Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tayfunc
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-06 19:49
oldostofjas schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 21:41:
[...]

Super asociaal! Volgens mij mag het niet eens.
Nee, precies! Blijkt dat er in 5 dagen ongeveer iets meer dan 1000km gereden is.

Achja, het is de prijs die je er dan maar voor betaald denk ik.

Heb het delen voor nu maar uitgezet.
Voelt toch niet zo fijn tbh.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomtidom71
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 27-06 17:22
Vanochtend viel me op dat Android Auto plotseling Full Screen is geworden en dat indien je split screen gebruikt deze inderdaad functioneel is geworden (volgende nummer kiezen in spotify enzo). Lijkt me een AA update, maar is wel erg fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 27-06 16:07
Tomtidom71 schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 08:18:
Vanochtend viel me op dat Android Auto plotseling Full Screen is geworden en dat indien je split screen gebruikt deze inderdaad functioneel is geworden (volgende nummer kiezen in spotify enzo). Lijkt me een AA update, maar is wel erg fijn.
Klopt, dat is de langverwachte "Coolwalk" update van Android Auto. Die wordt "serverside" , dus mondjesmaat uitgerold.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
Net een uitgebreide enquête van Lynk & Co ontvangen en ingevuld. Hopelijk doen ze iets met de resultaten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
Dat de radio erg onhandig is hebben we hier al besproken. Ik luister altijd Radio 2, maar die kon ik tussen huis en werk nooit op DAB krijgen, alleen op FM. Nu was ik gisteravond aan de andere kant van het land en toen zag ik hem wel tussen de beschikbare zenders staan. Meteen toegevoegd aan mijn favorieten. Nu kan ik hem in mijn eigen omgeving ook kiezen. Is hier dus blijkbaar prima te ontvangen, maar toch krijg ik hem hier niet tussen de beschikbare zenders. Geldt ook voor 3FM op DAB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daantjuhh10
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 25-06 08:48
Tijs2001 schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 14:31:
[...]

As we speak zijn we 2 weken verder en sta ik weer met een lege accu (12v), na bijna 2 uur in de wachtstand is er een afspraak gemaakt om volgende week maandag een nieuwe accu te laten plaatsen. Wacht nog op de ANWB op de boel weer aan de praat te krijgen. Hopelijk met een nieuwe accu opgelost. Kreeg nog wel te horen dat eea mogelijk lag aan het constant verbinding maken dit zou vooral spelen als een auto in bv een parkeergarage staat. Die van mij ... vrij in de buitenlucht... tot volgende week maandag maar elke dag een blokje om doen.. ok ook geen straf.
Ik heb hier ook last van. Na de 2e keer meteen gebeld voor een afspraak bij de garage. Mijn auto stond steeds ook langer dan een week stil en niet overdekt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BPi
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-06 15:17

BPi

oldostofjas schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 21:41:
[...]

Super asociaal! Volgens mij mag het niet eens.
https://www.lynkco.com/nl-nl/terms-and-policies/sharing
Tijdens de Deelperiode en tot aan de procedure na het delen, zoals vermeld in artikel 45, zal de Lener niet:
• roken in de Gedeelde Auto (daaronder begrepen e-sigaretten),

en zie BIJLAGE 3 - VERGOEDINGEN EN BEBOETINGEN
https://owscd-lynkco.azur...7496338FF876EDF103790C170

En dan ais het vervelend da je niet weet wie de huurder is, of een bepaalde huurder vooraf al uitsluiten van de optie tot huren van jouw auto . Of niet toevoegen aan een groepje "preferred renters" die als enige jouw te huur staande auto in de app zien.
Er is nog zoveel werk aan de winkel.... Al meegegeven aan Lynk voordat de huurfunctie in Beta ging en ik ook nog geen Lynk had

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Atreides
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 11-09-2024
Gister een paar diepe krassen opgelopen (parkeer schade). Vandaag een schade formulier opgestuurd naar Lynk&co, benieuwd hoe snel en goed dit word op gepakt!

Enige tips om dit process makkelijker te maken?

Groet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulligan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03:20
Gisteren de auto opgehaald bij de garage in Amsterdam. Weer een paar uur van mijn dag verspild. Ze konden me niets zinnigs vertellen en uiteindelijk is er niets gerepareerd of veranderd. De storing is niet meer zichtbaar. Wel hadden ze een update uitgevoerd, uitvoerig met Zweden gesproken en een lange “testrit” gemaakt.

Ik heb het er verder maar even bij gelaten. Ze hebben al een flinke discussie met Lynk&Co gehad. De KM’s zouden niet voor mijn rekening komen en de auto was weer netjes schoon en geladen retour gegeven.

Wel moet ik weer even contact opnemen met Lynk want kwam er vanmorgen achter dat ik geen van de functies meer kan bedienen via de app. Ook zie ik geen locatie meer in de app. Dat hebben ze natuurlijk uitgeschakeld nadat ik de garage gesproken had😂.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondsdol
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-06 20:35
Vraagje: is er iemand in de buurt van Zwolle die misschien zijn dakdragers aan mij wil uitlenen / verhuren van 27 februari t/m 2 maart?

We hebben het plan om er een weekje tussenuit te gaan met de kids + hond en dan is het wel fijn om een dakkoffer te hebben. Een dakkoffer heb ik al, maar nog geen dakdrager. En voor +/- EUR 300 vind ik het een behoorlijk prijzige uitgave... 😬

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tayfunc
BPi schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 09:48:
[...]

Tijdens de Deelperiode en tot aan de procedure na het delen, zoals vermeld in artikel 45, zal de Lener niet:

En dan ais het vervelend da je niet weet wie de huurder is, of een bepaalde huurder vooraf al uitsluiten van de optie tot huren van jouw auto . Of niet toevoegen aan een groepje "preferred renters" die als enige jouw te huur staande auto in de app zien.
Er is nog zoveel werk aan de winkel.... Al meegegeven aan Lynk voordat de huurfunctie in Beta ging en ik ook nog geen Lynk had
Heb een melding gemaakt bij lynk en co.
Ben benieuwd wat ze kunnen betekenen voor mij in deze situatie.

Zat op de achterbank trouwens ook nog een vlek.
Eerste ervaring gelijk al ruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emil_406
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21-06 12:18
sorry

[ Voor 97% gewijzigd door emil_406 op 01-02-2023 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijs2001
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 03-12-2024
Sinds 2 dagen blijft het onderstaande icoontje branden in het dashboard. Iemand enig idee hoe ik deze uit kan krijgen? Op de bestuurdersdisplay zie ik geen andere melding. Op het middenscherm staan verder ook géén notificaties.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UDo62TgJTtDYzbFAjSaZLq4k1HU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s7sFnKNpRFm2EIRrxOXVrt8y.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
Tijs2001 schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 11:38:
Sinds 2 dagen blijft het onderstaande icoontje branden in het dashboard. Iemand enig idee hoe ik deze uit kan krijgen? Op de bestuurdersdisplay zie ik geen andere melding. Op het middenscherm staan verder ook géén notificaties.

[Afbeelding]
En als je via de rechter knoppen op het stuur naar Meldingen gaat? (Eerst naar het autootje en dan het "menu-knopje" tussen de volumeknoppen). Zie je dan wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijs2001
oldostofjas schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 11:41:
[...]

En als je via de rechter knoppen op het stuur naar Meldingen gaat? (Eerst naar het autootje en dan het "menu-knopje" tussen de volumeknoppen). Zie je dan wat?
thnx voor de snelle reactie, daar zie ik idd wat staan. Kon het niet laten om de knop uit te proberen en deze werkt "gewoon" heb maar snel opgehangen 8) . Ook bij het op OK drukken blijft gele driehoekje in het dashboard aan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u6e-cu87-jrBfpescf4yHnIa4yw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/r3Vz3mS9NjAqTGPQc4OUKLDW.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

oldostofjas schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 11:41:
[...]

Ik had dit lampje ook en is af en toe weer weg. Ik weet nu dat het bij mij van de ruiterwiservloestof is, die op laag niveau staat. Die melding staat alleen maar erg kort in beeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fibrenl
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 22:04

[Afbeelding]
Tank nog vol onder de 100km krijg je die melding ook. En blijft totdat je weer getankt hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• claudior
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 26-06 15:44
Het is vast eerder gevraagd en makkelijk te vinden, maar het is mij nog niet gelukt:

Waar kan ik het aantal kilometers zien die ik zelf heb gereden? Ik wil maandelijks even een bedrag opzij zetten voor het geval ze het wel in rekening gaan brengen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

claudior schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 13:06:
Het is vast eerder gevraagd en makkelijk te vinden, maar het is mij nog niet gelukt:

Waar kan ik het aantal kilometers zien die ik zelf heb gereden? Ik wil maandelijks even een bedrag opzij zetten voor het geval ze het wel in rekening gaan brengen :)
Kun je niet vinden 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny_p
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-01 19:38
hondsdol schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 10:40:
Vraagje: is er iemand in de buurt van Zwolle die misschien zijn dakdragers aan mij wil uitlenen / verhuren van 27 februari t/m 2 maart?

We hebben het plan om er een weekje tussenuit te gaan met de kids + hond en dan is het wel fijn om een dakkoffer te hebben. Een dakkoffer heb ik al, maar nog geen dakdrager. En voor +/- EUR 300 vind ik het een behoorlijk prijzige uitgave... 😬
Ik ben die week zelf weg (incl. mijn dakdragers) ;) Heb trouwens een set universele gekocht via MP die al eerder in het topic voorbijkwamen (Menabo). Zien er niet zo strak uit als Thule, zit wel vast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Basss
  • Registratie: Juni 2021
  • Niet online
MvdV schreef op maandag 30 januari 2023 @ 18:48:
[...]
ruim 36 duizend km gereden maar nog geen geplande onderhoudsbeurt gehad.

Haha, wat een grap. 😆

Is er overigens iemand hier die al een geplande onderhoudsbeurt heeft gehad? Zoja, bij welke KM stand / leeftijd van de auto?

Volgens de lokale Volvo dealer is het afhankelijk van een hoop variabelen, maar ben toch benieuwd wanneer de auto service wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fibrenl

Dit heeft helaas heel kort gewerkt, maar deze optie is al vanaf november 2021 niet meer weekend, waarom
Geen idee werkte namelijk prima.
In de auto heeft het rittenlog maar als je die aan wilt zetten gaat hij direct weer uit. Is ook nooit uitleg vanuit Lynk voor gekomen waarom het plots niet meer werkte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oizo1981
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 27-06 08:45

De totale kilometerstand is te zien in het bestuurdersdisplay en in de app (mijn auto > info over de auto). Dat zijn de door jezelf gereden kilometers plus de door huurders gereden kilometers. Er is nergens te zien wat alleen de door jou gereden kilometers zijn. L&C heeft meermaals aangegeven dat zij dit in hun systemen wel kunnen zien maar dat zij deze info vanuit privacy niet met de gebruiker mogen delen. Ik kreeg te horen dat ik hen maar moest vertrouwen dat zij de juiste (meer)kilometers ik rekening zouden brengen.

Ik heb tot nu toe geen extra kilometers betaald, maar als het zover komt wil ik toch echt een specificatie daarvan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TissueAndLube
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 09-03-2024
BPi schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 09:48:
[...]

Ik had de boeteprijzen nog niet gezien aangezien ik mijn Lynk niet deel maar die zijn in sommige gevallen niet misselijk zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberdj
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10-12-2024
hondsdol schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 10:40:

Mag je eigenlijk wel huisdieren vervoeren in de M2M wagens?

C40 MY24 Plus SMER Sage Green WP TH | Opel Ampera-E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondsdol
cyberdj schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 17:19:
[...]

Ja, zolang het niet in een passagierscompatiment is.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mduUmUN5S-dbp7hKi7x--7wpoa0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8ceVQ4UXfXQ84P9oWhcG6tuL.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastern1973
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 16-02-2023
cyberdj schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 17:19:
[...]

…… de hond gaat in de koffer toch :*) Sorry grapje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TissueAndLube
  • Laatst online: 09-03-2024
Eastern1973 schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 18:55:
[...]

…… de hond gaat in de koffer toch :*) Sorry grapje
Beetje lief zijn over je schoonmoeder.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• de2xnis
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 02-03 08:11
Ik heb iets handigs ontdekt. Als je op ACC rijdt dan verspringt de ingestelde snelheid bij iedere druk op de plus met 5 km/h terwijl je soms kleinere stapjes wilt maken. Je kunt het plusje of minnetje ingedrukt houden voor kleinere stappen maar dat vind ik niet fijn werken. Ik heb ontdekt dat als je je gas een klein beetje indrukt, de stapjes met 1 km/h gaan ipv met 5 😃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmaxx
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23-06 15:47
BPi schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 23:09:
[...]

Er staan overigens wel een paar "bijzondere' 01's te koop.
Een erg goedkope (met schade)
https://www.autoweek.nl/o...nzine-elektriciteit-2021/ (onderdelen zijn niet te krijgen?)

Of een zonder stekker (import)
https://www.autoweek.nl/o...-01-elektro-benzine-2021/
Gewoon met afleverpakket kopen, dan krijg je er een geldige apk op d:)b d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TvdEnde
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 02-09-2024
Ik heb L&C verzocht per 31-12-2022 mij een afrekening op te maken van de door mij teveel gereden km, aangezien ze per 1 jan 2023 de voorwaarden hebben aangepast en nu 16 eurocent vragen voor elke extra KM.
Ik wil "graag" afrekenen over 2022 voor 15 cent. Dat is nu ruim 6 weken geleden. Niks ontvangen!

Over een individuele verhuurperiode waar ook een klacht over liep konden ze ineens wel precies zien hoeveel de huurder gereden had (192KM). Het is dus wel mogelijk.....

Hebben meer mensen n.a.v. de wijziging voorwaarden (het is maar 1 cent) gevraagd om over voorgaande periode af te rekenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
TvdEnde schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 13:21:
Ik heb L&C verzocht per 31-12-2022 mij een afrekening op te maken van de door mij teveel gereden km, aangezien ze per 1 jan 2023 de voorwaarden hebben aangepast en nu 16 eurocent vragen voor elke extra KM.
Ik wil "graag" afrekenen over 2022 voor 15 cent. Dat is nu ruim 6 weken geleden. Niks ontvangen!

Over een individuele verhuurperiode waar ook een klacht over liep konden ze ineens wel precies zien hoeveel de huurder gereden had (192KM). Het is dus wel mogelijk.....

Hebben meer mensen n.a.v. de wijziging voorwaarden (het is maar 1 cent) gevraagd om over voorgaande periode af te rekenen?
Tussendoor afrekenen is volgens mij niet mogelijk. Ik heb wel zwart op wit dat de oude meerkilometers tegen de oude prijs worden verrekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fibrenl
TvdEnde schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 13:21:

Ook gevraagd geen reactie? Wel telefonische gehoord maar niet zwart op wit dat ze heb wel kunnen zien en dan tot … datum 15 rekenen en dan 16 cent. Zou ook liever nu gewoon afdeling willen voor die 15 en dan opnieuw beginnen met de 16.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozzzzke
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 05-06 21:02
Zo zo. Er is alweer een nieuwe IOS update van de app uitgekomen. Een week na de vorige. Zouden ze dan toch..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TvdEnde
Oizo1981 schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 13:47:
[...]

Tussendoor afrekenen is volgens mij niet mogelijk. Ik heb wel zwart op wit dat de oude meer kilometers tegen de oude prijs worden verrekend.
In hun voorwaarden staat dat :
In plaats daarvan brengen wij het totaal aantal kilometers in rekening aan het eind van de Overeenkomst of wanneer jij extra kilometerkosten maakt met een waarde van vijfhonderd euro (EUR 500) of meer. Kilometers kunnen daardoor worden doorgeschoven tussen maanden tot op een overschot aan kilometerkosten ad EUR 500, waarna het surplus aan kilometer kosten aan jou gefactureerd zal worden op dezelfde wijze als extra kosten zoals omschreven in Sectie 6.1.

Volgens hun eigen voorwaarden moeten ze afrekenen met mij als ik boven de 500 euro overschrijding kom. Dat is mijn wel gelukt over 9 maanden in 2022.

Als zij zich niet houden aan de voorwaarden omdat "ze hun bedrijfsproces niet op orde hebben". waarom zijn wij dan gebonden aan de voorwaarden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fibrenl
TvdEnde schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 16:34:
[...]

In hun voorwaarden staat dat :
In plaats daarvan brengen wij het totaal aantal kilometers in rekening aan het eind van de Overeenkomst of wanneer jij extra kilometerkosten maakt met een waarde van vijfhonderd euro (EUR 500) of meer. Kilometers kunnen daardoor worden doorgeschoven tussen maanden tot op een overschot aan kilometerkosten ad EUR 500, waarna het surplus aan kilometer kosten aan jou gefactureerd zal worden op dezelfde wijze als extra kosten zoals omschreven in Sectie 6.1.

Volgens hun eigen voorwaarden moeten ze afrekenen met mij als ik boven de 500 euro overschrijding kom. Dat is mijn wel gelukt over 9 maanden in 2022.

Als zij zich niet houden aan de voorwaarden omdat "ze hun bedrijfsproces niet op orde hebben". waarom zijn wij dan gebonden aan de voorwaarden?
Nou daar zit ik ook wel over heen hoor eerste jaar op 5000 km dus & €750.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

Fibrenl schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 17:16:
[...]

Nou daar zit ik ook wel over heen hoor eerste jaar op 5000 km dus & €750.
Don't mention the... :X

[ Voor 4% gewijzigd door BPi op 02-02-2023 17:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cyberdj
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10-12-2024
de2xnis schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 07:31:
Ik heb iets handigs ontdekt. Als je op ACC rijdt dan verspringt de ingestelde snelheid bij iedere druk op de plus met 5 km/h terwijl je soms kleinere stapjes wilt maken. Je kunt het plusje of minnetje ingedrukt houden voor kleinere stappen maar dat vind ik niet fijn werken. Ik heb ontdekt dat als je je gas een klein beetje indrukt, de stapjes met 1 km/h gaan ipv met 5 😃
ff gecheckt, bij een heel klein beetje gas inderdaad misschien 1 km/h. In de praktijk pakt hij gewoon de actuele snelheid (als je bijvoorbeeld op de + drukt). Stel je rijdt 50 km/h op de ACC en geeft gas bij tot 80 km/h en drukt dan (terwijl je het gaspedaal nog ingetrapt hebt) op de + dan pakt hij de snelheid van dat moment. Zometeen nog even checken wat hij doet als je 80 hebt bereikt en je geen gas meer geeft.

C40 MY24 Plus SMER Sage Green WP TH | Opel Ampera-E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedev
  • Laatst online: 25-06 23:49
Er is een Patrick die nu voor de vijfde keer een poging doet om ‘onze’ Lynk te lenen. Zit er toevallig een Patrick hier die zich herkend in het willen lenen van een Lynk die in Herbaijum staat?

Zo ja, stuur me maar een berichtje. Dan kunnen we even sparren over wanneer het wel lukt, want dit is zonde van je cc ruimte. 😬

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• syjq8ak
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 03-02-2023
syjq8ak schreef op maandag 16 januari 2023 @ 13:58:
[...]

Update 16-1 De auto is nog steeds niet opgehaald
Afgelopen weekend weer een auto die niet wilde starten nu een melding over de P stand. (out of P)
Nu duurde het slechts 3 minuten, maar het blijft vervelend als je gelijk naar je afspraak wil.
Ook het Midden paneel met alle informatie doet het meer niet dan wel.... Zie plaatje.. [Afbeelding]

[Afbeelding]
Inmiddels zijn we bijna een maand verder nog niets gehoord, weer eens gebeld, en dan geeft de vriendelijke telefoniste na 20 min in de wacht te hebben gestaan aan ik zet u door met de Technische dienst, na 60 min opgegeven moet ook wel eens aan het werk.....heb dus opgehangen.
Kortom als er iemand een nieuwe Chinees leverancier weet met bijna dezelfde voorwaarde, stuur mij maar een ""Lynk" naar de website 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-06 14:11
Hier helaas al een paar weken geen internetverbinding in de auto. Zie een kruis staan bij de bekende 4 streepjes van de data. Dit speelt sinds een weekje. Meer mensen hier last van?

Hierdoor werkt natuurlijk de WiFi hotspot ook niet, beetje jammer. Verder prima auto. Net op en neer geweest naar Val Thorens. Heerlijk rijden zo in de bergen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tijs2001

[Afbeelding]
Het "probleem" met de melding is opgelost een software update (bij de garage) heeft de melding doen verdwijnen. De garage wist géén verklaring voor de melding te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeesPimelmees
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 00:10
Wackmack schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 10:00:
Hier helaas al een paar weken geen internetverbinding in de auto. Zie een kruis staan bij de bekende 4 streepjes van de data. Dit speelt sinds een weekje. Meer mensen hier last van?

Hierdoor werkt natuurlijk de WiFi hotspot ook niet, beetje jammer. Verder prima auto. Net op en neer geweest naar Val Thorens. Heerlijk rijden zo in de bergen.
Ik heb het sinds gister... Ineens geen verbinding meer. Carplay verbindt ook niet meer direct sindsdien en een hoop settings worden niet geladen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Basss
  • Niet online
Zojuist een vervelende verrassing onderweg mee gemaakt.
Uit het verkeer gepikt in België omdat de wegenbelasting niet betaald is van de wagen. wagen is M2M contract en ging er vanuit dat ze alles wel goed regelen. Helaas niet dus. Moest gelijk € 189 aftikken. € 139 wegenbelasting en € 50 boete.
Kon geen contact krijgen met Klantenservice dus betalen was de enige optie.
Ik vrees dat ik geen uitzondering ben en dat er nog andere wagens zonder wegenbelasting in België rond rijden. Het is ook nergens te controleren.
Het is maar dat jullie het weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fibrenl
Basss schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 11:27:
Uit het verkeer gepikt in België omdat de wegenbelasting niet betaald is van de wagen. wagen is M2M contract en ging er vanuit dat ze alles wel goed regelen. Helaas niet dus. Moest gelijk € 189 aftikken. € 139 wegenbelasting en € 50 boete.
Ik vrees dat ik geen uitzondering ben en dat er nog andere wagens zonder wegenbelasting in België rond rijden. Het is ook nergens te controleren.
Zo dit is wel echt belachelijk zeg wat een gepruts is het toch bij dit bedrijf, voor jou niet leuk maar hoop dat je een van de weinige bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Wow, dit is wel heel slecht. Als de basis nog niet eens op orde is. Rij zo richting België, goeie timing 😂🫣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
Ik ken in Nederland ook gevallen waarbij de auto werd meegegeven zonder dat die tenaamgesteld was. Alleen kan je dat hier wel controleren op de website van de RDW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basss
  • Niet online
Fibrenl schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 11:29:
[...]

Zo dit is wel echt belachelijk zeg wat een gepruts is het toch bij dit bedrijf, voor jou niet leuk maar hoop dat je een van de weinige bent.
Ach het is meer het ongemak en het nu weer terug ontvangen van het geld. Het zou erger zijn als je niet zou kunnen betalen want dan gaat er een wielklem op. Even aangedacht omdat te laten doen en een vervangwagen regelen maar ja dan kost berg tijd en onnodige energie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basss
  • Niet online
oldostofjas schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 11:34:
[...]

Ik ken in Nederland ook gevallen waarbij de auto werd meegegeven zonder dat die tenaamgesteld was. Alleen kan je dat hier wel controleren op de website van de RDW.
das ook minder maar goed wel te controleren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basss
  • Niet online
Wackmack schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 11:31:
[...]

Wow, dit is wel heel slecht. Als de basis nog niet eens op orde is. Rij zo richting België, goeie timing 😂🫣
ze zullen je met Nederlands kenteken enkel automatisch aan de grens controleren als je Nederland uit gaat rijden. In België zal er geen probleem voor je zijn. Veel plezier in België

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arjan571
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-12-2024
Mozzzzke schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 15:50:
Zo zo. Er is alweer een nieuwe IOS update van de app uitgekomen. Een week na de vorige. Zouden ze dan toch..
De pre-heat kunnen instellen via een timer? Helaas...
OTA updates? Helaas....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gumball
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
arjan571 schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 13:53:
[...]

De pre-heat kunnen instellen via een timer? Helaas...
OTA updates? Helaas....
De app met hetzelfde account op 2 devices instellen? Helaas😭

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdmpeter
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 31-01 16:30
Wackmack schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 10:00:

Hier ook sinds vorige week geen 4G meer. De auto logt wel in op mijn account dus vraag me af of het daadwerkelijk niet werkt of gewoon een bug is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firejelle
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13-04 17:54
Is het gek als je voor vakantie de auto 'verhuurt' aan je partner? Scheelt je eigen KM?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdmpeter
Oh ik heb al 4 keer contact gehad met lynk&co met de vraag of ze mijn verzekeringsbewijs willen opsturen. De voorlopige is sinds half januari verlopen maar tot op heden ook nog geen nieuwe mogen ontvangen ondanks de belofte. Op de vraag wat ik moet doen bij een controle, dan moet ik zeggen dat de wagen van Lynk&co is en dat ze contact mogen opnemen met hun. Maar ja, als ze niet te bereiken zijn en je niet kan aantonen dat je verzekerd bent dan staat de wagen ook aan de kant. Pfff zou toch allemaal veeeeeeel beter mogen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BPi

BPi

firejelle schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 16:49:
Is het gek als je voor vakantie de auto 'verhuurt' aan je partner? Scheelt je eigen KM?!
Kan, maar dan mag alleen je partner rijden. Hij/zij is de huurder en op dat moment de enige rechtmatige bestuurder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MvdV
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 27-06 19:58
vdmpeter schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 16:46:
[...]

Hier ook sinds vorige week geen 4G meer. De auto logt wel in op mijn account dus vraag me af of het daadwerkelijk niet werkt of gewoon een bug is.
Ik gok een bug, want de in-car Spotify haalt bij mij ook gewoon muziek binnen. Er wijst bij mij iig niets op een niet werkende 4G verbinding, afgezien van het symbool. Ik heb het sinds de eerste OTA update, weet niet of het toeval is.

[ Voor 18% gewijzigd door MvdV op 03-02-2023 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdmpeter
MvdV schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 17:38:
[...]

Ik gok een bug, want de in-car Spotify haalt bij mij ook gewoon muziek binnen. Er wijst bij mij iig niets op een niet werkende 4G verbinding, afgezien van het symbool. Ik heb het sinds de eerste OTA update, weet niet of het toeval is.
Ik dacht het al omdat alles blijkbaar blijft werken. Alleen heb ik nog geen OTA update gekregen. Auto is ook pas 3 maand oud. Werkt voor de rest wel heel goed. Android auto start ook zo goed als altijd op alleen moet je wat geduld hebben. Maar over het algemeen heel tevreden over de wagen. Enkel de service kan veel beter maar dat is een gekend probleem en wist ik op voorhand dankzij dit forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvdV
vdmpeter schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 18:10:
[...]

Ik dacht het al omdat alles blijkbaar blijft werken. Alleen heb ik nog geen OTA update gekregen. Auto is ook pas 3 maand oud. Werkt voor de rest wel heel goed. Android auto start ook zo goed als altijd op alleen moet je wat geduld hebben. Maar over het algemeen heel tevreden over de wagen. Enkel de service kan veel beter maar dat is een gekend probleem en wist ik op voorhand dankzij dit forum.
Gelukkig heb ik met de service niks te maken, en de garantie nog niet nodig gehad (houden zo, hoop ik). Software is over het algemeen best okay. Mijn 8 maanden oude MY22 01 heeft nooit veel problemen daarmee gehad.

Het meeste zijn eigenaardigheden, die heeft elk merk. Mijn pa z’n Volkswagen iD3 heeft ook een paar vreemde eigenschappen software gerelateerd waar hij zich aan ergert, dus nergens gaat dit feilloos. Daar is de auto al diverse malen naar de garage gehaald voor software updates.

[ Voor 4% gewijzigd door MvdV op 03-02-2023 18:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oizo1981
BPi schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 17:00:
[...]

Kan, maar dan mag alleen je partner rijden. Hij/zij is de huurder en op dat moment de enige rechtmatige bestuurder.
Vreemd genoeg mag volgens de klantenservice het M2M-lid er altijd in rijden, ook als de auto verhuurd is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/idv9KPgQrCmWDMJAwfAybmJQ_5A=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/P6564bocYKiVmf1trjdT7ZR4.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mbezuijen
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 30-08-2023
Oizo1981 schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 18:56:
[...]

Vreemd genoeg mag volgens de klantenservice het M2M-lid er altijd in rijden, ook als de auto verhuurd is.

[Afbeelding]
Heel interessant deze! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deviator79
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-06 15:41
Heel interessant; enige nadeel is het hogere eigen risico volgens mij.

- Maar je maakt wel wat mee! -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fibrenl
Deviator79 schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 19:05:
[...]

Heel interessant; enige nadeel is het hogere eigen risico volgens mij.
Die hoge eigenrisico is dan voor de huurder niet
Voor jou.

Dus stel ik verhuur hem aan me vrouw voor de vakantie voor 0 euro, ik rij er dan gewoon in kost het kwa kilometers niets en eigenrisico is dan ook maar €500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juwlez
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:25
[...]

[Afbeelding]
Goed opletten. Bepalend is wie de auto ongrendeld. Ongrendel je het via de app, zie je op het scherm staan ‘Hey ..’ en tellen de gemaakte kilometers niet mee. Ontgrendel je het met de sleutel of door aan de hendel te trekken, gaat de teller lopen (ook al heb je het verhuurd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fibrenl
[...]

[Afbeelding]
Heb je dit zwart op wit via de mail van Lynk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fibrenl
juwlez schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 19:47:
[...]

Goed opletten. Bepalend is wie de auto ongrendeld. Ongrendel je het via de app, zie je op het scherm staan ‘Hey ..’ en tellen de gemaakte kilometers niet mee. Ontgrendel je het met de sleutel of door aan de hendel te trekken, gaat de teller lopen (ook al heb je het verhuurd).
Oké dus ik verhuur hem aan me vrouw dan moet ze hem met haar mobiel ontgrendelen en dan mag alleen zei er in rijden, als ik erin wil rijden moet ik dit met mijn eigen sleutel doen. Mag niet rijden als zei hem ontgrendelt en ik ga rijden?

En als ik sleutel gebruik niet niet gekoppeld
Is aan account werkt dat ook niet?

[ Voor 6% gewijzigd door Fibrenl op 03-02-2023 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Laatste paar uur van de terugreis van de winterstop was beetje jammer net de auto. Navigatie dacht weer dat de auto in Zweden was. Verder kon het geluid niet harder of zachter en Android Auto kon niet aan, heerlijk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/13v6N0opIfj5rfgcrqUoVCyRBrU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kJgmC3u0sPcvbdpFyGBCFxvo.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

Wackmack schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 20:55:
Laatste paar uur van de terugreis van de winterstop was beetje jammer net de auto. Navigatie dacht weer dat de auto in Zweden was. Verder kon het geluid niet harder of zachter en Android Auto kon niet aan, heerlijk.

[Afbeelding]
Naast centraal station van Göteborg...Dat is geen straf. Een van mijn favoriete steden :Y .

:F irritant dit soort storingen...

[ Voor 3% gewijzigd door BPi op 03-02-2023 23:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Slottiee
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18-06 16:53
Fibrenl schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 19:48:
[...]

De voorwaarden zijn wat onhandig en (on)duidelijk t.o.v. elkaar.

Uit de algemene voorwaarden van Lynk & Co
https://www.lynkco.com/nl...d-policies/month-to-month

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4Q5LM0cFHqp5grKaYV-LU146aRs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jq96aUlrbDc3qQS2Lxh2bRjx.png?f=fotoalbum_large

De contractant en zijn gezinsleden (mits op hetzelfde adres ingeschreven) mogen in de auto rijden, mits ze voldoen aan de eisen uit Artikel 4. Nu wil het feit dat Lynk & Co niet eens in staat is om fatsoenlijke voorwaarden op te stellen, want er wordt doorlopend verwezen naar missende artikelen, of verwezen naar een artikelnummer waarvan het nummer gewijzigd is. Onbekend is nu dus over welke eisen dit gaat, vermoedelijk de eisen uit Artikel 5.1, waar de eisen worden genoemd om te mogen abonneren. Wat natuurlijk niets zegt over de eisen die gesteld worden aan de overige toegestane bestuurders.

Belangrijk in Artikel 27 is de zin Meer informatie over wie nog meer de M2M Auto mag besturen is te vinden in de verzekeringsvoorwaarden zoals beschikbaar op onze website hier.
Hier wordt verwezen naar de verzekeringsvoorwaarden van Allianz. (https://owscd-lynkco.azur...78B69F4FBAC99151E099F7F7B)

Allianz geeft het volgende aan onder Artikel 7 over wanneer zij niet betalen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eS7hZLW5EuBhud0EiXgwovfVsxU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Xo5lLWyIkFWUcR53w62DPX2N.png?f=fotoalbum_large

Oftewel: zolang de bestuurder in het bezit is van een geldig rijbewijs, dan mag hij/zij in de auto rijden.

Zover mijn juridische kennis strekt lijkt het mij helder dat de voorwaarden van Allianz, waarnaar Lynk & Co zelf verwijst, leidend zijn. De auto is onder die voorwaarden verzekerd. Op het moment dat er schade is, zal Allianz dus volgens die voorwaarden moeten vaststellen of zij tot uitkering overgaan.

Of de contractant in zijn eigen auto mag rijden tijdens een deelperiode met een huurder, dat is onduidelijk, maar aannemelijk is dat het volgens de voorwaarden van Allianz wel mag. De huurder maakt tijdens de huurperiode namelijk gebruik van een (extra) verzekering speciaal voor P2P verhuur. Maar die doet, lijkt mij, niets af van de werking van de oorspronkelijke verzekering van de contractant.

De huurder van de auto is volgens de voorwaarden wel verplicht om als enigste in de auto te rijden, en niet iemand anders de auto te laten besturen die daartoe niet gerechtigd is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bd--nxMDLZHbYRaoovO6iEAZKcw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/lMkHgaMduF0auWshmFtgI5q5.png?f=fotoalbum_large

Het grootste punt van aandacht zit hem in onderstaande:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F5WmxTAv0DNozllQoV7Vz2O8xmU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/a6YHRsZo2Axb1Ucv7TLpX1IK.png?f=fotoalbum_large

Zolang de huurder van de auto aan alle voorwaarden heeft voldaan, zal de verzekeraar normaliter uitkeren en heeft de huurder een eigen risico van max. 1000 euro. Maar op het moment dat de huurder niet aan de voorwaarden uit de verzekeringsvoorwaarden van Allianz heeft voldaan (bijvoorbeeld gedronken of niet in het bezit van een geldig rijbewijs) dan keert de verzekeraar niet uit en dient de schade onderling tussen verhuurder en huurder te worden opgelost(!).
Dat is natuurlijk een situatie waar je niet in wilt belanden, want daar kom je nooit uit.

Ik zie in de voorwaarden die ik kan inzien niet een bepaling die nalatigheid van een huurder afdekt, dus ik vrees dat als de huurder met 8 bier op besluit te gaan rijden en schade rijdt, er inderdaad een groot probleem ontstaat voor verhuurder. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
Fibrenl schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 19:48:
[...]

ja, de screenshot komt uit een e-mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:39

Reinier

\o/

Oizo1981 schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 14:36:
[...]

Als je langzamer dan 35 km/u rijdt geloof ik en alleen als je knipperlicht gebruikt.
En als je op dat moment met de Google Assistant bezig bent kapt die er midden in de zin mee 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tayfunc
Tayfunc schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 11:07:
[...]

Heb een melding gemaakt bij lynk en co.
Ben benieuwd wat ze kunnen betekenen voor mij in deze situatie.

Zat op de achterbank trouwens ook nog een vlek.
Eerste ervaring gelijk al ruk.
Heb helaas nog geen reactie van lynk en co behalve dat ze mijn vraag/klacht hebben doorgestuurd naar de juiste afdeling.

Ik vind de rookgeur het ergst en zou deze er graag uit willen halen. Heeft iemand hier ervaring mee? Aan de andere kant wil ik ook niet zelf actie ondernemen met de risico dat de kosten niet gedekt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luc91
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 17-02 12:13
Ik meen me te herinneren dat iemand hier iets zei dat het jammer is dat carplay niet op het scherm voor je komt.

Nu heb ik net een rit van 560 km gemaakt en vond het jammer dat de navigatie niet routes herberekend ivm files. Maar halverwege kwam opeens mijn Apple Carplay voor mij op het scherm, maar verdween al heel snel en de navigatie was toen gestopt. Dus wie weet is het mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21:19
Kan het nergens terugvinden, maar beschikt de MY22 01 over Wireless CarPlay?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
mprkooij schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 16:43:
Kan het nergens terugvinden, maar beschikt de MY22 01 over Wireless CarPlay?
Ja. (MY21 ook)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozzzzke
  • Laatst online: 05-06 21:02
Slottiee schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 12:52:
[...]

De voorwaarden zijn wat onhandig en (on)duidelijk t.o.v. elkaar.

Uit de algemene voorwaarden van Lynk & Co
https://www.lynkco.com/nl...d-policies/month-to-month

[Afbeelding]

De contractant en zijn gezinsleden (mits op hetzelfde adres ingeschreven) mogen in de auto rijden, mits ze voldoen aan de eisen uit Artikel 4. Nu wil het feit dat Lynk & Co niet eens in staat is om fatsoenlijke voorwaarden op te stellen, want er wordt doorlopend verwezen naar missende artikelen, of verwezen naar een artikelnummer waarvan het nummer gewijzigd is. Onbekend is nu dus over welke eisen dit gaat, vermoedelijk de eisen uit Artikel 5.1, waar de eisen worden genoemd om te mogen abonneren. Wat natuurlijk niets zegt over de eisen die gesteld worden aan de overige toegestane bestuurders.

Belangrijk in Artikel 27 is de zin Meer informatie over wie nog meer de M2M Auto mag besturen is te vinden in de verzekeringsvoorwaarden zoals beschikbaar op onze website hier.
Hier wordt verwezen naar de verzekeringsvoorwaarden van Allianz. (https://owscd-lynkco.azur...78B69F4FBAC99151E099F7F7B)

Allianz geeft het volgende aan onder Artikel 7 over wanneer zij niet betalen.

[Afbeelding]

Oftewel: zolang de bestuurder in het bezit is van een geldig rijbewijs, dan mag hij/zij in de auto rijden.

Zover mijn juridische kennis strekt lijkt het mij helder dat de voorwaarden van Allianz, waarnaar Lynk & Co zelf verwijst, leidend zijn. De auto is onder die voorwaarden verzekerd. Op het moment dat er schade is, zal Allianz dus volgens die voorwaarden moeten vaststellen of zij tot uitkering overgaan.

Of de contractant in zijn eigen auto mag rijden tijdens een deelperiode met een huurder, dat is onduidelijk, maar aannemelijk is dat het volgens de voorwaarden van Allianz wel mag. De huurder maakt tijdens de huurperiode namelijk gebruik van een (extra) verzekering speciaal voor P2P verhuur. Maar die doet, lijkt mij, niets af van de werking van de oorspronkelijke verzekering van de contractant.

De huurder van de auto is volgens de voorwaarden wel verplicht om als enigste in de auto te rijden, en niet iemand anders de auto te laten besturen die daartoe niet gerechtigd is.

[Afbeelding]

Het grootste punt van aandacht zit hem in onderstaande:

[Afbeelding]

Zolang de huurder van de auto aan alle voorwaarden heeft voldaan, zal de verzekeraar normaliter uitkeren en heeft de huurder een eigen risico van max. 1000 euro. Maar op het moment dat de huurder niet aan de voorwaarden uit de verzekeringsvoorwaarden van Allianz heeft voldaan (bijvoorbeeld gedronken of niet in het bezit van een geldig rijbewijs) dan keert de verzekeraar niet uit en dient de schade onderling tussen verhuurder en huurder te worden opgelost(!).
Dat is natuurlijk een situatie waar je niet in wilt belanden, want daar kom je nooit uit.

Ik zie in de voorwaarden die ik kan inzien niet een bepaling die nalatigheid van een huurder afdekt, dus ik vrees dat als de huurder met 8 bier op besluit te gaan rijden en schade rijdt, er inderdaad een groot probleem ontstaat voor verhuurder. 8)7
Dank voor het uitzoeken namens de forumleden.

Het klinkt mij in de oren dat dit een juridische rookgordijn is om een belang te dienen maar niet iets wat staande blijft in de rechtbank. Immers; de definitie van 'regelen' (het samen regelen) is kort door de bocht; coördineren, kanaliseren.
Dan ' kanaliseer' ik die kosten in dat geval naar de verzekeraar.
Daar zijn ze immers voor, daar betaal je (indirect) voor, en dat is hun product: het risico van logische, niet verwijtbare, onvoorziene hoge kosten op zich nemen door als tegenprestatie van alle deelnemers een redelijke vergoeding hiervoor te vragen.
Iemand die een auto huurt van met een contract tussen de eigenaar van de auto/ zijn verzekeraar vs. deze huurder staat los van een huurcontract aan een derde.
Mijn huurcontract dus als M2Mer.
Je mag schrijven in een contract wat je wil, de vraag is of dit niet tegen de natuur is van de overeenkomst. In deze m.i. zeker wel.

Hetzelfde is geldig voor het wel of niet mogen rijden in de auto en de voorwaarden van de verzekeraar; de geldige norm is in Nederland: je mag in elkaars auto rijden als je bevoegd en bekwaam bent. Bevoegd: door het hebben van een geldig rijbewijs. Bekwaam: geen alcohol/ drugs op, geen grote wijzigingen in je gezondheidstoestand die je redelijker wijze kan zien als onbekwaamheid.
Een verzekeraar van de auto! is dan verplicht zijn product te leveren: betalen bij bovenstaande schade.

Tijd voor een worstenbroodje! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slottiee
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18-06 16:53
Mozzzzke schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 17:17:
[...]

Dank voor het uitzoeken namens de forumleden.

Het klinkt mij in de oren dat dit een juridische rookgordijn is om een belang te dienen maar niet iets wat staande blijft in de rechtbank. Immers; de definitie van 'regelen' (het samen regelen) is kort door de bocht; coördineren, kanaliseren.
Dan ' kanaliseer' ik die kosten in dat geval naar de verzekeraar.
Daar zijn ze immers voor, daar betaal je (indirect) voor, en dat is hun product: het risico van logische, niet verwijtbare, onvoorziene hoge kosten op zich nemen door als tegenprestatie van alle deelnemers een redelijke vergoeding hiervoor te vragen.
Iemand die een auto huurt van met een contract tussen de eigenaar van de auto/ zijn verzekeraar vs. deze huurder staat los van een huurcontract aan een derde.
Mijn huurcontract dus als M2Mer.
Je mag schrijven in een contract wat je wil, de vraag is of dit niet tegen de natuur is van de overeenkomst. In deze m.i. zeker wel.

Hetzelfde is geldig voor het wel of niet mogen rijden in de auto en de voorwaarden van de verzekeraar; de geldige norm is in Nederland: je mag in elkaars auto rijden als je bevoegd en bekwaam bent. Bevoegd: door het hebben van een geldig rijbewijs. Bekwaam: geen alcohol/ drugs op, geen grote wijzigingen in je gezondheidstoestand die je redelijker wijze kan zien als onbekwaamheid.
Een verzekeraar van de auto! is dan verplicht zijn product te leveren: betalen bij bovenstaande schade.

Tijd voor een worstenbroodje! :)
Eens.
Een consument moet kunnen terugvallen op overzichtelijke en (correcte) beschikbare voorwaarden. Eventueel heen en weer vinger wijzen van Lynk & Co naar Allianz en vice versa of de opmerking dat huurder en verhuurder het maar onderling moeten regelen; houdt niet zomaar stand lijkt mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jansen1404
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 15-04-2024
Ik heb net contact gehad met de vaste lener van de lynk.

Hij vroeg of ik de huur had geannuleerd.

Nu blijkt door een technische storing alle reserveringen geannuleerd te zijn.

Ik weet niet of jullie er ook last van hebben. Maar dacht ik tip jullie ook even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikdB
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 20-07-2023
De verwachting is dat onze Lynk&Co in maart/april zal worden geleverd. Daarnaast verwachten we in september via Leasplan een Corsa-e. Via Leaseplan Energy kunnen we een Alfen Eve Pro laten plaatsen. Alleen wat is jullie ervaring met deze laadpaal icm Leaseplan? Wat ik heb begrepen is dat de Lynk&Co niet verder kan 3,7 kwh op een 3 fase 11kw wat in de praktijk zal betekenen dat het niet uitmaakt of ik de Lynk&Co dan oplaad via de laadpaal of normale Schuko stekker?

Maakt het voor de belasting niet uit dat ik dan 3,7 kwh continu dan gebruik bij die Schuko stekker? Ik neem aan dat dit binnen de norm van 3,7 kwh zal vallen hoop ik.

Is het inmiddels mogelijk om met de Lynk&Co uitgesteld te laden? Ik zou dit graag icm zonne energie (bij aflopen saldering) zelf willen instellen. Dat zou eventueel middels deze kabel ook moeten kunnen.
https://evplug.eu/collect...1-en-3-fase-tot-max-16-kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvdV
ErikdB schreef op zondag 5 februari 2023 @ 11:33:
De verwachting is dat onze Lynk&Co in maart/april zal worden geleverd. Daarnaast verwachten we in september via Leasplan een Corsa-e. Via Leaseplan Energy kunnen we een Alfen Eve Pro laten plaatsen. Alleen wat is jullie ervaring met deze laadpaal icm Leaseplan? Wat ik heb begrepen is dat de Lynk&Co niet verder kan 3,7 kwh op een 3 fase 11kw wat in de praktijk zal betekenen dat het niet uitmaakt of ik de Lynk&Co dan oplaad via de laadpaal of normale Schuko stekker?

Maakt het voor de belasting niet uit dat ik dan 3,7 kwh continu dan gebruik bij die Schuko stekker? Ik neem aan dat dit binnen de norm van 3,7 kwh zal vallen hoop ik.

Is het inmiddels mogelijk om met de Lynk&Co uitgesteld te laden? Ik zou dit graag icm zonne energie (bij aflopen saldering) zelf willen instellen. Dat zou eventueel middels deze kabel ook moeten kunnen.
https://evplug.eu/collect...1-en-3-fase-tot-max-16-kw
De bijgeleverde Schuko 230V lader doet max 10A dus 2,3 KW. Veilig voor een normale groep, zolang je er geen grootverbruikers op hebt zitten. De winst van de laadpaal is minimaal, maar is er wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans6
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 09-04-2023
Mijn vriendin staat niet ingeschreven bij mij thuis. Mag zij er wel in rijden zonder te huren? Als ik namelijk de papieren van Allianz lees dan is zij gewoon verzekerd. Als dit niet kan, mag ik dan wel ergens heen rijden en dan huurt zij de auto via de app en rijdt zij terug? Of krijgt ze dan een boete dat de auto niet op de juiste plek is ingeleverd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

Jansen1404 schreef op zondag 5 februari 2023 @ 10:19:
Ik heb net contact gehad met de vaste lener van de lynk.

Hij vroeg of ik de huur had geannuleerd.

Nu blijkt door een technische storing alle reserveringen geannuleerd te zijn.

Ik weet niet of jullie er ook last van hebben. Maar dacht ik tip jullie ook even.
Ik heb een huur uitstaan en bij huurder is niets verwijderd. Wel stond er bij mij dat er een nieuwe huuraanvraag was (van 24 jan), met accepteerknop. Het was precies wat eerder (op 24 jan) al vastgelegd was. Ik heb maar weer op accepteer gedrukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulo
  • Laatst online: 06-05-2024
Weet iemand of je de koplampen in hoogte kunt afstellen? Ik heb het idee dat ik tegenliggers soms wat verblind.

Ik heb wel eens gelezen dat het automatisch (self leveling) gaat maar dacht misschien toch een verborgen optie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nordkapp
  • Laatst online: 15-06 17:27
Paulo schreef op zondag 5 februari 2023 @ 22:09:
Weet iemand of je de koplampen in hoogte kunt afstellen? Ik heb het idee dat ik tegenliggers soms wat verblind.

Ik heb wel eens gelezen dat het automatisch (self leveling) gaat maar dacht misschien toch een verborgen optie.
Dat kan zeker, heb ik ook gedaan linkerkoplamp stond te hoog, gewoon bij de plaatselijke garage, stelt niks voor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MvdV
Paulo schreef op zondag 5 februari 2023 @ 22:09:

Dat automatisch hoogte stellen doet hij zeker, maar als de basis afstelling waarop hij zich automatisch afstelt te hoog is houd het op. Die functie is om gewicht achterin / op de trekhaak te compenseren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wjvdweg
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Goedemorgen,

Misschien een aparte vraag maar wou hem toch stellen

Mijn moeder is ziek en zou haar graag als verrasing laten meerijden met een Lync & Co en ermee naar een mooie omgeving rijden en ergens iets eten bijvoorbeeld
Nu heb ik de Lynch & Co App geinstalleerd en zie verschillende manieren om er een te huren

Nu zou ik graag een Lycn & Co huren van een mede Tweaker in de regio Zwolle

Heb verder geen idee wat de kosten er van zijn maar het leek me erg leuk, Als iemand in de regio Zwolle dat zou willen zou ik dat graag vernemen via hier of een DM

Dank alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TvdEnde
wjvdweg schreef op maandag 6 februari 2023 @ 09:42:
Goedemorgen,

Mijn moeder is ziek en zou haar graag als verrasing laten meerijden met een Lync & Co en ermee naar een mooie omgeving rijden en ergens iets eten bijvoorbeeld
Nu heb ik de Lynch & Co App geinstalleerd en zie verschillende manieren om er een te huren

Heb verder geen idee wat de kosten er van zijn maar het leek me erg leuk, Als iemand in de regio Zwolle dat zou willen zou ik dat graag vernemen via hier of een DM

Dank alvast!
Als Hoogeveen (Drenthe) nog onder regio Zwolle valt ben je van harte welkom! de auto staat bij het NS Station van Hoogeveen. P-434-DS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieshout835
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 01-12-2023
Als je in de B-mode gaat rijden zal bij het "afremmen" energie terugvloeien naar de accu. De electro moter gedraagt zich dan als een dynamo.

Als ik de D-mode acief heb en ga remmen (met de remschijven neem ik aan) dan vloeit er ook energie terug naar de accu. En als ik stevig rem, gaat er zelfs een grotere hoeveelheid energie terug naar de accu. Hoe kan dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daantjuhh10
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 25-06 08:48
Lieshout835 schreef op maandag 6 februari 2023 @ 13:40:
Als je in de B-mode gaat rijden zal bij het "afremmen" energie terugvloeien naar de accu. De electro moter gedraagt zich dan als een dynamo.

Als ik de D-mode acief heb en ga remmen (met de remschijven neem ik aan) dan vloeit er ook energie terug naar de accu. En als ik stevig rem, gaat er zelfs een grotere hoeveelheid energie terug naar de accu. Hoe kan dat?
In D modus regenereer je ook met remmen. Het verschil tussen de 2 modi is dat je in B een beetje afremt als je je voet van het pedaal haalt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
daantjuhh10 schreef op maandag 6 februari 2023 @ 13:42:
[...]

In D modus regenereer je ook met remmen. Het verschil tussen de 2 modi is dat je in B een beetje afremt als je je voet van het pedaal haalt
Precies, handig als je bergaf rijdt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wjvdweg
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
@TvdEnde

Dankjewel voor je reactie en aanbod,

Hoogeveen is mij eigenlijk net te ver weg, mijn ouders wonen in Oldebroek, dat zou betekenen dat ik al 2x ongeveer 64 km kwijt ben nog voor ik met mijn moeder heb kunnen rijden, dat word me qua totaal hoeveelhied kilometers toch wat te ver, heb verder geen weet nog van de kosten per kiometer, brandstof etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieshout835
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 01-12-2023
daantjuhh10 schreef op maandag 6 februari 2023 @ 13:42:
[...]

Met andere woorden,in D mode remmen is ook snel even de B-mode activeren.
Maar dan blijft het toch vreemd dat door harder te remmen, de wrijvingsenergie van de remschuiven bijdragen aan verhoogde energie-terugwinning. Of rem ik niet met de remschijven, maar kan de moter bij harder remmen meer weerstand bieden waardoor ik langzamer ga rijden en nog meer energie teruggaat naar de accu. En worden de remschijven eigenlijk alleen maar gebruikt bij een min of meer noodstop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvdV
Lieshout835 schreef op maandag 6 februari 2023 @ 14:03:
[...]

Maar dan blijft het toch vreemd dat door harder te remmen, de wrijvingsenergie van de remschuiven bijdragen aan verhoogde energie-terugwinning. Of rem ik niet met de remschijven, maar kan de moter bij harder remmen meer weerstand bieden waardoor ik langzamer ga rijden en nog meer energie teruggaat naar de accu. En worden de remschijven eigenlijk alleen maar gebruikt bij een min of meer noodstop?
Je remt altijd regeneratief (dus zonder de schijven) totdat je een bepaald punt voorbij komt van heel hard remmen, dan pas gaan de schijven meedoen. D of B maakt daarin niks uit.

Persoonlijk ben ik ook geen fan van de B stand, je wint er niks of nauwelijks iets mee tov normaal anticiperen. Als je rustig rijdt/remt gaat dit ook allemaal regeneratief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlwn
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 29-04 08:16
Lieshout835 schreef op maandag 6 februari 2023 @ 14:03:
[...]

Beide lijkt mij, in een ouderwetse auto kun je toch ook op beide manieren afremmen.

Binnen de bebouwde kom rijd ik altijd in B-mode juist omdat ik het prettig vind om op de motor te kunnen afremmen. Met mijn rijles was de opvatting (destijds) in woonwijken met gelijkwaardige kruisingen in zijn 2 blijven want meer remmend vermogen bij gas los.

[ Voor 16% gewijzigd door tlwn op 06-02-2023 14:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vdmpeter
Vandaag ook het beruchte mailtje gekregen "wij ruilen uw wagen in voor een nieuwe"
Na 1800km en 2 maand oud mag dit wel eens natuurlijk :)
Ik weet wel dat dit nog niet voor meteen is en dat dit voor in de toekomst is maar toch als je hem pas 2 maanden hebt sta je nog niet te wachten op deze info.
Ik heb wel al verschillende keren contact moeten opnemen dat mijn voorlopig verzekeringsbewijs is afgelopen op 15/01/23 en ik graag een nieuw verzekeringsbewijs wil ontvangen om in regel te zijn bij een eventuele controle. Wanneer je dit niet kan voorleggen in België is dit meteen een klem om het wiel tot je dit kan aantonen.
Aangezien het na 3 keer nog niet gelukt is bij lynk&co kunnen ze het misschien oplossen door telkens een nieuwe wagen te leveren met bijpassend voorlopig verzekeringsbewijs _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MZ1980
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 21-04 11:42
Dit weekend de audio optie Harman Logic 7 een keer terug aangezet om het verschil nog eens te horen. Daarbij knalde het geluid er na een seconde of 2 op normaal volume, ineens op maximaal volume uit. Pijnlijk, als je het niet verwacht.. Vervolgens gebeurde hetzelfde bij weer uitzetten van de optie (en iedere andere keer bij switchen).

Afblijven dus zou je zeggen. Maar vandaag gebeurde hetzelfde uit het niets bij de eerste keer “gewoon” aanzetten van een nummer via spotify / CarPlay. Ouch..

Resetten van de audio instellingen doet niet zoveel, anders dan dat al die Harman opties weer aan staan (equalizer, balans blijft zelfs allemaal staan zoals persoonlijk ingesteld). Bij het uitschakelen ook meteen weer hetzelfde gedoe dat het geluid op 100% volume gaat.

Herkent iemand dit en zijn er oplossingen bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edsub
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-06 23:32
Tijs2001 schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 12:04:
[...]

thnx voor de snelle reactie, daar zie ik idd wat staan. Kon het niet laten om de knop uit te proberen en deze werkt "gewoon" heb maar snel opgehangen 8) . Ook bij het op OK drukken blijft gele driehoekje in het dashboard aan.

[Afbeelding]
Had mn zoon vorige week ook tijdens n rit. Is vanzelf weer weg gegaan (die melding).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edsub
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-06 23:32
MvdV schreef op maandag 30 januari 2023 @ 18:48:
[...]

Haha, wat een grap. 😆

Is er overigens iemand hier die al een geplande onderhoudsbeurt heeft gehad? Zoja, bij welke KM stand / leeftijd van de auto?

Volgens de lokale Volvo dealer is het afhankelijk van een hoop variabelen, maar ben toch benieuwd wanneer de auto service wil.
Ja, oorspronkelijk eerste wk januari, maar pas nadat ik er zelf melding van maakte. Gecanceled ivm geen onderdelen.
Daarna zelf gebeld en inmiddels eind jan beurt gehad. Stond inmiddels op 40k km, auto is van Nov '21

Ik zou Lynk ff bellen, is t zo geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondsdol
wjvdweg schreef op maandag 6 februari 2023 @ 09:42:
Goedemorgen,

Dank alvast!
Mijn Lynk staat stof te happen in Zwolle. Voel je vrij om een deelverzoek in te schieten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

vdmpeter schreef op maandag 6 februari 2023 @ 17:14:
Vandaag ook het beruchte mailtje gekregen "wij ruilen uw wagen in voor een nieuwe"
Na 1800km en 2 maand oud mag dit wel eens natuurlijk :)
Ik weet wel dat dit nog niet voor meteen is en dat dit voor in de toekomst is maar toch als je hem pas 2 maanden hebt sta je nog niet te wachten op deze info.
Ik heb wel al verschillende keren contact moeten opnemen dat mijn voorlopig verzekeringsbewijs is afgelopen op 15/01/23 en ik graag een nieuw verzekeringsbewijs wil ontvangen om in regel te zijn bij een eventuele controle. Wanneer je dit niet kan voorleggen in België is dit meteen een klem om het wiel tot je dit kan aantonen.
Aangezien het na 3 keer nog niet gelukt is bij lynk&co kunnen ze het misschien oplossen door telkens een nieuwe wagen te leveren met bijpassend voorlopig verzekeringsbewijs _O-
Hier ook het internationaal verzekeringsbewijs (groene kaart) per februari verlopen :F
Pagina: 1 ... 102 ... 177 Laatste

Let op:
Voor updates rondom leverdatums, bestellingen, etc. is er een apart topic: Het grote Lynk & Co 01 bestellingen topic.

Voor vragen over abonementen, zoals het opzeggen of overnemen daarvan, kan men hier terecht:
Het Lynk & Co Abonnement en overname Topic

Volgende onderwerpen moeten ook elders besproken worden:

Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.