Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MatyRyan21
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 05-04-2024
De nieuwe Volvo EX30 zal als Maandabbo worden aangeboden! Momenteel nog niets bekend over een Lynk variant. Goed nieuws voor wie naar Full-electric wenst over te stappen. De wagen is vermoedelijk wel een pak kleiner.

https://www.autovisie.nl/...cebook#Echobox=1670405132

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RADS
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 31-07 23:05
donny_p schreef op woensdag 7 december 2022 @ 14:38:
[...]
Ik ben zelf 1.95 en zit met de stoel op z’n laagste stand best prima. Heb een lange rug, dus de rugleuning is in bijna elke auto aan de korte kant voor mijn gevoel. Je zit wel wat meer rechtop in de Lynk. Ik zou het stuur ook wel wat meer naar me toe willen hebben. Reed hiervoor ook BMW en daar heb je toch wel wat meer mogelijkheden qua verstelling om een goede zit te vinden (bijv. stoel in z’n geheel kantelen)
En heb je er ook lange ritten mee gemaakt? Want ik rij stukjes van een uur prima in de 5, maar bij langere stukken begin ik m'n rug te voelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenk32
  • Laatst online: 07-01-2024
Kan ik naast bouwjaar adhv de N in het VIN nr nog meer afleiden? Bijv kenteken en of ie nieuw is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ko-ie
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 04-08 14:43
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XJGuj2tBTgO0OOLmTOsQq8iQtuY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/NkQlUvmUNnlWG491Lj5YTKbo.png?f=fotoalbum_large
Niet alleen de internet verbinding van de auto is al twee weken stuk. Nu ook de App

Ik hoop niet dat er wat ernstig aan de hand is bij ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11:18
ko-ie schreef op woensdag 7 december 2022 @ 19:19:
[Afbeelding]
Niet alleen de internet verbinding van de auto is al twee weken stuk. Nu ook de App

Ik hoop niet dat er wat ernstig aan de hand is bij ze.
Wilde net hetzelfde posten. Lijkt echt wel dat ze wat backend problemen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchyR
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 29-10-2024
Ik heb de auto sinds 22 nov en al 1250km op de teller vandaag, tot 22 dec verwacht ik nog 400km te rijden, volgende maand maar 800km ivm vakantie. Dus gemiddeld 1250 over 2mnd.

Wordt de 1250km p/mnd gemiddeld over de totale huurperiode en krijg je de meer km’s als een soort jaarrekening in rekening gebracht. Of brengen ze gelijk de volgende maand de meer 400km’s in rekening? Iemand ervaring mee?

ps: m’n vrouw had m vandaag mee en kreeg de deur niet op slot dus belde. Op de app kon ik zien dat de linker achterdeur niet goed gesloten was. Dat werkt perfect 👍🏻

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oizo1981
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 12-09 22:20
DutchyR schreef op woensdag 7 december 2022 @ 23:04:
Ik heb de auto sinds 22 nov en al 1250km op de teller vandaag, tot 22 dec verwacht ik nog 400km te rijden, volgende maand maar 800km ivm vakantie. Dus gemiddeld 1250 over 2mnd.

Wordt de 1250km p/mnd gemiddeld over de totale huurperiode en krijg je de meer km’s als een soort jaarrekening in rekening gebracht. Of brengen ze gelijk de volgende maand de meer 400km’s in rekening? Iemand ervaring mee?

ps: m’n vrouw had m vandaag mee en kreeg de deur niet op slot dus belde. Op de app kon ik zien dat de linker achterdeur niet goed gesloten was. Dat werkt perfect 👍🏻
Uit de voorwaarden:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sn6TI5g44l6e9OPBzeP0YG3FUDw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xO86jMyer8ulNNv9S1dTbTvj.jpg?f=fotoalbum_large

In de praktijk zijn nog bij niemand extra kilometers in rekening gebracht, ook niet na inleveren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cyberdj
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10-12-2024
Er staat weer een wintersetje op marktplaats voor de liefhebber:

https://link.marktplaats.nl/m1919088625

C40 MY24 Plus SMER Sage Green WP TH | Opel Ampera-E

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BPi
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-09 16:51

BPi

Oizo1981 schreef op donderdag 8 december 2022 @ 06:46:
[...]

Uit de voorwaarden:
[Afbeelding]

In de praktijk zijn nog bij niemand extra kilometers in rekening gebracht, ook niet na inleveren.
En als je een keer hebt verhuurd wordt het ook wel erg lastig voor zo om door te berekenen. Ze weten niet hoeveel kilometers tijdens de verhuur wordt gereden.

Nu km stand 24.000 na 13 maand. Geen verrekening ontvangen. Huur loopt overigens nog steeds door.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harbinger
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 28-06 17:54
cyberdj schreef op donderdag 8 december 2022 @ 07:28:
Er staat weer een wintersetje op marktplaats voor de liefhebber:

https://link.marktplaats.nl/m1919088625
Deze werken ook gewoon. En scheelt de helft:
https://www.marktplaats.n...n-winterbanden-235-55-r18

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juwlez
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09-09 13:51
BPi schreef op donderdag 8 december 2022 @ 09:43:
[...]Ze weten niet hoeveel kilometers tijdens de verhuur wordt gereden.
Ze beweren van wel..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lieshout835
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 01-12-2023
Nu de app er uit lijkt te liggen en zelfs mensen die lenen hun leenperiode niet kunnen beindigen en dus de auto ook niet weer beschikbaar kunnen stellen aan de " eigenaar" zal het nog een hele puzzle gaan worden om alles correct te verwerken. Ik denk dat ze nu onder grote druk staan en wellicht zaken met een coulance regeling weer op de rit te krijgen. Of dat ook zijn weerslag heeft op de km verrekening is maar af te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberdj
Lieshout835 schreef op donderdag 8 december 2022 @ 14:52:
[...]

Nu de app er uit lijkt te liggen…
Bij mij doet ie het weer. Gister wel naar huis moeten lopen om de fysieke sleutel op te halen 😬. De app was dood en geen sleutel bij me. Gelukkig maar een kilometer tot thuis..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riminii
  • Laatst online: 11:24
Zitten er geen wielsloten standaard op de velgen van Lynk en Co (toekomstige eigenaar L&C)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 13-09 20:42
Riminii schreef op donderdag 8 december 2022 @ 17:53:
[...]

Zitten er geen wielsloten standaard op de velgen van Lynk en Co (toekomstige eigenaar L&C)?
Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulligan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:41
cyberdj schreef op donderdag 8 december 2022 @ 15:14:
[...]

Bij mij doet ie het weer. Gister wel naar huis moeten lopen om de fysieke sleutel op te halen 😬. De app was dood en geen sleutel bij me. Gelukkig maar een kilometer tot thuis..
Oei..

Ikzelf heb sinds 16 november geen contact meer met de auto via de app, althans ik zie niet de huidige locatie en de status van het laden, laatste update is van 16 november. Als ik de climate control activeer via de app dan krijg ik na enige tijd wachten een foutmelding maar is de climate control wel geactiveerd in de auto.

Verder heeft de auto wel degelijk verbinding, want profiel laden is geen probleem en zoals hierboven vermeld gaat de climate control wel aan van afstand. Het begint inmiddels wel een beetje irritant te worden, had gehoopt dat het wel eens opgelost zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

Bulligan schreef op donderdag 8 december 2022 @ 19:22:
[...]

Oei..

Ikzelf heb sinds 16 november geen contact meer met de auto via de app, althans ik zie niet de huidige locatie en de status van het laden, laatste update is van 16 november. Als ik de climate control activeer via de app dan krijg ik na enige tijd wachten een foutmelding maar is de climate control wel geactiveerd in de auto.

Verder heeft de auto wel degelijk verbinding, want profiel laden is geen probleem en zoals hierboven vermeld gaat de climate control wel aan van afstand. Het begint inmiddels wel een beetje irritant te worden, had gehoopt dat het wel eens opgelost zou zijn.
Mijn auto staat fysiek voor de deur... ff checken :Y
Maar volgens de laatste update van vanacht 3.13u staat hij hier 3 km vandaan waar ik gisteren om 1930u was 8)7

Als ik de app open geeft hij eerst geen info maar alleen "Er is iets fout gegaan" of zoiets. Dat gebeurt vaak. Dan sluit ik de app (weg swypen) en dan open ik hem opnieuw en dan werkt het wel. Nu dus ook, alleen vertelt hij dat de auto niet hier staat.

Bovenstaande bericht zou ik om 2030u hebben geplaatst.

Update om 025u: de auto staat weer thuis voor de deur 🥳

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Is er eigenlijk een andere mogelijkheid om het klimaat (al dan niet gepland) te starten, anders dan met de app? Met name omdat je de app maar op 1 toestel de app tegelijk kunt activeren en 'ie er de laatste tijd ook nogal eens uit ligt. 😅

Bij bijv. Nissan Leaf weet ik dat je een schema kunt instellen en als ie dan op de paal staat koelt of warmt ie automatisch op die tijd. Heb zelf al gezocht, niets gevonden, maar misschien zie ik iets over het hoofd? 😊

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cyberdj
Roelant schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 10:11:
Is er eigenlijk een andere mogelijkheid om het klimaat (al dan niet gepland) te starten, anders dan met de app? Met name omdat je de app maar op 1 toestel de app tegelijk kunt activeren en 'ie er de laatste tijd ook nogal eens uit ligt. 😅

Bij bijv. Nissan Leaf weet ik dat je een schema kunt instellen en als ie dan op de paal staat koelt of warmt ie automatisch op die tijd. Heb zelf al gezocht, niets gevonden, maar misschien zie ik iets over het hoofd? 😊
Ja, in de auto zelf. Maar net als via de app is het alleen mogelijk om hem aan te zetten. Als het 22 graden is, gaat ie weer uit. Auto moet ook aan de stroom hangen. Het is niet mogelijk om een schema in te stellen of in te stellen dat de auto om 7:30u warm moet zijn o.i.d.

Vanochtend 20 min van te voren de verwarming aangezet, ik was de enige in de straat die niet hoefde te krabben 😀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BPi

BPi

Roelant schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 10:11:

Dat kan ergens in menu:

https://gathering.tweaker...message/69763176#69763176

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

dennis.passage schreef op maandag 9 mei 2022 @ 10:42:
[...]

Deze dakdragerset werd vorig jaar ook genoemd in dit forum: https://www.bol.com/nl/nl...x0tC3Q_0_1.2.ProductImage

Ik heb deze dakdragers besteld, krijg ze morgen binnen. Laat wel weten of het iets is.
Even een schopje. :) Ik heb eigenlijk niet zo'n zin om 300 euro uit te geven aan dakdragers. Hoe is jouw ervaring met deze, een half jaartje (en hopelijk een vakantie) verder?

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raviir
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 01-09 13:36
Oizo1981 schreef op woensdag 7 december 2022 @ 10:26:
[...]

Er is Europese pechhulp en technische storingen/mankementen zijn voor rekening van L&C. Tijdens reparatie/repatriëring krijg je een leenauto. Schades door ongevallen zij ook gedekt met een eigen risico van €500.

Ten aanzien van de banden: als een lekke band gerepareerd kan worden zijn er geen kosten. Als een lekke band vervangen moet worden ziet L&C dat als excessieve slijtage (ipv ongeval) waardoor ze de volledige kosten van nieuwe banden (en montage) doorberekenen. Dat laatste vind ik ook onterecht.
Helaas heb ik onlangs ook een lekke (onherstelbare) achterband gehad tijdens mijn vakantie in Italië. Bij een kleine garage in Subbiano heb ik €960 moeten dokken voor een set van twee achterbanden, omdat ze niet aan dezelfde Continental band konden komen. Telefonisch gaf Lynk & Co Italië (daar werd ik mee doorverbonden op een gegeven moment) door dat ik zelf €500 moet betalen en dat Lynk & Co de rest zou terugbetalen.

Ik heb nog geen reactie gehad van Lynk & Co nadat ik de factuur e.d. heb opgestuurd, maar vandaag wel even gebeld en alles zou doorgezet worden naar de back-office. Waar heb jij gelezen/gehoord dat L&C het vervangen van een band als excessieve slijtage ziet i.p.v. ongeval? Ik kon het zelf niet zo snel vinden in de Algemene Voorwaarden. Thnx alvast! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
cyberdj schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 10:31:
Ja, in de auto zelf. Maar net als via de app is het alleen mogelijk om hem aan te zetten. Als het 22 graden is, gaat ie weer uit. Auto moet ook aan de stroom hangen. Het is niet mogelijk om een schema in te stellen of in te stellen dat de auto om 7:30u warm moet zijn o.i.d.

Vanochtend 20 min van te voren de verwarming aangezet, ik was de enige in de straat die niet hoefde te krabben 😀
Ja idem! Maar staat inderdaad op de oprit hier, dus handig als we niet (alleen) van de app afhankelijk zijn.

En wilde al vragen waar dat moest dan, maar...
Dus: dank beide voor de antwoorden. 😊

Edit:
En nu ik weet waar ik naar zoek, ook in de car-guide gevonden. 🤦🏼‍♂️

[ Voor 10% gewijzigd door Roelant op 09-12-2022 14:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jansen1404
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 15-04-2024
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VKVNchbmGTgrdXHfalVD5axEIs4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hdtWYaOOKbXibSW2Z7OAoFOS.jpg?f=fotoalbum_large

Hebben jullie de oproep van HUGEcarguy al gezien?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BPi

BPi

Jansen1404 schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 17:08:
[Afbeelding]

Hebben jullie de oproep van HUGEcarguy al gezien?
Wie? 🧐

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswei
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 12:26
Is dit een Facebook forum? Kan het niet vinden namelijk.

[ Voor 3% gewijzigd door boswei op 10-12-2022 09:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Nu online
arjan571 schreef op woensdag 7 december 2022 @ 14:01:
[...]

Heb inderdaad wel de 360 camera, maar geen snellader. Maak me er ook niet erg druk om. Volgende auto wordt toch een volledige elektrische auto, hoop tegen die tijd dat LYnk een volledige elektrische gaat aanbieden.
Met de huidige prijzen voor elektriciteit is de 01 juist ideaal. Mijn elektrische auto is inmiddels bijna 200 euro per maand duurder t.o.v mijn brandstofauto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieshout835
schumi1986 schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 11:20:
[...]

Met de huidige prijzen voor elektriciteit is de 01 juist ideaal. Mijn elektrische auto is inmiddels bijna 200 euro per maand duurder t.o.v mijn brandstofauto.
Ik verwacht dat de accu opladen tijdens het rijden op benzine goedkoper is dan laden aan een commerciele laadpaal. Ik heb de indruk dat elke km op brandstof op dat moment ook ruim 1 km electrisch gaat opleveren.

Maar wat nu het echte benzineverbruik is, kan ik niet goed vaststellen. Stel dat het verbruik 1 liter is op 8 km, dan kun je dus eigenlijk meer dan 16 km rijden voor de prijs van 1 liter brandstof. Is denk ik niet slecht, gezien het gewicht van de auto en alle luxe die je er bij krijgt.

[ Voor 6% gewijzigd door Lieshout835 op 10-12-2022 15:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• erikbruinsma
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 11-09 18:12
Mijn ervaring als je ook je best doet is 1 op 18,5 zonder laden. Rijd je een lease auto en betaal je de rekening nooit, is het verbruik eerder 1 op 14-15 😅

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Jansen1404
  • Laatst online: 15-04-2024
boswei schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 09:05:
Is dit een Facebook forum? Kan het niet vinden namelijk.
Ja klopt...
Het is via facebook opgeroepen.

Ik heb wel een aantal leuke foto's
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_tYOmS1QxG0Fk4Fcx5QBUOju2WE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/U08c1aHe9RZ9dEg9TuTPOGCw.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U-HHvSKB0HJp1bvU0rk2-iU4rjc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZS9ldYeIbQM8RAabf5mzSuIL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L0nUyDwOvYmPHtCV-WUjBn5Y7OE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SqupwT0de8F0MNihsTJK2thG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OGQIR61VXzutYs6pt7uuS8m2gLg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PMoUUMdGTABObwx3vWyZcOcD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ogHPR1NL-E_eWditl7doy_Fh7fo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eKyXaL3YLt3g6fekdnEXzEYX.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ib7FPfASNYFQRJTJ0yMG5eqsmEY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yOFKrGXtiixjdPUvQg0qJyiB.jpg?f=fotoalbum_large

Er was lekkere koffie en er waren wel een aantal rijders.
Samen uitgewisseld wat er fijn en goed is aan de auto's en dat wat echt fr*nk aan de auto's is...

De goodybags waren erg leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonAlkmaar
  • Laatst online: 03-01-2023
Is het mogelijk om de Lynk&co om te bouwen voor sneller te laden bv. 7,2 kw ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TissueAndLube
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 09-03-2024
Ruben279 schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 21:22:
[...]

Krijg je als huurder geen sleutels mee dan? :?
Nee, de sleutel gaat via de app (bluetooth).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TissueAndLube
Ik kreeg gisteren ineens een brief van Lynk met mijn kentekenbewijs, na een jaar... Iemand anders ook ineens een kentekenbewijs ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juwlez
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09-09 13:51
TissueAndLube schreef op zondag 11 december 2022 @ 09:31:
Ik kreeg gisteren ineens een brief van Lynk met mijn kentekenbewijs, na een jaar... Iemand anders ook ineens een kentekenbewijs ontvangen?
Jep, paar dagen geleden. Auto sinds april in gebruik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15:50

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Ik had zojuist echt iets vreemds. Gisteren avond dacht ik de auto van de openbare plek af te halen rond 22:00 maar toen was die nog op 91% dus dacht oké dan wacht ik wel even. 23:00 was die nog 91 % opgeladen dus dacht misschien iets van zal wel door de kou komen ofzo dan pak ik hem morgen ochtend wel (Stond wel bij dat die nog aan het laden was).

Nou deze ochtend was de accu nog steeds 91% en “aan het opladen” Maarja toch maar even gepakt om de hoek en op de laadpaal stond ook nog steeds het donker blauwe lampje dat deze aan het laden was. Als ik in de E-Flux app kijk heb ik niet meer laadcapaciteit gebruikt dan normaal.

Is dit een probleem met de auto of de laadpaal?

Ga het uiteraard nog een keer proberen voordat ik er iets van denk maar vond het wel apart.

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenk32
Vraagje, heeft iemand ervaring als m2m-lid met gebruik prive icm zakelijk met een km-vergoeding? Hoe valt de berekening per jaar uit?

Ik reken als volgt:
Ik rij prive ongeveer 8k km. De rest ga ik zakelijk rijden tegen km-vergoeding netto 30c p km.
Dat dekt bezinekosten ook prive schat ik gezien de 7k km overschot waar ik geen extra vergoeding over hoef te betalen maar wel 30c kan declareren. Boven 15k km de 15c extra kosten per km krijg ik ook gedekt incl laad/tank kosten. Werkt dit ook in de praktijk zo?

Vrijdag ga ik naar Diemen om de Lynk om te halen vanuit Maastricht. 😁 Rij direct naar prive parking van hotel in Adam. Wil geen kras op dag één haha. Missch even bij de store langs wippen aan het Rokin?

[ Voor 55% gewijzigd door Frenk32 op 11-12-2022 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulligan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:41
Ricmaniac schreef op zondag 11 december 2022 @ 10:26:
Ik had zojuist echt iets vreemds. Gisteren avond dacht ik de auto van de openbare plek af te halen rond 22:00 maar toen was die nog op 91% dus dacht oké dan wacht ik wel even. 23:00 was die nog 91 % opgeladen dus dacht misschien iets van zal wel door de kou komen ofzo dan pak ik hem morgen ochtend wel (Stond wel bij dat die nog aan het laden was).

Nou deze ochtend was de accu nog steeds 91% en “aan het opladen” Maarja toch maar even gepakt om de hoek en op de laadpaal stond ook nog steeds het donker blauwe lampje dat deze aan het laden was. Als ik in de E-Flux app kijk heb ik niet meer laadcapaciteit gebruikt dan normaal.

Is dit een probleem met de auto of de laadpaal?

Ga het uiteraard nog een keer proberen voordat ik er iets van denk maar vond het wel apart.
Hmmmm… gisteren stond ik ook aan een openbare laadpaal, ook met e-flux pas, was de auto ook slechts 34% geladen einde van de dag. Kijk ik in de e-flux app en staat de laatste sessie op 7 december, terwijl ik de 9e ook de hele dag geladen heb daar (toen wel tot 100%).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DR.V
  • Registratie: September 2008
  • Nu online
It just works…! Oh nee helaas geen voorverwarmen vandaag 8)7
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p26QxoBVnxmnRXuOnel4ZlCH4zc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/K1Elq6sVxnPKEYyZZUe2LFG4.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieshout835
erikbruinsma schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 17:09:
Mijn ervaring als je ook je best doet is 1 op 18,5 zonder laden. Rijd je een lease auto en betaal je de rekening nooit, is het verbruik eerder 1 op 14-15 😅
Met die verbuikcijfers zou ik helemaal gelukkig zijn. 1:18 zou dan betekenen als je tevens gaat opladen dat je dan eigenlijk op 1 liter benzine bijna 36 km kunt halen. Natuurlijk kost het bijladen van de accu ook brandstof dus dan zal het wel wat minder gaan worden. Mogelijk iets van 30 km.

Ik zag wel dat het brandstof verbuik als je opladen van de accu aanzet ineens lijkt te verdubelen, maar dat is alleen maar heel even in het beging, daarna zakt het actuele benzineverbruik weer terug naar iets minder dan de waarde van brandstofverbruik zonder opladen van de accu.

Je schrijft: als ik heel erg mijn best doe" .

Kun je aangeven wat dan jouw rijstijl is om op dat mooie verbruikscijfer te komen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ROCOP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23-07-2023
Net 186 km gereden. Vertrokken met 1% accu. Amersfoort - Doorn - Zwolle - Amersfoort. Netjes 100-105 km/h op de snelweg. 1e stuk veel N wegen en stukjes binnendoor, rustig gereden. Op snelweg tussen Amersfoort en Zwolle de accu tijdens het rijden bijgeladen van 5 naar 44% stukje Zwolle en laaste 8 km vde rit elektrisch gereden. Verbruik: 6.8 liter/100km. En nog 29% accu over bij thuiskomst. Goed voor nog zo'n 18 km elektrisch rijden. En dus ongeveer 1.5 liter benzine waard. 1.86x6.8 is ongeveer 13 liter benzine. Min die fictieve 1.5 van bijladen accu. Is dan ongeveer 11.5 liter verbruik voor 186 km. Dat is 1:16.17 wel volgens iets optimistische boordcomputer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROCOP
  • Laatst online: 23-07-2023
Net ook nog iets ontdekt met de cruisecontrol. Ik zet vaak de adaptieve uit. Dan de gewone cruise instellen met stappen van 5 km/h. Kom ik er net achter dat als je de + of - knop ingedrukt houdt je de snelheid per 1 km kan instellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vdmpeter
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 31-01 16:30
ROCOP schreef op zondag 11 december 2022 @ 15:47:
Net ook nog iets ontdekt met de cruisecontrol. Ik zet vaak de adaptieve uit. Dan de gewone cruise instellen met stappen van 5 km/h. Kom ik er net achter dat als je de + of - knop ingedrukt houdt je de snelheid per 1 km kan instellen.
Inderdaad, vandaag ook ontdekt. Vond het al raar dat hij meteen stappen maakte van 5km/u. Je zou verwachten dat het net omgekeerd zou gaan. Zo was het toch in mijn vorige wagen. 1 maal drukken = 1km/u aanpassen. Lang drukken = 10km/u aanpassen. Maar verder heel tevreden na 3 dagen in bezit. Wagen rijdt nog beter dan ik gehoopt had. Wel niet op voorhand getest. Een testrit vastleggen duurde langer dan de 1 maand leveringstermijn _O- . Dus voortgegaan op de vele positieve reacties en mag het mij inderdaad niet beklagen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gumball
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Okee, app werkt al de hele dag niet, wat een geneuzel dat ze dit nog steeds niet fatsoenlijk voor elkaar hebben.
Tankdop ging afgelopen week ook al niet open, pas na ongeveer 10x drukken lukte het. Het vulpistool bij de pomp sloeg ook steeds af, meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdmpeter
Gumball schreef op zondag 11 december 2022 @ 17:00:
Okee, app werkt al de hele dag niet, wat een geneuzel dat ze dit nog steeds niet fatsoenlijk voor elkaar hebben.
Tankdop ging afgelopen week ook al niet open, pas na ongeveer 10x drukken lukte het. Het vulpistool bij de pomp sloeg ook steeds af, meer mensen last van?
Bij mij werkt de app ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syjq8ak
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 03-02-2023
DR.V schreef op zondag 11 december 2022 @ 14:00:
[Afbeelding]
Ik word er nu wel een beetje doodziek van, die app doet het meer niet dan wel.
Had zo lekker geweest morgenochtend in een voorverwarmde auto te stappen.
Ook de radio die Spotify constant ontbreekt is ook een drama.
Hij rijdt geweldig maar die software....

7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberdj
Gumball schreef op zondag 11 december 2022 @ 17:00:
Vulpistool harder erin duwen (eigenlijk onnatuurlijk hard). Dan slaat hij niet meer iedere keer af. Soms pistool ook beetje draaien helpt ook. Hij slaat bij mij met name af als ik de pomp links van de auto heb, dan moet je de slang met je linkerhand in het verlengde van het pistool houden zodat de slang niet aan het pistool trekt.

[ Voor 15% gewijzigd door cyberdj op 11-12-2022 21:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cyberdj
Bra-Jo schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 11:25:
[...]

Even een schopje. :) Ik heb eigenlijk niet zo'n zin om 300 euro uit te geven aan dakdragers. Hoe is jouw ervaring met deze, een half jaartje (en hopelijk een vakantie) verder?
De Menabo set past ook:
Bekijk Menabo Dakdrager Universeel Set - Open Dakrails - Zilver op: https://www.bol.com/nl/p/...s-zilver/9200000058932233

Hij zit alleen niet supermooi, maar wel stevig. 2500km mee gereden zonder problemen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• timovanaagten
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-01 13:43
Vandaag een Lynk & Co gehuurd voor een dagje Duitsland. Gestopt met vrouwlief voor een kop koffie. Toen we wilde vertrekken, probleem met app waardoor we niet meer de auto van het slot konden doen.

Wat nu?! Dachten wij…

- Lynk & Co gebeld. Geen optie, zijn niet geopend in het weekend;
- Pechhulpdienst gebeld (blijkt Alarmcentrale te zijn). Kunnen niet verder helpen. Medewerker wist niet dat je de auto moest ontgrendelen via een app..;
- ADAC gebeld. Ook geen hulp.

Gelukkig dat de verhuurder en ik nummers hebben uitgewisseld onder de idee van ‘stel dat het nodig is, altijd makkelijk.’ Verhuurder gebeld maar ook hij kon niets. Blijkt dat hij niet bij de auto in de app kan zodra hij de auto verhuurt. Uiteindelijk heeft mijn schoonvader de sleutels bij verhuurder opgehaald en deze naar vrouwlief en mij gebracht. wat hem bijna 200 kilometer retour geeft gekost plus een zondagmiddag.

Super enthousiast over de auto. Maar die app.. daar zitten behoorlijk wat bugs in.. Stel dat je even stopt om te plassen om vervolgens je weg te willen vervolgen. Lullig als je dan niet meer in je auto kan. :+

Morgen de klantenservice van Lynk & Co bellen hoe we dit gaan oplossen. Wordt vervolgd.

Nb: tijdens het schrijven van dit bericht, loopt de oorspronkelijke reservering van de Lynk & Co nog.. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

cyberdj schreef op zondag 11 december 2022 @ 21:29:
[...]

De Menabo set past ook:
Bekijk Menabo Dakdrager Universeel Set - Open Dakrails - Zilver op: https://www.bol.com/nl/p/...s-zilver/9200000058932233

Hij zit alleen niet supermooi, maar wel stevig. 2500km mee gereden zonder problemen.
Tnx voor de tip. Mooi is leuk, maar 65 euro is leuker. ;)

Nomen nescio

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• oldostofjas
timovanaagten schreef op zondag 11 december 2022 @ 21:45:
Vandaag een Lynk & Co gehuurd voor een dagje Duitsland. Gestopt met vrouwlief voor een kop koffie. Toen we wilde vertrekken, probleem met app waardoor we niet meer de auto van het slot konden doen.

Wat nu?! Dachten wij…

- Lynk & Co gebeld. Geen optie, zijn niet geopend in het weekend;
- Pechhulpdienst gebeld (blijkt Alarmcentrale te zijn). Kunnen niet verder helpen. Medewerker wist niet dat je de auto moest ontgrendelen via een app..;
- ADAC gebeld. Ook geen hulp.

Gelukkig dat de verhuurder en ik nummers hebben uitgewisseld onder de idee van ‘stel dat het nodig is, altijd makkelijk.’ Verhuurder gebeld maar ook hij kon niets. Blijkt dat hij niet bij de auto in de app kan zodra hij de auto verhuurt. Uiteindelijk heeft mijn schoonvader de sleutels bij verhuurder opgehaald en deze naar vrouwlief en mij gebracht. wat hem bijna 200 kilometer retour geeft gekost plus een zondagmiddag.

Super enthousiast over de auto. Maar die app.. daar zitten behoorlijk wat bugs in.. Stel dat je even stopt om te plassen om vervolgens je weg te willen vervolgen. Lullig als je dan niet meer in je auto kan. :+

Morgen de klantenservice van Lynk & Co bellen hoe we dit gaan oplossen. Wordt vervolgd.

Nb: tijdens het schrijven van dit bericht, loopt de oorspronkelijke reservering van de Lynk & Co nog.. 8)7
Als ze willen dat het concept slaagt, zou dit de hoogste prioriteit moeten hebben. En niet die feestjes in de clubs die je op Insta steeds voorbij ziet komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BPi

BPi

DR.V schreef op zondag 11 december 2022 @ 14:00:
[Afbeelding]
Dit had ik zondagochtend ook. Vanmorgen om 6 uur wel lekker warme auto vis de app. De rode balk stond er nog wel onderin.

En voorverwarmen kan ook in de auto worden ingeschakeld :Y

[ Voor 5% gewijzigd door BPi op 12-12-2022 07:39 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TissueAndLube
Gisteren staande gehouden door de politie voor een algemene controle, was niks bijzonders. De agent constateerde 2 gladde voorbanden en dat was meer dan terecht. Zojuist om 08:00 gelijk Lynk gebeld en ik kan morgen om 09:00 terecht voor nieuwe voorbanden, ik mag er op wachten. Zover heb ik alleen maar positieve ervaring met de klantenservice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
TissueAndLube schreef op maandag 12 december 2022 @ 08:15:
Gisteren staande gehouden door de politie voor een algemene controle, was niks bijzonders. De agent constateerde 2 gladde voorbanden en dat was meer dan terecht. Zojuist om 08:00 gelijk Lynk gebeld en ik kan morgen om 09:00 terecht voor nieuwe voorbanden, ik mag er op wachten. Zover heb ik alleen maar positieve ervaring met de klantenservice!
Hoeveel km heb ter ermee gereden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frenk32
TissueAndLube schreef op maandag 12 december 2022 @ 08:15:
Ben ook wel benieuwd naar je totaal kms. Eigenlijk zouden ze verplicht 4-season banden moeten monteren in de winter ivm veiligheid. Vraag mij af of ze dat ergens niet verplicht zijn als verhuurder bij een wissel als deze in de winter.

Succes morgen 👌🏼

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MvdV
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 11-09 14:27
Frenk32 schreef op maandag 12 december 2022 @ 09:01:
[...]

Ben ook wel benieuwd naar je totaal kms. Eigenlijk zouden ze verplicht 4-season banden moeten monteren in de winter ivm veiligheid. Vraag mij af of ze dat ergens niet verplicht zijn als verhuurder bij een wissel als deze in de winter.

Succes morgen 👌🏼
Dat gaat hem niet worden, want een zomerband is in NL in de winter afdoende volgens de wet.

In Dld is de wet anders, dus doet Lynk & Co daar precies wat de wet voorschrijft. Ik ben iig wel blij nu dat ik wel op AllSeason banden rij.

[ Voor 13% gewijzigd door MvdV op 12-12-2022 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buis07
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 15:54
MvdV schreef op maandag 12 december 2022 @ 09:25:
[...]

Dat gaat hem niet worden, want een zomerband is in NL in de winter afdoende volgens de wet.

In Dld is de wet anders, dus doet Lynk & Co daar precies wat de wet voorschrijft. Ik ben iig wel blij nu dat ik wel op AllSeason banden rij.
Merk dat de voorbanden wel erg snel slijten. Nu 23.000 km gereden en kan nog net.
Heb wel winterbanden gereserveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MitchellHearth
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-09 15:45
Uit nieuwsgierigheid: wie heeft allemaal de winterbanden (besteld)? Zitten ze er al om of heb je een afspraak gemaakt voor binnenkort?

Ik ga op 30 december m'n huidige 01 inruilen voor een nieuwe (vanwege veel technische problemen). En ik zit er toch sterk over na te denken om gelijk voor die nieuwe ook winterbanden er bij te bestellen. Het is wel onze belangrijkste auto waar dagelijks mee gereden wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

MitchellHearth schreef op maandag 12 december 2022 @ 10:10:
Uit nieuwsgierigheid: wie heeft allemaal de winterbanden (besteld)? Zitten ze er al om of heb je een afspraak gemaakt voor binnenkort?

Ik ga op 30 december m'n huidige 01 inruilen voor een nieuwe (vanwege veel technische problemen). En ik zit er toch sterk over na te denken om gelijk voor die nieuwe ook winterbanden er bij te bestellen. Het is wel onze belangrijkste auto waar dagelijks mee gereden wordt...
Als je winterbanden wilt, dien je denk ik snel te gaan bellen en laten bestellen. Een afspraak is meestal niet binnen een paar dagen gepland. Als er nog een set banden op velg voor je klaar ligt van voorgaand seizoen, dan ben je waarschijnlijk sneller aan de beurt.
Ik kan mij voorstellen dat ivm oplevering nieuwe auto dit sneller kan. Hoewel.... als je nog niet aan kunt geven op welke auto (kenteken nog niet bekend) de banden moeten, dat dit bij deze firma nog wel eens tot verwarring kan leiden :F

[ Voor 0% gewijzigd door BPi op 12-12-2022 10:21 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TvdEnde
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 02-09-2024
Ik heb op 8 dec gebeld voor winterbanden. 9 december schriftelijke reactie met offerte/voorwaarden en de vraag aan mij om te bevestiging. Die bevestiging heb ik 9 december gemaild.

In afwachting van verdere communicatie........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981

Erg blij met winterbanden met aankomende weer. Gisteren even onverwacht naar een kerstmarkt in Duitsland en daar waren toch behoorlijk winterse omstandigheden.
Bij mij vorige 01 werden vorig jaar alleen de banden gewisseld op de bestaande velg. Bij mijn nieuwe 01 is de hele set (op velg) gewisseld. Duurde mijn ongeveer een maand tussen bellen en daadwerkelijke afspraak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TissueAndLube
Frenk32 schreef op maandag 12 december 2022 @ 09:01:
[...]

Succes morgen 👌🏼
Ik heb er nu 25k opstaan en ben bezig met mijn tweede set voorbanden, morgen dus voor de tweede keer voorbanden wissel… Hiervoor deed ik gerust 70-80k met voorbanden. Het zal vast aan mij liggen hoor maar ben blij dat ik het niet zelf hoef te betalen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas

Ik heb ze er sinds half november op zitten. Afspraak gemaakt via L&C en kon toen vrij snel bij de Volvo dealer terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
TissueAndLube schreef op maandag 12 december 2022 @ 10:31:
[...]

Ik heb er nu 25k opstaan en ben bezig met mijn tweede set voorbanden, morgen dus voor de tweede keer voorbanden wissel… Hiervoor deed ik gerust 70-80k met voorbanden. Het zal vast aan mij liggen hoor maar ben blij dat ik het niet zelf hoef te betalen ;).
Je hoeft niet te betalen... tenzij er sprake is van buitensporige slijtage:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x8P4894ys3-V79cUPpaQb9cJ0ZA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/5bQLPtxLYaEMgMwvUfLEHgAj.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
cyberdj schreef op zondag 11 december 2022 @ 21:29:
[...]

De Menabo set past ook:

Heb jij foto's van hoe ze zitten>? Want dit zou voor mij wel een optie zijn voor erbij inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cyberdj
GroeneThee schreef op maandag 12 december 2022 @ 11:42:
[...]

Heb jij foto's van hoe ze zitten>? Want dit zou voor mij wel een optie zijn voor erbij inderdaad.
Je ziet een opening op de foto tussen rail en voet. Dit is conform de handleiding van de dragers. Het is dus niet zo dat ze verder naar beneden moesten!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RukBrOZjFz1ozsnITIn2eFmtN84=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WxI2n8OayekUbe1hciUBCC8e.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KC5CwWVphk8yfDPf5QJ2Q1wImm0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V5sFfoMmwoja89g7Rhi8ccYF.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb ze ook voor “erbij”, dan hoef ik de fietsdragers niet te demonteren 😀

In de winter heb ik deze combi:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SJMsEB5AFlXfcZeWf6GKg8IB2C0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yLUjoNinC73Sou0KLuEwHi8e.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 18% gewijzigd door cyberdj op 12-12-2022 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
cyberdj schreef op maandag 12 december 2022 @ 13:36:
[...]

Je ziet een opening op de foto tussen rail en voet. Dit is conform de handleiding van de dragers. Het is dus niet zo dat ze verder naar beneden moesten!

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik heb ze ook voor “erbij”, dan hoef ik de fietsdragers niet te demonteren 😀

In de winter heb ik deze combi:
[Afbeelding]
Ah thanks. Die Thule zit mooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelt
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-05 19:01
Nieuwe 01 uurtje in bezit....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bx3qGtE2M2qZLnKrnUYu4U0cTr8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AnzE2hKB34UJoNH5jIVW1jmX.jpg?f=fotoalbum_large

Hoop niet dat dit heel vaak aan de hand is...

Shit does not happen, it's being produced

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdmpeter
cyberdj schreef op zondag 11 december 2022 @ 21:20:
[...]

Vulpistool harder erin duwen (eigenlijk onnatuurlijk hard). Dan slaat hij niet meer iedere keer af. Soms pistool ook beetje draaien helpt ook. Hij slaat bij mij met name af als ik de pomp links van de auto heb, dan moet je de slang met je linkerhand in het verlengde van het pistool houden zodat de slang niet aan het pistool trekt.
Staat ook vermeld in de handleiding. Voor het vullen van de tank moet je met het pistool 2 doppen passeren. Deze die je ziet en nog 1 inwendig. Wanneer je dat niet voorbij bent zal de pomp inderdaad denken dat de tank vol is een afslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markappelman
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 09-09 12:12
cyberdj schreef op maandag 12 december 2022 @ 13:36:

[...]

Ik heb deze ook en het ziet er gek uit, maar het werkt wel. Hiermee naar Zuid-frankrijk op en neer gereden met een surfplank erop. Voor de zekerheid een extra spanbandje door de dakrails heen op de heenweg. Op de terugweg niet meer gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arjan571
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-12-2024
BPi schreef op maandag 12 december 2022 @ 07:33:
[...]

Dit had ik zondagochtend ook. Vanmorgen om 6 uur wel lekker warme auto vis de app. De rode balk stond er nog wel onderin.

En voorverwarmen kan ook in de auto worden ingeschakeld :Y
Wel jammer dat je geen timer kunt instellen voor het voorverwarmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TissueAndLube
Oizo1981 schreef op maandag 12 december 2022 @ 11:13:
[...]

Je hoeft niet te betalen... tenzij er sprake is van buitensporige slijtage:
[Afbeelding]
12.000km kan dus worden aangemerkt als buitensporig… Wat ik ben vergeten te vermelden is dat er een flinke bout in de linker voorband zit, al een paar dagen. Dit geeft eigenlijk geen problemen dus hoop dat de band gewoon vervangen gaat worden omdat die gewoon op is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmaxx
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-09 17:26
marcelt schreef op maandag 12 december 2022 @ 14:29:
Nieuwe 01 uurtje in bezit....

[Afbeelding]

Hoop niet dat dit heel vaak aan de hand is...
draaaaa-ma weer.. is het een keer koud, kun je niet aan je app... ok ok eerste-wereld-problemen...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joeme
  • Laatst online: 21-07 17:51
Hoi

Ik heb 19 inch velgen voor een Volvo xc40 gekocht inclusief winterbanden - deze passen zonder problemen.

Zie fotoAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x2lgFFLX9_F8YQLqUwM_-JnrBlk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DUmqxHr7JZZlu0DCwrVdRGun.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 60% gewijzigd door Joeme op 12-12-2022 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordkapp
  • Laatst online: 13-09 14:21
TissueAndLube schreef op zondag 11 december 2022 @ 09:31:
Yep vorige week
Auto sinds januari

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

Nordkapp schreef op maandag 12 december 2022 @ 19:19:
[...]

Yep vorige week
Auto sinds januari
Tijdje geleden maar niet logisch:
In juni '22 en heb de auto sinds november '21 :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
  • Laatst online: 12-09 22:10
timovanaagten schreef op zondag 11 december 2022 @ 21:45:
In zulke situaties vraag ik mij af in hoeverre het geoorloofd is om de wagen te laten staan en Lynk&Co hem 1x te laten ophalen? Ik zal niet zo snel 200km afleggen om een sleutel van een huurauto op te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
exelletor schreef op maandag 12 december 2022 @ 20:24:
[...]

In zulke situaties vraag ik mij af in hoeverre het geoorloofd is om de wagen te laten staan en Lynk&Co hem 1x te laten ophalen? Ik zal niet zo snel 200km afleggen om een sleutel van een huurauto op te halen.
Sterker nog, dit zou ik niet als mijn verantwoordelijkheid zien. En elke cent die ik moet (in alle redelijkheid) uitgeven om wel goed thuis te komen, zal ik verhalen. Dit zijn namelijk geen incidenten maar komt te vaak voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
BPi schreef op maandag 12 december 2022 @ 20:01:
[...]

Tijdje geleden maar niet logisch:
In juni '22 en heb de auto sinds november '21 :?
Dan is ie misschien een tijd niet tenaamgesteld geweest...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

GroeneThee schreef op maandag 12 december 2022 @ 20:53:
[...]

Sterker nog, dit zou ik niet als mijn verantwoordelijkheid zien. En elke cent die ik moet (in alle redelijkheid) uitgeven om wel goed thuis te komen, zal ik verhalen. Dit zijn namelijk geen incidenten maar komt te vaak voor.
Ik snap het sentiment, zeker als het bij een ge- of verhuurde auto gaat, dan moet de app gewoon werken. Maar ze geven (volgens mij nog steeds) aan dat huur in bèta is, dus dan kunnen/"mogen" dit soort dingen voorkomen. En heel eerlijk, als je zelf op pad gaat, waarom vertrouw je dan op de app? Er kan zoveel misgaan: telefoon leeg, geen 3G/4G waar je bent, storing in de app, enz. Kwestie van de sleutel meenemen, probleem voorkomen.

Nomen nescio

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dixet
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:06
Hier kan ik het alleen maar mee eens zijn
https://www.autoblog.nl/n...ls-een-goede-deal-3427708

Nog geen 3K verschil tussen een tweedehands en een nieuwe. Bij andere merken zie je dat ook, maar daar zit soms tot anderhalf jaar levertijd op een nieuwe. En dan is een dure - maar wel direct beschikbare - tweedehandse wellicht nog een overweging. De levertijd op de L&C is een stuk lager als ik dat zo in het zustertopic lees, dus waarom dan een tweedehandse kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-09 15:53
Hebben jullie ook weleens dat de radar ineens uit zichzelf gaat remmen op de snelwegassistent? In beide richtingen heb ik het in ieder geval voor de Martinus Nijhoffbrug.

PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GijsZePa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08-09 14:38
Goedemorgen,

Ben ik de enige met een amper werkende achterruit verwarming ? Boven en beneden de 'draadjes' is ongeveer 3 mm schoon, maar daar houdt het echt mee op.

Tevens vind ik de temperatuur in de auto niet echt behaaglijk. Beetje warme en koude 'flarden'. Misschien heb ik een instelling over het hoofd gezien, maar dit zijn na een half jaar mijn eerste echte kritiekpunten.

Nog tip (mits je het er voor over hebt natuurlijk). Ik heb hier dit weekend splinternieuwe winterbanden op originele Lynk & Co velg gekocht: https://www.marktplaats.n...8-inch-demo-set-dus-nieuw

Hij had zaterdag nog 1 setje over.

Martin

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pretpik
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-09 15:53
GijsZePa schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 09:11:
Goedemorgen,

Ben ik de enige met een amper werkende achterruit verwarming ? Boven en beneden de 'draadjes' is ongeveer 3 mm schoon, maar daar houdt het echt mee op.

Tevens vind ik de temperatuur in de auto niet echt behaaglijk. Beetje warme en koude 'flarden'. Misschien heb ik een instelling over het hoofd gezien, maar dit zijn na een half jaar mijn eerste echte kritiekpunten.
Die achterruitverwarming is hier echt binnen 30 seconden warm, dus daar is echt iets mis bij jouw auto.

Staat de klimaatregeling op 'eco'? Ik moet hem in de winter wel warmer zetten dan in de zomer om het behaaglijk te maken maar echt koud vind ik het niet. Tenminste als hij uit de eco-stand is.

PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BPi

BPi

Goedemorgen,

Nog tip (mits je het er voor over hebt natuurlijk). Ik heb hier dit weekend splinternieuwe winterbanden op originele Lynk & Co velg gekocht: https://www.marktplaats.n...8-inch-demo-set-dus-nieuw

Martin
Ja, dat van de interieurverwarming herken ik. Elektrisch wegrijden in een op 21 of 22 graden voorverwarmde auto. Gaandeweg merk je dat de temperatuur daalt en dan is de instelling van 22 graden op het dasboard onvoldoende om het aangenaam/behaaglijk te hebben. Stoelverwarming aan is fijn, maar de koude handen is wel een dingetje. Misschien als je op brandstof gaat rijden dat het dan warmer wordt. Dat was gisteren bij mij de tweede helft van de rit en toen was ik mij er niet meer zo bewust van (of onderkoeld? :| )

Op hybride rijden zou ik eens kunnen proberen. Zal het mijn vrouw ook even melden, die vandaag de auto mee heeft)

[ Voor 4% gewijzigd door BPi op 13-12-2022 09:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KeesPimelmees
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13-09 20:53
Check beide eens of de verwarming niet op ECO staat... Op t touchscreen moet je even op de ventilator drukken in het midden, dan opent het menu van de airco en verwarming. Ik heb vanochtend m'n jas uitgedaan van de warmte en had de verwarming maar op 21 staan... Haha!

edit: als je overigens op pure gaat rijden dan schakelt de verwarming automatisch naar ECO. Dus je moet wel hybride rijden.

[ Voor 19% gewijzigd door KeesPimelmees op 13-12-2022 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GijsZePa
KeesPimelmees schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 09:31:
Check beide eens of de verwarming niet op ECO staat... Op t touchscreen moet je even op de ventilator drukken in het midden, dan opent het menu van de airco en verwarming. Ik heb vanochtend m'n jas uitgedaan van de warmte en had de verwarming maar op 21 staan... Haha!

edit: als je overigens op pure gaat rijden dan schakelt de verwarming automatisch naar ECO. Dus je moet wel hybride rijden.
Ik rij altijd op pure (haal ik mijn werk net ff makkelijker full elektrisch) dus dat kan best. Ik zal eens kijken of dat de boel verandert.

Thanks ..

Martin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberdj

Had de link naar de advertentie eerder ook al gedeeld 😀

Heb je de 01 in eigendom of heb je een member-auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GijsZePa
cyberdj schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 10:18:
[...]

Eigendom.

De set zaterdag gekocht. Echt splinternieuw.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07:46
cyberdj schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 10:18:
[...]

Even voor de zekerheid, als je een member-auto hebt mag je dus zelf GEEN banden wisselen. Geen zomer en geen winterbanden, dat moet persé via Lynk gebeuren is mij verteld. Dit is kennelijk verzekeringstechnisch zo afgesproken.

Dus krijg je een ongeluk door een onverhoopte klapband en het blijkt dat je zelf er een setje andere banden op heb gezet, dan heb je kans dat de verzekering moeilijk gaat doen. En laten verzekeringsmaatschappijen nou het liefst NIET uitkeren ;).

Verder aan iedereen de keuze uiteraard. Maar weet waar je aan begint ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Martijn op 13-12-2022 11:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GijsZePa
Martijn schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 11:06:
[...]

Even voor de zekerheid, als je een member-auto hebt mag je dus zelf GEEN banden wisselen. Geen zomer en geen winterbanden, dat moet persé via Lynk gebeuren is mij verteld. Dit is kennelijk verzekeringstechnisch zo afgesproken.

Dus krijg je een ongeluk door een onverhoopte klapband en het blijkt dat je zelf er een setje andere banden op heb gezet, dan heb je kans dat de verzekering moeilijk gaat doen. En laten verzekeringsmaatschappijen nou het liefst NIET uitkeren ;).
Hi Martijn,

Ik ben eigenaar, dus dat gaat voor mij niet op. Dit setje kost 'normaal' bijna 3K dus ik vond het een prachtig aanbod. (nog steeds hoop geld, maar 4 losse banden met omleggen kost bijna hetzelfde)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GijsZePa
Andere vraag.

Ik blijk dus een erg matige achterruit verwarming te hebben.

Nu wil ik dat na laten kijken, maar even naar lynk & co bellen is helaas niet 'even' vandaag.

Zijn er hier eigenaars die al eens onderhoud hebben gehad ? Zo ja.. gewoon willekeurige Volvo dealerschap bellen voor afspraak of werkt het even anders. Ik kan er niet zoveel over vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07:46
GijsZePa schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 11:10:
Andere vraag.

Nu wil ik dat na laten kijken, maar even naar lynk & co bellen is helaas niet 'even' vandaag.

Zijn er hier eigenaars die al eens onderhoud hebben gehad ? Zo ja.. gewoon willekeurige Volvo dealerschap bellen voor afspraak of werkt het even anders. Ik kan er niet zoveel over vinden.
Moet via L&C. Volvo dealer moet de afspraak op een of ander ticket van L&C zetten naar ik begrepen heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Atreides
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 11-09-2024
Vraagje ik lees dat sommige van jullie zonder een laadpaal thuis liever helemaal de auto niet opladen (aan een publieke paal). Welke instellingen gebruiken jullie dan qua rijden (hybride)? Of rijden jullie liever puur op benzine?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dizzytal
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Martijn schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 11:11:
[...]

Moet via L&C. Volvo dealer moet de afspraak op een of ander ticket van L&C zetten naar ik begrepen heb...
Klopt, maar dat gaat lang nog niet altijd "goed".

Na mijn motorstoringslampje heb ik 2x L&C gebeld. ANWB gekomen, niets kunnen doen, weer gebeld: "Dan moet u even de Volvo dealer bellen, meneer. Die kunnen hem dan uitlezen" Dus ik Volvo dealer in Zwolle, gebeld.. die gaven aan; in principe moet het via L&C maar ach kom maar gewoon dan kijken we. Bleek slangetje te zijn naar roetfilter, die is besteld maar de afspraak om hem te vervangen is (gelukkig) ook gewoon rechtstreeks via de dealer gegaan...

Je zou dus best kunnen proberen te bellen met een lokale/dichtsbijzijnde Volvo dealers, misschien dat ze net zo klantvriendelijk zijn als die in Zwolle..

If you didn't win today, you can always win tomorrow

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oldostofjas
Andere vraag.

L&C geeft zelf aan dat je het beste vóór 10:00 of ná 14:00 uur kunt bellen. Mijn ervaring is dat je dan inderdaad snel geholpen wordt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MvdV
Andere vraag.

Bij mijn Volvo dealer kan ik zo terecht als eigenaar van de auto. Hoeft niet via L&C. Ze zijn overigens wel L&C service partner. Dat is wat ik van hem begreep toen ik er voor een lekke band was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harbinger
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 28-06 17:54
MvdV schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 12:02:
[...]

Bij mijn Volvo dealer kan ik zo terecht als eigenaar van de auto. Hoeft niet via L&C. Ze zijn overigens wel L&C service partner. Dat is wat ik van hem begreep toen ik er voor een lekke band was.
Dit. Toen ik schade had aan mijn auto heb ik het ook gewoon via een Volvo dealer geregeld. Er zijn er een aantal in Nederland die de Lynks ook voorbereiden, hier heb je over het algemeen ook meer succes met onderdelen en expertise.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GijsZePa
Harbinger schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 13:41:
[...]

Dit. Toen ik schade had aan mijn auto heb ik het ook gewoon via een Volvo dealer geregeld. Er zijn er een aantal in Nederland die de Lynks ook voorbereiden, hier heb je over het algemeen ook meer succes met onderdelen en expertise.
Net gebeld met Volvo Lijnden (Partner bij mij in de buurt), maar het moest toch echt via Lynk & Co. Online portal gevonden maar de bij mij werkende inloggevens (App) doen het daar helaas niet.

Ik zal wel even een poging tot bellen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvdV
GijsZePa schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 13:43:
[...]

Net gebeld met Volvo Lijnden (Partner bij mij in de buurt), maar het moest toch echt via Lynk & Co. Online portal gevonden maar de bij mij werkende inloggevens (App) doen het daar helaas niet.

Ik zal wel even een poging tot bellen doen.
Ben benieuwd naar het antwoord. Ik moest wel 2 keer vertellen dat het mijn eigendom was en dat ik de factuur gewoon aftik. Toen was het geen probleem. Ik verwacht over 6 maanden de 1e service beurt.

[ Voor 3% gewijzigd door MvdV op 13-12-2022 14:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GijsZePa
MvdV schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 14:57:
[...]

Ben benieuwd naar het antwoord. Ik moest wel 2 keer vertellen dat het mijn eigendom was en dat ik de factuur gewoon aftik. Toen was het geen probleem. Ik verwacht over 6 maanden de 1e service beurt.
Ik verwacht geen factuur. Een niet werkende achteruit verwarming valt hopelijk toch wel onder de garantie :)

Ik ga het zo maar weer eens proberen..
Pagina: 1 ... 92 ... 181 Laatste

Let op:
Voor updates rondom leverdatums, bestellingen, etc. is er een apart topic: Het grote Lynk & Co 01 bestellingen topic.

Voor vragen over abonementen, zoals het opzeggen of overnemen daarvan, kan men hier terecht:
Het Lynk & Co Abonnement en overname Topic

Volgende onderwerpen moeten ook elders besproken worden:

Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.