• oldostofjas
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 23:32
donny_p schreef op maandag 16 januari 2023 @ 07:34:
[...]

Ik heb wel zo’n set gekocht voor een paar tientjes. In meer dan twintig jaar wintersport 1x kettingen moeten gebruiken, dus die gok neem ik maar. Meerdere auto’s heb ik ik weer weggedaan met nieuwe kettingen erbij ;)
Ik ga het ook doen. De kans dat je ze nodig hebt is zo klein...

• Oizo1981
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 06:31
Mozzzzke schreef op zondag 15 januari 2023 @ 21:46:
Kan iemand me wat tips geven bij het half automatisch inparkeren.
Ik loop behoorlijk te hannesen op straat in de zin van; een paar keer heen en weer moeten rijden.
Meermaals langs een rij autos rijden met je knipperlicht aan is wat ongemakkelijk.
Lynkie herkent niet de plek die ik wil. Vanavond wilde hij ineens haaks parkeren ipv wat de plek was; parallel.

Hoe ver (hoeveel autos bv) voor een parkeerplek activeer je de functie?
Wat is jullie strategie?
Bij mij werkt het prima en ik gebruik het zo af en toe. Tip: rustig voorbij het vrije vak rijden met knipperlicht aan. Goed de instructies opvolgen en vooral zelf gedoseerd remmen en gas geven (niet te hard).

• cyberdj
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19:59
BPi schreef op maandag 16 januari 2023 @ 07:37:
[...]

Herkenbaar. Mijn oplossing is: niet gebruiken. Dwars parkeren deed hij ook tijdens mijn proefrit. En dan gewoon stoeprand op en plantsoen in 8)7 We hebben de auto toen maar even zijn gang laten gaan
_O-
Die is goed, die gebruik ik als excuus voor de krassen op mijn velgen 😀
”ik liet hem automatisch inparkeren en toen schraapte ie langs de stoeprand 😂”

• Harbinger
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20:18
cyberdj schreef op zondag 15 januari 2023 @ 20:11:
[...]

Al vaak hier be/genoemd, kettingen die achter het wiel komen beschadigen de wielkast (en de velg). Het enige dat kan is een loopvlakketting of sneeuwsokken (bijna nergens toegestaan als vervanger van een sneeuwketting).

Kortom: getoonde ketting zeker niet gebruiken!

Wel geschikt is bijvoorbeeld de RUD Centrax N894 (kosten om en nabij de 400 euro) Zoek even op internet, ze zijn ook op diverse plaatsen te huur voor zo’n 100 euro per week.
Ik heb 18" velgen met winterbanden gemonteerd; dan zou het voor de velg geen probleem moeten zijn. Los daarvan, hoezo kan de wielkast beschadigen? De Lynk is toch niet zo'n afwijkende auto in die zin? Of zie ik dat verkeerd?

• cyberdj
Harbinger schreef op maandag 16 januari 2023 @ 11:01:
[...]

Ik heb 18" velgen met winterbanden gemonteerd; dan zou het voor de velg geen probleem moeten zijn. Los daarvan, hoezo kan de wielkast beschadigen? De Lynk is toch niet zo'n afwijkende auto in die zin? Of zie ik dat verkeerd?
Er zijn meerdere auto’s die weinig ruimte in de wielkast hebben en waarvoor geadviseerd wordt om geen kettingen te nemen die achter het wiel komen (of bijv maar 9mm schakels hebben).
Als het goed is maakt het niet uit of je 18” of 20” hebt, de afmeting van het wiel is ala het goed is hetzelfde (anders zou je snelheidsmeter afwijkingen vertonen). De RUD kettingen passen daarom zowel op de 20” als de 18” (heb zelf ook een 18” winterset overigens).

Maar zoals anderen ook al aangaven is een kerting misschien niet nodig. In Frankrijk volstaat een winterband met 3 peaks symbool. Ketting kan soms handig zijn (vlak na sneeuwval of voor het laatste stuk naar je accomodatie), maar ik gebruik ze liever ook niet 😉

• cyberdj
Hier nog een artikel met wat achtergrond info:
https://www.vaartland.nl/...eten-over-sneeuwkettingen

In de L&C manual staat vermeld dat je alleen sneeuwsokken mag gebruiken.

• syjq8ak
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 03-02 06:02
syjq8ak schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 16:35:
Helaas net een uur stilgestaan, na de wasstraat even uitzuigen van binnen en de Lynk wilde niet meer starten, error: "engine restart not possible"
Gelijk Customer care van Lynk gebeld, en deze heeft mij doorgezet telefonisch naar de technische support van Lynk, ondertussen na een half uur deed de auto het ineens weer.
Maar ik heb de telefoon gewoon laten overgaan en na 40 min, support aan de lijn gehad case aangemaakt en hij wordt opgehaald door Volvo voor controle, ik ben benieuwd hoe lang dit gaat duren.
Na de ellende afgelopen zomer in Frankrijk, ben ik benieuwd hoe lang dit gaat duren...
Toevallig vorige week ook een case laten aanmaken voor het middenscherm dat steeds hangt, niets kun je meer bedienen, Spotify, kachel, Airco noem maar op niets werkt meer.
O ja ook aangegeven dat mijn Lynk al 15 maanden oud is en dus gewisseld kan worden, dan gaan we nog niet doen mijnheer.... #meedenkenmagniet.
Dus ophalen en wegbrengen en nakijken is in mijn ogen niet rendabel als je binnenkort toch gaat wisselen... Maar ja ik ben maar een simpele klant.....
Update 16-1 De auto is nog steeds niet opgehaald
Afgelopen weekend weer een auto die niet wilde starten nu een melding over de P stand. (out of P)
Nu duurde het slechts 3 minuten, maar het blijft vervelend als je gelijk naar je afspraak wil.
Ook het Midden paneel met alle informatie doet het meer niet dan wel.... Zie plaatje..

• BPi
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:59
syjq8ak schreef op maandag 16 januari 2023 @ 13:58:
[...]

Update 16-1 De auto is nog steeds niet opgehaald
Afgelopen weekend weer een auto die niet wilde starten nu een melding over de P stand. (out of P)
Nu duurde het slechts 3 minuten, maar het blijft vervelend als je gelijk naar je afspraak wil.
Ook het Midden paneel met alle informatie doet het meer niet dan wel.... Zie plaatje.. [Afbeelding]

[Afbeelding]
Out of P?
Ik denk dat je flink de P er in hebt!

Bij mij vanmorgen Google navigatie gebruikt0(dus via Android Auto) maar rechts een stuk leeg scherm en links van Maps ook geen icoontjes om andere AA applicaties te starten. Navigatie deed het gewoon zonder problemen. Ik on echter niet naar het vanmorgen gewenste Waze overschakelen.

• Robertobananas
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 00:16
Sorry voor de niet inhoudelijke reactie op jouw post, maar is het mogelijk om de kaart te weergeven op het bestuurdersdisplay zonder de navigatie in te schakelen?

• oldostofjas
cyberdj schreef op maandag 16 januari 2023 @ 12:47:
Hier nog een artikel met wat achtergrond info:
https://www.vaartland.nl/...eten-over-sneeuwkettingen

In de L&C manual staat vermeld dat je alleen sneeuwsokken mag gebruiken.
Helaas is dat in Oostenrijk niet genoeg bij sneeuwkettingverplichting

• Donderpoes
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 00:58
Robertobananas schreef op maandag 16 januari 2023 @ 17:08:
[...]

Sorry voor de niet inhoudelijke reactie op jouw post, maar is het mogelijk om de kaart te weergeven op het bestuurdersdisplay zonder de navigatie in te schakelen?
Volgens mij kun je kiezen uit 3 opties. Uit, aan bij navigatie en altijd.

• KeesPimelmees
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:23
Donderpoes schreef op maandag 16 januari 2023 @ 17:42:
[...]

En waar kan ik die settings vinden? Want zie het niet staan onder instellingen en ook niet in de navigatie app zelf…

• cyberdj
oldostofjas schreef op maandag 16 januari 2023 @ 17:10:
[...]

Helaas is dat in Oostenrijk niet genoeg bij sneeuwkettingverplichting
klopt, dat heb ik ook al eerder aangegeven 😀
Enkel in Frankrijk zijn ze toegestaan.

Vraag is alleen of je verplicht bent kettingen bij je te hebben of dat je ze op enig moment ook erop moet hebben. In Frankrijk is “bij je hebben” voldoende (en hoef je in dat geval zelfs niet eens winterbanden te hebben), heb je wel winterbanden, dan hoef je weer geen kettingen te hebben. In Duitsland en Luxemburg zijn winterbanden verplicht bij winterse omstandigheden. Zo zijn er nog heel wat regels 🤨

Zie ook:
https://www.anwb.nl/auto/...interbanden-in-oostenrijk

Sneeuwkettingen zijn ook alleen toegestaan als er sneeuw of ijs op het wegdek ligt, als er sprake is van bijvoorbeeld waterige sneeuw of sneeuw op slechts een deel van de weg (zijkant bijvoorbeeld) dan zijn kettingen zelfs verboden (wegdek kan dan beschadigt raken). Er zijn dus heel wat regels!

Op wintersport tussen 1-11 en half april: over het algemeen zijn winterbanden verplicht, kettingen zijn handig en soms noodzakelijk bij hevige sneeuwval en witte wegen. Je kunt natuurlijk ervoor kiezen om niet de weg op te gaan als het hevig sneeuwt of net gesneeuwd heeft. Helaas heb je niet altijd de keuze en kun je ook overvallen worden door sneeuw. In de 25 jaar dat ik zelf naar de sneeuw ga, heb ik altijd kettingen mee gehad, ik heb ze echter pas 2x moeten gebruiken.

• Robertobananas
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 00:16
KeesPimelmees schreef op maandag 16 januari 2023 @ 21:09:
[...]

En waar kan ik die settings vinden? Want zie het niet staan onder instellingen en ook niet in de navigatie app zelf…
Inmiddels zelf ook al gevonden. Je selecteert aan de rechterkant van het stuur navigatie. En als je daar dan op de 3 streepjes klikt kan je deze opties selecteren.

• KeesPimelmees
Robertobananas schreef op maandag 16 januari 2023 @ 22:34:
[...]

Inmiddels zelf ook al gevonden. Je selecteert aan de rechterkant van het stuur navigatie. En als je daar dan op de 3 streepjes klikt kan je deze opties selecteren.
Legend, dank je!

• jannesbeterams
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:41
Donderpoes schreef op maandag 16 januari 2023 @ 17:42:
[...]

Bij ons maakt de auto er zelf wat van. De interface ziet er elke keer dat je hem start anders uit.

• KeesPimelmees
jannesbeterams schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 08:01:
[...]

Bij ons maakt de auto er zelf wat van. De interface ziet er elke keer dat je hem start anders uit.
Heb je niet gewoon een ander thema ingesteld voor het "gast account" / geen account en wanneer je ingelogd bent? Want dan verandert de auto inderdaad van thema zodra je profiel geladen is. Dan lijkt het alsof ie er steeds anders uit ziet maar in werkelijkheid moet je profiel gewoon geladen worden, en dat duurt vrij lang.

• Xecuter NL
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-02 14:51
Oh sh*t, gister ochtend stond de auto aan de laadpaal en heb ik de parkeerverwarming geactiveerd. Vervolgens stapte ik in om te zien dat er een barst van 10-15cm in de vooruit zit van middenonder, precies waar de verwarming op de ruit blaast. Ik vermoed dus een barst door de versnelde temp wisseling. Er zit dus ook geen sterretje oid.

Nu dus een werkplaats afspraak maken. Ik houd mijn hart vast dat dit mij dus 500 euro gaat kosten.

Mijn eerste issue na 1,5 jaar en 21k km de Lynk te rijden.

• Route-de-Soleil
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 06-02 12:39
.

[Voor 120% gewijzigd door Route-de-Soleil op 17-01-2023 08:35]

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01:46

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Inmiddels heb ik de auto nu een ruime 3 maanden.
Nog steeds vind ik het echt een top auto. Hij rijd heerlijk etc en voelt kwalitatief allemaal ontzettend goed aan.

Begin mij alleen aan 1 ding wel echt te irriteren en dat is het Multimedia systeem. En dan niet zo zeer dat systeem zelf maar de pairing met je telefoon.

Het gebeurd gewoon zo vaak dat apple car play geen verbinding maakt. Dan kan ik vaak alleen even op het bluetooth icoontje op mijn telefoon drukken en gewoon weer op Lynk&Co drukken en verbind het weer met de auto. Vaak genoeg werkt dit alleen ook weer niet. Moet ik echt het apparaat verwijderen en opnieuw verbinden. Of soms als je het gewoon negeerd doet het een dag later wel weer gewoon wat het zou moeten doen. Het is heel inconsistent en word nu erg vervelend imo. Zelfde geld voor dat die soms je account niet kan inloggen ofzo. dan blijf je rechts onderin gewoon zo'n gast account poppetje zien ipv je lynk&co profiel

Nou is dit allemaal niet het ergst van de wereld en kan er wel gewoon goed mee omgaan maar het is wel vervelend dat het met regelmaat gebeurd.

En dan zijn er nog wel kleine dingetjes wat ik zou verbeteren zoals gewoon het starten van de radio wanneer je de auto aan zet. Heb meer dan 20 auto's in mijn leven gereden (incl huur) en dit is de eerste die niet automatisch met de radio verder gaat waar hij was gebleven :P En aangezien het Multimedia systeem niet de snelste is qua opstarten zou het fijn zijn als het automatisch start.

Hoop dat dit nog ge-update word en dat ze vooral dat pairing probleem kunnen verhelpen.

Verder echt nog geen issues gehad met de auto en ben in ieder geval nog niet van plan om op kort termijn mijn abbonement op te zeggen :) Mits de prijs gelijk blijft.

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

• oldostofjas
KeesPimelmees schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 08:21:
[...]

Heb je niet gewoon een ander thema ingesteld voor het "gast account" / geen account en wanneer je ingelogd bent? Want dan verandert de auto inderdaad van thema zodra je profiel geladen is. Dan lijkt het alsof ie er steeds anders uit ziet maar in werkelijkheid moet je profiel gewoon geladen worden, en dat duurt vrij lang.
Ik herken het wel. Ook al wordt mijn profiel wel geladen, toch springt het dashboard soms ineens op het thema Clean, terwijl ik Classic ingesteld heb staan.

• KeesPimelmees
oldostofjas schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 08:50:
[...]

Ik herken het wel. Ook al wordt mijn profiel wel geladen, toch springt het dashboard soms ineens op het thema Clean, terwijl ik Classic ingesteld heb staan.
Blijf me toch wel verbazen hoe buggy die software soms is... Hadden ze gewoon Google auto gepakt zoals in Volvo en Polestar dan was er niks aan de hand, maarja.

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06:41
KeesPimelmees schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 08:51:
[...]

Blijf me toch wel verbazen hoe buggy die software soms is... Hadden ze gewoon Google auto gepakt zoals in Volvo en Polestar dan was er niks aan de hand, maarja.
Ik heb twee jaar lang ruzie met de software van de Polestar 2 gehad :P

Maar ik begrijp inmiddels dat het in de 01 niet veel beter is (ik haal de mijne volgende week op).

• BPi
Ricmaniac schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 08:46:
Nog steeds vind ik het echt een top auto. Hij rijd heerlijk etc en voelt kwalitatief allemaal ontzettend goed aan.

Begin mij alleen aan 1 ding wel echt te irriteren en dat is het Multimedia systeem. En dan niet zo zeer dat systeem zelf maar de pairing met je telefoon.

Het gebeurd gewoon zo vaak dat apple car play geen verbinding maakt. Dan kan ik vaak alleen even op het bluetooth icoontje op mijn telefoon drukken en gewoon weer op Lynk&Co drukken en verbind het weer met de auto. Vaak genoeg werkt dit alleen ook weer niet. Moet ik echt het apparaat verwijderen en opnieuw verbinden. Of soms als je het gewoon negeerd doet het een dag later wel weer gewoon wat het zou moeten doen. Het is heel inconsistent en word nu erg vervelend imo. Zelfde geld voor dat die soms je account niet kan inloggen ofzo. dan blijf je rechts onderin gewoon zo'n gast account poppetje zien ipv je lynk&co profiel

Nou is dit allemaal niet het ergst van de wereld en kan er wel gewoon goed mee omgaan maar het is wel vervelend dat het met regelmaat gebeurd.

En dan zijn er nog wel kleine dingetjes wat ik zou verbeteren zoals gewoon het starten van de radio wanneer je de auto aan zet. Heb meer dan 20 auto's in mijn leven gereden (incl huur) en dit is de eerste die niet automatisch met de radio verder gaat waar hij was gebleven :P En aangezien het Multimedia systeem niet de snelste is qua opstarten zou het fijn zijn als het automatisch start.

Hoop dat dit nog ge-update word en dat ze vooral dat pairing probleem kunnen verhelpen.

Verder echt nog geen issues gehad met de auto en ben in ieder geval nog niet van plan om op kort termijn mijn abbonement op te zeggen :) Mits de prijs gelijk blijft.
Ik gebruik Android Auto. Er ligt standaard een usb kabel.verbonden met de aansluiting in armleuning. Meestal leg ik de telefoon bij instappen op de laadplaat. Als er geen verbinding komt dan snel de stekker er in.

• KeesPimelmees
Reinier schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 08:55:
[...]

Ik heb twee jaar lang ruzie met de software van de Polestar 2 gehad :P

Maar ik begrijp inmiddels dat het in de 01 niet veel beter is (ik haal de mijne volgende week op).
Ik heb persoonlijk nergens last van... Hoor het niet-automatisch starten van de radio regelmatig maar ik gebruik Spotify dus dat merk ik niet. Ook het niet verbinden van Car Play heb ik zeeeeer zelden en los ik op door in de auto de telefoon opnieuw aan te tikken.

Software heeft zeker wel mankementjes maar die neem ik voor lief. Zo erg als dat ik hier lees heb ik zelf (nog) niet gemerkt. Auto nu 2 maandjes jong.

• Moto Racer
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 06-02 15:48

De telefoon issue kan je makkelijk oplossen met een iPhone draadje onder het armsteen vak en dan connect hij altijd als hij niet draadloos connect. Meestal doet daarna de draadloze carplay het weer wel.

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Moto Racer schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 09:04:
[...]

De telefoon issue kan je makkelijk oplossen met een iPhone draadje onder het armsteen vak en dan connect hij altijd als hij niet draadloos connect. Meestal doet daarna de draadloze carplay het weer wel.
Thanks, zal dat in ieder geval proberen.

• JefB
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 06-02 14:34
Balen!!! Vandaag de L&C voor t eerst uit proberen te lenen (heb hem nu 3wk) aan een kennis. Leek allemaal goed te gaan maar vanochtend las ik in de app dat het uitlenen was geannuleerd om technische redenen. Bij de lener was wel het leenbedrag afgeschreven van zijn creditcard. Ontzettend K.. natuurlijk want na contact met L&C was het advies om nogmaals te proberen 'het is tenslotte een BETA versie'. Hoe lang gaan ze dit nog volhouden, heb er flink de P in. Ik begrijp ook wel dat de lener hier niet op wil gokken want hij wil eerst het afgeschreven bedrag terug zien op zijn creditcard. Dit kan overigens 48u duren.
Hebben meerdere deze negatieve ervaring meegemaakt?

• trangelang
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-02 18:31

Verder echt nog geen issues gehad met de auto en ben in ieder geval nog niet van plan om op korte termijn mijn abbonement op te zeggen :) Mits de prijs gelijk blijft.
:)
Je hebt een goed punt. Ik vind het ook ontzettend irritant dat de telefoon niet automatisch gekoppeld wordt. Dit betekent dus handmatig, kortom dit kost tijd en ongemak.

Ander irritatiepunt dat is de drivetrain met electrisch/hybride rijden. Als je tussen de 80-100 rijdt dan merk je in Hybride Modus dat de auto een seconde niks doet. In de seconde denk je, oh ik moet ff gas bij geven en ineens blaast de auto vooruit. Heel irritant als je een auto aan het inhalen bent. Ik begreep dat het echt een producteigenschap is, omdat de EV motor op de 2e en 4e versnellingsbak zit. Een bekend XC40 eigenschap.

Verder een dikke en solide auto. Vind het alleen soms nog een beetje zoekerig tijdens het rijden, omdat hij een beetje indirect stuurt. Dit komt vast, omdat de vering comfortabel is afgesteld. Als ik een keuze mag maken tussen de XC40 en Lynk&C01 dan heb ik toch de 01. Accupakket en achterin is ruimer. Dit vind ik een belangrijk pluspunt.

• Yavi06
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 31-01 22:24
Inmiddels rij ik bijna 2 weken met plezier rond in de Lynk&Co. Ik heb zelfs nog geen issues gehad met de software. Apple Carplay of Android Auto werkt prima. Je moet wel continu je bluetooth en Wifi aan hebben staan wil je auto direct verbinding maken met je mobiel als je instapt (dat is mijn ervaring).

Waar ik echter wel mee zit is het verbuik op benzine (vooral wanneer je Hybride rijdt). Zelfs als ik stabiel 30/50 rij, zie ik een verbruik van 15 l/100 km. Is dit normaal? Voor mijn gevoel is dit erg hoog. Laden tijdens rijden staat standaard uit bij mij, mits ik het uiteraard zelf aan wil zetten. Op de snelweg gaat het beter. Daar heb ik ook niets over te klagen.

• MrNickert
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06-02 16:21
Auto laad altijd bij als accu leeg is in hybride mode, zelfs als het uit staat in het menu. Schiet verbruik tijdelijk omhoog, tot er weer genoeg prik in de accu zit.

[Voor 12% gewijzigd door MrNickert op 17-01-2023 10:36]

• Yavi06
MrNickert schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 10:35:
Auto laad altijd bij als accu leeg is in hybride mode, zelfs als het uit staat in het menu. Schiet verbruik tijdelijk omhoog, tot er weer genoeg prik in de accu zit.
Thanks! Zou het dan voordeliger kunnen zijn om gewoon Power te rijden in de stad als de accu leeg is? Of zal dat toch wel meevallen (bijvoorbeeld op een rit door te stad van 10 km).

• BPi
en denk er aan dat als de auto even aanslaat dat de motor koud is en het verbruik hoog is. Rijd je langere afstanden op brandstof dan zal je een stuk minder gaan verbruiken

• MrNickert
Yavi06 schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 10:40:
[...]

Thanks! Zou het dan voordeliger kunnen zijn om gewoon Power te rijden in de stad als de accu leeg is? Of zal dat toch wel meevallen (bijvoorbeeld op een rit door te stad van 10 km).
Als de accu leeg is zal de auto zelf terug schakelen naar hybrid mode. Je kan hem in power mode zetten, maar volgens mij laadt de auto dan nog steeds een deel van de accu weer op.

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:54
Yavi06 schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 10:24:
Inmiddels rij ik bijna 2 weken met plezier rond in de Lynk&Co. Ik heb zelfs nog geen issues gehad met de software. Apple Carplay of Android Auto werkt prima. Je moet wel continu je bluetooth en Wifi aan hebben staan wil je auto direct verbinding maken met je mobiel als je instapt (dat is mijn ervaring).

Waar ik echter wel mee zit is het verbuik op benzine (vooral wanneer je Hybride rijdt). Zelfs als ik stabiel 30/50 rij, zie ik een verbruik van 15 l/100 km. Is dit normaal? Voor mijn gevoel is dit erg hoog. Laden tijdens rijden staat standaard uit bij mij, mits ik het uiteraard zelf aan wil zetten. Op de snelweg gaat het beter. Daar heb ik ook niets over te klagen.
Waarschijnlijk komt het ook omdat de benzine motor dan koud is: dan is het verbruik stukken hoger dan wanneer de motor warm is.

• dixet
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06:44
Ik zie dit gedrag meer voorbij komen in dit draadje. Bij mij gebeurt dit echter (gelukkig) totaal niet.

Onlangs een grotere afstand gereden en de accu helemaal leeggemaakt. Het verbruik bleef netjes (ACC op 100km/u) op 6,3 ltr/100km staan. En de accu bleef helemaal leeg.

Zou dit een verschil in softwareversies tussen de verschillende auto's kunnen zijn?

• MrNickert
dixet schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 11:33:
[...]

Ik zie dit gedrag meer voorbij komen in dit draadje. Bij mij gebeurt dit echter (gelukkig) totaal niet.

Onlangs een grotere afstand gereden en de accu helemaal leeggemaakt. Het verbruik bleef netjes (ACC op 100km/u) op 6,3 ltr/100km staan. En de accu bleef helemaal leeg.

Zou dit een verschil in softwareversies tussen de verschillende auto's kunnen zijn?
Heb het al zo lang ik de auto heb. Heb enkele weken geleden software update gehad, en heb het nog steeds. Maar met Lynk & Co weet je het nooit :9

• jannesbeterams
KeesPimelmees schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 08:21:
[...]

Nee, want ik log nooit in. Dat duurt zo vreselijk lang en doet zo enorm af aan de gebruikservaring door die traagheid. Ik wil een auto starten en wegrijden :) Alles lekker default dus.

• oldostofjas
jannesbeterams schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 12:53:
[...]

Nee, want ik log nooit in. Dat duurt zo vreselijk lang en doet zo enorm af aan de gebruikservaring door die traagheid. Ik wil een auto starten en wegrijden :) Alles lekker default dus.
Je hoeft niet te wachten met wegrijden tot je bent ingelogd (gelukkig) ;)

• Tijs2001
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 03-02 10:30
Sinds half december ben ik aan het genieten van "mijn" Lynk & Co 01. Vandaag heeft het vertrouwen een deukje opgelopen, na een week niet mee gereden te hebben lukte het niet om enige leven in de Lynk te krijgen. Belletje gedaan naar de servicelijn en binnen 20 minuten stond de ANWB voor de deur. De conclusie was snel gemaakt de accu was geheel leeg mbv van laadkabels de auto auto aan de praat gekregen en ik kon op weg. De ANWB raadde mij aan om de auto niet langer dan een dag of 4 niet te gebruiken en er dan min. 40 minuten mee te rijden om eea te voorkomen. Maar mag toch aannemen dat een Lynk langer dan 4 dagen stil kan/mag staan. Iemand hier ervaring mee? Ik werd later in de middag nog teruggebeld door Lynk met de vraag of eea naar tevredenheid was opgelost. Daar ook de vraag neergelegd van of een Lynk op de hoogte is van problemen met de accu bij langere stilstand. Probleem is niet bekend, kijken of het vaker voordoet dan mogelijk accu vervangen of.. er werd al aangeboden om de Lynk om te ruilen. Hoop dat het niet meer voorkomt. Benieuwd naar jullie reactie.

• MrNickert
Tijs2001 schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 13:15:
Daar ook de vraag neergelegd van of een Lynk op de hoogte is van problemen met de accu bij langere stilstand. Probleem is niet bekend, kijken of het vaker voordoet dan mogelijk accu vervangen of.. er werd al aangeboden om de Lynk om te ruilen. Hoop dat het niet meer voorkomt. Benieuwd naar jullie reactie.
Op facebook zijn genoeg van deze meldingen te vinden, lijkt mij niet specifiek aan een Lynk te liggen. Genoeg mensen gezien die terug kwamen na vakantie en niet met de auto weg konden rijden bij het vliegveld omdat de accu volledig leeg was.

• jannesbeterams
oldostofjas schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 13:08:
[...]

True! Maar dan heb je al gewacht dat het scherm tot leven is. Die is bij mij de eerste 10 seconde video aan het spelen (lynk en co filmpje). Daarna kun je inloggen, maar tijdens het inloggen knalt Android auto ertussendoor als die geladen is. Dit is me allemaal net iets te veel gedoe. Ik ben waarschijnlijk overgevoelig voor brakke interfaces of te ongeduldig.

• Yavi06
SniperGuy schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 10:59:
[...]

Waarschijnlijk komt het ook omdat de benzine motor dan koud is: dan is het verbruik stukken hoger dan wanneer de motor warm is.
Wat is dan de optie 'accu sparen' precies? Je hebt 2 opties: accu sparen of accu opladen tijdens het rijden. Laadt de auto de accu toch op als je de optie accu sparen hebt gekozen?

• jannesbeterams
Yavi06 schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 13:35:
[...]

Wat is dan de optie 'accu sparen' precies? Je hebt 2 opties: accu sparen of accu opladen tijdens het rijden. Laadt de auto de accu toch op als je de optie accu sparen hebt gekozen?
Bij mij laadt de auto altijd accu. Als de accu weer op 10% geladen is rijdt de auto hem leeg tot 2%, om hem weer op te laden. Dit is normaal gedrag volgens Lynk & Co, middels telefonisch bevestigd gehad. Bij stilstand loopt de motor om accu te laden bij mij tegen een verbruik van 3.2l/100km. Met de optie accu sparen kun je dit gedrag op een ander punt triggeren, bijvoorbeeld als je accu vol is. Zo blijft hij vol op bezine verbranding.

[Voor 10% gewijzigd door jannesbeterams op 17-01-2023 13:41]

• Oizo1981
oldostofjas schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 13:08:
[...]

Daarmee loop je wel het risico dat bijvoorbeeld stoelinstellingen pas geladen worden als je al aan het rijden bent.

• Yavi06
Oizo1981 schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 14:10:
[...]

Daarmee loop je wel het risico dat bijvoorbeeld stoelinstellingen pas geladen worden als je al aan het rijden bent.
Je kunt ook je eigen stoelpositie opslaan (links zie je de knopjes 2, 1 en M). Ik heb bijvoorbeeld 1, mijn vrouw 2. Als ik instap druk ik gewoon op 1 en rijden maar...

• Oizo1981
Sinds half december ben ik aan het genieten van "mijn" Lynk & Co 01. Vandaag heeft het vertrouwen een deukje opgelopen, na een week niet mee gereden te hebben lukte het niet om enige leven in de Lynk te krijgen. Belletje gedaan naar de servicelijn en binnen 20 minuten stond de ANWB voor de deur. De conclusie was snel gemaakt de accu was geheel leeg mbv van laadkabels de auto auto aan de praat gekregen en ik kon op weg. De ANWB raadde mij aan om de auto niet langer dan een dag of 4 niet te gebruiken en er dan min. 40 minuten mee te rijden om eea te voorkomen. Maar mag toch aannemen dat een Lynk langer dan 4 dagen stil kan/mag staan. Iemand hier ervaring mee? Ik werd later in de middag nog teruggebeld door Lynk met de vraag of eea naar tevredenheid was opgelost. Daar ook de vraag neergelegd van of een Lynk op de hoogte is van problemen met de accu bij langere stilstand. Probleem is niet bekend, kijken of het vaker voordoet dan mogelijk accu vervangen of.. er werd al aangeboden om de Lynk om te ruilen. Hoop dat het niet meer voorkomt. Benieuwd naar jullie reactie.
De 01 is “always connected”. Dat wil zeggen dus altijd online met een dataverbinding voor bijvoorbeeld het deelplatform en het op afstand verwarmen. Daarvoor is een dataconnectie vereist. Mijn idee is dat die zorgt voor flink wat sluipverbruik en dus de accu snel leegtrekt. Als ik de auto langere tijd niet gebruik (> 3 dagen) zet handmatig in de instellingen de dataverbinding uit.

• ROCOP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06-02 14:44
Bij mij is vandaag de 12 volt accu vervangen. Was 2x na 4 dagen niet gebruikt leeg gelopen. Bij de serva Amersfoort goed geholpen. Kon wachten daar, duurde uiteindelijk wel 80 min. Geen foutmeldingen in de auto, waarschijnlijk zwakke accu af fabriek.

Ze hebben gelijk nog een software update gedaan. Monteur wist niet wat er veranderd was.

Kan inderdaad zijn dat door het connected gebeuren de 12 volt accu langzaam leegloopt. Er stonden overigens heel wat 01s op de parkeerplaats daar. Veel met koelingsproblemen/lekkage. Er kwam er net 1 op een anwb sleepwagen binnen.

• oldostofjas
jannesbeterams schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 13:34:
[...]

True! Maar dan heb je al gewacht dat het scherm tot leven is. Die is bij mij de eerste 10 seconde video aan het spelen (lynk en co filmpje). Daarna kun je inloggen, maar tijdens het inloggen knalt Android auto ertussendoor als die geladen is. Dit is me allemaal net iets te veel gedoe. Ik ben waarschijnlijk overgevoelig voor brakke interfaces of te ongeduldig.
Ik kan ook al rijden als het scherm nog zwart is, of als er nog flatgebouwen getoond worden.

• Videopilot
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 22:32
BPi schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 09:01:
[...]

Ik gebruik Android Auto. Er ligt standaard een usb kabel.verbonden met de aansluiting in armleuning. Meestal leg ik de telefoon bij instappen op de laadplaat. Als er geen verbinding komt dan snel de stekker er in.
Exact, zo doe ik het ook. Standaard kabeltje erin, werkt altijd.

• DutchyR
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 01-02 22:04
Yavi06 schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 14:13:
[...]

Je kunt ook je eigen stoelpositie opslaan (links zie je de knopjes 2, 1 en M). Ik heb bijvoorbeeld 1, mijn vrouw 2. Als ik instap druk ik gewoon op 1 en rijden maar...
Dat doe ik ook altijd, bij werkt gebruik van de knopjes voor de stoel instellingen 9 van de 10 keer, vaak zet ie de stoel al automatisch goed als ik instap als de stoel in de stand van m'n vrouw staat. Bij mijn vrouw maar 3 op de 5 keer gemiddeld. Vaak problemen als zij rijdt en ik er naast zit. Beiden sleutel op zak en telefoon gekoppeld. Dus ik weet niet waaruit de auto opmaakt wie er rijdt en welk profiel geladen moet worden. Heb 'm sinds december dus nog geen tijd en zin gehad om eea uit te zoeken.

[Voor 10% gewijzigd door DutchyR op 17-01-2023 19:41]

• Sandro!
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:33
MrNickert schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 10:44:
[...]

Als de accu leeg is zal de auto zelf terug schakelen naar hybrid mode. Je kan hem in power mode zetten, maar volgens mij laadt de auto dan nog steeds een deel van de accu weer op.
In Power mode gebruikt de auto zowel de elektro- als de benzinemotor voor meer vermogen. De auto laadt dan ook de batterij op op de motor om dat vermogen altijd beschikbaar te hebben. Power != enkel benzinemotor.

• Jansen1404
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 05-02 10:33
Even een positief geluid over de klantenservice (meer van volvo maar goed)
We hadden een ster in de voorruit.
Gebeld voor een afspraak duurde een paar weken... Ondertussen is de ster gescheurd....
Opnieuw gebeld. En nog eens. En nog eens. Omdat de afspraak verzet werd vanuit Lynk&Co.

Inmiddels is de auto opgehaald en op de zelfde dag terug gebracht. Met een nieuwe voorruit en nieuwe software.
De interface is een heel stuk sneller.
Mijn vrouw was er helemaal verbaasd over.
Dik tevreden.

• Jansen1404
En inmiddels heeft iemand ons gevonden die regelmatig op een zaterdag de Lynk&Co een hele dag huurt.
Scheelt toch wel echt in de kosten 😎

• oldostofjas
DutchyR schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 19:40:
[...]

Dat doe ik ook altijd, bij werkt gebruik van de knopjes voor de stoel instellingen 9 van de 10 keer, vaak zet ie de stoel al automatisch goed als ik instap als de stoel in de stand van m'n vrouw staat. Bij mijn vrouw maar 3 op de 5 keer gemiddeld. Vaak problemen als zij rijdt en ik er naast zit. Beiden sleutel op zak en telefoon gekoppeld. Dus ik weet niet waaruit de auto opmaakt wie er rijdt en welk profiel geladen moet worden. Heb 'm sinds december dus nog geen tijd en zin gehad om eea uit te zoeken.
Ik denk dat je jouw vrouw eerst de bestuurdersportier moet laten openmaken terwijl zij haar sleutel in haar zak heeft.

Welke telefoon er wordt gekoppeld staat hier volgens mij helemaal los van. Gewoon degene die hij als laatste gezien heeft. Ik reed laatst achter mijn vrouw in een andere auto en toen bleef mijn telefoon gekoppeld in de Lynk :) .

• DutchyR
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 01-02 22:04
Jansen1404 schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 20:23:
En inmiddels heeft iemand ons gevonden die regelmatig op een zaterdag de Lynk&Co een hele dag huurt.
Scheelt toch wel echt in de kosten 😎
Wat levert een volle dag verhuren gemiddeld op? Ik heb geen idee van prijzen.

• Jansen1404
DutchyR schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 21:11:
[...]

Wat levert een volle dag verhuren gemiddeld op? Ik heb geen idee van prijzen.

• Rmaxx
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 02-02 18:19
3 weken op vliegveld gestaan.. no problem.. moet gewoon kunnen hoor

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Lol dit is heel bijzonder. hoe ik gisteren liep te klagen dat de muziek niet automatisch start. startte hij vandaag automatisch 8)7 Nog niet eerder meegemaakt. Ik deed de portier open en ging toen even van die antivries spray sprayen en na een seconde of 20 denk ik sprong ineens de muziek aan :?

• Yavi06
Vannacht aan de lader gehangen en vanuit mijn bed in de ochtend de verwarming aangezet vanuit de app. Eenmaal in de auto was het 22 graden en volledig ontdooid. Mijn vrouw wordt elke dag meer fan van de Lynk&Co (ook al geeft ze het niet toe). Haar overtuigen duurde namelijk ruim 3 maanden. Hopelijk blijft het zo (haha).

[Voor 5% gewijzigd door Yavi06 op 18-01-2023 09:14]

• Oizo1981
Ricmaniac schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 08:23:
Lol dit is heel bijzonder. hoe ik gisteren liep te klagen dat de muziek niet automatisch start. startte hij vandaag automatisch 8)7 Nog niet eerder meegemaakt. Ik deed de portier open en ging toen even van die antivries spray sprayen en na een seconde of 20 denk ik sprong ineens de muziek aan :?
via CarPlay of AndroidAuto neem ik aan?

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Oizo1981 schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 09:16:
[...]

via CarPlay of AndroidAuto neem ik aan?
Hij sprong wel naar carplay idd maar dat heeft die eerder alsnog nooit gedaan.

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Yavi06 schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 09:13:
. Mijn vrouw wordt elke dag meer fan van de Lynk&Co (ook al geeft ze het niet toe). Hopelijk blijft het zo (haha).
Heel herkenbaar haha. al was 1 week om over te halen bij mij genoeg :P

• Yavi06
Wat ik overigens wel opmerkte vanochtend (voor het eerst) is dat er geen buitentemperatuur zichtbaar was op het dashboard. Is dit ook een bekende software glitch?

• Geer72
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-02 16:44
Yavi06 schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 10:05:
Wat ik overigens wel opmerkte vanochtend (voor het eerst) is dat er geen buitentemperatuur zichtbaar was op het dashboard. Is dit ook een bekende software glitch?
Die kende ik nog niet. Wel moet ik regelmatig de tijd opnieuw laten synchroniseren.

• cyberdj
Videopilot schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 17:52:
[...]

Exact, zo doe ik het ook. Standaard kabeltje erin, werkt altijd.
Met carplay werkt het niet zo soepel. Met name als ik even stop (om bijvoorbeeld te tanken ofzo), als ik dan de auto weer aanzet (telefoon gewoon aan de kabel gelaten), vertikt ie het om carplay weer op te starten. Soms moet ik meermaals de kabel erin en eruit halen wil ik carplay weer aan de praat krijgen. Via bluetooth heb ik het inmiddels opgegeven (de workaround is daar om bij de bluetooth instellingen op de telefoon de Lynk & Co te kiezen als device, maar ook dat moet na iedere stop/start opnieuw).

• cyberdj
Yavi06 schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 09:13:
Vannacht aan de lader gehangen en vanuit mijn bed in de ochtend de verwarming aangezet vanuit de app. Eenmaal in de auto was het 22 graden en volledig ontdooid. Mijn vrouw wordt elke dag meer fan van de Lynk&Co (ook al geeft ze het niet toe). Haar overtuigen duurde namelijk ruim 3 maanden. Hopelijk blijft het zo (haha).
Mijn vrouw is nog altijd niet helemaal gecharmeerd van de auto (na ruim een jaar). Ze vindt ook dat je hem te veel ziet en echt mooi vindt ze hem ook niet ;) Ik zeg altijd, zoek maar wat anders uit. Hij moet groot genoeg zijn (3 kids), hybride (met elektrisch bereik van 70km of meer), 1500kg of meer kunnen trekken en niet meer kosten dan 600 euro/ maand. Liefst ook met niet al te lange looptijd. Ze zoekt nog steeds :F

• Lieshout835
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 06-02 17:20
cyberdj schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 12:41:
[...]

Mijn vrouw is nog altijd niet helemaal gecharmeerd van de auto (na ruim een jaar). Ze vindt ook dat je hem te veel ziet en echt mooi vindt ze hem ook niet ;) Ik zeg altijd, zoek maar wat anders uit. Hij moet groot genoeg zijn (3 kids), hybride (met elektrisch bereik van 70km of meer), 1500kg of meer kunnen trekken en niet meer kosten dan 600 euro/ maand. Liefst ook met niet al te lange looptijd. Ze zoekt nog steeds :F
Ik denk echt dat dit een unieke auto is. Met die specs is er volgens mij ook niets anders te vinden.

Ik snap nog steeds niet dat er hybride voertuigen zijn met een accupakket waarmee je niet meer dan een paar km electrisch kunt rijden. De Lynk&Co is echt het best van beiden. De meeste ritten kun je prima electrisch realiseren en mocht je eens een keer met een lege accu staan, kun je toch gewoon doorrijden.

• HBV
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 31-01 16:25
oldostofjas schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 16:54:
[...]

Ja, "voor eigen rekening" is in ons geval (M2M) natuurlijk "voor rekening van Lynk & Co"
Dat zou je denken. Daarom vond ik het nogal vreemd (en vervelend) dat chauffeur de leenauto alleen wou achterlaten indien ik mijn IBAN nummer en volledige NAW-gegevens achterliet. Waarbij hij ook mijn betaalpas moest controleren. Alleen dan mocht hij de leenauto afgeven...... 8)7

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-02 17:34

Señor Sjon

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Magnificent bastard

El Polo Diablo schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 08:48:
Even een vraag uit nieuwsgierigheid. Ik heb in september een mail gekregen dat ze op termijn de auto gaan inruilen voor een nieuwer exemplaar maar niets meer gehoord erna. Heeft iemand hier al wel de auto omgeruild?
Wij hebben de auto sinds half november (nieuw) en we kregen maandag zo'n mail. Erm, omruilen na 2 maanden? Dacht het niet.
Week hier in de garage gestaan (wel met volle 'rij'-accu) en geen probleem.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Oizo1981
Señor Sjon schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 14:57:
[...]

Wij hebben de auto sinds half november (nieuw) en we kregen maandag zo'n mail. Erm, omruilen na 2 maanden? Dacht het niet.

[...]

Week hier in de garage gestaan (wel met volle 'rij'-accu) en geen probleem.
Iedereen krijgt die algemene mail. Is puur om je erop te wijzen dat de auto op enig moment t kan worden omgeruild. Ik schat in dat ze dat doen om te voorkomen dat mensen van alles aanpassen aan de auto (wrappen e.d.). Daadwerkelijk omruilen zullen ze waarschijnlijk niet eerder doen dan na 1 jaar/30.000 km. Maar op basis van de voorwaarden kunnen ze dat op ieder moment doen en heb je daar als klant niets over te zeggen.

• dizzytal
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Misschien kan iemand de startpost een beetje bijwerken met wat actuele informatie?

Ik zie regelmatig een heel stel vragen voorbij komen die al meerdere keren beantwoord zijn. Denk aan 'de omruilmail', (winter)banden (maten, types enz), sneeuwkettingen/sokken, verhuuropbrengst/animo (geen ;-) ) dat soort dingen... scheelt volgens mij aardig wat posts in het topic...

If you didn't win today, you can always win tomorrow

• El Polo Diablo
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 20:06
Hier in december 3 weken weggeweest en auto startte gewoon zonder problemen op P3 Schiphol. Was toen ook nog rond vriespunt.

• arjan571
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-02 12:40
Mijn 01 is op 01-11-2022 op naam gezet, het was een nieuwe, ik meen van juni/juli 2022, maar nog steeds geen OTA update gehad. Zou dit niet nodig zijn aagezien de mijne al voorzien is van de nieuwste software?
Alles werkt naar behoren, afgezien dat ik m af en toe handmatig moet verbinden met mijn telefoon via bluetooth (vanuit het scherm verbindingen van de auto). Maar gelukkig start Carplay bijna altijd automatisch op. De ingebouwde navi gebruik ik toch nooit aangezien ik een gezins abbo heb van TomTom.
Zie sowieso weinig meldingen meer van updates...

[Voor 4% gewijzigd door arjan571 op 18-01-2023 16:46]

• Tayfunc
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 06:38
Meerdere die op dit moment problemen hebben met de lynk en co app en connectiviteit met de auto?

• pretpik
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:22
Tayfunc schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 17:15:
Meerdere die op dit moment problemen hebben met de lynk en co app en connectiviteit met de auto?
Ja hier ook helaas.

PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]

• Younes
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-02 12:56

Younes

Wie, Wat, Waar?

Als ik zoek naar de actieradius van de auto, dan lees ik voornamelijk de AR van de accu, maar niets over de benzinemotor. Hoeveel kan je met een gemiddelde rijstijl aan km's maken?

...en waarom?

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Wij hebben begin vorige week problemen gehad op dit gebied, maar (sinds mei 2021) nooit eerder.

Tijdens kerstvakantie heeft de auto veel stil gestaan. Twee dagen nadat we er voor het laatst mee gereden hadden (eerste schooldag 😅) ging het alarm 's morgens ineens af (maar in hindsight maar half, zonder claxon), reageerde de auto niet meer op de sleutels en ±10 minuten later werd het definitief stil.

ANWB is geweest om de accu een boost te geven (waarvan je trouwens maar beter kan weten hoe dat moet, want deze wegenwacht wist dat zelf niet), partner is met de auto naar haar werk gegaan en sindsdien geen problemen meer.

Volgens de wegenwacht kunnen sommige elektrische en hybride auto's de boordaccu bijladen van de rij-accu, mits die niet zelf op dat moment geladen wordt. Dat zou het in ons geval kunnen verklaren: we hebben 'm gewoon telkens na gebruik aan de (granny-) laadkabel gehangen. Ik weet niet of de Lynk de boordaccu vanuit de rij-accu bijlaadt (al dan niet tijdens rijden en/of geparkeerd) en de wegenwacht ook niet, maar volgens hem doen sommige auto's dat dus wel.
Younes schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 17:32:
Als ik zoek naar de actieradius van de auto, dan lees ik voornamelijk de AR van de accu, maar niets over de benzinemotor. Hoeveel kan je met een gemiddelde rijstijl aan km's maken?
Kun je het beste even terugzoeken. Wat gemiddeld is voor de één is dat niet voor de ander, maar er zijn diverse tweakers die hun rijstil en verbruik hebben gedeeld (al dan niet met caravan en/of dakkoffer) in een poging daar meer duidelijkheid over te krijgen. En daarnaast heb je natuurlijk de fabriekscijfers van Lynk zelf (even in het tabelletje scrollen). 🙂
dizzytal schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 15:20:
Misschien kan iemand de startpost een beetje bijwerken met wat actuele informatie?

Ik zie regelmatig een heel stel vragen voorbij komen die al meerdere keren beantwoord zijn. Denk aan 'de omruilmail', (winter)banden (maten, types enz), sneeuwkettingen/sokken, verhuuropbrengst/animo (geen ;-) ) dat soort dingen... scheelt volgens mij aardig wat posts in het topic...
Goed punt idd. Weet alleen niet of @iRinze (topicstarter, bij deze getagt 😉) nog meeleest. Anders even een modje aanschieten via DM of topicreport?

• KeesPimelmees
Zag zo’n dashcam compilatie voorbij komen. Man wat zou ik graag de camera van de Lynk als Dashcam hebben… Kan je zo ontzettend veel gezeik schelen.

• ebx
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01-02 20:45
KeesPimelmees schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 21:09:
Zag zo’n dashcam compilatie voorbij komen. Man wat zou ik graag de camera van de Lynk als Dashcam hebben… Kan je zo ontzettend veel gezeik schelen.
Log anders eens in op https://colab.lynkco.com/ideas/journey-cam-as-dashcam - en geef nog een extra like .. je weetnooit dat ze er eens naar kijken ?

En eens je daar bent, geef de API vraag ook eens wat love .. als alle tweakers dat nu zouden doen ....

https://colab.lynkco.com/ideas/integration-for-domotica

[E-B-X]

• Videopilot
ebx schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 22:45:
[...]

Log anders eens in op https://colab.lynkco.com/ideas/journey-cam-as-dashcam - en geef nog een extra like .. je weetnooit dat ze er eens naar kijken ?

En eens je daar bent, geef de API vraag ook eens wat love .. als alle tweakers dat nu zouden doen ....

Om daarop in te haken, ik kan nu vanuit een Homey flow het opladen laten starten en stoppen. Daarvoor heb ik deze in m'n laadaansluiting geplaatst.

• dez1983
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:56
Younes schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 17:32:
Tja wat is gemiddeld, 42 liter tank, circa 600km met redelijk wat snelweg kilometers. Met stevig doorrijden 500.

• ebx
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01-02 20:45
Videopilot schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 22:55:
[...]

Om daarop in te haken, ik kan nu vanuit een Homey flow het opladen laten starten en stoppen. Daarvoor heb ik deze in m'n laadaansluiting geplaatst.
Mooie optie, zeker relevant in België met het capaciteitstarief .....

Ik had vooral als doel om de wagen op slot te doen via HA/Google ... en een notificatie te krijgen als ik hem geparkeerd heb zonder op slot te doen. Gebeurt dagelijks; niemand tips om de app te decompilen ? Of het verkeer langs fiddler te duwen zodat we eens kunnen kijken wat er onder de motorkap gebeurt ?

Btw @ https://colab.lynkco.com/ideas/integration-for-domotica -> 2 likes erbij .. Go Tweakers !

[E-B-X]

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Ben ik de enige die stom genoeg is om 's morgens bij vertrek te vergeten de dop en het klepje van de oplaadpoort te sluiten? :X
Is me nu al twee keer gebeurd, 's morgens nog duf de stekker eruit, instappen en wegwezen, en er vervolgens op kantoor achterkomen dat het klepje nog openstaat en de dop vrolijk heen en weer heeft geslingerd tijdens de rit. |:(

Eén voordeel: het "draadje" waar de dop aanhangt, is blijkbaar behoorlijk sterk...

Nomen nescio

• MitchellHearth
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:09
Bra-Jo schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 08:13:
Ben ik de enige die stom genoeg is om 's morgens bij vertrek te vergeten de dop en het klepje van de oplaadpoort te sluiten? :X
Is me nu al twee keer gebeurd, 's morgens nog duf de stekker eruit, instappen en wegwezen, en er vervolgens op kantoor achterkomen dat het klepje nog openstaat en de dop vrolijk heen en weer heeft geslingerd tijdens de rit. |:(

Eén voordeel: het "draadje" waar de dop aanhangt, is blijkbaar behoorlijk sterk...
Hehe ja hier ook paar keer gehad. Ik probeer mezelf aan te leren om direct het klepje dicht te doen maar soms sta je zo op de automatische piloot :D

• timovanaagten
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 06-02 17:16
MitchellHearth schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 08:19:
[...]

Hehe ja hier ook paar keer gehad. Ik probeer mezelf aan te leren om direct het klepje dicht te doen maar soms sta je zo op de automatische piloot :D
Ja hier ook helaas

• MvdV
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 22:17
Ik ben aan het kijken naar het personaliseren van mijn 01.

Iemand de Lynk & Co introductie in Israël gezien? Daar hebben ze een grijze en witte 01 beschikbaar zie ik. Vind vooral de grijze wel gaaf ogen.

Mogelijk dat ik eens ga informeren naar een wrap oid. Iemand nog suggesties qua kleur? Het moet ogen alsof het af fabriek is. Dus geen matte kleuren.

• BPi
ebx schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 22:45:
[...]

En een like voor meerdere andere handige suggesties _/-\o_

• ko-ie
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 03-02 14:02
Sinds September rij ik ook naar volle tevredenheid een Lynk & Co.
Voor die tijd reed ik privé met een maximale no-claim korting qua verzekering.
Wat ik mij nog afvroeg is hoe dit nu werkt nu in een Lynk & Co hebt. Het is eigenlijk geen private lease maar een huur auto. Wat gebeurt er met je opgebouwde no-claim na verloop van tijd.
Behoud je deze of raak je deze na, ik dacht, 2 jaar kwijt en begin je weer onderaan de ladder.
Is het nodig om over anderhalve jaar een oud brikkie te kopen en deze een aantal maanden te verzekeren om puur je no-claim korting te behouden?

Weet iemand hoe dit werkt?

• BPi
Videopilot schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 22:55:
[...]

[Afbeelding]
Nice, :Y
Ik ben een tijdje opzoek geweest naar een geschikte schakelaar.
Heb jij advanced flows? Ik heb de dienst afgenomen maar nog steeds niet ingericht.
Wat voor mogelijkheden heb jij er op kunnen inrichten?

• BPi
ko-ie schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 10:04:
Sinds September rij ik ook naar volle tevredenheid een Lynk & Co.
Voor die tijd reed ik privé met een maximale no-claim korting qua verzekering.
Wat ik mij nog afvroeg is hoe dit nu werkt nu in een Lynk & Co hebt. Het is eigenlijk geen private lease maar een huur auto. Wat gebeurt er met je opgebouwde no-claim na verloop van tijd.
Behoud je deze of raak je deze na, ik dacht, 2 jaar kwijt en begin je weer onderaan de ladder.
Is het nodig om over anderhalve jaar een oud brikkie te kopen en deze een aantal maanden te verzekeren om puur je no-claim korting te behouden?

Weet iemand hoe dit werkt?
Ik denk dat wat jij aangeeft ongeveer klopt. Ik was via Volvo verzekerd en die zouden de opgebouwde korting waarschijnlijk wel langer overnemen dan 2 jaar.
Kunnen we er niet een doorgeefauto (slettebak :X ) van maken, om allemaal even onze opgebouwde no-claim veilig te stellen?
Kan tweakers de auto sponsoren? O-)

• dollyking
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 06-02 15:13

dollyking

duck tape

Vannacht voor het eerst met een dynamisch energietarief geladen met de EcoSwitch+ op de grannykabel.
Nu was de auto niet helemaal leeg. maar om 23:00 is die toch gaan laden tegen de €0.13ct. stroomprijs zakte later om 03:00 nog naar € 0.12 ct, maar volgens mij was die toen al vol.
vanavond nog maar eens verder monitoren.
Ik was met name benieuwd of de tussenstekker het wel aankon, maar dat zag er goed uit.
vannacht maar eens kijken of die van leeg naar vol kan in 6-7 uurtjes

• Videopilot
BPi schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 10:09:
[...]

Nice, :Y
Ik ben een tijdje opzoek geweest naar een geschikte schakelaar.
Heb jij advanced flows? Ik heb de dienst afgenomen maar nog steeds niet ingericht.
Wat voor mogelijkheden heb jij er op kunnen inrichten?
Nou heel advanced is het niet hoor. Ik heb Zonneplan als leverancier en die heeft geen koppeling naar Homey voor zover ik weet. ik kijk gewoon wanneer het "goedkoop" is en stel daar de tijd op in. Mijn flow ziet er zo uit:

[Voor 15% gewijzigd door Videopilot op 19-01-2023 10:47]

• BPi
Videopilot schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 10:32:
[...]

Nou heel advanced is het niet hoor. Ik heb Zonneplan als leverancier en die heeft geen koppeling naar Homey voor zover ik weet. ik kijk gewoon wanneer het "goedkoop" is en stel daar de tijd op in. Mijn flow ziet er zo uit:

[Afbeelding]
Simpel en helder. Waarschijnlijk ook nog ergens een trigger om weer uit te gaan? En nog een bypass als je toch wil laden op ander tijdstip overdag, of een programma voor weekenddagen.

• Videopilot
BPi schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 11:08:
[...]

Simpel en helder. Waarschijnlijk ook nog ergens een trigger om weer uit te gaan? En nog een bypass als je toch wil laden op ander tijdstip overdag, of een programma voor weekenddagen.
Ja klopt, hij gaat elke dag om 12.00 weer uit. En ik kan die "aan" Flow altijd met de hand starten mocht dat nodig zijn.

• Yavi06
dollyking schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 10:21:
Vannacht voor het eerst met een dynamisch energietarief geladen met de EcoSwitch+ op de grannykabel.
Nu was de auto niet helemaal leeg. maar om 23:00 is die toch gaan laden tegen de €0.13ct. stroomprijs zakte later om 03:00 nog naar € 0.12 ct, maar volgens mij was die toen al vol.
vanavond nog maar eens verder monitoren.
Ik was met name benieuwd of de tussenstekker het wel aankon, maar dat zag er goed uit.
vannacht maar eens kijken of die van leeg naar vol kan in 6-7 uurtjes
Mijn ervaring is dat het thuis met 2KWh (wat normaal gesproken 2,3 KWh moet zijn) laadt aan de granny lader. De app laat dan een laadtijd zien van precies 8 uur.

• Paul Atreides
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 01-02 10:52
Ik zie dat sommige mensen al klachten hebben over de data verbinding, maar ik kan ook niet inloggen in mn auto, heeft iemand dezelfde probleem of misschien een oplossing?

Krijg de volgende bericht : Oops, something went wrong... Unable to log in at this moment

Dit duurt al een paar weken.

• Nordkapp
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 06-02 18:46
Jansen1404 schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 20:20:
Even een positief geluid over de klantenservice (meer van volvo maar goed)
We hadden een ster in de voorruit.
Gebeld voor een afspraak duurde een paar weken... Ondertussen is de ster gescheurd....
Opnieuw gebeld. En nog eens. En nog eens. Omdat de afspraak verzet werd vanuit Lynk&Co.

Inmiddels is de auto opgehaald en op de zelfde dag terug gebracht. Met een nieuwe voorruit en nieuwe software.
De interface is een heel stuk sneller.
En wat mag dat kosten?
Mijn vrouw was er helemaal verbaasd over.
Dik tevreden.

• Nordkapp
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 06-02 18:46
En wat mag dat kosten?

• Jansen1404
:X
Nog niks...
Pagina: 1 ... 99 ... 102 Laatste

Let op:
Voor updates rondom leverdatums, bestellingen, etc. is er een apart topic: Het grote Lynk & Co 01 bestellingen topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee