Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edsub
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 20:46
DenFT schreef op woensdag 14 december 2022 @ 15:48:
Wellicht helpt het een verzoek hoog op de backlog van Lynk&Co te krijgen als er voldoende ondersteuning is van de gebruikersgroep. Daarom mijn suggestie om hier ingediende ideeën/wensen te delen, zodat deze ondersteund kunnen worden door het idee 'te liken'.

Enige tijd terug heb ik de wens geregistreerd op meerdere devices ingelogd te kunnen zijn in de app, zodat in ons geval mijn vrouw ook gebruik kan maken van de functionaliteiten zoals pre-heating. Mocht je het willen ondersteunen, wordt je 'like' gewaardeerd.

De wens kan je hier vinden: https://colab.lynkco.com/ideas/app-on-multiple-devices
Ehm, wat nog beter werkt: up voten van idee dat er al 9 maanden op staat (ipv er zelf een te maken)

https://colab.lynkco.com/ideas/mulltiple-app-users#_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edsub
RonAlkmaar schreef op zondag 11 december 2022 @ 00:16:
Is het mogelijk om de Lynk&co om te bouwen voor sneller te laden bv. 7,2 kw ?
Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 12-09 15:28
GroeneThee schreef op maandag 19 december 2022 @ 17:25:
[...]

Gaat waarschijnlijk over de front camera. Even hard je airco aanzetten. Zit wat vocht in de unit voor het raam. Vaak na 5 min wel weg.
Als je een melding over de radar krijgt, dan is dat geen camera hoor. Anders zegt ie: frontcamera geblokkeerd. De radar zit achter de grill, onderaan in het midden. Dat los je niet zelf op, tenzij er een stekkertje los zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edsub
cyberdj schreef op zondag 11 december 2022 @ 21:29:
[...]

De Menabo set past ook:
Bekijk Menabo Dakdrager Universeel Set - Open Dakrails - Zilver op: https://www.bol.com/nl/p/...s-zilver/9200000058932233

Hij zit alleen niet supermooi, maar wel stevig. 2500km mee gereden zonder problemen.
Ik heb due Menabo / Lidl dragers ook, maar vertrouw die dingen echt niet op de Lynk&Co rails (heb ze ooit voor n BMW 5 gekocht, dat ging prima).
Die Thules zitten perfect. Via Marktplaats bespaar je zomaar de helft van t geld. Je kunt ze evt ook zelf inkorten. Heb ik n jaar terug (oid) over gepost. Ik zou dat eerder doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sazzow
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 11-04-2023
Zojuist een lynk en co gekocht. Zeer tevreden mee! Wel een opmerking en vind er niet direct iets over is de kwaliteit van audio en bellen. Ofwel is er iets met mijn lynk en co maar deze klinkt enorm overstuur. Muziek, Spotify, podcast,... klinkt allemaal goed maar van zodra er gebeld wordt klinkt het echt slecht. Iemand gelijkaardig probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberdj
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10-12-2024
edsub schreef op maandag 19 december 2022 @ 21:32:
[...]

Ik heb due Menabo / Lidl dragers ook, maar vertrouw die dingen echt niet op de Lynk&Co rails (heb ze ooit voor n BMW 5 gekocht, dat ging prima).
Die Thules zitten perfect. Via Marktplaats bespaar je zomaar de helft van t geld. Je kunt ze evt ook zelf inkorten. Heb ik n jaar terug (oid) over gepost. Ik zou dat eerder doen.
Ik heb de Thule’s ook en destijds (n.a.v. jouw inkortverhaal) een inkortinstructie gemaakt, met fotomateriaal.
De Menabo doet het prima, ook met 75kg aan fietsen erop. Hij zit gewoon vast, het ziet er alleen niet uit (maar met de fietsen erop boeit dat verder niet).

C40 MY24 Plus SMER Sage Green WP TH | Opel Ampera-E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03-09 20:14
Is er ergens een manier om te zien waar het meest wordt gedeeld? Ik ben een beetje aan het rekenen geslagen en wil achterhalen wat in mijn regio/dorp/wijk de kans is dat de auto gedeeld wordt is....populariteit qua dagen, tijdsduur etc...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• juwlez
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09-09 13:51
GustavSan schreef op maandag 19 december 2022 @ 23:57:
Is er ergens een manier om te zien waar het meest wordt gedeeld? Ik ben een beetje aan het rekenen geslagen en wil achterhalen wat in mijn regio/dorp/wijk de kans is dat de auto gedeeld wordt is....populariteit qua dagen, tijdsduur etc...
Ik zou rekenen met… niet ;) voorlopig is er weinig vraag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oizo1981
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 22:20
juwlez schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 08:22:
[...]

Ik zou rekenen met… niet ;) voorlopig is er weinig vraag.
Groot manco is ook dat je geen planning kunt maken voor verhuur (Vaste dagen, verschillende periodes in de toekomst). Je kunt de verhuur alleen voor één periode aanzetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oldostofjas
Oizo1981 schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 08:45:
[...]

Groot manco is ook dat je geen planning kunt maken voor verhuur (Vaste dagen, verschillende periodes in de toekomst). Je kunt de verhuur alleen voor één periode aanzetten.
Dat is inderdaad een manco. Daarom heb ik het nu gewoon voor altijd aan staan, maar nog nooit een reservering gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-09 15:53
pretpik schreef op maandag 19 december 2022 @ 16:17:
Na 1 maand een probleem gemeld te hebben met de 4G verbinding en contact met de app is vandaag de auto opgehaald en thuis gebracht. Alleen is het probleem niet verholpen :| . Wat een gezeik.
Warempel, ineens werkt het weer vanmorgen :) .

PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juwlez
Oizo1981 schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 08:45:
[...]

Ja eens. Maar daarnaast werkt de app niet stabiel. Zo heb ik tweemaal gehad dat er iets was met de reservering (terwijl de lynk bij de huurder was), waardoor de huurder niet meer verder kon rijden. Als je ervan uitgaat dat je op een bepaald moment de auto weer zelf nodig hebt na verhuur, kan je hier niet op vertrouwen. Daarom verhuur ik alleen aan bekende en geef ik de sleutel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrix J.
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 07-01 14:55
Beste mede-Lynk rijders,

Een paar vragen;
  • Hoe kan je het beste opzeggen? Via email of telefonisch?
  • Iemand ervaring met opzeggen en het verwijderen van beplakking van de blauwe delen? Dit eraf halen voor dat ze 'm op komen halen?
  • Iemand ervaring met stoeprandschade aan de velg? Word dit als schade gezien en gaat dit 500,- eigen risico kosten?
Alvast bedankt voor het delen van ervaring!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vistu
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-09 17:44
Patrix J. schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 12:52:
Beste mede-Lynk rijders,

Een paar vragen;
  • Iemand ervaring met opzeggen en het verwijderen van beplakking van de blauwe delen? Dit eraf halen voor dat ze 'm op komen halen?
  • Iemand ervaring met stoeprandschade aan de velg? Word dit als schade gezien en gaat dit 500,- eigen risico kosten?
Via de chat 😉, heb zelf via mail opgezegd 2 weken terug, nul reactie. Via de chat was het in 5 minuten geregeld. Hoe het qua schade en extra kilometers zit ga ik half januari achterkomen.. maar ik verwacht in elk geval van de velgen niets. De mijne waren in perfecte staat, tot na de bandenwissel toen ze vernaggeld terugkwamen. Was geen probleem volgens de volvo dealer. Ik vind het allemaal goed, maar ga daar in elk geval niet voor betalen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
Patrix J. schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 12:52:
Beste mede-Lynk rijders,

Een paar vragen;
Telefonisch was het bij mij in 10 minuten geregeld. Wrap zou ik er zelf van af halen want anders zullen ze daar zeker kosten voor rekenen (je moet hem origineel inleveren). Stoeprandschade had die van mij ook maar binnen de door henzelf gestelde termijn van 30 dagen na inleveren, niets meer van gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:22

BPi

Chat? Die functie is toch al een jaar geleden geschrapt? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vistu
Oizo1981 schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 12:59:
[...]

Telefonisch was het bij mij in 10 minuten geregeld. Wrap zou ik er zelf van af halen want anders zullen ze daar zeker kosten voor rekenen (je moet hem origineel inleveren). Stoeprandschade had die van mij ook maar binnen de door henzelf gestelde termijn van 30 dagen na inleveren, niets meer van gehoord.
Was jij nog door je kilometerlimiet heen gegaan, en heb je daar nog iets van gehoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vistu
BPi schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 13:04:
[...]

Vorige week werkte het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GijsZePa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08-09 14:38
cyberdj schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 14:48:
[Afbeelding]

Winterwielen erop, die 18” hebben wel een bak meer comfort!
Marktplaats ? Ik heb ze daar vandaan...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oizo1981
BPi schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 13:04:
[...]

Dat dacht ik ook maar sinds een tijdje staat er tijdens kantoortijden rechtsonder op de home pagina een roze chat icoontje.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IGO1BzccRUjNWeoa0XO9gZocfGM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SHFAjCnz8hMUk7YIi7F7UtmC.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door Oizo1981 op 20-12-2022 13:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oizo1981
vistu schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 13:04:
[...]

Was jij nog door je kilometerlimiet heen gegaan, en heb je daar nog iets van gehoord?
Ruim 10.000 km erboven maar niets van gehoord (5 weken geleden ingeleverd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Is het mogelijk om vanaf het stuur te wisselen tussen radio, Spotify, USB-stick enz? Of kan dat alleen via het scherm op de middenconsole? Ben het nog niet tegengekomen, alleen volgende en vorige nummer wanneer er al iets afgespeeld wordt.

Nomen nescio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oizo1981
Bra-Jo schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 15:33:
Is het mogelijk om vanaf het stuur te wisselen tussen radio, Spotify, USB-stick enz? Of kan dat alleen via het scherm op de middenconsole? Ben het nog niet tegengekomen, alleen volgende en vorige nummer wanneer er al iets afgespeeld wordt.
Ja via de 3 streepjes op het rechter stuur gedeelte.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hxXamwRCetQIt_EwTYcpbooh5kc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OLq5CK0IpNp9wzw8CtkqYaI7.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 32% gewijzigd door Oizo1981 op 20-12-2022 15:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cyberdj
GijsZePa schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 13:21:
[...]

Marktplaats ? Ik heb ze daar vandaan...
Nee, via Mudde Kok Parts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Oizo1981 schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 15:35:
[...]

Ja via de 3 streepjes op het rechter stuur gedeelte.

[Afbeelding]
_/-\o_

Nomen nescio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rmaxx
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-09 17:26
sazzow schreef op maandag 19 december 2022 @ 21:45:
Zojuist een lynk en co gekocht. Zeer tevreden mee! Wel een opmerking en vind er niet direct iets over is de kwaliteit van audio en bellen. Ofwel is er iets met mijn lynk en co maar deze klinkt enorm overstuur. Muziek, Spotify, podcast,... klinkt allemaal goed maar van zodra er gebeld wordt klinkt het echt slecht. Iemand gelijkaardig probleem?
ff bij de instellingen die clarify crap uitzetten... alles 'wat het beter maakt' uitzetten, en dan met de equalizer de bas en midden iets omhoog, dan krijg je goed geluid hoor :9B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmaxx
vistu schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 12:59:
[...]

Via de chat 😉, heb zelf via mail opgezegd 2 weken terug, nul reactie. Via de chat was het in 5 minuten geregeld. Hoe het qua schade en extra kilometers zit ga ik half januari achterkomen.. maar ik verwacht in elk geval van de velgen niets. De mijne waren in perfecte staat, tot na de bandenwissel toen ze vernaggeld terugkwamen. Was geen probleem volgens de volvo dealer. Ik vind het allemaal goed, maar ga daar in elk geval niet voor betalen :)
ik ga vóór de bandenwissel in ieder geval fotos maken.. >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dixet
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:28
Weet iemand of de parkeercamera te kalibreren is? Als ik op de camera achteruit rij komt ik steevast verkeerd uit, wat niet zo gek is als je de lijnen in de camera vergelijkt met de spiegels
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HI_NRPEHSBuyuE5S5fCGcBHadxU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fWSiH3YH93WdVAMlLptLuJgh.jpg?f=fotoalbum_large
Volgens de camera ben ik links al over de streep, volgens de spiegels sta ik prima.

uiteraard kan dixet prima op de spiegels parkeren, maar je hebt niet voor niets hulpsystemen 8)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• cyberdj
dixet schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 16:03:
Weet iemand of de parkeercamera te kalibreren is? Als ik op de camera achteruit rij komt ik steevast verkeerd uit, wat niet zo gek is als je de lijnen in de camera vergelijkt met de spiegels
[Afbeelding]
Volgens de camera ben ik links al over de streep, volgens de spiegels sta ik prima.

uiteraard kan dixet prima op de spiegels parkeren, maar je hebt niet voor niets hulpsystemen 8)
die rode auto is dan niet van jou neem ik aan? Die kan wel zo'n systeempje gebruiken :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de2xnis
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 02-03 08:11
sazzow schreef op maandag 19 december 2022 @ 21:45:
Hier hetzelfde. Geluidskwaliteit van muziek dik in orde, bellen is echter dramatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenk32
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 07-01-2024
Rmaxx schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 15:51:
[...]

ff bij de instellingen die clarify crap uitzetten... alles 'wat het beter maakt' uitzetten, en dan met de equalizer de bas en midden iets omhoog, dan krijg je goed geluid hoor :9B
Eens, heb de Lynk sinds vrijdag en heb clarify al snel uitgezet. Bass 8, trble 7, middentonen 6-8. Mooi geluid als je graag naar SLAM luistert. 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenk32
Andere vraag, ik heb al heel wat reacties gelezen, maar blijft een zwaar dilemma voor me.. 😁

Morgen vanuit Z-Limburg naar Leusden retour. Ongeveer 2x200km.

Opties voor efficient brandstofgebruik, rij altijd B stand.

A: Rustig hybrid rijden, accu gaat leeg en bij 5% gaat ie zelf pendelen, en verder nergens naar om kijken qua instellingen.

B: binnendoor 10 km in pure. Bij 100+ in power. Bij lege accu power evt met accu laden op motor. Daarna accu sparen aan. In pure laatste stuk naar huis.

Iemand ervaring? YT geeft heel wat vids maar niet met de Lynk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rmaxx
Frenk32 schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 20:57:
Andere vraag, ik heb al heel wat reacties gelezen, maar blijft een zwaar dilemma voor me.. 😁

A: Rustig hybrid rijden, accu gaat leeg en bij 5% gaat ie zelf pendelen, en verder nergens naar om kijken qua instellingen.

B: binnendoor 10 km in pure. Bij 100+ in power. Bij lege accu power evt met accu laden op motor. Daarna accu sparen aan. In pure laatste stuk naar huis.

Ik zou stad in pure doen, snelweg op power, als je niet kunt laden proberen met 10+ km in de accu terug te komen. Op de snelweg is power best zuinig, daarbuiten niet. De hele tijd op leeg/bijna leeg en de accu steeds bijladen heb ik niet zon goede verbruikscijfers en is zon gedoe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenk32
Rmaxx schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 22:07:
[...]

Ik zou stad in pure doen, snelweg op power, als je niet kunt laden proberen met 10+ km in de accu terug te komen. Op de snelweg is power best zuinig, daarbuiten niet. De hele tijd op leeg/bijna leeg en de accu steeds bijladen heb ik niet zon goede verbruikscijfers en is zon gedoe...
Ik zag vids van ecodriver, met constante snelheid dus niet teveel remmen/optrekken, zou accu laden met motor ook relatief te doen moeten zijn. 🍀
Extra verbruik compenseer je dan weer op het laatst. Ik denk dat je met boerenverstand combi lan ik doorrijden en met welke snelheid al een eind komt op deze manier.

Power met B. Laadt accu dan beetje bij?
Ik krijg accu sparen en B modus versus accu laden niet helemaal helder nog. Misschien morgen beter. 🍀

[ Voor 9% gewijzigd door Frenk32 op 20-12-2022 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dez1983
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-09 22:12
Frenk32 schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 22:30:
[...]
Power met B. Laadt accu dan beetje bij?
Ik krijg accu sparen en B modus versus accu laden niet helemaal helder nog. Misschien morgen beter. 🍀
Dan remt de auto harder af en laadt de auto daarmee op. Accu sparen, is enkel op benzine rijden volgens mij.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Baassii
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 01-09 21:42
Vandaag is mijn Lynk vervangen door een nieuwe. Ik heb de nieuwe versie gekregen, met 360 graden camera.
Bij de ruil krijg je een digitaal te ondertekenen formulier, waar ook meteen de berijdersverklaring in zit.
Er zit ook een nieuw type laadkabel bij, die functioneert uiteraard hetzelfde als de oude. Nu nog even kijken of ik de nieuwe auto ook snel in de app krijg.. Ik heb de chatfunctie gebruikt, werkte lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

Baassii schreef op woensdag 21 december 2022 @ 12:39:
Vandaag is mijn Lynk vervangen door een nieuwe. Ik heb de nieuwe versie gekregen, met 360 graden camera.
Bij de ruil krijg je een digitaal te ondertekenen formulier, waar ook meteen de berijdersverklaring in zit.
Er zit ook een nieuw type laadkabel bij, die functioneert uiteraard hetzelfde als de oude. Nu nog even kijken of ik de nieuwe auto ook snel in de app krijg.. Ik heb de chatfunctie gebruikt, werkte lekker!
hoeveel kilometers en maanden? Om een beeld te hebben wanner ik mogelijk ook een omruilverzoek krijg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieshout835
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 01-12-2023

Er zit ook een nieuw type laadkabel bij, die functioneert uiteraard hetzelfde als de oude.
Wat voor een type is dat dan? En ik neem aan dat je ook weer een oplader hebt voor thuis rechstreeks op het stopcontact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieshout835

Ik kan mij niet herinneren dat ik bij mijn huidige auto een bijrijdersverklaring heb gekregen. Had jij die ook al gekregen bij de vorige nu ingeruilde wagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
Lieshout835 schreef op woensdag 21 december 2022 @ 13:49:
[...]

Wat voor een type is dat dan? En ik neem aan dat je ook weer een oplader hebt voor thuis rechstreeks op het stopcontact.
Om de snellere laad functie te ondersteunen (dikker).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
Lieshout835 schreef op woensdag 21 december 2022 @ 13:52:
[...]

Ik kan mij niet herinneren dat ik bij mijn huidige auto een bijrijdersverklaring heb gekregen. Had jij die ook al gekregen bij de vorige nu ingeruilde wagen?
Die heb ik in augustus 2021 wel gekregen. Dat was het document dat ik ter plekke op papier moest tekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baassii
Lieshout835 schreef op woensdag 21 december 2022 @ 13:52:
[...]

Het is een BErijdersverklaring. Die heb je nodig als je een parkeervergunning hebt. Dan weet de gemeente dat jij de hoofdberijder van de auto bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baassii
BPi schreef op woensdag 21 december 2022 @ 12:56:
[...]

hoeveel kilometers en maanden? Om een beeld te hebben wanner ik mogelijk ook een omruilverzoek krijg :)
Ik heb de auto begin september 2021 gekregen. Maar er zit geen echt systeem in lijkt het..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frenk32
Frenk32 schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 20:57:

Nou, zie foto na 375km. teller is na 15km gereset bij het tanken. Binnendoor tm 85kmu heb ik in pure gereden. Heerlijk rijden blijft dat.

Op autosnelwegen 105kmu in hybrid mode met accu sparen aan. Lynk hield de rest-kms van de accu vast omdat het blauwe balkje dan extreem klein wordt. Alleen bij uitrollen pakt ie dan even accu. Van snelweg af san weer naar Pure.

NB. In power zag ik het verbruik toch stevig toenemen, na enkele kms gekozen voor hybrid dus. Accu sparen does the job.
Verbruik met enkel benzine op snelweg vlak 5.4L/km. Door combi met Pure kwam ik op 5 l/km gem.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yBYiFk9gxgcrWQZjCLaOt5BN05g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9PtFqXBynTNjzNGiggU59Atc.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de2xnis
Netjes zeg! Resume is dus: buiten de snelweg rijden in Pure, op de snelweg in Hybrid met 'Accu sparen' aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieshout835
de2xnis schreef op woensdag 21 december 2022 @ 16:59:
[...]

Netjes zeg! Resume is dus: buiten de snelweg rijden in Pure, op de snelweg in Hybrid met 'Accu sparen' aan?
Voor lange afstanden is dat een prima conclusie.

Mijn woonwerk afstand is 90 km. Dus ik ga toch voor PURE. Die laatste 15 km's in Hybride. En ik merk dat zonder echt te kiezen voor accu opladen, de accu zodanig is opgeladen dat ik zeker de laatste 5 km's (en soms nog meer) weer electrisch kan rijden. Bij welke afstand zal het optimum liggen voor de overgang van mijn scenario naar dat lange afstands scenario?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 02:16
de2xnis schreef op woensdag 21 december 2022 @ 16:59:
[...]

Zo heb ik dat afgelopen weekend van Utrecht naar Maastricht en terug gedaan. Kwam zelfs lager uit geloof iets van 5.1L/100km
Wel de accu op het laatst helemaal leeg gereden. :*) Is ff plannen maar werkt prima zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenk32
GroeneThee schreef op woensdag 21 december 2022 @ 17:39:
[...]

Zo heb ik dat afgelopen weekend van Utrecht naar Maastricht en terug gedaan. Kwam zelfs lager uit geloof iets van 5.1L/100km
Wel de accu op het laatst helemaal leeg gereden. :*) Is ff plannen maar werkt prima zo.
Zie mijn foto. Ik heb ook pure weer aangezet met 5km marge laatste 20km. En die had ik bewaard toen ik vertrok incl eerste 10km snelweg.
Pure dus timen.

Vraag is of dit altijd werkt boven de 70km zeg maar. Ik moet het verbruik met pendelen lege accu nog meten. Binnendoor is sws anders qua verbruik. Dan lijkt hybrid altijd de beste oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
Heeft iemand hier ervaring met full operational lease via Lynk & Co? Mijn werkgever heeft aangeboden mijn M2M over te willen nemen, echter kan dat niet zomaar. Nu bieden ze ook een 'gewone' leasevorm aan, echter heb je dan ook te maken met de soms gebrekkige klantenservice of gaat het dan via Axus waarmee ze de samenwerking hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldman
  • Laatst online: 23:33
Rij je veel snelweg? Ik ben benieuwd over de windruis, ik zit er ook over na te denken om een 2022 model te kopen.

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firejelle
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13-04 17:54
Wij twijfelen voor een lynk. Dus nu dacht ik we willen zaterdag even weg dus ik ga er een lenen tussen 9-16 zodat ik hem kan testen.
Helaas tot nu toe al 2x de reservering geannuleerd door de verhuurder.

Is dit normaal dat het lastig is eentje te huren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoniWan
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 06-01-2023
Hoi Lynkrijders,

Ik heb ook het model 2022 begin december geleverd. Ik heb ook de dikkere kabel, máár.......als je naar de stekker kijkt zul je zien dat hier maar éen enkele fase wordt doorgezet, de andere twee fasen zijn kunststof polen.

Waarom Lynk dit zo doet snap ik niet, immers kun je dan niet de 7,2 KW halen, dan moet je toch echt op 3 fasen laden...... Nu heb ik hem aan een thuislader (Zappi 11 Kw)van een vriend gehangen en daar is de kabel wél 3 fasig uitgevoerd, echter blijft de lader maar 3,7KW uitsturen. Snap jij het? Dan snap ik het ook......
Zou het dan toch om een laadsysteem gaan van vóór de upgrade van augustus???

Wie heeft er een antwoord op....... :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oizo1981
RoniWan schreef op woensdag 21 december 2022 @ 20:53:
Hoi Lynkrijders,

Ik heb ook het model 2022 begin december geleverd. Ik heb ook de dikkere kabel, máár.......als je naar de stekker kijkt zul je zien dat hier maar éen enkele fase wordt doorgezet, de andere twee fasen zijn kunststof polen.

Waarom Lynk dit zo doet snap ik niet, immers kun je dan niet de 7,2 KW halen, dan moet je toch echt op 3 fasen laden...... Nu heb ik hem aan een thuislader (Zappi 11 Kw)van een vriend gehangen en daar is de kabel wél 3 fasig uitgevoerd, echter blijft de lader maar 3,7KW uitsturen. Snap jij het? Dan snap ik het ook......
Zou het dan toch om een laadsysteem gaan van vóór de upgrade van augustus???

Wie heeft er een antwoord op....... :?
Is al veel over geschreven op dit forum. De lynk laadt maar op 1 fase. Om met 7,2 kWh te laden zul je dan ook een 22 kWh laadpaal moeten zoeken. En ja, die zijn betrekkelijk zeldzaam. De meerwaarde van de snellere laad mogelijkheid is dus nogal beperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
firejelle schreef op woensdag 21 december 2022 @ 20:29:
Wij twijfelen voor een lynk. Dus nu dacht ik we willen zaterdag even weg dus ik ga er een lenen tussen 9-16 zodat ik hem kan testen.

1) veel mensen verhuren alleen aan bekenden of partner. De auto’s met een heel laag tarief (1€ m/uur enzo) kun je dus al links laten liggen want voor die prijzen gaat niemand aan een vreemde verhuren.
2) veel mensen krijgen geen push melding bij een huurverzoek in de app. Als je als verhuurder niet snel genoeg reageert in de app wordt het verzoek automatisch afgewezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas

In welke omgeving zit je? Je zou niet de eerste zijn die via dit forum een verhuurder vindt.

• de2xnis
Oizo1981 schreef op woensdag 21 december 2022 @ 21:17:
[...]

1) veel mensen verhuren alleen aan bekenden of partner. De auto’s met een heel laag tarief (1€ m/uur enzo) kun je dus al links laten liggen want voor die prijzen gaat niemand aan een vreemde verhuren.
Waarom zou je aan je partner verhuren? Om de kilometers te ontzien? Klopt het dat als ik hem aan mijn partner verhuur en dan toch samen op stap willen, ik er niet in mag rijden maar echt alleen mijn partner?

• Lieshout835
de2xnis schreef op donderdag 22 december 2022 @ 08:30:
[...]

Waarom zou je aan je partner verhuren? Om de kilometers te ontzien? Klopt het dat als ik hem aan mijn partner verhuur en dan toch samen op stap willen, ik er niet in mag rijden maar echt alleen mijn partner?
Inderdaad, en die partner heeft dan ineens een eigen risico van 1000 euro ipv 500.

In hoeverre ze dat controleren of jij achter het stuur zit of de partner weet ik niet. Er zit wel een camera in de wagen, maar of dat de toepassing is????

• de2xnis
Lieshout835 schreef op donderdag 22 december 2022 @ 08:44:
[...]

Inderdaad, en die partner heeft dan ineens een eigen risico van 1000 euro ipv 500.

In hoeverre ze dat controleren of jij achter het stuur zit of de partner weet ik niet. Er zit wel een camera in de wagen, maar of dat de toepassing is????
Heel stiekem denk ik niet dat die camera alleen bedoeld is als 'journey cam' :*)

• oldostofjas
de2xnis schreef op donderdag 22 december 2022 @ 09:07:
[...]

Heel stiekem denk ik niet dat die camera alleen bedoeld is als 'journey cam' :*)
Je zou eigenlijk eens moeten kijken wat er gebeurt als je hem afplakt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BPi

BPi

de2xnis schreef op donderdag 22 december 2022 @ 09:07:
[...]

Daarom steek ik altijd even mn middelvinger op naar de camera en vervolgens een knipoog er achteraan ;w

Misschien dat daarom vervolgens het profiel niet inlogt en androidauto weigert om aan te melden zonder stekker er in :Y

• de2xnis
Wellicht dat ze ook beelden kunnen terughalen bij diefstal oid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• juwlez
de2xnis schreef op donderdag 22 december 2022 @ 09:15:
Wellicht dat ze ook beelden kunnen terughalen bij diefstal oid.
Volgens mij hebben veel de camera afgeplakt. Zo wij ook.

• Frash
  • Laatst online: 12-09 18:32
Sowieso is de middenconsole unit een black box. Geen idee welk OS erop draait, evenmin welke poorten erop zitten en of er mods mogelijk zijn. Jammer wel.

• firejelle
oldostofjas schreef op woensdag 21 december 2022 @ 21:48:
[...]

In welke omgeving zit je? Je zou niet de eerste zijn die via dit forum een verhuurder vindt.
Omgeving Baarn (tussen Hilversum en Amersfoort) voor diegene die het niet kennen☺️

• Marcell0B
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 23-01-2023
Hallo. Vandaag mijn Lynk & co opgehaald in Diemen. 2 vragen:
Is het normaal dat je geen kenteken papieren mee krijgt, maar deze thuisgestuurd worden?

En op de snelweg naar huis na een kilometer of 20 viel de adaptive cruise control uit en verscheen een melding op het dashboard. Kun dit door de regen komen, het regende heel hard. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9fwwVsbX5dneUk_KHUlPHad_sTw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JuCBoyBp13Zgfqvk7r1GPg6u.jpg?f=fotoalbum_large

• pretpik
Marcell0B schreef op donderdag 22 december 2022 @ 19:09:
Is het normaal dat je geen kenteken papieren mee krijgt, maar deze thuisgestuurd worden?

En op de snelweg naar huis na een kilometer of 20 viel de adaptive cruise control uit en verscheen een melding op het dashboard. Kun dit door de regen komen, het regende heel hard. [Afbeelding]
Leuk, gefeliciteerd! Inderdaad krijg je na een paar weken het pasje thuis gestuurd.

Wat betreft het tweede, ik zou dit goed in de gaten houden. Ondanks felle buien en natte sneeuw heb ik die melding nog nooit gehad in de 9 maanden dat ik er in rijd.

• dizzytal
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

En op de snelweg naar huis na een kilometer of 20 viel de adaptive cruise control uit en verscheen een melding op het dashboard. Kun dit door de regen komen, het regende heel hard.
Ja volgens mij wel. Ik heb het de afgelopen tijd met hevige regen, mist en de sneeuw ook gehad. Heel normaal in mijn beleving want de camera ‘ziet’ gewoon niet genoeg om betrouwbaar te zijn.

De 2022 modellen hebben natuurlijk itt het 2021 model een 360 camera dus ik denk dat daar ook nog wel verschil in zit dat anderen het niet hebben.

If you didn't win today, you can always win tomorrow

• oldostofjas
dizzytal schreef op donderdag 22 december 2022 @ 20:28:
[...]

Ja volgens mij wel. Ik heb het de afgelopen tijd met hevige regen, mist en de sneeuw ook gehad. Heel normaal in mijn beleving want de camera ‘ziet’ gewoon niet genoeg om betrouwbaar te zijn.

De 2022 modellen hebben natuurlijk itt het 2021 model een 360 camera dus ik denk dat daar ook nog wel verschil in zit dat anderen het niet hebben.
Het gaat dus niet om de camera, maar om de radar. Maar die kan ook best verstoord worden door hevige neerslag.

• Lieshout835

En op de snelweg naar huis na een kilometer of 20 viel de adaptive cruise control uit en verscheen een melding op het dashboard. Kun dit door de regen komen, het regende heel hard. [Afbeelding]
Ik heb de wagen nu 3 maanden. Een paar dagen geleden heb ik die melding ook gekregen. Daardoor werkt adoptive cruise control niet meer, maar gewoon cruise control nog wel. (maar dat moet je dan wel instellen). Ik heb van alles schoongemaakt, maar de melding blijft. ACC is wel fijn, zeker als je file moet rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jansen1404
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 15-04-2024
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3F0vgn_LqlFyP5V3G6AGXPp6f3M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/St9t3lJXqRJP0NO7iMZnikWP.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb de auto nog maar net in mn bezit...
Al wel veeel te veel km gereden... +6000 :X

Nu al omruilen? 8)7 _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
Jansen1404 schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 00:41:
[Afbeelding]

Ik heb de auto nog maar net in mn bezit...
Al wel veeel te veel km gereden... +6000 :X

Nu al omruilen? 8)7 _O-
Nee, in de toekomst ;)

Ik krijg die mail ook net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
Ik zit er ook helemaal niet op te wachten. Ik heb nu een gloednieuwe van twee maanden oud en ik ben bang dat ik dan een oude ingeleverde krijg. Misschien niet eens de 2022 uitvoering.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tuar
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 05-06 16:09
In de Algemene Voorwaarden, die per 1 januari 2023 gelden, staat dat de kosten voor kilometers boven het Aantal Vrije Kilometers €0,16 is (geworden).
Hebben jullie als bestaande klanten met een huurovereenkomst een bericht gekregen over een aanpassing van de Algemene Voorwaarden?
Ik sta op het punt om een auto te bestellen. Is het verstandig om juist in 2022 te bestellen of in 2023?

Aangepast:
https://www.lynkco.com/nl...d-policies/month-to-month

[ Voor 2% gewijzigd door Tuar op 23-12-2022 12:00 . Reden: Link werkte niet ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieshout835
Tuar schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 10:30:
In de Algemene Voorwaarden, die per 1 januari 2023 gelden, staat dat de kosten voor kilometers boven het Aantal Vrije Kilometers €0,16 is (geworden).
Hebben jullie als bestaande klanten met een huurovereenkomst een bericht gekregen over een aanpassing van de Algemene Voorwaarden?
Ik sta op het punt om een auto te bestellen. Is het verstandig om juist in 2022 te bestellen of in 2023?

https://www.lynkco.com/.../terms-and-policies/month-to-month
Als ik op die link klik kom ik op een OEPS 404 pagina terecht.

Ze hebben nog niet lang geledne de huurprijs van 500 naar 550 gebracht, en nu dus een verhoogde prijs per km. Op zich is die laatste verhoging niet zo erg, maar het standaard aantal km van 1250 is wel erg laag. Het zou mooi zijn als zij mer deze prijsverhogingen ook die standaard km's zouden verhogen. 2000 km per maand voor het huidige tarief zou ik wel willen accepteren. EN dan mogen de meerkilometers best wel 16 cent kosten.

Overigens: Ik krijg de indruk dat tot nu toe niemand die meer kilometers echt heeft moeten betalen.

[ Voor 4% gewijzigd door Lieshout835 op 23-12-2022 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baassii

Op de dag voor kerst zal het best lastig zijn er een te huren.. en tussen kerst en o&n waarschijnlijk ook. 🙄🎄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de2xnis
oldostofjas schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 07:33:
Ik zit er ook helemaal niet op te wachten. Ik heb nu een gloednieuwe van twee maanden oud en ik ben bang dat ik dan een oude ingeleverde krijg. Misschien niet eens de 2022 uitvoering.
Dat lijkt me niet. Die oudjes verkopen ze juist omdat die nog wat waard zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arjan571
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-12-2024
oldostofjas schreef op donderdag 22 december 2022 @ 09:13:
[...]

Je zou eigenlijk eens moeten kijken wat er gebeurt als je hem afplakt
Ik heb m al sinds dag 1 afgeplakt en er gebeurt niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjan571
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-12-2024
de2xnis schreef op donderdag 22 december 2022 @ 08:30:
[...]

Als je op het zelfde adres staat ingeschreven, mag je partner er gewoon in rijden. Mist minimaal 3 jaar in bezit van een rijbewijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
de2xnis schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 11:44:
[...]

Dat lijkt me niet. Die oudjes verkopen ze juist omdat die nog wat waard zijn.
Ik denk dat die van mij meer waard is en dat ze die juist willen verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
arjan571 schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 12:04:
[...]

Als je op het zelfde adres staat ingeschreven, mag je partner er gewoon in rijden. Mist minimaal 3 jaar in bezit van een rijbewijs.
Dat geldt niet voor lenen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenk32
arjan571 schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 12:04:
[...]

3 jaar in bezit van rijbewijs geldt volgens mij alleen voor de huurder. Niet voor huisgenoten, want dat staat niet in de verzekeringsvoorwaarden. Die zijn dus gewoon verzekerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenk32
Ik ga voor de Lynk een stroomkabel naar buiten trekken vanuit de meterkast, op een aparte groep.

Het stopcontact komt in voortuin in de losse grond ivm afstand naar de woning, granny is net niet lang genoeg. Ik wil het sc monteren op een (prik) paal of anderszins.

Waar ik ook naar kijk is of er afsluitbare sc zijn zodat ik granny ingestoken ‘diefstalproof’ achter kan laten. Alles voor gemak om lynk makkelijk en snel in te kunnen steken.

Heeft iemand zelf al een mooi idee gemonteerd toevallig? 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
Frenk32 schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 13:10:
[...]

3 jaar in bezit van rijbewijs geldt volgens mij alleen voor de huurder. Niet voor huisgenoten, want dat staat niet in de verzekeringsvoorwaarden. Die zijn dus gewoon verzekerd.
Uit de M2M voorwaarden: De M2M Auto kan worden bestuurd door jou, de contracthouder, en jouw directe gezinsleden die ingeschreven zijn op hetzelfde woonadres als jij (mits zij voldoen aan de eisen als beschreven in Artikel 4), zoals gedefinieerd in de Verzekering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenk32
oldostofjas schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 13:28:
[...]

Uit de M2M voorwaarden: De M2M Auto kan worden bestuurd door jou, de contracthouder, en jouw directe gezinsleden die ingeschreven zijn op hetzelfde woonadres als jij (mits zij voldoen aan de eisen als beschreven in Artikel 4), zoals gedefinieerd in de Verzekering.
Klopt. En in art 4 staat dat dus niet voor gezinsleden vermeld. Enkel de houder. Ik heb het hele document met zoekfunctie doorlopen op ‘rijbewijs’. Er staat alleen iets over feit dat Belgen een correct rijbewijs moeten hebben. 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juwlez
Vanochtend heeft mijn partner tijdens het parkeren de auto ernaast geraakt. Dit is precies het traject waar ik geen zin in heb met Lynk. Hopelijk kan ik zo doorrijden en hoeft niets herstelt te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lieshout835
Frenk32 schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 13:10:
[...]

Ik heb de granny in de garage, en de kabel loopt naar een klein kastje waar de stekker in zit.
Kastje kan ik niet op slot doen,maar ik kan wel draadloos de granny aan en uitzetten. Werkt perfect. Elke ochtend een volgeladen accu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oizo1981
Frenk32 schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 13:47:
[...]

Klopt. En in art 4 staat dat dus niet voor gezinsleden vermeld. Enkel de houder. Ik heb het hele document met zoekfunctie doorlopen op ‘rijbewijs’. Er staat alleen iets over feit dat Belgen een correct rijbewijs moeten hebben. 😉
Wat nu in artikel 5.1 in staat stond in een vorige versie in artikel 4. Is blijkbaar niet aangepast.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Cf5QrqlnxjoP2sFEvwEFqmCkdxw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/18yrL2ShrrGsACj4trKQkCU4.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Frenk32 schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 13:15:
Ik ga voor de Lynk een stroomkabel naar buiten trekken vanuit de meterkast, op een aparte groep.

Het stopcontact komt in voortuin in de losse grond ivm afstand naar de woning, granny is net niet lang genoeg. Ik wil het sc monteren op een (prik) paal of anderszins.

Waar ik ook naar kijk is of er afsluitbare sc zijn zodat ik granny ingestoken ‘diefstalproof’ achter kan laten. Alles voor gemak om lynk makkelijk en snel in te kunnen steken.

Ik heb sinds een week deze, nav een eerdere post hier, deze op de muur geschroefd: https://www.amazon.nl/Die...2c-404c-ae6e-16ef63349c57
Moet wel je paaltje stevig in de grond staan. ;)

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lamaka
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 02-09 19:32
Heb je toen ook het aanbod gekregen om je Lynk over te kopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baassii
Lamaka schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 15:56:
[...]

Heb je toen ook het aanbod gekregen om je Lynk over te kopen?
Ik heb dat wel gevraagd maar daar waren ze nog niet op voorbereid. Dus dat lukt niet. Misschien vinden ze mijn bod van 35k ook te laag. 🙄🫣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordkapp
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 03-09 20:12
juwlez schreef op donderdag 22 december 2022 @ 10:43:
[...]ik

Volgens mij hebben veel de camera afgeplakt. Zo wij ook.
Wil ik ook doen,
Waar zit dat ding precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Nordkapp schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 19:52:
[...]

Wil ik ook doen,
Waar zit dat ding precies?
Vlakbij de bediening van het schuifdak.

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvdV
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 11-09 14:27
Baassii schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 17:11:
[...]

Ik heb dat wel gevraagd maar daar waren ze nog niet op voorbereid. Dus dat lukt niet. Misschien vinden ze mijn bod van 35k ook te laag. 🙄🫣
Dat denk ik ook wel. Dan blijft de schoorsteen niet roken voor zo’n laag maandbedrag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• firejelle
Baassii schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 11:29:
[...]

Op de dag voor kerst zal het best lastig zijn er een te huren.. en tussen kerst en o&n waarschijnlijk ook. 🙄🎄
ja dat idee had ik al.. Helaas ik heb er nu 9 geprobeerd. alle 9 afgewezen. Had mooi kunnen zijn morgen even een dagje tot 16:00 met de auto op pad om te testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fam Cabboort
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 18-08 12:23
Frenk32 schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 13:15:

Precies deze oplossing heb ik in onze voortuin. Via een grondpaal een stopcontact met directe verbinding op een aparte groep in de meterkast. Geen centje pijn, doet het altijd. Aangezien de kabel alleen wordt gebruikt als de auto oplaad kunnen anderen deze ook nooit weghalen, want vergrendeld in de auto. De kabel blijft bij ons dus in of aan de auto.

Mvg Fam Cabboort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenk32
Fam Cabboort schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 00:19:
[...]

Precies deze oplossing heb ik in onze voortuin. Via een grondpaal een stopcontact met directe verbinding op een aparte groep in de meterkast. Geen centje pijn, doet het altijd. Aangezien de kabel alleen wordt gebruikt als de auto oplaad kunnen anderen deze ook nooit weghalen, want vergrendeld in de auto. De kabel blijft bij ons dus in of aan de auto.
Check. Ik wil de kabel in de tuin laten want niet nodig onderweg en nat deze dagen. Vandaar dat ik zoek naar oplossing om hem vast te monteren zeg maar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baassii
Ik heb dus net de nieuwe lynk gekregen. Aangezien ik de auto regelmatig verhuur in Utrecht, zocht ik hem meteen in de app om delen in te stellen. Bij het opstarten zag ik de nieuwe staan, wisselde ik daarna van scherm, zag ik de oude.. even uitgezocht en wat blijkt: ze staan er nu allebei in. Dat kun je herkennen omdat er twee grijze bolletjes bij het kenteken of het plaatje van de auto staan. Je kunt daar swiped naar de juiste auto. Dus krijg je straks een nieuwe: even controleren of ie er al in staat. Zie je de oude er in staan , swipe je mogelijk zo naar je nieuwe. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U7h5MdqFKFySxwkfXzkDDPGjGN4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yNvJ8pmsNaAv4qXndox00jlJ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lamaka
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 02-09 19:32
Goed om te weten, ga ik in de gaten houden in de app!
Die 35k vind ik overigens een keurig bedrag voor een tweedehands auto, die ook nog eens uitgeleend kan zijn geweest (met alle slijtage die daarbij hoort).
Ik begrijp, het is vraag en aanbod, maar die tweedehands auto’s aanbieden voor 39-41k vind ik echt geen goede deal.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MvdV
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 11-09 14:27
Lamaka schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 09:45:
Goed om te weten, ga ik in de gaten houden in de app!
Die 35k vind ik overigens een keurig bedrag voor een tweedehands auto, die ook nog eens uitgeleend kan zijn geweest (met alle slijtage die daarbij hoort).
Ik begrijp, het is vraag en aanbod, maar die tweedehands auto’s aanbieden voor 39-41k vind ik echt geen goede deal.
Maar als L&C hem 1 jaar laat rijden en daarvoor incl btw 6600 euro heeft ontvangen, gaan ze hem niet voor 35K wegdoen na 1 jaar. En dan hebben ze je wegenbelasting en verzekering ook nog betaald. Zo werkt een lease maatschappij ook niet. En vergeet niet, er is heel veel vraag naar de auto.

Auto’s verkopen na 1 jaar met een normale afschrijving doet niemand omdat je per maand te veel afschrijft. Daar is het maandbedrag nu niet naar. En omdat ze ‘het monopolie’ hebben als importeur en leverancier, bepalen ze vooralsnog zelf de prijs.

Ik zou, als je wilt kopen, gewoon een nieuwe kopen zolang de prijzen zo liggen. Als ze de nieuwprijs binnenkort verhogen zou me dat niks verbazen (in Duitsland kost hij al 46K). Aan de populariteit zal het niet liggen in elk geval.

Ik doe mijn 01 of eerdere auto’s die ik kocht ook niet weg na 1 jaar ivm mogelijke afschrijving (al lijkt dat bij de 01 wel mee te vallen nu, zeker omdat ik voor de MY21 prijs een MY22 kreeg in de overgangsperiode).

Ik ben vooral benieuwd of er nog een full electric 01 komt. Daar heb ik wel interesse in (vind mezelf nog net te jong voor een Volvo XC40, en ik vind het ontwerp van de 01 zeer geslaagd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
Ook te jong voor de C40?
Pagina: 1 ... 94 ... 181 Laatste

Let op:
Voor updates rondom leverdatums, bestellingen, etc. is er een apart topic: Het grote Lynk & Co 01 bestellingen topic.

Voor vragen over abonementen, zoals het opzeggen of overnemen daarvan, kan men hier terecht:
Het Lynk & Co Abonnement en overname Topic

Volgende onderwerpen moeten ook elders besproken worden:

Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.