Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dayi
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 05-08 20:22
juwlez schreef op zondag 1 januari 2023 @ 17:19:
[...]

Idem, rijden ca. 20/25k. Ik vind het overigens behoorlijk not done dat ze de algemene voorwaarden 2 keer wijzigen in een half jaar tijd. Ik heb tot nu toe 4K teveel gereden, neem aan dat dit nog wel voor het oude tarief wordt afgerekend?
Volgens het regelement zal de teveel gereden kilometers pas worden berekend en verrekend bij het eindigen van je overeenkomst. Dus deze kilometers zullen berekend worden op basis van de geldende kilometerprijs van het moment van beëindiging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deviator79
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-06 15:41
Lamaka schreef op zondag 1 januari 2023 @ 17:11:
[...]

Nog een keer 50 euro erbij en dan wordt voor mij een auto kopen weer interessanter
Een gebruikte neem ik aan dan, want ik zie niet snel dat je voor 650 een soortgelijke hybrid auto rijdt.

- Maar je maakt wel wat mee! -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmaxx
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-09 17:26
Deviator79 schreef op zondag 1 januari 2023 @ 17:46:
[...]

Een gebruikte neem ik aan dan, want ik zie niet snel dat je voor 650 een soortgelijke hybrid auto rijdt.
Niet zo flexibel ,maar bij 5jr voor een tucson n-line.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdmpeter
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 31-01 16:30
Dayi schreef op zondag 1 januari 2023 @ 17:22:
[...]

Volgens het regelement zal de teveel gereden kilometers pas worden berekend en verrekend bij het eindigen van je overeenkomst. Dus deze kilometers zullen berekend worden op basis van de geldende kilometerprijs van het moment van beëindiging.
Het lijkt me toch logisch dat je het tarief betaald aan de voorwaarden wanneer je die km's gemaakt hebt. Dus deze waar je nu al over zit aan het oude tarief. Deze vanaf de nieuwe voorwaarden aan het nieuwe tarief. Hoe ze dat gaan doen weet ik niet meteen tenzij ze nu een afrekening maken van de huidige stand, maar ik denk dat er anders wel een paar rechtzaken gaan volgen wanneer men alle km's aan het nieuwe tarief gaat verrekenen. Anders hebben zulke voorwaarden weinig zin. Ze kunnen zo volgend jaar zeggen dat het 1 euro is/km en daarop afrekenen? Zou niet echt fair zijn toch? Zelf zal ik er met mijn 13000km/j niet snel over gaan denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dayi
  • Laatst online: 05-08 20:22
vdmpeter schreef op zondag 1 januari 2023 @ 19:03:
[...]

Het lijkt me toch logisch dat je het tarief betaald aan de voorwaarden wanneer je die km's gemaakt hebt. Dus deze waar je nu al over zit aan het oude tarief. Deze vanaf de nieuwe voorwaarden aan het nieuwe tarief. Hoe ze dat gaan doen weet ik niet meteen tenzij ze nu een afrekening maken van de huidige stand, maar ik denk dat er anders wel een paar rechtzaken gaan volgen wanneer men alle km's aan het nieuwe tarief gaat verrekenen. Anders hebben zulke voorwaarden weinig zin. Ze kunnen zo volgend jaar zeggen dat het 1 euro is/km en daarop afrekenen? Zou niet echt fair zijn toch? Zelf zal ik er met mijn 13000km/j niet snel over gaan denk ik.
Zoals je hierboven hebt omschreven is wel de meest eerlijke scenario. Maar juridisch gezien mogen ze maandelijks de algemene voorwaarden wijzigen omdat het een maandelijks opzegbare abonnement betreft. Een argument van Lynk zou kunnen zijn: Je had het recht om je overeenkomst voor de wijzigingen van de algemene voorwaarden te beëindigen waardoor je kilometers berekend zouden worden op basis van het oude tarief.

Ben zelf ook erg benieuwd hoe het in de praktijk uit gaat pakken. Maar Lynk kennende wordt dit ook een dramatische afhandeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdmpeter
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 31-01 16:30
Dayi schreef op zondag 1 januari 2023 @ 17:22:
[...]

Dayi schreef op zondag 1 januari 2023 @ 19:08:
[...]

Zoals je hierboven hebt omschreven is wel de meest eerlijke scenario. Maar juridisch gezien mogen ze maandelijks de algemene voorwaarden wijzigen omdat het een maandelijks opzegbare abonnement betreft. Een argument van Lynk zou kunnen zijn: Je had het recht om je overeenkomst voor de wijzigingen van de algemene voorwaarden te beëindigen waardoor je kilometers berekend zouden worden op basis van het oude tarief.

Ben zelf ook erg benieuwd hoe het in de praktijk uit gaat pakken. Maar Lynk kennende wordt dit ook een dramatische afhandeling.
Klopt helemaal. Moest ik lynk zijn zou ik nu een afrekening maken van de overschreden aantal km's om nadien niet teveel rechtzaken te krijgen. Je mag inderdaad de voorwaarden aanpassen maar je kan die nooit rechterlijk toepassen op kosten die gemaakt zijn in het verleden waarvoor andere voorwaarden van toepassing waren. Dus dat verliezen ze zowieso.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-09 21:24
vdmpeter schreef op zondag 1 januari 2023 @ 19:25:
[...]

[...]

Klopt helemaal. Moest ik lynk zijn zou ik nu een afrekening maken van de overschreden aantal km's om nadien niet teveel rechtzaken te krijgen. Je mag inderdaad de voorwaarden aanpassen maar je kan die nooit rechterlijk toepassen op kosten die gemaakt zijn in het verleden waarvoor andere voorwaarden van toepassing waren. Dus dat verliezen ze zowieso.
Liever niet! Het mooie is juist dat je nu gereden meerkilometers kunt compenseren door in de toekomst minder te rijden. Dat gaat niet als er tussentijds afgerekend wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovanaagten
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-01 13:43
Vandaag voor de eerste keer willen opladen bij een openbare laadpaal met de Lynk & Co. Dit werkte echter niet met de laadpas (e-flux) die is geactiveerd. Nog meer mensen met hetzelfde issue?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jansen1404
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 15-04-2024
oldostofjas schreef op zondag 1 januari 2023 @ 20:10:
[...]

Liever niet! Het mooie is juist dat je nu gereden meerkilometers kunt compenseren door in de toekomst minder te rijden. Dat gaat niet als er tussentijds afgerekend wordt.
Zou het dan niet gewoon het beste zijn dat Lynk&Co pro actief de gebruikers de optie geven.
Zo van... In ons systeem is bekend dat tot 1 jan 2023 500 km te veel is gereden. Je kunt nu aftikken voor het oude tarief.
Of teken hier zodat je ze mee mag nemen tegen het nieuwe tarief maar met de mogelijkheid door aankomende maanden minder te rijden je niks extra's betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
Jansen1404 schreef op maandag 2 januari 2023 @ 01:57:
[...]

Zou het dan niet gewoon het beste zijn dat Lynk&Co pro actief de gebruikers de optie geven.
Zo van... In ons systeem is bekend dat tot 1 jan 2023 500 km te veel is gereden. Je kunt nu aftikken voor het oude tarief.
Of teken hier zodat je ze mee mag nemen tegen het nieuwe tarief maar met de mogelijkheid door aankomende maanden minder te rijden je niks extra's betaald.
Misschien wel, maar dan moeten ze wel hun administratie op orde hebben en dat lijkt nog niet het geval te zijn. Zeker niet in combinatie met het uitlenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JefB
  • Laatst online: 01-09 15:14
Afgelopen week de auto opgehaald in Diemen (M2M), prima bak hoor. Echter zie ik nu in de app dat ik hem niet meer kan delen. Als ik op 'Mijn auto' druk krijg ik een melding; er is iets wat niet goed werkt. Hebben meerdere daar last van? Of een goede tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
JefB schreef op maandag 2 januari 2023 @ 11:00:
Afgelopen week de auto opgehaald in Diemen (M2M), prima bak hoor. Echter zie ik nu in de app dat ik hem niet meer kan delen. Als ik op 'Mijn auto' druk krijg ik een melding; er is iets wat niet goed werkt. Hebben meerdere daar last van? Of een goede tip?
Dat heb ik ook, dus zal wel een centraal probleem zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikemkm
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-07 11:06
JefB schreef op maandag 2 januari 2023 @ 11:00:
Soms wil het geforceerd sluiten van de app dit wel eens oplossen

edit: bij mij werkt de app nu ook niet goed en er is een waarschuwing in de app

[ Voor 8% gewijzigd door Mikemkm op 02-01-2023 11:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• trj.beger
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 31-01-2023
Hi allen,

Ik heb antwoord van Lyck & Co over het toevoegen van een extra (verzekerde) bestuurder van een ander huishouden/partner. In mijn geval om op wintersport te gaan met vrienden. en waarbij een vriend ook kan rijden.

Lynck & Co zegt:
- je vriend moet 'm huren via het platform
- jij mag er altijd in rijden want de auto staat op jouw naam

Opzich wel een aardig idee, dan huurt hij 'm voor een week en zet 'm daarna weer bij mij op de oprit en sluit de huurperiode af. Ik kan dan in de tussentijd rijden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cFfAu1-vof_bq1IasHKsRKaCJuE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/FxpkZTTAXC7jrj7wvz0u31JW.png?f=user_large

Toch twijfel ik hierover. Ondanks dat het antwoord vrij duidelijk is kan ik nergens uit de voorwaarden opmaken dat ik er als "hoofdhuurder" altijd verzekerd in mag rijden in de periode dat de auto aan een ander verhuurd is.

Wat is jullie idee hierover? Kan ik afgaan op het antwoord van hun en zo los?

Er zijn vast meer mensen die hier tegen aanlopen en/of al oplossingen hebben!

De vriend inschrijven op ons woonadres voor een vakantie gaat me net een stapje te ver ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dez1983
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-09 22:12
Goromo schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 09:57:
Bedankt voor jullie reacties.

In ons geval zijn het inderdaad korte stukjes maar dat was ook een van de reden om over te stappen naar een PHEV, juist omdat het korte stukjes woon/werk verkeer betreft.

Dan heb ik me achteraf te rijk gerekend bij het bestellen van de Lynk&Co.
Stroomprijs meer dan verdubbeld en 35% minder kilometers. 😀
Ook milieu technisch gezien lijkt me 65km op 1 lading minder belastend dan 45km 🥴

Dan lijkt het hier een typisch gevalletje van, het is wat het is.
Enig wat ik me nog kan bedenken: voor korte ritjes is wel de eco klimaat stand wel handig, staat hij daar erop? En als de auto aan de laadpaal staat wellicht voor verwarmen?

En natuurlijk, stoelverwarming vol aan en klimaat op 19 ofzo (opzich met kids niet echt een optie) en airco uit.

[ Voor 6% gewijzigd door dez1983 op 02-01-2023 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dez1983
Ik zie trouwens dat de Lynk nu nieuw 45k kost.

En ik heb 'mijn' Lynk inmiddels na 3 maanden ingeleverd (kreeg onverwachts en vrij snel een nieuwe leaseauto). Toch wel jammer, ik vond hem eerlijk rijden en nooit problemen met de gehad. Dat de volgende persoon en er met net zoveel plezier mee mag hebben :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
trj.beger schreef op maandag 2 januari 2023 @ 12:58:
Hi allen,

Ik heb antwoord van Lyck & Co over het toevoegen van een extra (verzekerde) bestuurder van een ander huishouden/partner. In mijn geval om op wintersport te gaan met vrienden. en waarbij een vriend ook kan rijden.

Lynck & Co zegt:

Opzich wel een aardig idee, dan huurt hij 'm voor een week en zet 'm daarna weer bij mij op de oprit en sluit de huurperiode af. Ik kan dan in de tussentijd rijden.

[Afbeelding]

Toch twijfel ik hierover. Ondanks dat het antwoord vrij duidelijk is kan ik nergens uit de voorwaarden opmaken dat ik er als "hoofdhuurder" altijd verzekerd in mag rijden in de periode dat de auto aan een ander verhuurd is.

De vriend inschrijven op ons woonadres voor een vakantie gaat me net een stapje te ver ;-)
"De auto staat op jouw naam". Dat is toch helemaal niet zo? Die van mij staat op naam van Lynk & Co.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvdV
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 12:25
dez1983 schreef op maandag 2 januari 2023 @ 14:12:

En ik heb 'mijn' Lynk inmiddels na 3 maanden ingeleverd (kreeg onverwachts en vrij snel een nieuwe leaseauto). Toch wel jammer, ik vond hem eerlijk rijden en nooit problemen met de gehad. Dat de volgende persoon en er met net zoveel plezier mee mag hebben :).
En binnenkort de M2M prijs ook omhoog gok ik. Hou er maar vast rekening mee als M2M gebruikers.

Ik heb in Maart mijn 01 besteld voor bijna 40K incl trekhaak. Het was een wilde gok, zo’n onbekend merk particulier kopen (wel proef gereden), maar de Volvo achtergrond heeft me overgehaald.

3 dagen later ging de prijs al omhoog (naar 42K) en nu nog eens. Ik snap het wel, want 39K was ook veel te goedkoop voor zo’n prettige auto. Nu kost hij ongeveer wat hij moet kosten denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dez1983
MvdV schreef op maandag 2 januari 2023 @ 14:30:
[...]

En binnenkort de M2M prijs ook omhoog gok ik. Hou er maar vast rekening mee als M2M gebruikers.

Ik heb in Maart mijn 01 besteld voor bijna 40K incl trekhaak. Het was een wilde gok, zo’n onbekend merk particulier kopen (wel proef gereden), maar de Volvo achtergrond heeft me overgehaald.

3 dagen later ging de prijs al omhoog (naar 42K) en nu nog eens. Ik snap het wel, want 39K was ook veel te goedkoop voor zo’n prettige auto. Nu kost hij ongeveer wat hij moet kosten denk ik.
Toch ook wel een keer lekker als je early adapter wordt beloond. Denk inderdaad dat door het succes van de M2M en het vooralsnog ontbreken van een goed(koop) alternatief de prijzen snel richting de 650 zullen gaan. Ik weet niet hoe ze alles financieren maar de gestegen rente icm inflatie zal de business case vast niet helpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oldostofjas
dez1983 schreef op maandag 2 januari 2023 @ 14:35:
[...]

Toch ook wel een keer lekker als je early adapter wordt beloond. Denk inderdaad dat door het succes van de M2M en het vooralsnog ontbreken van een goed(koop) alternatief de prijzen snel richting de 650 zullen gaan. Ik weet niet hoe ze alles financieren maar de gestegen rente icm inflatie zal de business case vast niet helpen.
Het succes van M2M zit hem juist in die relatief lage prijs. Ik denk dat er bij 650 een stuk minder animo voor is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 10-09 21:26
oldostofjas schreef op maandag 2 januari 2023 @ 14:38:
[...]

Het succes van M2M zit hem juist in die relatief lage prijs. Ik denk dat er bij 650 een stuk minder animo voor is.
Dat weet ik wel zeker. Dan komen andere opties ook in beeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:10
dez1983 schreef op maandag 2 januari 2023 @ 14:12:

Hoe verliep het inleveren? Binnenkort ga ik ook onverwachts afscheid nemen van de Lynk & Co.

PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 10-09 21:21
Hi allen,

Lynck & Co zegt:

[Afbeelding]

Tenzij je dit zwart op wit krijgt van L&C zou ik er niet op vertrouwen. In de voorwaarden staat dat alleen de lener er tijdens een verhuursessie in mag rijden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BgUOmhwytb31YTFDDb-LkC9G7-s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Caq4KJPBzk1e0XQyui1hUtU6.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 46% gewijzigd door Oizo1981 op 02-01-2023 14:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r0bert
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-07 02:32
Hi allen,

Lynck & Co zegt:

[Afbeelding]

Ook handig voor de kilometers 😜 tellen voor jou dan niet mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MvdV
GroeneThee schreef op maandag 2 januari 2023 @ 14:39:
[...]

Dat weet ik wel zeker. Dan komen andere opties ook in beeld
Alle M2M gebruikers roepen dat natuurlijk. Maar noem er eens een paar van vergelijkbaar kaliber en zo flexibel opzegbaar?

In de auto verkoop top 20 staat Lynk & Co boven Fiat, Mini en Seat in 2022 qua aantal registraties. Doen ze goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-09 11:07

DancePlaza

ninja

pretpik schreef op maandag 2 januari 2023 @ 14:40:
[...]

Hoe verliep het inleveren? Binnenkort ga ik ook onverwachts afscheid nemen van de Lynk & Co.
Hier zelf eind oktober ingeleverd, nog geen afrekening gehad van Lynk en daarbij de eventuele bijhorende kosten. Zelf niet een melding dat de auto is ingeleverd. Auto werd opgehaald door een volvo dealer en heeft zeker daarna nog 2 maanden bij hun op het terrein gestaan. Was via de app te zien.

Prima auto om in te rijden, maar als er iets met je auto of administratief is het 1 grote teringzooi bij hun.

ps. iemand al wel een eindafrekening ontvangen van L&C?

[ Voor 4% gewijzigd door DancePlaza op 02-01-2023 15:23 ]

Van het kastje naar de muur lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AutisticPinguin
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-09 21:35
MvdV schreef op maandag 2 januari 2023 @ 14:58:
[...]

Alle M2M gebruikers roepen dat natuurlijk. Maar noem er eens een paar van vergelijkbaar kaliber en zo flexibel opzegbaar?

In de auto verkoop top 20 staat Lynk & Co boven Fiat, Mini en Seat in 2022 qua aantal registraties. Doen ze goed.
Voor mij zou dat eigenlijk alleen Volvo kunnen zijn, alleen daar zit je, met een gelijkwaardige auto, al snel op 800 euro met een drie maanden contract.

Ik zag vandaag dat de Franse merken ook iets proberen te doen met flexibele contracten. Drie maanden contract en dan 599/maand voor een 208. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:10
DancePlaza schreef op maandag 2 januari 2023 @ 15:21:
[...]

Hier zelf eind oktober ingeleverd, nog geen afrekening gehad van Lynk en daarbij de eventuele bijhorende kosten. Zelf niet een melding dat de auto is ingeleverd. Auto werd opgehaald door een volvo dealer en heeft zeker daarna nog 2 maanden bij hun op het terrein gestaan. Was via de app te zien.

Prima auto om in te rijden, maar als er iets met je auto of administratief is het 1 grote teringzooi bij hun.

ps. iemand al wel een eindafrekening ontvangen van L&C?
Is de automatische incasso dan wel gestopt?

PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DancePlaza

DancePlaza

ninja

pretpik schreef op maandag 2 januari 2023 @ 15:32:
[...]

Is de automatische incasso dan wel gestopt?
jup dat gelukkig wel :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dez1983
pretpik schreef op maandag 2 januari 2023 @ 14:40:
[...]

Voorspoedig. Iemand van Volvo die auto's brengt en haalt, kwam hem ophalen. Liep een rondje om de auto, maakte wat foto's en nam de sleutels en kentekenbewijs in ontvangst en was binnen paar minuten weg. Ik kreeg geen ontvangstbevestiging, maar had zelf ook wat foto's gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
[...]

Hangt natuurlijk af wat je belangrijk vindt, toen ik voor L&C koos voor 500 euro per maand was dat wel het aanbod wat niet te overtreffen was.
1 op 1 vergelijkbaar ga je waarschijnlijk niet vinden.

Zelf vind ik bijv. per maand minder belangrijk, weet dat er ook opties zijn zoals na 1 jaar per maand opzegbaar of na 3 maanden etc.

Maar een Toyota Corolla Cross* is wat ik nu ff snel vind. Had deze maar ook een 3008 en een Q2 op de shortlist staan maar die waren toen 100-200 euro duurder.
Maar als de prijs van de L&C snel blijft stijgen ga ik wel weer opnieuw orienteren.

*Let op: deze is na 1 jaar per maand opzegbaar!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oldostofjas
[...]

Ik zeg niet dat er iets vergelijkbaars is. Daarom is dit ook zo'n goede deal. En dat is meteen de kracht ervan. Als het niet meer goedkoop is, is het niet interessant meer voor veel Nederlanders. Ik reed hiervoor een tweedehands Volvo en dat ga ik gewoon weer doen als M2M te duur wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deviator79
GroeneThee schreef op maandag 2 januari 2023 @ 16:03:
[...]

Hangt natuurlijk af wat je belangrijk vindt, toen ik voor L&C koos voor 500 euro per maand was dat wel het aanbod wat niet te overtreffen was.
1 op 1 vergelijkbaar ga je waarschijnlijk niet vinden.

Zelf vind ik bijv. per maand minder belangrijk, weet dat er ook opties zijn zoals na 1 jaar per maand opzegbaar of na 3 maanden etc.

Maar een Toyota Corolla Cross* is wat ik nu ff snel vind. Had deze maar ook een 3008 en een Q2 op de shortlist staan maar die waren toen 100-200 euro duurder.
Maar als de prijs van de L&C snel blijft stijgen ga ik wel weer opnieuw orienteren.

*Let op: deze is na 1 jaar per maand opzegbaar!
maar zijn dit wel concurrenten qua formaat en trekcapaciteit? of alleen op prijs...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deviator79
oldostofjas schreef op maandag 2 januari 2023 @ 16:08:
[...]

Ik zeg niet dat er iets vergelijkbaars is. Daarom is dit ook zo'n goede deal. En dat is meteen de kracht ervan. Als het niet meer goedkoop is, is het niet interessant meer voor veel Nederlanders. Ik reed hiervoor een tweedehands Volvo en dat ga ik gewoon weer doen als M2M te duur wordt.
nee inderdaad. Een eigen gebruikte auto is dan weer interessanter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
Deviator79 schreef op maandag 2 januari 2023 @ 16:09:
[...]

maar zijn dit wel concurrenten qua formaat en trekcapaciteit? of alleen op prijs...
Lees even mijn post... is wat ik toen op de shortlist had staan. Deels op basis van prijs/beschikbaarheid. Maar geen had een vergelijkbaar aanbod van 500 euro voor de package wat de L&C had.

Ik zou zeggen, als je concurrenten van de L&C zoekt kijk zelf even naar wat jij belangrijk vindt. En ga dan sites afstruinen van zowel de merken zelf als dealers, leasemaatschappijen (flex-short-private- etc) en bepaal dan wanneer het interessant wordt als prijs ook een factor voor je is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvdV
AutisticPinguin schreef op maandag 2 januari 2023 @ 15:31:
[...]

Voor mij zou dat eigenlijk alleen Volvo kunnen zijn, alleen daar zit je, met een gelijkwaardige auto, al snel op 800 euro met een drie maanden contract.

Ik zag vandaag dat de Franse merken ook iets proberen te doen met flexibele contracten. Drie maanden contract en dan 599/maand voor een 208. 8)7
Dat is een beetje het punt ja. Zelfs al zou L&C naar 650 per maand gaan, dan nog is het een goeie deal, want de auto is gewoon dikke prima voor dat bedrag. En vergeet niet dat de concurrentie ook gewoon de prijzen opschroeft.

Het complete plaatje maakt hem zo aantrekkelijk. Dus totaal vermogen, trekgewicht, grote accu, formaat, uiterlijk (ik vind hem mooier als een kale XC40 bijv) noem maar op. Als van 1 van deze features geen gebruik maakt of waarde aan hecht (omdat je bijv. geen caravan trekt) of nauwelijks laad omdat je geen eigen oprit hebt, dan zijn er natuurlijk meer opties. Dan vergelijken mensen wel appels met peren over het algemeen.

Ik zit niet zo in het lease gebeuren, maar opties die per 3 maanden of na 1 jaar opzegbaar zijn, vallen die ook buiten een BKR registratie? Dat is natuurlijk ivm een mogelijke hypotheek ofzo wel van belang.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AutisticPinguin
  • Laatst online: 08-09 21:35
Voor zover ik weet is de drie maanden en vier jaar "Care by Volvo" opties beiden zonder BKR registratie. Op zich wel iets voor mij om rekening mee te houden, ik weet nooit hoe mijn woon situatie is over twee jaar bijvoorbeeld.

En inderdaad, 650 blijft nog heel betaalbaar, in vergelijk met de concurrenten. Maar ik zou er dan toch nog wel eens extra over gaan nadenken hoor, ik heb de auto namelijk niet nodig. Hij is echt puur voor het gemak als mijn vrouw met onze eigen auto weg is. En voor drie dagen in de week, 4km naar mijn werk toe. Zodat ik niet op de fiets hoef.

Mijn rekensom was dat ik na overstap naar een nieuwe werkgever in december (zonder leaseauto) ik de bijtelling die ik eerst betaalde aan de belasting (500 euro) vrij had voor het uitzoeken van een andere auto. Dan is de Lynk met 550 perfect natuurlijk, "kost" het me maar 50 euro extra. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieshout835
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 01-12-2023
Mijn wagen staat blijkbaar standaard op adaptive cruise control. Nu krijg ik elke keer de melding dat de frontrader service nodig heeft. ACC werkt dan niet.Ik zet dan maar op gewoon CC,maar na elke keer starten staat hij weer op ACC (Wat dus niet werkt).

Weet iemand hoe ik de standaardinstelling kan aanpassen. Ik kan ergens vinden dat ik de gewijzigde instellingen kan opslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerZon
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Lieshout835 schreef op maandag 2 januari 2023 @ 17:24:
Mijn wagen staat blijkbaar standaard op adaptive cruise control. Nu krijg ik elke keer de melding dat de frontrader service nodig heeft. ACC werkt dan niet.Ik zet dan maar op gewoon CC,maar na elke keer starten staat hij weer op ACC (Wat dus niet werkt).

Weet iemand hoe ik de standaardinstelling kan aanpassen. Ik kan ergens vinden dat ik de gewijzigde instellingen kan opslaan.
Net als bij Volvo 'koppelen' aan je profiel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-09 19:56
Joeme schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 16:03:
Hoi

Ik heb een Lynk & Co gekocht - morgenochtend zou ik deze ophalen in Diemen. Na 1,5 week bellen en escaleren aangezien ik nooit een e-mail heb gehad om de betaling af te einde, ben ik net gebeld en is de levering van de nieuwe auto uitgesteld aangezien Lynk & co door IT problemen de factuur niet naar mij kan verzenden. Wat is een prutszooi.

Is er iemand meer op dit forum met een soortgelijk probleem?
Hier exact hetzelfde probleem helaas, ben al een paar dagen bezig met de klantenservice om het geregeld te krijgen en ze gaan nu de factuur handmatig opstellen. De afspraak voor afhalen staat gepland voor komende vrijdag, ben benieuwd of ze dat gaan halen....

De levertijden van de website kloppen gelukkig wel aardig:
18 december besteld
28 december bevestiging ontvangen en gebeld voor afspraak
6 januari afhalen (hopelijk... :9 )

De aanschafprijs is voor nieuwe kopers per 1-1-2023 trouwens van €42.000 naar €45.000 gegaan.

-Update 8-1-2023-
Na nog een keer bellen met de helpdesk is het toch eindelijk gelukt en kreeg ik de betaalinstructies op 3 januari in de mail. Bedankt Sandra van de backoffice _/-\o_

Vrijdag 6 januari de auto opgehaald, het hele afhaalproces verliep gelukkig heel soepel en na een half uurtje was ik weer onderweg.

Volop genoten van de terugrit, wat een geweldige auto :*)

[ Voor 15% gewijzigd door Maxie op 08-01-2023 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvdV
Maxie schreef op maandag 2 januari 2023 @ 17:42:
[...]

Hier exact hetzelfde probleem helaas, ben al een paar dagen bezig met de klantenservice om het geregeld te krijgen en ze gaan nu de factuur handmatig opstellen. De afspraak voor afhalen staat gepland voor komende vrijdag, ben benieuwd of ze dat gaan halen....

18 december besteld

De aanschafprijs is voor nieuwe kopers per 1-1-2023 trouwens van €42.000 naar €45.000 gegaan.
Idem hier, mij zijn ze destijds ‘vergeten’. Ik trok ook wat laat aan de bel, want rekende op een levertijd van 6 maanden, maar toen ik eens belde hoe het ervoor stond gingen de alarmbellen pas af.

Door ‘IT problemen’ was mijn koop nooit doorgekomen (wel aanbetaald uiteraard). Dat hebben ze toen met de BO wel snel opgepakt en geregeld. 2 weken later stond de auto toen klaar. Maar wel 2 maanden te lang gewacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenk32
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 07-01-2024
Deviator79 schreef op maandag 2 januari 2023 @ 16:09:
[...]

Dan vind ikde Mazda CX5 echt een mooie optie a €600 p mnd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deviator79
Frenk32 schreef op maandag 2 januari 2023 @ 19:15:
[...]

Dan vind ikde Mazda CX5 echt een mooie optie a €600 p mnd.
Da's dan wel voor 60 mnd gok ik met 10k?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopilot
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 28-08 16:01
HerZon schreef op maandag 2 januari 2023 @ 17:33:
[...]

Net als bij Volvo 'koppelen' aan je profiel?
Helaas, heb ik geprobeerd maar ook dan komt ie weer terug op adaptive. Net als die irritante lane assist.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joeme
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 21-07 17:51
Maxie schreef op maandag 2 januari 2023 @ 17:42:
[...]

18 december besteld

Lynk & Co heeft het in mijn geval binnen 1 werkdag opgelost - het probleem was dat de betalingsfactuur bij koop niet opgesteld was, vervolgens lukt het niet om deze per mail te versturen. IT issues. Ik heb de auto nu 2 maanden en ben erg tevreden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GijsZePa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08-09 14:38
MitchellHearth schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 20:48:
[...]

Aan de datum te zijn, destijds nog niet ;)
Nog steeds geen reactie van zowel mail als bel “de sales afdeling belt u terug”. Wel een vermoeden waar het vandaan komt. Met ander e-mailadres problemen bestellen destijds. Toen samen met sales nieuwe order aangemaakt op 2e e-mailadres. Dit is schijnbaar de initiële aanbetaling va destijds op het eerste e-mailadres, die zij zouden verwijderen. Lekker op tijd ook nog eens die aanmaning 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jannesbeterams
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 05-09 14:45
(jarig!)
Besloten rustig te gaan oriënteren voor een auto van een echt merk en geen brievenbus firma zoals Lynk & Co. Ondertussen nog altijd geen winterbanden. Elke week netjes bellen voor een status en hierbij wordt je 3 van de 5 keer er gewoon uitgegooid na een half uur wachten. Telkens beloftes, maar (vriendelijke) telefonisten die letterlijk niet kunnen leveren.

Onze problemen:
  1. Geen winterbanden, bijna op wintersport maar dat dus niet met onze eigen auto kunnen doen
  2. Geen service, geen echt contact mogelijk bij vragen
  3. Auto laad inmiddels permanent de accu op. Verbuik tijdens wegrijden op benzine 19.9/100km en daalt tijdens rijden naar 14/100km op een provinciale weg, hiervan zeggen ze dat het normaal is
Al met al heb ik hierdoor geen vertrouwen meer en gaan we rustig aan een andere zoeken en bestellen. Dit zal allemaal wel even duren, maar geen haast. Door het hoge benzineverbruik is een Kuga ondertussen een prima alternatief aan het worden. Net zo duur en wel een echt merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GijsZePa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08-09 14:38
jannesbeterams schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 09:44:
Besloten rustig te gaan oriënteren voor een auto van een echt merk en geen brievenbus firma zoals Lynk & Co. Ondertussen nog altijd geen winterbanden. Elke week netjes bellen voor een status en hierbij wordt je 3 van de 5 keer er gewoon uitgegooid na een half uur wachten. Telkens beloftes, maar (vriendelijke) telefonisten die letterlijk niet kunnen leveren.

Onze problemen:
  1. Geen service, geen echt contact mogelijk bij vragen
  2. Auto laad inmiddels permanent de accu op. Verbuik tijdens wegrijden op benzine 19.9/100km en daalt tijdens rijden naar 14/100km op een provinciale weg, hiervan zeggen ze dat het normaal is
Al met al heb ik hierdoor geen vertrouwen meer en gaan we rustig aan een andere zoeken en bestellen. Dit zal allemaal wel even duren, maar geen haast. Door het hoge benzineverbruik is een Kuga ondertussen een prima alternatief aan het worden. Net zo duur en wel een echt merk.
Qua service ben ik het volledig met je eens. Terugbel afspraken worden niet nagekomen bijvoorbeeld.
Qua verbruik is mijne toch echt een stuk zuiniger. Wat ik wel heb is dat het verbruik af en toe niet uit te leggen is. Bij 80 op de provinciale weg hoger dan bij 120 op de snelweg, maar gemiddeld rij ik 1 op 12/13. En ik ben een bovengemiddeld 'sportieve' rijder. Dit lijkt me toch wel iets specifieks voor jouw auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Wat zijn de huuropbrengsten van de auto?

Mijn idee is om deze als tweede auto in te zetten en hem in het weekend te gaan verhuren. De auto is boven budget, maar hoop stiekem dat de huuropbrengsten dusdanig zijn, dan hij zo wel weer binnen het budget past.

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
jules schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 11:58:

Mijn idee is om deze als tweede auto in te zetten en hem in het weekend te gaan verhuren. De auto is boven budget, maar hoop stiekem dat de huuropbrengsten dusdanig zijn, dan hij zo wel weer binnen het budget past.
Verhuur is nog in bèta en functioneert zeker niet altijd. Of er belangstelling is om de auto te huren is erg afhankelijk van waar je woont. Als je van verhuur afhankelijk bent om de auto te bekostigen zou ik er nog eens over nadenken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jannesbeterams
(jarig!)
GijsZePa schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 11:02:
[...]

Qua service ben ik het volledig met je eens. Terugbel afspraken worden niet nagekomen bijvoorbeeld.
Qua verbruik is mijne toch echt een stuk zuiniger. Wat ik wel heb is dat het verbruik af en toe niet uit te leggen is. Bij 80 op de provinciale weg hoger dan bij 120 op de snelweg, maar gemiddeld rij ik 1 op 12/13. En ik ben een bovengemiddeld 'sportieve' rijder. Dit lijkt me toch wel iets specifieks voor jouw auto.
Dat is bij mij een bug waarschijnlijk, maar doordat geen service kan niemand dit voor me oplossen. Laatste puntje van frustratie is dat ik geen software update kan uitvoeren, zowel de app als de auto zeggen permanent "er is iets fout gegaan".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza

DancePlaza

ninja

zet hem in de buurt van de grote steden neer, is tie mooi van dienst als drugskoerier.. lol. Ik had hem een weekendje in Rotterdam laten staan en daar kwamen de verzoeken regelmatig binnen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Donderpoes
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11-05 23:09

Mijn auto wordt nooit verhuurd, staat continue als beschikbaar. Maar ik woon in een klein dorpje, dus interesse zal er niet zijn. Maar wat vervelender is, de app werkt niet naar behoren. Verschillende mensen zoeken mijn auto op, maar kunnen niets vinden. Wanneer je dan de app opnieuw start of gps uit/aan zet wordt hij soms wel gevonden. Ineens zie je dan ook in de omtrek beschikbare autos. Als je hem wilt aanschaffen voor de inkomsten zou ik voorlopig zeggen niet doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Videopilot
Voor de 3d printers onder ons misschien leuk, ik kwam hem tegen op Thingiverse

Ophangklem voor de lader.

https://www.thingiverse.com/thing:5497249

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3R2DIBnUMbu9375l3KV4R317vM0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/fKlEanwziRl6qkq33PMp2ikQ.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
Videopilot schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 13:38:
Voor de 3d printers onder ons misschien leuk, ik kwam hem tegen op Thingiverse

Ophangklem voor de lader.

https://www.thingiverse.com/thing:5497249

[Afbeelding]
Cool, zo'n ding wil ik ook wel! Zijn er hier mensen met 3D-printers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
Net via de chat op de website van Lynk & Co gevraagd of er nog dakdragers op voorraad zijn bij de club in Amsterdam. Kreeg vrij snel het antwoord dat ze nog 8 sets hebben. Die communicatie werkt in ieder geval goed! Zaterdag maar eens naar Amsterdam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
jannesbeterams schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 12:22:
[...]

Dat is bij mij een bug waarschijnlijk, maar doordat geen service kan niemand dit voor me oplossen. Laatste puntje van frustratie is dat ik geen software update kan uitvoeren, zowel de app als de auto zeggen permanent "er is iets fout gegaan".
Software update is niet voor iedere auto beschikbaar. Als er een update voor jouw auto is krijg je daar een bericht van in de auto en de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Oizo1981 schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 12:07:
[...]

Verhuur is nog in bèta en functioneert zeker niet altijd. Of er belangstelling is om de auto te huren is erg afhankelijk van waar je woont. Als je van verhuur afhankelijk bent om de auto te bekostigen zou ik er nog eens over nadenken.
Donderpoes schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 12:54:
[...]

Mijn auto wordt nooit verhuurd, staat continue als beschikbaar. Maar ik woon in een klein dorpje, dus interesse zal er niet zijn. Maar wat vervelender is, de app werkt niet naar behoren. Verschillende mensen zoeken mijn auto op, maar kunnen niets vinden. Wanneer je dan de app opnieuw start of gps uit/aan zet wordt hij soms wel gevonden. Ineens zie je dan ook in de omtrek beschikbare autos. Als je hem wilt aanschaffen voor de inkomsten zou ik voorlopig zeggen niet doen.
Bedankt voor de reacties. Heb nog even de tijd 4-28 maanden, zal het nog in de gaten houden. Tegen die tijd is er wellicht nog een andere versie uit?
DancePlaza schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 12:53:
[...]

zet hem in de buurt van de grote steden neer, is tie mooi van dienst als drugskoerier.. lol. Ik had hem een weekendje in Rotterdam laten staan en daar kwamen de verzoeken regelmatig binnen.
Haha ja, is een goeie om voor uit te kijken. Ik woon niet heel ver weg van een laat grote steden. Al zie ik in de app nog veel meer 01's in de verhuur staan in mijn omgeving.

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvdV
Oizo1981 schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 14:15:
[...]

Software update is niet voor iedere auto beschikbaar. Als er een update voor jouw auto is krijg je daar een bericht van in de auto en de app.
Een paar dagen terug is mijn MY22 uit 06-22 voor het eerst over-the-air geupdate inderdaad. Verliep best soepel. Wat er nu daadwerkelijk verandert is weet ik niet (had geen problemen, nu nog steeds niet). Wel mis ik een duidelijke aanduiding welke software versie er nu draait in de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjsanders1
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 30-07 14:55
GijsZePa schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 11:02:
[...]

Even lezen denk ik? De auto laadt permanent op de motor....dat beïnvloed het gebruik flink namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deviator79
Sinds de update (OTA) werkt de hotspot niet meer. En kan ook niet meer in het menu worden aangezet. Iemand anders dat ook?
Zijn ze er mee gestopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
Deviator79 schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 17:15:
Sinds de update (OTA) werkt de hotspot niet meer. En kan ook niet meer in het menu worden aangezet. Iemand anders dat ook?
Zijn ze er mee gestopt?
Ben je ingelogd met profiel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 11:01
Deviator79 schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 17:15:
Zijn ze er mee gestopt?
Stond al eerder in het topic. Per 1 januari zouden zo volgens de algemene voorwaarden hiermee stoppen ja, werd denk ik te duur... Dus wellicht dat de update dat regelt... Ik heb nog niks gezien, en de kinderen nog niet horen klagen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deviator79
Oizo1981 schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 17:25:
[...]

Ben je ingelogd met profiel?
Ja, maar ook als ik afmeld is het greyed out

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deviator79
Martijn schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 17:34:
[...]

Stond al eerder in het topic. Per 1 januari zouden zo volgens de algemene voorwaarden hiermee stoppen ja, werd denk ik te duur... Dus wellicht dat de update dat regelt... Ik heb nog niks gezien, en de kinderen nog niet horen klagen ;).
Ik had de klagers vandaag :-(

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sandro!
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:14
timovanaagten schreef op zondag 1 januari 2023 @ 20:24:
Vandaag voor de eerste keer willen opladen bij een openbare laadpaal met de Lynk & Co. Dit werkte echter niet met de laadpas (e-flux) die is geactiveerd. Nog meer mensen met hetzelfde issue?
Welk issue precies? Dat je Lynk niet meer laadt, dat je laadkabel het niet doet, dat je e-flux-pas niet werkt, dat je e-flux-pas niet werkt i.c.m. de laadpaal waar je stond, dat de laadpaal zelf een storing had? Er zijn zoveel variabelen dat er weinig over te zeggen is ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slottiee
  • Laatst online: 18-06 16:53
Slottiee schreef op maandag 19 december 2022 @ 13:02:
[...]

Ik heb vanmorgen ook met L&C gebeld, duurde weer ruim 1,5 uur voordat ik bij de technische afdeling terecht kwam. Hij gaf mij aan dat mijn vervangende auto (toevallig ook een L&C) gewoon verlengd zal worden, telkens met 14 dagen. Ze doen dit zolang mijn eigen auto nog niet gemaakt is en zolang L&C het niet nodig vind om mij een nieuwe/andere L&C aan te bieden.

Ik heb hem dit wel per e-mail laten bevestigen aan mij, dit is ook gebeurd.
Wat betreft mijn wintersport later in januari en de benodigde winterbanden gaf hij aan dat we tegen die tijd daar een oplossing voor vinden. Mogelijkerwijs dat onder mijn vervangende L&C een bandenwissel plaatsvindt.

Hij gaf ook eerlijk aan dat heel veel schadeafhandelingen héél lang duren door het gebrek aan onderdelen. L&C is niet gebaat bij hoge huurkosten van vervangend vervoer (110 euro per dag voor die van mij) en ze het liefst binnen 6-8 weken mijn eigen auto weer hersteld gereed hebben en anders tegen die tijd een nieuwe/andere L&C willen afleveren.

We gaan het zien en afwachten.. voor nu ben ik blij dat ik letterlijk dezelfde auto (oke, blauw ipv zwart) kan rijden. Als ook de winterbanden geregeld worden, ben ik zelfs beter af omdat ik via Logicx 100 km per dag mag rijden.

Welke auto heb jij gekregen als vervanging?

Ohja, wat betreft de 40 euro mobiliteitsvoucher die zou gelden volgens de mobiliteitscoulance voorwaarden... dit zou gaan om Uber vouchers en slechts voor een paar dagen mogelijk zijn. Op mijn opmerking dat dit nergens zo staat beschreven gaf hij aan dat ze dit zullen veranderen op de site en in de voorwaarden.
Even een update over mijn schadeafhandeling en vervangend vervoer.
Sinds 16 december rijd ik een vervangende L&C en deze was op 19 december verlengd tot gisteren, 2 januari. Hij zou (zolang mijn eigen auto niet gemaakt is) worden verlengd en hiervan zou ik bevestiging per mail krijgen, dat had ik gisteren uiteraard nog niet gehad. Dus ik heb gister weer een keer of 3 geprobeerd te bellen met L&C.. twee keer is mij bevestigd dat de vervangende auto verlengd ging worden en daarna dat hij al verlengd was. Beide keren beloofd mij dat per mail te bevestigen, maar niets ontvangen.

Einde van de middag toch besloten om zelf met Logicx te bellen, en ja hoor: ik zie geen verlenging van uw vervangende auto, deze moet vandaag bij ons terug zijn en vanaf morgen zijn alle kosten voor uw eigen rekening. :/
Vanmorgen opnieuw gebeld met L&C en toen duidelijk gemaakt dat ik bevestigd per mail wil hebben dat L&C inderdaad de vervangende auto heeft verlengd. Dat kreeg ik uiteindelijk een uurtje later.

Ik heb gisteren ook gevraagd hoe het met de schadeafhandeling van mijn eigen auto is, daar wist niemand iets van. Op de app kan ik zien dat mijn auto al sinds wegslepen op dezelfde plek bij het schadebedrijf staat. L&C heeft gister gezegd dat ze de garage waar de auto staat gevraagd hebben om een update te geven over mijn auto, en dit zouden ze aan mij terugkoppelen.
Toevallig moest ik vandaag om de hoek zijn waar mijn auto staat, en dus ben ik zelf even langsgereden. Er was nog niets gedaan, en het schadebedrijf gaf aan heel erg moe te worden van L&C en weinig tot geen communicatie met hen te hebben. Hij kon zien dat er een calculatie is gemaakt van de schade en dat dit bij L&C ligt voor akkoord. De auto staat bij hen gepland om komende week gerepareerd te worden, maar dit is afhankelijk van het akkoord en de levering van onderdelen... oftewel: dat gaat nooit gebeuren komende week. Hij verwees mij verder door naar de Volvo dealer om de hoek, want dat is de gene die mijn auto onder zijn hoede heeft.

Dus ik ben even doorgereden naar de Volvo, waar je wél als serieuze klant wordt ontvangen en behandeld. Hij baalde ook erg van de hele gang van zaken met L&C. Hij is gestopt met bellen met hen, maar stuurt elke week een mail met alle lopende zaken. De communicatie is erg slecht. Hij gaf ook aan dat L&C een akkoord moet geven voor de calculatie die gedaan is en dat ze mogelijk nog een expert willen sturen. Er moeten vervolgens onderdelen komen en hij wilde niet teveel zeggen, maar gaf wel aan dat dat 'lang kan duren'.

We wachten vrolijk verder af dus... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopilot
Het is toch wachten op dat L&C aan hun eigen succes ten onder gaan als je dat zo leest. Als er nu een concurrent op staat met een vergelijkbaar concept maar wel goede service stap toch iedereen over.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• oldostofjas
Videopilot schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 21:21:
Het is toch wachten op dat L&C aan hun eigen succes ten onder gaan als je dat zo leest. Als er nu een concurrent op staat met een vergelijkbaar concept maar wel goede service stap toch iedereen over.
Tja, het is dat we die verhalen hier lezen, waardoor ik zelf ook wel een negatief beeld krijg, maar er zijn legio mensen (waaronder ikzelf) die naar volle tevredenheid rondrijden en zelfs positieve ervaring met de klantenservice hebben. Zo heb ik bijvoorbeeld ook probleemloos winterbanden gekregen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• KeesPimelmees
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11:07
Ook hier inderdaad na ruim een maand totaal geen kritiek. Alles loopt (tot nu toe) vlekkeloos... Maar vaak laten "wij" ons minder horen waardoor het beeld wat vertekend wordt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yavi06
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 02-09 08:27
Voor de gene die de Lynk & Co thuis opladen aan het stopcontact: laadt de Lynk & Co dan met 2,3 of met 3,7 kWh? Of heeft dit te maken met verschillende factoren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oldostofjas
Yavi06 schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 09:09:
Voor de gene die de Lynk & Co thuis opladen aan het stopcontact: laadt de Lynk & Co dan met 2,2 of met 3,7 kWh? Of heeft dit te maken met verschillende factoren?
Als ik het goed heb laadt hij dan met max 10A, dus 230V is dan 2,3 kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny_p
  • Laatst online: 29-01 19:38
KeesPimelmees schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 07:37:
Ook hier inderdaad na ruim een maand totaal geen kritiek. Alles loopt (tot nu toe) vlekkeloos... Maar vaak laten "wij" ons minder horen waardoor het beeld wat vertekend wordt ;)
Je hebt gelijk, ondanks een aantal flaters van L&C vooral op communicatief gebied heb ik ook zeker een aantal positieve ervaringen om te delen. Echter denk ik dat iedereen die langer dan 1 jaar de auto rijdt wel een voorbeeld kan noemen waarbij er iets niet goed gaat. Dat is het gevolg van het feit van L&C nog steeds een grote proeftuin is en ze zelf ook continu aan het opschakelen zijn qua organisatie (bekijk even het interview met Alain en Hugecarguy). Het feit dat de aanbeiding van L&C "te mooi is om waar te zijn" wordt daarmee bevestigd, je zal moeten realiseren dat niet alles vlekkeloos verloopt. Wil je dat wel zijn er inmiddels alternatieven, maar voor een hogere prijs en een mindere complete auto. Die auto vind ik trouwens nog steeds geweldig, daar ligt het niet aan. Maar stel je voor dat je op je vakantie pech krijgt en ergens tot laat in de avond op en industrieterrein moet wachten todat iemand je een keer komt helpen, met kleine kinderen achterin, daar moet je toch niet aan denken. Zolang ze die support niet op orde krijgen blijf ik twijfelen of ik de 01 zou houden, waarschijnlijk tot het echt een keer mis gaat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dixet
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
Nu zo langzamerhand steeds meer mensen een OTA update krijgen ben ik wel benieuwd hoe goed Lynk&Co naar haar gebruikers luistert.
Welke van deze top10 Co:lab ideeën met de meeste stemmen zouden gerealiseerd zijn?

oké, er zitten hardware-ideeën tussen, die komen vast niet met een OTA ;)
ideeCategorieStemmen
Journey cam as dashcamDavedenissen71
Create Apple Watch appWouter37
Retractable Trunk coverJeffde Ruyter37
Pre-paid extra km packagesHesselde Groot36
Looking back ...Ericgroennou29
Referral program and rewardsAndrea28
Remote Cooling and Warm // Light Mode // DashcamJohan-Emmanuelhatchi27
Ability to use the app on multiple devicesDennisturpijn26
Push notification when fully chargedRobertde Kraker26
More dashboard themes (colors)Jensvos25

Volledige lijst
ideeCategorieStemmen
Journey cam as dashcamDavedenissen71
Create Apple Watch appWouter37
Retractable Trunk coverJeffde Ruyter37
Pre-paid extra km packagesHesselde Groot36
Looking back ...Ericgroennou29
Referral program and rewardsAndrea28
Remote Cooling and Warm // Light Mode // DashcamJohan-Emmanuelhatchi27
Ability to use the app on multiple devicesDennisturpijn26
Push notification when fully chargedRobertde Kraker26
More dashboard themes (colors)Jensvos25
Use another navigation on driver displayPatrickphang23
Remember Last Drive ModeSamigrahn21
Journey cam as dashcam / parking camJoostvan Der Linde20
Traffic Light AssistantSamigrahn20
Integration for domoticaJermainbuist18
We made 3 car magnets – help us pick a winner!Lynk&Co18
Voices to chooseRobertbuitendijk17
Pre-heatBenjaminversini17
Open sunroof via appRobertde Kraker16
Interior lighting combined with the musicJosgräfe16
Apple Car KeyManfredschneider16
Notification when fully chargedJoostlaudy15
All season tires for the Netherlands as standard ?Josgräfe15
Towbar as an option (e.g. 10-20 per month?)Robertkessels14
Update car status more frequentlyJaspergeelen14
Mulltiple app usersJoostvan Der Linde13
PreheatingBarttromp13
Are we there yet?Stu_gale13
Choose a time to charge Charge my CarMartijnhendrikx12
Preheating / CoolingEdgar Dennisweterings12
Boot Sequence & Profile needs & cachingMaartenmeijer12
Front camera as parking aidRonnie12
Merge parking & drivingVionaterleth12
Collaboration and sharingMrdomenico11
Increase charging speed?Jdub11
Stop resetting the car when you turn it offMichelmatahelumual11
Hook bikeAlejandropérez11
More authorised driversAidareixachs Hueso10
Delay chargeJoaquin Infante Macias10
Disable touch sensitive controls on steering wheelJdub10
DashCam recording while parkedMarioprieto Sanlés10
Option to disable touch sensitivity on steeringwheel buttonsVictorvergoossen10
Adaptive Cruise Control distanceMaartenmeijer10
Dashcam recording while drivingWiljoheesakkers10
Integrated Front and back dash camerasGuimoul9
Refresh button in appRichardvan Den Elsen9
Parking Heater and ACDavidkaiser9
Show song information on radio appDickzeeman9
Spotify updateVolkertdeen9
Little 01 in display to match actual exterior colorMartinberk9
Charging etiquetteIrynaprokhorenko8
Automatic Journey LoggingMaartenmeijer8
Using all season tiresBertaalders8
PV panel in sunroofMaartenmeijer8
Public API / Smart Home integrationSvenstrohschein8
CAR SHARING SOLUTIONYucone8
Show battery range in appMelvinyzer8
Video surveillance camFilippolombardo8
Sunshade auto re-openingFlobsx8
Minimum charging speed of 7 kW/hRobertbekhof7
Climate control on battery powerWilhelm HR7
Improve electric charging configurationMathieumahiques7
Planned chargingJoostde Ruijter7
Parking heater like Volvo?Glennolausson7
Constant update of GPS mapsFrancoisdenis7
Electric consumption average on trip computerJesúsgutiérrez Serrano7
Smart FindNwsj7
Short press vs long pressHdj7
Pre-heat with the keyJoostvan Der Linde7
All season tiresCarmelofortugno7
Mr TransporterJosefsalman7
Provide extended sharing perks (children/pets) (foldable)Dieterfederhen7
Heated steering wheelJoostlaudy7
Charge Cover AlarmSamigrahn7
Locked compartiment/zoneFrancoisdenis6
App on phone mentions car is unlocked, while locked.Rickmoermans6
Accurate update of the app regarding charging statusSandervan Dillen6
Electric charging stations on mapKoNoR6
Software versionJeffde Ruyter6
Car Pool KaraokeTerese6
Sharing platformNiekvan Prooijen6
Preconditioning scheduleMagnusnilsson6
Pre setting time climatecontroleLuukfeunekes6
Help us design “My pages”Lynk&Co6
Lockable glove box (when sharing)Aliabu Ita6
Remote start the airco (app)Ko3N6
Renting app functionalitiesDavy Heuts6
Bug sectionEdoardo Giovanniraimondi6
Add Wash ModeEmmanuel B.5
Add more (cost-efficient) tiers to the mileage planMichelkuipers5
Cooperate for a charging and gasoline card.Pr5
The Sustainability guideMaxchr5
Driving ModesMaartenmeijer5
Select parking side on screen and not withKoNoR5
Fix App notificationsMatthias5
Milage reportsTaedeterpstra5
No on waiting listWouterstern5
Move (slowly) forward and back using phone app.Aliabu Ita5
Tire shift: winter - summer vvBastiaanP5
Navigation voicesLuukfeunekes5
Mobile phone forgottenFabiobucci5
Traffic light cameraJoostlaudy5
Charging stations PoI on mapsEdoardo Giovanniraimondi5
Ontrack pickup and deliveryLuismcm4
Excite curiosityMrdomenico4
Car EyeAj4
Map in virtual Cockpit Without a destinationPhilippdedio4
Option to invert scroll direction on steering wheelYannickvan Vugt4
Lynk&CO Last-mile attackPratnight4
New Safety featureNewcarbymeme4
Weather and polution sensorsLuismcm4
Browser AppMarioprieto Sanlés4
Allowing other people to drive the carMarcelpothof4
Hand-wash mode - turn off all pressure sensorsPhilipbengtsson4
Multiple mileage plans to choose fromRobertbuitendijk4
Beta programEdoardo Giovanniraimondi4
Podcast recording roomLindalarsson4
Towing HitchPr4
Improve battery efficiency/usage depending on travel disAlbertootero Lorenzo4
Energy cost compensation in car-sharingMichelevalzelli4
Drive In modeEnriconapolitano4
Add second profileMichelkuipers4
Set navigator system by phoneFerdinandofinale4
Easy park AppGlennolausson4
Lynk & Co, new communityFrancisco Javierlópez Terrón4
Lynk&Co Chargerers CommunityJuan Josegarcia Jimenez4
Implement an "Community PTT (Push to Talk)" functionDieterfederhen4
Let The Car Loose In The CityChristiankoed4
All the legal stuff inside an appPablohn4
Shortcut to adjust the cruise speed to the updated limitNicolaecristian4
Theme- more to come ?Alixpierre-Louis4
Start and stop charging by appSvenstrohschein4
Upload dashcam media to app for sharingJdub4
Use selfie cam to recognise face/person for car profilePatrickphang4
Animated car in appSamigrahn4
Switch adaptive cruise-control while driving to classic CCLucbaardman4
Automatic snapshot front/back after starting and driving offPatricksandriman4
User Experience of this website is poor.Franshagethorn3
AWD + LEATHER SEATS + BIGGER FUEL TANKMassimilianopizzuti3
Adaptive km rateStefde Haas3
Keyless/Automatic Car locking functionLutzaichele3
Support of openpilotPablohn3
Availability Calendar for my LynkJohnde Reus3
Typo in dutch powerflow menuYannickvan Vugt3
I do! Car to car dating serviceLefty3
Odometer standard in main displayJohnde Reus3
In-app chat with borrowerAlessandrocellitti3
Fold exterior mirrorsManfredschneider3
Make sharing chargingNickoosenbrug3
Electric scooter add onDavidedorfmann3
Rental fee per weekHansverheesen3
Bind key to fixed borrowerStephanfuchs3
Better Powerflow InformationSamigrahn3
Drive modeGlennolausson3
Tyres rentingSebroudié3
How to add a trailer hookMarkvan Den Berge3
Full parking permit in city of AmsterdamJean-Luckraaijenoord3
(Digital) Board of ThinkersPratnight3
Rural Community Car Share SchemeAnewton3
High Visibility and Rare Sports Editions at LaunchVanwalle3
Daily In Car QuizThomas T3
Apple Music with Spatial AudioRene3
Share link to car-sharing on social networksPierre-Yvesbrossard3
Access to trunk via arm restAlbertyuh3
Trigger the car air conditioning without grid connectionGuillaumedrogoul3
Additional Options for InsuranceHarrymls3
Lync& Co accessories shopWiljoheesakkers3
Recharge stationsLucasimonini3
Rental of Roof ski racks, roof boxes & tire snow chainsDidiermortier3
EasyParkJoostlaudy3
Battery emptyBarendjansen3
Extending Journey cam and locationPatricksandriman3
Free parking in city centres when carsharingMaartensmits3
New cool design tricks for lynk &Co carsNewcarbymeme3
Promotional materials for the members/buyersDariuscalota2
Improved rental experienceJoostlaudy2
Add Netflix, disney plus and amazon prime to the carKishanraghoenath2
Fix car pick-up process!Matthias2
SharingEdvinpasalic2
Configure availability slotsMatthias2
Lynk & Co PointsAndrea2
Start and goDonato Fasano2
Trunk dimensions in appFrancoisdenis2
CarPlay when connected using a cablePreet2
Spotify memorieMathieumahiques2
Assignable buttons in the carChristophpingel2
M2M status info (mileaRobertbuitendijk2
Brake re-gen mode to bring car to stopJdub2
Reversing mirror: tilt down door mirrors when in reverseErnestfigueras2
Priority reservations ?Gertwessels2
Traccar integrationPablohn2
QR-camouflageWill2
More flexibility/planning preconditioningJoostlaudy2
Rear window wiper bugPatricvan Alphen2
Improved customer serviceBobdirks2
Advertising my car rental servicePerfolkeson2
ChargerersJuan Josegarcia Jimenez2
TECHNOLOGICAL INCONSCIO 2.0 - 700KM OF EXHIBITIONLorenzogiordano2
Word of mouthAndreacorrado2
Partner with (amateur/semi-pro) sports leaguesMilan2
"Efficiency Driving Score" FeatureMelvinyzer2
Create a 'photo album' widgetDennisvan Evert2
GPS TemplateMarioprieto Sanlés2
Choice in "Assistent" voiceAliabu Ita2
Prefered media player setting for media widget.Wilmarboer2
Towhook.Arthurkeiluhu2
Let the Reverse Camera stay active Picture in PictureMaartenmeijer2
App in Android Wear SmartwatchKoNoR2
Making car sharing easy -> link seat/mirror/steering settingUlasacer2
Share your charging boxLenabergqvist2
Lync Mobility ClubRogerfilipsson2
Switch to a 7 seats car for 3 weeks per yearArnaudrivals2
Max E-Mobility- by having a bicycle trailer & charge optionDieterfederhen2
Subscription platformMarcrovira2
StripingJohannalinnros2
Community by appJoriskobossen2
New type of modelErwanprou2
Lynk & Co designed smartphoneThierry19902
New niches more likely to your businessUrsulahush2
The language gamePhellestam2
French departement quiz from number platesGuimoul2
Message by license plateWill2
Bidirectional charging - V2GRobjacobs2
Dual color selection for indoor lightingNicolaecristian2
Add a handy shortcut to charge/not charge the battery on roaNicolaecristian2
Facilitating electric drivingFrancoisdenis2
220V plugRaimundojimenez Lopez2
DashJamMaartenmeijer2
Beheizbares LenkradMichaelpriester2
Low power modeIvoviñas Borrego2
Dynamic / Power / Road modeMahmoodshafeie Zargar2
Access to the appPablogómez Lorenzo2
STOP to "low battery anxiety" with the charging valetAlbertoleonardi2
Bundle for energy supplyEdoardo Giovanniraimondi2
Sharing with familyLieselottepotgieter2
Discount when you book a ride (to do a test drive)Woutervan Dullink2
Lynk&CO Interconnecting People's Agenda ( LIPA)Pieter Broeders2
Allow Lynk app download in other countriesJdub1
AustraliaLyncandcoisbetterthantesla1
Support tablet for clid/passengerSamueldesseaux1
Walk as you talkJanhellåker1
Send dashcam files via BluetoothJdub1
Auto condominiale/rionaleAngelo De Gruttola1
Interor repairRichardåkesson1
Lynk & Co: AbsorbStephenma_1
Turn of screen in carMelissavanhoecke1
Car accessories to rent/shareFrancoisdenis1
KM as a referral codeIvoviñas Borrego1
Buitenspiegel verwarming/outsite mirrorheatingMichael Ricardomiddelkoop1
Carpooling with community membersBorjamarín Català1
Travellers. free and happyDeleted User1
Heathy air for the Ride!Danielhagstrom1
A sensor on the charging plugSven1
ElectricityAndrea Luigitornaghi1
Adjust the driver seat with your phoneGrigoriitkachuk1
Armrest comfortMichael Ricardomiddelkoop1
Car seat position profileElgerlambert1
More Music and Podcast AppsMaximilianfricke1
Spain expansionGuillermogarcia1
Solution for the free professionPietrolaudonia1
Share and NetworkAlessandroloriga1
Color and PriceAlbertoddj1
Overnight Car configuration systemAmitkumar1
Mr Nyhus Business development within loyalty, payment mobileNyhusbcode1
Bigger armrestErickuczenisky1
Schedule loading-sessions in the appMarcelhuisjes1
Business or private milage selectionWilmarboer1
No more settings amnesia after short breaksLutzaichele1
HazardsJuliemartin1
Show price/time unit in appMariekehegeman1
ServiceGuntervermeulen1
Mode hybrid+Benjaminversini1
Rent to customers from home delivery Point.Maartennijnens1
Cooling free of chargeAnderskarlsson1
Cool bannerTommybrandt1
Job's sharingClaudioesposito1
Integrate the Smart Mobility Energy Community in BelgiumMichaelgodfriaux1
Car sharingFrankschoonhoven1
L am Lynk&co FreeDeleted User1
SharingEdvinpasalic1
Lynk&co volunteers helpJuan Josegarcia Jimenez1
PREDICTIVE MAINTENANCEPietrocadenazzi1
Procida - Candidata a capitale della cultura 2022- mobilitàAntonioveneziano1
Traffic RadioJaco Bal1
PropostaMaicolcolasanti1
SeamlessPhilboy1
Hula hoop movement workshopJudyyoung1
Colab /Entrepreneurship subscribingEriknordin1
Ev Charges InfrastructureSergio Benocci1
Bayck LynkAngelojansen1
Next generation smart mobility infrastructure.Cfricom1
"Jarvis" your personal health and vehicle AI partnerWireless1
Collaboration job and good allianceTony82spain91
Project TruenoVector1
Road trip game suggestion & a 2020 propositionMalachysomething1
Pay-per-use car insuranceJavihl1
Advertising on bodywork with discount for customersCimabue1
Subscription upgrade/ downgrade /prolong/ stopGuimoul1
Mild-Hybrid-ModeSvenstrohschein1
Insurance for recent drivers.Manúsoto-Aranaz González1
Lower consumption when idle and plugged in please :-)Paulvanwambeke1
Voice control for journey cameraMagnusnilsson1
Trappe siège central arrièreLionelgendreau1
Reference in GPS "partners" garage or certified onesFrancoisdenis1
Parking Assist to accept parking on curbstone/sidewalkWilmarboer1
Foldable passenger seatMarkmark1
Blind spot in the speedometerJohan-Emmanuelhatchi1
MileageLucasimonini1
Give ParkGianlucabaldan1
Perpendicular parking with SAPJoostlaudy1
PROMOCIÓN MADRIDPabloalfayate1
Join venture with car workshop.Mariocosta1
Lynk&Co Club Stay during Garage service stopChriswagner1
CYBILIA Your Road Oracle! A very personal driving assistant.Edoardoriva1
Collaboration Sup Sup ClubJan Willemvan Der Kuip1
Buy Lynkco shares via equity crowdfundingPepeborrell1
TOS - Trunk Open SupportEricgroennou1
UGoCemadiyaman1
ParkingspaceRudyde Potter1
Extra merchandisePatricksandriman1
Car Sharing within companiesWiegerschenkel1
Smart Drone to pre-navigateNikolasknister1
Connection between clubs and Milanese urban lifeEricrover1
Lösning för boendeparkeringen i StockholmAlexandersegerby1
Multi user in same appStephanfuchs1
Your First Automotive Design InternshipsAaronhowell1
Dealers in SpainAntoniorubia1
<italy and friendsCarlogandolfi1
Mercedes Vision GT IIVector1
BMW AVANOAVector1
Find unknown tourist attractionIevgened1
Frunk-fridgePelpet1
Corporate cryptocurrencyDeleted User1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Route-de-Soleil
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 05-03 07:12
FD 03-01-2023: Interview Alain Visser Topman Lynk & Co.

Wie door het raam kijkt op nummer 75 aan het Amsterdamse Rokin vermoedt niet dat het om een flagshipstore van een automerk gaat. Hier geen grote open etalages vol blinkend staal, maar een koffiebar met fluwelen meubilair en duurzame snuisterijen.

Sinds oktober 2020 huist achter de pui echter het Chinees-Zweedse automerk Lynk & Co, onderdeel van het Chinese concern Geely Automobile, tevens het moederbedrijf van Volvo en Polestar.

In de zogenoemde club, waar zowel Lynk & Co-rijders als andere geïnteresseerden terechtkunnen voor een drankje en lezingen, spreekt het FD met oprichter en ceo Alain Visser (59). Met een bijna onafgebroken glimlach op zijn gezicht trapt hij het gesprek af met anekdotes over zijn tijd in 't Gooi ('alle clichés zijn waar'), Antwerpen en nu het Zweedse Göteborg.

Hoewel Visser met zijn zwarte tenue, sneakers en minimalistische bril niet meteen doet denken aan een autoverkoper, is hij al tientallen jaren werkzaam in de branche. Bij Ford, General Motors, Opel en Volvo. 'Soms denk ik: hoe heb ik het zolang kunnen volhouden?' Om zijn zoons trots te maken en zijn nalatenschap te verduurzamen, zette hij Lynk & Co op. Een deelauto waarop je je kan abonneren, maar die je ook kan kopen (zie kader).

De eerste presentatie van zijn plannen bij Geely was geen succes, vertelt Visser lachend. 'Meer auto's delen en minder verkopen. Ze keken me aan alsof ik iets verkeerds had gerookt.' Toch kreeg hij het moederbedrijf achter zijn plan. Inmiddels rijden er zo'n 30.000 auto's in Europa, waarvan Nederland met circa 8000 stuks het grootste deel heeft.

Deelauto's zijn al langer gemeengoed. Wat is de meerwaarde van Lynk & Co?
'Ik zeg altijd: niets van wat we doen hebben we zelf uitgevonden, maar de combinatie is wel nieuw. Er zijn meer bedrijven die deelauto's aanbieden, er zijn meer formules waarbij je een auto maar tijdelijk gebruikt en er zijn meer bedrijven met soortgelijke clubs. Maar naar onze mening was er nog geen merk dat zijn auto écht per maand aanbiedt en het combineert met een deelplatform.'

'Bovendien kan je bij ons verdienen aan het delen van je auto, daarmee stimuleren we het gebruik. Want een auto die 95% van de tijd stilstaat, is niet duurzaam. Ook is het productieproces zo eenvoudig mogelijk. Er is één model in twee kleuren, daarnaast is alleen een trekhaak optioneel.’

Delen veel Lynk & Co-rijders hun auto?
'De verdeling is nu zo'n 60% particulier en 40% zakelijk. Nagenoeg alle particulieren huren, zakelijke rijders kopen. Van de particulieren deelt rond 20% van de gebruikers. Je kunt zeggen: dat is maar een op de vijf, maar het groeit geleidelijk.'

'Ons doel is om het zakelijke segment uiteindelijk ook aan het delen te krijgen, maar dan moeten bedrijven hun beleid veranderen. Dus niet meer een auto van de zaak, maar een mobiliteitsbudget. Toch gaan we het delen niet forceren, uiteindelijk beslist de gebruiker. Ik zeg altijd tegen mijn medewerkers: we zijn Spotify, maar we verkopen ook nog cd's.'

Waarom hebben jullie niet gekozen voor een geheel elektrische auto?
'We wilden elektrisch maar in de meeste landen is de laadinfrastructuur nog niet genoeg op orde. Bovendien kiezen mensen als ze maar één auto hebben vaak voor een brandstofauto of hybride. Op de lange termijn is elektrisch rijden wel de oplossing. In China verkopen we al een elektrische variant.

Op een vraag naar de naam Lynk & Co schiet Visser in de lach. 'Ik bedacht de combinatie tijdens een taxirit, na een teametentje met een paar glazen wijn. Je ziet het &-teken vaak bij modemerken, maar niet bij automerken. Ik vond het wel leuk klinken.' Een achterliggende betekenis heeft het niet.

De anekdote illustreert hoezeer Visser probeert weg te blijven van de traditionele auto-industrie. Het merendeel van de 900 medewerkers van Lynk & Co werkte dan ook niet eerder in de sector. 'Als je de boel wilt veranderen, moet je mensen uit andere takken aantrekken. Dus bij ons werken veel mensen uit de mode en horeca. We hebben geen autoverkopers in dienst.'

Het abonnement is inclusief service. Hoe houdt u het rendabel?
'De grootste kostenbron in het abonnementsgeld is service. Het loont dus om auto's te bouwen die zo min mogelijk onderhoud nodig hebben. Als er toch iets mis is, gebeurt het onderhoud bij Volvo-werkplaatsen.'

'Toch blijft gelden: hoe ouder de auto is hoe hoger de onderhoudskosten. Daarom krijgen abonnees na twaalf maanden een nieuwe auto en wordt hun oude verkocht als tweedehands.'

Is dat wel duurzaam?
'Ons belangrijkste speerpunt is het autodelen en dat kunnen eigenaren van tweedehands auto's blijven doen via onze app. We weten nog niet in hoeverre ze dat ook doen, want we leveren nu pas de eerste auto's uit.'

'Wel moet ik er ook eerlijk over zijn: zijn wij nu het ideale duurzame bedrijf? Nee, maar het is wel onze bedoeling om dat te worden. De rode draad bij ons is duurzaamheid en niet de auto, als we daar compromissen op maken, stappen onze medewerkers op. Daar ben ik van overtuigd.'

Wanneer verwacht Lynk & Co winst te maken?
‘Ons financieringsmodel is totaal anders dan traditionele autobedrijven. Als je naar de balans kijkt is het dramatisch. Een gewoon autoconcern produceert een auto en verkoopt die met een plus. Wij kopen de auto tegen een bepaalde prijs en deze gaat naar de klant voor €550 per maand. Het is logisch dat je in zo’n verdienmodel de eerste jaren geen winst maakt. Onze vaste kosten zijn hoger en we zijn dus sterk afhankelijk van het volume. Qua vraag en volumes gaat het nu aanzienlijk boven verwachting. We verwachten in 2024 winstgevend te zijn.'

Lees het volledige artikel: https://fd.nl/bedrijfslev...iet-duurzaam-kda3ca0A2HPe

[ Voor 4% gewijzigd door Route-de-Soleil op 04-01-2023 10:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bas87923
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 05-06 16:11
Bij deze ook even mijn ervaring met Lynk en Co. Heb hem ontvangen op 15 september en inmiddels besloten dat hij er weer uit mag. De auto opzich beviel prima. Het hybride rijden vond ik erg prettig en de range was goed. Het enige minpuntje aan de auto zelf vond ik wel de boardcomputer. Het duurde vaak lang tot carplay het deed (van 5 sec tot een minuut) en ook de 360 camera starte niet altijd altijd als ik hem in zijn achteruit zette.

Maar het grootste probleem is toch wel het bedrijf erachter. Ik heb in oktober getekend voor winterbanden (want in december gingen we met de auto op vakantie door Duitsland) en tot op vandaag heb ik ze nog niet ontvangen. Heb in de tussentijd zeker 8 uur, maar denk nog langer in de wacht gestaan bij ze waarbij er vanalles beloofd is (ik geef het door aan de juiste afdeling en die bellen u zo snel mogelijk/deze week/vandaag nog terug en ben nooit terug gebeld). Toen eenmaal duidelijk was dat die winterbanden er niet op tijd onder zouden liggen werd een leenauto met winterbanden beloofd. Ook hier vaak voor gebeld wanneer deze geleverd zou worden etc, maar die is ook nooit geleverd en 3 dagen voor vertrek kreeg ik te horen dat ze niet beschikbaar zijn en ik zelf maar wat moest regelen. Dat is met veel pijn en moeite gelukt voor de hoofdprijs, maar met zo'n bedrijf kan ik echt niet omgaan. Ze zijn zo onbetrouwbaar en beloven vanalles, maar komen het niet na.

kortom, heb een leuke occasion gevonden en voor mij geen Lynk meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikemkm
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-07 11:06
Zit voor de gein even te kijken wat via ANWB een KUGA via privat lease kost...

Die prijzen zijn ook schrikbarend omhoog gegaan.
  • Standaard nu 72 mnd (korter is aardig bijbetalen)bv 60mnd 35 euro
  • Standaard nu 5000km (10k-15k) is 72 euro extra
Al met al vergelijkbaar met de Lynk zit je nu rond de 750 euro (op basis van 60mnd en 10k-15k)

Flink aan de prijs dus :Y . zeker ivm de Lynk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
Mikemkm schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 12:35:

Al met al vergelijkbaar met de Lynk zit je nu rond de 750 euro (op basis van 60mnd en 10k-15k)

Zoals Alain Visser al zei kijken die autoverkopers er heel anders tegenaan. Aan het eind van de looptijd moeten ze verkoopprijs van de auto eruit hebben. Bij Lynk&Co geven ze hem gewoon door aan de volgende of hij wordt als occasion verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dizzytal
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Mikemkm schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 12:35:

Voor wij aan de L&C gingen waren we ook aan het kijken naar de Kuga, 12mnd via Consumentenbond en Broekhuis betaalde je een vergelijkbaar bedrag.. maar de levering :X

Uiteindelijk viel het met de L&C wel mee, dus tot zo ver zeker zeer te spreken over de auto, iedereen trouwens die meerijd... Een alternatief zie ik ook niet zo 1,2,3 ook al mocht er wat gebeuren met de prijs duurt het nog wel even voor we wat anders 'vinden'

If you didn't win today, you can always win tomorrow

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HBV
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 09-06-2024

HBV

[quote]Route-de-Soleil schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 10:35:

'Toch blijft gelden: hoe ouder de auto is hoe hoger de onderhoudskosten. Daarom krijgen abonnees na twaalf maanden een nieuwe auto en wordt hun oude verkocht als tweedehands.'

Ehh, dan ga ik maar eens contact opnemen. Wij rijden onze 01 al bijna anderhalf jaar. Eens horen hoe dat zit! Maar zou mij ernstig verbazen, gezien het aantal 01's dat ik hier in de buurt zie rondrijden met een L kenteken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rmaxx
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-09 17:26
HBV schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 16:57:
[quote]Route-de-Soleil schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 10:35:

Ehh, dan ga ik maar eens contact opnemen. Wij rijden onze 01 al bijna anderhalf jaar. Eens horen hoe dat zit! Maar zou mij ernstig verbazen, gezien het aantal 01's dat ik hier in de buurt zie rondrijden met een L kenteken.
Klopt, snap ook niet dat hij dat zegt, na 1 jaar heb je echt geen onderhoudskosten ,bij 15k kms. Bij 25k kms ook niet. En zelfs alle autos na 2 jaar te koop zetten en nieuwe aanslepen lijkt me ook zeker niet duurzaam. Ze worden wel bij bosjes verkocht trouwens, zag ik bij de dealer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hinerakatauri79
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-06 17:37
Hi allen,

Lynck & Co zegt:

[Afbeelding]

Enige waar je op moet letten is dat de persoon die hem van je huurt wel de hele periode verantwoordelijk voor is. Ookal maak jij de schade.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KeesPimelmees
Net voor het eerst gehad dat de auto niet begon met laden, ik was al aan het foeteren "heb gister nog geroepen dat ik geen gezeur met de auto heb gehad", daarna laadpaal gewisseld en hop, begon met laden. Het blijft me dus nog bespaard...

[ Voor 4% gewijzigd door KeesPimelmees op 05-01-2023 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juwlez
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09-09 13:51
KeesPimelmees schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 07:47:
Net voor het eerst gehad dat de auto niet begon met laden, ik was al aan het foeteren "heb gister nog geroepen dat ik geen gezeur met de auto heb gehad", daarna laadpaal gewisseld en hop, begon met laden. Het blijft me dus nog bespaard...
Het enige wat mij rest te zeggen.. welcome to the club :P Zag vanochtend pas dat ik laatst ruim 20kWh heb geladen in een sessie :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeesPimelmees
juwlez schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 09:55:
[...]

Het enige wat mij rest te zeggen.. welcome to the club :P Zag vanochtend pas dat ik laatst ruim 20kWh heb geladen in een sessie :/
Toevallig de klimaatregeling aangehad? Ik heb dit ook wel eens gehad... Die gebruikt echt afgrijselijk veel energie blijkbaar, haha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juwlez
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09-09 13:51
KeesPimelmees schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 09:59:
[...]

Toevallig de klimaatregeling aangehad? Ik heb dit ook wel eens gehad... Die gebruikt echt afgrijselijk veel energie blijkbaar, haha!
Ah! Dat is inderdaad een goede.. wel duur.. 3kWh oftewel bijna anderhalf euro voor een warme auto haha.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ko-ie
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 04-08 14:43
Toen Tesla naar Nederland kwam regende het klachten. De service was ronduit slecht en reparaties duurde een eeuwigheid. Inmiddels hebben ze hun zaakjes op orde.
Lynk en Co is nog erg jong en ze hebben, dacht ik, 10 x zoveel abonnees (rijders?) dan ze hadden ingeschat. De organisatie is explosief aan het groeien maar ze kunnen het gewoon niet bijbenen. Het is een drama. Ook ik heb dit aan den lijve ondervonden. Gelukkig niet voor een heel groot probleem.

Derhalve heb ik maar besloten geen deuken te rijden, geen bijzonderheden te willen, geen mutaties aan te vragen, etc. Zoals men al eerder meld.. De auto is prima. Het rijdt zalig en als je de Volvo dealer lief aankijkt kunnen ze wellicht voor een uurtje/factuurtje je best helpen aan simpele dingen als ruitenwissers, hoedenplanken of weet ik veel wat. Tja.. het is een huur auto en het is natuurlijk niet de manier. Maar het scheelt een hoop frustraties.

Een lekke band heb ik destijds ook direct door de ANWB laten verhelpen. Heb Lynk en Co niet eens gebeld. Ik heb het ze later alleen medegedeeld. Ze waren geloof ik al lang blij dat ik ze de wind uit de zeilen had gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10:47

ChUcKiE

Dus........

Het was al eerder gemeld, maar de aanschafprijs is fors gestegen zeg!
Volgens mij is de auto van de een op de andere dag 3000 euro duurder in aanschaf geworden.
Dat maakt wel het verschil met de tweedehandse markt groter, want vorig jaar zaten die prijzen wel heel dicht bij elkaar.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dixet
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
juwlez schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 10:56:
[...]

Ah! Dat is inderdaad een goede.. wel duur.. 3kWh oftewel bijna anderhalf euro voor een warme auto haha.
En een warme accu! Dat voorverwarmen levert bij mij als het koud is tot wel 10km extra bereik op - van ±50 naar ±60km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvdV
ChUcKiE schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 13:57:
Het was al eerder gemeld, maar de aanschafprijs is fors gestegen zeg!
Volgens mij is de auto van de een op de andere dag 3000 euro duurder in aanschaf geworden.
Dat maakt wel het verschil met de tweedehandse markt groter, want vorig jaar zaten die prijzen wel heel dicht bij elkaar.
Op 1 April afgelopen jaar (meen ik, of 1 Maart) zijn ze van 39K naar 42K gegaan, samen met de MY22 upgrade (360 graden camera). En nu per 1 Januari naar 45K.

Ik denk dat 45K tov de destijds leverbare Volvo XC40 Recharge een faire prijs is. 39K was gewoon belachelijk goedkoop voor zo’n auto.

[ Voor 11% gewijzigd door MvdV op 05-01-2023 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROCOP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23-07-2023
Zo houden ze ook mooi de restwaarde van oudere lynk&co 01's op pijl. Slim

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bob_wagner
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 30-03-2024
Joeme schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 17:25:
[...]

Ok - dus je hebt 19 inch velgen voor een Volvo XC 40 gekocht als ik je goed begrijp? Laat je svp weten of ze passen als je ze binnen hebt?
Ze liggen er onder en bevallen uitstekend!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rDdUdXXRrtXotkR-obk8waVN-sI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/61aOf0ufCfweNomzJzpjSX0j.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yavi06
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 02-09 08:27
Is het normaal dat de knopjes van de temperatuurregelaar aan staan (witte gloed) als je de auto laadt?

[ Voor 7% gewijzigd door Yavi06 op 05-01-2023 22:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oldostofjas
Yavi06 schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 22:25:
Is het normaal dat de knopjes van de temperatuurregelaar aan staan (witte gloed) als je de auto laadt?
Volgens mij gaan ze na een tijdje wel uit. In ieder geval als je niet laadt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nrdnmg
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:40
Hi allen,

Lynck & Co zegt:

[Afbeelding]

Geeft Lynk hiermee. nu een vrijbrief voor ons allen om onder de kilometerbeperking uit te komen?
Ik ga m'n Lynk aan m'n buurman verhuren voor een maand en kan hierdoor onbeperkt zelf rijden. De volgende maand fictief aan iemand anders en zo door.....

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberdj
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10-12-2024
bob_wagner schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 20:03:
[...]

[Afbeelding]
ik neem aan dat je de achterwielen nog moet vervangen?

C40 MY24 Plus SMER Sage Green WP TH | Opel Ampera-E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBV
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 09-06-2024

HBV

bob_wagner schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 20:03:
[...]

[Afbeelding]
Huh, bijzondere voor- en achterwielcombinatie..... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:51
Hier afgelopen maand de winterbanden van Lynk en Co gehuurd. Als ik ga googlen op Lynk en Co + sneeuwketting kom ik uit op rond de €100,- voor twee setjes.

https://www.bol.com/nl/nl...Y2dws9Y-3CcRoCA4sQAvD_BwE

Dit bijvoorbeeld, goede deal zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jannesbeterams
(jarig!)
Oizo1981 schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 14:15:
[...]

Klopt, maar hij was voor mij beschikbaar omdat ik een bericht had in mijn app. De app crasht daarna alleen, evenals mijn scherm in de auto. Inmiddels is het na heel wat pogingen trouwens gelukt. De software is weer up-to-date!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hollanda
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-08 16:15
Wackmack schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 11:38:
Hier afgelopen maand de winterbanden van Lynk en Co gehuurd. Als ik ga googlen op Lynk en Co + sneeuwketting kom ik uit op rond de €100,- voor twee setjes.

https://www.bol.com/nl/nl...Y2dws9Y-3CcRoCA4sQAvD_BwE

Dit bijvoorbeeld, goede deal zo?
Daarmee beschadig je de velgen en het onderstel.
Pagina: 1 ... 96 ... 181 Laatste

Let op:
Voor updates rondom leverdatums, bestellingen, etc. is er een apart topic: Het grote Lynk & Co 01 bestellingen topic.

Voor vragen over abonementen, zoals het opzeggen of overnemen daarvan, kan men hier terecht:
Het Lynk & Co Abonnement en overname Topic

Volgende onderwerpen moeten ook elders besproken worden:

Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.