Ach we wachten het wel af, de medewerkers die dat zitten verkopen wel vaker fabels. Denk toch als de prijs. Naar de 600 gaat er toch wel mensen gaan opzeggen. Dit was al bij 500 naar 550.timovanaagten schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 15:09:
Net Lynk & Co gebeld over een lopende case van december vorig jaar. Meteen even navraag gedaan over de mogelijke prijsverhoging. De meneer aan de telefoon kon mij inderdaad bevestigen dat zij intern bericht hebben gehad over een verhoging vanaf het najaar 2023. Meer communicatie zou spoedig volgen naar de klanten, aldus de medewerker van de servicedesk.
Ik gok van niet. Het is nog steeds de best ‘verkochte’ auto van NL, dus ik denk dat de extra opbrengst zeker opweegt tegen een paar opzeggers. En de vergelijkbare alternatieven worden net zo snel duurder.Fibrenl schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 18:01:
[...]
Ach we wachten het wel af, de medewerkers die dat zitten verkopen wel vaker fabels. Denk toch als de prijs. Naar de 600 gaat er toch wel mensen gaan opzeggen. Dit was al bij 500 naar 550.
Dus reken je niet rijk, lang leven het flexibele contract, ook voor de aanbieder. Tussentijds de spelregels aanpassen is heel normaal.
Sinds zaterdag heb ik problemen met Android Auto. Op mijn Samsung s10 komt dan continu de melding dan mijn foon Android Auto aan het zoeken is. Heb op foon Android Auto meermaals geüpdatet. Android Auto ook al verwijderd op telefoon en weer toegevoegd en weer geüpdatet. In auto zelf bluetooth gereset. Bluetooth verbinding gewist en weer gekoppeld. Android Auto in de auto ook al gereset. Kortom alles gedaan waarvan ik denk dat het aan kon liggen. Op het display in de auto in het menu onder Android Auto staat mijn telefoon ook niet vermeld ondanks dat de bluetoothverbinding met mijn foon actief is. Wie herkent dit of heeft een oplossing?
Ik gebruik geen Android, maar CarPlay. Soms heeft die ook geen verbinding. Wat vaak helpt is om CarPlay even uit te zetten in de auto en dan weer aan, in de settings van de auto, verbindingen. Een andere optie en wat ook wel eens wil helpen is om hem gewoon even bekabeld aan te sluiten aan de auto, in de armsteun.Maus70 schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 20:20:
Sinds zaterdag heb ik problemen met Android Auto. Op mijn Samsung s10 komt dan continu de melding dan mijn foon Android Auto aan het zoeken is. Heb op foon Android Auto meermaals geüpdatet. Android Auto ook al verwijderd op telefoon en weer toegevoegd en weer geüpdatet. In auto zelf bluetooth gereset. Bluetooth verbinding gewist en weer gekoppeld. Android Auto in de auto ook al gereset. Kortom alles gedaan waarvan ik denk dat het aan kon liggen. Op het display in de auto in het menu onder Android Auto staat mijn telefoon ook niet vermeld ondanks dat de bluetoothverbinding met mijn foon actief is. Wie herkent dit of heeft een oplossing?
Ik heb standaard een kabel aangesloten liggen (armleuning) zodat die kan worden ingeplugd bij (som) geen draadloze verbinding. Daarnaast ook fijn als de telefoon erg leeg is en het draadloos te traag gaat. En natuurlijk ook handig voor de bijrijder.Bulligan schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 05:14:
[...]
Ik gebruik geen Android, maar CarPlay. Soms heeft die ook geen verbinding. Wat vaak helpt is om CarPlay even uit te zetten in de auto en dan weer aan, in de settings van de auto, verbindingen. Een andere optie en wat ook wel eens wil helpen is om hem gewoon even bekabeld aan te sluiten aan de auto, in de armsteun.
[Voor 3% gewijzigd door BPi op 15-03-2023 08:57]
Hij trekt ca. 2.300W. In principe kan hij dus gewoon op een groep waar niet veel belasting op zit. Ik laad al een half jaar via het stopcontact van mijn schuur. Die zit op de groep van de huiskamer. Gaat gewoon goed :-)CD130nl schreef op maandag 13 maart 2023 @ 21:52:
Weet iemand hoeveel stroom de laadkabel op 230v trekt? Kan hem hier gemakkelijk op een groep in de keuken zetten, maar weet niet of dat verstandig is. Kan je ergens instellen dat hij bijvoorbeeld maar maximaal met 10A mag laden?
Alvast bedankt voor het reageren.
Kan er iemand in jip en janneke taal uitleggen hoe ik Android Auto wireless actief krijg ?
Bluetooth pairen lukt zonder probleem. Android Auto met USB-C: perfect !
Moet ik de WiFi intern enable en daarop met m'n telefoon connecteren omdat die het niet trekt via Bluetooth ? Ik heb de wagen aangekocht en geen extra abonnement met unlimited wifi.
Bedankt voor elke tip die me naar draadloze Android auto kan leiden...
Moet ik de WiFi intern enable en daarop met m'n telefoon connecteren omdat die het niet trekt via Bluetooth ? Ik heb de wagen aangekocht en geen extra abonnement met unlimited wifi.
Moet gewoon werken, je hoeft niets te doen met interne Wifi netwerken.kristofpoppe schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 12:52:
Kan er iemand in jip en janneke taal uitleggen hoe ik Android Auto wireless actief krijg ?
Maak je toevallig gebruiken van je persoonlijke profiel?
Hi, Het zou inderdaad eenvoudig via BT moeten werken. verbinden en klaar. Anders kort met kabel verbinden.kristofpoppe schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 12:52:
Heb je wel een Android Telefoon die aan onderstaande vereisten voldoet?
Bij mijn oude Huawei werkte draadloos Android Auto niet i.v.m. te oude Android versie. M'n nieuwe Samsung geen enkel probleem
Android Auto on your car display (wireless)
A compatible Android phone with an active data plan, 5 GHz Wi-Fi support, and the latest version of the Android Auto app.
Wireless projection is compatible with these Android versions:
- Any phone with Android 11.0
- A Google or Samsung phone with Android 10.0
- A Samsung Galaxy S8, Galaxy S8+, or Note 8, with Android 9.0
[Voor 8% gewijzigd door Mikemkm op 15-03-2023 15:11]
De WiFi optie in het systeemmenu van de auto moet aanstaan om draadloos Android Auto aan de praat te krijgen. Je hoeft je telefoon niet te verbinden met de WiFi hotspot van de auto, het hebben van een Bluetooth verbinding is voldoende. Op de achtergrond gebruikt Android Auto vervolgens de WiFi verbinding voor het casten van het Android Auto scherm.kristofpoppe schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 12:52:
In afwachting van mijn M2M bestelling probeer ik (in het kader van voorpret) voor komende zondag een auto te lenen via de app. Het valt mij op dat er een aantal mensen zijn die hun auto voor onrealistisch lage bedragen te huur hebben staan. Wat is jullie ervaring? Verhuren mensen hun auto echt voor €2-€20 per dag?
Vanmorgen kreeg ik in de app de melding dat de app voor onderhoud tot 7:00 niet bereikbaar was. Nu krijg ik die melding niet meer, maar geen enkele optie onder “mijn auto” of de settings op de 1e pagina zijn uptodate. Kan ook niets meer bedienen op afstand met de app. Delen aanzetten zou nog wel kunnen, thats it. Laatste gegevens zijn van gisteravond 23:50 en dus niet meer realtime.
Ik kreeg een 2022 model met 6km erop, dus hagelnieuw 2 wk geleden.
Heb de iOS Lynk&Co app al verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, maar mocht niet baten. Tevens in de auto zitten en pairen met bluetooth helpt niet.
Kwestie van wachten??
Heb de iOS Lynk&Co app al verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, maar mocht niet baten. Tevens in de auto zitten en pairen met bluetooth helpt niet.
Kwestie van wachten??
Ik zie ook nog steeds de gegevens van vanmorgen.ErikdB schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 19:01:
Vanmorgen kreeg ik in de app de melding dat de app voor onderhoud tot 7:00 niet bereikbaar was. Nu krijg ik die melding niet meer, maar geen enkele optie onder “mijn auto” of de settings op de 1e pagina zijn uptodate. Kan ook niets meer bedienen op afstand met de app. Delen aanzetten zou nog wel kunnen, thats it. Laatste gegevens zijn van gisteravond 23:50 en dus niet meer realtime.
Kwestie van wachten??
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Voor die bedragen verhuren mensen in de meeste gevallen alleen aan familie/vrienden.Wouda schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 18:52:
In afwachting van mijn M2M bestelling probeer ik (in het kader van voorpret) voor komende zondag een auto te lenen via de app. Het valt mij op dat er een aantal mensen zijn die hun auto voor onrealistisch lage bedragen te huur hebben staan. Wat is jullie ervaring? Verhuren mensen hun auto echt voor €2-€20 per dag?
Helaas kun je in de app (nog) geen onderscheid maken tussen bekenden en onbekenden.
Bedankt Dizzytal,Maxie schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 18:40:
[...]
De WiFi optie in het systeemmenu van de auto moet aanstaan om draadloos Android Auto aan de praat te krijgen. Je hoeft je telefoon niet te verbinden met de WiFi hotspot van de auto, het hebben van een Bluetooth verbinding is voldoende. Op de achtergrond gebruikt Android Auto vervolgens de WiFi verbinding voor het casten van het Android Auto scherm.
Ik ga nogmaals aan de slag. Een Samsung Flip 4 zou wel recent genoeg moeten zijn om te werken. Met de kabel, geen enkel probleem. Draadloos kan ik op de console niet kiezen voor Android auto (blijft grijs disabled staan)
Ik niet voor dat bedrag.Wouda schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 18:52:
Heb je al een reservering gedaan?
Zie je niet gewoon het uurtarief?
Wij zijn in afwachting van ‘onze’ Lynk. En ik heb een vraagje over het uitlenen. Ik ga deze zomer op een trip met een vriendin, we nemen de Lynk mee. We zullen naar verwachting 3000 km rijden. Een forse hap uit de kilometers…
Als ik de Lynk uitleen aan haar, dan bepaal ik dus zelf het verhuurbedrag? Betaalt zij dan ook nog een bedrag per kilometer aan Lynk? Ofwel, zou het gunstig zijn om deze constructie te gebruiken?
Als ik de Lynk uitleen aan haar, dan bepaal ik dus zelf het verhuurbedrag? Betaalt zij dan ook nog een bedrag per kilometer aan Lynk? Ofwel, zou het gunstig zijn om deze constructie te gebruiken?
Op termijn komt er een service fee voor L&C. De hoogte daarvan is nog niet bekend. Vooralsnog betaald ze dus alleen het bedrag aan jou. Maar dat kan in de zomer anders zijn.Nikky_vv schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 09:06:
Wij zijn in afwachting van ‘onze’ Lynk. En ik heb een vraagje over het uitlenen. Ik ga deze zomer op een trip met een vriendin, we nemen de Lynk mee. We zullen naar verwachting 3000 km rijden. Een forse hap uit de kilometers…
Dat zou inderdaad heel mooi zijn. En dat gaat inderdaad werkelijkheid zijn als je vrijwel altijd electrisch kunt rijden. Dus relatief korte afstanden en dan direct weer opladen. Afhankelijkvan je energietarief kan dat erg voordelig zijn.Jansen1404 schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 23:30:
[Afbeelding]
Zoveel km uit een volle benzine ⛽ tank...
fingers crossed
Goed nieuws: Nu het weer wat warmer aan het worden is kan ik ook weer meer electrische km's halen uit 1acculading. Officieel is de actieradius elektrisch 69 Km, maar deze week al een keer 84 km kunnen halen.
Hoi allen,
Door de kou en gestegen energielasten laad ik de auto niet meer op (60 cent/kWh inc. BTW & Transactiekosten bij een gemeentelijke laadpaal)
Nu ben ik er achter gekomen dat de benzine motor 8.5 - 9 liter/100km verbruikt. Dit is bij normaal woon-werk verkeer van 16km per rit (50% stad 50% snelweg). Is dit normaal voor een auto van dit formaat? Er staat inmiddels 15.000km op de teller en de auto heeft nog geen servicebeurt gehad.
Ik kom op een volle tank niet verder dan de 500-550km actieradius. Ben daarom benieuwd naar jullie inzichten.
ps: Als een data-geek jammer dat het "live" verbruik max. tot 19.9 liter/100km aanslaat. Of kan de auto technisch gezien niet meer aan dan de 19.9 liter/100km?
Door de kou en gestegen energielasten laad ik de auto niet meer op (60 cent/kWh inc. BTW & Transactiekosten bij een gemeentelijke laadpaal)
Nu ben ik er achter gekomen dat de benzine motor 8.5 - 9 liter/100km verbruikt. Dit is bij normaal woon-werk verkeer van 16km per rit (50% stad 50% snelweg). Is dit normaal voor een auto van dit formaat? Er staat inmiddels 15.000km op de teller en de auto heeft nog geen servicebeurt gehad.
Ik kom op een volle tank niet verder dan de 500-550km actieradius. Ben daarom benieuwd naar jullie inzichten.
ps: Als een data-geek jammer dat het "live" verbruik max. tot 19.9 liter/100km aanslaat. Of kan de auto technisch gezien niet meer aan dan de 19.9 liter/100km?
Dat is normaal, auto weegt bijna twee ton.. Die driepitter moet dan flink aan de slag om de boel in beweging te krijgenDhamit schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 11:20:
Hoi allen,

Als je met een servicebeurt een onderhoudsbeurt bedoelt (niet bandenwissel, software update of storing) dan gaat dat nog wel even duren. De mijne zit net over de 35.000 km en toen ging meteen een waarschuwingslampje aan (driehoek met uitroepteken) en de melding dat de auto "achterstallig onderhoud" heeftDhamit schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 11:20:
Er staat inmiddels 15.000km op de teller en de auto heeft nog geen servicebeurt gehad.

Ook bij de statusmeldingen in de app, maar niet zichtbaar zonder naar de pagina mijn auto (die vervolgens mijn auto's heet) te gaan.
Nou dat krijg ik niet voor elkaar dat verbruik, dit is alleen benzine en op hybride stand?Jansen1404 schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 23:30:
[Afbeelding]
Zoveel km uit een volle benzine ⛽ tank...
fingers crossed
Dit is in de hybride stand.Fibrenl schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 12:05:
[...]
Nou dat krijg ik niet voor elkaar dat verbruik, dit is alleen benzine en op hybride stand?
Ik zou eens kunnen kijken hoeveel liter benzine ik heb getankt en hoeveel kwh ik heb geladen. (totaal sinds ik in deze auto rijd)
Plus opwarmen van het interieur en de motor. Op langere afstanden lukt 1:15 wel, maar 16 km is daar veel te kort voor.donny_p schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 11:43:
[...]
Dat is normaal, auto weegt bijna twee ton.. Die driepitter moet dan flink aan de slag om de boel in beweging te krijgen
opwarmen van het interieur zou niet van de accucapaciteit afgaan als hij aan het opladen is.MvdV schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 12:22:
[...]
Plus opwarmen van het interieur en de motor. Op langere afstanden lukt 1:15 wel, maar 16 km is daar veel te kort voor.
Paar dagen geleden bleek toch tbv het opwarmen de accucapiteit afgenomen te zijn. Geen idee waarom dat dus soms toch ten koste van de accu gaat. Temeer omdat opwarmen ook alleen kan als hij op de laadpaal aangesloten is.
Ziet er niet verkeerd uit, maar ik ben niet zo van de kleurtjes. Ga als alles meezit de strips + velgen laten wrappen (carbon black en velgen in velgkleur). Kosten vallen aardig mee en het is er zo weer af als het moet. Ik moet zeggen dat ik die accenten bij de zwarte versie die we besteld hebben niet zo heel fraai vind, maar mijn vrouw vind die blauwe lijntjes juist prachtig....gelukkig vind ze rode lijntjes of zwarte lijntjes net zo prachtig, waardoor ik mijn gang kan gaanJansen1404 schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 17:44:
Ik kwam laatst deze Lynk&Co tegen...
Lime groen kende ik al wel...
[Afbeelding]
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Jullie nog andere leuke kleurtjes tegen gekomen?

Ik haal 500km echt niet meer. 10/100km is helaas eerder regel dan uitzondering. Rijdt voornamelijk provinciale wegen en heb geen zware voet. Electrisch rijdt ik in de zomer rustig 90km op accu op deze weg. Het verbruik is bij mij zo hoog vanwege het continu opladen van de accu met de benzinemotor.Dhamit schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 11:20:
Hoi allen,
Maar als je de accu onder het rijden gaat bijladen, dan zou je de daarmee gegeneerde electrische km's ook moeten toereken als km's voor het brandstofverbruik. En dan zou het verbuik effectief gezien nog wel eens kunnen meevallen.jannesbeterams schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 13:11:
[...]
Ik haal 500km echt niet meer. 10/100km is helaas eerder regel dan uitzondering. Rijdt voornamelijk provinciale wegen en heb geen zware voet. Electrisch rijdt ik in de zomer rustig 90km op accu op deze weg. Het verbruik is bij mij zo hoog vanwege het continu opladen van de accu met de benzinemotor.
Mijn oude diesel kon met gemaak 24 km halen uit 1 liter; maar ja....dat waren andere tijden.
Dat klopt, de meting op je dashboard is daardoor niet helemaal volledig. True true.Lieshout835 schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 13:43:
[...]
Maar als je de accu onder het rijden gaat bijladen, dan zou je de daarmee gegeneerde electrische km's ook moeten toereken als km's voor het brandstofverbruik. En dan zou het verbuik effectief gezien nog wel eens kunnen meevallen.
Mijn oude diesel kon met gemaak 24 km halen uit 1 liter; maar ja....dat waren andere tijden.
Andere test was wintersport. Op 1000 kilometer 114L(heen, accu bij start 60%) en 106L(terug, accu leeg) benzine nodig gehad. Welliswaar met een flinke dakkoffer erop en natuurlijk op de snelweg. Snelheid tussen 100 en 130. Terugweg veel trager. Dat viel me an sich niet tegen.
Was dit een andere waarde dan bij eigen Lynk?jannesbeterams schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 14:25:
[...]
Dat klopt, de meting op je dashboard is daardoor niet helemaal volledig. True true.
Andere test was wintersport. Op 1000 kilometer 114L(heen, accu bij start 60%) en 106L(terug, accu leeg) benzine nodig gehad. Welliswaar met een flinke dakkoffer erop en natuurlijk op de snelweg. Snelheid tussen 100 en 130. Terugweg veel trager. Dat viel me an sich niet tegen.
Omdat de benzinemotor van de mijne niet perse flink gaat draaien om op te laden (mijn ervaring) en je eerder aangaf: "Het verbruik is bij mij zo hoog vanwege het continu opladen van de accu met de benzinemotor."
Heeft iemand de Lynk in Home Assistent al kunnen hengelen? Zou mooi zijn als we iets met uitgesteld laden kunnen bouwen. Stel je hebt een variabel kwh tarief, dan kan je daar mssn wat mee doen.
Tevens zou ik wel rit statistieken willen plotten op de HA dashboard ofzo.
Volgens mij hebben sommige het geregeld via een slimme stekker die wel home assistent ondersteund.ErikdB schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 08:38:
Heeft iemand de Lynk in Home Assistent al kunnen hengelen? Zou mooi zijn als we iets met uitgesteld laden kunnen bouwen. Stel je hebt een variabel kwh tarief, dan kan je daar mssn wat mee doen.
Heb ik ook al naar gekeken. Tot zo ver mij bekend is er niets voor, enige integratie die er is, (die ik gezien heb) is voor het Chinese model.ErikdB schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 08:38:
Ik heb geen variabel contract en in principe moet de accu gewoon vol zijn (dagje naar de zaak en hij is leeg) Ik heb echter het probleem dat het klepje niet altijd direct open gaat na een rit. Dan moet eerst de auto op slot en helemaal 'uit'.. ;s avonds als ik dan thuis kom en wil eten schiet dat opnieuw openen er nog wel eens bij in...
Ik zit dus te denken aan een aparte tracker/sensor voor de 'thuis' melding (de app vertrouw ik daar toch niet in, omdat die vaak genoeg aangeeft dat de auto nog aan de zaak staat, of een eind verder op) en dan kijken of er geladen wordt.. aangezien dat toch bijna de hele avond/nacht duurt kom ik daar ook wel mee weg... niet laden om 23u ofzo > melding steek stekker in de auto.
If you didn't win today, you can always win tomorrow
Ik laad hem normaal gesproken op via de 'gewone' granny charger, met daarachter een aan/uit zwave switch die alleen aanstaat als de prijzen laag zijn bij Tibber =)ErikdB schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 08:38:
Ik heb in Homey een trigger dat ik een melding (pushbericht) krijg als het 2130u is (daltarief begint hier om 21u) en het gevraagde vermogen op de verbruiksmeter aan die groep (via Homewizzard) nog niet boven een bepaalde waarde is: dus niet aan het laden. Die waarden zijn niet zo betrouwbaar ingesteld zodat iedere avond het bericht komt. Als er nog niet geladen wordt gaat de "Werkschakelaar" in de meterkast om.pushnoi schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 08:56:
[...]
Ik laad hem normaal gesproken op via de 'gewone' granny charger, met daarachter een aan/uit zwave switch die alleen aanstaat als de prijzen laag zijn bij Tibber =)
Er ligt een schakelaar in de kast klaar om nog in te bouwen die de spanning vanuit Homey kan onderbreken.
Het klepje is magnetisch gesloten, deze kan je met je vingers altijd opentrekken ook als de auto op slot is. Ik maak sinds dag 1 altijd mijn klep zo open.dizzytal schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 08:46:
[...]
Heb ik ook al naar gekeken. Tot zo ver mij bekend is er niets voor, enige integratie die er is, (die ik gezien heb) is voor het Chinese model.
Ik heb geen variabel contract en in principe moet de accu gewoon vol zijn (dagje naar de zaak en hij is leeg) Ik heb echter het probleem dat het klepje niet altijd direct open gaat na een rit. Dan moet eerst de auto op slot en helemaal 'uit'.. ;s avonds als ik dan thuis kom en wil eten schiet dat opnieuw openen er nog wel eens bij in...
Ik zit dus te denken aan een aparte tracker/sensor voor de 'thuis' melding (de app vertrouw ik daar toch niet in, omdat die vaak genoeg aangeeft dat de auto nog aan de zaak staat, of een eind verder op) en dan kijken of er geladen wordt.. aangezien dat toch bijna de hele avond/nacht duurt kom ik daar ook wel mee weg... niet laden om 23u ofzo > melding steek stekker in de auto.
Ik laadde de Lynk eerder met een granny stekker op met daar tussen een ECOpower stekker die naar dynamische tarieven kijkt.
vandaag de dag is dat met een Easee lader icm Jedlix app. En dat gaat dynamisch een stuk beter.
reden om naar een vaste laadpaal te gaan, was dat ik "sneller" wilde laden. op de Granny heeft de Lynk circa 7 uur nodig, dat is voor dynamische tarieven een lange rit.
nu kan ik 5 uur laden, maar de auto kan niet meer aan.
wachten is op Easee met dat ze laden ook dynamisch gaan ondersteunen
verder denk ik dat de paal langer meegaat dan de Lynk, dus dat er alvast een 3fase 22kw max lader staat is mooi meegenomen ook al is dat voor het moment overkill natuurlijk.
vandaag de dag is dat met een Easee lader icm Jedlix app. En dat gaat dynamisch een stuk beter.
reden om naar een vaste laadpaal te gaan, was dat ik "sneller" wilde laden. op de Granny heeft de Lynk circa 7 uur nodig, dat is voor dynamische tarieven een lange rit.
verder denk ik dat de paal langer meegaat dan de Lynk, dus dat er alvast een 3fase 22kw max lader staat is mooi meegenomen ook al is dat voor het moment overkill natuurlijk.
Al gezien dat er een nieuw document “schadecriteria” aan de voorwaarden is toegevoegd? Vervangt de “Wear and tear guide”.
https://owscd-lynkco.azur...206%202023/Schadecriteria
Vraag me af moeten ze geen melding maken bij hun klanten als ze iets veranderen of toevoegen aan de voorwaarden?Oizo1981 schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 11:27:
Al gezien dat er een nieuw document “schadecriteria” aan de voorwaarden is toegevoegd? Vervangt de “Wear and tear guide”.
Vandaag 80 km gereden waarvan 95% snelweg. Vanaf start 2%batterij. een gemiddeld verbruik van 1:16 en rustig rijden niet heel ontevreden:)MvdV schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 12:22:
[...]
Plus opwarmen van het interieur en de motor. Op langere afstanden lukt 1:15 wel, maar 16 km is daar veel te kort voor.
De waarde is naar gevoel gelijk. Heb het niet klinisch getest helaasBPi schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 17:01:
[...]
Was dit een andere waarde dan bij eigen Lynk?
Omdat de benzinemotor van de mijne niet perse flink gaat draaien om op te laden (mijn ervaring) en je eerder aangaf: "Het verbruik is bij mij zo hoog vanwege het continu opladen van de accu met de benzinemotor."

Wat zeker wel verschilde is dat ik bij die van mij het veel meer merk als de motor de accu oplaadt. Het gas blijft dan een beetje "hangen" en wanneer ik gas bijgeef reageert de auto minder snel. Gas los en de auto trekt zelfs op! Dit gebeurt alleen als de auto de accu laadt.
Hier ook de combinatie van een Easee Home laadunit met Tibber dynamisch contract. Bij thuiskomst stekker in de Lynk en in de Easee app staat aangegeven dat de accu 's morgens om 08:00 uur opgeladen moet zijn. De Easee app 'kijkt' naar de Tibber tarieven en rekent terug naar het startpunt om te laden en neemt automatisch de momenten wanneer de uurtarieven 'laag' zijn.dollyking schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 11:14:
Ik laadde de Lynk eerder met een granny stekker op met daar tussen een ECOpower stekker die naar dynamische tarieven kijkt.

Ik heb ook een Easee home, zelf aangelegd met een Tibber contract. Load balancing en slim laden met zonnepanelen waarbij het overschot naar de auto gestuurd wordt - auto laadt op wanneer de prijzen het laagste zijn. Werkt echt primaTuar schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 20:02:
[...]
Hier ook de combinatie van een Easee Home laadunit met Tibber dynamisch contract. Bij thuiskomst stekker in de Lynk en in de Easee app staat aangegeven dat de accu 's morgens om 08:00 uur opgeladen moet zijn. De Easee app 'kijkt' naar de Tibber tarieven en rekent terug naar het startpunt om te laden en neemt automatisch de momenten wanneer de uurtarieven 'laag' zijn.
Hier iets meer ‘handwerk’.Joeme schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 20:56:
[...]
Ik heb ook een Easee home, zelf aangelegd met een Tibber contract. Load balancing en slim laden met zonnepanelen waarbij het overschot naar de auto gestuurd wordt - auto laadt op wanneer de prijzen het laagste zijn. Werkt echt prima
Dynamisch contract via zonneplan en een smart buitenstekker gekoppeld aan mijn hue omgeving. Ik kijk 1x per dag even wanneer de tarieven het laagste zijn of er zonne-opbrengst is en laat op die tijden de stekker automatisch aangaan.
Iets meer werk, maar bespaart (voorlopig) de investering in een eigen laadpaal.
Gisteren een blauwe 01 in ontvangst genomen! Werd netjes thuis afgeleverd door de Volvo dealer die hier 5 minuten verderop zit. En ik zie 'm zelfs vanochtend al netjes in mn app staan
.
Ben benieuwd hoe ie gaat bevallen op langere termijn. De A3 die ik hiervoor reed was ook gewoon een hele fijne auto, en stuurde toch wel ff wat sportiever. Maar de upgrade qua tech is wel echt heerlijk zeg! Eindelijk ACC, wireless CarPlay, groot scherm
.
Het draadloos opladen stopt telkens omdat mn telefoon verschuift in het bakje. Heeft iemand daar al een handige oplossing voor gevonden? Los van 'kabel aansluiten :+' . Misschien gewoon een dun rubber matje erin leggen oid..

Ben benieuwd hoe ie gaat bevallen op langere termijn. De A3 die ik hiervoor reed was ook gewoon een hele fijne auto, en stuurde toch wel ff wat sportiever. Maar de upgrade qua tech is wel echt heerlijk zeg! Eindelijk ACC, wireless CarPlay, groot scherm

Het draadloos opladen stopt telkens omdat mn telefoon verschuift in het bakje. Heeft iemand daar al een handige oplossing voor gevonden? Los van 'kabel aansluiten :+' . Misschien gewoon een dun rubber matje erin leggen oid..
Welkom bij de club.chup5528 schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 08:31:
Gisteren een blauwe 01 in ontvangst genomen! Werd netjes thuis afgeleverd door de Volvo dealer die hier 5 minuten verderop zit. En ik zie 'm zelfs vanochtend al netjes in mn app staan.
Ben benieuwd hoe ie gaat bevallen op langere termijn. De A3 die ik hiervoor reed was ook gewoon een hele fijne auto, en stuurde toch wel ff wat sportiever. Maar de upgrade qua tech is wel echt heerlijk zeg! Eindelijk ACC, wireless CarPlay, groot scherm.
Ligt er geen matje in het vak?? Zit er standaard in. Ik heb geen last van schuiven.
Bij mij overigens wel icm met een doorzichtig siliconen hoesje.
Ik kan nergens in de app vinden hoe je kan opzeggen. Moet je hier perse voor bellen?
Verder lees ik:
Opties voor het retourneren van voertuigen:
Wij kunnen uw M2M-auto op uw kosten ophalen op een door u en het Engagement Center overeengekomen locatie. We nemen contact met u op om het ophalen van uw M2M-auto te regelen.
Tijdvakplanning:
Uw ophaal- en bezorgmomenten worden uiterlijk 5 dagen voorafgaand aan het daadwerkelijke ophaaltijdslot geboekt via onze klantenservice. Om de wachttijd voor beide partijen te beperken, ontvang je notificaties zowel via onze mobiele app als via sms.
Annulering of wijziging van tijdslot:
Als u uw tijdslot wilt annuleren of wijzigen, moet u contact met ons opnemen via onze chat of door ons te bellen. Een annulering of wijziging van tijdslot dient uiterlijk 48 uur voor jouw toegewezen tijdslot te gebeuren. Onze chauffeurs accepteren een vertraging van 10 minuten, indien u niet komt opdagen voor de geplande service rekenen wij een no-show fee van 150 euro.
Door de algemene voorwaarden voor onze bezorgdiensten te accepteren, erkent u dat het niet mogelijk is om het recht uit te oefenen om u terug te trekken uit een dienst die gedeeltelijk of volledig is geleverd.
Mocht er iets gebeuren waardoor wij het toegewezen tijdslot moeten wijzigen, dan nemen wij zo snel mogelijk contact met u op om een nieuw tijdstip af te spreken.
De staat van de auto:
U bent ervoor verantwoordelijk dat het voertuig in een zodanige staat verkeert dat de service kan worden uitgevoerd. Dat betekent dat het voertuig voldoende brandstof moet hebben om van en naar de servicelocatie te rijden. In het geval dat er niet genoeg brandstof is om de reis te maken, zullen we 10 euro in rekening brengen om ervoor te zorgen dat het voertuig kan worden teruggebracht.
Maar ik zie nergens dat ik de auto evt kan brengen??
Verder lees ik:
Opties voor het retourneren van voertuigen:
Wij kunnen uw M2M-auto op uw kosten ophalen op een door u en het Engagement Center overeengekomen locatie. We nemen contact met u op om het ophalen van uw M2M-auto te regelen.
Tijdvakplanning:
Uw ophaal- en bezorgmomenten worden uiterlijk 5 dagen voorafgaand aan het daadwerkelijke ophaaltijdslot geboekt via onze klantenservice. Om de wachttijd voor beide partijen te beperken, ontvang je notificaties zowel via onze mobiele app als via sms.
Annulering of wijziging van tijdslot:
Als u uw tijdslot wilt annuleren of wijzigen, moet u contact met ons opnemen via onze chat of door ons te bellen. Een annulering of wijziging van tijdslot dient uiterlijk 48 uur voor jouw toegewezen tijdslot te gebeuren. Onze chauffeurs accepteren een vertraging van 10 minuten, indien u niet komt opdagen voor de geplande service rekenen wij een no-show fee van 150 euro.
Door de algemene voorwaarden voor onze bezorgdiensten te accepteren, erkent u dat het niet mogelijk is om het recht uit te oefenen om u terug te trekken uit een dienst die gedeeltelijk of volledig is geleverd.
Mocht er iets gebeuren waardoor wij het toegewezen tijdslot moeten wijzigen, dan nemen wij zo snel mogelijk contact met u op om een nieuw tijdstip af te spreken.
De staat van de auto:
U bent ervoor verantwoordelijk dat het voertuig in een zodanige staat verkeert dat de service kan worden uitgevoerd. Dat betekent dat het voertuig voldoende brandstof moet hebben om van en naar de servicelocatie te rijden. In het geval dat er niet genoeg brandstof is om de reis te maken, zullen we 10 euro in rekening brengen om ervoor te zorgen dat het voertuig kan worden teruggebracht.
[Voor 91% gewijzigd door meermarco op 18-03-2023 19:04]
Kan momenteel inderdaad niet maar waarom zou je dat willen? Ophalen is gratis.meermarco schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 18:28:
Ja. Is telefonisch binnen 5 minuten geregeld.meermarco schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 18:28:
Ik kan nergens in de app vinden hoe je kan opzeggen. Moet je hier perse voor bellen?
Dat staat er dus nietOizo1981 schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 19:08:
[...]
Kan momenteel inderdaad niet maar waarom zou je dat willen? Ophalen is gratis.

Is niet gratis (meer). Ik lees nu Nl:Oizo1981 schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 19:09:
[...]
Ja. Is telefonisch binnen 5 minuten geregeld.
Wij kunnen uw M2M-auto op uw kosten ophalen op een door u en het Engagement Center overeengekomen locatie
En wil graag NU opzeggen. Ivm de 20 dagen termijn. Telefonisch niet bereikbaar in het weekend. (Ook fijn als je issues hebt met de verhuur)
Edit: kan dus niet via de app. Volgens hun voorwaarden wel Nl. Dan mail ik wel nu. En bel ik maandag met de datum van vandaag.
[Voor 12% gewijzigd door meermarco op 18-03-2023 19:19]
Als je naar het ergens onlangs aangehaalde formulier over schades kijkt, zou het naar mijn idee hiervoor voldoende moeten zijn om dit te melden en aantekening te laten maken. Dit kunnen ze jou nooit aanrekenen, dus meteen goed laten vastleggen.ErikdB schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 18:40:
Sinds 2 wk dus een Lynk en net de auto gewassen. Ik merkte op dat de lak bij de parkeersensoren rondom beschadigd is. Dit is mij niet eerder opgevallen en iets wat met een quality control check makkelijk naar voren had moeten komen. Iemand ervaring mee?
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Als ik de auto start gaat mijn ruitenwisser achter
automatische aan, hoe kan ik dat uitzetten ❓
Of je ruitenwisser staat nog aan (knopje rechts aan de hendel van het stuur staat vermoed ik niet in het midden).Sjonnie 65 schreef op zondag 19 maart 2023 @ 12:52:
Als ik de auto start gaat mijn ruitenwisser achter
Of je hebt de ruitenwissers aan de voorzijde ingeschakeld en je zet hem in de achteruit. Dan gaat ie ook wissen (kun je uitzetten in het menu)
Ook in stand automatisch (regensensor)cyberdj schreef op zondag 19 maart 2023 @ 13:58:
[...]
Of je hebt de ruitenwissers aan de voorzijde ingeschakeld en je zet hem in de achteruit. Dan gaat ie ook wissen (kun je uitzetten in het menu)
Ik heb een vraagje! In de app geeft de auto geen locatie. Locatie niet beschikbaar staat er. Hierdoor kan ik de auto ook niet 'sharen' want dan staat er dat dit enkel in het land van registratie kan. Terwijl de auto gewoon in NL staat. De gps van de auto doet het wel, want de navigatie doet het gewoon. Iemand enig idee waar dit door komt?
Er is (zoals bijna elk weekend?) weer meer mis met de app.Daantiger schreef op zondag 19 maart 2023 @ 15:47:
Ik heb een vraagje! In de app geeft de auto geen locatie. Locatie niet beschikbaar staat er. Hierdoor kan ik de auto ook niet 'sharen' want dan staat er dat dit enkel in het land van registratie kan. Terwijl de auto gewoon in NL staat. De gps van de auto doet het wel, want de navigatie doet het gewoon. Iemand enig idee waar dit door komt?
Geen ander apparaat waar de app op staat. Dus weer opnieuw moeten inloggen.
De status en locatie krijg ik na de app afsluiten ("er is iets mis gegaan") en opnieuw openen te zien, maar dan wel de locatie van 2 dagen geleden laat in de avond

Heb er net mee gereden. Niets mis mee

Ik zit op dit moment bij de Volvo dealer voor de bandenwissel. Ik was in de veronderstelling dat ze alleen de banden wisselden, maar ik zie nu dat ze complete wielensets hebben liggen. Nog even gevraagd of ik mijn "eigen" wielen terug heb gekregen, of dat het een willekeurige L&C set is, maar ze blijven gekoppeld aan het kenteken.
Het hele terrein staat hier trouwens vol met L&C's (Nijkerk).
Het hele terrein staat hier trouwens vol met L&C's (Nijkerk).
Auto paar dagen in bezit en zojuist iemand de auto geraakt en door gereden 😤🤬 Daar gaat de eerste 500 eigen risico. Top dit.
Zojuist opgezegd. Vriendelijke medewerker (zijn ze allemaal) Net te laat, omdat ik vrijdag niet meer kon bellen.
In de app kun je niet opzeggen, en via de website ook niet.
Volgens hun AV moet dat wel kunnen. Ze gaan kijken wat ze voor me kunnen doen. Ben benieuwd. Wil er gewoon zo snel mogelijk vanaf. Wel weer typisch Lynkco. Hun app werkt niet en de consequenties zijn voor de klant.
Volgens hun AV moet dat wel kunnen. Ze gaan kijken wat ze voor me kunnen doen. Ben benieuwd. Wil er gewoon zo snel mogelijk vanaf. Wel weer typisch Lynkco. Hun app werkt niet en de consequenties zijn voor de klant.
Mooi man! Kunnen ze er weer iemand anders blij mee maken 👍🏼
Ik heb afgelopen week een blauwe 01 opgehaald. Moet eerlijk zeggen dat de auto boven verwachting is, zeker als je vergelijkt wat je aan opties krijgt bij de concurrentie op een vergelijkbaar model! Heb een full option duitse auto uit 2019 in eigen bezit en ben erg benieuwd of en hoeveel "beter" die over een paar weken nog aan zal voelen
Omdat ik zelf geen oprit en/of laadpaal heb is het even aftasten hoe ik met het laden om zal gaan in de toekomst. Ik wil hem zo optimaal mogelijk rijden dus met volle accu maar wel tegen schappelijke tarieven.
Nu heb ik hem gisteren voor het eerst opgeladen op een 11KW punt en dat verliep soepel. Toen ik hem vanochtend bij de paal weghaalde en elders neerzette was ik aan het zoeken hoe ik ervoor kan zorgen dat de auto alleen de brandstof motor gebruikt, helaas zonder success.
Ik heb in de powerflow de stand "accu sparen" gebruikt maar kon niet voorkomen dat hij <25-30 km/h bij weinig vermogen doodleuk elektrisch rijdt.
Toen de drive modus op "power" gezet maar ook dan schakelt de ICE pas in bij hogere vermogensvraag.
"Accu later opladen door motor" was niet beschikbaar omdat hij 100% vol was.
Iemand de gouden tip?

Omdat ik zelf geen oprit en/of laadpaal heb is het even aftasten hoe ik met het laden om zal gaan in de toekomst. Ik wil hem zo optimaal mogelijk rijden dus met volle accu maar wel tegen schappelijke tarieven.
Nu heb ik hem gisteren voor het eerst opgeladen op een 11KW punt en dat verliep soepel. Toen ik hem vanochtend bij de paal weghaalde en elders neerzette was ik aan het zoeken hoe ik ervoor kan zorgen dat de auto alleen de brandstof motor gebruikt, helaas zonder success.
Ik heb in de powerflow de stand "accu sparen" gebruikt maar kon niet voorkomen dat hij <25-30 km/h bij weinig vermogen doodleuk elektrisch rijdt.
Toen de drive modus op "power" gezet maar ook dan schakelt de ICE pas in bij hogere vermogensvraag.
Iemand de gouden tip?
één is geen, twee is één
Probleem is inderdaad dat hij 100% vol is, accu sparen zorgt ervoor dat de stand die je had toen je het aanzette vast blijft houden, hij heeft altijd een paar % nodig om hiermee te kunnen spelen. Zal tot zo'n 98% leeglopen en daarna vasthouden. Dit werkt gewoon goed! (gebruik het zelf elke dag op de snelweg na 100% te zijn geladen zodat ik binnendoor op de accu kan rijden).Wackoz schreef op maandag 20 maart 2023 @ 11:09:
Iemand de gouden tip?
EDIT: Overigens kan het zijn dat je weer stukken elektrisch rijdt, dan heeft ie boven dat % opgeladen door bijvoorbeeld te remmen, zodra je dan weer tot zo'n 98% hebt leeggereden dan gaat ie weer over op benzine.
[Voor 8% gewijzigd door KeesPimelmees op 20-03-2023 11:16]
Dank, dat stelt gerust dan wordt dat ook mijn strategie denk ik!
Heb een aantal ritten de motor de accu laten laden maar met 1 op 6 op de snelweg wordt dat een dure hobby

Ik rijdt in principe alleen in de auto en heb bewust niet ingelogd omdat het infotainment systeem zonder profiel zeker 15-20 seconden nodig heeft om op te starten. Wel blij dat zodra hij "wakker" is alles snel en vlekkeloos lijkt te werken.
Zijn er "must-have" features die enkel met profiel beschikbaar zijn? Of een andere reden om wel in te loggen in de auto?
één is geen, twee is één
Als je zo optimaal mogelijk wilt rijden is bij een lage snelheid elektrisch juist beter. Bij optrekken is de elektromotor veel efficienter dan de benzinemotor.Wackoz schreef op maandag 20 maart 2023 @ 11:09:
[...]Ik heb in de powerflow de stand "accu sparen" gebruikt maar kon niet voorkomen dat hij <25-30 km/h bij weinig vermogen doodleuk elektrisch rijdt.
Iemand de gouden tip?
En als je dan toch écht op benzine wilt optrekken is de oplossing wat sportiever het gaspedaal intrappen. Als de elektromotor niet voldoende vermogen heeft voor de gewenste accelleratie schakelt hij over op benzine. In de powerstand zal hij dat al eerder doen dan in hybride maar of je met die rijstijl dan echt optimaal bezig bent is een andere vraag
[Voor 3% gewijzigd door dixet op 20-03-2023 11:24]
Heb zelf 3 maanden rondgereden in de auto met automatisch inloggen op profiel, sinds 1 maand nu zonder profiel inderdaad vanwege het trage opstarten. Zelf nog helemaal niks gemerkt. Weet wel dat de auto-hotspot niet werkt zonder te zijn ingelogd maar hier maar ik ook geen gebruik van. Andere functies zoals ritten bijhouden in een logboek werkt sowieso al niet momenteel dus ook dat mis je niet...Wackoz schreef op maandag 20 maart 2023 @ 11:22:
[...]
Dank, dat stelt gerust dan wordt dat ook mijn strategie denk ik!
Heb een aantal ritten de motor de accu laten laden maar met 1 op 6 op de snelweg wordt dat een dure hobby![]()
Ik rijdt in principe alleen in de auto en heb bewust niet ingelogd omdat het infotainment systeem zonder profiel zeker 15-20 seconden nodig heeft om op te starten. Wel blij dat zodra hij "wakker" is alles snel en vlekkeloos lijkt te werken.
Zijn er "must-have" features die enkel met profiel beschikbaar zijn? Of een andere reden om wel in te loggen in de auto?
@dixet Fair punt, nu ik weet dat het om een paar procent gaat maakt het me niet uit maar ik werd kriebelig van de blauwe stroomlijnen waar ik net voor betaald heb. De benzine is nog de eerste tank dus dat voelt anders
@KeesPimelmees Top, ik ga er even vanuit dat de de hotspot in de auto geen onbeperkt gratis data voor inzittenden geeft? Anders misschien het testen nog is waard.
Is de journey cam nog slim (in geval van ongeluk of gevaar detectie) of werkt dat enkel als ik hem manueel aanzet en een opname start? Vind de interieur opname een beetje creepy met het idee dat ze de auto vrij diep op afstand uit kunnen lezen maar als ik de dashcam werkend zou kunnen krijgen lijkt me dat wel ideaal.

@KeesPimelmees Top, ik ga er even vanuit dat de de hotspot in de auto geen onbeperkt gratis data voor inzittenden geeft? Anders misschien het testen nog is waard.
Is de journey cam nog slim (in geval van ongeluk of gevaar detectie) of werkt dat enkel als ik hem manueel aanzet en een opname start? Vind de interieur opname een beetje creepy met het idee dat ze de auto vrij diep op afstand uit kunnen lezen maar als ik de dashcam werkend zou kunnen krijgen lijkt me dat wel ideaal.
één is geen, twee is één
Hotspot geeft naar mijn weten - nog steeds - onbeperkte data voor inzittenden. Dit gaat wel veranderen en zou al zo moeten zijn volgens de toenmalige voorwaarden.Wackoz schreef op maandag 20 maart 2023 @ 11:36:
Wat betreft de journey cam, dit is geen dash cam!! Alleen te gebruiken voor onzinnige foto's tijdens stilstaan met de auto. Het neemt niks op.
Ja, hiervoor zijn al verschillende suggesties gedaan. Helaas nog niet geleidt tot een product.KeesPimelmees schreef op maandag 20 maart 2023 @ 13:01:
[...]
Wat betreft de journey cam, dit is geen dash cam!! Alleen te gebruiken voor onzinnige foto's tijdens stilstaan met de auto. Het neemt niks op.
Vooral aanmelden op https://colab.lynkco.com/ en al geplaatste ideeën of initiatieven steunen.
ThxBPi schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 15:38:
[...]
Welkom bij de club.
Ligt er geen matje in het vak?? Zit er standaard in. Ik heb geen last van schuiven.
Bij mij overigens wel icm met een doorzichtig siliconen hoesje.

En duidelijkheid qua kosten?meermarco schreef op maandag 20 maart 2023 @ 10:46:
Zojuist opgezegd. Vriendelijke medewerker (zijn ze allemaal) Net te laat, omdat ik vrijdag niet meer kon bellen.
Same hier. iPhone 12 Pro, nergens last van met Apple Leather Case. Nu een iPhone 14 Pro, die camera bump is een stuk dikker (ook leather case) en in bochten schuift hij van het oplaad stuk af.... Helaas.chup5528 schreef op maandag 20 maart 2023 @ 15:16:
[...]
Thx. Ja, matje ligt er wel in, maar mn telefoon heeft gewoon geen grip door het hoesje. Ik heb zo'n harde bumper van Rhinoshield eromheen zitten, dat glijdt gewoon lekker over dat matje heen. Wellicht toch maar weer siliconen kopen dan
Ik gebruik zelf helemaal geen hoesje om mijn telefoon en had ook het probleem dat mijn telefoon veel heen en weer gleed. Bij de ANWB een antislipmatje gekocht en dat in de auto gelegd en nu nergens last meer van
Kan het helaas niet vinden op de website, anders had ik ‘m gelinkt.

Inmiddels antwoord op de maildixet schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 09:28:
Over winterbanden gesproken... omdat het inplannen van de bandenwissel naar winterbanden toe bij sommigen nogal een doorlooptijd had, dacht ik de bandenwissel naar zomerbanden alvast in te plannen voor ergens over 1 of twee maanden.
Vertelt de vriendelijke medewerker aan de telefoon me dat ze nog niet bezig zijn met de bandenwissel-planning en ik dus nog geen afspraak kan maken![]()
Iemand al wel gelukt? Ik voel er weinig voor om tot de zomer op zacht rubber te rijden. Heb ze nu maar een mail gestuurd met het zelfde verzoek, dan ligt hij in ieder geval bij hen op de stapel
Dat geeft weinig hoop op een wissel voor de zomer....Wij hebben de aanvraag voor je geregeld. Nu is het nog wachten op de technische afdeling die jou zal contacteren om een afspraak te maken. Het zal nog wel een tijd duren, dus even geduld hebben!
Iemand de nieuwe Lynk al gezien? De 08 komt ook naar Europa (en dus waarschijnlijk als eerste weer in Nederland denk ik zo), wordt een slagje groter en waarschijnlijk dus ook wel wat duurder. Vind het wel een gaaf ding om te zien.
Release later deze maand, dan komen ook beelden van het interieur etc. beschikbaar.
https://www.autoweek.nl/a...8-tweede-suv-voor-europa/
Release later deze maand, dan komen ook beelden van het interieur etc. beschikbaar.
Inderdaad een mooie auto. Toch zou ik liever een kleiner en lichter exemplaar zien die verder kan komen op zijn acculading. Er zijn volgens mij EV's met eenzelfde accupakket die bijna 180 km ver kunnen komen. Dat zou natuurlijk wel erg veel zijn voor een hybrid, maar een electrisch bereik van ruim 100 km zou wel mooi zijn.KeesPimelmees schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 07:57:
Iemand de nieuwe Lynk al gezien? De 08 komt ook naar Europa (en dus waarschijnlijk als eerste weer in Nederland denk ik zo), wordt een slagje groter en waarschijnlijk dus ook wel wat duurder. Vind het wel een gaaf ding om te zien.
Als de meerprijs niet super veel is is het misschien het overwegen waard om mijn Blauwe met trekhaak om te zetten naar een 08 met trekhaak. Ik moet nu toch al wachten tot juni 

Ik had eigenlijk gehoopt dat een sedan/Polestar achtige electrische auto eerst zouden uitbrengen.
Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile
Helemaal eens. Ik denk dat de markt voor een kleinere variant met groter bereik elektrisch ook wel het beste zou aanslaan. Dan hoeft het eigenlijk nog niet eens (veel) goedkoper.Lieshout835 schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 08:21:
[...]
Inderdaad een mooie auto. Toch zou ik liever een kleiner en lichter exemplaar zien die verder kan komen op zijn acculading. Er zijn volgens mij EV's met eenzelfde accupakket die bijna 180 km ver kunnen komen. Dat zou natuurlijk wel erg veel zijn voor een hybrid, maar een electrisch bereik van ruim 100 km zou wel mooi zijn.
Had zelf ook graag de 03 gezien bijvoorbeeld, maar goed. Betekent in ieder geval dat er meerdere modellen naar Europa komen!
Eurootje of 800-900 zou me niet verbazen, helemaal gezien de concurentie. Als ze zo hoog inzetten dan kunnen ze ook het gat met de 01 wat kleiner maken en die naar 600-650 brengen. Vandaar mijn verwachting.Mjelnir schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 08:34:
Als de meerprijs niet super veel is is het misschien het overwegen waard om mijn Blauwe met trekhaak om te zetten naar een 08 met trekhaak. Ik moet nu toch al wachten tot juni
Die is inderdaad al wel langs gekomen. Een mooie auto inderdaad, te groot voor ons gebruik, de 01 is ruim genoeg. Ik snap dat ze 't proberen, maar ik denk dat de markt voor deze PHEV niet zo groot is als voor de 01.KeesPimelmees schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 07:57:
Ik had liever gezien dat ze (al) met een EV zouden komen en dan niet eentje die net wat kleiner is dan de 01.. dat wordt weer wat krap..
If you didn't win today, you can always win tomorrow
Hoe kan dit? Ik bel voor winterbanden en ik heb ze binnen drie weken. Voor terugwisselen bellen ze mij en dat is ook binnen drie weken geregeld. Ligt dat dan aan je woonplaats, dus wie die wissel doet?dixet schreef op maandag 20 maart 2023 @ 21:50:
[...]
Inmiddels antwoord op de mail
[...]
Dat geeft weinig hoop op een wissel voor de zomer....
Bij mij precies hetzelfde, geen problemen gehad met de wissel naar winterbanden. Van de week gebeld door Lynk&Co om een afspraak in te plannen voor de wissel naar zomerbanden. Kon diezelfde week nog wisselen maar gezien het weer nu ingepland voor ergens in April.oldostofjas schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 14:44:
[...]
Hoe kan dit? Ik bel voor winterbanden en ik heb ze binnen drie weken. Voor terugwisselen bellen ze mij en dat is ook binnen drie weken geregeld. Ligt dat dan aan je woonplaats, dus wie die wissel doet?
Nee, daarover wordt ik teruggebeld. Wat vast niet gaat gebeuren. Hetzelfde met de termijn. Omdat ik de app en website niet werkt was ik te laat met opzeggen. Bellen kan niet in de avond of weekend. Ook dat gaan ze ‘proberen’ recht te zetten. Ook daarover zou ik worden teruggebeld.
Hoi allemaal,
Ik heb dit forum even doorgestruind, maar kan, tot mijn verbazing, maar niets vinden over het feit dat Lynk en Co mijn vraag prijzen (zowel per uur als per dag) verdubbeld. Dus stel ik stel 5 euro per uur als verhuurder, zie ik dat als 10 euro per uur als huurder. Als ik dit dan verhuur voor 2 uur krijg ik een 10tje en kost het de huurder 20 euro. Lynk en Co zegt dat ze nog geen service kosten berekenen, maar dit is toch een behoorlijke marge?!
Is dit een foutje bij mij of hebben hier meer mensen last van?
Ik heb dit forum even doorgestruind, maar kan, tot mijn verbazing, maar niets vinden over het feit dat Lynk en Co mijn vraag prijzen (zowel per uur als per dag) verdubbeld. Dus stel ik stel 5 euro per uur als verhuurder, zie ik dat als 10 euro per uur als huurder. Als ik dit dan verhuur voor 2 uur krijg ik een 10tje en kost het de huurder 20 euro. Lynk en Co zegt dat ze nog geen service kosten berekenen, maar dit is toch een behoorlijke marge?!
Dan kijk je verkeerd of er gaat iets mis. Want wordt niet verdubbeld. Als je in het “leen scherm” kijkt staat er volgens mij standaard bij “begin” en “eind” een periode van 2 uur. Die kun je aanpassen; ook naar 1 uur.Seblue schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 03:54:
Hoi allemaal,
Ik werd wk of 2 geleden al gebeld voor het maken ve afspraak voor de bandenwissel. Die staat op 11 april gepland.dixet schreef op maandag 20 maart 2023 @ 21:50:
[...]
Inmiddels antwoord op de mail
[...]
Dat geeft weinig hoop op een wissel voor de zomer....
Ik wil de MS Teams integratie maken. De native app vereist inloggen met mijn bedrijfsgegevens in de auto. Dat is niet goedgekeurd door security. Is er ook een andere manier? Ik zou bijvoorbeeld via Android Auto graag de Journey Camera willen kiezen met MS Teams calls. Dat is makkelijker dan volledig mijn agenda integreren. Is dat mogeijk?
A mind once stretched by a new idea never regains its original dimensions.
Ik ben net ineens uitgelogd in de auto en in de app. Iemand anders dit probleem ook ervaren vandaag?
Volgens mij gebruikt de native Teams app de camera ook niet. Aan die camera heb je niks.koekeeghan schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 17:19:
Ik wil de MS Teams integratie maken. De native app vereist inloggen met mijn bedrijfsgegevens in de auto. Dat is niet goedgekeurd door security. Is er ook een andere manier? Ik zou bijvoorbeeld via Android Auto graag de Journey Camera willen kiezen met MS Teams calls. Dat is makkelijker dan volledig mijn agenda integreren. Is dat mogeijk?
Is inderdaad alleen audio.oldostofjas schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 17:39:
[...]
Volgens mij gebruikt de native Teams app de camera ook niet. Aan die camera heb je niks.
Vandaag gesprek van Lynk&Co gemist. Wellicht voor de bandenwissel. Dat zij proactief contact opnemen bij (zoals het systeem aangeeft) 'achterstallig onderhoud' verwacht ik niet.rutger3411 schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 15:32:
[...]
Bij mij precies hetzelfde, geen problemen gehad met de wissel naar winterbanden. Van de week gebeld door Lynk&Co om een afspraak in te plannen voor de wissel naar zomerbanden. Kon diezelfde week nog wisselen maar gezien het weer nu ingepland voor ergens in April.
Dan zouden mijn gesprekspartners mij toch nog wel mogen zien?BPi schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 18:27:
[...]
Video mag ook niet. Net als tv-kijken tijdens het rijden.
Yes.ruudboon schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 17:29:
Ik ben net ineens uitgelogd in de auto en in de app. Iemand anders dit probleem ook ervaren vandaag?
In de B stand remt hij ook minder af. Dat kan ook een beleving zijn. (remt nóg minder af moet ik zeggen, want laatst hebben ze zonder te melden OTA update gedaan van ene dag op andere dag, wat ik niet ok vind trouwens, maar bij Lynk heb je niks te vinden 😉...toch?
Let op:
Voor updates rondom leverdatums, bestellingen, etc. is er een apart topic: Het grote Lynk & Co 01 bestellingen topic.
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
Voor updates rondom leverdatums, bestellingen, etc. is er een apart topic: Het grote Lynk & Co 01 bestellingen topic.
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.