Vandaag een Lynk & Co gehuurd voor een dagje Duitsland. Gestopt met vrouwlief voor een kop koffie. Toen we wilde vertrekken, probleem met app waardoor we niet meer de auto van het slot konden doen.
Wat nu?! Dachten wij…
- Lynk & Co gebeld. Geen optie, zijn niet geopend in het weekend;
- Pechhulpdienst gebeld (blijkt Alarmcentrale te zijn). Kunnen niet verder helpen. Medewerker wist niet dat je de auto moest ontgrendelen via een app..;
- ADAC gebeld. Ook geen hulp.
Gelukkig dat de verhuurder en ik nummers hebben uitgewisseld onder de idee van ‘stel dat het nodig is, altijd makkelijk.’ Verhuurder gebeld maar ook hij kon niets. Blijkt dat hij niet bij de auto in de app kan zodra hij de auto verhuurt. Uiteindelijk heeft mijn schoonvader de sleutels bij verhuurder opgehaald en deze naar vrouwlief en mij gebracht. wat hem bijna 200 kilometer retour geeft gekost plus een zondagmiddag.
Super enthousiast over de auto. Maar die app.. daar zitten behoorlijk wat bugs in.. Stel dat je even stopt om te plassen om vervolgens je weg te willen vervolgen. Lullig als je dan niet meer in je auto kan.
Morgen de klantenservice van Lynk & Co bellen hoe we dit gaan oplossen. Wordt vervolgd.
Nb: tijdens het schrijven van dit bericht, loopt de oorspronkelijke reservering van de Lynk & Co nog..