Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvdV
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 19:58
edsub schreef op maandag 6 februari 2023 @ 22:03:
[...]

Ja, oorspronkelijk eerste wk januari, maar pas nadat ik er zelf melding van maakte. Gecanceled ivm geen onderdelen.
Daarna zelf gebeld en inmiddels eind jan beurt gehad. Stond inmiddels op 40k km, auto is van Nov '21

Ik zou Lynk ff bellen, is t zo geregeld.
Ah, top, je kreeg op de boordcomputer en in de app een melding dat de service nodig was?

Ik heb hem in bezit, dus was van plan hem gewoon jaarlijks te laten servicen bij Volvo. Das in mijn geval na 1 jaar en 25K km. Ondanks dat het longlife olie is, wil ik geen super lange onderhouds interval (ivm behoud motor).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:17

BPi

MvdV schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 09:15:
[...]

Ah, top, je kreeg op de boordcomputer en in de app een melding dat de service nodig was?

Ik heb hem in bezit, dus was van plan hem gewoon jaarlijks te laten servicen bij Volvo. Das in mijn geval na 1 jaar en 25K km. Ondanks dat het longlife olie is, wil ik geen super lange onderhouds interval (ivm behoud motor).
Volgens mij geeft Volvo bij deze motor in de XC40 een interval van 30.000 km aan (of 1 jaar?)
Dus met 25k zit je veilig

[ Voor 2% gewijzigd door BPi op 07-02-2023 09:41 . Reden: aanvul ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edsub
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-06 23:32
MvdV schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 09:15:
[...]

Nee, nooit een melding gekregen dat onderhoud nodig was.
Volgens de service beschrijving van Lynk&Co nemen zij t initiatief voor een servicebeurt. Dat is nooit gebeurd.
Omdat ik t toch prettig vind als er op gezette tijden eea wordt gecontroleerd, heb ik zelf dus maar onderhoud aangevraagd (in eerste instantie bij ong 30k km). Uitgevoerd bij 40k km.
Het onderhoudsinterval voor de 01 is inderdaad 30k km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buis07
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 16:23
4,5 week geleden heeft de 01 schade opgelopen.
De auto staat bij broekhuis schade, ik heb een mooie vervangende auto ontvangen dus tot zover alles goed geregeld.

Echter nu 4,5 week later weet niemand nog van iets. Het schade bedrijf heeft nog steeds geen groen licht gekregen voor reparatie, bij Lynk moet ik steeds worden doorgeschakeld naar de technische dienst met elke keer enorme wachttijden. De mensen van Lynk zijn zeer vriendelijk maar niemand weet hoe het in proces nu gaat, en ik weet niet waar ik aan toe ben.

Iemand een tip voor mij?

[ Voor 6% gewijzigd door Buis07 op 07-02-2023 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Atreides
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 11-09-2024
Buis07 schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 11:01:
De auto staat bij broekhuis schade, ik heb een mooie vervangende auto ontvangen dus tot zover alles goed geregeld.

Echter nu 4,5 week later weet niemand nog van iets. Het schade bedrijf heeft nog steeds geen groen licht gekregen voor reparatie, bij Lynk moet ik steeds worden doorgeschakeld naar de technische dienst met elke keer enorme wachttijden. De mensen van Lynk zijn zeer vriendelijk maar niemand weet hoe het in proces nu gaat, en ik weet niet waar ik aan toe ben.

Iemand een tip voor mij?
Ik heb zo een afspraak om mijn schade te bepalen, weet niet hoelang het daarna gaat duren voordat ik mn auto moet inleveren. Maar ik denk dat regelmatig bellen helpt..

Hoelang nadat je naar een schade bedrijf ging kreeg je een afspraak om je auto in te leveren en wat voor vervangend auto heb je gekregen, was dit ook een lynk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvdV
edsub schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 10:27:
[...]

Nee, nooit een melding gekregen dat onderhoud nodig was.
Volgens de service beschrijving van Lynk&Co nemen zij t initiatief voor een servicebeurt. Dat is nooit gebeurd.
Omdat ik t toch prettig vind als er op gezette tijden eea wordt gecontroleerd, heb ik zelf dus maar onderhoud aangevraagd (in eerste instantie bij ong 30k km). Uitgevoerd bij 40k km.
Het onderhoudsinterval voor de 01 is inderdaad 30k km.
Top, dan zat mijn gevoel goed en gaat hij gewoon elk jaar naar de dealer. Toen ik daar was voor een lekke band zeiden ze dat het afhankelijk is van meerdere factoren, zoals tijdsduur en het aantal km dat de motor gedraaid heeft voordat de service melding inkomt. Maar ik plan het liever zoals het mij uitkomt (eerder dus), zodra de auto 1 jaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slottiee
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18-06 16:53
Buis07 schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 11:01:

Iemand een tip voor mij?
Ik heb eenzelfde soort situatie.
Lynk & Co weet telkens niet zoveel, gelukkig heb ik ook direct contact met de Volvo dealer die het coördineert en met het schadebedrijf. Bij mij heeft het vanaf 16 december tot vorige week geduurd voordat Allianz een schade-expert had gestuurd om naar de schade te kijken en te oordelen of dit wel of niet hersteld moet worden. Dat is dus nu gebeurd, en er is akkoord gegeven voor reparatie. De Volvo dealer heeft vervolgens de benodigde onderdelen, n.a.v. rapport van het schadebedrijf, besteld bij Lynk & Co. Hoelang dat gaat duren? Dat weet niemand... Volvo geeft aan dat ze geen enkel inzicht hebben in voorraden of levertijden, en het scheelt per onderdeel of het redelijk snel, lang, of heel lang gaat duren. :)

Op het moment dat de onderdelen geleverd zijn zal het schadebedrijf vrij snel daarna de auto herstellen en kunnen afleveren, daar zit dan weinig vertraging meer.

Ik heb de eerste keer dat ik binnenstapte bij het schadebedrijf mijn gegevens achtergelaten, omdat zij geen enkel gegeven hadden van de auto. Daarom krijg ik nu via een portaal van Allianz een overzicht van het herstelproces, maar die staat nu nog op stap 2 van 12 'Er vindt een schouwing plaats'. Terwijl we dus eigenlijk op stap 5 'Onderdelen besteld' zitten. Dus hoe accuraat dat portaal is...

Het is dus echt wachten en af en toe zelf even contact onderhouden met het schadebedrijf en/of de Volvo dealer. Zij coördineren alles, Lynk & Co weet eigenlijk niets hierover.

Overigens heb ik n.a.v. mijn negatieve ervaring hier afgelopen week nog een stevige en lange e-mail gestuurd naar Lynk & Co én naar Alain Visser, CEO van Lynk & Co. Of het nut heeft en of er op gereageerd gaat worden.. ach, ik weet het niet, maar wie weet.

Grappig dat ik vervolgens drie dagen later een uitnodiging krijg voor het invullen van een enquête om de tevredenheid over Lynk & Co in totaal te beoordelen. Met liefde gedaan!

Welke auto heb je trouwens ter vervanging gekregen?

[ Voor 10% gewijzigd door Slottiee op 07-02-2023 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buis07
Paul Atreides schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 11:57:
[...]

Ik heb zo een afspraak om mijn schade te bepalen, weet niet hoelang het daarna gaat duren voordat ik mn auto moet inleveren. Maar ik denk dat regelmatig bellen helpt..

Hoelang nadat je naar een schade bedrijf ging kreeg je een afspraak om je auto in te leveren en wat voor vervangend auto heb je gekregen, was dit ook een lynk?
Een Nissan qashqai

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buis07
Slottiee schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 15:48:
[...]

Lynk & Co weet telkens niet zoveel, gelukkig heb ik ook direct contact met de Volvo dealer die het coördineert en met het schadebedrijf. Bij mij heeft het vanaf 16 december tot vorige week geduurd voordat Allianz een schade-expert had gestuurd om naar de schade te kijken en te oordelen of dit wel of niet hersteld moet worden. Dat is dus nu gebeurd, en er is akkoord gegeven voor reparatie. De Volvo dealer heeft vervolgens de benodigde onderdelen, n.a.v. rapport van het schadebedrijf, besteld bij Lynk & Co. Hoelang dat gaat duren? Dat weet niemand... Volvo geeft aan dat ze geen enkel inzicht hebben in voorraden of levertijden, en het scheelt per onderdeel of het redelijk snel, lang, of heel lang gaat duren. :)

Op het moment dat de onderdelen geleverd zijn zal het schadebedrijf vrij snel daarna de auto herstellen en kunnen afleveren, daar zit dan weinig vertraging meer.

Ik heb de eerste keer dat ik binnenstapte bij het schadebedrijf mijn gegevens achtergelaten, omdat zij geen enkel gegeven hadden van de auto. Daarom krijg ik nu via een portaal van Allianz een overzicht van het herstelproces, maar die staat nu nog op stap 2 van 12 'Er vindt een schouwing plaats'. Terwijl we dus eigenlijk op stap 5 'Onderdelen besteld' zitten. Dus hoe accuraat dat portaal is...

Het is dus echt wachten en af en toe zelf even contact onderhouden met het schadebedrijf en/of de Volvo dealer. Zij coördineren alles, Lynk & Co weet eigenlijk niets hierover.

Overigens heb ik n.a.v. mijn negatieve ervaring hier afgelopen week nog een stevige en lange e-mail gestuurd naar Lynk & Co én naar Alain Visser, CEO van Lynk & Co. Of het nut heeft en of er op gereageerd gaat worden.. ach, ik weet het niet, maar wie weet.

Grappig dat ik vervolgens drie dagen later een uitnodiging krijg voor het invullen van een enquête om de tevredenheid over Lynk & Co in totaal te beoordelen. Met liefde gedaan!

Een Nissan qashqai

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BPi

BPi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Is die review geschreven door ChatGPT?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cyberdj
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10-12-2024
Slottiee schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 15:48:
[...]

Beste oplossing (ook hier vaker voorbij zien komen): nieuwe bestellen en tegen de tijd dat die geleverd wordt de huidige opzeggen.

C40 MY24 Plus SMER Sage Green WP TH | Opel Ampera-E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-06 20:27

DancePlaza

ninja

DancePlaza schreef op maandag 2 januari 2023 @ 15:21:
[...]

Hier zelf eind oktober ingeleverd, nog geen afrekening gehad van Lynk en daarbij de eventuele bijhorende kosten. Zelf niet een melding dat de auto is ingeleverd. Auto werd opgehaald door een volvo dealer en heeft zeker daarna nog 2 maanden bij hun op het terrein gestaan. Was via de app te zien.

Prima auto om in te rijden, maar als er iets met je auto of administratief is het 1 grote teringzooi bij hun.

ps. iemand al wel een eindafrekening ontvangen van L&C?
inmiddels iemand al een afrekening gehad van L&C na opzegging en inleveren van de auto?

Van het kastje naar de muur lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TissueAndLube
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 09-03-2024
Ook ik heb ondertussen gebeld voor informatie over het inleveren van mijn Lynk aangezien mijn nieuwe auto in maart geleverd zal gaan worden. Ik heb nog geen vaste ophaaldatum aangezien ik ook nog geen exacte datum heb voor het leveren van mijn nieuwe auto. Ruim 1 1/2 jaar tevreden gereden in mijn Lynk maar tijd voor wat anders =). Ik zal van tijd tot tijd nog even updaten over hoe het vergaat met de afwikkeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juwlez
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11:41
TissueAndLube schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 22:44:
Ook ik heb ondertussen gebeld voor informatie over het inleveren van mijn Lynk aangezien mijn nieuwe auto in maart geleverd zal gaan worden. Ik heb nog geen vaste ophaaldatum aangezien ik ook nog geen exacte datum heb voor het leveren van mijn nieuwe auto. Ruim 1 1/2 jaar tevreden gereden in mijn Lynk maar tijd voor wat anders =). Ik zal van tijd tot tijd nog even updaten over hoe het vergaat met de afwikkeling.
Laat me raden, je gaat voor een NIO ET5 😄

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TissueAndLube
juwlez schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 23:34:
[...]

Laat me raden, je gaat voor een NIO ET5 😄
Ga weg uit het laad pasforum! :(

Maar inderdaad! Ik heb de derde NIO ET5 gekocht van Nederland( volgens de verkoper zijn er maar 9 of 11 onderweg naar Nederland) ;) Ik zal in iedergeval tot September de enige zijn met een Sunbathe Yellow Nio _/-\o_ Daarna komt de levering vanuit China opgang, volgens de verkoper dan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mH4g_6hJqv-m6cbWCibXUhOOwnw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ubUNelrarPPnWNgspiFyk3zc.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 69% gewijzigd door TissueAndLube op 07-02-2023 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juwlez
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11:41
TissueAndLube schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 23:35:
[...]

Ik heb de derde NIO ET5 gekocht van Nederland

[Afbeelding]
We dwalen een beetje af van topic maar vind het geen goedkope auto, vooral in combinatie met accu kopen. Model Y geen optie geweest met de recente prijsverlaging?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TissueAndLube
juwlez schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 00:52:
[...]

We dwalen een beetje af van topic maar vind het geen goedkope auto, vooral in combinatie met accu kopen. Model Y geen optie geweest met de recente prijsverlaging?
Sterker nog, die had ik besteld en al betaald. Ik heb mij toch bedacht. Ik ben al langer ( bijna 2 jaar) aandeelhouder van NIO en ben nogal fan van het merk en wat er omheen is. De Y miste onwijs veel opties vergeleken met de NIO. Ook de arrogantie tijdens mij proefrit bij Tesla maakte mij aan het twijfelen. Ik kreeg letterlijk een pasje in mijn handen gedrukt met het verhaal dat de auto op nummer 3 stond, en de ballen! Bij NIO werd ik warm onthaald, kreeg onwijs veel uitleg over de auto, het merk etc. Ik kreeg zelfs de mogelijkheid dat iemand van NIO met mij mee op pad ging om alles uit te leggen over de auto en de mogelijkheden. De verkoper vertelde ook over de user experience enz enz. Hij vertelde ook dat NIO zich ontzettend richt op klant tevredenheid en gaf daar ook een voorbeeld van. De auto is inderdaad wat duurder ( 3-4K) maar staat echt op een hoger platform dan de Tesla. De batterij is inderdaad 170 euro per maand, een bedrag wat ik kan missen zeker gezien het interieur, en performance van de auto. Mocht je in de buurt wonen of toevallig in de buurt zijn, ga eens langs bij NIO en maak een proefrit! Je zal niet teleurgesteld zijn. Ik heb trouwens de ET7 gereden aangezien de ET5 er simpelweg nog niet is maar de verkoper gaf aan dat de auto erg vergelijkbaar is.

Dit was mijn spreekbeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tayfunc
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-06 19:49
Net de klantenservice gebeld: 0800 373 55 00 en werd verbonden met een frans sprekende medewerker. Vervolgens doorverbonden naar de Nederlandse afdeling, maar hoor helemaal niks meer over eventueel wachtende voor mij.. hoop niet dat ik straks uren in de wacht zit 🤣

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vdmpeter
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 31-01 16:30
Aangezien ik al een maand zonder geldig verzekeringsbewijs rond rij, heb ik vandaag voor de 4de keer nog eens contact opgenomen met lynk&co. Terug een vriendelijk persoon via de chat en nogmaals het probleem uitgelegd. Die wist mij te vertellen dat het inderdaad al meermaals aangevraagd is zonder resultaat. Volgens hem hangt alles af van de juiste persoon te vinden voor het nodige probleem. Hij ging het probleem doorgeven aan een persoon waarvan hij wist dat het snel en correct ging opgelost worden. Tenlaatste tegen morgen zou ik het bewijs via mail mogen ontvangen. En ja hoor, amper 1 uur na het afsluiten van de chat mocht ik het nieuwe verzkeringsbewijs al ontvangen. Dus het kan ook heel snel bij Lynk&co. Dikke merci aan Cyriele en Nancy. Waren ze allemaal maar zo bij lynk&co. Het zou veel frustraties wegnemen bij de klanten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tayfunc
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-06 19:49
Zie nu tijdens het laden het volgende: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yamCS9YHvPII-CKKbMvJBxnlitU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jSBq8ilNqgAknr9B65eroj0N.jpg?f=fotoalbum_large

Is die now locked of unlocked? Beetje raar :(

In de andere app view zie ik dit staan:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BWIgm5m1ZEP8c0qlED0dB31SxP0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UAusxgBAn1XDWf7y7hO4dBs4.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 31% gewijzigd door Tayfunc op 08-02-2023 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

Tayfunc schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 17:56:
Zie nu tijdens het laden het volgende: [Afbeelding]

[Afbeelding]
Tja, een wondere wereld... zowel de opzet van de app (dubbelingen links- en rechtsom) als het functioneren is opmerkelijk :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21:19
Echt een fijne wagen die 01. Vandaag opgehaald en gaan! Ik kom er nog niet uit hoe ik via Apple CarPlay naar een volgend nummer ga. Weet iemand dat? Via het stuur lukt het niet, moet het echt op de “tablet”?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jannesbeterams
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 24-06 18:01
mprkooij schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 18:40:
Echt een fijne wagen die 01. Vandaag opgehaald en gaan! Ik kom er nog niet uit hoe ik via Apple CarPlay naar een volgend nummer ga. Weet iemand dat? Via het stuur lukt het niet, moet het echt op de “tablet”?
Bij Android werkt het op het stuur alleen als je het betreffende tabje ook open hebt staan (audio)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geer72
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-09-2024

Is die now locked of unlocked? Beetje raar :

Closed slaat op de ramen. Auto is dus niet op slot, maar alle ramen zijn wel dicht.

[Afbeelding]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BPi

BPi

jannesbeterams schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 18:54:
[...]

Bij Android werkt het op het stuur alleen als je het betreffende tabje ook open hebt staan (audio)
Of via voice control. Of hebben ze "hen" weggelaten in de 2023 modellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
Ja, “hey siri next song” werkt. Maar is het niet mogelijk om dit via het stuur te doen? Naar de volgende song?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 16:07
mprkooij schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 21:21:
Ja, “hey siri next song” werkt. Maar is het niet mogelijk om dit via het stuur te doen? Naar de volgende song?
Zoals al werd gezegd: eerst met pijltje naar boven of naar beneden naar media en dan met pijltje naar rechts naar volgende song

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TissueAndLube
oldostofjas schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 21:32:
[...]

Zoals al werd gezegd: eerst met pijltje naar boven of naar beneden naar media en dan met pijltje naar rechts naar volgende song
^^ dit werkt gewoon, ik gebruik zelf het scherm omdat ik op èèn of andere manier altijd weg swipe uit het menu rechts van het dashboard. Onwijs irritant ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudboon
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-04-2024
Weet iemand of er een manier is om een export van je ritten te doen voor ritregistratie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oizo1981
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 08:45
ruudboon schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 07:24:
Weet iemand of er een manier is om een export van je ritten te doen voor ritregistratie?
Nee dit heeft aan het begin even half-half gewerkt maar rittenlogboek is daarna uitgezet door L&C en verwijderd uit de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Atreides
Hi guys, vandaag bleef mn Apple Carplay steken op een beeindigde gesprek, weet iemand hoe je het kan resetten terwijl je nog rijd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrNickert
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 23-06 16:37
Paul Atreides schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 09:42:
Hi guys, vandaag bleef mn Apple Carplay steken op een beeindigde gesprek, weet iemand hoe je het kan resetten terwijl je nog rijd?
In de instellingen van de Lynk airplay uit en aan zetten? En anders misschien bluetooth van je iphone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
Ik heb een probleempje met de Lynk app. Ik ben in de auto ingelogd met mijn Lynk account, maar zie de auto niet in de app staan. Iemand die weet waarom dit is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oldostofjas
mprkooij schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 12:02:
Ik heb een probleempje met de Lynk app. Ik ben in de auto ingelogd met mijn Lynk account, maar zie de auto niet in de app staan. Iemand die weet waarom dit is?
Dit moet Lynk & Co regelen. Duurt meestal een dag nadat je hem ontvangen hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• enickma89
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 13-05-2024
Gisteren in Utrecht zag ik een volledig zwarte 01 staan. Is dit de nieuwe versie? Want ken alleen maar de zwart met blauwe accenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeesPimelmees
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11:09
enickma89 schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 12:52:
Gisteren in Utrecht zag ik een volledig zwarte 01 staan. Is dit de nieuwe versie? Want ken alleen maar de zwart met blauwe accenten.
Nee, die is dan gewoon gewrapped.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fibrenl
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 26-06 20:54
Toch vandaag even gekeken omdat meer mensen aangaven dat hun groenekaart verlopen was, nou inderdaad die van mij ook 01-02-2023. Dus gebeld kreeg redelijk snel iemand aan de lijn ohhhh u nee niet goed, komt u veel in België ik zeg nee oké, ze zouden er een nieuwe met spoed mailen. Dit was vanochtend om 08:30 nog niets ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

Fibrenl schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 16:14:
Toch vandaag even gekeken omdat meer mensen aangaven dat hun groenekaart verlopen was, nou inderdaad die van mij ook 01-02-2023. Dus gebeld kreeg redelijk snel iemand aan de lijn ohhhh u nee niet goed, komt u veel in België ik zeg nee oké, ze zouden er een nieuwe met spoed mailen. Dit was vanochtend om 08:30 nog niets ontvangen.
Ik heb gistermiddag contact gehad via de chat. Ze gaven aan dat het 2 a 3 dagen zou duren via de post. Meteen maar een nieuwe op kenteken van de caravan gevraagd voor de zomer.

(ja, let op als je gaat rijden met een aanhanger >750kg dus met eigen kenteken. Dan heb je een apart verzekeringsbewijs nodig voor meerdere landen, oa Duitsland. Ik heb al jaren een caravan en rijd dan ook door Duitsland en kwam pas vorig jaar achter die verplichting.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
Kom er net achter dat ik een automat mis aan de bijrijders kant…. Die is Lynk en Co er vergeten in te doen…. Maar even contact opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MZ1980
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 21-04 11:42
MZ1980 schreef op maandag 6 februari 2023 @ 18:58:
Dit weekend de audio optie Harman Logic 7 een keer terug aangezet om het verschil nog eens te horen. Daarbij knalde het geluid er na een seconde of 2 op normaal volume, ineens op maximaal volume uit. Pijnlijk, als je het niet verwacht.. Vervolgens gebeurde hetzelfde bij weer uitzetten van de optie (en iedere andere keer bij switchen).

Afblijven dus zou je zeggen. Maar vandaag gebeurde hetzelfde uit het niets bij de eerste keer “gewoon” aanzetten van een nummer via spotify / CarPlay. Ouch..

Resetten van de audio instellingen doet niet zoveel, anders dan dat al die Harman opties weer aan staan (equalizer, balans blijft zelfs allemaal staan zoals persoonlijk ingesteld). Bij het uitschakelen ook meteen weer hetzelfde gedoe dat het geluid op 100% volume gaat.

Herkent iemand dit en zijn er oplossingen bekend?
Niemand die dit herkent..? Dacht even dat het weg was, nadat het 1,5 dag goed ging, maar zojuist toch weer muziek op stand maximaal nadat ik op de playknop drukte op de middentunnel. Ditmaal was het trouwens de onboard radio app waarbij het gebeurde, dus lijkt niet alleen aan CarPlay gerelateerd te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MvdV
MZ1980 schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 18:34:
[...]

Niemand die dit herkent..?
Correct.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pretpik
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:47
MZ1980 schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 18:34:
[...]

Niemand die dit herkent..? Dacht even dat het weg was, nadat het 1,5 dag goed ging, maar zojuist toch weer muziek op stand maximaal nadat ik op de playknop drukte op de middentunnel. Ditmaal was het trouwens de onboard radio app waarbij het gebeurde, dus lijkt niet alleen aan CarPlay gerelateerd te zijn.
Dat niet, wel dat ineens het volume omhoog ging in stapjes maar dat is met een update in juni verholpen.

PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Ineens begint mijn auto wat kleine rare dingetjes te doen... :/
Het lampje bij het opladen kleurt niet meer groen, maar wit. Langzaam knipperen doet ie nog steeds, en hij laadt gewoon op, alleen dat lampje...

Wat ik erger vind, is dat ik vanmiddag melding kreeg dat de frontcamera onderhoud nodig heeft, en daarmee werkt de cruise control ook ineens niet meer. :( Ik heb 'm nu aan de stekker, hoop dat het morgen beter is. Heb weinig zin om "support" in te moeten schakelen.

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MZ1980
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 21-04 11:42
Was er al bang voor. Maakt het nog vager en irritanter. Alles resetten, tel. ontkoppelen / koppelen, niets helpt. Kut software bug

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mbezuijen
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 30-08-2023
MZ1980 schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 23:17:
[...]

Was er al bang voor. Maakt het nog vager en irritanter. Alles resetten, tel. ontkoppelen / koppelen, niets helpt. Kut software bug
Haal de - pool van je accu even los, 15 minuten wachten en terug monteren. Kijken of het werkt (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeesPimelmees
Bra-Jo schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 22:40:
Het lampje bij het opladen kleurt niet meer groen, maar wit. Langzaam knipperen doet ie nog steeds, en hij laadt gewoon op, alleen dat lampje...

Wat ik erger vind, is dat ik vanmiddag melding kreeg dat de frontcamera onderhoud nodig heeft, en daarmee werkt de cruise control ook ineens niet meer. :( Ik heb 'm nu aan de stekker, hoop dat het morgen beter is. Heb weinig zin om "support" in te moeten schakelen.
Heb beide ook al eens gehad. Het lampje bij het opladen kleurt bij mij alleen nog rood - wanneer ik de laadpaal nog niet geactiveerd heb - de witte en groene kleur doen het niet meer. Auto 2 maanden oud, maar ach... Dat kan me echt niet schelen.

Camera onderhoud nodig heb ik ook gehad, cruise control stopte er inderdaad mee op de snelweg. Minuut of 5 later cruisecontrol weer aangezet en toen deed ie het weer - melding niet meer gehad daarna.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas

Dat met die camera heb ik nu 's ochtends steeds. De voorruit is ontdooid, maar het stukje bij de camera nog niet. Na een tijdje doet de acc het dan weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvdV
oldostofjas schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 07:58:
[...]

Dat met die camera heb ik nu 's ochtends steeds. De voorruit is ontdooid, maar het stukje bij de camera nog niet. Na een tijdje doet de acc het dan weer.
Heb je de airco of ECO staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
MvdV schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 08:33:
[...]

Heb je de airco of ECO staan?
Ik dacht het niet. Maar ik verwarm voor via de app. Is die ECO stand dan van invloed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvdV
oldostofjas schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 08:53:
[...]

Ik dacht het niet. Maar ik verwarm voor via de app. Is die ECO stand dan van invloed?
Oeh, dat weet ik niet. Ik heb iig de airco in de winter niet op ECO staan om in de auto de lucht zo droog mogelijk te houden/krijgen. Heb nog nooit problemen met de ACC/frontcamera gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieshout835
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 01-12-2023

Bij mij de melding: Frontradar needs service..22 febr kan ik pas terecht bij een dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Lieshout835 schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 09:33:
[...]

Bij mij de melding: Frontradar needs service..22 febr kan ik pas terecht bij een dealer.
Ai da's wel zuur.... In mijn geval heeft het geholpen om de auto een keer flink "droog te blazen": gisteren laatste paar km de airco vol aan, en vanmorgen een kwartiertje voorverwarmen, en de melding is gelukkig weg. Vrees dat het met de radar een ander verhaal wordt... Succes!

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mbezuijen
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 30-08-2023
.

[ Voor 99% gewijzigd door Mbezuijen op 10-02-2023 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hinerakatauri79
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-06 17:37
[...]

Zit de radar niet in de grill van de auto? als daar ijs op zit zal die geen signaal ontvangen. Die maak ik meestal schoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
[...]

Deze melding ook wel eens gehad. Dag later was die weer weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leonn
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 25-06 13:34
oldostofjas schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 12:40:
[...]

Dit moet Lynk & Co regelen. Duurt meestal een dag nadat je hem ontvangen hebt.
Moet je ingelogd zijn in de auto om deze in de app te zien? Of kan het ook als je het gastprofiel gebruikt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oizo1981
Leonn schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 13:10:
[...]

Moet je ingelogd zijn in de auto om deze in de app te zien? Of kan het ook als je het gastprofiel gebruikt?
Je hoeft niet ingelogd te zijn in de auto. Gastmodus werkt prima samen met auto in de app.
Auto moet door L&C worden gekoppeld aan je profiel (waar je dan in de app mee inlogt). Bij M2M en koop bij L&C kan het een paar dagen duren voordat de auto in de app verschijnt. Als je tweedehands exemplaar koopt moet je contact opnemen met L&C en een formulier invullen om te bewijzen dat jij de (nieuwe) eigenaar van de auto bent.

[ Voor 23% gewijzigd door Oizo1981 op 10-02-2023 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieshout835
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 01-12-2023
hinerakatauri79 schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 12:31:
[...]

Zit de radar niet in de grill van de auto? als daar ijs op zit zal die geen signaal ontvangen. Die maak ik meestal schoon.
Alles lijkt schoon. Geen ijs, geen vuil.Moet wel bekennen dat ik ook niet goed kan zien waar die radar zit. Ik heb wel afbeeldingen gezien maar het onderdeel herken ik niet bij de L&C

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oizo1981
Lieshout835 schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 14:51:
[...]

Alles lijkt schoon. Geen ijs, geen vuil.Moet wel bekennen dat ik ook niet goed kan zien waar die radar zit. Ik heb wel afbeeldingen gezien maar het onderdeel herken ik niet bij de L&C
zwarte vlak onder de nummerplaat.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x2JjvzCfEyK9UZYe64K7mOBEuTY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/b6YEPVs9McJKYnVagc0LFVkL.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0bert
  • Laatst online: 30-05 22:10
Ik heb ooit een digitale cockpit/simulator gezien voor de Lynk & co, volgens mij in dit topic, maar ik kan deze met geen mogelijkheid terugvinden. Iemand anders die deze link nog heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firejelle
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13-04 17:54
Weet iemand na het aanvragen hoe het verder gaat? Is er een kredietcheck nog (en doen ze die zelf)? En andere checks? Voordat je de bevestiging krijgt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MvdV
firejelle schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 16:35:
Weet iemand na het aanvragen hoe het verder gaat? Is er een kredietcheck nog (en doen ze die zelf)? En andere checks? Voordat je de bevestiging krijgt?
Geen idee of ze dat doen, maar dit is meer iets voor het bestellingen topic denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
firejelle schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 16:35:
Ja ze doen een creditcheck. In het begin was daar nogal veel over te doen omdat best wat mensen om onduidelijke redenen werden geweigerd (Het grote Lynk & Co 01 topic - Deel 1). Het laatste half jaar hoor ik eigenlijk geen klachten meer. Het gaat in ieder geval volledig automatisch. Je hoeft geen documenten zoals bijvoorbeeld loonstrookjes te overleggen.

[ Voor 6% gewijzigd door Oizo1981 op 11-02-2023 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0bert
Dit heb ik ook. Support zei dat dit tot 3 weken kan duren, maar meestal binnen enkele werkdagen geregeld is. Zij moeten hier nog een handeling voor doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
Inloggen in de auto met profiel en auto in de app staat volledig los van elkaar. Heeft niets met elkaar te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenk32
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 07-01-2024
Ik heb mijn stoelverwarming op A staan met duur 5 min maar start nooit automatisch op. Herkent iemand dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
Frenk32 schreef op zondag 12 februari 2023 @ 17:29:
Ik heb mijn stoelverwarming op A staan met duur 5 min maar start nooit automatisch op. Herkent iemand dit?
Start bij ons altijd automatisch op in deze periode. Onder de 7 graden zou die automatisch aan moeten gaan. Misschien als je de auto binnen hebt staan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oldostofjas
Dat had ik ook. Totdat ik hier las dat het wel zou moeten werken. Toen heb ik het uitgezet en weer aan en nu werkt het.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Robertobananas
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 25-06 15:21
Als je ECO modus aan hebt staan, start de stoelverwarming niet automatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
Robertobananas schreef op zondag 12 februari 2023 @ 21:49:
[...]

Dat is het!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
Een kennis van mij die wil voor ongeveer 3 weken in april de auto lenen om ermee naar het buitenland (Spanje) te gaan. Nu vraag ik mij een aantal dingen af. Ik weet dat je via de Lynk & Co app gemakkelijk de auto kunt lenen voor zo'n termijn, het lijkt mij echter handig om hem naast het uitlenen via de app (voor betaling e.d.) ook een autosleutel mee te geven voor het geval de auto / app het niet door i.v.m. carshare functie. Waar ik nog niet achter ben is of de huurder ook per gemaakt km betaald. Weet iemand dit? Ik kan geen lijst met regels op de website vinden.

[ Voor 18% gewijzigd door mprkooij op 13-02-2023 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordkapp
  • Laatst online: 15-06 17:27
Onlangs half uur in powermode gereden om eens te proberen.
Zou dan volle power hebben uit accu en benzine.
Kon niks merken van accu power, de accuvoorraad (blauwe balk) liep ook niet terug.
Iemand ervaring hier mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:47
mprkooij schreef op maandag 13 februari 2023 @ 19:18:
Een kennis van mij die wil voor ongeveer 3 weken in april de auto lenen om ermee naar het buitenland (Spanje) te gaan. Nu vraag ik mij een aantal dingen af. Ik weet dat je via de Lynk & Co app gemakkelijk de auto kunt lenen voor zo'n termijn, het lijkt mij echter handig om hem naast het uitlenen via de app (voor betaling e.d.) ook een autosleutel mee te geven voor het geval de auto / app het niet door i.v.m. carshare functie. Waar ik nog niet achter ben is of de huurder ook per gemaakt km betaald. Weet iemand dit? Ik kan geen lijst met regels op de website vinden.
Momenteel zijn de kms in de huurprijs inbegrepen en als de huurder de auto via de app opent en sluit, gaan de kms in ieder geval niet van je eigen bundel af. Hoe het zit op het moment dat de huurder de auto met jouw sleutel bedient, weet ik niet. Ik zou overigens niet voor drie weken zonder een fysieke sleutel naar Spanje (laten) vertrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvdV
Nordkapp schreef op maandag 13 februari 2023 @ 20:06:
Onlangs half uur in powermode gereden om eens te proberen.
Zou dan volle power hebben uit accu en benzine.
Kon niks merken van accu power, de accuvoorraad (blauwe balk) liep ook niet terug.
Iemand ervaring hier mee?
Bij vol vermogen loopt bij mij de accu lading leeg hoor. Zodra je dan gas loslaat zorgt hij ook altijd voor een bepaald batterij percentage (dmv bijladen) om altijd vol vermogen beschikbaar te hebben.

Als je met een lege accu naar Power schakelt gaat hij ook direct bijladen tot een bepaald percentage, ik meen 20-25 procent, daar houd hij hem dan op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomtidom71
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 17:22

Alle ramen en deuren zijn dicht, maar je auto is niet op slot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeesPimelmees
Tomtidom71 schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 12:31:
[...]

Alle ramen en deuren zijn dicht, maar je auto is niet op slot.
Neehoor onzin, is gewoon een bekende bug. Misschien het checken waard als je twijfelt maar de auto is niet uit zichzelf geunlocked of wat dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
KeesPimelmees schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 12:38:
[...]

Neehoor onzin, is gewoon een bekende bug. Misschien het checken waard als je twijfelt maar de auto is niet uit zichzelf geunlocked of wat dan ook.
Het klopt de dat de app soms zegt dat de auto niet vergrendeld is terwijl hij dat wel is, maar "onvergrendeld, alles is dicht", betekent echt "niet op slot, maar ramen en deuren zitten wel dicht". Daar is niets raars aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeesPimelmees
oldostofjas schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 12:50:
[...]

Het klopt de dat de app soms zegt dat de auto niet vergrendeld is terwijl hij dat wel is, maar "onvergrendeld, alles is dicht", betekent echt "niet op slot, maar ramen en deuren zitten wel dicht". Daar is niets raars aan.
Oh, nou ik heb dit in ieder geval dagelijks tijdens het laden. Kan trekken aan de deur wat ik wil (zonder sleutel) maar open gaat ie niet 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Atreides
Paul Atreides schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 11:57:
[...]

EEn update, net mn schade laten bepalen (deur moet vervangen worden) maar gaven aan dat ze nu al mei vol zaten te plannen... Is dit ook jullie ervaring dat het zo lang duurt? Of zal het zijn dat het schadebedrijf erg druk is? (zag er wel een stuk of 5 Lynks met schades, was pijnlijk te zien ;( )

Iemand nog een tip om misschien toch sneller een reparatie te laten uitvoeren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jansen1404
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 15-04-2024
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PhZMEWeAbGPR5kpjolxmje-zV78=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SqSbmuIuyOm95GlMzx5NuguV.jpg?f=fotoalbum_large

Vandaag een brief binnen gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulligan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:36
Hier ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny_p
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-01 19:38
Ik heb sinds een aantal weken vocht in zowel de achterlichten als de dagrijverlichting. Zelfs na een hele dag in de zon zoals vandaag gaat het niet weg. Anderen die dit ook hebben?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y50phPnodOtxVedFeHOMtXMv3ys=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pQjtjVnaOs12oz8pT45LYjz5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XjK15skTiO4P7EpPTuttsz0iSeI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4coHX04CzU27fVpLqwlnQWEA.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cyberdj
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10-12-2024
donny_p schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 15:52:
Ik heb sinds een aantal weken vocht in zowel de achterlichten als de dagrijverlichting. Zelfs na een hele dag in de zon zoals vandaag gaat het niet weg. Anderen die dit ook hebben?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
offtopic: Te lang niet gewassen 🤭

Toevallig vanochtend nog een foto gemaakt van het verdampende vocht bij het voorverwarmen, zag er wel leuk uit 😀
Maar geen vocht te zien in de achterlamp units (model nov ‘21).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PgHbl84FmFr5BpyH3k6lce5VGQg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/M2e6Pv9Ppcgri1p4IHo8yiD6.jpg?f=fotoalbum_large

C40 MY24 Plus SMER Sage Green WP TH | Opel Ampera-E

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pretpik
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:47
donny_p schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 15:52:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ja, is normaal in deze tijd van het jaar. Vochtige koude nachten en relatief droge en warme middagen. Niks aan te doen.

PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oizo1981
Paul Atreides schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 14:16:
[...]

EEn update, net mn schade laten bepalen (deur moet vervangen worden) maar gaven aan dat ze nu al mei vol zaten te plannen... Is dit ook jullie ervaring dat het zo lang duurt? Of zal het zijn dat het schadebedrijf erg druk is? (zag er wel een stuk of 5 Lynks met schades, was pijnlijk te zien ;( )

Iemand nog een tip om misschien toch sneller een reparatie te laten uitvoeren?
Wat ik begrepen heb is het probleem vooral dat onderdelen vanuit China verscheept moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Atreides
Oizo1981 schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 16:23:
[...]

Wat ik begrepen heb is het probleem vooral dat onderdelen vanuit China verscheept moeten worden.
Zoiets zeiden ze al, jammer dat ze niet hier een voorraad aanhouden. vind Mei (en dat is het vroegst volgens hun, extreem lang om een schade te herstellen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomtidom71
KeesPimelmees schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 12:38:
[...]

Is zeker geen onzin. Van de week nog gehad. 1 raam een stukje open en dan krijg je dus de melding

Op slot
Er is een raam open (oid)

Of zoals in het screenshot van de vragensteller

Unlocked (auto is niet op slot)
Everything is closed ( er staan geen ramen of deuren open)

[ Voor 14% gewijzigd door Tomtidom71 op 14-02-2023 17:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oizo1981
Tomtidom71 schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 16:59:
[...]

Is zeker geen onzin. Van de week nog gehad. 1 raam een stukje open en dan krijg je dus de melding

Op slot
Er is een raam open (oid)

Of zoals in het screenshot van de vragensteller

Unlocked (auto is niet op slot)
Everything is closed ( er staan geen ramen of deuren open)
Zo zou het inderdaad moeten werken. Wat hier bedoeld wordt is dat de status “op slot” en “unlocked” niet betrouwbaar is. Vaak wordt unlocked aangegeven in de app terwijl de auto gewoon op slot is. Dat is dus een bug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
Oizo1981 schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 18:04:
[...]

Zo zou het inderdaad moeten werken. Wat hier bedoeld wordt is dat de status “op slot” en “unlocked” niet betrouwbaar is. Vaak wordt unlocked aangegeven in de app terwijl de auto gewoon op slot is. Dat is dus een bug.
Nee, de vraag was: wat is het nou? Dat hebben we uitgelegd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomtidom71
Oizo1981 schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 18:04:
[...]

Zo Llas ik de vraag niet. Maar maakt verder niet uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0bert
mprkooij schreef op maandag 13 februari 2023 @ 19:18:
Waar ik nog niet achter ben is of de huurder ook per gemaakt km betaald. Weet iemand dit? Ik kan geen lijst met regels op de website vinden.
Nee, momenteel vast bedrag voor de tijd plus verschil in brandstof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozzzzke
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 05-06 21:02
Robertobananas schreef op zondag 12 februari 2023 @ 21:49:
[...]

Er is alleen één maar aan; bij mij logt hij vaak zelfstandig uit het profiel na sluiten auto. Ik weet niet waarom. Maar dan heb je de ochtend erna nog geen auto stoelverwarming want de uitgelogde stand is standaard Eco.

Over de software. Misschien wat naïef; maar ik heb nog steeds hoop een een firm/software update die komen gaat? Op overzienbare termijn? Of is die verwachting niet reëel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
BPi schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 16:18:
[...]

Ik heb gistermiddag contact gehad via de chat. Ze gaven aan dat het 2 a 3 dagen zou duren via de post. Meteen maar een nieuwe op kenteken van de caravan gevraagd voor de zomer.

(ja, let op als je gaat rijden met een aanhanger >750kg dus met eigen kenteken. Dan heb je een apart verzekeringsbewijs nodig voor meerdere landen, oa Duitsland. Ik heb al jaren een caravan en rijd dan ook door Duitsland en kwam pas vorig jaar achter die verplichting.)
Ik hoor dit ook voor het eerst. Net bij Univé om een groene kaart voor de caravan gevraagd, maar die moet de verzekeringsmaatschappij van de trekkende auto leveren. Dus die ga ik ook maar eens bij Lynk opvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

oldostofjas schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 18:55:
[...]

Ik hoor dit ook voor het eerst. Net bij Univé om een groene kaart voor de caravan gevraagd, maar die moet de verzekeringsmaatschappij van de trekkende auto leveren. Dus die ga ik ook maar eens bij Lynk opvragen.
yep. Toch bijzonder dat verzekeringsmaatschappijen deze regel niet nadrukkelijk met klanten delen. Ook die van de caravan (is geen verkeersverzekering) zouden dit best wel mogen melden.

Helaas ben ik nog steeds in afwachting van de post. Deze keer heeft Lynk zich aan de afspraak gehouden met 2 a 3 dagen, echter heeft de post de envelop nog niet bezorgd. Volgens de PostNL app zou deze gisteren bezorgd worden. Vandaag om 19u nog niet binnen :N

Zie ook hier over de regels mbt caravan en waar je de kaart voor de auto ook daadwerkelijk op papier moet kunnen tonen. In sommige gevallen ook geen kopietje of eigen printje...
https://www.anwb.nl/verze...kaart-mee-naar-buitenland

[ Voor 14% gewijzigd door BPi op 15-02-2023 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordkapp
  • Laatst online: 15-06 17:27
MvdV schreef op maandag 13 februari 2023 @ 21:29:
[...]
Ja maar batterij liep helemaal niet terug, kon ook niets merken van extra “batterij power”
Dit was op de snelweg, zal het nog eens proberen op gevarieerde rit.

Bij vol vermogen loopt bij mij de accu lading leeg hoor. Zodra je dan gas loslaat zorgt hij ook altijd voor een bepaald batterij percentage (dmv bijladen) om altijd vol vermogen beschikbaar te hebben.

Als je met een lege accu naar Power schakelt gaat hij ook direct bijladen tot een bepaald percentage, ik meen 20-25 procent, daar houd hij hem dan op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvdV
BPi schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 19:00:
[...]

yep. Toch bijzonder dat verzekeringsmaatschappijen deze regel niet nadrukkelijk met klanten delen. Ook die van de caravan (is geen verkeersverzekering) zouden dit best wel mogen melden.

Helaas ben ik nog steeds in afwachting van de post. Deze keer heeft Lynk zich aan de afspraak gehouden met 2 a 3 dagen, echter heeft de post de envelop nog niet bezorgd. Volgens de PostNL app zou deze gisteren bezorgd worden. Vandaag om 19u nog niet binnen :N

Zie ook hier over de regels mbt caravan en waar je de kaart voor de auto ook daadwerkelijk op papier moet kunnen tonen. In sommige gevallen ook geen kopietje of eigen printje...
https://www.anwb.nl/verze...kaart-mee-naar-buitenland
Misschien een domme vraag, want ik hoor dit ook voort het eerst, maar wat zou er op deze groene kaart moeten staan dan? Het kenteken van mijn caravan? Wat heeft de verzekeringsmaatschappij van mijn 01 te maken met het trekkende object? In principe is alles wat je trekt (volgens de regels uiteraard) toch meeverzekerd? Voor al mijn andere auto’s heb ik dit ook nog nooit gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BPi

BPi

MvdV schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 19:27:
[...]

Misschien een domme vraag, want ik hoor dit ook voort het eerst, maar wat zou er op deze groene kaart moeten staan dan? Het kenteken van mijn caravan? Wat heeft de verzekeringsmaatschappij van mijn 01 te maken met het trekkende object? In principe is alles wat je trekt (volgens de regels uiteraard) toch meeverzekerd? Voor al mijn andere auto’s heb ik dit ook nog nooit gehad.
In een aantal landen eisen ze blijkbaar een bewijs van het feit dat de caravan met de trekkende auto is meeverzekerd. In de andere landen zal dat wel als een vanzelfsprekendheid worden gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvdV
BPi schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 19:37:
[...]

In een aantal landen eisen ze blijkbaar een bewijs van het feit dat de caravan met de trekkende auto is meeverzekerd. In de andere landen zal dat wel als een vanzelfsprekendheid worden gezien.
Ok, nou, zal mijn tussenpersoon eens bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
Mozzzzke schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 18:12:
[...]

Er is alleen één maar aan; bij mij logt hij vaak zelfstandig uit het profiel na sluiten auto. Ik weet niet waarom. Maar dan heb je de ochtend erna nog geen auto stoelverwarming want de uitgelogde stand is standaard Eco.
Het is normaal dat je profiel iedere keer opnieuw laadt als je de auto opent. De uitgelogde stand (gastprofiel) kun je ook gewoon aanpassen aan je wensen dus eco modus standaard uitzetten en stoelverwaming op automatisch . Dat onthoudt hij ook gewoon.

[ Voor 25% gewijzigd door Oizo1981 op 15-02-2023 21:21 ]

Pagina: 1 ... 103 ... 177 Laatste

Let op:
Voor updates rondom leverdatums, bestellingen, etc. is er een apart topic: Het grote Lynk & Co 01 bestellingen topic.

Voor vragen over abonementen, zoals het opzeggen of overnemen daarvan, kan men hier terecht:
Het Lynk & Co Abonnement en overname Topic

Volgende onderwerpen moeten ook elders besproken worden:

Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.