Acties:
  • 0 Henk 'm!

• putty10
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 03-09 23:33
Requiem19 schreef op woensdag 30 november 2022 @ 21:12:
Heeft iemand dit eerder gehad?:

Dodgy email van Lynk & Co, waarin ze zeggen dat ik deze maand niet betaald heb en of ik dit alsnog wil doen.

Bedrag klopt echter niet, 500€ ipv 550. Factuur verwijst naar Juni als periode, mail heeft het over de huidige maand.

Mail komt ook van ‘helly@lynkco.nl’ ipv het gebruikelijke emailadres hello@lynkco.com.

Kortom, lijkt phishing. MAAR, op de pdf factuur staat wel mijn volledige naam, mijn adres, incl juiste huisnummer (en foute postcode).

Wel creepy als een fraudepartij deze persoonlijke gegevens van mij heeft. Morgen maar Lynk&Co bellen om te kijken of het toch wel van hun komt omdat ik in juni niet betaald heb. In ieder geval een waarschuwing voor iedereen die ook zulke mails krijgt.
Hmmm....hoop niet op een grootschalige data lek oid, daar bij L&C :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 22:26
Van de week winterbanden gekregen via Lynk en Co. Auto werd opgehaald en gebracht, mooie service :)

Helaas wilde de auto gisteren niet starten vanwege de bekende melding "Geen herstart mogelijk. Stop veilig" .
Auto laten staan en na een uur werkte de auto weer.

Vanmorgen de melding "Hybridemotor service vereist" dus nu maar even aan de telefoon. Ga volgende maand op wintersport met de auto dus hij moet wel betrouwbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dixet
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-09 10:17
Wackmack schreef op donderdag 1 december 2022 @ 11:53:
Van de week winterbanden gekregen via Lynk en Co. Auto werd opgehaald en gebracht, mooie service :)
Daar betaal je gewoon €100,- voor hè

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deviator79
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-06 15:41
Requiem19 schreef op woensdag 30 november 2022 @ 21:12:
Heeft iemand dit eerder gehad?:

Dodgy email van Lynk & Co, waarin ze zeggen dat ik deze maand niet betaald heb en of ik dit alsnog wil doen.

Bedrag klopt echter niet, 500€ ipv 550. Factuur verwijst naar Juni als periode, mail heeft het over de huidige maand.

Mail komt ook van ‘helly@lynkco.nl’ ipv het gebruikelijke emailadres hello@lynkco.com.

Kortom, lijkt phishing. MAAR, op de pdf factuur staat wel mijn volledige naam, mijn adres, incl juiste huisnummer (en foute postcode).

Wel creepy als een fraudepartij deze persoonlijke gegevens van mij heeft. Morgen maar Lynk&Co bellen om te kijken of het toch wel van hun komt omdat ik in juni niet betaald heb. In ieder geval een waarschuwing voor iedereen die ook zulke mails krijgt.
Zelfde mail gehad, bij mij terecht want twee betalingen gemist. Dus ik ga er wel van uit dat het een legitieme mail is.

- Maar je maakt wel wat mee! -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlapJacks
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 06-02 13:48
@Requiem19 hier zelfde mail, en klopte in ons geval wel. Prijsverhoging natuurlijk naar €550 (vanaf juni voor nieuwe klanten en oktober voor bestaande klanten). Heb wel het idee dat er intern meer veranderingen hebben plaatsgevonden samen met de prijswijziging, want ze zijn 2 maanden vergeten te incasseren. :+

[ Voor 15% gewijzigd door FlapJacks op 01-12-2022 16:33 ]

Oops, I did it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pushnoi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 26-08 10:51
Ja die mail klopt gewoon wel hoor (helaas voor jou), want ik had hem ook. Blijkbaar is er ook een betaling van mijn creditcard niet goed gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-09 16:51

BPi

Wow, ik zie net dat Lynk&co de opbrengst van de verhuur van deze week gestort heeft 🥳

Na dit bericht op 1 november "Er staat een betaling voor je klaar! Het spijt ons voor de vertraging, je ontvangt het geld zo snel mogelijk. Reageer op deze e-mail met je IBAN, banknaam, naam van de rekeninghouder en SWIFT/BIC, zodat we je de betaling kunnen sturen." en ik per omgegaande deze gegevens aan ze heb gestuurd, zijn we ook al weer 4 weken verder.
Op de zoveelste herinnering heb ik op 15 november geen reactie ontvangen.

De huur was van 20 tm 29 mei en het geld is op 28 november gestort, dus 6 maand minus 1 dag.
En dat komt nog bij dat de afgesproken prijs 380 euro was, er daarnaast 1,4 liter brandstof van (toen) 2,13 euro per liter, uitgerekend op 383 euro.

Echter heb hebben ze "slechts" 382,80 euro overgemaakt 7(8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MitchellHearth
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-09 15:45
Na tijden in een leenauto te hebben gereden is eindelijk bekend dat ik eind deze maand m'n auto kan "omruilen" voor een andere 01. Tussen quotes omdat het in feite een opzegging is van m'n huidige abbo en ik vorige week een nieuwe order moest plaatsen.

Ben er blij mee, hoop dat de nieuwe 01 minder technische problemen heeft. Wat een gezeik was dat zeg!! Wil heel graag weer in een goed werkende 01 rijden want vind de auto verder heerlijk rijden.

Servicedesk was trouwens altijd snel bereikbaar en vriendelijk (belde wel het liefst in de ochtend ivm drukte).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20:42
Riminii schreef op woensdag 30 november 2022 @ 21:56:
Zou iemand eens zo goed willen zijn en doorgeven wat het partsnummer is van de hoedenplank van de CO1?
Zou aan de onderkant van een van de hoeken moeten staan en beginnen met 8888....
Many thanks in advance !!
Gevonden:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lw5WQ7a9rf0TlL1GdnH33MykUDY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YsaTTXeJylfKOwYqftqrCM90.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
Riminii schreef op woensdag 30 november 2022 @ 21:56:
Zou iemand eens zo goed willen zijn en doorgeven wat het partsnummer is van de hoedenplank van de CO1?
Zou aan de onderkant van een van de hoeken moeten staan en beginnen met 8888....
Many thanks in advance !!
Ik zie hem ook op Marktplaats:

https://www.marktplaats.n...69401-hoedenplank-lynk-co

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riminii
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 13-09 09:56

[/quote]

Dat is inderdaad de hoedenplank die ik wil aanschaffen maar de verkoper kan mij niet garanderen dat deze voor de C01 is. Alhoewel ik geen enkel ander model L&C in Europa weet, dacht ik een soort check te kunnen doen door van een huidige eigenaar te horen of dit typenummer inderdaad de juiste was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
Riminii schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 19:15:

[/quote]

Dat is inderdaad de hoedenplank die ik wil aanschaffen maar de verkoper kan mij niet garanderen dat deze voor de C01 is. Alhoewel ik geen enkel ander model L&C in Europa weet, dacht ik een soort check te kunnen doen door van een huidige eigenaar te horen of dit typenummer inderdaad de juiste was...
Ja, maar die foto heb ik dus van mijn eigen hoedenplank gemaakt, dus het is de goeie!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maxie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-09 12:35
Voor de aanschaf van de Lynk & Co dacht ik via de app voor een paar uurtjes een auto te kunnen huren om eens te ervaren hoe die rijdt en vooral hoe de stoelen zitten. Maar ik ben inmiddels al een maand en vele niet succesvolle pogingen verder (aanvragen afgewezen of verlopen). Is er iemand in de regio Breda die de auto via de app aan kan bieden voor een paar uurtjes in de middag in een weekend? Uiteraard ben ik bereid er voor te betalen. O-)

Update 4-12-2022
Inmiddels gelukt :)

[ Voor 4% gewijzigd door Maxie op 04-12-2022 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riminii
  • Laatst online: 13-09 09:56
oldostofjas schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 19:39:
[...]

Ja, maar die foto heb ik dus van mijn eigen hoedenplank gemaakt, dus het is de goeie!
Helemaal goed, bedankt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elsheepo
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 15-07 20:55
Ha allemaal.

Ik weet dat er een ander laadpaal/ pas forum
is, alleen deze is toegespitst op alle varianten phev/ elektrische auto’s.

Daarom toch even op dit kanaal. Welke laadpas raden jullie aan? Ik rij voornamelijk elektrisch binnen de bebouwde kom. Circa 750km per maand.

Zelf denk ik aan de Shell Recharge pas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19:34
Elsheepo schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 21:16:
Ha allemaal.

Daarom toch even op dit kanaal. Welke laadpas raden jullie aan? Ik rij voornamelijk elektrisch binnen de bebouwde kom. Circa 750km per maand.

https://laadpastop10.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandro!
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:24
Elsheepo schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 21:16:
Ha allemaal.

Dat andere topic is er omdat het totaal niet relevant is welke specifieke auto je hebt en alle kennis en discussie dus op één centrale plek verzameld kan worden. Als je niet via een eigen paal kunt laden, moet je gaan kijken naar welke laadpaalaanbieders er zijn op plekken waar je veel zult gaan laden: bij jou in de buurt, je werkgever, op andere locaties waar je vaak komt. En vervolgens welke pas(sen) daar voordelig zijn. Die info vind je o.a. op de site die @GroeneThee al deelde, of in dit topic: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.

Of je kiest voor een pas met een vast tarief en accepteert dat je soms te veel en soms te weinig betaalt.

[ Voor 5% gewijzigd door Sandro! op 02-12-2022 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MitchellHearth
  • Laatst online: 10-09 15:45
Heb zelf de Elbizz laadpas. Ik laad incidenteel ergens anders en zit dus niet op abonnementen te wachten. Thuis zonnepanelen en laadmogelijkheid.

https://elbizz.com/laadpas-aanvragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jansen1404
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 15-04-2024
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dIHhphrs7n-P9coOP-O7HWskXQs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CoNrmiCZaxtzZzu3EnQFKEVG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/77XhZPD2IRKYP53ipFjODB4DlF8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TvZTKgGcR7ovqOAvONcfFnk9.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z3Y-i7sagwZUW210DwxsCc-0kOE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nWMvyWgxe0F15nhU1S5YjlrB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rQigcW5jKJyp_jH7oV_uEIyPWaY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rX122RADIqEcxfbDs2KpvQKz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZGsJVSD2Yc7-24xk27Ab6EccpEU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9vANCSqWFlpGE9vE1PBF3cci.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_tbw_Kxh0JTKeJ1ldTNmRn1pF6s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DV25cPgL8aJxlCZFP2tyX2lV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MtvT6PdMA2TPjPTu34-49Gvy644=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zxw4qRJjeaz8XCHobr25LkLT.jpg?f=fotoalbum_large

Een deel van mijn klachtmail aan Lynk&Co

Beste Lynk&Co,

Gisteren kwam ik in de ongelukkige positie terecht dat ik tijdens het rijden een lekke band kreeg. Ik heb iets geraakt en hierdoor liep de band leeg. Ik heb de auto aan de kant gezet en constateerde de lekke band. Ik heb toen gelijk (om 10u50) de pechhulp van Lynk&Co gebeld en dit ging door naar de ANWB. Een half uur later was de berger er al. Lynk&Co wilde dat ik gesleept zou worden naar de Volvo garage in Doetinchem, ondanks dat ik al gezegd had dat deze garage niet met Lynk&Co werkt. Ik ben namelijk al eerder door jullie naar deze garage gestuurd. Eenmaal aangekomen bij deze garage werden we inderdaad weggestuurd. Vervolgens ben ik gesleept naar het depot van de berger en moest ik weer in contact met Lynk&Co. Er moest een nieuwe case aangemaakt worden en ik zou zo snel mogelijk wat horen. Pas rond 14u werd duidelijk dat ik gesleept zou worden naar de Volvo garage Harry Arendsen in Zevenaar. Bij het depot heb ik de velg nog eens goed bekeken en hier bleek dat de velg beschadigd is geraakt.

Eenmaal in Zevenaar kreeg ik te horen dat er geen band op voorraad was en dat ik tijdelijk een winterband op een andere velg zou krijgen, mijn andere banden zijn geen winterbanden. Wanneer dezelfde band binnen is word ik gebeld zodat ik weer naar de garage in Zevenaar kan om dit te laten vervangen. Echter wordt er geen duidelijkheid gegeven door jullie over de beschadigde velg terwijl ik meermaals duidelijk heb aangegeven dat hier iets mee moet gebeuren.

Uiteindelijk kon ik tegen 15u15 naar huis rijden. Dit heeft mij mijn werkdag gekost. Een dag waarop ik niks heb kunnen verdienen en vooral verloren heb rondom de auto. Dit was namelijk nog niet alles. Want terwijl ik nog bij de garage in Zevenaar was en nog niet eens wist of ik überhaupt naar huis kon met mijn auto, kreeg ik van jullie al de rekening binnen. Een schamele € 345,63 voor het vervangen van één band. Zonder velg. En zonder de juiste band.
Een volledige set winterbanden met velg kost bij jullie € 350,-. Jullie rekensom is mij dus ook volslagen onduidelijk.
Ook heb ik, en moet ik nog, extra kilometers maken van en naar de garage in Zevenaar, aangezien ik in Doetinchem woon. Dit is per enkele rit 20 kilometer en deze maak ik dus 4x.

Tijdens mijn rit terug naar huis heb ik opnieuw gebeld met Lynk&Co, ik kreeg Ying aan de telefoon. Deze medewerkster was zeer vriendelijk en begripvol. Ze deed erg haar best voor mij. Ik moest namelijk opnieuw bellen omdat de auto nu een foutmelding bleef geven over de vervangen voorband. De overige medewerkers die ik gisteren aan de telefoon heb gehad waren zeker niet meedenkend, meewerkend of begripvol. Dit heeft mij, bovenop alles wat er al speelde, erg gefrustreerd.

Ik wil een klacht indienen over de wijze waarop er met mij om gegaan is, over de werkwijze van Lynk&Co en de onnodige tijd die het mij gekost heeft en over de rekening.

Met vriendelijke groeten,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oizo1981
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 12-09 22:20
Jansen1404 schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 11:31:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Een deel van mijn klachtmail aan Lynk&Co

Beste Lynk&Co,

Gisteren kwam ik in de ongelukkige positie terecht dat ik tijdens het rijden een lekke band kreeg. Ik heb iets geraakt en hierdoor liep de band leeg. Ik heb de auto aan de kant gezet en constateerde de lekke band. Ik heb toen gelijk (om 10u50) de pechhulp van Lynk&Co gebeld en dit ging door naar de ANWB. Een half uur later was de berger er al. Lynk&Co wilde dat ik gesleept zou worden naar de Volvo garage in Doetinchem, ondanks dat ik al gezegd had dat deze garage niet met Lynk&Co werkt. Ik ben namelijk al eerder door jullie naar deze garage gestuurd. Eenmaal aangekomen bij deze garage werden we inderdaad weggestuurd. Vervolgens ben ik gesleept naar het depot van de berger en moest ik weer in contact met Lynk&Co. Er moest een nieuwe case aangemaakt worden en ik zou zo snel mogelijk wat horen. Pas rond 14u werd duidelijk dat ik gesleept zou worden naar de Volvo garage Harry Arendsen in Zevenaar. Bij het depot heb ik de velg nog eens goed bekeken en hier bleek dat de velg beschadigd is geraakt.

Eenmaal in Zevenaar kreeg ik te horen dat er geen band op voorraad was en dat ik tijdelijk een winterband op een andere velg zou krijgen, mijn andere banden zijn geen winterbanden. Wanneer dezelfde band binnen is word ik gebeld zodat ik weer naar de garage in Zevenaar kan om dit te laten vervangen. Echter wordt er geen duidelijkheid gegeven door jullie over de beschadigde velg terwijl ik meermaals duidelijk heb aangegeven dat hier iets mee moet gebeuren.

Uiteindelijk kon ik tegen 15u15 naar huis rijden. Dit heeft mij mijn werkdag gekost. Een dag waarop ik niks heb kunnen verdienen en vooral verloren heb rondom de auto. Dit was namelijk nog niet alles. Want terwijl ik nog bij de garage in Zevenaar was en nog niet eens wist of ik überhaupt naar huis kon met mijn auto, kreeg ik van jullie al de rekening binnen. Een schamele € 345,63 voor het vervangen van één band. Zonder velg. En zonder de juiste band.
Een volledige set winterbanden met velg kost bij jullie € 350,-. Jullie rekensom is mij dus ook volslagen onduidelijk.
Ook heb ik, en moet ik nog, extra kilometers maken van en naar de garage in Zevenaar, aangezien ik in Doetinchem woon. Dit is per enkele rit 20 kilometer en deze maak ik dus 4x.

Tijdens mijn rit terug naar huis heb ik opnieuw gebeld met Lynk&Co, ik kreeg Ying aan de telefoon. Deze medewerkster was zeer vriendelijk en begripvol. Ze deed erg haar best voor mij. Ik moest namelijk opnieuw bellen omdat de auto nu een foutmelding bleef geven over de vervangen voorband. De overige medewerkers die ik gisteren aan de telefoon heb gehad waren zeker niet meedenkend, meewerkend of begripvol. Dit heeft mij, bovenop alles wat er al speelde, erg gefrustreerd.

Ik wil een klacht indienen over de wijze waarop er met mij om gegaan is, over de werkwijze van Lynk&Co en de onnodige tijd die het mij gekost heeft en over de rekening.

Met vriendelijke groeten,
Ik begrijp je klacht maar een volledige set winterbanden kost geen €350 maar €2.904!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zhnS7W5rrOAcwFuxmyDJyhAT_l4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xlzpLYrtsYEGSa5iy0F0PZi0.jpg?f=fotoalbum_large

Met een abonnement betaal je €350 per seizoen maar de banden, en zeker de velgen, gaan natuurlijk meerdere seizoenen mee. Reken voor de banden op 4 seizoenen is nog steeds €1.400.

(NB bij koop wel n belachelijk bedrag voor alleen de bandenwissel trouwens)

[ Voor 3% gewijzigd door Oizo1981 op 03-12-2022 13:02 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Marco-Peters
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 18-08-2023
Als ik een lekke band rij en deze moet vervangen worden, dan dien in die ook gewoon zelf te betalen. Zoiets is namelijk niet gedekt door de verzekering: je hebt gewoon dikke pech. Lijkt mij vrij normaal dat je hetzelf moet betalen.

Maar ik ben wel eigenaar van mijn eigen auto: dus dan kan ik ook kiezen voor een Nexen band, inplaats een Goodyear of wat voor merk ze bij Link & Co ook gebruiken.

En ik heb de flexibiliteit om naar iedere bandenboer te gaan, dat is nadeel wat jij hebt: ze sturen je naar een garage waar ze mee samen werken en je mag hoe dan ook de rekening betalen, want jij hebt de band lek gereden.

Enige waar ik vind dat je een punt hebt: de communicatie, dat kan echt wel beter.

[ Voor 40% gewijzigd door Marco-Peters op 03-12-2022 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieshout835
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 01-12-2023
Marco-Peters schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 11:38:
[...]

Als ik een lekke band rij en deze moet vervangen worden, dan dien in die ook gewoon zelf te betalen. Zoiets is namelijk niet gedekt door de verzekering: je hebt gewoon dikke pech. Lijkt mij vrij normaal dat je hetzelf moet betalen.

Maar ik ben wel eigenaar van mijn eigen auto: dus dan kan ik ook kiezen voor een Nexen band, inplaats een Goodyear of wat voor merk ze bij Link & Co ook gebruiken.

En ik heb de flexibiliteit om naar iedere bandenboer te gaan, dat is nadeel wat jij hebt: ze sturen je naar een garage waar ze mee samen werken en je mag hoe dan ook de rekening betalen, want jij hebt de band lek gereden.

Enige waar ik vind dat je een punt hebt: de communicatie, dat kan echt wel beter.
Die communicatie was inderdaad niet best. En voor de rest heb je wel gelijk, maar een dergelijk bedrag voor het wisselen van een band is extreem. Ik mag toch aannemen dat de lekke band te repareren is, en dus niet geheel afgeschreven. Wat de sleepservice betreft, dat zal wel onder de pechhulp/verzekering vallen.

Maar het is een grote auto, dus zullen de kosten ook wel naar verhouding zijn. Vervelende is wel dat zij bepalen wie het gaat repararen en jij hebt maar te betalen, of ze nu de goedkoopste of de duurste garage kiezen. Gezien de snelheid waarmee de rekening is gekomen zou het ook kunnen dat dit standaardprijzen zijn. Ongeacht wie de reparatie gaat doen en ongeacht of de band herbruikbaar is of niet. En dan zit in die prijs ook een stukje risicodekking. Maar het blijft prijzig.

Ik heb in de afgelopen meer dan 10 jaar nog nooit een lekke band gehad. Nu maar hopen dat die trend niet onderbroken gaat worden.

Ik zie best wel regelmatig meldingen van lekke banden. Zijn de banden van mindere kwaliteit, of is er een andere oorzaak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gumball
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Wilde vanmiddag wegrijden toen ik de volgende melding kreeg: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8h_MG_Jh2O4VQkHJ_SUJhtTj0_E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jjUr28WUvlD2293GxXGcDfQz.jpg?f=fotoalbum_large

Even gebeld met LC en die zeiden dat als het probleem na een herstart van de auto weg was, het waarschijnlijk niets was. Schrok er toch een beetje van. Net 800KM op de teller….

[ Voor 23% gewijzigd door Gumball op 03-12-2022 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberdj
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10-12-2024
Gumball schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 18:39:
Wilde vanmiddag wegrijden toen ik de volgende melding kreeg: [Afbeelding]

Even gebeld met LC en die zeiden dat als het probleem na een herstart van de auto weg was, het waarschijnlijk niets was. Schrok er toch een beetje van. Net 800KM op de teller….
Heb ik ook gehad, ook inderdaad vrij snel <1000km. Verdween vanzelf en is er destijds wel even voor naar Volvo geweest.

C40 MY24 Plus SMER Sage Green WP TH | Opel Ampera-E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberdj
Lieshout835 schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 15:27:
[...]

Ik zie best wel regelmatig meldingen van lekke banden. Zijn de banden van mindere kwaliteit, of is er een andere oorzaak?
Denk dat de kwaliteit op zich prima is, alleen is het relatief weinig rubber en kunnen de banden minder klappen absorberen.

Zelf vind ik de velgen een ramp qua kans op beschadigingen. In de 24 jaar dat ik mijn rijbewijs heb, heb ik nog geen krasje op een velg of wieldeksel gehad, bij de 01 heb ik al behoorlijk wat schaafschade. Kort langs de stoeprand staat garant voor een kras/schram. De auto is best breed en ik parkeer vaak langs een smalle doorgaande weg. Iets meer “op straat” parkeren kost je een spiegel of een kras op de wagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MvdV
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 11-09 14:27
Wie mooi wil zijn moet goed opletten of pijn lijden, zo werkt het nu eenmaal met mooie grote velgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jansen1404
Oizo1981 schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 11:35:
[...]

Ik begrijp je klacht maar een volledige set winterbanden kost geen €350 maar €2.904!

[Afbeelding]

Met een abonnement betaal je €350 per seizoen maar de banden, en zeker de velgen, gaan natuurlijk meerdere seizoenen mee. Reken voor de banden op 4 seizoenen is nog steeds €1.400.

(NB bij koop wel n belachelijk bedrag voor alleen de bandenwissel trouwens)
Eerlijk is eerlijk... Het zet de boel wel in perspectief.

Thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jansen1404
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/67yFIbXFa_GzeoSbcR4yq0mqrZY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Prrti7CTGxACSuNI55fv2tdC.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S80eY2CvLiW9Fu7dpYrTojItO_U=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zxTsE8Jobc34vq2F4FQR3qD4.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jZcNLT17HV_X3iCC6zrtvAxAEz0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/92V7DqYWRxyUe4dpI1G2GUo7.jpg?f=fotoalbum_tile

In de categorie leuk nieuws!
Dit vonden we bij de post 👌

De magneet sticker...

What the fr*nk _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco-Peters
Lieshout835 schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 15:27:
[...]
Ik mag toch aannemen dat de lekke band te repareren is, en dus niet geheel afgeschreven. Wat de sleepservice betreft, dat zal wel onder de pechhulp/verzekering vallen.

Maar het is een grote auto, dus zullen de kosten ook wel naar verhouding zijn. Vervelende is wel dat zij bepalen wie het gaat repararen en jij hebt maar te betalen, of ze nu de goedkoopste of de duurste garage kiezen.
Dat dacht de onderaannemer van de ADAC ook: die deed eventjes zo'n prop in mijn lekke band, zou ik volgens hem niet meer langs de bandenboer hoeven. Tot ik enkele weken later plotseling langs de weg stond met een band, die langzaam leeg aan het lopen was.

Toen dus weer de pechhulp gebeld en die zei dus, dat die band gewoon vervangen moest worden. Zijn collega van het andere bedrijf had het dus fout. Dus een lekke band kom je al gauw door een nieuwe te vervangen en eigenlijk dien je dan ook direct, twee banden te vervangen.

Wat ik dus gedaan heb.... al heb ik daar direct mijn reserveband van gemaakt: want ik had twee nieuwe banden van Nexen besteld, een goedkoop Koreaans bandenmerk. En een doodnormale velg: ik was ongeveer € 125 ofzo kwijt. Maar dan praat je over een A-segmenter :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco-Peters
cyberdj schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 19:04:
[...]

Denk dat de kwaliteit op zich prima is, alleen is het relatief weinig rubber en kunnen de banden minder klappen absorberen.

Zelf vind ik de velgen een ramp qua kans op beschadigingen. In de 24 jaar dat ik mijn rijbewijs heb, heb ik nog geen krasje op een velg of wieldeksel gehad, bij de 01 heb ik al behoorlijk wat schaafschade. Kort langs de stoeprand staat garant voor een kras/schram. De auto is best breed en ik parkeer vaak langs een smalle doorgaande weg. Iets meer “op straat” parkeren kost je een spiegel of een kras op de wagen.
Kost je dat geen geld? Als je die auto na een maand weer inlevert? Ik zie trouwens veel automobilisten tegenwoordig stoeprandjes mee pakken, bij het file parkeren. Ze rijden letterlijk de stoep op.... je kindje zal er maar net lopen 8)7

En daarna zo hup in het vak: dat levert ook schade aan banden en velg op, toch zie ik 9/10 automobilisten met uit de kluiten gewassen auto's dit doen. Normaal fileparkeren is schijnbaar niet zo hip meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Marco-Peters schreef op zondag 4 december 2022 @ 02:46:
[...]

Dat dacht de onderaannemer van de ADAC ook: die deed eventjes zo'n prop in mijn lekke band, zou ik volgens hem niet meer langs de bandenboer hoeven. Tot ik enkele weken later plotseling langs de weg stond met een band, die langzaam leeg aan het lopen was.

Toen dus weer de pechhulp gebeld en die zei dus, dat die band gewoon vervangen moest worden. Zijn collega van het andere bedrijf had het dus fout. Dus een lekke band kom je al gauw door een nieuwe te vervangen en eigenlijk dien je dan ook direct, twee banden te vervangen.
dan heb je gewoon pech gehad of de ADAC meneer heeft de plug verkeerd gezet. Rijd al weer meer dan een jaar met in 2 banden een plug (zelf gezet). Nergens last van en er loopt niets (langzaam) leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberdj
Marco-Peters schreef op zondag 4 december 2022 @ 02:50:
[...]

Kost je dat geen geld? Als je die auto na een maand weer inlevert?
Zou uiteindelijk geld kunnen kosten, afhankelijk van de hoeveelheid schade (staat in het inleverbeleid beschreven). Maar ik denk dat ik tzt de velg een keer laat repareren bij de velgendokter ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberdj
Marco-Peters schreef op zondag 4 december 2022 @ 02:50:
[...]
Ik zie trouwens veel automobilisten tegenwoordig stoeprandjes mee pakken, bij het file parkeren. Ze rijden letterlijk de stoep op.... je kindje zal er maar net lopen 8)7

En daarna zo hup in het vak: dat levert ook schade aan banden en velg op, toch zie ik 9/10 automobilisten met uit de kluiten gewassen auto's dit doen. Normaal fileparkeren is schijnbaar niet zo hip meer.
Ik vind fileparkeren juist hip 😂
De L&C kan dit ook zelf, echter doe ik het zelf sneller. De schade is trouwens niet van het fileparkeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jb0
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 13-03-2023

Jb0

Weet iemand of het mogelijk is om je auto te "verhuren" via de app aan je vrouw (die op het zelfde adres woont? Dan kan je namelijk kilometer vrij rijden op vakantie?

Iemand hier ervaring mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikbruinsma
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 11-09 18:12
Als ze een eigen account heeft met een eigen credit kaart kan ze hem lenen.

[ Voor 59% gewijzigd door erikbruinsma op 04-12-2022 22:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Geer72
  • Laatst online: 12-09-2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oizo1981
Jb0 schreef op zondag 4 december 2022 @ 21:55:
Weet iemand of het mogelijk is om je auto te "verhuren" via de app aan je vrouw (die op het zelfde adres woont? Dan kan je namelijk kilometer vrij rijden op vakantie?

Iemand hier ervaring mee
Nadelen:
- hoger eigen risico van € 1.000,-;
- alleen zij mag er in rijden tijdens de huurperiode;
- geen vervangende auto bij pech;
- op termijn zal L&C een fee bovenop de verhuurprijs rekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onespeedjimmy
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-09 13:07
Diante601 schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 08:32:
Mailtje is ook bij mij binnengekomen... De auto is een gloednieuw 22' model (R kenteken), heb hem net 2 maanden en al 4000km gereden. Vorige week was de auto opgehaald voor een software update en nu het mailtje voor hem om te ruilen...?

Ik had deze week een afspraak staan om de blauwe delen te wrappen maar daar wacht ik dus wel even mee haha.

Zijn er meerdere mensen die een 22' model rijden en deze mail ook hebben gekregen?

[Afbeelding]
Ik ook, snap er niets van... Beetje nutteloos.. Krijg je straks een opgeknapte 2021 met 25000km 😮‍💨

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oldostofjas
onespeedjimmy schreef op maandag 5 december 2022 @ 10:09:
[...]

Ik ook, snap er niets van... Beetje nutteloos.. Krijg je straks een opgeknapte 2021 met 25000km 😮‍💨
Je kan denk ik beter vragen of hij bij iemand al omgeruild is. Er wordt al langer over deze mailtjes gesproken, maar ik heb nog van niemand gehoord dat de auto ook daadwerkelijk vervangen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
oldostofjas schreef op maandag 5 december 2022 @ 10:49:
[...]

Je kan denk ik beter vragen of hij bij iemand al omgeruild is. Er wordt al langer over deze mailtjes gesproken, maar ik heb nog van niemand gehoord dat de auto ook daadwerkelijk vervangen is.
Op Facebook staan er een aantal waar een inruil afspraak is gemaakt en ook iemand waar hij is omgeruild. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cK8Js8E7pwkepo3suKKj4cwc-wA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pjRl9wtkW4HNYBET22NrRcQn.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• donny_p
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-01 19:38
Vandaag stond er een afspraak gepland bij de werkplaats, reparatie van veerpoot lager (al in september gemeld) en de winterbanden wissel. Allemaal netjes geregeld via L&C drie weken geleden. Vanmorgen werd de auto netjes opgehaald door de lokale Volvo dealer.

Zojuist de auto weer terug gekregen, zonder winterbanden en de reparatie was niet uitgevoerd. Onderdeel bleek toch niet aanwezig, en ook de winterbanden wissel was hun onbekend.

Ik zit nu echt te denken om die wissel maar te laten zitten en de auto gewoon in te leveren na dit zoveelste gepruts van L&C, amateurisme ten top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatyRyan21
  • Laatst online: 05-04-2024
Sinds gisteren werkt mijn laadkabel niet meer. Op het werk kan ik wel nog laden (met de kabel die aan de paal hangt). Iemand tips om de kabel weer aan de praat te krijgen? Nog slechts enkele keren gebruikt, dus dit is wel bizar.
In de auto komt er bij het insteken van de kabel op dat de aansluiting niet goed is & dat ik dit moet controleren. Voor zover ik weet zitten beide uiteinden wel volledig op de juiste plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieshout835
donny_p schreef op maandag 5 december 2022 @ 12:41:
Vandaag stond er een afspraak gepland bij de werkplaats, reparatie van veerpoot lager (al in september gemeld) en de winterbanden wissel. Allemaal netjes geregeld via L&C drie weken geleden. Vanmorgen werd de auto netjes opgehaald door de lokale Volvo dealer.

Zojuist de auto weer terug gekregen, zonder winterbanden en de reparatie was niet uitgevoerd. Onderdeel bleek toch niet aanwezig, en ook de winterbanden wissel was hun onbekend.

Ik zit nu echt te denken om die wissel maar te laten zitten en de auto gewoon in te leveren na dit zoveelste gepruts van L&C, amateurisme ten top!
Het lijkt mij meer een gepruts van de betreffende volvo dealer. Als je een auto gaat ophalen weet je toch ook wat er moet gebeuren. Er gaat in de communicatie veel mis bij Link & CO, maar dit voorbeeld kun je hun niet aanrekenen.Zij maken de afspraak voor je maar als de uitvoerder er slordig mee omgaat is dat niet een fout van Lynk & Co.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Atreides
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 11-09-2024
Heb vandaag mn auto gekregen en vroeg me af. Ik gebruik nu Carplay, is het dan handig dat ik ook inlog met een Lynk account in mn auto, of juist niet?

Groet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny_p
Lieshout835 schreef op maandag 5 december 2022 @ 13:46:
[...]

Het lijkt mij meer een gepruts van de betreffende volvo dealer. Als je een auto gaat ophalen weet je toch ook wat er moet gebeuren. Er gaat in de communicatie veel mis bij Link & CO, maar dit voorbeeld kun je hun niet aanrekenen.Zij maken de afspraak voor je maar als de uitvoerder er slordig mee omgaat is dat niet een fout van Lynk & Co.
Blijkt uiteindelijk een fout van beide, wbt het onderdeel had de dealer moeten weten.. Het vervelende is de slechte communicatie intern bij L&C en tussen Volvo/L&C en dat je daar als klant de dupe van bent. De bandenwissel afspraak was niet doorgekomen bij de dealer terwijl ik dit specifiek zo had afgesproken met L&C om zo de auto maar een dag kwijt te zijn. Bleek niet te zijn doorgegeven door de ‘winterbanden afdeling’… Nu weer nieuwe afspraken plannen voor later deze maand.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pretpik
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-09 15:53
Wat betreft gebruikers die sinds 19 november geen internet meer hebben in de auto: Bel Lynk & Co en maak een afspraak. Aan de serverzijde bij Lynk & Co is er een update geweest in het weekend van 19-20 november j.l. De auto's met oudere software hebben een software update nodig om weer een werkende verbinding te kunnen hebben 8)7 .

[ Voor 8% gewijzigd door pretpik op 05-12-2022 16:02 ]

PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
MatyRyan21 schreef op maandag 5 december 2022 @ 13:33:
Sinds gisteren werkt mijn laadkabel niet meer. Op het werk kan ik wel nog laden (met de kabel die aan de paal hangt). Iemand tips om de kabel weer aan de praat te krijgen? Nog slechts enkele keren gebruikt, dus dit is wel bizar.
In de auto komt er bij het insteken van de kabel op dat de aansluiting niet goed is & dat ik dit moet controleren. Voor zover ik weet zitten beide uiteinden wel volledig op de juiste plaats.
Welke kabel bedoel je precies? Bij mij geeft mijn granny charger ineens alleen maar rood licht! Al bij verschillende stopcontacten geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jansen1404
Oizo1981 schreef op maandag 5 december 2022 @ 07:34:
[...]

Nadelen:
- hoger eigen risico van € 1.000,-;
- alleen zij mag er in rijden tijdens de huurperiode;
- geen vervangende auto bij pech;
- op termijn zal L&C een fee bovenop de verhuurprijs rekenen.
Wij hadden dit ookal eens bedacht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oizo1981
Paul Atreides schreef op maandag 5 december 2022 @ 15:55:
Heb vandaag mn auto gekregen en vroeg me af. Ik gebruik nu Carplay, is het dan handig dat ik ook inlog met een Lynk account in mn auto, of juist niet?

Groet!
Inloggen met profiel heeft voor mij geen toegevoegde waarde. Opstarten van het systeem duurt door het laden van het profiel enkele seconden tot minuten extra waar ik me snel aan ging ergeren.
Laden van profiel is alleen interessant als je met meer dan 2 mensen in de auto rijdt omdat de spiegel- en stoelinstellingen kunnen worden ingeladen. Met 2 gebruikers maken wij daarvoor gewoon gebruik van de knoppen in de deur. Enige nadeel is dat je dan even dat knopje moet inhouden terwijl je een profiel kan koppelen aan je sleutel.
En voor de hotspot moet je ingelogd zijn met een profiel (werkt niet in gastmodus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ko-ie
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 04-08 14:43
pretpik schreef op maandag 5 december 2022 @ 16:01:
Wat betreft gebruikers die sinds 19 november geen internet meer hebben in de auto: Bel Lynk & Co en maak een afspraak. Aan de serverzijde bij Lynk & Co is er een update geweest in het weekend van 19-20 november j.l. De auto's met oudere software hebben een software update nodig om weer een werkende verbinding te kunnen hebben 8)7 .
Hmmm. Ik ben sinds de 22e mijn verbinding kwijt. Dat zou suggereren dat ik hier buiten zou vallen. Op e-mail reageert er in ieder geval niemand. Ook een tweede e-mail blijf onbeantwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-09 15:53
ko-ie schreef op maandag 5 december 2022 @ 21:53:
[...]

Hmmm. Ik ben sinds de 22e mijn verbinding kwijt. Dat zou suggereren dat ik hier buiten zou vallen. Op e-mail reageert er in ieder geval niemand. Ook een tweede e-mail blijf onbeantwoord.
Waarschijnlijk is het in batches gegaan. App verwijderen en opnieuw installeren kun je ook eerst eens proberen volgens de klantenservice.

[ Voor 12% gewijzigd door pretpik op 05-12-2022 22:28 ]

PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben279
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 12-09 22:18
Even een vraagje.

Ik ga zo af en toe voor de hobby eens naar het zuiden van het land, en verstook met m'n benzineauto dan sowieso een hele benzinetank er doorheen.

Zou heeft m'n collega toevallig een 01 genomen en die is erg tevreden over het verbruik.
Hij tipte me dan ook over het lenen van een Lynk die mogelijk hier in de buurt staat.
Toevallig staat er een dorp verderop eentje, waarbij in de app een bedrag van € 10,- staat.

Ik ben even benieuwd naar de overige kosten. De app geeft die € 10,- aan als basistarief, en dat de lener betaalt voor de verbruikte brandstof.
Helaas is de UI/UX nog niet helemaal zoals het zou moeten zijn en is de rest van de tekst niet zichtbaar.

Betaal je dus voor het lenen het aangegeven basistarief + de verbruikte brandstof en evt. een paar euro service fee? Die indruk krijg ik wel als ik de site bekijk, maar goed verborgen kosten komen wel vaker voor.....

[ Voor 3% gewijzigd door Ruben279 op 05-12-2022 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TissueAndLube
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 09-03-2024
Is er iemand die ook continu de melding krijgt dat de app op een ander apparaat in gebruik is? Weet iemand er een oplossing voor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cyberdj
Ruben279 schreef op maandag 5 december 2022 @ 23:06:
Even een vraagje.

Ik ga zo af en toe voor de hobby eens naar het zuiden van het land, en verstook met m'n benzineauto dan sowieso een hele benzinetank er doorheen.

Zou heeft m'n collega toevallig een 01 genomen en die is erg tevreden over het verbruik.
Hij tipte me dan ook over het lenen van een Lynk die mogelijk hier in de buurt staat.
Toevallig staat er een dorp verderop eentje, waarbij in de app een bedrag van € 10,- staat.

Ik ben even benieuwd naar de overige kosten. De app geeft die € 10,- aan als basistarief, en dat de lener betaalt voor de verbruikte brandstof.
Helaas is de UI/UX nog niet helemaal zoals het zou moeten zijn en is de rest van de tekst niet zichtbaar.

Betaal je dus voor het lenen het aangegeven basistarief + de verbruikte brandstof en evt. een paar euro service fee? Die indruk krijg ik wel als ik de site bekijk, maar goed verborgen kosten komen wel vaker voor.....
Op dit moment betaal je het huurtarief dat de verhuurder in de app vraagt. Dat kan per uur of per dag zijn. Daarnaast betaal je de brandstofkosten, waarbij je in principe zelf moet tanken. Breng je de auto leger terug dan betaal je nog een extra bedrag per liter brandstof (rond de 2 euro per liter), lever je hem voller in, dan krijg jij nog wat geld terug. Over het algemeen is het de bedoeling dat de auto vol is aan het begin en ook weer vol terugkomt. Voor stroom uit de accu betaal je vooralsnog niks en ook servicefee is nog niet van toepassing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cyberdj
TissueAndLube schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 04:09:
Is er iemand die ook continu de melding krijgt dat de app op een ander apparaat in gebruik is? Weet iemand er een oplossing voor?
Ja, soms wel, verdwijnt meestal na een tijdje. Een oplossing kan zijn: app verwijderen van telefoon en weer opnieuw installeren en daarnaast je wachtwoord opnieuw instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkert1985
  • Laatst online: 10-09 20:37
Weet iemand of de kentekenplaten van de Lynk goed vast zitten? Ik woon helaas in een wijk waar ze wel eens gestolen worden.

Het lijkt erop alsof ze vrij makkelijk uit de houder te trekken zijn.

[ Voor 22% gewijzigd door Folkert1985 op 06-12-2022 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ko-ie
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 04-08 14:43
pretpik schreef op maandag 5 december 2022 @ 22:27:
[...]

Waarschijnlijk is het in batches gegaan. App verwijderen en opnieuw installeren kun je ook eerst eens proberen volgens de klantenservice.
Ik heb ook geen verbinding in de auto. Ik ga er eens een belletje aan wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeme
  • Laatst online: 21-07 17:51
Hoi

Ik heb een Lynk & Co gekocht - morgenochtend zou ik deze ophalen in Diemen. Na 1,5 week bellen en escaleren aangezien ik nooit een e-mail heb gehad om de betaling af te einde, ben ik net gebeld en is de levering van de nieuwe auto uitgesteld aangezien Lynk & co door IT problemen de factuur niet naar mij kan verzenden. Wat is een prutszooi.

Is er iemand meer op dit forum met een soortgelijk probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieshout835
pretpik schreef op maandag 5 december 2022 @ 22:27:
[...]

Dat heb ik al een paar keer gedaan. maar geen resultaat. Mijn auto moet naar de garage voor een software update. Het is alleen erg druk dus kan het even duren voor ik aan de beurt ben.

Wat opvalt is: locatie en accu en benzinelading worden niet bijgewerkt.
Ik kan wel met de app de lampen 1 keer laten knipperen. Daarna een tijdje weer niet.

En ik kan ook via de App de verwarming al aanzetten. Dus er is wel een connectie, maar niet op alle fronten.

Wat ik ook niet weet is of de onderhoudstatus actueel is. Het lijkt er dus op dat ik wel commando's naar de auto kan sturen, maar geen informatie over de auto terug kan ontvangen.. Wie is nu verantwoordelijk voor de technische conditie en staat van onderhoud als ik zelf dat niet meer kan controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Atreides
Oizo1981 schreef op maandag 5 december 2022 @ 21:05:
[...]

Inloggen met profiel heeft voor mij geen toegevoegde waarde. Opstarten van het systeem duurt door het laden van het profiel enkele seconden tot minuten extra waar ik me snel aan ging ergeren.
Laden van profiel is alleen interessant als je met meer dan 2 mensen in de auto rijdt omdat de spiegel- en stoelinstellingen kunnen worden ingeladen. Met 2 gebruikers maken wij daarvoor gewoon gebruik van de knoppen in de deur. Enige nadeel is dat je dan even dat knopje moet inhouden terwijl je een profiel kan koppelen aan je sleutel.
En voor de hotspot moet je ingelogd zijn met een profiel (werkt niet in gastmodus).
Ok duidelijk, aangezien ik als enige rij, heeft het niet zoveel zin! Maar nu een vraag... wat is de hotspot, waar kan je het voor gebruiken?

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• highflydotbe
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 14-03-2023
Hi,

Rij sinds een maand ook met een L&C (gekocht) in België. Meteen ook blauwe delen & chrome weggehaald, lichten gesmoked en velgen zwart gemaakt. Ziet er pak beter uit ;)
TIP: gebruik geen "plastidip" voor de velgen, want dat hecht niet goed. Ga voor spuiten of poedercoaten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c_xE-U2u-hVEPMNCWBKrWWMm5T4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Cy5bwC9gbCgiET0mjHUfVdtv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K83YAwZv2yaQrzWrq4WAPOsEthQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xiPaSockJa6ZR8ngA2jDdfHe.jpg?f=fotoalbum_large

Heb meteen ook wat verbeterpuntjes opgelijst, meeste zijn softwarematig op te lossen, hopelijk in toekomstige updates...

- Laadttijd is niet correct op dashbord (mogelijk rekent die nog aan 3,7kw/h ipv 7,2 met Aug22 model) , de app is wel correct.
- Radio staat standaard uitgeschakeld bij starten, ook al was die aan bij uitschakelen
- Radio-zenders wisselen aan stuur gebruikt “beschikbaar” lijst ipv favorieten
- Stuur touch (slide)bediening rechts is te gevoelig, zou uitschakelbaar moeten zijn. Je doet meestal iets wat je niet wil.
- Niet mogelijk geluid zij sensoren uit te zetten (bijv lastig in carwash) Mute knop werkt niet of begint meteen terug te biepen
- Zetelverwarming: er moet gescrolled worden vor standje 3, terwijl er plaats genoeg is op het scherm.
- Powerflow scherm gaat na 10sec terug naar homescherm, ipv te blijven staan
- plafond led licht tijdens rijden is erg fel ’s nachts, geen mogelijkheid om apart te dimmen of uit te zetten..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oizo1981
Paul Atreides schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 17:19:
[...]

Ok duidelijk, aangezien ik als enige rij, heeft het niet zoveel zin! Maar nu een vraag... wat is de hotspot, waar kan je het voor gebruiken?
Je kunt eigen apparatuur (iPhone/iPads) verbinden met de hotspot in de auto waardoor je gebruik maakt van de dataverbinding van de auto (fair use).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
highflydotbe schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 17:28:
- Niet mogelijk geluid zij sensoren uit te zetten (bijv lastig in carwash) Mute knop werkt niet of begint meteen terug te biepen
Via het dropdown menu (swipe van boven naar onder) kun je de parkeersensoren volledig uitzetten. Bijvoorbeeld in wasstraat.
- plafond led licht tijdens rijden is erg fel ’s nachts, geen mogelijkheid om apart te dimmen of uit te zetten..
Met het wieltje links van het stuur dimt de dashboard verlichting en de plafondlamp. Ik ergerde me er eerst ook aan maar heb hem iets gedimt en het valt me na 1,5 jaar echt niet meer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Atreides
Oizo1981 schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 18:00:
[...]

Je kunt eigen apparatuur (iPhone/iPads) verbinden met de hotspot in de auto waardoor je gebruik maakt van de dataverbinding van de auto (fair use).
Dammit dat is wel erg nice..... Vooral voor navigatie en spotify... Maar waarschijnlijk niet waard genoeg als je issues krijgt met software opstarten enzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
Lieshout835 schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 17:18:
[...]

En ik kan ook via de App de verwarming al aanzetten. Dus er is wel een connectie, maar niet op alle fronten.
Ik heb ook de connectiviteitsproblemen en wacht op een afspraak. Apart dat jij wel de verwarming via de app kan starten. Dat kan bij mij dan weer niet.
Wat ik ook niet weet is of de onderhoudstatus actueel is. Het lijkt er dus op dat ik wel commando's naar de auto kan sturen, maar geen informatie over de auto terug kan ontvangen.. Wie is nu verantwoordelijk voor de technische conditie en staat van onderhoud als ik zelf dat niet meer kan controleren.
De auto heeft zelf ook een melding op het dashboard mocht er iets met de vloeistoffen mis zijn. Je bent volgens mij dus niet afhankelijk van de app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oizo1981
Paul Atreides schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 18:05:
[...]

Dammit dat is wel erg nice..... Vooral voor navigatie en spotify... Maar waarschijnlijk niet waard genoeg als je issues krijgt met software opstarten enzo...
Mijn ervaring is dat de dataverbinding van de auto enorm traag is (als die al werkt). Met een vrijwel onbeperkt data abonnement (200gb) op mijn telefoon is de keuze snel gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Atreides
Oizo1981 schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 18:07:
[...]

Mijn ervaring is dat de dataverbinding van de auto enorm traag is (als die al werkt). Met een vrijwel onbeperkt data abonnement (200gb) op mijn telefoon is de keuze snel gemaakt.
Ok je bent erg overtuigend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben279
cyberdj schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 07:01:
[...]

Op dit moment betaal je het huurtarief dat de verhuurder in de app vraagt. Dat kan per uur of per dag zijn. Daarnaast betaal je de brandstofkosten, waarbij je in principe zelf moet tanken. Breng je de auto leger terug dan betaal je nog een extra bedrag per liter brandstof (rond de 2 euro per liter), lever je hem voller in, dan krijg jij nog wat geld terug. Over het algemeen is het de bedoeling dat de auto vol is aan het begin en ook weer vol terugkomt. Voor stroom uit de accu betaal je vooralsnog niks en ook servicefee is nog niet van toepassing.
Oke helder.
Alleen waar kan je zien of dat tarief per uur is, of per dag...
Dat maakt namelijk nog wel een verschil op een hele dag :S

Verder ben ik van plan donderdag er eentje te lenen, ben benieuwd hoe het rijd :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
Ruben279 schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 19:04:
[...]

Oke helder.
Alleen waar kan je zien of dat tarief per uur is, of per dag...
Dat maakt namelijk nog wel een verschil op een hele dag :S

Verder ben ik van plan donderdag er eentje te lenen, ben benieuwd hoe het rijd :9
Hij laat het totaalbedrag zien voor de periode die jij hebt geselecteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben279
Oizo1981 schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 19:44:
[...]

Hij laat het totaalbedrag zien voor de periode die jij hebt geselecteerd.
Ik ga het bekijken, als de app meewerkt tenminste.....
Zegt dat username en password niet matchen, terwijl inloggen op de website met dezelfde credentials wel goed gaat >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvdV
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 11-09 14:27
Hi,

Rij sinds een maand ook met een L&C (gekocht) in België. Meteen ook blauwe delen & chrome weggehaald, lichten gesmoked en velgen zwart gemaakt. Ziet er pak beter uit ;)
TIP: gebruik geen "plastidip" voor de velgen, want dat hecht niet goed. Ga voor spuiten of poedercoaten.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Heb meteen ook wat verbeterpuntjes opgelijst, meeste zijn softwarematig op te lossen, hopelijk in toekomstige updates...

- Laadttijd is niet correct op dashbord (mogelijk rekent die nog aan 3,7kw/h ipv 7,2 met Aug22 model) , de app is wel correct.
- Radio staat standaard uitgeschakeld bij starten, ook al was die aan bij uitschakelen
- Stuur touch (slide)bediening rechts is te gevoelig, zou uitschakelbaar moeten zijn. Je doet meestal iets wat je niet wil.
- Zetelverwarming: er moet gescrolled worden vor standje 3, terwijl er plaats genoeg is op het scherm.
Nice, ik twijfel nog 😇

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juwlez
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09-09 13:51
Dramatisch. Mijn Lynk is verhuurd maar de app laadt niet meer bij de huurder. Idem bij mij. Drama voor een paar euro..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben279
juwlez schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 21:15:
Dramatisch. Mijn Lynk is verhuurd maar de app laadt niet meer bij de huurder. Idem bij mij. Drama voor een paar euro..
Ik probeer nu een reservering te maken, maar app bleef maar laden inderdaad.
Reinstall werkt ook niet, want dan moet je opnieuw inloggen waarna je de melding krijgt dat je gebruikersnaam en wachtwoord niet goed zijn :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juwlez
Ruben279 schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 21:13:
[...]

Ik ga het bekijken, als de app meewerkt tenminste.....
Zegt dat username en password niet matchen, terwijl inloggen op de website met dezelfde credentials wel goed gaat >:)
Denk eerder een storing bij Lynk. Dit is dus dramatisch, kan ook gebeuren net voor of tijdens een huur periode waardoor je gewoon met pech zit en bijv. Niet meer je auto inkomt of kan rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben279
juwlez schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 21:17:
[...]

Denk eerder een storing bij Lynk. Dit is dus dramatisch, kan ook gebeuren net voor of tijdens een huur periode waardoor je gewoon met pech zit en bijv. Niet meer je auto inkomt of kan rijden.
Krijg je als huurder geen sleutels mee dan? :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oizo1981
Ruben279 schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 21:22:
[...]

Krijg je als huurder geen sleutels mee dan? :?
Nee het idee is juist dat je zonder fysieke ontmoeting met de verhuurder de auto kunt huren met de digitale sleutel op je telefoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• C4veman
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 17:12
Wel dat was weer een leerzame avond....
Rij weg zonder sleutel. Gebruik regelmatig telefoon als sleutel. Sta ik bij mijn broertje wil weg app doet het niet. Na hier en of fb te hebben gelezen lag de app plat. Kon ik met zijn auto ritje heen en weer om fysieke sleutel op te halen zodat ik weer met mijn auto naar huis kon.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• juwlez
C4veman schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 22:55:
Wel dat was weer een leerzame avond....
Rij weg zonder sleutel. Gebruik regelmatig telefoon als sleutel. Sta ik bij mijn broertje wil weg app doet het niet. Na hier en of fb te hebben gelezen lag de app plat. Kon ik met zijn auto ritje heen en weer om fysieke sleutel op te halen zodat ik weer met mijn auto naar huis kon.....
Ik vind dit oprecht waardeloos. Zojuist telefonisch contact gezocht met Lynk omdat de huurder de auto niet kan afmelden. Ze kunnen niets betekenen.

Ik had net zelf de auto nodig- stond er Hey ‘naam huurder’ op het scherm. Ik dacht ja, stel ik krijg nu een ongeluk, dan denken ze wss ook nog dat ik sta te frauderen met verhuur aan mezelf oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjan571
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-12-2024
Mijn 01 is een 22 model, maar geproduceerd in jun of juli 2022, dus voor aug 22. Laden gaat max met 3,6kw/h ipv7,2 kw/h waarop ik had gehoopt. Is dit dmv van een software update naar 7,2 kw/h te krijgen?
Had gehoopt dat alle 2022 modellen sneller zouden laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
arjan571 schreef op woensdag 7 december 2022 @ 05:18:
Mijn 01 is een 22 model, maar geproduceerd in jun of juli 2022, dus voor aug 22. Laden gaat max met 3,6kw/h ipv7,2 kw/h waarop ik had gehoopt. Is dit dmv van een software update naar 7,2 kw/h te krijgen?
Had gehoopt dat alle 2022 modellen sneller zouden laden.
Sneller laden werkt alleen bij 22 kWh laadpalen en die zijn betrekkelijk zeldzaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juwlez
juwlez schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 23:33:
[...]

Ik vind dit oprecht waardeloos. Zojuist telefonisch contact gezocht met Lynk omdat de huurder de auto niet kan afmelden. Ze kunnen niets betekenen.
Vervolg- gezien ik zo dadelijk de auto nodig heb voor werk. De app doet het weer maar de auto staat volgens de app enkele km verder..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjan571
Oizo1981 schreef op woensdag 7 december 2022 @ 06:21:
[...]

Sneller laden werkt alleen bij 22 kWh laadpalen en die zijn betrekkelijk zeldzaam.
Ik heb thuis een 11kw laadpaal, 7,2 kw/h zou al fijn zijn. Meeste laadpalen zijn 11kw/h dus 7,2kw/h zou dan toch moeten kunnen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• erikbruinsma
arjan571 schreef op woensdag 7 december 2022 @ 07:08:
[...]

Ik heb thuis een 11kw laadpaal, 7,2 kw/h zou al fijn zijn. Meeste laadpalen zijn 11kw/h dus 7,2kw/h zou dan toch moeten kunnen?
7,2kw moet over 1-fase terwijl 11kw over 3-fase gaat, dus dan pakt hij maar 3,6kw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hrvatinl
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 03:03
Ik ben nog aan het twijfelen om een lynk aan te schaffen middels abonnement. Echter heb ik wat vragen.
Ik rijd op dit moment een BMW van de zaak en zelfs met een lekke band worden dingen kosteloos opgepakt. Nou zie ik dat bij een lekke band Lynk hier gewoon best forse bedragen voor vraagt.

Stel je krijgt pech in het buitenland, motortechnisch gezien. Hoe is deze afwikkeling verder dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
hrvatinl schreef op woensdag 7 december 2022 @ 10:19:
Ik ben nog aan het twijfelen om een lynk aan te schaffen middels abonnement. Echter heb ik wat vragen.
Ik rijd op dit moment een BMW van de zaak en zelfs met een lekke band worden dingen kosteloos opgepakt. Nou zie ik dat bij een lekke band Lynk hier gewoon best forse bedragen voor vraagt.

Stel je krijgt pech in het buitenland, motortechnisch gezien. Hoe is deze afwikkeling verder dan?
Er is Europese pechhulp en technische storingen/mankementen zijn voor rekening van L&C. Tijdens reparatie/repatriëring krijg je een leenauto. Schades door ongevallen zij ook gedekt met een eigen risico van €500.

Ten aanzien van de banden: als een lekke band gerepareerd kan worden zijn er geen kosten. Als een lekke band vervangen moet worden ziet L&C dat als excessieve slijtage (ipv ongeval) waardoor ze de volledige kosten van nieuwe banden (en montage) doorberekenen. Dat laatste vind ik ook onterecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
Oizo1981 schreef op woensdag 7 december 2022 @ 10:26:
[...]

Er is Europese pechhulp en technische storingen/mankementen zijn voor rekening van L&C. Tijdens reparatie/repatriëring krijg je een leenauto. Schades door ongevallen zij ook gedekt met een eigen risico van €500.

Ten aanzien van de banden: als een lekke band gerepareerd kan worden zijn er geen kosten. Als een lekke band vervangen moet worden ziet L&C dat als excessieve slijtage (ipv ongeval) waardoor ze de volledige kosten van nieuwe banden (en montage) doorberekenen. Dat laatste vind ik ook onterecht.
Maar als ze het wel als ongeval zouden zien zouden ze een eigen risico van € 500 rekenen, dus dat maakt niet zoveel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
oldostofjas schreef op woensdag 7 december 2022 @ 10:32:
[...]

Maar als ze het wel als ongeval zouden zien zouden ze een eigen risico van € 500 rekenen, dus dat maakt niet zoveel uit.
Klopt. Maar ik las iemand die in een keer 2 lekke banden had en €800 mocht aftikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Zou het dan niet verstandiger zijn om zelf naar pak 'm beet Kwikfit te gaan en de banden daar te laten pluggen (mits haalbaar)? Of schend je dan de huurovereenkomst ofzo?

* Bra-Jo heeft in z'n leven één keer een lekke band gehad, 3 tientjes en het was gefixt

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjan571
erikbruinsma schreef op woensdag 7 december 2022 @ 08:56:
[...]

7,2kw moet over 1-fase terwijl 11kw over 3-fase gaat, dus dan pakt hij maar 3,6kw.
Ik heb een Alfen Single S-line die 1 en 3 fasen ondersteund, ook een 3-fase punt in de meterkast laten aanleggen. Mijn 01 is geproduceerd voor augustus 2022, dus zal max 3,6kwh laden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikbruinsma
arjan571 schreef op woensdag 7 december 2022 @ 11:55:
[...]

Ik heb een Alfen Single S-line die 1 en 3 fasen ondersteund, ook een 3-fase punt in de meterkast laten aanleggen. Mijn 01 is geproduceerd voor augustus 2022, dus zal max 3,6kwh laden...
Ging die kWh update ook niet samen met de 3D camera, heb je die dan ook niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
erikbruinsma schreef op woensdag 7 december 2022 @ 12:55:
[...]

Ging die kWh update ook niet samen met de 3D camera, heb je die dan ook niet?
Nee zijn twee verschillende stappen. Ik heb ook 3D camera en gelaagde zijruiten maar geen snellere lader.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Richie_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Als ik het zo begrijp mbt de snellere lader is het dus alleen van toepassing als je thuis krachtstroom hebt (3x400V) en je dus over 1 fase 7,2 kWh dan opladen. Normale huishoudens zitten dus aan 3.6 kWh (max) vast en heeft deze 'update' weinig meerwaarde.
Alleen evt. op 'straat' zou het handig zijn als je toevallig bij een paal staat die met 22 kWh oplaadt. (neem aan dat mensen met een Lynk niet op de snelweg gaan opladen tussendoor).

Lijkt me niet iets om je druk over te maken...

[ Voor 5% gewijzigd door _Richie_ op 07-12-2022 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fibrenl
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 28-08 15:14
oldostofjas schreef op woensdag 7 december 2022 @ 10:32:
[...]

En het is maximaal €500 als schaden lager is betaal je minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fibrenl
Oizo1981 schreef op woensdag 7 december 2022 @ 10:34:
[...]

Klopt. Maar ik las iemand die in een keer 2 lekke banden had en €800 mocht aftikken.
heel part omdat eigen risico maximaal €500 is hoe kan je dan 800 krijgen of waren het twee aparte gebeurtenissen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
Fibrenl schreef op woensdag 7 december 2022 @ 13:18:
[...]
heel part omdat eigen risico maximaal €500 is hoe kan je dan 800 krijgen of waren het twee aparte gebeurtenissen?
L&C ziet dit niet als ongevalschade maar als bovenmatige slijtage. Bij excessive wear and tear worden de volledige kosten in rekening gebracht.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x8P4894ys3-V79cUPpaQb9cJ0ZA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/5bQLPtxLYaEMgMwvUfLEHgAj.jpg?f=user_large

[ Voor 20% gewijzigd door Oizo1981 op 07-12-2022 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fibrenl
Oizo1981 schreef op woensdag 7 december 2022 @ 13:20:
[...]

L&C ziet dit niet als ongevalschade maar als bovenmatige slijtage. Bij excessive wear and tear worden de volledige kosten in rekening gebracht.
[Afbeelding]
Dat snap ik maar als maximaal 500 is hoe kan je dan 800 moeten betalen. Dit kan alleen als het twee aparte gebeurtenissen zijn toch ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sandro!
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:24
Fibrenl schreef op woensdag 7 december 2022 @ 13:24:
[...]

Dat snap ik maar als maximaal 500 is hoe kan je dan 800 moeten betalen. Dit kan alleen als het twee aparte gebeurtenissen zijn toch ?
Die € 500 is eigen risico bij een ongeval. Een kapotte band wordt niet gezien als ongeval. Dus kan het bedrag hoger uitvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjan571
Oizo1981 schreef op woensdag 7 december 2022 @ 12:56:
[...]

Nee zijn twee verschillende stappen. Ik heb ook 3D camera en gelaagde zijruiten maar geen snellere lader.
Heb inderdaad wel de 360 camera, maar geen snellader. Maak me er ook niet erg druk om. Volgende auto wordt toch een volledige elektrische auto, hoop tegen die tijd dat LYnk een volledige elektrische gaat aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RADS
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 31-07 23:05
Hi,

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Dat ziet er heel nice uit. Wat kost zoiets als ik vragen mag?

Algemeen vraagje: is de auto ook geschikt voor mensen die 2m lang zijn? Ik rij nu een vrij nieuwe BMW 5 serie, maar hoewel deze groot genoeg is voor m'n benen, kom ik wel met mn hoofd tegen het dak aan als ik de stoel optimaal instel voor m'n rug. Ik kan eigenlijk alleen maar onderuit gezakt in een 5 serie zitten, want natuurlijk killing is voor je rug tijdens lange ritten.

Ben benieuwd hoe dat met een L&C is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny_p
RADS schreef op woensdag 7 december 2022 @ 14:28:
[...]

Dat ziet er heel nice uit. Wat kost zoiets als ik vragen mag?

Algemeen vraagje: is de auto ook geschikt voor mensen die 2m lang zijn? Ik rij nu een vrij nieuwe BMW 5 serie, maar hoewel deze groot genoeg is voor m'n benen, kom ik wel met mn hoofd tegen het dak aan als ik de stoel optimaal instel voor m'n rug. Ik kan eigenlijk alleen maar onderuit gezakt in een 5 serie zitten, want natuurlijk killing is voor je rug tijdens lange ritten.

Ben benieuwd hoe dat met een L&C is.
Ik ben zelf 1.95 en zit met de stoel op z’n laagste stand best prima. Heb een lange rug, dus de rugleuning is in bijna elke auto aan de korte kant voor mijn gevoel. Je zit wel wat meer rechtop in de Lynk. Ik zou het stuur ook wel wat meer naar me toe willen hebben. Reed hiervoor ook BMW en daar heb je toch wel wat meer mogelijkheden qua verstelling om een goede zit te vinden (bijv. stoel in z’n geheel kantelen)
Pagina: 1 ... 91 ... 181 Laatste

Let op:
Voor updates rondom leverdatums, bestellingen, etc. is er een apart topic: Het grote Lynk & Co 01 bestellingen topic.

Voor vragen over abonementen, zoals het opzeggen of overnemen daarvan, kan men hier terecht:
Het Lynk & Co Abonnement en overname Topic

Volgende onderwerpen moeten ook elders besproken worden:

Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.