Een deel van mijn klachtmail aan Lynk&Co
Beste Lynk&Co,
Gisteren kwam ik in de ongelukkige positie terecht dat ik tijdens het rijden een lekke band kreeg. Ik heb iets geraakt en hierdoor liep de band leeg. Ik heb de auto aan de kant gezet en constateerde de lekke band. Ik heb toen gelijk (om 10u50) de pechhulp van Lynk&Co gebeld en dit ging door naar de ANWB. Een half uur later was de berger er al. Lynk&Co wilde dat ik gesleept zou worden naar de Volvo garage in Doetinchem, ondanks dat ik al gezegd had dat deze garage niet met Lynk&Co werkt. Ik ben namelijk al eerder door jullie naar deze garage gestuurd. Eenmaal aangekomen bij deze garage werden we inderdaad weggestuurd. Vervolgens ben ik gesleept naar het depot van de berger en moest ik weer in contact met Lynk&Co. Er moest een nieuwe case aangemaakt worden en ik zou zo snel mogelijk wat horen. Pas rond 14u werd duidelijk dat ik gesleept zou worden naar de Volvo garage Harry Arendsen in Zevenaar. Bij het depot heb ik de velg nog eens goed bekeken en hier bleek dat de velg beschadigd is geraakt.
Eenmaal in Zevenaar kreeg ik te horen dat er geen band op voorraad was en dat ik tijdelijk een winterband op een andere velg zou krijgen, mijn andere banden zijn geen winterbanden. Wanneer dezelfde band binnen is word ik gebeld zodat ik weer naar de garage in Zevenaar kan om dit te laten vervangen. Echter wordt er geen duidelijkheid gegeven door jullie over de beschadigde velg terwijl ik meermaals duidelijk heb aangegeven dat hier iets mee moet gebeuren.
Uiteindelijk kon ik tegen 15u15 naar huis rijden. Dit heeft mij mijn werkdag gekost. Een dag waarop ik niks heb kunnen verdienen en vooral verloren heb rondom de auto. Dit was namelijk nog niet alles. Want terwijl ik nog bij de garage in Zevenaar was en nog niet eens wist of ik überhaupt naar huis kon met mijn auto, kreeg ik van jullie al de rekening binnen. Een schamele € 345,63 voor het vervangen van één band. Zonder velg. En zonder de juiste band.
Een volledige set winterbanden met velg kost bij jullie € 350,-. Jullie rekensom is mij dus ook volslagen onduidelijk.
Ook heb ik, en moet ik nog, extra kilometers maken van en naar de garage in Zevenaar, aangezien ik in Doetinchem woon. Dit is per enkele rit 20 kilometer en deze maak ik dus 4x.
Tijdens mijn rit terug naar huis heb ik opnieuw gebeld met Lynk&Co, ik kreeg Ying aan de telefoon. Deze medewerkster was zeer vriendelijk en begripvol. Ze deed erg haar best voor mij. Ik moest namelijk opnieuw bellen omdat de auto nu een foutmelding bleef geven over de vervangen voorband. De overige medewerkers die ik gisteren aan de telefoon heb gehad waren zeker niet meedenkend, meewerkend of begripvol. Dit heeft mij, bovenop alles wat er al speelde, erg gefrustreerd.
Ik wil een klacht indienen over de wijze waarop er met mij om gegaan is, over de werkwijze van Lynk&Co en de onnodige tijd die het mij gekost heeft en over de rekening.
Met vriendelijke groeten,