Acties:
  • +1Henk 'm!

• cyberdj
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08:46
dixet schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 09:28:
Over winterbanden gesproken... omdat het inplannen van de bandenwissel naar winterbanden toe bij sommigen nogal een doorlooptijd had, dacht ik de bandenwissel naar zomerbanden alvast in te plannen voor ergens over 1 of twee maanden.

Vertelt de vriendelijke medewerker aan de telefoon me dat ze nog niet bezig zijn met de bandenwissel-planning en ik dus nog geen afspraak kan maken 8)7

Iemand al wel gelukt? Ik voel er weinig voor om tot de zomer op zacht rubber te rijden. Heb ze nu maar een mail gestuurd met het zelfde verzoek, dan ligt hij in ieder geval bij hen op de stapel
Een soortgelijk antwoord kreeg ik toen ik begin september belde (om ze te laten monteren). Ik dacht ook: laat ik er vroeg bij zijn, dan heb ik ze ook op tijd. Ze waren echter in September nog niet bezig met winterbanden, maar zouden het noteren. Niks vernomen, oktober weer gebeld, zou goed komen, begin november nog niks gehoord, weer gebeld, krijg ik te horen: “we weten van niks, ik kan u nu een formulier sturen, dan liggen ze daarna binnen 6 weken erop”. Dan kwam ik op half januari uit, terwijl ik ze met de kerst toch echt nodig had ivm vakantie. Uiteindelijk zelf maar een set gekocht (I know, mag eigenlijk niet). Tot op heden heb ik ze nog niet gemonteerd overigens 🤓.
Vooruit plannen kunnen ze niet. In het forum zijn berijders die tot diep in juni 2022 met winterbanden hebben gereden..

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Fibrenl
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 17:12
edsub schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 15:47:
Alvast 1 ding helaas dat niet is gefixt tov my21 naar my22: Soms gaat mijn Android auto geluid aan op standje maximaal.
In mijn vorige Lynk&Co vaak vlak na instappen/starten.
Bij de nieuwe merkte ik t tijdens instellen/koppelen telefoon.
Dit ligt aan Android auto ik had dit ook, nu iOS geen last meer.

• MvdV
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 12:43
Een paar weken geleden ging het over vocht in de achterlicht units. Ik heb het nu (helaas) ook met dit weer. Iemand daar al contact over gehad met L&C?

• oldostofjas
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 14:56
Krijg net een mail van Lynk & Co dat ze mijn betaling van afgelopen maand niet hebben ontvangen. Die is inderdaad niet afgeschreven van mijn creditcard. Maar ik had het geld daar al wel netjes klaarstaan. Nu moet ik het er weer vanaf zien te halen om over te maken.
En ik ben een beetje bang dat ze het in de tussentijd alsnog van m'n creditcard af halen...

• edsub
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-03 13:55
BPi schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 16:54:
[...]

Zou dat misschien ene issue van jouw (type) telefoon kunnen zijn?
Heb ik me ook afgevraagd. Heb sinds de herfst een Pixel 7.
Daarvoor een Xiaomi en die had nogal eens last van droppende Android Auto. Met de Pixel 7 rocksolid, maar qua timing zou dat wel eens kunnen kloppen.

Meer mensen met een Pixel 7?

• edsub
Ik merk iets irritants bij delen. Kan geen bedragen (meer) onder de €1 invullen. Kon ik bij vorige auto wel (eerst zelfs € 0 dus dit is niet helemaal nieuw).
Klinkt mss raar, maar ik leen alleen uit aan familie zodat hun km niet uit mijn 'bundel' gaan. Maar moet ze nu dus €1 p. U / €1 p.dag gaan vragen en daarna weer terugstorten dus.

#onhandig

Acties:
  • +1Henk 'm!

• edsub
MvdV schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 19:38:
Een paar weken geleden ging het over vocht in de achterlicht units. Ik heb het nu (helaas) ook met dit weer. Iemand daar al contact over gehad met L&C?
Nee, verdwijnt vanzelf weer. Er zitten kleine gaatjes in de kunststof. Mijn laatste pre-Lynk&Co (DS7) had geen gaatjes en daar heb ik tweemaal n aquarium in de lichtunits gehad..... #duurgeintje

• MZ1980
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 19-03 17:21
edsub schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 15:47:
Alvast 1 ding helaas dat niet is gefixt tov my21 naar my22: Soms gaat mijn Android auto geluid aan op standje maximaal.
In mijn vorige Lynk&Co vaak vlak na instappen/starten.
Bij de nieuwe merkte ik t tijdens instellen/koppelen telefoon.
Ik heb dit ook af en toe, maar dan met iOS en ook met de Lynk software / radio. Als ik aan de volume knop draai voordat ik iets doe met muziek of apps, dan gebeurt het (tot nu toe) nooit. Enige wat tot nu toe voor mij werkt. Begint al automatisme te worden —> starten, volume knop draaien, muziek aan. Resets etc. hielpen overigens niets.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Fibrenl
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 17:12
oldostofjas schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 20:21:
Krijg net een mail van Lynk & Co dat ze mijn betaling van afgelopen maand niet hebben ontvangen. Die is inderdaad niet afgeschreven van mijn creditcard. Maar ik had het geld daar al wel netjes klaarstaan. Nu moet ik het er weer vanaf zien te halen om over te maken.
En ik ben een beetje bang dat ze het in de tussentijd alsnog van m'n creditcard af halen...
Nou ik heb het zelfde blijft toch echt heel apart dit bedrijf pffffff

• Marco-Peters
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 12:39
edsub schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 20:25:
[...]

Heb ik me ook afgevraagd. Heb sinds de herfst een Pixel 7.
Daarvoor een Xiaomi en die had nogal eens last van droppende Android Auto. Met de Pixel 7 rocksolid, maar qua timing zou dat wel eens kunnen kloppen.

Meer mensen met een Pixel 7?
De Pixel 7 heeft nu ook last van niet werkende Android Auto: ik zou er bijna voor overstappen op een iPhone, zodanig gaat mij dit de laatste weken op de zenuwen. Sinds ik een Mi 10T heb, werkt Android Auto helemaal niet meer.

Volgens mij is die hele Coolwalk en bijhorende updates, gewoon hartstikke buggy. Want ook Samsung Galaxy smartphones van meer dan € 1000 werkt niet fatsoenlijk met Android Auto.

Dus in acht de kans klein dat het aan de auto ligt: Google zegt wel, dat je entertainment systeem moet resetten. Maar dat werkt slechts bij een enkeling en dan ben je ook al je instellingen kwijt....

• Jansen1404
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 16-03 12:15
PollekeWolleke schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 09:29:
[...]

Bij mij is dit vandaag ook ineens verschenen. Chucker is een tool waarmee je verkeer tussen een app en server kunt analyseren. Misschien heeft Lynk het getriggered, want ik heb mijn auto sinds 16 februari en hij is nog steeds niet te zien in de app. Zie je jouw auto wel in de app?
Ja ik heb eens wat rond geklikt best interessant

• Tijs2001
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 08-03 10:54
Verkoopcijfers februari 2023

Lynk & Co staat bovenaan in de modellentop vijf

Lynk & Co voert dan ook de modellentop aan (het Chinese merk heeft maar één model). Na de Lynk & Co 01 (1089 stuks) volgen de Opel Corsa (887), Volvo XC40 (749), Ford Focus (687) en Tesla Model Y (653).

Stiekum wel een beetje trots op, zo gek is onze keuze niet :)

• BPi
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18:00
Jansen1404 schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 01:03:
[...]

Ja ik heb eens wat rond geklikt best interessant
Maar waarom nu ineens?
Gisteravond (blijkbaar) een hele serie meldingen en vanmorgen vanaf 810u, dan 20 minuten niet en vervolgens weer een paar minuten lang.
Wat gebeurt er?
Wordt mijn telefoon nu trager?
Accu leeggetrokken?
Moeten wij ons zorgen maken?

Ik heb geen idee wat het is. :N

• BPi
Tijs2001 schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 08:33:
Verkoopcijfers februari 2023

Lynk & Co staat bovenaan in de modellentop vijf

Lynk & Co voert dan ook de modellentop aan (het Chinese merk heeft maar één model). Na de Lynk & Co 01 (1089 stuks) volgen de Opel Corsa (887), Volvo XC40 (749), Ford Focus (687) en Tesla Model Y (653).

Stiekum wel een beetje trots op, zo gek is onze keuze niet :)
Hoeveel van de afgelopen tijd geleverde auto's staat nu te wachten bij schadeherstellers en garagebedrijven voor reparatie en hoeveel staan er bij de handel te wachten op doorverkoop?
Er zijn dus hierdoor dus meer auto's op de weg gezet, maar een deel van de "oudere" floot staat stil :S

• Marcel-62
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 25-03 12:35
Marco-Peters schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 20:42:
[...]

De Pixel 7 heeft nu ook last van niet werkende Android Auto: ik zou er bijna voor overstappen op een iPhone, zodanig gaat mij dit de laatste weken op de zenuwen. Sinds ik een Mi 10T heb, werkt Android Auto helemaal niet meer.

Volgens mij is die hele Coolwalk en bijhorende updates, gewoon hartstikke buggy. Want ook Samsung Galaxy smartphones van meer dan € 1000 werkt niet fatsoenlijk met Android Auto.

Dus in acht de kans klein dat het aan de auto ligt: Google zegt wel, dat je entertainment systeem moet resetten. Maar dat werkt slechts bij een enkeling en dan ben je ook al je instellingen kwijt....
De Samsung Galaxy S21 werkt in ieder geval prima met Android auto in de Lynk. En ook gewoon draadloos 👍

• miorky
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15:51
Rh0DL schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 19:50:
[...]

Nou ik ben op de hoogte, het verschil tussen de 550 eu incl btw en 550 excl.btw is (SLA) verschil. Je betaalt dus meer voor service (zakelijk).

Waarom dit is ben ik nog niet achter maar nu ik erop let zie ik dit overal terugkomen 😅 software, telefonie, glasvezel alles. Zolang je btw op de bon hebt mag je het terug vragen en zakelijk gebruiken.

Ik ga dus voor de particuliere versie en mag die bon inleveren op de zaak, ik betaal bijtelling op de auto en mag dus alles afschrijven.

Voorbeeld tussen mobiele telefoon abonnementen is het zelfde, ook verhaaltje service (SLA).

Thanks iig!
Het is inderdaad een grijs gebied. Ik denk wel dat het andersom mogelijk is. De auto prive rijden en dus geen bijtelling betalen en dan aan het bedrijf verhuren/ delen op de dagen dat je zakelijk met de auto rijd. De zaak betaald je hier dan via het deel platform voor en krijgt netjes een factuur van Lync en Co.

• DR.V
  • Registratie: September 2008
  • Nu online
Sinds vandaag heb ik het idee dat de auto meer trilt. Vanochtend was ik via mijn rechterachterband plots tot stilstand gekomen op een weg door een verborgen verhoging ( reed 5 a 10 km per uur). Sindsdien heb ik het idee dat ik in de bestuurdersstoel trillingen voel en ook meer dan gebruikelijk in het stuur.

Zit ik erop te fixeren en is het placebo was dit al of denken jullie dat er wel degelijk kans is op (band)schade?

• MvdV
DR.V schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 12:33:
Sinds vandaag heb ik het idee dat de auto meer trilt. Vanochtend was ik via mijn rechterachterband plots tot stilstand gekomen op een weg door een verborgen verhoging ( reed 5 a 10 km per uur). Sindsdien heb ik het idee dat ik in de bestuurdersstoel trillingen voel en ook meer dan gebruikelijk in het stuur.

Zit ik erop te fixeren en is het placebo was dit al of denken jullie dat er wel degelijk kans is op (band)schade?
De kans is zeker aanwezig. Er is maar 1 manier om daar achter te komen, en dat is alles even controleren / balanceren. Dan zien ze gelijk of er een slag in je velg zit.

Als je geen trillingen voelt in het stuur dan zit het iig niet in voor. Als je het door je stoel voelt komt het vaak van achter.

[Voor 8% gewijzigd door MvdV op 02-03-2023 13:12]

• Wouda
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17:54

Wouda

^C^C^C^C^C

Een week geleden heb ik een abonnement op de 01 (blauw zonder trekhaak) afgesloten. Levertijd zou 1-2 maanden zijn. Hoe zijn de ervaringen hier mbt het nakomen van die levertijd?

• gdvm
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 16:34

• Videopilot
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 27-03 21:52
[...]

De Pixel 7 heeft nu ook last van niet werkende Android Auto: ik zou er bijna voor overstappen op een iPhone, zodanig gaat mij dit de laatste weken op de zenuwen.
Samsung S22 hier, werkt perfect met Android Auto. Draadloos en bedraad allebei goed.

• pretpik
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:49
Na vandaag ga ik dit topic verlaten, de Lynk is opgehaald vandaag. Van de week aangedrongen dat ze auto ophalen, na doorgezet te zijn naar de TD waren er allerlei tijden mogelijk dus ik koos tussen 09.00 en 10.00 omdat ik 10.30 de deur uit moest voor een afspraak.

Iets na 9 uur werd ik gebeld dat ze later komen, rond 10.30-10.45 8)7 . Ik zei dat ik er zelf niet zou zijn maar gelukkig was toevallig m'n partner vandaag thuis. Uiteindelijk kwamen ze hier pas om 11.30. Zij heeft het dus verder afgehandeld met ze.

Na bijna een jaar Lynk & Co kan ik een mooie opsomming maken van de plus en minpunten.

Pluspunten
  • Stoelen
  • Rijeigenschappen
  • Elektrisch rijden
  • Koplampen
  • Comfort
  • Zuinig
Minpunten
  • Klantenservice Lynk & Co
  • Multimediasysteem traag
  • Kofferbakruimte
  • Schakelen tussen benzine/accu in hybride modus als accu leeg is
  • Stuurwielbediening multimedia
Geen echte storingen gehad, tweemaal is de auto terug geweest voor een software-update. De eerste keer omdat het volume van de radio vanzelf omhoog ging en de tweede keer omdat er geen internet meer in de auto aanwezig was waarop ook de app niet meer werkte.

[Voor 3% gewijzigd door pretpik op 02-03-2023 21:14]

PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]

• MitchellHearth
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12:39
pretpik schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 20:11:
Na vandaag ga ik dit topic verlaten, de Lynk is opgehaald vandaag. Van de week aangedrongen dat ze auto ophalen, na doorgezet te zijn naar de TD waren er allerlei tijden mogelijk dus ik koos tussen 09.00 en 10.00 omdat ik 10.30 de deur uit moest voor een afspraak.

Iets na 9 uur werd ik gebeld dat ze later komen, rond 10.30-10.45 8)7 . Ik zei dat ik er zelf niet zou zijn maar gelukkig was toevallig m'n partner vandaag thuis. Zij heeft het dus verder afgehandeld met ze.

Na bijna een jaar Lynk & Co kan ik een mooie opsomming maken van de plus en minpunten.

Pluspunten
  • Stoelen
  • Rijeigenschappen
  • Elektrisch rijden
  • Koplampen
  • Comfort
  • Zuinig
Minpunten
  • Klantenservice Lynk & Co
  • Multimediasysteem traag
  • Kofferbakruimte
  • Schakelen tussen benzine/accu in hybride modus als accu leeg is
  • Stuurwielbediening multimedia
Geen echte storingen gehad, tweemaal is de auto terug geweest voor een software-update. De eerste keer omdat het volume van de radio vanzelf omhoog ging en de tweede keer omdat er geen internet meer in de auto aanwezig was waarop ook de app niet meer werkte.
Wat ga je nu rijden? :) Kan me trouwens volledig in dit lijstje vinden.

• pretpik
MitchellHearth schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 21:02:
[...]

Wat ga je nu rijden? :) Kan me trouwens volledig in dit lijstje vinden.
Tesla Model Y RWD, zakelijk. Die ga ik maandag ophalen *O*

• BPi
pretpik schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 21:13:
[...]

Tesla Model Y RWD, zakelijk. Die ga ik maandag ophalen *O*
Het is dus al zover. Dat is snel. Veel rijplezier.

• BPi
Ik heb toch wel een positieve ervaring met lynk die ik wil delen.
Nadat er een afspraak was gemaakt voor de verhuur, er na accepteren van de huurperiode ineens nog een keer exact dezelfde aanvraag kwam (zonder dat de huurder iets gedaan had), de geldige groene kaart daags voor de huur binnen was, het starten van de huur na maken de foto's was gelukt, de wintersportvakantie werd gered doordat we vooraf al goede afspraken hadden gemaakt om de fysieke sleutel mee te geven voor het geval dat (en dat was meteen al het geval) de auto een keer niet met de app te bedienen zou zijn (en ik heb liever niet dat mijn auto in Oostenrijk zou kunnen achterblijven), de auto door de huurder (na de hele vakantie de fysieke sleutel te hebben gebruikt) netjes schoon van binnen en buiten weer werd afgeleverd, vervolgens werd afgemeld en weer "mijn auto" was, de huurder het hele huurbedrag weer op zijn rekening terug kreeg en in mijn app de huuropbrengst ook ineens op 0,- staat, het bedrag bij de huurder opnieuw is afgeschreven en bij mij weer ineens als opbrengst in de app staat, dan ben ik verbaast als...

...4 dagen na het beëindigen van de verhuur de opbrengst op mijn rekening is gestort. oOo
Een stukje sneller dan de vorige (enige andere) verhuur, waarbij het op 1 dag na 6 maanden duurde.

Wat is de les? Misschien zijn er meer zaken die Lynk&co beter kan outsourcen? De betaling wordt immers nu door een externe partij georganiseerd.
Dus kansen voor:
- Development van de app
- Development van het sharing platform (aansluiten bij een goed doorontwikkeld platform?)
- Backoffice CS
- Boekingssysteem voor serviceafspraken, waaronder voor bandenwissel (zie voorstel colab, gebaseerd op die van Volvo)
- ....

Voorlopig blijf ik deze fijne auto nog rijden. Ik hoop van harte dat er nog meer zaken verbeterd worden. _/-\o_

(y) En huurder bedankt.

• Mikemkm
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-03 08:50
[...]

Met een Samsung Galaxy S20 FE (Android 13) AA Coolwalk via draadloze connectie. geen enkele issues. Werkt juist top.
Als er een enkele keer iets lijkt te zijn, dan blijkt dat ik BT had uitgezet en was vergeten weer aan te zetten.

• Tomtidom71
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 22-03 08:06
Geen idee of het aan de Lynk of aan de laadpaal ligt, maar ik kom sinds gisteren niet meer boven de 92% laden
Nog iemand issues?

laat maar... springt net naar 100% in de app terwijl hij 24 op 92% heeft gestaan

[Voor 25% gewijzigd door Tomtidom71 op 03-03-2023 14:19]

• Jarnodeg
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 13:26
Hi Xecuter,
Is het al opgelost? Misschien heb je anders hier nog wat aan: https://autoonderhouden.nl/airco/airco-auto-stinkt/

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Jansen1404
Vandaag met mn zwager en schoonzusje naar Diemen gereden. Ik ben benieuwd hoeveel Lynk&Co eigenaren kunnen zeggen dat ze hun auto hebben opgehaald met een Lynk&Co taxi.

Veel veilige km toegewenst.!

We hoorden daar dat het plasticje rond de binnenspiegel bescherming is die er af kan. Iemand al gedaan?

• Jansen1404
BPi schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 08:38:
[...]

Maar waarom nu ineens?
Gisteravond (blijkbaar) een hele serie meldingen en vanmorgen vanaf 810u, dan 20 minuten niet en vervolgens weer een paar minuten lang.
Wat gebeurt er?
Wordt mijn telefoon nu trager?
Accu leeggetrokken?
Moeten wij ons zorgen maken?

Ik heb geen idee wat het is. :N
Het zijn request van de app (dus jouw telefoon) naar de server van Lynk&Co.
Geen zorgen.
Ik heb geen ervaring dat de telefoon of app nu trager werkt.
Niks met je accu te maken.
Dit doen veel apps op de achtergrond. Nu kun je inzien dat die het doet. :X

Acties:
  • +1Henk 'm!

• oldostofjas
Ik werd net op mijn wintersportadres gebeld door Lynk&Co met de vraag of ik weer naar zomerbanden wil wisselen. Nou prima, ik heb ze na volgende week niet meer nodig. Meteen een afspraak ingeboekt en ik kan de 20e wisselen. Nu maar hopen dat het dan niet meer gaat sneeuwen 🙂.

• BPi
Jansen1404 schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 17:00:
[...]

Het zijn request van de app (dus jouw telefoon) naar de server van Lynk&Co.
Geen zorgen.
Ik heb geen ervaring dat de telefoon of app nu trager werkt.
Niks met je accu te maken.
Dit doen veel apps op de achtergrond. Nu kun je inzien dat die het doet. :X
Dank je.
Ben er niet zo gerust op als ik in de communicatie allemaal leesbare
(persoonlijke) gegevens zie :N

• BPi
oldostofjas schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 17:41:
Ik werd net op mijn wintersportadres gebeld door Lynk&Co met de vraag of ik weer naar zomerbanden wil wisselen. Nou prima, ik heb ze na volgende week niet meer nodig. Meteen een afspraak ingeboekt en ik kan de 20e wisselen. Nu maar hopen dat het dan niet meer gaat sneeuwen 🙂.
_O-

• BPi
Jansen1404 schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 16:56:
Vandaag met mn zwager en schoonzusje naar Diemen gereden. Ik ben benieuwd hoeveel Lynk&Co eigenaren kunnen zeggen dat ze hun auto hebben opgehaald met een Lynk&Co taxi.

We hoorden daar dat het plasticje rond de binnenspiegel bescherming is die er af kan. Iemand al gedaan?
Mogen ze de auto ook zo weer inleveren?

Ja plasticje kan er af. Ziet er ineens heel anders uit

• oldostofjas
BPi schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 17:49:
[...]

Mogen ze de auto ook zo weer inleveren?

Ja plasticje kan er af. Ziet er ineens heel anders uit
Dat ga ik ook eens bekijken!

• oldostofjas
Ik krijg het zo snel niet voor elkaar, maar ik vond het altijd al een beetje krakkemikkig aanvoelen. Als hij eraf is krijg je denk ik net zo'n cleane spiegel als de Volvo's. Ik ga het eens vragen bij de bandenwissel.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• dizzytal
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
De monteur van Volvo in Zwolle, die ook de 01s rijklaar maakt, zei dat heel veel dealers het niet eens weten dat die plastic beschermdingen er eigenlijk af ‘moeten’ .. vond ik wel grappig om te horen… staat een stuk strakker imho ( bij ons zat ie er ook nog om)

If you didn't win today, you can always win tomorrow

Acties:
  • +2Henk 'm!

• juwlez
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15:21
dizzytal schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 20:24:
De monteur van Volvo in Zwolle, die ook de 01s rijklaar maakt, zei dat heel veel dealers het niet eens weten dat die plastic beschermdingen er eigenlijk af ‘moeten’ .. vond ik wel grappig om te horen… staat een stuk strakker imho ( bij ons zat ie er ook nog om)
Ik heb geen idee wat dit over gaat.. iemand een foto van voor en na?

Acties:
  • +3Henk 'm!

• oldostofjas
juwlez schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 22:43:
[...]

Ik heb geen idee wat dit over gaat.. iemand een foto van voor en na?
Nu op de terugreis. Op de passagiersstoel maar eens even aan het trekken gegaan en het is gelukt. Veel beter zo!

• BPi
oldostofjas schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 08:02:
[...]

Nu op de terugreis. Op de passagiersstoel maar eens even aan het trekken gegaan en het is gelukt. Veel beter zo!
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Het randloze design een stuk mooier dan met dat plastic .
Ik had het randje nog een paar maanden in het handschoenenvak bewaard, omdat ik niet zeker was of het er af mocht/moest :F

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Roger1979
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 25-03 11:39
Lachen van de plasticje rond de spiegel, ik vond het ook al een zwak ding maar nu ga ik hem er ook afhalen.

Ik heb een mooie kabelhouder geprint, mocht iemand interesse hebben kan ik deze wel leveren:

• oldostofjas
Roger1979 schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 19:07:
Lachen van de plasticje rond de spiegel, ik vond het ook al een zwak ding maar nu ga ik hem er ook afhalen.

Ik heb een mooie kabelhouder geprint, mocht iemand interesse hebben kan ik deze wel leveren:[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik ben geïnteresseerd!

• Mozzzzke
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 26-03 16:22
Hebben jullie al eens olie of koelvloeistof bij moeten vullen?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• cyberdj
Mozzzzke schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 21:22:
Nee, alleen ruitenwisservloeistof en benzine 😂

20.000 nu op de teller, 17 maanden oud. Auto is wel 2x bij Volvo geweest (dus weet niet wat ze daar gedaan hebben).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tomtidom71
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 22-03 08:06
Wel 2x melding laag koelvloeistof gehad na een strakke snelle bocht

Acties:
  • 0Henk 'm!

• juwlez

Ik heb een mooie kabelhouder geprint, mocht iemand interesse hebben kan ik deze wel leveren:[Afbeelding]

[Afbeelding]
Vraagje.. ik heb ook een dergelijke aansluiting aan de buitenkant van de woning. Zit het bij jou op een aparte groep?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• juwlez
21K op de teller, alleen ruitenvloeistof bijgevuld. Hoop een andere te krijgen voordat de auto vraagt om olie of koelvloeistof 😜

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Roger1979
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 25-03 11:39
juwlez schreef op zondag 5 maart 2023 @ 11:42:
[...]

Vraagje.. ik heb ook een dergelijke aansluiting aan de buitenkant van de woning. Zit het bij jou op een aparte groep?
Nee niet op een aparte groep maar wel op een groep waar relatief weinig op zit.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• oldostofjas
oldostofjas schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 17:41:
Ik zit nog even naar de bevestigingsmail te kijken. Daar staat de datum niet in. Dat vind ik dan wel weer knullig.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• pretpik

[Afbeelding]
Die kun je ook op in het Polestar topic aanbieden, toevallig weet ik dat ze dezelfde lader gebruiken :) . Volvo waarschijnlijk ook.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• KeesPimelmees
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16:06
Jansen1404 schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 16:56:

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]

Bedankt!! Net ook even aan het pielen gegaan (tip: plastic zit vast aan de bovenhoeken, daar moet je ff rustig naar buiten trekken) en ziet er ineens super strak uit.

Altijd leuk wanneer er weer iets nieuw voelt :P

• Scrummies
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 06-03 13:32
Ik krijg sinds afgelopen zaterdag een foutmelding als ik mijn auto wil delen. Meer mensen met dezelfde problemen?

• Folkert1985
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 22-03 19:13
Hi, even een vraagje omtrent aansprakelijkheid. Mijn contract liep afgelopen week af en de Lynk is nog niet opgehaald. Als er nu iets gebeurt, als in krassen, diefstal dan is dat toch op hun eigen verantwoordelijkheid?

• oldostofjas
Ik zie op de site dat je weer een SEPA machtiging kunt kiezen bij betaalmethoden. Meteen omgezet, eens kijken of dat goed gaat.

• Geer72
  • Laatst online: 27-03 14:51
oldostofjas schreef op maandag 6 maart 2023 @ 12:52:
Ik zie op de site dat je weer een SEPA machtiging kunt kiezen bij betaalmethoden. Meteen omgezet, eens kijken of dat goed gaat.
Volgens mij is het voordeel van een aantal CC's boven SEPA dat als je schade rijdt die dan vergoed wordt door de CC.

• oldostofjas
Geer72 schreef op maandag 6 maart 2023 @ 13:35:
[...]

Volgens mij is het voordeel van een aantal CC's boven SEPA dat als je schade rijdt die dan vergoed wordt door de CC.
Hm, dat is wel even het uitzoeken waard

• Folkert1985
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 22-03 19:13
Geer72 schreef op maandag 6 maart 2023 @ 13:35:
[...]

Zoals de ING platinum bedoel je? Valt de Lynk dan officieel onder autohuur?

• cyberdj
Folkert1985 schreef op maandag 6 maart 2023 @ 15:01:
[...]

Zoals de ING platinum bedoel je? Valt de Lynk dan officieel onder autohuur?
Is al vaker besproken hier, waarschijnlijk valt het niet onder huurauto. De meeste banken draaien het zo dat het in hun voordeel uitpakt. Wilde een automobilisten hulp verzekering bij Interpolis afsluiten (direct vervangend vervoer in bijv buitenland), reactie: “wij zien het als huurauto”, dus geen automobilistenhulp.

Ik weet dat er al eens iemand is geweest die bij ICS/ABN Amro navraag gedaan heeft (aangaande vergoeding eigen risico) die gaven aan dat het geen huurauto is.

Zelf overigens nog altijd de platinum card van ING, als het een keer om eigen risico gaat, ga ik het in ieder geval proberen. Mocht het dan niet vergoed worden, dan zeg ik ook mijn platinumcard op.

Zoek maar eens op eigen risico abn en lees 😀

• Geer72
  • Laatst online: 27-03 14:51
Ik weet dat daar in het verleden heel veel over is gediscussieerd in dit topic. Uitkomst is niet geheel duidelijk.
Ik weet niet of er iemand daadwerkelijk het eigen risico heeft vergoed gekregen.

Maar inderdaad de ING Platinum, en ook de ICS kaarten, zoals de ANWB.

[Voor 0% gewijzigd door Geer72 op 06-03-2023 15:34. Reden: taalfout]

• TvdEnde
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 27-03 15:53
BPi schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 22:31:
Ik heb toch wel een positieve ervaring met lynk die ik wil delen.
Nadat er een afspraak was gemaakt voor de verhuur, er na accepteren van de huurperiode ineens nog een keer exact dezelfde aanvraag kwam (zonder dat de huurder iets gedaan had), de geldige groene kaart daags voor de huur binnen was, het starten van de huur na maken de foto's was gelukt, de wintersportvakantie werd gered doordat we vooraf al goede afspraken hadden gemaakt om de fysieke sleutel mee te geven voor het geval dat (en dat was meteen al het geval) de auto een keer niet met de app te bedienen zou zijn (en ik heb liever niet dat mijn auto in Oostenrijk zou kunnen achterblijven), de auto door de huurder (na de hele vakantie de fysieke sleutel te hebben gebruikt) netjes schoon van binnen en buiten weer werd afgeleverd, vervolgens werd afgemeld en weer "mijn auto" was, de huurder het hele huurbedrag weer op zijn rekening terug kreeg en in mijn app de huuropbrengst ook ineens op 0,- staat, het bedrag bij de huurder opnieuw is afgeschreven en bij mij weer ineens als opbrengst in de app staat, dan ben ik verbaast als...

...4 dagen na het beëindigen van de verhuur de opbrengst op mijn rekening is gestort. oOo
Een stukje sneller dan de vorige (enige andere) verhuur, waarbij het op 1 dag na 6 maanden duurde.

Wat is de les? Misschien zijn er meer zaken die Lynk&co beter kan outsourcen? De betaling wordt immers nu door een externe partij georganiseerd.
Dus kansen voor:
- Development van de app
- Development van het sharing platform (aansluiten bij een goed doorontwikkeld platform?)
- Backoffice CS
- Boekingssysteem voor serviceafspraken, waaronder voor bandenwissel (zie voorstel colab, gebaseerd op die van Volvo)
- ....

Voorlopig blijf ik deze fijne auto nog rijden. Ik hoop van harte dat er nog meer zaken verbeterd worden. _/-\o_

(y) En huurder bedankt.
Dus, als de huurperiode via de app is gestart en ook weer wordt afgerond is het geen probleem om de sleutel mee te geven tijdens de verhuurperiode? Je loopt wellicht alleen het risico dat de de huurder de huurperiode (eerder)afsluit en buiten de huurperiode om (nadat hij hem heeft afgesloten, waar je niet bij was) met je auto ervan door gaat, of op jouw km rijdt aangezien hij de sleutel heeft.... of zie ik beren op de weg die er niet zijn?

• BPi
TvdEnde schreef op maandag 6 maart 2023 @ 15:45:
[...]

Dus, als de huurperiode via de app is gestart en ook weer wordt afgerond is het geen probleem om de sleutel mee te geven tijdens de verhuurperiode? Je loopt wellicht alleen het risico dat de de huurder de huurperiode (eerder)afsluit en buiten de huurperiode om (nadat hij hem heeft afgesloten, waar je niet bij was) met je auto ervan door gaat, of op jouw km rijdt aangezien hij de sleutel heeft.... of zie ik beren op de weg die er niet zijn?
In theorie kan dat, maar de auto van de huurder stond op mijn oprit (een Lynk&co 01, wie kent hem niet) en de sleutel lag binnen. Niet perse als onderpand maar uit praktische overweging (stond voor garage).
Ja, je hebt (ook dan) de kans dat iemand je een loer draait. Ik kon geen gegevens van de auto zien tijdens de verhuur. Niet waar hij was, niets bedienen... dan ben ik dus ook niet de bestuurder.

Lynk geeft aan dat het niet mag. Maar wat naar mijn idee ook niet mag is dat mocht de auto door een niet werkende app niet meegenomen kan worden (na correct via de app starten van de huur) ze stellen dat hen niets te verwijten valt: de huurfunctie is bèta. Zou de huurder dan ook een boete krijgen omdat deze telaat afziet van de huur? De verhuurder krijgt vast ook geen financiële compensatie...
Hoe het met de kilometers zit? Ik zie nergens, ook de huurder overigens niet, bij welke kilometerstand de huur is gestart en beëindigd, en/of het gereden aantal kilometers. Op zich logisch dat de huurder het niet ziet, hij betaald ook niet extra voor kilometers, maar ook ik heb geen idee hoeveel kilometers hij heeft gereden 8)7

[Voor 0% gewijzigd door BPi op 06-03-2023 17:50. Reden: Typo]

• firejelle
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16:48
Vanmorgen een ongeval met een Lynk en Co gezien in Almere. Foto's zien er pittig uit. Iemand van hier?!

https://www.hardnieuws.nl...tenlaan-almere-39426.html

• MvdV
firejelle schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 10:30:
Vanmorgen een ongeval met een Lynk en Co gezien in Almere. Foto's zien er pittig uit. Iemand van hier?!

https://www.hardnieuws.nl...tenlaan-almere-39426.html
Flinke klapper, hopen dat hij er goed vanaf komt. Ik denk niet iemand van hier, want het is een (grijze import) HEV zo te zien. Die zie je niet zo vaak (er staat een handje vol te koop in NL).

[Voor 3% gewijzigd door MvdV op 07-03-2023 10:52]

• GustavSan
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:17
Hoe haalbaar denken jullie dat het is om er zsm een (private lease) te bestellen en er dan komende zomer mee met vakantie (Zweden/Noorwegen) te kunnen?

Is dit uberhaupt mogelijk zonder grote risico's? Kan je gewoon een ANWB Europadekking op de Link nemen of loopt dit netjes via Link & Co?

• KeesPimelmees
GustavSan schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 11:12:
Hoe haalbaar denken jullie dat het is om er zsm een (private lease) te bestellen en er dan komende zomer mee met vakantie (Zweden/Noorwegen) te kunnen?

Is dit uberhaupt mogelijk zonder grote risico's? Kan je gewoon een ANWB Europadekking op de Link nemen of loopt dit netjes via Link & Co?
Blauwe zonder trekhaak bestellen en dan denk ik dat het zeker haalbaar is. Verzekering is EU dekking vanuit Lynk - Allianz.

• GustavSan
KeesPimelmees schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 11:15:
[...]

Blauwe zonder trekhaak bestellen en dan denk ik dat het zeker haalbaar is. Verzekering is EU dekking vanuit Lynk - Allianz.
Ah ok. Goed om te weten. Trekhaak geef ik niet om, maar zwart had wel onze voorkeur. Is de originele blauwe zo populair of simpelweg veel meer uitgeleverd in het begin en dus meer in de poule?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• KeesPimelmees
GustavSan schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 11:21:
[...]

Ah ok. Goed om te weten. Trekhaak geef ik niet om, maar zwart had wel onze voorkeur. Is de originele blauwe zo populair of simpelweg veel meer uitgeleverd in het begin en dus meer in de poule?
Ik zie overigens dat Zwart ook een korte levertijd heeft zonder trekhaak. Zou dus gewoon ASAP een zwarte bestellen, 2-3 maanden geven ze aan ;)

• GustavSan
Ha mooi. Ga even snel schakelen dan maar :).

Een ander vraagstuk. Onze huidige ICE loopt op z'n eind. Ik was eigenlijk aan het sparen voor een elektrische auto, beetje het segment EV6 of Q4/Q8.....ik was er nog niet maar wel aardig onderweg. De Link & Co zou dan het gat moeten opvullen.

Als ik een laadpaal voor de deur laat plaatsen, moet/kan ik dan met het oog op een komende eigen EV beter meteen voor een bepaald soort paal gaan (qua capaciteit etc)? Of dwingt Link & Co een eigen paal af?

• Oizo1981
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 17:36
GustavSan schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 11:12:

Ik weet niet of je ANWB verzekering of wegenwacht bedoeld. Pechhulp is geregeld via L&C. ANWB is dus overbodig. wegenwacht ziet L&C bovendien als huurauto en die valt in het buitenland niet onder de dekking van ANWB wegenwacht.

• BPi
GustavSan schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 11:31:
Anders gewoon even buiten openingstijden bij Gefco in Oosterhout langs ;)
Daar zag ik afgelopen weekend tientallen wagens staan voor verdere distributie.

• Route-de-Soleil
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 08:37
Oizo1981 schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 11:34:
[...]

Ik weet niet of je ANWB verzekering of wegenwacht bedoeld. Pechhulp is geregeld via L&C. ANWB is dus overbodig. wegenwacht ziet L&C bovendien als huurauto en die valt in het buitenland niet onder de dekking van ANWB wegenwacht.
Lees goed de kleine letters, pechhulp kan nadelig uitpakken, je hebt geen recht op een vervangende auto, je kan er een krijgen mits die beschikbaar is, uit eigen ervaring kan ik vertellen, dat ik hemel en aarde heb moeten bewegen, en meer dan 12 uur heb moeten wachten:
Als Lynk & Co Assistance niet in staat is een voertuig van dezelfde grootte als jouw voertuig aan te bieden of als vanwege lokale omstandigheden geen huurauto kan worden aangeboden, kan Lynk & Co Assistance niet aansprakelijk worden gesteld.
Of je krijgt vliegtickets van max € 600,- PP in de zomervakantie gaat dit niet lukken voor deze prijs.....
Ik wil jullie niet ontmoedigen maar wel jullie duidelijk maken dat de service die jullie nu krijgen van Lynk, in de vakantie net zo beroerd is. Die noodknop voor Lynk......60 minuten afgelopen zomer moeten wachten in een auto zonder airco in de brandende zon, verplaatsen was niet mogelijk. Helemaal niet op de hoogte gehouden wat ze van plan waren, vervolgens na twee uur weer een keer gebeld en wederom 60 minuten in de wacht gestaan. Druk? ik denk het maar hou je klanten wel op de hoogte !!! (mail/SMS klein berichtje)

Zit trouwens al weken te wachten op een afspraak met de Volvo dealer omdat als ik uitparkeer mijn camera op het grote scherm bevriest, en niets meer werkt, geen radio/Airco of andere info mogelijk, maar volgens Lynk even een kwartiertje uitzetten, dat helpt inderdaad, maar is het nu de bedoeling dat ik elke dag een kwartier eerder naar mijn werk moet? en dat al twee maanden? Ik denk dat het een ontmoeidingsbeleid is, je moet minimaal drie keer bellen voordat er iets aan gedaan wordt. ;w
Hij rijdt dan wel weer heerlijk, anders had ik hem al lang ingeleverd.

• BPi
MvdV schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 10:52:
[...]

Flinke klapper, hopen dat hij er goed vanaf komt. Ik denk niet iemand van hier, want het is een (grijze import) HEV zo te zien. Die zie je niet zo vaak (er staat een handje vol te koop in NL).
Flinke klapper. Alle gordijnen dicht... op de neus na lijkt behoorlijk recht. Er zal vast wel wat vervormd zijn. Hij heeft niet voor niets 5-sterren ncap.
Kan natuurlijk ook zijn dat het een gekochte plugin is, voorzien van winterbanden op een kleinere velg. Zijn hier ook al voorbijgekomen. Ik weet ook niet of je eenvoudig het verschil kan zien.

• dizzytal
  • Niet online

Een ander vraagstuk. Onze huidige ICE loopt op z'n eind. Ik was eigenlijk aan het sparen voor een elektrische auto, beetje het segment EV6 of Q4/Q8.....ik was er nog niet maar wel aardig onderweg. De Link & Co zou dan het gat moeten opvullen.

Als ik een laadpaal voor de deur laat plaatsen, moet/kan ik dan met het oog op een komende eigen EV beter meteen voor een bepaald soort paal gaan (qua capaciteit etc)? Of dwingt Link & Co een eigen paal af?
Nee, gewoon een 11kW (of 22kW, wellicht met oog op de toekomst) paal neerzetten. De vraag is even of je dat direct wilt/moet doen. Zoals je kan lezen in het topic laad de LC01 maar via 1-fase, je kan dus wel iets tijd winnen met een laadpaal t.o.v. de Granny, maar het verschil valt mee.

Als je het ding 's avonds bijv aan de Granny doet is 'ie de volgende dag (7-8u later) weer gewoon vol. Dus als je zeg; van 08-17u werkt dan zal je relatief weinig voordeel hebben. Alleen bij meerdere ritten op een dag waarbij je tussendoor thuis kan laden scheelt 't je marginaal.

• GustavSan
dizzytal schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 13:38:
[...]

Nee, gewoon een 11kW (of 22kW, wellicht met oog op de toekomst) paal neerzetten. De vraag is even of je dat direct wilt/moet doen. Zoals je kan lezen in het topic laad de LC01 maar via 1-fase, je kan dus wel iets tijd winnen met een laadpaal t.o.v. de Granny, maar het verschil valt mee.

Als je het ding 's avonds bijv aan de Granny doet is 'ie de volgende dag (7-8u later) weer gewoon vol. Dus als je zeg; van 08-17u werkt dan zal je relatief weinig voordeel hebben. Alleen bij meerdere ritten op een dag waarbij je tussendoor thuis kan laden scheelt 't je marginaal.
Hmm. Dat zou een dealbreaker kunnen zijn....stel ik heb 11 of 22kW, hoe snel zou de auto dan opgeladen zijn? We rijden namelijk vaak kleine stukjes en doordeweeks 3x pw een stuk van 80km heen en terug, waarbij de auto dan overdag aan de lader kan hangen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17:17
Het klinkt allemaal heel ingewikkeld, maar onder de streep bieden heel veel palen hetzelfde eindproduct.

Veel benzinerijders denken dat het allemaal zo snel mogelijk moet, maar in de realiteit kom je met een gewone stopcontact granny charger echt al heel ver (ik heb zelf een 28kwh Ioniq EV en de eerste weken alles via stopcontact geladen). Nu is een Lynk&co een hybrid dus zelfs als je 'm een keer maar 80% vol kan laden omdat je een uurtje laadtijd tekort kwam is dat nog geen drama.

Hoe dan ook: vergeet die 22kw laders voor thuis. Wil je dat volledig gebruiken, dan is een standaard meterkast met 3x 25A aansluiting al onvoldoende en ga je fors meer vastrecht betalen om daadwerkelijk die capaciteit in je accu te pompen. Waarschijnlijk slaap je ook wel eens en heb je dan tijd zat om accu's te laden.

Echt, 11kw is ruim voldoende. En toevallig biedt iedere fatsoenlijke wallbox ook dat vermogen :)
Ter referentie: mijn Ioniq grannycharger doet maar 2kw en daar kon ik gewoon 10u mee van huis zijn en de volgende dag weer 150km afleggen.

Ik zou wel altijd een 3-fase lader plaatsen, ook al heb je misschien nu nog geen 3-fase aansluiting. Het prijsverschil is minimaal, en je bent wel klaar voor de toekomst. Zorg dat bedrading ook op 3-fase is voorbereid.
Je kan verder letten op laders die hun vermogen afstemmen op de opbrengst van eventuele zonnepanelen. Maar eigenlijk is dat het ook wel.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MvdV
BPi schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 13:35:
[...]

Flinke klapper. Alle gordijnen dicht... op de neus na lijkt behoorlijk recht. Er zal vast wel wat vervormd zijn. Hij heeft niet voor niets 5-sterren ncap.
Kan natuurlijk ook zijn dat het een gekochte plugin is, voorzien van winterbanden op een kleinere velg. Zijn hier ook al voorbijgekomen. Ik weet ook niet of je eenvoudig het verschil kan zien.
Geen getinte ramen achter.

• dizzytal
  • Niet online
GustavSan schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 14:11:
[...]

Hmm. Dat zou een dealbreaker kunnen zijn....stel ik heb 11 of 22kW, hoe snel zou de auto dan opgeladen zijn? We rijden namelijk vaak kleine stukjes en doordeweeks 3x pw een stuk van 80km heen en terug, waarbij de auto dan overdag aan de lader kan hangen.
Bij je LC01 zou het maximale laadvermogen bij 11kW, 3600W zijn, de granny charger doet 2300W. Dus het verschil is beperkt.

Als je 'toevallig', maar dat neem ik niet direct aan, een hoofdaansluiting hebt van 35A (i.p.v. de ' standaard' 25A) zou je kunnen profiteren van een 22kW paal, maar je betaald dan .. als snel 800 euro vastrecht meer voor die aansluiting, die zul je dus vermoedelijk niet hebben. Is dat wel het geval kan je de 7.2kW laden.

Met een EV wordt het een wat ander verhaal natuurlijk. (Je laad dan sowieso waarschijnlijk minder vaak) Ook al heb je nu een 3x 25A hoofdaansluiting zou je wel kunnen kijken naar een paal die (ook) geschikt is voor 22kW. Zo'n paal is niet iets wat ik in ieder geval snel zou vervangen, mocht de 'prijs' van een 35A hoofdaansluiting dan aantrekkelijker worden ben je daar op voorbereid.

Wat een van mijn 'grootste problemen' is dus inderdaad het tussentijds opladen. We halen op dit moment ongeveer 60km volledig elektrisch bereik, pure mode & B drive.Vanmiddag een rit van ongeveer 40km gemaakt, en zo dadelijk net na het avondeten staat er weer zo'n ritje op de planning als de LC01 straks weer voor de deur staat krijg ik er net niet genoeg prik in om dat ook weer volledig te rijden. Dat vind ik jammer, want we wekken energie voldoende op.

Tuurlijk het is een PHEV en het bereik is al super t.o.v. andere PHEV en je kan gewoon lekker op benzine door rijden, maar het is jammer dat ding 1-fase laad...

Bij normaal gebruik; 's ochtends naar kantoor, 's avond terug en geen avond afspraken is er niets aan de hand, maar wil/moet ik 's avond weg.. tja dan rijd ik benzine en dat rijd gewoon echt een stuk minder in deze bak.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• oldostofjas
dizzytal schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 15:45:
[...]

Bij je LC01 zou het maximale laadvermogen bij 11kW, 3600W zijn, de granny charger doet 2300W. Dus het verschil is beperkt.

Als je 'toevallig', maar dat neem ik niet direct aan, een hoofdaansluiting hebt van 35A (i.p.v. de ' standaard' 25A) zou je kunnen profiteren van een 22kW paal, maar je betaald dan .. als snel 800 euro vastrecht meer voor die aansluiting, die zul je dus vermoedelijk niet hebben. Is dat wel het geval kan je de 7.2kW laden.

Met een EV wordt het een wat ander verhaal natuurlijk. (Je laad dan sowieso waarschijnlijk minder vaak) Ook al heb je nu een 3x 25A hoofdaansluiting zou je wel kunnen kijken naar een paal die (ook) geschikt is voor 22kW. Zo'n paal is niet iets wat ik in ieder geval snel zou vervangen, mocht de 'prijs' van een 35A hoofdaansluiting dan aantrekkelijker worden ben je daar op voorbereid.

Wat een van mijn 'grootste problemen' is dus inderdaad het tussentijds opladen. We halen op dit moment ongeveer 60km volledig elektrisch bereik, pure mode & B drive.Vanmiddag een rit van ongeveer 40km gemaakt, en zo dadelijk net na het avondeten staat er weer zo'n ritje op de planning als de LC01 straks weer voor de deur staat krijg ik er net niet genoeg prik in om dat ook weer volledig te rijden. Dat vind ik jammer, want we wekken energie voldoende op.

Tuurlijk het is een PHEV en het bereik is al super t.o.v. andere PHEV en je kan gewoon lekker op benzine door rijden, maar het is jammer dat ding 1-fase laad...

Bij normaal gebruik; 's ochtends naar kantoor, 's avond terug en geen avond afspraken is er niets aan de hand, maar wil/moet ik 's avond weg.. tja dan rijd ik benzine en dat rijd gewoon echt een stuk minder in deze bak.
Dat je liever elektrisch rijdt snap ik, dat doe ik ook. Is gewoon goedkoper en elektrisch rijden is wel een aparte beleving. Maar om nou te zeggen dat het op benzine een stuk minder rijdt... Ik vind het stiekem wel lekker om af en toe eens op benzine te rijden. Veel meer PK's en dat lekkere motorgeluid erbij.

En nog een puntje: volgens mij is het een misverstand dat de B-stand zuiniger is. Het verschil met D is gewoon dat de auto meer afremt bij het loslaten van het gaspedaal. Dat is vooral voor bergaf bedoeld (remmen op de "motor"), maar ik vind het ook gewoon fijn om het rempedaal minder nodig te hebben, dus ik rijd meestal in B. Als je in D rijdt zul je de rem vaker moeten gebruiken, maar het effect is hetzelfde: de accu wordt dan opgeladen.

• FrankBreukelman
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 17:09
Ik krijg binnenkort - als het goed is - mijn 01 bezorgd. Nu wil ik deze het liefst met de granny lader opladen, maar ik heb geen 'gewoon' geaard stopcontact. Wel een perilex-stopcontact dat ik nu niet gebruik. Ik vroeg me af: is er zoiets als een adapter om de gewone stekker van de granny lader op een perilex-stopcontact aan te sluiten?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dizzytal
  • Niet online
oldostofjas schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 15:55:
[...]

Dat je liever elektrisch rijdt snap ik, dat doe ik ook. Is gewoon goedkoper en elektrisch rijden is wel een aparte beleving. Maar om nou te zeggen dat het op benzine een stuk minder rijdt... Ik vind het stiekem wel lekker om af en toe eens op benzine te rijden. Veel meer PK's en dat lekkere motorgeluid erbij.

En nog een puntje: volgens mij is het een misverstand dat de B-stand zuiniger is. Het verschil met D is gewoon dat de auto meer afremt bij het loslaten van het gaspedaal. Dat is vooral voor bergaf bedoeld (remmen op de "motor"), maar ik vind het ook gewoon fijn om het rempedaal minder nodig te hebben, dus ik rijd meestal in B. Als je in D rijdt zul je de rem vaker moeten gebruiken, maar het effect is hetzelfde: de accu wordt dan opgeladen.
Haha, ik vind dat 'zoemen' eigenlijk een veel cooler geluid dat het motorgeluid, ieder zo z'n ding.

Ik weet ook niet of D of B zuiniger is, maar inderdaad persoonlijk vind ik de B stand fijner rijden, wat relaxter omdat je inderdaad zelf minder remt maar de auto dit doet.

• GustavSan
Komende dagen maar eens heel goed rekenen. Ik heb nu al globaal uitgerekend hoe een Lync & Co zich qua kosten verhoudt tot een XC40 via Volvo Care.

De Lync & Co mag 15.000 km per jaar en wij zitten wrs eerder richting 25.000/30.000 incl. vakanties enzo.

Wij hebben flinke PV overproductie dus zou het natuurlijk heel prettig zijn als we full EV kunnen gaan. Bij de Lync & Co zit het probleem in de werkritten van mijn vrouw. Die moet 3 dagen per week 160km per dag (minimaal) rijden. 's Nachts kunnen we de auto dan wel opladen, dus de eerste ~75km zijn gedekt. Op werk is het misschien wel, misschien niet mogelijk om te laden, maar hoe dan ook met kosten voor de kW.

Ik ben bang dat we bij de Lync & Co veel kilometers op benzine zullen maken. Het eigen gebruik op de overige dagen is namelijk ook forst en veel tijd om tussentijds op te laden is er niet.

Moet maar even heel goed gaan rekenen. Zo'n XC40 is bij een 'opzegbaar' contract flink aan de prijs met ruim €850 pm. Ik heb de indruk dat we bij de Lync & Co op zo'n €700 p/m uitkomen, maar dat is excl. de extra brandstofkosten.....

Leuke vraagstukken zijn dit altijd :)

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:22

Señor Sjon

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Magnificent bastard

Salderen blijft niet, waardoor de XC40 ook weer duurder wordt. Vergeet niet dat met hoge kW prijzen het verschil ook niet zo heel groot meer is.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• MvdV
GustavSan schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 16:50:
Moet maar even heel goed gaan rekenen. Zo'n XC40 is bij een 'opzegbaar' contract flink aan de prijs met ruim €850 pm. Ik heb de indruk dat we bij de Lync & Co op zo'n €700 p/m uitkomen, maar dat is excl. de extra brandstofkosten.....

Leuke vraagstukken zijn dit altijd :)
Als ik via care-by-volvo een XC40 recharge zonder opties aanvink kom je op 770 voor 48 maanden vast of 970 voor 'flexibel', beide met 10K km per jaar, waar mis ik iets?

Dan heb je ook nog eens een super karig model XC40 zonder opties zoals een warmtepomp (een must op een EV) en alle gemakkelijke opties die de 01 wel heeft (ACC, rear cross traffic alert, elektrische achterklep, elektrisch verstelbare stoelen met geheugen, keyless entry).

• GustavSan
MvdV schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 17:08:
[...]

Als ik via care-by-volvo een XC40 recharge zonder opties aanvink kom je op 770 voor 48 maanden vast of 970 voor 'flexibel', beide met 10K km per jaar, waar mis ik iets?

Dan heb je ook nog eens een super karig model XC40 zonder opties zoals een warmtepomp (een must op een EV) en alle gemakkelijke opties die de 01 wel heeft (ACC, rear cross traffic alert, elektrische achterklep, elektrisch verstelbare stoelen met geheugen, keyless entry).
Ja. Punt heb je. Niet goed gekeken. Met 3 maanden opzeg enzo idd flink duurder...

• BPi
MvdV schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 14:45:
[...]

Geen getinte ramen achter.
verrek, ja...

• Videopilot
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 27-03 21:52
FrankBreukelman schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 16:07:
Ik krijg binnenkort - als het goed is - mijn 01 bezorgd. Nu wil ik deze het liefst met de granny lader opladen, maar ik heb geen 'gewoon' geaard stopcontact. Wel een perilex-stopcontact dat ik nu niet gebruik. Ik vroeg me af: is er zoiets als een adapter om de gewone stekker van de granny lader op een perilex-stopcontact aan te sluiten?
Deze ertussen, of eentje zelf maken.

https://www.goappoldro.nl...-verloopstekker-16a-230v/

• GustavSan
Nog even voor mijn helderheid. Er vindt geen BKR registratie plaats bij het abonnementsmodel?

Dit ivm stukje eventuele restfinanciering voor een EV op een later moment.

• sjorsbeans
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 14:04
GustavSan schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 08:06:
Nog even voor mijn helderheid. Er vindt geen BKR registratie plaats bij het abonnementsmodel?

Dit ivm stukje eventuele restfinanciering voor een EV op een later moment.
abonnementen blijkbaar niet, maar even goed naar de voorwaarden kijken.Het heeft volgens mij te maken met opzegtermijn, is dat maandelijks? Zodra je gaat private leasen wel.

• GustavSan
sjorsbeans schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 08:46:
[...]

abonnementen blijkbaar niet, maar even goed naar de voorwaarden kijken.Het heeft volgens mij te maken met opzegtermijn, is dat maandelijks? Zodra je gaat private leasen wel.
Idd maandelijks opzegbaar. Mooi om te weten dan :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BPi
GustavSan schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 08:47:
[...]

Idd maandelijks opzegbaar. Mooi om te weten dan :)
yep,

Volgens mij wordt er wel (steekproefsgewijs?) gekeken naar je kredietwaardigheid, dus wat er al bij BKR geregistreerd staat.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• sjorsbeans
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 14:04
BPi schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 08:52:
[...]

yep,

Volgens mij wordt er wel (steekproefsgewijs?) gekeken naar je kredietwaardigheid, dus wat er al bij BKR geregistreerd staat.
je kunt voor dacht ik 1x per jaar gratis je BKR opvragen, of voor 12-15 euro een officieel gewatermerkt document opvragen. Recent gedaan voor hypotheek.

Je moet simpel de regel toepassen, ga ik een lange betalingsverplichting ( schulden) aan of niet.

Dus als je een abonnement hebt 24 maanden a 50 euro, heb je een BKR van 1200 euro.

Auto abonnement van 48 maanden, 500 euro = 24k BKR.

Maandelijks opzegbaar is daardoor geen BKR. Maar wel bv santander bij de mediamarkt al is het voor 2 tientjes per maand. Er zit natuurlijk wel een drempelbedrag aan van 250e uit m'n hoofd.

• Robertobananas
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 14:30
Afgelopen weekend stond ik in een krappe parkeergarage. Met het inparkeren had in misschien net 1 cm bij mijn buitenspiegels over.

Ik was toen eigenlijk opzoek naar een knop om de spiegels handmatig in te klappen om langs een paal te komen. Iemand die weet of dit mogelijk is terwijl de auto nog bestuurbaar is?

• GustavSan
BPi schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 08:52:
[...]

yep,

sjorsbeans schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 08:59:
[...]

je kunt voor dacht ik 1x per jaar gratis je BKR opvragen, of voor 12-15 euro een officieel gewatermerkt document opvragen. Recent gedaan voor hypotheek.

Je moet simpel de regel toepassen, ga ik een lange betalingsverplichting ( schulden) aan of niet.

Dus als je een abonnement hebt 24 maanden a 50 euro, heb je een BKR van 1200 euro.

Auto abonnement van 48 maanden, 500 euro = 24k BKR.

Maandelijks opzegbaar is daardoor geen BKR. Maar wel bv santander bij de mediamarkt al is het voor 2 tientjes per maand. Er zit natuurlijk wel een drempelbedrag aan van 250e uit m'n hoofd.
Behalve hypotheek hebben we niks open staan daar. Het gaat er ons puur om dat als we op enig moment een knoop willen doorhakken mbt een EV, we snel willen schakelen en dan is een PL soms net even handig. Maar voor nu lijkt het me geen issue, zeker niet voor het aanvragen van een abo bij Lync & Co. Dank voor de input.

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Robertobananas schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 09:59:
Afgelopen weekend stond ik in een krappe parkeergarage. Met het inparkeren had in misschien net 1 cm bij mijn buitenspiegels over.

Ik was toen eigenlijk opzoek naar een knop om de spiegels handmatig in te klappen om langs een paal te komen. Iemand die weet of dit mogelijk is terwijl de auto nog bestuurbaar is?
Allebei de spiegelknoppen (voor links-rechts-selectie) tegelijk indrukken, als ik me niet vergis. Maar weet niet zeker of dat ook werkt als je nog in beweging bent.

Nomen nescio

• Tijs2001
Het betreft een benzine uitvoering, zie ook de kleinere wielen met meer blauw erin.

• Tijs2001
Bra-Jo schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 10:25:
[...]

Allebei de spiegelknoppen (voor links-rechts-selectie) tegelijk indrukken, als ik me niet vergis. Maar weet niet zeker of dat ook werkt als je nog in beweging bent.
:Y

• BPi
GustavSan schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 10:13:
[...]

[...]

Behalve hypotheek hebben we niks open staan daar. Het gaat er ons puur om dat als we op enig moment een knoop willen doorhakken mbt een EV, we snel willen schakelen en dan is een PL soms net even handig. Maar voor nu lijkt het me geen issue, zeker niet voor het aanvragen van een abo bij Lync & Co. Dank voor de input.
Herkenbaar al die afwegingen... zo lopen er hier wel meer rond (of lezen mee)

• BPi
Tijs2001 schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 10:37:
[...]

Het betreft een benzine uitvoering, zie ook de kleinere wielen met meer blauw erin.
Er zijn ook rijders (kopers) die winterbanden op dergelijke velgen hebben.

• Oizo1981
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 17:36
BPi schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 12:35:
[...]

Er zijn ook rijders (kopers) die winterbanden op dergelijke velgen hebben.
Maar deze heeft achter ook geen getinte ramen en dat is alleen zo op de HEV.
Pagina: 1 ... 106 ... 109 Laatste

Let op:
Voor updates rondom leverdatums, bestellingen, etc. is er een apart topic: Het grote Lynk & Co 01 bestellingen topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee