• Nordkapp
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 02-02 19:30

• Nordkapp
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 02-02 19:30
Ben zeer benieuwd

• Lieshout835
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 03-02 12:43
dollyking schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 10:21:
Vannacht voor het eerst met een dynamisch energietarief geladen met de EcoSwitch+ op de grannykabel.
Nu was de auto niet helemaal leeg. maar om 23:00 is die toch gaan laden tegen de €0.13ct. stroomprijs zakte later om 03:00 nog naar € 0.12 ct, maar volgens mij was die toen al vol.
vanavond nog maar eens verder monitoren.
Ik was met name benieuwd of de tussenstekker het wel aankon, maar dat zag er goed uit.
vannacht maar eens kijken of die van leeg naar vol kan in 6-7 uurtjes
Dat zijn wel erg lage prijzen. Ik heb een app die de dag/uur prijzen aangeeft voor de volgende dag. Zijn jouw tarieven nog exlusief belastingen en dergelijke?

• Mjelnir
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08:07
Ik mag mij hier ook melding gisteren de bestelling aangemaakt voor M2M voor een blauwe 01 met trekhaak, Levertijd 3-4 maanden ik ben benieuwd!

Komende van een 6 cilinder diesel e91 zal dit wel ff wennen worden maar ik maak de afstanden niet meer om diesel te blijven rijden, En dan is dit een aantrekkelijke keuze. De planning is om dit eerst eens de komende tijd te rijden en nieuwe volledig full elektrische modellen af te wachten.

[Voor 50% gewijzigd door Mjelnir op 20-01-2023 08:42]

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 00:37

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Bra-Jo schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 08:13:
Ben ik de enige die stom genoeg is om 's morgens bij vertrek te vergeten de dop en het klepje van de oplaadpoort te sluiten? :X
Is me nu al twee keer gebeurd, 's morgens nog duf de stekker eruit, instappen en wegwezen, en er vervolgens op kantoor achterkomen dat het klepje nog openstaat en de dop vrolijk heen en weer heeft geslingerd tijdens de rit. |:(

Eén voordeel: het "draadje" waar de dop aanhangt, is blijkbaar behoorlijk sterk...
Nooit last van gehad :P gewoon zodra je die stekker er uit trekt gelijk het dopje dicht doen en niet eerst de kabel opruimen o.i.d.

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

• Xecuter NL
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-02 14:51
Ben heel benieuwd. Zou je ons (mij ;) op de hoogte willen houden?

Afgelopen maandag opeens een scheur in mijn voorruit. Zijn geen nieuwe ruiten op voorraad dus afwachten tot ik gebeld ga worden. Hopen dat de scheur/breuk niet groter wordt.

In mijn geval gooi ik het op een fabricage fout, want geen sterretje of steenslag, maar plotselinge temp wisseling door parkeerverwarming.

• miorky
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 27-01 08:47
Mjelnir schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 08:40:
Ik mag mij hier ook melding gisteren de bestelling aangemaakt voor M2M voor een blauwe 01 met trekhaak, Levertijd 3-4 maanden ik ben benieuwd!
Levertijden zijn waarschijnlijk een stuk korter. In mijn geval M2M blauwe besteld op 22-12 en kreeg 12-01 bericht dat ze hem 2 februari wilde komen afleveren. Misschien omdat dat het in jou geval iets anders gaat zijn ivm trekhaak.

• dollyking
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 03-02 13:30

dollyking

duck tape

Lieshout835 schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 22:55:
[...]

Dat zijn wel erg lage prijzen. Ik heb een app die de dag/uur prijzen aangeeft voor de volgende dag. Zijn jouw tarieven nog exclusief belastingen en dergelijke?
Is ex btw, de app kijkt naar Epexspot.com.
dus er komt nog het een ander bij, maar daar heb je geen tot weinig invloed op.
momenteel is het Tibber diegene die ik betaal, die is de goedkoopste.
maar we gaan offtopic, er loopt een draadje over Dynamische tarieven hier op tweakers

• RamonTW
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 01-02 23:58
Bra-Jo schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 08:13:
Ben ik de enige die stom genoeg is om 's morgens bij vertrek te vergeten de dop en het klepje van de oplaadpoort te sluiten? :X
Is me nu al twee keer gebeurd, 's morgens nog duf de stekker eruit, instappen en wegwezen, en er vervolgens op kantoor achterkomen dat het klepje nog openstaat en de dop vrolijk heen en weer heeft geslingerd tijdens de rit. |:(

Eén voordeel: het "draadje" waar de dop aanhangt, is blijkbaar behoorlijk sterk...
1 keer overkomen en toen werd ik er bij een verkeerslicht op gewezen door iemand op de baan naast me.

Ik vind het wel een irritante dop, heb zelfs overwogen om h'm er geheel af te halen. Vermoed alleen dat er dan vocht in de aansluiting komt omdat de klep niet echt goed afsluit.
Iemand de dop al kwijt of verwijderd?

• Mjelnir
miorky schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 09:49:
[...]

Levertijden zijn waarschijnlijk een stuk korter. In mijn geval M2M blauwe besteld op 22-12 en kreeg 12-01 bericht dat ze hem 2 februari wilde komen afleveren. Misschien omdat dat het in jou geval iets anders gaat zijn ivm trekhaak.
Dat zou mooi zijn inderdaad. De site gaf wel aan dat er met trekhaak rekening gehouden moest worden met 3 maanden langere levertijd. Ik heb er geen haast mee, Zolang hij er voor de zomer ergens is is het prima. Dat is nog steeds een stuk beter dan de levertijd van een EV6 met 14 maanden.

• BPi
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-02 23:21
Mjelnir schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 11:16:
[...]

Dat zou mooi zijn inderdaad. De site gaf wel aan dat er met trekhaak rekening gehouden moest worden met 3 maanden langere levertijd. Ik heb er geen haast mee, Zolang hij er voor de zomer ergens is is het prima. Dat is nog steeds een stuk beter dan de levertijd van een EV6 met 14 maanden.
Dat zijn flinke levertijden. Ik zag dat Tesla als je nu een model 3 bestelt ze deze in januari-maart al kunnen leveren.

• Frenk32
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 02-02 19:46
Zojuist eerste huurder die de lynk mee wilde nemen. Had in zijn app wel vernbinding, kon lynk laten knipperen, maar slot button werkte niet. Het was een bekende dus sleutel maar meegegeven maar het was nogal een gedoe en de klok liep al… 😓

• cyberdj
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 03-02 20:00
Xecuter NL schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 09:44:
[...]

Ben heel benieuwd. Zou je ons (mij ;) op de hoogte willen houden?

Afgelopen maandag opeens een scheur in mijn voorruit. Zijn geen nieuwe ruiten op voorraad dus afwachten tot ik gebeld ga worden. Hopen dat de scheur/breuk niet groter wordt.

In mijn geval gooi ik het op een fabricage fout, want geen sterretje of steenslag, maar plotselinge temp wisseling door parkeerverwarming.
Denk dat Lynk & Co daar anders over denkt en je eigenrisico aanspreekt 😐

• Slottiee
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:53
Slottiee schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 21:06:
[...]

Even een update over mijn schadeafhandeling en vervangend vervoer.
Sinds 16 december rijd ik een vervangende L&C en deze was op 19 december verlengd tot gisteren, 2 januari. Hij zou (zolang mijn eigen auto niet gemaakt is) worden verlengd en hiervan zou ik bevestiging per mail krijgen, dat had ik gisteren uiteraard nog niet gehad. Dus ik heb gister weer een keer of 3 geprobeerd te bellen met L&C.. twee keer is mij bevestigd dat de vervangende auto verlengd ging worden en daarna dat hij al verlengd was. Beide keren beloofd mij dat per mail te bevestigen, maar niets ontvangen.

Einde van de middag toch besloten om zelf met Logicx te bellen, en ja hoor: ik zie geen verlenging van uw vervangende auto, deze moet vandaag bij ons terug zijn en vanaf morgen zijn alle kosten voor uw eigen rekening. :/
Vanmorgen opnieuw gebeld met L&C en toen duidelijk gemaakt dat ik bevestigd per mail wil hebben dat L&C inderdaad de vervangende auto heeft verlengd. Dat kreeg ik uiteindelijk een uurtje later.

Ik heb gisteren ook gevraagd hoe het met de schadeafhandeling van mijn eigen auto is, daar wist niemand iets van. Op de app kan ik zien dat mijn auto al sinds wegslepen op dezelfde plek bij het schadebedrijf staat. L&C heeft gister gezegd dat ze de garage waar de auto staat gevraagd hebben om een update te geven over mijn auto, en dit zouden ze aan mij terugkoppelen.
Toevallig moest ik vandaag om de hoek zijn waar mijn auto staat, en dus ben ik zelf even langsgereden. Er was nog niets gedaan, en het schadebedrijf gaf aan heel erg moe te worden van L&C en weinig tot geen communicatie met hen te hebben. Hij kon zien dat er een calculatie is gemaakt van de schade en dat dit bij L&C ligt voor akkoord. De auto staat bij hen gepland om komende week gerepareerd te worden, maar dit is afhankelijk van het akkoord en de levering van onderdelen... oftewel: dat gaat nooit gebeuren komende week. Hij verwees mij verder door naar de Volvo dealer om de hoek, want dat is de gene die mijn auto onder zijn hoede heeft.

Dus ik ben even doorgereden naar de Volvo, waar je wél als serieuze klant wordt ontvangen en behandeld. Hij baalde ook erg van de hele gang van zaken met L&C. Hij is gestopt met bellen met hen, maar stuurt elke week een mail met alle lopende zaken. De communicatie is erg slecht. Hij gaf ook aan dat L&C een akkoord moet geven voor de calculatie die gedaan is en dat ze mogelijk nog een expert willen sturen. Er moeten vervolgens onderdelen komen en hij wilde niet teveel zeggen, maar gaf wel aan dat dat 'lang kan duren'.

We wachten vrolijk verder af dus... :)
Nieuwe update...

Over mijn schade of de afhandeling is nog weinig bekend, behalve dat er een expert van de verzekering moet komen kijken.

Dan het verhaal winterbanden en mijn wintersport.
Al op het moment dat ik vervangend vervoer op 16 december (en daarna verlengd op 19 december) kreeg toegewezen heb ik aangegeven op 21 januari met wintersport te gaan en dus winterbanden nodig te hebben. Er werd door L&C aangegeven dat zij dat tegen die tijd zouden regelen voor mij.
Ook Logicx gaf dit aan bij het afhalen van mijn vervangende auto, en ook de Volvo garage waar ik terecht kwam om de status van de schade van mijn eigen L&C te bekijken gaf aan: dat wordt geregeld tegen die tijd.

Afgelopen dinsdag werd ik keurig door mijn contactpersoon bij Volvo gebeld of L&C al contact met mij opgenomen had. Hijzelf had de dag ervoor bij L&C aangegeven dat ik ofwel winterbanden onder mijn vervang L&C moest krijgen ofwel een autowissel moest krijgen voor een auto met winterbanden. L&C had mij natuurlijk nog niet gebeld, dus hij adviseerde dat ik zelf met L&C ging bellen.
Dat heb ik gedaan, zoals altijd: lang wachten, traag, verbinding verbroken, etc.

Woensdagochtend kreeg ik een jongen van de afdeling Techniek aan de lijn die niet al teveel voor me kon (wilde) doen. Ik gaf aan dat alle partijen mij winterbanden hadden toegezegd, en hij besloot daarop met Logicx te bellen. Na amper 2 minuten was hij bij mij terug met de mededeling dat Logicx nergens van wist. Ik maakte hem duidelijk dat de plaatselijke Logicx 'boer' mij dat had toegezegd, en dat bellen naar de backoffice van Logicx landelijk geen zin heeft, die weten dat natuurlijk niet.
Los daarvan heb ik niets met Logicx te maken, maar met L&C.
Hij vond mij ontzettend vervelend, en hij schoot zelfs uit zijn slof. Direct daarna (waarschijnlijk gecorrigeerd door iemand naast zich) bood hij zijn excuses aan. Hij gaf verder aan weinig te kunnen doen en dat zijn teamleider dit verder moest oppakken. Op mijn vraag wanneer dat zou kunnen gebeuren, omdat ik 2,5 dag later zou vertrekken (vanavond dus), gaf hij aan 'mijn teamleider gaat u hoogstwaarschijnlijk terugbellen'. Dus ik nogmaals: kunnen we afspreken wanneer dat gebeurd? Waarop hij weer wat fel werd en aangaf niet te kunnen beloven wanneer zijn teamleider zou terugbellen. 8)7
Ik benadrukte dat ik toch echt diezelfde dag nog iets wilde horen van zijn teamleider, omdat ik bij een negatieve uitkomst dan nog in elk geval twee dagen de tijd zou hebben om zelf iets te regelen qua vervoer.
We spraken af dat zijn teamleider mij voor 14 uur zou bellen, en dat hij anders zelf nog even contact met mij zou opnemen.

Tegen half 3 's middags belde de teamleider mij en begon hij zeer begripvol eea uit te leggen. Het kwam er op neer dat ze officieel niet verplicht zijn mijn auto te wisselen, omdat ik gewoon een vervangauto rijd, en dat er op dit moment in heel Nederland geen auto bij Logicx beschikbaar was op winterbanden.
Oke, fraai dan... |:(
Ik gaf wederom aan dat mij door alle partijen en een maand geleden is toegezegd dat het geregeld zou worden en dat ik zelfs toen al heb aangegeven dat als het niet mogelijk is ik dat liever direct hoor, dan last-minute. Hij beloofde zijn best te gaan doen en met Logicx te blijven bellen over een beschikbare auto met winterbanden.

Vanmorgen werd ik gebeld door hem en gaf hij aan dat hij de hele dag (gisteren) is bezig geweest, en dat er niks beschikbaar was, maar dat er nu een optie vrij gekomen is: een Nissan Qashqai... in Rijswijk. Voor mij 1 uur en 45 minuten rijden. Ik heb aangegeven daar vandaag, ivm werk, écht geen mogelijkheid voor te hebben en heb hem gevraagd een andere optie te bieden.

Vanmiddag om half 5 belde hij mij weer. De auto in Rijswijk was inmiddels ook vergeven, maar... hij had nu een optie in Apeldoorn: een Volvo XC60! Nou, kan niet mooier. Deze kon ik morgen ophalen, dan heb ik weliswaar één vakantiedag ingeleverd, maar dat valt dan nog wel te accepteren.
Ik heb direct akkoord gegeven en hij ging bellen met Logicx om alles te regelen, binnen een halfuur zou Logicx mij bellen voor de precieze afspraak.

Om kwart over 5 belt hij (L&C) weer terug.. slecht nieuws: het hele feest gaat niet door.
De auto is schijnbaar onderdeel van de buitenlandse vloot en kan niet worden meegegeven. Daarna kwam een heel verhaal over drie partijen (L&C - ANWB - Logicx) die meewerken aan zo'n proces en schijnbaar is ANWB de dwarsligger en kan er überhaupt nooit (!) een autowissel plaatsvinden. :?

Ik was verbijsterd, en aan mijn opmerking dat ik dus nu niet op wintersport kan (met alle bijbehorende kosten) had hij weinig. Hij gaf aan: u kunt beter al uw energie nu richten op het regelen van een andere auto. Ja.. no shit. Dat had ik liever afgelopen week gedaan, ik kan nu geen auto uit de lucht toveren natuurlijk.

Dan mijn laatste mogelijkheid.. de Volvo dealer.
Die heb ik gebeld en mijn contactpersoon was nog aanwezig, hij hoorde het aan en was net als ik verbijsterd. Maar.. hij bood aan om morgenvroeg winterwielen onder mijn auto te leggen, zodat ik morgen in elk geval kan vertrekken. Natuurlijk niet zoals het hoort en mag, maar in elk geval meedenken en getuigend van service! _/-\o_

Wat een vreselijke service bij L&C, echt verschrikkelijk.
De auto is prima, zeker voor dat geld, maar als er iets mankeert....
Sorry voor de lange post, maar ik moest even gal spuwen. >:)

• BPi
Frenk32 schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 17:33:
Zojuist eerste huurder die de lynk mee wilde nemen. Had in zijn app wel vernbinding, kon lynk laten knipperen, maar slot button werkte niet. Het was een bekende dus sleutel maar meegegeven maar het was nogal een gedoe en de klok liep al… 😓
Is de huur niet geannuleerd en is de huurder nu wel geregistreerd als de gebruiker?
Dus gaan de kilometers niet van jouw bundel?

• cyberdj
Slottiee schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 20:07:
[...]

Nieuwe update...

Over mijn schade of de afhandeling is nog weinig bekend, behalve dat er een expert van de verzekering moet komen kijken.

Dan het verhaal winterbanden en mijn wintersport.
Al op het moment dat ik vervangend vervoer op 16 december (en daarna verlengd op 19 december) kreeg toegewezen heb ik aangegeven op 21 januari met wintersport te gaan en dus winterbanden nodig te hebben. Er werd door L&C aangegeven dat zij dat tegen die tijd zouden regelen voor mij.
Ook Logicx gaf dit aan bij het afhalen van mijn vervangende auto, en ook de Volvo garage waar ik terecht kwam om de status van de schade van mijn eigen L&C te bekijken gaf aan: dat wordt geregeld tegen die tijd.

Afgelopen dinsdag werd ik keurig door mijn contactpersoon bij Volvo gebeld of L&C al contact met mij opgenomen had. Hijzelf had de dag ervoor bij L&C aangegeven dat ik ofwel winterbanden onder mijn vervang L&C moest krijgen ofwel een autowissel moest krijgen voor een auto met winterbanden. L&C had mij natuurlijk nog niet gebeld, dus hij adviseerde dat ik zelf met L&C ging bellen.
Dat heb ik gedaan, zoals altijd: lang wachten, traag, verbinding verbroken, etc.

Woensdagochtend kreeg ik een jongen van de afdeling Techniek aan de lijn die niet al teveel voor me kon (wilde) doen. Ik gaf aan dat alle partijen mij winterbanden hadden toegezegd, en hij besloot daarop met Logicx te bellen. Na amper 2 minuten was hij bij mij terug met de mededeling dat Logicx nergens van wist. Ik maakte hem duidelijk dat de plaatselijke Logicx 'boer' mij dat had toegezegd, en dat bellen naar de backoffice van Logicx landelijk geen zin heeft, die weten dat natuurlijk niet.
Los daarvan heb ik niets met Logicx te maken, maar met L&C.
Hij vond mij ontzettend vervelend, en hij schoot zelfs uit zijn slof. Direct daarna (waarschijnlijk gecorrigeerd door iemand naast zich) bood hij zijn excuses aan. Hij gaf verder aan weinig te kunnen doen en dat zijn teamleider dit verder moest oppakken. Op mijn vraag wanneer dat zou kunnen gebeuren, omdat ik 2,5 dag later zou vertrekken (vanavond dus), gaf hij aan 'mijn teamleider gaat u hoogstwaarschijnlijk terugbellen'. Dus ik nogmaals: kunnen we afspreken wanneer dat gebeurd? Waarop hij weer wat fel werd en aangaf niet te kunnen beloven wanneer zijn teamleider zou terugbellen. 8)7
Ik benadrukte dat ik toch echt diezelfde dag nog iets wilde horen van zijn teamleider, omdat ik bij een negatieve uitkomst dan nog in elk geval twee dagen de tijd zou hebben om zelf iets te regelen qua vervoer.
We spraken af dat zijn teamleider mij voor 14 uur zou bellen, en dat hij anders zelf nog even contact met mij zou opnemen.

Tegen half 3 's middags belde de teamleider mij en begon hij zeer begripvol eea uit te leggen. Het kwam er op neer dat ze officieel niet verplicht zijn mijn auto te wisselen, omdat ik gewoon een vervangauto rijd, en dat er op dit moment in heel Nederland geen auto bij Logicx beschikbaar was op winterbanden.
Oke, fraai dan... |:(
Ik gaf wederom aan dat mij door alle partijen en een maand geleden is toegezegd dat het geregeld zou worden en dat ik zelfs toen al heb aangegeven dat als het niet mogelijk is ik dat liever direct hoor, dan last-minute. Hij beloofde zijn best te gaan doen en met Logicx te blijven bellen over een beschikbare auto met winterbanden.

Vanmorgen werd ik gebeld door hem en gaf hij aan dat hij de hele dag (gisteren) is bezig geweest, en dat er niks beschikbaar was, maar dat er nu een optie vrij gekomen is: een Nissan Qashqai... in Rijswijk. Voor mij 1 uur en 45 minuten rijden. Ik heb aangegeven daar vandaag, ivm werk, écht geen mogelijkheid voor te hebben en heb hem gevraagd een andere optie te bieden.

Vanmiddag om half 5 belde hij mij weer. De auto in Rijswijk was inmiddels ook vergeven, maar... hij had nu een optie in Apeldoorn: een Volvo XC60! Nou, kan niet mooier. Deze kon ik morgen ophalen, dan heb ik weliswaar één vakantiedag ingeleverd, maar dat valt dan nog wel te accepteren.
Ik heb direct akkoord gegeven en hij ging bellen met Logicx om alles te regelen, binnen een halfuur zou Logicx mij bellen voor de precieze afspraak.

Om kwart over 5 belt hij (L&C) weer terug.. slecht nieuws: het hele feest gaat niet door.
De auto is schijnbaar onderdeel van de buitenlandse vloot en kan niet worden meegegeven. Daarna kwam een heel verhaal over drie partijen (L&C - ANWB - Logicx) die meewerken aan zo'n proces en schijnbaar is ANWB de dwarsligger en kan er überhaupt nooit (!) een autowissel plaatsvinden. :?

Ik was verbijsterd, en aan mijn opmerking dat ik dus nu niet op wintersport kan (met alle bijbehorende kosten) had hij weinig. Hij gaf aan: u kunt beter al uw energie nu richten op het regelen van een andere auto. Ja.. no shit. Dat had ik liever afgelopen week gedaan, ik kan nu geen auto uit de lucht toveren natuurlijk.

Die heb ik gebeld en mijn contactpersoon was nog aanwezig, hij hoorde het aan en was net als ik verbijsterd. Maar.. hij bood aan om morgenvroeg winterwielen onder mijn auto te leggen, zodat ik morgen in elk geval kan vertrekken. Natuurlijk niet zoals het hoort en mag, maar in elk geval meedenken en getuigend van service! _/-\o_

Wat een vreselijke service bij L&C, echt verschrikkelijk.
De auto is prima, zeker voor dat geld, maar als er iets mankeert....
Sorry voor de lange post, maar ik moest even gal spuwen. >:)
Balen en klinkt allemaal heel bekend. Soortgelijke discussie gehad, auto met storingslampje, vakantie in het vooruitzicht, vervangwagen met winterbanden beloofd, maar ook niet nagekomen.
Uiteindelijk eigen auto weer (niet gerepareerd) teruggekregen en eieren voor mijn geld gekozen: mijn lynk verhuurd aan mijn ouders en met hun auto (met winterbanden) op vakantie gegaan.

• Tayfunc
  • Registratie: November 2013
  • Nu online
Ik heb even in dit topic zitten zoeken, maar kan helaas niks vinden over de batterij status vanuit de app.

Deze laat bij mij de status van 3 dagen geleden zien. Zou dit niet periodiek zichtbaar moeten zijn? (Of iedere keer dat ik het probeer op te halen vanuit de app)

Ik heb m’n lynk en co nog niet volledig opgeladen, maar ik neem aan dat de app mij wel zou moeten vertellen wat de actuele laadpercentage is, zodat ik niet te lang aan de laadpaal sta.

• cyberdj
Tayfunc schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 12:06:
Ik heb even in dit topic zitten zoeken, maar kan helaas niks vinden over de batterij status vanuit de app.

Deze laat bij mij de status van 3 dagen geleden zien. Zou dit niet periodiek zichtbaar moeten zijn? (Of iedere keer dat ik het probeer op te halen vanuit de app)

Ik heb m’n lynk en co nog niet volledig opgeladen, maar ik neem aan dat de app mij wel zou moeten vertellen wat de actuele laadpercentage is, zodat ik niet te lang aan de laadpaal sta.
Wat je kunt doen is even knipperen met de lampen (of claxoneren 😀) vanuit de app.

• Oizo1981
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 13:27
Tayfunc schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 12:06:

Wordt normaal gesproken ongeveer een keer per uur ge-update. Je kunt dit forceren door even in de app de lichten te laten knipperen. Als hij dan nog niet wordt ge-update is er misschien iets mis met de dataverbinding van de auto. Heb je wel internet in de auto?

• Tayfunc
  • Nu online
cyberdj schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 12:16:
[...]

Wat je kunt doen is even knipperen met de lampen (of claxoneren 😀) vanuit de app.

[Afbeelding]
Ah, top! that did the trick.

Ging alleen wel van 50% batterij naar 0.
Dit in 3 dagen.. lijkt mij best vreemd.

• Tayfunc
  • Nu online
Oizo1981 schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 12:16:
[...]

Wordt normaal gesproken ongeveer een keer per uur ge-update. Je kunt dit forceren door even in de app de lichten te laten knipperen. Als hij dan nog niet wordt ge-update is er misschien iets mis met de dataverbinding van de auto. Heb je wel internet in de auto?
Verbinding is er wel. Vaak op 4g gezien.
Kon destijds niet updaten, maar ik ga het vandaag weer even proberen. Kreeg iedere keer een foutmelding. De apps kon ik ook niet raadplegen om te kijken(en downloaden).

Heb de 01 nu circa 3 dagen.

• Marcel-62
  • Registratie: December 2022
  • Nu online
BPi schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 21:09:
[...]

Is de huur niet geannuleerd en is de huurder nu wel geregistreerd als de gebruiker?
Dus gaan de kilometers niet van jouw bundel?
Nee hoor. 2 weken geleden ook voor een dagje een Lynk gehuurd. Kon ook geen dig.sleutel gebruiken. Ook toen sleutel meegekregen en zowel de afrekening voor mij en verhuurder ging prima en vlotjes.

• Oizo1981
Tayfunc schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 12:50:
[...]

Ah, top! that did the trick.

Ging alleen wel van 50% batterij naar 0.
Dit in 3 dagen.. lijkt mij best vreemd.
Dat ligt er natuurlijk aan hoeveel je ermee gereden hebt.

• Tayfunc
  • Nu online
Oizo1981 schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 13:23:
[...]

Dat ligt er natuurlijk aan hoeveel je ermee gereden hebt.
Er zat nog circa 30km op voor elektrisch.

• Marcel-62
  • Nu online
Yeahhhh binnen!!! Nu enkel nog wachten op z'n grote broer 😂😂

• juwlez
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 03-02 23:51
Slottiee schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 20:07:
[...]

Beetje reclame voor de Volvo dealer.. welke stad? :P

• Van Dijk
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 06:00
Marcel-62 schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 18:06:
Yeahhhh binnen!!! Nu enkel nog wachten op z'n grote broer 😂😂[Afbeelding]

[Afbeelding]
Heb je ook een link waar je hem besteld hebt?

• Mrjaap
  • Laatst online: 23-01 20:03
Sinds oktober 2021 in bezit van een lynk en co. Een fijne wagen vol met vele extra’s voor een schappelijke prijs. In Juni 2022 helaas een ongelukje gehad met de auto waardoor aan de linker zijde de beide deuren beschadigd zijn geraakt. Uiteraard gelijk lynk en co geïnformeerd met alle mogelijke informatie. Na 2 weken maar eens gebeld of de informatie goed bij ze was aangekomen omdat we geen reactie terug hadden gekregen. Gelukkig was dat wel gebeurt maar ze hadden het te druk om te reageren. Inmiddels is het bijna Februari 2023 en tot heden is de auto nog steeds niet gemaakt. Zelfs na herhaaldelijk bellen en mailen lijkt het voor lynk en co een onmogelijke opgave om twee deuren te repareren. Smoesjes van Corona tot de oorlog in Oekraïne zijn voorbij gekomen als ik uiteindelijk iemand aan de lijn had. Nu ook het infotainment systeem van de auto ermee opgehouden is ben ik eigenlijk wel klaar met Lynk en co. Nogmaals, de auto rijd fijn maar de service laat echt te wensen over en voelt werkelijk onbetrouwbaar. Toch ook een belangrijke factor in de beleving van de auto. Jammer.

• hinerakatauri79
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-01 21:55
Hi,

Hoe is de kwaliteit van het Lak?

• Sandro!
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:34
Mrjaap schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 22:29:
Sinds oktober 2021 in bezit van een lynk en co. Een fijne wagen vol met vele extra’s voor een schappelijke prijs. In Juni 2022 helaas een ongelukje gehad met de auto waardoor aan de linker zijde de beide deuren beschadigd zijn geraakt. Uiteraard gelijk lynk en co geïnformeerd met alle mogelijke informatie. Na 2 weken maar eens gebeld of de informatie goed bij ze was aangekomen omdat we geen reactie terug hadden gekregen. Gelukkig was dat wel gebeurt maar ze hadden het te druk om te reageren. Inmiddels is het Februari 2023 en tot heden is de auto nog steeds niet gemaakt. Zelfs na herhaaldelijk bellen en mailen lijkt het voor lynk en co een onmogelijke opgave om twee deuren te repareren. Smoesjes van Corona tot de oorlog in Oekraïne zijn voorbij gekomen als ik uiteindelijk iemand aan de lijn had. Nu ook het infotainment systeem van de auto ermee opgehouden is ben ik eigenlijk wel klaar met Lynk en co. Nogmaals, de auto rijd fijn maar de service laat echt te wensen over en voelt werkelijk onbetrouwbaar. Toch ook een belangrijke factor in de beleving van de auto. Jammer.
Als ik ooit schade rij met de auto, meld ik de schade, bestel ik een nieuwe en lever ik de oude met de gemelde schade in. Lijkt me een stuk sneller, en dan is het probleem voor L&C en niet voor mij.

• Tayfunc
  • Nu online
Tayfunc schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 13:36:
[...]

Er zat nog circa 30km op voor elektrisch.
Kennelijk een bug in de app.
Bij het instappen zag ik de accu op iets minder dan 50%.

• Mbezuijen
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 08:38
Kan iemand mij vertellen hoe de verzekering die bij het abonnement zit eruit ziet? Denk aan inzittenden, eigen risico. heb geprobeerd het op te zoeken maar kom niks tegen.

Kan iemand mij ook vertellen wat de lynk aan kan aan kilowatt? Kan hij nou max 3.7 of 6.6?

Dank :)

• MvdV
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 09:13
Mbezuijen schreef op zondag 22 januari 2023 @ 11:49:
Kan iemand mij vertellen hoe de verzekering die bij het abonnement zit eruit ziet? Denk aan inzittenden, eigen risico. heb geprobeerd het op te zoeken maar kom niks tegen.

Kan iemand mij ook vertellen wat de lynk aan kan aan kilowatt? Kan hij nou max 3.7 of 6.6?

Dank :)
MY22 na aug kan 7,2KWH aan op 1 fase. Dat wil zeggen, dat lukt alleen bij een (zeldzame) 22KW laadpaal. Bij een normale huis tuin en keuken laadpaal van 11KW kom je tot 3,7KWH.

Op papier klinkt 7,2KWH laden leuk, maar praktisch schiet je er niet heel veel mee op. Een huis aansluiting is normaal niet meer als 3x25A met een 11KW laadpaal.

[Voor 5% gewijzigd door MvdV op 22-01-2023 13:48]

• Yavi06
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 31-01 22:24
Hoe zit het eigenlijk met de aansprakelijkheid als er een klein krasje op de auto zit? Ik neem aan dat lichte gebruikerssporen naar mate de tijd vorderd vanzelfsprekend is in verband met dagelijks gebruik.

Iemand ervaring mee?

• Mbezuijen
MvdV schreef op zondag 22 januari 2023 @ 13:46:
[...]

MY22 na aug kan 7,2KWH aan op 1 fase. Dat wil zeggen, dat lukt alleen bij een (zeldzame) 22KW laadpaal. Bij een normale huis tuin en keuken laadpaal van 11KW kom je tot 3,7KWH.

Op papier klinkt 7,2KWH laden leuk, maar praktisch schiet je er niet heel veel mee op. Een huis aansluiting is normaal niet meer als 3x25A met een 11KW laadpaal.
Duidelijk, hoe snel duurt een volle lading dan? Ik lees 7~9 uur aan 230V. En 2~4 uur aan 380V dan? Of sla ik de plank volledig mis. Als ik 7~9 uur moet wachten is het niet echt rendabel voor me denk ik :?

• Yavi06
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 31-01 22:24
Mbezuijen schreef op zondag 22 januari 2023 @ 14:58:
[...]

Duidelijk, hoe snel duurt een volle lading dan? Ik lees 7~9 uur aan 230V. En 2~4 uur aan 380V dan? Of sla ik de plank volledig mis. Als ik 7~9 uur moet wachten is het niet echt rendabel voor me denk ik :?
Mijn ervaring van leeg naar vol:

14KW lader: 3 uur
11kW lader: 7 uur
Granny lader (thuis op 2,3KWh): 8 uur

Ik ben nog geen 22KW laadpaal tegengekomen.

• MvdV
[...]

230V 10A granny lader is een uurtje of 8,5.
11KW laadpaal is een uurtje of 5
22KW laadpaal bij de modellen met 7,2 KW boordlader is 2,5 uur.

22KW laadpalen zijn zeldzaam.

Laadsnelheid is bij een PHEV geen groot issue, omdat je hem toch elke nacht aan de stekker hangt als je het goed doet. Je vertrekt altijd met een volle accu in de ochtend. Side note is wel dat ik gewoon laad op eigen terrrein. Als je afhankelijk bent van openbare palen kan dit de zaak veranderen, dan zou ik geen PHEV nemen, maar een BEV.

Tussendoor laden doe ik als ik de mogelijkheid heb. Voor 1 uur aan de openbare paal hangen doe ik niet, wel als ik ergens langer ben.

Het is afhankelijk van je rijgedrag, maar met mijn 25K per jaar rij ik er 18K elektrisch, 2K op benzine, en 5K op benzine met de caravan. Voor mij als privé rijder prima.

[Voor 16% gewijzigd door MvdV op 22-01-2023 15:47]

• MvdV
[...]

De 01 boordlader is 230V 1 fase. Rij je 24 uur per dag ofzo? 😅

[Voor 4% gewijzigd door MvdV op 22-01-2023 15:45]

• Oizo1981
Yavi06 schreef op zondag 22 januari 2023 @ 13:48:
Hoe zit het eigenlijk met de aansprakelijkheid als er een klein krasje op de auto zit? Ik neem aan dat lichte gebruikerssporen naar mate de tijd vorderd vanzelfsprekend is in verband met dagelijks gebruik.

Iemand ervaring mee?
Zie dit document

• Oizo1981
Mbezuijen schreef op zondag 22 januari 2023 @ 11:49:
Eigen risico €500. Geen inzittendenverzekering. Zie artikel 14.4 van de M2M voorwaarden en het daarin genoemde document.

[Voor 23% gewijzigd door Oizo1981 op 22-01-2023 16:13]

• remco12345
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 24-01 18:59
Videopilot schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 22:55:
[...]

Om daarop in te haken, ik kan nu vanuit een Homey flow het opladen laten starten en stoppen. Daarvoor heb ik deze in m'n laadaansluiting geplaatst.
[Afbeelding]
Ik ben wel benieuwd naar je ervaringen. Wordt dit apparaat niet erg warm als je 8 uur lang 10A er doorheen laat stromen? Ik was zelf iets soortgelijks van plan met een Shelly (zelfde idee, maar dan WiFi ipv Zigbee) en kreeg in het topic voor thuisinstallaties het advies om dit vooral niet zo te doen vanwege oververhitting, maar liever een relais er tussen te plaatsen. Zie deze link. Ik denk ik deel het even door, voordat jouw huis iets te warm wordt?

• Videopilot
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 03-02 21:34
remco12345 schreef op zondag 22 januari 2023 @ 16:46:
[...]

Ik ben wel benieuwd naar je ervaringen. Wordt dit apparaat niet erg warm als je 8 uur lang 10A er doorheen laat stromen? Ik was zelf iets soortgelijks van plan met een Shelly (zelfde idee, maar dan WiFi ipv Zigbee) en kreeg in het topic voor thuisinstallaties het advies om dit vooral niet zo te doen vanwege oververhitting, maar liever een relais er tussen te plaatsen. Zie deze link. Ik denk ik deel het even door, voordat jouw huis iets te warm wordt?
Het werkt tot nu toe perfect. Natuurlijk is een relais altijd beter maar bij mij hangt de aansluiting aan de schutting op zo'n 10m van het huis af. Als ie in huis zou zitten zou ik hem wel met een relais uitvoeren voor de zekerheid.
Hij zit achter het blauwe stopcontact.

[Voor 11% gewijzigd door Videopilot op 22-01-2023 17:21]

• Mbezuijen
Oizo1981 schreef op zondag 22 januari 2023 @ 16:09:
[...]

Eigen risico €500. Geen inzittendenverzekering. Zie artikel 14.4 van de M2M voorwaarden en het daarin genoemde document.
Helder, maar laat iedereen zijn gezin met een 2e eigen auto met betere verzekering achteraan rijden dan? Ik bedoel, mocht je in een lelijk ongeval terecht komen wil je toch dat je vrouw kinderen of vrienden verzekerd zijn :/

• Mbezuijen
MvdV schreef op zondag 22 januari 2023 @ 15:41:
[...]

230V 10A granny lader is een uurtje of 8,5.
11KW laadpaal is een uurtje of 5
22KW laadpaal bij de modellen met 7,2 KW boordlader is 2,5 uur.

22KW laadpalen zijn zeldzaam.

Laadsnelheid is bij een PHEV geen groot issue, omdat je hem toch elke nacht aan de stekker hangt als je het goed doet. Je vertrekt altijd met een volle accu in de ochtend. Side note is wel dat ik gewoon laad op eigen terrrein. Als je afhankelijk bent van openbare palen kan dit de zaak veranderen, dan zou ik geen PHEV nemen, maar een BEV.

Tussendoor laden doe ik als ik de mogelijkheid heb. Voor 1 uur aan de openbare paal hangen doe ik niet, wel als ik ergens langer ben.

Het is afhankelijk van je rijgedrag, maar met mijn 25K per jaar rij ik er 18K elektrisch, 2K op benzine, en 5K op benzine met de caravan. Voor mij als privé rijder prima.
Ik ben redelijk slecht met Volt en Amperage moet ik bekennen. Wij hebben op dit moment een 1x35A aansluiting en heb me laten vertellen dat ik minimaal 3x25 moet hebben wil ik de lynk een beetje sneller kunnen laden.

We kunnen hem gewoon op de oprit laden dus dat is makkelijk. Verder laad ik hem ook gewoon snachts of overdag (maar net hoe mijn diensten vallen) en dan weer op het werk. Maar omdat mijn vrouw er ook gebruik van zal maken wil ik hem graag wat sneller op kunnen laden dan de "granny" way ;)

• MvdV
Mbezuijen schreef op zondag 22 januari 2023 @ 17:28:
[...]

Ik ben redelijk slecht met Volt en Amperage moet ik bekennen. Wij hebben op dit moment een 1x35A aansluiting en heb me laten vertellen dat ik minimaal 3x25 moet hebben wil ik de lynk een beetje sneller kunnen laden.

We kunnen hem gewoon op de oprit laden dus dat is makkelijk. Verder laad ik hem ook gewoon snachts of overdag (maar net hoe mijn diensten vallen) en dan weer op het werk. Maar omdat mijn vrouw er ook gebruik van zal maken wil ik hem graag wat sneller op kunnen laden dan de "granny" way ;)
Dan moet je over naar een 3x25A aansluiting met een 11 KW laadpaal (3x3,7=11). In praktijk ga je dan van 2,3KW laadvermogen naar 3,7KW. Van 8,5 naar 5,5 uur laden zegmaar.

Met het oog op de toekomst (ik wil er een EV bij hebben), ga ik die weg bewandelen. Ook ik moet dan van een 1x35 naar 3x25A huisaansluiting.

Dan kun je overigens niet op 7,2 KW laden zoals de nieuwste 01’s.

• Freek-Hendrik
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:28
Mbezuijen schreef op zondag 22 januari 2023 @ 17:28:
[...]

Als het puur om sneller laden van de Lynk gaat kan je volgens mij beter nog op 1 fase blijven, aangezien de Lynk ook maar op 1 fase kan laden. Dan heb je meer aan 1x 35A dan 3x 25A. Ik ben van plan om met gebruik van loadbalancing de paal af te (laten) zekeren op 3x 20A, dan zit je dus op max 4,6 KW. 35A kan je natuurlijk ook niet volledig gebruiken, maar dan kom je een stuk dichter bij de 7,2 KW waarmee de Lynk maximaal kan laden

• KeesPimelmees
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 03-02 20:11
Er staan hier op t kantoorterrein 8 laadpalen, 6 daarvan zijn 22KW palen en dan is de auto inderdaad met zo'n 2,5 uur vol.

De andere 6,5 uur die ik daarna nog op kantoor ben haal ik de auto altijd maar even netjes weg. Die 5/5,5 uur die het duurt met de 11KW palen is ook prima voor op kantoor... Haha! Wist niet dat die 22KW dingen "zeldzaam" waren, heb ik ze op de plek waar ze het minst nodig zijn.

• Technomancer
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 24-01 09:13
Marcel-62 schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 18:06:
Yeahhhh binnen!!! Nu enkel nog wachten op z'n grote broer 😂😂[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik denk dat dit de paarse versie is van Ali of eBay? Ik kan zelf geen zwarte 01 vinden :)

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 09:15
remco12345 schreef op zondag 22 januari 2023 @ 16:46:
[...]

Ik het stopcontact waar de granny in zit geschakeld via een Shelly Plus 1PM, en werkt top. Schakelt bij mij uit als daltarief begint en weer in als piektarief begint (veel pv overcapaciteit in de piekuren en mijn leverancier saldeert per telwerk).

Temperatuur van de Shelly is 53 graden, lijkt me niet zo’n probleem. Ding is voor max 16A dus 10A moet fan continu niet zo’n probleem zijn lijkt me… Zitten ook allerlei overspanning en temp beveiligingen in geloof ik…

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:25

• Reinier
Oizo1981 schreef op zondag 22 januari 2023 @ 16:09:
[...]

Dat document geeft bij mij een 404 :'(

• MvdV
Dat was ruim een jaar geleden al aangekondigd. Ben benieuwd naar de specs. Als de prijs gunstig is heb ik wel weer interesse. Vind de 01 qua ontwerp nog steeds bijzonder geslaagd.

[Voor 15% gewijzigd door MvdV op 23-01-2023 12:58]

• Martijn
Ben vooral benieuwd of ik gewoon door kan blijven rijden in de 01. De 01 is vooral interessant voor mij omdat ik door het jaar heen lekker elektrisch rijd, en in de vakanties toch de sleurhut erachter kan hangen. Er is geen enkele andere met dezelfde voordelen. OF het elektrische bereik is veel lager, OF het trekgewicht is te laag (caravan van 1600kg) OF de prijs is veel en veel hoger (Tarraco, Tiguan, CX60)...

Dit kan ze potentieel veel klanten kosten... Als de nieuwe elektrische variant ook nog kleiner is, waarom zou je dan niet voor een BYD Atto 3 gaan bijvoorbeeld...

• Oizo1981
Martijn schreef op maandag 23 januari 2023 @ 12:58:
[...]

Ben vooral benieuwd of ik gewoon door kan blijven rijden in de 01. De 01 is vooral interessant voor mij omdat ik door het jaar heen lekker elektrisch rijd, en in de vakanties toch de sleurhut erachter kan hangen. Er is geen enkele andere met dezelfde voordelen. OF het elektrische bereik is veel lager, OF het trekgewicht is te laag (caravan van 1600kg) OF de prijs is veel en veel hoger (Tarraco, Tiguan, CX60)...

Dit kan ze potentieel veel klanten kosten... Als de nieuwe elektrische variant ook nog kleiner is, waarom zou je dan niet voor een BYD Atto 3 gaan bijvoorbeeld...
De smart #1 waar de opvolger op gebaseerd zou zijn heeft gelukkig een trekgewicht van 1.600 kg. Zal waarschijnlijk wel funest zijn voor je actieradius.

• Martijn
Oizo1981 schreef op maandag 23 januari 2023 @ 13:07:
[...]

De smart #1 waar de opvolger op gebaseerd zou zijn heeft gelukkig een trekgewicht van 1.600 kg. Zal waarschijnlijk wel funest zijn voor je actieradius.
Ja idd, stond laatst een review van de Volvo C40 icm een 1200kg caravan op Autoweek geloof ik. Conclusie: prima als je binnen 500km van huis blijft. Absolute no-go als je naar Spanje etc wil.

Ik zie mezelf niet elke 200-250 km (met geluk) de caravan ergens afkoppelen, in de laad file gaan staan, uur laden etc... Dan duurt je reis 3x zo lang...

• MvdV
Martijn schreef op maandag 23 januari 2023 @ 13:17:
[...]

Ja idd, stond laatst een review van de Volvo C40 icm een 1200kg caravan op Autoweek geloof ik. Conclusie: prima als je binnen 500km van huis blijft. Absolute no-go als je naar Spanje etc wil.

Ik zie mezelf niet elke 200-250 km (met geluk) de caravan ergens afkoppelen, in de laad file gaan staan, uur laden etc... Dan duurt je reis 3x zo lang...
De EV techniek is nog niet volwassen genoeg om een caravan zonder al te veel aanpassing naar Zuid Europa te sleuren. Precies de reden voor mij om een 01 aan te schaffen.

Dat afkoppelen tijdens het laden gaat denk ik ook wel steeds minder worden. In NL zie je de snelladers toch wel vaak zo opgesteld staan dat de caravan erachter zou kunnen blijven hangen. En zodra de benzinepomp uitgefaseerd gaat worden denk ik dat we steeds meer snelladers op die plekken erbij krijgen. Het heeft alleen nog tijd nodig. En in het buitenland zeker, daar zijn ze gewoon (muv Noorwegen) nog niet zo ver.

Maar alle ontwikkeling op EV gebied juich ik toe. Laat maar komen. Als particulier rijder ben ik nog op zoek naar een een EV <60K euro met 600KM WLTP bereik (250-300 praktisch met caravan). Als deze minimaal 1500 KG mag trekken. De MY24 update van de XC40 is al aardig, maar het moet beter kunnen. Mogelijk in de 'nieuwe' EV 01. De huidige 01 is eigenlijk ook het betere broertje van de XC40 tenslotte. Langer & grotere batterij.

• Mbezuijen
1 voordeel, voor ze alle auto's uitgewisseld hebben is het al 2025 😉

• Juanluca
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 03-02 17:38
MvdV schreef op maandag 23 januari 2023 @ 13:43:
Als particulier rijder ben ik nog op zoek naar een een EV <60K euro met 600KM WLTP bereik (250-300 praktisch met caravan). Als deze minimaal 1500 KG mag trekken. De MY24 update van de XC40 is al aardig, maar het moet beter kunnen. Mogelijk in de 'nieuwe' EV 01. De huidige 01 is eigenlijk ook het betere broertje van de XC40 tenslotte. Langer & grotere batterij.
De Tesla model Y long range komt aardig in de buurt, toch? 533 km wltp (?) en 1600 kg trekken.

• p2w
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 03-02 11:55
met 19 inch wielen komt de model Y long range op WLTP 565 km.

• MvdV
Juanluca schreef op maandag 23 januari 2023 @ 14:18:
[...]

De Tesla model Y long range komt aardig in de buurt, toch? 533 km wltp (?) en 1600 kg trekken.
Inderdaad. Alleen vind ik die niet heel erg mooi en het interieur TE minimalistisch.. ;w

• BPi
MvdV schreef op maandag 23 januari 2023 @ 14:23:
[...]

Inderdaad. Alleen vind ik die niet heel erg mooi en het interieur TE minimalistisch.. ;w
Misschien heeft Ali wat leuke items om het op te leuken :+ .

Ik denk (of hoop) dat dat minimalistische vooral een kwestie van wennen is.

• pretpik
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:10
MvdV schreef op maandag 23 januari 2023 @ 14:23:
[...]

Ik heb onlangs proefgereden in de Tesla en eerlijk gezegd ben ik dat heel snel vergeten nadat ik merkte dat de Tesla qua interface 10 keer sneller is dan de Lynk. De reden waarom ik meer knoppen gebruik in de Lynk is omdat het scherm niet snel genoeg reageert, en de knoppen wel. De Tesla telefoon app heeft zelden problemen, alleen jammer dat er geen sleutel bij zit.

[Voor 14% gewijzigd door pretpik op 23-01-2023 14:31]

PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]

• dixet
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03-02 15:25
MvdV schreef op maandag 23 januari 2023 @ 12:52:
[...]

Dat was ruim een jaar geleden al aangekondigd. Ben benieuwd naar de specs. Als de prijs gunstig is heb ik wel weer interesse. Vind de 01 qua ontwerp nog steeds bijzonder geslaagd.
Wat 4 jaar geleden was aangekondigd was dacht ik een elektrische versie van de 01. Die zou ik graag hebben.
Als ik dit zo lees wordt dit een kleinere auto. Waar zeker een markt voor is, maar ik vindt de 01 nou juist zo'n fijne maat

• MvdV
pretpik schreef op maandag 23 januari 2023 @ 14:30:
[...]

Ik heb onlangs proefgereden in de Tesla en eerlijk gezegd ben ik dat heel snel vergeten nadat ik merkte dat de Tesla qua interface 10 keer sneller is dan de Lynk. De reden waarom ik meer knoppen gebruik in de Lynk is omdat het scherm niet snel genoeg reageert, en de knoppen wel. De Tesla telefoon app heeft zelden problemen, alleen jammer dat er geen sleutel bij zit.
En hoe vond je de bouwkwaliteit?

• pretpik
MvdV schreef op maandag 23 januari 2023 @ 14:49:
[...]

En hoe vond je de bouwkwaliteit?
Zeer goed, hoewel ik de stoelen in de Lynk & Co betere ondersteuning vind geven. Ter vergelijking zat ik afgelopen weekend in de een Model 3 van een familielid en voelde aan als een niet af model ten opzichte van de Model Y 's die nu geleverd worden. Krakende C stijl, krassende pianolak en blikkerige portieren waren wel echt minpunten die ik in de Y niet ervaarde.

De Lynk zit ten opzichte van de 2019 Model 3 wel een stuk beter in elkaar, maar ik vind de 2022 Model Y overeenkomen qua kwaliteit met de Lynk. De portieren achter van de Lynk klinken ook blikkerig en ik vind de matten en de hoedenplank niet hoogwaardig.

Nu weer on-topic, mocht je meer info willen dan kun je me een DM sturen :) .

• Marcel-62
  • Nu online
Technomancer schreef op maandag 23 januari 2023 @ 09:54:
[...]

Ik denk dat dit de paarse versie is van Ali of eBay? Ik kan zelf geen zwarte 01 vinden :)
In zonlicht zit er dan inderdaad een paarse gloed over maar ik vind het zwart genoeg 🤣

• Mrjaap
  • Laatst online: 23-01 20:03

• Tebs
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 24-01 22:32
Een goede vriend van mij rijdt ook in de 01 (sinds januari) vorige week een e-mail ontvangen om een afspraak in te plannen om de auto om te ruilen. Vandaag weer een reminder. Iemand al omgeruild ? (niet om redenen van schade bijv.) hoe ging dat?

In de mail werd namelijk gevraagd om een adres om de auto om te ruilen (en dus niet in Diemen bijv.)

• Oizo1981
Tebs schreef op maandag 23 januari 2023 @ 23:41:
Een goede vriend van mij rijdt ook in de 01 (sinds januari) vorige week een e-mail ontvangen om een afspraak in te plannen om de auto om te ruilen. Vandaag weer een reminder. Iemand al omgeruild ? (niet om redenen van schade bijv.) hoe ging dat?

In de mail werd namelijk gevraagd om een adres om de auto om te ruilen (en dus niet in Diemen bijv.)
Wordt gewoon thuis omgewisseld bij de meeste.

• ikkenietweet
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 27-01 16:03
Hoe nauwkeurig is bij jullie de betaalgeschiedenis in de app.? Bij mij staat er bovenaan dat ik een abbo heb van 700 pm.
Eronder zie ik dat er volgens hun al 12 maanden betaald is terwijl ik de auto pas 10 maanden heb.
In april zou ik zelfs driemaal betaald hebben.

• Oizo1981
ikkenietweet schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 09:06:
Hoe nauwkeurig is bij jullie de betaalgeschiedenis in de app.? Bij mij staat er bovenaan dat ik een abbo heb van 700 pm.
Eronder zie ik dat er volgens hun al 12 maanden betaald is terwijl ik de auto pas 10 maanden heb.
In april zou ik zelfs driemaal betaald hebben.
[Afbeelding]
Die €700 is inclusief afleveringskosten.
Je hebt 3 facturen van april, geen 3 betaalbewijzen. Je zou nog kunnen kijken of dat ook 3 verschillende factuurnummers zijn: ik vermoed ‘gewoon’ 3x dezelfde factuur? Wel vreemd dat bij de overige maanden geen betaalbewijzen meer staan. Of is die maanden ook niks geïncasseerd?

• Roger1979
  • Laatst online: 31-01 14:27
weet iemand of de wielen ook een TPMS systeem/TPMS sensoren hebben (tyre pressure monitoring system)?

dit ivm mogelijke aanschaf van extra set (winterwielen/banden)

• Oizo1981
Roger1979 schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 09:43:
weet iemand of de wielen ook een TPMS systeem/TPMS sensoren hebben (tyre pressure monitoring system)?

dit ivm mogelijke aanschaf van extra set (winterwielen/banden)
Nee geen sensoren op de velg maar meting via het ABS-systeem.

• ikkenietweet
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 27-01 16:03
Oizo1981 schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 09:10:
[...]

Die €700 is inclusief afleveringskosten.
Je hebt 3 facturen van april, geen 3 betaalbewijzen. Je zou nog kunnen kijken of dat ook 3 verschillende factuurnummers zijn: ik vermoed ‘gewoon’ 3x dezelfde factuur? Wel vreemd dat bij de overige maanden geen betaalbewijzen meer staan. Of is die maanden ook niks geïncasseerd?
Er staan geen factuurnummers op dus kan ik niet kijken of het dezelfde zijn. Ze hebben wel gewoon iedere maand geïncasseerd. Op mijn verzoek hebben ze me per e-mail een overzichtje van mijn betalingen gestuurd maar die laat weer heel wat anders zien dan de app. In het betalingsoverzicht staat ook niet dat ik de 350, Euro voor de winterbanden betaald heb. Ben ik de enige waar rare transacties in de app. staan?

• BPi
ikkenietweet schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 10:07:
[...]

Er staan geen factuurnummers op dus kan ik niet kijken of het dezelfde zijn. Ze hebben wel gewoon iedere maand geïncasseerd. Op mijn verzoek hebben ze me per e-mail een overzichtje van mijn betalingen gestuurd maar die laat weer heel wat anders zien dan de app. In het betalingsoverzicht staat ook niet dat ik de 350, Euro voor de winterbanden betaald heb. Ben ik de enige waar rare transacties in de app. staan?
Nee, super onhandig. Extra kosten mbt winterbanden staan niet in je betalingsoverzicht.
Ook ontvangen betalingen (inkomsten uit verhuur) worden er niet in geplaatst.

En volgens mij zit er ook verschil tussen app en site. In ieder geval ook erg onlogisch dat het maandbedrag zoals opgenomen is niet je werkelijke (maandelijks terugkerende) maandbedrag is.

• juwlez
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 03-02 23:51
[...]
Ben ik de enige waar rare transacties in de app. staan?
Hier staat alles goed.

• Oizo1981
[...]
Er staan geen factuurnummers op dus kan ik niet kijken of het dezelfde zijn.
Rechtsboven staan bij mij factuurnummer.

[Voor 44% gewijzigd door Oizo1981 op 24-01-2023 14:16. Reden: factuurgegevens verwijderd]

• MvdV
MvdV schreef op maandag 23 januari 2023 @ 13:43:
[...]Maar alle ontwikkeling op EV gebied juich ik toe. Laat maar komen. Als particulier rijder ben ik nog op zoek naar een een EV <60K euro met 600KM WLTP bereik (250-300 praktisch met caravan). Als deze minimaal 1500 KG mag trekken. De MY24 update van de XC40 is al aardig, maar het moet beter kunnen. Mogelijk in de 'nieuwe' EV 01. De huidige 01 is eigenlijk ook het betere broertje van de XC40 tenslotte. Langer & grotere batterij.
Nooit gedacht dat mijn eigen uitspraak me binnen 25 uur zou achterhalen. Hallo MY24 Polestar 2 LR SM :+

• Oizo1981
MvdV schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 13:51:
[...]
Nooit gedacht dat mijn eigen uitspraak me binnen 25 uur zou achterhalen. Hallo MY24 Polestar 2 LR SM :+
Inderdaad een mooie EV. Ik vind de V60 Recharge T6 dan prijstechnisch interessanter. Bij 20.000 km/48 mnd € 899/mnd (t.o.v. 01 met trekhaak, winterbanden en extra km € 685). De V60 heeft een max. trekgewicht van 2.000 km en een elektrisch rijbereik van 85 km. En de voordelen om benzine of elektrisch te rijden. Als de 01 inderdaad vervangen gaat worden door een kleinere volledig elektrische variant is de V60 voor mij het alternatief. Ik hoop alleen dat die tegen die tijd nog leverbaar is aangezien Volvo zijn hybrides aan het afbouwen is. De Polestar 2 LR SM komt beduidend duurder uit (is natuurlijk wel volledig EV).

[Voor 4% gewijzigd door Oizo1981 op 24-01-2023 14:09]

• Reinier
Oizo1981 schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 10:56:
[...]

Rechtsboven staan bij mij factuurnummers
Geen inhoudelijke reactie, maar ik zou nooit klantnummers en factuurnummers online gooien ;)

• Reinier
Ik heb de auto sinds gisteren. De app heeft tot nu toe nog geen enkele keer de juiste locatie van de 01 getoond. Gisteravond dacht hij dat hij nog bij het uitleverpunt in Diemen stond, nu op GPS-locatie 0,0 (dus ergens in zee bij Afrika. Die programmeerfout maakte ik zelf voor het laatst in 2003 bij wijze van spreken).
Er kwam ook al een "random nogwat fout opgetreden" voorbij.

Ik zal dit topic niet op dezelfde manier verpesten als ik in het Polestar 2-topic deed ;)

Eerste indruk van de auto zelf, op de app na, is erg goed. Comfortabeler dan de Polestar, maar wel herkenbaar qua bediening, ergonomie, etc. En de kinderen zijn laaiend enthousiast als ze de (witte) Lynk & Co in beeld zien bij het nemen van een bocht (dat gebeurt niet consequent volgens mij?).

• Oizo1981
Reinier schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 14:31:
En de kinderen zijn laaiend enthousiast als ze de (witte) Lynk & Co in beeld zien bij het nemen van een bocht (dat gebeurt niet consequent volgens mij?).
Als je langzamer dan 35 km/u rijdt geloof ik en alleen als je knipperlicht gebruikt.

• Reinier
Oizo1981 schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 14:36:
[...]

Als je langzamer dan 35 km/u rijdt geloof ik en alleen als je knipperlicht gebruikt.
Juistem, dat eerste wist ik niet, dat laatste had ik gededuceerd :)

• BPi
Oizo1981 schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 14:36:
[...]

:? nooit opgevallen

• DeBe
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12:31
Een functie die ik moest aanzetten, hoog gadget gehalte. Net weer uitgezet want irritant als je op navigatie rijdt en op zoek bent naar de juiste locatie.

• BPi
DeBe schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 16:52:
Een functie die ik moest aanzetten, hoog gadget gehalte. Net weer uitgezet want irritant als je op navigatie rijdt en op zoek bent naar de juiste locatie.
Ok, onderdeel van de 360 graden camera? 7(8)7
Ah, ik heb zo'n first season modelletje, zonder die toevoeging.

• BPi
BPi schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 17:51:
[...]

Ok, onderdeel van de 360 graden camera? 7(8)7
Ah, ik heb zo'n first season modelletje, zonder die toevoeging.
Er staan overigens wel een paar "bijzondere' 01's te koop.
Een erg goedkope (met schade)
https://www.autoweek.nl/o...nzine-elektriciteit-2021/ (onderdelen zijn niet te krijgen?)

Of een zonder stekker (import)
https://www.autoweek.nl/o...-01-elektro-benzine-2021/

[Voor 4% gewijzigd door BPi op 25-01-2023 08:40. Reden: linkjes omgedraaid]

• pretpik
BPi schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 23:09:
[...]

Er staan overigens wel een paar "bijzondere' 01's te koop.
Een erg goedkope (met schade)
https://www.autoweek.nl/o...-01-elektro-benzine-2021/ (onderdelen zijn niet te krijgen?)

Of een zonder stekker (import)
https://www.autoweek.nl/o...nzine-elektriciteit-2021/
Je linkjes staan precies verkeerd om ;) .

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 00:37

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Ik heb de 14e mijn factuur gekregen wat mijn normale datum is. Nou kreeg ik Maandag ook weer een factuur met de maandelijke kosten... het PDF bestand is ook een ander nummer en bij betalingsgegevens staat ook daadwerkelijk een andere betaaldatum.

Zie op mijn CC dat het wel maar 1 keer gereserveerd is dat bedrag.

Meer mensen die dubbele facturen ontvangen?

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

• MvdV
Oizo1981 schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 14:06:
[...]

Inderdaad een mooie EV. Ik vind de V60 Recharge T6 dan prijstechnisch interessanter. Bij 20.000 km/48 mnd € 899/mnd (t.o.v. 01 met trekhaak, winterbanden en extra km € 685). De V60 heeft een max. trekgewicht van 2.000 km en een elektrisch rijbereik van 85 km. En de voordelen om benzine of elektrisch te rijden. Als de 01 inderdaad vervangen gaat worden door een kleinere volledig elektrische variant is de V60 voor mij het alternatief. Ik hoop alleen dat die tegen die tijd nog leverbaar is aangezien Volvo zijn hybrides aan het afbouwen is. De Polestar 2 LR SM komt beduidend duurder uit (is natuurlijk wel volledig EV).
Mijn 01 gaat ook niet vervangen worden. Die kost me 110 euro per maand zonder kilometer beperking, dus die blijft nog wel een paar jaar of langer (als 2e auto).

Mijn persoonlijke mening is nog steeds dat een PHEV met veel elektrisch bereik best of both worlds is als hij gebruikt wordt zoals het hoort. Maar de helft van de PHEV’s hier in het dorp staat niet of nauwelijks aan de lader. Dat vind ik heel kwalijk, want juist dat maakt de flexibele oplossing die het nu is onmogelijk. Sommige mensen kunnen niet omgaan met die vrijheid, dus gaat de overheid ook daar op termijn een stokje voor steken. Jammer, maar begrijpelijk. Benzine is gewoon veel te goedkoop.

• r0bert
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:55

RIP

• Mjelnir

• Geer72
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12:46
YouTube: Toyota - Kies wat er vandaag bij je past

Grappig..de Lynk in een Toyota reclame....gaat blijkbaar langer mee dan de Toyota's van het stel. 🤫

[Voor 19% gewijzigd door Geer72 op 25-01-2023 10:28]

• oldostofjas
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 03-02 12:40
Geer72 schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 10:27:
YouTube: Toyota - Kies wat er vandaag bij je past

Grappig..de Lynk in een Toyota reclame....gaat blijkbaar langer mee dan de Toyota's van het stel. 🤫
Ik vind het vooral grappig dat ze die Toyota flexibel noemen, omdat je die al na een jaar kan inruilen voor een ander model, terwijl de écht flexiblele auto er gewoon naast staat :D

• Geer72
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12:46
oldostofjas schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 10:30:
[...]

Ik vind het vooral grappig dat ze die Toyota flexibel noemen, omdat je die al na een jaar kan inruilen voor een ander model, terwijl de écht flexiblele auto er gewoon naast staat :D
Inderdaad. Had nog niet gecheckt. Maar is dus hint aan 01 huurders dat Toyota nu een flex leasecontract kent. Inderdaad pas na een jaar switchen voor een opslag van 20 euro op normale leaseprijzen.

[Voor 19% gewijzigd door Geer72 op 25-01-2023 11:16]

• Hollanda
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:57
MvdV schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 09:02:
[...]

Mijn 01 gaat ook niet vervangen worden. Die kost me 110 euro per maand zonder kilometer beperking
Hoe voor die prijs?

• Folkert1985
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 02-02 18:35
Ah vandaar, ik kom ook niet op de website inderdaad.

• BPi
Sinterklaas?

• MvdV
Contant afrekenen. Dan kost het alleen wegenbelasting en verzekering. Afschrijving over een paar jaar is wel een verrassing, maar ik gok gezien de populariteit dat dit wel goed komt. Ik word nog steeds aangesproken met vragen over de auto, dus interesse is er zeker, ook voor de occasions die nu te koop staan.
Pagina: 1 ... 100 101 102 Laatste

Let op:
Voor updates rondom leverdatums, bestellingen, etc. is er een apart topic: Het grote Lynk & Co 01 bestellingen topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee