• Oizo1981
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 13:45
Mozzzzke schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 18:57:
[...]

Yes.

In de B stand remt hij ook minder af. Dat kan ook een beleving zijn. (remt nóg minder af moet ik zeggen, want laatst hebben ze zonder te melden OTA update gedaan van ene dag op andere dag, wat ik niet ok vind trouwens, maar bij Lynk heb je niks te vinden 😉...toch?
Een OTA moet je toch zelf accepteren en installeren. Dat doet hij niet automatisch?

• BPi
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07:04
oldostofjas schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 18:47:
[...]

Dan zouden mijn gesprekspartners mij toch nog wel mogen zien?
Tja, dan is de vraag of je dat wel wil als je niet kan zien hoe je in beeld komt O-)

• meermarco
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:23
meermarco schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 18:04:
[...]

Nee, daarover wordt ik teruggebeld. Wat vast niet gaat gebeuren. Hetzelfde met de termijn. Omdat ik de app en website niet werkt was ik te laat met opzeggen. Bellen kan niet in de avond of weekend. Ook dat gaan ze ‘proberen’ recht te zetten. Ook daarover zou ik worden teruggebeld.
Opzeggen lijkt niet lekker te gaan. Ik krijg elke dag 1-3 mails met jammer dat je opzegt blabla. En elke keer een nieuwe opzegdatum erin (Nl die van die dag zelf). Wat een puinhoop. Hoop dat het goed gaat. Maar vrees het ergste.

Ik maak overal alvast printscreens van. Zodat ik na de datum die ik rechtvaardig vindt iig alles kan ‘chargebacken’ via mijn creditcard.

[Voor 10% gewijzigd door meermarco op 22-03-2023 20:08]

• Fibrenl
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 15:15
Even een vraagje, ik heb een sleutel en me vrouw de andere, alle twee een eigen profiel ook gekoppeld aan de sleutel, bij mij werkt alles dus instellingen zoals stoel, spiegels, kleur interieur. Alleen bij me vrouw werkt alleen de kleur interieur maar de stoel en spiegels gaan niet naar haar stand. Wat doe ik verkeerd?

• Mozzzzke
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 01:11
Oizo1981 schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 19:22:
[...]

Een OTA moet je toch zelf accepteren en installeren. Dat doet hij niet automatisch?
Lijkt mij ook; maar ik heb nog nooit een OTA aanbod gehad, toch is de rijervaring uit het niets heel anders.
Startup, ja, beta, prima.
Maar (voor zover ik kan.zien) bijna stilstand in ontwikkeling voor zo laaaaang. Nee: ik ben het langzaamaan beu te worden.

Voorbeeldje om te zeuren: Reserveer systeem haalt nog steeds 100 euro van je kaart af bij een aanvraag(niet reservering); prima, beginnersfoutje zou je zeggen: maar ook zoets ' eenvoudigs' dat passen ze niet aan.
Terwijl financiën lijken mij niet het issue als je scheepsladingen 01's hierheen verscheept of wel? 😉.

• Johnvh
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-06 22:36
Zo, na een week heb ik het laatste half jaar van dit topic doorgelezen om me verder te verdiepen in deze auto 😁

ik wilde graag eens in de auto rijden en op alle verzoeken tot huren is alle keren dat ik het probeerde niet gereageerd.
Gelukkig kende ik via via iemand in de wijk die het 2021 model reed. Daarin hebben we een proefrit mogen maken en het kinderstoeltje + ruimte in de achterbak mogen proberen. Dat past beter dan m’n huidige auto (BMW 2 serie Active Tourer), dus de knoop is doorgehakt; zodra we een goede prijs voor onze eigen auto kunnen krijgen gaan we, ondanks de vaak heel matige klantenservice, voor de 01.

Nog wel een vraag die ik niet beantwoord heb gekregen. Hoeveel USB poorten zitten er in de auto? En waar? En dit USB-A of inmiddels USB-C poorten?

• Oizo1981
Johnvh schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 07:04:
Nog wel een vraag die ik niet beantwoord heb gekregen. Hoeveel USB poorten zitten er in de auto? En waar? En dit USB-A of inmiddels USB-C poorten?
De online handleiding is een aanrader: https://www.lynkco.com/nl...nment/topic:Power_outlets

Wat
Er zijn zes stopcontacten in de auto, twee normale 12 V DC-stopcontacten, twee USB A-poorten en twee USB C-poorten.

Waar
Onder de armsteun (tunnelconsole)
Eén 12 V DC-stopcontact
Eén USB A-poort
Eén USB C-poort

Achterkant van de tunnelconsole
Eén USB A-poort
Eén USB C-poort

Bagageruimte
Eén 12 V DC-stopcontact

• Oizo1981
Mozzzzke schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 22:22:
[...]
Voorbeeldje om te zeuren: Reserveer systeem haalt nog steeds 100 euro van je kaart af bij een aanvraag(niet reservering); prima, beginnersfoutje zou je zeggen: maar ook zoets ' eenvoudigs' dat passen ze niet aan.
Terwijl financiën lijken mij niet het issue als je scheepsladingen 01's hierheen verscheept of wel? 😉.
Het gaat om een reservering op de creditcard die na 24-48 uur weer vrijgegeven wordt. Ik zie het probleem niet?

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
ruudboon schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 17:29:
Ik ben net ineens uitgelogd in de auto en in de app. Iemand anders dit probleem ook ervaren vandaag?
Jep

• oldostofjas
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 12:51
ruudboon schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 17:29:
Ik ben net ineens uitgelogd in de auto en in de app. Iemand anders dit probleem ook ervaren vandaag?
Ik vandaag. Ik moet sowieso één keer in de zoveel tijd opnieuw inloggen in de auto. Daarom heb ik m'n wachtwoord maar wat makkelijker gemaakt :)

• BPi
oldostofjas schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 08:41:
[...]

Ik vandaag. Ik moet sowieso één keer in de zoveel tijd opnieuw inloggen in de auto. Daarom heb ik m'n wachtwoord maar wat makkelijker gemaakt :)
Bij mij vraagt de auto vaker om in te loggen dan nodig. Als hij meldt dat het nodig is en ik druk op inloggen dan kost dat moeite met mijn moeilijke ww en/of ik mag niets intypen omdat ik aan het rijden ben. Als ik cancel, dan logt hij een tijdje later vanzelf in. 7(8)7

Maar dit doet hij sporadisch en al vanaf begin dat ik het profiel gebruik.

[Voor 6% gewijzigd door BPi op 23-03-2023 09:03. Reden: Add on]

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14:01

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

BPi schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 08:49:
[...]

Bij mij vraagt de auto vaker om in te loggen dan nodig. Als hij meld dat het nodig is en ik druk op inloggen dan kost dat moeite met mijn moeilijke ww en/of ik mag niets intypen omdat ik aan het rijden ben. Als ik cancel, dan logt hij een tijdje later vanzelf in. 7(8)7
Ik heb sinds een week of 2 hetzelfde. te vaak dat hij niet is ingelogd. maar dan kan het zo maar zijn dat ik hem even later gebruik en wel weer automatisch inlogt zonder dat ik iets heb veranderd of gedaan

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

• MvdV
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 12:19
Zo, na een week heb ik het laatste half jaar van dit topic doorgelezen om me verder te verdiepen in deze auto 😁

ik wilde graag eens in de auto rijden en op alle verzoeken tot huren is alle keren dat ik het probeerde niet gereageerd.
Gelukkig kende ik via via iemand in de wijk die het 2021 model reed. Daarin hebben we een proefrit mogen maken en het kinderstoeltje + ruimte in de achterbak mogen proberen. Dat past beter dan m’n huidige auto (BMW 2 serie Active Tourer), dus de knoop is doorgehakt; zodra we een goede prijs voor onze eigen auto kunnen krijgen gaan we, ondanks de vaak heel matige klantenservice, voor de 01.
Als je een leuke occasion koopt bij een Volvo dealer heb je met heel dat klantenservice gebeuren niks te maken.

• TvdEnde
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 06-04 08:50
In de middenconsole onder de elleboogsteun zit USB a en c en voor de achterpassagiers USB a en C onder het ventilatierooster vanuit de middenconsole. tevens draadloos opladen op de middenconsole onder de knoppen voor de ventilatie

• meermarco
Wat een **** organisatie is het ook. Zou worden teruggebeld. Uiteraard niet gebeurt. Bel je: weet niemand iets af van de status van je opzegging. Alleen de verkeerde datum. Maar de goede? Nee. We maken een aantekening en u wordt (niet) gebeld.

• ErikdB
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 26-05 08:36
Wij maken gebruik van 2 profielen incl gekoppelde sleutels. Dit heeft een week of 2 prima gewerkt, maar nu merken we op dat beide profielen niet meer worden geladen en dat we telkens met de hand moeten inloggen in de auto. Het lijkt erop dat de credentials niet meer worden vast gehouden.

Kan het zijn dat met de deurknop openen en 2 sleutels in de buurt dat de Lynk in de war raakt? Ik zit te denken om alles te resetten in de auto en opnieuw aanloggen en carplay bluetooth aanmelden.

Software beloofd veel, maar na 3 weken heb ik de volgende klachten die velen zullen herkennen.

1. Software traag met opstarten en soms laad hij de zitting settings niet
2. Uitlenen werkt niet met de app. Verschillende telefoons en settings geprobeerd. Bovendien werkt het ook wederom mega traag
3. Soms werken de parkeersensoren niet.
4. PAS setting uitzetten werkt niet op in het dropdown menu
5. OTA werkt niet! En waar kan je zien welke software versie we draaien?? Changelogs?

• Wackoz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:58
Vanavond voor het eerst mijn 1 week oude Lynk & Co verhuurd. Even aan mijn vader om hem ook (goed en wel verzekerd) te kunnen laten proeven.

Werkte boven verwachting! Wel rekening houden dat de foto's van de wagen in portrait(rechtop) worden gemaakt en verder verliep het (ver)huur process soepeltjes. Uiteindelijk heeft hij hem minder dan uurtje meegehad en in alleen in pure gereden en daarom ook 0 brandstofkosten.

Ik vind de verificatie wel wat heftig / veel gevraagd als een vriend "even" een auto mee naar de bouwmarkt moet hebben bijvoorbeeld. Stel je voor dat je iemand dan niet simpelweg moet laten registreren maar ook zijn/haar rijbewijs inclusief BSN uploaden, een filmpje van hem/haar opnemen terwijl je 3 getallen opleest en dat allemaal richting (hopelijk!) Zweden sturen... Bij een "echte" huurauto is dit natuurlijk niet anders maar toch zal dit een drempel kunnen zijn voor de "ff" momentjes.

Ik had op de Lynk&Co community gelezen dat iemand aangaf dat de gerekende literprijs door L&C te laag ingecalculeerd werd. Dan loop je (in verhuur aan niet kennissen/familie) al snel wat geld mis al kan ik erin komen dat de brandstofprijzen moeilijk plaatselijk live kunnen zijn.

In mijn geval wil Lynk&Co geloof ik dat de huurder er Super 98 ingooit :+ Al zie ik het liever zo dan een kwartje per liter erop inleveren natuurlijk.

één is geen, twee is één

• CD130nl
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 05-06 23:17
Gebruikte stroom wordt dus niet in rekening gebracht? Ook maf…
En waar gaat die 10 euro naartoe? Is dat elke keer standaard per verhuur?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• KeesPimelmees
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15:10
meermarco schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 18:29:
Wat een **** organisatie is het ook. Zou worden teruggebeld. Uiteraard niet gebeurt. Bel je: weet niemand iets af van de status van je opzegging. Alleen de verkeerde datum. Maar de goede? Nee. We maken een aantekening en u wordt (niet) gebeld.
Ik snap het probleem niet? Je hebt alles zwart op wit zeg je in de mail. Datum van de eerste mail hou je aan. Auto parkeer je ergens eind van de straat en als ze afschrijven dan vorder je het terug. Wat is dan precies het probleem?

• meermarco
KeesPimelmees schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 07:39:
[...]

Ik snap het probleem niet? Je hebt alles zwart op wit zeg je in de mail. Datum van de eerste mail hou je aan. Auto parkeer je ergens eind van de straat en als ze afschrijven dan vorder je het terug. Wat is dan precies het probleem?
Dat het gedoe is. Dat je weer moet zorgen dat je je geld evt gaat terugstorten etc.

En je wil ook geen bkr notering ontvangen van ze. Weet niet of dat kan eigenlijk. Maar het kost dus moeite en frustratie.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• KeesPimelmees
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15:10
meermarco schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 07:56:
[...]

Dat het gedoe is. Dat je weer moet zorgen dat je je geld evt gaat terugstorten etc.

En je wil ook geen bkr notering ontvangen van ze. Weet niet of dat kan eigenlijk. Maar het kost dus moeite en frustratie.
Snap ik, maar laat het lekker lopen joh. Je weet hoe die service zo nu en dan (helaas) in elkaar steekt. Op deze manier maak je het voor jezelf alleen maar erger.

Kijk lekker de kat uit de boom, zet die auto weg wanneer je opzegtermijn van een maand is verstreken en als ze nog iets afschrijven daarna dan vorder je dat terug.

BKR registratie krijg je niet, daar hebben ze überhaupt hun administratie niet voor op orde :9

• Oizo1981
CD130nl schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 07:01:
€10 gaat naar de verhuurder. Die prijs bepaal je zelf.

• Wackoz
CD130nl schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 07:01:
Klopt, mocht je hem aan vreemden verhuren is dat eventueel iets om rekening mee te houden.
Ofwel zou je hem bijna leeg neer kunnen zetten of je kan een ± 5 eur in je huurprijs opnemen hiervoor.

Als hij geopend wordt met de huurder zijn telefoon verdwijnen er zo 10-12 menu opties en start hij ook op een schoon profiel. Zou leuk zijn als daar aan toegevoegd kon worden: meer dan >50% accu verbruikt in de huurperiode dan automatisch de motor de accu laten laden op de volgende ritten tijdens de huurperiode.

Het valt me op dat bij deze sessie van 2 uur er geen extra kosten door Lynk&Co zijn gerekend. Als ik hem nu opnieuw aanbied voor €8,- per dag dan zet Lynk hem wel neer voor €10,- op de kaart. Doe ik datzelfde nu voor een weekend dan zie ik ze er tussen de 5 en 7 euro bovenop zetten.

Opzich logisch en zolang er geen kosten per kilometer voor de huurder zijn nog steeds vrij goedkoop denk ik.

één is geen, twee is één

Acties:
  • +1Henk 'm!

• meermarco
KeesPimelmees schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 08:04:
[...]

Snap ik, maar laat het lekker lopen joh. Je weet hoe die service zo nu en dan (helaas) in elkaar steekt. Op deze manier maak je het voor jezelf alleen maar erger.

Kijk lekker de kat uit de boom, zet die auto weg wanneer je opzegtermijn van een maand is verstreken en als ze nog iets afschrijven daarna dan vorder je dat terug.

BKR registratie krijg je niet, daar hebben ze überhaupt hun administratie niet voor op orde :9
Nou frustratie alom :-) eindelijk iemand gesproken. Ja vrijdag was op tijd. Maar dan had je maar moeten mailen in de avond ipv wachten. En toen pas zaterdagochtend mailen. Als klant moet je dan maar op zoek naar alternatieven zeiden ze. Ze kunnen er bij de backoffice niks aan doen dat opzeggen via de app en website niet werkt.

Zou bijna voor die 500 euro de auto tegen een muur rijden :-)

Nu laatste mail gestuurd en anders naar rechtsbijstand.

• Oizo1981
Wackoz schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 10:55:
[...]
Het valt me op dat bij deze sessie van 2 uur er geen extra kosten door Lynk&Co zijn gerekend. Als ik hem nu opnieuw aanbied voor €8,- per dag dan zet Lynk hem wel neer voor €10,- op de kaart. Doe ik datzelfde nu voor een weekend dan zie ik ze er tussen de 5 en 7 euro bovenop zetten.

Opzich logisch en zolang er geen kosten per kilometer voor de huurder zijn nog steeds vrij goedkoop denk ik.
Ik denk dat je dan verkeerd kijkt of er zit een bug in want L&C rekent nog geen servicefee. Alle opbrengst gaat naar jouw als verhuurder. Heeft denk ik te maken met het dag en uurtarief dat je rekent. Voor de eerste 6 uur worden altijd het uurtarief gerekend.

• Wackoz
Je hebt helemaal gelijk! Lynk&Co zet er (nog) niets tussen. Ik vergat dat het uurtarief enkel voor de eerste 6 uur geldt terwijl het kaartje in de app gelijk de dagprijs voor beschikbare auto's toont.

Kennelijk ziet de hurende kant naast de service fee a €0 ook nog los "verzekeringen" gemeld staan, momenteel nog voor 0 euro.

Blij te horen dat de reservering van €100,00 op de lener zijn creditcard tijdens het huren binnen 24 uur weer verwijdert wordt. Het is geen mega bedrag maar ik zag het al wel aardig oplopen als mijn ouders de wagen een paar keer per maand mee zouden nemen. Heb het zelf wel is gehad met een huurauto in Griekenland, daar liet men reservering van €1500,00 doodleuk een volle maand na de huurperiode staan...

[Voor 9% gewijzigd door Wackoz op 24-03-2023 17:34]

één is geen, twee is één

• Olav1975
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 31-05 07:14
Even wat laadkabelvraagjes die ik online niet zo snel kon vinden...
Als de auto er is, kan ik hem op mijn werk opladen.
Thuis moet ik op zoek naar een openbare laadpaal helaas. Of....gewoon in het stopcontact.
Weet iemand hoe lang dat laden duurt, hoe lang die kabel is die erbij zit en/of er langere (en tot welke lengte) er te koop zijn?

• oldostofjas
Olav1975 schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 19:27:
Even wat laadkabelvraagjes die ik online niet zo snel kon vinden...
Als de auto er is, kan ik hem op mijn werk opladen.
Thuis moet ik op zoek naar een openbare laadpaal helaas. Of....gewoon in het stopcontact.
Weet iemand hoe lang dat laden duurt, hoe lang die kabel is die erbij zit en/of er langere (en tot welke lengte) er te koop zijn?
Laden via het stopcontact werkt prima. Van leeg naar vol duurt ongeveer 7,5 uur en de kabel schat ik op 3 meter.

• Olav1975
  • Laatst online: 31-05 07:14
thnx!

• Mbezuijen
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 05-06 15:36
Iemand enig idee wanneer ze de eerste keer af schrijven? Heb hem nu al 8 dagen maar nog niks...

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Reinier
  • Nu online
Ik kreeg een mailtje dat ik binnenkort een verse, schone, nieuwe 01 krijg.

Wordt ook wel tijd, deze heeft er al 2700 km op zitten :P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BPi
Reinier schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 23:04:

8)7

• Sandro!
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-06 10:08
Reinier schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 23:04:

Iedereen krijgt die e-mail.

• Reinier
  • Nu online
Sandro! schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 10:43:
[...]

Ik had al zo'n vermoeden. Rare mail.

• Marcel-62
  • Laatst online: 12-04 11:19
oldostofjas schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 19:40:
[...]

Laden via het stopcontact werkt prima. Van leeg naar vol duurt ongeveer 7,5 uur en de kabel schat ik op 3 meter.
Kabel is wel iets langer hoor. Meer 5 meter.

• Marcel-62
  • Laatst online: 12-04 11:19
ErikdB schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 18:33:
Wij maken gebruik van 2 profielen incl gekoppelde sleutels. Dit heeft een week of 2 prima gewerkt, maar nu merken we op dat beide profielen niet meer worden geladen en dat we telkens met de hand moeten inloggen in de auto. Het lijkt erop dat de credentials niet meer worden vast gehouden.

Kan het zijn dat met de deurknop openen en 2 sleutels in de buurt dat de Lynk in de war raakt? Ik zit te denken om alles te resetten in de auto en opnieuw aanloggen en carplay bluetooth aanmelden.

Software beloofd veel, maar na 3 weken heb ik de volgende klachten die velen zullen herkennen.

1. Software traag met opstarten en soms laad hij de zitting settings niet
2. Uitlenen werkt niet met de app. Verschillende telefoons en settings geprobeerd. Bovendien werkt het ook wederom mega traag
3. Soms werken de parkeersensoren niet.
4. PAS setting uitzetten werkt niet op in het dropdown menu
5. OTA werkt niet! En waar kan je zien welke software versie we draaien?? Changelogs?
Het is waarschijnlijk niet wat je wilt maar wij (vrouw en ik) rijden gewoon op het gast account. Wel spiegels en stoel ingesteld met drukknopjes op deur bestuurder. Verder de apps op display ingesteld wat we beide prettig vinden. Dus wij ervaren niets van dit alles. Het is instappen, knop 1 of 2 indrukken voor stoel en voordat we de gordels ingeklikt hebben werkt Android auto al. Ook app telefoon doet het altijd. Niets traag of weer uitgelogd. Moet wel zeggen, wij verhuren niet. Maar hoevaak verhuur je je auto? Zal ook niet erg vaak zijn toch? Wij ervaren iig een heerlijke auto, iedere dag opnieuw.

• MvdV
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 12:19
Marcel-62 schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 12:05:
[...]

Het is waarschijnlijk niet wat je wilt maar wij (vrouw en ik) rijden gewoon op het gast account. Wel spiegels en stoel ingesteld met drukknopjes op deur bestuurder. Verder de apps op display ingesteld wat we beide prettig vinden. Dus wij ervaren niets van dit alles. Het is instappen, knop 1 of 2 indrukken voor stoel en voordat we de gordels ingeklikt hebben werkt Android auto al. Ook app telefoon doet het altijd. Niets traag of weer uitgelogd. Moet wel zeggen, wij verhuren niet. Maar hoevaak verhuur je je auto? Zal ook niet erg vaak zijn toch? Wij ervaren iig een heerlijke auto, iedere dag opnieuw.
Idem hier. Werkt veel beter als heel dat inloggen. Je bent dan altijd afhankelijk van een werkende dataverbinding, dat is de bottleneck.

• mavical
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 05-06 12:20
[...]

Goede tip om alles met het gastaccount te doen. Als er daardoor geen enkele vertraging meer is, is dat een dikke prima.

• ErikdB
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 26-05 08:36
[...]

Wij overwegen ook om via het gastaccount te gaan werken idd. Mssn handiger

• Joeym
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:10
[...]

Bij ons precies hetzelfde, nul problemen met traagheid op deze manier.

• Bulligan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-06 19:31
ErikdB schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 15:31:
[...]

Wij overwegen ook om via het gastaccount te gaan werken idd. Mssn handiger
Werd ons al aanbevolen bij ophalen van de auto, door L&C zelf.

[Voor 3% gewijzigd door Bulligan op 25-03-2023 20:22]

• vdmpeter
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12:49
[...]

Wanneer ik de gastaccount probeer dan krijg ik steeds de vraag of ik wil verbinding maken met Android auto wat ik ook wil zodat ik met tomtom go kan werken maar ook al vink ik de optie daaronder aan om deze vraag niet meer te stellen, deze blijft maar komen op het scherm. Heel irritant, dus maar terug inloggen met de account. Indien iemand weet hoe je dit kan omzeilen dan hoor ik het graag 😁

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:06
oldostofjas schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 14:44:
[...]

Hoe kan dit? Ik bel voor winterbanden en ik heb ze binnen drie weken. Voor terugwisselen bellen ze mij en dat is ook binnen drie weken geregeld. Ligt dat dan aan je woonplaats, dus wie die wissel doet?
Denk het. Hier nog niks gehoord omtrent de banden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BPi
Wackmack schreef op zondag 26 maart 2023 @ 09:21:
[...]

Denk het. Hier nog niks gehoord omtrent de banden.
Mij hebben ze woensdag gebeld (niet kunnen opnemen) en donderdag belden ze terug. Inderdaad, voor de banden. Toen ik aangaf dat er ook een onderhoudsbeurt nodig is (35k km) hebben ze de actie doorgezet naar andere afdeling die dit zal inplannen. ik hoop dat het tempo er in blijft.

• hondsdol
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-06 14:25
Sandro! schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 10:43:
[...]

Behalve ik, blijkbaar 😅 ik rij al een jaar in de Lynk en ben pakweg 18.000 kilometer verder maar heb deze mail nooit gehad.

• Dave198933
  • Laatst online: 19-04 13:35
Goedemorgen, normaal lees ik hier alleen, maar omdat ik deze gang van zaken zo vreemd vind en het nergens wordt aangegeven vanuit Lynk post ik het hier zelf maar.

In 2022 heb ik de 01 weer ingeleverd om een andere auto aan te schaffen.
Ik heb 7 maanden in de 01 rondgereden en daarvoor heb ik 2,5 jaar geen eigen auto op mijn naam gehad.

Bij het afsluiten van een verzekering voor de nieuwe auto kreeg ik te horen dat ik al mijn schade vrije jaren kwijt was omdat er bij Lynk niets wordt opgebouwd.
Natuurlijk heb ik gelijk contact opgenomen met Lynk en Allianz om te vragen hoe dit zit, en ze geven inderdaad aan dat het niet gaat om lease en er dus niks wordt opgebouwd omdat het een abonnementsvorm is.

Op mijn opmerking dat iedereen die dus 3 jaar Lynk rijdt zijn schadevrije jaren kwijt is werd bevestigend gereageerd, dus wees gewaarschuwd..

• joostgr
  • Laatst online: 04-06 08:03
Hi all,

Voor mijn thule wingbars ben ik op zoek naar een oplossing (nieuwe voeten).

In dit topic kwam ik de 775 (of de vervanger 7104) tegen. Weet iemand of de 757 ook mogelijk is?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BPi
Dave198933 schreef op maandag 27 maart 2023 @ 10:55:
Goedemorgen, normaal lees ik hier alleen, maar omdat ik deze gang van zaken zo vreemd vind en het nergens wordt aangegeven vanuit Lynk post ik het hier zelf maar.

Ik heb 7 maanden in de 01 rondgereden en daarvoor heb ik 2,5 jaar geen eigen auto op mijn naam gehad.

Bij het afsluiten van een verzekering voor de nieuwe auto kreeg ik te horen dat ik al mijn schade vrije jaren kwijt was omdat er bij Lynk niets wordt opgebouwd.
Natuurlijk heb ik gelijk contact opgenomen met Lynk en Allianz om te vragen hoe dit zit, en ze geven inderdaad aan dat het niet gaat om lease en er dus niks wordt opgebouwd omdat het een abonnementsvorm is.

Op mijn opmerking dat iedereen die dus 3 jaar Lynk rijdt zijn schadevrije jaren kwijt is werd bevestigend gereageerd, dus wees gewaarschuwd..
Dit onderwerp is hier vaker aan bod gekomen en was een bekend gegeven. Een huurmaatschappij (Herz, Avis, Budget)) doet dit ook niet. Ik denk dat je de M2M constructie onder die groep dient te scharen.
Wel jammer dat ze wat dat betreft niet aansluiten bij een deel van de private-lease aanbieders en de schadevrije jaren wel registreren/bewaren.
https://www.anwb.nl/auto/...e-jaren-bij-private-lease

Ik heb al een keer gekscherend aangehaald om maar een tweakers doorgeefauto te hebben die je even op je naam zet en vervolgens weer doorverkoopt. Daarmee zijn de schadevrije jaren weer even veilig gesteld.
Mijn verzekeringsagent stelde voor om voor weinig bijvoorbeeld een motor te kopen en in de schuur te zetten en daar de schadevrije jaren op te parkeren.

• Johnvh
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-06 22:36
BPi schreef op maandag 27 maart 2023 @ 11:26:
[...]

Mijn verzekeringsagent stelde voor om voor weinig bijvoorbeeld een motor te kopen en in de schuur te zetten en daar de schadevrije jaren op te parkeren.
Daarvoor heb je wel een motor-rijbewijs nodig denk ik? Die heb ik niet. Maar m’n vriendin gaat hetzelfde probleem qua jaren krijgen 😅

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rutger3411
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 11:44
Johnvh schreef op maandag 27 maart 2023 @ 12:20:
[...]

Daarvoor heb je wel een motor-rijbewijs nodig denk ik? Die heb ik niet. Maar m’n vriendin gaat hetzelfde probleem qua jaren krijgen 😅
Nee hoor je kan gewoon een motor kopen en op je naam zetten zonder dat je een rijbewijs hebt.

• juwlez
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14:44
rutger3411 schreef op maandag 27 maart 2023 @ 12:59:
[...]

Nee hoor je kan gewoon een motor kopen en op je naam zetten zonder dat je een rijbewijs hebt.
Dat klopt maar veel verzekeraars zien motor en auto als apart voertuig waardoor deze constructie niet werken. Ik heb 12 jaar schadevrij met de auto en bij mijn motor begon ik op.. 0

• oldostofjas
juwlez schreef op maandag 27 maart 2023 @ 13:13:
[...]

Dat klopt maar veel verzekeraars zien motor en auto als apart voertuig waardoor deze constructie niet werken. Ik heb 12 jaar schadevrij met de auto en bij mijn motor begon ik op.. 0
Ik precies hetzelfde. Dus toch maar een goedkoop autootje erbij ;)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• JefB
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 05-06 14:20
Dave198933 schreef op maandag 27 maart 2023 @ 10:55:

Bij Inshared heb ik bij opzegging zwart op wit gekregen dat ze tot 4 jr terug kijken. Misschien de moeite waard om daar eens te informeren.

• IfThenElse
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 02-06 13:50
Iemand ervaring met links rijden met de Lynk? Ik ga binnenkort naar Engeland en vraag me af of de koplampen zich automatisch aanpassen. De Volvo XC40 hybrid doet dit namelijk wel.

Ik heb Lynk&Co gebeld en zij geven aan dat het niet zo is en ook niet aangepast kan worden. Dat zou betekenen dat de koplamp afgeplakt moet worden. Maar het antwoord van Lynk&Co klonk niet heel overtuigend en ik kan het me haast niet voorstellen dat dit anders zou werken dan in de Volvo XC40 aangezien ze nagenoeg identiek zijn qua specificaties.

• Oizo1981
IfThenElse schreef op maandag 27 maart 2023 @ 18:42:
Iemand ervaring met links rijden met de Lynk? Ik ga binnenkort naar Engeland en vraag me af of de koplampen zich automatisch aanpassen. De Volvo XC40 hybrid doet dit namelijk wel.

Ik heb Lynk&Co gebeld en zij geven aan dat het niet zo is en ook niet aangepast kan worden. Dat zou betekenen dat de koplamp afgeplakt moet worden. Maar het antwoord van Lynk&Co klonk niet heel overtuigend en ik kan het me haast niet voorstellen dat dit anders zou werken dan in de Volvo XC40 aangezien ze nagenoeg identiek zijn qua specificaties.
De aandrijflijn is hetzelfde. De rest is toch heel erg verschillend. Dus zou zeker kunnen dat het niet hetzelfde is als de XC40. In de handleiding staat er niets over.

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Hm, goeie... Wij gaan in de zomer die kant op. Ik zou met die smalle modulaire ledlampen eigenlijk niet weten waar de tape zou moeten komen.

Zou je het erg vinden om ons hier op de hoogte te houden, als je er ervaring mee hebt tzt?

Nomen nescio

• Wackoz
Ik heug me dat er hier mensen waren die problemen hadden met de 12volt accu die leegloopt als de auto langer dan 4 dagen stil staat.

Binnenkort zal het voorkomen dat de mijne een weekje staat te niksen. Is dit nog een issue dat voorkomt of is het verholpen in de latere modeljaren? Indien het nog wel is voorkomt denk ik erover een kleine starthulp in de kofferbak te leggen.

één is geen, twee is één

• dixet
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:42
oldostofjas schreef op maandag 27 maart 2023 @ 13:18:
[...]

Ik precies hetzelfde. Dus toch maar een goedkoop autootje erbij ;)
Je kan bij de meeste verzekeraars de verzekering ook opschorten. Zo heb ik het geregeld. Je betaalt geen premie, maar de schadevrije jaren blijven wel in stand.
Kan bij mijn verzekeraar tot drie jaar, dus voor december '24 moet ik inderdaad even een goedkoop autootje voor twee maanden in de verzekering doen. En dan weer opschorten :)
of wellicht staat er dan een betaalbare Chinese EV voor de deur, er komen er genoeg op de markt de komende tijd

• _Richie_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
dixet schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 14:43:
[...]

Je kan bij de meeste verzekeraars de verzekering ook opschorten. Zo heb ik het geregeld. Je betaalt geen premie, maar de schadevrije jaren blijven wel in stand.
Kan bij mijn verzekeraar tot drie jaar, dus voor december '24 moet ik inderdaad even een goedkoop autootje voor twee maanden in de verzekering doen. En dan weer opschorten :)
of wellicht staat er dan een betaalbare Chinese EV voor de deur, er komen er genoeg op de markt de komende tijd
https://www.seps.nl/roy-data/wat-is-roy-data/
Zodra je je autoverzekering opzegt, zijn je schadevrije jaren beperkt geldig. Afhankelijk van je verzekeraar is dat één tot (maximaal) drie jaar. Vraag je verzekeraar naar de mogelijkheden.

• pretpik
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:52
Wackoz schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 13:57:
Ik heug me dat er hier mensen waren die problemen hadden met de 12volt accu die leegloopt als de auto langer dan 4 dagen stil staat.

Binnenkort zal het voorkomen dat de mijne een weekje staat te niksen. Is dit nog een issue dat voorkomt of is het verholpen in de latere modeljaren? Indien het nog wel is voorkomt denk ik erover een kleine starthulp in de kofferbak te leggen.
Ik heb met het 2021 model zonder 360 camera nooit problemen gehad. Soms heeft 'ie weleens een week stil gestaan. Wat trouwens volgens mij wel uitmaakt is dat de startaccu leegloopt zodra de auto aan een laadpaal staat voor x dagen.

PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]

• Sandro!
juwlez schreef op maandag 27 maart 2023 @ 13:13:
[...]

Verzekeraars zien alle voertuigen als aparte objecten. Schadevrije jaren worden per voertuig geregistreerd, niet per persoon. Als je dus twee auto’s verzekerd hebt, kan de eerste met 12 svj op de polis staan en de andere met 3. De meeste verzekeraars hebben wel een regeling waarmee je dezelfde no-claim korting krijgt op alle voertuigen op de polis, of een andere vorm van korting. Vaak kun je ook een bm-switch laten uitvoeren als je bijvoorbeeld de auto met 12 svj hebt verkocht, die jaren komen dan op de auto met 3 jaren te staan en die 3 jaren worden in Roy-data gezet.

Ook een leuke: de schadevrije jaren worden altijd op naam van de verzekeringnemer in Roy-data gezet, niet van de regelmatige bestuurder. Dus als jij en je partner beide een auto verzekerd hebben op één polis en je gaat uit elkaar, heeft degene die de verzekering afgesloten heeft alle svj en de ander niets. Die kun je meestal wel overdragen, maar met een vechtscheiding kan dat lastig worden :)

Dan Lynk & Co en schadevrije jaren: het is een beetje flauw dat ze geen verklaring van schadevrij rijden op willen stellen als er in de gehele gebruiksperiode geen schades zijn gemeld; die worden vaak ook geaccepteerd door een verzekeringsmaatschappij, en dan wordt er gewoon doorgeteld vanaf de schadevrije jaren die wél in Roy-data te vinden zijn (of een royementsbevestiging met het aantal svj erop). Ik snap dat het lastig wordt om te bepalen wie er precies schade heeft gemaakt als de auto uitgeleend is geweest, maar geen schade = geen schade en dan kost het niet zo veel moeite om daar een verklaring van af te geven.

• Reinier
  • Nu online
Ik heb twee vraagjes :)

1: Het display blijft vaak op zwart staan, óf op het Lynk & Co-logo. Het opstarten duurt dan soms een minuut, soms tien minuten, of iets er tussenin. Heeft dit een bekende oorzaak? Het is vrij onhandig dat je dan bijv. de navigatie niet kunt gebruiken vóórdat je wegrijdt. Ik weet niet of er een OTA-update te forceren is o.i.d.?

2: Hoe zetten julie de auto uit? De startknop ingedrukt houden schakelt de auto soms terug naar P, soms naar N, soms doet ie niks, soms gaat hij op de handrem, soms niet. Lijkt een beetje af te hangen van de drive modus (pure/hybrid), maar ik ben daar niet helemaal van overtuigd. Iemand een idee? Misschien moet ik de handleiding lezen ;)

• Mjelnir
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14:55
Reinier schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 09:17:

1: Het display blijft vaak op zwart staan, óf op het Lynk & Co-logo. Het opstarten duurt dan soms een minuut, soms tien minuten, of iets er tussenin. Heeft dit een bekende oorzaak? Het is vrij onhandig dat je dan bijv. de navigatie niet kunt gebruiken vóórdat je wegrijdt. Ik weet niet of er een OTA-update te forceren is o.i.d.?

2: Hoe zetten julie de auto uit? De startknop ingedrukt houden schakelt de auto soms terug naar P, soms naar N, soms doet ie niks, soms gaat hij op de handrem, soms niet. Lijkt een beetje af te hangen van de drive modus (pure/hybrid), maar ik ben daar niet helemaal van overtuigd. Iemand een idee? Misschien moet ik de handleiding lezen ;)
1 - gast modus ?
2 - RTFM

• donny_p
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 05-06 20:07
Reinier schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 09:17:

1. Gastaccount gebruiken, is aanzienlijk sneller dan met account login.

2. Automatische handrem kan je volgens mij zelf instellen. Als ik de startknop indruk om contact uit te zetten schakelt hij naar P + handrem. Bij wegrijden schakel je dan naar D en bij gasgeven ontgrendelt de handrem vanzelf.

• Reinier
  • Nu online
Tnx. Gastaccount ga ik proberen. Ik twijfelde of dat lekker werkte met de sleutelherkenning, instellingen van stoel/spiegels, Android Auto, etc.

Tweede: het gedrag van de startknop is dus niet consequent hetzelfde. Ook na een RTFM (vriendelijk antwoord trouwens) blijft dat zo :)

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Ik heb eerlijk gezegd nog geen verschil gevonden tussen uitzetten in verschillende rijmodi. Wanneer ik parkeer, zet ik de auto in N met de schakelpook, knop P indrukken, dan auto uitzetten met de start-/stopknop. Resultaat altijd hetzelfde, of ik nu Power, Eco of Hybrid rij.

Nomen nescio

• Reinier
  • Nu online
Bra-Jo schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 10:05:
Ik heb eerlijk gezegd nog geen verschil gevonden tussen uitzetten in verschillende rijmodi. Wanneer ik parkeer, zet ik de auto in N met de schakelpook, knop P indrukken, dan auto uitzetten met de start-/stopknop. Resultaat altijd hetzelfde, of ik nu Power, Eco of Hybrid rij.
Okee, maar jij zet hem dus eerst zelf in N én in P. Ik zet hem direct helemaal uit door, ongeacht de stand (D, B, R) lang ingedrukt te houden. Ik heb het idee dat hij dan inconsequent is met al dan niet naar P schakelen en de handrem aanzetten. Maar ik ga het bijhouden want nu begin ik aan mezelf te twijfelen :)

• Geer72
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13:53
Bra-Jo schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 10:05:
Waarom zou je de auto in N zetten? Enige wat ik doe is op stop drukken en uitstappen. Auto staat altijd in p-stand en lost bij wegrijden zelf.
Ik kijk er nooit naar om verder en denk er niet eens over na.

• Oizo1981
Reinier schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 10:13:
[...]

Okee, maar jij zet hem dus eerst zelf in N én in P. Ik zet hem direct helemaal uit door, ongeacht de stand (D, B, R) lang ingedrukt te houden. Ik heb het idee dat hij dan inconsequent is met al dan niet naar P schakelen en de handrem aanzetten. Maar ik ga het bijhouden want nu begin ik aan mezelf te twijfelen :)
Ik zet hem altijd, ongeacht rijmodus, uit terwijl hij in de versnelling staat. Gewoon een druk op de start/stopknop. Niet lang inhouden. De auto gaat dan automatisch naar P en op de handrem (laatste is instelling). Gaat altijd goed.

[Voor 37% gewijzigd door Oizo1981 op 29-03-2023 11:10]

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14:01

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Same idd. in het begin drukte ik altijd zelf op P maar had toen niet door dat de auto dat zelf ook doet. Nu zet ik hem gewoon direct uit van D,R,B en dan springt die gewoon naar P + handrem

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

• Reinier
  • Nu online
Interessant. Grappig dat B niet genoemd wordt.

• Oizo1981
Reinier schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 11:32:
Interessant. Grappig dat B niet genoemd wordt.
Denk een foutje. In B gedraagt ie zich hetzelfde als in D dus automatisch naar P bij uitzetten.

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Ik heb eigenlijk geen idee waarom ik het zo doe, denk oude gewoonte van een eerdere (minder geavanceerde) automaat.
Wel mooi, ik ga het ook eens zoals jullie doen. Toch weer 3 seconden per dag gewonnen. :P

Nomen nescio

• dixet
[...]

Ik merk geen verschil, hij gaat altijd naar P+handrem. Je moet wel de rem góed indrukken als je op de stopknop drukt. Het overkomt me wel eens dat ik die wat te lafjes intrap, dan gaat de auto wel naar P maar niet uit.

• oldostofjas
[...]

Lang indrukken is sowieso niet nodig voor uitzetten. Een keer kort drukken is genoeg (net zoals aanzetten).

• Reinier
  • Nu online
oldostofjas schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 12:15:
[...]

Lang indrukken is sowieso niet nodig voor uitzetten. Een keer kort drukken is genoeg (net zoals aanzetten).
Ik krijg (soms) iets als "houd startknop ingedrukt om..." in beeld. Maar dat hoeft inderdaad niet, merk ik nu.

• Deviator79
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-06 11:49

Aantal keer naar VK geweest met de Lynk afgelopen jaar. Zelfde gedaan als ik al 20 jaar doe... Niets...
Nog nooit iets van gehoord. Voorheen stelde ik soms de lampen naar beneden af met het wieltje(als dat in een auto kon).

- Maar je maakt wel wat mee! -

• gdvm
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 12:00
Afhankelijk van je verzekeraar.. maar wat als je nu allianz hebt en straks bijv. bij Inshared wil? Kijkt inshared dan ook zoals ze aangeven 5 jaar terug of alleen bij hun eigen oude klanten?

Mn vriendin heeft net dr verzekering opgezegd ipv opgeschort…

Vind het sowieso maar raar dat je schadevrije jaren verdwijnen als je je verzekering opzegt.

• Fibrenl
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 15:15
Reinier schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 13:03:
[...]

Ik krijg (soms) iets als "houd startknop ingedrukt om..." in beeld. Maar dat hoeft inderdaad niet, merk ik nu.
Ik krijg dat alleen als ik stop en niet op P druk dan krijg die melding, als ik stop en op P druk niet.

• Oizo1981
Fibrenl schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 19:24:
[...]

Ik krijg dat alleen als ik stop en niet op P druk dan krijg die melding, als ik stop en op P druk niet.
Naar P zou dus automatisch moeten gaan als je de auto uitzet.

• Mbezuijen
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 05-06 15:36
Auto al 2 weken in gebruik en nog niets afgeschreven... Je betaald vooraf toch bij L&C?

• Lieshout835
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 05-06 14:10
Mbezuijen schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 22:02:
Auto al 2 weken in gebruik en nog niets afgeschreven... Je betaald vooraf toch bij L&C?
De eerste keer duurt het wat langer. Daarna redelijk stabiel tegen het eind van de maand. (Bij mij tenminste)

• Rubenn810
  • Laatst online: 04-06 13:49
Mijn vader heeft sinds kort een lynk&co gehuurd, ik wil in de zomer met een vriend van mij naar Italie.
Is er een mogelijkheid dat ik de auto huur van mijn vader tegen een bedrag zonder dat er kilometers van hem afgaan? (Ik woon op dit moment nog thuis)

• Sandro!
Rubenn810 schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 16:39:
Mijn vader heeft sinds kort een lynk&co gehuurd, ik wil in de zomer met een vriend van mij naar Italie.
Is er een mogelijkheid dat ik de auto huur van mijn vader tegen een bedrag zonder dat er kilometers van hem afgaan? (Ik woon op dit moment nog thuis)
Als jij de auto via de app huurt, tellen de km niet mee voor je vader. Je moet er wel rekening mee houden dat alleen de huurder in de auto mag rijden, je vriend dus niet.

• Oizo1981
Sandro! schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 16:43:
[...]

Als jij de auto via de app huurt, tellen de km niet mee voor je vader. Je moet er wel rekening mee houden dat alleen de huurder in de auto mag rijden, je vriend dus niet.
+ eigen risico € 1.000
+ geen vervangend vervoer in buitenland

• Rubenn810
Sandro! schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 16:43:
[...]

Hebben het net via de app geprobeerd, als ik het via hetzelfde adres probeer dan blijft hij in de app laden.
Daarna geprobeerd via een nep adres en dan laadt hij onmiddellijk het scherm

• Oizo1981
Rubenn810 schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 17:32:
[...]

Hebben het net via de app geprobeerd, als ik het via hetzelfde adres probeer dan blijft hij in de app laden.
Daarna geprobeerd via een nep adres en dan laadt hij onmiddellijk het scherm
Hoe bedoel je hetzelfde adres?

• Oizo1981
Dubbel

[Voor 95% gewijzigd door Oizo1981 op 31-03-2023 17:58]

• Rubenn810
Ik ben 24 en heb 5 jaar mijn rijbewijs.
Ik woon nog thuis, dus boeken via hetzelfde adres als die van mijn vader werkt het verhuren niet in de app lijkt het (staat eeuwig 'laden' op het scherm).
En toen ik mijn adres veranderde naar een willekeurig ander adres kon ik hem ineens wel meteen boeken

• Oizo1981
Rubenn810 schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 17:37:
[...]

Ik ben 24 en heb 5 jaar mijn rijbewijs.
Ik woon nog thuis, dus boeken via hetzelfde adres als die van mijn vader werkt het verhuren niet in de app lijkt het (staat eeuwig 'laden' op het scherm).
En toen ik mijn adres veranderde naar een willekeurig ander adres kon ik hem ineens wel meteen boeken
Dat zou niet uit moeten maken. Ik verhuur regelmatig aan mijn vriendin op hetzelfde adres.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rubenn810
Oizo1981 schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 17:57:
[...]

Dat zou niet uit moeten maken. Ik verhuur regelmatig aan mijn vriendin op hetzelfde adres.
Okee nou dankjewel, dan ga ik het nogmaals proberen!

• Robin862
  • Nu online
Is het niet zo dat gezinsleden van hetzelfde huishouden er gewoon in mogen rijden?

• Robin862
  • Nu online

• Oizo1981
Robin862 schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 18:07:
Is het niet zo dat gezinsleden van hetzelfde huishouden er gewoon in mogen rijden?
Ja maar dan tellen de kilometers dus ook mee.

• Robin862
  • Nu online
Oizo1981 schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 18:18:
[...]

Ja maar dan tellen de kilometers dus ook mee.
Ja dat klopt inderdaad. Daar had ik even overheen gelezen...

• Fred13
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12:25
Joeme schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 20:56:
[...]

Ik heb ook een Easee home, zelf aangelegd met een Tibber contract. Load balancing en slim laden met zonnepanelen waarbij het overschot naar de auto gestuurd wordt - auto laadt op wanneer de prijzen het laagste zijn. Werkt echt prima
@Joeme
Ik ben me aan het oriënteren ivm een walbox. Ik heb ook een PHEV en heb thuis zonnepanelen. Nu wil ik de verrekening van de kosten via een backoffice en LM laten verlopen. Ik neem aan dat dit mogelijk is met de Aesee Home oplossing.

Vraagje over jouw oplossing met de Easee Home wallbox. Heb je voor het slim laden met zonnepanelen een aparte oplossing nodig ? Of zit dit in de walbox verwerkt ?
Voor loadbalancing dezelfde vraag.

• dixet
Fred13 schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 22:09:
[...]

@Joeme
Ik ben me aan het oriënteren ivm een walbox. Ik heb ook een PHEV en heb thuis zonnepanelen. Nu wil ik de verrekening van de kosten via een backoffice en LM laten verlopen. Ik neem aan dat dit mogelijk is met de Aesee Home oplossing.

Vraagje over jouw oplossing met de Easee Home wallbox. Heb je voor het slim laden met zonnepanelen een aparte oplossing nodig ? Of zit dit in de walbox verwerkt ?
Voor loadbalancing dezelfde vraag.
Het grote "thuis laden van je EV" topic.

• juwlez
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14:44
Joeme schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 20:56:
[...]

Ik heb ook een Easee home, zelf aangelegd met een Tibber contract. Load balancing en slim laden met zonnepanelen waarbij het overschot naar de auto gestuurd wordt - auto laadt op wanneer de prijzen het laagste zijn. Werkt echt prima
Wellicht relevant voor je om te volgen: https://support.tibber.co...tie-over-easee-laadpunten

• enickma89
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 10:17
Dinsdag mijn Lynk & Co opgehaald en vandaag voor het eerst aan de laadpaal gehangen. Echter lukte mij het niet met laden bij een paal van ParknCharge. Iemand enig idee hoe dit kan? Een andere laadpaal deed het wel, daar hangt hij nu aan.

• Gumball
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-06 23:24
enickma89 schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 13:26:
Dinsdag mijn Lynk & Co opgehaald en vandaag voor het eerst aan de laadpaal gehangen. Echter lukte mij het niet met laden bij een paal van ParknCharge. Iemand enig idee hoe dit kan? Een andere laadpaal deed het wel, daar hangt hij nu aan.
Werkt je pas wel op die paal?
Pagina: 1 ... 109 ... 115 Laatste

Let op:
Voor updates rondom leverdatums, bestellingen, etc. is er een apart topic: Het grote Lynk & Co 01 bestellingen topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee