Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 12-09 15:28
Hollanda schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 13:08:
[...]

Daarmee beschadig je de velgen en het onderstel.
Ze hebben het zelf alleen over sneeuwsokken: https://www.lynkco.com/nl...Weather/topic:Snow_chains

Ik zit net te kijken. Ik vraag me alleen af of sneeuwsokken goed werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:26
Hollanda schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 13:08:
[...]

Daarmee beschadig je de velgen en het onderstel.
Dank! Toch niet zo'n goede keuze. Zal Lynk en Co wel even mailen. Wel benieuwd wat zij adviseren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hollanda
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-08 16:15
Kettingen zoals centrax 894. Zijn erg duur, je kan ze ook huren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cyberdj
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10-12-2024
Hollanda schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 13:34:
Kettingen zoals centrax 894. Zijn erg duur, je kan ze ook huren.
ja, deze inderdaad, RUD Centrax N894.
Kosten rond de 400 (ja, vierhonderd!) euro.
Dit zijn “loopvlak” kettingen. Je mag geen kettingen gebruiken die achter het wiel komen te zitten. Dan beschadig je de wielkasten van binnen.

Heb ze zelf ook gekocht vorig jaar, zitten nog ongebruikt in de verpakking en gaan waarschijnlijk ooit ook weer ongebruikt in de verkoop.

Te huur zijn ze bij oa topspace (12,- per dag).

[ Voor 4% gewijzigd door cyberdj op 06-01-2023 16:31 ]

C40 MY24 Plus SMER Sage Green WP TH | Opel Ampera-E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JefB
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 01-09 15:14
oldostofjas schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 13:22:
[...]

Ze hebben het zelf alleen over sneeuwsokken: https://www.lynkco.com/nl...Weather/topic:Snow_chains

Ik zit net te kijken. Ik vraag me alleen af of sneeuwsokken goed werken.
Volgens ANWB zijn sneeuwsokken niet vervangers voor sneeuwkettingen!
https://www.anwb.nl/exper...%20toegestane%20vervanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syjq8ak
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 03-02-2023
Helaas net een uur stilgestaan, na de wasstraat even uitzuigen van binnen en de Lynk wilde niet meer starten, error: "engine restart not possible"
Gelijk Customer care van Lynk gebeld, en deze heeft mij doorgezet telefonisch naar de technische support van Lynk, ondertussen na een half uur deed de auto het ineens weer.
Maar ik heb de telefoon gewoon laten overgaan en na 40 min, support aan de lijn gehad case aangemaakt en hij wordt opgehaald door Volvo voor controle, ik ben benieuwd hoe lang dit gaat duren.
Na de ellende afgelopen zomer in Frankrijk, ben ik benieuwd hoe lang dit gaat duren...
Toevallig vorige week ook een case laten aanmaken voor het middenscherm dat steeds hangt, niets kun je meer bedienen, Spotify, kachel, Airco noem maar op niets werkt meer.
O ja ook aangegeven dat mijn Lynk al 15 maanden oud is en dus gewisseld kan worden, dan gaan we nog niet doen mijnheer.... #meedenkenmagniet.
Dus ophalen en wegbrengen en nakijken is in mijn ogen niet rendabel als je binnenkort toch gaat wisselen... Maar ja ik ben maar een simpele klant.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wannaplay2009
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 09-08 17:49
Is er iemand in de omgeving van Spijkenisse - Heenvliet - Brielle die deze auto verhuurd?

Ik probeer het via de app, zie dan wel leden maar ik kan niks selecteren, kan nergens een datum kiezen of tijd. Heel apart

[ Voor 41% gewijzigd door wannaplay2009 op 06-01-2023 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberdj
JefB schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 16:30:
[...]

Volgens ANWB zijn sneeuwsokken niet vervangers voor sneeuwkettingen!
https://www.anwb.nl/exper...%20toegestane%20vervanger.
Daarnaast ook bijna nergens toegestaan als vervanger van kettingen (alleen in Frankrijk en NL). Sneeuwsokken zijn ook behoorlijk aan slijtage onderhevig (reken er maar op dat ze na 2x gebruiken weg kunnen).

edit:
Link toegevoegd:
https://www.oponeo.nl/blog/sneeuwsokken

[ Voor 9% gewijzigd door cyberdj op 06-01-2023 20:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bob_wagner
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 30-03-2024
HBV schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 10:58:
[...]

Huh, bijzondere voor- en achterwielcombinatie..... 8)7
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yoXQqtNL4Bw9wakt0_Y4mjKVY5k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W9jvdoCSr8AQBmTYyV6oBRC0.jpg?f=fotoalbum_large
Uiteraard liggen ze er alle vier onder. Vond het wel aardig om het verschil te tonen. Inmiddels rijd ik er al 3 weken op rond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bob_wagner
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 30-03-2024
cyberdj schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 16:28:
[...]

ja, deze inderdaad, RUD Centrax N894.
Kosten rond de 400 (ja, vierhonderd!) euro.
Dit zijn “loopvlak” kettingen. Je mag geen kettingen gebruiken die achter het wiel komen te zitten. Dan beschadig je de wielkasten van binnen.

Heb ze zelf ook gekocht vorig jaar, zitten nog ongebruikt in de verpakking en gaan waarschijnlijk ooit ook weer ongebruikt in de verkoop.

Te huur zijn ze bij oa topspace (12,- per dag).
Ik heb ze voor mijn aanstaande wintersportvakantie bij TopSpace gehuurd. Voor 10 dagen kom je op 119,- ex. Borg. Tot 10 dagen van tevoren kosteloos te annuleren. Geen aanbetaling en zijn aardig wat locaties verspreid door het land waar je terecht kunt. Kortom, een aanrader. Kopen van de N894 ben je minimaal 333,- kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchyR
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 29-10-2024
Ik rijd nu ruim een maand de Lynk&Co, al 2.500km gereden.

Enige storende tot nu toe is als ik in Pure rijd en een 100km weg opdraai en rustig naar de 100km ga dat ie dan behoorlijk inhoudt rond de 94/95km.

Is hier een verklaring voor?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Oizo1981
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 22:20
DutchyR schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 20:46:
Ik rijd nu ruim een maand de Lynk&Co, al 2.500km gereden.

Enige storende tot nu toe is als ik in Pure rijd en een 100km weg opdraai en rustig naar de 100km ga dat ie dan behoorlijk inhoudt rond de 94/95km.

Is hier een verklaring voor?
Is normaal gedrag en al vaker hier beschreven. Heeft ermee te maken dat de elektromotor op een kant van de bak zit. Op de 2e en de 4e versnelling. Als je puur elektrisch rijdt zal de elektromotor bij circa 95 km/u van de 2 naar de 4 schakelen wat dus een korte hick-up oplevert.
Om dit te voorkomen moet je niet vol gas geven tot 95 km/u maar bijvoorbeeld bij 70 km/u het gas al even liften. Dan schakelt hij op dat moment naar de 4.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MitchellHearth
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-09 15:45
syjq8ak schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 16:35:
Helaas net een uur stilgestaan, na de wasstraat even uitzuigen van binnen en de Lynk wilde niet meer starten, error: "engine restart not possible"
Gelijk Customer care van Lynk gebeld, en deze heeft mij doorgezet telefonisch naar de technische support van Lynk, ondertussen na een half uur deed de auto het ineens weer.
Maar ik heb de telefoon gewoon laten overgaan en na 40 min, support aan de lijn gehad case aangemaakt en hij wordt opgehaald door Volvo voor controle, ik ben benieuwd hoe lang dit gaat duren.
Na de ellende afgelopen zomer in Frankrijk, ben ik benieuwd hoe lang dit gaat duren...
Toevallig vorige week ook een case laten aanmaken voor het middenscherm dat steeds hangt, niets kun je meer bedienen, Spotify, kachel, Airco noem maar op niets werkt meer.
O ja ook aangegeven dat mijn Lynk al 15 maanden oud is en dus gewisseld kan worden, dan gaan we nog niet doen mijnheer.... #meedenkenmagniet.
Dus ophalen en wegbrengen en nakijken is in mijn ogen niet rendabel als je binnenkort toch gaat wisselen... Maar ja ik ben maar een simpele klant.....
Ik heb dezelfde melding meerdere malen gehad helaas in de paar maanden dat ik m'n eerste 01 had. Ook paar x gepost hier in dit topic. Eenmaal zat ik met een huilende dreumes achterin, wou ik de auto starten gaf ie weer die k*tmelding :'(. Uiteindelijk familie moeten bellen om dan in ieder geval de kleine op te halen want het duurde nog minstens een uur voordat de auto zou worden afgesleept.

Eerste keer dat ik de melding kreeg was het probleem ook "opgelost" door de auto op slot te zetten en na een tijdje weer terug te komen. Dan zou de auto een soort reset hebben gedaan. Helaas was dat niet het geval bij de laatste keer dat hij die melding gaf. Zelfs nog op de parkeerplaats bij de garage nog weer geprobeerd maar gaf nog steeds de melding (in het NL: Herstart niet mogelijk).

Uiteindelijk heeft de Volvo dealer het volledige accupakket vervangen, na veel overleg met Lynk & Co blijkbaar want ik heb er 3,5 week op moeten wachten.

Omdat het zo lang duurde en meerdere malen voorkwam heb ik overigens uiteindelijk toch een nieuwe 01 gekregen sinds begin deze week. Nieuwe model (dus met bijv de 360 graden camera) dus daar was ik wel blij mee. En vooral duimen dat ik met deze 01 geen problemen krijg :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wannaplay2009
Probeerde een Lynk te huren/lenen. Geen enkel creditcard wordt geaccepteerd. Wat een waardeloos systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucG0211
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 02-08-2024
wannaplay2009 schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 13:57:
Probeerde een Lynk te huren/lenen. Geen enkel creditcard wordt geaccepteerd. Wat een waardeloos systeem.
Heb zelf nooit problemen gehad met mijn cc bij Lynk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juwlez
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09-09 13:51
wannaplay2009 schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 13:57:
Bij mijn partner stond geboortedatum niet ingevuld waardoor iedere cc werd afgewezen. Wij hadden toen telefonisch contact opgenomen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r0bert
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-07 02:32
Ik had vanmiddag (weer) een auto geleend in Meppel, maar kon hem weer niet ontgrendelen (vorige keer zelfde euvel, wilde ze hem wegslepen...). Bluetooth was uitgeschakeld op de auto. Pechnummer uit de app gebeld, kreeg ik te horen dat ik hier het pech nummer niet voor moest bellen.. moest ik het engagement center bellen, welke pas maandag (nu zaterdag) open gaan. Of ik de eigenaar al had gebeld.... Hoe dan? Of ik wel een sleutel had.. nee de app hoezo? Welke app heeft u dan? Dus de auto staat bij u thuis? Nee het is niet mijn auto, ik leen hem. Kortom, die had geen flauw benul en al helemaal geen weet van het leen-concept. Gesprek is geëindigd met dat hij niks kon en wist te doen en dat ik maandag maar moest bellen. Sta je dan met je gezin en afspraak op 15 minuten rijden 🥹 kansloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wannaplay2009
LucG0211 schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 17:20:
[...]

Heb zelf nooit problemen gehad met mijn cc bij Lynk.
Het is mij inmiddels gelukt. Heb nu een auto gereserveerd, maar kreeg geen bevestiging of iets. Als ik in de appp kijk staat er wel reservering en dat het nog moet worden bevestigd? Dus de kans is nu ook dat het niet doorgaat? Het bedrag is wel gereserveerd op mijn creditcard, maar ik heb de auto echt nodig dus deze onduidelijkheid is niet zo prettig.

Zie nu dat iis afgewezen, geld is uiteraard nog gereserveerd. Vind het toch maar een gedoe dit, dacht dat elke auto die je ziet gewoon beschikbaar was gesteld.

[ Voor 13% gewijzigd door wannaplay2009 op 07-01-2023 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wannaplay2009
Mijn reservering in de app is ineens weg, wil dit zeggen dat het is afgewezen door de eigenaar van de auto? Ik zie nergens meer een melding, ook niet dat er iets is gecancelled maar bij reservaties staat nu niets meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopilot
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 28-08 16:01
Is het mogelijk dat de auto vanzelf op slot gaat als je niet met de sleutel in de buurt bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juwlez
Videopilot schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 23:50:
Is het mogelijk dat de auto vanzelf op slot gaat als je niet met de sleutel in de buurt bent?
Helaas niet. Bij mijn vorige auto (Kia e-Niro) kreeg je een app melding dat de auto niet vergrendeld was, was erg handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juwlez
wannaplay2009 schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 22:05:
Mijn reservering in de app is ineens weg, wil dit zeggen dat het is afgewezen door de eigenaar van de auto? Ik zie nergens meer een melding, ook niet dat er iets is gecancelled maar bij reservaties staat nu niets meer.
Jep. De reservering op cc blijft vaak nog een paar dagen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopilot
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 28-08 16:01
juwlez schreef op zondag 8 januari 2023 @ 00:04:
[...]

Helaas niet. Bij mijn vorige auto (Kia e-Niro) kreeg je een app melding dat de auto niet vergrendeld was, was erg handig.
Okay, helaas. Dank.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oizo1981
wannaplay2009 schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 21:56:
[...]

Het is mij inmiddels gelukt. Heb nu een auto gereserveerd, maar kreeg geen bevestiging of iets. Als ik in de appp kijk staat er wel reservering en dat het nog moet worden bevestigd? Dus de kans is nu ook dat het niet doorgaat? Het bedrag is wel gereserveerd op mijn creditcard, maar ik heb de auto echt nodig dus deze onduidelijkheid is niet zo prettig.

Zie nu dat iis afgewezen, geld is uiteraard nog gereserveerd. Vind het toch maar een gedoe dit, dacht dat elke auto die je ziet gewoon beschikbaar was gesteld.
Er zijn veel mensen die alleen aan bekenden/familie verhuren. Als je echt lage bedragen ziet van bijvoorbeeld €1 per uur dan kun je ervan uitgaan dat ze het huurverzoek niet accepteren of annuleren.

Verder kun je als verhuurder geen specifieke periodes aangeven waarin de auto beschikbaar is. Veel mensen hebben verhuur dus altijd “open” staan en accepteren als het hun uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LynkCo
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 31-07-2024
Hier ook een positief bericht over de lynk, rijd er bijna een jaar zonder problemen mee! Belangrijker de auto rijdt top.

Is er iemand van wie ik eventueel sneeuwkettingen kan huren van 25 feb tm 5 maart? Ivm wintersport richting Oostenrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:22

BPi

Martijn schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 17:34:
[...]

Stond al eerder in het topic. Per 1 januari zouden zo volgens de algemene voorwaarden hiermee stoppen ja, werd denk ik te duur... Dus wellicht dat de update dat regelt... Ik heb nog niks gezien, en de kinderen nog niet horen klagen ;).
O-) hier net terug van 2 weken Spanje. Onderweg aan kabel via Android Auto genavigeerd op de hotspot, tientallen uren radio geluisterd via AA (oa de top2000) Onderweg en tijdens ritjes op locatie. Daarnaast zijn er ook spelletjes gespeeld, boeken geluisterd en filmpjes gekeken.
Zal een flinke hoop data zijn geweest.
Als de databundel niet meer standaard is, dan zullen ze toch ook een product aanbieden om er wel gebruik van te kunnen blijven maken?

Het verbruik op de grote afstanden kwam op zo'n 1 op 13,3 met geen laadsessie (gebaseerd op 1450km en 3 tankbeurten) en 115/135 op de teller en auto flink vol (met Towbox achterop (y) ) Op locatie meermaals gratis kunnen laden.

Wel goede hoop op betere laadinfra voor EV rijders in Frankrijk. Langs de RdS op de meeste stops met tankstation ook 10 tot 20 snelladers van diverse aanbieders. Eentje had zelfs prijsvermeldingen bij de laders. 55 cent per Kwh. Alleszins redelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajouwens
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:52
Vorige week mijn blauwe 01 op kunnen halen. Vanwege laadcapaciteit problemen op de L&C hub een lege accu, maar wel een volle tank meegekregen. Thuis direct aan de publieke laadpaal (17kW) gehangen. In 5:15 was ie helemaal vol. Dat leek me ook de juiste duur. Gisteren de auto nogmaals aan dezelfde laadpaal gehangen: geschatte oplaad 12 uur !!! En die heeft ie ook nodig gehad. Vandaag na een langere rit weer bij dezelfde laadpaal aangesloten, ook nu weer een behoorlijke lange geschatte laadtijd. Heeft er iemand enig idee waarom de laadtijden "ineens" zo veel langer zijn? Ik ga de volgende laad beurt maar een andere laadpaal proberen, eens kijken of er verschil is.

Maar verder zeer blij met deze auto; ik ga de komende tijd genieten als ik ergens naar toe moet :D

Marstek Venus E (v2) V152, 1 fase 40A, Solar 2kW (max), Home Assistant, Unifi, Volvo EX30 SMER

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Gisteren die van mij voor het eerst aan een publieke paal geprobeerd, bij McD in Nederweert. Daar stond al iemand met een Peugeot aan de lader (chademo). Die van mij aan de Type 2 gehangen en via de Shell app het laden willen starten. De paal gaf aan dat dat zou moeten werken (pasje geaccepteerd enzo) maar daarna alleen de mededeling "Waiting for power", en geen druppel erbij in de auto (laadlampje bleef ook geel). Kan het kloppen dat die paal maar 1 auto tegelijk kan laden ofzo? Was een paal van Vattenfall. Of heb ik ergens iets verkeerd gedaan?

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel-62
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 06-03 13:19
Aangezien wij een zwarte Lynk op 1e kerstdag hebben besteld, maar er nog niet in hebben kunnen rijden want afspraak in A'dam maken is een heel gedoe, dus dan maar 1 huren. Ik heb van een lid hier een optie om zijn Lynk van 19 Jan t/m 04 februari te lenen (huren) maar wat ik ook probeer, dat lukt niet. Ik zie zijn auto niet in de app en ook hij heeft Lynk daarvoor benaderd maar tot op heden geen hit. Dus maar eens verder gekeken. Gisteren is het wel eindelijk gelukt om een blauwe Lynk te huren. Alles verliep okay, behalve geen bluetooth verbinding dus geen digitale sleutel. Gelukkig was de eigenaresse thuis en heb gewoon de sleutel meegekregen...je moet toch wat. Moet er niet aan denken dat het ergens onderweg gebeurd. Na een tijdje gekletst te hebben met de aardige eigenaresse over de Lynk, gingen we op pad o.a. de veluwe. Wat een geweldige ervaring. Nou we hebben geen twijfel meer hoor 😛 Ook het beëindigen van de leenprocedure ging soepel. Dus Lynk&Co.....laat onze auto maar doorkomen 🤣 Overigens onderweg hadden we wel een bluetooth connectie en hebben we ook AA volop gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

ajouwens schreef op zondag 8 januari 2023 @ 14:54:
Vorige week mijn blauwe 01 op kunnen halen. Vanwege laadcapaciteit problemen op de L&C hub een lege accu, maar wel een volle tank meegekregen. Thuis direct aan de publieke laadpaal (17kW) gehangen. In 5:15 was ie helemaal vol. Dat leek me ook de juiste duur. Gisteren de auto nogmaals aan dezelfde laadpaal gehangen: geschatte oplaad 12 uur !!! En die heeft ie ook nodig gehad. Vandaag na een langere rit weer bij dezelfde laadpaal aangesloten, ook nu weer een behoorlijke lange geschatte laadtijd. Heeft er iemand enig idee waarom de laadtijden "ineens" zo veel langer zijn? Ik ga de volgende laad beurt maar een andere laadpaal proberen, eens kijken of er verschil is.

Maar verder zeer blij met deze auto; ik ga de komende tijd genieten als ik ergens naar toe moet :D
Het kan zijn dat er teveel palen op een te zwakke aansluiting zitten. Zodra er meerdere auto's staan te laden moeten ze de capaciteit verdelen, dus gaat de laadtijd per auto omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

Bra-Jo schreef op zondag 8 januari 2023 @ 15:17:
Gisteren die van mij voor het eerst aan een publieke paal geprobeerd, bij McD in Nederweert. Daar stond al iemand met een Peugeot aan de lader (chademo). Die van mij aan de Type 2 gehangen en via de Shell app het laden willen starten. De paal gaf aan dat dat zou moeten werken (pasje geaccepteerd enzo) maar daarna alleen de mededeling "Waiting for power", en geen druppel erbij in de auto (laadlampje bleef ook geel). Kan het kloppen dat die paal maar 1 auto tegelijk kan laden ofzo? Was een paal van Vattenfall. Of heb ik ergens iets verkeerd gedaan?
Is dat zo'n dikke paal met drie kabels? Ik heb wel eens tegelijkertijd met een andere auto er aan staan laden. Kan zijn dat, net als bij mijn voorgaande reactie, hier te weinig capaciteit is om meerdere auto's tegelijkertijd te laden. Als een dergelijke paal bij 1 gereserveerd parkeervak staat is dat niet gek, maar wel.flink frustrerend als er twee vakken gereserveerd zijn voor laden. In Spanje hebben ze deze geregeld staan als snellader (mwah, snel...) en dan midden tussen twee parkeervakken. Het gebruik van de palen is echt slecht. De type 2 aansluiting wordt erg veel gebruikt. De andere twee bijna nooit 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0bert
Marcel-62 schreef op zondag 8 januari 2023 @ 16:08:
(...). Gisteren is het wel eindelijk gelukt om een blauwe Lynk te huren. Alles verliep okay, behalve geen bluetooth verbinding dus geen digitale sleutel. Gelukkig was de eigenaresse thuis en heb gewoon de sleutel meegekregen...je moet toch wat. Moet er niet aan denken dat het ergens onderweg gebeurd. (...)
Nou, dat is dus de grap. Het kan op ieder moment gebeuren en het enige wat L&C kan bieden is om de auto weg te slepen. Succes als je in de middle of nowhere of een tankstation staat (met passagiers). Ik vind dit echt totaal onacceptabel, zelfs voor een bèta. Mij is het nu twee keer gebeurd, en het enige wat je te horen krijgt is "helaas, we kunnen niks. Beta versie he, eigen risico"
Het is een soort Russisch roulette. Zou met tanken de auto maar niet op slot doen als je leent 😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wannaplay2009
Heb het link platform inmiddels geprobeerd, maar wat is het nut van een leenplatform als niemand de auto wil uitlenen? Ze zouden beter zetten wie er echt beschikbaar is en wil zijn. Ik heb 7! reservaties gedaan, elke keer is het volledige bedrag gereserveerd op mijn creditcard, inmiddels dus al meer dan 1000 euro, aangezien ze voor elke aanvraag weer 100 euro nemen, wat natuurlijk belachelijk is. Maar iedereen wijst de aanvraag af. Werkt dus niet. Ga maar een normale auto huren, dan weet je tenminste wat je hebt.

[ Voor 8% gewijzigd door wannaplay2009 op 08-01-2023 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandro!
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:41
Ik snap je frustratie*, maar om er hier nou in één weekend 4 reacties aan te wijden is ook wat overdreven.

Zoals aangegeven zijn er mensen die hun auto alleen uitlenen aan vrienden en bekenden, en mensen die hun auto altijd beschikbaar hebben staan en op het moment dat er een verzoek binnenkomt kijken of ze de auto dan kunnen missen; dat komt ook omdat je de beschikbaarheid niet kunt plannen in de app. Een huurverzoek is ook maar 24 uur geldig, en er zijn (of waren) ook mensen die het verzoek niet eens zien. Het blijft een publieke bèta, dus er zitten wat ruwe kantjes aan. Die moet je accepteren als je het platform wilt uittesten.

* ik heb zelf ook een hele tijd geprobeerd een auto te huren, met continue afwijzingen en toen er eindelijk een bevestiging kwam, kon ik de auto niet in omdat de digitale sleutel niet werkte. Uiteindelijk toen de autosleutel meegekregen voor een ritje van ±2 uur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donderpoes
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11-05 23:09
wannaplay2009 schreef op zondag 8 januari 2023 @ 17:54:
Heb het link platform inmiddels geprobeerd, maar wat is het nut van een leenplatform als niemand de auto wil uitlenen? Ze zouden beter zetten wie er echt beschikbaar is en wil zijn. Ik heb 7! reservaties gedaan, elke keer is het volledige bedrag gereserveerd op mijn creditcard, inmiddels dus al meer dan 1000 euro, aangezien ze voor elke aanvraag weer 100 euro nemen, wat natuurlijk belachelijk is. Maar iedereen wijst de aanvraag af. Werkt dus niet. Ga maar een normale auto huren, dan weet je tenminste wat je hebt.
Ik keek net in mijn app en zag dat ik gisteren ook een reservering had. Ik werd pas op de hoogte gesteld toen ik de app opende. Ik weet niet of dat het aan mijn instellingen ligt van notificaties, maar dit is wel slecht. De reservering is uiteraard verlopen omdat ik niet gereageerd heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wannaplay2009
Sandro! schreef op zondag 8 januari 2023 @ 18:35:
[...]

Ik snap je frustratie*, maar om er hier nou in één weekend 4 reacties aan te wijden is ook wat overdreven.

Zoals aangegeven zijn er mensen die hun auto alleen uitlenen aan vrienden en bekenden, en mensen die hun auto altijd beschikbaar hebben staan en op het moment dat er een verzoek binnenkomt kijken of ze de auto dan kunnen missen; dat komt ook omdat je de beschikbaarheid niet kunt plannen in de app. Een huurverzoek is ook maar 24 uur geldig, en er zijn (of waren) ook mensen die het verzoek niet eens zien. Het blijft een publieke bèta, dus er zitten wat ruwe kantjes aan. Die moet je accepteren als je het platform wilt uittesten.

* ik heb zelf ook een hele tijd geprobeerd een auto te huren, met continue afwijzingen en toen er eindelijk een bevestiging kwam, kon ik de auto niet in omdat de digitale sleutel niet werkte. Uiteindelijk toen de autosleutel meegekregen voor een ritje van ±2 uur.
Het is niet enkel frustratie, het is gewoon de gehele ervaring die niet goed is, dat staat los van frustraties (maar je hebt gelijk, die zijn er haha). Mijn eerste berichten waren over de werking, ik deed het voor het eerst en er was veel onduidelijk,vandaar die berichten, maar hoe het nu werkt is me duidelijk geworden door de reacties hier, echter nu gaat het over de daadwerkelijke ervaring. dat is dus wat anders dan mijn andere berichten, want het werkt blijkbaar (nog) niet goed.

Ik begrijp heel goed dat mensen enkel aan vrienden lenen, zou ik zelf ook doen, maar dan moeten ze zorgen dat in de app enkel auto's staan die daadwerkelijk beschikbaar worden gesteld, nu doe ik allemaal reservaties, reserveren ze enorm veel geld en heb ik nog niets. Elke keer 24 uur wachten is ook geen optie, dan zet je in op meerdere auto's. Het idee is natuurlijk tof, de prijzen zijn ook goed, maarja als je nooit een auto kan krijgen, dan haken mensen natuurlijk af.
Dat van die sleutel is wel extra lastig, sta je dalijk ver van huis. Het is ook niet zo handig dat je de lener helemaal geen bericht kan sturen, dat zou het allemaal toch net wat makkelijker maken.

[ Voor 4% gewijzigd door wannaplay2009 op 08-01-2023 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wannaplay2009
Donderpoes schreef op zondag 8 januari 2023 @ 19:46:
[...]

Ik keek net in mijn app en zag dat ik gisteren ook een reservering had. Ik werd pas op de hoogte gesteld toen ik de app opende. Ik weet niet of dat het aan mijn instellingen ligt van notificaties, maar dit is wel slecht. De reservering is uiteraard verlopen omdat ik niet gereageerd heb.
Dat is echt balen! Ik krijg inderdaad ook geen pushberichten van de afwijzingen, moet elke keer de app openen. Een mailtje voor zowel huurder als eigenaar zouden toch wel handig zijn ter bevestiging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCK36
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 11-07-2024
Even een aantal vraagjes aan ervaren huurders…

Hoe zit het met de brandstof? Hoe wordt dit precies berekend als je te veel, te weinig of zelfs evenveel brandstof achterlaat wanneer je de auto weer inlevert?

Hoe zit het met de verzekering en eigen risico? Heb wel eens met sommige bedrijfjes gehad dat ze vrij hoge bedragen wilden voor schade onder de auto dat zogenaamd tijdens mijn rit was veroorzaakt…

Klopt het dat als ze voor relatief lage bedragen te huur staan dat je 9 van de 10 keer wordt afgewezen?

En zijn er nog dingen waar je als huurder op moet letten?

Bij voorbaat dank,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wannaplay2009
BCK36 schreef op zondag 8 januari 2023 @ 20:20:
Even een aantal vraagjes aan ervaren huurders…

Hoe zit het met de brandstof? Hoe wordt dit precies berekend als je te veel, te weinig of zelfs evenveel brandstof achterlaat wanneer je de auto weer inlevert?
Ik heb nog geen auto gehuurd omdat ik van de 7 reserveringen 7 afwijzingen heb ontvangen, maar voor wat ik heb gezien kan je beter zelf even de auto volgooien na gebruik, ze rekenen echt enorme kosten voor de benzine. de adviesprijs, niet de prijs die je daadwerkelijk aan de pomp betaald. Zo stond het vandaag op 2,19 per liter, terwijl de pomp hier maar 1.74 of iets in die richting rekent.

[ Voor 4% gewijzigd door wannaplay2009 op 08-01-2023 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCK36
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 11-07-2024
wannaplay2009 schreef op zondag 8 januari 2023 @ 20:22:
[...]

Ik heb nog geen auto gehuurd omdat ik van de 7 reserveringen 7 afwijzingen heb ontvangen, maar voor wat ik heb gezien kan je beter zelf even de auto volgooien na gebruik, ze rekenen echt enorme kosten voor de benzine. de adviesprijs, niet de prijs die je daadwerkelijk aan de pomp betaald. Zo stond het vandaag op 2,19 per liter, terwijl de pomp hier maar 1.74 of iets in die richting rekent.
Dank voor je reactie. Daar dacht ik dus ook aan inderdaad. Hoe zit het met de reserveringskosten die je moest betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juwlez
Marcel-62 schreef op zondag 8 januari 2023 @ 16:08:
Aangezien wij een zwarte Lynk op 1e kerstdag hebben besteld, maar er nog niet in hebben kunnen rijden want afspraak in A'dam maken is een heel gedoe, dus dan maar 1 huren. Ik heb van een lid hier een optie om zijn Lynk van 19 Jan t/m 04 februari te lenen (huren) maar wat ik ook probeer, dat lukt niet. Ik zie zijn auto niet in de app en ook hij heeft Lynk daarvoor benaderd maar tot op heden geen hit. Dus maar eens verder gekeken. Gisteren is het wel eindelijk gelukt om een blauwe Lynk te huren. Alles verliep okay, behalve geen bluetooth verbinding dus geen digitale sleutel. Gelukkig was de eigenaresse thuis en heb gewoon de sleutel meegekregen...je moet toch wat. Moet er niet aan denken dat het ergens onderweg gebeurd. Na een tijdje gekletst te hebben met de aardige eigenaresse over de Lynk, gingen we op pad o.a. de veluwe. Wat een geweldige ervaring. Nou we hebben geen twijfel meer hoor 😛 Ook het beëindigen van de leenprocedure ging soepel. Dus Lynk&Co.....laat onze auto maar doorkomen 🤣 Overigens onderweg hadden we wel een bluetooth connectie en hebben we ook AA volop gebruikt.
Dit is volgens mij niet zo handig. Op het moment dat je de auto ontgrendeld met de sleutel, herken de auto je niet als huurder! Dit is wel het geval als je ontgrendeld via de app als huurder. Dat zie je op het scherm, er staat dan namelijk ‘Hey ..’ Mogelijk dat de gereden km’s tellen als km’s voor de verhuurder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• juwlez
BCK36 schreef op zondag 8 januari 2023 @ 20:20:

Klopt het dat als ze voor relatief lage bedragen te huur staan dat je 9 van de 10 keer wordt afgewezen?

En zijn er nog dingen waar je als huurder op moet letten?
Te weinig brandstof- krijg je als huurder rekening voor. Teveel- wordt verrekend (maar je krijgt nooit 'geld' terug)(edit).

Huur bedrag- verhuurder met lage bedragen verhuren vaak alleen maar aan bekende personen zoals fam/kennissen. Doen wij ook, 1 euro per dag.

Dat huren beta is. De app wilt soms nog wel eens stoppen met werken. Gevolgen zijn voor jou, Lynk kan je niet helpen op locatie.

[ Voor 4% gewijzigd door juwlez op 09-01-2023 14:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wannaplay2009
BCK36 schreef op zondag 8 januari 2023 @ 20:39:
[...]

Dank voor je reactie. Daar dacht ik dus ook aan inderdaad. Hoe zit het met de reserveringskosten die je moest betalen?
Ze reserveren op je creditcard, maar het is weekend, denk dat het morgen wel terug zal zijn, ik zie de reserveringen wel staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oizo1981
juwlez schreef op zondag 8 januari 2023 @ 20:51:
[...]

Te weinig brandstof- krijg je als huurder rekening voor. Teveel- vind de verhuurder je extra aardig maar krijg je niets voor terug.
Dat klopt niet. Als er meer benzine in zit als bij aanvang van de huur wordt dat in mindering gebracht op de huurprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel-62
  • Laatst online: 06-03 13:19
juwlez schreef op zondag 8 januari 2023 @ 20:45:
[...]

Dit is volgens mij niet zo handig. Op het moment dat je de auto ontgrendeld met de sleutel, herken de auto je niet als huurder! Dit is wel het geval als je ontgrendeld via de app als huurder. Dat zie je op het scherm, er staat dan namelijk ‘Hey ..’ Mogelijk dat de gereden km’s tellen als km’s voor de verhuurder.
Moet het wel werken. Ik kreeg 's avonds in ieder geval een keurige mail van Lynk&Co waarin de huur werd bevestigd met daarbij de begin en eindtijd dus dat met de km moet dan ook goed gaan. Verder heb ik omdat we eerst ff met de eigenaresse hebben zitten praten WA uitgewisseld voor evt volgende huur zolang we onze eigen Lynk nog niet hebben. Dat zou handig zijn als je in de App een mogelijkheid zou hebben om te communiceren. Overigens heeft zij wel een notificatie ontvangen van mij voor de huur aanvraag. Dus op het niet kunnen gebruiken van de digitale sleutel ging alles prima. Volgende keer zou ik ook enkel bij haar weer een x huren als de eigenaresse thuis is. Zolang dat nog niet stabiel is, is het risico mij te groot. Je zou maar onderweg ergens koffie oid doen en je kunt daarna niet meer verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

BPi schreef op zondag 8 januari 2023 @ 17:06:
[...]

Is dat zo'n dikke paal met drie kabels? Ik heb wel eens tegelijkertijd met een andere auto er aan staan laden. Kan zijn dat, net als bij mijn voorgaande reactie, hier te weinig capaciteit is om meerdere auto's tegelijkertijd te laden. Als een dergelijke paal bij 1 gereserveerd parkeervak staat is dat niet gek, maar wel.flink frustrerend als er twee vakken gereserveerd zijn voor laden. In Spanje hebben ze deze geregeld staan als snellader (mwah, snel...) en dan midden tussen twee parkeervakken. Het gebruik van de palen is echt slecht. De type 2 aansluiting wordt erg veel gebruikt. De andere twee bijna nooit 8)7
Yep, die. Denk inderdaad dat het aan de paal heeft gelegen, later bij een andere paal ging 't gewoon prima. Beetje vreemd, denk je er van uit te kunnen gaan dat je je gang kunt gaan, Computer says No... :/

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GijsZePa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08-09 14:38
Zo..

Problemen met onterechte aanmaning.

Ik heb ze gebeld. Kreeg terugbel bevestiging. Niet gebeurd.
Ik heb ze meerdere keren gemaild op 2 verschillende emailadressen. Geen reactie.
Ik heb het webformulier geprobeerd. Geen reactie..

Het gaat natuurlijk maar om een auto van 43K, dus ik begrijp dat ik niet heel belangrijk ben... #@@#*^@#$

Ben zeer tevreden over de auto, maar wat een ongelooflijk slechte service zeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• juwlez
BCK36 schreef op zondag 8 januari 2023 @ 20:20: En zijn er nog dingen waar je als huurder op moet letten?
Mooi stukje uit de huur voorwaarden: ‘Wij garanderen niet dat het Platform en de Dienst te allen tijde beschikbaar zijn, noch dat het nooit te maken zal krijgen met onderbrekingen of storingen. U aanvaardt dat Wij gerechtigd zijn de Dienst en het Platform tijdelijk of permanent buiten gebruik te stellen of het gebruik van de Dienst en het Platform te beperken, zonder enige voorafgaande kennisgeving en zonder enige aansprakelijkheid jegens U als gevolg daarvan.’

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oizo1981
GijsZePa schreef op maandag 9 januari 2023 @ 09:17:
Zo..

Ik heb ze meerdere keren gemaild op 2 verschillende emailadressen. Geen reactie.

Het gaat natuurlijk maar om een auto van 43K, dus ik begrijp dat ik niet heel belangrijk ben... #@@#*^@#$

Ik heb goede ervaringen met de chatfunctie op de website: roze icoontje onderaan (alleen tijdens openingstijden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieshout835
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 01-12-2023
wannaplay2009 schreef op zondag 8 januari 2023 @ 20:22:
[...]

Toch uitkijken met helemaal volgooien.De door jou gemaakte benzinekosten worden in mindering gebracht op het huurbedrag en maximaal tot dat huurbedrag. Dus als je hem helemaal vol gaat gooien kan het een dure rit geworden zijn. Het best is dat je hem vol ontvangt en weer vol gaat inleveren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GijsZePa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08-09 14:38
Oizo1981 schreef op maandag 9 januari 2023 @ 11:13:
[...]

Ik heb goede ervaringen met de chatfunctie op de website: roze icoontje onderaan (alleen tijdens openingstijden)
Prima tip ! Na weken wachten op een reactie nu binnen 1 minuut een medewerker op de chat. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0bert
Lieshout835 schreef op maandag 9 januari 2023 @ 11:20:
[...]

Toch uitkijken met helemaal volgooien.De door jou gemaakte benzinekosten worden in mindering gebracht op het huurbedrag en maximaal tot dat huurbedrag. Dus als je hem helemaal vol gaat gooien kan het een dure rit geworden zijn. Het best is dat je hem vol ontvangt en weer vol gaat inleveren.
Mijn ervaring is dat het teveel aan brandstof helemaal niet verrekend wordt. Heb ze nagevraagd of het wel klopte dat dit precies 0,00 was voor mijn rit. Hebben ze een "case" voor aangemaakt en nooit meer wat gehoord natuurlijk. As always

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0bert
GijsZePa schreef op maandag 9 januari 2023 @ 12:28:
[...]

Prima tip ! Na weken wachten op een reactie nu binnen 1 minuut een medewerker op de chat. _/-\o_
Ook mijn ervaring. Telefoon wordt meestal niet teruggebeld. Mail wordt niet beantwoord tenzij hele simpele vraag. Maar per chat direct iemand beschikbaar. Ook gevraagd waardoor dat kwam "ja met de mail is het heel druk, en lopen achter". Iets met lood, oud ijzer, dweilen, kraan open

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Atreides
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 11-09-2024
Heeft iemand wel eens problemen gehad met zn laadkabel? Die van mij zegt steeds dat het niet goed is aangesloten is. Iemand een idee wat het kan zijn, geprobeerd eruit en erin te halen, maar geen succes!

Bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KeesPimelmees
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:43
Paul Atreides schreef op maandag 9 januari 2023 @ 14:21:
Heeft iemand wel eens problemen gehad met zn laadkabel? Die van mij zegt steeds dat het niet goed is aangesloten is. Iemand een idee wat het kan zijn, geprobeerd eruit en erin te halen, maar geen succes!

Bedankt!
Heb ik een paar keer gehad en tot nu toe was elke keer het probleem de laadpaal en niet de kabel/auto. Andere paal geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Atreides
KeesPimelmees schreef op maandag 9 januari 2023 @ 14:22:
[...]

Heb ik een paar keer gehad en tot nu toe was elke keer het probleem de laadpaal en niet de kabel/auto. Andere paal geprobeerd?
Nee zal ik proberen! Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MitchellHearth
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-09 15:45
Paul Atreides schreef op maandag 9 januari 2023 @ 14:21:

Bedankt!
Soms "unlockt" de 01 niet helemaal waardoor je de laadkabel niet helemaal goed in je auto kunt steken. Dat zorgt er normaal gesproken voor dat je de kabel er niet zomaar uit kan halen maar ik heb paar gevallen gehad dat ik niet de kabel er in kon doen.

Wat dan hielp was even de auto op slot doen, ff wachten en dan weer van het slot af en opnieuw proberen.

Heb je wel gevoel dat je de kabel volledig er in kan pluggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trangelang
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 16:34
Ik heb nog een vraag, maar waarschijnlijk is dit niet mogelijk:

1. is het mogelijk om de stuurbekrachtiging wat zwaarder te zetten? Ik vind het namelijk erg licht sturen.
2. In het donker is de standaardverlichting bij de plek van je binnenspiegel altijd aan. Is het mogelijk om dit standaard uit te zetten?
3. Ik heb de 2022 versie met 7.4 kW laden (de dikke gele mennekes). Als ik bij de publieke laadpaal oplaad van 11kw dan laad deze alsnog max 3.5kw. Dit valt me op bij meerdere laadpalen van 11 Kw (Vattenfall palen). Enig idee waarom dit het geval is? Ik dacht dat je met 7 kW kan laden?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Baassii
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 01-09 21:42
Hoewel de lynk me heel goed bevalt heb ik vandaag toch een eigen auto besteLd. De lynk is voor mij steeds een tussenoplossing geweest. Ik wachtte op een auto met een behoorlijke range, voldoende laadsnelheid en een kleiner formaat. Die heb ik nu gevonden in de jeep avenger. Dus totergems juni july zal ik nog lekker meedoen hier, genieten van de fijne auto en dan overstappen… zijn er anderen die ook al voor een electrische koopauto hebben gekozen en welke is het voor jou geworden dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12-09 13:42
trangelang schreef op maandag 9 januari 2023 @ 16:07:

1. is het mogelijk om de stuurbekrachtiging wat zwaarder te zetten? Ik vind het namelijk erg licht sturen.
2. In het donker is de standaardverlichting bij de plek van je binnenspiegel altijd aan. Is het mogelijk om dit standaard uit te zetten?
3. Ik heb de 2022 versie met 7.4 kW laden (de dikke gele mennekes). Als ik bij de publieke laadpaal oplaad van 11kw dan laad deze alsnog max 3.5kw. Dit valt me op bij meerdere laadpalen van 11 Kw (Vattenfall palen). Enig idee waarom dit het geval is? Ik dacht dat je met 7 kW kan laden?
1. Nee
2. Nee, kunt alleen dimmen.
3. 7.4 kW lijkt leuk maar is alleen enkelfase. Een 11kW paal is 3 fasen, dus zul je nog altijd maar op 1 fase laden, dus 1/3 daarvan. Wellicht dat je bij een 22kW paal meer krijgt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Atreides
MitchellHearth schreef op maandag 9 januari 2023 @ 15:17:
[...]

Soms "unlockt" de 01 niet helemaal waardoor je de laadkabel niet helemaal goed in je auto kunt steken. Dat zorgt er normaal gesproken voor dat je de kabel er niet zomaar uit kan halen maar ik heb paar gevallen gehad dat ik niet de kabel er in kon doen.

Wat dan hielp was even de auto op slot doen, ff wachten en dan weer van het slot af en opnieuw proberen.

Heb je wel gevoel dat je de kabel volledig er in kan pluggen?
Ja ik dacht wel dat ik de kabel er wel helemaal in kon doen, maar het was pas mn tweede / derde keer, dus zou nog kunnen. Hoe weet je trouwens dat het goed gaat? Zag pas de tweede keer dat er een bericht op mn dashboard zat. Volgens mij was het licht bij mn auto laad ingang groen moeten beide lichten blauw zijn als alles goed gaat? (kleurenblind jammer genoeg :*) )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ironman78
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 11-09 23:04
trangelang schreef op maandag 9 januari 2023 @ 16:07:

3. Deze haal je alleen bij een 22kw laadpaal. Ik laad altijd aan een 22kw laadpaal, en daar haal ik dan dus ook de 7.2Kw mee. Vol laden duurt dan 2,5 uur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lieshout835
Paul Atreides schreef op maandag 9 januari 2023 @ 16:14:
[...]

Ja ik dacht wel dat ik de kabel er wel helemaal in kon doen, maar het was pas mn tweede / derde keer, dus zou nog kunnen. Hoe weet je trouwens dat het goed gaat? Zag pas de tweede keer dat er een bericht op mn dashboard zat. Volgens mij was het licht bij mn auto laad ingang groen moeten beide lichten blauw zijn als alles goed gaat? (kleurenblind jammer genoeg :*) )
Hij moet inderdaad groen worden, maar daar heb jij dus niets aan. Je kunt het ook controleren met de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-09 15:53
Baassii schreef op maandag 9 januari 2023 @ 16:10:
Hoewel de lynk me heel goed bevalt heb ik vandaag toch een eigen auto besteLd. De lynk is voor mij steeds een tussenoplossing geweest. Ik wachtte op een auto met een behoorlijke range, voldoende laadsnelheid en een kleiner formaat. Die heb ik nu gevonden in de jeep avenger. Dus totergems juni july zal ik nog lekker meedoen hier, genieten van de fijne auto en dan overstappen… zijn er anderen die ook al voor een electrische koopauto hebben gekozen en welke is het voor jou geworden dan?
Hier een geen koopauto maar een zakelijke leaseauto. Vorig jaar januari kon ik qua lease niets kiezen vanwege de hele lange levertijden. Omdat we bij ons op het werk alleen tegen het einde van het jaar auto's mogen kiezen heb ik vorige week de knoop doorgehakt en een Tesla Model Y RWD gekozen. Die wordt als het goed in maart geleverd, dan stop ik na een jaar ook met de Lynk & co.

PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkert1985
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 10-09 20:37
Ik zit een beetje te kijken naar de MG5. Hoop auto voor dat geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trangelang
Ik heb nog een aanvullende vraag:

Ik krijg Carplay niet automatisch via de Iphone gekoppeld. Ik moet dit handmatig via Bluetooth telkens doen. Is er een manier om dit automatisch te laten doen? (Zonder kabel)

[ Voor 3% gewijzigd door trangelang op 09-01-2023 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Atreides
trangelang schreef op maandag 9 januari 2023 @ 16:56:

Ik krijg Carplay niet automatisch via de Iphone gekoppeld. Ik moet dit handmatig via Bluetooth telkens doen. Is er een manier om dit automatisch te laten doen? (Zonder kabel)
Misschien je profiel in je auto van je iphone verwijderen en opnieuw aanmaken? Het hoort automatisch te gaan, bij mij gaat het 8 keer van de 10 goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ironman78
trangelang schreef op maandag 9 januari 2023 @ 16:56:

Dit issue heb ik dus ook.
Het is me wel opgevallen dat de auto de Bluetooth connectie behoudt bijvoorbeeld als er nog muziek speelt via Apple music. en deze wordt afgebroken door de auto uit te zetten. Start je de auto weer dan pakt hij de muziek weer op waar het was gestopt, of bij een niet afgemaakte navigatie via Google Maps. Bij het starten van de auto pakt hij de navigatie dan ook weer automatisch op. Dus Carplay is dan weer gekoppeld.
Kennelijk moet er een reeds "lopende" connectie zijn.
Maargoed,... volgens mij moet dit met een software update op te lossen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvdV
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 11-09 14:27
Nice, mooie wagen zo’n Avenger. Ik heb de 01 privé gekocht, maar ben al aan het kijken naar een volledig elektrische auto met voldoende bereik voor erbij (de 01 blijft dan als caravantrekker/2e auto).

Een vol elektrische 01 lijkt me eigenlijk wel wat (als die er komt). Ben ook benieuwd naar de Volvo EX30. Of een MY24 XC40/C40, ook een mooie wagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oldostofjas
GijsZePa schreef op maandag 9 januari 2023 @ 09:17:
Zo..

Chatten al geprobeerd? Goede ervaringen mee!

Edit: sorry, zie dat de tip al gegeven is

[ Voor 3% gewijzigd door oldostofjas op 09-01-2023 19:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dixet
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:28
Paul Atreides schreef op maandag 9 januari 2023 @ 16:14:
[...]

De ringled bij de laadingang van je auto gaat groen knipperen als hij laadt. Dat knipperen helpt wellicht om het wel te kunnen onderscheiden van de andere statuskleuren die niet knipperen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieshout835
dixet schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 07:59:
[...]

De ringled bij de laadingang van je auto gaat groen knipperen als hij laadt. Dat knipperen helpt wellicht om het wel te kunnen onderscheiden van de andere statuskleuren die niet knipperen
Maar dat knipperen gaat wel langzaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technomancer
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 22-07 20:46
Technomancer schreef op woensdag 30 november 2022 @ 16:05:
[...]

Dat zou kunnen, ik heb destijds bij de levering gekozen voor 'aan de deur'. Maar het lijkt nu net alsof ik een maandelijks bedrag van 600 euro betaal en dat is niet zo. Ik zie het staan als ik inlog op de site bij membership details. --> update: het bedrag staat nu weer op 550 euro. Vreemd!
Na inloggen zie ik nu weer wel 600 euro staan als maandbedrag, vreemd! En ze moeten abonnement even correct schrijven ;) Zou kunnen dat dat het eerste bedrag was incl. levering thuis, maar volgens mij kostte dat niet 500 + 100 euro een jaar geleden?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7XInIG3sPLt6UGq7QRK4NUpNsuk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/JArX9nbiov20FlthJyoriwDR.jpg?f=user_large

[ Voor 7% gewijzigd door Technomancer op 10-01-2023 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technomancer
oldostofjas schreef op maandag 9 januari 2023 @ 19:35:
[...]

Chatten al geprobeerd? Goede ervaringen mee!
Mag ik vragen hoe je kunt chatten met Lynk & Co? Ik zie op de website bij contact alleen een telefoonnummer. Ook geen webformulier of e-mail. Ik ken wel hello@..maar daar krijg ik geen reactie op. Als ik een issue aanmaak in de app dan komt er ook geen reactie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
Technomancer schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 11:57:
[...]

Mag ik vragen hoe je kunt chatten met Lynk & Co? Ik zie op de website bij contact alleen een telefoonnummer. Ook geen webformulier of e-mail. Ik ken wel hello@..maar daar krijg ik geen reactie op. Als ik een issue aanmaak in de app dan komt er ook geen reactie..
Bij "Mijn pagina's" zie je normaal gesproken rechtsonder een roze bolletje. Maar op dit moment zie ik hem ook niet. Ik krijg wel deze melding bovenaan: "Op dit moment is er een probleem met het versturen van de verificatiecode. Maak je geen zorgen, het is zo opgelost.". Misschien komt het bolletje daarna weer terug :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technomancer
oldostofjas schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 12:01:
[...]

Bij "Mijn pagina's" zie je normaal gesproken rechtsonder een roze bolletje. Maar op dit moment zie ik hem ook niet. Ik krijg wel deze melding bovenaan: "Op dit moment is er een probleem met het versturen van de verificatiecode. Maak je geen zorgen, het is zo opgelost.". Misschien komt het bolletje daarna weer terug :-)
Ah ja, ik zie hem idd! Mooi, dan kan ik nu de telefoon ophangen want sta al een uur in de wacht ofzo. Moet toch ergens een reparatie kunnen aanvragen voor lekkende koelvloeistof..

[edit] Getver! Op de chat kunnen ze niet helpen voor reparaties dus nu moet ik opnieuw dat nummer bellen en een uur in de wacht.

[ Voor 9% gewijzigd door Technomancer op 10-01-2023 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
Technomancer schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 12:20:
[...]

Ah ja, ik zie hem idd! Mooi, dan kan ik nu de telefoon ophangen want sta al een uur in de wacht ofzo. Moet toch ergens een reparatie kunnen aanvragen voor lekkende koelvloeistof..

[edit] Getver! Op de chat kunnen ze niet helpen voor reparaties dus nu moet ik opnieuw dat nummer bellen en een uur in de wacht.
Balen! Het helpt ook wel als je niet midden op de dag belt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trangelang
Technomancer schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 12:20:
[...]

De lekkende vloeitstof waar zou dat aan kunnen liggen. Zit er een slangetje los of is een breuk in de koelstofreservoir?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

trangelang schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 15:00:
[...]

De lekkende vloeitstof waar zou dat aan kunnen liggen. Zit er een slangetje los of is een breuk in de koelstofreservoir?
Is afgelopen jaar vaker melding van geweest:
Zoekresultaat in Het grote Lynk & Co 01 topic - Deel 1

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Palthe

Even een positieve noot over de service van L&C.
Afgelopen week een bericht gekregen over een boete die al betaald was door L&C (uit september 2022).
Of ik die wel even wilde betalen. Natuurlijk, de boete kwam mij alleen niet bekend voor. Bleek van mijn partner, die wist precies waar het over ging en vond de boete niet terecht.
L&C stuurt dan een standaard formulier waarbij je een dispuut kan starten, bezwaar bij CJIB kon natuurlijk al niet meer, dus je maakt bezwaar bij L&C zelf (geen idee wat die er verder mee doen).

In eerste instantie afgewezen, want geen tegenbewijs. Ik ben er toen op ingedoken, een helder verhaal afgestoken en met behulp van de foto's van CJIB geprobeerd het dispuut mijn kant op te krijgen.
Even later bericht dat ze het toch gehonoreerd hadden omdat het verhaal steekhoudend was en de foto's dit konden staven.
Ongeacht dat ik zelf vond in mijn recht te staan, had ik niet verwacht dat L&C ook mee zou gaan in dit verhaal (aangezien zij natuurlijk al de boete betaald hebben). Erg fijn dus voor mij om te weten dat ze hier heel coulant mee om gaan. Dus ook al kun je geen bezwaar meer maken bij CJIB, dat kan wel degelijk bij L&C. + punt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozzzzke
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 17-08 14:10
Ik vind de afstand die de snelweg assistent en de adaptive cruise control met 1 seconde aanhoudt erg groot. Het liefst zou ik hem op een halve seconde zetten. Of kleiner. Is dit mogelijk?

Hiernaast blijf ik moeite hebben met laadpalen. Rode lampjes, oranje lampjes als resultaat. Palen die niet werken. Etc. Wat is nu de correcte volgorde van aanhangen? Eerst auto op slot, dan de kabel aan de auto, dan aan laadpaal en pasje erlangs?
Of toch anders. En maakt dit echt uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
Mozzzzke schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 15:28:
Ik vind de afstand die de snelweg assistent en de adaptive cruise control met 1 seconde aanhoudt erg groot. Het liefst zou ik hem op een halve seconde zetten. Of kleiner. Is dit mogelijk?

Hiernaast blijf ik moeite hebben met laadpalen. Rode lampjes, oranje lampjes als resultaat. Palen die niet werken. Etc. Wat is nu de correcte volgorde van aanhangen? Eerst auto op slot, dan de kabel aan de auto, dan aan laadpaal en pasje erlangs?
Mijn ervaring is dat dit allemaal niet uitmaakt.

Ik heb wel ervaring met één laadpaal waar mijn stekker niet lekker in gaat. De stekker kon niet geblokkeerd worden met de pin en dan gaat hij dus niet laden. Ik heb toen een kabel van een collega geleend en die werkte wel. Vreemd, want dit zouden toch standaard afmetingen moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-09 15:53

Mijn volgorde is kabel aan de paal, kabel aan de auto, pasje langs de paal en auto op slot. Doet het eigenlijk altijd.

PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YorinVonder
  • Laatst online: 19-01 16:31
Ook hier positieve ervaring qua huren van een auto. Alles verliep vlekkeloos. De beste man of vrouw helemaal niet gezien of gesproken en alles werkte naar behoren. Enige nadeel is dat ik de rit niet eerder kon eindigen en dat hij een foutmelding geeft. Hopelijk geeft dit geen problemen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bulligan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:49

Ik weet niet of het uitmaakt maar ik doe de auto pas op slot als de kabel aangesloten is.
Auto uit, kabel in auto, andere eind in paal, pas er langs en deuren op slot. Nog nooit problemen gehad eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozzzzke
Het valt me op dat als ik halverwege het laden op de app kijk ineens de auto geopend is. De deuren zijn dus van het slot af.
Ik sluit ze hierop dan opnieuw via de app, en hij geeft hierna aan dat de deuren gesloten zijn.
Heel naar.
Ik druk volgens mij niet op een knop en geef geen opdracht via de app.
Is dit een bug, bij jullie ook zo?
Erg onprettig om te lezen dat de portieren ineens open zijn! Zeker als je niet in de buurt van je auto bent.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ironman78
Mozzzzke schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 22:14:
Het valt me op dat als ik halverwege het laden op de app kijk ineens de auto geopend is. De deuren zijn dus van het slot af.
Ik sluit ze hierop dan opnieuw via de app, en hij geeft hierna aan dat de deuren gesloten zijn.
Heel naar.
Ik druk volgens mij niet op een knop en geef geen opdracht via de app.
Is dit een bug, bij jullie ook zo?
Erg onprettig om te lezen dat de portieren ineens open zijn! Zeker als je niet in de buurt van je auto bent.
Heb ik ook redelijk vaak. De deuren zijn ook echt wel gesloten van de auto. Na enige tijd veranderd het ook vanzelf in de app van open naar gesloten. Het betreft een bug.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mozzzzke
ironman78 schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 23:02:
[...]

Heb ik ook redelijk vaak. De deuren zijn ook echt wel gesloten van de auto. Na enige tijd veranderd het ook vanzelf in de app van open naar gesloten. Het betreft een bug.
Ah ok Thanks. Altijd fijn om te weten dat anderen er ook tegenaan lopen. En dat de deuren dicht zijn 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Polo Diablo
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 28-07 08:25
Even een vraag uit nieuwsgierigheid. Ik heb in september een mail gekregen dat ze op termijn de auto gaan inruilen voor een nieuwer exemplaar maar niets meer gehoord erna. Heeft iemand hier al wel de auto omgeruild?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technomancer
El Polo Diablo schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 08:48:
Even een vraag uit nieuwsgierigheid. Ik heb in september een mail gekregen dat ze op termijn de auto gaan inruilen voor een nieuwer exemplaar maar niets meer gehoord erna. Heeft iemand hier al wel de auto omgeruild?
Ik heb de auto ruim een jaar en heb 23.000 km gereden en heb dat mailtje ook gekregen. Op de chat nagevraagd of ik al in aanmerking kom voor ruilen, maar ze gaven aan dat dat meestal gebeurt als de auto nog iets ouder is en iets meer km. Zal niet overal hetzelfde zijn maar dat is blijkbaar de gemiddelde graadmeter voor een nieuw exemplaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technomancer
Vanmorgen opnieuw gebeld naar de technische dienst en kreeg direct te horen dat de auto afgesleept moest worden (koelvloeistoflekkage). Een uur later was de sleepdienst er al en is de auto naar de Volvo-dealer gebracht. Daarna meegereden naar de locatie van het bergingsbedrijf en een blauwe Lynk meegekregen (mijne is zwart). Alleen even kijken hoe het zit, want in het contract staat dat ik 100 km per dag mag rijden en dat ik de auto 2 weken mag lenen. Heb maar even foto's van de km-standen gemaakt om verrassingen te voorkomen. Benieuwd hoe het precies gaat qua verrekening etc. Trouwens, hoe kan ik zien of ik een nieuw model (met 360 camera etc) heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yavi06
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 02-09 08:27
Technomancer schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 11:40:
Vanmorgen opnieuw gebeld naar de technische dienst en kreeg direct te horen dat de auto afgesleept moest worden (koelvloeistoflekkage). Een uur later was de sleepdienst er al en is de auto naar de Volvo-dealer gebracht. Daarna meegereden naar de locatie van het bergingsbedrijf en een blauwe Lynk meegekregen (mijne is zwart). Alleen even kijken hoe het zit, want in het contract staat dat ik 100 km per dag mag rijden en dat ik de auto 2 weken mag lenen. Heb maar even foto's van de km-standen gemaakt om verrassingen te voorkomen. Benieuwd hoe het precies gaat qua verrekening etc. Trouwens, hoe kan ik zien of ik een nieuw model (met 360 camera etc) heb?
De richtingaanwijzer zou moeten volstaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ironman78
Zet hem ff in Reverse (R) dan zie je het vanzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunter V
  • Laatst online: 28-04-2023
Gunter V schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 09:52:
Dag,

Sinds 2 weken toetert/claxonneert mijn Lynk&Co steeds 3x bij het ontgrendelen.
Dit is vooral vervelend voor de buren als ik vertrek in de ochtend.

In de instellingen vind ik hier niets van terug.
Een volledige reset lost het niet op.
Het maakt niet uit welke van de 3 sleutels gebruikt worden.
Ook openen met enkel de app geeft 3x een toet.

Iemand hier ervaring mee?
En belangrijker: Weet iemand wat de oorzaak kan zijn?

Groet,
Gunter.
Dit is ondertussen opgelost.
De wagen enkele keren via de app laten toeteren en nu geen geluid meer bij het ontgrendelen.
Bizar.

Gunter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
Cameraatjes in de spiegels en aan de voorkant in de grill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technomancer
Ben nu in discussie met L&C over het straks weer omruilen van de vervangende auto door mijn gerepareerde Lynk (M2M). Het probleem is dat mijn auto bij de Volvo-dealer staat, maar dat de vervangende auto van een andere locatie vandaan komt (berging). Nu zeggen ze dat ik de vervangende auto zelf naar de locatie moet brengen waar ik hem gekregen heb, en dan zelf moet zorgen dat ik bij de Volvo-dealer kom om mijn auto weer op te halen. Je kunt een taxi nemen, zeggen ze. Sorry maar dat vind ik wel raar, dan zou ik zelf kosten moeten maken terwijl ik er niks aan kan doen dat er geen vervangende auto bij dealer stond maar op een andere plek? Het is te ver om te gaan lopen dus dan moet ik kijken of iemand mij kan brengen o.i.d. Vind ik niet helemaal netjes, maar goed. Eerst maar eens afwachten wanneer ie klaar is. Trouwens, waarom brengen ze de gerepareerde auto niet netjes naar je thuis? Kunnen ze gelijk de vervangende meenemen. Dat zou betere service zijn. Het bergingsbedrijf (waar de vervangende auto vandaan komt) zei dat ik contact met L&C moest opnemen om dit te bespreken, maar bij L&C zeggen ze dat ik me moet houden aan de voorwaarden van het bergingsbedrijf. Dus zo verwijzen ze naar elkaar. Die voorwaarden zeggen alleen iets over het inleveren van de vervangende auto, niet over hoe ik bij de dealer kom waar mijn eigen auto staat. Anyway, gedoe. Maar komt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberdj
Technomancer schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 12:50:
Ben nu in discussie met L&C over het straks weer omruilen van de vervangende auto door mijn gerepareerde Lynk (M2M). Het probleem is dat mijn auto bij de Volvo-dealer staat, maar dat de vervangende auto van een andere locatie vandaan komt (berging). Nu zeggen ze dat ik de vervangende auto zelf naar de locatie moet brengen waar ik hem gekregen heb, en dan zelf moet zorgen dat ik bij de Volvo-dealer kom om mijn auto weer op te halen. Je kunt een taxi nemen, zeggen ze. Sorry maar dat vind ik wel raar, dan zou ik zelf kosten moeten maken terwijl ik er niks aan kan doen dat er geen vervangende auto bij dealer stond maar op een andere plek? Het is te ver om te gaan lopen dus dan moet ik kijken of iemand mij kan brengen o.i.d. Vind ik niet helemaal netjes, maar goed. Eerst maar eens afwachten wanneer ie klaar is. Trouwens, waarom brengen ze de gerepareerde auto niet netjes naar je thuis? Kunnen ze gelijk de vervangende meenemen. Dat zou betere service zijn. Het bergingsbedrijf (waar de vervangende auto vandaan komt) zei dat ik contact met L&C moest opnemen om dit te bespreken, maar bij L&C zeggen ze dat ik me moet houden aan de voorwaarden van het bergingsbedrijf. Dus zo verwijzen ze naar elkaar. Die voorwaarden zeggen alleen iets over het inleveren van de vervangende auto, niet over hoe ik bij de dealer kom waar mijn eigen auto staat. Anyway, gedoe. Maar komt goed.
Ik mocht mijn vervangwagen gewoon bij de Volvo dealer achterlaten. Auto telefonisch afgemeld bij Logicx, die halen hem dan weer op bij Volvo. Inleverpunt van Logicx lag ook 15 km verderop. Bij het afhalen van de vervangwagen bood L&C trouwens zelf aan om een taxi te regelen. Die zou mij dan van de Volvo garage naar Logicx gebracht hebben (ik kon mijn 01 zelf naar Volvo brengen omdat die nog rijdbaar was).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technomancer
cyberdj schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 13:35:
[...]

Ik mocht mijn vervangwagen gewoon bij de Volvo dealer achterlaten. Auto telefonisch afgemeld bij Logicx, die halen hem dan weer op bij Volvo. Inleverpunt van Logicx lag ook 15 km verderop. Bij het afhalen van de vervangwagen bood L&C trouwens zelf aan om een taxi te regelen. Die zou mij dan van de Volvo garage naar Logicx gebracht hebben (ik kon mijn 01 zelf naar Volvo brengen omdat die nog rijdbaar was).
Oké dat is netjes, misschien valt het straks dan mee en had ik nu een vrij stugge medewerker op de chat :) Even afwachten maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajouwens
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:52
Is er al een (apart) topic van “maffe” dingen in de App? Zoals dit bijvoorbeeld:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/09rnKMAEFCnDts8-PY_FRZco7Bg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vxyM49GySosFDawVtZ5sDB6I.jpg?f=fotoalbum_large

Marstek Venus E (v2) V152, 1 fase 40A, Solar 2kW (max), Home Assistant, Unifi, Volvo EX30 SMER

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oldostofjas
ajouwens schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 14:04:
Is er al een (apart) topic van “maffe” dingen in de App? Zoals dit bijvoorbeeld:

[Afbeelding]
Dit betekent: niet op slot, maar alle ramen en deuren zitten dicht
Pagina: 1 ... 97 ... 181 Laatste

Let op:
Voor updates rondom leverdatums, bestellingen, etc. is er een apart topic: Het grote Lynk & Co 01 bestellingen topic.

Voor vragen over abonementen, zoals het opzeggen of overnemen daarvan, kan men hier terecht:
Het Lynk & Co Abonnement en overname Topic

Volgende onderwerpen moeten ook elders besproken worden:

Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.