• BPi
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07:04
Agorias schreef op maandag 20 februari 2023 @ 19:48:
Vandaag de BZTH opgehaald. Wat een gave auto! Jammer genoeg zijn de verzekeringspapieren en kenteken card niet aan mij meegegeven (ook niet om gevraagd - vergeten). Hebben anderen hier ervaring mee?
BZTH? :?

• Sandro!
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-06 10:08
Lieshout835 schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 12:02:
[...]het kan zo maar gebeuren dat er opeens toch te weinig saldo is. Weet iemand hoe het dan verder loopt?
Informeer bij je bank. Bij Rabobank gaat de incasso door en heb je een paar dagen de tijd om je saldo aan te vullen, geld opnemen of pinnen in de winkel gaat niet zolang je rood staat*. Hoe dat bij andere banken gaat weet ik niet.

Ik heb één keer gehad dat de boeking vanaf mijn creditcard niet lukte, toen kreeg ik een paar dagen later een e-mail met het verzoek de betaling handmatig te voldoen. Een paar dagen later volgde de betalingsbevestiging.

* tenzij je Rabo Kort Roodstaan hebt aangevraagd, dan wel, tot je je limiet hebt bereikt.

• oldostofjas
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 12:51
BPi schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 16:47:
[...]

Dat was voor aanvang de huur. Noem ik om aan te geven dat BT gewoon nog functioneerde.
En de auto is eerder gehuurd, dus weet ik dat communicatie tussen app van huurder en de auto mogelijk is.
Of het moet zijn dat een software update de boel weer verknoeid heeft.
Of de telefoon van de huurder was niet compatible
Kensingtonnie schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 15:19:
[...]
Weet je, ik wil de auto nog enige tijd blijven rijden en ben eigenlijk gewoon pissed dat een Volvo-dealer zo'n baggerwerk heeft afgeleverd, dat Lynk daarmee blijkbaar akkoord is, maar bovenal dat ik noch van de één noch van de ander enige reactie op mijn klacht daarover heb gehad >:)
Dat is bij de meeste dealers zo hoor: toen ik schade aan mijn auto had, dacht ik dat de beste partij om die schade te laten herstellen de dealer was. Bleek het achteraf zo te zijn, dat mijn auto gewoon naar ABS Schadeherstel ging.

Heel zuur: want als ik rechtstreeks met ABS zaken gedaan had, dan had ik tenminste een huurauto kosteloos gekregen. De dealer deed daar namelijk ontiegelijk moeilijk over. Toen ik hagelschade had, moest ik vanuit de verzekeraar naar ABS. En kreeg toen wel een kosteloze leenauto, welke ik enkel vol moest tanken bij inlevering.

Alleen ik heb toen een filiaal gekozen, waar ik in verleden kosteloos ben geholpen toen ik dacht dat ik wel eventjes die krassen kon laten herstellen via de allrisk verzekering _O-

Op sommige momenten zou ik willen dat ik in een positie zat zoals huurders van een Lynx en Co. Want ik was ook ontevreden over het schadeherstel van mijn auto, ook mij beklaagd. Bij dealer en ABS, echter het zou binnen de marges zijn. Er zijn hele topic's over geschreven op internet, waarin auto eigenaren eindeloos aan het touwtrekken zijn met zo'n schadeherstelbedrijf.

Uiteindelijk zegt de verzekeraar of schade expert dan: het ligt binnen de marges en ze kunnen niets meer voor je betekenen. Dus ik wist wel wat ik in jou situatie zou doen: eigen bijdrage gewoon betalen en daarna huurcontract van die auto opzeggen!

• Mozzzzke
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 01:11
Foutmelding remlichten.
Later was het weg.
Boekje erbij: contact opnemen met Lynk vanaf een rustige plek.

Iemand ervaring met melding remlicht?
Hé le maal geen zin om te gaan bellen met Lynk.

• YorinVonder
  • Laatst online: 04-06 09:49
BPi schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 16:00:
[...]

Auto is "op afspraak" gedeeld voor een periode van 9 dagen naar het buitenland. Echter... de app en/of auto hebben ons wel in de steek gelaten. De huur starten lukte na maken van foto's. Van alles geprobeerd maar geen succes. De fysieke sleutel is nu mee. Anders was de vakantie, die door Lynk al niet door leek te gaan door het niet leveren van de winterbanden, alsnog niet door gegaan door met mijn auto niet weg te kunnen tijden.
Ik zet mijn auto niet open voor huur door "Jan en Alleman". Ik wil eerst contact en afspraken maken. En dan kun je dit probleem ook oplossen. Anders was dit niet gelukt en was mijn auto blijven staan en had ik een pissed verhuurder gehad...
Daarom snap ik ook niet waarom er geen chatfunctie is tussen huurder en verhuurder. Hoe moeilijk kan het zijn?

• YorinVonder
Folkert1985 schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 11:43:
[...]

Heb hem nu bijna 3 maanden en exact 0 verzoeken. Staat in Rotterdam.
Dat is wel echt dramatisch. Woon je buitenaf?

• Oizo1981
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 13:45
Blauw zonder trekhaak

• BPi
:F Google kon me niet helpen

• Folkert1985
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 25-05 16:59
YorinVonder schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 17:51:
[...]

Dat is wel echt dramatisch. Woon je buitenaf?
Hangt er vanaf wat je achteraf noemt. Ik vind Rotterdam-Zuid niet echt achteraf 😉

• YorinVonder
Folkert1985 schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 19:47:
[...]

Hangt er vanaf wat je achteraf noemt. Ik vind Rotterdam-Zuid niet echt achteraf 😉
Buitenaf, maar anyway dat valt idd mee.

• Kensingtonnie
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 05-06 19:13
Marco-Peters schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 17:29:
[...]

Dat is bij de meeste dealers zo hoor: toen ik schade aan mijn auto had, dacht ik dat de beste partij om die schade te laten herstellen de dealer was. Bleek het achteraf zo te zijn, dat mijn auto gewoon naar ABS Schadeherstel ging.

Heel zuur: want als ik rechtstreeks met ABS zaken gedaan had, dan had ik tenminste een huurauto kosteloos gekregen. De dealer deed daar namelijk ontiegelijk moeilijk over. Toen ik hagelschade had, moest ik vanuit de verzekeraar naar ABS. En kreeg toen wel een kosteloze leenauto, welke ik enkel vol moest tanken bij inlevering.

Alleen ik heb toen een filiaal gekozen, waar ik in verleden kosteloos ben geholpen toen ik dacht dat ik wel eventjes die krassen kon laten herstellen via de allrisk verzekering _O-

Op sommige momenten zou ik willen dat ik in een positie zat zoals huurders van een Lynx en Co. Want ik was ook ontevreden over het schadeherstel van mijn auto, ook mij beklaagd. Bij dealer en ABS, echter het zou binnen de marges zijn. Er zijn hele topic's over geschreven op internet, waarin auto eigenaren eindeloos aan het touwtrekken zijn met zo'n schadeherstelbedrijf.

Uiteindelijk zegt de verzekeraar of schade expert dan: het ligt binnen de marges en ze kunnen niets meer voor je betekenen. Dus ik wist wel wat ik in jou situatie zou doen: eigen bijdrage gewoon betalen en daarna huurcontract van die auto opzeggen!
Daar heb ik ook aan gedacht.
Maar dan is er de wachttijd en het (kleine?) risico dat ik weer dezelfde auto krijg. :)

• Oizo1981
Kensingtonnie schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 09:11:
[...]

Daar heb ik ook aan gedacht.
Maar dan is er de wachttijd en het (kleine?) risico dat ik weer dezelfde auto krijg. :)
Ik heb eerst een nieuwe besteld en toen ik daar bericht kreeg dat hij afgeleverd kon worden (dan is chassisnummer bekend en gekoppeld) de aflevering zo laat mogelijk gepland (ze staan maximaal 3-4 weken toe). Toen de oude direct opgezegd. In totaal heb ik 2 weken dubbel betaald maar ik had in die tijd ook 2 auto’s wat ons ook nog wel goed uitkwam. Als je het zo doet krijg je dus zeker niet dezelfde terug maar kan wel een gebruikte zijn.

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:08
Folkert1985 schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 19:47:
[...]

Vanuit Rhoon (Rotterdam Zuid-Zuid) is je auto niet te vinden voor verhuur....

• Folkert1985
MasterMaceMichu schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 09:37:
[...]

Vanuit Rhoon (Rotterdam Zuid-Zuid) is je auto niet te vinden voor verhuur....
Vreemd, heb delen toch echt al een tijdje aan staan. Heb hem nu uit- en aangezet. Zou je nog eens kunnen kijken?

• Folkert1985
YorinVonder schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 19:59:
[...]

Buitenaf, maar anyway dat valt idd mee.
Sorry! Buitenaf bedoelde ik uiteraard.

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:08
Nu wel!

• Maxie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07:40
Sinds gisteravond 8 uur krijg ik in de app geen actuele status van de auto meer te zien. In de auto zelf is de 4G internet verbinding weg en is het icoontje vervangen door streepjes en een kruisje, hebben meer mensen hier momenteel last van?

*Update 21:45*
Alles werkt weer, probleem heeft zichzelf opgelost :)

[Voor 13% gewijzigd door Maxie op 22-02-2023 21:57]

• jrv88
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 04-06 13:54
Hier sinds vandaag ook een issue dat de achtergrond verlichting van alle displays (bestuurder en main console) donker zijn. Alsof de brightness op de donkerste stand staat. Bij instellingen geen opties om de brightness aan te passen. Ook verwisselen van thema of profielen maken niks uit.
Enig idee wat het kan zijn? Fabrieksinstellingen terugzetten hielp ook niks

• Lieshout835
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 05-06 14:10
jrv88 schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 20:31:
Hier sinds vandaag ook een issue dat de achtergrond verlichting van alle displays (bestuurder en main console) donker zijn. Alsof de brightness op de donkerste stand staat. Bij instellingen geen opties om de brightness aan te passen. Ook verwisselen van thema of profielen maken niks uit.
Ergens onder bij het dashboard zit een zilverkleurig draaiwieltje. Mogelijkstaat in de donkerste stand.

• Fibrenl
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 11:28
Lieshout835 schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 20:34:
[...]

Ergens onder bij het dashboard zit een zilverkleurig draaiwieltje. Mogelijkstaat in de donkerste stand.
Bij je linkerknie daar zit het wieltje

• RRC
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 05-03 14:35
Hi, ik heb net mijn 01 ontvangen en ik ben echt heel tevreden, ik rij graag Volvo, BMW en Mercedes maar dit doet echt niet onder voor die merken.

Ik woon in het buitenland en ik heb te maken met beperkt aantal stroomleveranciers en andere brandstof prijzen. Ik had de zoekfunctie al gebruikt in dit topic maar kan het niet terugvinden.
Ik zoek een Lync calculator waarbij ik de benzineprijs invoer en de prijs per KWH. Zo wil ik kunnen zien wat goedkoper is en hoeveel het goedkoper is welke brandstof / energie te gebruiken.
Kan me niet voorstellen dat er op Tweakers niemand is geweest die een calculator kent of zelf 1 gebouwd heeft.

EDIT: ik maak er wel 1 in excel ;)

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14:01

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

RRC schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 10:27:
Hi, ik heb net mijn 01 ontvangen en ik ben echt heel tevreden, ik rij graag Volvo, BMW en Mercedes maar dit doet echt niet onder voor die merken.

Ik woon in het buitenland en ik heb te maken met beperkt aantal stroomleveranciers en andere brandstof prijzen. Ik had de zoekfunctie al gebruikt in dit topic maar kan het niet terugvinden.
Ik zoek een Lync calculator waarbij ik de benzineprijs invoer en de prijs per KWH. Zo wil ik kunnen zien wat goedkoper is en hoeveel het goedkoper is welke brandstof / energie te gebruiken.
Kan me niet voorstellen dat er op Tweakers niemand is geweest die een calculator kent of zelf 1 gebouwd heeft.

Als dat gelukt is zou ik het wel leuk vinden die excel te zien :P

Veel plezier met de auto!

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

• RRC
Ricmaniac schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 10:58:
[...]

Als dat gelukt is zou ik het wel leuk vinden die excel te zien :P

Veel plezier met de auto!

bizar ik lees net dat de prijs per KWH in nl 0,57 is, ik vond 0,35 al hoog. Bizar hoe die prijzen gemanipuleerd worden .

[Voor 9% gewijzigd door RRC op 23-02-2023 11:21]

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

RRC schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 11:14:
[...]

[Afbeelding]

bizar ik lees net dat de prijs per KWH in nl 0,57 is, ik vond 0,35 al hoog. Bizar hoe die prijzen gemanipuleerd worden .
Ja de laatste periode is het maandelijks omhoog gegaan. Paal bij mij om de hoek was in oktober toen ik de auto kreeg 42cent. toen ging die naar 49 en januari alweer 56 ofzo.

Edit: oh wtf en ik check het nu even en nu is die 62 cent

[Voor 4% gewijzigd door Ricmaniac op 23-02-2023 11:33]

• RRC
foutje

[Voor 99% gewijzigd door RRC op 23-02-2023 11:39]

• RRC
Ricmaniac schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 11:33:
[...]

Ja de laatste periode is het maandelijks omhoog gegaan. Paal bij mij om de hoek was in oktober toen ik de auto kreeg 42cent. toen ging die naar 49 en januari alweer 56 ofzo.

Edit: oh wtf en ik check het nu even en nu is die 62 cent
Voor jou nog even met de NL piekprijs en benzineprijs

• Frash
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:41
RRC schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 11:39:
[...]

[Afbeelding]
Klasse, dit overzicht! Echt bizar, de situatie waar we in zitten.

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

[...]

[Afbeelding]
Thanks :P duidelijk haha alleen veranderd het nog wel iets want deze maanden haal ik elektrisch echt lang geen 75km op de accu ondanks dat ik voornamelijk echt zuinig rijd en airco uit, stoelverwarming nooit aan etc etc.

• eBait
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13:43
[...]

[Afbeelding]
Thanks, had het rekensommetje in mn hoofd al wel gemaakt en tank op het moment alleen maar E95. Geen prive mogelijkheid tot laden hier, laadpalen in Utrecht stad zijn 0.73 incl BTW via E-Flux. Ze zoeken het maar even uit 8)7

• ROCOP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 27-02 08:20
Ik deed de afgelopen maanden precies hetzelfde. Alleen maar E95 tanken en niet laden. Wel jammer want elektrisch rijdt wel stukken beter / comfortabeler. Op benzine toch vaak erg bruusk remmen en onwijs turbo gat waardoor je met een beetje gas geven opeens hard optrekt. Maar goed heb mijn M2M abo opgezegd en de lynk is net opgehaald. Dat ging allemaal probleemloos. Nu een Rode prius uit 2017 privé gekocht. Kijken hoe dat gaat bevallen. Tot nu toe positief.

• Gumball
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-06 23:24
RRC schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 11:14:
[...]

[Afbeelding]

Ik vind dat je erg hoog zit qua kilometers op de accu. Ik heb de auto sinds november en kom echt never boven de 60KM, en dan rijd ik vrij rustig, lange stukken en doe niet te gek met interieur verwarming.
Wellicht dat dit op een niet te warme zomerdag gaat lukken.
ROCOP schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 13:46:
Ik deed de afgelopen maanden precies hetzelfde. Alleen maar E95 tanken en niet laden. Wel jammer want elektrisch rijdt wel stukken beter / comfortabeler. Op benzine toch vaak erg bruusk remmen en onwijs turbo gat waardoor je met een beetje gas geven opeens hard optrekt. Maar goed heb mijn M2M abo opgezegd en de lynk is net opgehaald. Dat ging allemaal probleemloos. Nu een Rode prius uit 2017 privé gekocht. Kijken hoe dat gaat bevallen. Tot nu toe positief.
Wat was de reden voor het wegdoen van de Lynk als ik vragen mag?

[Voor 30% gewijzigd door Gumball op 23-02-2023 15:20]

• MvdV
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 12:19
Gumball schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 15:19:
[...]

Ik vind dat je erg hoog zit qua kilometers op de accu. Ik heb de auto sinds november en kom echt never boven de 60KM, en dan rijd ik vrij rustig, lange stukken en doe niet te gek met interieur verwarming.
In de zomer ga je makkelijk 70 km halen als je nu al tot de 60 komt. Temperatuur heeft heel veel invloed op het geheel.

• BPi
MvdV schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 18:49:
[...]

In de zomer ga je makkelijk 70 km halen als je nu al tot de 60 komt. Temperatuur heeft heel veel invloed op het geheel.
Ik heb deze afgelopen zomer al eens geplaatst O-). Dit was op voornamelijk 70km weggetjes op het Zweedse platteland. Airco en ventilator niet aan, raam en dak op kier. Net voor 89 km was het op... Na zomervakantie ook dergelijke waarden bijna gehaald met file en snelweg in Nederland bij 20+ graden en nog net zonder airco kunnen.

• de2xnis
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 01-06 09:39
jrv88 schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 20:31:
Is het midden van de bovenkant van je dashboard vrij? Bij mij lag daar laatst een boekje en had hetzelfde probleem. Blijkt dat daar de sensor zit die kijkt of het dag of nacht is en daarmee de sterkte van de schermen afstelt :)

• RRC
[quote]Gumball schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 15:19:
[...]

[...]

Ik woon in zuid Spanje dus ik doe net wat langer met de accu whuahahaha

• ROCOP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 27-02 08:20
[/quote]

Had de lynk&co M2M om een jaar te overbruggen. Uiteindelijk 9 maanden geworden omdat ik tegen een leuke occasion aanliep. De lynk is een leuke auto maar qua maandlasten niet goedkoop. Dus eigenlijk puur financiële reden dat ik heb opgezegd.
ROCOP schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 11:20:
[/quote]

Had de lynk&co M2M om een jaar te overbruggen. Uiteindelijk 9 maanden geworden omdat ik tegen een leuke occasion aanliep. De lynk is een leuke auto maar qua maandlasten niet goedkoop. Dus eigenlijk puur financiële reden dat ik heb opgezegd.
€ 500 voor zo'n auto met flexibele voorwaarden, valt toch eigenlijk wel mee? Het is niet iets wat Henk en Ingrid zich kunnen veroorloven: maar als je voor een korte periode een auto nodigt hebt, dan is het echt spotgoedkoop.

Het is feitelijk ja een huurauto welke maandelijks opzegbaar is: dat kost je dan een kleine € 17 per dag. Je moet wel uiteraard zelf de brandstof betalen.

• YorinVonder
Marco-Peters schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 11:46:
[...]

€ 500 voor zo'n auto met flexibele voorwaarden, valt toch eigenlijk wel mee? Het is niet iets wat Henk en Ingrid zich kunnen veroorloven: maar als je voor een korte periode een auto nodigt hebt, dan is het echt spotgoedkoop.

Het is feitelijk ja een huurauto welke maandelijks opzegbaar is: dat kost je dan een kleine € 17 per dag. Je moet wel uiteraard zelf de brandstof betalen.
€17 per dag is gewoon veel geld voor velen. Het klopt dat de voorwaardes ongematched zijn door andere lease maatschappijen qua voorwaardes. Betekent niet dat het goedkoop is :)

• Tayfunc
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12:38
Nu de elektra prijzen voor laden zo hoog geworden zijn bij de meeste publiekelijke laadpalen, vraag ik mij af of het rechargen obv brandstof hierdoor handiger is.

Iemand die het overwogen heeft en inzicht heeft in wat dat eigenlijk kost per kwh als je de auto zelf laat opladen met de recharge functionaliteit?

• RRC
Tayfunc schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 12:24:
Nu de elektra prijzen voor laden zo hoog geworden zijn bij de meeste publiekelijke laadpalen, vraag ik mij af of het rechargen obv brandstof hierdoor handiger is.

Iemand die hier het overwogen heeft en inzicht heeft in wat dat eigenlijk kost per kwh als je de auto zelf laat opladen met de recharge functionaliteit?
Goede vraag inderdaad, vanaf welke kwh prijs wordt het interessanter om die functie gebruiken ipv laden?

• oldostofjas
Tayfunc schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 12:24:

Iemand die het overwogen heeft en inzicht heeft in wat dat eigenlijk kost per kwh als je de auto zelf laat opladen met de recharge functionaliteit?
Dan kan je toch net zo goed gewoon op benzine rijden?

• Tayfunc
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12:38
oldostofjas schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 12:37:
[...]

Dan kan je toch net zo goed gewoon op benzine rijden?
Tja, hangt er van af wat je inlevert tov wat je ervoor terugkrijgt. Ik heb daar geen beeld bij en heb helaas niks kunnen vinden op het internet.

• Oizo1981
Marco-Peters schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 11:46:
[...]

€550

• remco12345
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11-05 22:46
RRC schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 10:27:

Ik zag je vraag wat laat, maar goed te zien dat wij ongeveer op dezelfde berekening uitkwamen. Ik had een overzicht gemaakt van wanneer het ongeveer voordeliger is om te laden (bij 0,30 > 0,60 per kWh) vs. tanken (bij 1:13 > 1:16). Waarbij ik in de winter uitga van 55km per batterij en in de zomer 70km per batterij.

Conclusie voor vorige week (getankt voor 1,85 per liter) is dat opladen thuis voor €0,40 per kWh elektrisch rijden nu ongeveer even duur is als rijden op benzine als je ongeveer 1:14 of 1:15 rijdt op benzine en ongeveer 55 km rijdt met een volle accu.

• dihaas
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 03-06 11:02
Bedankt voor jullie voorbeelden, leuk en leerzaam om te zien hoe anderen dat aanpakken. Ik laad thuis met de granny die volgens mijn (grove) meting over de 19kWh pakt voor 0-100% lading. Dat heb ik ook meegenomen in de berekening.

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12:49
Kreeg net een huur verzoek. Helaas was dit een uur te vroeg “ophalen” waardoor het niet ging lukken… vind het jammer dat je niet even iemand kan berichten of hij/zij het verzoek erin zet maar dan wat later oid. Of überhaupt kunt chatten.

[Voor 5% gewijzigd door mprkooij op 25-02-2023 13:35]

• MvdV
remco12345 schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 20:33:
[...]

Ik zag je vraag wat laat, maar goed te zien dat wij ongeveer op dezelfde berekening uitkwamen. Ik had een overzicht gemaakt van wanneer het ongeveer voordeliger is om te laden (bij 0,30 > 0,60 per kWh) vs. tanken (bij 1:13 > 1:16). Waarbij ik in de winter uitga van 55km per batterij en in de zomer 70km per batterij.

Conclusie voor vorige week (getankt voor 1,85 per liter) is dat opladen thuis voor €0,40 per kWh elektrisch rijden nu ongeveer even duur is als rijden op benzine als je ongeveer 1:14 of 1:15 rijdt op benzine en ongeveer 55 km rijdt met een volle accu.

[Afbeelding]
Even de knuppel in het hoenderhok gooien 😉.

Goede conclusie, maar niet echt een gewenste situatie. De PHEV bestaat omdat het efficiënt is om hem continue te gebruiken waarvoor hij bedoelt is. Opladen zodra het kan, niet als het moet. Bijv. thuis met je zonnepanelen.

Als je dan alleen op de ICE gaat rijden omdat het goedkoper is kun je veel beter een HEV kopen, zonder de 150-200 kilo overgewicht aan extra accu.

Als kosten de afweging zijn moet je een leuke 2e hands ICE occasion kopen ipv een nieuwe PHEV leasen en niet opladen.

• Frenk32
  • Laatst online: 27-03 14:05
edsub schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 14:31:
[...]

Als de auto op 2 fases laadt, laadt hij bij een 11 of 22kW laadpunt met 7.2kW (=2x16A)

Dat maakt dat het nut van de 7.2kW boordlader van modeljaar 2023 beperkt is tot 32A (=22kW) laadpunten. En de meesten van ons er thuis (in de regel max 3x16A = 11kW laadpunt) al helemaal niks aan hebben,
Als ik thuis de 3-fasen laat aansluiten (nu 1-fase 40A) hoe kan ik dan op 7.2kw laden?
Ik heb een 4x4m2 kabel getrokken waar nu 1 voedingskabel van is aangesloten.
Kan ik de tweede op andere groep erbij prikken en dan dubbel laden?
Ik gebruik een newmotion advanced laadpaal.
Heb voor een totaal a €300 zelf aangelegd.

• Frenk32
jannesbeterams schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 13:55:
[...]

Ja het is een leuke detective, met een scherp randje. Namelijk dat ik volgens mij nu niet verzekend ben. Althans, mocht hij gestolen worden dan ben ik enorm de dupe volgens mij.

Dat gezegd hebben is het wel een leuke ja. Hij moet thuis liggen, want anders kom je niet thuis. Neem nooit meer dan 1 sleutel mee.
Is de sleutel al boven water gekomen? 😁

• Oizo1981
Frenk32 schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 16:37:
[...]

Als ik thuis de 3-fasen laat aansluiten (nu 1-fase 40A) hoe kan ik dan op 7.2kw laden?

[Afbeelding]
De 01 laad altijd maar 1 fase. Met 1 fase 40A zou je op dit moment al sneller moeten kunnen laden? Aan de extra fases heb je voor de 01 dus niks.

[Voor 7% gewijzigd door Oizo1981 op 25-02-2023 17:49]

• Oizo1981
Foutje

[Voor 97% gewijzigd door Oizo1981 op 25-02-2023 17:49]

• oldostofjas
Frenk32 schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 16:37:
[...]

[Afbeelding]
Is al vaker besproken. Je kan maar op één fase laden (max 32A)

• Frenk32
oldostofjas schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 18:04:
[...]

Is al vaker besproken. Je kan maar op één fase laden (max 32A)
Oh alleen bij 3x32A. Daar zat mijn verwarring. 👌🏼

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

mprkooij schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 11:17:
Kreeg net een huur verzoek. Helaas was dit een uur te vroeg “ophalen” waardoor het niet ging lukken… vind het jammer dat je niet even iemand kan berichten of hij/zij het verzoek erin zet maar dan wat later oid. Of überhaupt kunt chatten.
klopt ja dit vind ik ook erg jammer dat je niet even wat kan bespreken.

• Agorias
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-06 17:42
Dag allemaal,

Ik heb twee vragen voor mensen die bekend zijn met het huren / verhuren van de Lynk & Co :).

Mijn eerste vraag is of geleende kilometers meetellen voor het 'budget' van 1.250 km per maand en, zo nee, waar dit staat vermeld. Ik kan het niet vinden in de algemene voorwaarden?

Mijn tweede vraag is of je als 'lener' ook een factuur ontvangt die je kan declareren bij (bijvoorbeeld) je werkgever.

Veel dank alvast!

• Oizo1981
Agorias schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 20:02:
Mijn eerste vraag is of geleende kilometers meetellen voor het 'budget' van 1.250 km per maand en, zo nee, waar dit staat vermeld. Ik kan het niet vinden in de algemene voorwaarden?
Nee. Al heel vaak hier besproken. Zie artikel 26 AV.
Mijn tweede vraag is of je als 'lener' ook een factuur ontvangt die je kan declareren bij (bijvoorbeeld) je werkgever.
Ja zelfde soort factuur als je als M2M-lid ontvangt.

• remco12345
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11-05 22:46
MvdV schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 15:57:
[...]

Even de knuppel in het hoenderhok gooien 😉.

Goede conclusie, maar niet echt een gewenste situatie. De PHEV bestaat omdat het efficiënt is om hem continue te gebruiken waarvoor hij bedoelt is. Opladen zodra het kan, niet als het moet. Bijv. thuis met je zonnepanelen.

Als je dan alleen op de ICE gaat rijden omdat het goedkoper is kun je veel beter een HEV kopen, zonder de 150-200 kilo overgewicht aan extra accu.

Als kosten de afweging zijn moet je een leuke 2e hands ICE occasion kopen ipv een nieuwe PHEV leasen en niet opladen.
Eens! en daarnaast rijdt elektrisch ook veel lekkerder.

• bob_wagner
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 04-04 14:03
Is het geen plaatje zo?

• oldostofjas

• BPi
Bij jou toch op kleinere winterwielen?

• oldostofjas
BPi schreef op maandag 27 februari 2023 @ 12:01:
[...]

Bij jou toch op kleinere winterwielen?
Nee hoor, gewoon de winterbanden regeling

• BPi
oldostofjas schreef op maandag 27 februari 2023 @ 16:17:
[...]

Nee hoor, gewoon de winterbanden regeling
De afstand tussen wiel en kast lijkt zo groot. Zal dan wel door het licht en de schaduwwerking komen :?

• BPi
Error...

[Voor 147% gewijzigd door BPi op 27-02-2023 21:19. Reden: Weggehaald]

• oldostofjas
BPi schreef op maandag 27 februari 2023 @ 21:16:
[...]

De afstand tussen wiel en kast lijkt zo groot. Zal dan wel door het licht en de schaduwwerking komen :?
Hij is helemaal een beetje vervormd op deze foto

• dixet
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:42
Over winterbanden gesproken... omdat het inplannen van de bandenwissel naar winterbanden toe bij sommigen nogal een doorlooptijd had, dacht ik de bandenwissel naar zomerbanden alvast in te plannen voor ergens over 1 of twee maanden.

Vertelt de vriendelijke medewerker aan de telefoon me dat ze nog niet bezig zijn met de bandenwissel-planning en ik dus nog geen afspraak kan maken 8)7

Iemand al wel gelukt? Ik voel er weinig voor om tot de zomer op zacht rubber te rijden. Heb ze nu maar een mail gestuurd met het zelfde verzoek, dan ligt hij in ieder geval bij hen op de stapel

• Folkert1985
Heb gezocht in het forum maar kan er niet echt iets over vinden vandaar de volgende vraag.

Moet je als je de auto inlevert deze helemaal schoon inleveren (uitgezogen en wasstraat) of doen zij dat? Mijn contract loopt morgen af en ik heb nog niks van ze gehoord over het ophalen. Officieel mag ik vanaf donderdag niet meer rijden dus kan dan ook niet meer naar de wasstraat en tanken. In mijn ogen is het dan ook verder hun probleem als ze niet op tijd iets aan mij laten weten.

• pretpik
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online
ROCOP schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 13:46:
Wanneer heb je hem opgezegd? Mijn contract is 25 februari afgelopen maar ze hebben nog niet de gelegenheid gehad de auto op te halen zeggen ze. Straks maar weer eens bellen.

EDIT: Na een telefoontje komen ze hem aanstaande donderdag halen tussen 09h00 en 10h00, ik ben benieuwd.

[Voor 6% gewijzigd door pretpik op 28-02-2023 11:48]

PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]

• Oizo1981
Folkert1985 schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 10:08:
Heb gezocht in het forum maar kan er niet echt iets over vinden vandaar de volgende vraag.

Moet je als je de auto inlevert deze helemaal schoon inleveren (uitgezogen en wasstraat) of doen zij dat? Mijn contract loopt morgen af en ik heb nog niks van ze gehoord over het ophalen. Officieel mag ik vanaf donderdag niet meer rijden dus kan dan ook niet meer naar de wasstraat en tanken. In mijn ogen is het dan ook verder hun probleem als ze niet op tijd iets aan mij laten weten.
Zelf poetsen plus aftanken. Staat als het goed is in de bevestigingsmail.

• jannesbeterams
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 04-06 20:07
dixet schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 09:28:
Over winterbanden gesproken... omdat het inplannen van de bandenwissel naar winterbanden toe bij sommigen nogal een doorlooptijd had, dacht ik de bandenwissel naar zomerbanden alvast in te plannen voor ergens over 1 of twee maanden.

Vertelt de vriendelijke medewerker aan de telefoon me dat ze nog niet bezig zijn met de bandenwissel-planning en ik dus nog geen afspraak kan maken 8)7

Iemand al wel gelukt? Ik voel er weinig voor om tot de zomer op zacht rubber te rijden. Heb ze nu maar een mail gestuurd met het zelfde verzoek, dan ligt hij in ieder geval bij hen op de stapel
Twee weken mijn winterbanden afspraak (liep sinds september) afgebeld wegens winter nagenoeg afgelopen. Daarbij gevraagd of ik hem vast vast kon leggen voor volgend jaar en dat ging (nog) niet. Denk dus dat ze nog druk bezig zijn winterbanden erop te leggen ipv eraf 8)7

• BPi
jannesbeterams schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 10:53:
[...]

Twee weken mijn winterbanden afspraak (liep sinds september) afgebeld wegens winter nagenoeg afgelopen. Daarbij gevraagd of ik hem vast vast kon leggen voor volgend jaar en dat ging (nog) niet. Denk dus dat ze nog druk bezig zijn winterbanden erop te leggen ipv eraf 8)7
O-) tja...
Ik vraag mij ook af of ik nu maar aan de bel moet gaan trekken voor de wens om voor de meivakantie de winterbanden er weer af te hebben (ca. 8 weken vanaf nu).

• Folkert1985
Oizo1981 schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 10:23:
[...]

Zelf poetsen plus aftanken. Staat als het goed is in de bevestigingsmail.

[Afbeelding]
Dank voor de informatie! Opzegging was op 25-1. Ik heb wel deze mail 4(!) keer gehad en daarna niks meer gehoord. Ik blijf van mening dat als ze me dit officieel pas na afloop contract melden ik eigenlijk niks meer kan doen omdat ik de auto niet meer mag rijden. Maar zal me er netjes aan houden 😉

[Voor 20% gewijzigd door Folkert1985 op 28-02-2023 11:00]

• dixet
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:42
Folkert1985 schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 10:59:
[...]

Dank voor de informatie! Opzegging was op 25-1. Ik heb wel deze mail 4(!) keer gehad en daarna niks meer gehoord. Ik blijf van mening dat als ze me dit officieel pas na afloop contract melden ik eigenlijk niks meer kan doen omdat ik de auto niet meer mag rijden. Maar zal me er netjes aan houden 😉

[Afbeelding]
Dit hebben ze je al gemeld toen je de overeenkomst aanging. Het staat namelijk in de algemene voorwaarden (artikel 14.2).

• Folkert1985
dixet schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 11:04:
[...]

Dit hebben ze je al gemeld toen je de overeenkomst aanging. Het staat namelijk in de algemene voorwaarden (artikel 14.2).
Ah, daar stond het dus, ik kreeg een 404 bij de website bij de algemene voorwaarden.

• Rh0DL
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 30-04 11:12
Ik had deze al geplaatst in het leverings topic van Lynk&Co, maar misschien weten de slimmeriken dit hier ook wel.

Voor de mensen die het misschien weten i.v.m. het contract wat je kunt kiezen (particulier/zakelijk)
-------------------
Een VOF 'eenmanszaak dus eigenlijk' kun je de auto particulier huren, zakelijk betalen en dan de btw aftrekken? Om dat je er ook zakelijk mee rijd?
-------------------

Dus:

€ 550,00 incl.btw (particulier) zakelijk aftrekken is eigenlijk € 454,54 excl.btw (€ 95,45 btw aftrekbaar)
€ 550,00 excl.btw (zakelijk) (betaal je elke maand € 665,50 incl.btw (€ 115,50 btw aftrekbaar)

Wie weet hier een antwoord op?

• Oizo1981
Rh0DL schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 11:23:
Ik had deze al geplaatst in het leverings topic van Lynk&Co, maar misschien weten de slimmeriken dit hier ook wel.

Voor de mensen die het misschien weten i.v.m. het contract wat je kunt kiezen (particulier/zakelijk)
-------------------
Een VOF 'eenmanszaak dus eigenlijk' kun je de auto particulier huren, zakelijk betalen en dan de btw aftrekken? Om dat je er ook zakelijk mee rijd?
-------------------

Dus:

€ 550,00 incl.btw (particulier) zakelijk aftrekken is eigenlijk € 454,54 excl.btw (€ 95,45 btw aftrekbaar)
€ 550,00 excl.btw (zakelijk) (betaal je elke maand € 665,50 incl.btw (€ 115,50 btw aftrekbaar)

Wie weet hier een antwoord op?
Als je privé een M2M hebt mag je die formeel niet gebruiken voor zakelijke doeleinden.

• gdvm
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 12:00
Oizo1981 schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 12:54:
[...]

Als je privé een M2M hebt mag je die formeel niet gebruiken voor zakelijke doeleinden. [Afbeelding]
Maar op en neer naar je werk wel natuurlijk.

• Rh0DL
gdvm schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 12:57:
[...]

Maar op en neer naar je werk wel natuurlijk.
Ja precies, ik rij vooral veel naar ons kantoor heen en weer, soms naar klanten (dat zijn dan eigenlijk gewoon privé km's).

Het is eigenlijk de simpele vraag:

Als ik hem privé afsluit á € 550,00 incl.btw per maand, hier privé mee rij en zakelijk (zakelijk is toch voor mezelf, betaal het immers ook zelf) kan ik deze maandelijkse factuur van € 550,- incl.btw indienen en de btw hiervan terugvragen.

[Voor 37% gewijzigd door Rh0DL op 28-02-2023 13:33]

Folkert1985 schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 10:59:
[...]
Maar zal me er netjes aan houden 😉
Kun je het filmen wanneer je met jerrycans die auto vol gaat tanken: want je mag er weleens waar niet meer inrijden. Voltanken kan echter ook met een jerrycan _O-

• quincyjongeleen
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 11:35
Heeft iemand toevallig ervaring met de WiFi hotspot in de auto. Deze zendt wel WiFi uit, kan er ook mee verbinden met de iPad etc, enkel is er geen internet verbinding.

Ook werkt de update functie niet.

Er is wel een 4G verbinding aanwezig.

Gaat om een abonnement auto.

[Voor 16% gewijzigd door quincyjongeleen op 28-02-2023 14:28]

• MvdV
Rh0DL schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 13:20:
[...]

Ja precies, ik rij vooral veel naar ons kantoor heen en weer, soms naar klanten (dat zijn dan eigenlijk gewoon privé km's).

Als ik hem privé afsluit á € 550,00 incl.btw per maand, hier privé mee rij en zakelijk (zakelijk is toch voor mezelf, betaal het immers ook zelf) kan ik deze maandelijkse factuur van € 550,- incl.btw indienen en de btw hiervan terugvragen.
Ik zit niet super diep in deze materie, maar volgens mij mag je alleen je (zakelijk) gereden kilometers vergoeden / declareren aan jezelf als het geen zakelijke auto is. Correct me if I am wrong.

• Rh0DL
MvdV schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 14:40:
[...]

Ik zit niet super diep in deze materie, maar volgens mij mag je alleen je (zakelijk) gereden kilometers vergoeden / declareren aan jezelf als het geen zakelijke auto is. Correct me if I am wrong.
Als ik een telefoon abonnement afsluit particulier (ook al gebruik ik het zakelijk) (meestal goedkoper dan zakelijk) mag ik dit ook op de zaak indienen, dit is soort grijs grond gebied.

Ik vroeg me af of dit ook met een auto zoals dit is.

• RRC
Rh0DL schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 15:18:
[...]

Als ik een telefoon abonnement afsluit particulier (ook al gebruik ik het zakelijk) (meestal goedkoper dan zakelijk) mag ik dit ook op de zaak indienen, dit is soort grijs grond gebied.

Ik zou het lekker met de boekhouder overleggen en wellicht bespreken of het handig is de auto aan jezelf te verhuren :)

• Oizo1981
Rh0DL schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 15:18:
[...]

Feitelijk betekent dat dan dat jouw bedrijf alle kosten van de auto betaalt. Daarmee stelt het bedrijf een auto beschikbaar aan een medewerker en dan val je onder de bijtellingsregels. De belastingdienst prikt nogal snel door allerlei constructies heen en kijkt echt naar de feitelijke situatie.

[Voor 9% gewijzigd door Oizo1981 op 28-02-2023 15:26]

• Rh0DL
Oizo1981 schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 15:24:
[...]

Feitelijk betekent dat dan dat jouw bedrijf alle kosten van de auto betaalt. Daarmee stelt het bedrijf een auto beschikbaar aan een medewerker en dan val je onder de bijtellingsregels. De belastingdienst prikt nogal snel door allerlei constructies heen en kijkt echt naar de feitelijke situatie.
Nou ik ben op de hoogte, het verschil tussen de 550 eu incl btw en 550 excl.btw is (SLA) verschil. Je betaalt dus meer voor service (zakelijk).

Waarom dit is ben ik nog niet achter maar nu ik erop let zie ik dit overal terugkomen 😅 software, telefonie, glasvezel alles. Zolang je btw op de bon hebt mag je het terug vragen en zakelijk gebruiken.

Ik ga dus voor de particuliere versie en mag die bon inleveren op de zaak, ik betaal bijtelling op de auto en mag dus alles afschrijven.

Voorbeeld tussen mobiele telefoon abonnementen is het zelfde, ook verhaaltje service (SLA).

Thanks iig!

• dirrukkie
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 30-05 09:46
tijdens mijn terugreis uit Oslo met Color line had i bij aankomst in Kiel een lege accu. geen signalen dat ik lichten aan gelaten had of andere stroombronnen aan had staan of alarm dat was afgegaan. tijdens customer service met Lynk kreeg ik te horen dat dit al een paar keer eerder was voorgekomen met een Lynk op een ferry. ( op heenreis geen probleem gehad, stond 2 dekken hoger)
. Iemand een dergelijke ervaring? want ik wil graag de oorzaak weten van accu uitval na een boor overtocht .

• MvdV
dirrukkie schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 22:33:
tijdens mijn terugreis uit Oslo met Color line had i bij aankomst in Kiel een lege accu. geen signalen dat ik lichten aan gelaten had of andere stroombronnen aan had staan of alarm dat was afgegaan. tijdens customer service met Lynk kreeg ik te horen dat dit al een paar keer eerder was voorgekomen met een Lynk op een ferry. ( op heenreis geen probleem gehad, stond 2 dekken hoger)
. Iemand een dergelijke ervaring? want ik wil graag de oorzaak weten van accu uitval na een boor overtocht .
Klopt. Zodra een auto begint te 'bewegen' gaat het alarm af. Die functie kun je in het menu van de 01 uitschakelen. Bij veel moderne auto’s met alarmsystemen moet dat.

En trust me (heb jaren gevaren op een grote passagiers roro-ferry) het is 1 kakafonie aan auto alarmen zodra het schip wat begint te slingeren buitengaats. Die hebben bij aankomst allemaal een lege accu.

[Voor 5% gewijzigd door MvdV op 01-03-2023 09:05]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jansen1404
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 02:53

Ik kwam dit ineens tegen...
Iemand op tweakers een idee wat dit is?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Vinny_B_adv
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 01-06 14:24
Ik heb sinds vorige week mijn Lynk&Co. Nu loop ik tegen 2 opvallende zaken aan:
-Soms lijkt de auto automatisch van het slot gegaan te zijn (volgens de app. Nog niet fysiek gecontroleerd).
-vanmorgen heeft de auto niet electrisch gereden: met een volle accu vertrokken op hybride, onderweg (op snelweg) zelfs gewisseld naar Pure. Maar hij bleef op het "grijze druppeltje" rijden en de accu bleef vol.

Ik ben nieuw op dit forum, dus mijn excuus als dit al eerder genoemd is. Ik waardeer de verwijzing naar de juiste pagina.

• RRC
Vinny_B_adv schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 09:00:
Ik heb sinds vorige week mijn Lynk&Co. Nu loop ik tegen 2 opvallende zaken aan:
-Soms lijkt de auto automatisch van het slot gegaan te zijn (volgens de app. Nog niet fysiek gecontroleerd).
-vanmorgen heeft de auto niet electrisch gereden: met een volle accu vertrokken op hybride, onderweg (op snelweg) zelfs gewisseld naar Pure. Maar hij bleef op het "grijze druppeltje" rijden en de accu bleef vol.

Ik ben nieuw op dit forum, dus mijn excuus als dit al eerder genoemd is. Ik waardeer de verwijzing naar de juiste pagina.
mbt punt 2:
vol gas gereden de hele tijd?
wellicht voor vertrek even op pure mode zetten dan rustig wegrijden, ik ben benieuwd of hij dan nog steeds niet elektrisch rijdt (zeker wetend dat hij niet 0% was ipv 100%).

[Voor 11% gewijzigd door RRC op 01-03-2023 09:15]

• PollekeWolleke
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-06 20:53
Jansen1404 schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 08:23:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik kwam dit ineens tegen...
Iemand op tweakers een idee wat dit is?
Bij mij is dit vandaag ook ineens verschenen. Chucker is een tool waarmee je verkeer tussen een app en server kunt analyseren. Misschien heeft Lynk het getriggered, want ik heb mijn auto sinds 16 februari en hij is nog steeds niet te zien in de app. Zie je jouw auto wel in de app?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Deviator79
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-06 11:49
dirrukkie schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 22:33:
Kan je niet helpen , alleen al meerdere keren een nacht op de ferry naar het VK gestaan, zonder problemen met de Lynk

- Maar je maakt wel wat mee! -

• oldostofjas
PollekeWolleke schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 09:29:
[...]

Bij mij is dit vandaag ook ineens verschenen. Chucker is een tool waarmee je verkeer tussen een app en server kunt analyseren. Misschien heeft Lynk het getriggered, want ik heb mijn auto sinds 16 februari en hij is nog steeds niet te zien in de app. Zie je jouw auto wel in de app?
Ik krijg dit nu ook als ik de app opstart. Verder gewoon gekoppeld en het werkt gewoon.

• tlwn
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 19-05 21:21
Rh0DL schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 13:20:
[...]

Volgens mij is de simpelste vraag die je jezelf kunt stellen in een grijs gebied: haal ik hier (m.b.t. de privé km's) nu als ondernemer voordeel uit ten opzichte van de particulier (die de btw niet kan terugvorderen). Als het antwoord daarop ja is kun je er vanuit gaan hoe de belastingdienst daar over zal denken. Dat kun je lastig verdedigen. En zoals mijn boekhouder altijd zegt: je kunt het proberen, maar die chagrijnige man van de belastingdienst prikt binnen 3 seconde door dit soort beredeneringen heen.

• Vinny_B_adv
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 01-06 14:24
RRC schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 09:07:
[...]

mbt punt 2:
vol gas gereden de hele tijd?
wellicht voor vertrek even op pure mode zetten dan rustig wegrijden, ik ben benieuwd of hij dan nog steeds niet elektrisch rijdt (zeker wetend dat hij niet 0% was ipv 100%).
Uiteraard niet de hele weg vol gas gereden. Het ging om een rit van 110km. Zelfs meerdere malen stil gestaan in de file. Onderweg ook van alles geprobeerd om hem te doen switchen (wisselen tussen de 3 modes, etc). Aan het eind was de accu nog keurig vol.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Maxie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07:40
Vinny_B_adv schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 13:51:
[...]

Uiteraard niet de hele weg vol gas gereden. Het ging om een rit van 110km. Zelfs meerdere malen stil gestaan in de file. Onderweg ook van alles geprobeerd om hem te doen switchen (wisselen tussen de 3 modes, etc). Aan het eind was de accu nog keurig vol.
Gaat het om een nieuwe of gebruikte Lynk? Volgens mij heeft de auto namelijk een functie dat de motor automatisch gebruikt wordt als de brandstof te oud begint te worden. Hier zou je wel een melding van moeten krijgen in het dashboard.

• Frenk32
Vinny_B_adv schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 13:51:
[...]

Als je menu top down swiped staat functie accu sparen dan aan? Enige wat ik kan bedenken.

Ik onderzoek nog steeds wat zuiniger is. Accu sparen vanaf 80kmh wegen. Sparen voor hoog verbruik binnen door. Laden kost ook uiteindelijk.

Of gewoon hybride blijven rijden, dan laat de accu steeds een beetje bij en schakelt soms naar electrisch.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• edsub
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-06 19:40
Zojuist mijn 'oude' (42k km van Nov 21) geswapt voor n frisse modeljaar 22. Natturlijk weer zwart met trekhaak.
Vlot gegaan. Kreeg van de week al t verzekeringsbewijs en vandaag kentekencard.
Inloggen met mijn account lukte ook direct.
Overdracht soepel met n net (digitaal) formulier.
Lynk&Co komt er wel!
Alleen nog ff wachten tot de swap tot de app is doorgedrongen.

*Update 19:30 (binnen 5uur dus): Oude auto uit de app, nieuwe erin.
Het lijkt wel een echte service te worden. Nu nog effe het rittenlogboek en lenen fixen!

Vind dat dat ook wel eens gezegd mag worden

[Voor 21% gewijzigd door edsub op 01-03-2023 20:22]

• edsub
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-06 19:40
Alvast 1 ding helaas dat niet is gefixt tov my21 naar my22: Soms gaat mijn Android auto geluid aan op standje maximaal.
In mijn vorige Lynk&Co vaak vlak na instappen/starten.
Bij de nieuwe merkte ik t tijdens instellen/koppelen telefoon.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BPi
edsub schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 15:47:
Alvast 1 ding helaas dat niet is gefixt tov my21 naar my22: Soms gaat mijn Android auto geluid aan op standje maximaal.
In mijn vorige Lynk&Co vaak vlak na instappen/starten.
Bij de nieuwe merkte ik t tijdens instellen/koppelen telefoon.
Zou dat misschien ene issue van jouw (type) telefoon kunnen zijn?
Pagina: 1 ... 105 ... 115 Laatste

Let op:
Voor updates rondom leverdatums, bestellingen, etc. is er een apart topic: Het grote Lynk & Co 01 bestellingen topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee