Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozzzzke
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 17-08 14:10
Oizo1981 schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 21:18:
[...]

Het is normaal dat je profiel iedere keer opnieuw laadt als je de auto opent. De uitgelogde stand (gastprofiel) kun je ook gewoon aanpassen aan je wensen dus eco modus standaard uitzetten en stoelverwaming op automatisch . Dat onthoudt hij ook gewoon.
Aha. Als ik terugkijk heb ik niet onderzocht of het gastaccount opgeslagen wordt. Ik heb dit zelf ingevuld. Maar ik leer nu dat hij instellingen in het gaat account opslaat.

Thanks.

Dan blijf ik achter met de nog onduidelijkere rol van het account en zijn functies.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oizo1981
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 12-09 22:20
Mozzzzke schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 22:18:
[...]

Aha. Als ik terugkijk heb ik niet onderzocht of het gastaccount opgeslagen wordt. Ik heb dit zelf ingevuld. Maar ik leer nu dat hij instellingen in het gaat account opslaat.

Thanks.

Dan blijf ik achter met de nog onduidelijkere rol van het account en zijn functies.
Profiel heeft tot doel dat je in iedere 01 kan inloggen en dan je instellingen hebt. Als je alleen (of met 2) alleen in je “eigen” 01 rijdt heeft het profiel geen enkele toegevoegde waarde en kun je beter het gastprofiel aanpassen aan je wensen. Dan laadt het systeem een stuk sneller.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gumball
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Vanochtend wilde ik de auto aan de paal zetten, kabel in de auto, kabel naar de laadpaal, kabel net te kort.
Kan gebeuren. Alleen wilde de kabel aan de kant van de auto niet meer loskomen, wat ik ook deed. Teneinde raad maar de pechhulp van LC gebeld en 45 minuten later stond de ANWB al op de stoep.
Dat hebben ze netjes geregeld.
Oplossing was overigens heel simpel; de kabel eruit trekken tijdens het openen en sluiten van de auto via de afstandsbediening.
Duimpje voor pechhulp van LC en voor de ANWB!

• donny_p
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-01 19:38
Gumball schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 09:34:
Vanochtend wilde ik de auto aan de paal zetten, kabel in de auto, kabel naar de laadpaal, kabel net te kort.
Kan gebeuren. Alleen wilde de kabel aan de kant van de auto niet meer loskomen, wat ik ook deed. Teneinde raad maar de pechhulp van LC gebeld en 45 minuten later stond de ANWB al op de stoep.
Dat hebben ze netjes geregeld.
Oplossing was overigens heel simpel; de kabel eruit trekken tijdens het openen en sluiten van de auto via de afstandsbediening.
Duimpje voor pechhulp van LC en voor de ANWB!
Ja dat moet je net even weten inderdaad, als je de auto ontgrendeld hoor je ook de laadkabel ontgrendelen maar als je hem er dan niet direct uit haalt vergrendeld hij weer. Nog een keer ontgrendelen does the trick d:)b

• oldostofjas
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 13-09 20:42
Even voor de duidelijkheid: https://www.anwb.nl/verze...nverzekering/groene-kaart

Even gechat met Dana. Ik krijg zo een e-mail en daar moet ik op reageren met in de bijlage een kopie van het kentekenbewijs van de caravan. Ben benieuwd, dit ging in ieder geval erg soepel.

[ Voor 48% gewijzigd door oldostofjas op 16-02-2023 11:31 ]

• ko-ie
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 04-08 14:43
Blijkbaar is er wel wat commotie ontstaan bij Lync & Co. Ik had gisteren ook ineens nieuwe verzekeringspapieren in de bus.

• oldostofjas
ko-ie schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 11:58:
Blijkbaar is er wel wat commotie ontstaan bij Lync & Co. Ik had gisteren ook ineens nieuwe verzekeringspapieren in de bus.
Ja, ik ook. Terwijl mijn oude nog tot november geldig waren. Blijkbaar was het makkelijker om iedereen ze maar te sturen.

• pretpik
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-09 15:53
Iemand ervaring hier met een opzegging? Ik heb 23 januari een opzegging gedaan en dit per e-mail bevestigd gekregen. Daarin staat ook dat iemand contact met mij gaat opnemen om een afhaalafspraak in te plannen. Intussen zijn we bijna een maand verder en heb ik twee keer zelf gebeld maar telkens is de mededeling dat ik gebeld ga worden voor een afhaalafspraak. Ze hebben ook nog een extra maand proberen af te schrijven, echter heb ik op tijd de incasso tegen kunnen houden. Ik vind het allemaal prima als de auto langer dan m'n contract loopt hier blijft staan, echter ga ik er niet meer voor betalen.

Hebben jullie dit ook meegemaakt of maak ik me zorgen om niets?

PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]

• Oizo1981
pretpik schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 12:09:
Iemand ervaring hier met een opzegging? Ik heb 23 januari een opzegging gedaan en dit per e-mail bevestigd gekregen. Daarin staat ook dat iemand contact met mij gaat opnemen om een afhaalafspraak in te plannen. Intussen zijn we bijna een maand verder en heb ik twee keer zelf gebeld maar telkens is de mededeling dat ik gebeld ga worden voor een afhaalafspraak. Ze hebben ook nog een extra maand proberen af te schrijven, echter heb ik op tijd de incasso tegen kunnen houden. Ik vind het allemaal prima als de auto langer dan m'n contract loopt hier blijft staan, echter ga ik er niet meer voor betalen.

Hebben jullie dit ook meegemaakt of maak ik me zorgen om niets?
Heeft bij mij ook lang geduurd voordat er een ophaal afspraak was en vervolgens heeft de auto nog 5 weken hier voor de deur gestaan. Let wel op dat je er niet meer mee rijdt nadat je contract is afgelopen want dan ben je ook niet meer verzekerd

• pretpik
Oizo1981 schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 12:13:
[...]

Heeft bij mij ook lang geduurd voordat er een ophaal afspraak was en vervolgens heeft de auto nog 5 weken hier voor de deur gestaan. Let wel op dat je er niet meer mee rijdt nadat je contract is afgelopen want dan ben je ook niet meer verzekerd
Oké dan weet ik waar ik aan toe ben, dank voor de info! Ik hoop dat voor de 25e m'n nieuwe auto geleverd zal worden.

• Mozzzzke
Oizo1981 schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 22:33:
[...]

Profiel heeft tot doel dat je in iedere 01 kan inloggen en dan je instellingen hebt. Als je alleen (of met 2) alleen in je “eigen” 01 rijdt heeft het profiel geen enkele toegevoegde waarde en kun je beter het gastprofiel aanpassen aan je wensen. Dan laadt het systeem een stuk sneller.
Dank hiervoor. Een duidelijk antwoord.
Zo stellig heb ik hem zelf niet kunnen stellen.

Mijn ideeen waren: systeem weet dat ik rij, km vast leggen, WiFi Bluetooth instellingen, mocht je bellen met lynk en co. Etc.
Maar eigenlijk allemaal onnodig als het gastaccount bewaard blijft.
Enige wat ik me bedenk is of dit ook blijft na accu loskoppelen en natuurlijk bij inleveren auto ben je de instellingen kwijt. Maar ach. Het nadeel is nihil als ik het zo zie. Thanks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02:15

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Ik heb sinds een weekje dat de app op mijn telefoon uitgelogd is.
Dan geeft deze aan: er kan maar 1 account ingelogd zijn (iets in die geest)

Ik heb de auto nooit gedeeld en ook ben ik de enige in het gezin met een profiel voor de auto of uberhaupt de app. Iemand dit ook al wel eens ervaren ?

Als ik dan gewoon weer inlog werkt het ook weer gewoon en is er verder geen probleem.

Echt 3 keer gehad in de laatste 10 dagen ofzo.

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

• Oizo1981
Mozzzzke schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 12:59:
[...]

Dank hiervoor. Een duidelijk antwoord.
Zo stellig heb ik hem zelf niet kunnen stellen.

Mijn ideeen waren: systeem weet dat ik rij, km vast leggen, WiFi Bluetooth instellingen, mocht je bellen met lynk en co. Etc.
Maar eigenlijk allemaal onnodig als het gastaccount bewaard blijft.
Enige wat ik me bedenk is of dit ook blijft na accu loskoppelen en natuurlijk bij inleveren auto ben je de instellingen kwijt. Maar ach. Het nadeel is nihil als ik het zo zie. Thanks.
Er zijn een heel beperkt aantal dingen die niet werken in gastmodus:
- WiFi-hotspot
- de MS teams app
- rittenlogboek (maar dat werkt überhaupt nog niet)
- stoel- en spiegelinstellingen kunnen niet gekoppeld worden aan een sleutel (maar kan wel via de knoppen in de deur)

[ Voor 7% gewijzigd door Oizo1981 op 16-02-2023 13:45 ]

• Gumball
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Oizo1981 schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 13:22:
[...]

- WiFi-hotspot
- de MS teams app
- stoel- en spiegelinstellingen kunnen niet gekoppeld worden aan een sleutel (maar kan wel via de knoppen in de deur)
Hoe stel ik de stoelinstellingen in met de knop? Kan dat zo 1-2-3 niet terugvinden. Werkt Carplay goed zonder profiel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oldostofjas
Ricmaniac schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 13:20:

Ik heb de auto nooit gedeeld en ook ben ik de enige in het gezin met een profiel voor de auto of uberhaupt de app. Iemand dit ook al wel eens ervaren ?

Als ik dan gewoon weer inlog werkt het ook weer gewoon en is er verder geen probleem.

Precies hetzelfde bij mij. Nu gaat het alweer een paar dagen goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oldostofjas
Gumball schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 13:53:
[...]

Hoe stel ik de stoelinstellingen in met de knop? Kan dat zo 1-2-3 niet terugvinden. Werkt Carplay goed zonder profiel?
Op M drukken en dan het nummer waaronder je hem wilt opslaan. Dan hoor je een piepje dat ie opgeslagen is.

• dizzytal
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
[...]

Volgens mij, als ik het goed herinner, stoel instellen in juiste positie: M > 1 of M > 2.
Dan bij de volgende keer instappen: 1 of 2 indrukken (inhouden) afhankelijk van welke 'jouw instelling is.

If you didn't win today, you can always win tomorrow

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

[...]

Carplay werkt goed. Heb af en toe dat die geen verbinding maakt en dan moet ik van boven naar beneden swipen op het scherm > verbindingen > bluetooth > en dan mijn telefoon weer selecteren en maakt die opnieuw verbinding en dan werkt het gewoon weer goed.

Maar misschien komt dat omdat mijn vrouw ook der bluetooth ingesteld heeft in de auto.

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Gebruik carplay overigens niet zo veel. doe er alleen Flitsmeister mee aan maar spotify doe ik via de multimedia van de auto zelf. Daar kan je ook spotify inloggen. Kan je wat makkelijker en meer mee zoeken. In carplay moet het via Siri

• Fibrenl
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 28-08 15:14
Oizo1981 schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 13:22:
[...]

- WiFi-hotspot
- de MS teams app
Rittenlog heeft wel gewerkt sept 2021 tot dec 2021 daarna zonder reden uitgezet.

• Oizo1981
dizzytal schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 14:02:
[...]

Volgens mij, als ik het goed herinner, stoel instellen in juiste positie: M > 1 of M > 2.
Dan bij de volgende keer instappen: 1 of 2 indrukken (inhouden) afhankelijk van welke 'jouw instelling is.
Als je 1 of 2 indrukt terwijl de deur nog open is gaat hij in één keer naar die stand en hoef je de knop niet in te houden.

https://www.lynkco.com/nl...ic:Seat_and_mirror_memory

[ Voor 12% gewijzigd door Oizo1981 op 16-02-2023 14:57 ]

• dizzytal
  • Niet online
Oizo1981 schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 14:55:
[...]

Als je 1 of 2 indrukt terwijl de deur nog open is gaat hij in één keer naar die stand en hoef je de knop niet in te houden.

https://www.lynkco.com/nl...ic:Seat_and_mirror_memory
:) Dat is meer iets voor de zomer(se temperaturen) ;)

• Oizo1981
Fibrenl schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 14:24:
[...]

Rittenlog heeft wel gewerkt sept 2021 tot dec 2021 daarna zonder reden uitgezet.
Het werkte in die periode bij in ieder geval ook niet probleemloos. Lang niet alle ritten stonden er in.

• Folkert1985
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 10-09 20:37
[...]

Ah, goed om te weten, ik heb na opzegging ook weinig meer gehoord behalve dat ze bellen voor ophalen. Dat kan dus nog wel even duren 😉

• donny_p
[...]

Ik mag hopen dat de betaling dan ook stopt in de volgende maand, of mag je daar ook zelf achteraan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pretpik
donny_p schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 15:55:
[...]

Ik mag hopen dat de betaling dan ook stopt in de volgende maand, of mag je daar ook zelf achteraan?
Ik heb zelf de incasso stop gezet, ze wilde nog een maand innen maar die kon ik nog op tijd annuleren.

• headinclouds
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 12-09 16:16
Folkert1985 schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 15:26:
[...]

Ah, goed om te weten, ik heb na opzegging ook weinig meer gehoord behalve dat ze bellen voor ophalen. Dat kan dus nog wel even duren 😉
Ik heb destijds gebeld voor opzegging en kreeg na het gesprek gelijk een bevestigingsmail. Ik geloof zelfs 4x dezelfde achter elkaar :). Een week of twee later werd ik gebeld voor een ophaalafspraak. De auto is vervolgens netjes op de einddatum thuis opgehaald door de Volvo dealer, die meer tijd nam voor een gesprek dan een inspectie. Dat laatste deed ie namelijk niet eens!

De einddatum viel trouwens een week of 5 na mijn opzegging, ik was net te laat voor opzeggen van de lopende maand dus e.e.a. moest een extra maand later.

Al met al prima ervaring.

C40 Single Motor Extended Range Plus MY24

• BPi
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:13

BPi

BPi schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 19:00:
[...]

Helaas ben ik nog steeds in afwachting van de post. Deze keer heeft Lynk zich aan de afspraak gehouden met 2 a 3 dagen, echter heeft de post de envelop nog niet bezorgd. Volgens de PostNL app zou deze gisteren bezorgd worden. Vandaag om 19u nog niet binnen :N
Yess, binnen. Was Lynk een keertje snel, zou PostNL het nog even verknoeien.

• Fibrenl
BPi schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 17:02:
[...]

Yess, binnen. Was Lynk een keertje snel, zou PostNL het nog even verknoeien.
Ik had ik gebeld een dag of 4 geleden omdat hij verlopen was vanaf 1 feb, nu krijg ik er twee binnen vandaag ik denk hoe dan maar is ook voor me nieuwe 😜 carswap over 2 weken voor een verse nieuwe.

• BPi

BPi

Fibrenl schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 17:48:
[...]

Ik had ik gebeld een dag of 4 geleden omdat hij verlopen was vanaf 1 feb, nu krijg ik er twee binnen vandaag ik denk hoe dan maar is ook voor me nieuwe 😜 carswap over 2 weken voor een verse nieuwe.
Wist je al dat de carswap zou plaatsvinden of krijg je dat als bericht bij de "groene kaart"?

• Fibrenl
BPi schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 17:50:
[...]

Wist je al dat de carswap zou plaatsvinden of krijg je dat als bericht bij de "groene kaart"?
Nee dat wist ik al maar dacht komt net als de andere keer achteraf😜. Lynk kennende

• Nordkapp
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 13-09 14:21
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0obAmLIwaWSqndOQyZovS219B9c=/x800/filters:strip_exif()/f/image/EfaLt25ZY00AkFVuO3eEsAT0.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hr_W3POKxEh--2SJhihbiZ1KLfw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Wb9srK5cjrNLzup6RZBkWLLD.png?f=fotoalbum_large

• MvdV
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 22:51

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fibrenl
MvdV schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 20:24:
[...]

Vanwaar deze tentoonstelling? 😅
Zal er werken ofzo krijg ik het gevoel 🤣🤣

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nordkapp
  • Laatst online: 13-09 14:21
Ha ha ha werk er niet nee,
Ik reed er langs vandaag.
Wilde jullie dit niet onthouden, gingen op dit forum veel hogere prijzen rond vandaar.

• MvdV
Nordkapp schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 20:36:
Ha ha ha werk er niet nee,
Ik reed er langs vandaag.
Wilde jullie dit niet onthouden, gingen op dit forum veel hogere prijzen rond vandaar.
Oh, ja, dit zijn wel de goedkoopste PHEV’s van NL volgens gaspedaal.

Tov het 45K prijskaartje voor een nieuwe nu, kan dit wel interessant zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door MvdV op 16-02-2023 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0bert
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-07 02:32
Ricmaniac schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 13:20:

ik krijg die melding ook. Waarschijnlijk is hun dev team dat bezig is ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozzzzke
Ricmaniac schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 14:10:
Gebruik carplay overigens niet zo veel. doe er alleen Flitsmeister mee aan maar spotify doe ik via de multimedia van de auto zelf. Daar kan je ook spotify inloggen. Kan je wat makkelijker en meer mee zoeken. In carplay moet het via Siri
Gaat via die weg de data via de 4 g van de auto of via je telefoon?
Zoals ik het nu zie: data CarPlay gaat via je eigen netwerk en data app spotify van de auto via 4g van de lynk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Mozzzzke schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 10:02:
[...]

Gaat via die weg de data via de 4 g van de auto of via je telefoon?
Zoals ik het nu zie: data CarPlay gaat via je eigen netwerk en data app spotify van de auto via 4g van de lynk.
Oh niet eens bij stilgestaan idd. denk via de auto ja. hebben we een data verbruik limiet? :P dacht het niet gelezen te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny_p
Fibrenl schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 17:48:
[...]

Hoe lang heb je de huidige en met hoeveel km's? Ik ga deze week over de 20K heen dus verwacht eigenlijk ook wel een bericht binnenkort, auto is van Nov '21.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Atreides
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 11-09-2024
Als ik Carplay gebruik met Google maps, krijg ik geen aanwijzingen op het dashbord (alleen op het grote scherm). Kan ik dit ergens veranderen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oizo1981
Paul Atreides schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 11:40:
Als ik Carplay gebruik met Google maps, krijg ik geen aanwijzingen op het dashbord (alleen op het grote scherm). Kan ik dit ergens veranderen?
nee. Als het goed is zie je bij gebruik van Apple maps wel een kleine aanwijzing in het bestuurdersscherm maar geen full screen map.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cyberdj
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10-12-2024
donny_p schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 11:19:
[...]

Hoe lang heb je de huidige en met hoeveel km's? Ik ga deze week over de 20K heen dus verwacht eigenlijk ook wel een bericht binnenkort, auto is van Nov '21.
Ook nov ‘21 model, 20.000 al enige weken geleden gepasseerd. Nog niks gehoord. Heb wel een trekhaak (waarvan weer iemand in het facebook forum zei dat ze die bij 50.000 pas swappen).

C40 MY24 Plus SMER Sage Green WP TH | Opel Ampera-E

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oizo1981
[...]

alle auto's die ik geruild heb zien worden hadden meer dan 30k gelopen, dus ik denk dat je nog even geduld moet hebben (of veel moet rijden :+ )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fibrenl
[...]

Ik hoor minimaal 1,5 jaar en min 30k eerder gaan ze je niet berichten. Mijne sept 21 en 33k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lynk en Kaas
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 29-05-2023
Ik heb 2 weken geleden mijn zwarte 01 besteld. De wachttijd staat op 2/3 maanden. Heeft het nog zin om na te bellen of enigszins de druk op te voeren? Ik kan niet wachten:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dizzytal
  • Niet online
lynk en Kaas schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 17:08:
Ik heb 2 weken geleden mijn zwarte 01 besteld. De wachttijd staat op 2/3 maanden. Heeft het nog zin om na te bellen of enigszins de druk op te voeren? Ik kan niet wachten:)
Nee, althans vorig jaar niet.

En kijk ook hier eens: Het grote Lynk & Co 01 bestellingen topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gdvm
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 11-09 22:27
Ik lees hier vaak over dat de auto door Lynk geruild wordt (bij dus zo’n 20.000-30.000 km?), wat is het idee hier achter?
Hoe werkt het met onderhoud? Gewoon jaarlijks naar de dealer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcel-62
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 06-03 13:19
Paul Atreides schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 11:40:
Ik gebruik Android Auto. Als ik in AA Google Maps gebruik zie ik bovenin het scherm dashboard wel automatisch iets van navigatie aanwijzingen. Niet heel veel hoor, enkel de eerstvolgende actie met daarbij de afstand tot die actie. Op zich prima hoor met de aanwijzing al hoorbaar. Zou toch ook bij CarPlay zo moeten zijn maar dat weet ik niet zeker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oizo1981
gdvm schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 01:24:
Ik lees hier vaak over dat de auto door Lynk geruild wordt (bij dus zo’n 20.000-30.000 km?), wat is het idee hier achter?
In de huidige tweedehands markt kunnen ze de 01 erg goed verkopen voor een prijs die dicht tegen de nieuwprijs van destijds lag (prijs is in 2 jaar tijd met €5.000 gestegen). Plus ze voorkomen onderhoudskosten waarbij vrijwel alle onderdelen moeilijk beschikbaar zijn. Bovendien kunnen de 2021-modellen zo afstoten zodat ze zelf een uniform wagenpark hebben. Daarmee houden ze ook M2M-leden tevreden, en ze creëren een grotere potentiële poule met deelautos (en naamsbekendheid) door een andere doelgroep aan te boren.

Onderhoud bij geselecteerde Volvo-dealers bij circa 30.000 km op aangeven van L&C.

[ Voor 13% gewijzigd door Oizo1981 op 18-02-2023 08:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kensingtonnie
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 10-09 19:01
Paul Atreides schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 14:16:
[...]

EEn update, net mn schade laten bepalen (deur moet vervangen worden) maar gaven aan dat ze nu al mei vol zaten te plannen... Is dit ook jullie ervaring dat het zo lang duurt? Of zal het zijn dat het schadebedrijf erg druk is? (zag er wel een stuk of 5 Lynks met schades, was pijnlijk te zien ;( )

Iemand nog een tip om misschien toch sneller een reparatie te laten uitvoeren?
Geen tip, wel een ervaring.
25 juli 2022 schade aan achterzijde gemeld. Diverse keren gebeld en gemaild en op 2 januari 2023 (!) is de auto opgehaald voor reparatie door de Volvo-dealer. Twee dagen weggeweest, leenauto gehad.

Goede service, maar helaas is reparatie waardeloos uitgevoerd. Gemeld bij de dealer en bij Lynk. GEEN enkele reactie.

Voor de geïnteresseerden hieronder een deel van mijn eerste mail.
De achterkant is niet meer symmetrisch. Gisteren viel me ook nog op, dat de onderrand van de bumper niet aansluit.

Ter aanvulling: ik ga hier natuurlijk geen
€ 500 eigen bijdrage voor betalen!

"Blijkbaar heeft de achterklep ook een tik gekregen want aan de gerepareerde kant zit de bumper aan de bovenzijde bij het achterlicht los en zit er veel speling tussen rubber, achterlicht en bumper.

Verder is de ruimte tussen achterklep en bumper bij de laadruimte aan de gerepareerde kant veel groter dan aan de andere kant. Aan de ene kant past mijn pink er niet tussen, aan de gerepareerde kant wel. Ook staat de klep hier meer naar binnen.

Ik heb een aantal foto’s en filmpjes gemaakt, vanwege de maximale grootte per mail kun je die bekijken met de volgende link:

https://drive.google.com/...CgOI4qzBDVcXl?usp=sharing

Overigens lijkt me dat dit alles tijdens ook in de werkplaats geconstateerd had moeten worden (kwaliteitscontrole)?"

[ Voor 3% gewijzigd door Kensingtonnie op 18-02-2023 10:00 ]

XC40 | Single Motor ER | MY24 | Ultimate | Sage Green | 20"| privacy glass | trekhaak |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fibrenl
gdvm schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 01:24:
Dan heeft hebben ze 18x 550 euro verdient €9900 na 30.000 moet hij onderhoud hebben en ze ruilen hem liever om voor die tijd, dan hebben ze geen kosten en verdienen ze lekker. Daarna wordt hij nog verkocht voor rond de €39.000 terwijl hij maar toen rond de 41.000 k kosten dus reken zelf maar uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FutureCop!
  • Laatst online: 24-02-2023
Heeft iemand hier ervaring met het bestellen van mileustickers voor Parijs? Daar heb je een scan van de registratiekaart voor nodig maar die hebben we natuurlijk niet. 🤔

[ Voor 0% gewijzigd door FutureCop! op 18-02-2023 10:28 . Reden: spelling ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pretpik
FutureCop! schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 10:26:
Heeft iemand hier ervaring met het bestellen van mileustickers voor Parijs? Daar heb je een scan van de registratiekaart voor nodig maar die hebben we natuurlijk niet. 🤔
Scan van het kentekenbewijs gemaakt, die heb ik er wel bij gekregen na een aantal keer bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gdvm
Fibrenl schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 09:59:
[...]

Dan heeft hebben ze 18x 550 euro verdient €9900 na 30.000 moet hij onderhoud hebben en ze ruilen hem liever om voor die tijd, dan hebben ze geen kosten en verdienen ze lekker. Daarna wordt hij nog verkocht voor rond de €39.000 terwijl hij maar toen rond de 41.000 k kosten dus reken zelf maar uit.
En dan krijg je als M2M huurder weer een gloednieuwe?
Doen die Lynk en co’s het in de verkoop zo goed dan? Zou toch denken dat veruit de meesten de auto huren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fibrenl
gdvm schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 10:45:
[...]

Doen die Lynk en co’s het in de verkoop zo goed dan? Zou toch denken dat veruit de meesten de auto huren?
Geen idee of verkoop goed gaat dat maakt mij niets uit, je krijgt altijd een verse nieuwere dan je nu hebt, en tot nu toe krijgen de mensen met een swap altijd een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kensingtonnie
pretpik schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 10:29:
[...]

Scan van het kentekenbewijs gemaakt, die heb ik er wel bij gekregen na een aantal keer bellen.
Heb ik ook gedaan. Ging perfect.

XC40 | Single Motor ER | MY24 | Ultimate | Sage Green | 20"| privacy glass | trekhaak |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
FutureCop! schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 10:26:
Kentekencard zou je er gewoon bij moeten hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FutureCop!
  • Laatst online: 24-02-2023
Oizo1981 schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 11:00:
[...]

Kentekencard zou je er gewoon bij moeten hebben?
Nope, nooit gehad van ze. Ik wilde ze vandaag erover bellen maar blijkbaar zijn ze nu alleen doordeweeks bereikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baassii
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 01-09 21:42
Bij mij is de lynk twee maanden geleden geruild. Sindsdien heb ik twee links in de app staan. Ik let dus steeds goed op bij opstarten van de App en het gebruik ervan.

Het lijkt er echter op dat hierdoor het verhuren misloopt. Potentiële huurders krijgen een foutmelding die ze eerst niet kregen.

Hebben anderen dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvdV
gdvm schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 10:45:
[...]

Voor de 39K die ik er vorig jaar voor heb betaald (voor een MY22 met 360 graden camera) was het eigenlijk een koopje. Met de 45K die hij nu kost is er meer concurrentie.

Maar door die verhoging is de 36-39K die ze nu voor een MY2021 vragen ook weer markt conform denk ik. De auto is technisch gewoon erg goed, alleen heel die lease constructie van L&C is qua service het zwakke punt.

Neemt niet weg dat ik het ontwerp ook erg geslaagd vind (anders had ik er natuurlijk niet m’n eigen geld aan uitgegeven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertobananas
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 26-08 09:39
Ik heb de auto nu 2 maanden en krijg gister een mail met aankondiging dat ze mijn auto willen gaan omruilen. Dit lijkt mij redelijk onnodig met een auto waar nog geen 2000km op de teller staat. Iemand anders ook al zo'n mail ontvangen met zo'n nieuwe auto?

Of is dit slechts een aankondiging zonder vervolg actie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Solid11
  • Laatst online: 20:40
Robertobananas schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 13:41:
Ik heb de auto nu 2 maanden en krijg gister een mail met aankondiging dat ze mijn auto willen gaan omruilen. Dit lijkt mij redelijk onnodig met een auto waar nog geen 2000km op de teller staat. Iemand anders ook al zo'n mail ontvangen met zo'n nieuwe auto?

Of is dit slechts een aankondiging zonder vervolg actie?
Komt geen vervolg voorlopig. Schijnt een automatische mail te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopilot
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 13-09 23:51
FutureCop! schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 11:06:
[...]

Nope, nooit gehad van ze. Ik wilde ze vandaag erover bellen maar blijkbaar zijn ze nu alleen doordeweeks bereikbaar.
Bij mij zat ie in het klemmetje in het dashboardkastje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaytje
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 27-07 13:00
Wij hebben sinds kort een Lynk en Co, maar het lukt ons niet helemaal om makkelijk te wisselen van telefoon in de auto.
Zowel mijn vriendin als ik hebben een telefoon met Android auto, maar de auto koppelt altijd automatisch met mijn telefoon. Vervolgens kan je dan niet meer wisselen in de instellingen, althans, ik kan het niet vinden. Als ik naar bluetooth instellingen ga, dan kan ik daar niet de verbindingen beheren (greyed out). Als ik op mijn telefoon bluetooth helemaal uitzet, dan gaat deze automatisch weer aan (door de auto).

Iemand hier ervaringen mee en tips hoe je dit kan oplossen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bulligan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:41
Het is weer terug… geen zin om Lynk weer in te schakelen aangezien de vorige keer niets werd gevonden en mijn auto slechts als weekendspeeltje werd gebruikt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-rfmk97W9HTHiv_XZxHsKocHGwI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/HQ1cyqXVStpGZoWDAy8enws7.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

Bulligan schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 19:26:
Het is weer terug… geen zin om Lynk weer in te schakelen aangezien de vorige keer niets werd gevonden en mijn auto slechts als weekendspeeltje werd gebruikt.

[Afbeelding]
Wat is weer terug?

Gaat het om de foutmelding op het randje van de foto? Die heb ik ook gehad in oktober en was weg na een software update. Dat heeft bij jou blijkbaar niet geholpen :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulligan
BPi schreef op zondag 19 februari 2023 @ 11:41:
[...]

Wat is weer terug?

Gaat het om de foutmelding op het randje van de foto? Die heb ik ook gehad in oktober en was weg na een software update. Dat heeft bij jou blijkbaar niet geholpen :-(
Dat gele engine tekentje, gaat het om.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MBpNsPswcSgp0CcoCGPuUu9bsrQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3wuJWnzaL7NCNENkMB35IUlv.jpg?f=fotoalbum_large

Komt ook gewoon ineens zonder verdere info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

Bulligan schreef op zondag 19 februari 2023 @ 11:54:
[...]

Dat gele engine tekentje, gaat het om.

[Afbeelding]

Komt ook gewoon ineens zonder verdere info.
Ook geen melding dat je op een veilige plaats moet stoppen? Raar hoor...

Hebben ze je nog uitleg gegeven over de weekend escapades van je auto?

[ Voor 17% gewijzigd door BPi op 19-02-2023 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel-62
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 06-03 13:19
Swaytje schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 16:39:
Wij hebben sinds kort een Lynk en Co, maar het lukt ons niet helemaal om makkelijk te wisselen van telefoon in de auto.
Zowel mijn vriendin als ik hebben een telefoon met Android auto, maar de auto koppelt altijd automatisch met mijn telefoon. Vervolgens kan je dan niet meer wisselen in de instellingen, althans, ik kan het niet vinden. Als ik naar bluetooth instellingen ga, dan kan ik daar niet de verbindingen beheren (greyed out). Als ik op mijn telefoon bluetooth helemaal uitzet, dan gaat deze automatisch weer aan (door de auto).

Iemand hier ervaringen mee en tips hoe je dit kan oplossen?
Hadden wij ook. Even tijdelijk opgelost door de telefoon die niet voor de Android auto gebruikt wordt even van BT/G4/5 en wifi los te koppelen. Wanneer de telefoon die gebruikt wordt voor Android auto werkzaam is kan de boel van de andere telefoon weer aangezwengeld worden🤪 Moet vast handiger kunnen maar moet me daar nog ff in verdiepen. Heb de auto ook nog maar 6 daagjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulligan
BPi schreef op zondag 19 februari 2023 @ 12:14:
[...]

Ook geen melding dat je op een veilige plaats moet stoppen? Raar hoor...

Hebben ze je nog uitleg gegeven over de weekend escapades van je auto?
Nop, helemaal niks.

Over de weekend escapades hebben ze geen goede uitleg uiteraard behalve dat het een uitvoerige testrit is… De persoon die we gesproken hadden bij Lynk had hier nog nooit van gehoord, er is/was geen toestemming voor en zou het escaleren. Verder hebben wij nooit meer wat gehoord uiteraard.

De garage in kwestie heeft aan Lynk doorgeven uitvoerig met Zweden gesproken te hebben en een update te hebben uitgevoerd, maar ik geloof er helemaal geen snars van. Helemaal niet sinds het euvel nu gewoon weer terug is. De monteur in kwestie was niet aanwezig uiteraard toen ik de auto ging ophalen en de receptioniste kon me ook niet veel verder informeren, of ze had geen zin daarin.

[ Voor 25% gewijzigd door Bulligan op 19-02-2023 17:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RamonTW
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 12-02 23:52
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DSWCOrvHa0EmbevHMLCzn2cILM8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nUHpoYkGRb0bLZmuf7DbCKpa.jpg?f=fotoalbum_large
Weer nieuwe OTA update. Staat 70 min voor. Auto staat nu al 2 uur met de voorlampen aan en gezoem onder de motorkap. Al met de fysieke sleutel deur geopend. Geen licht of leven in de auto. Vorige OTA ging snel, vrees dat deze niet succesvol is. Iemand al positieve ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RamonTW
RamonTW schreef op zondag 19 februari 2023 @ 20:50:
[Afbeelding]
Weer nieuwe OTA update. Staat 70 min voor. Auto staat nu al 2 uur met de voorlampen aan en gezoem onder de motorkap. Al met de fysieke sleutel deur geopend. Geen licht of leven in de auto. Vorige OTA ging snel, vrees dat deze niet succesvol is. Iemand al positieve ervaring?
Na 3 uur maar hulpdienst ingeschakeld. Anwb op bezoek gehad. Omdat alleen voorportier van het slot was, kruipend naar achterbank en banken plat om via een klein mechanisch schakelaartje de achterklep te kunnen openen. Accupool eraf en onder motorkap ook nog stekker eruit om auto hard reset te geven. Na 10 min alles weer aangesloten en gelukkig doet alles het weer. Update overigens niet gelukt, daar dan wel weer een melding van gekregen in de app. Voor dit soort gevallen moet je dus wel de grote sleutel van de auto bij je hebben, hier zit de fysieke sleutel in. Goed om te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gdvm
Hoe zit het nou precies met het aantal maandelijkse km’s?
1250 km per maand maar hoeveel mag je meenemen naar volgende maanden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:44
gdvm schreef op maandag 20 februari 2023 @ 10:50:
Hoe zit het nou precies met het aantal maandelijkse km’s?
1250 km per maand maar hoeveel mag je meenemen naar volgende maanden?
Dit is wel heel vaak voorgekomen in dit topic ;)

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gdvm
Mi scuzi, ga even zoeken dan :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Atreides
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 11-09-2024
Kensingtonnie schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 09:47:
[...]

25 juli 2022 schade aan achterzijde gemeld. Diverse keren gebeld en gemaild en op 2 januari 2023 (!) is de auto opgehaald voor reparatie door de Volvo-dealer. Twee dagen weggeweest, leenauto gehad.

Goede service, maar helaas is reparatie waardeloos uitgevoerd. Gemeld bij de dealer en bij Lynk. GEEN enkele reactie.

De achterkant is niet meer symmetrisch. Gisteren viel me ook nog op, dat de onderrand van de bumper niet aansluit.

"Blijkbaar heeft de achterklep ook een tik gekregen want aan de gerepareerde kant zit de bumper aan de bovenzijde bij het achterlicht los en zit er veel speling tussen rubber, achterlicht en bumper.

Verder is de ruimte tussen achterklep en bumper bij de laadruimte aan de gerepareerde kant veel groter dan aan de andere kant. Aan de ene kant past mijn pink er niet tussen, aan de gerepareerde kant wel. Ook staat de klep hier meer naar binnen.

Ik heb een aantal foto’s en filmpjes gemaakt, vanwege de maximale grootte per mail kun je die bekijken met de volgende link:

Overigens lijkt me dat dit alles tijdens ook in de werkplaats geconstateerd had moeten worden (kwaliteitscontrole)?"
Zou je een volgend keer iets anders doen? Beetje zuur zo lang met een auto met schade rond te rijden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco-Peters
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 18-08-2023
Kensingtonnie schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 09:47:
[...]

Mauw: wat je beschrijft is redelijk volgens de norm. Toen mijn auto een nieuwe achterbumper kreeg, sloot het ook niet zo netjes aan als oorspronkelijk. Ook kleurverschil bij lichtinval.....

Was niets tegen te doen: ookal was ik niet schuld. Het lag binnen de marge en ik rij er al jaren mee rond. Ben wel 1x terug geweest omdat ik telkens een rammel hoorde, dus dat heeft het schadeherstelbedrijf wel nog opgelost.

Maar dat het niet meer perfect aansluit, daar moet je vandaag de dag helaas genoegen mee nemen. Is allemaal verzekeringswerk en je moet van goede huizen komen, om daar tegenop te boksen. Wees blij dat het niet je eigen auto is!

Je kunt die auto straks lekker inleveren en het is dan je probleem niet meer: alleen jammer van die € 500 eigen risico. Al wist je dat toen je het huurcontract van de auto tekende?

Alhoewel: ik zou hier wel werk van maken, dit klinkt wel iets meer dan een bumper die beetje kleurverschil bij lichtinval heeft of niet meer perfect aansluit. Probleem is alleen: het is jouw auto niet, dus dan heb je misschien ook niet zoveel te eisen?

[ Voor 5% gewijzigd door Marco-Peters op 20-02-2023 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhamit
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-09 10:19
RamonTW schreef op zondag 19 februari 2023 @ 20:50:
[Afbeelding]
Hi, Ik krijg de OTA update uberhaupt niet aan de praat. Ik rijd daarom nog op software uit april 2022, toen ik de auto in gebruik mocht nemen. Heeft jouw auto eerder een service update gekregen in de garage?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchyR
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 29-10-2024
Ik kreeg een melding dat ik een software update zou krijgen, geen idee of die plaats heeft gevonden, gelukt is en wat er gewijzigd is. Wel had ik het idee dat in stand B het afremmen op de motor niet meer zo heftig is als voorheen. Merken anderen ook verschil of komt het omdat ik regelmatig in andere auto's rijdt met automaat :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MvdV
Marco-Peters schreef op maandag 20 februari 2023 @ 12:32:
[...]
Maar dat het niet meer perfect aansluit, daar moet je vandaag de dag helaas genoegen mee nemen. Is allemaal verzekeringswerk en je moet van goede huizen komen, om daar tegenop te boksen. Wees blij dat het niet je eigen auto is!
Dan kun je gewoon een schadehersteller kiezen die je zelf wilt. En de lokale schade hersteller in het dorp hier levert gewoon knappe service. Dus ik denk dat je in dit geval slechter af bent omdat het de schadehersteller en L&C de lat niet hoog leggen of het niet echt interesseert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agorias
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-09 22:48
Vandaag de BZTH opgehaald. Wat een gave auto! Jammer genoeg zijn de verzekeringspapieren en kenteken card niet aan mij meegegeven (ook niet om gevraagd - vergeten). Hebben anderen hier ervaring mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dizzytal
  • Niet online
Agorias schreef op maandag 20 februari 2023 @ 19:48:
Vandaag de BZTH opgehaald. Wat een gave auto! Jammer genoeg zijn de verzekeringspapieren en kenteken card niet aan mij meegegeven (ook niet om gevraagd - vergeten). Hebben anderen hier ervaring mee?
Ik denk iedereen met een L&C …. Die krijg je gewoon thuis gestuurd. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RamonTW
Dhamit schreef op maandag 20 februari 2023 @ 13:05:
[...]

Hi, Ik krijg de OTA update uberhaupt niet aan de praat. Ik rijd daarom nog op software uit april 2022, toen ik de auto in gebruik mocht nemen. Heeft jouw auto eerder een service update gekregen in de garage?
lang geleden in december 2021 update gehad in garage, daarna niet meer.
28 dec 2022 1e OTA update en 17 feb dus weer een nieuwe die niet zo succesvol in verlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RamonTW
DutchyR schreef op maandag 20 februari 2023 @ 13:12:
Ik kreeg een melding dat ik een software update zou krijgen, geen idee of die plaats heeft gevonden, gelukt is en wat er gewijzigd is. Wel had ik het idee dat in stand B het afremmen op de motor niet meer zo heftig is als voorheen. Merken anderen ook verschil of komt het omdat ik regelmatig in andere auto's rijdt met automaat :-)
Als je update is gelukt dan krijg je een melding in je app (zie je berichten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fibrenl
Even een vraag misschien een domme,

Als je de auto op 23 sept hebt ontvangen lopen dan je maand kilometers vanaf 23ste tot de 23ste of is het gewoon van de eerst tot einde van iedere maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
Fibrenl schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 09:24:
Even een vraag misschien een domme,

Als je de auto op 23 sept hebt ontvangen lopen dan je maand kilometers vanaf 23ste tot de 23ste of is het gewoon van de eerst tot einde van iedere maand.
Gelijk aan de factuurperiode en die is weer gekoppeld aan afhaalmoment. Dus in jouw geval waarschijnlijk 23-23 maar kan een dag verschil in zitten, op je factuur staat de precieze periode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fibrenl
Oizo1981 schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 09:36:
[...]

Gelijk aan de factuurperiode en die is weer gekoppeld aan afhaalmoment. Dus in jouw geval waarschijnlijk 23-23 maar kan een dag verschil in zitten, op je factuur staat de precieze periode.
Oké dacht ik al maar dan ga ik gewoon uit van de 23ste want elke maand is het een andere datum dat ik factuur ontvang, soms 31ste soms 12de enz enz en soms weer de 23ste echt Lynk 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YorinVonder
  • Laatst online: 19-01 16:31
Hoe gaat het delen bij velen nu? Werkt het al beter? Meer deelverzoeken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Folkert1985
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 10-09 20:37
YorinVonder schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 11:02:
Heb hem nu bijna 3 maanden en exact 0 verzoeken. Staat in Rotterdam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieshout835
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 01-12-2023
Fibrenl schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 09:54:
[...]

Oké dacht ik al maar dan ga ik gewoon uit van de 23ste want elke maand is het een andere datum dat ik factuur ontvang, soms 31ste soms 12de enz enz en soms weer de 23ste echt Lynk 😀
Dat de datum van factuur steeds wisselt is niet erg, maar ik heb geen idee wanneer precies het bedrag zal worden afgeschreven. Dus ik stort steeds op tijd een extra bedrag op de betaalrekening, maar het kan zo maar gebeuren dat er opeens toch te weinig saldo is. Weet iemand hoe het dan verder loopt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kensingtonnie
Marco-Peters schreef op maandag 20 februari 2023 @ 12:32:
[...]

Mauw: wat je beschrijft is redelijk volgens de norm. Toen mijn auto een nieuwe achterbumper kreeg, sloot het ook niet zo netjes aan als oorspronkelijk. Ook kleurverschil bij lichtinval.....

Was niets tegen te doen: ookal was ik niet schuld. Het lag binnen de marge en ik rij er al jaren mee rond. Ben wel 1x terug geweest omdat ik telkens een rammel hoorde, dus dat heeft het schadeherstelbedrijf wel nog opgelost.

Je kunt die auto straks lekker inleveren en het is dan je probleem niet meer: alleen jammer van die € 500 eigen risico. Al wist je dat toen je het huurcontract van de auto tekende?

Alhoewel: ik zou hier wel werk van maken, dit klinkt wel iets meer dan een bumper die beetje kleurverschil bij lichtinval heeft of niet meer perfect aansluit. Probleem is alleen: het is jouw auto niet, dus dan heb je misschien ook niet zoveel te eisen?
De eigen bijdrage was inderdaad bekend en is natuurlijk ook geen enkel probleem vanwege schade door eigen schuld, ware het niet zo dat Lynk door de gebrekkige reparatie niet langer in staat is om mij met dit voertuig te voorzien van een auto in perfecte staat (zo omschrijven ze het zelf toch?).
En als ik zelf ergens aan moet meebetalen dan mag ik toch ook verwachten dat het dan goed uitgevoerd is.
Daarom wil ik de bijdrage wel even ter discussie stellen :)

Weet je, ik wil de auto nog enige tijd blijven rijden en ben eigenlijk gewoon pissed dat een Volvo-dealer zo'n baggerwerk heeft afgeleverd, dat Lynk daarmee blijkbaar akkoord is, maar bovenal dat ik noch van de één noch van de ander enige reactie op mijn klacht daarover heb gehad >:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kensingtonnie
Paul Atreides schreef op maandag 20 februari 2023 @ 11:56:
[...]

Zou je een volgend keer iets anders doen? Beetje zuur zo lang met een auto met schade rond te rijden...
Haha, het is niet zo dat ik stilgezeten heb.
Diverse telefoontjes en mails, maar ook een lange levertijd voor de nieuwe bumper. Toen die er eenmaal was, was het binnen een paar dagen geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

YorinVonder schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 11:02:
Auto is "op afspraak" gedeeld voor een periode van 9 dagen naar het buitenland. Echter... de app en/of auto hebben ons wel in de steek gelaten. De huur starten lukte na maken van foto's. Van alles geprobeerd maar geen succes. De fysieke sleutel is nu mee. Anders was de vakantie, die door Lynk al niet door leek te gaan door het niet leveren van de winterbanden, alsnog niet door gegaan door met mijn auto niet weg te kunnen tijden.
Ik zet mijn auto niet open voor huur door "Jan en Alleman". Ik wil eerst contact en afspraken maken. En dan kun je dit probleem ook oplossen. Anders was dit niet gelukt en was mijn auto blijven staan en had ik een pissed verhuurder gehad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
BPi schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 16:00:
[...]

Auto is "op afspraak" gedeeld voor een periode van 9 dagen naar het buitenland. Echter... de app en/of auto hebben ons wel in de steek gelaten. De huur starten lukte na maken van foto's. Van alles geprobeerd maar geen succes. De fysieke sleutel is nu mee. Anders was de vakantie, die door Lynk al niet door leek te gaan door het niet leveren van de winterbanden, alsnog niet door gegaan door met mijn auto niet weg te kunnen tijden.
Ik zet mijn auto niet open voor huur door "Jan en Alleman". Ik wil eerst contact en afspraken maken. En dan kun je dit probleem ook oplossen. Anders was dit niet gelukt en was mijn auto blijven staan en had ik een pissed verhuurder gehad...
Ik weet uit ervaring dat je de telefoon rechtop moet houden bij het maken van de foto's. Anders kom je niet verder. Als jullie de foto's "liggend" hebben gemaakt, was dat zeker de oorzaak van het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

oldostofjas schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 16:07:
[...]

Ik weet uit ervaring dat je de telefoon rechtop moet houden bij het maken van de foto's. Anders kom je niet verder. Als jullie de foto's "liggend" hebben gemaakt, was dat zeker de oorzaak van het probleem.
Start hij dan wel de huurperiode? Dat is namelijk hier wel het geval geweest.
Ik ben de controle over de auto in mijn app kwijt, omdat de auto op dit moment verhuurd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
BPi schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 16:11:
[...]

Start hij dan wel de huurperiode? Dat is namelijk hier wel het geval geweest.
Ik ben de controle over de auto in mijn app kwijt, omdat de auto op dit moment verhuurd is.
Nee, die wordt dan niet gestart. Ik dacht dat dat het probleem was. Wat lukte er dan precies niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BPi

BPi

oldostofjas schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 16:17:
[...]

Nee, die wordt dan niet gestart. Ik dacht dat dat het probleem was. Wat lukte er dan precies niet?
Auto openen en starten met de app, als onderdeel van de huurperiode.
De app gaf aan dat er geen bluetooth beschikbaar was bij de auto, dus geen openen en geen starten. Vanuit mijn app was de bt beschikbaar en de auto te openen. Ook in de auto was er gewoon bt beschikbaar en te koppelen voor/door de telefoon van de huurder, alleen werkt de app van de huurder niet via bt om te kunnen gaan rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
BPi schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 16:23:
[...]

Auto openen en starten met de app, als onderdeel van de huurperiode.
De app gaf aan dat er geen bluetooth beschikbaar was bij de auto, dus geen openen en geen starten. Vanuit mijn app was de bt beschikbaar en de auto te openen. Ook in de auto was er gewoon bt beschikbaar en te koppelen voor/door de telefoon van de huurder, alleen werkt de app van de huurder niet via bt om te kunnen gaan rijden.
Als de auto in jouw app nog te zien en te openen was lijkt er toch iets niet goed te zijn gegaan met het starten van de huur? Want dan zou jij de auto toch niet meer kunnen bedienen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

Oizo1981 schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 16:42:
[...]

Als de auto in jouw app nog te zien en te openen was lijkt er toch iets niet goed te zijn gegaan met het starten van de huur? Want dan zou jij de auto toch niet meer kunnen bedienen?
Dat was voor aanvang de huur. Noem ik om aan te geven dat BT gewoon nog functioneerde.
En de auto is eerder gehuurd, dus weet ik dat communicatie tussen app van huurder en de auto mogelijk is.
Of het moet zijn dat een software update de boel weer verknoeid heeft.
Pagina: 1 ... 104 ... 181 Laatste

Let op:
Voor updates rondom leverdatums, bestellingen, etc. is er een apart topic: Het grote Lynk & Co 01 bestellingen topic.

Voor vragen over abonementen, zoals het opzeggen of overnemen daarvan, kan men hier terecht:
Het Lynk & Co Abonnement en overname Topic

Volgende onderwerpen moeten ook elders besproken worden:

Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.