• Joeme
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 21:16
Hoi zijn er meer mensen waarbij de autoradio soms aan blijft staan nadat de auto uit is gezet, de deuren gesloten en de auto op slot gezet? Ik snap niet wat ik fout doe. Dankjewel voor een reactie

• Videopilot
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 22:32
Joeme schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 19:37:
Hoi zijn er meer mensen waarbij de autoradio soms aan blijft staan nadat de auto uit is gezet, de deuren gesloten en de auto op slot gezet? Ik snap niet wat ik fout doe. Dankjewel voor een reactie
Ja, geen idee waarom dat gebeurt.

• Jansen1404
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 05-02 10:33

Leuk leuk leuk... Mn zwager en schoonzusje hebben vandaag dan eindelijk de knoop doorgehakt... Ze waren al lid van de familie... ^) Maar nu na een proefrit in onze Lynk... ook van de Lynk&Co community ❤️

#teamzwart 8)

• Jansen1404
Xecuter NL schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 09:44:
[...]

Ben heel benieuwd. Zou je ons (mij ;) op de hoogte willen houden?

Afgelopen maandag opeens een scheur in mijn voorruit. Zijn geen nieuwe ruiten op voorraad dus afwachten tot ik gebeld ga worden. Hopen dat de scheur/breuk niet groter wordt.

In mijn geval gooi ik het op een fabricage fout, want geen sterretje of steenslag, maar plotselinge temp wisseling door parkeerverwarming.
Ja hoor... Doe je me een berichtje als herinnering?

De rekening voor de rechter voorband is ook nog steeds niet afgeschreven. Heb daar ook geen herinnering van gekregen ofzo...

• Jansen1404
Bij welke energie maatschappij zitten jullie?
Wij zijn al een tijdje geleden overgestapt naar easy energie... Zodat we voordelig kunnen opladen op de dal momenten (we betalen de inkoopprijs met een stukje toeslag)...

Kwa laadpas is cool blue en e-flux hier het voordeligst. We laden bijna nooit aan een openbare paal...
Welke pas past er bij jullie en waarom?

• Videopilot
  • Laatst online: 22:32
Bij welke energie maatschappij zitten jullie?
Zonneplan

• TissueAndLube
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 20:42
Heeft iemand wel eens het verboden in te rijden bordje links gezien? Na ruim een jaar Lynk rijden was dit voor mij voor het eerst.

• DR.V
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19:26
TissueAndLube schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 00:09:
Heeft iemand wel eens het verboden in te rijden bordje links gezien? Na ruim een jaar Lynk rijden was dit voor mij voor het eerst.[Afbeelding]
Zeker, meermaals tijdens een rit op de snelweg. Pas na het einde van mijn rit en het stoppen van de motor (m.a.w een herstart van het systeem) verdween de melding.

• KeesPimelmees
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:23
Vanochtend voor het eerst een kuur gehad: Het scherm op t dashboard was bevroren, kon mijn snelheid niet meer zien, mijn cruise control niet meer bedienen (ook niet uitzetten zonder uiteindelijk te remmen). Na ongeveer 30 seconden startte het scherm opnieuw op en deed alles het weer, verder geen rare dingen met het rijden dus op zich geen onveilige situatie - behalve dat ik ineens een stuk harder reed dan de bedoeling na die 30 seconden...

• Fibrenl
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 20:27
Gewoon even een vraag werkt die rittenlog
Al weer bij iemand dit heeft 2 maanden gewerkt in 2021 sept okt daarna nooit meer. Vind het vervelend dat ik niet zelf kan zien wat de ritten zijn geweest.

• Dhamit
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:31
Hi Tweakers,

Beetje een gekke maar ook weer niet te gek verzoek ;) :
Ik vertrek 4 februari voor 1 week richting Duitsland en Zwitserland. Ik had dit graag gedaan met mijn eigen Lynk&Co door voor een winterbandenwissel te opteren als een Service bij Lynk. Helaas gaat deze bandenwissel niet lukken in de komende twee weken (4-6 weken nodig...).

Nu vroeg ik mij af of er een Mede- Lynk&Co-er is die wel de winterbanden onder zijn/haar auto heeft zitten en de auto voor 1 week met mij zou willen ruilen. We zullen onze auto's uiteraard via de app aan elkaar uitruilen, vanwege de verzekeringen.

Iemand die mij in de regio Amsterdam, of op de weg richting Duitsland/Zwisterland (Snelweg A2) hiermee kan helpen?

Dank alvast, ook voor het meedenken!

Groetjes

• Bulligan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:13
Vandaag eerste euvel met de L&C😢. Rij er inmiddels al een aantal maanden in rond, 11k op de teller. Vandaag gaat mijn vrouw ermee weg en krijgt ze een motorstoring in omgeving van Amsterdam. Contact gezocht met L&C, auto mocht niet verder en berger werd ingeschakeld. Nu onderweg naar garage waar een andere Lynk klaarstaat. (Misschien gelukje dat het in Amsterdam gebeurd).
Ben benieuwd hoe het verdere verloop vergaat en of ik hem nog terugzie. Maar tot dusver eigenlijk geen klagen over de service. Wel pech dat het gebeurd uiteraard.

• cyberdj
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19:59
Bulligan schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 18:44:
Vandaag eerste euvel met de L&C😢. Rij er inmiddels al een aantal maanden in rond, 11k op de teller. Vandaag gaat mijn vrouw ermee weg en krijgt ze een motorstoring in omgeving van Amsterdam. Contact gezocht met L&C, auto mocht niet verder en berger werd ingeschakeld. Nu onderweg naar garage waar een andere Lynk klaarstaat. (Misschien gelukje dat het in Amsterdam gebeurd).
Ben benieuwd hoe het verdere verloop vergaat en of ik hem nog terugzie. Maar tot dusver eigenlijk geen klagen over de service. Wel pech dat het gebeurd uiteraard.
Vervelend! Welk lampje ging branden? Bij mij brandt al 6 maanden met enige regelmaat het gele motormanagement lampje. Volgens L&C mag/ kan ik er gewoon meer rond rijden. Inmiddels heb ik wel ontdekt hoe ik het lampje "aan" krijg: accu leegrijden op benzine verder rijden, auto uitzetten, auto weer starten (motor schakelt in want accu is nog steeds leeg) en dan gaat ie na een paar km aan.

Morgen wordt de auto voor een servicebeurt opgehaald, heb het lampje net weer aangekregen, dus dat komt mooi uit :)

• Mozzzzke
  • Laatst online: 06-02 00:02
Er is een nieuwe Ios app update uitgekomen vandaag. Doe er je voordeel mee 😀 Hij lijkt iets slicker.

[Voor 64% gewijzigd door Mozzzzke op 26-01-2023 20:39]

• juwlez
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:04
Edit: adres was zichtbaar

[Voor 94% gewijzigd door juwlez op 27-01-2023 00:20]

• Sandro!
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:33
juwlez schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 21:26:
Iemand een idee wie Bryan en Laura zijn? Lijkt wel alsof ik iemand anders zijn boekingen zie..
Euh... mensen die je auto willen lenen :? Hij staat beschikbaar in de app zie ik.

[Voor 25% gewijzigd door Standeman op 27-01-2023 12:36]

• Jansen1404
Sandro! schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 22:44:
[...]

Euh... mensen die je auto willen lenen :? Hij staat beschikbaar in de app zie ik.
Door jouw quote is de afbeelding alsnog te openen en dus het adres zichtbaar

• Oizo1981
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 21:33
Ik neem aan dat het wel jouw kenteken is wat erbij staat? Je hebt je auto in de app op beschikbaar staan. Iedereen kan dat zien en een verzoek doen om deze te lenen. Je ziet altijd alleen de voornamen van potentiële leners. Als je dit niet wil, kun je de verhuurmogelijkheid uitzetten.

• GijsZePa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-01 18:34
Elke morgen de laatste maanden denk ik weer:

Zoveel opties .. zoveel mogelijkheden, maar wie heeft bedacht om te besparen op stuurverwarming .. 8)7

• KeesPimelmees
GijsZePa schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 08:53:

Zoveel opties .. zoveel mogelijkheden, maar wie heeft bedacht om te besparen op stuurverwarming .. 8)7
Heb zelf de linker airconditioning richting het stuur gezet. Er is er immers eentje die standaard op het linker zijraam gericht is. Op die manier heb ik altijd een warm stuur ;)

• Oizo1981
GijsZePa schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 08:53:

Like dit idee op Co:lab en misschien komt het in de volgende versie: https://colab.lynkco.com/ideas/heated-steering-wheel

• Tom Paris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:49
Gisteren mijn Lynk opgehaald Toch een beetje raar, "Hier is de sleutel, als u even de PDF in uw mail wilt ondertekenen wens ik u veel plezier met de auto". Ik zit net, probeer stoel en spiegels af te stellen en met te oriënteren in het navigatiesysteem, getik op de ruit: "Wilt u zsm het terrein af rijden?".

Wat ik niet in de instellingen kan vinden: het navigatiesysteem geeft heel klein en niet permanent de verwachte aankomsttijd en resterende kilometers weer. Aankomsttijd dan ook nog eens in AM/PM notering, terwijl de boordcomputer op 24h staat ingesteld. Is er een setting of modus waarin de aankomsttijd en resterende afstand prominenter en permanent in beeld staan?

Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.

• Oizo1981
Tom Paris schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 13:19:
Gisteren mijn Lynk opgehaald Toch een beetje raar, "Hier is de sleutel, als u even de PDF in uw mail wilt ondertekenen wens ik u veel plezier met de auto". Ik zit net, probeer stoel en spiegels af te stellen en met te oriënteren in het navigatiesysteem, getik op de ruit: "Wilt u zsm het terrein af rijden?".

Wat ik niet in de instellingen kan vinden: het navigatiesysteem geeft heel klein en niet permanent de verwachte aankomsttijd en resterende kilometers weer. Aankomsttijd dan ook nog eens in AM/PM notering, terwijl de boordcomputer op 24h staat ingesteld. Is er een setting of modus waarin de aankomsttijd en resterende afstand prominenter en permanent in beeld staan?
Afstand en aankomsttijd zijn in beeld in de navigatie widget (waarheen?) als je op het middendisplay uit het navigatiescherm gaat. Je kunt de navigatiekaart dan op het bestuurdersdisplay zetten.

• Mvr13
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 18:46
DeBe schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 16:52:
Een functie die ik moest aanzetten, hoog gadget gehalte. Net weer uitgezet want irritant als je op navigatie rijdt en op zoek bent naar de juiste locatie.
Kun je me vertellen hoe ik deze functie uit zet?

[Voor 8% gewijzigd door Mvr13 op 27-01-2023 15:32]

• bbtweak
  • Laatst online: 00:55
Vandaag de auto opgehaald in Diemen (team zwart). Goed uitleg gehad van alle functies en zelf alles kunnen instellen. Ging heel makkelijk en snel, dus eerste ervaring met het Lynk&Co was erg goed.

Nu nog even goed de tijd nemen om alles te ontdekken en een laadpas te regelen. Ik vraag me wel af of ik de Apple Car play functies ook in de cockpit te zien kan krijgen. Want anders zal ik toch de navigatie van de auto zelf voortaan moeten gebruiken.

• MvdV
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 22:17
bbtweak schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 17:05:
Vandaag de auto opgehaald in Diemen (team zwart). Goed uitleg gehad van alle functies en zelf alles kunnen instellen. Ging heel makkelijk en snel, dus eerste ervaring met het Lynk&Co was erg goed.

Nu nog even goed de tijd nemen om alles te ontdekken en een laadpas te regelen. Ik vraag me wel af of ik de Apple Car play functies ook in de cockpit te zien kan krijgen. Want anders zal ik toch de navigatie van de auto zelf voortaan moeten gebruiken.
Als ik het me goed herinner krijg je alleen de pijlen en aanwijzingen te zien in het instrumentarium bij gebruik van Carplay. Geen volledige kaart zoals bij de ingebouwde Navi.

• Bulligan
cyberdj schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 19:39:
[...]

Vervelend! Welk lampje ging branden? Bij mij brandt al 6 maanden met enige regelmaat het gele motormanagement lampje. Volgens L&C mag/ kan ik er gewoon meer rond rijden. Inmiddels heb ik wel ontdekt hoe ik het lampje "aan" krijg: accu leegrijden op benzine verder rijden, auto uitzetten, auto weer starten (motor schakelt in want accu is nog steeds leeg) en dan gaat ie na een paar km aan.

Morgen wordt de auto voor een servicebeurt opgehaald, heb het lampje net weer aangekregen, dus dat komt mooi uit :)
Geen idee, mijn vrouw was er mee weg en heeft hulp van L&C ingeschakeld.

Vind het wel een beetje frappant dat de wagen nu ergens in een woonwijk in Purmerend staat, volgetankt en wel…… Zal ff via de app wat mensen gaan irriteren met toeteren en knipperen >:) >:).
Terwijl ie gisteren achtergelaten is op de schepenbergweg in Amsterdam. Wellicht morgen ff neuzen daar, is vlakbij mijn werk, hehehehe.

[Voor 7% gewijzigd door Bulligan op 27-01-2023 19:12]

• TissueAndLube
Iemand ervaring met het opzeggen van je Lynk? Mijn Tesla zal aan het einde van februari geleverd gaan worden. Moet ik de auto inleveren in Diemen of komt Lynk de auto halen? En zo nee, is dat mogelijk tegen een vergoeding?

• wimaj janssen
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 06-02 15:54
Opzeggen kan eenvoudig telefonisch. Er wordt een afspraak gemaakt en ze komen hem kosteloos ophalen. Het controleren en administratief afwikkelen duurt een kwartiertje.

• Jb0
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 02-02 18:09
Mbezuijen schreef op zondag 22 januari 2023 @ 17:23:
[...]

Helder, maar laat iedereen zijn gezin met een 2e eigen auto met betere verzekering achteraan rijden dan? Ik bedoel, mocht je in een lelijk ongeval terecht komen wil je toch dat je vrouw kinderen of vrienden verzekerd zijn :/
Juist dit ja...

Ik lees ook dat je dit niet zelf mag regelen

"Het is niet toegestaan je eigen Verzekering af te sluiten of de huidige verzekering aan te passen."

• Mbezuijen
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 06-02 14:21
Jb0 schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 06:01:
[...]

Juist dit ja...

Ik lees ook dat je dit niet zelf mag regelen

"Het is niet toegestaan je eigen Verzekering af te sluiten of de huidige verzekering aan te passen."
De beste meneer van de klantenservice zei dat inzittenden wel verzekerd zijn. Verder gewoon een WA verzekering ja. Wat ik niet helemaal begrijp met zulke wagens maar goed.

Misschien de verzekeringsmaatschappij zelf eens bellen.

• boswei
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 06-02 13:36
MvdV schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 18:57:
[...]

Als ik het me goed herinner krijg je alleen de pijlen en aanwijzingen te zien in het instrumentarium bij gebruik van Carplay. Geen volledige kaart zoals bij de ingebouwde Navi.
Dat vind ik ook jammer. Jammer dat je Carplay (bijv Apple Maps) niet geprojecteerd krijgt op je ‘teller’ display. Zou erg mooi zijn!

• pretpik
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:22
wimaj janssen schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 05:06:
Opzeggen kan eenvoudig telefonisch. Er wordt een afspraak gemaakt en ze komen hem kosteloos ophalen. Het controleren en administratief afwikkelen duurt een kwartiertje.
Hier wel een opzegging gedaan, ook een e-mail ontvangen maar nog geen ophaal afspraak gemaakt.

PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]

• Fibrenl
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 20:27
Mbezuijen schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 07:06:
[...]

De beste meneer van de klantenservice zei dat inzittenden wel verzekerd zijn. Verder gewoon een WA verzekering ja. Wat ik niet helemaal begrijp met zulke wagens maar goed.

Ben wel benieuwd zou toch raar zijn als dat er niet bij zit. En dat niemand bij Lynk het zeker weet.

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 20:04
Mbezuijen schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 07:06:
[...]

Er rijden er zo'n 4000 rond in NL. Stel dat de extra kosten voor allrisk voor L&C 500 euro per auto per jaar zijn.

Kun je voor 4000 * 500 = 2 miljoen aan schades hebben, voordat het interessant wordt om all-risk te nemen.

• Riminii
  • Laatst online: 18:37
[b]jeroenkb schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 12:13:
Er rijden er zo'n 4000 rond in NL. Stel dat de extra kosten voor allrisk voor L&C 500 euro per auto per jaar zijn.
Er staan ruim 9.000 L&C CO1's in NL geregisteerd.

• MvdV
boswei schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 09:14:
[...]

Dat vind ik ook jammer. Jammer dat je Carplay (bijv Apple Maps) niet geprojecteerd krijgt op je ‘teller’ display. Zou erg mooi zijn!
Ja, klopt. Al moet ik zeggen dat ik weinig problemen heb met de ingebouwde navi. Ik zou daar wel eens een kaart update van willen zien. Dat zat er bij de laatste OTA update bij mij niet bij. Als die te lang op zich laat wachten schakel je automatisch naar Carplay uit frustratie, haha.

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 20:04
Riminii schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 12:17:
[...]

Er staan ruim 9.000 L&C CO1's in NL geregisteerd.
wauw.

Laatste wat ik in mijn hoofd had was die 4000. Gaat lekker.

Maar dat maakt het nog logischer om geen dure all risk af te sluiten. Gewoon de kosten van reparaties zelf dragen als L&C

• pretpik
MvdV schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 12:21:
[...]

Ja, klopt. Al moet ik zeggen dat ik weinig problemen heb met de ingebouwde navi. Ik zou daar wel eens een kaart update van willen zien. Dat zat er bij de laatste OTA update bij mij niet bij. Als die te lang op zich laat wachten schakel je automatisch naar Carplay uit frustratie, haha.
Mijn navigatie heeft nog nooit me recht voor de deur gebracht. Op z'n zachtst gezegd ruk navigatie, brengt je altijd maar in de richting. Altijd een weg ernaast of gewoon het begin van een gemeentegrens. Daarom gebruik ik altijd Carplay en Apple Kaarten, altijd de snelste weg en altijd aangekomen op de ETA.

• MvdV
pretpik schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 12:38:
[...]

Mijn navigatie heeft nog nooit me recht voor de deur gebracht. Op z'n zachtst gezegd ruk navigatie, brengt je altijd maar in de richting. Altijd een weg ernaast of gewoon het begin van een gemeentegrens. Daarom gebruik ik altijd Carplay en Apple Kaarten, altijd de snelste weg en altijd aangekomen op de ETA.
Zoals gezegd, die ervaring heb ik niet. Hij is niet perfect, dat is zeker.

Dat zal met het vergelijkingsmateriaal te maken hebben misschien, maar mijn vorige auto (Seat Leon 5F MY14, ook geen ouwe frikandel) was gewoon vele malen minder, dus dan voelt dit als een grote stap vooruit. Zeker qua algehele bouwkwaliteit.

Ik heb wel het idee dat ‘lease/huur’ rijders hier altijd kritischer op de 01 zijn als kopers. Als je uit een MY20+ Audi komt dan snap ik dat helemaal, maar dat is ook geen vergelijk vind ik, dat is een heel andere prijsklasse.

Als ik trouwens het XC40 en Polestar2 topic hier doorlees dan word ik daar ook niet vrolijk van.. Terwijl 90% geen problemen ermee heeft en die hoor je niet.

• Mozzzzke
Zijn er gebruikers hier die de afgelopen tijd een software update hebben gehad? Bij bezoek aan Volvo dealer bijvoorbeeld? Ik lees wel eens vluchtig een dergelijke melding. En ook iets over een sneller/betrouwbaarder entertainment systeem.

Mij begint met name het CarPlay issue (issue, de/het?) behoorlijk de keel uit te hangen.

Ik ben op zoek naar hoop 😀
Wat zijn de quick fix steps om CarPlay weer aan de praat te krijgen? Hij deed het redelijk. Nu helemaal niet meer. Rrrrr

Niet heel handig om een auto te maken, heel veel geld in alle opties te pompen en dan zo lang wachten met OTA updates daarna. Enfin.

• pretpik
Mozzzzke schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 16:11:
Zijn er gebruikers hier die de afgelopen tijd een software update hebben gehad? Bij bezoek aan Volvo dealer bijvoorbeeld? Ik lees wel eens vluchtig een dergelijke melding. En ook iets over een sneller/betrouwbaarder entertainment systeem.

Mij begint met name het CarPlay issue (issue, de/het?) behoorlijk de keel uit te hangen.

Ik ben op zoek naar hoop 😀
Wat zijn de quick fix steps om CarPlay weer aan de praat te krijgen? Hij deed het redelijk. Nu helemaal niet meer. Rrrrr

Niet heel handig om een auto te maken, heel veel geld in alle opties te pompen en dan zo lang wachten met OTA updates daarna. Enfin.
Heb je hem al gereset? Kan via het verbindingsmenu.

• dixet
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01:01
Dealerholdings hebben meeste vertrouwen in BYD

Bijzonder in dit lijstje dat dealers meer vertrouwen in Lynk&Co als merk hebben dan in Polestar. Ik dacht toch dat Polestar inmiddels een redelijk gevestigd merk was met een goede naam terwijl Lynk&Co zich nog moet bewijzen (en BYD nog meer, maar goed...)

• DutchyR
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 01-02 22:04
De verouderde maps (Q3-2021) voor navigatie zijn helaas van HERE, Geely (eigenaar Lynk & Co) heeft onlangs gekozen voor Google. Automative Services (GAS) en Google Maps. GAS zit in alle nieuwe Volvo's, Polestar en ik had verwacht ook de Lynk & Co's.. Liever had ik TomTom want er zijn wegen die ik al jaren rijd die HERE niet kent. Apple bouwt snids een paar jaar eigen maps en gebruikte lange tijd ook TomTom. De kaarten van Apple worden steeds beter. TomTom is een samenwerking met Amazon, Meta en Microsoft aangegaan en gebruikt OpenStreetMap met daarop hun eigen layers. Ik denk Overture de toekomstige map (single source of truth) wordt voor de meeste OEM's.

• TissueAndLube
wimaj janssen schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 05:06:
Thanks!

• Mozzzzke
pretpik schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 16:51:
[...]

Heb je hem al gereset? Kan via het verbindingsmenu.
Ik heb CarPlay en Bluetooth gereset. Dat wel. Werkt nog niet. Of bedoel je het hele mediaysteem? Die optie heb ik nog niet gevonden geloof ik.

• Bulligan
Is het normaal dat als je je auto laat afslepen ivm een probleem, deze vervolgens naar de garage gaat en dan gewoonweg word gebruikt door monteur/derde? Al in diverse woonwijken gesignaleerd. Toevalligerwijs ook nog bij mij in de buurt, dus even langs gereden en foto gemaakt. Maar ben geneigd de auto te pakken en weg te rijden.

• MvdV
Bulligan schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 19:50:
Is het normaal dat als je je auto laat afslepen ivm een probleem, deze vervolgens naar de garage gaat en dan gewoonweg word gebruikt door monteur/derde? Al in diverse woonwijken gesignaleerd. Toevalligerwijs ook nog bij mij in de buurt, dus even langs gereden en foto gemaakt. Maar ben geneigd de auto te pakken en weg te rijden.
Leuk concept, zo’n deel auto 😅

• pretpik
Mozzzzke schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 18:36:
[...]

Ik heb CarPlay en Bluetooth gereset. Dat wel. Werkt nog niet. Of bedoel je het hele mediaysteem? Die optie heb ik nog niet gevonden geloof ik.
Ja dat bedoelde ik eigenlijk. Heb je wel wifi aan staan op je telefoon? Carplay werkt via wifi namelijk.

• Mozzzzke
pretpik schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 21:03:
[...]

Ja dat bedoelde ik eigenlijk. Heb je wel wifi aan staan op je telefoon? Carplay werkt via wifi namelijk.
Ach so. Dat wist ik dus niet dat, dat carplay via WiFi werkte. Thanks 😀
Dus je zou in theorie de Bluetooth uit kunnen laten staan? Ik ben bang dat er wel weer een reden zal zijn ‘dat dat zo niet werkt’ 😀
8)7 Maar goed. Dank. Ik zal morgen eens de WiFi resetten.

• pretpik
Mozzzzke schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 22:03:
[...]

Ach so. Dat wist ik dus niet dat, dat carplay via WiFi werkte. Thanks 😀
Dus je zou in theorie de Bluetooth uit kunnen laten staan? Ik ben bang dat er wel weer een reden zal zijn ‘dat dat zo niet werkt’ 😀
8)7 Maar goed. Dank. Ik zal morgen eens de WiFi resetten.
Beide, hij verbindt eerst met Bluetooth om vervolgens Wifi te gebruiken voor de data overdracht. Je kan ook een iPhone kabeltje pakken en deze onder de middenarmsteun in de USB poort prikken. Dat zou ook moeten werken.

• juwlez
Haha wauw.. ze komen die van mij morgen ophalen voor herstel. Ben benieuwd..

• Van Dijk
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 21:15
Dat lijkt mij toch zeker niet het geval!
Ze rijden op jouw "vrije km's".
Dat ze een proefrit(je) moeten maken vind ik oké maar als je de auto nu al meerdere keren op verschillende plaatsen hebtgezien zou ik dit zeker met zowel de garage als met Link zelf bespreken.
Wie draait er op voor schade 's wanneer er nu iets gebeurd?
Heb jij op papier van waneer tot wanneer de auto daar bij die garage heeft gestaan?
Niet dat je na 6 maanden nog even een envelop van cjib ontvangt.

Ik zou hier zelf niet over te spreken zijn en ook een volgende keer elders gaan voor reparatie /onderhoud.

• Bulligan
Van Dijk schreef op zondag 29 januari 2023 @ 10:59:
[...]

Dat lijkt mij toch zeker niet het geval!
Ze rijden op jouw "vrije km's".
Dat ze een proefrit(je) moeten maken vind ik oké maar als je de auto nu al meerdere keren op verschillende plaatsen hebtgezien zou ik dit zeker met zowel de garage als met Link zelf bespreken.
Wie draait er op voor schade 's wanneer er nu iets gebeurd?
Heb jij op papier van waneer tot wanneer de auto daar bij die garage heeft gestaan?
Niet dat je na 6 maanden nog even een envelop van cjib ontvangt.

Ik zou hier zelf niet over te spreken zijn en ook een volgende keer elders gaan voor reparatie /onderhoud.
Nou, dat dus idd. Ik ben er ook totaal niet content mee. Wij hebben de auto ook bewust niet in onderhuur. Hij is het hele weekend al op diverse plekken gesignaleerd en wij weten nogsteeds niet of de auto nou is gemaakt of niet. Maandag direct weer bellen. Helaas konden we niet zelf kiezen waar de auto heen ging, hij is afgesleept op aansturing van Lynk&Co en van daaruit naar een Volvo garage gegaan. Ook raar van die garage, want die weten toch ook dat die auto van A tot Z te volgen is..... Geen idee tot op welke afstand dat toeteren en knipperen werkt vanuit de app, maar hoop dat ze er al aardig gek van worden >:) >:)

Heb wel screenshots gemaakt van elke verplaatsing en tevens gisteren was ik geneigd hem zo mee te nemen, toen ik op de terugweg even langs reed bij de aangegeven locatie. Hij stond daar ook gewoon, op een woonerf.

[Voor 7% gewijzigd door Bulligan op 29-01-2023 12:16]

• Mozzzzke
Even over de vloeistoffen. Binnenkort een roadtrip naar de sneeuw.
Vind het zelf wel fijn om wat vloeistoffen bij te hebben mocht dit nodig zijn. Gekeken in het boekje.
De 0w20 olie die ze voorschrijven is wel te krijgen. Check.

Alleen de koelvloeistof:
' Wij raden BASF Glysantin G30 aan. Als die niet beschikbaar is waar jij je bevindt, is elke andere OAT-koelvloeistof ook goed.Opmerking: Gebruik alleen goedgekeurde motorkoelvloeistof.'

Die BASF is niet te krijgen. ' Elke andere OAT ' wel - als in....anything goes.

Ik dacht ik google dit even; meteen een mentale vastloper van alle termen. Helemaal geen behoefte om hier in te duiken. Past ook helemaal niet bij de Lynk filosofie om hier je tijd aan te verdoen.

Welke keuze maken jullie hierin?

• oldostofjas
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 23:32
Mozzzzke schreef op zondag 29 januari 2023 @ 13:11:
Even over de vloeistoffen. Binnenkort een roadtrip naar de sneeuw.
Vind het zelf wel fijn om wat vloeistoffen bij te hebben mocht dit nodig zijn. Gekeken in het boekje.
De 0w20 olie die ze voorschrijven is wel te krijgen. Check.

Alleen de koelvloeistof:
' Wij raden BASF Glysantin G30 aan. Als die niet beschikbaar is waar jij je bevindt, is elke andere OAT-koelvloeistof ook goed.Opmerking: Gebruik alleen goedgekeurde motorkoelvloeistof.'

Die BASF is niet te krijgen. ' Elke andere OAT ' wel - als in....anything goes.

Ik dacht ik google dit even; meteen een mentale vastloper van alle termen. Helemaal geen behoefte om hier in te duiken. Past ook helemaal niet bij de Lynk filosofie om hier je tijd aan te verdoen.

Welke keuze maken jullie hierin?
Ik vertrouw altijd op tankstations

• Jansen1404
Bulligan schreef op zondag 29 januari 2023 @ 12:15:
[...]
Ook raar van die garage, want die weten toch ook dat die auto van A tot Z te volgen is..... Geen idee tot op welke afstand dat toeteren en knipperen werkt vanuit de app, maar hoop dat ze er al aardig gek van worden >:) >:)
Dit had ik ook gedaan...
Waarschijnlijk had ik de auto wel mee genomen. Al was het om daarna het gesprek aan te gaan dat ik er absoluut niet van gediend zou zijn!

• Webcrusader
  • Laatst online: 06-02 16:41

Webcrusader

Webcrusader[NL]

En lopen de kms ook op als je in de app kijkt?

• Jansen1404
Wij hebben een weg bij ons in de buurt waarbij de botsing waarschuwing afgaat terwijl er niets aan de hand is... Hij waarschuwd alleen en remt niet. Het gebeurt zeker niet altijd... En we zijn er aan gewend...

MAAR gisteren, op een totaal andere weg greep het syteem in!
Ik kon me ergens misschien heel vaag voorstellen dat het systeem misschien in zou grijpen ivm een auto die links voor gesorteerd stond... Maar eigenlijk niet...
Het was heel erg schrikken want hij remt dus met de kracht van een noodstop...
We hadden het dus ook helemaal niet verwacht...
Hebben jullie al eens soort gelijks mee gemaakt of ergens gelezen? Ik kan er niks over vinden.

• Mozzzzke
Jansen1404 schreef op zondag 29 januari 2023 @ 13:56:
Wij hebben een weg bij ons in de buurt waarbij de botsing waarschuwing afgaat terwijl er niets aan de hand is... Hij waarschuwd alleen en remt niet. Het gebeurt zeker niet altijd... En we zijn er aan gewend...

Ik kon me ergens misschien heel vaag voorstellen dat het systeem misschien in zou grijpen ivm een auto die links voor gesorteerd stond... Maar eigenlijk niet...
Hebben jullie al eens soort gelijks mee gemaakt of ergens gelezen? Ik kan er niks over vinden.
Jazeker wel. Bij mij remt hij soms ook onnodig. Ik denk dat dit de autonome noodrem functie is.
Heel gevaarlijk want onvoorspelbaar en onlogisch op sommige momenten. M.n. achteropkomend verkeer verwacht dit ook niet. En het kost je niet te vergeten je verse Starbucks double shot frappucino als je niet uitkijkt.

Hypothese die ik heb dat dit ook aan de vieze sensor bij de grill kan liggen. Dus vaker poetsen 😀 en..
je kan de gevoeligheid aanpassen in het systeem, nog geen ervaring mee trouwens.

' Extra instellingen
Extra instellingen kunnen worden geconfigureerd op het middendisplay, waaronder:

Botswaarschuwing aan de voorkant deactiveren/activeren
Gevoeligheidsniveau voor het voorkomen van aanrijdingen aanpassen
Extra instellingen wijzigen
Ga naar Instellingen > Auto > Bestuurdersondersteuning > Collision Avoidance.'

• Bulligan
Webcrusader schreef op zondag 29 januari 2023 @ 13:46:
[...]

En lopen de kms ook op als je in de app kijkt?
Jazeker. De tank was ook nog vol gegooid, maar loopt weer aardig leeg inmiddels.

• Frenk32
  • Laatst online: 06-02 09:09
Andere vraag, kan ik de tel van mijn vrouw ook aan onze Lynk koppelen zodat zij zelf kan voorverwarmen enz?

• MvdV
Frenk32 schreef op zondag 29 januari 2023 @ 16:03:
Andere vraag, kan ik de tel van mijn vrouw ook aan onze Lynk koppelen zodat zij zelf kan voorverwarmen enz?
Voor zover ik weet niet helaas, gemiste kans.

• BPi
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:59
MvdV schreef op zondag 29 januari 2023 @ 16:04:
[...]

Voor zover ik weet niet helaas, gemiste kans.
Is al vaker besproken. Je kunt de app icm je eigen auto maar op 1 toestel installeren.
Voorverwarming kun je overigens ook starten op het dashboard.

• Harbinger
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20:18
Bulligan schreef op zondag 29 januari 2023 @ 14:57:
[...]

Jazeker. De tank was ook nog vol gegooid, maar loopt weer aardig leeg inmiddels.
Lynk bellen is wel handig om het aan de aandacht te brengen, maar ik verwacht geen wonderen van ze, gezien de 'wisselende' ervaringen met de klantenservice. Ik zou het met name melden bij de betreffende dealer; ik mag aannemen dat zij het erg hoog opnemen. Zonder reden of toestemming een auto van derden gebruiken is volgens mij gewoon niet toegestaan.

• ruudboon
  • Laatst online: 05-02 19:33
Meer mensen vandaag problemen in de app en op de website?
Kan niet inloggen en app heeft geen info. Lijkt wel of er een stukje backend plat ligt

• Mbezuijen
ruudboon schreef op maandag 30 januari 2023 @ 07:31:
Kan niet inloggen en app heeft geen info. Lijkt wel of er een stukje backend plat ligt
Ja hier ook, melding dat ik geen internet heb.

• KeesPimelmees
ruudboon schreef op maandag 30 januari 2023 @ 07:31:
Hier geen problemen... App update ook gewoon de laadstatus van de auto.

• DutchyR
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 01-02 22:04
Jansen1404 schreef op zondag 29 januari 2023 @ 13:56:

Ik heb het 1 keer meegemaakt, het was een auto voor mij die rechtsaf ging en omdat er geen tegenliggers aankwamen ging ik er links om heen en gaf denk ik gas bij. Vermoedelijk zat ik te kort op mijn voorganger, want op het moment dat ik er links om heen wilde gaan ging hij vol in de ankers en schrok ik eerlijk gezegd (ik schrik niet zo snel doorgaans :) . Geen idee of ik richting naar links aangaf, mogelijk had dat nog effect gehad.

• Lieshout835
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 17:20
DutchyR schreef op maandag 30 januari 2023 @ 10:53:
[...]

Ik heb het 1 keer meegemaakt, het was een auto voor mij die rechtsaf ging en omdat er geen tegenliggers aankwamen ging ik er links om heen en gaf denk ik gas bij. Vermoedelijk zat ik te kort op mijn voorganger, want op het moment dat ik er links om heen wilde gaan ging hij vol in de ankers en schrok ik eerlijk gezegd (ik schrik niet zo snel doorgaans :) . Geen idee of ik richting naar links aangaf, mogelijk had dat nog effect gehad.
Nooit leuk als de auto zelf iets doet waarvan je schrikt. Maar als daarmee schade kan worden voorkomen,met al het ongemak dat daarop volgt, dan is het dat schrikken wel waard.

Ik ben tot nu toe heel tevreden over de Lynk!!! (Sinds september 2022)

• donny_p
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:23
Kom ik net terug bij de auto, zitten er een paar krassen aan de onder/zijkant van de bumper linksvoor. Waarschijnlijk iemand bij in- of uitparkeren er tegenaan gezeten. Met een natte doek poets ik het meeste wel weer weg, maar krassen zijn groot genoeg dat ze buiten de W&T vallen vrees ik. Dat is wel weer het nadeel van zon mooie nieuwe auto, het nieuwe is d'r nu gelijk vanaf :P. Ik denk dat ik het maar laat zitten en misschien zelf nog eens ga poetsen, als het m'n eigen auto was geweest had ik het ook zo gelaten. En dan maar op hoop van zegen als ik de auto inlever. Om hier nou een heel schadeformulier voor in te gaan vullen vind ik ook weer zo wat. Valt uiteindelijk toch binnen het 'eigen risico' ben ik bang?

• Oizo1981
donny_p schreef op maandag 30 januari 2023 @ 13:50:
Kom ik net terug bij de auto, zitten er een paar krassen aan de onder/zijkant van de bumper linksvoor. Waarschijnlijk iemand bij in- of uitparkeren er tegenaan gezeten. Met een natte doek poets ik het meeste wel weer weg, maar krassen zijn groot genoeg dat ze buiten de W&T vallen vrees ik. Dat is wel weer het nadeel van zon mooie nieuwe auto, het nieuwe is d'r nu gelijk vanaf :P. Ik denk dat ik het maar laat zitten en misschien zelf nog eens ga poetsen, als het m'n eigen auto was geweest had ik het ook zo gelaten. En dan maar op hoop van zegen als ik de auto inlever. Om hier nou een heel schadeformulier voor in te gaan vullen vind ik ook weer zo wat. Valt uiteindelijk toch binnen het 'eigen risico' ben ik bang?
Als er geen dader bekend is of op zijn minst getuigen zijn dat het door een motorvoertuig is veroorzaakt zal het altijd voor jouw eigen risico zijn. Let er wel op dat je op basis van de voorwaarden verplicht bent schades direct te melden. Als later blijkt dat schade al eerder bekend was maar niet gemeld dan kunnen ze de daadwerkelijke kosten verhalen in plaats van het eigen risico.

• Bulligan
Nou, het verhaal krijgt een staartje. Vandaag te horen gekregen dat de auto is meegegaan als zijnde "testritje". Bij mij valt het onder de catagorie weekendje prive touren in auto van klant, maargoed. Het laatste woord is daar nog niet over gesproken.
De motorstoring was weg maar er was een ander euvel, er zit een storing in de toeter.... 8)7 ... Hij ging te pas en te onpas af, ik ging helemaal stuk toen me vrouw dit vertelde :D . Anyway, hij is nog niet vrij gegeven en wij zijn inmiddels in gesprek met Lync&Co.

• JefB
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 06-02 14:34
Vandaag stond de winterbandenwisel op het programma!! Maar jullie raden het al, er ging iets niet goed. Volvo garage heeft geen banden ontvangen en had dit ook gemeld aan L&C. Die zouden contact met mij opnemen en dat is dus niet gebeurt. Ik ga ervan uit dat t allemaal voor vertrek wintersport (24feb) geregeld gaat worden. Zijn er meer die dergelijke ervaring hebben meegemaakt? En belangrijker nog; hoe is dit door L&C opgelost.

• Oizo1981
Bulligan schreef op maandag 30 januari 2023 @ 15:24:
Nou, het verhaal krijgt een staartje. Vandaag te horen gekregen dat de auto is meegegaan als zijnde "testritje". Bij mij valt het onder de catagorie weekendje prive touren in auto van klant, maargoed. Het laatste woord is daar nog niet over gesproken.
De motorstoring was weg maar er was een ander euvel, er zit een storing in de toeter.... 8)7 ... Hij ging te pas en te onpas af, ik ging helemaal stuk toen me vrouw dit vertelde :D . Anyway, hij is nog niet vrij gegeven en wij zijn inmiddels in gesprek met Lync&Co.
Mij is aangegeven dat gereden kilometers voor onderhoud niet binnen de 1.250 km bundel vallen. Dus in dat opzicht zou het niet uitmaken dat met de auto is gereden. Bovendien maken ze bij ophalen en afleveren foto’s van de auto zodat eventuele schade ook is na te gaan. Uiteindelijk zijn wij niet de eigenaar van de auto dus is het aan L&C om dit toe te staan of niet.

• Bulligan
Oizo1981 schreef op maandag 30 januari 2023 @ 16:01:
[...]

Mij is aangegeven dat gereden kilometers voor onderhoud niet binnen de 1.250 km bundel vallen. Dus in dat opzicht zou het niet uitmaken dat met de auto is gereden. Bovendien maken ze bij ophalen en afleveren foto’s van de auto zodat eventuele schade ook is na te gaan. Uiteindelijk zijn wij niet de eigenaar van de auto dus is het aan L&C om dit toe te staan of niet.
Volgens Lynk was dit absurd er is ook totaal geen toestemming voor gevraagd. Proefritje ala maar een heel weekend met de auto weg is te gek natuurlijk. Momenteel zijn ze in discussie met de desbetreffende garage. Betreft Volvo Amsterdam, Kollenbergweg. Ook superdom natuurlijk dat je doet alsof je neus bloed terwijl de app gewoon duideijk beeld geeft waar de auto uithangt. En dat je dan ook nog zegt dat de toeter een storing heeft, omdat die geregeld afgaat.. 8)7 8)7 . Ja, dat was ik....te pas en te onpas (en ik word op bijzonder vroege tijden wakker). Lekker op die knop rammen in de app :D
Het gaat me niet eens om de gereden KM's, maar vind het gewoon absurd dat een auto een heel weekend mee naar huis word genomen en rond gereden als "eigendom". Dat valt niet meer recht te praten als "proefritje".

• oldostofjas
Bulligan schreef op maandag 30 januari 2023 @ 16:11:
[...]

Volgens Lync was dit absurd er is ook totaal geen toestemming voor gevraagd. Proefritje ala maar een heel weekend met de auto weg is te gek natuurlijk. Momenteel zijn ze in discussie met de desbetreffende garage. Betreft Volvo Amsterdam, Kollenbergweg. Ook superdom natuurlijk dat je doet alsof je neus bloed terwijl de app gewoon duideijk beeld geeft waar de auto uithangt. En dat je dan ook nog zegt dat de toeter een storing heeft, omdat die geregeld afgaat.. 8)7 8)7 . Ja, dat was ik....te pas en te onpas (en ik word op bijzonder vroege tijden wakker). Lekker op die knop rammen in de app :D
Het gaat me niet eens om de gereden KM's, maar vind het gewoon absurd dat een auto een heel weekend mee naar huis word genomen en rond gereden als "eigendom". Dat valt niet meer recht te praten als "proefritje".
Ik ken wel een paar Volvo-monteurs en ik weet niet beter dan dat die af en toe een klantauto een weekend meenemen om te kijken of en wanneer bepaalde storingen optreden.

• Gumball
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18:35
Oizo1981 schreef op maandag 30 januari 2023 @ 16:01:
[...]

Mij is aangegeven dat gereden kilometers voor onderhoud niet binnen de 1.250 km bundel vallen. Dus in dat opzicht zou het niet uitmaken dat met de auto is gereden.
Ben benieuwd hoe L&C dat onderscheid kan maken? Hoe weten zij nou welke kilometers bij wie horen? Hetzelfde geldt overigens ook voor het uitlenen van je auto.

• juwlez
juwlez schreef op zondag 29 januari 2023 @ 10:14:
[...]

Haha wauw.. ze komen die van mij morgen ophalen voor herstel. Ben benieuwd..
Vanochtend is de auto (te laat) opgehaald voor schaderapport. Zojuist teruggebracht. ''Nou meneer, de auto is weer als nieuw''. Oh fijn, hebben jullie de schade direct gerepareerd? Schade? We hebben een onderhoudsbeurt uitgevoerd.. (18K op de teller)

Morgen maar weer bellen met Lynk. Ja, of zo laten, heb er wel genoeg moeite voor gedaan onderhand. Wat denken jullie..

[Voor 34% gewijzigd door juwlez op 30-01-2023 17:48]

• juwlez
Gumball schreef op maandag 30 januari 2023 @ 16:42:
[...]

Ben benieuwd hoe L&C dat onderscheid kan maken? Hoe weten zij nou welke kilometers bij wie horen? Hetzelfde geldt overigens ook voor het uitlenen van je auto.
Eerlijk gezegd denk ik niet dat ze het kunnen zien. Als je support spreekt zeggen ze ook dat ze dit in de back-end kunnen zien maar ze kunnen niets delen. Ik denk een kwestie van bluffen totdat ze dit goed ingeregeld hebben.

[Voor 10% gewijzigd door juwlez op 30-01-2023 17:34]

• Mozzzzke
Haha. Je mag er niet om lachen maar het lijkt wel een slapstick.
Ik zou er een melding van maken via mail, dan heb je iets zwart op wit. Dan heb je jouw deel gedaan.
Meer doen dan jouw deel kan niet he 😀.

Wel naar dat de nieuwigheid er toch een beetje vanaf is.

• MvdV
juwlez schreef op maandag 30 januari 2023 @ 17:16:
[...]

Vanochtend is de auto (te laat) opgehaald voor schaderapport. Zojuist teruggebracht. ''Nou meneer, de auto is weer als nieuw''. Oh fijn, hebben jullie de schade direct gerepareerd? Schade? We hebben een onderhoudsbeurt uitgevoerd.. (18K op de teller)

Morgen maar weer bellen met Lynk. Ja, of zo laten, heb er wel genoeg moeite voor gedaan onderhand. Wat denken jullie.. [Afbeelding]
Haha, wat een grap. 😆

Is er overigens iemand hier die al een geplande onderhoudsbeurt heeft gehad? Zoja, bij welke KM stand / leeftijd van de auto?

Volgens de lokale Volvo dealer is het afhankelijk van een hoop variabelen, maar ben toch benieuwd wanneer de auto service wil.

• Joeme
  • Laatst online: 21:16
Voor diegene die een andere velg willen kopen, wellicht relevant voor diegene die de auto gekocht hebben en die blauwe velg ook zo mooi vinden:

Wheel specifications:
Rim: 20 inch, (8Jx20)
PCD 107,95mm (Pitch circle diameter)
ET52
Center bore 63,35
Bout: 1.50x14

Dit is in ieder geval wat ik heb teruggekregen van Lynk & co support desk

• Tayfunc
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21:17
Nou, voor het eerst de lynk en co 01 verhuurd via de app. Waren eerst 2 dagen en vlak na het parkeren een nieuwe aanvraag van de huurder met als verzoek 3 dagen. Ben benieuwd hoe de auto straks weer wordt ingeleverd.

Vind het toch nog een beetje spannend moet ik zeggen.

• Mbezuijen
Iemand ervaring met dakdragers voor de Lynk? Vind de dakdragers van Lynk nogal aan de dure kant..

• juwlez
Mbezuijen schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 07:38:
Iemand ervaring met dakdragers voor de Lynk? Vind de dakdragers van Lynk nogal aan de dure kant..
Is al meerdere keren besproken in dit topic. Even zoek functie gebruiken

• BPi
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:59
juwlez schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 08:32:
[...]

Inderdaad zoek bijvoorbeeld even op Thule.
Dan komt er heel wat info.

Mijn Thule Wingbars zijn eventueel te huur in Breda.
Ik heb ze een jaar geleden (nauwelijks gebruikt) gekocht en zelf nog niet gebruikt.

[Voor 10% gewijzigd door BPi op 31-01-2023 08:54]

• Mbezuijen
juwlez schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 08:32:
[...]

Bedankt voor je input man 🤣

• juwlez
Mbezuijen schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 09:26:
[...]

Bedankt voor je input man 🤣
Graag gedaan.

• Tijs2001
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 03-02 10:30
Tijs2001 schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 13:15:
Sinds half december ben ik aan het genieten van "mijn" Lynk & Co 01. Vandaag heeft het vertrouwen een deukje opgelopen, na een week niet mee gereden te hebben lukte het niet om enige leven in de Lynk te krijgen. Belletje gedaan naar de servicelijn en binnen 20 minuten stond de ANWB voor de deur. De conclusie was snel gemaakt de accu was geheel leeg mbv van laadkabels de auto auto aan de praat gekregen en ik kon op weg. De ANWB raadde mij aan om de auto niet langer dan een dag of 4 niet te gebruiken en er dan min. 40 minuten mee te rijden om eea te voorkomen. Maar mag toch aannemen dat een Lynk langer dan 4 dagen stil kan/mag staan. Iemand hier ervaring mee? Ik werd later in de middag nog teruggebeld door Lynk met de vraag of eea naar tevredenheid was opgelost. Daar ook de vraag neergelegd van of een Lynk op de hoogte is van problemen met de accu bij langere stilstand. Probleem is niet bekend, kijken of het vaker voordoet dan mogelijk accu vervangen of.. er werd al aangeboden om de Lynk om te ruilen. Hoop dat het niet meer voorkomt. Benieuwd naar jullie reactie.
As we speak zijn we 2 weken verder en sta ik weer met een lege accu (12v), na bijna 2 uur in de wachtstand is er een afspraak gemaakt om volgende week maandag een nieuwe accu te laten plaatsen. Wacht nog op de ANWB op de boel weer aan de praat te krijgen. Hopelijk met een nieuwe accu opgelost. Kreeg nog wel te horen dat eea mogelijk lag aan het constant verbinding maken dit zou vooral spelen als een auto in bv een parkeergarage staat. Die van mij ... vrij in de buitenlucht... tot volgende week maandag maar elke dag een blokje om doen.. ok ook geen straf.

• mavanderwelle
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19:19
Tijs2001 schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 14:31:
[...]

As we speak zijn we 2 weken verder en sta ik weer met een lege accu (12v), na bijna 2 uur in de wachtstand is er een afspraak gemaakt om volgende week maandag een nieuwe accu te laten plaatsen. Wacht nog op de ANWB op de boel weer aan de praat te krijgen. Hopelijk met een nieuwe accu opgelost. Kreeg nog wel te horen dat eea mogelijk lag aan het constant verbinding maken dit zou vooral spelen als een auto in bv een parkeergarage staat. Die van mij ... vrij in de buitenlucht... tot volgende week maandag maar elke dag een blokje om doen.. ok ook geen straf.
Of een acculader kopen bij de Lidl voor nog geen twee tientjes. Rondrijden kost meer denk ik ;-)

• oldostofjas
[...]

Goed dat het wordt opgelost. Het is toch belachelijk dat ze van een nieuwe auto zeggen dat die eens in de vier dagen gebruikt moet worden.

• TissueAndLube
Bulligan schreef op maandag 30 januari 2023 @ 16:11:
[...]

Volgens Lynk was dit absurd er is ook totaal geen toestemming voor gevraagd. Proefritje ala maar een heel weekend met de auto weg is te gek natuurlijk. Momenteel zijn ze in discussie met de desbetreffende garage. Betreft Volvo Amsterdam, Kollenbergweg. Ook superdom natuurlijk dat je doet alsof je neus bloed terwijl de app gewoon duideijk beeld geeft waar de auto uithangt. En dat je dan ook nog zegt dat de toeter een storing heeft, omdat die geregeld afgaat.. 8)7 8)7 . Ja, dat was ik....te pas en te onpas (en ik word op bijzonder vroege tijden wakker). Lekker op die knop rammen in de app :D
Ik heb vannacht nachtdienst, mocht je iemand willen hebben die constant op de toeterknop staat te rammen meld ik mij vrijwillig aan!

• Mbezuijen
TissueAndLube schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 17:22:
[...]

Ik heb vannacht nachtdienst, mocht je iemand willen hebben die constant op de toeterknop staat te rammen meld ik mij vrijwillig aan!
Hahaha geniaal

• Oizo1981
[...]

Wat mogelijk ook helpt voor de tijdelijkheid is de dataverbinding in de auto uitschakelen.

• Tayfunc
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21:17
Tayfunc schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 06:48:
Nou, voor het eerst de lynk en co 01 verhuurd via de app. Waren eerst 2 dagen en vlak na het parkeren een nieuwe aanvraag van de huurder met als verzoek 3 dagen. Ben benieuwd hoe de auto straks weer wordt ingeleverd.

Vind het toch nog een beetje spannend moet ik zeggen.
Auto in goede staat weer terug op dezelfde plek. Is alleen wel in gerookt.. althans vreemd geurtje, waarbij de huurder dit met een geurzakje heeft gecamoufleerd.

Meerdere hier last van met het verhuren?

• ruudboon
  • Laatst online: 05-02 19:33
Gisteren mijn auto opgehaald. Hele vriendelijke service in Diemen en werd direct geholpen.
In de avond kon ik mijn auto ook in de app zien alleen klopt de parkeer locatie elke keer niet.
Het geeft niet de laatste plek weer maar de een na laatste. Meer mensen dit probleem? Update time klopt wel.

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01:46

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Tayfunc schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 19:51:
[...]

Auto in goede staat weer terug op dezelfde plek. Is alleen wel in gerookt.. althans vreemd geurtje, waarbij de huurder dit met een geurzakje heeft gecamoufleerd.

Ik kan me dit dus niet voorstellen he :P dat je gaat roken in zo'n nieuwe auto. helemaal als die niet van jezelf is.

Zelf nog niet verhuurd. word door zaken als dit ook ontmoedigd omdat ik zelf erg zuinig op de auto ben ondanks dat het niet mijn eigendom is :P

[Voor 3% gewijzigd door Ricmaniac op 31-01-2023 20:55]

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

• bbtweak
  • Laatst online: 00:55
ruudboon schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 19:55:
Gisteren mijn auto opgehaald. Hele vriendelijke service in Diemen en werd direct geholpen.
In de avond kon ik mijn auto ook in de app zien alleen klopt de parkeer locatie elke keer niet.
Het geeft niet de laatste plek weer maar de een na laatste. Meer mensen dit probleem? Update time klopt wel.
Heb ik ook last van. Auto zaterdag opgehaald. Vandaag even contact gehad via de chat, maar het zou na een aantal dagen vanzelf goed komen. Dus even afwachten.

• oldostofjas
Tayfunc schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 19:51:
[...]

Super asociaal! Volgens mij mag het niet eens.
Pagina: 1 ... 100 101 102 Laatste

Let op:
Voor updates rondom leverdatums, bestellingen, etc. is er een apart topic: Het grote Lynk & Co 01 bestellingen topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee