Bizarre waarden vanuit mijn perspectief. Zit hier met een GT-line AWD op gemiddeld 20. Heb de auto pas net 3 weken, dus de nieuwigheid (en het doortrappen) is er nog niet vanaf. Maar heb geen flauw idee hoe ik ooit op 13/14 uit zou moeten komen.marcel3 schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 12:28:
[...]
Ah OK, dan wordt het verschil al beter verklaarbaar. Moet wel zeggen dat ik de app nog niet helemaal doorgrond op dit gebied. Ik zie nu een average consumption van 13.78 en een van 13.35.
Maar ik doe mijn best ook niet echt, zie er ook niet echt de toegevoegde waarde van in. Rij ongeveer 1000km per maand en denk dat als ik mijn best doe, zou het gemiddelde kunnen dalen naar 17kWh/100km ipv 20. Maar dat scheelt met 1000km slechts 30kWh per maand. Dat is €7.50 per maand. Stel het verbruik zou omlaag gaan naar 14 (extreem veel lager vanaf waar ik nu zit), dan is dat nog maar €15 per maand. Houd dit voor jezelf ook in de gaten als je je helemaal suf piekert waarom je verbruik hoog of laag is. Naar mijn idee is het enkel bij een zeer lange trip naar het buitenland relevant omdat je dan minder vaak hoeft te snelladen en dus sneller op je bestemming bent.
Betaal hier €800 pm aan de private leasemaatschappij, €10000 per jaar. Als ik dus heel erg mijn best doe, zijn mijn brandstofkosten per jaar €100 lager of hoger. Dat vind ik een verwaarloosbaar verschil. Overigens als je de auto privé rijdt dan zijn je vaste lasten inclusief afschrijving ed ook minimaal €500 per maand.
(verder snap ik ook wel dat het leuk is om de auto zo zuinig mogelijk te rijden. Maar mijn verhaal is een beetje bedoeld om eea in perspectief te plaatsen).
Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q