Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firejelle
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13-04 17:54
enickma89 schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 13:26:
Dinsdag mijn Lynk & Co opgehaald en vandaag voor het eerst aan de laadpaal gehangen. Echter lukte mij het niet met laden bij een paal van ParknCharge. Iemand enig idee hoe dit kan? Een andere laadpaal deed het wel, daar hangt hij nu aan.
Inderdaad lijkt een probleem van je laadpas. Niet elke laadpas kan op elke laadpaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ninzeo1313
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 17-06-2023
Zou iemand mij kunnen vertellen hoe lang de meegeleverde laadkabels (zowel Granny als Mennekes) van de Lynk 01 exact zijn? Dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:38
gdvm schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 15:58:
[...]

Afhankelijk van je verzekeraar.. maar wat als je nu allianz hebt en straks bijv. bij Inshared wil? Kijkt inshared dan ook zoals ze aangeven 5 jaar terug of alleen bij hun eigen oude klanten?

Mn vriendin heeft net dr verzekering opgezegd ipv opgeschort…

Vind het sowieso maar raar dat je schadevrije jaren verdwijnen als je je verzekering opzegt.
Begrijp ik het goed dat je dus beter kan opschorten en dus dan x jaar nog je schadevrije jaren behoudt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jansen1404
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 15-04-2024
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LsvJnKdtM0XMtltNTEoOAN1Q8Ew=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dm2La6ldORBAIW0DoVggYrrR.jpg?f=fotoalbum_large

Vandaag voor het eerst gezien... update gehad?
Of valt het me nu pas op?

Het verboden in te halen bordje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cyberdj
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10-12-2024
Jansen1404 schreef op zondag 2 april 2023 @ 18:22:
[Afbeelding]

Vandaag voor het eerst gezien... update gehad?
Of valt het me nu pas op?

Het verboden in te halen bordje
Altijd al gehad 😂 nov ‘21 model

C40 MY24 Plus SMER Sage Green WP TH | Opel Ampera-E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z.hans
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 05-04-2023
Beste dames en heren,

Ik heb even een vraagje over het nemen van een abonnement bij Lynk & Co. Nou is het zo dat ik als ondernemer graag mijn auto wil kunnen afschrijven. Helaas zie ik dat bij een zakelijke abbo het bedrag 550,- ex. btw is. Nou vroeg ik me dus af of ik een particuliere abbo kon nemen en deze dan zakelijk kon afschrijven?

Mvg,
Hans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tscargo
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-04 16:03
Hallo Hans,

Afschrijven doe je op een activum (dus de auto zelf). In het geval van een 'huurauto', wat de Lynk&Co eigenlijk is, schrijf je niet af, maar zou je de kosten (ook van het particuliere abonnement) zakelijk in je administratie kunnen opvoeren.
Zorg er dan wel (bij een eenmanszaak) dat je je eigen naam als (secundaire) handelsnaam opneemt in je KVK inschrijving. Als je de auto echt zakelijk gaat gebruiken, zou Lynk&Co moeilijk kunnen doen.

Overigens weet ik niet of het wel zo interessant is om dit te doen, aangezien de bijtelling hoger is dan de maandelijkse factuur. Wellicht als je heel veel rijdt omdat je dan ook de brandstof kunt aftrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shenouda
  • Laatst online: 07-03 15:53
code:
1
2
3
4
5
6
7
RUIL JE AUTO OM

Maak een afspraak.

Het is bijna tijd om je 01 te upgraden naar een nieuwere versie!

Je hebt je auto nu al een tijdje en we gaan hem upgraden om te zorgen dat je de laatste updates en een frisse 01 hebt.  Maak je geen zorgen, het is gratis.

Wie weet wat de "upgrade" precies is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tscargo
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-04 16:03
Misschien de versie met Birdseye view ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oizo1981
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 22:09
shenouda schreef op maandag 3 april 2023 @ 20:42:
code:
1
2
3
4
5
6
7
RUIL JE AUTO OM

Maak een afspraak.

Het is bijna tijd om je 01 te upgraden naar een nieuwere versie!

Je hebt je auto nu al een tijdje en we gaan hem upgraden om te zorgen dat je de laatste updates en een frisse 01 hebt.  Maak je geen zorgen, het is gratis.

Wie weet wat de "upgrade" precies is?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HMqFcXVLIU6ra-Yu3iVS2g02uBI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Xq1xaxfg5hg0WGIV5ou1gqvw.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door Oizo1981 op 03-04-2023 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shenouda
Dank je wel, ik kijk nu uit naar die nieuwe boordlader vooral en die camera is ook erg interessant. Weet iemand ook of we de nieuwe 01 versie krijgen met de nieuwe bips? (zie foto)Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SNylUwdE8p-KUVs8m3oqhvarlRw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c0aM5gjYaz0P5lfNedfpS2pr.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MvdV
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 22:12
shenouda schreef op maandag 3 april 2023 @ 21:23:
Dank je wel, ik kijk nu uit naar die nieuwe boordlader vooral en die camera is ook erg interessant. Weet iemand ook of we de nieuwe 01 versie krijgen met de nieuwe bips? (zie foto)[Afbeelding]
Nee hoor, de Europese 01 blijft hetzelfde. De boordlader heb je alleen wat aan met een 1 fase 7,2 KW laadpaal of 22 KW 3 fase laadpaal. De kans dat je die thuis hebt is heeeeel klein. De 360 graden camera is wel top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shenouda
Ik heb hier een Type 2 Mennekes | 11 kW voor de deur, telt deze ook mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wackoz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 04-06 15:18
shenouda schreef op maandag 3 april 2023 @ 21:40:
Mijn ervaring tot nu toe na 1 maand met dit nieuwe model en voor het eerst "stekkeren" is dat 22kw punten enorm schaars lijken :>
Niet dat de 2,5-3 uur een "wacht"tijd is, het is wel flink beter dan de 5 uur op 11KW die ik tot nog toe heb gezien.

één is geen, twee is één

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shenouda
Voor mij zou een halvering van de laadtijd een zegen zijn. Prima nuttige upgrades, maar ik had gehoopt op deze upgrade, de 03 >:) Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WeZ1PGGhtjLH7DynbYrwr_xuvzg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/hUvnesQc5sfgnmwZP9B3CPvL.jpg?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MvdV
Nee, dan is de maximum laadsnelheid gewoon 3,7 KW per uur. Je laadpaal is 11 KW op 3 fases, dus op 1 fase maar 3,7 KW.

[ Voor 10% gewijzigd door MvdV op 03-04-2023 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis.passage
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-08-2024
Vraagje...

Ik heb na twee jaar een 01 te rijden nog steeds geen enkele keer succesvol mijn auto kunnen verhuren. Ik heb uren doorgebracht met de L&C klantservice. Met al twee jaar hetzelfde repliek... namelijk dat er binnenkort een software update komt en dat men hier in Zweden druk mee bezig is om op te lossen.

NB: Mijn auto is twee weken geleden naar de garage geweest voor een software update, dus er staat redelijk nieuwe software op.

Wat er gebeurt is dat ik een verhuurbeurt accepteer (dat was eerder ook niet mogelijk). Vervolgens komt de huurder bij de auto aan en krijgt geen BT verbinding. Althans, je ziet in de app de verbinding opkomen en direct weer wegvallen.

Zijn er mensen die wel succesvol kunnen verhuren? Zijn er ook mensen met hetzelfde issue en welke oplossing krijgen jullie aangedragen? Wordt een beetje gek van het feit dat we nu twee jaar verder zijn en het nog nooit gelukt is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackoz
dennis.passage schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 10:46:
Vraagje...

Ik heb na twee jaar een 01 te rijden nog steeds geen enkele keer succesvol mijn auto kunnen verhuren. Ik heb uren doorgebracht met de L&C klantservice. Met al twee jaar hetzelfde repliek... namelijk dat er binnenkort een software update komt en dat men hier in Zweden druk mee bezig is om op te lossen.

NB: Mijn auto is twee weken geleden naar de garage geweest voor een software update, dus er staat redelijk nieuwe software op.

Wat er gebeurt is dat ik een verhuurbeurt accepteer (dat was eerder ook niet mogelijk). Vervolgens komt de huurder bij de auto aan en krijgt geen BT verbinding. Althans, je ziet in de app de verbinding opkomen en direct weer wegvallen.

Zijn er mensen die wel succesvol kunnen verhuren? Zijn er ook mensen met hetzelfde issue en welke oplossing krijgen jullie aangedragen? Wordt een beetje gek van het feit dat we nu twee jaar verder zijn en het nog nooit gelukt is...
Ik heb dit een paar keer gehoord toen ik hem verhuurde. De Lynk&co app killen/afsluiten en opnieuw starten om zo de gehuurde wagen opnieuw te laden was tot nog toe de oplossing voor mijn huurder.

Heb ook gemerkt dat een hotspot actief hebben op de telefoon van de huurder roet in het eten kan gooien.

Geef sowieso als tip mee om niet in een parkeergarage zonder bereik/4g te gaan staan want dan kun je in het slechtste geval met de sleutel naar de auto moeten om hem open te kunnen krijgen.

Misschien het gemakkelijkst te testen met kennissen/familie.

één is geen, twee is één

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:11

BPi

Wackoz schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 11:15:
[...]

Ik heb dit een paar keer gehoord toen ik hem verhuurde. De Lynk&co app killen/afsluiten en opnieuw starten om zo de gehuurde wagen opnieuw te laden was tot nog toe de oplossing voor mijn huurder.

Heb ook gemerkt dat een hotspot actief hebben op de telefoon van de huurder roet in het eten kan gooien.

Geef sowieso als tip mee om niet in een parkeergarage zonder bereik/4g te gaan staan want dan kun je in het slechtste geval met de sleutel naar de auto moeten om hem open te kunnen krijgen.

Misschien het gemakkelijkst te testen met kennissen/familie.
Hier twee keer verhuurd met voorafgaand overleg en afstemming (vaker ook geen pogingen). Een jaar geleden ging het goed en is er in goed overleg een originele sleutel mee gegaan. Ik wilde niet dat de auto in Zuid Frankrijk zou blijven staan omdat de app niet zou werken. Niet prettig voor mij maar ook niet voor de huurder.
Een paar weken gelden is de auto naar Oostenrijk geweest. Zelfde verhaal met sleutel meegeven omdat... Maar uiteindelijk was de sleutel vanaf mijn die ral nodig. Huur gestart via de app na foto's maken. Maar vervolgens ging de auto niet met de app open. Dat heeft hij de hele vakantie niet gedaan en is de sleutel een betrouwbare reispartner gebleken. :F
Voor de app was duidelijk de huur gestart en kon ik de auto ook niet meer bedienen of uitlezen. Beide keren. Ja, het was wel spannend of het ging lukken maar we waren er op voorbereid. Ik vraag mij ondertussen af of het wel een softwareprobleem is en niet een tekortkoming in de hardware betreft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• firejelle
nee op de 11kw laadt hij niet met 7.2 kwh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikky_vv
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 24-02 18:41
Wij zouden, in afwachting van de levering van onze 01, graag een auto huren voor een paar uur. Om even te proeven. Ik heb wel opties via de app, maar huuraanvragen lijken niet aan te komen of worden niet beantwoord. Is er een andere manier? Via forum of Facebook in contact komen met een verhuurder in de buurt om een afspraak te maken? Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandro!
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-06 16:11
Nikky_vv schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 12:29:
Wij zouden, in afwachting van de levering van onze 01, graag een auto huren voor een paar uur. Om even te proeven. Ik heb wel opties via de app, maar huuraanvragen lijken niet aan te komen of worden niet beantwoord. Is er een andere manier? Via forum of Facebook in contact komen met een verhuurder in de buurt om een afspraak te maken? Iemand hier ervaring mee?
Mij is het uiteindelijk "gelukt" (de huur was ineens geannuleerd dus kreeg de sleutel mee) via de app een auto in de buurt te huren voor een paar uur, maar als je het wilt proberen via GoT is het wel handig als je je locatie erbij zet ;) via Facebook zie ik dit soort verzoeken niet vaak voorbij komen, maar proberen kan altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordkapp
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 15-06 17:27
Z.hans schreef op maandag 3 april 2023 @ 12:14:
Beste dames en heren,

Ik heb even een vraagje over het nemen van een abonnement bij Lynk & Co. Nou is het zo dat ik als ondernemer graag mijn auto wil kunnen afschrijven. Helaas zie ik dat bij een zakelijke abbo het bedrag 550,- ex. btw is. Nou vroeg ik me dus af of ik een particuliere abbo kon nemen en deze dan zakelijk kon afschrijven?

Mvg,
Hans
Beste Hans,

Voordeligste is om je zakelijke kilometers bij te houden, wel volgens de normen(kastje eurotrack bv in de auto) en dan 0,21 cent per kilometer naar privé over te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basje85
  • Laatst online: 20-03 18:13
Afgelopen weekend helaas te maken gekregen met blijkbaar het bekende euvel van lekkende koelvloeistof. Na het aangaan van het rode lampje direct gestopt bij het tankstation om koelvloeistof bij te vullen. Op dat moment druppelde er niets uit de auto en dus het laatste stukje naar huis gereden zonder brandend lichtje. Aangezien wij de auto een jaar rijden zonder enkel probleem voorzag ik niet direct een issue.

De volgende ochtend was de koelvloeistof weer onder het minimale niveau gezakt en dus zat er niets anders op om te bellen. Na alle horror verhalen was ik benieuwd hoe het zou vergaan. Zaterdagochtend contact opgenomen en direct iemand aan de lijn. Dat was een meevaller. Helaas kon hij niet direct iets betekenen en adviseerde om maandag terug te bellen.

Maandagochtend poging 2 met direct 10 wachtende voor mij. Dat was een tegenvaller maar het wachten werd beloond om vervolgens doorverbonden te worden naar de technische dienst. Na 30 min in de wacht te hebben gestaan heb ik maar opgehangen op het op een ander moment maar weer te proberen.

In de middag poging 3 en direct iemand aan de lijn en direct doorverbonden met de technische dienst. Een bijzonder aardige dame die bij het woord koelvloeistof al voldoende wist en alles in orde ging maken. Diezelfde avond is de auto opgehaald en een vervangende auto geleverd. Ondanks alle horror verhalen viel mij dit allesinds mee. Natuurlijk kan het nog iets strakker geregeld worden. Zo zou de leenauto gedurende de gehele reparatieperiode mij ter beschikking worden gesteld maar in het huurcontract stond maximaal 3 dagen. Met een mailtje was dit overigens ook weer opgelost.

Nu wachten op de reparatie. Ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoltYes
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17-06 22:37

BoltYes

This is the Way

Ben aan het oriënteren op een andere auto en overweeg een 01, echter wil ik wel even kijken of het past met m'n 1,94 en 3 pubers achterin. Helaas is met een drukke agenda en de enige proefrit mogelijkheid ver van Groningen het lastig om even te passen. Dus vraag me af of hier ook Groningers zijn, welke bereid zijn om te helpen met 'passen' :)

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvdV
BoltYes schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 21:59:
Ben aan het oriënteren op een andere auto en overweeg een 01, echter wil ik wel even kijken of het past met m'n 1,94 en 3 pubers achterin. Helaas is met een drukke agenda en de enige proefrit mogelijkheid ver van Groningen het lastig om even te passen. Dus vraag me af of hier ook Groningers zijn, welke bereid zijn om te helpen met 'passen' :)
Kijk eens naar op foto’s van de auto naar de middelste plek achterin. Dat is niet echt een volwaardige zitplek voor een puber/volwassenen in mijn mening. Ik vind het meer een 4 zitter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
MvdV schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 22:53:
[...]

Kijk eens naar op foto’s van de auto naar de middelste plek achterin. Dat is niet echt een volwaardige zitplek voor een puber/volwassenen in mijn mening. Ik vind het meer een 4 zitter.
Voor korte ritten is het prima te doen met 3 niet al te forse volwassenen achterin. Ik zou er niet mee naar zuid Frankrijk gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoltYes
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17-06 22:37

BoltYes

This is the Way

MvdV schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 22:53:
[...]

Dat is niet heel hoopgevend. Heb nu een A6 en daar krijg ik al gemopper over beenruimte..

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juwlez
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17-06 13:41
basje85 schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 21:24:
Diezelfde avond is de auto opgehaald en een vervangende auto geleverd.
Heb je een Lynk als vervangende auto gekregen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basje85
  • Laatst online: 20-03 18:13
juwlez schreef op woensdag 5 april 2023 @ 00:38:
[...]

Heb je een Lynk als vervangende auto gekregen?
Telefonisch had ik de keuze tussen een Toyota Corolla en een Nissan Qashqui. Ik maakte toen de keuze voor de Toyota omdat ik nog nooit in dit merk had gereden.

Bij aflevering leverde ze echter een Lynk af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• juwlez
basje85 schreef op woensdag 5 april 2023 @ 06:57:
[...]

Bij aflevering leverde ze echter een Lynk af.
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selba
  • Laatst online: 22-05-2023
Hi, is er al iemand met de Lync en Co op vakantie gegaan buiten Europa (Turkije of Marokko)? Zou graag meer info willen hierover aangezien de auto internationaal verzekerd is en Ma en Tr er gewoon tussen staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oizo1981
Selba schreef op woensdag 5 april 2023 @ 13:28:
Hi, is er al iemand met de Lync en Co op vakantie gegaan buiten Europa (Turkije of Marokko)? Zou graag meer info willen hierover aangezien de auto internationaal verzekerd is en Ma en Tr er gewoon tussen staan.
Op basis van M2M-overeenkomst mag je de auto niet meenemen naar Marokko of Turkije.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wjijbli-Ij8WivaeH0cKPcEgzdo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wy7cBrZAlE2KZeSzMv0hLMez.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ifIF1yQBTAHLdHsiB64-cqNAs4E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MxPa6fWFOwstYnjFqW2cheNN.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mbezuijen
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 30-08-2023
BoltYes schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 23:40:
[...]

Dat is niet heel hoopgevend. Heb nu een A6 en daar krijg ik al gemopper over beenruimte..
Heel eerlijk, ik ben 1.88, als ik mijn stoel comfortabel zet kan ikzelf nog heel riant zitten achterin vind ik. Het midden gedeelte kan ik niet over oordelen. Maar vind de auto best groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbtweak
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 01:00
Volgens een medewerker is het wel gewoon mogelijk. Telefonisch kan je de juiste papieren op vragen die je dan moet legaliseren bij het consulaat (voor Marokko).

Enig punt is alleen dat je naar Spanje moet met de auto indien service nodig is.
Oizo1981 schreef op woensdag 5 april 2023 @ 13:36:
[...]

Op basis van M2M-overeenkomst mag je de auto niet meenemen naar Marokko of Turkije.
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CD130nl
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 03-06 20:50
Weet iemand of de pechhulp ook van toepassing is op een gekoppelde aanhanger/caravan? Bij m’n huidige pechhulp is dat namelijk wel zo.

Edit: Het antwoord is ja:
https://www.lynkco.com/nl...oadside-assistance-policy

[ Voor 27% gewijzigd door CD130nl op 06-04-2023 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberdj
https://www.autovisie.nl/...ook-een-abonnement-nemen/

Niet mijn smaak, wel full EV (voor zover je dat wil met de huidige elektriciteitprijzen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alvani
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:44
We zijn in de markt voor een Lynk & Co 01, maar willen 'm eerst graag een keer proberen.
Is hier toevallig iemand uit de regio Arnhem - Nijmegen die zijn/haar 01 een paar uurtjes via de app wil verhuren voor een goede proefrit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geer72
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-09-2024
cyberdj schreef op donderdag 6 april 2023 @ 19:25:

Niet mijn smaak, wel full EV (voor zover je dat wil met de huidige elektriciteitprijzen)
Inderdaad interessant dit.
Met dynamisch stroomcontract (2023: gemiddeld 31 ct, maar ik laad in voordeliger uren) en zonnepanelen.....laat maar komen, mits de prijs concurrerend is.
Ik ga voor full EV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IslandCow
  • Laatst online: 09-05-2023
cyberdj schreef op donderdag 6 april 2023 @ 19:25:

Benzine gaat naar +2 euro en wellicht nog veel hoger. Elektriciteit komt gratis van mijn dak af en anders ongeveer 20c dynamisch (met zomer wellicht nog goedkoper vanwege groter aanbod van stroom). Als ik wil snelladen doe ik dat met een 12 euro abbo bij Tesla voor 40c per kWh. Benzine/diesel komt daar niet aan en dat rijdt ook nog een stuk slechter.

Desondanks vind ik de Aiways geen goede deal voor mij vanwege de range en de snellaadsnelheid. Was de range 100km meer en hogere snellaadsnelheid, dan was het een no-brainer. Voor iemand die een hele mooie auto wilt rijden en maar heel weinig snel hoeft te laden, dan is dit wel heel interessant.

[ Voor 6% gewijzigd door IslandCow op 07-04-2023 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firejelle
Geer72 schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 13:15:
[...]

Inderdaad interessant dit.
Met dynamisch stroomcontract (2023: gemiddeld 31 ct, maar ik laad in voordeliger uren) en zonnepanelen.....laat maar komen, mits de prijs concurrerend is.
Ik ga voor full EV.
Wel een kleinere auto. Geen echte suv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandro!
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-06 16:11
alvani schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 10:08:
We zijn in de markt voor een Lynk & Co 01, maar willen 'm eerst graag een keer proberen.
Is hier toevallig iemand uit de regio Arnhem - Nijmegen die zijn/haar 01 een paar uurtjes via de app wil verhuren voor een goede proefrit?
Ik woon in Elst, precies in het midden. Stuur maar een DM :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberdj
IslandCow schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 13:31:
[...]

Benzine gaat naar +2 euro en wellicht nog veel hoger. Elektriciteit komt gratis van mijn dak af en anders ongeveer 20c dynamisch (met zomer wellicht nog goedkoper vanwege groter aanbod van stroom). Als ik wil snelladen doe ik dat met een 12 euro abbo bij Tesla voor 40c per kWh. Benzine/diesel komt daar niet aan en dat rijdt ook nog een stuk slechter.

Desondanks vind ik de Aiways geen goede deal voor mij vanwege de range en de snellaadsnelheid. Was de range 100km meer en hogere snellaadsnelheid, dan was het een no-brainer. Voor iemand die een hele mooie auto wilt rijden en maar heel weinig snel hoeft te laden, dan is dit wel heel interessant.
Zal voor iedereen anders zijn. Het is niet alleen de benzineprijs overigens. Rijdt het meeste elektrisch, kan in Duitsland of Belgie tanken, heb voldoende zonnepanelen, maar verbruik de meeste stroom om de woning te verwarmen. Dacht pre Corona het huis zo te verbouwen dat we in de ochtend elektrisch konden verwarmen (elektrische vloerverwarming in keuken en badkamer), overdag stroomverbruik nihil. In de praktijk nu deels thuiswerken de norm is, gasn veel kW’s verloren aan verwarmen. Wek 12000kW op en verbruik (met af en toe laden) 14000kW. Een full EV is ook met de caravan niet echt interessant (1200km enkele reis met een EV is niet te doen).
Voor “erbij” zou een kleine full EV wel een optie zijn, mits voldoende rijbereik (400km) en betaalbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IslandCow
cyberdj schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 21:23:
[...]

Zal voor iedereen anders zijn. Het is niet alleen de benzineprijs overigens. Rijdt het meeste elektrisch, kan in Duitsland of Belgie tanken, heb voldoende zonnepanelen, maar verbruik de meeste stroom om de woning te verwarmen. Dacht pre Corona het huis zo te verbouwen dat we in de ochtend elektrisch konden verwarmen (elektrische vloerverwarming in keuken en badkamer), overdag stroomverbruik nihil. In de praktijk nu deels thuiswerken de norm is, gasn veel kW’s verloren aan verwarmen. Wek 12000kW op en verbruik (met af en toe laden) 14000kW. Een full EV is ook met de caravan niet echt interessant (1200km enkele reis met een EV is niet te doen).
Voor “erbij” zou een kleine full EV wel een optie zijn, mits voldoende rijbereik (400km) en betaalbaar.
Volgens de ANWB is het prima te doen met een EV om met een caravan op pad te gaan: https://www.anwb.nl/auto/trekauto/trekauto-van-het-jaar-2022

Het is prima te doen. Het is alleen de mindset die moet veranderen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cyberdj
IslandCow schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 15:19:
[...]

Volgens de ANWB is het prima te doen met een EV om met een caravan op pad te gaan: https://www.anwb.nl/auto/trekauto/trekauto-van-het-jaar-2022

Het is prima te doen. Het is alleen de mindset die moet veranderen ;)
Ben nog verre van overtuigd! Bij de meeste laadstations kom je de caravan af aan het koppelen (het is dan misschien niet veel werk, maar reken toch op een kleine 10 min extra, daarbij moet je hem ook telkens weer afsluiten met het disselslot (er zou net eens iemand komen die een onbeheerde caravan achter z’n auto hangt). Heb ook nog 4 fietsen op de auto, terwijl bij veel laadplekken een hoogtebeperking is (dus met een beetje pech moet je die er ook nog afhalen), kost je ook zeker 15 minuten.

Bekijk deze reportage maar eens:
YouTube: ELKE 100 KM (!) aan de laadpaal?! Op reis met een EV én een caravan ...

Van de snelweg afgaan om te laden vind ik nog tot daaraan toe, dat doe ik nu ook met tanken en ja, vakantie is voor mij ook een rustmoment, dus haast heb ik niet. Elke 150km (zeg 1u en 45 min rijden) ook nog eens een half uur stilstaan is me wat veel van het goede! Dan is het 150km per 2u en 15 min. Bij 1200km is dat dus ruim 18 uur, dus zeg maar gerust 3 dagen rijden.

Anyway, we dwalen af.. Back on topic 😂

[ Voor 11% gewijzigd door cyberdj op 08-04-2023 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IslandCow
cyberdj schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 19:35:
[...]

Ben nog verre van overtuigd! Bij de meeste laadstations kom je de caravan af aan het koppelen (het is dan misschien niet veel werk, maar reken toch op een kleine 10 min extra, daarbij moet je hem ook telkens weer afsluiten met het disselslot (er zou net eens iemand komen die een onbeheerde caravan achter z’n auto hangt). Heb ook nog 4 fietsen op de auto, terwijl bij veel laadplekken een hoogtebeperking is (dus met een beetje pech moet je die er ook nog afhalen), kost je ook zeker 15 minuten.

Bekijk deze reportage maar eens:
YouTube: ELKE 100 KM (!) aan de laadpaal?! Op reis met een EV én een caravan ...

Van de snelweg afgaan om te laden vind ik nog tot daaraan toe, dat doe ik nu ook met tanken en ja, vakantie is voor mij ook een rustmoment, dus haast heb ik niet. Elke 150km (zeg 1u en 45 min rijden) ook nog eens een half uur stilstaan is me wat veel van het goede! Dan is het 150km per 2u en 15 min. Bij 1200km is dat dus ruim 18 uur, dus zeg maar gerust 3 dagen rijden.

Anyway, we dwalen af.. Back on topic 😂
Ja, ik kan ook niet wachten op mijn Lynk en Co (rij nu een Model Y, maar ik rij zo weinig dat ik hem aan een collega geef)

Overigens half uur wachten en elke 150 km stoppen klopt echt niet hoor. Lees dit maar: https://elektrischeautova...-vakantie-naar-frankrijk/

Uiteindelijk moeten we voor de toekomst van de mensheid ook wat over hebben en 1 keer per jaar iets langer over een reis doen, waar hebben we het over? Klimaatverandering is pas echt ongemakkelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
Weet iemand hoe ik de app gereset krijg? De locatie van de auto is al 5 dagen oud en als ik hem op laad dan blijft hij in de app 0% aangeven. App uitloggen en opnieuw opstarten/installeren doet niks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Videopilot
  • Laatst online: 26-05 16:10
mprkooij schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 23:10:
Weet iemand hoe ik de app gereset krijg? De locatie van de auto is al 5 dagen oud en als ik hem op laad dan blijft hij in de app 0% aangeven. App uitloggen en opnieuw opstarten/installeren doet niks.
Ik heb weleens gelezen hier dat je dan even via de app met je lichten moet knipperen. Daarna zou ie de juiste locatie moeten laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
Videopilot schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 23:40:
[...]

Ik heb weleens gelezen hier dat je dan even via de app met je lichten moet knipperen. Daarna zou ie de juiste locatie moeten laten zien.
Heeft helaas niet gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertobananas
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 23:15
Zojuist mijn auto gewassen. Ik werd een beetje gestoord van het lock/unlocken wat ongeveer elke 3 seconde gebeurde.

Iemand een goede oplossing hiervoor? De sleutel zat gewoon in m'n broek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Robertobananas schreef op maandag 10 april 2023 @ 09:35:
Zojuist mijn auto gewassen. Ik werd een beetje gestoord van het lock/unlocken wat ongeveer elke 3 seconde gebeurde.

Dan gaat ie open/dicht omdat je aan de sensoren in de handgrepen komt. Oplossing: sleutel binnen leggen, buiten bereik van de auto.

Nomen nescio

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oizo1981

Sleutel in de auto laten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• About2Break
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-06 19:54

Sleutel in de auto laten werkt prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youtl
  • Laatst online: 03:09
Een vraagje, bij de 01 krijg je een Keytag (heb ook al eerder hier posts erover gezien) maar snap nu niet precies hoe die werkt met het ontgrendelen en vergrendelen van de auto.

In de Car Guide staat iets van een buiten sensor maar moet ik de Key Tag daar dan voor houden om de ontgrendelen en dan bij uitstappen weer om hem te vergrendelen?

Vind de normale sleutel namelijk erg groot om aan de sleutelbos te hangen (Lynk Co had dit kleiner mogen houden vind ik)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• About2Break
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-06 19:54
Youtl schreef op maandag 10 april 2023 @ 14:49:
Een vraagje, bij de 01 krijg je een Keytag (heb ook al eerder hier posts erover gezien) maar snap nu niet precies hoe die werkt met het ontgrendelen en vergrendelen van de auto.

In de Car Guide staat iets van een buiten sensor maar moet ik de Key Tag daar dan voor houden om de ontgrendelen en dan bij uitstappen weer om hem te vergrendelen?

Vind de normale sleutel namelijk erg groot om aan de sleutelbos te hangen (Lynk Co had dit kleiner mogen houden vind ik)
Je kan de tag in je zak houden en de deur openen door met je hand de deurgreep vast te pakken. Vergrendelen gaat door de deur dicht te doen en het vlakje rechts op de deurgreep aan te raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youtl
  • Laatst online: 03:09
About2Break schreef op maandag 10 april 2023 @ 14:50:
[...]

Je kan de tag in je zak houden en de deur openen door met je hand de deurgreep vast te pakken. Vergrendelen gaat door de deur dicht te doen en het vlakje rechts op de deurgreep aan te raken.
Bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fibrenl
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 21:23

Ja sleutel in de auto laten liggen dan doet hij het niet😜

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wackoz
zowaar voor het eerst de hogere laadsnelheid gehaald _/-\o_
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/838Ew18D0oo5I6I2vptq5XIEUg4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RkU0Ej9vjCnHz0b8geymkiTC.jpg?f=fotoalbum_large

Kennelijk tot nu toe toch load balancing ervaren waar ik laad (wist zeker de enige 22KW paal uit de rij te hebben).

Vandaag onder een lange rit ook de eerste random vastloper van het infotainment meegemaakt. Ging onder het rijden op zwart en kwam maar niet uit zijn welkom streetview filmpje terwijl ik op de navi aan het leunen was. Het knopje onderaan lang indrukkn initieerde een reboot gelukkig.

[ Voor 4% gewijzigd door Wackoz op 10-04-2023 22:33 ]

één is geen, twee is één

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildcheese
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-06 12:12
Blijkbaar werkt in China de front cam wel als dash cam :

https://www.dumpert.nl/?selectedId=100058374_a3cefedc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:19

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Volgens mij is dat die journey camera. niet de front camera. Maar ook die werkt hier niet als dashcam nee :P Word wel echt tijd voor een update imo :)

maarja zal vast wel weer met regeltjes en wetten te maken hebben binnen de EU

[ Voor 9% gewijzigd door Ricmaniac op 11-04-2023 07:57 ]

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankBreukelman
  • Laatst online: 10-08-2023
Hoi, ik heb mijn Lynk nu ruim een week en tot dusver een keer of vijf aan een openbare laadpaal opgeladen. Dat ging goed, al valt het me wel op dat 'ie nooit volledig oplaadt, maar stopt rond de 90%.

Vandaag probeer ik 'm - vanwege de lage dynamische tarieven vanmiddag - eens met de granny (en verlengsnoer, het is niet anders) op te laden. De eerste drie kwartier ging dat perfect, maar sindsdien stopt 'ie telkens na 5 à 10 minuten. Dan doe ik de stekker er weer uit en vervolgens weer in en herhaalt voorgaande zich.

Iemand dezelfde ervaring of enig idee hoe dit kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solid11
  • Laatst online: 23:18
FrankBreukelman schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 15:02:
Hoi, ik heb mijn Lynk nu ruim een week en tot dusver een keer of vijf aan een openbare laadpaal opgeladen. Dat ging goed, al valt het me wel op dat 'ie nooit volledig oplaadt, maar stopt rond de 90%.

Vandaag probeer ik 'm - vanwege de lage dynamische tarieven vanmiddag - eens met de granny (en verlengsnoer, het is niet anders) op te laden. De eerste drie kwartier ging dat perfect, maar sindsdien stopt 'ie telkens na 5 à 10 minuten. Dan doe ik de stekker er weer uit en vervolgens weer in en herhaalt voorgaande zich.

Is je verlengsnoer wel geschikt? Sowieso niet echt aan te bevelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

Solid11 schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 16:17:
[...]

Is je verlengsnoer wel geschikt? Sowieso niet echt aan te bevelen
Inderdaad, moet wel een flink dikke kabel zijn. Maar ook het stopcontact moet in orde zijn. Als de aarding slecht is dan stopt de lader er mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdamman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:59
FrankBreukelman schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 15:02:

Wij hadden dit in begin ook, uiteindelijk hebben ze bij ons iets in auto moeten vervangen want hij deed t nergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildcheese
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-06 12:12
Ricmaniac schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 07:56:
[...]

Volgens mij is dat die journey camera. niet de front camera. Maar ook die werkt hier niet als dashcam nee :P Word wel echt tijd voor een update imo :)

maarja zal vast wel weer met regeltjes en wetten te maken hebben binnen de EU
Klopt bedoel ook de journey cam. Ik heb niet eens de frontcam :+ . Heeft volgens mij meer met de aparte sw tbv delen te maken. Maar ook dat werkt nog steeds niet goed…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dollyking
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-06 12:44

dollyking

duck tape

Auto net terug van de eerste beurt (eigendom) 30k.
Toch de olie vervangen, gevoelsmatig heeft ICE 5k gedraaid, maar de intervallen houden ze toch aan.
Jammer dat er geen twee tellers opzitten, bijvoorbeeld eentje als "bedrijfsuren ICE" ofzo.
verder geen bijzonderheden, wel nieuwe nav software erop (here Q12023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

dollyking schreef op woensdag 12 april 2023 @ 12:06:
Auto net terug van de eerste beurt (eigendom) 30k.
Toch de olie vervangen, gevoelsmatig heeft ICE 5k gedraaid, maar de intervallen houden ze toch aan.
Jammer dat er geen twee tellers opzitten, bijvoorbeeld eentje als "bedrijfsuren ICE" ofzo.
verder geen bijzonderheden, wel nieuwe nav software erop (here Q12023)
Toen ik een paar weken geleden contact had voor een servicebeurt (30k beurt, maar die wordt door de auto pas bij 35k gemeld en dan is hij meteen achterstallig) toen begreep ik dat ze draaiuren van de motor wel kunnen uitlezen en dat dat wel een rol speelt bij inplannen van een beurt en omruilen van de M2M auto's. Beetje jammer dat het inplannen van de beurt (drukte in werkplaats en levertijd materialen, oa waterpomp preventief vervangen) weken duurt en het pas bij 42k gaat plaatsvinden. Not my fault.
Wat ik overigens ook niet snap is dat er geen mail of pushbericht komt dat de auto (binnenkort) onderhoud nodig heeft. Dan kunnen de onderdelen vast worden besteld en loopt alles niet meteen flink uit de pas :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David87
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 28-12-2023
Hallo mensen,

Mijn zwarte Lynk is beschikbaar tussen 2 mei en 12 mei voor €50 per dag. Geen losse dagen maar dus alleen in 1 keer 10 dagen.

Heb hem nog nooit eerder verhuurd ziet er dus zgan uit.

Omgeving Dordrecht.

Bij interesse appen naar 0638370559. Ben hier niet vaak dus appen is beter.

Groetjes,

David

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmaxx
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 26-05 09:16
BOOK TIME FOR MAINTENANCE... bij 18k km's al ? moet ik hier zelf voor bellen? of gewoon negeren? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

Rmaxx schreef op woensdag 12 april 2023 @ 16:41:
BOOK TIME FOR MAINTENANCE... bij 18k km's al ? moet ik hier zelf voor bellen? of gewoon negeren? :)
Waar/hoe heb jij deze melding ontvangen?
Zie mijn bericht iets verder naar boven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmaxx
BPi schreef op woensdag 12 april 2023 @ 17:27:
[...]

Op het display van het dashboard. 18k km/ verbruik 1.9l/100km B-) , dus draaiuren zal het niet zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door Rmaxx op 12-04-2023 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

Rmaxx schreef op woensdag 12 april 2023 @ 17:50:
[...]

Op het display van het dashboard.
Het kan dus toch op tijd _/-\o_
Bij mij was dus de eerste melding "achterstallig onderhoud"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmaxx
BPi schreef op woensdag 12 april 2023 @ 17:52:
[...]

Het kan dus toch op tijd _/-\o_
Bij mij was dus de eerste melding "achterstallig onderhoud"
Dat klinkt alsof ze je een factuur gaan sturen hahaha

Edit, ik vond net dit : https://www.volvoforums.o...in%20a%20months%20time%20.

[ Voor 23% gewijzigd door Rmaxx op 12-04-2023 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopilot
  • Laatst online: 26-05 16:10
BPi schreef op woensdag 12 april 2023 @ 17:27:
[...]

Ik kreeg gisteren een melding op het dashboard dat ik onderhoud moet inplannen. 2021 model met bijna 10k op de teller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luc91
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 17-02 12:13
Laatst erachter gekomen dat het dak verder open kan dan wat het in eerste instantie gaat. Als het geopend is kan het nog een paar centimeter verder open. Geen idee hoezo het niet direct helemaal open gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van Dijk
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 20-03-2024
Videopilot schreef op woensdag 12 april 2023 @ 20:03:
[...]

Ik kreeg gisteren een melding op het dashboard dat ik onderhoud moet inplannen. 2021 model met bijna 10k op de teller.
Dat is op zich niet raar. Olie wordt op den duur ook oud en gaat de kwaliteit van de olie achteruit. Met als gevolg dat de draaiende delen geen goede smering meer krijgen. Daarom adviseren garage ook terug te komen na ongeveer 30.000 km of 2 jaar.

Maar ik vraag mij af of dit nog gaat gebeuren of dat er een car swap staat aan te komen.

Maar ik zou in ieder geval even contact opnemen met Lynk en Co.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeesPimelmees
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:20
Luc91 schreef op woensdag 12 april 2023 @ 22:12:
Laatst erachter gekomen dat het dak verder open kan dan wat het in eerste instantie gaat. Als het geopend is kan het nog een paar centimeter verder open. Geen idee hoezo het niet direct helemaal open gaat.
Heeft te maken met de achterbank. Als je het dak helemaal open doet dan valt de wind daar naar binnen en dat is niet prettig voor mensen die achterin zitten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjan571
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-12-2024
Vandaag zag ik toevallig dat de auto 3G verbinding heeft ipv de 4G die er normaal staat, dit was gedurende de hele rit. Weer problemen met de data? Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Yf_YWYTbfu_W_U-3uiInYrvAZ08=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/E8nChJwONqJ2iVjffonyWzh6.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pbatje
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 13-04-2023
Goede middag.

wij zijn voornemens om een Lync 01 te huren (abonnement )
Wij horen veel positieve geluiden over het voertuig zelf maar horen ook heel veel slechte berichten over de organisatie en als je al eens een probleem / vraag hebt .

WIj zouden graag jullie ervaringen willen horen over de organisatie en hoe snel men reageert bij hulp vragen / support.

Dank alvast voro jullie reactie en info's

met dank en groet

Paul

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

pbatje schreef op donderdag 13 april 2023 @ 13:04:
Goede middag.

wij zijn voornemens om een Lync 01 te huren (abonnement )
Wij horen veel positieve geluiden over het voertuig zelf maar horen ook heel veel slechte berichten over de organisatie en als je al eens een probleem / vraag hebt .

WIj zouden graag jullie ervaringen willen horen over de organisatie en hoe snel men reageert bij hulp vragen / support.

Dank alvast voro jullie reactie en info's

met dank en groet

Paul
Ik zou zeggen, lees het topic eens rustig door. :) Met daarbij wel in je achterhoofd houdend dat klagende mensen zich melden, en tevreden mensen een stuk minder...

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwolwacht
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18-03 08:16
Hey ervaringsdeskundigen.

Ik ben in de markt voor een Lynk & Co om zo mijn wissel van dienstverband naar zelfstandige te overbruggen.

Waarschijnlijk zullen wij ermee ook op vakantie gaan met kids. Om de kids toch enigszins op hun gemak te houden vroeg ik mij af of er voor deze stoelen ook tablet houders zijn? Of zal ik met spanbanden of andere creatieve constructies aan de slag moeten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oizo1981
zwolwacht schreef op donderdag 13 april 2023 @ 15:47:
Hey ervaringsdeskundigen.

Ik ben in de markt voor een Lynk & Co om zo mijn wissel van dienstverband naar zelfstandige te overbruggen.

Waarschijnlijk zullen wij ermee ook op vakantie gaan met kids. Om de kids toch enigszins op hun gemak te houden vroeg ik mij af of er voor deze stoelen ook tablet houders zijn? Of zal ik met spanbanden of andere creatieve constructies aan de slag moeten?
Tesla houder is hier al vaker gedeeld; zelf geen ervaring mee.

€ 19,09 | Tparts | Voor Tesla Model 3/Y Auto Achterbank Ipad Mobiele Telefoon Houder Accessoires Onderdelen
https://a.aliexpress.com/_mOIn6n4

[Afbeelding]

[ Voor 5% gewijzigd door Oizo1981 op 13-04-2023 17:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MatyRyan21
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 05-04-2024
Hey Allen!
Ik ben sinds een 5-tal maanden een fier lid van Team Blauw. Voor de twijfelaars een korte review:

Ik vind het een topwagen! Enorm kwalitatieve materialen, rijdt vlot & bijzonder krachtig indien gewenst. Vooralsnog alleen maar positieve ervaringen met het rijden zelf!

Waar ik wel hinder van ondervind is de app. Die valt heel regelmatig uit & ik ondervond gisteren aan den lijve dat dit wel belangrijk kan zijn.

Ik parkeerde me dinsdagavond perongeluk op een plek waar woensdagochtend een wekelijkse markt is. Gevolg: bij het toekomen aan de wagen stelde ik vast dat mijn Lynk weggetakeld was & er een kippenkraam in de plaats stond haha.
Natuurlijk niet de fout van de wagen, maar wel opvallend dat mijn wagen kan getakeld worden zonder dat ik ook nog maar 1 melding krijg uit de app! In de wagen zit blijkbaar wel een alarm & die deed het wel goed en luid, aldus de takeldienst. Ik keek het na & de app was weer defect, ik vermoed dat er anders toch wel een reminder/waarschuwing is bij eventuele diefstal van de wagen. Fixen die app dus!

De Lynk is overigens een ideale wagen om mee op reis te gaan dankzij de Highway Assist & de grote kofferbak.

De grootte van de wagen zorgt natuurlijk wel voor een hoog verbruik, ik kijk uit naar een full elektrische en iets kleinere variant (Lynk/Zeekr)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
MatyRyan21 schreef op donderdag 13 april 2023 @ 17:46:
Hey Allen!
Ik ben sinds een 5-tal maanden een fier lid van Team Blauw. Voor de twijfelaars een korte review:

Ik vind het een topwagen! Enorm kwalitatieve materialen, rijdt vlot & bijzonder krachtig indien gewenst. Vooralsnog alleen maar positieve ervaringen met het rijden zelf!

Waar ik wel hinder van ondervind is de app. Die valt heel regelmatig uit & ik ondervond gisteren aan den lijve dat dit wel belangrijk kan zijn.

Ik parkeerde me dinsdagavond perongeluk op een plek waar woensdagochtend een wekelijkse markt is. Gevolg: bij het toekomen aan de wagen stelde ik vast dat mijn Lynk weggetakeld was & er een kippenkraam in de plaats stond haha.
Natuurlijk niet de fout van de wagen, maar wel opvallend dat mijn wagen kan getakeld worden zonder dat ik ook nog maar 1 melding krijg uit de app! In de wagen zit blijkbaar wel een alarm & die deed het wel goed en luid, aldus de takeldienst. Ik keek het na & de app was weer defect, ik vermoed dat er anders toch wel een reminder/waarschuwing is bij eventuele diefstal van de wagen. Fixen die app dus!

De Lynk is overigens een ideale wagen om mee op reis te gaan dankzij de Highway Assist & de grote kofferbak.

De grootte van de wagen zorgt natuurlijk wel voor een hoog verbruik, ik kijk uit naar een full elektrische en iets kleinere variant (Lynk/Zeekr)!
De alarmnotificatie in de app werkt volgens mij sowieso niet. Ook niet als de app geen storing aangeeft.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Oizo1981
Nieuwe uitrusting vanaf modeljaar 2023 (10e teken in VIN-nummer een P): *O* Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oo0ARF_SrcliYXp4yych1_cUn1Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QCqtx26hQwP4vKGzCVZgVwSU.jpg?f=fotoalbum_large

Hoop dat mijn 2022-model weer snel wordt omgeruild ;)

Betekent in ieder geval dat ze toch luisteren naar input op colab.lynkco.com :
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yxaUZjP9rWAzMrCxtyB68Cn50D4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2fFMvCGm9V8Wi4OW2TBhdS07.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5eLsEwnquEsyHFByO4EqCD9NpZI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ChOib2qY5M0jMWDsN5oIgsWj.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RBDuh6hYkny2ZSjVRvHU_IYfzHk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rHpQacj7LTbHNWI7uc0jEoQi.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 62% gewijzigd door Oizo1981 op 13-04-2023 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XC40_P8
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 01-02 11:38
Luc91 schreef op woensdag 12 april 2023 @ 22:12:
Sorry, dacht dat dit over de kofferklep ging: misschien toch handige tip: de stand van de kofferklep kan -net zoals bij XC40- ingesteld worden op elke gewenste stand via het een paar seconden vasthouden van de sluitknop.

Het schuifdak is overigens op de meest ideale stand ingesteld m.b.t. Windinslag.

[ Voor 14% gewijzigd door XC40_P8 op 13-04-2023 18:52 ]

Volvo XC40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvdV
Oizo1981 schreef op donderdag 13 april 2023 @ 18:41:
Nieuwe uitrusting vanaf modeljaar 2023 (10e teken in VIN-nummer een P): *O* [Afbeelding]

Hoop dat mijn 2022-model weer snel wordt omgeruild ;)
Mooie upgrades, zeker het verwarmde stuurwiel. Ben alleen benieuwd wat er terug komt voor de ledere delen van het interieur.

Helaas ga ik het MY23 nooit rijden, ik blijf bij mijn MY22 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:09

Reinier

\o/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uRQWQE7nA1eJXcS8IqBdu50Svfk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2ISGcgHsYirmIAXGZbE2AIkA.jpg?f=fotoalbum_large

Jammer, de 01 stond stil (file) toen er een uitvoeger tegenaan reed. Dat zal me wel de bekende €500 gaan kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
Reinier schreef op donderdag 13 april 2023 @ 19:13:
[Afbeelding]

Jammer, de 01 stond stil (file) toen er een uitvoeger tegenaan reed. Dat zal me wel de bekende €500 gaan kosten.
Als je de gegevens van de andere partij hebt waarschijnlijk niet? schuld lijkt me bij de ander te liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:09

Reinier

\o/

Oizo1981 schreef op donderdag 13 april 2023 @ 19:15:
[...]

Als je de gegevens van de andere partij hebt waarschijnlijk niet? schuld lijkt me bij de ander te liggen.
Dat is hier al vaker besproken en ik lees er tegenstrijdige berichten over. Nergens in een officiële tekst van L&C staat dat het je niets kost als de schade verhaald kan worden. Die €500 geldt altijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oizo1981
Reinier schreef op donderdag 13 april 2023 @ 21:29:
[...]

Dat is hier al vaker besproken en ik lees er tegenstrijdige berichten over. Nergens in een officiële tekst van L&C staat dat het je niets kost als de schade verhaald kan worden. Die €500 geldt altijd.
Als schade verhaald kan worden betaal je niets. Zelf twee keer aan de hand gehad. Als je schade hebt (niet zelf veroorzaakt, bijvoorbeeld vandalisme) maar dader is niet bekend, dan betaal je wel maximaal €500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juwlez
Oizo1981 schreef op donderdag 13 april 2023 @ 21:35:
[...]
Als je schade hebt (niet zelf veroorzaakt, bijvoorbeeld vandalisme) maar dader is niet bekend, dan betaal je wel maximaal €500.
Mits de daadwerkelijke herstelkosten lager zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• donny_p
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-01 19:38
Grote kofferbak? Kom je uit een Fiat 500? :P
MatyRyan21 schreef op donderdag 13 april 2023 @ 17:46:
Hey Allen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• worldfastest
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10-06 14:56
Reinier schreef op donderdag 13 april 2023 @ 21:29:
[...]

Dan verhaal je de €500 zelf bij de tegenpartij. Hoewel het me sterk lijkt dat jij eigen risico moet betalen wanneer de schade verhaalt kan worden.

You only live once, so enjoy the ride.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ninzeo1313
  • Laatst online: 17-06-2023
Kan iemand de lengte van de meegeleverde laadkabels noemen? Denk vooralsnog gewoon de "granny' kabel te gaan gebruiken maar vraag me af of ik dat red qua lengte naar de garage...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavical
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19:17
Sinds een paar dagen in het bezit van een Lynk model 22. Alles werkt naar behoren behalve de radio. Het lukt me niet om radio npo 1,2 en 3 op Dab naar binnen te halen. Ik heb op diverse plekken de zenders vernieuwd. Maar geen npo in dab. Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantiger
  • Laatst online: 17-07-2023
Als ik de auto op delen zet, ziet een kennis van mij de auto niet in zijn app om het te huren. Iemand ideen? De app van de kennis draait op android.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pushnoi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18-05 18:01
Ik heb inmiddels dus de 2e 01 alweer, want swap. Voor de geinteresseerden de verschillen die ik gemerkt heb:

Beter:
- Extra camera's, 360 graden gebeuren is best leuk -- wel heb ik direct die rare '3D kijk door bocht' onzin uitgezet, want die was mega afleidend (en heel irritant als je ergens onbekend bent en liever de navigatiemap wil zien).
- Gelaagde glas lijkt zijn werk aardig te doen; het is een stuk stiller in de auto.
- EDIT2: de positie van de hybrid / pure / power modus is veranderd. Of iig. Hybride staat nu in het midden, eigenlijk is de werking niet veranderd, maar alleen de UI.

Slechter:
- De zender/ontvanger voor de transponder lijkt een stuk slechter te zijn. Ik heb meestal dus die kleine sleutel mee, aangezien die nog wel aardig op de sleutelbos gaat, maar af en toe moet ik dansjes om de auto doen voordat de deur eindelijk open gaat. Ook krijg ik de melding 'sleutel niet in auto' best vaak met die kleine sleutel.
- Geluidskwaliteit van de handsfree is een stuk slechter, aan mijn kant wtv, stemmen overstuurt e.d.
- EDIT: Vergat ik nog, die waarschuwing van anderen die van de zijkant komen als je achteruit uitparkeert lijkt wat meer false positives te geven, mss dat de videobeelden van de extra camera's hier aan meehelpen?

Voor de rest natuurlijk meer van hetzelfde, behalve dan die new car smell weer =).

[ Voor 19% gewijzigd door pushnoi op 15-04-2023 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 21:33
pushnoi schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 14:02:
Ik heb inmiddels dus de 2e 01 alweer, want swap. Voor de geinteresseerden de verschillen die ik gemerkt heb:

Beter:
- Extra camera's, 360 graden gebeuren is best leuk -- wel heb ik direct die rare '3D kijk door bocht' onzin uitgezet, want die was mega afleidend (en heel irritant als je ergens onbekend bent en liever de navigatiemap wil zien).
- Gelaagde glas lijkt zijn werk aardig te doen; het is een stuk stiller in de auto.
- EDIT2: de positie van de hybrid / pure / power modus is veranderd. Of iig. Hybride staat nu in het midden, eigenlijk is de werking niet veranderd, maar alleen de UI.

Slechter:
- De zender/ontvanger voor de transponder lijkt een stuk slechter te zijn. Ik heb meestal dus die kleine sleutel mee, aangezien die nog wel aardig op de sleutelbos gaat, maar af en toe moet ik dansjes om de auto doen voordat de deur eindelijk open gaat. Ook krijg ik de melding 'sleutel niet in auto' best vaak met die kleine sleutel.
- Geluidskwaliteit van de handsfree is een stuk slechter, aan mijn kant wtv, stemmen overstuurt e.d.
- EDIT: Vergat ik nog, die waarschuwing van anderen die van de zijkant komen als je achteruit uitparkeert lijkt wat meer false positives te geven, mss dat de videobeelden van de extra camera's hier aan meehelpen?

Voor de rest natuurlijk meer van hetzelfde, behalve dan die new car smell weer =).
Dan moet er toch gewoon een nieuwe batterij in die sleutel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvdV
pushnoi schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 14:02:

Beter:

Slechter:

Na hoeveel maanden/jaar en KM’s?
Pagina: 1 ... 110 ... 177 Laatste

Let op:
Voor updates rondom leverdatums, bestellingen, etc. is er een apart topic: Het grote Lynk & Co 01 bestellingen topic.

Voor vragen over abonementen, zoals het opzeggen of overnemen daarvan, kan men hier terecht:
Het Lynk & Co Abonnement en overname Topic

Volgende onderwerpen moeten ook elders besproken worden:

Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.