Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberdj
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10-12-2024
oldostofjas schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 14:09:
[...]

Dit betekent: niet op slot, maar alle ramen en deuren zitten dicht
Zegt de app regelmatig als de auto toch ook op slot is 😀

C40 MY24 Plus SMER Sage Green WP TH | Opel Ampera-E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 12-09 15:28
cyberdj schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 16:34:
[...]

Zegt de app regelmatig als de auto toch ook op slot is 😀
Sowieso zie je vaak nog oude informatie, bijvoorbeeld ook bij accustatus. Meestal even wachten en dan zie je weer up-to-date informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieshout835
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 01-12-2023
oldostofjas schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 16:44:
[...]

Sowieso zie je vaak nog oude informatie, bijvoorbeeld ook bij accustatus. Meestal even wachten en dan zie je weer up-to-date informatie.
Dat de wagen zegt niet op slot te staan heb ik ook regelmatig. Als ik dan de app sluit en weer open dan blijft die status staan. Ik ga er maar vanuit als de spiegels dichtgeklapt zijn, de auto inderdaad op slot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvdV
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 11-09 14:27
Lieshout835 schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 16:55:
[...]

Dat de wagen zegt niet op slot te staan heb ik ook regelmatig. Als ik dan de app sluit en weer open dan blijft die status staan. Ik ga er maar vanuit als de spiegels dichtgeklapt zijn, de auto inderdaad op slot is.
Zodra hij klaar is met laden zegt hij bij mij altijd dat alles weer ‘op slot’ is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberdj
Vandaag weer het regelmatig terugkerende probleem. Accu helemaal leegereden, auto aan lader gezet, begint te laden, 5 uur later auto ophalen, blijkt dat ie na 2 uur weer gestopt is met laden. Kabel kan dan ook gewoon uit de paal gehaald worden en in de Vattenfall app staat dat de sessie inderdaad 3 uur geleden al bëindigd is.
*zucht*

Nu maar thuis aan de granny loader gehangen.. Mag ik nog eens 4 uur laden..

Meer mensen met dit issue?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jannesbeterams
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 05-09 14:45
Geconstateerd dat we 1 sleutel kwijt zijn. Week gezocht, maar niets. Kunnen dit alleen nergens zwart op wit melden. Website contactformulier koppelt de melding niet terug. Iemand een idee hoe dit aan te pakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:22

BPi

jannesbeterams schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 22:20:
Geconstateerd dat we 1 sleutel kwijt zijn. Week gezocht, maar niets. Kunnen dit alleen nergens zwart op wit melden. Website contactformulier koppelt de melding niet terug. Iemand een idee hoe dit aan te pakken?
Eerder genoemd om contact op te nemen: probeer tijdens openingstijden de chat op de website.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rhamstra
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12-09 10:49
Technomancer schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 12:50:
Ben nu in discussie met L&C over het straks weer omruilen van de vervangende auto door mijn gerepareerde Lynk (M2M). Het probleem is dat mijn auto bij de Volvo-dealer staat, maar dat de vervangende auto van een andere locatie vandaan komt (berging). Nu zeggen ze dat ik de vervangende auto zelf naar de locatie moet brengen waar ik hem gekregen heb, en dan zelf moet zorgen dat ik bij de Volvo-dealer kom om mijn auto weer op te halen. Je kunt een taxi nemen, zeggen ze. Sorry maar dat vind ik wel raar, dan zou ik zelf kosten moeten maken terwijl ik er niks aan kan doen dat er geen vervangende auto bij dealer stond maar op een andere plek? Het is te ver om te gaan lopen dus dan moet ik kijken of iemand mij kan brengen o.i.d. Vind ik niet helemaal netjes, maar goed. Eerst maar eens afwachten wanneer ie klaar is. Trouwens, waarom brengen ze de gerepareerde auto niet netjes naar je thuis? Kunnen ze gelijk de vervangende meenemen. Dat zou betere service zijn. Het bergingsbedrijf (waar de vervangende auto vandaan komt) zei dat ik contact met L&C moest opnemen om dit te bespreken, maar bij L&C zeggen ze dat ik me moet houden aan de voorwaarden van het bergingsbedrijf. Dus zo verwijzen ze naar elkaar. Die voorwaarden zeggen alleen iets over het inleveren van de vervangende auto, niet over hoe ik bij de dealer kom waar mijn eigen auto staat. Anyway, gedoe. Maar komt goed.
Ik had een zelfde gesprek, uiteindelijk hebben ze de Lynk naar mij gebracht en de Volvo zelf bij Logicx ingeleverd. Nb dit was een nieuwe Lynk, mijn "oude" staat nog steeds ter reparatie bij een Volvo dealer, die ga ik niet meer terugzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jannesbeterams
BPi schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 22:31:
[...]

Eerder genoemd om contact op te nemen: probeer tijdens openingstijden de chat op de website.
Daar verwijzen ze me naar de telefoon, waar ik alweer 1.5 uur sta te wachten op de technische dienst :+. Wat een waardeloos iets is dat Lynk & Co zeg :o Tijd om het internet maar eens vol te plaatsen met reviews over de "service". Elke twijfelaar die ik hiermee kan voorkomen deze ellende mee te maken is er weer 1!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KeesPimelmees
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-09 19:43
Ik snap er geen zak van. Heb een handjevol keren contact gehad met Lynk en nergens last van... Gewoon vroeg in de ochtend bellen en heb nooit langer dan 10 minuten hoeven wachten. Kreeg zeker niet het antwoord wat ik dan wilde horen maar goed, de wereld draait dan ook niet om mij - Lynk & Co ook niet.

Genoeg dingen om te verbeteren, maar als je nu nog niet door had dat de klantenservice niet de beste is dan heb je ook niet echt onderzoek gedaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madtraxx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04-09 22:21
KeesPimelmees schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 13:25:
Ik snap er geen zak van. Heb een handjevol keren contact gehad met Lynk en nergens last van... Gewoon vroeg in de ochtend bellen en heb nooit langer dan 10 minuten hoeven wachten. Kreeg zeker niet het antwoord wat ik dan wilde horen maar goed, de wereld draait dan ook niet om mij - Lynk & Co ook niet.

Genoeg dingen om te verbeteren, maar als je nu nog niet door had dat de klantenservice niet de beste is dan heb je ook niet echt onderzoek gedaan...
Weet je wat het gewoon is, als merk je volledige service orgaan enkel digitaal bereikbaar maken is gewoon erg tricky. Vooral als ze zelf de procedures niet snappen en de complete back-office gewoon een regelrechte puinhoop is.

Mijn Lynk (geleased via leasemij) zou volgens de ene contactpersoon gewoon zo naar de dealer moeten kunnen zonder aanmelding via Lynk. De volgende zegt dat het niet zo is, dan bel je de dealer ga je weer van het kastje naar de muur.....

Dat alles maakt het gewoon rete irritant, het is prima als je niets aan de hand hebt, maar als je een probleem hebt ben je gewoon aan de goden overgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jannesbeterams
KeesPimelmees schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 13:25:

Toen ik mijn Lynk bestelde waren er nauwelijks klachten he ;)

Heb er inmiddels al 20.000KM op zitten. Buiten dat om vind ik het persoonlijk van een onacceptabel niveau voor iets waar je 550 euro per maand voor betaald. Maar dat zal wel aan mij liggen. Hoop voor jou dat je nooit wat hebt aan de auto, zeker niet als je in het buitenland bent (als dat al kan als je je winterbanden wel al hebt gekregen).

Inmiddels iemand te pakken gekregen. De lijn was gewoon druk, met name vandaag gaf de man aan. Het vervangen van het slot en de sleutel gaat momenteel niet. Net als andere onderdelen is dit niet voorradig. Krijg een offerte, waarvan de vriendelijke man waarschuwde minimaal 1000 euro. Aj. Eigen schuld ;( Dit reken ik 100% mezelf toe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frenk32
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 07-01-2024
Heb ie de sleutel dringend nodig?
Anders zou ik wachten of ie komend jaar ergens opduikt ipv meteen volle mep betalen. Succes, heilige antonius aanroepen tijdens het zoeken wil ook wel eens werken haha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jannesbeterams
Frenk32 schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 13:52:
Heb ie de sleutel dringend nodig?
Anders zou ik wachten of ie komend jaar ergens opduikt ipv meteen volle mep betalen. Succes, heilige antonius aanroepen tijdens het zoeken wil ook wel eens werken haha.
Ja het is een leuke detective, met een scherp randje. Namelijk dat ik volgens mij nu niet verzekend ben. Althans, mocht hij gestolen worden dan ben ik enorm de dupe volgens mij.

Dat gezegd hebben is het wel een leuke ja. Hij moet thuis liggen, want anders kom je niet thuis. Neem nooit meer dan 1 sleutel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeesPimelmees
madtraxx schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 13:40:
[...]

Weet je wat het gewoon is, als merk je volledige service orgaan enkel digitaal bereikbaar maken is gewoon erg tricky. Vooral als ze zelf de procedures niet snappen en de complete back-office gewoon een regelrechte puinhoop is.

Mijn Lynk (geleased via leasemij) zou volgens de ene contactpersoon gewoon zo naar de dealer moeten kunnen zonder aanmelding via Lynk. De volgende zegt dat het niet zo is, dan bel je de dealer ga je weer van het kastje naar de muur.....

Dat alles maakt het gewoon rete irritant, het is prima als je niets aan de hand hebt, maar als je een probleem hebt ben je gewoon aan de goden overgeleverd.
100% mee eens! Het MOET beter. Maar is dat dan echt een dealbreaker voor jou bijvoorbeeld? Helemaal als je kijkt naar wat voor auto je krijgt voor het geld...
jannesbeterams schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 13:50:
[...]

Toen ik mijn Lynk bestelde waren er nauwelijks klachten he ;)

Heb er inmiddels al 20.000KM op zitten. Buiten dat om vind ik het persoonlijk van een onacceptabel niveau voor iets waar je 550 euro per maand voor betaald. Maar dat zal wel aan mij liggen. Hoop voor jou dat je nooit wat hebt aan de auto, zeker niet als je in het buitenland bent (als dat al kan als je je winterbanden wel al hebt gekregen).

Inmiddels iemand te pakken gekregen. De lijn was gewoon druk, met name vandaag gaf de man aan. Het vervangen van het slot en de sleutel gaat momenteel niet. Net als andere onderdelen is dit niet voorradig. Krijg een offerte, waarvan de vriendelijke man waarschuwde minimaal 1000 euro. Aj. Eigen schuld ;( Dit reken ik 100% mezelf toe.
Allereerst was het ook niet specifiek naar jou bedoeld, laat dat duidelijk zijn :) Daarnaast eens dat het gewoon niet lekker is om te ouwehoeren met je auto, helemaal als je er zelf niks aan kunt/mag doen. Ook heb ik de auto 1,5 maand dus wellicht niet een eerlijke vergelijking haha!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• madtraxx
KeesPimelmees schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 13:57:
[...]

100% mee eens! Het MOET beter. Maar is dat dan echt een dealbreaker voor jou bijvoorbeeld? Helemaal als je kijkt naar wat voor auto je krijgt voor het geld...

[...]

Allereerst was het ook niet specifiek naar jou bedoeld, laat dat duidelijk zijn :) Daarnaast eens dat het gewoon niet lekker is om te ouwehoeren met je auto, helemaal als je er zelf niks aan kunt/mag doen. Ook heb ik de auto 1,5 maand dus wellicht niet een eerlijke vergelijking haha!
Nou ja, dealbreker ik dacht geen hinder te ondervinden van het service orgaan omdat ik lease, dus het irriteert mij wel dik.....

Vooral als je echt wat aan de hand hebt, dan ook nog eens het complete onbegrip voor de "foutjes in de software en denkwijze" maakt het voor mij niet snel aannemelijk om mij nogmaals aan het merk te wagen.

Het lijkt ook wel of ze compleet niet luisteren naar de feedback uit de markt, dan heb je toch echt wel een enorm bord voor je kop als beginnend merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeesPimelmees
madtraxx schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 14:23:
[...]

Nou ja, dealbreker ik dacht geen hinder te ondervinden van het service orgaan omdat ik lease, dus het irriteert mij wel dik.....

Vooral als je echt wat aan de hand hebt, dan ook nog eens het complete onbegrip voor de "foutjes in de software en denkwijze" maakt het voor mij niet snel aannemelijk om mij nogmaals aan het merk te wagen.

Het lijkt ook wel of ze compleet niet luisteren naar de feedback uit de markt, dan heb je toch echt wel een enorm bord voor je kop als beginnend merk.
Vooral het niet luisteren naar de feedback is iets waar ik me aan stoor ja... Simpele dingen als OTA updates bijvoorbeeld (wat ze zelfs gewoon al vanaf het begin beloven), outdated navigatie & het niet kunnen voorverwarmen zonder ingeplugd te zijn... Allemaal standaard dingetjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madtraxx
KeesPimelmees schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 14:26:
[...]

Vooral het niet luisteren naar de feedback is iets waar ik me aan stoor ja... Simpele dingen als OTA updates bijvoorbeeld (wat ze zelfs gewoon al vanaf het begin beloven), outdated navigatie & het niet kunnen voorverwarmen zonder ingeplugd te zijn... Allemaal standaard dingetjes...
standaard audio volume bij instappen, een radio die je elke keer "aan" moet zetten

een achterruitenwisser die wist als er geen regen valt maar de regensensor functie staat aan....

Muten van het volume als je zonder gordel een stukje rijdt

Zo simpel te verhelpen dit, maar het lijkt wel of je tegen een muur aanl*lt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geer72
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-09-2024
madtraxx schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 14:37:
[...]

Muten van het volume als je zonder gordel een stukje rijdt
Het onmogelijk maken harder dan stapvoets te rijden als er geen gordel is ingeplugd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madtraxx
Geer72 schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 14:42:
[...]

Het onmogelijk maken harder dan stapvoets te rijden als er geen gordel is ingeplugd...
Zou ik prima vinden! ik rijd ook niet zonder gordel doorgaans maar als ik hem vanaf mijn huis naar de publieke paal breng (100 meter verderop) irriteer ik mij er wel aan dat als ik richting aangeef dit volledig gemute wordt doordat het gordel piepje geactiveerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

madtraxx schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 14:37:
[...]

een achterruitenwisser die wist als er geen regen valt maar de regensensor functie staat aan....
Voor zover ik weet alleen in reverse.. daarna gaat hij weer uit.
Achterwisser doet ook automatisch mee als de voorwisser aan staat en je achteruit rijdt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vurnen
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 12-12-2024
Wacht al 3 weken op een afspraak voor winterbanden in Rotterdam. Al drie keer telefonisch afgescheept met dat ze het gaan inplannen en dat ik wordt teruggebeld. Iemand tips?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• madtraxx
BPi schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 15:14:
[...]

Voor zover ik weet alleen in reverse.. daarna gaat hij weer uit.
Achterwisser doet ook automatisch mee als de voorwisser aan staat en je achteruit rijdt
klopt, maar als jij de functie automatisch achterruit wissen aan hebt staan, en je regensensor staat op automatisch zou hij natuurlijk nooit moeten wissen als er geen regen valt.

Het zou zo moeten werken:

if achterruit wissen automatisch = aan
and regensensor automatisch = aan
then wipe rear wiper if rain sensor detects rain, if not do nothing :-P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeesPimelmees
madtraxx schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 15:47:
[...]

klopt, maar als jij de functie automatisch achterruit wissen aan hebt staan, en je regensensor staat op automatisch zou hij natuurlijk nooit moeten wissen als er geen regen valt.

Het zou zo moeten werken:

if achterruit wissen automatisch = aan
and regensensor automatisch = aan
then wipe rear wiper if rain sensor detects rain, if not do nothing :-P
Er is alleen geen automatische functie voor de achterruitwisser. Je hebt interval en continue qua functie... Maar automatisch zou natuurlijk 20x beter (en in mijn ogen logischer) zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madtraxx
KeesPimelmees schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 15:49:
[...]

Er is alleen geen automatische functie voor de achterruitwisser. Je hebt interval en continue qua functie... Maar automatisch zou natuurlijk 20x beter (en in mijn ogen logischer) zijn.
inderdaad, en bij elke andere auto (VAG) werkt dit perfect op deze manier, en ook die hebben geen "auto" stand voor de achterruitenwisser.

edit; het is trouwens achterruit wissen automatisch bij achterruit rijden :-)

[ Voor 8% gewijzigd door madtraxx op 12-01-2023 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

vurnen schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 15:18:
Wacht al 3 weken op een afspraak voor winterbanden in Rotterdam. Al drie keer telefonisch afgescheept met dat ze het gaan inplannen en dat ik wordt teruggebeld. Iemand tips?
ik heb de factuur al binnen voor de winterbanden.
Gaat het om nieuwe banden? Dus eerste keer gebruiken. Dan hebben ze wellicht ook hiervoor leveringsproblemen. Het zou natuurlijk netjes zijn dat ze dit dan ook melden. Ze zitten er ook al sinds eind november onder, maar vorig jaar kwam de factuur pas in mei, toen ze er weer af waren. Er zit geen systeem in ;w

(ik wacht overigens al sinds januari 2022 op een nieuwe hoedenplank (of een vervanging van een afgebroken pinnetje van 20 cent) 8)7

[ Voor 0% gewijzigd door BPi op 12-01-2023 16:32 . Reden: januari 22 natuurlijk ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jb0
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 13-03-2023

Jb0

Heeft iemand het voorelkaar gekregen om je telefoon als sleutel te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vurnen
BPi schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 16:15:
[...]

ik heb de factuur al binnen voor de winterbanden.
Gaat het om nieuwe banden? Dus eerste keer gebruiken. Dan hebben ze wellicht ook hiervoor leveringsproblemen. Het zou natuurlijk netjes zijn dat ze dit dan ook melden. Ze zitten er ook al sinds eind november onder, maar vorig jaar kwam de factuur pas in mei, toen ze er weer af waren. Er zit geen systeem in ;w

(ik wacht overigens al sinds januari 2021 op een nieuwe hoedenplank (of een vervanging van een afgebroken pinnetje van 20 cent) 8)7
Dit is voor mij de tweede keer. Vorig jaar ging het soepeltjes. Leveringsproblemen? Hmm klinkt niet veelbelovend. Zit te denken om aan iemand die winterbanden heeft en niet nodig heeft te vragen om tijdelijk te ruilen tegen enige compensatie. Mag natuurlijk niet maar merken ze niks van?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oizo1981
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 22:20
Jb0 schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 16:16:
Heeft iemand het voorelkaar gekregen om je telefoon als sleutel te gebruiken?
Ja werkt hier in principe gewoon maar ik durf er niet op te vertrouwen aangezien de app er regelmatig uitligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jb0

Jb0

Oizo1981 schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 16:37:
[...]

Ja werkt hier in principe gewoon maar ik durf er niet op te vertrouwen aangezien de app er regelmatig uitligt.
Ik heb hem geactiveerd in de app maar krijg de auto echt alleen open via de app, ik was in de veronderstelling dat je hem gewoon kon openen met alleen je telefoon en niet via de app?

Ik neem sowieso altijd de sleutel mee maar je weet het maar nooit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
Jb0 schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 17:24:
[...]

Ik heb hem geactiveerd in de app maar krijg de auto echt alleen open via de app, ik was in de veronderstelling dat je hem gewoon kon openen met alleen je telefoon en niet via de app?

Ik neem sowieso altijd de sleutel mee maar je weet het maar nooit
Nee je moet altijd de app openen. Werkt via Bluetooth en niet via NFC. Het zou mooi zijn als Apple Car Key in de toekomst ondersteund zou worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juwlez
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09-09 13:51
Oizo1981 schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 16:37:
[...]

Idem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenk32
Ik heb een newmotion laadpaal 1-fase gekocht.
Ik heb een lege groep in meterkast met 16A zekering.

Ik ga een kabel naar buiten trekken tussen beiden aansluitpunten. Deze wil ik meteen toekomstbestendig laten zijn, dwz voor 3-fasen geschikt.

Ik zal een ymvk-as 4mm2 nemen. Maar, nu mijn vraag. 4 of 5 aders? Naast de aardemantel. 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberdj
Frenk32 schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 19:59:

Ik ga een kabel naar buiten trekken tussen beiden aansluitpunten. Deze wil ik meteen toekomstbestendig laten zijn, dwz voor 3-fasen geschikt.

Ik zal een ymvk-as 4mm2 nemen. Maar, nu mijn vraag. 4 of 5 aders? Naast de aardemantel. 😉
5 aders (waarvan 1 aardedraad)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Videopilot
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 28-08 16:01
Frenk32 schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 19:59:

4 Aders en een aardlitze die onder de mantel ligt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Technomancer
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 22-07 20:46
rhamstra schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 12:26:
[...]

Ik had een zelfde gesprek, uiteindelijk hebben ze de Lynk naar mij gebracht en de Volvo zelf bij Logicx ingeleverd. Nb dit was een nieuwe Lynk, mijn "oude" staat nog steeds ter reparatie bij een Volvo dealer, die ga ik niet meer terugzien.
Hopelijk gaat het bij mij dan ook zo! De vervangende Lynk die ik nu heb is van het nieuwe model en die rijdt echt nog een stuk lekkerder. Dus geef mij maar zo’n nieuwe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny_p
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-01 19:38
vurnen schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 16:31:
[...]

Dit is voor mij de tweede keer. Vorig jaar ging het soepeltjes. Leveringsproblemen? Hmm klinkt niet veelbelovend. Zit te denken om aan iemand die winterbanden heeft en niet nodig heeft te vragen om tijdelijk te ruilen tegen enige compensatie. Mag natuurlijk niet maar merken ze niks van?
Ik zou even je dealer contacten die ze destijds gewisseld heeft. Als ze daar nog opgeslagen liggen willen ze je mogelijk wel helpen. Zo ging het bij mij in ieder geval 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TissueAndLube
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 09-03-2024
cyberdj schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 21:45:
Vandaag weer het regelmatig terugkerende probleem. Accu helemaal leegereden, auto aan lader gezet, begint te laden, 5 uur later auto ophalen, blijkt dat ie na 2 uur weer gestopt is met laden. Kabel kan dan ook gewoon uit de paal gehaald worden en in de Vattenfall app staat dat de sessie inderdaad 3 uur geleden al bëindigd is.
*zucht*

Nu maar thuis aan de granny loader gehangen.. Mag ik nog eens 4 uur laden..

Meer mensen met dit issue?
Ergens denk ik dat het fout gaat tussen de auto en de communicatie met de paal / netwerk. Maar ik heb er regelmatig last van. Ik ben altijd verbaasd als het wel goed is gegaan. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9apG118UY4hTOmS0FmCryTLCnp0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/t7zXttn57fs1tqdRXItwVhw7.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 13% gewijzigd door TissueAndLube op 13-01-2023 06:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Buis07
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 11-09 08:14
Ik ben gisteren betrokken geweest bij een ongeval waardoor de linker portier totaal ontzet is.
Lynk@co heeft snel alles geregeld en vervangend vervoer geregeld. Tot nu toe alle lof voor LC

Nu kan ik nergens vinden hoelang ik recht heb op vervangend vervoer of heb ik dat niet?

Wie weet het en waar kan ik het vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryanirin
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Buis07 schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 08:19:
Ik ben gisteren betrokken geweest bij een ongeval waardoor de linker portier totaal ontzet is.
Lynk@co heeft snel alles geregeld en vervangend vervoer geregeld. Tot nu toe alle lof voor LC

Nu kan ik nergens vinden hoelang ik recht heb op vervangend vervoer of heb ik dat niet?

Volgens mij in de verzekeringsvoorwaarden van Allianz (even er van uitgaande dat je M2M hebt):
Hoofdstuk 14.4 van de AV verwijst hiernaar.
In de VV staat vermeld:
Vervangende auto na een ongeluk
Geldt deze verzekering voor een personenauto? En kunt u door
een ongeluk in Nederland niet meer verder rijden met deze
auto? Dan krijgt u een vervangende auto via Allianz Nederland
Hulpdienst. U krijgt de auto maximaal 5 werkdagen achtereen, en
de dag van het ongeluk telt mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Route-de-Soleil
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 05-03 07:12

5 dagen is standaard, maar Lynk is vrij makkelijk, ik heb zelf mijn vervangende Volvo 10 dagen gehouden zonder enige kosten, vraag een mail met bevestiging van Lynk dat er geen extra kosten zijn verbonden als je de vervangende auto langer in je bezit hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vurnen
donny_p schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 23:22:
[...]
Ik zou even je dealer contacten die ze destijds gewisseld heeft. Als ze daar nog opgeslagen liggen willen ze je mogelijk wel helpen. Zo ging het bij mij in ieder geval 😉
Had ik al gedaan, maar die sturen me door naar lynk co. Ik heb het idee dat iets hier niet helemaal goed gaat met de winterbanden. Mag je niet zelf winterbanden laten plaatsen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oizo1981

Je hebt bij M2M recht op vervangend vervoer zolang jouw eigen auto niet beschikbaar is. Er is geen maximum aantal dagen.
https://www.lynkco.com/nl.../mobility-courtesy-policy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
vurnen schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 09:53:
[...]

Had ik al gedaan, maar die sturen me door naar lynk co. Ik heb het idee dat iets hier niet helemaal goed gaat met de winterbanden. Mag je niet zelf winterbanden laten plaatsen?
Nee. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3W3o_n9TzlA0pxBKkdjO-7cMw8c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JQB1Vbs8ICgUPJLxvdcWoOG7.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
-

[ Voor 99% gewijzigd door Oizo1981 op 13-01-2023 09:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rdml
  • Laatst online: 17-08-2024
Heeft iemand een tip voor het borgen van de matten achterin. Deze glijden bij mij alle kanten op. En de kinderen altijd thuis laten is ook geen oplossing 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trangelang
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 16:34
Rdml schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 11:25:
Heeft iemand een tip voor het borgen van de matten achterin. Deze glijden bij mij alle kanten op. En de kinderen altijd thuis laten is ook geen oplossing 😉
Ik heb daar ook last van. Wellicht een antislip onderkleedmatje eerst onderleggen? Niet ideaal....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisKinneging
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 06-08 16:21
Oizo1981 schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 09:57:
[...]

Je hebt bij M2M recht op vervangend vervoer zolang jouw eigen auto niet beschikbaar is. Er is geen maximum aantal dagen.
Klopt, ik rijd inmiddels al 2,5 maanden in en vervangend voertuig....

Duurt wel erg lang bij de garage. Onderdelen zijn niet altijd op voorraad en levering ervan schiet ook niet op. Weet iemand hoe het zit met vervangend vervoer en winterbanden? Ik ga binnenkort naar Oostenrijk en ik heb het idee dat mijn Lynk dan nog niet terug is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iSchel
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 12-09 18:31
Rdml schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 11:25:
Dubbelzijdig plakband?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

trangelang schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 12:07:
[...]

Ik heb daar ook last van. Wellicht een antislip onderkleedmatje eerst onderleggen? Niet ideaal....
Leg er een andere (op maat) mattenset in, met achterin een mat die over over de tunnel doorloopt.
Zie de mattendiscussie in dit topic ergens een jaar geleden.

Is van Mattenloods en meerdere forummers hebben de matten daar gekocht en ze zijn opgemeten in een auto van een forummer: https://www.mattenloods.n...remium-velours-automatten
Ook rubber wintermatten!

[ Voor 23% gewijzigd door BPi op 13-01-2023 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TissueAndLube
Tesla heeft vandaag zijn prijs verlaagd naar 44,490 euro en overweeg mijn Lynk na ruim een jaar op te zeggen. 1 van de redenen is dat ik simpelweg teveel KM rij ( 30.000) waardoor de Lynk een stuk duurder is dan de 550 die we nu betalen. Komt bovenop dat ik verwacht dat de prijs van het maandabonnement spoedig wederom omhoog zal gaan. Als je de tesla zonder opties neemt kom je nog in aanmerking voor subsidie. Iemand een reden om het wel / niet te doen?

https://nl.pepper.com/share-deal-from-app/264990

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lamaka
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 02-09 19:32
TissueAndLube schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 13:40:
Tesla heeft vandaag zijn prijs verlaagd naar 44,490 euro en overweeg mijn Lynk na ruim een jaar op te zeggen. 1 van de redenen is dat ik simpelweg teveel KM rij ( 30.000) waardoor de Lynk een stuk duurder is dan de 550 die we nu betalen. Komt bovenop dat ik verwacht dat de prijs van het maandabonnement spoedig wederom omhoog zal gaan. Als je de tesla zonder opties neemt kom je nog in aanmerking voor subsidie. Iemand een reden om het wel / niet te doen?

https://nl.pepper.com/share-deal-from-app/264990
Ik vroeg dat ook recent hier op het forum. Toen was ik met name benieuwd of iemand keek naar een tweedehands koop alternatief..
zelf had ik altijd een Tesla als alternatief op mijn lijstje staan. Met deze prijsverlaging is de Tesla model 3 goedkoper bij aanschaf (inclusief subsidie) dan de Lynk kopen. Zou het ook goedkoper uitpakken dan de maandelijkse 550 euro? (“Onderaan de streep”)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Route-de-Soleil
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 05-03 07:12
BPi schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 13:00:
[...]

Leg er een andere (op maat) mattenset in, met achterin een mat die over over de tunnel doorloopt.
Zie de mattendiscussie in dit topic ergens een jaar geleden.

Is van Mattenloods en meerdere forummers hebben de matten daar gekocht en ze zijn opgemeten in een auto van een forummer: https://www.mattenloods.n...remium-velours-automatten
Ook rubber wintermatten!
Ben ik de enige die denk ik zal wel gek zijn om een set op eigen kosten te bestellen? Heb een paar maanden geleden nog dubbelzijdig plakband gekocht, heeft niet geholpen...
Het blijft een huurauto voor de meeste......
Ik bedoel, je moet er uiteraard een goede huisvader voor zijn maar als de boel blijft schuiven, dont blame me....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

Route-de-Soleil schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 14:09:
[...]

Ben ik de enige die denk ik zal wel gek zijn om een set op eigen kosten te bestellen? Heb een paar maanden geleden nog dubbelzijdig plakband gekocht, heeft niet geholpen...
Het blijft een huurauto voor de meeste......
Ik bedoel, je moet er uiteraard een goede huisvader voor zijn maar als de boel blijft schuiven, dont blame me....
Ze zijn van betere kwaliteit. Ik heb voor eigen auto's ook wel wintermatten gekocht en luxere stoffen. Auto weg, dan matten los verkopen. Voor mij niet zoveel verschil tussen eigen of langtijdelijk eigen auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BPi

BPi

Lamaka schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 13:59:
[...]

Ik vroeg dat ook recent hier op het forum. Toen was ik met name benieuwd of iemand keek naar een tweedehands koop alternatief..
zelf had ik altijd een Tesla als alternatief op mijn lijstje staan. Met deze prijsverlaging is de Tesla model 3 goedkoper bij aanschaf (inclusief subsidie) dan de Lynk kopen. Zou het ook goedkoper uitpakken dan de maandelijkse 550 euro? (“Onderaan de streep”)
Ik denk dat het erg afhankelijk is van de financieringsvorm. Heb je het geld met een laagje stof op de bank of moet je het gaan lenen tegen 5 tot 9 procent? Of wordt het private lease? (ook bij gebruikt mogelijk?).

In het buitenland zie ik wel eens percentages van 1,99 (Zweden en Duitsland) bij het kopen van een nieuwe auto. Dan zal het misschien wel voordeliger kunnen uitvallen dan private lease.

Ipv Testa zijn er toch veel nieuwe alternatieven? BYD Otto, MG 4, Jeep Avenger, Renault Megane.

Als je rekent met 550 per maand voor de Lynk, 40 pm voor trekhaak, 150 pm voor extra km's, 350 per jaar voor winterbanden. Dat komt op (740 x 12)+350 = 9.230 per jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TissueAndLube
Lamaka schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 13:59:
[...]

Ik heb voor nu even geen tijd meer maar bekijk onderstaande foto even met een snelle berekening. Mocht ik iets missen voor nu hoor ik het graag.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bepnF-CrgZrwI4UgajR-5HJdTJ8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/17MzaJnaa30wQXSsc41rLgUg.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TissueAndLube
Vergeet niet dat de benzineprijzen op korte termijn weer omhoog gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lamaka
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 02-09 19:32
TissueAndLube schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 14:27:
[...]

Ik heb voor nu even geen tijd meer maar bekijk onderstaande foto even met een snelle berekening. Mocht ik iets missen voor nu hoor ik het graag.

[Afbeelding]
Het is natuurlijk erg afhankelijk van je persoonlijke situatie, maar mooi overzicht!
Overzicht dat ik maakte:

Model 3
43k Aanschaf (subsidie meegerekend, contante aanschaf)
12k Inschatting verzekering, wegenbelasting na 2024, en onderhoudskosten over 5jr
55k totale kosten over 5jr
20k restwaarde na 5jr
35k netto kosten over 5jr

Lynk
34,5k - 575 euro per maand, gemiddeld over 5jr (geen extra km’s of andere kosten, wel eventuele prijsverhoging meegenomen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YorinVonder
  • Laatst online: 19-01 16:31
Lamaka schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 14:50:
[...]

Het is natuurlijk erg afhankelijk van je persoonlijke situatie, maar mooi overzicht!
Overzicht dat ik maakte:

Model 3
12k Inschatting verzekering, wegenbelasting na 2024, en onderhoudskosten over 5jr
20k restwaarde na 5jr

Lynk
34,5k - 575 euro per maand, gemiddeld over 5jr (geen extra km’s of andere kosten, wel eventuele prijsverhoging meegenomen)
Ik denk wel dat je meer restwaarde overhoudt dan 20K.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildcheese
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-07 19:16
[...]

Overzicht dat ik maakte:

Model 3
20k restwaarde na 5jr

Lynk
Vlgs mij is die restwaarde van een Tesla wel wat hoger. Ik ga sws stoppen met de Lynk, voornamelijk vanwege de verzekeringen. Het blijft vreemd dat als je op vakantie gaat dat anderen alleen na een lastig en vaak niet werkende huur constructie in je auto kunnen rijden. Oplossing zou simpel kunnen zijn, als de hoofdhuurder in de auto zit dan is die verzekerd. Dat is echter na een jaar nog steeds niet ingevoerd dus voor mij de reden om een alternatief te gaan zoeken. Daarnaast telt de slechte service ook mee.

Ik wou eerst de Lynk kopen, maar nu die 45K kost is dat niet meer interessant...het blijft een goedkope Chinese huurauto, en je zit nog steeds vast aan die slechte service. Met deze nieuwe prijs is de Tesla 3 ook zeker een optie geworden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moto Racer
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 07-09 21:01
De model Y is ook nog eens 46.990. helaas net boven de subsidie regeling volgens mijn van 45.000

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• claudior
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-09 20:26
wildcheese schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 15:20:
[...]
Ik wou eerst de Lynk kopen, maar nu die 45K kost is dat niet meer interessant...het blijft een goedkope Chinese huurauto, en je zit nog steeds vast aan die slechte service. Met deze nieuwe prijs is de Tesla 3 ook zeker een optie geworden!
Goedkope Chinese huurauto? Ik ben net overgestapt van een model 3 naar een O1. De O1 is gewoon premium qua comfort en afwerking. De Tesla voelt echt als een goedkoop blik aan.

Verder wel eens hoor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12-09 13:42
wildcheese schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 15:20:
[...]

Vlgs mij is die restwaarde van een Tesla wel wat hoger. Ik ga sws stoppen met de Lynk, voornamelijk vanwege de verzekeringen. Het blijft vreemd dat als je op vakantie gaat dat anderen alleen na een lastig en vaak niet werkende huur constructie in je auto kunnen rijden. Oplossing zou simpel kunnen zijn, als de hoofdhuurder in de auto zit dan is die verzekerd. Dat is echter na een jaar nog steeds niet ingevoerd dus voor mij de reden om een alternatief te gaan zoeken. Daarnaast telt de slechte service ook mee.

Ik lees dit met veel interesse, blijf ook twijfelen of ik niet gewoon een auto moet kopen... Mijn Lynk nu heb ik voornamelijk omdat ik een caravan heb, en ik dus 3/4 keer per jaar 1600kg door Europa moet trekken.

Dan is de Lynk eigenlijk de enige betaalbare optie waarbij je 90% van het jaar elektrisch rijdt, en in de vakanties toch alle kanten op kan...

Iemand een beter idee? Enkel voor de vakanties een goede trekauto huren is nauwelijks te doen of onbetaalbaar...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildcheese
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-07 19:16
claudior schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 15:29:
[...]

Goedkope Chinese huurauto? Ik ben net overgestapt van een model 3 naar een O1. De O1 is gewoon premium qua comfort en afwerking. De Tesla voelt echt als een goedkoop blik aan.

Verder wel eens hoor.
Het is een goedkope Chinese huurauto - ik zeg niet dat ie ook zo voelt of rijdt ;). Vind kwa auto idd alles premium, maar de app is dan weer volledig crap. Dan kan je meer klanten dan verwacht als argument gebruiken, maar voor de app gaat dat niet op lijkt me zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

Martijn schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 15:29:
[...]

Ik lees dit met veel interesse, blijf ook twijfelen of ik niet gewoon een auto moet kopen... Mijn Lynk nu heb ik voornamelijk omdat ik een caravan heb, en ik dus 3/4 keer per jaar 1600kg door Europa moet trekken.

Dan is de Lynk eigenlijk de enige betaalbare optie waarbij je 90% van het jaar elektrisch rijdt, en in de vakanties toch alle kanten op kan...

Iemand een beter idee? Enkel voor de vakanties een goede trekauto huren is nauwelijks te doen of onbetaalbaar...
Kijken of er een Lynk in je buurt staat waar je goede afspraken voor huur over kunt maken? Elektrisch gaan rijden en voor de vakanties de Lynk huren, (met als backup de fysieke sleutel mee!). Misschien kun je dan jouw auto aan die persoon verhuren (mits de verzekering het toestaat). via een verhuurplatform. Win win?

Hier gaat door veranderende vakantieplannen de caravan weg, dus dat geeft nieuwe mogelijkheden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rhamstra
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12-09 10:49
DennisKinneging schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 12:38:
[...]

Klopt, ik rijd inmiddels al 2,5 maanden in en vervangend voertuig....

Duurt wel erg lang bij de garage. Onderdelen zijn niet altijd op voorraad en levering ervan schiet ook niet op. Weet iemand hoe het zit met vervangend vervoer en winterbanden? Ik ga binnenkort naar Oostenrijk en ik heb het idee dat mijn Lynk dan nog niet terug is...
Eens, ik heb 7 maanden vervangend vervoer gehad. Ze plaatsen geen winterbanden op je vervangend vervoer, bij mij werd de optie aangeboden om dan een andere vervangende auto te krijgen waar wel winterbanden op zitten ;) Tip, bel even met Logicx om te vragen wat voor auto's ze beschikbaar hebben, anders wordt je wellicht onbedoeld gedowngrade of positief gezien wellicht kun je nog een upgrade krijgen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HBV
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 09-06-2024

HBV

GijsZePa schreef op maandag 9 januari 2023 @ 09:17:
Zo..

Problemen met onterechte aanmaning.

Ik heb ze gebeld. Kreeg terugbel bevestiging. Niet gebeurd.
Ik heb ze meerdere keren gemaild op 2 verschillende emailadressen. Geen reactie.
Ik heb het webformulier geprobeerd. Geen reactie..

Het gaat natuurlijk maar om een auto van 43K, dus ik begrijp dat ik niet heel belangrijk ben... #@@#*^@#$

Ben zeer tevreden over de auto, maar wat een ongelooflijk slechte service zeg.
Hoe herkenbaar.... Bij ons inmiddels al 2x voorgekomen, ondanks ruim voldoende saldo op creditcard. Meest irritant is dat het je ongelooflijk veel tijd kost om e.e.a. weer recht te trekken (want de aanmaningen blijven anders binnenstromen). Als ik alle uren vergoed zou krijgen die ik heb gespendeerd (wachtend) aan de telefoon en aan het schrijven van e-mails, zou ik een 2e L&C kunnen rijden 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TissueAndLube
[...]

Overzicht dat ik maakte:

Model 3
20k restwaarde na 5jr

Lynk
Ik denk dat je met de inschatting voor verzekeringen etc. echt te hoog zit en met de restwaarde net iets te laag. Enfin, het blijft een schatting. Ik denk echt dat Lynk er op korte termijn 100 euro bovenop gooit en de gereden km prijs verhoogd van 0,15 cent naar geen idee. Het is simpelweg ook niet marktconform en er is geen bedrijf dat (meer) winst maken achterwege laat. Kortom, gezien de kilometers die ik rij ( ongeveer 30.000) is de tesla gewoon goedkoper. In achtnemend dat ik ook gratis kan laden op mijn werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBV
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 09-06-2024

HBV

Oizo1981 schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 09:57:
[...]

Onze auto werd op vrijdagavond afgesleept, waarbij de opsleepwagen een vervangende auto achterliet. Verder kon hij me niks vertellen, moest alleen mijn emailadres invullen op z'n telefoon zodat ik een inleverbewijs zou krijgen. In de email die ik even later van Logicx Mobiliteit ontving stond echter dat ik de leenwagen uiterlijk na 5 dagen moest inleveren, en "Het is mogelijk om de vervangauto voor eigen rekening door te huren."

Vervelende was wel dat de sleepdienst onze auto op vrijdagavond eerst naar zijn verzamelpunt had gebracht, en er pas op maandagmiddag mee naar de Volvodealer reed. Bellen met L&C had uiteraard weer geen enkele zin... Gelukkig heeft de Volvodealer (die ook aangaf zijn buik vol te hebben van het beroerde contact met L&C) alles geregeld, incl. het contact met Logicx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
TissueAndLube schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 16:29:
[...]

Ik denk echt dat Lynk er op korte termijn 100 euro bovenop gooit en de gereden km prijs verhoogd van 0,15 cent naar geen idee.
Is per 1 januari al € 0,16 per km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
HBV schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 16:39:
[...]

Onze auto werd op vrijdagavond afgesleept, waarbij de opsleepwagen een vervangende auto achterliet. Verder kon hij me niks vertellen, moest alleen mijn emailadres invullen op z'n telefoon zodat ik een inleverbewijs zou krijgen. In de email die ik even later van Logicx Mobiliteit ontving stond echter dat ik de leenwagen uiterlijk na 5 dagen moest inleveren, en "Het is mogelijk om de vervangauto voor eigen rekening door te huren."

Vervelende was wel dat de sleepdienst onze auto op vrijdagavond eerst naar zijn verzamelpunt had gebracht, en er pas op maandagmiddag mee naar de Volvodealer reed. Bellen met L&C had uiteraard weer geen enkele zin... Gelukkig heeft de Volvodealer (die ook aangaf zijn buik vol te hebben van het beroerde contact met L&C) alles geregeld, incl. het contact met Logicx.
Die 5 dagen is de standaard bij Logicx. In de meeste gevallen houd je dezelfde leenauto en betaalt L&C aan Logicx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
Oizo1981 schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 16:52:
[...]

Die 5 dagen is de standaard bij Logicx. In de meeste gevallen houd je dezelfde leenauto en betaalt L&C aan Logicx.
Ja, "voor eigen rekening" is in ons geval (M2M) natuurlijk "voor rekening van Lynk & Co"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 12-09 13:49

ChUcKiE

Dus........

TissueAndLube schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 16:29:
[...]

Ik denk dat je met de inschatting voor verzekeringen etc. echt te hoog zit en met de restwaarde net iets te laag. Enfin, het blijft een schatting. Ik denk echt dat Lynk er op korte termijn 100 euro bovenop gooit en de gereden km prijs verhoogd van 0,15 cent naar geen idee. Het is simpelweg ook niet marktconform en er is geen bedrijf dat (meer) winst maken achterwege laat. Kortom, gezien de kilometers die ik rij ( ongeveer 30.000) is de tesla gewoon goedkoper. In achtnemend dat ik ook gratis kan laden op mijn werk.
Niet te vergelijken natuurlijk met een model 3, maar een MG4 komt voor mij nu ook meer naar de voorgrond na de laatste prijsverhoging van de O1. Zeker nu er eeer subsidie gegeven wordt.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TissueAndLube
ChUcKiE schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 17:25:
[...]

Niet te vergelijken natuurlijk met een model 3, maar een MG4 komt voor mij nu ook meer naar de voorgrond na de laatste prijsverhoging van de O1. Zeker nu er eeer subsidie gegeven wordt.
Ook een mooi alternatief! Ga ik ook nog even naar kijken. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TissueAndLube
Oizo1981 schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 16:51:
[...]

Is per 1 januari al € 0,16 per km.
Oh, dat had ik gemist. Naja, daar ga je al :). Het is elke keer een beetje erbij. Eerst een verhoging van 50 euro wat allemaal wel meevalt hoor maar het loopt al gauw op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

TissueAndLube schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 17:49:
[...]

Ook een mooi alternatief! Ga ik ook nog even naar kijken. Thanks!
En de BYD Atto 3? Tja de naam... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TissueAndLube
BPi schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 18:51:
[...]

En de BYD Atto 3? Tja de naam... 8)7
Die is dan weer duurder dan de Tesla, Dan is de keuze weer snel gemaakt ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12-09 13:42
BPi schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 15:45:
[...]

Kijken of er een Lynk in je buurt staat waar je goede afspraken voor huur over kunt maken? Elektrisch gaan rijden en voor de vakanties de Lynk huren, (met als backup de fysieke sleutel mee!). Misschien kun je dan jouw auto aan die persoon verhuren (mits de verzekering het toestaat). via een verhuurplatform. Win win?

Hier gaat door veranderende vakantieplannen de caravan weg, dus dat geeft nieuwe mogelijkheden.
Dank voor je suggestie maar ik ga mijn vakantie niet ophangen aan de crappy huur functionaliteit van Lynk… ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

Martijn schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 23:36:
[...]

Dank voor je suggestie maar ik ga mijn vakantie niet ophangen aan de crappy huur functionaliteit van Lynk… ;)
Snap ik. Eenmalig is dan ook nog weer anders dan dat je al weet dat dit voor 3 a 4x per jaar zal zijn.

Nu bedenk ik mij...
Mijn auto is van ca. 18 tm 26 februari te huur (Breda). Voorzien van winterbanden, trekhaak en milieusticker voor Duitsland.
Daarbij zijn optioneel dakdragers, fietsendrager (op trekhaak of dak) of motortrailer mee te huren.
Heb je interesse? Neem even contact op. :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jannesbeterams
BPi schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 08:54:
[...]

Snap ik. Eenmalig is dan ook nog weer anders dan dat je al weet dat dit voor 3 a 4x per jaar zal zijn.

Nu bedenk ik mij...
Mijn auto is van ca. 18 tm 26 februari te huur (Breda). Voorzien van winterbanden, trekhaak en milieusticker voor Duitsland.
Daarbij zijn optioneel dakdragers, fietsendrager (op trekhaak of dak) of motortrailer mee te huren.
Heb je interesse? Neem even contact op. :w
Pm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

TissueAndLube schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 20:03:
[...]

Die is dan weer duurder dan de Tesla, Dan is de keuze weer snel gemaakt ;).
Wel erg jammer dat de dure trekhaak, alleen leverbaar bij eerste levering, zorgt dat de auto niet onder de 45k grens blijft. Dus geen 2950 subsidie.
Of is dit een fout en zou een trekhaak niet bij de fiscale waarde moeten horen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenk32
Sluit het panaramoscherm altijd bij afsluiten auto?
Kan geen instelling vinden dat het open blijft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KeesPimelmees
Frenk32 schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 11:03:
Nee, alleen bij lang vergrendelen indrukken op je sleutel of het lang aanraken van de deurhendel om de auto af te sluiten. Kort drukken / aanraken zou het niet moeten sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenk32
KeesPimelmees schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 11:04:
[...]

Nee, alleen bij lang vergrendelen indrukken op je sleutel of het lang aanraken van de deurhendel om de auto af te sluiten. Kort drukken / aanraken zou het zonnescherm niet moeten sluiten.
Bedankt. Bij mij sluit het standaard. Altijd. Ga resetten.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cEgMJsp8f55x-1OCQcRXwCimniA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/sV42jwYVBL5YozRbS0dVOZUL.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 32% gewijzigd door Frenk32 op 14-01-2023 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
Frenk32 schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 11:31:
[...]

Bedankt. Bij mij sluit het standaard. Altijd.
Gaat hem om het dakraam zelf of dat scherm? Dat scherm kan je instellen, dat ie dicht gaat bij vergrendelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
Frenk32 schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 11:03:
Er is een instelling dat het zonnescherm sluit bij parkeren. Die staat standaard aan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y3UQvumJPveFAnlQSJm694oOkC0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TnKLFcJolEuCWtyZHaLwvnpk.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 43% gewijzigd door Oizo1981 op 14-01-2023 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenk32
Oizo1981 schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 11:52:
[...]

Er is een instelling dat het zonnescherm sluit bij parkeren. Die staat standaard aan.

[Afbeelding]
Dat staat uit : te weten dat ie enkel kan sluiten als dakraam gesloten is. Maar dat is dus niet wat ik ervaar. Het zonnescherm gaat steeds dicht.

[ Voor 4% gewijzigd door Frenk32 op 14-01-2023 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
Frenk32 schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 13:17:
[...]

Dat staat uit dat ie enkel kan sluiten als dakraam gesloten is staat er dus niet wat ik ervaar, toch?
Wat ervaar je dan precies want dat is mij niet duidelijk? Gaat het om het panorama
dak zelf of het zonnescherm? Het panoramadak gaat niet automatisch dicht bij het sluiten van de auto en dat kun je ook niet instellen. Dat moet je dus handmatig dichtdoen of door de deurklink of sleutel lang ingedrukt te houden.
Het zonnescherm kun je instellen of dat automatisch sluit bij parkeren of open blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenk32
Oizo1981 schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 13:28:
[...]

Wat ervaar je dan precies want dat is mij niet duidelijk? Gaat het om het panorama
dak zelf of het zonnescherm? Het panoramadak gaat niet automatisch dicht bij het sluiten van de auto en dat kun je ook niet instellen. Dat moet je dus handmatig dichtdoen of door de deurklink of sleutel lang ingedrukt te houden.
Het zonnescherm kun je instellen of dat automatisch sluit bij parkeren of open blijft.
Het zonnescherm sluit automatisch bij afsluiten van de Lynk. 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TissueAndLube
Frenk32 schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 13:17:
[...]

Dat staat uit : te weten dat ie enkel kan sluiten als dakraam gesloten is. Maar dat is dus niet wat ik ervaar. Het zonnescherm gaat steeds dicht.
Ik heb dit ook sinds kort, voorheen deed mijn auto dit niet. En ja, het staat uit bij instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenk32
TissueAndLube schreef op zondag 15 januari 2023 @ 01:38:
[...]

Ik heb dit ook sinds kort, voorheen deed mijn auto dit niet. En ja, het staat uit bij instellingen.
Bij mij idem. Maar ik heb de knop 10 sec naar voren ingedrukt gehouden en nu blijft het scherm weer open bij afsluiten auto. Reset heeft gewerkt. 👌🏼

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:26
https://sneeuwkettingenwe...snovit-sno-4x4-410-384855

Even een check, wil deze kopen voor de wintersport volgende week. Bandenmaat is 235 / 45 / r 20. Prima koop lijkt mij of niet?

[ Voor 5% gewijzigd door Wackmack op 15-01-2023 18:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hollanda
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-08 16:15
Even de search gebruiken in dit topic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cyberdj
Wackmack schreef op zondag 15 januari 2023 @ 18:41:

Even een check, wil deze kopen voor de wintersport volgende week. Bandenmaat is 235 / 45 / r 20. Prima koop lijkt mij of niet?
Al vaak hier be/genoemd, kettingen die achter het wiel komen beschadigen de wielkast (en de velg). Het enige dat kan is een loopvlakketting of sneeuwsokken (bijna nergens toegestaan als vervanger van een sneeuwketting).

Kortom: getoonde ketting zeker niet gebruiken!

Wel geschikt is bijvoorbeeld de RUD Centrax N894 (kosten om en nabij de 400 euro) Zoek even op internet, ze zijn ook op diverse plaatsen te huur voor zo’n 100 euro per week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:26
cyberdj schreef op zondag 15 januari 2023 @ 20:11:
[...]

Al vaak hier be/genoemd, kettingen die achter het wiel komen beschadigen de wielkast (en de velg). Het enige dat kan is een loopvlakketting of sneeuwsokken (bijna nergens toegestaan als vervanger van een sneeuwketting).

Kortom: getoonde ketting zeker niet gebruiken!

Wel geschikt is bijvoorbeeld de RUD Centrax N894 (kosten om en nabij de 400 euro) Zoek even op internet, ze zijn ook op diverse plaatsen te huur voor zo’n 100 euro per week.
Aha! Toch goed voor het checken. Had een ticket ingeschoten bij Lynk en Co maar helaas nog niks gehoord. Ga deze huren, dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozzzzke
  • Laatst online: 17-08 14:10
Kan iemand me wat tips geven bij het half automatisch inparkeren.
Ik loop behoorlijk te hannesen op straat in de zin van; een paar keer heen en weer moeten rijden.
Meermaals langs een rij autos rijden met je knipperlicht aan is wat ongemakkelijk.
Lynkie herkent niet de plek die ik wil. Vanavond wilde hij ineens haaks parkeren ipv wat de plek was; parallel.

Hoe ver (hoeveel autos bv) voor een parkeerplek activeer je de functie?
Wat is jullie strategie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jb0

Jb0

Is het normaal dat je dit logo ziet als
je moet tanken (23%)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aHRgSPsYPIhXnObUNU677o7oLjM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/qxn7JKZvCHvAqAOvQF1WeUtK.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oizo1981
Jb0 schreef op maandag 16 januari 2023 @ 06:04:
je moet tanken (23%)
[Afbeelding]
Ja

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• donny_p
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-01 19:38
Wackmack schreef op zondag 15 januari 2023 @ 18:41:

Ik heb wel zo’n set gekocht voor een paar tientjes. In meer dan twintig jaar wintersport 1x kettingen moeten gebruiken, dus die gok neem ik maar. Meerdere auto’s heb ik ik weer weggedaan met nieuwe kettingen erbij ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BPi

BPi

Jb0 schreef op maandag 16 januari 2023 @ 06:04:
je moet tanken (23%)
[Afbeelding]
In de app?
op scherm van auto staat deze wel als je bereik onder de 100 km gaat. Dat kan inderdaad rond de 23% zijn bij hoog verbruik.
Mozzzzke schreef op zondag 15 januari 2023 @ 21:46:
Kan iemand me wat tips geven bij het half automatisch inparkeren.
Ik loop behoorlijk te hannesen op straat in de zin van; een paar keer heen en weer moeten rijden.
Meermaals langs een rij autos rijden met je knipperlicht aan is wat ongemakkelijk.
Lynkie herkent niet de plek die ik wil. Vanavond wilde hij ineens haaks parkeren ipv wat de plek was; parallel.

Hoe ver (hoeveel autos bv) voor een parkeerplek activeer je de functie?
Wat is jullie strategie?
Herkenbaar. Mijn oplossing is: niet gebruiken. Dwars parkeren deed hij ook tijdens mijn proefrit. En dan gewoon stoeprand op en plantsoen in 8)7 We hebben de auto toen maar even zijn gang laten gaan
_O-
Pagina: 1 ... 98 ... 181 Laatste

Let op:
Voor updates rondom leverdatums, bestellingen, etc. is er een apart topic: Het grote Lynk & Co 01 bestellingen topic.

Voor vragen over abonementen, zoals het opzeggen of overnemen daarvan, kan men hier terecht:
Het Lynk & Co Abonnement en overname Topic

Volgende onderwerpen moeten ook elders besproken worden:

Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.