• BPi
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13:39
Oizo1981 schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 13:05:
[...]

Maar deze heeft achter ook geen getinte ramen en dat is alleen zo op de HEV.
Yep, Die was al genoemd.

• oldostofjas
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 14:56
Robertobananas schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 09:59:
Afgelopen weekend stond ik in een krappe parkeergarage. Met het inparkeren had in misschien net 1 cm bij mijn buitenspiegels over.

Ik was toen eigenlijk opzoek naar een knop om de spiegels handmatig in te klappen om langs een paal te komen. Iemand die weet of dit mogelijk is terwijl de auto nog bestuurbaar is?
Knopjes links en rechts tegelijk indrukken

Oeps, al genoemd :)

• cyberdj
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08:46
BPi schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 12:35:
[...]

Er zijn ook rijders (kopers) die winterbanden op dergelijke velgen hebben.
Ook members 😉

[Voor 48% gewijzigd door cyberdj op 08-03-2023 22:09]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BPi

• MvdV
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 12:43
Ik snap ook oprecht niet waarom L&C geen AllSeason banden standaard monteert. Volvo doet dit allang, en het zou een hoop gedoe met winterbanden wissels schelen.

Alleen de die-hard wintersporters willen misschien volledige winterbanden, maar voor 99% van de winterse omstandigheden zijn All Seasons met een 3PMSF codering prima.

• Mikemkm
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-03 08:50
MvdV schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 10:01:
[...]

Ik snap ook oprecht niet waarom L&C geen AllSeason banden standaard monteert. Volvo doet dit allang, en het zou een hoop gedoe met winterbanden wissels schelen.

Alleen de die-hard wintersporters willen misschien volledige winterbanden, maar voor 99% van de winterse omstandigheden zijn All Seasons met een 3PMSF codering prima.
Kosten?
Prestaties?
Het profiel van all season-banden houdt het midden tussen dat van zomer- en winterbanden. De rubbersamenstelling is minder soepel dan die van een winterband. All season-banden bieden dus gemiddelde prestaties en kunnen zowel bij sneeuw als warmte slechts redelijk uit de voeten.

Over het geheel zal het Lynk meer kosten om AllSeason te plaatsen op auto's

Winterbanden worden door de klant zelf betaald.

[Voor 22% gewijzigd door Mikemkm op 09-03-2023 11:14]

• MvdV
Mikemkm schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 11:11:
[...]

Kosten?
Prestaties?
Het profiel van all season-banden houdt het midden tussen dat van zomer- en winterbanden. De rubbersamenstelling is minder soepel dan die van een winterband. All season-banden bieden dus gemiddelde prestaties en kunnen zowel bij sneeuw als warmte slechts redelijk uit de voeten.

Over het geheel zal het Lynk meer kosten om AllSeason te plaatsen op auto's

Winterbanden worden door de klant zelf betaald.
Nou, de Conti EcoContact 6 die ik had was bij 15K KM al aardig kaal. Heb nu Michelin CrossClimate 2 SUV eronder en die doen het qua slijtage beter.

Prestaties zijn niet echt een argument op een SUV van krap 2 ton met Eco banden. De CrossClimate doet het gevoelsmatig beter als de EcoContact.

Het enige wat ik me in kan denken is een kosten plaatje of dat de auto een bepaalde CO2 uitstoot haalt op de EcoContacts waardoor hij af fabriek hierop geleverd moet worden (type goedkeuring ofzo).

Verder zie ik totaal geen voordelen in die Eco banden. Een setje sportieve SUV banden doet hem meer recht in de zomer.

• MvdV
https://www.carscoops.com...orty-and-electrified-suv/

Voor de liefhebber, kom maar door met die 08! Als het bereik de 70 KM elektrisch overtreft ruil ik mijn 01 er wel op in 🤗

• gdvm
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 16:34
Betalen eigenlijk de mensen die voor 500 euro/mnd zijn ingestapt nu nog steeds 500? Of is dat ook opgehoogd naar 550?

• juwlez
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15:21
gdvm schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 11:55:
Betalen eigenlijk de mensen die voor 500 euro/mnd zijn ingestapt nu nog steeds 500? Of is dat ook opgehoogd naar 550?
Zijn ook verhoogd naar 550 per 9/22’

• GustavSan
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:17
Stel ik ga voor de zakelijke versie van het abonnement, met hoeveel € aan bijtelling moet ik dan rekening houden (obv 22%)? Is dat een vast bedrag in het geval van de 01 of hangt het met bepaalde zaken samen?

Verder nog wat betreft optionele extra's. Die lijken er niet echt te zijn in het bestelproces. Zaken als beschermende matten (achter en/of in de kofferbak) zijn niet via Lync & Co verkrijgbaar? Dat moet ik zelf kopen?

[Voor 35% gewijzigd door GustavSan op 09-03-2023 13:23]

• dizzytal
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
GustavSan schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 12:45:
Stel ik ga voor de zakelijke versie van het abonnement, met hoeveel € aan bijtelling moet ik dan rekening houden (obv 22%)? Is dat een vast bedrag in het geval van de 01 of hangt het met bepaalde zaken samen?

Verder nog wat betreft optionele extra's. Die lijken er niet echt te zijn in het bestelproces. Zaken als beschermende matten (achter en/of in de kofferbak) zijn niet via Lync & Co verkrijgbaar? Dat moet ik zelf kopen?
Misschien hier even kijken?

In de kofferbak ligt standaard een rubber beschermmat, ideaal ding. Achter, voor de passagier, heb je gewoon de standaard matten.. maar aan de andere kant.. Als je niet koopt.. hoeveel maakt het dan uit ;-)

If you didn't win today, you can always win tomorrow

• Vinny_B_adv
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 23-03 14:52
ik heb de laatste tijd problemen met de locatie van de auto in de app:
ofwel hij geeft een oude locatie aan, ofwel hij geeft "locatie niet beschikbaar". Hierdoor kan ik de auto ook niet delen.
In het geval van "locatie niet beschikbaar" geeft het Delen-menu aan: "je kan de auto alleen delen in het land waar hij geregistreerd staat".

Zijn er meer mensen met dit probleem? (of liever een oplossing?).

• jannesbeterams
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 27-03 21:38
Mij werd verteld dat er weer een prijsverhoging aan gaat komen. Naar 650 dit keer. Dat werd me echter verteld door iemand die geen Lynk & Co heeft en al een jaar stapvoets toch wel wat jaloers langs mijn oprit rijdt. Ik kan het daarom niet direct voor waar aannemen.

Iemand hier dergelijke geruchten gehoord?

• BPi
MvdV schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 11:22:

Voor de liefhebber, kom maar door met die 08! Als het bereik de 70 KM elektrisch overtreft ruil ik mijn 01 er wel op in 🤗
Ziet er uit als een nieuwe 01. of wel iets groter?
De 01 had volgens mij eerst (in China) ook een ander nummer.
De 05 mag ook wel hier op de markt komen. Of modellen van Zeekr.

• BPi
GustavSan schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 12:45:

Mattenloods heeft weel stevigere matten ontwikkeld voor de 01 met achterin een over de tunnel doorlopende mat. Ook passen de wintermatten van de XC40 behoorlijk goed.

• MvdV
BPi schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 15:23:
[...]

Ziet er uit als een nieuwe 01. of wel iets groter?
De 01 had volgens mij eerst (in China) ook een ander nummer.
De 05 mag ook wel hier op de markt komen. Of modellen van Zeekr.
Als het goed is wordt dit een formaat XC60. Dus boven de 01. De 01 gaat in 2024 naar full electric volgens de nieuwsberichten. Ben benieuwd. Ik vind iig dat Geely goed bezig is.

• MvdV
BPi schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 15:25:
[...]

Mattenloods heeft weel stevigere matten ontwikkeld voor de 01 met achterin een over de tunnel doorlopende mat. Ook passen de wintermatten van de XC40 behoorlijk goed.
Ik heb die van Mattenloods gehad, maar inmiddels vervangen voor de luxe matten van Justcarpets. Levering duurde wat lang, maar ze zijn veel degelijker. Ook wilde ik 2 losse matten achterin, dat blijft beter liggen met een koter achterin.

• BPi
MvdV schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 15:41:
[...]

Als het goed is wordt dit een formaat XC60. Dus boven de 01. De 01 gaat in 2024 naar full elektrisch volgens de nieuwsberichten. Ben benieuwd. Ik vind iig dat Geely goed bezig is.
Inderdaad moet de opvolger van de 01 een EV worden.
Er wordt gesproken van auto op dezelfde basis als de Smart#1 en de tevens later dit jaar te verschijnen Volvo EX30. Iets kleiner dan de 01 dus.

Leuke is dat de Zeekr003 of X ook op die basis is ontwikkeld en ook naar Nederland komt. Ik hoop dat de Lynk daar op gaat lijken en niet op de #1.
https://www.autoreview.nl...erland-en-heet-nu-zeekr-x

• Fibrenl
  • Registratie: September 2016
  • Nu online
MvdV schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 11:22:

Denk dat die stukje duurder is in koop en huur ga je niet krijgen voor onder de €800 denk ik per maand.

• MvdV
Fibrenl schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 16:45:
[...]

Denk dat die stukje duurder is in koop en huur ga je niet krijgen voor onder de €800 denk ik per maand.
Ik gok 60K (hou niet van het M2M gebeuren). Dat is nog aanzienlijk goedkoper als een XC60.

• Vinny_B_adv
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 23-03 14:52
Kicken van je eigen post binnen 24 uur is niet de bedoeling, geduld is een schone zaak op het forum.

[Voor 85% gewijzigd door deepbass909 op 10-03-2023 11:58]

• GustavSan
Ik lees in de voorwaarden het volgende:

4. VERWERKINGSKOSTEN VOOR SCHADE
In geval van een ongeluk of schade aan de M2M Auto, ben jij verantwoordelijk voor het vergoeden van de daadwerkelijke schade. Echter, als een dergelijk ongeluk of schade niet zijn veroorzaakt door handelen in strijd met de Algemene Voorwaarden M2M, zal niet meer dan EUR 500,- (vijfhonderd euro) schade administratiekosten in rekening gebracht, zelfs indien onze reparatiekosten hoger zijn.

Begrijp ik goed dat ik niet all-risk verzekerd ben in de auto? Dien ik hier zelf wat voor te regelen? Aan de andere kant lijkt me een ongeluk (al dan niet mijn schuld) niet een handeling in strijd met de AV M2M....maar in dat geval dus een eigen risico van €500 per gebeurtenis?

• ErikdB
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 15:46
Bastjean schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 13:00:
Ik had op mijn 5 serie de grote Motion XXL van 610 liter (zie eerdere post) en dacht dat deze op de Lynk niet zou passen. Dit lukt nu echter wel in combinatie met de relatief hoge Thule 775 universele dakdragers om over de 'vin' antenne te komen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

De dakkoffer moet dan in de voorste stand, zodat de achterklep nog open kan. Normaalgesproken raakt de achterklep de dakkoffer in de uiterste stand, maar de hoogte van het openen van de achterklep is af te stellen zodat deze de dakkoffer niet niet raakt bij automatisch openen en je wel bij de spullen kunt.
Ik heb deze Thule Motion XXL dakkoffer ook. Maar ik vroeg mij af of de originele dakdragers van Lynk&Co (volgens mij ook van Thule) met deze dakkoffer wel past?

Ik ben zelf wel fan van de Wingbar vanwege geluidreductie en die Lynk&Co dragers hebben dat ook.

• Oizo1981
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 16:23
GustavSan schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 18:22:
Ik lees in de voorwaarden het volgende:

4. VERWERKINGSKOSTEN VOOR SCHADE
In geval van een ongeluk of schade aan de M2M Auto, ben jij verantwoordelijk voor het vergoeden van de daadwerkelijke schade. Echter, als een dergelijk ongeluk of schade niet zijn veroorzaakt door handelen in strijd met de Algemene Voorwaarden M2M, zal niet meer dan EUR 500,- (vijfhonderd euro) schade administratiekosten in rekening gebracht, zelfs indien onze reparatiekosten hoger zijn.

Begrijp ik goed dat ik niet all-risk verzekerd ben in de auto? Dien ik hier zelf wat voor te regelen? Aan de andere kant lijkt me een ongeluk (al dan niet mijn schuld) niet een handeling in strijd met de AV M2M....maar in dat geval dus een eigen risico van €500 per gebeurtenis?
Je hebt een eigen risico van €500. Daarboven is schade verzekerd tenzij je in strijd handelt met de voorwaarden (bijvoorbeeld iemand anders er in laat rijden die niet aan de voorwaarden > 21 jr / > 3 jr rijbewijs) voldoet. In dat laatste geval worden de volledige kosten op jou verhaald.

• donny_p
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07:47
ErikdB schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 18:49:
[...]

Ik heb deze Thule Motion XXL dakkoffer ook. Maar ik vroeg mij af of de originele dakdragers van Lynk&Co (volgens mij ook van Thule) met deze dakkoffer wel past?

Ik ben zelf wel fan van de Wingbar vanwege geluidreductie en die Lynk&Co dragers hebben dat ook.
Heb zelf op aanraden van iemand hier universele dragers gekocht (via marktplaats), zitten muurvast. Weet alleen niet of die Thule koffers daarop passen:

• oldostofjas
ErikdB schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 18:49:
[...]

De originele dakdragers zijn niet van Thule, maar van MontBlanc.

• ErikdB
We hebben sinds kort de Lynk 01 en zit me stuk te bijten wat nu handig is mbt zuinig rijden en alle modussen met oa "accu sparen" of juist "opladen tijdens het rijden". Ik zoek gewoon wat ezelsbruggetjes, omdat je niet elke rit alles wil gaan uitrekenen natuurlijk. De meningen zijn wat verdeeld zo te lezen, dus ben benieuwd wat jullie bevindingen zijn voor degene die al ervaren zijn.

Ritten onder de 60 km stads
- Pure mode

Ritten onder de 60 km snelweg/b wegen
- Hybrid mode?? (ligt dan mssn aan de snelheden die je rijd)

Ritten meer dan 60 km met eerst snelweg of b wegen, daarna stads met volle accu
- Eerst Hybrid mode met accu sparen aan??
- Daarna Pure mode

Ritten meer dan 60 km met eerst snelweg of b wegen, daarna stads met half/lege accu
- Eerst Hybrid mode met opladen tijden het rijden aan??
- Daarna Pure mode

Ritten meer dan 60 km met eerst stads, daarna snelweg of b wegen met volle accu
- Eerst Pure mode
- Daarna Hybrid mode

Ritten meer dan 60 km met eerst stads, daarna snelweg of b wegen met half/lege accu
- Eerst Hybrid mode met opladen tijdens rijden
- Wanneer pure mode hangt af van de afstand denk ik dan.

Sportief rijden
- Power mode, mits natuurlijk de accu vol is.

De B en D drive modus
Ik heb getest met beide, maar ik begreep dat gewoon remmen ook al energie opwekt. Dan vraag ik mij af wat de meerwaarde is van de B modus. En hoe zit het met je remlicht met de B Modus? Weet iemand hier het fijne van?

• ErikdB
oldostofjas schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 19:20:
[...]

De originele dakdragers zijn niet van Thule, maar van MontBlanc.
Zijn die wel hoger geplaatst dan de Thule Wingbars denk je? Ik zit met mijn Thule Motion XXL koffer met dikke onderbuik ivm sharkvin zeg maar.

• oldostofjas
ErikdB schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 20:05:
[...]

Zijn die wel hoger geplaatst dan de Thule Wingbars denk je? Ik zit met mijn Thule Motion XXL koffer met dikke onderbuik ivm sharkvin zeg maar.
Ja, ik heb ze en ze zijn redelijk hoog geplaatst. Een stukje terug heb ik een foto staan met dragers en skibox (Thule Motion XT L)

• oldostofjas
ErikdB schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 20:02:
We hebben sinds kort de Lynk 01 en zit me stuk te bijten wat nu handig is mbt zuinig rijden en alle modussen met oa "accu sparen" of juist "opladen tijdens het rijden". Ik zoek gewoon wat ezelsbruggetjes, omdat je niet elke rit alles wil gaan uitrekenen natuurlijk. De meningen zijn wat verdeeld zo te lezen, dus ben benieuwd wat jullie bevindingen zijn voor degene die al ervaren zijn.

Ritten onder de 60 km stads
- Pure mode

Ritten onder de 60 km snelweg/b wegen
- Hybrid mode?? (ligt dan mssn aan de snelheden die je rijd)

Ritten meer dan 60 km met eerst snelweg of b wegen, daarna stads met volle accu
- Eerst Hybrid mode met accu sparen aan??
- Daarna Pure mode

Ritten meer dan 60 km met eerst snelweg of b wegen, daarna stads met half/lege accu
- Eerst Hybrid mode met opladen tijden het rijden aan??
- Daarna Pure mode

Ritten meer dan 60 km met eerst stads, daarna snelweg of b wegen met volle accu
- Eerst Pure mode
- Daarna Hybrid mode

Ritten meer dan 60 km met eerst stads, daarna snelweg of b wegen met half/lege accu
- Eerst Hybrid mode met opladen tijdens rijden
- Wanneer pure mode hangt af van de afstand denk ik dan.

Sportief rijden
- Power mode, mits natuurlijk de accu vol is.

De B en D drive modus
Ik heb getest met beide, maar ik begreep dat gewoon remmen ook al energie opwekt. Dan vraag ik mij af wat de meerwaarde is van de B modus. En hoe zit het met je remlicht met de B Modus? Weet iemand hier het fijne van?
Om even op de laatste vraag te reageren: in de B stand, als je je gas loslaat en de auto begint goed af te remmen, brandt je remlicht. Als het donker is zie je de reflectie in de achterruitenwisser.

• Fibrenl
  • Nu online
oldostofjas schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 20:58:
[...]

Om even op de laatste vraag te reageren: in de B stand, als je je gas loslaat en de auto begint goed af te remmen, brandt je remlicht. Als het donker is zie je de reflectie in de achterruitenwisser.
Alleen boven bepaalde snelheid dacht boven de 100 daaronder branden je remlichten niet met b stand.

• Mozzzzke
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 26-03 16:22
Moet een auto bij het lenen om de lening af te kunnen sluiten op dezelfde plaats terug komen te staan?
Hoe werkt dit in het buitenland. bv bij een roadtrip?
Partner gaat rijden: omzetten naar lenen.
Ik wil weer rijden, lening afronden?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:05

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Mozzzzke schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 02:07:
Moet een auto bij het lenen om de lening af te kunnen sluiten op dezelfde plaats terug komen te staan?
Hoe werkt dit in het buitenland. bv bij een roadtrip?
Partner gaat rijden: omzetten naar lenen.
Ik wil weer rijden, lening afronden?
Ligt eraan of jou partner en jij op hetzelfde adres wonen. Mits dat het geval is hoeft diegene hem niet te lenen
27. WIE MOGEN DE AUTO BESTUREN?
De M2M Auto kan worden bestuurd door jou, de contracthouder, en jouw directe gezinsleden die ingeschreven zijn op hetzelfde woonadres als jij
Zelfde plek terugzetten is niet nodig.

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:05

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Ik zat hier ook echt heel veel mee uit te proberen in het begin maar inmiddels vond ik het te veel gedoe daarmee bezig te zijn :P

Ik rij gewoon altijd in hybrid mode. Als je voorzichtig bent met het gaspedaal rij je gewoon continue elektrisch alsof je in pure zit.

Ik doe wel idd als ik snel op de snelweg ben en daarna een stuk stad dat ik vaak de "accu later gebruiken" ofzoiets aan zet. Dan zet die de grens van omschakelen naar benzine op lagere toeren dus schakeld die sneller over naar benzine.

Maar de laatste 2 weken rij ik alleen maar benzine. Laadpalen in mijn regio zijn erg duur geworden en na berekeningen is het voor mij goedkoper om volledig op brandstof te rijden.

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

• GustavSan
Ik heb een kennis met professioneel wrapping bedrijf. Hij kan bij de zwarte versie de stijlen 'wel even' voor me wrappen.

Nou las ik in de voorwaarden dat je bij het abonnementsmodel geen aanpassingen mag doen. Is dit een issue bij een simpele wrap die er elk moment afkan en de auto direct weer in oorspronkelijke staat brengt?

• Sjonnie 65
  • Laatst online: 27-03 00:53
Goedemorgen,
Maar waar kan ik de kilometerstand terug vinden❓

• cyberdj
Sjonnie 65 schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 09:30:
Goedemorgen,
Maar waar kan ik de kilometerstand terug vinden❓
https://leermakers.net/ly...tus_in_the_driver_display

en ook in de app op je telefoon bij My Car > Car info

[Voor 10% gewijzigd door cyberdj op 10-03-2023 09:40]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• cyberdj
GustavSan schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 09:20:
Ik heb een kennis met professioneel wrapping bedrijf. Hij kan bij de zwarte versie de stijlen 'wel even' voor me wrappen.

Nou las ik in de voorwaarden dat je bij het abonnementsmodel geen aanpassingen mag doen. Is dit een issue bij een simpele wrap die er elk moment afkan en de auto direct weer in oorspronkelijke staat brengt?
Er zijn er al meer die dat gedaan hebben. Zolang het geen schade aanricht en je de wagen in oorspronkelijke staat terugbrengt wanneer je hem (al dan niet op verzoek van Lynk&Co) zal het niet zo'n probleem zijn.

Volgens mij was er zelfs iemand die ooit de typeaanduiding etc gedechromed had en de achterlampunits gesmoked had. https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/71365412 Of L&C (in M2M geval) daar blij van wordt weet ik niet :|

[Voor 12% gewijzigd door cyberdj op 10-03-2023 09:47]

• GustavSan
cyberdj schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 09:45:
[...]

Er zijn er al meer die dat gedaan hebben. Zolang het geen schade aanricht en je de wagen in oorspronkelijke staat terugbrengt wanneer je hem (al dan niet op verzoek van Lynk&Co) zal het niet zo'n probleem zijn.

Volgens mij was er zelfs iemand die ooit de typeaanduiding etc gedechromed had en de achterlampunits gesmoked had. https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/71365412 Of L&C (in M2M geval) daar blij van wordt weet ik niet :|
Ah ok. Ja. Kan me voorstellen dat het in het belang van Lync is dat de branding altijd optimaal is :).

• rhamstra
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22-03 08:56
Vinny_B_adv schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 17:40:
[...]

Iemand anders dit ook ervaren?
Ik gebruik de auto de komende week zelf niet, zou hem graag willen delen.
Ik heb hier ook last van, mij is verteld dat het mogelijk komt doordat mijn oude lynk ook nog zichtbaar is in de app. Echter ze hebben nu last van problemen met provisioning waardoor het koppelen van auto en profielen niet goed werkt. Dat was 1 week geleden en tot nu toe nog geen verbetering.

• GustavSan
Bestelling mislukt, adres niet bekend :). Nou, begint interessant. Binnen account ook erg buggy navigeren, blijkbaar is een geldig adres essentieel voor de werking ervan :). 1e contact met de klantenservice verliep prima, afwachten tot ons adres handmatig is ingevoerd.

Ik zit nog wel even met het volgende: Ik las dat een nieuwere versie sneller laadt. In ons geval is het met de laadpaal wel zo handig als de auto zsm volzit, dit omdat we vaak meerdere keren per dag stukken tot 70km doen (niet alle dagen, maar voldoende dat het zinvol zou zijn als de auto in een paar uur opgeladen is ipv een hele dag). Is dit iets waar ze bij bestelling rekening mee kunnen houden? Of krijg ik als abonnee simpelweg een vrijgekomen auto uit de poule en kan dat er ook een van een paar jaar oud zijn (we hebben de zwarte besteld, althans als het adresissue opgelost is).....

• cyberdj
GustavSan schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 10:56:
Bestelling mislukt, adres niet bekend :). Nou, begint interessant. Binnen account ook erg buggy navigeren, blijkbaar is een geldig adres essentieel voor de werking ervan :). 1e contact met de klantenservice verliep prima, afwachten tot ons adres handmatig is ingevoerd.

Ik zit nog wel even met het volgende: Ik las dat een nieuwere versie sneller laadt. In ons geval is het met de laadpaal wel zo handig als de auto zsm volzit, dit omdat we vaak meerdere keren per dag stukken tot 70km doen (niet alle dagen, maar voldoende dat het zinvol zou zijn als de auto in een paar uur opgeladen is ipv een hele dag). Is dit iets waar ze bij bestelling rekening mee kunnen houden? Of krijg ik als abonnee simpelweg een vrijgekomen auto uit de poule en kan dat er ook een van een paar jaar oud zijn (we hebben de zwarte besteld, althans als het adresissue opgelost is).....
Voor zover ik weet, krijgt (tot nu toe) iedereen een nieuwe. Dat zal natuurlijk in de toekomst wel eens kunnen veranderen.
Wat betreft het sneller opladen, dat schijnt alleen te werken op 22kW palen. De "nieuwe" versie die sneller kan laden blijft via 1 fase laden (zal dan rond de 7,2kW uitkomen). Bij 11kW palen zit je op maximaal 3,6kW, simpelweg omdat maar 1 fase gebruikt wordt bij het laden. Heb je thuis een laadpaal, dan zal die dus minimaal 3x 32A moeten zijn wil je sneller kunnen laden.

• GustavSan
cyberdj schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 11:02:
[...]

Voor zover ik weet, krijgt (tot nu toe) iedereen een nieuwe. Dat zal natuurlijk in de toekomst wel eens kunnen veranderen.
Wat betreft het sneller opladen, dat schijnt alleen te werken op 22kW palen. De "nieuwe" versie die sneller kan laden blijft via 1 fase laden (zal dan rond de 7,2kW uitkomen). Bij 11kW palen zit je op maximaal 3,6kW, simpelweg omdat maar 1 fase gebruikt wordt bij het laden. Heb je thuis een laadpaal, dan zal die dus minimaal 3x 32A moeten zijn wil je sneller kunnen laden.
Ah. Ok. Zo dus. 22kW is 3 fasen, volgens mij hebben een 11kW kookplaat over perilex waarvoor ooit bepaalde acties zijn uitgevoerd, maar ik vermoed dat de boel hier niet klaar is voor 22kW. Ik lees over allemaal extra kosten bij 22kW die je bij 11kW niet hebt. Helaas pindakaas dus wat dat betreft. Kan ook altijd later nog mocht er een reden zijn om voor die 22kW te gaan.

• cyberdj
GustavSan schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 11:07:
[...]

Ah. Ok. Zo dus. 22kW is 3 fasen, volgens mij hebben een 11kW kookplaat over perilex waarvoor ooit bepaalde acties zijn uitgevoerd, maar ik vermoed dat de boel hier niet klaar is voor 22kW. Ik lees over allemaal extra kosten bij 22kW die je bij 11kW niet hebt. Helaas pindakaas dus wat dat betreft. Kan ook altijd later nog mocht er een reden zijn om voor die 22kW te gaan.
Die extra kosten hebben te maken met de hoofdzekeringen die je in je woning hebt. Standaard is 25A bij 1 fase, tot 3x25A bij 3-fase. Je kunt upgraden, dat kost echter maandelijks een hoop extra. 3x25A kost om en nabij de EUR 30,- per maand, ga je voor 3x35A, dan mag je bijna EUR 110,- per maand afrekenen (voorbeeld bij Enexis).

Op straat zul je ook nog niet zo heel veel 22A palen aantreffen.

• tlwn
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 16:58
jannesbeterams schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 15:12:
Mij werd verteld dat er weer een prijsverhoging aan gaat komen. Naar 650 dit keer. Dat werd me echter verteld door iemand die geen Lynk & Co heeft en al een jaar stapvoets toch wel wat jaloers langs mijn oprit rijdt. Ik kan het daarom niet direct voor waar aannemen.

Iemand hier dergelijke geruchten gehoord?
Niet gehoord maar zou mij eigenlijk niets verbazen. Hoewel het dan nog steeds een okay deal is denk ik dat het voor mij dan wel klaar is, het spotgoedkope is er voor mij persoonlijk dan wel van af. Dat zal natuurlijk verschillen per persoon / inkomen.

• MvdV
tlwn schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 11:55:
[...]

Niet gehoord maar zou mij eigenlijk niets verbazen. Hoewel het dan nog steeds een okay deal is denk ik dat het voor mij dan wel klaar is, het spotgoedkope is er voor mij persoonlijk dan wel van af. Dat zal natuurlijk verschillen per persoon / inkomen.
1 April vorig jaar gingen de prijzen omhoog. Dat komt er weer aan 😅

• BPi
MvdV schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 12:07:
[...]

1 April vorig jaar gingen de prijzen omhoog. Dat komt er weer aan 😅
Per september voor lopende contracten ;w

• IwanvA
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 07:18
Als ik in mijn betaalgeschiedenis kijk staat er €600. Er zou dus wel eens een verhoging kunnen aankomen.

• GustavSan
Grappig dat ik op de dag van aanmelding een nieuwsbrief update van ANWB krijg waarin ze hun plannen mbt abonnementen delen....een Kia Niro EV voor €650...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DutchyR
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 21-03 12:58
Ik heb overcapaciteit ivm zonnepanelen dus laad alleen thuis, heb het simpel gehouden
- op snelwegen hybride-B (100km+)
- op overige wegen pure-B (vb: woon-werk 30km enkele reis, zonder snelwegen)
- bij lege accu laat ik het aan de L&C zelf over
- bij stoplichten met jonge gastjes naast mij in zgn snelle auto's wil ik nog wel eens op power overschakelen :*)

Ik heb gisteren trouwens voor de 3e keer getankt en eens een berekening gemaakt van de kosten p/km
Totaal 4.600km gereden vanaf 22-11-23 en 100ltr (€ 190,00) verbruikt, dus gemiddeld 1ltr op 46km. Dus totaal (3,5mnd * € 550) + €190 / 4.600 = € 0,46 p/km aan kosten.

Reken ik die teruggaaf van 5ct die ik anders per kwh zou krijgen even niet mee voor het gemak, ik heb niet bijgehouden hoeveel kwh ik heb verbruikt.

ps: € 550 p/mnd / 1.250km p/m = € 0,44 p/km voor als je volledig elektrisch rijdt, dat was mijn doel :*)

[Voor 29% gewijzigd door DutchyR op 13-03-2023 14:35]

• cyberdj
GustavSan schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 13:47:
Grappig dat ik op de dag van aanmelding een nieuwsbrief update van ANWB krijg waarin ze hun plannen mbt abonnementen delen....een Kia Niro EV voor €650...
Heb je daar meer info over? Ben wel benieuwd!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GustavSan
cyberdj schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 14:02:
[...]

Heb je daar meer info over? Ben wel benieuwd!
Ik vermoed dat het als sponsored in mijn Facebook tijdlijn langskwam, maar dat weet ik niet zeker. Had de link nog wel open: https://www.anwb-autoabonnement.nl/

Vind het een vreemde url, maar ik zie bij ANWB wel vaker aparte urls bij hun campagnes....

Edit: Ik zou serieus denken dat het een phishing website is |:(

Edit: Nee, het is echt van ANWB lol:

[Voor 35% gewijzigd door GustavSan op 10-03-2023 14:25]

• dizzytal
  • Niet online
GustavSan schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 13:47:
't heeft weinig met de LC01 te maken en vind ik de Niro EV nu niet de meest geweldig auto, maar toch.

Als LC01 de prijs omhoog gooit wordt het wel tijd om naar wat andere te kijken. Wij komen ruim over de 15K km, dat was wel ingecalculeerd, maar wordt de prijs 600-650 voor de LC01 plus 10K-15K km a 16cent, dan komt er een 200euro/maand bij dus dan wordt het wel een tijd om de berekening opnieuw te maken...

[edit] Ai, de meerprijs per km bij de Niro EV is 21 cent...! poeh, dat is ook niet mis. Wordt toch tijd dat de staffels groter worden....

[Voor 9% gewijzigd door dizzytal op 10-03-2023 14:29]

• GustavSan
dizzytal schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 14:27:
[...]

't heeft weinig met de LC01 te maken en vind ik de Niro EV nu niet de meest geweldig auto, maar toch.

Als LC01 de prijs omhoog gooit wordt het wel tijd om naar wat andere te kijken. Wij komen ruim over de 15K km, dat was wel ingecalculeerd, maar wordt de prijs 600-650 voor de LC01 plus 10K-15K km a 16cent, dan komt er een 200euro/maand bij dus dan wordt het wel een tijd om de berekening opnieuw te maken...
Gelijk heb je met je eerste opmerking. Vond het vooral toevallig, maar wellicht bestaat toeval helemaal niet bij Facebook :).

Ik moet wel zeggen dat ik er al uit ben/was met de 01. Maandelijks opzegbaar betekent dat we altijd het aanbod van ANWB kunnen aankijken (net als het aanbod van anderen), want dit was puur een aankondiging zonder indicatie van tijd. Wel is dit een signaal dat anderen volgen en dat betreft is ANWB niet de minste (bv als ze op termijn ook een deelplatform succesvol uit de grond willen stampen). Maargoed, we zien dat dan later wel weer.

• dizzytal
  • Niet online
GustavSan schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 14:31:
[...]

Gelijk heb je met je eerste opmerking. Vond het vooral toevallig, maar wellicht bestaat toeval helemaal niet bij Facebook :).

Ik moet wel zeggen dat ik er al uit ben/was met de 01. Maandelijks opzegbaar betekent dat we altijd het aanbod van ANWB kunnen aankijken (net als het aanbod van anderen), want dit was puur een aankondiging zonder indicatie van tijd. Wel is dit een signaal dat anderen volgen en dat betreft is ANWB niet de minste (bv als ze op termijn ook een deelplatform succesvol uit de grond willen stampen). Maargoed, we zien dat dan later wel weer.
Haha, nou daar ging 't me niet om hoor ;-) was 'gewoon' mijn inleiding.

Het delen dat geloof ik direct, dat is iets wat ik echt niet snel van de grond zie komen. Het is niet eens zo dat de problemen met de app bij LC01 tegenwerken, maar als je het topic een beetje doorleest zie je dat de animo gewoon 0 is. Tuurlijk, de ANWB zou er voor kunnen kiezen om wat meer marketing te doen, maar.. toch... voor ons is 't iets wat totaal niet mee telde om de LC01 te nemen. Dat was puur de flexibiliteit qua looptijd en de prijs.

• roeldive
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 27-03 13:48
[...]

[edit] Ai, de meerprijs per km bij de Niro EV is 21 cent...! poeh, dat is ook niet mis. Wordt toch tijd dat de staffels groter worden....
Heeft inderdaad weinig met de LC01 te maken maar deze concurentie kan er misschien wel voor zorgen dat LC zijn dienstverlening op een hoger niveau brengt. De helpdesk is nog steeds een nachtmerrie (gisteren weer ruim 45 minuten bezig geweest om een afspraak voor regulier onderhoud te plannen met alleen het resultaat dat er een issue is aangemaak en dat ik -als het goed is- wordt geinformeerd wanneer het onderhoud plaats gaat vinden) en het delen werkt nog steeds niet (ook hier al vele uren in gestoken).

Ben nog steeds een tevreden LC01 rijder maar de beloftes van LC worden (nog) niet waargemaakt.

• BPi
De opkomst van Lynk&Co
https://www.automotive-on...este-registraties-lynkco/
Kan het bericht verder niet lezen. :N

Ik kwam ook deze tegen
https://www.spanjevandaag...agens-verkocht-in-spanje/

[Voor 4% gewijzigd door BPi op 10-03-2023 23:37]

• Mozzzzke
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 26-03 16:22
Ricmaniac schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 07:47:
[...]

Ligt eraan of jou partner en jij op hetzelfde adres wonen. Mits dat het geval is hoeft diegene hem niet te lenen

[...]

Zelfde plek terugzetten is niet nodig.
1. Ok. Momenteel ben ik in Frankrijk. Als ik probeer de Lynk uit te lenen aan mijn vriendin geeft hij aan: lenen kan je alleen starten in het land van registratie van de auto.
Tja. Dan weet ik het ook niet.

2. Toen ik hem de vorige keer leende bij iemand moest ik hem bij einde lenen precies in een circel zetten anders kon ik het lenen niet afsluiten.
Is dit nog steeds zo? Anders heeft lenen op road trip weinig zin. 😀

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12:53
Waarom zou je hem op een road trip uit moeten lenen aan je vriendin? Die mag toch gewoon rijden met jou erbij?

• cyberdj
MasterMaceMichu schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 11:07:
Waarom zou je hem op een road trip uit moeten lenen aan je vriendin? Die mag toch gewoon rijden met jou erbij?
of z’n vriendin woont op een ander adres, of member wil besparen op 15000km limiet 😀

• Fibrenl
  • Nu online
MasterMaceMichu schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 11:07:
Uhhh kost het je geen kilometers misschien 🤔

• Johnvh
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:35
Het lenen van de 01 is nog in beta volgens de app. Maar werkt het bij andere mensen überhaupt?

Ik heb alle stappen doorlopen en zelfs 2 creditcards gekoppeld, maar bij geen enkele auto in de buurt kom ik verder dan "Reserveringsaanvraag sturen".

Het antwoord na een seconde of 5 is "Kan de aanvraag niet versturen".

Ik zou graag eens proberen of de Lync & Co iets voor ons is. Onze huidige auto is wat krap met een tweede op komst. Dit lijkt me een goede manier om rustig verder te zoeken tot we weten of vinden wat we echt willen.

2 uurtjes lenen leek me praktischer dan vanuit regio Helmond naar Amsterdam rijden voor een proefrit. Maar die vlieger gaat nog niet op...

• wes786
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 18-03 14:56
Johnvh schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 14:22:
Het lenen van de 01 is nog in beta volgens de app. Maar werkt het bij andere mensen überhaupt?

Ik heb alle stappen doorlopen en zelfs 2 creditcards gekoppeld, maar bij geen enkele auto in de buurt kom ik verder dan "Reserveringsaanvraag sturen".

Het antwoord na een seconde of 5 is "Kan de aanvraag niet versturen".

[Afbeelding]

Ik zou graag eens proberen of de Lync & Co iets voor ons is. Onze huidige auto is wat krap met een tweede op komst. Dit lijkt me een goede manier om rustig verder te zoeken tot we weten of vinden wat we echt willen.

2 uurtjes lenen leek me praktischer dan vanuit regio Helmond naar Amsterdam rijden voor een proefrit. Maar die vlieger gaat nog niet op...
Dit heb ik bij onze eerste aanvraag ook gehad. Na lang zoeken bleek dat bij mij de geboortedatum niet (goed) ingevuld was. Dit heb ik via de klantenservice toen laten veranderen, waarna bovenstaande eigenlijk nooit meer voor is gekomen.

• Sjonnie 65
Maandag auto opgehaald maar zie hem nog steeds niet in de app staan, eerste betaling is ook nog niet afgeschreven ❓

• Fibrenl
  • Nu online
Sjonnie 65 schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 17:33:
Maandag auto opgehaald maar zie hem nog steeds niet in de app staan, eerste betaling is ook nog niet afgeschreven ❓
App kan wel ff duren geven nu aan door achterstand 2 weken dus nog even geduld aub.

• firejelle
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16:48
[...]

vorige week in de club in Amsterdam wisten ze te vertellen dat ze in de laatste fase van de KM bundels zitten van L&C. De vraag is hoe serieus zal dit zijn? en wat gaat het kosten :)

• BPi
firejelle schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 20:29:
[...]

vorige week in de club in Amsterdam wisten ze te vertellen dat ze in de laatste fase van de KM bundels zitten van L&C. De vraag is hoe serieus zal dit zijn? en wat gaat het kosten :)
laatste fase van de KM bundels? Hoe bedoel je?
Ik heb een bundel van slechts 1250 kilometers per maand. Vet weinig :S

• Fibrenl
  • Nu online
BPi schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 21:12:
[...]

laatste fase van de KM bundels? Hoe bedoel je?
Ik heb een bundel van slechts 1250 kilometers per maand. Vet weinig :S
Er komen bundels aan dat je voor € extra km kan kopen bijvoorbeeld voor €300 euro 2000 km extra enz enz

• BPi
Fibrenl schreef op zondag 12 maart 2023 @ 02:00:
[...]

Er komen bundels aan dat je voor € extra km kan kopen bijvoorbeeld voor €300 euro 2000 km extra enz enz
Bijzonder dat ze aangeven dat het er aankomt. Ze hebben eerder op vragen geantwoord dat ze dat niet gingen doen.
Bij Polestar en Volvo heb ik wel eens gezien wat die bundels kosten. Wat ik mij kan herinneren waren het zo'n 30 a 40% goedkopere kilometers. Dus als ze dat nu ook (toch) gaan aanbieden zou dat een mooie ontwikkeling zijn.

• Fibrenl
  • Nu online
BPi schreef op zondag 12 maart 2023 @ 10:34:
[...]

Bijzonder dat ze aangeven dat het er aankomt. Ze hebben eerder op vragen geantwoord dat ze dat niet gingen doen.
Bij Polestar en Volvo heb ik wel eens gezien wat die bundels kosten. Wat ik mij kan herinneren waren het zo'n 30 a 40% goedkopere kilometers. Dus als ze dat nu ook (toch) gaan aanbieden zou dat een mooie ontwikkeling zijn.
Ik heb juist altijd begrepen dat het er wel aan zat te komen, alleen wouden ze eerst focussen op andere zaken, we zullen het wel zien toch.

• Lieshout835
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 12:38
BPi schreef op zondag 12 maart 2023 @ 10:34:
[...]

300 euro voor 2000 extra km's is 15 cent per km. Dezelfde prijs als de meer km's nu.
Dus waarom zou je een dergelijke bundel kopen?

All-caps posts of regels zijn niet de bedoeling.

[Voor 10% gewijzigd door deepbass909 op 12-03-2023 19:55]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• BPi
Lieshout835 schreef op zondag 12 maart 2023 @ 11:10:
[...]

300 euro voor 2000 extra km's is 15 cent per km. Dezelfde prijs als de meer km's nu.
Dus waarom zou je een dergelijke bundel kopen?
"bijvoorbeeld" 2000 km voor 300 euro.
Het was niet helemaal een voordelig voorbeeld... Het ging FibrNL denk ik om HET PRINCIPE :/

[Voor 14% gewijzigd door deepbass909 op 12-03-2023 19:55]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Fibrenl
  • Nu online
BPi schreef op zondag 12 maart 2023 @ 11:16:
[...]

"bijvoorbeeld" 2000 km voor 300 euro.
Het was niet helemaal een voordelig voorbeeld... Het ging FibrNL denk ik om HET PRINCIPE :/
Ach ja sommige mensen nemen alles letterlijk, was inderdaad gewoon een voorbeeld inderdaad.🤪

• Mbezuijen
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 27-03 04:30
BPi schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 12:56:
[...]

Per september voor lopende contracten ;w
Zou het toch wel fijn vinden als het nog even 550pm blijft aangezien ik de Lynk nog niet eens heb haha.
IwanvA schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 13:02:
Als ik in mijn betaalgeschiedenis kijk staat er €600. Er zou dus wel eens een verhoging kunnen aankomen.
Toch wel erg slecht als je hier vooraf niet over communiceerd....

• Fibrenl
  • Nu online
Mbezuijen schreef op zondag 12 maart 2023 @ 12:12:
[...]

Zou het toch wel fijn vinden als het nog even 550pm blijft aangezien ik de Lynk nog niet eens heb haha.

Hoop het ook anders gaat hij toch echt weg vind 550 wel genoeg.
[...]

Toch wel erg slecht als je hier vooraf niet over communiceerd....

• BPi
Mbezuijen schreef op zondag 12 maart 2023 @ 12:12:
[...]

[...]
Vorig jaar werd in voorjaar gecommuniceerd dat de prijs voor nieuwe klanten per datum x (in voorjaar) zou worden verhoogd en voor alle bestaande klanten per september.

• Fibrenl
  • Nu online
Nieuwe Lynk vraagje ik zie net dat me Flitsmeister niet meer op me scherm te zien is met Apple CarPlay. Dit was van de week nog wel andere die dit ook herkennen

• Mbezuijen
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 27-03 04:30
BPi schreef op zondag 12 maart 2023 @ 13:44:
[...]

Vorig jaar werd in voorjaar gecommuniceerd dat de prijs voor nieuwe klanten per datum x (in voorjaar) zou worden verhoogd en voor alle bestaande klanten per september.
Oké, maar tot zover nog niks gehoord dus? Ik in ieder geval niet, maatje ook niet. Verwacht hem volgende week te ontvangen :)

• Sjonnie 65
Vanavond de Lync in de app zichtbaar, afgelopen maandag opgehaald. 👀

• BPi
Mbezuijen schreef op zondag 12 maart 2023 @ 21:39:
[...]

Oké, maar tot zover nog niks gehoord dus? Ik in ieder geval niet, maatje ook niet. Verwacht hem volgende week te ontvangen :)
Nope, nog geen vooraankondiging voor eventuele wijzigingen ontvangen.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• pushnoi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 25-03 16:11
Even een waarschuwing hier.... mijn lynk & co is stuk -- de ICE deed wazig, geen idee wat er nou daadwerkelijk aan de hand is, de auto staat nog ter reparatie @ Volvo Assen. Op zich werd de auto meteen weggesleept, maar het vervangende vervoer is dramatisch -- ik rijd al een week of 3 in een geweldige Opel Corsa voor 550 p/maand =).

Na veel geklaag kwam ik erachter dat Lynk & Co klaarblijkelijk veel te grote auto's heeft mee laten geven via LogicX maar daar klaarblijkelijk niet voor betaalde. Nu geven ze dus de goedkoopst mogelijke auto's mee. U bent gewaarschuwd.

• recca
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-03 15:43
pushnoi schreef op maandag 13 maart 2023 @ 12:04:
Even een waarschuwing hier.... mijn lynk & co is stuk -- de ICE deed wazig, geen idee wat er nou daadwerkelijk aan de hand is, de auto staat nog ter reparatie @ Volvo Assen. Op zich werd de auto meteen weggesleept, maar het vervangende vervoer is dramatisch -- ik rijd al een week of 3 in een geweldige Opel Corsa voor 550 p/maand =).

Na veel geklaag kwam ik erachter dat Lynk & Co klaarblijkelijk veel te grote auto's heeft mee laten geven via LogicX maar daar klaarblijkelijk niet voor betaalde. Nu geven ze dus de goedkoopst mogelijke auto's mee. U bent gewaarschuwd.
Ik neem aan dat je hiervoor gecompenseerd wordt? De voorwaardes ken ik niet maar ik zou er niet blij van worden en verwacht bij pech minimaal een vergelijkbare auto (formaat en luxe).

Het kan mij niet schelen hoe ze het oplossen als dit mij zou overkomen. Gelukkig tot nu toe nog geen enkel probleem gehad.

Succes ermee iig!

• pushnoi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 25-03 16:11
recca schreef op maandag 13 maart 2023 @ 12:11:
[...]

Ik neem aan dat je hiervoor gecompenseerd wordt? De voorwaardes ken ik niet maar ik zou er niet blij van worden en verwacht bij pech minimaal een vergelijkbare auto (formaat en luxe).

Het kan mij niet schelen hoe ze het oplossen als dit mij zou overkomen. Gelukkig tot nu toe nog geen enkel probleem gehad.

Succes ermee iig!
Nope. Men heeft een prachtig artikel in de kleine lettertjes toegevoegd, ik moest maar een klacht indienen...

• firejelle
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16:48
Zou wel bijzonder zijn als ze zo snel zo gaan verhogen naar 600pm

[Voor 126% gewijzigd door firejelle op 13-03-2023 16:17]

• donny_p
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07:47
Vanochtend weer bijna een uur aan de lijn gehangen om een afspraak te maken voor (wederom) een enorme rammel vanuit de ophanging rechtsvoor. In december is er al een nieuwe schokbreker onder gekomen. Over twee weken kunnen ze pas kijken wat er aan de hand is. Dus weer de auto twee dagen kwijt waarschijnlijk, dag(deel) voor de diagnose en weer een dag voor de reparatie zelf. Tot dusver niet heel erg onder de indruk van de kwalitieit van de auto.

• CD130nl
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 06:53
Weet iemand hoeveel stroom de laadkabel op 230v trekt? Kan hem hier gemakkelijk op een groep in de keuken zetten, maar weet niet of dat verstandig is. Kan je ergens instellen dat hij bijvoorbeeld maar maximaal met 10A mag laden?
Alvast bedankt voor het reageren.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Oizo1981
CD130nl schreef op maandag 13 maart 2023 @ 21:52:
Weet iemand hoeveel stroom de laadkabel op 230v trekt? Kan hem hier gemakkelijk op een groep in de keuken zetten, maar weet niet of dat verstandig is. Kan je ergens instellen dat hij bijvoorbeeld maar maximaal met 10A mag laden?
Alvast bedankt voor het reageren.
Hij laadt bij 230V op max 10A

• PollekeWolleke
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-03 07:23
Sjonnie 65 schreef op zondag 12 maart 2023 @ 22:41:
Vanavond de Lync in de app zichtbaar, afgelopen maandag opgehaald. 👀
Dan heb je geluk! Mijn Lynk staat as. donderdag 4 weken voor de deur. Nog steeds niet in de app zichtbaar. Als dat morgen nog steeds niet zo is, gingen ze een melding doen in Zweden. :/

• BPi
firejelle schreef op maandag 13 maart 2023 @ 16:16:
Ach de verhoging vorig jaar kwam een paar dagen na een interview met de ceo waarbij nog even het maandbedrag van 500 euro werd benadrukt. :F

• dizzytal
  • Niet online
firejelle schreef op maandag 13 maart 2023 @ 16:16:
Hoe zo? Als ze zien dat er nog genoeg vraag is voor de huidige prijs, dan kun ja natuurlijk gewoon kijken hoe dat is als je er nog wat bij doet.. Ik denk dat de meeste gebruikers dat, wellicht na enig morren, gewoon betalen.

• GustavSan
Lynk & Co besteld, de zwarte versie. 2 maanden wachten volgens de dame, maar eigenlijk maakt het niet echt uit als we de auto maar voor onze zomervakantie binnen hebben :).

Nu hebben we er geen winterbanden-service bij gedaan. Ik heb de aanvraag ook niet zelf gedaan, maar kwam er bij het abonnementsmodel vrij weinig over tegen.

Heeft iemand enig idee wat winterbanden kosten als dit bij het maandabonnement gaat? Kan ik ze ook eenmalig los kopen, of moeten ze altijd via het abonnement als extra onderdeel?

[Voor 10% gewijzigd door GustavSan op 14-03-2023 12:17]

• oldostofjas
GustavSan schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 12:14:
Lynk & Co besteld, de zwarte versie. 2 maanden wachten volgens de dame, maar eigenlijk maakt het niet echt uit als we de auto maar voor onze zomervakantie binnen hebben :).

Nu hebben we er geen winterbanden-service bij gedaan. Ik heb de aanvraag ook niet zelf gedaan, maar kwam er bij het abonnementsmodel vrij weinig over tegen.

Heeft iemand enig idee wat winterbanden kosten als dit bij het maandabonnement gaat? Kan ik ze ook eenmalig los kopen, of moeten ze altijd via het abonnement als extra onderdeel?
Je kan ieder jaar opnieuw kiezen of je winterbanden wilt en dat kost je dan € 350.

• edsub
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-03 13:55
edsub schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 20:25:
[...]

Heb ik me ook afgevraagd. Heb sinds de herfst een Pixel 7.
Daarvoor een Xiaomi en die had nogal eens last van droppende Android Auto. Met de Pixel 7 rocksolid, maar qua timing zou dat wel eens kunnen kloppen.

Meer mensen met een Pixel 7?
Wellicht iets verder.
In Android 13 (Pixel 7) zit een ontwikkelaars optie "Absoluut Volume".
Die optie kan volume issues geven als het bluetooth apparaat dat niet ondersteund. Advies is dan om die optie uit te zetten. Dat ga ik maar eens testen. Wordt vervolgd.....

Ref https://screenrant.com/an...volume-explained-disable/

• Oizo1981
GustavSan schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 12:14:

Moet als add-on op het M2M-abonnement. Voor 350 (zelf brengen) of 450 euro (auto wordt opgehaald) per jaar. Je kunt ieder jaar bepalen of je er wel of geen gebruik van maakt. Bij M2M is het niet toegestaan om er eigen winterbanden onder te leggen.

• edsub
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-03 13:55
Fibrenl schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 23:13:
[...]

Alleen boven bepaalde snelheid dacht boven de 100 daaronder branden je remlichten niet met b stand.
De remvertraging bepaald of je remlichten aan gaan. Op hoge snelheden is die lager (te laag) dan bij lage snelheden.

• timovanaagten
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-03 13:26
Net Lynk & Co gebeld over een lopende case van december vorig jaar. Meteen even navraag gedaan over de mogelijke prijsverhoging. De meneer aan de telefoon kon mij inderdaad bevestigen dat zij intern bericht hebben gehad over een verhoging vanaf het najaar 2023. Meer communicatie zou spoedig volgen naar de klanten, aldus de medewerker van de servicedesk.

• GustavSan
Oizo1981 schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 13:39:
[...]

Moet als add-on op het M2M-abonnement. Voor 350 (zelf brengen) of 450 euro (auto wordt opgehaald) per jaar. Je kunt ieder jaar bepalen of je er wel of geen gebruik van maakt. Bij M2M is het niet toegestaan om er eigen winterbanden onder te leggen.
[Afbeelding]
Ah. Goed om te weten!

Zijn er hier mensen die standaard winterbanden wisselen (en niet naar bv wintersport/buitenland waar het verplicht is gaan)?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Oizo1981
GustavSan schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 15:32:
[...]

Ah. Goed om te weten!

Zijn er hier mensen die standaard winterbanden wisselen (en niet naar bv wintersport/buitenland waar het verplicht is gaan)?
Wij wisselen standaard terwijl we niet echt op wintersport gaan. Heeft ermee te maken dat wij in Zuid-Limburg wonen en het leuk vinden om in de winter toch wel eens een dagje naar de Ardennen of de Eiffel te gaan, juist bij winterse omstandigheden.
Bovendien vind ik het ook in Nederland gewoon veiliger in de winter en dat is mij dan best € 30/mnd waard.
Bij veel private lease constructies is het duurder,.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MvdV
GustavSan schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 15:32:
[...]

Ah. Goed om te weten!

Hier zou een all-season band met 3PMSF codering op zijn plaats zijn O-) . Als jij onder winterse omstandigheden de keuze hebt om de auto te laten staan zijn winterbanden in NL overbodig.

Maar precies om de bovenstaande reden (uitstapje naar DLD bijv.) heb ik de tussenweg gekozen. Misschien dat ik deze zomer weer wissel naar zomerbanden, maar vooralsnog past de all-season band prima bij het karakter van de auto (het is geen scheurijzer, gewoon een relaxte comfortabele reisauto).
Pagina: 1 ... 107 108 109 Laatste

Let op:
Voor updates rondom leverdatums, bestellingen, etc. is er een apart topic: Het grote Lynk & Co 01 bestellingen topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee