Kensingtonnie schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 15:19:
[...]
Weet je, ik wil de auto nog enige tijd blijven rijden en ben eigenlijk gewoon pissed dat een Volvo-dealer zo'n baggerwerk heeft afgeleverd, dat Lynk daarmee blijkbaar akkoord is, maar bovenal dat ik noch van de één noch van de ander enige reactie op mijn klacht daarover heb gehad

Dat is bij de meeste dealers zo hoor: toen ik schade aan mijn auto had, dacht ik dat de beste partij om die schade te laten herstellen de dealer was. Bleek het achteraf zo te zijn, dat mijn auto gewoon naar ABS Schadeherstel ging.
Heel zuur: want als ik rechtstreeks met ABS zaken gedaan had, dan had ik tenminste een huurauto kosteloos gekregen. De dealer deed daar namelijk ontiegelijk moeilijk over. Toen ik hagelschade had, moest ik vanuit de verzekeraar naar ABS. En kreeg toen wel een kosteloze leenauto, welke ik enkel vol moest tanken bij inlevering.
Alleen ik heb toen een filiaal gekozen, waar ik in verleden kosteloos ben geholpen toen ik dacht dat ik wel eventjes die krassen kon laten herstellen via de allrisk verzekering
Op sommige momenten zou ik willen dat ik in een positie zat zoals huurders van een Lynx en Co. Want ik was ook ontevreden over het schadeherstel van mijn auto, ook mij beklaagd. Bij dealer en ABS, echter het zou binnen de marges zijn. Er zijn hele topic's over geschreven op internet, waarin auto eigenaren eindeloos aan het touwtrekken zijn met zo'n schadeherstelbedrijf.
Uiteindelijk zegt de verzekeraar of schade expert dan: het ligt binnen de marges en ze kunnen niets meer voor je betekenen. Dus ik wist wel wat ik in jou situatie zou doen: eigen bijdrage gewoon betalen en daarna huurcontract van die auto opzeggen!