In de nacht van donderdag op vrijdag had ik mijn EV6 weer eens tot 100% opgeladen ipv 90%, omdat er een weekend met meer KM's voor de deur stond. Een beetje extra range is dan nooit verkeerd.

Beginstand toen ik vrijdagmorgen in de auto stapte:
- Accu : 100%
- Range : 539KM
Ergens onderweg hebben we de 50% aangetikt, dus mijn vrouw was zo aardig om even een foto te maken terwijl ik de wagen tussen de witte lijnen hield.
- Accu : 50%
- Range : 249KM
In de 50% verbruik hebben we 260KM gereden. Als we die bovenop de nog beschikbare range optellen, komen we uit op 509KM, een verschil van 30KM range t.o.v. de aangegeven range bij vertrek.
Het weekend is geeindigd met nog 29% over in de accu.
- Accu : 29%.
- Range : 137KM.
In de 21% verbruik hebben we 94KM gereden. Als we die bovenop de nog beschikbare range optellen, komen we uit op 231KM, een verschil van 18KM range t.o.v. de aangegeven range bij 50%.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/rheyZmqzIdryCCBu9ZsKyH26.jpg?f=user_large)
(Ja, ik moet nodig mijn auto weer eens stofvrij maken..

)
Aan het eind van de rit heb ik dus 71% van de accucapaciteit gebruikt afgelopen weekend, in die 71% heb ik 354KM gereden. Als ik die doorreken naar 100% kom ik op 499KM range uit, een verschil van 40KM t.o.v. de opgegeven range bij vertrek.
Condities tijdens het rijden:
- Geen extreme weersomstandigheden.
- 75% met 2 personen gereden, 25% met 3 personen en 1 hond.
- Airco heeft de gehele tijd aangestaan op "Driver Only", op 20 graden.
- Snelweg +/- 75%, voornamelijk met de cruise control op 105KM/u.
- Provinciale weg +/- 20%, veel 80KM/u wegen, een enkele 60KM/u
- Stad +/- 5%, 50KM/u en 30KM/u
Uiteindelijk die 10% extra dus niet nodig gehad.