Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarman
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
jefjef schreef op zondag 12 juni 2022 @ 01:30:
Ik weet dat anderen hetzelfde probleem met het laden via CCS hebben als ik. Ik moet bij het laden via CCS langs de snelweg de stekker echt goed aandrukken en iets naar boven voordat deze gaat laden. Hoe hebben anderen dit opgelost? Is het op te lossen door de garage?
Onlangs ergens een video van gezien.
Blijkt te komen doordat bij de stekkers van de laadpalen, dit geval Ionity in Duitsland, de communicatiepennen net te kort zijn waardoor ze geen verbinding of net de verbinding met de auto verliezen.
De stekker iets omhooghouden lost dit dan op.
Krijg dus de indruk dat dit niet aan de aansluiting van de auto zelf ligt.

ENYAQ SPORTLINE 210kW MY25 ( voorheen: KIA EV6 GT-Line 77,4 RWD MY23)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
Phusebox schreef op zondag 12 juni 2022 @ 06:07:
Wat is bij jullie met dit weer het verlies van de accu als ie stil staat? Ik heb het een paar keer in de gaten gehouden en het lijkt hier 1-2% per 24 uur te zijn.
1 á 2% per 24 uur afname zou gigantisch veel zijn.
Ik denk dat deze afname inderdaad kan komen door balancing van de accucellen zoals @roelwillems al aangaf.
De normale degradatie die Hyundai gemiddeld aangeeft is rond de 3% per maand bij stilstand, maar ook dat is een gemiddelde waar ze nog niet helemaal zicht op hebben.
Onderstaand best een interessant stukje uit Autoweek hierover.

Zelfontlading
"Zowel Audi als Hyundai laat weten dat de zelfontlading van een hoogspanningsaccu vrij marginaal is. Audi houdt het op zo'n één á twee procent afname van de geladen capaciteit per maand. Hyundai schat bij een lithium-ionaccu ongeveer drie procent afname per maand, maar een officieel cijfer is volgens Hyundai niet echt te geven. In de praktijk zal dit dus niet snel problemen opleveren. Het is volgens Audi wel sterk afhankelijk van de ladingstoestand van de accu. Hyundai onderstreept dit. Bij langdurige stilstand van het voertuig adviseren ze bij Hyundai de accu tot minimaal 40 procent op te laden. Wanneer de batterijlading 20 procent of minder is, raden ze aan de accu van een EV op te laden of als het een hybride betreft de motor te starten totdat de accu 40 procent lading heeft bereikt."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:26
Solarman schreef op zondag 12 juni 2022 @ 08:05:
[...]

1 á 2% per 24 uur afname zou gigantisch veel zijn.
Ik denk dat deze afname inderdaad kan komen door balancing van de accucellen zoals @roelwillems al aangaf.
De normale degratie die Hyundai gemiddeld aangeeft is rond de 3% per maan bij stilstand, maar ook dat is een gemiddelde waar ze nog niet helemaal zicht op hebben.
Onderstaand best een interessant stukje uit Autoweek hierover.

Zelfontlading
"Zowel Audi als Hyundai laat weten dat de zelfontlading van een hoogspanningsaccu vrij marginaal is. Audi houdt het op zo'n één á twee procent afname van de geladen capaciteit per maand. Hyundai schat bij een lithium-ionaccu ongeveer drie procent afname per maand, maar een officieel cijfer is volgens Hyundai niet echt te geven. In de praktijk zal dit dus niet snel problemen opleveren. Het is volgens Audi wel sterk afhankelijk van de ladingstoestand van de accu. Hyundai onderstreept dit. Bij langdurige stilstand van het voertuig adviseren ze bij Hyundai de accu tot minimaal 40 procent op te laden. Wanneer de batterijlading 20 procent of minder is, raden ze aan de accu van een EV op te laden of als het een hybride betreft de motor te starten totdat de accu 40 procent lading heeft bereikt."
Hij is niet aangesloten dus balanceren van de cellen lijkt me niet van toepassing.

De accu was anderhalve dag geleden 46% en dat zou volgens wat ik heb begrepen zijn vrij dicht bij ideaal liggen voor een accu wanneer niet in gebruik.
Nu is de accu 43% na ca. 36 uur stilstaan.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
Phusebox schreef op zondag 12 juni 2022 @ 08:08:
[...]

Hij is niet aangesloten dus balanceren van de cellen lijkt me niet van toepassing.

De accu was anderhalve dag geleden 46% en dat zou volgens wat ik heb begrepen zijn vrij dicht bij ideaal liggen voor een accu wanneer niet in gebruik.
Dat is vrij abnormaal, er zou dan inderdaad iets niet goed kunnen zijn.
Tijdelijk de degratie gaan bijhouden en vastleggen maar dan wel proberen onder gelijke condities zoals temperatuur.
Mocht dit elke keer zo zijn kun je dit voorleggen bij de dealer.

Nog even opgemerkt dat de zelfontlading tussen de 10 en 30 graden C ongeveer vergelijkend is, pas onder de 10 graden gaat de zelfontlading groter worden.

[ Voor 10% gewijzigd door Solarman op 12-06-2022 08:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 18:04
Bij een (vermoedelijke) hoge zelfontlading lijkt het me goed om na te gaan dat er geen schema’s voor koeling/ verwarming actief zijn. Ook regelmatig “spelen” met de Kia app zal er denk ik voor zorgen dat er iets aan energie van de HV batterij verbruikt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Franciesco schreef op zondag 12 juni 2022 @ 09:16:
Bij een (vermoedelijke) hoge zelfontlading lijkt het me goed om na te gaan dat er geen schema’s voor koeling/ verwarming actief zijn. Ook regelmatig “spelen” met de Kia app zal er denk ik voor zorgen dat er iets aan energie van de HV batterij verbruikt wordt.
Nope geen schema's aanstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelwillems
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-08 19:56
Phusebox schreef op zondag 12 juni 2022 @ 08:08:
[...]

Of de EV6 ook zonder aangesloten te zijn de cellen balanceert weet ik niet, maar op zich kan een EV prima zonder aangesloten zijn het accupakket onderhouden. Dit door o.a. deel van de cellen wat te ontladen tot niveau van de cellen die gebalanceerd moeten worden zodat het hele pakket tijdens de eerst volgende laadbeurt weer netjes in balans geladen kan worden.

Ik vermoed dat de EV6 dit doet, want heb zelf ook wel eens (sporadisch) gezien dat er 1 tot 2 procent over 24 uur ontladen was. En dat tot nu toe alleen maar bij relatief hoge SoC (zo ongeveer >80%, maar exact heb ik dat niet bijgehouden).

Alternatieve verklaring zou koeling v.s. batterij kunnen zijn. Als de auto in de volle zon staat en de accu te warm dreigt te worden kan de BMS gaan koelen waarvoor accucapaciteit wordt gebruikt als de auto niet aan de lader zit. Of de EV6 dit doet weet ik ook niet, maar dat schijnt wel het geval te zijn bij Tesla’s.

[ Voor 13% gewijzigd door roelwillems op 12-06-2022 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizmoke
  • Laatst online: 26-08 20:39
Alcantara of suede?

Ik heb enkele weken geleden een GT-line besteld met nog een heel lange wachttijd voor de boeg.

Deze had volgens mijn bestelbon, de folder en de configurator toen. Zwart suede en vegan leder stoelen.
Nu kijk ik op de website en is dit in de configurator veranderd naar Alcantara en Vegan kunstleder.

Nu is volgens mijn suede een natuurproduct en vegan leder een gerecycleerd echt leder.
Alcantara is geen natuurproduct en nu is het vegan leer ook kunstleder geworden.

Grote verschillen of verwaarloosbaar?

Btw, wat zijn de betere reinigers/protectors voor alcantara/suede?

Kan bv een Dodo juice Fibre Reviver Fabric and Suede Cleaner dan ook gebruikt worden op alcantara?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pvHtBVfbEhIMAoC7o3lbhUtCdvQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/sEILdgdDE0u7ojKDIPghxVBE.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KbNCGav_wO9-EEOzr1h6C-MU-3Q=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/FTrOqEuhGdoCCG3W4WOk5zVd.png?f=user_large

[ Voor 4% gewijzigd door Gizmoke op 12-06-2022 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 19-04 12:19
De Ideale Man schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 22:46:
[...]

Het probleem waar ik tegen aan loop met de draadloos opladen van de telefoon in de Plus, dat oplader en de telefoon na 10 min al knetter heet zijn dat hij niet meer oplaad en gaat piepen. Nou ja oplaad, niet meer langzaam leeg loopt ipv snel leeglopen.
Als je niet veel aan hebt staan zal het nog wel meevallen. Ik gebruik zelf aawireless en obd en abrp.
Ik heb nu van die viltjes die je onder je stoelen plakt op het hoesje geplakt om de telefoon niet rechtstreeks op de lader te leggen. Kijken of dat werkt.
Das balen dat ie zo snel heet word. Maar goed mogelijk omdat je een aantal programma’s hebt draaien en opladen ter gelijk.

Deze had jij volgens mij toch zelf ingebouwd? zo ja waarom heb je dan niet eentje ingebouwd met ventilatortje er onder??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anunnaki
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19:07
De Ideale Man schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 22:46:
[...]
Als je niet veel aan hebt staan zal het nog wel meevallen. Ik gebruik zelf aawireless en obd en abrp.
Denk dat we er inmiddels ook vanuit kunnen gaan dat dit 1 van de redenen is waarom ze geen draadloos AC en AA ingebouwd hebben in combinatie met draadloos laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
Misschien wel een leuke app voor de Duitse snelwegen die de laagste prijzen weer geeft. Je kan kiezen voor elektrisch of brandstof. Alleen kan je nu niks zien in de app omdat we in NL zitten. Maar kan wel handig zijn voor de laagste prijs om te laden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joer
Clever-tanken heet de app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
Anunnaki schreef op zondag 12 juni 2022 @ 11:21:
[...]

Denk dat we er inmiddels ook vanuit kunnen gaan dat dit 1 van de redenen is waarom ze geen draadloos AC en AA ingebouwd hebben in combinatie met draadloos laden.
Het word gewoon te heet. Dan hadden kunnen kiezen om een usb Poort te maken op de plek waar je je telefoon kan leggen zodat je een korte kabel kan gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BelPhil
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 14-09 11:01
Voor de mensen met kinderen: Het is oppassen geblazen met de ramen achteraan: YouTube: Einklemmschutz Kia EV6 | Ioniq 5

Hopelijk wordt dit in MY23 verholpen want ik heb gelezen dat de ramen achteraan dan op dezelfde manier werken als de ramen vooraan dus dat je de knop om het raam open of dicht te doen niet meer moet inhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 26-07 15:09
Joer schreef op zondag 12 juni 2022 @ 11:14:
[...]

Das balen dat ie zo snel heet word. Maar goed mogelijk omdat je een aantal programma’s hebt draaien en opladen ter gelijk.

Deze had jij volgens mij toch zelf ingebouwd? zo ja waarom heb je dan niet eentje ingebouwd met ventilatortje er onder??
Nee deze heb ik laten inbouwen door de dealer. Helaas is dit zonder ventilatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anunnaki
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19:07
De Ideale Man schreef op zondag 12 juni 2022 @ 12:01:
[...]

Kan je hem nu ook handmatig uitschakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
De Ideale Man schreef op zondag 12 juni 2022 @ 12:01:
[...]

Is dat degene die je via Kia zelf hebt besteld??

Misschien is dit wel wat om zelf te plaatsen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J9YGjtirr02A0sZgDcuks-Z71Ns=/x800/filters:strip_exif()/f/image/6LOJhZBdPYGZVzNf8rgwceTa.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V2vVmWKep9jzZ6Z4ElvXuVm3dok=/x800/filters:strip_exif()/f/image/78PCRDTCiRSRwLRJeKAQFqR0.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
Of deze:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V2vVmWKep9jzZ6Z4ElvXuVm3dok=/x800/filters:strip_exif()/f/image/78PCRDTCiRSRwLRJeKAQFqR0.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5eSPtNOHDACGo69lfrMbWAF7bPY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/eXpir9mAO4oLBN9Poanmfgbr.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAuutB
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 19:49
Solarman schreef op zondag 12 juni 2022 @ 07:55:
[...]

Onlangs ergens een video van gezien.
Blijkt te komen doordat bij de stekkers van de laadpalen, dit geval Ionity in Duitsland, de communicatiepennen net te kort zijn waardoor ze geen verbinding of net de verbinding met de auto verliezen.
De stekker iets omhooghouden lost dit dan op.
Krijg dus de indruk dat dit niet aan de aansluiting van de auto zelf ligt.
Zou het vrouwtje ook te diep kunnen liggen, waardoor het wel een probleem aan de auto is?

Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Anunnaki schreef op zondag 12 juni 2022 @ 12:09:
[...]

Kan je hem nu ook handmatig uitschakelen?
Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-09 17:57
UberAmoeba schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 23:39:
[...]

Heb ik ook een keer gehad. Na parkeren en op slot doen was het bij volgende keer rijden pas weg. Erg vaag.
Het was vandaag inderdaad ook gewoon weer weg.

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tolga07
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 22:34
MrBlueEyes schreef op zondag 12 juni 2022 @ 13:05:
[...]

Het was vandaag inderdaad ook gewoon weer weg.
Volgens mij was een workaround om de map tevoorschijn te halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
HansAuutB schreef op zondag 12 juni 2022 @ 12:40:
[...]

Zou het vrouwtje ook te diep kunnen liggen, waardoor het wel een probleem aan de auto is?
Sorry @HansAuutB, ik bedoelde ook de females.
De pennen zitten in de auto en de females in de stekker van de kabel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• marcel3
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20:35
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/be7noCupvUpGfQFCjv6mnpY2gGk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nifVeDu6M3UksPXgsDmHH6Dz.jpg?f=fotoalbum_large

58 kWh 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 22:44
Heeft de EV6 eigenlijk ook een SD-kaart slot voor data, zoals muziek?

Catch my drift?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:21

The Wizard

Moderator Mobile
DaMenaz schreef op zondag 12 juni 2022 @ 21:15:
Heeft de EV6 eigenlijk ook een SD-kaart slot voor data, zoals muziek?
Nee :)

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

BelPhil schreef op zondag 12 juni 2022 @ 11:55:
Voor de mensen met kinderen: Het is oppassen geblazen met de ramen achteraan: YouTube: Einklemmschutz Kia EV6 | Ioniq 5

Hopelijk wordt dit in MY23 verholpen want ik heb gelezen dat de ramen achteraan dan op dezelfde manier werken als de ramen vooraan dus dat je de knop om het raam open of dicht te doen niet meer moet inhouden.
Dat lijkt me precies waarom de achterkant die beveiliging niet heeft, omdat ze alleen met continue gebruikersinvoer dicht gaan. Vind het een beetje spijkers op laag water, of nu ja, wortels dan.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Gizmoke schreef op zondag 12 juni 2022 @ 11:07:

Nu is volgens mijn suede een natuurproduct en vegan leder een gerecycleerd echt leder.
Alcantara is geen natuurproduct en nu is het vegan leer ook kunstleder geworden.
Vegan leder is nooit een dierlijk product, dan kan het immers nooit vegan zijn. Het suède zal ook geen variant zijn geweest die dierlijke producten bevatte. Alcantara is ook een suède-stof, maar gemaakt zonder leder. Verschil zal verwaarloosbaar zijn.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Franciesco
Ook ik kan toetreden tot de club van 500+ ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/28xNggYMXYSVnYz4_Ky8HgC3Tss=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1pZbezLntJwimSR5j25mfuOS.jpg?f=fotoalbum_large

Ik weet het: het zegt niet dat ik de 500km daadwerkelijk kan halen, maar leuk is het toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 22:44
FirePuma142 schreef op zondag 12 juni 2022 @ 21:27:
[...]

Vegan leder is nooit een dierlijk product, dan kan het immers nooit vegan zijn. Het suède zal ook geen variant zijn geweest die dierlijke producten bevatte. Alcantara is ook een suède-stof, maar gemaakt zonder leder. Verschil zal verwaarloosbaar zijn.
Het vegan ‘leer’ in de EV6 is gemaakt van… PET-flessen. 111 flessen van 500cc om precies te zijn zijn verwerkt tot ‘leer’. Bij het stuur kun je het ook goed merken vind ik. Die voelde niet prettig aan bij de proefrit in een GT-line vond ik. Heel papier-achtig.

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Laatst online: 12-09 14:51
M'n werknemer heeft vorige week z'n EV6 opgehaald, Yacht Blue. Dikke bak hoor (veel te dik voor hem om eerlijk te zijn maar oke :P ). Hij heeft de Plus versie en daar staat bij uitrusting dat V2L bij en er zit ook een stopcontact in de auto, maar je kon toch ook met een adapter bij de laadpoort apparatuur aansluiten? Die adapter zit er echter niet bij. Klopt dat wel?

Ook zaten er op de auto, met name de achterkant al erg veel krasjes. Beetje die swirl krassen die je ook hebt als je de wasstraat in gaat. Meer mensen dit gehad? Op zich is het nou ook weer niet heel erg... uiteindelijk komen die krasjes toch wel want hij rijdt ook gewoon de wasstraat in maar het is wel een beetje vreemd bij een splinternieuwe auto.

Oh en nog één vraagje. Ik heb een Tesla Wall Box hier op kantoor (1x32A) en die werkte altijd op alle soorten auto's maar bij de EV6 leek het één keer goed te gaan maar nu detecteert hij de EV6 niet meer en laadt ook niet. Beetje googlen las ik iets over legacy mode inschakelen op de wall box maar ik vind het toch apart. Andere mensen dit ook meegemaakt?

[ Voor 20% gewijzigd door YoshiBignose op 13-06-2022 09:45 ]

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phusebox
YoshiBignose schreef op maandag 13 juni 2022 @ 09:43:
M'n werknemer heeft vorige week z'n EV6 opgehaald, Yacht Blue. Dikke bak hoor (veel te dik voor hem om eerlijk te zijn maar oke :P ). Hij heeft de Plus versie en daar staat bij uitrusting dat V2L bij en er zit ook een stopcontact in de auto, maar je kon toch ook met een adapter bij de laadpoort apparatuur aansluiten? Die adapter zit er echter niet bij. Klopt dat wel?

Ook zaten er op de auto, met name de achterkant al erg veel krasjes. Beetje die swirl krassen die je ook hebt als je de wasstraat in gaat. Meer mensen dit gehad? Op zich is het nou ook weer niet heel erg... uiteindelijk komen die krasjes toch wel want hij rijdt ook gewoon de wasstraat in maar het is wel een beetje vreemd bij een splinternieuwe auto.
Is pas 38x gevraagd, en zelfs paar dagen geleden nog.

De V2L adapter zit meestal in de tas waar de granny charger in zit (onderin in een apart tasje).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wheye
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 06-09 00:04
Ik kan dit beamen, het bereik valt me niks tegen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Laatst online: 12-09 14:51
Phusebox schreef op maandag 13 juni 2022 @ 09:46:
[...]

Is pas 38x gevraagd, en zelfs paar dagen geleden nog.

De V2L adapter zit meestal in de tas waar de granny charger in zit (onderin in een apart tasje).
Ja had ik gelezen, maar ik ging er vanuit dat we niet zo scheel waren geweest. Toch wel want hij zit er inderdaad verstopt :X

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViWe
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 13-05 20:38
Voor de ABRP gebruikers....
Ik heb sinds gisteren Premium aangezet, nu op trial, over twee weken vakantie. Ik krijg nu geen connectie meer met de OBD dongle. Deed het in Standard wel...
Na het connecteren (keurig allemaal groene vinkjes) kan ik alleen uit dat scherm met het Android pijltje terug (dus geen app vinkje), dan lijkt hij de connectie niet op te slaan. Bug of doe ik iets raar?
(Ook gemeld in de ABRP bug tracker natuurlijk)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peetman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:40

Peetman

Tjah....

YoshiBignose schreef op maandag 13 juni 2022 @ 10:32:
[...]

Ja had ik gelezen, maar ik ging er vanuit dat we niet zo scheel waren geweest. Toch wel want hij zit er inderdaad verstopt :X
Het is in ieder geval duidelijk waar je met je EV6 de drugs (en andere contraband) kan verstoppen >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Franciesco
DaMenaz schreef op zondag 12 juni 2022 @ 22:11:
[...]

Het vegan ‘leer’ in de EV6 is gemaakt van… PET-flessen. 111 flessen van 500cc om precies te zijn zijn verwerkt tot ‘leer’. Bij het stuur kun je het ook goed merken vind ik. Die voelde niet prettig aan bij de proefrit in een GT-line vond ik. Heel papier-achtig.
Grappig hoe mensen dingen anders ervaren: ik ben een Nappa lederen BMW M-stuurwiel gewend en heb nu sinds een paar weken een EV6 GT-line. Uiteraard is het gevoel anders, maar het stuurwiel van de GT-line vind ik zowel qua formaat als materiaalgebruik lekker in de hand liggen.
Toegegeven: ik heb er nog niet mee gereden met 30+ graden buitentemperatuur.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• DaLass
  • Laatst online: 16:28
In de nacht van donderdag op vrijdag had ik mijn EV6 weer eens tot 100% opgeladen ipv 90%, omdat er een weekend met meer KM's voor de deur stond. Een beetje extra range is dan nooit verkeerd. :)
Beginstand toen ik vrijdagmorgen in de auto stapte:

- Accu : 100%
- Range : 539KM

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h6bRgQVOlhj8Bgkwtt3CZaKFKZg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SA6aP7Sd3t4NnYfPd66DAuDO.jpg?f=fotoalbum_large

Ergens onderweg hebben we de 50% aangetikt, dus mijn vrouw was zo aardig om even een foto te maken terwijl ik de wagen tussen de witte lijnen hield.

- Accu : 50%
- Range : 249KM

In de 50% verbruik hebben we 260KM gereden. Als we die bovenop de nog beschikbare range optellen, komen we uit op 509KM, een verschil van 30KM range t.o.v. de aangegeven range bij vertrek.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/37UX2TnhvKdYDYWyu8LsBgNXuZ0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OnasdimpH0InnXSudbXghzMj.jpg?f=fotoalbum_large

Het weekend is geeindigd met nog 29% over in de accu.

- Accu : 29%.
- Range : 137KM.

In de 21% verbruik hebben we 94KM gereden. Als we die bovenop de nog beschikbare range optellen, komen we uit op 231KM, een verschil van 18KM range t.o.v. de aangegeven range bij 50%.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9LQkmdhW29sFWXKMs-SLS5ILidA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/rheyZmqzIdryCCBu9ZsKyH26.jpg?f=user_large
(Ja, ik moet nodig mijn auto weer eens stofvrij maken.. O-) )

Aan het eind van de rit heb ik dus 71% van de accucapaciteit gebruikt afgelopen weekend, in die 71% heb ik 354KM gereden. Als ik die doorreken naar 100% kom ik op 499KM range uit, een verschil van 40KM t.o.v. de opgegeven range bij vertrek.

Condities tijdens het rijden:
- Geen extreme weersomstandigheden.
- 75% met 2 personen gereden, 25% met 3 personen en 1 hond.
- Airco heeft de gehele tijd aangestaan op "Driver Only", op 20 graden.
- Snelweg +/- 75%, voornamelijk met de cruise control op 105KM/u.
- Provinciale weg +/- 20%, veel 80KM/u wegen, een enkele 60KM/u
- Stad +/- 5%, 50KM/u en 30KM/u

Uiteindelijk die 10% extra dus niet nodig gehad. :)

Mijn advertenties op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fabian-69
  • Laatst online: 08-10-2023
Wheye schreef op maandag 13 juni 2022 @ 10:00:
[...]

Ik kan dit beamen, het bereik valt me niks tegen!
Wij zitten op 308 km met 80%. (Na 1 week 58kwu AIR RWD bezit)

[ Voor 3% gewijzigd door Fabian-69 op 13-06-2022 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:19
Meer mensen die het probleem hebben dat het thuis adres ineens is verdwenen? Ik heb regelmatig dat ik navigatie instellingen kwijt raak, vandaag was dus ineens het thuis adres weg, verder kreeg ik ook hele vage route suggesties in verband met file maar die was allang opgelost. Dan moet je de route annuleren en opnieuw invoeren... herberekenen blijft de oorspronkelijk route dan stug vermijden. ik hoop dat Kia dit soort dingen toch wel gaat verbeteren en hopelijk al in de komende update. Hoewel early june inmiddels al mid june geworden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Freezhost schreef op maandag 13 juni 2022 @ 14:06:
Meer mensen die het probleem hebben dat het thuis adres ineens is verdwenen? Ik heb regelmatig dat ik navigatie instellingen kwijt raak, vandaag was dus ineens het thuis adres weg, verder kreeg ik ook hele vage route suggesties in verband met file maar die was allang opgelost. Dan moet je de route annuleren en opnieuw invoeren... herberekenen blijft de oorspronkelijk route dan stug vermijden. ik hoop dat Kia dit soort dingen toch wel gaat verbeteren en hopelijk al in de komende update. Hoewel early june inmiddels al mid june geworden...
Een tip die mij ooit iemand gegeven heeft; als je je autosleutel aan je huissleutels hebt hangen, zet nooit je thuisadres in de navigatie.

Als iemand je sleutels vind, en je auto niet al te ver weg staat, kan die instappen, kijken waar je woont en met de sleutels zo naar binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ik heb zelf de nodige problemen met Android Auto (bekabeld) en Google Maps. Zodra je gaat zoomen of slepen in de kaart (met of zonder actieve route) crasht 99 van de 100 keer Android Auto en moet je de kabel eruithalen en opnieuw insteken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThatGuy2303
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:22
Sinds een paar dagen weer iets nieuws.... Als ik uitstap na een ritje is alleen het handvat van de bestuurder uitgeklapt. Voorheen alle vier.... uiteraard simpel op te lossen door op het knopje bij de raamknoppen e.d. te drukken, of de aute een keer op sluit en weer te openen via het knopje in het handvat, maar toch... heb ik per ongeluk iets gewijzigd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19:43
Franciesco schreef op maandag 13 juni 2022 @ 10:59:
[...]

Grappig hoe mensen dingen anders ervaren: ik ben een Nappa lederen BMW M-stuurwiel gewend en heb nu sinds een paar weken een EV6 GT-line. Uiteraard is het gevoel anders, maar het stuurwiel van de GT-line vind ik zowel qua formaat als materiaalgebruik lekker in de hand liggen.
Die temperaturen doen weinig voor het stuur.
Blijft prettig qua grip en aanraking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetman
  • Laatst online: 22:40

Peetman

Tjah....

ThatGuy2303 schreef op maandag 13 juni 2022 @ 14:13:
Sinds een paar dagen weer iets nieuws.... Als ik uitstap na een ritje is alleen het handvat van de bestuurder uitgeklapt. Voorheen alle vier.... uiteraard simpel op te lossen door op het knopje bij de raamknoppen e.d. te drukken, of de aute een keer op sluit en weer te openen via het knopje in het handvat, maar toch... heb ik per ongeluk iets gewijzigd?
Tijdje geleden hadden we dit ook. Ik vroeg me af of er iets gewijzigd was in de instellingen van de deurgrepen, heb het vervolgens gewijzigd en weer teruggezet naar allemaal open en daarna werkte het weer als voorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
Phusebox schreef op maandag 13 juni 2022 @ 14:12:
Ik heb zelf de nodige problemen met Android Auto (bekabeld) en Google Maps. Zodra je gaat zoomen of slepen in de kaart (met of zonder actieve route) crasht 99 van de 100 keer Android Auto en moet je de kabel eruithalen en opnieuw insteken.
Is er geen update van Google maps. Je zou toch verwachten dat het met de kabel probleemloos verloopt. Of het ligt gewoon aan Android. Zelf Apple en nooit geen problemen met rare dingen zoals op een Android telefoon. Tijdje zo 1 gehad, wat een verschikking vergeleken met Apple. Maar dat een persoonlijke mening. Zelf heb ik de auto nog niet dus kan niet voor je testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxander968
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:38
Meer mensen die het probleem hebben dat het thuis adres ineens is verdwenen?
Thuis weet ik nog niet, maar het kantooradres was vanochtend ineens niet meer ingesteld. Over een uurtje weet ik of het thuisadres ook verdwenen is. In de app staat het nu wel. Dit zijn wel vage dingen, mijn navigatie heeft geen update gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Hoewel early june inmiddels al mid june geworden...
FWIW

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JupDyT35wzKx8_2UrXKYFqkVT_U=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/6NQuPOTqBkURgm9UdlC5Lkiu.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HappyDriver
  • Laatst online: 29-08 11:52
YoshiBignose schreef op maandag 13 juni 2022 @ 09:43:

Dit herken ik wel. Ik ben supertevreden over de EV6 - het enige dat echt enorm tegenvalt is de kwaliteit van de lak. Ik heb de auto nu 6 maanden en circa 11000km gereden. Veel steenslag, krassen, krasjes, vegen etc. Ben echt voorzichtig met parkeren, sta bijna nooit portier aan portier geparkeerd. Of ik 'm nu met de hand was of door de (hypermoderne) wasstraat haal, iedere keer zie ik een achteruitgang in de lak. Zoveel slechter als ik dit vergelijk met voorgaande auto's (vooral VW's). Ik maak me echt wel zorgen wat de staat van de lak is, als ik 5 jaar verder ben en 'm ga inruilen. De auto is zwart, (Aurora Black Pearl), waarschijnlijk niet de makkelijkste kleur.

Ik heb er tijdens eerste garage bezoek (paar maanden terug) een melding van gemaakt. Zou worden doorgegeven aan importeur. Niets meer van gehoord. Ik voorzie een lastige discussie (tja, het zal de wasstraat wel zijn óf juist, tja u heeft 'm met de hand gewassen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
HappyDriver schreef op maandag 13 juni 2022 @ 16:54:
[...]

Dit herken ik wel. Ik ben supertevreden over de EV6 - het enige dat echt enorm tegenvalt is de kwaliteit van de lak. Ik heb de auto nu 6 maanden en circa 11000km gereden. Veel steenslag, krassen, krasjes, vegen etc. Ben echt voorzichtig met parkeren, sta bijna nooit portier aan portier geparkeerd. Of ik 'm nu met de hand was of door de (hypermoderne) wasstraat haal, iedere keer zie ik een achteruitgang in de lak. Zoveel slechter als ik dit vergelijk met voorgaande auto's (vooral VW's). Ik maak me echt wel zorgen wat de staat van de lak is, als ik 5 jaar verder ben en 'm ga inruilen. De auto is zwart, (Aurora Black Pearl), waarschijnlijk niet de makkelijkste kleur.

Ik heb er tijdens eerste garage bezoek (paar maanden terug) een melding van gemaakt. Zou worden doorgegeven aan importeur. Niets meer van gehoord. Ik voorzie een lastige discussie (tja, het zal de wasstraat wel zijn óf juist, tja u heeft 'm met de hand gewassen).
Ik heb de auto sinds december in dezelfde kleur.

Eén keer handgewassen, één keer wasstraat door dealer en verder contactloos afgespoten gefoamd en weer afgespoten en kan wel ongeveer hetzelfde melden.
Erg veel swirls voor een auto die max 2 of 3 keer een "contact wash" heeft gehad. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theflying
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-09 12:48
Die gasten hebben echt geen idee daar 8)7
Was vandaag aan het chatten met Kia update en die beweerde dat de update over enkele uren beschikbaar komt en op zijn laatst morgen ochtend 7(8)7

Theflying

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basofiel
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 13-12-2024
Weer een interessante video van Andrew Dutton met een flinke caravan (530) achter een EV6. In heuvelachtig Schotland bij een temperatuur tussen 14 en 10 graden en veel regen haalt hij 200 km bereik van 100 tot 10%.. Is veelbelovend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
  • Laatst online: 26-07 15:09
Franciesco schreef op maandag 13 juni 2022 @ 10:59:
[...]

Ik vind het stuur veel beter als mijn oude auto. Ligt lekker in de hand en is wat dikker. Dat het geen echt leer is vind ik niet zo erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corola10
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-10-2024
Phusebox schreef op maandag 13 juni 2022 @ 14:11:
[...]

Een tip die mij ooit iemand gegeven heeft; als je je autosleutel aan je huissleutels hebt hangen, zet nooit je thuisadres in de navigatie.

Als iemand je sleutels vind, en je auto niet al te ver weg staat, kan die instappen, kijken waar je woont en met de sleutels zo naar binnen.
daarom dat je het adres van je lokale politie er in zet he ;)

collega van me kan zijn auto niet opladen, juist ontvangen en nog nooit opgeladen.
bij het laden onderbreekt steeds het opladen. garage zegt dat ze wss de hele batterij moeten gaan uit halen :|

[ Voor 17% gewijzigd door corola10 op 13-06-2022 19:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EricEB
  • Laatst online: 22:02
basofiel schreef op maandag 13 juni 2022 @ 18:18:
Weer een interessante video van Andrew Dutton met een flinke caravan (530) achter een EV6. In heuvelachtig Schotland bij een temperatuur tussen 14 en 10 graden en veel regen haalt hij 200 km bereik van 100 tot 10%.. Is veelbelovend.
[YouTube: EV Caravan Tour of Scotland Pt5 - Killin, Morvich, & 127 mile attempt]
Had ze alle 5 gezien...vermakelijke video's.

Wat Andrew niet verteld, en wel belangrijk is, zijn de instellingen waarmee hij rijdt met caravan. Ben benieuwd welke drive mode hij rijdt...eco, normal of sport. Ook regeneratie met wel of geen Auto stand...bepaalt rijgedrag en verbruik aanzienlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
EricEB schreef op maandag 13 juni 2022 @ 20:17:
[...]

Had ze alle 5 gezien...vermakelijke video's.

Wat Andrew niet verteld, en wel belangrijk is, zijn de instellingen waarmee hij rijdt met caravan. Ben benieuwd welke drive mode hij rijdt...eco, normal of sport. Ook regeneratie met wel of geen Auto stand...bepaalt rijgedrag en verbruik aanzienlijk.
Behoorlijk vreemd om zulke informatie in een dergelijke video niet te delen inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _YmmiT_
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 16-06 21:41
Ik mag doordat mijn vorige leaseauto total loss is verklaard na een inbraak (BMW 3) alvast ruiken aan het rijden in een Kia met een gloednieuwe Stonic.
Weet niet hoe het bij de EV-6 zit maar ik snap het LKAS systeem niet helemaal. Standaard staat het linker symbooltje aan. Die staat op actief ingrijpen. Met een knop op het stuur kan ik het rechter stuur symbooltje instellen. Dan stuurt de auto een soort van automatisch. Maakt dat deel uit van LKAS of is dat een aparte optie? Voor mijn gevoel doet links alles al en is het stuurtje dus overbodig.
Beetje off topic maar ook weer niet, want ben benieuwd hoe dat in de EV-6 zit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RQPwFpNFpRqR9WFzXxv4w2YLizQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/plZff3GQoi6fc0OISIoYRY8r.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fabian-69
  • Laatst online: 08-10-2023
Ik heb de ALWAYS lock (ALTIJD) van de laadkabel aangezet. Pas op: Standaard staat deze uit!
Dus als je hem niet op altijd zet de kabel NIET op slot is als het laden is afgelopen, dus kunnen je kabel wellicht stelen bij openbare laatpalen. Met ALTIJD kan je hem ontgrendelen via deuren te openen.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7LSnT-wSuFZ_CapMiggCE0D1tIA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LsWvqRTnJHqRRSeDo9E96ClU.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PkMeeySB_atPa6lnP6VyJmHW5io=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sAnwPCndWNBtZr9BJzejMySU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/weE68zxBQk3VCUzv23fEUw8e4zA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/G1RqixmI4CWIZtJGg7NQRFms.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 149% gewijzigd door Fabian-69 op 14-06-2022 07:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cork
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-02 21:37
Loei123 schreef op maandag 13 juni 2022 @ 17:35:
[...]

Ik heb de auto sinds december in dezelfde kleur.

Eén keer handgewassen, één keer wasstraat door dealer en verder contactloos afgespoten gefoamd en weer afgespoten en kan wel ongeveer hetzelfde melden.
Erg veel swirls voor een auto die max 2 of 3 keer een "contact wash" heeft gehad. :/
In totaal 4 x gewassen, 3 x wasstraat en 1 x met de hand. Veel kleine krasjes en swirls te zien, en krassen op de handvatten zichtbaar als ze geopend zijn. Met de dealer besproken, krassen op de handgrepen vallen onder de garantie en de rest niet, invloed van externe factoren was de verklaring. Ik laat m helemaal polishen en daarna in de coating zetten. Zaterdag een proefstukje gedaan en het meeste kan weg gepolished worden. Morgen breng ik m weg. Het polish bedrijf wist me te melden dat de extra betaalde Master care lak behandeling bij aflevering weggegooid geld is en beter gebruikt kan worden voor echte coating.
Kleur = Yacht Blue nadat de oorspronkelijk gekozen kleur -steel grey matte- werd afgeraden door dealer vanwege de lak kwaliteit.
Kortom de lak is kwetsbaar en kan niet zonder extra bescherming als je het netjes wil houden.

Corky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
cork schreef op maandag 13 juni 2022 @ 21:53:
[...]

In totaal 4 x gewassen, 3 x wasstraat en 1 x met de hand. Veel kleine krasjes en swirls te zien, en krassen op de handvatten zichtbaar als ze geopend zijn. Met de dealer besproken, krassen op de handgrepen vallen onder de garantie en de rest niet, invloed van externe factoren was de verklaring. Ik laat m helemaal polishen en daarna in de coating zetten. Zaterdag een proefstukje gedaan en het meeste kan weg gepolished worden. Morgen breng ik m weg. Het polish bedrijf wist me te melden dat de extra betaalde Master care lak behandeling bij aflevering weggegooid geld is en beter gebruikt kan worden voor echte coating.
Kleur = Yacht Blue nadat de oorspronkelijk gekozen kleur -steel grey matte- werd afgeraden door dealer vanwege de lak kwaliteit.
Kortom de lak is kwetsbaar en kan niet zonder extra bescherming als je het netjes wil houden.
Ik twijfel nog om zalf een keramische coating toe te passen of het te laten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
[...]

Uiteraard zegt het polish bedrijf dat: wij van WC eend… Maareen glass coating etc is ongetwijfeld beter.
Wat ik interessanter vind: heb je de Master care behandeling bij aflevering laten doen en ondanks die behandeling toch/nu al zo veel kleine krasjes en swirls? Want dan heb je toch een extra verhaal bij de dealer lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basofiel
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 13-12-2024
Loei123 schreef op maandag 13 juni 2022 @ 21:21:
[...]

Behoorlijk vreemd om zulke informatie in een dergelijke video niet te delen inderdaad.
Er komt nog een 6de en laatste deel. Wellicht daar in verdere uitleg.? Alhoewel ik de indruk hebt dat hij met regeneratiestanden etc. niet echt bezig is. Kan het altijd aan hem vragen in de Q&A onder zijn youtube filmpjes. Hij is redelijk responsief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Franciesco schreef op maandag 13 juni 2022 @ 22:25:
[...]

Uiteraard zegt het polish bedrijf dat: wij van WC eend… Maareen glass coating etc is ongetwijfeld beter.
Wat ik interessanter vind: heb je de Master care behandeling bij aflevering laten doen en ondanks die behandeling toch/nu al zo veel kleine krasjes en swirls? Want dan heb je toch een extra verhaal bij de dealer lijkt me.
Beter maar niet zalig makend. Heb ook een keramische coating, op de kunststof delen helpt het niet kan ik zeggen. Ik heb alleen nog meer de hand gewassen (afspoelen, foamen, afspoelen, 2 emmers, afspoelen) en dat glanzend zwart zit al vol krassen.

Omdat ik het al gecoat heb kan ik het niet meer laten wrappen anders zou ik dat doen. Misschien op den duur alsnog. Maar ja deze coating zou 9 jaar blijven zitten.

Op de lak heb ik buiten steenslag nog geen krasjes gezien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stoutski
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22:55
[...]

Ik heb het zelfde, loop nog steeds een klacht via de leasemaatschappij. Heb ook krassen die niet te verklaren zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAuutB
  • Laatst online: 19:49
stoutski schreef op maandag 13 juni 2022 @ 22:50:
[...]

Ik heb het zelfde, loop nog steeds een klacht via de leasemaatschappij. Heb ook krassen die niet te verklaren zijn.
Volgens mij voel ik ivm de lak een collectieve claim aankomen?
Iemand er al mee bezig?

Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Laatst online: 13:53
_YmmiT_ schreef op maandag 13 juni 2022 @ 21:41:
Ik mag doordat mijn vorige leaseauto total loss is verklaard na een inbraak (BMW 3) alvast ruiken aan het rijden in een Kia met een gloednieuwe Stonic.
Weet niet hoe het bij de EV-6 zit maar ik snap het LKAS systeem niet helemaal. Standaard staat het linker symbooltje aan. Die staat op actief ingrijpen. Met een knop op het stuur kan ik het rechter stuur symbooltje instellen. Dan stuurt de auto een soort van automatisch. Maakt dat deel uit van LKAS of is dat een aparte optie? Voor mijn gevoel doet links alles al en is het stuurtje dus overbodig.
Beetje off topic maar ook weer niet, want ben benieuwd hoe dat in de EV-6 zit.

[Afbeelding]
Lane keeping Assist (LKA)
Links (auto tussen de lijntjes) doet eigenlijk dat....
Het houd de auto tussen de lijntjes en geeft een signaal als je over de lijn rijdt.
Het binnen de lijnen houden doet hij met minimale stuurbeweging.

Lane Following Assist (LFA)
Het stuurtje is dat hij zelf gaat (mee) sturen.
Dus in bochten zorgt hij dat de auto op de weg blijft (de uitslag van de stuurbeweging is veel groter als bij de ander).

Hieronder een link naar een pagina met een aantal video's.
Zie LKA en LFA
http://webmanual.kia.com/.../Dutch/drivingsafety.html

(bovenstaande aangevuld met linkjes en video's)

[ Voor 12% gewijzigd door stimpyrulez op 14-06-2022 08:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_dude
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
[...]

Tip: laat ze voor de actie even de lakdikte meten. Dit geeft je een beeld hoeveel ruimte er is tot polijsten.

Over nut/noodzaak beschermen van de lak is voldoende gesproken. Ga niet in zee met mastercare of waxguard. Voor vergelijkbare prijs (of goedkoper) heb je een A merk coating welke harder is, en een betere standtijd heeft.

Oja, mits voldoende ervaring met detailing zou ik deze coating niet zelf plaatsen. De paar knaken die het je bespaart weegt niet op tegen energie en kwaliteit oplevering.

Vergeet niet dat de bescherming vooral zit in vertraging inbranden vogelpoep en vuil/water afstotende werking. Het voorkomt geen krassen!
Door de hardheid van de coating is de kans wel minder groot dat je krassen krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• king_dude
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
stimpyrulez schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 08:24:
[...]

Lane keeping Assist (LKA)
Links (auto tussen de lijntjes) doet eigenlijk dat....
Het houd de auto tussen de lijntjes en geeft een signaal als je over de lijn rijdt.
Het binnen de lijnen houden doet hij met minimale stuurbeweging.

Lane Following Assist (LFA)
Het stuurtje is dat hij zelf gaat (mee) sturen.
Dus in bochten zorgt hij dat de auto op de weg blijft (de uitslag van de stuurbeweging is veel groter als bij de ander).

Hieronder een link naar een pagina met een aantal video's.
Zie LKA en LFA
http://webmanual.kia.com/.../Dutch/drivingsafety.html

(bovenstaande aangevuld met linkjes en video's)
Als het goed is staat dit in de beginpost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwinus
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:05

alwinus

Tweaked

[...]

Apart dat de dealer de matte kleur afraadde vanwege lak kwaliteit. Er was toen wel vertraging om de lak goed te krijgen. Ik heb die kleur en is onlangs in de keramische coating gezet. Er was niets mis mee maar heb graag extra bescherming.

Lijkt erop dat de lakkwaliteit van de hoogglans aardig te wensen overlaat. Moet de auto alsnog in de coating lijkt het wel. Had je toch net zo goed voor de matte kunnen kiezen.

Overigens zeer tevreden over de coating. Nu zit het er al 2 weken op. Sindsdien niet gewassen nog en ziet er nog steeds als schoon uit. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterSn
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 27-07 22:50
Ik mag een laadpaal bij mijn nieuwe woning laten plaatsen door mijn bedrijf/leasemaatschappij.
Nu ben ik zeer geïnteresseerd in een laadpaal die ook terug kan leveren.

Twee vragen:

- welke merken/types kunnen dit?
- hoe werkt het verrekenen met de leasemaatschappij? Normaal bij leveren aan de auto, krijg ik van de leasemaatschappij de ''getankte'' stroom terugbetaald. Moet ik dan in het geval dat het andersom plaats vindt hen betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
PieterSn schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 09:28:
Ik mag een laadpaal bij mijn nieuwe woning laten plaatsen door mijn bedrijf/leasemaatschappij.

Twee vragen:

- hoe werkt het verrekenen met de leasemaatschappij? Normaal bij leveren aan de auto, krijg ik van de leasemaatschappij de ''getankte'' stroom terugbetaald. Moet ik dan in het geval dat het andersom plaats vindt hen betalen?
Die laadpalen zijn er nog niet (althans niet goed verkrijgbaar bij mijn weten) en als ze er zijn dan kan de EV6 het niet. Tenzij je aan de slag gaat met een eigen knutselproject.

[ Voor 3% gewijzigd door Phusebox op 14-06-2022 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel3

Twee vragen:

Daar kunnen we kort over zijn: geeneen laadpaal kan dit tot nu toe.

Overigens dichten mensen allerlei kwaliteiten toe aan laadpalen, terwijl zo'n ding niet veel meer voorstelt dan een veredeld stopcontact. Dat dit nog niet kan, komt omdat de auto het zelf niet kan. De echte lader (omvormer) zit nl in de auto zelf.

Er zijn hier wel wat hobbyisten actief die de V2L mogelijkheid gebruiken voor terugvoeding, maar dat is nog verre van een kant en klare oplossing en ook niet heel erg efficient.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bitwizz
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 11:59

Twee vragen:

De enige die ik ken is de Wallbox Quasar. https://wallbox.com/nl_nl/quasar-dc-charger.

Iemand hier in de buurt heeft deze hangen. Als ik er 's avonds langs loop zoemt dat ding verschrikkelijk. Het is namelijk ene DC lader met een CHAdeMO stekker (Niet geschikt voor onze EV).

Bestuurder van een KIA EV6 77,4kwh RWD GT-Line - Yacht Blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
Phusebox schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 09:29:
[...]

Die laadpalen zijn er nog niet (althans niet goed verkrijgbaar bij mijn weten) en als ze er zijn dan kan de EV6 het niet. Mits je aan de slag gaat met een eigen knutselproject.
Tenzij*.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Oeps, my bad.

Vandaag had ik weer opeens een heel hoog verbruik, waar ik normaal gemiddeld nu rond de 14-15 zit voor een woon-werk rit, zat ik nu op 17. Airco uit, niks anders raars aan of anders gereden.

[ Voor 40% gewijzigd door Phusebox op 14-06-2022 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterSn
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 27-07 22:50
Duidelijk! Bedankt allen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bitwizz
Laat de EV6 maar komen. De thuislader hangt klaar voor hem.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nV44HzSKYFRxoTH4GBu05j7i3Y8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2oK5rVrqps7E0e2ZIy1hLHm5.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z0oLghoDCxIMzKuCTmndb96j6vM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ls6yJCK3pPEg2skW2aCOihXD.jpg?f=fotoalbum_large

Met dan aan @GvDongen voor het beschikbaar stellen van zijn EV6 om te testen ;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pHc9JLB4m314O5WCw-i0ITHoQuY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zLUksoRLq2xkYObfEdeq3J85.jpg?f=fotoalbum_large

Nu vraag ik me alleen nog af, Gaat het laden van EV6 ook terug naar 1,4 kW als Zappi 'aangeeft' dat er maar op minimale snelheid geladen kan worden ivm met minder stroom uit de zonnepanelen?
Ik heb de lader trouwens op 3 fase aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel3
Phusebox schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 09:43:
[...]

Oeps, my bad.

Vandaag had ik weer opeens een heel hoog verbruik, waar ik normaal gemiddeld nu rond de 14-15 zit voor een woon-werk rit, zat ik nu op 17. Airco uit, niks anders raars aan of anders gereden.
Nog fris vanmorgen vroeg en de verwarming (onbewust) aan gehad? Verder zou ik het ook niet weten. Afgelopen weekend merkte ik wel dat tegenwind fors kan aantikken. Maar dat merk ik op de fiets ook altijd al wel 8)7 En echt waaien deed het vanmorgen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwinus

alwinus

Tweaked

Phusebox schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 09:43:
[...]

Oeps, my bad.

dat heb ik ook wel eens. Kan het ook niet met verklaren met meer wind. Vergelijkbare temperaturen. Dezelfde ritjes en afstand. En dan opeens een uitschieter. Alsof die niet te zuinig moet worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
marcel3 schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 09:58:
[...]

Nog fris vanmorgen vroeg en de verwarming (onbewust) aan gehad? Verder zou ik het ook niet weten. Afgelopen weekend merkte ik wel dat tegenwind fors kan aantikken. Maar dat merk ik op de fiets ook altijd al wel 8)7 En echt waaien deed het vanmorgen niet.
Nee heb al paar dagen de hele climate control uit staan.

Maandgemiddelde staat nu op 14.5 maar bereik is nog steeds onder de 500. Benieuwd hoe ver ik nog kan zakken met het maandgemiddelde. Ach ja, we gaan het zien. Heel veel lager verwacht ik niet te halen met 95% snelweg.

[ Voor 19% gewijzigd door Phusebox op 14-06-2022 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online

Twee vragen:

Dat is momenteel een duur grapje, of je werkgever moet het betalen oOo
Zie hier een V2G laadsysteem.
Ik weet niet of dit ook voor elk elektrisch voertuig zomaar geschikt is.
Daarbij zie je bij een hoop zakelijke lease dat er toestemming van de LM moet zijn om de accu van de auto te gebruiken voor terugeleveren. (Dit i.v.m. snellere degradatie van de accu)

[ Voor 10% gewijzigd door Solarman op 14-06-2022 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelwillems
bitwizz schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 09:57:
Laat de EV6 maar komen. De thuislader hangt klaar voor hem.
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Met dan aan @GvDongen voor het beschikbaar stellen van zijn EV6 om te testen ;)
[Afbeelding]

Nu vraag ik me alleen nog af, Gaat het laden van EV6 ook terug naar 1,4 kW als Zappi 'aangeeft' dat er maar op minimale snelheid geladen kan worden ivm met minder stroom uit de zonnepanelen?
Ik heb de lader trouwens op 3 fase aangesloten.
Ja, als je de Zappi hebt ingesteld op Eco* of Eco+** stand (alleen laden op overschot zonnepanelen) dan schakelt de Zappi terug naar 1-fase laden en gaat er stroom naar de auto als je meer dan 1,4kW aan overschot hebt (dus opbrengst panelen - huisverbruik).

Als je Zappi op Fast of één van de boost opties zet dan schakelt hij om naar 3-fase en stuur je 11kW** naar de auto.

* In de Eco modus laad hij altijd minimaal op 1,4kW en haalt dit van het net als het nodig is. Verder zal Zppi zo veel mogelijk overschot gebruiken.
** Eco+ staat standaard ingesteld op 50% dwz dat hij vanaf 0,7kW overschot zal laden en nog 0,7kW van het net gebruikt om op de minimale 1,4kW te komen. Bijvoorbeeld handig als je ook op bewolkte dagen toch een beetje wil blijven laden. Als je Eco+ op 100% instelt wordt alleen maar overschot gebruikt en start het laden pas als je >1,4kW aan overschot hebt. Kom je onder de 1,4kW overschot dan stopt het laden (tijdelijk).

Beide opties werken overigens prima met de EV6.

*** of zelfs meer afhankelijk hoe je hem hebt afgezekerd en of je op moment van laden ook overschot hebt op de zonnepanelen (maar dan is je installatie niet meer selectief).[/i]

[ Voor 7% gewijzigd door roelwillems op 14-06-2022 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
roelwillems schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 11:04:
[...]

Ja, als je de Zappi hebt ingesteld op Eco of Eco+* stand (alleen laden op overschot zonnepanelen) dan schakelt de Zappi terug naar 1-fase laden en gaat er stroom naar de auto als je meer dan 1,4kW aan overschot hebt (dus opbrengst panelen - huisverbruik).

Als je Zappi op Fast of één van de boost opties zet dan schakelt hij om naar 3-fase en stuur je 11kW** naar de auto.

* Ligt er aan hoe je de Zappi hebt ingesteld, standaard staat hij op 50% dwz dat hij vanaf 0,7kW overschot zal laden en nog 0,7kW van het net gebruikt om op de minimale 1,4kW te komen. Bijvoorbeeld handig als je ook op bewolkte dagen toch een beetje wil blijven laden. Als je Eco+ op 100% instelt wordt alleen maar overschot gebruikt en start het laden pas als je >1,4kW aan overschot hebt. Kom je onder de 1,4kW overschot dan stopt het laden (tijdelijk). Beide opties werken overigens prima met de EV6.
** of zelfs meer afhankelijk hoe je hem hebt afgezekerd en of je op moment van laden ook overschot hebt op de zonnepanelen (maar dan is je installatie niet meer selectief).
Ik vraag me zelf wel af hoe goed het is voor de accu als je net tegen die treshhold aan zit en de lader steeds aan/uit gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelwillems
Phusebox schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 11:21:
[...]

Ik vraag me zelf wel af hoe goed het is voor de accu als je net tegen die treshhold aan zit en de lader steeds aan/uit gaat.
Maak me daar niet enorm veel zorgen om eerlijk gezegd, Zappi zorgt er automatisch voor dat hij niet te snel in/uitschakelt. Daarnaast zorgt een korte laadsessie en het beperkt vermogen er juist voor dat de cellen niet warm zullen worden.

Daarnaast zit er electronica in de auto om met korte laadsessie om te gaan (o.a. om energie van regeneratief remmen goed te kunnen opslaan). Dus zeker weten doe ik het niet.. zoals met alles waarbij we niet exact weten hoe het BMS werkt... maar obv bovenstaande verwacht ik geen probleem.

De EV6 werkt overigens ook goed samen met de ECO+ modus van Zappi (sommige EV's kunnen problemen geven en na een aantal keer in/uitschakelen niet meer te willen starten met laden ook al is er voldoende overschot).

[ Voor 12% gewijzigd door roelwillems op 14-06-2022 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ERN5T
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 16-09 15:21
Eindelijk, de trekhaak zit er onder. Levert gelijk weer een nieuw probleem op, waar laat je de haak. Hij past niet onder de laadvloer door de uitstekende knop van de vergrendeling. De frunk ligt vol met laadkabels. Waar laten jullie de haak?

EX40 TMP Ultra Sage Green MY25 ; Compress 5800iAW7 + 12E / HR200 / 50 l buffervat / RT800 / HS25/6 / radiatoren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitwizz
ERN5T schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 11:36:
Eindelijk, de trekhaak zit er onder. Levert gelijk weer een nieuw probleem op, waar laat je de haak. Hij past niet onder de laadvloer door de uitstekende knop van de vergrendeling. De frunk ligt vol met laadkabels. Waar laten jullie de haak?
Ik zou hem thuis in de meterkast of garage leggen. Waarom dat ding constant meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lejavh
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16-09 12:12
Idd, thuis laten. Hoe vaak komt het voor dat je spontaan iets moet gaan trekken onderweg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxander968
  • Laatst online: 18:38
Hoeveel kabels heb je mee? De granny en de normale laadkabel liggen in de frunk evenals de noodset voor banden en gevarendriehoek. Daar past de trekhaak prima bij. Of heb je een AWD met kleinere frunk?

-edit- Ik zie het al: AWD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel3
Phusebox schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 10:18:
[...]

Nee heb al paar dagen de hele climate control uit staan.

Maandgemiddelde staat nu op 14.5 maar bereik is nog steeds onder de 500. Benieuwd hoe ver ik nog kan zakken met het maandgemiddelde. Ach ja, we gaan het zien. Heel veel lager verwacht ik niet te halen met 95% snelweg.
14.5 vind ik erg netjes. Is dat afgelezen in de app of uit het infotainment? Ik zit in het infotainment nu rond de 14.7 kWh/100km. We rijden allebei redelijk rustig. Veel stukken 100(105 op de cc) km/h op de snelweg. Gewoon in Normal. Vanmorgen tot 100% geladen en dan zit ik iets boven de 400 km bereik met een Air. Dan zou ik voor de 77 kWh versie ook ruim 500 km verwachten.

BTW viel me vanmorgen wel op: ook met autoclimate uit hoef je maar te wijzen naar de instellingen of hij zet ongevraagd 'Heat' aan.

[ Voor 8% gewijzigd door marcel3 op 14-06-2022 11:58 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JanAllElectric
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 10-09 09:10
Gewoon er op laten zitten _/-\o_ Is ook een extra buffer voor achteroprijders.

Panasonic TCAP 12kW J-versie + Heishamon/HA/Node-Red/Grafana/InfluxDB; Atlantic v3 200L; 5* jaga strada 21 & zelfbouw DBE; 3*2400Wp (O,Z,W); KIA EV6 77kWh RWD + EVCC/cFos Wallbox solar; 3* Marstek 5kWh (v151)+CT003 (v114)+ modbus/lilygo/node-red/HA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
marcel3 schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 11:57:
[...]

14.5 vind ik erg netjes. Is dat afgelezen in de app of uit het infotainment? Ik zit in het infotainment nu rond de 14.7 kWh/100km. We rijden allebei redelijk rustig. Veel stukken 100(105 op de cc) km/h op de snelweg. Gewoon in Normal. Vanmorgen tot 100% geladen en dan zit ik iets boven de 400 km bereik met een Air. Dan zou ik voor de 77 kWh versie ook ruim 500 km verwachten.

BTW viel me vanmorgen wel op: ook met autoclimate uit hoef je maar te wijzen naar de instellingen of hij zet ongevraagd 'Heat' aan.
In de app. Infotainment zit op 15,7 maar dat is niet over 30 dagen maar sinds dag 1. Infotainment telt recuperatie niet mee heb ik het idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Hier nog steeds niks gehoord helaas. Netjes afgewerkt aan de onderkant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HappyDriver
  • Laatst online: 29-08 11:52
alwinus schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 09:05:
[...]

Apart dat de dealer de matte kleur afraadde vanwege lak kwaliteit. Er was toen wel vertraging om de lak goed te krijgen. Ik heb die kleur en is onlangs in de keramische coating gezet. Er was niets mis mee maar heb graag extra bescherming.

Lijkt erop dat de lakkwaliteit van de hoogglans aardig te wensen overlaat. Moet de auto alsnog in de coating lijkt het wel. Had je toch net zo goed voor de matte kunnen kiezen.

Overigens zeer tevreden over de coating. Nu zit het er al 2 weken op. Sindsdien niet gewassen nog en ziet er nog steeds als schoon uit. ;)
Detailing, keramische- glasscoating etc is voor mij een hele nieuwe wereld. Iemand een suggestie voor een goed en betrouwbaar bedrijf in de regio Rotterdam? Waar moet je aan denken in EUR's? Is dit nog rendabel nu ik er al een half jaar /11.000km mee heb rond gereden (inclusief de nodige gebruikssporen)?

Anderzijds wil ik voorkomen dat er over 5 jaar niets meer van de lak over is en wil ik nu ook met een mooie glimmende wagen rond rijden, zonder me zorgen te moeten maken over de volgende wasbeurt. Wat volgens mij niet te veel gevraagd is voor een auto van +50k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwinus

alwinus

Tweaked

HappyDriver schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 12:16:
[...]

Detailing, keramische- glasscoating etc is voor mij een hele nieuwe wereld. Iemand een suggestie voor een goed en betrouwbaar bedrijf in de regio Rotterdam? Waar moet je aan denken in EUR's? Is dit nog rendabel nu ik er al een half jaar /11.000km mee heb rond gereden (inclusief de nodige gebruikssporen)?

Anderzijds wil ik voorkomen dat er over 5 jaar niets meer van de lak over is en wil ik nu ook met een mooie glimmende wagen rond rijden, zonder me zorgen te moeten maken over de volgende wasbeurt. Wat volgens mij niet te veel gevraagd is voor een auto van +50k.
In de omgeving Rotterdam weet ik niet. Ik heb het na anderhalve maand laten doen. Eventueel kun je eerts laten polijsten? weet niet wat dat meer gaat kosten.

Ik heb mijn auto laten doen voor 900 euro met Jade Quartz van Puris. Jaarlijkse nabehandeling kost 125 euro (hierbij wassen ze da auto weer helemaal netjes en geven ze een speciale nabehandeling). Is ook nodig voor de garantie van 5 jaar overigens wat ik zo snel las.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel3
Phusebox schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 12:09:
[...]

In de app. Infotainment zit op 15,7 maar dat is niet over 30 dagen maar sinds dag 1. Infotainment telt recuperatie niet mee heb ik het idee.
Ah OK, dan wordt het verschil al beter verklaarbaar. Moet wel zeggen dat ik de app nog niet helemaal doorgrond op dit gebied. Ik zie nu een average consumption van 13.78 en een van 13.35.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ERN5T
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 16-09 15:21
Phusebox schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 12:12:
[...]

Hier nog steeds niks gehoord helaas. Netjes afgewerkt aan de onderkant?
De afwerking is “aanvaardbaar”, ik ga het zelf nog wel wat netter afwerken, maar dat is mijn gebrek :S.

EX40 TMP Ultra Sage Green MY25 ; Compress 5800iAW7 + 12E / HR200 / 50 l buffervat / RT800 / HS25/6 / radiatoren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Mark
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 22:18
marcel3 schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 12:28:
[...]

Ah OK, dan wordt het verschil al beter verklaarbaar. Moet wel zeggen dat ik de app nog niet helemaal doorgrond op dit gebied. Ik zie nu een average consumption van 13.78 en een van 13.35.
ik dacht (zonder bewijs of onderzoek) dat het dashboard het verbruik 'sinds de laatste oplaadbeurt' weergaf.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Phusebox
ERN5T schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 12:33:
[...]

De afwerking is “aanvaardbaar”, ik ga het zelf nog wel wat netter afwerken, maar dat is mijn gebrek :S.
Toevallig net telefoon gehad, onze trekhaak is ook binnen en kan donderdag al gemonteerd worden. Eindelijk weer eens goed nieuws >:)

[ Voor 5% gewijzigd door Phusebox op 14-06-2022 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
JanAllElectric schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 12:03:
[...]

Gewoon er op laten zitten _/-\o_ Is ook een extra buffer voor achteroprijders.
Helemaal mee eens oOo
Wel opgemerkt dat dit bij de GT-line en de GT een bon kan opleveren bij een te ijverige oom agent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Laatst online: 13:53
Hij past bij mij in de frunk samen met de grote laadkabel (dus niet de granny).
Heb een AWD, dus veel ruimte is er niet, maar past mooi.
Pagina: 1 ... 162 ... 446 Laatste

Let op:
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.

Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic