 of 0.2 bar boven de standaard druk.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
Hier mijn range na de heenreis naar grimaud en wat bezoekjes aan de supermarkt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JVHP9pC_LfAbz4CM_8D7zVgoCX0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qURTmy7VzKrMEuQSZnKMuR07.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-09 20:00
HappyDriver schreef op maandag 13 juni 2022 @ 16:54:
[...]

Dit herken ik wel. Ik ben supertevreden over de EV6 - het enige dat echt enorm tegenvalt is de kwaliteit van de lak. Ik heb de auto nu 6 maanden en circa 11000km gereden. Veel steenslag, krassen, krasjes, vegen etc. Ben echt voorzichtig met parkeren, sta bijna nooit portier aan portier geparkeerd. Of ik 'm nu met de hand was of door de (hypermoderne) wasstraat haal, iedere keer zie ik een achteruitgang in de lak. Zoveel slechter als ik dit vergelijk met voorgaande auto's (vooral VW's). Ik maak me echt wel zorgen wat de staat van de lak is, als ik 5 jaar verder ben en 'm ga inruilen. De auto is zwart, (Aurora Black Pearl), waarschijnlijk niet de makkelijkste kleur.

Ik heb er tijdens eerste garage bezoek (paar maanden terug) een melding van gemaakt. Zou worden doorgegeven aan importeur. Niets meer van gehoord. Ik voorzie een lastige discussie (tja, het zal de wasstraat wel zijn óf juist, tja u heeft 'm met de hand gewassen).
Ik ben benieuwd wat de dealer zegt. Ik heb een interstellar grey, en ik merk inderdaad dat ik regelmatig hele dunne krasjes in mijn lak zie, dit was vele malen minder met mijn e-Niro.

Steam

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EricEB
[...]

mmm....deze week op een dag ( ik overdrijf niet..)
-bij de P van Jumbo loopt oude man op mij af stelt vragen
-onderweg naar werk haal ik in, auto geeft gas haalt mij in en laat zich weer inhalen...duimpjes tegen de ramen aan
-na het werk staan er 2 collega's bij de auto...stond naast Polestar, kreeg allemaal vragen

blijf het vermakelijk vinden...zelfs na 8 maanden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizmoke
Joer schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 20:52:
[...]

Dus welke kleuren blijven er dan over. Heb zelf installer grey besteld.
Voor de GT-line, waar je al niet veel keuze hebt is eigenlijk de veiligste keuze Snow White Pearl en Runway red. Yacht blue zou ook nog kunnen en dan, vreemd genoeg moonscape (matte). Maar dan moet je hem wel goed onderhouden.

En dan voor de earth (belgië)
Dezelfde kleuren + urban yellow. Interstellar grey is ook donker, maar zal nog meevallen door de grote hoeveelheid metallic parts. Zeker beter dan gravity blue en aurora black.

Goede coating (laten) zetten, zorg voor dragen en eventueel polijsten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizmoke
Iemand de prijsstijgingen van de EV6 in België al gezien?
Zijn niet min, blij dat de mijne al besteld is.

Opties en packs zijn hetzelfde gebleven.

Air
58kWh RWD € 44.990 --> € 45.490
77,4kWh RWD € 48.990 --> € 49.490
Earth
77,4kWh RWD € 51.390 --> € 53.990
77,4kWh AWD € 54.890 --> € 57.490
GT-line
77,4kWh RWD € 54.690 --> € 59.090
77,4kWh AWD € 58.190 --> € 62.590

Zeker voor de GT-line, stevige prijsstijging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HappyDriver
  • Laatst online: 29-08 11:52
Gizmoke schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 15:44:
[...]

Goede coating (laten) zetten, zorg voor dragen en eventueel polijsten.
Ben nog steeds op zoek naar een paar warme aanbevelingen van goede detailers.

Naast Jurgh Car Detailing en Diverta Bella (dank daarvoor!), nog iemand goede suggesties?

Het liefst in de randstad (Rotterdam e.o.) maar als ik er een stukje voor moet rijden is het ook geen probleem (ik rij namelijk elektrisch :) )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anunnaki
  • Laatst online: 19:07
[...]

Ik heb idd nooit zoveel bekijks gehad als nu met de EV6 en wordt regelmatig aangesproken.

Denk door de kleur wit :+

Veel plezier ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnotherFruitcake
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:23
Gizmoke schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 15:45:

Zoveel kost, als de prijs tussen bestelling en aflevering niet wordt verhoogd, mijn GT ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizmoke
HappyDriver schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 16:57:
[...]

Ben nog steeds op zoek naar een paar warme aanbevelingen van goede detailers.

Naast Jurgh Car Detailing en Diverta Bella (dank daarvoor!), nog iemand goede suggesties?

Het liefst in de randstad (Rotterdam e.o.) maar als ik er een stukje voor moet rijden is het ook geen probleem (ik rij namelijk elektrisch :) )
Hiervoor kan ik je niet helpen, verkeerde land :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
Anunnaki schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 17:00:
[...]

Ik heb idd nooit zoveel bekijks gehad als nu met de EV6 en wordt regelmatig aangesproken.

Denk door de kleur wit :+

Veel plezier ermee!
Overal waar ik uitstap denk ik, wie komt er vragen stellen of kijken naar mijn ev6. Niemand, o wacht 1 keer op de parkeerplaats bij de supermarkt waren 2 personen de auto aan het bekijken. Toen ik dichterbij kwam maakte ik de kofferbak op afstand openen, rennen ze van schrik weg!!

Verder in 3 maanden tijd ben ik toch wel 1 keer door mijn buurman aangesproken dat ik een mooie auto heb.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Anunnaki
  • Laatst online: 19:07
De Ideale Man schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 17:28:
[...]

Overal waar ik uitstap denk ik, wie komt er vragen stellen of kijken naar mijn ev6. Niemand, o wacht 1 keer op de parkeerplaats bij de supermarkt waren 2 personen de auto aan het bekijken. Toen ik dichterbij kwam maakte ik de kofferbak op afstand openen, rennen ze van schrik weg!!

Verder in 3 maanden tijd ben ik toch wel 1 keer door mijn buurman aangesproken dat ik een mooie auto heb.
Je hebt zeker geen witte.... 8)
En die twee keken waarschijnlijk hoe ze ff snel je airbags eruit konden halen

[ Voor 6% gewijzigd door Anunnaki op 15-06-2022 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
Anunnaki schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 17:39:
[...]

Je hebt zeker geen witte.... 8)
En die twee keken waarschijnlijk hoe ze ff snel je airbags eruit konden halen
_O-

Nee geen witte maar een blauwe...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EricEB
De EV6 nu als duurtester bij Autoblog.

https://www.autoblog.nl/n...n-3358456#comment-5640831

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stoutski
stoutski schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 20:03:
[...]

Moet zeggen al m'n vorige auto's stonden op 21 graden en kwam nooit meer aan de knop.
Was altijd prima temperatuur.

Zou morgen eens m'n bbq thermometer mee nemen kijken hoe koud de lucht is.
Temperatuur is dus 4.7 graden snap wel dat m’n vingers koud worden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nH4oJFMFFdDgy-Me6T03O_ifa60=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9hjYamVFZnWg2hanZHoau3LD.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joer
Nou @Phusebox bestook hem met vragen 🤪🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
Heerlijk altijd, die anti EV reacties op autoblog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
EV6 weggebracht voor de trekhaak, deukjes in het dak, terugroepactie en nog wat kleine dingetjes.

Leenauto: een e-Soul. Na een uur rijden toch best knap hoe KIA alles in de EV6 naar een hoger niveau heeft getild (ja is ook een ander segment) wat betreft design, materiaal, afwerking en comfort.

Maar ook knap hoe op deze paar jaar oude e-Soul genoeg zaken zitten die beter werken:
- SCC werkt minder schokkerig
- Handen op het stuur waarschuwing maar 2x gehad, normaal op een uur rijden zeker 30 of 40 keer als het veel rechtdoor is.
- Audio, zal het niet beter noemen maar wel aangenamer om naar te luisteren. Als ik mijn auto ga ophalen ga ik eens in de showroom luisteren in een EV6 want het geluid bij mij is zo blikkerig en schel. Als ik de treble en mid helemaal omlaag draai is het nog te schel allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stoutski
Phusebox schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 18:21:
EV6 weggebracht voor de trekhaak, deukjes in het dak, terugroepactie en nog wat kleine dingetjes.

Leenauto: een e-Soul. Na een uur rijden toch best knap hoe KIA alles in de EV6 naar een hoger niveau heeft getild (ja is ook een ander segment) wat betreft design, materiaal, afwerking en comfort.

Maar ook knap hoe op deze paar jaar oude e-Soul genoeg zaken zitten die beter werken:
- Handen op het stuur waarschuwing maar 2x gehad, normaal op een uur rijden zeker 30 of 40 keer als het veel rechtdoor is.
- Audio, zal het niet beter noemen maar wel aangenamer om naar te luisteren. Als ik mijn auto ga ophalen ga ik eens in de showroom luisteren in een EV6 want het geluid bij mij is zo blikkerig en schel. Als ik de treble en mid helemaal omlaag draai is het nog te schel allemaal.
Misschien klinkt het geluid beter na de software update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dialmformumboju
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 08-11-2024
Gizmoke schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 15:45:
Iemand de prijsstijgingen van de EV6 in België al gezien?
Zijn niet min, blij dat de mijne al besteld is.

Opties en packs zijn hetzelfde gebleven.

Air
58kWh RWD € 44.990 --> € 45.490
77,4kWh RWD € 48.990 --> € 49.490
Earth
77,4kWh RWD € 51.390 --> € 53.990
77,4kWh AWD € 54.890 --> € 57.490
GT-line
77,4kWh RWD € 54.690 --> € 59.090

Zeker voor de GT-line, stevige prijsstijging.
Als ik naar de Earth kijk in de 'interactieve prijslijst' zit de warmtepomp en het 'lounge pack' er nu wel standaard op, deze waren voordien opties.

Zie: https://viewer.ipaper.io/...celist/kiaev6benl/?page=2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizmoke
dialmformumboju schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 18:40:
[...]

Als ik naar de Earth kijk in de 'interactieve prijslijst' zit de warmtepomp en het 'lounge pack' er nu wel standaard op, deze waren voordien opties.

Klopt, de dealer zei dat de configurator op de site nog niet juist was. Je kon er nog betalende opties aanduiden die nu standaard zijn. Dus de prijs is wel gestegen, maar in die stijging zitten nu opties bij die standaard zijn.

Ik heb geluk, ik heb de GT-line besteld zonder driver assist pack en zal dat er nu wel bij krijgen. Als ik een glazen bol had gehad had ik de warmtepomp en premium pack ook niet besteld >:)

De interactieve folder is inderdaad wel al aangepast:
https://viewer.ipaper.io/...celist/kiaev6benl/?page=2

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VKusqJ8vQmX5A4fouoYzdCdqLFQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/8loTs2ax1DjrGxPdLcVnQ64T.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
stoutski schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 18:35:
[...]

Misschien klinkt het geluid beter na de software update.
Die heb ik al gehad. Enige update die nog rest is de terugroepactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini-me
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Gizmoke schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 18:44:
[...]

Klopt, de dealer zei dat de configurator op de site nog niet juist was. Je kon er nog betalende opties aanduiden die nu standaard zijn. Dus de prijs is wel gestegen, maar in die stijging zitten nu opties bij die standaard zijn.

Ik heb geluk, ik heb de GT-line besteld zonder driver assist pack en zal dat er nu wel bij krijgen. Als ik een glazen bol had gehad had ik de warmtepomp en premium pack ook niet besteld >:)

De interactieve folder is inderdaad wel al aangepast:
https://viewer.ipaper.io/...celist/kiaev6benl/?page=2

[Afbeelding]
Blijkbaar zit Premium pack nu standaard op de GT-Line? Ik had geen Meridian sound system en HUD besteld maar vraag me af of dat wel komt op mijn levering voor November (ik neem aan dat het een MY23 zal worden). Enig idee wat de impact is op het zakelijk lease budget? Kan de prijs verhoogd worden met als gevolg dat mijn bestelde wagen ineens boven budget raakt?

Ik zal het ook eens navragen bij mijn dealer (Gilcon).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingOfNorway
  • Laatst online: 24-06 11:32
Phusebox schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 18:21:

Ik heb de regen op auto gezet en de remkracht op middel ipv max. Sindsdien ben ik erg tevreden met hoe de SCC remt. Ik heb niet meer het idee dat er telkens een noodstop moet worden gemaakt als ik in de file rij. Sinds een paar weken rij ik elke werkdag van Almere naar Apeldoorn en terug. Dat is een flink stuk snelweg met bij Barneveld altijd wel remmend verkeer. En vanaf Kootwijk een heel stuk 80 km optocht rijden. SCC werkt op dat hele stuk naar volle tevredenheid.

Handen op het stuur waarschuwing krijg ik zo nu en dan, omdat ik eigenlijk altijd wel actief meestuur.

Ik heb mijn audio op Authentic staan en verder niks aangepast. Het geluid is prima en zeker niet blikkerig. Maar dat is natuurlijk smaak gebonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
KingOfNorway schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 19:42:
[...]

Ik heb de regen op auto gezet en de remkracht op middel ipv max. Sindsdien ben ik erg tevreden met hoe de SCC remt. Ik heb niet meer het idee dat er telkens een noodstop moet worden gemaakt als ik in de file rij. Sinds een paar weken rij ik elke werkdag van Almere naar Apeldoorn en terug. Dat is een flink stuk snelweg met bij Barneveld altijd wel remmend verkeer. En vanaf Kootwijk een heel stuk 80 km optocht rijden. SCC werkt op dat hele stuk naar volle tevredenheid.

Handen op het stuur waarschuwing krijg ik zo nu en dan, omdat ik eigenlijk altijd wel actief meestuur.

Ik heb mijn audio op Authentic staan en verder niks aangepast. Het geluid is prima en zeker niet blikkerig. Maar dat is natuurlijk smaak gebonden.
Ik wil niet roepen dat ik weer denk dat er iets mis is met mijn auto maar het geluid in de e-Soul is echt veel voller. Minder gedetailleerd wellicht maar veel aangenamer.

In de EV6 zet ik regelmatig de muziek uit omdat het gewoon echt onaangenaam is om naar te luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalHombre
  • Laatst online: 14-09 18:34
dialmformumboju schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 18:40:
[...]

Wat ik me nu afvraag, ik heb vorige week een Earth AWD met Drive Assist Pack en Lounge Pack besteld. Maar geen warmtepomp. Als mijn wagen volgend jaar rond de maand mei in productie gaat, zou er dan toch een warmtepomp gemonteerd worden of is dat ijdele hoop?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
DigitalHombre schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 20:16:
[...]

Wat ik me nu afvraag, ik heb vorige week een Earth AWD met Drive Assist Pack en Lounge Pack besteld. Maar geen warmtepomp. Als mijn wagen volgend jaar rond de maand mei in productie gaat, zou er dan toch een warmtepomp gemonteerd worden of is dat ijdele hoop?
Zou er niet vanuit gaan, maar als je alsnog een warmtepomp wil waarom ga je dan niet even met de verkopende dealer praten om eventueel je bestelling aan te passen.
Lijkt me sterk dat dat niet meer kan, je auto gaat voorlopig toch nog niet in productie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel3
Phusebox schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 19:56:
[...]

Ik wil niet roepen dat ik weer denk dat er iets mis is met mijn auto maar het geluid in de e-Soul is echt veel voller. Minder gedetailleerd wellicht maar veel aangenamer.

In de EV6 zet ik regelmatig de muziek uit omdat het gewoon echt onaangenaam is om naar te luisteren.
Heb je al eens bij de dealer in een demo geluisterd? Zo moet je toch vrij eenvoudig kunnen horen of het echt aan die van jou ligt.
Hier geen klachten over de standaard audio in de Air. Niets bijzonders, maar zeker niet blikkerig of onaangenaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
marcel3 schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 21:00:
[...]

Heb je al eens bij de dealer in een demo geluisterd? Zo moet je toch vrij eenvoudig kunnen horen of het echt aan die van jou ligt.
Hier geen klachten over de standaard audio in de Air. Niets bijzonders, maar zeker niet blikkerig of onaangenaam.
Ga ik morgen doen als ik de auto weer ga ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizmoke
Mini-me schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 19:42:
[...]

Blijkbaar zit Premium pack nu standaard op de GT-Line? Ik had geen Meridian sound system en HUD besteld maar vraag me af of dat wel komt op mijn levering voor November (ik neem aan dat het een MY23 zal worden). Enig idee wat de impact is op het zakelijk lease budget? Kan de prijs verhoogd worden met als gevolg dat mijn bestelde wagen ineens boven budget raakt?

Ik zal het ook eens navragen bij mijn dealer (Gilcon).
Geen idee, mijn wagen is privé, heb voor alle zekerheid de dealer gecontacteerd en die zei me dat ik geluk had, aangezien ik het driver assist pack niet gekozen heb ga ik dit nu wel krijgen aan de prijs die op bestelbon staat (want er zijn merken die de stijging doorrekenen.
Had ik glazen bol gehad dan ik ook de warmptepomp en premium pack niet genomen ;)

Door de moonscape mappe kleur is mijn levering maar voorzien najaar 2023 in slechtste geval. Straks krijg ik nog MY24 ... 8)7
Pagina: 1 ... 163 ... 446 Laatste

Let op:
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.

Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic