Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lamaka
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 02-09 19:32
MvdV schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 11:14:
[...]

Maar als L&C hem 1 jaar laat rijden en daarvoor incl btw 6600 euro heeft ontvangen, gaan ze hem niet voor 35K wegdoen na 1 jaar. En dan hebben ze je wegenbelasting en verzekering ook nog betaald. Zo werkt een lease maatschappij ook niet. En vergeet niet, er is heel veel vraag naar de auto.
Die begrijp ik wel.. maar ik redeneer vanuit mijn perspectief als klant. Toen ik een Abbo nam kostte de auto nieuw 39k.. nu heb ik er een jaar in gereden en kan ik deze zelfde wagen tweedehands kopen voor een bedrag boven de 39k 8)7

Opnieuw, mijn perspectief, maar dan zou ik dat geld (met een klein beetje meer) eerder uitgeven aan een nieuwe. Of in mijn geval overweeg ik een Tesla model 3.

Ben benieuwd of er meer mensen overwegen om toch weer een auto te kopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lieshout835
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 01-12-2023
MvdV schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 11:14:
[...]

Ik ben vooral benieuwd of er nog een full electric 01 komt. Daar heb ik wel interesse in (vind mezelf nog net te jong voor een Volvo XC40, en ik vind het ontwerp van de 01 zeer geslaagd).
Ik ben eigenlijk heel blij dat het een hybride is. Voldoende electric voor de dagelijkse ritjes, en mocht de accu leeg zijn, dan kun je altijd toch verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0bert
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-07 02:32
firejelle schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 22:50:
[...]

ja dat idee had ik al.. Helaas ik heb er nu 9 geprobeerd. alle 9 afgewezen. Had mooi kunnen zijn morgen even een dagje tot 16:00 met de auto op pad om te testen
Hier liep ik ook tegenaan. Veel aanvragen werden afgewezen. Beste kun je meerdere aanvragen tegelijk plaatsen, en alsnog afwijzen mochten meerdere accepteren. Niet ideaal voor de verhuurder, maar anders moet je iedere keer 24 uur wachten. Ook heb ik het idee (maar weet ik niet) dat de mogelijkheden om tarief in te stellen beperkt zijn. Ik zou graag verschillende tarieven zien voor uur/dag/week 👌🏼

Ik had trouwens problemen met mijn huur-sessie, ik had geen toegang meer tot de auto via de app de laatste twee dagen. Hele ochtend met L&C aan de lijn gehangen, anwb erbij, maar ze konden niks. Eigenaar was uiteindelijk zo vriendelijk de fysieke sleutel te brengen (wat eigenlijk niet mag), waardoor ik de auto nog kon gebruiken (en de auto weer terug kon ipv wegslepen). Maar L&C kon niks, en zouden compensatie bieden voor het ongemak. 3 weken niks gehoord. Toen maar zelf contact gehad "Helaas meneer, wij doen niet aan compensatie. Het is beta-software dus dat is uw eigen risico". Beetje jammer van L&C die dooie mus, kostte me wel een ochtend werken. Hulde aan de eigenaar 👌🏼

Auto was verder dikke prima

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oldostofjas
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 23:20
r0bert schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 16:21:
[...]

Hier liep ik ook tegenaan. Veel aanvragen werden afgewezen. Beste kun je meerdere aanvragen tegelijk plaatsen, en alsnog afwijzen mochten meerdere accepteren. Niet ideaal voor de verhuurder, maar anders moet je iedere keer 24 uur wachten. Ook heb ik het idee (maar weet ik niet) dat de mogelijkheden om tarief in te stellen beperkt zijn. Ik zou graag verschillende tarieven zien voor uur/dag/week 👌🏼

Ik had trouwens problemen met mijn huur-sessie, ik had geen toegang meer tot de auto via de app de laatste twee dagen. Hele ochtend met L&C aan de lijn gehangen, anwb erbij, maar ze konden niks. Eigenaar was uiteindelijk zo vriendelijk de fysieke sleutel te brengen (wat eigenlijk niet mag), waardoor ik de auto nog kon gebruiken (en de auto weer terug kon ipv wegslepen). Maar L&C kon niks, en zouden compensatie bieden voor het ongemak. 3 weken niks gehoord. Toen maar zelf contact gehad "Helaas meneer, wij doen niet aan compensatie. Het is beta-software dus dat is uw eigen risico". Beetje jammer van L&C die dooie mus, kostte me wel een ochtend werken. Hulde aan de eigenaar 👌🏼

Auto was verder dikke prima
Dan had je geluk dat je contactgegevens van de eigenaar had...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r0bert
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-07 02:32
oldostofjas schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 17:11:
[...]

Dan had je geluk dat je contactgegevens van de eigenaar had...
Ja, na enige hulp van Google 😅 want die willen/mogen ze inderdaad niet geven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MvdV
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 11-09 14:27
Nah, 35 jaar, moet kunnen. Maar ik weet niet of ik dat nu echt een hele mooie auto vind. Ik moet er even aan wennen. Moest ik overigens ook bij de XC40. Die vind ik zeker sinds de MY23 facelift echt geslaagd.

En nu MY24 een update van de aandrijflijn 500+ KM range geeft voor de single motor extended range is het ook een steeds betere optie, zelfs als ik een caravan wil trekken over kortere afstanden met een EV.

In elk geval blijft de 01 dan als 2e auto en lange afstands caravan trekker. De EV wordt dan de dagelijkse gezinsauto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MvdV
Lieshout835 schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 15:06:
[...]

Ik ben eigenlijk heel blij dat het een hybride is. Voldoende electric voor de dagelijkse ritjes, en mocht de accu leeg zijn, dan kun je altijd toch verder.
Dat is helemaal waar ja. Zeker omdat de accu ook redelijk groot is voor een PHEV. Dat is echt een gemis van de XC40, maar die is nu helemaal niet meer te koop als PHEV.

Elektrisch is wel de toekomst voor 80% van het wagenpark gok ik. Zolang je geen caravan hoeft te trekken is de range eigenlijk geen issue. Snel laden kan al op zoveel plekken, dat het voor mij geen bezwaar zou zijn.

Maar idd, voor nu is een PHEV zoals de 01 echt een perfecte oplossing als je thuis met je zonnepanelen laad en af en toe lange afstanden met een caravan rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopilot
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 28-08 16:01
Afgelopen dinsdag heb ik m'n Lynk opgehaald in Diemen, het is een 2021 model met nog geen 3000km op de teller. Ik kreeg hem mee met een lege accu en 3/4 tank.
Thuis heb ik de accu geladen zonder problemen. Maar nu het volgende.
Het lijkt alsof de auto niet elektrisch kan rijden want of ik nou op Pure of Hybrid rijd, de accu blijft vol. In de instellingen staat accu sparen uit.
Bij het starten geeft ie ook de volgende melding. Zou dat met elkaar te maken hebben?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f0lEeMK5NDhCW6nQi5ke2MWqeMI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ClZufY2fmub2p68JOnj83s7A.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandro!
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:46
Videopilot schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 20:01:
Bij het starten geeft ie ook de volgende melding. Zou dat met elkaar te maken hebben?
Ja, de auto wil dan eerst de oude brandstof (voor een deel) opmaken. Na een tankbeurt zou je weer elektrisch moeten kunnen rijden, dan vermeng je de oude en nieuwe benzine een beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopilot
Dat dacht ik ook dus daarom heb ik vanmiddag even getankt maar dat veranderde niets. Misschien moet ik nog wat meer km's maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimaj janssen
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 22-07-2024
Gewoon een tank (oude) benzine leeg rijden. Had hetzelfde ‘probleem’ en het loste zich vanzelf op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopilot
wimaj janssen schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 22:31:
Gewoon een tank (oude) benzine leeg rijden. Had hetzelfde ‘probleem’ en het loste zich vanzelf op!
Ah okay, dank je wel. Dan heb ik wat te doen de komende dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenk32
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 07-01-2024
Videopilot schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 20:01:
Afgelopen dinsdag heb ik m'n Lynk opgehaald in Diemen, het is een 2021 model met nog geen 3000km op de teller. Ik kreeg hem mee met een lege accu en 3/4 tank.
Thuis heb ik de accu geladen zonder problemen. Maar nu het volgende.
Het lijkt alsof de auto niet elektrisch kan rijden want of ik nou op Pure of Hybrid rijd, de accu blijft vol. In de instellingen staat accu sparen uit.

[Afbeelding]
Is het je eerste Lynk en M2M? Heb nog niet eerder geoezen dat iemand een occasie kreeg. Geen drama ook wate het niet dat deze model ‘21 met een issue is. Ik zou reclameren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Videopilot
Frenk32 schreef op zondag 25 december 2022 @ 00:31:
[...]

Is het je eerste Lynk en M2M? Heb nog niet eerder geoezen dat iemand een occasie kreeg. Geen drama ook wate het niet dat deze model ‘21 met een issue is. Ik zou reclameren.
Ja, het is m'n eerste. Een blauwe met trekhaak, ziet er als nieuw uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frenk32
Videopilot schreef op zondag 25 december 2022 @ 10:28:
[...]

Ja, het is m'n eerste. Een blauwe met trekhaak, ziet er als nieuw uit.
Ik had geluk, 1km op teller, en nog niet gepoetst.
Geniet nog steeds van de ritjes. Lekker stil en het fluiten van de electr motor.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4OBlo_-KhbfuuiiU5tPU42xhDCg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/INJEi2R1V4dckAFqjtoWv2c1.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dez1983
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-09 22:12
Lukt het iemand nog om foto's van de journey cam naar je telefoon te delen?

Het is me ooit gelukt, maar krijg nu de melding dat er geen apparaat verbonden is, terwijl de auto wel de hotspot van de mijn gsm pakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• no11
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-08 19:27
Baassii schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 07:27:
Ik heb dus net de nieuwe lynk gekregen. Aangezien ik de auto regelmatig verhuur in Utrecht, zocht ik hem meteen in de app om delen in te stellen. Bij het opstarten zag ik de nieuwe staan, wisselde ik daarna van scherm, zag ik de oude.. even uitgezocht en wat blijkt: ze staan er nu allebei in. Dat kun je herkennen omdat er twee grijze bolletjes bij het kenteken of het plaatje van de auto staan. Je kunt daar swiped naar de juiste auto. Dus krijg je straks een nieuwe: even controleren of ie er al in staat. Zie je de oude er in staan , swipe je mogelijk zo naar je nieuwe. [Afbeelding]
Mag ik vragen wat je gemiddeld voor een dag huren net ontvangt? Hoeveel dagen verhuur je gemiddeld per maand? Zijn de auto's gewild om te verhuren?

Ik zit te kijken naar de Lynk. Stel je verhuurt hem een aantal dagen per maand. Kan dit de maandelijkse kosten significant drukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juwlez
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09-09 13:51
no11 schreef op maandag 26 december 2022 @ 12:00:
[...]

Mag ik vragen wat je gemiddeld voor een dag huren net ontvangt? Hoeveel dagen verhuur je gemiddeld per maand? Zijn de auto's gewild om te verhuren?

Ik zit te kijken naar de Lynk. Stel je verhuurt hem een aantal dagen per maand. Kan dit de maandelijkse kosten significant drukken?
Vier pagina’s terug is dezelfde vraag gesteld. Denk dat de meest bepalende vraag is welke regio iemand woont. Wees ervan bewust dan car sharing nog steeds beta is. Verhuren gaat gepaard met de nodige risico’s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• no11
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-08 19:27
juwlez schreef op maandag 26 december 2022 @ 18:16:
[...]

Vier pagina’s terug is dezelfde vraag gesteld. Denk dat de meest bepalende vraag is welke regio iemand woont. Wees ervan bewust dan car sharing nog steeds beta is. Verhuren gaat gepaard met de nodige risico’s.
Ja ik zit ook in Utrecht dus was wel even benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YorinVonder
  • Laatst online: 19-01 16:31
GroeneThee schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 20:09:
[...]

Zo doe ik het dus ook, met een schakelaar in de meterkast om de stroom van het stopcontact af te halen wanneer ik deze niet gebruik. Laad eigenlijk alleen in de nacht op, en als ik wakker wordt haal ik de kabel er weer uit. Zo ben ik (bijna) niemand tot last, verminder ik de kans op klachten en boa's en kan ik genieten van "goedkoop" laden.
Hierop terugkomend, in welke gemeente woon je en wordt het gedoogd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11-09 14:04
YorinVonder schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 09:02:
[...]

Hierop terugkomend, in welke gemeente woon je en wordt het gedoogd?
Utrecht en nee. Vandaar mijn keuze om de auto zo veel mogelijk in de nacht te laden. In de ochtend haal ik de kabel weer op tijd weg. Heb een deurbel met camera hangen en heb wel eens een tijdje in de gaten gehouden (snel terugkijken) hoeveel mensen er gemiddeld dan langslopen maar dat beperkt zich tot ca 1-3 personen. Dus weinig mensen hebben last van de kabel, als er al last is. En BOA's etc lopen er dan al helemaal niet rond dat tijdstip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YorinVonder
GroeneThee schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 10:33:
[...]

Utrecht en nee. Vandaar mijn keuze om de auto zo veel mogelijk in de nacht te laden. In de ochtend haal ik de kabel weer op tijd weg. Heb een deurbel met camera hangen en heb wel eens een tijdje in de gaten gehouden (snel terugkijken) hoeveel mensen er gemiddeld dan langslopen maar dat beperkt zich tot ca 1-3 personen. Dus weinig mensen hebben last van de kabel, als er al last is. En BOA's etc lopen er dan al helemaal niet rond dat tijdstip.
Goeie. Ik heb hetzelfde idee. Ben altijd een van de eerste die ‘s ochtend weg gaat en heb ook een deurbel. Ga het eens in de gaten houden :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lynkeroo
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 28-12-2022
Hoi, is er iemand omgeving amstelveen die zijn lynk wilt verhuren? Ik heb hem nodig van 28-12 23:00 tot 2-1 22:59. Ik heb al via de app aanvragen gedaan, maar tot op heden nog geen reactie, en tijd dringt vandaar deze oproep. Ik ben zelf ook Lynk bestuurder, maar vrouwlief heeft deze nu al mee die periode. Ik hoor het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:56
verkeerde topic :X

[ Voor 94% gewijzigd door pretpik op 27-12-2022 18:01 ]

PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ellen994
  • Laatst online: 23-03 16:40
Hi allen!

Ik volg dit topic al een tijdje en dacht vandaag een auto op te halen in Diemen, maar ben helaas met het OV weer huiswaarts gegaan (planningsproblemen en communicatie-issues)

Nu mag ik donderdag nog een keertje naar Diemen en dan hoop ik wel met de auto terug te gaan, maar ik had uiteraard al plannen gemaakt voor morgen waarbij ik de auto nodig heb.

Is er iemand die morgen tussen 14:00 uur en 24:00 uur een auto te leen/huur heeft in Utrecht?

Thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cyberdj
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10-12-2024
Heb “mijn eigen” 01 weer terug. Ongerepareerd, hij mag 27/01 weer terug.. Auto was al een week geleden gereed gemeld bij L&C, ze hebben mij alleen niet ingelicht, vandaag er zelf maar achteraan gegaan en auto opgehaald.

Wat er nu precies aan is, geen idee. Iets met een slangetje van de radiator. Kon er gewoon mee rijden werd gezegd.
Er stonden behoorlijk wat 01’s met pech bij de dealer en er werd er ook weer 1 binnengebracht. Nog even staan babbelen, Volvo dealer gaf aan dat het niet echt soepel loopt qua communicatie (duh…)
1,5u aan de lijn gehangen om de wagen terug te krijgen 😬

C40 MY24 Plus SMER Sage Green WP TH | Opel Ampera-E

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oldostofjas
ellen994 schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 17:59:
Hi allen!

Ik volg dit topic al een tijdje en dacht vandaag een auto op te halen in Diemen, maar ben helaas met het OV weer huiswaarts gegaan (planningsproblemen en communicatie-issues)

Nu mag ik donderdag nog een keertje naar Diemen en dan hoop ik wel met de auto terug te gaan, maar ik had uiteraard al plannen gemaakt voor morgen waarbij ik de auto nodig heb.

Is er iemand die morgen tussen 14:00 uur en 24:00 uur een auto te leen/huur heeft in Utrecht?

Thanks!
Dat ze je dan gewoon laten komen! Slecht hoor, goed begin zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baassii
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 01-09 21:42
juwlez schreef op maandag 26 december 2022 @ 18:16:
[...]

Ik woon in Utrecht. De auto verhuur ik ongeveer 1 keer per maand. Mijn huurprijs is €45 per dag. Het loopt nog niet storm dus ik zou het niet mee nemen in een berekening omdat je jezelf snel te rijk kunt rekenen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rmaxx
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-09 17:26
cyberdj schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 18:41:
Heb “mijn eigen” 01 weer terug. Ongerepareerd, hij mag 27/01 weer terug.. Auto was al een week geleden gereed gemeld bij L&C, ze hebben mij alleen niet ingelicht, vandaag er zelf maar achteraan gegaan en auto opgehaald.

Wat er nu precies aan is, geen idee. Iets met een slangetje van de radiator. Kon er gewoon mee rijden werd gezegd.
Er stonden behoorlijk wat 01’s met pech bij de dealer en er werd er ook weer 1 binnengebracht. Nog even staan babbelen, Volvo dealer gaf aan dat het niet echt soepel loopt qua communicatie (duh…)
1,5u aan de lijn gehangen om de wagen terug te krijgen 😬
Was je in maastricht? Soortgelijk gesprekje gehad net, winterbanden waren er niet. Voor niets naar mstreech gekacheld vanochtend... nu aan de lijn met lynk.. hoop gezucht en gesteun, en sta al 10 min in de wacht weer terwijl ze overleggen... best wel waardeloos.. ook voor de dealer die zijn tijd beter kan besteden. De auto's zijn prima, maar dit slaat wel weer nergens op... 8)7

... einde gesprek: ze vinden het heel raar, ze kunnen er niets aan doen, ze gaan een nieuwe afspraak plannen.... ze kunnen eigenlijk niets voor je betekenen, daar komt het op neer en dat zeggen ze eigenlijk zelf ook... anyways: service 0,0 niks dus.... leest u mee lynk en co? |:( |:(
...

UPDATE: ben teruggebeld door iemand anders nav de melding door de dealer.

Vrijdag kan ik een nieuwe poging wagen. Ik vermoed dat dit vooral door de invloed van de dealer komt, die ook nog eens extra tijd heeft weten vrij te maken, maar hoe dan ook: we houden de moed erin. :*)

UPDATE2: nieuwe setje wielen met winterbanden (20") erop, dankzij de dealer die zich er voor ingezet heeft toen hij de banden alsnog s'middags ontving. Hulde!
👍👍.

(Zo zie je maar weer dat een goede dealer toch betere klantenservice is dan wat studenten op een callcenter..)

[ Voor 27% gewijzigd door Rmaxx op 30-12-2022 20:18 . Reden: aanvulling, update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YorinVonder
Baassii schreef op woensdag 28 december 2022 @ 09:47:
[...]

Ik woon in Utrecht. De auto verhuur ik ongeveer 1 keer per maand. Mijn huurprijs is €45 per dag. Het loopt nog niet storm dus ik zou het niet mee nemen in een berekening omdat je jezelf snel te rijk kunt rekenen.
Hoeveel dagen stel je de auto beschikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberdj
Rmaxx schreef op woensdag 28 december 2022 @ 09:55:
[...]

Was je in maastricht? Soortgelijk gesprekje gehad net, winterbanden waren er niet. Voor niets naar mstreech gekacheld vanochtend... nu aan de lijn met lynk.. hoop gezucht en gesteun, en sta al 10 min in de wacht weer terwijl ze overleggen... best wel waardeloos.. ook voor de dealer die zijn tijd beter kan besteden. De auto's zijn prima, maar dit slaat wel weer nergens op... 8)7

... einde gesprek: ze vinden het heel raar, ze kunnen er niets aan doen, ze gaan een nieuwe afspraak plannen.... ze kunnen eigenlijk niets voor je betekenen, daar komt het op neer en dat zeggen ze eigenlijk zelf ook... anyways: service 0,0 niks dus.... leest u mee lynk en co? |:( |:(
...

UPDATE: ben teruggebeld door iemand anders nav de melding door de dealer.

Vrijdag kan ik een nieuwe poging wagen. Ik vermoed dat dit vooral door de invloed van de dealer komt, die ook nog eens extra tijd heeft weten vrij te maken, maar hoe dan ook: we houden de moed erin. :*)
Was niet in Maastricht 🤭
Heb me onlangs zelf een set winterwielen gekocht, mag eigenlijk niet, maar nu heb ik wel zelf de vrijheid wanneer ik ze wissel. Nu niet nodig, dus niet erop, ga einde seizoen nog een weekje skiën, zet ze er dan wel onder (laat het doen denk ik, mijn krik komt net niet hoog genoeg, nu een steigerplank eronder gelegd, niet ideaal..)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RamonTW
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 12-02 23:52
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Mjq8lUhTYK1QnPt-bTCQzQem644=/x800/filters:strip_exif()/f/image/vNX30iCAQl8qcYOFyQwtEK7H.png?f=fotoalbum_large

EEN OTA UPDATE?!!!!!
Iemand deze al gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baassii
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 01-09 21:42
YorinVonder schreef op woensdag 28 december 2022 @ 14:21:
[...]

Hoeveel dagen stel je de auto beschikbaar?
Ik heb hem standaard op delen staan. Alleen als ik zelf een paar dagen niet zonder auto kan, zet ik het uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11-09 14:04
RamonTW schreef op woensdag 28 december 2022 @ 19:53:
[Afbeelding]

EEN OTA UPDATE?!!!!!
Iemand deze al gedaan?
Deze zie ik niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GijsZePa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08-09 14:38
Auto in juni gekocht. Krijg nu mijn 3e aanmaning voor blijkbaar maandbedrag Lease. Nu inclusief kosten. Heb ze al 2 keer gemaild en eigenlijk geen zin om in de wacht te hangen…

Rete irritant dit!

[Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WoZ-maRdPVRtRbzfUJf-dYQnZfs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JyNAf6NKSz8P9OfTSg11bsWH.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oizo1981
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 10-09 21:21
GijsZePa schreef op woensdag 28 december 2022 @ 20:31:
Auto in juni gekocht. Krijg nu mijn 3e aanmaning voor blijkbaar maandbedrag Lease. Nu inclusief kosten. Heb ze al 2 keer gemaild en eigenlijk geen zin om in de wacht te hangen…

Rete irritant dit!

[[Afbeelding]
Naar welk adres mail je? Ik heb slechte ervaringen met hello@lynkco.nl (pas na maanden reactie). Maar goede ervaring met de backoffice via bo@lynkco.nl (binnen 2 dagen correcte oplossing).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
[Afbeelding]

EEN OTA UPDATE?!!!!!
Iemand deze al gedaan?
:o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fibrenl
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 28-08 15:14
[Afbeelding]

EEN OTA UPDATE?!!!!!
Iemand deze al gedaan?
Welke versie Lynk heb je met 360 camera of model ervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RamonTW
Fibrenl schreef op woensdag 28 december 2022 @ 21:33:
[...]

Welke versie Lynk heb je met 360 camera of model ervoor?
Dec 21, model zonder de 360
Bij software-update staat nu dat software up to date is. Wat er precies veranderd is, geen idee

In ieder geval niet de navigatie, die is nog steeds Q3-2020

[ Voor 27% gewijzigd door RamonTW op 28-12-2022 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GijsZePa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08-09 14:38
Oizo1981 schreef op woensdag 28 december 2022 @ 21:20:
[...]

Naar welk adres mail je? Ik heb slechte ervaringen met hello@lynkco.nl (pas na maanden reactie). Maar goede ervaring met de backoffice via bo@lynkco.nl (binnen 2 dagen correcte oplossing).
Thanks,

Ga die ook even proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
RamonTW schreef op woensdag 28 december 2022 @ 21:34:
[...]

Bij software-update staat nu dat software up to date is. Wat er precies veranderd is, geen idee

Heb je daadwerkelijk een update kunnen uitvoeren dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fibrenl
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 28-08 15:14
RamonTW schreef op woensdag 28 december 2022 @ 21:34:
[...]

Oké top ga morgen eens kijken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RamonTW
oldostofjas schreef op woensdag 28 december 2022 @ 21:49:
[...]

Heb je daadwerkelijk een update kunnen uitvoeren dan?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mC9gdaWOmbUO9lPxaFQSOacZZjI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/v5Pqhcu1viozXlr3r6AQhfmH.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ROCOP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23-07-2023
Iemand ervaring met het zomaar leeglopen van de 12 volt accu? Afgelopen weken 2x gehad. Beide keren nadat ik de auto 4 dagen niet had gebruikt. Anwb heeft beide keren m weer aan de praat gekregen. Lastig want met een lege 12v accu is de auto helemaal dood.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• donny_p
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-01 19:38
ROCOP schreef op woensdag 28 december 2022 @ 23:35:
Iemand ervaring met het zomaar leeglopen van de 12 volt accu? Afgelopen weken 2x gehad. Beide keren nadat ik de auto 4 dagen niet had gebruikt. Anwb heeft beide keren m weer aan de praat gekregen. Lastig want met een lege 12v accu is de auto helemaal dood.
Heb ik in het voorjaar ook een keer gehad, werd niet duidelijk wat nou de oorzaak was. Was inderdaad helemaal dood, moest hem met de fysieke sleutel open maken want de ontgrendeling werkt dan ook niet. Voordat de accu helemaal leeg was is wel het alarm snachts afgegaan, had toen alleen niet door dat het mijn auto was 😂

• Mikemkm
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-07 11:06
Ik heb het net op 12 manieren geprobeerd. Ingelogd, niet ingelogd, verbonden, niet verbonden met telefoon.
Geen update beschikbaar (oeps er lijkt iets te zijn misgegaan ;) )

Model '22 met 360 camera

(ben dan ook wel heel benieuwd naar een changelog)

[ Voor 4% gewijzigd door Mikemkm op 29-12-2022 14:20 ]

• ROCOP
Had je wel de melding in de app dat je kon updaten? Ik heb die melding wel gekregen gisteren. Zal vanavond is proberen of ik een update kan doen.

• Mikemkm
ROCOP schreef op donderdag 29 december 2022 @ 14:30:
Had je wel de melding in de app dat je kon updaten? Ik heb die melding wel gekregen gisteren. Zal vanavond is proberen of ik een update kan doen.
Nee, mijn app geeft helemaal niets aan, maar ben benieuwd of die zo slim is... ;)

• Technomancer
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 22-07 20:46
Vraagje: ik laad mijn Lynk altijd op middels een normaal stopcontact in de schuur. Hiervoor heb ik een verlengsnoer nodig, maar het werkt prima. Er is echter een ander stopcontact in de schuur die wat dichterbij zit, alleen ik heb gemerkt dat ik die niet kan gebruiken. Ik wil proberen erachter te komen waarom dat is.

Het is een stopcontact met een dubbele schakelaar erboven. Als de schakelaars allebei niet ingedrukt zijn, heeft het stopcontact geen stroom. Als ik alleen de rechter schakelaar indruk, komt er wel stroom op het stopcontact. Als ik alleen de linker schakelaar indruk komt er geen stroom op het stopcontact. Als ik ze allebei indruk, is er stroom en gaat de verlichting in de schuur aan. Als ik de stekker van de Lynk in dit stopcontact steek en alleen de rechter schakelaar aanzet, dan gaat het lampje op het oplaadsnoer branden en de auto maakt contact. Alleen komt er dan een melding te staan m.b.t. 'auto laadt niet op, controleer connectie' (o.i.d., weet de exacte melding niet). Zelfde geldt als ik beide schakelaars indruk. Met andere woorden, de auto wil niet opladen als ik dit stopcontact gebruik, ongeacht hoe ik de schakelaars indruk. Het vreemd is dat er dus wel gewoon stroom op staat en dat andere apparaten het prima doen. Zo kan ik bijvoorbeeld een zware boorhamer gewoon gebruiken op dit stopcontact en andere tools doen het ook prima. En de auto maakt dus wel verbinding als het ware maar weigert dan op te laden.

Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen en hoe ik dit kan oplossen? Is de accu van de auto veel zwaarder dan de genoemde tools en lukt het daarom niet o.i.d.? Ik heb echt geen idee. Heb de auto een keer een hele nacht aan dit stopcontact laten hangen, maar de accu was daarna 0% opgeladen..
Hieronder nog een foto van de situatie:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RHLqx-lNlyFVAGF2EovQV9u-7Go=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oNGn4R0PWWmLupc3Y5r21Pvm.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door Technomancer op 29-12-2022 16:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oldostofjas
Technomancer schreef op donderdag 29 december 2022 @ 16:43:
Vraagje: ik laad mijn Lynk altijd op middels een normaal stopcontact in de schuur. Hiervoor heb ik een verlengsnoer nodig, maar het werkt prima. Er is echter een ander stopcontact in de schuur die wat dichterbij zit, alleen ik heb gemerkt dat ik die niet kan gebruiken. Ik wil proberen erachter te komen waarom dat is.

Het is een stopcontact met een dubbele schakelaar erboven. Als de schakelaars allebei niet ingedrukt zijn, heeft het stopcontact geen stroom. Als ik alleen de rechter schakelaar indruk, komt er wel stroom op het stopcontact. Als ik alleen de linker schakelaar indruk komt er geen stroom op het stopcontact. Als ik ze allebei indruk, is er stroom en gaat de verlichting in de schuur aan. Als ik de stekker van de Lynk in dit stopcontact steek en alleen de rechter schakelaar aanzet, dan gaat het lampje op het oplaadsnoer branden en de auto maakt contact. Alleen komt er dan een melding te staan m.b.t. 'auto laadt niet op, controleer connectie' (o.i.d., weet de exacte melding niet). Zelfde geldt als ik beide schakelaars indruk. Met andere woorden, de auto wil niet opladen als ik dit stopcontact gebruik, ongeacht hoe ik de schakelaars indruk. Het vreemd is dat er dus wel gewoon stroom op staat en dat andere apparaten het prima doen. Zo kan ik bijvoorbeeld een zware boorhamer gewoon gebruiken op dit stopcontact en andere tools doen het ook prima. En de auto maakt dus wel verbinding als het ware maar weigert dan op te laden.

Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen en hoe ik dit kan oplossen? Is de accu van de auto veel zwaarder dan de genoemde tools en lukt het daarom niet o.i.d.? Ik heb echt geen idee. Heb de auto een keer een hele nacht aan dit stopcontact laten hangen, maar de accu was daarna 0% opgeladen..

[Afbeelding]
Ik heb ontdekt dat bij de stopcontacten waar mijn auto niet wil opladen, de randaarde niet goed is aangesloten. Als ik mijn oplader daarin steek gaat het lampje rood branden.

• Technomancer
oldostofjas schreef op donderdag 29 december 2022 @ 16:56:
[...]

Ik heb ontdekt dat bij de stopcontacten waar mijn auto niet wil opladen, de randaarde niet goed is aangesloten. Als ik mijn oplader daarin steek gaat het lampje rood branden.
Welk lampje bedoel je? Op het snoer zelf wordt die 'ring' gewoon wit qua kleur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Frenk32 schreef op zondag 25 december 2022 @ 00:31:
[...]

Dan lees je wellicht nog niet lang genoeg mee, is al meerdere keren voorgekomen. :P

Ik heb bijv. zelf eind mei een Lynk met ±5500km op de teller opgehaald en incidenteel meldde anderen ook een niet-nieuwe Lynk te hebben ontvangen.

Het is (nog) niet de meerderheid, maar zoals ook al meerdere keren besproken: je hebt geen garantie of recht op een nieuwe auto (of het nieuwe model, wat dat betreft).

De kans is op dit moment nog wel groot, omdat ze de vloot nog opbouwen, maar de verwachting is dat dat op een gegeven moment verhoudingsgewijs minder voor gaat komen. Als meer mensen 'm na verloop van tijd inleveren.

Alhoewel ik me dat laatste ondertussen wel afvraag, omdat de meesten (in ieder geval hier) 'm niet maar voor een paar maanden huren, maar zo lang rijden dat 'ie omgewisseld wordt en/of daarna gelijk de verkoop ingaat.

• oldostofjas
Technomancer schreef op donderdag 29 december 2022 @ 17:15:
[...]

Welk lampje bedoel je? Op het snoer zelf wordt die 'ring' gewoon wit qua kleur.
Die ring bedoel ik ja. Als die wit wordt is het wel vreemd dat de auto niet laadt.

• YorinVonder
Technomancer schreef op donderdag 29 december 2022 @ 16:43:

[Afbeelding]
Heb je een aparte groep hiervoor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ROCOP
Heb de software update net gestart. Mijn 01 is van mei 22. Ben benieuwd. De accu zou zwaar worden belast tijdens de update. Dat staat tenminste in de tekst op het scherm in de auto. De li-ion aandrijf accu is 2% en de 12 volt lood accu is al 2 keer leeggeweest nadat ik de auto 4 dagen niet had gebruikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ROCOP
Zo software update gelukt. Auto doet het gewoon nog. Accu nogsteeds op 2%. Geen id wat er geüpdate is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunter V
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 28-04-2023
Dag,

Sinds 2 weken toetert/claxonneert mijn Lynk&Co steeds 3x bij het ontgrendelen.
Dit is vooral vervelend voor de buren als ik vertrek in de ochtend.

In de instellingen vind ik hier niets van terug.
Een volledige reset lost het niet op.
Het maakt niet uit welke van de 3 sleutels gebruikt worden.
Ook openen met enkel de app geeft 3x een toet.

Iemand hier ervaring mee?
En belangrijker: Weet iemand wat de oorzaak kan zijn?

Groet,
Gunter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
Gunter V schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 09:52:
Dag,

Sinds 2 weken toetert/claxonneert mijn Lynk&Co steeds 3x bij het ontgrendelen.
Dit is vooral vervelend voor de buren als ik vertrek in de ochtend.

In de instellingen vind ik hier niets van terug.
Een volledige reset lost het niet op.
Het maakt niet uit welke van de 3 sleutels gebruikt worden.
Ook openen met enkel de app geeft 3x een toet.

Iemand hier ervaring mee?
En belangrijker: Weet iemand wat de oorzaak kan zijn?

Groet,
Gunter.
Volgens mij is er wel ergens een menu optie “akoestisch signaal bij ont/vergrendelen”. Zal volgende keer dat ik in de auto zit even kijken. Ik kan me alleen niet herinneren dat dat de toeter was maar volgens mij een enkele pieptoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikemkm
Oizo1981 schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 11:08:
[...]

Volgens mij is er wel ergens een menu optie “akoestisch signaal bij ont/vergrendelen”. Zal volgende keer dat ik in de auto zit even kijken. Ik kan me alleen niet herinneren dat dat de toeter was maar volgens mij een enkele pieptoon.
Klopt,
hij piept dan 2 keer. Niet de claxon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunter V
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 28-04-2023
Oizo1981 schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 11:08:
[...]

Bedankt voor je reactie.
Die instellingen had ik gevonden, maar dat zijn inderdaad 2 kleine korte piepjes.
Nu is het iedere keer de claxon die 3x afgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TissueAndLube
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 09-03-2024
Gunter V schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 11:50:
[...]

Bedankt voor je reactie.
Die instellingen had ik gevonden, maar dat zijn inderdaad 2 kleine korte piepjes.
Nu is het iedere keer de claxon die 3x afgaat.
Dat klinkt eerder als het alarm dag afgaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technomancer
YorinVonder schreef op donderdag 29 december 2022 @ 21:06:
[...]

Heb je een aparte groep hiervoor?
Voor zover ik weet niet, er is een groep die de hele schuur van stroom voorziet dus zowel het stopcontact dat werkt als het stopcontact dat niet werkt zouden op dezelfde groep moeten zitten. Anders lijkt het erop dat ik een elektricien moet inhuren om te kijken wat er mis is met dat ene stopcontact met de schakelaars :)

[ Voor 15% gewijzigd door Technomancer op 30-12-2022 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopilot
Waarom schroef je niet gewoon even het kapje eraf? Misschien zit de aardedraad los of is ie helemaal niet geaard. Wel eerst even die groep uit zetten natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmaxx
GijsZePa schreef op woensdag 28 december 2022 @ 20:31:

Rete irritant dit!

[[Afbeelding]
_O- 7(8)7 vanwaar ook 500?? Het is 550?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenk32
Weet iemand of ik de Lynk standaaard in pure kan laten starten ipv Hybrid?

Ik wil eigenlijk altijd in Pure wegrijden welke afstand ik ook moet rijden die rit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MitchellHearth
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-09 15:45
Rmaxx schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 20:20:
[...]

_O- 7(8)7 vanwaar ook 500?? Het is 550?!
Aan de datum te zijn, destijds nog niet ;)

[ Voor 12% gewijzigd door MitchellHearth op 30-12-2022 20:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oizo1981
Frenk32 schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 20:42:
Weet iemand of ik de Lynk standaaard in pure kan laten starten ipv Hybrid?

Ik wil eigenlijk altijd in Pure wegrijden welke afstand ik ook moet rijden die rit.
Nee. Bij wegrijden 2 tikjes omhoog met de drive mode schakelaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmaxx
MitchellHearth schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 20:48:
[...]

Aan de datum te zijn, destijds nog niet ;)
Owja idd, beetje late aanmaning..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goromo
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 09-09 00:07
Beste Lynk&Co rijders,

Ik vraag m.b.t. de km's per volle accu lading.

In december hebben we maar op twee volle accu ladingen gereden daar de behalen kilometers per volle accu wel erg tegenvallen.
Na de eerste lading hebben we nauwelijks 40 kilometer behaald met een volle lading.
Omdat dit tijdens de koude periode was dachten we nog, oké dat valt wel een beetje tegen maar waarschijnlijk komt dit door het koude weer.
Deze week de tweede lading van de maand hebben we 45km behaalt, nu vraag ik me toch sterk af of meerdere gebruikers dit verbruik hebben of dat ik toch maar eens contact moet opnemen met Lynk&Co.

Volgens mijn P1 reader hebben beide lading ongeveer 17 kWh aan vermogen verbruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROCOP
Ja hetzelfde verbruik op stroom bij mij. Valt mij ook wel wat tegen. Laad hem ook bijna niet meer op met de huidige prijzen. 60ct kwh allego palen en 50ct thuis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROCOP
In de zomer regelmatig 80km op lading gehaald trouwens. Dus aan rijstijl ligt het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juwlez
ROCOP schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 23:46:
Ja hetzelfde verbruik op stroom bij mij. Valt mij ook wel wat tegen. Laad hem ook bijna niet meer op met de huidige prijzen. 60ct kwh allego palen en 50ct thuis
Wij rijden rustig en halen momenteel (combinatie binnendoor en snelweg) ca. 50 km. In de zomer was dat 65km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de2xnis
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 02-03 08:11
Goromo schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 22:49:
Beste Lynk&Co rijders,

In december hebben we maar op twee volle accu ladingen gereden daar de behalen kilometers per volle accu wel erg tegenvallen.
Na de eerste lading hebben we nauwelijks 40 kilometer behaald met een volle lading.
Omdat dit tijdens de koude periode was dachten we nog, oké dat valt wel een beetje tegen maar waarschijnlijk komt dit door het koude weer.
Deze week de tweede lading van de maand hebben we 45km behaalt, nu vraag ik me toch sterk af of meerdere gebruikers dit verbruik hebben of dat ik toch maar eens contact moet opnemen met Lynk&Co.

Volgens mijn P1 reader hebben beide lading ongeveer 17 kWh aan vermogen verbruikt.
Het koude weer zorgt voor een sterk lagere actieradius (1 omdat de accu's bij koud weer minder bereik hebben maar 2 omdat de verwarming echt serieus veel accu verbruikt). Desalniettemin haal ik bij koud weer 60 a 65 km (meeste snelweg). Heb de auto sinds september en toen haalde ik 75 km snelweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenk32
Goromo schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 22:49:
Beste Lynk&Co rijders,

Wij idem, 2x geladen en na 45km leeg. Laat het maar snel weer 22gr worden. 😉

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MvdV
Nog een kleine kanttekening bij het rijden met koud weer.

Als je met koud weer bijv. losse 3 ritjes met tussenpozen maakt van in totaal 45 km dan ben je de inhoud van de batterij wel kwijt door het opwarmen van de auto. Als je 1 lange rit maakt waarbij de auto maar 1 keer op hoeft te warmen dan haal je effectief veel meer range uit de accu.

Uit principe laad ik mijn 01 altijd op (hangt altijd aan de lader thuis). Dat is een het principe van de PHEV en in de basis gewoon beter voor het milieu (als je dat wat interesseert natuurlijk). Anders had je een soortgelijke SUV moeten kopen met 300 KG minder accu en e-motor aan boord.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Goromo
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 09-09 00:07
Bedankt voor jullie reacties.

In ons geval zijn het inderdaad korte stukjes maar dat was ook een van de reden om over te stappen naar een PHEV, juist omdat het korte stukjes woon/werk verkeer betreft.

Dan heb ik me achteraf te rijk gerekend bij het bestellen van de Lynk&Co.
Stroomprijs meer dan verdubbeld en 35% minder kilometers. 😀
Ook milieu technisch gezien lijkt me 65km op 1 lading minder belastend dan 45km 🥴

Dan lijkt het hier een typisch gevalletje van, het is wat het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJS72
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08-12-2024
de2xnis schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 20:34:
[...]

Hier hetzelfde. Geluidskwaliteit van muziek dik in orde, bellen is echter dramatisch.
Hebben jullie dit nog gerapporteerd? Alle audio is inderdaad goed, behalve het geluid van de telefoon. Instellingen wijzigen op de audio van de auto helpt niet.
Het lijkt of de input van de audio van de telefoon naar de auto te hard staat waardoor het geluid vervormd, echter in de instellingen op de telefoon is dat niet aan te passen...
Ik ervaar het als erg irritant tijdens het bellen.
Het komt bij mij voor bij 3 types Samsung telefoons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdmpeter
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 31-01 16:30
AJS72 schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 10:26:
[...]

Hebben jullie dit nog gerapporteerd? Alle audio is inderdaad goed, behalve het geluid van de telefoon. Instellingen wijzigen op de audio van de auto helpt niet.
Het lijkt of de input van de audio van de telefoon naar de auto te hard staat waardoor het geluid vervormd, echter in de instellingen op de telefoon is dat niet aan te passen...
Ik ervaar het als erg irritant tijdens het bellen.
Het komt bij mij voor bij 3 types Samsung telefoons.
Ik heb nog niet gebeld via de auto maar toen ik gisteren wat aan het rondkijken was tussen de instellingen kwam ik terecht bij de beltonen en die bleken me ook allemaal overstuurd. Lijkt me iets dat toch met een update moet op te lossen zijn? Trouwens vind ik nergens een instelling terug om android auto niet automatisch te laten opstarten. Is nogal vrij vervelend. Soms start deze op, dan weer niet. Ik luister veel naar de radio maar wanneer android opstart is het dan automatisch weer youtube music. Zou liever hebben dat ik kan opstarten waarmee ik laatst in de auto reed en nadien zelf kan kiezen als ik iets anders wil. Moet ook wel met een update op te lossen zijn lijkt me. Nog veel werk voor lynk&co maar voor de rest is het wel een zalige auto om in te rijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvdV
Goromo schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 09:57:
Bedankt voor jullie reacties.

In ons geval zijn het inderdaad korte stukjes maar dat was ook een van de reden om over te stappen naar een PHEV, juist omdat het korte stukjes woon/werk verkeer betreft.

Dan heb ik me achteraf te rijk gerekend bij het bestellen van de Lynk&Co.
Stroomprijs meer dan verdubbeld en 35% minder kilometers. 😀
Ook milieu technisch gezien lijkt me 65km op 1 lading minder belastend dan 45km 🥴

Dan lijkt het hier een typisch gevalletje van, het is wat het is.
Ja, helaas hebben alle elektrische auto’s daar last van. Alleen is een EV batterij dermate groot dat het geen ramp is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkert1985
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 10-09 20:37
Ik kreeg vorige maand m'n Lynk mee en die was 'volgetankt' met een bereik van 440km. Nu tankte ik laatst zelf en had daarna een bereik van 560 die kort daarna nog daalde naar 520km. Op dit moment heb ik nog 460 km bereik met 75% volle tank. Het gaat hierbij om alleen brandstof bereik, los van de accu dus. Kortom, ik heb hem echt niet vol meegekregen. Iemand van jullie dezelfde ervaring gehad?

[ Voor 9% gewijzigd door Folkert1985 op 31-12-2022 12:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AutisticPinguin
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-09 21:35
Je bereik zal toch gewoon gecalculeerd worden op je rijgedrag? Dus rij je zoals ik, dan zit je al snel aan de 400 km per tank. En als je als een oud omaatje rijd zal je meer kunnen rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
Folkert1985 schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 12:40:
Ik kreeg vorige maand m'n Lynk mee en die was 'volgetankt' met een bereik van 440km. Nu tankte ik laatst zelf en had daarna een bereik van 560 die kort daarna nog daalde naar 520km. Op dit moment heb ik nog 460 km bereik met 75% volle tank. Het gaat hierbij om alleen brandstof bereik, los van de accu dus. Kortom, ik heb hem echt niet vol meegekregen. Iemand van jullie dezelfde ervaring gehad?
Dat bereik fluctueert op basis van je rijgedrag is is bij de Lynk ontzettend onbetrouwbaar. Zal dus gewoon vol zijn geweest bij aflevering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberdj

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
vdmpeter schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 10:46:
[...]

Trouwens vind ik nergens een instelling terug om android auto niet automatisch te laten opstarten.
perfecteric schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 13:34:
[...]

Als je naar "developer options" gaat, in de settings van de Android Auto app, kan je dat daar uitzetten volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:38

BPi

Oizo1981 schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 13:05:
[...]

Dat bereik fluctueert op basis van je rijgedrag is is bij de Lynk ontzettend onbetrouwbaar. Zal dus gewoon vol zijn geweest bij aflevering.
Inderdaad. Als je geregeld de accu leegrijdt en er eventjes op brandstof wordt gereden (koude motor) dan gaat het bereik flink omlaag. Als je vervolgens 1800 km rijdt (in 3 dagen, lange afstanden) en 1 keer volgeladen staar bereik van de tank na tanken op 600 ipv 300. Koude motor is gewoon niet zuinig. Zeker niet als het verbruik gebaseerd is op 10 km brandstof, of slechts op aanslaan van de motor door iets te diep intrappen van het gaspedaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C0E-b5Jc-5gg9wSImCotCpe1eyE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2zPVTwGk6SVTYFudvI2Ilb34.jpg?f=fotoalbum_large
Zo ziet dat er uit op Samsung S10. Te vinden door op je hoofdscherm op je telefoon naar boven te swypen. Dan zoek je in de bovenbalk op "Android Auto".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

Mikemkm schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 11:09:
[...]

Klopt,
hij piept dan 2 keer. Niet de claxon
En die piep geeft hij bij mij soms. Zonder aanpassen instellingen. Wanneer wel/niet heb ik niet kunnen herleiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdmpeter
Ik heb inderdaad ook al gekeken in deze Developer settings van android auto maar welke optie moet je dan aan of afzetten want ik zie niet meteen iets van automatisch opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

vdmpeter schreef op zondag 1 januari 2023 @ 11:09:
[...]

Ik heb inderdaad ook al gekeken in deze Developer settings van android auto maar welke optie moet je dan aan of afzetten want ik zie niet meteen iets van automatisch opstarten.
Stukje naar beneden
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z2NHSCqV4XAp62YU72oZRNm9sK4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SRuCYmxNVfhrQjXlOHMG7lXT.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdmpeter
Thanks, zal ik eens proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dayi
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 05-08 20:22
Zojuist een mail binnengekregen dat er per 1 januari 2023 de nieuwe algemene voorwaarden van toepassing zijn.

Ik baal er enorm van dat de vergoeding voor extra kilometers worden verhoogd naar €0,16! Eerst de maandelijkse tarief verhoogd en nu dit. In mijn geval (20.000 km pj) wordt het steeds minder financieel aantrekkelijk.

Lopen er meer mensen tegenaan? Of rijd iedereen onder de 15.000 km pj?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deviator79
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-06 15:41
Dayi schreef op zondag 1 januari 2023 @ 14:48:
Zojuist een mail binnengekregen dat er per 1 januari 2023 de nieuwe algemene voorwaarden van toepassing zijn.

Ik baal er enorm van dat de vergoeding voor extra kilometers worden verhoogd naar €0,16! Eerst de maandelijkse tarief verhoogd en nu dit. In mijn geval (20.000 km pj) wordt het steeds minder financieel aantrekkelijk.

Inderdaad, ik zit ook op ca 20k, dus het wordt weer duurder.. (hoewel niemand ze betaald tot nu toe)

- Maar je maakt wel wat mee! -

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• boswei
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 20:51

Ik ga waarschijnlijk ook richting de 20.000 km. En 0,16 ipv 0,15 is natuurlijk balen maar gezien de prijsstijgingen om ons heen niet heel vreemd.
En je krijgt gewoon nog steeds heel veel waar voor je geld met deze heerlijke auto.

Wat verzachtends; ik lees in de (nieuwe)voorwaarden dat de extra km pas aan het einde van je leen periode worden gefactureerd. Dus als je ‘m niet inlevert betaal je niets :)

Iets anders: in de voorwaarden staat dat je ook voor een SEPA incasso kan kiezen. Echter zie ik in de betalingsmethoden alleen nog creditcard staan als optie. Ik moet zeker bellen om dit te laten omzetten? Weet toevallig iemand dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deviator79
Zouden ze de maandprijs ook verhogen gezien de hogere MRB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dayi
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 05-08 20:22
Deviator79 schreef op zondag 1 januari 2023 @ 15:42:
Zouden ze de maandprijs ook verhogen gezien de hogere MRB?
Ik vrees van wel..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oizo1981
boswei schreef op zondag 1 januari 2023 @ 15:28:
[...]
Wat verzachtends; ik lees in de (nieuwe)voorwaarden dat de extra km pas aan het einde van je leen periode worden gefactureerd. Dus als je ‘m niet inlevert betaal je niets :)
Tekst is hetzelfde als voorheen? Bij einde contract of indien meer kilometers ter waarde van €500?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/67gFPZKF5QHhpS59-05ogYG6xmI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OYowKZiMVA5s1dUceYXfidBm.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door Oizo1981 op 01-01-2023 15:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deviator79
Zolang er geen alternatief is slikken de meeste M2M'ers het ook wel denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lamaka
  • Laatst online: 02-09 19:32
Deviator79 schreef op zondag 1 januari 2023 @ 15:54:
[...]

Zolang er geen alternatief is slikken de meeste M2M'ers het ook wel denk ik.
Nog een keer 50 euro erbij en dan wordt voor mij een auto kopen weer interessanter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juwlez

Idem, rijden ca. 20/25k. Ik vind het overigens behoorlijk not done dat ze de algemene voorwaarden 2 keer wijzigen in een half jaar tijd. Ik heb tot nu toe 4K teveel gereden, neem aan dat dit nog wel voor het oude tarief wordt afgerekend?
Pagina: 1 ... 95 ... 181 Laatste

Let op:
Voor updates rondom leverdatums, bestellingen, etc. is er een apart topic: Het grote Lynk & Co 01 bestellingen topic.

Voor vragen over abonementen, zoals het opzeggen of overnemen daarvan, kan men hier terecht:
Het Lynk & Co Abonnement en overname Topic

Volgende onderwerpen moeten ook elders besproken worden:

Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.