Buis07 schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 11:01:
4,5 week geleden heeft de 01 schade opgelopen.
De auto staat bij broekhuis schade, ik heb een mooie vervangende auto ontvangen dus tot zover alles goed geregeld.
Echter nu 4,5 week later weet niemand nog van iets. Het schade bedrijf heeft nog steeds geen groen licht gekregen voor reparatie, bij Lynk moet ik steeds worden doorgeschakeld naar de technische dienst met elke keer enorme wachttijden. De mensen van Lynk zijn zeer vriendelijk maar niemand weet hoe het in proces nu gaat, en ik weet niet waar ik aan toe ben.
Iemand een tip voor mij?
Ik heb eenzelfde soort situatie.
Lynk & Co weet telkens niet zoveel, gelukkig heb ik ook direct contact met de Volvo dealer die het coördineert en met het schadebedrijf. Bij mij heeft het vanaf 16 december tot vorige week geduurd voordat Allianz een schade-expert had gestuurd om naar de schade te kijken en te oordelen of dit wel of niet hersteld moet worden. Dat is dus nu gebeurd, en er is akkoord gegeven voor reparatie. De Volvo dealer heeft vervolgens de benodigde onderdelen, n.a.v. rapport van het schadebedrijf, besteld bij Lynk & Co. Hoelang dat gaat duren? Dat weet niemand... Volvo geeft aan dat ze geen enkel inzicht hebben in voorraden of levertijden, en het scheelt per onderdeel of het redelijk snel, lang, of heel lang gaat duren.
Op het moment dat de onderdelen geleverd zijn zal het schadebedrijf vrij snel daarna de auto herstellen en kunnen afleveren, daar zit dan weinig vertraging meer.
Ik heb de eerste keer dat ik binnenstapte bij het schadebedrijf mijn gegevens achtergelaten, omdat zij geen enkel gegeven hadden van de auto. Daarom krijg ik nu via een portaal van Allianz een overzicht van het herstelproces, maar die staat nu nog op stap 2 van 12 'Er vindt een schouwing plaats'. Terwijl we dus eigenlijk op stap 5 'Onderdelen besteld' zitten. Dus hoe accuraat dat portaal is...
Het is dus echt wachten en af en toe zelf even contact onderhouden met het schadebedrijf en/of de Volvo dealer. Zij coördineren alles, Lynk & Co weet eigenlijk niets hierover.
Overigens heb ik n.a.v. mijn negatieve ervaring
hier afgelopen week nog een stevige en lange e-mail gestuurd naar Lynk & Co én naar Alain Visser, CEO van Lynk & Co. Of het nut heeft en of er op gereageerd gaat worden.. ach, ik weet het niet, maar wie weet.
Grappig dat ik vervolgens drie dagen later een uitnodiging krijg voor het invullen van een enquête om de tevredenheid over Lynk & Co in totaal te beoordelen. Met liefde gedaan!
Welke auto heb je trouwens ter vervanging gekregen?
[
Voor 10% gewijzigd door
Slottiee op 07-02-2023 15:52
]