xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Phusebox schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 08:46:
[...]
Niks, want hij staat stil... oh ja, hij neemt teveel plek in op mijn oprit.

Catch my drift?
Een ernstig advies is om dat dan ook niet te doen als je geen problemen hebt. Laat anderen de bugs maar ontdekken en beleven zeg ik maarmarcel3 schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 20:27:
… Je zou bijna bang worden om updates te installeren
Nu valt het tegenwoordig bij de ev6 mee, maar dit was wel eens anders (te lezen in historie hier).
Fijn dat alles werkt naar behoren 🎯🎯
[ Voor 93% gewijzigd door king_dude op 09-06-2022 09:27 ]
Yup.DaMenaz schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 08:38:
Zo. Een nieuwe dag, een nieuwe klacht. Benieuwd wat er vandaag niet deugt aan de wagen van Phusebox.
Welkom op het "Wat is er nu weer niet goed aan de Ev6 van Phusebox" forum.
Oei, zei ik dat hardop.....

Goed punt. Dat is een valkuil waar ik bij Garmin nog wel eens intrap. Niks frustrerender dan onderweg op de fiets erachter komen dat een update bestaat uit de introductie van vastlopersking_dude schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 09:03:
[...]
Een ernstig advies is om dat dan ook niet te doen als je geen problemen hebt. Laat anderen de bugs maar ontdekken en beleven zeg ik maar.
Nu valt het tegenwoordig bij de ev6 mee, maar dit was wel eens anders (te lezen in historie hier).
Fijn dat alles werkt naar behoren 🎯🎯

Zelfs tijdens stilstaan loopt de accu langzaam leeg, dus steeds minder range...Phusebox schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 08:46:
[...]
Niks, want hij staat stil... oh ja, hij neemt teveel plek in op mijn oprit.
EV6 77,4kWh Plus Advanced AWD / MY23, Interstellar Grey
Over niet goed gesproken, ik heb weinig tot geen problemen met de EV6 enkel een kleine frustratie. Als ik over een wat hobbelige weg rijd, rammelt de unit waarin de gordel van de bijrijder verdwijnt een beetje (en ik hou niet van gerammel). Eerst dacht ik dat het de gordel was die tegen de deurstijl aan tikte, maar dat is het niet.asennamm schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 09:15:
[...]
Yup.
Welkom op het "Wat is er nu weer niet goed aan de Ev6 van Phusebox" forum.
Oei, zei ik dat hardop.....![]()
Je moet iets te zeuren hebben he.
zeuren maglawnmower schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 09:52:
[...]
Over niet goed gesproken, ik heb weinig tot geen problemen met de EV6 enkel een kleine frustratie. Als ik over een wat hobbelige weg rijd, rammelt de unit waarin de gordel van de bijrijder verdwijnt een beetje (en ik hou niet van gerammel). Eerst dacht ik dat het de gordel was die tegen de deurstijl aan tikte, maar dat is het niet.
En dit kan je natuurlijk melden bij de dealer en zal dan (lijkt mij) onder garantie gefixed worden.
Oei. Hier zou ik ook geschift van worden. Ben ooit een halve dag bezig geweest een blaadje onder de motorkap uit te krijgen dat ritselde tijdens het rijden...lawnmower schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 09:52:
[...]
Over niet goed gesproken, ik heb weinig tot geen problemen met de EV6 enkel een kleine frustratie. Als ik over een wat hobbelige weg rijd, rammelt de unit waarin de gordel van de bijrijder verdwijnt een beetje (en ik hou niet van gerammel). Eerst dacht ik dat het de gordel was die tegen de deurstijl aan tikte, maar dat is het niet.
Eerste bevindingen van de eigenaar is dat het niet minder comfortabel rijdt dan de standaard dempers.
Resultaat vanaf 29:00.
nou, ik zie te weinig verschil voor de hoeveelheid werk (en waarschijnlijk ook de kosten)asennamm schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 12:49:
Montage van de Eibach Pro kit onder de Ev6.
Eerste bevindingen van de eigenaar is dat het niet minder comfortabel rijdt dan de standaard dempers.
Resultaat vanaf 29:00.
[YouTube: Installing lowering springs on my Kia EV6 (Ioniq5 compatible) - EIbach Pro-Kit: Step-by-step guide]
Volgens mij mis ik hem....(ik heb de plus variant).
[ Voor 12% gewijzigd door R20141016 op 09-06-2022 13:34 ]
Bij mij zat ie er gewoon bij. 👍 Ik heb wel een GT-Line. Ik weet niet of deze bij alle uitvoeringen geleverd wordt.R20141016 schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 13:29:
Vraagje: heeft iedereen een V2L adapter gekregen bij de auto?
Volgens mij mis ik hem....
Edit: ik verwacht niet dat dit in België en Nederland ook hetzelfde is.
[ Voor 10% gewijzigd door cruysen op 09-06-2022 13:36 ]
Zit er standaard bij (GT-Line). Weet niet of dit ook zo voor de Plus versie is.R20141016 schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 13:29:
In de prijslijst staat:Anunnaki schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 13:35:
[...]
Zit er standaard bij (GT-Line). Weet niet of dit ook zo voor de Plus versie is.
Plus
Omvat alles van Air, plus:
Vehicle-2-Load (V2L)
Stoelverwarming achter
Stoelventilatie vóór
Vegan lederen bekleding
Ambient lighting
Elektrisch verstelbare voorstoelen met
geheugenfunctie voor de bestuurdersstoel
Lendensteunverstelling passagiersstoel
Geheugenfunctie voor buitenspiegels
Slimme automatische achterklep
Flush portiergrepen (auto)
Meridian® Premium Sound System (14
speakers)
Active Sound Design (ASD)
Warmtepomp
Dus lijkt mij wel....maar wellicht reageert er nog iemand met een Plus.
Ik kon hem ook niet vinden bij mijn GT-line.Anunnaki schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 13:35:
[...]
Zit er standaard bij (GT-Line). Weet niet of dit ook zo voor de Plus versie is.
Zit in de hoes verstopt waar ook de granny in zit.
Voor:stimpyrulez schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 13:23:
[...]
nou, ik zie te weinig verschil voor de hoeveelheid werk (en waarschijnlijk ook de kosten)
/f/image/loXIaUihfCaXFpcKxBrfwin0.png?f=fotoalbum_large)
Na:
/f/image/WA98JyZgIBsleZlxCEpA030X.png?f=fotoalbum_large)
Kosten zijn ongeveer 390 euro voor de Eibach Pro kit en dan nog een uurtje of twee voor het plaatsen.
En als je het goed wilt doen de kosten voor opnieuw uitlijnen.
[ Voor 8% gewijzigd door asennamm op 09-06-2022 13:59 ]
Ja gevonden! Was super goed verstopt.Loei123 schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 13:39:
[...]
Ik kon hem ook niet vinden bij mijn GT-line.
Zit in de hoes verstopt waar ook de granny in zit.
Dank je.
Zit inderdaad in de plus ook, maar het is wel even goed zoeken ja.R20141016 schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 13:37:
[...]
In de prijslijst staat:
Plus
Omvat alles van Air, plus:
Vehicle-2-Load (V2L)
Stoelverwarming achter
Stoelventilatie vóór
Vegan lederen bekleding
Ambient lighting
Elektrisch verstelbare voorstoelen met
geheugenfunctie voor de bestuurdersstoel
Lendensteunverstelling passagiersstoel
Geheugenfunctie voor buitenspiegels
Slimme automatische achterklep
Flush portiergrepen (auto)
Meridian® Premium Sound System (14
speakers)
Active Sound Design (ASD)
Warmtepomp
Dus lijkt mij wel....maar wellicht reageert er nog iemand met een Plus.
MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80
Thx voor de screenshots.asennamm schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 13:56:
[...]
Voor:
[Afbeelding]
Na:
[Afbeelding]
Kosten zijn ongeveer 390 euro voor de Eibach Pro kit en dan nog een uurtje of twee voor het plaatsen.
En als je het goed wilt doen de kosten voor opnieuw uitlijnen.
Maar ja... het is net een andere hoek. En blijf het minimaal vinden (mijn mening natuurlijk).
Wat zal het zijn? 1 of max 2 cm?
Bij mij lag ie gewoon los in de kofferbak? Niet in de hoes van een andere kabel.MrBlueEyes schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 14:22:
[...]
Zit inderdaad in de plus ook, maar het is wel even goed zoeken ja.
achter 0.8 inch (2.032 cm) en voor 1.2 inch (3,048 cm). Maar er is ook verbetering in de wegligging blijkbaarstimpyrulez schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 14:23:
[...]
Thx voor de screenshots.
Maar ja... het is net een andere hoek. En blijf het minimaal vinden (mijn mening natuurlijk).
Bij jou gaat alles anders.Phusebox schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 14:35:
[...]
Bij mij lag ie gewoon los in de kofferbak? Niet in de hoes van een andere kabel.
Uit ervaring weet ik dat je verlagingsveren even moet laten "inzakken". Minimaal een week als je er elke dag mee rijdt.stimpyrulez schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 14:23:
[...]
Thx voor de screenshots.
Die auto komt nog lager te liggen.
Ze verlagen tussen de 3 en 4 cm. Afhankelijk van de uitvoering.
https://evtuningshop.co.u...21?variant=41500722593948
Hebben we blijkbaar bijna allemaal last van gehad, kon hem ook niet vinden in het begin.R20141016 schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 14:00:
[...]
Ja gevonden! Was super goed verstopt.
Dank je.
Mooi dat je hem hebt.
Ik ben bezig om prive een kia ev6 gt aan te kopen. Nu heb ik een offerte gekregen en als ik alles doorneem, zie ik dat de stoelen handmatig zijn ??.
Na een chat met kia, is het daadwerkelijk dat de meest luxe en dure uitvoering van de ev6 geen elektrische stoelen heeft.....ben ik nu gek geworden of stel ik mijn eisen wat te hoog ?......

Alles voor gewichtsbesparingPlasjes schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 17:45:
Goedenmiddag.
Ik ben bezig om prive een kia ev6 gt aan te kopen. Nu heb ik een offerte gekregen en als ik alles doorneem, zie ik dat de stoelen handmatig zijn ??.
Na een chat met kia, is het daadwerkelijk dat de meest luxe en dure uitvoering van de ev6 geen elektrische stoelen heeft.....ben ik nu gek geworden of stel ik mijn eisen wat te hoog ?......
Sportief is niet per se luxe.
In de andere uitvoeringen staat de stoel al relatief te hoog, in de GT wil je juist lager zitten, vandaar de manuele variant. Werd/Wordt vaker gedaan, veel Type R's, RS'en, etc hadden allemaal manuele aanpassingen (ook voor gewichtsbesparing, maar dat is niet aan de orde/boeiend voor een 2000+ kg zware auto 😋).Plasjes schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 18:19:
Snap ik deels, maar alle andere opties die je op de gt line kan krijgen zitten hier al wel standaard op...😬. Dan zou je verwachten dat ze die er ook af halen toch ?
7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)
En ach, met de handmatige stoel lig je veel sneller in de relaxpositie dan met de elektrische. En als je een beetje doorrijdt met de GT ga je die vaak nodig hebben
De stoelen van de GT-versie zijn speciaal (door Kia) ontworpen en geven een goede steun aan alle kanten voor de krachten die bij de acceleratie en bochtenwerk horen. Doen niet voor Recaro racestoelen onder.Plasjes schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 17:45:
Goedenmiddag.
Na 607 seconden een power nap van 18 minutenmarcel3 schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 18:30:
Of er moet een extra computer onder de stoel. Denk eerder dat het zoiets is dan gewichtsbesparing.
En ach, met de handmatige stoel lig je veel sneller in de relaxpositie dan met de elektrische. En als je een beetje doorrijdt met de GT ga je die vaak nodig hebben

Je hebt het helemaal goed, de stoelen in de GT zijn speciaal ontworpen voor deze uitvoering en kunnen simpelweg niet elektrisch gemaakt worden daar ze anders veel te hoog in de auto staan.The Wizard schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 18:27:
[...]
In de andere uitvoeringen staat de stoel al relatief te hoog, in de GT wil je juist lager zitten, vandaar de manuele variant. Werd/Wordt vaker gedaan, veel Type R's, RS'en, etc hadden allemaal manuele aanpassingen (ook voor gewichtsbesparing, maar dat is niet aan de orde/boeiend voor een 2000+ kg zware auto 😋).
Gewicht speelt hierbij geen rol.
ENYAQ SPORTLINE 210kW MY25 ( voorheen: KIA EV6 GT-Line 77,4 RWD MY23)
Lagere stoelen
Wat je aan zo’n topsnelheid hebt, is de vraag, want zelfs áls het kan en mag, is een EV-accu bij zo’n tempo razendsnel leeg. Daaraan kan Kia niets veranderen, maar dat de EV6 snel is, wordt op autobahn 5 snel duidelijk. De Koreaan is niet alleen maar snel, maar nadrukkelijk de ‘Performance-versie’ van de EV6. Zelfs ten opzichte van een GT-Line ziet hij er veel sportiever uit, onder meer dankzij een aangepaste voor- en achterbumper en gifgroene accenten. Dat gifgroen komt ook terug in het interieur, waar de stoelventilatie en de elektrische stoelverstelling van de GT-Line zijn opgeofferd voor serieuze sportstoelen, die dankzij de handmatige verstelling iets lager in de auto kunnen staan.
[ Voor 29% gewijzigd door Solarman op 09-06-2022 19:34 ]
ENYAQ SPORTLINE 210kW MY25 ( voorheen: KIA EV6 GT-Line 77,4 RWD MY23)
Dan had je vast ook al gelezen dat je de stoel ventilatie ook moet missen in de GTPlasjes schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 18:19:
Snap ik deels, maar alle andere opties die je op de gt line kan krijgen zitten hier al wel standaard op...😬. Dan zou je verwachten dat ze die er ook af halen toch ?
En ook nog ca 100km minder actieradius… Nee, ik zie vrijwel geen voordelen aan een GT t.o.v. een reguliere AWD versie.O-B-One schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 20:33:
[...]
Dan had je vast ook al gelezen dat je de stoel ventilatie ook moet missen in de GT
Hij zit tegen de achterwand van de zwarte map waar de laadkabel in zit. Het valt niet op. Kijk maar!R20141016 schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 13:29:
Oh je hebt hem al gevonden. Mooi toch...
[ Voor 6% gewijzigd door Wiliyama op 09-06-2022 21:40 ]
Ja daar zat ie idd.Wiliyama schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 21:35:
[...]
Hij zit tegen de achterwand van de zwarte map waar de laadkabel in zit. Het valt niet op. Kijk maar!
Oh je hebt hem al gevonden. Mooi toch...
Wat hebben jullie dan voor mappen/tassen?
Ik heb 1 ronde voor de type 2 kabel, een kleine waar de V2L inpast en dan een halfronde voor de granny lader, maar die heb ik nog niet eens open gehad.
Dan ben je goed bedeeld...Phusebox schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 22:18:
[...]
Wat hebben jullie dan voor mappen/tassen?
Ik heb 1 ronde voor de type 2 kabel, een kleine waar de V2L inpast en dan een halfronde voor de granny lader, maar die heb ik nog niet eens open gehad.
DeV2L zit in klein tasje, deze zat samen met de Granny in de 'half-ronde' tas. De dikke grijze laadkabel type 2 had bij mij geen tas...lag los in de frunk.
Zelfde bij mij.EricEB schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 22:37:
[...]
Dan ben je goed bedeeld...
DeV2L zit in klein tasje, deze zat samen met de Granny in de 'half-ronde' tas. De dikke grijze laadkabel type 2 had bij mij geen tas...lag los in de frunk.
Die Phusebox heeft toch ook altijd geluk he...
MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80
Toch raar, die verschillen. Voor mensen die de Type 2 veel gebruiken voegt die tas niet veel toe, want je bent 5 minuten bezig om die kabel er weer in te krijgen.EricEB schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 22:37:
[...]
Dan ben je goed bedeeld...
Maar ik gebruik die kabel zo goed als nooit dus heb ik inderdaad eens geluk gehad.
[ Voor 14% gewijzigd door Phusebox op 10-06-2022 05:31 ]
Ik heb dezelfde tassen als jij. Met het verschil dat de v2l koppeling in een tasje zat die in de halve ronde granny lader tas zat. De laadkabel type 2 heb ik los onder de kofferbak mat liggen. Zonder tas idd. Teveel werk om de kabel in de tas te stoppen.Phusebox schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 05:30:
[...]
Toch raar, die verschillen. Voor mensen die de Type 2 veel gebruiken voegt die tas niet veel toe, want je bent 5 minuten bezig om die kabel er weer in te krijgen.
Maar ik gebruik die kabel zo goed als nooit dus heb ik inderdaad eens geluk gehad.
Inderdaad zoals iedereen zegt geen elektrische stoelen en geen ventilatie. Ik hebb de mijne vorig jaar besteld en ik ben ontzettend blij dat ik dat allemaal niet heb.Plasjes schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 17:45:
Goedenmiddag.
1) Geen rammelende elektrische stoelen zoals blijkbaar velen hebben
2) Lager in de auto dus ideaal als je groot bent en toch een elektrisch schuifdak wilt. Met de elek stoelen voor veel mensen een probleem.
3) Ventilatie in de stoelen... als je met een GT gaat rijden is het gas op de lolly... als je dat doet met een venster open heb je ventilatie genoeg
4) Posities voor meerdere personen mogelijk op profiel: Niet nodig niemand anders mag achter het stuur

Kortom geef mij maar die kuipstoelen. Als je de filmpjes van de eerste testen ziet is elke interviewer vol lof over de kwaliteit van de zetels.
Klinkt allemaal grappig maar als ik iets niet wil missen zijn het de stoelen in mijn GT-line.Bogey555 schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 08:33:
[...]
Inderdaad zoals iedereen zegt geen elektrische stoelen en geen ventilatie. Ik hebb de mijne vorig jaar besteld en ik ben ontzettend blij dat ik dat allemaal niet heb.
1) Geen rammelende elektrische stoelen zoals blijkbaar velen hebben
2) Lager in de auto dus ideaal als je groot bent en toch een elektrisch schuifdak wilt. Met de elek stoelen voor veel mensen een probleem.
3) Ventilatie in de stoelen... als je met een GT gaat rijden is het gas op de lolly... als je dat doet met een venster open heb je ventilatie genoeg![]()
![]()
4) Posities voor meerdere personen mogelijk op profiel: Niet nodig niemand anders mag achter het stuur![]()
Kortom geef mij maar die kuipstoelen. Als je de filmpjes van de eerste testen ziet is elke interviewer vol lof over de kwaliteit van de zetels.
Geen gerammel.
Zeer makkelijk in en uit stappen door het automatisch bewegen van de stoel.
Heb zelf geen problemen met het lage dak.
Stoelventilatie is werkelijk fantastisch, een open raam is in geen enkele manier vergelijkbaar, om maar te zwijgen wat een open raam doet voor het verbruik icm gas op de lolly.
Verder ben ik natuurlijk stikjaloers op de mensen die 500+ pk tot hun beschikking krijgen en ik het met een schamele 230 moet doen.
Lol was idd zeker grappig bedoeld maar als ik het serieus bekijk ben ik echt wel heel tevreden.Loei123 schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 08:48:
[...]
Klinkt allemaal grappig maar als ik iets niet wil missen zijn het de stoelen in mijn GT-line.
Geen gerammel.
Zeer makkelijk in en uit stappen door het automatisch bewegen van de stoel.
Heb zelf geen problemen met het lage dak.
Stoelventilatie is werkelijk fantastisch, een open raam is in geen enkele manier vergelijkbaar, om maar te zwijgen wat een open raam doet voor het verbruik icm gas op de lolly.
Verder ben ik natuurlijk stikjaloers op de mensen die 500+ pk tot hun beschikking krijgen en ik het met een schamele 230 moet doen.
Ik heb een testrit gedaan in een RWD met elek stoelen en open dak en dat was een beetje beklemmend... eigenlijk maar net ok. Dus ik veronderstel dat het met die kuipstoelen helemaal ok is.
De rest heb ik nog nooit gehad (geventileerde stoelen en elektrische stoelen op profiel) dus ik weet niet wat ik ga missen. Bovendien zal ik 99,9 % zelf met de auto rijden want mijn vrouw erft mijn A5 Cabrio dus die wil niks anders. Stoelen verzetten zal er dus niet echt bij zijn.
En je moet toevallig maar eens zo'n model hebben met van die rammelende stoelen. Zou ik compleet gek van worden. Ik lees daar trouwens heel veel over... hier en op smoelboek ook dus ik denk dat jij van geluk mag spreken.
Om nog eens een positief berichtje te plaatsen (naast dat SCC weer goed werkt en de range tegen de 500 aan begint te gaan): mijn stoelen rammelen of tikken (nog) niet. Heb wel de relaxstand nog nooit gebruikt.Bogey555 schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 09:14:
[...]
Lol was idd zeker grappig bedoeld maar als ik het serieus bekijk ben ik echt wel heel tevreden.
Ik heb een testrit gedaan in een RWD met elek stoelen en open dak en dat was een beetje beklemmend... eigenlijk maar net ok. Dus ik veronderstel dat het met die kuipstoelen helemaal ok is.
De rest heb ik nog nooit gehad (geventileerde stoelen en elektrische stoelen op profiel) dus ik weet niet wat ik ga missen. Bovendien zal ik 99,9 % zelf met de auto rijden want mijn vrouw erft mijn A5 Cabrio dus die wil niks anders. Stoelen verzetten zal er dus niet echt bij zijn.
En je moet toevallig maar eens zo'n model hebben met van die rammelende stoelen. Zou ik compleet gek van worden. Ik lees daar trouwens heel veel over... hier en op smoelboek ook dus ik denk dat jij van geluk mag spreken.
Daar tegenover staat dat ik wel de eerste steenslag te pakken heb, helaas op een nogal vervelende plek, boven de wielkast linksvoor. Dus elke keer als ik uitstap wordt ik er weer mee geconfronteerd
[ Voor 8% gewijzigd door Phusebox op 10-06-2022 09:18 ]
Wel als jij geen rammelende stoelen hebt is er nog hoopPhusebox schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 09:17:
[...]
Om nog eens een positief berichtje te plaatsen (naast dat SCC weer goed werkt en de range tegen de 500 aan begint te gaan): mijn stoelen rammelen of tikken (nog) niet. Heb wel de relaxstand nog nooit gebruikt.
Daar tegenover staat dat ik wel de eerste steenslag te pakken heb, helaas op een nogal vervelende plek, boven de wielkast linksvoor. Dus elke keer als ik uitstap wordt ik er weer mee geconfronteerd
Ik had in eerste instantie ook krakende stoelen, voor naar de dealer geweest. Daar is men met olie bezig geweest. Gaf niet direct restulataat, maar na een week "inlopen" geen kraak meer gehoord.Phusebox schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 09:17:
[...]
Om nog eens een positief berichtje te plaatsen (naast dat SCC weer goed werkt en de range tegen de 500 aan begint te gaan): mijn stoelen rammelen of tikken (nog) niet. Heb wel de relaxstand nog nooit gebruikt.
Ja dat is enorm balen inderdaad. Bij mij heeft iemand weer eens onvoorzichtig met z'n deur gedaan en midden op het achterportier net de lak geraakt (geen deuk wel plekje in de lak).Phusebox schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 09:17:
[...]
Ik ga dat herstellen met de officiele lakstift en daarna netjes polijsten. Is bij eerdere auto's ook altijd perfect gelukt dus moet nu ook vast goedkomen.
Heb het voor een paar euro ook al eens bij de schadehersteller laten doen, resultaat was ook onzichtbaar.
Na resetten van de infotainment is mijn range (inschatting) ook beter geworden.
Daarnaast eergisteren tot 100% geladen waarna de auto nog ruim 2 uur stroom heeft gevraagd van de Zappi en de SoC in de ochtend op 98% stond. Dit doet mij vermoeden dat het BMS (weer) druk is geweest met de accu qua onderhoud/balanceren v.d. cellen. Ik had ook al een tijdje niet meer tot 100% geladen. Zal met regulier gebruik vast nog wat verbeteren over tijd (heb gelezen dat de tijd qua balanceren korter wordt naarmate de cellen in het accupakket beter meer in balans is).
[ Voor 21% gewijzigd door roelwillems op 10-06-2022 10:45 ]
2 weken geleden helemaal blij dat zelfs meer dan 500km werd gepresenteerd....deze week dramatisch gekelderd naar 410 bij 100% soc.
Heb enkele lange ritten (plm 200km) gedaan na 19 uur...en dan wordt je door je rechtervoet direkt op de feiten gedrukt. Bij 130-145 km/h denkt de EV6 nu dat ik na opnieuw laden dit weer ga doen en dus range gaat bijstellen naar beneden...
Blijft bijzonder hoe dit werkt.
+/- 380kmJoer schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 12:47:
Wat is dan bij jullie de daadwerkelijk aantal kilometers wat jullie rijden op een vol accu pakket. Van 100% naar 10%? Zonder naar het geschatte verbruik te kijken.
eco stand, GEEN climate aan en GEEN sprints...
Auto/App range nog niet boven de 420 gezien.
Met GOD zelf heb ik geen problemen, het is meer zijn fanclub die mij niet aanstaat...
Ben je er al mee bij de dealer geweest?--HOOLIE-- schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 12:56:
[...]
+/- 380km
Yep....en die gaat de klacht weer doorgeven aan KIA NL
Heb het nu bij de leasemaatschappij neergelegd... ( Weet niet of ik daar veel vertrouwen in moet hebben )
Met GOD zelf heb ik geen problemen, het is meer zijn fanclub die mij niet aanstaat...
Als ik jou was zou ik de auto opgeven voor een accudegradatie test bij Autoweek. Normaliter doen ze die natuurlijk bij oudere modellen, echter vinden ze misschien deze testcase voer voor een interessant artikel en maken ze een uitzondering!--HOOLIE-- schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 13:19:
[...]
Yep....en die gaat de klacht weer doorgeven aan KIA NL
Heb het nu bij de leasemaatschappij neergelegd... ( Weet niet of ik daar veel vertrouwen in moet hebben )
Kan je ook zelf een berekening op los laten om de capaciteit van de accu te schatten. Is alvast een eerste stap.Zilversmid schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 13:33:
[...]
Als ik jou was zou ik de auto opgeven voor een accudegradatie test bij Autoweek. Normaliter doen ze die natuurlijk bij oudere modellen, echter vinden ze misschien deze testcase voer voor een interessant artikel en maken ze een uitzondering!
Dat is nu juist het vervelende...er is geen constante in verbruik. Ok...de rechtervoet is dus zeer bepalend, dat is wel heel duidelijk.Joer schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 12:47:
Wat is dan bij jullie de daadwerkelijk aantal kilometers wat jullie rijden op een vol accu pakket. Van 100% naar 10%? Zonder naar het geschatte verbruik te kijken.
Beste score was 470 echte km gereden en had ook nog 10% over. Afgelopen dagen/week 340 km op een volle lading....enige reden? hard rijden

Is dat de 58 of 77 KW auto ?--HOOLIE-- schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 12:56:
[...]
+/- 380km
En als ze het willen doen, Kia ook op de hoogte stellen. Misschien leveren ze dan een nieuwe EV6 om dit voorkomenZilversmid schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 13:33:
[...]
Als ik jou was zou ik de auto opgeven voor een accudegradatie test bij Autoweek. Normaliter doen ze die natuurlijk bij oudere modellen, echter vinden ze misschien deze testcase voer voor een interessant artikel en maken ze een uitzondering!
Ok, jij rijdt dus ook bijna alleen snelweg, dan moet er dus wel een verschil in de accu's zijn als jij 550 haalt en ik met heel veel moeite en nooit harder dan 105 net geen 500. Misschien kan iemand 1-2% zuiniger rijden maar veel zal er niet in zitten.ronaldvg2 schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 13:04:
[Afbeelding]
Hier sinds temperatuur boven 15 graden is range rond of over 550km met climate control gewoon altijd aan. Ik rij meestal tot 50% leeg en dan heb ik zo'n 250-270 km gereden. Wel alleen snelweg korte stukken en altijd overdag dus vrijwel nooit harder dan 110.
Dat is logisch gevolg. Je hebt gewoon heel veel extra energie nodig om 120km/u ipv 100km/u te rijden. Alles boven de 80k/u en de meeste energie gaat op aan de luchtweerstand die de auto tegen komt. Die weerstand neemt ook nog eens extra toe met elke km/u die je harder gaat rijden (verdubbeling van de snelheid en je moet 4x meer luchtweerstand overwinnen). Tel er bij op dat je nauwelijks regeneratief energie terug zal winnen en de guess-o-meter gaat dan snel een behoorlijke lage waarde aangeven.EricEB schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 14:30:
[...]
Dat is nu juist het vervelende...er is geen constante in verbruik. Ok...de rechtervoet is dus zeer bepalend, dat is wel heel duidelijk.
Beste score was 470 echte km gereden en had ook nog 10% over. Afgelopen dagen/week 340 km op een volle lading....enige reden? hard rijden
Veel 70 tot 80 km/u wegen rijden, niet al te veel moeten optrekken uit stilstand en de inschatting schiet weer omhoog
Overigens is constant verbruik een lastig begrip. Over de periode van 2 jaar kan je voor elke auto erg nauwkeurig gemiddeld constant verbruik bepalen. Maar kijk je op een kortere periode; zeg na 30 min rijden, dan is dit waarschijnlijk een matige indicator voor de totale afstand die je daadwerkelijk nog kan rijden op de energie die nog in het accupakket zit.
Die onnauwkeurigheid neemt ook nog eens toe als er juist nog veel energie beschikbaar is.
Indicatief voorbeeld: je hebt om 10km te rijden 5% accucapaciteit gebruikt. Als je nog maar 5% energie over hebt dan is het aannemelijk dat je ergens tussen de 8km en 12km ver kan komen op de resterende 5% accu (een veel hoger bereik zou theoretisch kunnen, maar die kans is wel klein puur o.b.v. de informatie uit het verleden).
Maar als je van 100% naar 95% aan energie opgemaakt om die 10 km te rijden, is de voorspelling veel moeilijker. Er is dan nog veel gelegenheid om met een ander rijgedrag en omstandigheden range te winnen/verliezen t.o.v. de voorspelde waarde.
Dat maakt de guess-o-meter (zeker als je nog niet zo veel hebt gereden*) onnauwkeurig. En wat ik zelf ervaar erg biased naar je rijgedrag van de meest recente rit(ten).
* Ik verwacht overigens dat de auto alle voorgaande ritten meeneemt in het bepalen van de range die nog aan energie beschikbaar is (uiteraard met een weging waarbij recente ritten zwaarder tellen én gecorrigeerd voor actuele omstandigheden zoals temperatuur e.d.), althans zo zou ik het aanpakken als je er een model voor zou moeten maken. Maar heb de auto nog te kort voor enige onderbouwing van mijn aanname.
Voor zover ik weet is het standaard ingesteld dat de auto na elke laadbeurt het verbruik reset.[b]roelwillems schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 16:33
* Ik verwacht overigens dat de auto alle voorgaande ritten meeneemt in het bepalen van de range die nog aan energie beschikbaar is (uiteraard met een weging waarbij recente ritten zwaarder tellen én gecorrigeerd voor actuele omstandigheden zoals temperatuur e.d.), althans zo zou ik het aanpakken als je er een model voor zou moeten maken. Maar heb de auto nog te kort voor enige onderbouwing van mijn aanname.
De opgegeven range is volgens mij op basis van het rijden sinds de laadbeurt daarvoor.
En opnieuw: doe het zoals in "Ferris Bueller's Day Off". Constant genoegEricEB schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 14:30:
[...]
Dat is nu juist het vervelende...er is geen constante in verbruik. Ok...de rechtervoet is dus zeer bepalend, dat is wel heel duidelijk.

Meen ook zoiets te hebben gelezen, maar als ik een EV producent was zou ik meer historie laten meewegen. Al is het maar om tot een indicatie te komen hoeveel de auto gemiddeld genomen op de snelweg vs in de stad wordt gebruikt. Het historisch verbruik van één maand/kwartaal/jaar geleden hoeft niet heel zwaar mee te wegen maar alle beetjes helpen om tot een iets meer nauwkeurige inschatting te komen.Loei123 schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 16:37:
[...]
Voor zover ik weet is het standaard ingesteld dat de auto na elke laadbeurt het verbruik reset.
De opgegeven range is volgens mij op basis van het rijden sinds de laadbeurt daarvoor.
Dat is zeker niet waar, hij reset de tweede teller wel (en dat is die balk onderin), maar voor het bereik lijkt hij naar mijn idee te rekenen met de afgelopen 30 dagen.Loei123 schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 16:37:
[...]
Voor zover ik weet is het standaard ingesteld dat de auto na elke laadbeurt het verbruik reset.
[ Voor 14% gewijzigd door Phusebox op 10-06-2022 17:30 ]
77Kw
Nou, nee dus.roelwillems schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 16:33:
[...]
Dat is logisch gevolg. Je hebt gewoon heel veel extra energie nodig om 120km/u ipv 100km/u te rijden. Alles boven de 80k/u en de meeste energie gaat op aan de luchtweerstand die de auto tegen komt. Die weerstand neemt ook nog eens extra toe met elke km/u die je harder gaat rijden (verdubbeling van de snelheid en je moet 4x meer luchtweerstand overwinnen). Tel er bij op dat je nauwelijks regeneratief energie terug zal winnen en de guess-o-meter gaat dan snel een behoorlijke lage waarde aangeven.
Veel 70 tot 80 km/u wegen rijden, niet al te veel moeten optrekken uit stilstand en de inschatting schiet weer omhoog
Overigens is constant verbruik een lastig begrip. Over de periode van 2 jaar kan je voor elke auto erg nauwkeurig gemiddeld constant verbruik bepalen. Maar kijk je op een kortere periode; zeg na 30 min rijden, dan is dit waarschijnlijk een matige indicator voor de totale afstand die je daadwerkelijk nog kan rijden op de energie die nog in het accupakket zit.
Die onnauwkeurigheid neemt ook nog eens toe als er juist nog veel energie beschikbaar is.
Indicatief voorbeeld: je hebt om 10km te rijden 5% accucapaciteit gebruikt. Als je nog maar 5% energie over hebt dan is het aannemelijk dat je ergens tussen de 8km en 12km ver kan komen op de resterende 5% accu (een veel hoger bereik zou theoretisch kunnen, maar die kans is wel klein puur o.b.v. de informatie uit het verleden).
Maar als je van 100% naar 95% aan energie opgemaakt om die 10 km te rijden, is de voorspelling veel moeilijker. Er is dan nog veel gelegenheid om met een ander rijgedrag en omstandigheden range te winnen/verliezen t.o.v. de voorspelde waarde.
Dat maakt de guess-o-meter (zeker als je nog niet zo veel hebt gereden*) onnauwkeurig. En wat ik zelf ervaar erg biased naar je rijgedrag van de meest recente rit(ten).
Ik heb auto al 8 mnd en 24k op de teller. Het totale gemm verbruik is 20kwh/100km over alle km.
Maar als gezegd, het fluctueert soms enorm.
Dit vermoed ik ook....Loei123 schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 16:37:
[...]
Ondertussen komen enkele vraagjes naar boven. Die Kia app kan je 5 jaar gratis gebruiken. Ik haat het om daar later extra moeten voor te betalen. Zoiets zou toch kosteloos bij de auto moeten horen. Nu gaat mijn vrouw ook 50% van de tijd de auto gebruiken. Kan zij ook gebruik maken van de app of worden er dan meteen kosten aangerekend wegens twee apps op 1 auto? Zijn er misschien (gratis of goedkope) alternatieven om de status van de wagen te controleren en bijvoorbeeld de verwarming van op afstand aan te zetten?
De Kia EV6 kan de snelheidsborden herkennen (of via gps?) maar kan de snelheidsbegrenzing er ook automatisch op afgesteld worden? Vooral handig op onbekend terrein als je geen haast hebt

Je kunt de auto delen met meerdere gebruikers/apps zonder extra kosten.DigitalHombre schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 10:45:
In het leveringen topic al aangegeven dat we deze week onze bestelling geplaatst hebben, nog 14 maanden wachten![]()
Ondertussen komen enkele vraagjes naar boven. Die Kia app kan je 5 jaar gratis gebruiken. Ik haat het om daar later extra moeten voor te betalen. Zoiets zou toch kosteloos bij de auto moeten horen. Nu gaat mijn vrouw ook 50% van de tijd de auto gebruiken. Kan zij ook gebruik maken van de app of worden er dan meteen kosten aangerekend wegens twee apps op 1 auto? Zijn er misschien (gratis of goedkope) alternatieven om de status van de wagen te controleren en bijvoorbeeld de verwarming van op afstand aan te zetten?
De Kia EV6 kan de snelheidsborden herkennen (of via gps?) maar kan de snelheidsbegrenzing er ook automatisch op afgesteld worden? Vooral handig op onbekend terrein als je geen haast hebt
De cruise control kan automatisch aanpassen op basis van de borden/navigatie of middels een prompt vragen of ie de snelheid wil aanpassen. Begrenzer heb ik nog niet gebruikt.
Nee niet bij de hand. Staat wel in de pdf met accessoires die je kunt downloaden op de Kia site?Joer schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 13:45:
@Phusebox heb jij nog het artikelnummer van de oplader die je hebt laten inbouwen??
Die oplader staat namelijk niet meer in de webshop van Kia. Vandaar mijn vraag om het artikel nummer. Dan kan ik ff bellen van de weekPhusebox schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 13:50:
[...]
Nee niet bij de hand. Staat wel in de pdf met accessoires die je kunt downloaden op de Kia site?
In de accessories pdf wel nog:Joer schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 14:21:
[...]
Die oplader staat namelijk niet meer in de webshop van Kia. Vandaar mijn vraag om het artikel nummer. Dan kan ik ff bellen van de week
66685ADB00
:strip_exif()/f/image/nGgC6fcj2KGxqRLUbBCInxq9.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/6WLFWAVSo3UG3nvmVXfHE2yP.jpg?f=fotoalbum_large)
Nice job. Ik vraag me zelf af of ik die V2L ooit ga gebruiken.marcel3 schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 20:03:
Omdat de Air standaard geen V2L stekker meegeleverd krijgt ben ik zelf maar lekker gaan solderen. Met dank aan het uitzoekwerk op het internationale IONIQ forum:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Toevallig vroeg ik mij hetzelfde af...de 220V onder de achterbank gebruik ik regelmatig, bijv auto stofzuigen...hoef nooit meer de stekker naar huis of garage te trekken.Phusebox schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 20:07:
[...]
Nice job. Ik vraag me zelf af of ik die V2L ooit ga gebruiken.
Ga deV2L eens proberen met de caravan erachter op een parkeerplaats...
Haha ja het was idd meer een gevalletje 'because I can'.Phusebox schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 20:07:
[...]
Maar wie weet. Misschien een keer picknicken met de Kids ergens. Tosti ijzer mee ofzo
De waarde naast de balk hoeft niet te resetten na het laden want er zijn 3 opties: reset na laden, reset bij iedere rit en handmatige reset. Ik heb hem zo ingesteld dat hij niet reset (dus op handmatig gezet) en zodoende het langdurige gemiddelde laat zien.Phusebox schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 17:29:
[...]
Dat is zeker niet waar, hij reset de tweede teller wel (en dat is die balk onderin), maar voor het bereik lijkt hij naar mijn idee te rekenen met de afgelopen 30 dagen.
Je kan je het auto “account” delen met een andere gebruiker. Ben de optie in ieder geval tegen gekomen maar nog niet gebruikt. Je zou het even in de handleiding moeten nagaan, maar volgens mij kan je prima meerdere gebruikers hebben voor de auto.DigitalHombre schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 10:45:
In het leveringen topic al aangegeven dat we deze week onze bestelling geplaatst hebben, nog 14 maanden wachten![]()
De EV6 kan zelf de snelheid aanpassen (tenminste voor de SCC).
Het probleem waar ik tegen aan loop met de draadloos opladen van de telefoon in de Plus, dat oplader en de telefoon na 10 min al knetter heet zijn dat hij niet meer oplaad en gaat piepen. Nou ja oplaad, niet meer langzaam leeg loopt ipv snel leeglopen.
Als je niet veel aan hebt staan zal het nog wel meevallen. Ik gebruik zelf aawireless en obd en abrp.
Ik heb nu van die viltjes die je onder je stoelen plakt op het hoesje geplakt om de telefoon niet rechtstreeks op de lader te leggen. Kijken of dat werkt.
Binnenkort ga ik hem proberen om het luchtkussen en de frietkar erop aan te sluitenPhusebox schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 20:07:
[...]

AA wireless en dan met ABRP bijvoorbeeld is best heftig voor een telefoon: dan begrijp ik wel dat die in combinatie met draadloos opladen (wat een telefoon al warmer maakt) zeer warm wordtDe Ideale Man schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 22:46:
[...]
Het probleem waar ik tegen aan loop met de draadloos opladen van de telefoon in de Plus, dat oplader en de telefoon na 10 min al knetter heet zijn dat hij niet meer oplaad en gaat piepen. Nou ja oplaad, niet meer langzaam leeg loopt ipv snel leeglopen.
Als je niet veel aan hebt staan zal het nog wel meevallen. Ik gebruik zelf aawireless en obd en abrp.
Ik heb nu van die viltjes die je onder je stoelen plakt op het hoesje geplakt om de telefoon niet rechtstreeks op de lader te leggen. Kijken of dat werkt.
Heb ik ook een keer gehad. Na parkeren en op slot doen was het bij volgende keer rijden pas weg. Erg vaag.MrBlueEyes schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 20:11:
Ik rij net een klein stukje van the mall en mijn auto bleef maar aangeven dat ik de verkeerde kant op reed en ik moest keren. Deze melding kwam de hele tijd na een paar seconden terug als ik hem weg klikte. Erg maf.
Top dat ie het ook op de 58kWh AIR doet! Goed gedaan!marcel3 schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 20:03:
Omdat de Air standaard geen V2L stekker meegeleverd krijgt ben ik zelf maar lekker gaan solderen. Met dank aan het uitzoekwerk op het internationale IONIQ forum:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik vond deze uitleg:Fabian-69 schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 23:14:
We zijn net in het bezit van een 58kWh EV6, kan iemand mij vertellen waar het hold knopje achter de laadklep dient? Ik kan hier niets over vinden in de gebruikershandleiding. Thx[Afbeelding]
Waarom het kreng dan "hold" heet, beats meIf you have scheduled charging set pushing this overrides the schedule so you can charge straight away
Only on AC chargers as CCS automatically overrides any set charging schedules.
Ideal if you have off peak charging set for home but are using a public AC charge point
Whatever
👍 bedankt! Dacht dat het iets was voor stoppen van de fastcharges. Blijkbaar niet.DigiK-oz schreef op zondag 12 juni 2022 @ 00:30:
[...]
Ik vond deze uitleg:
[...]
Waarom het kreng dan "hold" heet, beats me
Omdat je die knop ingedrukt moet houden om de actie uit te voeren. Net als de knop met hold op je sleutel.DigiK-oz schreef op zondag 12 juni 2022 @ 00:30:
[...]
Ik vond deze uitleg:
[...]
Waarom het kreng dan "hold" heet, beats me
Nog niet heel erg goed op gelet maar vooralsnog lijkt het erg wisselend. Heb al eens gezien dat er 2% van af was maar ook aantal dagen niets (in procenten).Phusebox schreef op zondag 12 juni 2022 @ 06:07:
Wat is bij jullie met dit weer het verlies van de accu als ie stil staat? Ik heb het een paar keer in de gaten gehouden en het lijkt hier 1-2% per 24 uur te zijn.
Gisteren tot vandaag exact 24 uur stil gestaan en als ik nu kijk is er 0% van de accu af 65% SoC).
Dit als de auto stil staat los van de lader.
Als de auto aan de lader staat en de cellen balanceert dan is verlies natuurlijk nodig voor het weer in balans brengen v.d. cellen (bijv van 100% naar 98%), maar dat zie ik los van elkaar.
[ Voor 12% gewijzigd door roelwillems op 12-06-2022 06:42 ]
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.
Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic