Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel3
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16-09 21:29
Joer schreef op maandag 6 juni 2022 @ 11:28:
[...]

Das waar ook die camera’s zitten er niet in. Niet dat het echt noodzakelijk is maar vond het wel een heel mooi systeem die 360 camera. Zeker dat er in de display de zijkant van de auto zichtbaar is als je de knipperlicht aan zet.
Vind het ook een mooi systeem, maar gelukkig is de standaard dode hoek waarschuwing ook al prima. Naast het lampje in de buitenspiegel kan je ook een waarschuwing in het cluster krijgen.
Is ook wel goed, als je nl over je schouder kijkt bij de ev6 zie je minder dan in veel andere auto's.

Ik word alleen steeds gecorrigeerd na het inhalen, de EV6 vindt blijkbaar dat ik iedereen afsnijd >:)

[ Voor 7% gewijzigd door marcel3 op 06-06-2022 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefjef
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-09 09:01

jefjef

learning by doing

Ik heb nu een vgate icar pro bt3.0 geïnstalleerd en moet zeggen gaaf hoe deze info uit de auto haalt. Begrijp er nog niet veel van maar dat mag mijn neef (automotive mbo nv 4) mooi gaan uitleggen. Nu nog alleen koppelen aan abrp om zo een juiste route te plannen in de vakantie. Of moet er nog een app tussen?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Mini-me
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
marcel3 schreef op maandag 6 juni 2022 @ 11:37:
[...]

Vind het ook een mooi systeem, maar gelukkig is de standaard dode hoek waarschuwing ook al prima. Naast het lampje in de buitenspiegel kan je ook een waarschuwing in het cluster krijgen.
Is ook wel goed, als je nl over je schouder kijkt bij de ev6 zie je minder dan in veel andere auto's.

Ik word alleen steeds gecorrigeerd na het inhalen, de EV6 vindt blijkbaar dat ik iedereen afsnijd >:)
:X het grootste commentaar wat ik hoor van medebelgen over het verkeer in NL, is dat ieder mini gaatje meteen wordt gebruikt door invoegers.
En de meest gehoorde klacht in NL over de acc is dat de kortste stand niet genoeg is om NL niet steeds door een invoegers te worden vertraagd.

Klinkt alsof het probleem niet echt in de auto zit, maar eerder in de algemene rijstijl ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anunnaki
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 17:31
jefjef schreef op maandag 6 juni 2022 @ 13:46:
Ik heb nu een vgate icar pro bt3.0 geïnstalleerd en moet zeggen gaaf hoe deze info uit de auto haalt. Begrijp er nog niet veel van maar dat mag mijn neef (automotive mbo nv 4) mooi gaan uitleggen. Nu nog alleen koppelen aan abrp om zo een juiste route te plannen in de vakantie. Of moet er nog een app tussen?
Volgens mij kan die van jou zonder tussen app.

OBD connection

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De Ideale Man
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 26-07 15:09
Anunnaki schreef op maandag 6 juni 2022 @ 16:10:
[...]

Volgens mij kan die van jou zonder tussen app.

OBD connection
Dat klopt. Maar dat kan niet met elke OBD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• king_dude
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
jefjef schreef op maandag 6 juni 2022 @ 13:46:
Gewoon handleiding ABRP volgen. Je weet dat je vgate compatible is ;).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Anunnaki
Apple komt met een grote update voor Apple CarPlay. Hopelijk dat Kia hier mee gaat werken en de API van Apple CarPlay gaat integreren met een update.

Het zal geïntegreerd zijn met meer autofuncties, bijvoorbeeld voor de airco, snelheidsmeter en meer. Dus meer connectie met hardware in de auto en ongetwijfeld voor EV’s de communicatie tussen je route en SoC.

Ongeacht de vorm of het formaat van je scherm, CarPlay past zich erop aan. Je kunt bovendien kiezen uit verschillende thema’s en kleurenschema’s.

Hopelijk gaat Kia dit mogelijk maken voor de EV6

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K1hH42s1CQ48s5B-sA-vtEgEhPw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7zwxJTEGupaAnNLfXAxGcDsJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nGp1wj4RtUCm3_RS0lPhOmBT2YE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Vgnm6MupfhG9r29educOodXG.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R20141016
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 16:25
Netjes verbruik! 97 kilometer gereden waarvan 85 kilometer snelweg 100 km/h. Volledig beladen met een volle kofferbak, 4 personen. Temperatuur auto 20 graden, navigatie via de auto zelf, muziek via Bluetooth.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_XJRtVdx9Iwx7FQz1YegiShCkeo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/G07wwGUlxAHCuxsstB6qNwy1.jpg?f=fotoalbum_large

Heerlijke auto! Ook nog een donkerblauwe EV6 gespot op de A2 richting Utrecht. :9

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 18:04
Vandaag werd ik aangenaam verrast door de ruimte die de EV6 biedt: een aanrechtblad van 2,50m past er in en er was nog zo’n 20cm over.
Ikea approved dus! :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Uy7YMK7Y8dCskJgCTk4yWdabdFY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wTBYBDZcWyGa0Kfm93LYCsb6.jpg?f=fotoalbum_large

En nog wat anders positiefs: ik ben blij met de extra kofferbakverlichting. Die geeft een mooi gespreid licht.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hetxzdEGkBol2QpkdMrhcTJ07jU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4sPXGAAipYadHYGghAhIaGbI.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-M-T
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 13:46
Anunnaki schreef op maandag 6 juni 2022 @ 20:01:
Apple komt met een grote update voor Apple CarPlay. Hopelijk dat Kia hier mee gaat werken en de API van Apple CarPlay gaat integreren met een update.

Het zal geïntegreerd zijn met meer autofuncties, bijvoorbeeld voor de airco, snelheidsmeter en meer. Dus meer connectie met hardware in de auto en ongetwijfeld voor EV’s de communicatie tussen je route en SoC.

Ongeacht de vorm of het formaat van je scherm, CarPlay past zich erop aan. Je kunt bovendien kiezen uit verschillende thema’s en kleurenschema’s.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ja idd. Jammer dat Kia niet bij de merken stond waar ze mee samen werken. Maar zou verwachten dat het ook wel een paar jaar gaat duren voor het volledig ondersteund wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anunnaki
J-M-T schreef op maandag 6 juni 2022 @ 20:12:
[...]

Ja idd. Jammer dat Kia niet bij de merken stond waar ze mee samen werken. Maar zou verwachten dat het ook wel een paar jaar gaat duren voor het volledig ondersteund wordt.
Zat ook gelijk te zoeken naar de Kia logo. Maar dit zijn de merken waarmee ze nu gewerkt hebben.

De rest wordt einde van het jaar nog vermeld. Kia zit daar gewoon bij….😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-M-T
  • Laatst online: 13:46
Anunnaki schreef op maandag 6 juni 2022 @ 20:43:
[...]

Zat ook gelijk te zoeken naar de Kia logo. Maar dit zijn de merken waarmee ze nu gewerkt hebben.

De rest wordt einde van het jaar nog vermeld. Kia zit daar gewoon bij….😎
Wel ja, leuk voor het facelift model tzt. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 17:55
Anunnaki schreef op maandag 6 juni 2022 @ 20:01:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ja, ziet er heel tof uit. Wel pas in 2023 helaas.

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
  • Laatst online: 16-09 23:07
Waterman53 schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 23:39:
Mango tolbadge voor Frankrijk, Spanje, Portugal en Italië aanbieding tijdelijk geen opstartkosten van 15 euro.
Vwb betreft de bevestiging kan de badge eenvoudig naast de spiegel tegen de voorruit geplakt worden, zelfs zonder de bijgeleverde houder met dubbelzijdig tape is mijn ervaring. Gebruik deze badge nu 2 jaar en heel tevreden over.

https://www.mango-mobilit...espagne-portugal-italie-0
Tijdje geleden ook besteld. Bleek dat mijn huisnummer niet was doorgekomen 8)7 . Ik kreeg per mail bericht dat ze de badge niet hebben kunnen afleveren en weer retour ontvangen hebben. Op verzoek van de helpdesk medewerker die de mail had gestuurd mijn volledige adres opgegeven, maar nu geen reactie of dit goed is doorgekomen en of de tolbadge verstuurd is.

Ook in de Mango App krijg ik de melding dat ze geen contract kunnen koppelen en dat ik contact op moet nemen met de klantenservice.

Als ik het eind deze week niet binnen heb, ga ik maar via de ANWB ofzo bestellen. Medio juli vertrek ik met de EV (Skoda Enyaq) naar Parijs en de Dordogne.

Iemand ervaring met de (telefonische) klantenservice van mango?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• volverwachting
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 14:00
Franciesco schreef op maandag 6 juni 2022 @ 20:10:
Vandaag werd ik aangenaam verrast door de ruimte die de EV6 biedt: een aanrechtblad van 2,50m past er in en er was nog zo’n 20cm over.

[Afbeelding]

En nog wat anders positiefs: ik ben blij met de extra kofferbakverlichting. Die geeft een mooi gespreid licht.

[Afbeelding]
Is die kofferbakverlichting standaard, niet gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:04
volverwachting schreef op maandag 6 juni 2022 @ 23:27:
[...]

Nee dat is een optie.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Franciesco
volverwachting schreef op maandag 6 juni 2022 @ 23:27:
[...]

Standaard heb je alleen een lampje aan de linker zijkant van de kofferbak. Dat vind ik erg mager, zeker als je juist aan die kant grotere spullen hebt staan die het licht tegenhouden.
Met de optionele kofferbakverlichting (als accessoire in te bouwen door de dealer) krijg je twee extra lampjes in de binnenkant van de klep die mooi subtiel ingebouwd zijn en zowel de kofferbak als de ruimte achter de auto verlichten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g8v57R3HKWqbx9ifoHEPdvJgN4s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PQE9i4xZe9ZW6NHWvVEG4BHY.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freezhost
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18:02
Phusebox schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 17:00:
Het begint ergens op te lijken maar nog steeds komt het bereik wat de auto aangeeft niet verder dan ca. 460km.
Ik rijd al sinds eind oktober met de EV6 en die 460 is heel netjes, mijn auto komt ook niet vaak boven die 460.
Dus ik zou zeggen, ga genieten en die range komt echt wel goed. En inderdaad af en toe ook opladen naar 100%, heb ik in het begin ook gedaan, momenteel standaard naar 90%.

Dat die auto nog stroom verbruikt terwijl het laden is voltooid zou ik niet wakker om liggen, er zit een geavanceerd BMS in, daar hebben heel veel mensen over nagedacht en er is alles aan gelegen om de accu in optimale conditie te houden. Dat is ook de reden dat het percentage soms hoger uitkomt dan de ingestelde limiet. Dus nogmaals ga genieten... :D

HDA 1 heb ik geen ervaring mee maar als dat zat volgens mij ook in de e-Niro die ik hiervoor heb gereden en dat werkte prima. Overigens alleen als je LKA en LFA aan hebt staan, bij alleen LKA stuiter je van links naar rechts tussen de lijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelwillems
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-08 19:56
Freezhost schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 09:07:
[...]

Ik rijd al sinds eind oktober met de EV6 en die 460 is heel netjes, mijn auto komt ook niet vaak boven die 460.
Dus ik zou zeggen, ga genieten en die range komt echt wel goed. En inderdaad af en toe ook opladen naar 100%, heb ik in het begin ook gedaan, momenteel standaard naar 90%.

Dat die auto nog stroom verbruikt terwijl het laden is voltooid zou ik niet wakker om liggen, er zit een geavanceerd BMS in, daar hebben heel veel mensen over nagedacht en er is alles aan gelegen om de accu in optimale conditie te houden. Dat is ook de reden dat het percentage soms hoger uitkomt dan de ingestelde limiet. Dus nogmaals ga genieten... :D

HDA 1 heb ik geen ervaring mee maar als dat zat volgens mij ook in de e-Niro die ik hiervoor heb gereden en dat werkte prima. Overigens alleen als je LKA en LFA aan hebt staan, bij alleen LKA stuiter je van links naar rechts tussen de lijnen.
HDA 1 werkt voor mij inderdaad ook prima, wel vind ik dat de auto erg aan de rechterkant van de weg rijdt. Op de rechterbaan geen bezwaar, maar bij het inhalen soms een beetje te naar mijn zin. Gelukkig is het snel uit en weer aan te zetten (los van de ACC, dus dat is top).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
@roelwillems Ja herkenbaar, het is jammer dat er geen instelling is waarmee je de positie op de web enigszins kan aanpassen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aries.Mu
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-09 21:43
Franciesco schreef op maandag 6 juni 2022 @ 20:10:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Aha een bench! Welke hond prop je erin? Heb je ook de afmetingen van de bench (of type/model)

iPhone 14 Pro Max | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE | Tesla MY RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini-me
  • Niet online
roelwillems schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 09:17:
[...]

HDA 1 werkt voor mij inderdaad ook prima, wel vind ik dat de auto erg aan de rechterkant van de weg rijdt. Op de rechterbaan geen bezwaar, maar bij het inhalen soms een beetje te naar mijn zin. Gelukkig is het snel uit en weer aan te zetten (los van de ACC, dus dat is top).
Dat viel mij bij de proefrit ook op. Vooral als je op de rechter baan rijdt, trekt de wagen zichzelf in de rijsporen van vrachtwagens. Extra veel hobbels dus niet erg plezierig. Aangezien de meeste mensen redelijk in het midden rijden, heb je met de spiegels dus ook weinig uitzicht.
Gewoon op de rijhulpassistentie vertrouwen zeker? :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ouwkes
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 19-04-2024
Is dit al voorbijgekomen?

Details terugroepactie
Referentiecode producent K.....
Meldende producent/distributeur Kia Nederland B.V.
Referentiecode RDW M220207
Publicatiedatum RDW 01-06-2022

Merk/Type KIA EV6

Categorie defect Motorrijtuigen en aanhangwagens - reminrichting
Omschrijving defect De Shifter Control Unit stuurt in de parkeerstand naar de parkeerblokkering mogelijk geen signaal.

Materiële gevolgen In geparkeerde toestand in beweging komen van het voertuig.

Mogelijk gevaar Een (verkeers)ongeval met letselschade

Beschrijving van het herstel De voertuigeigenaar wordt verzocht een afspraak te maken met de merkdealer. De software van de control unit wordt dan geupdate.

Wijze waarop u wordt geïnformeerd Een brief

Meer informatie op internet (Nog) niet bekend
Meer informatie via telefoonnummer 0.....

Opmerkingen RDW Geen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxander968
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16-09 17:03
Ouwkes schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 11:15:

Details terugroepactie

Merk/Type KIA EV6

Omschrijving defect De Shifter Control Unit stuurt in de parkeerstand naar de parkeerblokkering mogelijk geen signaal.

Beschrijving van het herstel De voertuigeigenaar wordt verzocht een afspraak te maken met de merkdealer. De software van de control unit wordt dan geupdate.

Opmerkingen RDW Geen
Nog maar een keer of 3, maar nogal ondergesneeuwd door gedoe over een fabrikantopgave van te halen kilometers. Kia zelf heeft er nog niet over gemaild, de kans dat het gebeurd zal daarom denk ik heel klein zijn. Anders was er wel meteen aan de bel getrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ouwkes
  • Laatst online: 19-04-2024
xxander968 schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 11:24:
[...]

Nog maar een keer of 3, maar nogal ondergesneeuwd door gedoe over een fabrikantopgave van te halen kilometers. Kia zelf heeft er nog niet over gemaild, de kans dat het gebeurd zal daarom denk ik heel klein zijn. Anders was er wel meteen aan de bel getrokken.
ja sorry, idd gemist, Thnx, ignore.

groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
xxander968 schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 11:24:
[...]

Volgens mij wel de eerste keer dat het Kia Nederland betreft?

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• xxander968
  • Laatst online: 16-09 17:03
Dit weekend stonden we op een camping. Eerste vraag van de buurman: ‘Waar ga je de auto laden?’ Helemaal nergens want er zit nog 80% lading in. Sterker nog, we gebruiken de accu ook om met de elektrische kachel de tent warm te stoken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• roelwillems
Mini-me schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 10:57:
[...]

Dat viel mij bij de proefrit ook op. Vooral als je op de rechter baan rijdt, trekt de wagen zichzelf in de rijsporen van vrachtwagens. Extra veel hobbels dus niet erg plezierig. Aangezien de meeste mensen redelijk in het midden rijden, heb je met de spiegels dus ook weinig uitzicht.
Gewoon op de rijhulpassistentie vertrouwen zeker? :F
Spiegels heb ik geen issues mee, maar deze heb ik ook al jaren meer naar buiten staan vs wat in NL tijdens de rijlessen wordt geleerd. Methode die aan geraden wordt door de Society of Automotive Engineers (obv onderzoek uit 1995), wil nooit meer anders. Komt er op neer dat je de spiegels zo instelt dat het zicht uit de zijspiegels (net) niet overlapt met wat je in de binnenspiegel ziet. Aldus:
Common misconception: The proper way to adjust side view mirrors is to hold your head still and align the edge of the mirror with the side of your car.

Problem: This merely reflects some of what is already shown in the rear view mirror while leaving a wider blind spot to the side of the car.

To properly adjust your side view mirrors:
  1. Lean to the left and rest your head on the window. Adjust the driver’s side view mirror so only a sliver of your car’s side is visible from this position.
  2. Lean to the right toward the center console and set the passenger’s side view mirror so you can barely see the side of your car from this position.
Zie: https://www.caranddriver....ors-to-avoid-blind-spots/

[ Voor 9% gewijzigd door roelwillems op 07-06-2022 11:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• king_dude
  • Niet online
Dealer heeft in zoektocht naar de oplossing van onbalans volgend laten doen door Profile:
* velg balanceren / banden gecontroleerd op hoogteslag
* weegkracht variatie gecheckt.

Conclusie:
Banden hebben geen hoogteslag en of weegkracht buiten tolerantie. Balancering opnieuw uitgevoerd.

De velg/band configuratie heeft af-fabriek een onvoldoende gebalanceerd geheel. Met andere woorden fabriek balanceert kwalitatief niet goed genoeg. Dit is bij mij nu gecorrigeerd, maar is geen oplossing.

Ik heb nog steeds trilling tussen 112-120 km per uur, én auto trekt zonder rijhulp licht naar rechts kwam ik achter. Dat laatste zal uitlijnen zijn. Het eerste? Hij gaat weer terug..

Oh ja goed nieuws. Logo's inclusief voor zijn er nu af, en coating is weer hersteld.
Nu opnieuw naar wrapper om herstelwerkzaamheden af te ronden, én interieur details te wrappen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ViWe
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 13-05 20:38
EricEB schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 19:12:
Vandaag door dealer enkele zaken aan EV6 gedaan

...
-stekkerdoos trekhaak gewijzigd, iets naar achteren gezet en klein stukje kunststof verwijderd, klep kan beter omhoog
...

[Afbeelding]
Ik laat dealer binnenkort stekkerdoos kwartslag draaien, dan is er alle ruimte. Ook gebruik ik de vaselinetruuk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Solarman
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
king_dude schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 13:32:
Dealer heeft in zoektocht naar de oplossing van onbalans volgend laten doen door Profile:
* velg balanceren / banden gecontroleerd op hoogteslag
* weegkracht variatie gecheckt.

Conclusie:
Banden hebben geen hoogteslag en of weegkracht buiten tolerantie. Balancering opnieuw uitgevoerd.

De velg/band configuratie heeft af-fabriek een onvoldoende gebalanceerd geheel. Met andere woorden fabriek balanceert kwalitatief niet goed genoeg. Dit is bij mij nu gecorrigeerd, maar is geen oplossing.

Ik heb nog steeds trilling tussen 112-120 km per uur, én auto trekt zonder rijhulp licht naar rechts kwam ik achter. Dat laatste zal uitlijnen zijn. Het eerste? Hij gaat weer terug..

...............................................
Wanneer de trilling blijft kun je nog kiezen om de wielen op de auto te laten balanceren, daarmee worden tevens onbalans in aandrijving en remschijven meegenomen.
Kan soms net het verschil maken.

ENYAQ SPORTLINE 210kW MY25 ( voorheen: KIA EV6 GT-Line 77,4 RWD MY23)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EricEB
  • Laatst online: 17:18
Ouwkes schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 11:15:

Details terugroepactie

Merk/Type KIA EV6

Opmerkingen RDW Geen
Afgelopen vrijdag bij de dealer...kreeg overzicht van updates, onderaan de beschreven 'recal'. Ik was hier niet over gebeld of geïnformeerd, geen haast dus.

https://tweakers.net/i/D-...B5GTEjSQ.jpg?f=user_large

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• de vliegvisser
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 22-07 13:37
Ben blij met het resultaat van het verven van de remklauwen van mijn KIA EV6

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2vA8yVkIjCq1yG7YmnLRzHUjFQQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HNrvZ7u6mxsHuTpgUNS3e9Xc.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JqKTILUtc56L5iGpWsDlqtJFogc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pWUUK2VMHUzkVrcte2mwCX0o.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zrQs8X3Nj6rEfdaAw1VelVnQRjw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sjbNOzH92r3LZovln7MrCddV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JQzfC4j-45v11pmexxAa7iH6EDQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iFYCmHWiM4x3xF0LyBMrQvGS.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Exkxd8ijgJ66UbH8kTp9MyvnLeA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jc0pT2YzHFQj0OpzE48mWbsS.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_dude
  • Niet online
Fabian-69 schreef op zondag 29 mei 2022 @ 21:59:
[...]

Inmiddels weet ik hoe de voor logo eraf moet. Via iemand van de facebook groep “KIA EV6 NL/BE” heeft het uitgebreid omschreven. De pennetjes zitten los en moet de logo met een föhn verwarmen en met een visdraad geheel los “zagen”. Van ondermidden beginnen en rond de pennetjes alles los maken.
Mijn logo voor is er af, en kan je vertellen dat de mijne geplakt zat. Er waren geen pennetjes te bekennen. Wel zitten de gaten er.
Je kunt het frunk- logo gewoon verwijderen!

Bij mij zijn nu alle logo’s er af, en heb al wel wat ideeën om de gaten van frunk-logo op te vullen.
Het ziet er nu al erg gaaf uit icm de coating!

Afgelopen weekend een Belgische gt line gezien met donker gekleurde inserts voor de knipperlichten. Deze wil ik graag hebben, want past precies binnen mijn thema, @Waterman53 ik hou je op de hoogte. Mijn dealer gaat kijken of die los te bestellen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEB
  • Laatst online: 17:18
Ziet er fraai uit ! Maar specifieke reden om het blauw te doen en geen andere kleur?
Heb exact zelfde uitvoering en de kleur Glacier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
EricEB schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 19:54:
[...]

Ziet er fraai uit ! Maar specifieke reden om het blauw te doen en geen andere kleur?
Wit lijkt mij zelf wel mooi.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Franciesco
Aries.Mu schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 09:27:
[...]

Aha een bench! Welke hond prop je erin? Heb je ook de afmetingen van de bench (of type/model)
Beagles! :)
Het is een bench van Schmidt.
Afmetingen: 83cm diep, 50cm breed en 58cm hoog. Zowel de voor- als achterkant zijn iets schuin waardoor je hem strak tegen de (instelbare hoek van de) rugleuning kunt plaatsen.

https://www.hundeboxen.de/index.cfm?rubrik=115

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canby
  • Laatst online: 12:51
Dynamische knipperlichten op een Plus versie? Niet in NL gekocht?

EV6 77,4kWh Plus Advanced AWD / MY23, Interstellar Grey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Canby schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 20:34:
[...]

Oh blijkbaar toch een import auto.

[ Voor 21% gewijzigd door Phusebox op 07-06-2022 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de vliegvisser
Canby schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 20:34:
[...]

Is idd een Poolse plus. Wat zijn dynamische knipperlichten? Dat de lampjes achter elkaar gaan? Dat doet ie voor en achter idd. Ik dacht dat dit standaard was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de vliegvisser
EricEB schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 19:54:
[...]

Wilde het niet zo opzichtig als dat Neo geel bij de GT versie. Rood zie je al veel en had blauw gezien op een glacier en vond dat subtiel en mooi. Ik dacht trouwens dat je het met rijden niet meer zou zien maar dat is juist niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:39
Rivanov schreef op zondag 29 mei 2022 @ 11:14:
[...]

_O_ danku! Besteld. Deze zomer naar Frankrijk. Dus perfect. :)

Werkt de badge ook als je 'm met de hand even voor de voorruit houdt zodra je bij de tolpoort komt? Geen zin om 'm vast te plakken. ;)
Vandaag ontvangen!
Wanneer je nu besteld hoef je zelfs geen verzendkosten te betalen! :(

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

De Ideale Man schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 10:45:
[...]

[Afbeelding]

Voertuig snelheid bord
Waarschuwing staat bij mij uit.
@Phusebox Weet je zeker dat je die hulp optie aan hebt staan? Die staat stond bij mij uit, maar ik dacht dat hij aan stond. Ik begreep al niet waarom ik die groene pijltjes niet kreeg, maar nu de optie aan staat (of uit en weer aan is gezet) lukt het prima.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
  • Laatst online: 14-09 17:57
Rivanov schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 20:56:
[...]

Vandaag ontvangen!
Hier ook.

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wiliyama
  • Laatst online: 15-09 23:06
Solarman schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 16:09:
[...]

Wanneer de trilling blijft kun je nog kiezen om de wielen op de auto te laten balanceren, daarmee worden tevens onbalans in aandrijving en remschijven meegenomen.
Kan soms net het verschil maken.
Klopt dat wel? Als de auto niet gesleept mag worden mag je dan wel dynamisch uitbalanceren?
Of is dat alleen voor de AWD. Misschien voor de RWD geen probleem als dat dynamisch balanceren alleen op de voorwielen gedaan wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel3
FirePuma142 schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 21:01:
[...]

@Phusebox Weet je zeker dat je die hulp optie aan hebt staan? Die staat stond bij mij uit, maar ik dacht dat hij aan stond. Ik begreep al niet waarom ik die groene pijltjes niet kreeg, maar nu de optie aan staat (of uit en weer aan is gezet) lukt het prima.
Hier werkt het ook vanaf begin. Cc gaat netjes naar Vmax+5kmh cf instelling

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• marcel3
marcel3 schreef op zondag 5 juni 2022 @ 14:16:
Ben gisteren begonnen met het inbouwen van de Ali QI charger onder het 'loze' rubberen matje in mijn Air. Denk dat het ook wel zou lukken zonder verwijderen van de middenconsole, maar hij is er zo uit en dat werkt stukken makkelijker. Ook is dan de kabel netjes te routeren langs de bestaande kabelboom, Het blijft een onderdeel waarin ook airbags zitten, dus je wil geen kabels waar ze niet horen.

Helaas de klus niet af kunnen maken. De boordspanning blijkt 14.4 V en dat is net iets te veel voor de laadprint. Die gaat dan in storing. Ff wachten nog op een DC DC step down converter en hopelijk gaat het daar wel mee lukken. Wil hem ook schakelbaar maken met een kleine 12V switch discreet gemonteerd in de diepe bak van de middenconsole. De laadspoel en de print komen onder het verwijderbare klepje.

[Afbeelding]
Even een schaamteloze zelfquote ;)

Kreeg vandaag al de DC-DC converter binnen en kon dus voor de tweede en hopelijk laatste keer de middenconsole verwijderen. Voor wie benieuwd is hoe dat eruit ziet - best kaalAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fEUzcSQOHNi13Wiu9oJaR8Ouv-U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jczAFLI6DuqfWipX0ePvi4wG.jpg?f=fotoalbum_large

Converter ingesteld op +/- 11 Volt en ertussen gesoldeerd:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XaIzfoU8D1ytog4FNHRbmUs-WtE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6BTZ6fFStSjRoWcqV4wnciLu.jpg?f=fotoalbum_large

Ook nog een schakelaar in de diepe bak toegevoegd. Met blauw lampje, dus nu heb ik in mijn Air ook een beetje accentverlichting :P

De boel dichtgemaakt en gelukkig werkt het nu wel:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cfnWgtvtoye5KVBZiilXhyl299k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VtbJCpJ0CSUANDGPpop68kl0.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
  • Laatst online: 19-04 12:19
Nice work

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAuutB
  • Laatst online: 17:27
Rivanov schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 20:56:
[...]

Vandaag ontvangen!
Ik ook vandaag ontvangen. Afgeschreven is € 1.
Zou er niet alsnog €9 volgen?
Dan zijn we mooi goedkoop uit.
En maandelijks ook nog eens goedkoper dan via de ANWB.

Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-09 14:27
Edit

[ Voor 99% gewijzigd door Ferry34 op 08-06-2022 02:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarman
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
Wiliyama schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 21:27:
[...]

Klopt dat wel? Als de auto niet gesleept mag worden mag je dan wel dynamisch uitbalanceren?
Of is dat alleen voor de AWD. Misschien voor de RWD geen probleem als dat dynamisch balanceren alleen op de voorwielen gedaan wordt.
Dat is een hele goeie.
Je kan wel eens gelijk hebben, de elektromotor(en) zit(ten) eigenlijk altijd direct verbonden met de wielen en kunnen niet ontkoppeld worden.
Zo zie je maar dat ICE denken diep geworteld zit. 8)7

ENYAQ SPORTLINE 210kW MY25 ( voorheen: KIA EV6 GT-Line 77,4 RWD MY23)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
De hyundai ioniq 5 AWD is toch sneller dan de Kia EV6 AWD, omdat deze lichter is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefjef
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-09 09:01

jefjef

learning by doing

king_dude schreef op maandag 6 juni 2022 @ 19:29:
[...]

Gewoon handleiding ABRP volgen. Je weet dat je vgate compatible is ;).
Dank je, jammer genoeg 3.0 niet echt wel 4.0 krijg deze met geen enkele mogelijkheid gepaird met abrp, de verschillende obd app wel maar juist abrp niet. Jammer
O en het lampje EPS ging ineens als een gek knipperen tot ik de obd uitschakelde

[ Voor 10% gewijzigd door jefjef op 08-06-2022 08:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
jefjef schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 08:10:
[...]

Dank je, jammer genoeg 3.0 niet echt wel 4.0 krijg deze met geen enkele mogelijkheid gepaird met abrp, de verschillende obd app wel maar juist abrp niet. Jammer
O en het lampje EPS ging ineens als een gek knipperen tot ik de obd uitschakelde
Inderdaad, 4.0 werkt bij mij wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mini-me
  • Niet online
roelwillems schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 11:30:
[...]

Spiegels heb ik geen issues mee, maar deze heb ik ook al jaren meer naar buiten staan vs wat in NL tijdens de rijlessen wordt geleerd. Methode die aan geraden wordt door de Society of Automotive Engineers (obv onderzoek uit 1995), wil nooit meer anders. Komt er op neer dat je de spiegels zo instelt dat het zicht uit de zijspiegels (net) niet overlapt met wat je in de binnenspiegel ziet. Aldus:

[...]

Zie: https://www.caranddriver....ors-to-avoid-blind-spots/
Misschien is dat omdat in Europa de wegen en parkeerplaatsen smaller zijn, dus het stuk beeld meteen naast de auto ook van belang is. Met de middenspiegel zie je daar absoluut niets van, dus ik snap niet goed hoe je achteruit zicht beter kan zijn. Je blinde vlek wordt inderdaad zo wel enorm veel kleiner maar wij leren "gewoon" dat je actief moet kijken, dus ook over je schouder. Net als op de fiets trouwens.

Daarnaast is bij het gebruik van een aanhanger je beeld niet goed als je spiegels breed zijn ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
MaikDuif1981 schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 10:43:
[...]

[Afbeelding]

Mijn conversatie met een helpdesk agent van Kia/Hyundai. Ze zijn nu de Gen5 release aan het uploaden / testen. Zou binnen een paar dagen beschikbaar moeten zijn!
Ik heb overigens ook softwareversie CV_E.EUR.S5W_L.001.001.220211 draaien.
Dat uploaden gaat volgens mij met een 56k modem :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anunnaki
Freezhost schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 09:13:
[...]

Dat uploaden gaat volgens mij met een 56k modem :+
Denk dat ze 1 voor 1 de ouderwetse floppy's te voet brengen naar hun datacenter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelwillems
Vraagje aan andere EV6 rijders.

Als ik de auto start dan controleert de auto keurig of de gordels worden gebruikt op de plek waar iemand zit in de auto.
Echter zie ik dat het icoon voor de middelste zitpositie achterin rood blijft (vreemd genoeg geen geluidswaarschuwing). Is dat normaal of heb ik wellicht een probleem met de sensor die in de middelste zitting is gemonteerd?

Er ligt niets op de zitting, dit doet de auto sinds levering.

De stoelen links en rechts van het icoon worden snel grijs en verdwijnen na ~5 seconden, ook dit rode icoon verdwijnt als ik gaat rijden ook na een tijdje (maar wordt nooit grijs).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jwkb7i66SPX1WozvGRDokUuoYmI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z0K9DokDpcwLa3tMizQzvhVb.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freezhost
@roelwillems dat heb ik ook en ik krijg ook altijd de melding dat er nog iemand op de achterbank zit.... lijkt er op dat die sensor niet helemaal werkt zoals het hoort...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phusebox
Freezhost schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 10:18:
@roelwillems dat heb ik ook en ik krijg ook altijd de melding dat er nog iemand op de achterbank zit.... lijkt er op dat die sensor niet helemaal werkt zoals het hoort...
Dat is geen melding dat er iemand zit maar een herinnering om te controleren dat je niemand in de auto achter laat... kun je uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelwillems
Freezhost schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 10:18:
Dat is ook mijn vermoeden, alleen vreemd dat er geen geluidwaarschuwing is. Bij de voorstoelen is de EV6 daar wel heel erg consequent in. Al heb ik eerlijk gezegd geen idee of dat achter ook zo werkt, ga niet iemand vragen zonder gordel achterin te gaan zitten als ik ga rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dartlink
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15:58
Volgens mij dealer is dat standaard, zodat je weet dat de sensoren werken ofzo. In plaats van alle drie rood te laten kleuren laat Kia enkel de middelste branden voor x seconden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelwillems
Phusebox schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 10:22:
[...]

Dat is geen melding dat er iemand zit maar een herinnering om te controleren dat je niemand in de auto achter laat... kun je uitzetten.
Aha, dat klinkt logisch. Bij het uitzetten van de auto krijg ik inderdaad melding dat je moet controleren of er niemand meer achter in zit.
Wellicht handig als je kinderen hebt, maar ik ga maar eens zoeken hoe ik het uit kan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
roelwillems schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 10:23:
[...]

Dat is ook mijn vermoeden, alleen vreemd dat er geen geluidwaarschuwing is. Bij de voorstoelen is de EV6 daar wel heel erg consequent in. Al heb ik eerlijk gezegd geen idee of dat achter ook zo werkt, ga niet iemand vragen zonder gordel achterin te gaan zitten als ik ga rijden.
Achterin krijg je ook een ping als iemand de gordel niet om heeft.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Phusebox
FirePuma142 schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 21:01:
[...]

Na een reset van de head unit werkt het hier nu ook.
De range is inmiddels ook 490-500 dus wellicht dat er iets niet helemaal goed was softwarematig bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --HOOLIE--
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-09 09:48

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

Phusebox schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 10:26:
[...]

Na een reset van de head unit werkt het hier nu ook.
De range is inmiddels ook 490-500 dus wellicht dat er iets niet helemaal goed was softwarematig bij mij.
Kan je dat zelf resetten? Of laten doen??

Met GOD zelf heb ik geen problemen, het is meer zijn fanclub die mij niet aanstaat...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phusebox
--HOOLIE-- schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 10:28:
[...]

Kan je dat zelf resetten? Of laten doen??
Pinhole in het bedieningselement van je airco.

[ Voor 19% gewijzigd door Phusebox op 08-06-2022 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelwillems
Wat wordt er dan allemaal gereset qua instellingen?
Ik zie die pijltjes ook niet namelijk (wijzingen in de instellingen/uit en aanzetten geeft geen effect), dus wellicht ook een reset praktisch om een keer te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
Phusebox schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 10:22:
[...]

Ok, ik was mening dat het op basis van een sensor was...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
roelwillems schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 10:47:
[...]

Wat wordt er dan allemaal gereset qua instellingen?
Ik zie die pijltjes ook niet namelijk (wijzingen in de instellingen/uit en aanzetten geeft geen effect), dus wellicht ook een reset praktisch om een keer te doen.
Er is bij mijn weten niks gereset, het is enkel een cold boot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelwillems
Freezhost schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 10:48:
[...]

Ok, ik was mening dat het op basis van een sensor was...
Dat dacht ik ook, maar dan was het logisch geweest als de auto zou gaan pingelen om je te waarschuwen dat er iemand achterin geen gordel draagt. De Kia is daar sowieso vrij snel mee (wat alleen maar zorgt voor veiligheid, dus helemaal prima).

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Peetman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:07

Peetman

Tjah....

Afgelopen weekend wat kilometers gereden, dus tijd om wat nieuwe verbruikscijfers te posten (Plus 77kWh op Michelin CrossClimate 2 all-season banden):
SoC 100%
Zaterdag, warm, redelijk wat zon:
Vertrokken met 556 km range, 120 km later: 421 km range, dus 15 km meer afname in range dan 'voorspeld' (gemiddeld 89km/h geredenen)
Ritje van 19 km daarna, afname in range 9 km

Volgende dag, regen, niet heel warm:
Rit van 12 km, afname in range 18 km
Rit van 135 km, afname in range 191 km (heel veel regen, gemiddelde snelheid 96 km per uur)

Thuis weer opgeladen tot 100%, daarvoor in totaal 53 kWh verbruik, dus 286 / 53 = 5,4 km/kWh (18,5 kWh / 100 km)
Auto geeft verbruik van 16,9 aan, dus circa 10% laadverlies ten op zichte van indicatie auto.

[ Voor 3% gewijzigd door Peetman op 08-06-2022 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grotegok
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17:53
Op Android is voor de Kia Connect App zojuist een nieuwe versie geplaatst: 2.1.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
grotegok schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 15:43:
Op Android is voor de Kia Connect App zojuist een nieuwe versie geplaatst: 2.1.5
Ik zie nog geen verschil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
  • Laatst online: 14-09 17:57
HansAuutB schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 00:54:
[...]

Ik ook vandaag ontvangen. Afgeschreven is € 1.
Zou er niet alsnog €9 volgen?
Dan zijn we mooi goedkoop uit.
En maandelijks ook nog eens goedkoper dan via de ANWB.
Begrijp ik goed van de prijslijst flyer die er bij zit dat je voor Italië nog eens 15 euro opstart kosten betaald?

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HansAuutB
  • Laatst online: 17:27
MrBlueEyes schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 16:54:
[...]

Begrijp ik goed van de prijslijst flyer die er bij zit dat je voor Italië nog eens 15 euro opstart kosten betaald?
Nee, volgens mij niet.
Zie
https://www.mango-mobilit...espagne-portugal-italie-0

Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPoers83
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 29-09-2024
Heb ergens anders filmpje gezien dat het anders is. Ligt blijkbaar ook aan hoe er voorheen meegereden is. Hij spreekt namelijk nergens over reset van de instellingen.

Ik merk ook als ik een dagje rustig heb gereden en daarna ff snel wil optrekken hij stukken rustiger optrekt dan wanneer je meteen ff lekker aan de boender gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Heeft iemand al fatsoenlijke ruitenwissers gevonden voor de EV6? De fabrieks wissers zijn al na 4 weken versleten...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• grotegok
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17:53
Phusebox schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 19:02:
Heeft iemand al fatsoenlijke ruitenwissers gevonden voor de EV6? De fabrieks wissers zijn al na 4 weken versleten...
Jij hebt echt pech he, ik heb de EV6 sinds begin November en de wissers zijn nog perfect.
Behalve de achterruit wisser...;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
grotegok schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 19:13:
[...]

Jij hebt echt pech he, ik heb de EV6 sinds begin November en de wissers zijn nog perfect.
Behalve de achterruit wisser...;-)
Ding rammelt en piept zelfs met glasscoating er op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
Heb je de wissers al schoon gemaakt? Misschien dat er iets van de coating op gekomen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Franciesco schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 20:07:
Heb je de wissers al schoon gemaakt? Misschien dat er iets van de coating op gekomen is?
Ja heb ik gedaan. Maar vond het sowieso al niet fantastische wissers.

Helaas zijn er nog geen Bosch flatblades ofzo beschikbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De Ideale Man
Phusebox schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 20:18:
[...]

Ja heb ik gedaan. Maar vond het sowieso al niet fantastische wissers.

Helaas zijn er nog geen Bosch flatblades ofzo beschikbaar.
Ik vind ze vrij goed wissen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• marcel3
De eerste 1000 km zitten erop. Vandaag half uur in de regen op de HDA in de file. Heerlijk, wil nooit meer zonder :)

En met dit weer is het bereik precies de WLTP. Wel lekker gezapig met het verkeer meegetuft, maar dat past prima bij deze auto vind ik.

Verder werkt alles zoals ik het verwacht. Je zou bijna bang worden om updates te installeren ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/37n_q1JzWc6U4Ev9OzwtEaFB7_8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/facpD8YjEaLkZl4ecn4SKQUo.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Laatst online: 13:53
Phusebox schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 19:35:
[...]

Mijn ervaring is dat het juist gaat piepen na een coating.
Heb wel eens rainX op de voorruit gedaan.
Werkt een tijdje top, maar als je dan de ruitenwissers aanzet, dan werken die weer minder.

Dus ik smeer dat spul er niet meer op.

Sowieso klikt het wel 'bijzonder': glascoating op glas.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
stimpyrulez schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 20:43:
[...]

Mijn ervaring is dat het juist gaat piepen na een coating.
Heb wel eens rainX op de voorruit gedaan.
Werkt een tijdje top, maar als je dan de ruitenwissers aanzet, dan werken die weer minder.

Dus ik smeer dat spul er niet meer op.

Sowieso klikt het wel 'bijzonder': glascoating op glas.... ;)
Ja sorry, wellicht verkeerde benaming. Het is coating op glas, dus glascoating :+

Maar in het begin werkte het prima, en bij alles harder dan 60 km/u heb ik ook geen ruitenwissers nodig.

Maar je ziet de wisser gewoon stuiteren op het einde, terwijl het glas en de wisser zuiver zijn.

Wachten tot Bosch iets uitbrengt maar. Iets anders koop ik nooit meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
Phusebox schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 20:51:
[...]

Maar je ziet de wisser gewoon stuiteren op het einde, terwijl het glas en de wisser zuiver zijn.
precies wat ik ook had.
Dat stuiteren.
Bij was het wachten tot de coating weg was en toen was het over.

Tevens, de bosch wissers zijn prima wissers. Was er met andere merken ook wel fan van.
Moet zeggen dat ik de eigen wissers van BMW ook prima vond (op mijn 520).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
stimpyrulez schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 20:56:
[...]

precies wat ik ook had.
Dat stuiteren.
Bij was het wachten tot de coating weg was en toen was het over.

Tevens, de bosch wissers zijn prima wissers. Was er met andere merken ook wel fan van.
Moet zeggen dat ik de eigen wissers van BMW ook prima vond (op mijn 520).
Ja helaas heeft Bosch nog geen wissers voor de EV6.

Wachten kan wel even duren met deze coating (tot 30.000 km blijft ie zitten officieel).

[ Voor 9% gewijzigd door Phusebox op 08-06-2022 20:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mini-me
  • Niet online
Phusebox schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 20:58:
[...]

Wachten kan wel even duren met deze coating (tot 30.000 km blijft ie zitten officieel).
Auto op blokken zetten en een steen op het stroompedaal? O-) (Ferris Bueller's Day Off)

[ Voor 4% gewijzigd door Mini-me op 08-06-2022 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
Phusebox schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 20:58:
[...]

Hoop dan dat je met andere wissers geen last hebt, maar ben er bang voor....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
Ook de Bosch ruitenwissers gaan niet lang mee, gemiddeld z’n 6/8 mnd. Dan zijn de Kia ruitenwissers ook al versleten/uitgedroogd omdat ze ook al maanden op je auto zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joer
En anders ga je WEER terug naar de dealer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Joer schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 22:17:
Ook de Bosch ruitenwissers gaan niet lang mee, gemiddeld z’n 6/8 mnd. Dan zijn de Kia ruitenwissers ook al versleten/uitgedroogd omdat ze ook al maanden op je auto zitten.
Nee hoor die gaan zeker 12-18 maanden mee, maar meestal rond de 2 jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waterman53
  • Laatst online: 16-02 14:35
MrBlueEyes schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 16:54:
[...]

Verleden jaar in Italië gebruikt zonder extra kosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelwillems
Phusebox schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 22:21:
[...]

Dat is ook mijn ervaring met Bosch, maar met de Kia wissers die op de EV6 geleverd zijn heb ik ook totaal geen problemen. Wellicht heeft toch de coating enige invloed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
Phusebox schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 22:21:
[...]

Z’n lange tijd haal ik nooit. 8mnd is het wel klaar met de Bosch wissers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiliyama
  • Laatst online: 15-09 23:06
Phusebox schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 19:35:
[...]

Had ik ook met de huidige auto. Blijkbaar is er voor de ruiten een andere coating. Het is zo glad dat de rubbers niet omklappen maar schrapen. Door détailler ruit schoongemaakt en nu perfekt. Het lijkt dan op verharde oude rubbers die niet meer mee 'swingen'. Maak je geen zorgen..ze zijn nog perfect waarschijnlijk.

Vrijdag krijg ik de EV6. Spannend. Daarna krijgt hij de glascoating. Maar nu komt er op de ruiten niet meer dezelfde coating als op de lak. De détailler was op de hoogte dat die niet geschikt is voor de ruiten.

[ Voor 18% gewijzigd door Wiliyama op 09-06-2022 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Wiliyama schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 00:03:
[...]

Had ik ook met de huidige auto. Blijkbaar is er voor de ruiten een andere coating. Het is zo glad dat de rubbers niet omklappen maar schrapen. Door détailler ruit schoongemaakt en nu perfekt. Het lijkt dan op verharde oude rubbers die niet meer mee 'swingen'. Maak je geen zorgen..ze zijn nog perfect waarschijnlijk.

Vrijdag krijg ik de EV6. Spannend. Daarna krijgt hij de glascoating. Maar nu komt er op de ruiten niet meer dezelfde coating als op de lak. De détailler was op de hoogte dat die niet geschikt is voor de ruiten.
Sorry ik had glascoating geschreven maar bedoelde dus coating voor glas. Op de ruiten zit Gtechniq G1, speciaal voor ruiten ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Theflying
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-09 12:48
Phusebox schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 05:41:
[...]

Sorry ik had glascoating geschreven maar bedoelde dus coating voor glas. Op de ruiten zit Gtechniq G1, speciaal voor ruiten ;)
Ik kan je vermelden dat het niet aan de wissers ligt maar aan de coating op je raam.
Ongeacht merk of type deze hebben invloed op je wissers (piepen en stuiteren)
Ik heb er verschillende gehad (gyeon, carpro, rainX etc) en gaven allemaal het zelfde effect (getest op verschillende auto's)

Tip: Als je je ruiten beschermd hebt met RainX, ook even langs de wissers gaan met je doekje RainX. Dit voorkwam dat hij naar verloop van tijd gaat piepen en stuiteren d:)b

Theflying

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 17:55
Zo. Een nieuwe dag, een nieuwe klacht. Benieuwd wat er vandaag niet deugt aan de wagen van Phusebox. :+

Catch my drift?

Pagina: 1 ... 160 ... 446 Laatste

Let op:
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.

Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic