Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 12-09 22:20
GijsZePa schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 16:03:
[...]

Ik verwacht geen factuur. Een niet werkende achteruit verwarming valt hopelijk toch wel onder de garantie :)

Ik ga het zo maar weer eens proberen..
Een garantieclaim zal toch via L&C moeten. Ik neem aan dat je de auto niet rechtstreeks bij de Volvo dealer hebt gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 08:13

ChUcKiE

Dus........

dixet schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 07:58:
Hier kan ik het alleen maar mee eens zijn
https://www.autoblog.nl/n...ls-een-goede-deal-3427708

Nog geen 3K verschil tussen een tweedehands en een nieuwe. Bij andere merken zie je dat ook, maar daar zit soms tot anderhalf jaar levertijd op een nieuwe. En dan is een dure - maar wel direct beschikbare - tweedehandse wellicht nog een overweging. De levertijd op de L&C is een stuk lager als ik dat zo in het zustertopic lees, dus waarom dan een tweedehandse kopen?
Dit was mij ook al opgevallen. Via de website lijkt de levertijd 2-4 weken te zijn en de prijs is echt maar 3K meer dan een tweedehandse met 15K op de teller en uit 2021.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieshout835
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 01-12-2023
ChUcKiE schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 16:22:
[...]

Dit was mij ook al opgevallen. Via de website lijkt de levertijd 2-4 weken te zijn en de prijs is echt maar 3K meer dan een tweedehandse met 15K op de teller en uit 2021.
En een 2022 model heeft een aantal verbeteringen. Ik weet niet welke dat allemaal zijn, maar de 360 graden camera is toch wel een heel mooie extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroennos94
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 01-07 13:08
Goedeavond !

Hier een nieuwe gebruiker, vorige week woensdag de 01 op mogen halen. Splinter nieuw en een heerlijke auto, alleen problemen met connectiviteit. Geen mogelijkheid om in te loggen of te bedienen via de app. Naar anderhalve dag al ingeleverd bij volvo breda i.v.m. een kapotte koplamp.

Zojuist naar bellen er achtergekomen dat er een nieuwe besteld is en uit zweden moet komen. Iemand ervaring met levertijden van voorraad onderdelen?

En tips voor het probleem voor de app ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

Lieshout835 schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 17:20:
[...]

En een 2022 model heeft een aantal verbeteringen. Ik weet niet welke dat allemaal zijn, maar de 360 graden camera is toch wel een heel mooie extra.
Ja klopt! Weet iemand hier verder of je ook je eigen auto kunt inruilen op een nieuwe die je besteld via de website?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberdj
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10-12-2024
TissueAndLube schreef op maandag 12 december 2022 @ 08:15:
Gisteren staande gehouden door de politie voor een algemene controle, was niks bijzonders. De agent constateerde 2 gladde voorbanden en dat was meer dan terecht. Zojuist om 08:00 gelijk Lynk gebeld en ik kan morgen om 09:00 terecht voor nieuwe voorbanden, ik mag er op wachten. Zover heb ik alleen maar positieve ervaring met de klantenservice!
Net even gemeten, 3mm zit er nog op de voorbanden, 5mm achter (18000km). Hoeveel profiel zat er bij jou nog op? Als het goed is (er werd vorige week gezegd dat ik een bevestigingsmail zou krijgen waarin de afspraak bevestiging zou staan, uiteraard niet ontvangen) wordt de mijne vrijdag opgehaald ivm motorstoringslampje. Zal dan ook direct vragen of ze het bandenprofiel even meten en evt actie ondernemen.

C40 MY24 Plus SMER Sage Green WP TH | Opel Ampera-E

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cyberdj
Martijn schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 11:06:
[...]

Even voor de zekerheid, als je een member-auto hebt mag je dus zelf GEEN banden wisselen. Geen zomer en geen winterbanden, dat moet persé via Lynk gebeuren is mij verteld. Dit is kennelijk verzekeringstechnisch zo afgesproken.

Dus krijg je een ongeluk door een onverhoopte klapband en het blijkt dat je zelf er een setje andere banden op heb gezet, dan heb je kans dat de verzekering moeilijk gaat doen. En laten verzekeringsmaatschappijen nou het liefst NIET uitkeren ;).

Verder aan iedereen de keuze uiteraard. Maar weet waar je aan begint ;)
Ja, klopt, het mag inderdaad niet. Heb hier met L&C over gesproken. Wat men natuurlijk wil voorkomen (volkomen terecht natuurlijk) is dat er met de goedkoopste van de goedkoopste banden rondgereden gaat worden en misschien ook wel velgen die niet passen. Zelf heb ik (member auto) er uiteindelijk toch ook voor gekozen om een set te kopen (zo'n zelfde als op marktplaats staat). Ik ben woonachtig in Z-Limburg en wil ook nog wel eens de grens overgaan naar Duitsland. Daar zijn in winterse omstandigheden (as we speak zijn die er) winterbanden verplicht.
Natuurlijk kan ik kiezen voor de winterbandenservice van L&C en dat heb ik in eerste instantie ook gedaan. Ik was er redelijk vroeg bij (begin september) want ik weet van verleden jaar dat er tussen bestellen en montage soms wel 6 weken zit. Aangezien ik in de herfstvakantie ook al een ritje Oostenrijk gepland had (alwaar vanaf Oktober ook winterbanden verplicht zijn) zou dat net passen. Uiteraard niks gehoord en begin oktober maar weer contact opgenomen. Ook toen was er nog niks bekend. In de herfstvakantie dan maar noodgedwongen een andere auto geleend (met winterbanden)..
Begin november weer gebeld en (uiteraard) was er niks bekend over mijn verzoek van begin september (ja, er was wel een case aangemaakt, maar die was verkeerd terecht gekomen). Kortom, ik kon niet geholpen worden. Na een uur werd ik warempel teruggebeld met de melding dat ik eerst een formulier moest invullen. Na retour zenden zou ik dan een afspraak kunnen maken, maar ik lag wel onderop de stapel en moest rekening houden met zeker 6 weken tussen aanvraag en daadwerkelijke montage. Men kon mij dan ook niet garanderen dat ik voor de kerstvakantie (weer een reis naar alpenland gepland) de banden eronder heb. Via marktplaats vond ik toen een set (origineel L&C, wel 18") die ik toen maar aangeschaft heb. Hierover nog even contact gehad met L&C en die gaven toen aan dat het officieel niet mag, maar dat ze wel begrijpen dat ik "eieren voor mijn geld" gekozen heb. Ze gaven wel aan dat als ik de auto inlever die weer in de originele staat moet zijn.

Dat een verzekering niet zou uitkeren als ik eigen banden erop heb gemonteerd lijkt me een fabeltje (tenzij het natuurlijk banden zijn die niet geschikt zijn qua bijvoorbeeld loadindex, te weinig profiel, verkeerde maat etc). In Duitsland ben je ook nog persoonlijk aansprakelijk als je op ondeugdelijk rubber rondrijdt. Ik heb dan liever "gezeur met L&C" dan bijvoorbeeld een hoge boete of een rijontzegging in Duitsland (stel je raakt bij winterse omstandigheden betrokken bij een ongeval met fatale afloop en je hebt geen winterbanden, dan ben je mooi voor de rest van je leven de sjaak). Maar goed, die discussie is al vaker gevoerd (dingen die wel en niet mogen).

Terzijde: ik ben enkel voornemens de winterbanden te monteren als er sprake is van langdurige winterse omstandigheden of als ik op wintersport ga. Volgende week gaan de temperaturen waarschijnlijk weer omhoog, dus de winterbanden blijven nog even in de garage liggen. Ook gezien de behoorlijke slijtage van de zomerbanden ben ik niet van plan om langdurig rond te gaan rijden op mijn eigen set banden. Ik weet niet hoe lang ik de 01 nog blijf rijden, de 18" winterset is nu zo goed als nieuw, als ie dat bijvoorbeeld volgende winter nog is en ik rij inmiddels in een andere wagen, dan is de set waarschijnlijk ook zo weer verkocht (zo lang dat niet meer kost dan een bandenwissel bij L&C ben ik tevreden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberdj
dizzytal schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 11:48:
[...]

Klopt, maar dat gaat lang nog niet altijd "goed".

Na mijn motorstoringslampje heb ik 2x L&C gebeld. ANWB gekomen, niets kunnen doen, weer gebeld: "Dan moet u even de Volvo dealer bellen, meneer. Die kunnen hem dan uitlezen" Dus ik Volvo dealer in Zwolle, gebeld.. die gaven aan; in principe moet het via L&C maar ach kom maar gewoon dan kijken we. Bleek slangetje te zijn naar roetfilter, die is besteld maar de afspraak om hem te vervangen is (gelukkig) ook gewoon rechtstreeks via de dealer gegaan...

Je zou dus best kunnen proberen te bellen met een lokale/dichtsbijzijnde Volvo dealers, misschien dat ze net zo klantvriendelijk zijn als die in Zwolle..
Klinkt bekend die reactie. Bij mij brandt ook regelmatig het gele motorstoringslampje, met name als ik de accu helemaal leeg gereden heb en ik een paar keer op benzine ga rijden zonder tussentijds te laden. L&C zei dus ook tegen mij: bel maar even met Volvo ****** in Zuid-Limburg, zo gezegd zo gedaan. Daar werd ik alweer redelijk snel afgewimpeld met de melding: "Sorry meneer, alles verloopt via L&C, bel die maar weer." antwoord van mij "Die heb ik net gebeld en verwezen me rechtstreeks naar jullie". Reactie: "Helaas kunnen we niets voor u betekenen, bel L&C maar, die regelen alles, fijne dag verder". Toen L&C weer gebeld (ruim 75 minuten aan de lijn gehangen voor ik iemand eraan kreeg) en die gingen toen bellen met de Volvo dealer, kregen een paar tijdsloten door en hebben die aan mij voorgelegd. Ik heb er 1 uitgekozen en zou nog een afspraak bevestiging krijgen (belde op 5/12, kon op 21/12 "al" terecht). 15 min later belde L&C weer terug. Ondertussen was 21/12 al weg... Dan kon het op 8 januari... Ik zeg dan ben ik op vakantie met de 01, ik zou wel graag dat het voor die tijd opgelost is, toen kwam 16/12 uit de hoge hoed (zat eerder niet bij de opties). Helaas heb ik de beloofde afspraak bevestiging niet gekregen, ben dus benieuwd of er vrijdag iemand de 01 komt halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cyberdj
Paul Atreides schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 11:12:
Vraagje ik lees dat sommige van jullie zonder een laadpaal thuis liever helemaal de auto niet opladen (aan een publieke paal). Welke instellingen gebruiken jullie dan qua rijden (hybride)? Of rijden jullie liever puur op benzine?
Ik laad (bijna) nooit thuis*. Publiek laden is (nog) 3x goedkoper. Thuis kost het me EUR 0,70/kWh, aan de paal maximaal EUR 0,25 (er zijn er ook die nog een paar cent goedkoper zijn). Hier in de buurt zijn heel veel Vattenfall palen, die 0,21 tot 0,25 kosten.
Ik rijd meestal in Pure mode en sta (zeker nu het koud is) bijna constant aan de paal.

*heb wel voldoende zonnepanelen en best wat extra kWh's maar die gebruik ik liever voor verwarmen van de woning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 13-09 20:42
ChUcKiE schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 21:00:
[...]

Ja klopt! Weet iemand hier verder of je ook je eigen auto kunt inruilen op een nieuwe die je besteld via de website?
Nee, daarvoor verwijzen ze je naar de ANWB inruilservice.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marcelt
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-05 19:01
Lieshout835 schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 17:20:
[...]

Hier worden de nieuwste functies besproken: YouTube: Driving the 'new' LYNK&CO 01!

Shit does not happen, it's being produced

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Atreides
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 11-09-2024
cyberdj schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 21:47:
[...]

Ik laad (bijna) nooit thuis*. Publiek laden is (nog) 3x goedkoper. Thuis kost het me EUR 0,70/kWh, aan de paal maximaal EUR 0,25 (er zijn er ook die nog een paar cent goedkoper zijn). Hier in de buurt zijn heel veel Vattenfall palen, die 0,21 tot 0,25 kosten.
Ik rijd meestal in Pure mode en sta (zeker nu het koud is) bijna constant aan de paal.

*heb wel voldoende zonnepanelen en best wat extra kWh's maar die gebruik ik liever voor verwarmen van de woning
Dat klinkt best goedkoop... Gebruikt iemand de setting batterij opladen met motor? Vroeg me af of het voordeliger is of niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BPi
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-09 16:51

BPi

Paul Atreides schreef op woensdag 14 december 2022 @ 09:41:
[...]

Dat klinkt best goedkoop... Gebruikt iemand de setting batterij opladen met motor? Vroeg me af of het voordeliger is of niet?
Er zijn al wat berekeningen gemaakt een paar pagina's terug.

Afgezien van de kosten is het wel comfortabel. Als je een stuk snelweg rijdt en al meer geluid hebt en toch al brandstof gebruikt, dat je vervolgens geruisloos het laatste deel van je route in de stad of dorp kunt rijden. Dat vind ik ook zo comfortabel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mozzzzke
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 17-08 14:10
Er is een nieuwe IOS update uit voor de app, dit zou de problemen met huren/verhuur moeten oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
Mozzzzke schreef op woensdag 14 december 2022 @ 11:17:
Er is een nieuwe IOS update uit voor de app, dit zou de problemen met huren/verhuur moeten oplossen.
Voor Android ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
Er staat nog wel beta bij Lenen en Delen...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DenFT
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 11-02 13:53
Wellicht helpt het een verzoek hoog op de backlog van Lynk&Co te krijgen als er voldoende ondersteuning is van de gebruikersgroep. Daarom mijn suggestie om hier ingediende ideeën/wensen te delen, zodat deze ondersteund kunnen worden door het idee 'te liken'.

Enige tijd terug heb ik de wens geregistreerd op meerdere devices ingelogd te kunnen zijn in de app, zodat in ons geval mijn vrouw ook gebruik kan maken van de functionaliteiten zoals pre-heating. Mocht je het willen ondersteunen, wordt je 'like' gewaardeerd.

De wens kan je hier vinden: https://colab.lynkco.com/ideas/app-on-multiple-devices

[ Voor 4% gewijzigd door DenFT op 14-12-2022 15:51 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BPi

BPi

DenFT schreef op woensdag 14 december 2022 @ 15:48:
Wellicht helpt het een verzoek hoog op de backlog van Lynk&Co te krijgen als er voldoende ondersteuning is van de gebruikersgroep. Daarom mijn suggestie om hier ingediende ideeën/wensen te delen, zodat deze ondersteund kunnen worden door het idee 'te liken'.

Enige tijd terug heb ik de wens geregistreerd op meerdere devices ingelogd te kunnen zijn in de app, zodat in ons geval mijn vrouw ook gebruik kan maken van de functionaliteiten zoals pre-heating. Mocht je het willen ondersteunen, wordt je 'like' gewaardeerd.

De wens kan je hier vinden: https://colab.lynkco.com/ideas/app-on-multiple-devices
hear hear!

En snuffel nog eens tussen de andere suggesties op co:lab en deel wat duimpjes uit _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firejelle
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13-04 17:54
Hoi allemaal! Ik lees matige recensies over ‘highway assist’ zoals ze het noemen. Of te wel: adaptive cruise control met autonoom rijden tussen de lijntjes (met de bekende beperkingen).

Nu Is mijn vraag zijn er mensen die dit gebruiken en is het inmiddels verbeterd? Hoe is jullie ervaring?

Alvast bedankt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• de2xnis
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 02-03 08:11
firejelle schreef op woensdag 14 december 2022 @ 17:19:
Hoi allemaal! Ik lees matige recensies over ‘highway assist’ zoals ze het noemen. Of te wel: adaptive cruise control met autonoom rijden tussen de lijntjes (met de bekende beperkingen).

Nu Is mijn vraag zijn er mensen die dit gebruiken en is het inmiddels verbeterd? Hoe is jullie ervaring?

Alvast bedankt
Ik gebruik het regelmatig. Ben er best tevreden over. Zeker tijdens filerijden is het top :-)

De adaptive cruise control is niet super subtiel, dus dat merk je ook bij Highway Assist. Maar al met al ben ik dus best tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulligan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:41

Alvast bedankt
De adaptive cruisecontrol gebruik ik wel veel, de lane assist daarentegen bijna niet. Vind het niet lekker rijden en slingert veel, met file rijden gebruik ik het nog wel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riminii
  • Laatst online: 11:24
Ik heb een L&C gekocht (uit jan 2022) zonder een Schuco laadkabel. Deze wil ik wel graag bijkopen zodat de auto ook thuis kan worden opgeladen. Nu zie ik alleriei kabels waarvan wordt gezegd dat ze geschikt zijn maar welke denken jullie dat het beste kan worden gebruikt? Moet iig een thermische bescherming hebben tegen oververhitting, waterdicht (want ligt buiten) en 10 meter lengte hebben.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GijsZePa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08-09 14:38
Slechte deal voor mij geweest die Lynk & co. 43k uitgeven aan een auto en dan alsnog blijkbaar 500 euro per maand te moeten betalen #fail Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B2FCh66Js7On6ZhWbLCY4ip8R6Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WU2KdE45gzFIAZzE6w2XpUWG.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11:18
GijsZePa schreef op woensdag 14 december 2022 @ 20:14:
Slechte deal voor mij geweest die Lynk & co. 43k uitgeven aan een auto en dan alsnog blijkbaar 500 euro per maand te moeten betalen #fail [Afbeelding]
Dit lijkt de mail die ik ook heb gehad net:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l8tqOO8_Sw5cJmCbbg639fnWcas=/x800/filters:strip_exif()/f/image/gAZWYhZcki6poY9qbqaL1jpG.png?f=fotoalbum_large

Bedrag klopt niet, naam en dergelijke wel. Zouden ze een data lek hebben gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas

Alvast bedankt
Ik gebruik het en ik vind het geweldig! Je hoeft alleen maar losjes het stuur vast te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ironman78
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 11-09 23:04

Alvast bedankt
Werkt bij mij super! Gebruik het elke dag. Vooral met file rijden is het ideaal! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GijsZePa
Dat zou niet zo mooi zijn, maar zou zomaar kunnen. Als ik echter IBAN nummer bijgeleverde brief bekijk dan is dit echt het kloppende nummer van L&C zelf. Denk eerder dat die een fout mailing is geweest.

[ Voor 78% gewijzigd door GijsZePa op 14-12-2022 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GijsZePa

Alvast bedankt
Werk prima. Wel wat ‘schokkeriger’ als ik het vergelijk met de Tesla van mijn vrouw.

Maar voor de rest ideaal met file rijden bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvdV
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 11-09 14:27

Alvast bedankt
Ik vind het ook top! Tuurlijk doet hij het ooit wel net niet zoals jij het precies zou willen, maar over het algemeen is het een goede aanvulling.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Vandaag mijn zwarte monster mogen ophalen. O+

Vooralsnog bijzonder tevreden, ook al heb ik nog lang niet alle mogelijkheden bekeken; daar ga ik morgen eens rustig voor zitten.

Twee dingen die opvielen: eerste keer met adaptive cruise control, i-de-aal! Mijn vrouw werd er wel een beetje zenuwachtig van, dus ik heb met de grootst mogelijke afstand tot voorganger gereden, dikke prima.

En een klein nadeeltje: de navigatie via Android Auto (Tomtom) bleef na een dik half uur hangen. Kon zo overschakelen op de ingebouwde navigatie, maar dat was wel even tricky. Maar goed, kleinigheden met AA zijn bekend en we zijn gewoon thuisgekomen. ;)

Nomen nescio

• de2xnis
Vandaag half uurtje de auto laten voorverwarmen. Hij hing aan de stekker (gewone 230V outlet) maar toch was ik ruim 10 km range kwijt t.o.v. een volle accu? Je zou denken dat hij alle energie om voor te verwarmen uit de kaadkabel haalt toch? Iemand hier meer info over?

• GroeneThee
de2xnis schreef op donderdag 15 december 2022 @ 09:03:
Vandaag half uurtje de auto laten voorverwarmen. Hij hing aan de stekker (gewone 230V outlet) maar toch was ik ruim 10 km range kwijt t.o.v. een volle accu? Je zou denken dat hij alle energie om voor te verwarmen uit de kaadkabel haalt toch? Iemand hier meer info over?
Die 10km range kan je ook verliezen omdat het erg koud is :)

Ik heb die ervaring overigens niet als hij aan de lader hangt.

• ironman78
Klopt inderdaad dat je wat range mist door de kou.
Moet wel zeggen dat ik de mijne oplaad en verwarm in de ondergrondse garage.
Ik start dan met een volle accu op 75km en dat houdt hij ook netjes vast. Ik verlies dan niet ineens een hoop kilometers along the way.

Als ik gewoon buiten op straat via een openbare laadpaal oplaad en verwarm dan heb ik dat dus wel.
Dan start ik ongeveer tussen de 50 a 60km, en dan snoept hij er ineens 10km vanaf na een paar 100 meter rijden. Daar wordt je dan niet echt vrolijk van nee!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BPi

BPi

ironman78 schreef op donderdag 15 december 2022 @ 09:24:
[...]

Klopt inderdaad dat je wat range mist door de kou.
Moet wel zeggen dat ik de mijne oplaad en verwarm in de ondergrondse garage.
Ik start dan met een volle accu op 75km en dat houdt hij ook netjes vast. Ik verlies dan niet ineens een hoop kilometers along the way.

Als ik gewoon buiten op straat via een openbare laadpaal oplaad en verwarm dan heb ik dat dus wel.
Dan start ik ongeveer tussen de 50 a 60km, en dan snoept hij er ineens 10km vanaf na een paar 100 meter rijden. Daar wordt je dan niet echt vrolijk van nee!
Mijn vrouw had uiteindelijk gisteren en eergisteren minder dan 50 km range, met voorverwarmen. En ik vermoed niet de airco aan (doen we niet zo vaak) en ventilator niet hoger dan 2 of 3.
In zomer lukt het ons op deze manier tot bijna 90 km te rijden (zonder voorverwarmen :P ) Ventilator overigens op 1 of 0.

• ikkenietweet
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 04-08-2023
GroeneThee schreef op woensdag 14 december 2022 @ 20:45:
[...]

Dit lijkt de mail die ik ook heb gehad net:
[Afbeelding]

Zo'n mailtje ontving ik ook. Ik zou volgens Lynk de rekening van april nog moeten betalen. Toen maar even de creditcard afschrijvingen vergeleken met hun betaaloverzicht dat je via de app. kunt inzien. Er zit een verschil tussen van 400 Euro in mijn nadeel. De boekhouding is nog niet top volgens mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TissueAndLube
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 09-03-2024
Ik heb een aantal dagen geleden weer een software update gehad. De beste man in de garage kon mij niet vertellen wat er vernieuwd was, helaas. Ik merk wel dat vooral Apple Carplay een stuk sneller opstart dan voorheen ( bijna instant).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oldostofjas
TissueAndLube schreef op donderdag 15 december 2022 @ 14:28:
Ik heb een aantal dagen geleden weer een software update gehad. De beste man in de garage kon mij niet vertellen wat er vernieuwd was, helaas. Ik merk wel dat vooral Apple Carplay een stuk sneller opstart dan voorheen ( bijna instant).
Als dat zo is, wordt het tijd dat ze nu updates eens OTA gaan doen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• donny_p
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-01 19:38
De wonderen zijn de wereld nog niet uit blijkt :P Vandaag werd de auto opgehaald voor vervanging van de schokbreker (al kapot bij 15k km's). Sinds eind oktober ben ik ook al bezig met winterbanden wissel en wilde dat graag combineren met deze reparatie zodat ik de auto maar 1 dag kwijt ben. Zojuist werd de auto weer teruggebracht, en waarrempel, de winterbanden zitten er onder. Dit terwijl ik officieel nog een afspraak moest maken omdat L&C de afspraak niet kon combineren vanwege hun belabberde backoffice systeem. De dealer wist er van en had ze op hun vestiging liggen, dus top dat ze mij daar mee geholpen hebben. Scheelt me weer een tijd in de wachtrij bij L&C klantenservice :P

• oldostofjas
donny_p schreef op donderdag 15 december 2022 @ 15:11:
De wonderen zijn de wereld nog niet uit blijkt :P Vandaag werd de auto opgehaald voor vervanging van de schokbreker (al kapot bij 15k km's). Sinds eind oktober ben ik ook al bezig met winterbanden wissel en wilde dat graag combineren met deze reparatie zodat ik de auto maar 1 dag kwijt ben. Zojuist werd de auto weer teruggebracht, en waarrempel, de winterbanden zitten er onder. Dit terwijl ik officieel nog een afspraak moest maken omdat L&C de afspraak niet kon combineren vanwege hun belabberde backoffice systeem. De dealer wist er van en had ze op hun vestiging liggen, dus top dat ze mij daar mee geholpen hebben. Scheelt me weer een tijd in de wachtrij bij L&C klantenservice :P
Benieuwd of je er ooit een rekening voor krijgt ;)

Overigens heb ik ook nog niet betaald voor de winterbanden. Komt misschien pas als de zomerbanden er weer op zitten.

• cyberdj
Vrijwel dezelfde ervaring, ik heb het idee dat voorverwarmen ten koste van de accu gaat en dat de accu daarna weer wordt bijgeladen (ofwel het kost meer energie om te verwarmen dat de kabel kan leveren).
Situatie bij mij is dat ik de auto die helemaal leeg was, opgeladen had (s avonds helemaal leeg aan de publieke paal, zou ergens in de vroege ochtend dan ook vol moeten zijn). Bij check via de app om 6:30u staat er inderdaad “not charging”, accu 100%). Toen verwarming aangezet en om 7:00u weer de app gecheckt, toen liep het voorverwarmen nog, hoewel de accu gaf nog altijd 100% aangaf, stond er wel bij dat het laden nog 15 min zou duren (waarschijnlijk doorloopt de accu nog een calibratie sessie oid na het opladen).

• pushnoi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 26-08 10:51
GijsZePa schreef op woensdag 14 december 2022 @ 20:14:
Slechte deal voor mij geweest die Lynk & co. 43k uitgeven aan een auto en dan alsnog blijkbaar 500 euro per maand te moeten betalen #fail [Afbeelding]
:+

Foutje bedankt.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17:50
Vooropgesteld dat ik geen Lynk&Co rijdt.
Toch las ik dit bericht en dacht ik, daar wil ik even op inhaken.
Als ik mijn VW ID.3 voorverwarm, en deze hangt aan de laadpaal op de oprit. Dan trekt deze op dit moment 4,4 kW uit de muur.
Als je een reguliere (schuko) stekker gebruikt voor te laden dan ben je gebonden aan de reguliere en maximale 220V x 16A = 3.520 Wat.

Kort door de bocht, dat red je dus niet met voorverwarmen, en dus zal de auto de rest van het benodigde vermogen uit de accu proberen te halen. Ergo, je verliest alsnog kilometers. Wel minder rap dan zonder stekker.. maar hoe dan ook haalt ie het niet anders.

Overigens heb ik het met voorverwarmen ook minder uit de muur zien halen. Als het buiten warmer is, bijvoorbeeld 12 graden, en je verwamt dan voor.. dan trekt ie slechts 2,2 kW uit de muur.

*sowieso

• Riminii
  • Laatst online: 11:24
Voor de liefhebbers: op Marktplaats staan nu ook originele 18 inch L&C lichtmetalen velgen met zdan winterbanden te koop voor 975 euro...en nee ik ben niet de verkoper :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de2xnis
DonJunior schreef op donderdag 15 december 2022 @ 16:12:
[...]

Vooropgesteld dat ik geen Lynk&Co rijdt.
Toch las ik dit bericht en dacht ik, daar wil ik even op inhaken.
Als ik mijn VW ID.3 voorverwarm, en deze hangt aan de laadpaal op de oprit. Dan trekt deze op dit moment 4,4 kW uit de muur.
Als je een reguliere (schuko) stekker gebruikt voor te laden dan ben je gebonden aan de reguliere en maximale 220V x 16A = 3.520 Wat.

Kort door de bocht, dat red je dus niet met voorverwarmen, en dus zal de auto de rest van het benodigde vermogen uit de accu proberen te halen. Ergo, je verliest alsnog kilometers. Wel minder rap dan zonder stekker.. maar hoe dan ook haalt ie het niet anders.

Overigens heb ik het met voorverwarmen ook minder uit de muur zien halen. Als het buiten warmer is, bijvoorbeeld 12 graden, en je verwamt dan voor.. dan trekt ie slechts 2,2 kW uit de muur.
Thanks voor het checken! Ik zie mijn stroomverbruik op de meter in de meterkast maar met 200 a 300 watt omhoog gaan als ik voorverwarmen aan zet. Dat zou dus ook neigen dat hij alles uit de accu trekt, maar de stroomkabel alleen gebruikt om alle systemen minimaal aan te zetten oid..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17:50
de2xnis schreef op donderdag 15 december 2022 @ 21:28:
[...]

Thanks voor het checken! Ik zie mijn stroomverbruik op de meter in de meterkast maar met 200 a 300 watt omhoog gaan als ik voorverwarmen aan zet. Dat zou dus ook neigen dat hij alles uit de accu trekt, maar de stroomkabel alleen gebruikt om alle systemen minimaal aan te zetten oid..
300 watt is inderdaad wel héél weinig. Daar ga je zelfs een klein electrisch kacheltje niet voor warm krijgen.. laat staan heel je auto.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miorky
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21-07 15:45
Weet iemand hoeveel kilometers je mag rijden als je de auto leent? Ik kan dit nergens terugvinden. Alleen het aantal kilometers bij het maand abonnement staat beschreven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oizo1981
miorky schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 10:25:
Weet iemand hoeveel kilometers je mag rijden als je de auto leent? Ik kan dit nergens terugvinden. Alleen het aantal kilometers bij het maand abonnement staat beschreven.
Ongelimiteerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cyberdj
In lijn der verwachting is de auto vanochtend niet afgehaald voor onderhoud/ service ivm regelmatig brandende motorstoringslampje. Gebeld met KS, afspraak stond wel bij L&C ingepland, maar blijkbaar niet bij Volvo.
Volgende mogelijkheid voor afspraak is “al” 11 januari. Hopelijk gaat het in tussentijd niet mis en kan ik ook veilig op vakantie (heb van de zomer al met storingslampje van Zuid-Frankrijk tot thuis gereden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dizzytal
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
cyberdj schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 10:49:
In lijn der verwachting is de auto vanochtend niet afgehaald voor onderhoud/ service ivm regelmatig brandende motorstoringslampje. Gebeld met KS, afspraak stond wel bij L&C ingepland, maar blijkbaar niet bij Volvo.
Volgende mogelijkheid voor afspraak is “al” 11 januari. Hopelijk gaat het in tussentijd niet mis en kan ik ook veilig op vakantie (heb van de zomer al met storingslampje van Zuid-Frankrijk tot thuis gereden).
Heel vervelend. Is de storing al uitgelezen of nog niet? Als niet, is dat misschien nog een idee om op in te zetten. Wellicht dat je wat wijzer wordt en met een beter gevoel weggaat...

If you didn't win today, you can always win tomorrow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

dizzytal schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 11:17:
[...]

Heel vervelend. Is de storing al uitgelezen of nog niet? Als niet, is dat misschien nog een idee om op in te zetten. Wellicht dat je wat wijzer wordt en met een beter gevoel weggaat...
ik heb een paar maand gelden op zaterdagavond een storing gehad: motorstoring, zoek veilige plaats om te stoppen. Telefonische analyse met ANWB. Conclusie was om gewoon door te rijden en maandagochtend te bellen voor een afspraak. Maandag middag stond ik bij de dealer, werd de auto uitgelen en updates gedraaid.
Zo snel kan het gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dizzytal
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
BPi schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 11:25:
[...]

ik heb een paar maand gelden op zaterdagavond een storing gehad: motorstoring, zoek veilige plaats om te stoppen. Telefonische analyse met ANWB. Conclusie was om gewoon door te rijden en maandagochtend te bellen voor een afspraak. Maandag middag stond ik bij de dealer, werd de auto uitgelen en updates gedraaid.
Zo snel kan het gaan.
Nouja dat.

Ik ben ook doorgereden thuis was de veiligste plek om te stopen ;-), uiteindelijk uitgelezen; roetfilter storing. Nouja dat blijkt dus het slangetje te zijn. Gewoon doorrijden kan geen kwaad. Maar als je dat weet kan ik me voorstellen dat je toch wat lekkerder rijd (ik althans wel)

If you didn't win today, you can always win tomorrow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GijsZePa
BPi schreef op donderdag 15 december 2022 @ 09:53:
[...]

Mijn vrouw had uiteindelijk gisteren en eergisteren minder dan 50 km range, met voorverwarmen. En ik vermoed niet de airco aan (doen we niet zo vaak) en ventilator niet hoger dan 2 of 3.
In zomer lukt het ons op deze manier tot bijna 90 km te rijden (zonder voorverwarmen :P ) Ventilator overigens op 1 of 0.
Dit herken ik wel. Voor het eerst in de tijd dat ik erin rijd mijn werk niet elektrisch gehaald (55km). Zomers heb ik wel regelmatig 25km over..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberdj
dizzytal schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 11:17:
[...]

storing is nog niet uitgelezen.

Het verhaal heeft echter uiteindelijk nog een onverwachte wending gekregen :) Omdat ik in de kerstvakantie een vakantie geboekt heb en ruim 2500km verwacht te gaan rijden, vond de technische dienst het onaanvaardbaar als ik met "mijn" 01 door bleef rijden (risico dat het lampje weer aangaat en ik wellicht ergens pech onderweg krijg (en dan zijn we letterlijk en figuurlijk nog verder van huis). Ze hebben dan ook een vervangwagen voor me geregeld, die moest ik dan wel zelf afhalen 20km verderop. Na afhalen van de vervangwagen heb ik "mijn" 01 naar de garage gebracht en hem daar afgegeven. Uiteraard wisten ze daar (nog) van niks en weten ze ook niet wat ze ermee aan moeten. Ik heb gezegd: "veel plezier en ik hoor het wel". Vervangwagen is maar voor 3 dagen in eerste instantie, maar zojuist weer even gebeld met KS en die gaven aan dat ik door mag blijven rijden zolang de 01 bij de garage staat.

Gelukkig is de vervangende wagen wel gelijkwaardig aan de 01, het is namelijk gewoon een 01 >:) Hij is ook voorzien van trekhaak (net als "mijn" 01). Enige smet is dat de auto vanbinnen niet al te netjes is, veel vlekken op de bijrijderszetel en een sterke cockpitspray geur (en alles glimt van de cockpitspray). Mijn vrouw vermoed dat er in de auto gerookt is en er eens flink gesprayd is om een en ander te verdoezelen. Tot slot zijn de voorbanden heel erg slecht, ik vermoed dat deze nog wel eens <2mm profiel hebben [13000km op de teller]. Verstappen zou blij zijn met zulke slicks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberdj
BPi schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 11:25:
[...]

Zo snel kan het gaan.
Ik heb al ruim 1000km met het lampje aan gereden, met caravan. Toen ik bij thuiskomst wilde bellen (dag later) was het lampje weer uit. Lampje gaat vervolgens met enige regelmaat branden en gaat vervolgens ook weer uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lieshout835
de2xnis schreef op donderdag 15 december 2022 @ 21:28:
[...]

Inderdaad, als je het aanzet stijgt het verbuik in eerste instantie met 300 watt. Maar als je even later kijkt kun je zien dat het verbruik ruim 2000 watt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieshout835
Accu bereik:

Vanmiddag met een volle accu naar huis gereden in Pure mode. Na 73,5 km schakelde hij over op Hybride mode. Dus ruim 73 km in deze kou is niet slecht.

Hij heeft de hele middag in een open parkeergarage gestaan. Ik heb een half uur voor vermoedelijk vertrek via de app de verwarming aangezet. Wellicht dat die warmte ook de accu helpt iets minder koud te zijn. (waar zit die accu eigenlijk?) De rit naar huis vanuit Utrecht naar Eindhoven door omstandigheden niet harder dan 85 kunnen rijden.En ik heb niet gereden in B- mode. Auto zoveel mogelijk laten uitrollen.

Overigens: Het lijkt erop dat als je op brandstof gaat rijden (mijn laatste 15 km's) hij altijd de accu gaat opladen. Ook als je niet daarvoor kiest in het menu.

Het blijkt ook dat als je zelf remt ook energie teruggaat naar de accu. Al zal dat minder effectief zijn in vergelijking met de B- mode.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• cyberdj
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kRsRhv9MZ6muKouX6Az1iaEJkMs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vl3Q2qLddvihK4Pc6G57A5V3.jpg?f=fotoalbum_large

Winterwielen erop, die 18” hebben wel een bak meer comfort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

cyberdj schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 14:48:
[Afbeelding]

Dit zijn volgens mij dezelfde wielen als in (oa?) Zweden onder de full hybrid zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieshout835
cyberdj schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 14:48:
[Afbeelding]

Hoe komt het dat kleine wielen meer comfort geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvdV
Lieshout835 schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 15:19:
[...]

Hoe komt het dat kleine wielen meer comfort geven?
Meer band natuurlijk, minder lichtmetaal. Dit zijn 19 inch gok ik, dus 235/55(?)/18 band ipv 235/45/20. Je moet wel van dit ontwerp houden. Ik vind de 20 beter passen.

[ Voor 22% gewijzigd door MvdV op 17-12-2022 15:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YorinVonder
  • Laatst online: 19-01 16:31
Goedemiddag!

Ik ben misschien van plan over te stappen naar een L&C. Ben benieuwd of er mensen zijn met soortgelijke situatie die mij kunnen helpen beslissen.

Momenteel woon ik in een rijtjeswoning waarin op de oprit laden niet lukt, echter heb ik mijn buurman zien werken met een laadmat en via het huis opladen. Nu heb ik nog een gunstig energiecontract waarbij ik 0.14 de kwh betaal, 2 1/2 jaar resterend.

Denken jullie dat ik vanuit huis, via de brievenbus, een stekker kan laten lopen naar de auto om 'm op te laden. Ik rijd zo'n 60 km per dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18:57
YorinVonder schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 16:13:

Denken jullie dat ik vanuit huis, via de brievenbus, een stekker kan laten lopen naar de auto om 'm op te laden. Ik rijd zo'n 60 km per dag.
Dat tocht toch ontzettend? Ik zou in zo’n situatie een wcd aan de gevel hangen buiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YorinVonder
Eddos schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 16:19:
[...]

Dat tocht toch ontzettend? Ik zou in zo’n situatie een wcd aan de gevel hangen buiten.
Dat zou idd ook kunnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cyberdj
BPi schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 15:04:
[...]

Dit zijn volgens mij dezelfde wielen als in (oa?) Zweden onder de full hybrid zitten.
Klopt en ook in Duitsland. Deze komen ook uit Duitsland (MHEV).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberdj
MvdV schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 15:50:
[...]

Meer band natuurlijk, minder lichtmetaal. Dit zijn 19 inch gok ik, dus 235/55(?)/18 band ipv 235/45/20. Je moet wel van dit ontwerp houden. Ik vind de 20 beter passen.
Eens, de 20” is mooier. Dit is eigenlijk te veel rubber in verhouding. Het is inderdaad 235/55/18. Als het goed is, is de rolomtrek dan identiek, het totale wiel is dus evengroot (ook de sneeuwkettingen die ik voor de 20” velgen gekocht heb passen gewoon hierop).
De 18” zijn wel een stuk minder gevoelig voor stoeprandschade. Zoals ik al eerder in het forum meldde heb ik zelf al wat schade op de velg, iets wat me tot ik de 01 kreeg nog nooit gebeurd was (ik ben altijd extreem voorzichtig met de auto en je zult mij ook nooit vooruit zien inparkeren tijdens het fileparkeren).

De 01 op de foto is vervangend vervoer (geregeld door L&C) omdat mijne voor langere tijd naar de garage is. Vanochtend de winterwielen gemonteerd ivm aanstaande skivakantie (en erbarmerlijk slechte staat van de gemonteerde zomerbanden: 2,5mm, 12500km op de teller). De zomerbanden op de huurauto vertonen echter dezelfde schade als dat ik zelf heb gehad (stukje uit de wang). Frapant is dat ook de video op youtube (YouTube: Wat TRILT er toch zo? | Onderhoud aan een Lynk & Co | Leven Met Een ...) een dergelijke bandschade heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvdV
cyberdj schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 17:18:
[...]

Eens, de 20” is mooier. Dit is eigenlijk te veel rubber in verhouding. Het is inderdaad 235/55/18. Als het goed is, is de rolomtrek dan identiek, het totale wiel is dus evengroot (ook de sneeuwkettingen die ik voor de 20” velgen gekocht heb passen gewoon hierop).
De 18” zijn wel een stuk minder gevoelig voor stoeprandschade. Zoals ik al eerder in het forum meldde heb ik zelf al wat schade op de velg, iets wat me tot ik de 01 kreeg nog nooit gebeurd was (ik ben altijd extreem voorzichtig met de auto en je zult mij ook nooit vooruit zien inparkeren tijdens het fileparkeren).

De 01 op de foto is vervangend vervoer (geregeld door L&C) omdat mijne voor langere tijd naar de garage is. Vanochtend de winterwielen gemonteerd ivm aanstaande skivakantie (en erbarmerlijk slechte staat van de gemonteerde zomerbanden: 2,5mm, 12500km op de teller). De zomerbanden op de huurauto vertonen echter dezelfde schade als dat ik zelf heb gehad (stukje uit de wang). Frapant is dat ook de video op youtube (YouTube: Wat TRILT er toch zo? | Onderhoud aan een Lynk & Co | Leven Met Een ...) een dergelijke bandschade heeft.
Ik ben ook nog op zoek naar 1 20 inch reserve velg. Heb nog geen schade gereden, maar vind dit altijd prettig om achter de hand te hebben. Ik hou ze graag in mint conditie.

Binnenkort maar eens informeren wat een losse velg zonder band kost. Heb een 20 inch setje via MP net mis gelopen 😑.

[ Voor 3% gewijzigd door MvdV op 17-12-2022 19:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dez1983
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-09 22:12
YorinVonder schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 16:13:
Goedemiddag!

Ik ben misschien van plan over te stappen naar een L&C. Ben benieuwd of er mensen zijn met soortgelijke situatie die mij kunnen helpen beslissen.

Momenteel woon ik in een rijtjeswoning waarin op de oprit laden niet lukt, echter heb ik mijn buurman zien werken met een laadmat en via het huis opladen. Nu heb ik nog een gunstig energiecontract waarbij ik 0.14 de kwh betaal, 2 1/2 jaar resterend.

Bij een aantal gemeenten wordt het gedoogd, wel vaak tot mensen gaan klagen of meerdere mensen het gaan doen. En idd kabel via de meterkast en muur laten lopen, dan laadt ie sneller op dan een regulier stopcontact.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GroeneThee
dez1983 schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 19:57:
[...]

Bij een aantal gemeenten wordt het gedoogd, wel vaak tot mensen gaan klagen of meerdere mensen het gaan doen. En idd kabel via de meterkast en muur laten lopen, dan laat ie snel op dan een regulier stopcontact.
Zo doe ik het dus ook, met een schakelaar in de meterkast om de stroom van het stopcontact af te halen wanneer ik deze niet gebruik. Laad eigenlijk alleen in de nacht op, en als ik wakker wordt haal ik de kabel er weer uit. Zo ben ik (bijna) niemand tot last, verminder ik de kans op klachten en boa's en kan ik genieten van "goedkoop" laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YorinVonder
GroeneThee schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 20:09:
[...]

Zo doe ik het dus ook, met een schakelaar in de meterkast om de stroom van het stopcontact af te halen wanneer ik deze niet gebruik. Laad eigenlijk alleen in de nacht op, en als ik wakker wordt haal ik de kabel er weer uit. Zo ben ik (bijna) niemand tot last, verminder ik de kans op klachten en boa's en kan ik genieten van "goedkoop" laden.
Heb je nog speciale ingrepen moeten doen voordat je vanuit de meterkast kon laden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroeneThee
YorinVonder schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 21:34:
[...]

Heb je nog speciale ingrepen moeten doen voordat je vanuit de meterkast kon laden?
Had 3 fase dus volgens mij hebben we niets er aan hoeven doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slottiee
  • Laatst online: 18-06 16:53
Ik heb mijn eerste echte 'service' ervaring gehad met Lynk & Co.
Afgelopen donderdagavond, toen de ijzel net begon, twee straten van mijn huis een (kleine) aanrijding gehad met een vrouw in een Renault Twingo.
Ik moest naar rechts, zij kwam daarvandaan en wilde mijn straat in. Hoewel ik amper 10 km/u reed was ik compleet passagier in de L&C. Ik ben een meter of 20 gegleden en ben met mijn linker voorzijde bij haar ook in haar linker voorzijde 'geramd' en daarna ben ik nog langs haar auto geschoven.
Gelukkig had zij, behalve wat schrik, geen verwondingen en ik ook niet.
Maar bij zowel mijn L&C als haar Twingo behoorlijk wat schade (bumper, voorscherm, wielkast/wiel, portier(en).

Zoals het hoort zet je dan even de auto een paar meter verderop aan de kant, en wil je samen alles netjes gaan afhandelen. Uiteraard... ik heb geen groene kaart van L&C ontvangen. Ik besloot direct via de 'Call Us' knop in de auto met L&C te bellen. Via die route kreeg ik de roadside assistance aan de lijn, zij gaf mij aan dat zij niets voor mij konden doen omdat ik geen 'pech' had als in een lege accu of lekke band. Aangezien de auto nog van zijn plek kon komen (en ik vlakbij huis was) adviseerde ze mij om de volgende ochtend met het hoofdnummer van L&C te bellen. Aan een eventueel polisnummer kon zij mij (logisch) niet helpen.

Zover als mogelijk heb ik met de tegenpartij de schadeformulieren ingevuld, maar daar ontbrak natuurlijk nog een behoorlijk stuk vanwege de onbekende gegevens van mijn verzekering.

Gisterochtend ben ik om 10:20 uur gaan bellen met L&C, een opsomming:
- gebeld met het hoofdnummer, nummer 16 in wachtrij, direct opgehangen
- gebeld met L&C roadside assistance, na korte wachttijd iemand gesproken. Zij gaf aan dat ik direct bij Allianz de schade kon melden en zij verder zorg zouden dragen voor ophalen van het voertuig én het regelen van vervangend vervoer. Zij kon mij direct doorverbinden met de juiste afdeling bij Allianz.
- keuzemenu bij Allianz, wachtrij, verbinding verbroken.
- opnieuw gebeld met L&C roadside assisance, opnieuw doorverbonden naar Allianz
- na ca. 30 minuten wachtrij in contact met Allianz, zij gaf mij aan dat Allianz niet de partij is die dit voor mij kan afhandelen, maar dat dit toch echt door de leasemij (L&C dus) gedaan dient te worden.
- ik opnieuw met het hoofdnummer van L&C gebeld, nu nummer 14 in de wachtrij. Ca. 40 minuten wachttijd. Uiteindelijk iemand aan de lijn gekregen, verhaal gedaan. Hij gaf aan dat ik moet worden doorverbonden met de technische afdeling en zij mij verder kunnen helpen. Ik heb hem aangegeven dat ik het doorverbinden en de wachtrijen van L&C niet vertrouw, maar hij gaf aan niets anders te kunnen doen. Doorverbonden met de technische afdeling.
- na ca. 30 minuten in de wacht werd de verbinding verbroken.
- opnieuw gebeld met het hoofdnummer van L&C, nu was ik nummer 12 in de wachtrij. Nu ca. 20-30 minuten in de wachtrij en kreeg ik ene Piet (*niet zijn echte naam) aan de telefoon. Zeer begripvolle man die mijn frustratie erkende en herkende. Hij heeft getracht zelf iets voor mij te kunnen regelen via de technische afdeling, maar hij bleek daarvoor niet bevoegd. Dus ik moest alsnog doorverbonden worden, maar Piet beloofde mij met mij samen in de wacht te hangen en op het moment dat de verbinding verbroken zou worden hij mij direct zou terugbellen. Oke.
- na ca. 20-30 minuten in de wacht werd de verbinding verbroken. Maar Piet hield woord en belde mij direct terug en zette mij opnieuw door richting de technische afdeling, en opnieuw met dezelfde belofte.
- na (ik schat) 50 minuten in de wacht werd opnieuw (!) de verbinding verbroken... nu belde Piet mij niet terug
- opnieuw gebeld met het hoofdnummer, en nu was ik (pin me er niet op vast) nummer 8 in de wachtrij. Na zo'n 20 min wachtrij kreeg ik een mevrouw aan de telefoon. Zij was weinig begripvol en hield zich keurig aan alle protocollen en wilde vooral niet meedenken of enige vorm van empathie tonen. Doorverbinden richting de technische afdeling bleef de enige oplossing en ik moest maar vertrouwen dat het goed ging. Vooruit dan maar...
- na ca. 15 minuten wachtrij kreeg ik dan eindelijk (om 16:00 uur!!) iemand te spreken van de technische afdeling. Nu ging het eindelijk snel, ik heb aangegeven dat de auto nog wel start en rijdt, maar bij het sturen er een piepend geluid te horen is en ik het niet vertrouw. Hij heeft direct een (lokaal) bergingsbedrijf ingeschakeld en ik gaf hem aan een automaat te moeten rijden als vervangend vervoer (ivm een blessure aan mijn linkerbeen). Hij ging zijn best doen. Een uur later reed het bergingsbedrijf voor, en nog ruim een halfuur later stapte ik in een blauwe L&C als vervangend vervoer.

Deze L&C mag ik tot maandag 17:00 uur houden, en L&C zal (als het goed is) a.s. maandag met mij contact opnemen om een oplossing te vinden voor de periode dat het schadeherstel duurt.
Uit de verhalen die ik hier en elders lees duurt het schadeherstel extreem lang, vanwege het gebrek aan onderdelen. Afhankelijk van het type vervangend vervoer zal ik besluiten om wel/niet de L&C op te zeggen.

De service tot nu toe is in elk geval erbarmelijk, ik heb gisteren bijna al mijn afspraken moeten afzeggen omdat ik de gehele dag bezig ben geweest om überhaupt iemand te spreken te krijgen die mij kon helpen. Het is schandalig.

Overigens heb ik een vraag gesteld aan Piet waar het gehele kantoor geen antwoord op had. Ik kwam op de pagina over mobiliteitscoulance terecht (https://www.lynkco.com/nl.../mobility-courtesy-policy) en daar wordt in de eerste alinea B2B klanten genoemd. Echter komt deze link van een pagina waar het (ook) over particuliere klanten gaat. Volgens de mobiliteitscoulance zou er gekozen kunnen worden tussen een voucher van 40 euro per dag óf vervangend vervoer via L&C. Met de onduidelijkheid hoelang mijn schadeafhandeling gaat duren en het ook onduidelijk is welke vervangende auto ik ga krijgen, zou ik meer gebaat zijn met 40 euro per dag. Daar kan ik via een alternatieve route een auto naar wens voor leasen, een auto die de waarde van de L&C ruimschoots overtreft.

Piet ging dit voor mij overleggen met een andere afdeling en kwam terug met het antwoord dat iedereen in de war is van mijn vraag, omdat nog nooit iemand die vraag gesteld had. Hij mocht er verder ook niet over beslissen en vroeg mij of ik met die andere afdeling in gesprek wilde, ivm tijdgebrek en alle mislukte doorverbind pogingen heb ik dat even gelaten voor wat het is. Piet gaf zelf ook aan dat hij er bij L&C niet op zou vertrouwen dat ik ook daadwerkelijk de 40 euro per dag zou ontvangen, zelfs niet als dat nu werd vastgelegd en toegezegd. Hij gaf wel aan dat zover bij hen nu bekend was deze mobiliteitscoulance ook voor mij zo moeten gelden.

Iemand anders ooit met deze mogelijkheid te maken gehad of daar van op de hoogte?

[ Voor 13% gewijzigd door Slottiee op 18-12-2022 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19:03

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Slottiee schreef op zondag 18 december 2022 @ 10:49:

Iemand anders ooit met deze mogelijkheid te maken gehad of daar van op de hoogte?
Wauw wat een verhaal zeg. Dit is weer het zoveelste bewijs hoe uitermakte Klote de service gewoon is. Nou zal het heus niet iedereen als individu zo zijn. Die "piet" lijkt wel bereid die extra stapjes te willen zetten maar dit geeft gewoon aan dat het bij L&C gewoon niet lekker geregeld is qua procedures en protocollen.

Hopelijk ben je snel van dit gezeur af.

Zelf nog geen problemen ervaren van zulk formaat dus heb ze ook nog niet nodig gehad.

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
Afgelopen donderdagavond, toen de ijzel net begon, twee straten van mijn huis een (kleine) aanrijding gehad met een vrouw in een Renault Twingo.
Ik moest naar rechts, zij kwam daarvandaan en wilde mijn straat in. Hoewel ik amper 10 km/u reed was ik compleet passagier in de L&C. Ik ben een meter of 20 gegleden en ben met mijn linker voorzijde bij haar ook in haar linker voorzijde 'geramd' en daarna ben ik nog langs haar auto geschoven.
Maar bij zowel mijn L&C als haar Twingo behoorlijk wat schade (bumper, voorscherm, wielkast/wiel, portier(en).

Zoals het hoort zet je dan even de auto een paar meter verderop aan de kant, en wil je samen alles netjes gaan afhandelen. Uiteraard... ik heb geen groene kaart van L&C ontvangen. Ik besloot direct via de 'Call Us' knop in de auto met L&C te bellen. Via die route kreeg ik de roadside assistance aan de lijn, zij gaf mij aan dat zij niets voor mij konden doen omdat ik geen 'pech' had als in een lege accu of lekke band. Aangezien de auto nog van zijn plek kon komen (en ik vlakbij huis was) adviseerde ze mij om de volgende ochtend met het hoofdnummer van L&C te bellen. Aan een eventueel polisnummer kon zij mij (logisch) niet helpen.

Zover als mogelijk heb ik met de tegenpartij de schadeformulieren ingevuld, maar daar ontbrak natuurlijk nog een behoorlijk stuk vanwege de onbekende gegevens van mijn verzekering.

- gebeld met L&C roadside assistance, na korte wachttijd iemand gesproken. Zij gaf aan dat ik direct bij Allianz de schade kon melden en zij verder zorg zouden dragen voor ophalen van het voertuig én het regelen van vervangend vervoer. Zij kon mij direct doorverbinden met de juiste afdeling bij Allianz.
- na ca. 30 minuten wachtrij in contact met Allianz, zij gaf mij aan dat Allianz niet de partij is die dit voor mij kan afhandelen, maar dat dit toch echt door de leasemij (L&C dus) gedaan dient te worden.
- ik opnieuw met het hoofdnummer van L&C gebeld, nu nummer 14 in de wachtrij. Ca. 40 minuten wachttijd. Uiteindelijk iemand aan de lijn gekregen, verhaal gedaan. Hij gaf aan dat ik moet worden doorverbonden met de technische afdeling en zij mij verder kunnen helpen. Ik heb hem aangegeven dat ik het doorverbinden en de wachtrijen van L&C niet vertrouw, maar hij gaf aan niets anders te kunnen doen. Doorverbonden met de technische afdeling.
- opnieuw gebeld met het hoofdnummer van L&C, nu was ik nummer 12 in de wachtrij. Nu ca. 20-30 minuten in de wachtrij en kreeg ik ene Piet (*niet zijn echte naam) aan de telefoon. Zeer begripvolle man die mijn frustratie erkende en herkende. Hij heeft getracht zelf iets voor mij te kunnen regelen via de technische afdeling, maar hij bleek daarvoor niet bevoegd. Dus ik moest alsnog doorverbonden worden, maar Piet beloofde mij met mij samen in de wacht te hangen en op het moment dat de verbinding verbroken zou worden hij mij direct zou terugbellen. Oke.
- na ca. 20-30 minuten in de wacht werd de verbinding verbroken. Maar Piet hield woord en belde mij direct terug en zette mij opnieuw door richting de technische afdeling, en opnieuw met dezelfde belofte.
- na (ik schat) 50 minuten in de wacht werd opnieuw (!) de verbinding verbroken... nu belde Piet mij niet terug
- opnieuw gebeld met het hoofdnummer, en nu was ik (pin me er niet op vast) nummer 8 in de wachtrij. Na zo'n 20 min wachtrij kreeg ik een mevrouw aan de telefoon. Zij was weinig begripvol en hield zich keurig aan alle protocollen en wilde vooral niet meedenken of enige vorm van empathie tonen. Doorverbinden richting de technische afdeling bleef de enige oplossing en ik moest maar vertrouwen dat het goed ging. Vooruit dan maar...
- na ca. 15 minuten wachtrij kreeg ik dan eindelijk (om 16:00 uur!!) iemand te spreken van de technische afdeling. Nu ging het eindelijk snel, ik heb aangegeven dat de auto nog wel start en rijdt, maar bij het sturen er een piepend geluid te horen is en ik het niet vertrouw. Hij heeft direct een (lokaal) bergingsbedrijf ingeschakeld en ik gaf hem aan een automaat te moeten rijden als vervangend vervoer (ivm een blessure aan mijn linkerbeen). Hij ging zijn best doen. Een uur later reed het bergingsbedrijf voor, en nog ruim een halfuur later stapte ik in een blauwe L&C als vervangend vervoer.

Deze L&C mag ik tot maandag 17:00 uur houden, en L&C zal (als het goed is) a.s. maandag met mij contact opnemen om een oplossing te vinden voor de periode dat het schadeherstel duurt.
Uit de verhalen die ik hier en elders lees duurt het schadeherstel extreem lang, vanwege het gebrek aan onderdelen. Afhankelijk van het type vervangend vervoer zal ik besluiten om wel/niet de L&C op te zeggen.

De service tot nu toe is in elk geval erbarmelijk, ik heb gisteren bijna al mijn afspraken moeten afzeggen omdat ik de gehele dag bezig ben geweest om überhaupt iemand te spreken te krijgen die mij kon helpen. Het is schandalig.

Overigens heb ik een vraag gesteld aan Piet waar het gehele kantoor geen antwoord op had. Ik kwam op de pagina over mobiliteitscoulance terecht (https://www.lynkco.com/nl.../mobility-courtesy-policy) en daar wordt in de eerste alinea B2B klanten genoemd. Echter komt deze link van een pagina waar het (ook) over particuliere klanten gaat. Volgens de mobiliteitscoulance zou er gekozen kunnen worden tussen een voucher van 40 euro per dag óf vervangend vervoer via L&C. Met de onduidelijkheid hoelang mijn schadeafhandeling gaat duren en het ook onduidelijk is welke vervangende auto ik ga krijgen, zou ik meer gebaat zijn met 40 euro per dag. Daar kan ik via een alternatieve route een auto naar wens voor leasen, een auto die de waarde van de L&C ruimschoots overtreft.

Piet ging dit voor mij overleggen met een andere afdeling en kwam terug met het antwoord dat iedereen in de war is van mijn vraag, omdat nog nooit iemand die vraag gesteld had. Hij mocht er verder ook niet over beslissen en vroeg mij of ik met die andere afdeling in gesprek wilde, ivm tijdgebrek en alle mislukte doorverbind pogingen heb ik dat even gelaten voor wat het is. Piet gaf zelf ook aan dat hij er bij L&C niet op zou vertrouwen dat ik ook daadwerkelijk de 40 euro per dag zou ontvangen, zelfs niet als dat nu werd vastgelegd en toegezegd. Hij gaf wel aan dat zover bij hen nu bekend was deze mobiliteitscoulance ook voor mij zo moeten gelden.

Ik zie wel dat dit een nieuwe versie is van de mobiliteitscoulance (nov 2022). Tot voor kort stond deze tekst onderaan:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/szPzQYAAYqSS5Q3SjTvKyonELOo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kAwLJ9RwkbaOpLqZyrMD8mnS.jpg?f=fotoalbum_large

Op basis van wat ik heb gelezen is het waarschijnlijk dag je de 01 die je nu hebt gekregen als vervangauto kunt blijven rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slottiee
Oizo1981 schreef op zondag 18 december 2022 @ 12:33:
[...]

Ik zie wel dat dit een nieuwe versie is van de mobiliteitscoulance (nov 2022). Tot voor kort stond deze tekst onderaan:
[Afbeelding]

Op basis van wat ik heb gelezen is het waarschijnlijk dag je de 01 die je nu hebt gekregen als vervangauto kunt blijven rijden.
Klopt, de mobiliteitscoulance zoals deze nu op de site staat geldt vanaf 8 november.

Wat betreft het blijven rijden in de 01 die ik nu heb, gaf de mevrouw bij het bergingsbedrijf aan dat zij nog nooit heeft meegemaakt dat een leenauto via Logicx voor langere tijd wordt verlengd. Dus zij gaf aan dat waarschijnlijk de Volvo dealer die de schadeafhandeling op zich neemt zorg zal dragen voor een andere vervangende auto. Maar ik weet niet wat de ervaringen hier zijn...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenk32
  • Laatst online: 07-01-2024
Oizo1981 schreef op maandag 5 december 2022 @ 21:05:
[...]

Inloggen met profiel heeft voor mij geen toegevoegde waarde. Opstarten van het systeem duurt door het laden van het profiel enkele seconden tot minuten extra waar ik me snel aan ging ergeren.
Laden van profiel is alleen interessant als je met meer dan 2 mensen in de auto rijdt omdat de spiegel- en stoelinstellingen kunnen worden ingeladen. Met 2 gebruikers maken wij daarvoor gewoon gebruik van de knoppen in de deur. Enige nadeel is dat je dan even dat knopje moet inhouden terwijl je een profiel kan koppelen aan je sleutel.
En voor de hotspot moet je ingelogd zijn met een profiel (werkt niet in gastmodus).
Even op 1 of 2 drukken met geopend portier bij in of uitstappen. Dan Hoef je knop niet in te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberdj
Slottiee schreef op zondag 18 december 2022 @ 12:40:
[...]

Klopt, de mobiliteitscoulance zoals deze nu op de site staat geldt vanaf 8 november.

Wat betreft het blijven rijden in de 01 die ik nu heb, gaf de mevrouw bij het bergingsbedrijf aan dat zij nog nooit heeft meegemaakt dat een leenauto via Logicx voor langere tijd wordt verlengd. Dus zij gaf aan dat waarschijnlijk de Volvo dealer die de schadeafhandeling op zich neemt zorg zal dragen voor een andere vervangende auto. Maar ik weet niet wat de ervaringen hier zijn...?
Ik rijd momenteel ook in een 01 van Logicx rond. Deze gaat niet terug voordat ik “mijn eigen” 01 terug heb. Vakantie staat voor de deur, diverse milieustickers in allereil aangevraagd gister (FR en DLD), dakdragers erop, skibox erop, (eigen) winterbanden eronder en de auto eens grondig schoongemaakt. Officieel moet ik hem ook dinsdag inleveren, maar dat gaat hem niet worden.. (tenzij mijn 01 gemaakt is natuurlijk, maar die staat vooralsnog voor 11-01 ingepland)

[ Voor 4% gewijzigd door cyberdj op 18-12-2022 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvdV

Lekker een lease auto rijden, want dan heb je geen omkijken naar onderhoud etc. Dat is altijd het eerste argument van een lease (of huur) constructie. Nou, als ik hiervoor 550 euro of meer per maand voor zou betalen, dan had ik het direct opgezegd.

Nu hopen dat als ik ooit schade rij het minder lang duurt om onderdelen te bestellen 😆.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:05

Reinier

\o/

Ik sta op het punt om een 01 te bestellen (abo). Maar het gaat al mis bij het maken van een account. Begint goed :)
Herkent iemand dit?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CE2knMOwTPS84kfQtMmqCoxGXOk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/WQd2086nTp15Ak7CjrkwB9nC.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kwXxG5kBiiI6gxOXXIM6Y-ceb3M=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/reQ6iD6psUUWPIsddoxSUCEv.png?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:05

Reinier

\o/

Gelukt. Zo bestellen. Mijn vrouw wil niet eens meer met andere auto's vergelijken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• judith.1987
  • Niet online
Reinier schreef op zondag 18 december 2022 @ 17:38:
Ik sta op het punt om een 01 te bestellen (abo). Maar het gaat al mis bij het maken van een account. Begint goed :)
Herkent iemand dit?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik heb hem ook besteld vanmiddag. Benieuwd wanneer we hem krijgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

2-4 weken? Ben benieuwd ja!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

Eerder is er al een gesproken over het omruilen van auto's voor een "als nieuwe". Vele mensen hebben toen een mail hierover ontvangen. Zowel mensen die de auto al (bijna) een jaar hebben, maar ook net opgehaald.
Is er al iemand die nav die mailing waarvan de auto is omgeruild?
Is er iemand die extra kilometers tussentijds heeft af moeten rekenen? Of bij het einde van de huur?

Hier nu bijna 25k ip de teller in ruim 13 maand. Over een maand staat hij op ca 29k 🤔. Benieuwd of het dan tijd wordt om om te ruilen voor een (echt) nieuwe en/of kilometers af te rekenen.
(Dan moeten we even de 13e maand reserveren)

[ Voor 3% gewijzigd door BPi op 19-12-2022 08:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oizo1981
BPi schreef op maandag 19 december 2022 @ 08:23:
Eerder is er al een gesproken over het omruilen van auto's voor een "als nieuwe". Vele mensen hebben toen een mail hierover ontvangen. Zowel mensen die de auto al (bijna) een jaar hebben, maar ook net opgehaald.
Is er al iemand die nav die mailing waarvan de auto is omgeruild?
Ja
Is er iemand die extra kilometers tussentijds heeft af moeten rekenen? Of bij het einde van de huur?
Nee, bij een autoruil neem je de meer-/minderkilometers mee over.
Ik heb nog niemand gezien waarbij na einde overeenkomst meerkilometers in rekening zijn gebracht.
Ik heb zelf een auto op 29 september ingeleverd (met ca. 10k km extra). Daarna ontving ik een mail dat extra kosten binnen 30 dagen gemeld zouden worden en dat ik er anders vanuit mocht gaan dat alles in orde was. Niets meer gehoord daarna.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

Oizo1981 schreef op maandag 19 december 2022 @ 08:41:
[...]

Ja

[...]

Nee, bij een autoruil neem je de meer-/minderkilometers mee over.
Ik heb nog niemand gezien waarbij na einde overeenkomst meerkilometers in rekening zijn gebracht.
Ik heb zelf een auto op 29 september ingeleverd (met ca. 10k km extra). Daarna ontving ik een mail dat extra kosten binnen 30 dagen gemeld zouden worden en dat ik er anders vanuit mocht gaan dat alles in orde was. Niets meer gehoord daarna.
Blijft allemaal bijzonder.
Was er een speciale reden dat jouw auto al is omgeruild? En jij hebt een 2022 model met alle modificaties er voor terug gekregen?

[ Voor 5% gewijzigd door BPi op 19-12-2022 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
BPi schreef op maandag 19 december 2022 @ 11:54:
[...]

Blijft allemaal bijzonder.
Was er een speciale reden dat jouw auto al is omgeruild? En jij hebt een 2022 model met alle modificaties er voor terug gekregen?
Wij hadden 2 auto’s en ik heb er in september 1 ingeleverd na een jaar. Hij is dus niet omgewisseld. Op de verschillende Facebook fora zie ik wel mensen in NL waar hij is omgewisseld. Die hebben inderdaad een volledig nieuwe teruggekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberdj

Al iets gehoord over het wel/niet inleveren? Ik heb vanochtend gebeld met L&C klantenservice om te vragen hoe lang ik mag rijden in de vervangende wagen. Ze gaven aan dat ik verder niks hoef te regelen en dat ik gewoon door kan rijden. Zal morgenmiddag voor de zekerheid Logicx nog bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dollyking
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 15:31

dollyking

duck tape

Iemand een idee waarvoor het oogje aan de middenconsole bij de bijrijder dient?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slottiee
cyberdj schreef op maandag 19 december 2022 @ 12:25:
[...]

Al iets gehoord over het wel/niet inleveren? Ik heb vanochtend gebeld met L&C klantenservice om te vragen hoe lang ik mag rijden in de vervangende wagen. Ze gaven aan dat ik verder niks hoef te regelen en dat ik gewoon door kan rijden. Zal morgenmiddag voor de zekerheid Logicx nog bellen.
Ik heb vanmorgen ook met L&C gebeld, duurde weer ruim 1,5 uur voordat ik bij de technische afdeling terecht kwam. Hij gaf mij aan dat mijn vervangende auto (toevallig ook een L&C) gewoon verlengd zal worden, telkens met 14 dagen. Ze doen dit zolang mijn eigen auto nog niet gemaakt is en zolang L&C het niet nodig vind om mij een nieuwe/andere L&C aan te bieden.

Ik heb hem dit wel per e-mail laten bevestigen aan mij, dit is ook gebeurd.
Wat betreft mijn wintersport later in januari en de benodigde winterbanden gaf hij aan dat we tegen die tijd daar een oplossing voor vinden. Mogelijkerwijs dat onder mijn vervangende L&C een bandenwissel plaatsvindt.

Hij gaf ook eerlijk aan dat heel veel schadeafhandelingen héél lang duren door het gebrek aan onderdelen. L&C is niet gebaat bij hoge huurkosten van vervangend vervoer (110 euro per dag voor die van mij) en ze het liefst binnen 6-8 weken mijn eigen auto weer hersteld gereed hebben en anders tegen die tijd een nieuwe/andere L&C willen afleveren.

We gaan het zien en afwachten.. voor nu ben ik blij dat ik letterlijk dezelfde auto (oke, blauw ipv zwart) kan rijden. Als ook de winterbanden geregeld worden, ben ik zelfs beter af omdat ik via Logicx 100 km per dag mag rijden.

Welke auto heb jij gekregen als vervanging?

Ohja, wat betreft de 40 euro mobiliteitsvoucher die zou gelden volgens de mobiliteitscoulance voorwaarden... dit zou gaan om Uber vouchers en slechts voor een paar dagen mogelijk zijn. Op mijn opmerking dat dit nergens zo staat beschreven gaf hij aan dat ze dit zullen veranderen op de site en in de voorwaarden.

[ Voor 8% gewijzigd door Slottiee op 19-12-2022 13:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oizo1981
dollyking schreef op maandag 19 december 2022 @ 12:25:
Iemand een idee waarvoor het oogje aan de middenconsole bij de bijrijder dient?
Kinderstoeltje, zie handleiding.

[ Voor 24% gewijzigd door Oizo1981 op 19-12-2022 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberdj
Slottiee schreef op maandag 19 december 2022 @ 13:02:
[...]

Ik heb vanmorgen ook met L&C gebeld, duurde weer ruim 1,5 uur voordat ik bij de technische afdeling terecht kwam. Hij gaf mij aan dat mijn vervangende auto (toevallig ook een L&C) gewoon verlengd zal worden, telkens met 14 dagen. Ze doen dit zolang mijn eigen auto nog niet gemaakt is en zolang L&C het niet nodig vind om mij een nieuwe/andere L&C aan te bieden.
Mooi, goed om te weten
[...]

Ik heb hem dit wel per e-mail laten bevestigen aan mij, dit is ook gebeurd.
Wat betreft mijn wintersport later in januari en de benodigde winterbanden gaf hij aan dat we tegen die tijd daar een oplossing voor vinden. Mogelijkerwijs dat onder mijn vervangende L&C een bandenwissel plaatsvindt.
Vervelend dat de vervangwagen dat geen winterbanden heeft. Snap eigenlijk niet dat een partij als Logicx niet standaard de hele vloot voorziet van winterbanden.
[...]

We gaan het zien en afwachten.. voor nu ben ik blij dat ik letterlijk dezelfde auto (oke, blauw ipv zwart) kan rijden. Als ook de winterbanden geregeld worden, ben ik zelfs beter af omdat ik via Logicx 100 km per dag mag rijden.

Welke auto heb jij gekregen als vervanging?
Ook een Lynk & Co gekregen, gelukkig wel een zwarte ;) Hij is wel al behoorlijk uitgeleefd moet ik zeggen, volgens mij heeft ooit iemand zijn/haar maaginhoud in de auto achtergelaten. Hij ruikt niet al te fris en het hangt overal/ zit tussen de ventilatieroosters achterin :-( Wel een 2022 model, die 360 graden camera ga ik wel missen als ik "mijn eigen" 01 weer terug krijg. Winterbanden heb ik er even zelf ondergezet, onlangs een set aangeschaft omdat na 2,5 maand wachten ik nog altijd geen winterbanden had. Wat betreft de km's zal het zo'n vaart niet lopen. Denk ook niet dat ze uiteindelijk meetellen in je 15k km die je per jaar mag. Even afhankelijk van "hoe lang ik de vervangwagen heb" gaat het met die 100km per dag net passen denk ik (op en neer naar de sneeuw zijn al 2000km, daarnaast verwacht ik los daarvan in de komende weken ook nog wel een kleine 1000 km af te leggen. Vervangwagen moet ik dus minstens 30 dagen hebben (of de mijne terug voor het einde van het jaar zodat ik met de mijne naar de alpen kan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiro1985
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 15-08-2024
Lieshout835 schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 22:36:
[...]

Inderdaad, als je het aanzet stijgt het verbuik in eerste instantie met 300 watt. Maar als je even later kijkt kun je zien dat het verbruik ruim 2000 watt is.
Zelfde hier. Ik vermoed dat hij toch op de accu gaat voorverwarmen en vervolgens het laadproces opstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkert1985
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 10-09 20:37
Heeft iemand anders ook het volgende? Ik heb delen aan staan maar in de app weet ie eigenlijk nooit precies waar de auto staat. Hij staat nu bij me voor de deur maar staat in de app nog op m'n werk en zelfs als de auto aan de publieke laadpaal in de buurt staat klopt de locatie niet. Dit lijkt me voor het delen van de auto niet heel erg handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
Folkert1985 schreef op maandag 19 december 2022 @ 14:40:
Heeft iemand anders ook het volgende? Ik heb delen aan staan maar in de app weet ie eigenlijk nooit precies waar de auto staat. Hij staat nu bij me voor de deur maar staat in de app nog op m'n werk en zelfs als de auto aan de publieke laadpaal in de buurt staat klopt de locatie niet. Dit lijkt me voor het delen van de auto niet heel erg handig.
Bij het delen geef je toch ook een locatie op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ironman78
Kan het niet zo zijn dat er wel een bluetooth verbinding moet zijn zodat je gps locatie ook wordt vastgesteld?
Ik merk althans dat wanneer ik geen bluetooth verbinding heb gehad. (bewust geen bluetooth verbinding opgezet). Dat ik op mijn nieuwe locatie waar ik naartoe gereden ben, niet staat genoemd in de app, maar juist de oude locatie waar ik vandaan gereden ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBV
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 09-06-2024

HBV

Slottiee schreef op zondag 18 december 2022 @ 10:49[/message]:[/b]

Herkenbaar verhaal. Onlangs een pechmelding gedaan. Dat klinkt eenvoudiger dan het is... Heb diverse malen gebeld. De eerste 2x na ruim een half uur opgehangen omdat ik ook nog gewoon moet werken... :( Uiteindelijk is er wel iets geregeld: De wegenwacht werd langs gestuurd, alhoewel ik aangaf dat dit waarschijnlijk geen enkele zin had. En ja hoor, de WW adviseerde me - je raadt het al - toch weer contact op te nemen met L&C omdat de auto naar een garage moest. Hele riedel weer opnieuw. Maar toen ik na opnieuw heeeel lang wachten iemand aan de lijn kreeg, bleek dit een gebrekkig Engels sprekende Spanjaard (denk ik) te zijn. Omdat het me wat lastig leek om mijn technische klachten in het Engels uit te leggen, vroeg ik heel netjes 'Do you speak Dutch?'. Had ik beter niet kunnen doen, want pardoes werd de verbinding verbroken... En begon het hele telefoneren weer opnieuw.

Al met al heb ik letterlijk uren geprobeerd om iemand te spreken te krijgen. Uiteindelijk is mijn L&C bij een Volvo dealer terecht gekomen (nadat ik direct contact met hen heb gezocht, wat eigenlijk 'verboden' was). Volvodealer beaamde dat communicatie met L&C ook voor hen een ramp is :( Heeft het probleem vrij snel opgelost voor me, alhoewel hij aangaf dit eigenlijk niet te mogen doen, zonder toestemming van L&C.

Enfin, nog 1 zo'n ervaring met de belabberde service van L&C, en ik zeg mijn huurcontract op. Hier kan ik nl. heel slecht tegen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

Is iemand al een actief europees gebruikers forum tegen gekomen?
Ik wil binnenkort in Spanje een Lynk&co huren. Echter wil ik graag in contact komen met de "eigenaar" om een en ander af te stemmen over de huur. Maarja... hoe 🤔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-09 15:53
Na 1 maand een probleem gemeld te hebben met de 4G verbinding en contact met de app is vandaag de auto opgehaald en thuis gebracht. Alleen is het probleem niet verholpen :| . Wat een gezeik.

PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieshout835
Ik heb dat probleem ook gehad. Vanaf 15 november werd de locatie niet meer aangepast.De app kon wel signalen geven naar de auto (licht laten knipperen of de verwarming aanzetten) maar ik kreeg geen actuele informatie van de auto terug. L&C stelde voor een werkplaats afspraak te maken,maar dat kon nog wel even duren. Inmiddels hebben ze een update uitgebracht en waarschijnlijk ook iets gedaan de server-systemen en werkt alles weer zoals het moet zonder een werkplaats afspraak.

Ik bel niet, maar stuur ze een email. Mijn klacht was ook geen spoed en ik kon de auto verder normaal gebruiken. (Delen doe ik nog niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieshout835
Ik heb sinds dit weekend een melding dat de radar niet werkt. Heeft service nodig. We hebben nog maar 3500 km met de auto gereden en ik dacht dat de radar unit vuil zou zijn. Het gevolg is dat ik geen Adaptive Cruise Control heb. De gewone CC werkt wel.

Ik wil proberen te voorkomen dat ik een onderhoudsafspraak moet maken.

Weet iemand waar de sensor van die radar zit?
Heeft iemand dit al zelf kunnen oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
Lieshout835 schreef op maandag 19 december 2022 @ 16:42:
Ik heb sinds dit weekend een melding dat de radar niet werkt. Heeft service nodig. We hebben nog maar 3500 km met de auto gereden en ik dacht dat de radar unit vuil zou zijn. Het gevolg is dat ik geen Adaptive Cruise Control heb. De gewone CC werkt wel.

Ik wil proberen te voorkomen dat ik een onderhoudsafspraak moet maken.

Weet iemand waar de censor van die radar zit?
Heeft iemand dit al zelf kunnen oplossen?
Gaat waarschijnlijk over de front camera. Even hard je airco aanzetten. Zit wat vocht in de unit voor het raam. Vaak na 5 min wel weg.
Pagina: 1 ... 93 ... 181 Laatste

Let op:
Voor updates rondom leverdatums, bestellingen, etc. is er een apart topic: Het grote Lynk & Co 01 bestellingen topic.

Voor vragen over abonementen, zoals het opzeggen of overnemen daarvan, kan men hier terecht:
Het Lynk & Co Abonnement en overname Topic

Volgende onderwerpen moeten ook elders besproken worden:

Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.