Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cazz
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-05 09:52
Bulligan schreef op woensdag 23 november 2022 @ 21:58:
[...]

Idem, paar dagen geleden al langsgekomen hier.
Hier nog eentje.
Sinds een weekje geen data meer (4G symbool op middenscherm blijft weg. In plaats daarvan een kruis)
Helpdesk net gebeld. "moet doorgezet worden naar de technische dienst".

Is het wellicht bij de bovenstaande lotgevallen al verholpen ?

[ Voor 7% gewijzigd door Cazz op 25-11-2022 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjan571
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-12-2024
Heb nu al een paar keer dat als ik de Iphone (14pro) in het oplaadvakje leg en de auto aanzet dat Apple Pay geactiveerd wordt. Heeft iemand anders dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 17:30
Cazz schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 14:47:
[...]

Hier nog eentje.
Sinds een weekje geen data meer (4G symbool op middenscherm blijft weg. In plaats daarvan een kruis)

ik meen mij te herinneren dat de dataverbinding in de auto zou worden stopgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-05 14:53

BPi

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NwHGwLv3Ut27UKfTjj9fEzsHk8k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2bmXnHMJVctmyMLFHgDDmT6n.jpg?f=fotoalbum_large
De auto's zijn nog steeds niet aan te slepen... bij Bluekens in Breda stonden op het terrein een heleboel wagens met nog stukken plastic er op (net afgeladen?) en waren deze mét kenteken net op de trailer gezet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joeme
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 23-05 18:19
Hoi,

Ik krijg de eerste week van december mijn Lynk&Co - het betreft koop.

De auto wordt geleverd op 20 inch zomerbanden 235/45/r20.

In verband met vakantie wil ik de auto op 18 inch winterbanden zetten. Lynk adviseert 235/55/r18

Ik ben nu op zoek naar de 18 inch velgen en de specificaties:
5x108 steekmaat
Diameter: 18 inch
Breedte: ?? 8 inch??
ET waarde: 52??
Diameter naaf: 63,4mm??

Lynk & Co kan mij niet helpen de lokale Volvo dealer ook niet - wellicht dat iemand hier op het forum het antwoord heeft.

Ps: de 20 inch velg heeft 8jx20h2 - ET52 als specificatie maar ik ben dus op zoek naar de 18 inch spec

PS: als je winterbanden bij Lynk koopt / huurt, krijg je dan 20 inch?

Groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieshout835
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 01-12-2023
Cazz schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 14:47:
[...]

Hier nog eentje.

Nee, nog steeds niets vernomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikemkm
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-05 15:17
Via Giva wheels zie je alleen 19 en 20 inch
https://www.givawheels.nl...gen/01/2020-2022/#results

Zijn er wel 18 inch mogelijkheden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 18:54
Joeme schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 15:59:

Ja, dan krijg je gewoon dezelfde velgen (of ze zetten de banden over, maar ik heb het idee dat ik ook nieuwe velgen heb gekregen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 18:31
GroeneThee schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 15:04:
[...]

ik meen mij te herinneren dat de dataverbinding in de auto zou worden stopgezet.
Klopt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 17:30
Slottiee in "Het grote Lynk & Co 01 topic - Deel 1"

Ik kan het op de site niet zo snel terug vinden. Maar wellicht kan @Slottiee helpen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oizo1981
GroeneThee schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 18:51:
[...]

Slottiee in "Het grote Lynk & Co 01 topic - Deel 1"

Ik kan het op de site niet zo snel terug vinden. Maar wellicht kan @Slottiee helpen?
M2M blijft altijd met gratis basis data abonnement. Anders zou de verhuur niet werken en kan L&C de auto niet op afstand uitlezen. Ook voor toekomstige OTA-updates is een dataverbinding vereist. In de voorwaarden staat alleen dat de premium diensten (=hotspot) tot 31 dec 2022 gratis zijn. Die datum is eerder al eens verlengd van 31 dec 2021 naar 31 dec 2022. Dus goede kans dat het wederom doorloopt.
De hotspot gebruik ik sowieso niet want die is bij mij ongelooflijk traag.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C3wWvwJUUsWryPUG906615aRwh8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yrVmZq7EvgqFm2ue74hCiP0K.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 19% gewijzigd door Oizo1981 op 25-11-2022 19:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robertos147
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 29-05 11:17

Robertos147

Volvo meneer

Zijn er meer mensen die last hebben van vochtige ramen in de auto? De Lynk van mijn vriendin heeft echt beslagen ramen, al een paar maanden. Dus niet echt winter gerelateerd en er zijn geen vochtige spullen in de auto. Ramen aan de binnenkant laatst ook schoongemaakt, heeft geen effect gehad.
Dakraam is ook erg vochtig aan de binnenkant, valt me nu op.
Vind het gek dat een nieuwe auto meer last heeft van vocht dan mijn 12 jaar oude Volvo.

[ Voor 7% gewijzigd door Robertos147 op 25-11-2022 20:00 ]

Volvo V70 2.4, 2004, 368.000km. Peugeot e208 GT 51kWh, 2024 5.500km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madtraxx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-03 22:19
Zijn er mensen hier die wellicht hetzelfde probleem hebben;

Als ik vanuit lage toeren optrek (1800-2400) resoneert de motor (trillen) echt heel erg, ik heb met een vervangende lynk gereden, hier had ik het probleem totaal niet mee, Volvo garage geeft aan dat het “hoort” maar het komt bij mij over alsof de motor gewoon compleet niet lekker loopt in dit toerengebied.

Ik heb het vandaag ook tussen de 80 - 90 km per uur gehad bij het accelereren.

Ik weet dat het een drie cilinder is maar dit voelt als een viercilinder die op 3 pootjes loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
Robertos147 schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 19:53:
Zijn er meer mensen die last hebben van vochtige ramen in de auto? De Lynk van mijn vriendin heeft echt beslagen ramen, al een paar maanden. Dus niet echt winter gerelateerd en er zijn geen vochtige spullen in de auto. Ramen aan de binnenkant laatst ook schoongemaakt, heeft geen effect gehad.
Dakraam is ook erg vochtig aan de binnenkant, valt me nu op.
Vind het gek dat een nieuwe auto meer last heeft van vocht dan mijn 12 jaar oude Volvo.
Dat heb ik alleen als de airco in eco modus (groen) staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchyR
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 29-10-2024
madtraxx schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 20:13:

Als ik vanuit lage toeren optrek (1800-2400) resoneert de motor (trillen) echt heel erg, ik heb met een vervangende lynk gereden, hier had ik het probleem totaal niet mee, Volvo garage geeft aan dat het “hoort” maar het komt bij mij over alsof de motor gewoon compleet niet lekker loopt in dit toerengebied.

Ik weet dat het een drie cilinder is maar dit voelt als een viercilinder die op 3 pootjes loopt.
Ik heb de auto net 3dgn en had vandaag ook iets vreemds toen ik een vrachtwagen inhaalde op een 80km weg en weer naar rechts ging …. Maar ik denk dat ik vergat de richting naar rechts aan te geven waardoor de auto inhield en het stuur trilde omdat ik een witte dubbele onderbroken lijn over ging en misschien iets te snel na het inhalen naar rechts ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieshout835
madtraxx schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 20:13:

Als je ineens gaat versnellen kan het zijn dat de benzine moter bijspringt en dat geeft een brullend geluid. Bij gewoon rijden op benzine hoor je dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieshout835
DutchyR schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 22:07:
[...]

Ik heb de auto net 3dgn en had vandaag ook iets vreemds toen ik een vrachtwagen inhaalde op een 80km weg en weer naar rechts ging …. Maar ik denk dat ik vergat de richting naar rechts aan te geven waardoor de auto inhield en het stuur trilde omdat ik een witte dubbele onderbroken lijn over ging en misschien iets te snel na het inhalen naar rechts ging.
Inderdaad, een lijn passeren terwijl je geen richting hebt aangegeven. De eerste keer is dat heel opvallend, maar feitelijk is het heel veilig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madtraxx
Lieshout835 schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 22:16:
[...]

Als je ineens gaat versnellen kan het zijn dat de benzine moter bijspringt en dat geeft een brullend geluid. Bij gewoon rijden op benzine hoor je dat niet.
Nee je voelt echt de motor trillen, heftig, alsof er een onbalans is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlwn
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 29-04 08:16
DutchyR schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 22:07:
[...]

Was dat niet gewoon de lane assist die je op de rijbaan probeerde te houden omdat je geen richting aangaf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberdj
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10-12-2024
Mikemkm schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 16:06:
Via Giva wheels zie je alleen 19 en 20 inch
https://www.givawheels.nl...gen/01/2020-2022/#results

Zijn er wel 18 inch mogelijkheden?
Ja, elders in het forum vind je een foto van een 01 met 18” XC40 velgen. De Hybride heeft ook 18”, heb zelf ook 18”, waarvan Volvo aangaf dat ze ook op de Plug in Hybride passen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y5kFF3tLZ3zO1qsnS5gN72wtzYs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/IkLCjOustCbVqvOKnT1P7NJV.jpg?f=user_large

C40 MY24 Plus SMER Sage Green WP TH | Opel Ampera-E

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bob_wagner
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 30-03-2024
cyberdj schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 12:36:
[...]

Ja, elders in het forum vind je een foto van een 01 met 18” XC40 velgen. De Hybride heeft ook 18”, heb zelf ook 18”, waarvan Volvo aangaf dat ze ook op de Plug in Hybride passen.
[Afbeelding]
Ik heb ook het e.e.a. uitgezocht over winterbanden en velgen en mij is verteld dat de 18 inch te weinig ruimte bij de remschijf heeft. Aan mij is geadviseerd om minimaal 19 inch te pakken. Gisteren heb ik zelf een set 235/50/r19 met Pilot Alpin 5 SUV gekocht via https://www.devosvelgen.com/

Ik vraag mij nu alleen nog af welke sneeuwkettingen ik kan gebruiken, want her en der lees ik dat bij de Volvo XC40 je echt loopvalkkettingen moet aanschaffen, omdat er te weinig ruimte in de wielkassen is.

Loopvlakkettingen zijn best prijzig.

Sneeuwsokken zijn volgens mij ook best wel een interessante optie. In alle jaren dat ik met de auto naar de wintersport ben geweest, heb ik 1 of 2 keer sneeuwkettingen moeten leggen, omdat ik niet vooruit kwam. Verder het altijd prima met winterbanden gered.

Wie heeft hier ervaring mee?

[ Voor 12% gewijzigd door bob_wagner op 26-11-2022 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberdj
bob_wagner schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 13:11:
[...]

Ik heb ook het e.e.a. uitgezocht over winterbanden en velgen en mij is verteld dat de 18 inch te weinig ruimte bij de remschijf heeft. Aan mij is geadviseerd om minimaal 19 inch te pakken. Gisteren heb ik zelf een set 235/50/r19 met Pilot Alpin 5 SUV gekocht via https://www.devosvelgen.com/

Ik vraag mij nu alleen nog af welke sneeuwkettingen ik kan gebruiken, want her en der lees ik dat bij de Volvo XC40 je echt loopvalkkettingen moet aanschaffen, omdat er te weinig ruimte in de wielkassen is.

Sneeuwsokken zijn volgens mij ook best wel een interessante optie. In alle jaren dat ik met de auto naar de wintersport ben geweest, heb ik 1 of 2 keer sneeuwkettingen moeten leggen, omdat ik niet vooruit kwam. Verder het altijd prima met winterbanden gered.

Ik heb zelf vorig jaar de RUD Centrax N894 gekocht (EUR 375,-). Dat is inderdaad een loopvlakketting. Uiteindelijk heb ik ze niet nodig gehad en liggen ze nog nieuw te wachten op de volgende skivakantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberdj
Harbinger schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 12:00:
[...]

Ik heb van de Volvodealer in Lijnden te horen gekregen dat 18" velgen passen. Ze hebben de Lynk daarop gezet:[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dit is de post met de 18” volvo velgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeme
  • Laatst online: 23-05 18:19
[...]

Ok - dus je hebt 19 inch velgen voor een Volvo XC 40 gekocht als ik je goed begrijp? Laat je svp weten of ze passen als je ze binnen hebt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BPi

BPi

Oizo1981 schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 20:14:
[...]

Dat heb ik alleen als de airco in eco modus (groen) staat.
ik ook, of als de airco uit staat :)
Die staat niet altijd aan, omdat die ook niet altijd nodig is. En zonder airco zuiniger en/dus groter elektrische bereik

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bob_wagner
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 30-03-2024
Joeme schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 17:25:
[...]

Ok - dus je hebt 19 inch velgen voor een Volvo XC 40 gekocht als ik je goed begrijp? Laat je svp weten of ze passen als je ze binnen hebt?
Zal ik doen. Ik heb hier bij de Vos Velgen specifiek om gevraagd en zij gaven aan al eerdere 19 inch-sets onder een L&C te hebben gegooid. Als ze er onder liggen, dan zal ik een foto plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• captjayjay
  • Laatst online: 24-11-2023
Zijn er hier mensen die iets kunnen delen mbt de opbrengsten van het uitlenen van hun Lynk?

Het klinkt als een interessant concept, maar ik vraag me af hoeveel 'markt' hiervoor is in de praktijk? Lukt het mensen om een serieus deel van hun abonnementskosten te dekken of werkt dit toch enkel sporadisch?

Als ik zelf op de app kijk, zie ik in de buurt wel een aantal auto's aangeboden worden, maar de prijzen zijn een flink stuk hoger dan bij verschillende deelabonnementen. Ok, nu is de 01 ook wel een mooiere auto dan de Renault Zoe die ik bij MyWheels krijgt, maar het maakt me wel nieuwsgierig of er daadwerkelijk veel mensen gebruik van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YorinVonder
  • Laatst online: 19-01 16:31
captjayjay schreef op zondag 27 november 2022 @ 16:55:
Zijn er hier mensen die iets kunnen delen mbt de opbrengsten van het uitlenen van hun Lynk?

Het klinkt als een interessant concept, maar ik vraag me af hoeveel 'markt' hiervoor is in de praktijk? Lukt het mensen om een serieus deel van hun abonnementskosten te dekken of werkt dit toch enkel sporadisch?

Als ik zelf op de app kijk, zie ik in de buurt wel een aantal auto's aangeboden worden, maar de prijzen zijn een flink stuk hoger dan bij verschillende deelabonnementen. Ok, nu is de 01 ook wel een mooiere auto dan de Renault Zoe die ik bij MyWheels krijgt, maar het maakt me wel nieuwsgierig of er daadwerkelijk veel mensen gebruik van maken.
Hier ben ik ook wel heel erg benieuwd naar. Ik rijd nu een armzalige citroen C1, maar geloof werkelijk in de deelfunctionaliteit van auto's met anderen. Maar 550 euro exclusief brandstof vind ik gewoon iets te duur.

Overigens, is het ook mogelijk om van te voren in de app te plannen waar en wanneer je de auto beschikbaar stelt om te delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
YorinVonder schreef op zondag 27 november 2022 @ 17:24:
[...]

Hier ben ik ook wel heel erg benieuwd naar. Ik rijd nu een armzalige citroen C1, maar geloof werkelijk in de deelfunctionaliteit van auto's met anderen. Maar 550 euro exclusief brandstof vind ik gewoon iets te duur.

Overigens, is het ook mogelijk om van te voren in de app te plannen waar en wanneer je de auto beschikbaar stelt om te delen?
Je geeft in de app de periode op en de locatie. Maar je kan niet een heel schema inplannen van dan daar en dan daar. Vind ik wel jammer, want ik zou hem in het weekend vanuit mijn huis en door de week vanaf mijn werk willen aanbieden.

Overigens heb ik hem nu een maand te huur staan, maar nog geen reserveringen. Maar ik moet de magneetsticker nog opplakken 😉.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YorinVonder
oldostofjas schreef op zondag 27 november 2022 @ 17:34:
[...]

Je geeft in de app de periode op en de locatie. Maar je kan niet een heel schema inplannen van dan daar en dan daar. Vind ik wel jammer, want ik zou hem in het weekend vanuit mijn huis en door de week vanaf mijn werk willen aanbieden.

Overigens heb ik hem nu een maand te huur staan, maar nog geen reserveringen. Maar ik moet de magneetsticker nog opplakken 😉.
Mag ik vragen vanuit welke plek je de auto verhuurt? Want een maand aangeboden, maar geen reserveringen is wel bijzonder weinig 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
YorinVonder schreef op zondag 27 november 2022 @ 17:41:
[...]

Mag ik vragen vanuit welke plek je de auto verhuurt? Want een maand aangeboden, maar geen reserveringen is wel bijzonder weinig 8)7
Nijkerk. Ik vind het niet zo gek, want er wordt totaal geen reclame voor gemaakt. Mensen weten het gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:48
oldostofjas schreef op zondag 27 november 2022 @ 17:57:
[...]

Nijkerk. Ik vind het niet zo gek, want er wordt totaal geen reclame voor gemaakt. Mensen weten het gewoon niet.
Daar worden wel heel veel Lynk & Co’s klaar gemaakt trouwens bij Niham.

Iemand al een update over het niet hebben van een werkende internetverbinding? Hier nog steeds niks helaas.

PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
pretpik schreef op zondag 27 november 2022 @ 19:04:
[...]

Daar worden wel heel veel Lynk & Co’s klaar gemaakt trouwens bij Niham.

Iemand al een update over het niet hebben van een werkende internetverbinding? Hier nog steeds niks helaas.
Volgens mij zit Niham in Den Haag. In Nijkerk zit Serva. Daar worden inderdaad veel L&C's klaargemaakt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Baassii
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 12:40
Ik heb de lynk nu iets meer dan een jaar. In totaal heb ik de auto voor zo’n €1000 verhuurd. Ik heb wel met een tweetal mensen die de auto huren telefoonnummers uitgewisseld. Zij appen me voordat ze willen reserveren, werkt best heel ok!

Maar het zou leuk zijn als lynk meer promo doet voor de verhuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YorinVonder
Baassii schreef op zondag 27 november 2022 @ 19:50:
[...]

Ik heb de lynk nu iets meer dan een jaar. In totaal heb ik de auto voor zo’n €1000 verhuurd. Ik heb wel met een tweetal mensen die de auto huren telefoonnummers uitgewisseld. Zij appen me voordat ze willen reserveren, werkt best heel ok!

Maar het zou leuk zijn als lynk meer promo doet voor de verhuur.
Hoeveel heb je verhuurd aan niet bekende mensen? En welke plaats verhuur je de auto als ik vragen mag?

Ik had zelf het idee om de auto te verhuren in weekenden en doordeweeks als ik op werk ben (tussen 8 tot 5) Maar lees dus net dat het lastig gaat worden? Of kan het gewoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jannesbeterams
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06-04 12:18
madtraxx schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 00:20:
[...]

Nee je voelt echt de motor trillen, heftig, alsof er een onbalans is.
Dit heb ik als de motor tegelijk ook de accu oplaadt. Rijdt allemaal niet zo lekker dan, zeker rond de 80-90 niet..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pretpik
oldostofjas schreef op zondag 27 november 2022 @ 19:29:
[...]

Volgens mij zit Niham in Den Haag. In Nijkerk zit Serva. Daar worden inderdaad veel L&C's klaargemaakt.
Die bedoelde ik inderdaad! Die van mij kwam bij Serva vandaan voor hij in Diemen gebracht werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
pretpik schreef op zondag 27 november 2022 @ 21:55:
[...]

Die bedoelde ik inderdaad! Die van mij kwam bij Serva vandaan voor hij in Diemen gebracht werd.
Hoe weet je dat? Ik ben ook wel benieuwd waar die van mij vandaan komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pretpik
oldostofjas schreef op zondag 27 november 2022 @ 22:16:
[...]

Hoe weet je dat? Ik ben ook wel benieuwd waar die van mij vandaan komt.
Er lag nog een papiertje in bij aflevering van de dealer met de tenaamstellingscode :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madtraxx
jannesbeterams schreef op zondag 27 november 2022 @ 21:40:
[...]

Dit heb ik als de motor tegelijk ook de accu oplaadt. Rijdt allemaal niet zo lekker dan, zeker rond de 80-90 niet..
Ja wat ik begrijp doet de ene lynk dat dus wel en de andere niet, als ik in power rijd, laat hij standaard bij….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harbinger
  • Laatst online: 26-04 15:18
[...]

Ik rijd sinds afgelopen vrijdag op mijn 18" XC40 velgen. Werkt prima. Geen probleem met remschijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harbinger
Joeme schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 15:59:
Hoi,

Ik krijg de eerste week van december mijn Lynk&Co - het betreft koop.

De auto wordt geleverd op 20 inch zomerbanden 235/45/r20.

In verband met vakantie wil ik de auto op 18 inch winterbanden zetten. Lynk adviseert 235/55/r18

Ik ben nu op zoek naar de 18 inch velgen en de specificaties:
5x108 steekmaat
Diameter: 18 inch
Breedte: ?? 8 inch??
ET waarde: 52??
Diameter naaf: 63,4mm??

Lynk & Co kan mij niet helpen de lokale Volvo dealer ook niet - wellicht dat iemand hier op het forum het antwoord heeft.

Ps: de 20 inch velg heeft 8jx20h2 - ET52 als specificatie maar ik ben dus op zoek naar de 18 inch spec

Groet
Toen ik op zoek was naar 18" velgen met winterbanden liep ik tegen dezelfde vragen aan. Er werd aanvankelijk verteld dat de naafdiameter groter zou zijn dan van de XC40. Dit is onzin. Je kan gewoon naar 18" Volvo velgen zoeken, welke ook op XC40 passen. Het onderstel is namelijk nagenoeg identiek.
Ik rijd sinds vrijdag op een setje 18" velgen (met 235/55/R18 banden) en dat rijd prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jannesbeterams
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06-04 12:18
madtraxx schreef op maandag 28 november 2022 @ 00:07:
[...]

Ja wat ik begrijp doet de ene lynk dat dus wel en de andere niet, als ik in power rijd, laat hij standaard bij….
Ik ga er toch even uitgebreid melding van maken. Het lijkt bij mij erger te worden. Zojuist een rit gemaakt van 29KM over provinciale weg (7 rotondes) met een gemiddeld gebruik van 12L/100KM. Zal de uiteindelijke terugkoppeling hier posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvdV
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 17:19
jannesbeterams schreef op maandag 28 november 2022 @ 11:29:
[...]

Ik ga er toch even uitgebreid melding van maken. Het lijkt bij mij erger te worden. Zojuist een rit gemaakt van 29KM over provinciale weg (7 rotondes) met een gemiddeld gebruik van 12L/100KM. Zal de uiteindelijke terugkoppeling hier posten.
Dat lijkt me wat hoog, mogelijk een moment opname..? Zelfs met caravan van 1200 KG erachter kom ik niet aan zulke getallen. Bij 1100 KM op 1 dag zonder laden (volle accu bij wegrijden uiteraard) kom ik op 9,9L/100 KM ([Afbeelding])

Als je de accu helemaal leeg gereden hebt en hem dan op POWER zet dan gaat hij de accu wel opladen ja, al is het maar om het maximale vermogen altijd beschikbaar te hebben. Op de HYBRID stand doet de mijne dat zeker niet, dan stopt hij zodra er een klein percentage in de accu zit.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Harbinger
Voor geïnteresseerden en ter aanvulling op eerdere berichten, dit is de Lynk op 18".
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Awq_bv6uDznJUcpPHUNN86Hib10=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1F2R7F4pZxuzThjSDThAhXuY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FwV2lcGA1zEvQETUdG0YSTqrKtc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z4lvTvbiRDDNNCBqY326QqeR.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir BVR
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 28-05 08:14
Vanwege het steeds uitstellen van de door mijn bestelde Seat Leon sportstourer, twijfel ik om te gaan voor een Lync&co die op voorraad is bij de leasemaatschappij. De grootste twijfel is de kofferbak ruimte(2 kids en vakantie enzo ;-)) Ik kan online alleen nergens de maten vinden van de kofferbak. Zou 1 van de eigenaren hier misschien de diepte breedte en hoogte (tot de afdekking) van de kofferbak willen meten? Dan kan ik een beetje inschatten hoe het zit qua ruimte:-) alvast bedankt!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Oizo1981
Sir BVR schreef op maandag 28 november 2022 @ 19:55:
Vanwege het steeds uitstellen van de door mijn bestelde Seat Leon sportstourer, twijfel ik om te gaan voor een Lync&co die op voorraad is bij de leasemaatschappij. De grootste twijfel is de kofferbak ruimte(2 kids en vakantie enzo ;-)) Ik kan online alleen nergens de maten vinden van de kofferbak. Zou 1 van de eigenaren hier misschien de diepte breedte en hoogte (tot de afdekking) van de kofferbak willen meten? Dan kan ik een beetje inschatten hoe het zit qua ruimte:-) alvast bedankt!
Zie deze video op 10.09 minuten:
Niet heel precies maar geeft een idee.

[ Voor 14% gewijzigd door Oizo1981 op 28-11-2022 20:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baassii
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 12:40
YorinVonder schreef op zondag 27 november 2022 @ 20:28:
[...]

Hoeveel heb je verhuurd aan niet bekende mensen? En welke plaats verhuur je de auto als ik vragen mag?

Ik had zelf het idee om de auto te verhuren in weekenden en doordeweeks als ik op werk ben (tussen 8 tot 5) Maar lees dus net dat het lastig gaat worden? Of kan het gewoon?
Ik verhuur in Utrecht. Initieel steeds aan nieuwe mensen maar de laatste tijd twee ‘vaste’ huurders.
Overigens wel steeds vanaf dezelfde plek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BPi

BPi

Ik denk dat het vooral erg afhangt van wat je vergewend bent.
Meerderen komen zoals ik van een Volvo V70 en dan merk je het verschil wel.
Met een caravan er achter mis je de bak niet zo, maar als je twee weken in een huisje gaat zitten is het voor ons wel erg krap. In mei is het gelukt, maar nu we nog wat andere spullen mee moeten nemen gaan we in de kerstvakantie met een Towbox op de kogel op pad. De bak vooral voor volume goederen (zoals gebruik dakkoffer) en het gewicht in de auto.
Oja, ook een dakkoffer en karretje zijn natuurlijk opties O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir BVR
-dubbel-

[ Voor 97% gewijzigd door Sir BVR op 28-11-2022 21:35 . Reden: Dubbel ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir BVR
BPi schreef op maandag 28 november 2022 @ 21:33:
[...]

Met een caravan er achter mis je de bak niet zo, maar als je twee weken in een huisje gaat zitten is het voor ons wel erg krap. In mei is het gelukt, maar nu we nog wat andere spullen mee moeten nemen gaan we in de kerstvakantie met een Towbox op de kogel op pad. De bak vooral voor volume goederen (zoals gebruik dakkoffer) en het gewicht in de auto.
Kom van een Altea XL dus geen kleine auto.. heb nu een Kia Ceed (niet station) en voor dagelijks gebruik prima maar idd weekendjes weg wordt spannend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny_p
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-01 19:38
Mijn ervaring, weekendje weg met twee kids zit de koffer tot de nok toe vol :P Heb ook standaard de hoedenplank eruit want die zit eigenlijk altijd in de weg. Dan merk je dat de 01 eigenlijk een opgepompte hatchback is, voor zo’n grote auto is de bagageruimte echt matig. Voor mij een reden om nu verder te kijken naar een meer praktische auto :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir BVR
Dank voor de antwoorden, wacht even de prijs af en anders maar eens kijken of ik er 1 in de buurt kan vinden om even te kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchyR
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 29-10-2024
Hoe lopen de maanden qua betaling en max aantal km p/mnd.

Ik heb de auto sinds 21-11-22, lopen de maanden dan van 21-11 tm 20-12 of gewoon van. De 1e tm de laatste vd maand? Zie al wel een credit card afschrijving gereed staan voor 550.

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberdj
DutchyR schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 08:43:
Hoe lopen de maanden qua betaling en max aantal km p/mnd.

Ik heb de auto sinds 21-11-22, lopen de maanden dan van 21-11 tm 20-12 of gewoon van. De 1e tm de laatste vd maand? Zie al wel een credit card afschrijving gereed staan voor 550.

Iemand enig idee?
Een maand loopt inderdaad vanaf het moment dat je hem krijgt (dus 21/11 in jouw geval). Ik heb hem sinds 19-11-21 en de incasso is altijd rond de 15e van de maand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geer72
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-09-2024
cyberdj schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 08:49:
[...]

Een maand loopt inderdaad vanaf het moment dat je hem krijgt (dus 21/11 in jouw geval). Ik heb hem sinds 19-11-21 en de incasso is altijd rond de 15e van de maand.
Grappig, dan hebben we op dezelfde dag opgehaald. Ik ben naar de flagship Store aan het Rokin geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 18:04

ChUcKiE

Dus........

BPi schreef op maandag 28 november 2022 @ 21:33:
[...]

Klopt gewoon dakkoffer gebruiken bij weekeindjes weg of vakanties.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• oldostofjas
Vinden jullie ook niet dat de 'haaienvin' achterstevoren staat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

Haha nu je het zegt....klopt wel ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:39
Via Tibber kun je je Volvo verbinden aan de app. De auto wordt dan geladen als de stroomprijs laag is.
Aangezien Lybkco min of meer een Volvo is. Is mijn vraag: Iemand die Tibber succesvol heeft kunnen verbinden met de Lynkco? https://tibber.com/nl/store/product/volvo-powerup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandro!
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 31-05 20:15
meermarco schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 11:04:
Via Tibber kun je je Volvo verbinden aan de app. De auto wordt dan geladen als de stroomprijs laag is.
Aangezien Lybkco min of meer een Volvo is. Is mijn vraag: Iemand die Tibber succesvol heeft kunnen verbinden met de Lynkco? https://tibber.com/nl/store/product/volvo-powerup
Gaat niet werken:
De auto moet toegang hebben tot Volvo On Call om de verbinding te laten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:39
Dat had ik zelf kunnen bedenken. Bedankt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oizo1981
oldostofjas schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 10:38:
Zou een bewuste design keuze zijn om zich af te zetten tegen gevestigde merken. Althans dat begreep ik ooit uit een interview met Alain Visser, CEO van L&C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvdV
Ik zie dat L&C nu ook zelf 2e hands 01's aan gaat bieden. Je kunt ze op de website bestellen. Voor de geïnteresseerde koper. Prijzen zijn nog wat hoog tov nieuw, maar er is zeker markt voor denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikbruinsma
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 09-05 17:30
Waar vond jij prijzen dan? Ik zag dat niet terug.

Correctie, gevonden: https://www.lynkco.com/nl-nl/pre-owned

[ Voor 39% gewijzigd door erikbruinsma op 29-11-2022 18:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bulligan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-05 20:15
oldostofjas schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 10:38:
Ja, dat viel mij ook al op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

erikbruinsma schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 17:57:
Waar vond jij prijzen dan? Ik zag dat niet terug.

Correctie, gevonden: https://www.lynkco.com/nl-nl/pre-owned
Als je niet uitkijkt heb je hem besteld :) Als je verder klikt, dan moet je inloggen of profiel aanmaken.

Bij dealers zijn ze ook te vinden: https://www.gaspedaal.nl/lynk-co/01

[ Voor 7% gewijzigd door BPi op 29-11-2022 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 31-05 18:43

Ik zie bij mij in de buurt prijzen van 40-60€/dag. Dat is een stuk minder dan wat ik bij MyWheels kwijt ben. Niet dat ik vaak van Lynk&Co gebruik maak - de app werkt gewoon niet fijn en het huren is mede daardoor omslachtig en tijdrovend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riminii
  • Laatst online: 13:18
Ik heb een Lynk en Co met wat achterschade gekocht (achterklep, achterbumperhoes, achterlichten, iets uitdeuken en wat overig werk). Airbags etc zijn in orde. Een prachtige auto waar we graag van willen gaan genieten.
Weet iemand waar (bvk in Brabant) we deze auto kunnen laten herstellen. Ik vraag dit omdat een simpele uitvraag bij schadeherstellers tot nu toe niet zoveel resultaat oplevert....is de auto te nieuw, geen onderdelen of zo :F ? Wie weet meer?

[ Voor 4% gewijzigd door Riminii op 29-11-2022 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
Riminii schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 20:27:
Ik heb een Lynk en Co met wat achterschade gekocht (achterklep, achterbumperhoes, achterlichten, iets uitdeuken en wat overig werk). Airbags etc zijn in orde. Een prachtige auto waar we graag van willen gaan genieten.
Weet iemand waar (bvk in Brabant) we deze auto kunnen laten herstellen. Ik vraag dit omdat een simpele uitvraag bij schadeherstellers tot nu toe niet zoveel resultaat oplevert....is de auto te nieuw, geen onderdelen of zo :F ? Wie weet meer?
Er zijn geen onderdelen leverbaar of heel lang wachten. Ik hoop voor je dat ie rijdbaar is want anders zou je wel eens lang moeten wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riminii
De auto is redelijk nieuw maar los van het feit dat er inmiddels al 8.000 van in NL rondrijden en normaal gesproken ook de onderdelenstroom (bij elke auto moet er wel eens iets worden vervangen) op gang komt dacht ik dat het wel mee zou vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

Riminii schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 21:23:
De auto is redelijk nieuw maar los van het feit dat er inmiddels al 8.000 van in NL rondrijden en normaal gesproken ook de onderdelenstroom (bij elke auto moet er wel eens iets worden vervangen) op gang komt dacht ik dat het wel mee zou vallen.
Ik wacht al sinds januari op een andere hoedenplank/afdekking bagageruimte omdat er een pinnetje afgebroken is. Die is er nog niet. Het losse onderdeel was al helemaal kansloos.
Ik hoop voor je dat bodyparts beter leverbaar zijn 🤞

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberdj
Op marktplaats vind je een paar onderdelen bij een handelaar in Almere. Zoek daar eens op “achterbumper lynk & co”. Wie weet heeft deze aanbieder meer onderdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dizzytal
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Met waar kan ik je niet helpen. Wat ik me wel heb laten vertellen door de Volvo dealer waar mijn L&C was om een motorstoring uit te lezen en er een slangetje besteld moet worden voor aan het roetfilter is dat er niet is als een gemeenschappelijke 'Geely' onderdelen pool.

De onderdelen voor de L&C moeten apart bij L&C besteld worden (natuurlijk zou het normaal bij zo'n slangetje wel los lopen natuurlijk, maar het komt dus officieel niet uit bijv 'de Volvo voorraad' ) maar ik kan me voorstellen dat het ingeval van hele specifieke, niet generieke onderdelen zoals een hoedenplank of bodyparts, helemaal lastig is voor niet Volvo dealers (die het onderhoud doen) om aan onderdelen te komen. Ik denk dat Volvo dus je beste kans is... iets met het helemaal afschermen van dat kanaal..

If you didn't win today, you can always win tomorrow

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• monogato
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 25-02 14:18

monogato

De Natte Krant

Ik probeer zoveel mogelijk puur elektrisch te rijden en dit bevalt me heel erg, belangrijke reden voor de (vroegtijdige) overstap.
Maar... een grotere reden is nog wel de frustratie van de software:
  1. Profiel dat helemaal vanaf 0 moeten inladen zelfs al staat de auto maar een minuutje uit
  2. Opstarten duurt soms wel 5 minuten
  3. Al een aantal keer gehad dat mijn profiel er tijdens het rijden uit werd geknikkerd en daarmee ook de spiegels + stoel ineens versteld werd (niet heel prettig of veilig)
  4. Mijn vriendin die al eens voor een auto stond die maar niet open wilde met de sleutel
  5. Software over het algemeen ontzettend buggy
Ik rijd er iedere dag mee en dit soort 'kleine' dingen worden met de dag frustrerender. Aangezien dit (zoals ik een beetje lees hier op het forum) al sinds het begin aanwezig is en de OTA updates nog steeds niet werken, heb ik er niet echt vertrouwen in dat het vlot wordt opgelost.

Daarbij heb ik in 3 maanden tijd al ruim 7000km gereden en begint het verschil met een Volvo C40 / XC40 steeds kleiner te worden (aangezien L&C nog steeds geen KM bundels heeft).

P2 LRSM Pilot, Plus, 20", Thunder

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ko-ie
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 06-05 11:49
monogato schreef op woensdag 30 november 2022 @ 09:08:
[...]

Ik probeer zoveel mogelijk puur elektrisch te rijden en dit bevalt me heel erg, belangrijke reden voor de (vroegtijdige) overstap.
  1. Profiel dat helemaal vanaf 0 moeten inladen zelfs al staat de auto maar een minuutje uit
  3. Al een aantal keer gehad dat mijn profiel er tijdens het rijden uit werd geknikkerd en daarmee ook de spiegels + stoel ineens versteld werd (niet heel prettig of veilig)
  4. Mijn vriendin die al eens voor een auto stond die maar niet open wilde met de sleutel
Ik rijd er iedere dag mee en dit soort 'kleine' dingen worden met de dag frustrerender. Aangezien dit (zoals ik een beetje lees hier op het forum) al sinds het begin aanwezig is en de OTA updates nog steeds niet werken, heb ik er niet echt vertrouwen in dat het vlot wordt opgelost.

Daarbij heb ik in 3 maanden tijd al ruim 7000km gereden en begint het verschil met een Volvo C40 / XC40 steeds kleiner te worden (aangezien L&C nog steeds geen KM bundels heeft).
Ik ben afgestapt om via een "profiel" te rijden. Dat duurt inderdaad veel te lang. Ik heb het gast profiel ingesteld naar mijn wensen. Dit is vele malen sneller en ook ook nog eens minder "buggy". Zo doen met regelmaat de widgets het niet goed in het gebruikersprofiel en blijft het scherm niet in een bepaalde stand staan. Ik gebruik bijv vaak het batterij overzicht en daar wordt ik iedere paar seconden weer uitgegooid als ik ben ingelogd. Als gast heb ik hier geen last van.

Ook heb ik gemerkt dat na een maand of twee je opnieuw moet inloggen in de auto. Aangezien ik een complex wachtwoord hierop heb is dat niet altijd even makkelijk :)

Nu nog een werkende internet verbinding. Dat is al een week out-of-order en bij de Lynk helpdesk reageert niemand. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvdV
[...]

Het zoveel mogelijk elektrisch rijden is ook heel prettig idd. Ik heb eerlijk gezegd niet zo veel problemen als jij ervaart. Vooral omdat wij geen profiel in de auto geladen hebben (alles opgeslagen in gast, dus in-car ipv in de cloud en afhankelijk zijn van een internetverbinding).
Enige mogelijke nadeel is dat ik terwijl ik instap de keuzeknop voor de stoel even in moet drukken om mijn stand in te stellen. Maar dat ervaar ik niet als een nadeel (voorheen moest ik alles met de hand instellen 😅).

Wij hebben nu in 6 maanden 14,5K gereden. De grotere batterij tov de XC40 T5 Recharge is een zege. Ik zou graag overstappen naar een full electric XC40 of C40.

Het trekken van een caravan in combinatie met de actieradius is nu het enige wat me tegen houd. Zodra de range van EV’s richting de 250 KM met caravan gaat ga ik switchen. Dat is dus minimaal 600 KM WLTP gok ik. De nieuwe Extended Range versies van Volvo zijn een begin, maar nog net niet genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

BPi schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 18:36:
[...]

Als je niet uitkijkt heb je hem besteld :) Als je verder klikt, dan moet je inloggen of profiel aanmaken.

Bij dealers zijn ze ook te vinden: https://www.gaspedaal.nl/lynk-co/01
Ik vind het prijsverschil tussen een nieuwe en een tweedehandse van een jaar oud met zeg 15000 op de teller best klein.
Ik ben er nog niet helemaal uit of ik een Lynk & Co zal kopen, maar een nieuwe spreekt me dan eigenlijk meer aan voor die (paar) duizend euro extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pushnoi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18-05 18:01
[...]

Doe jezelf een plezier en maak gewoon geen gebruik van die profielen maar laad gewoon in het hoofd profiel (dus geen profiel) je persoonlijke instellingen in. Scheelt een hoop gezeik =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
Riminii schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 21:23:
Heb je via een onafhankelijk garage al eens hier gecheckt?: https://rmi.lynkco.com/#/submenu/HOME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROCOP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23-07-2023
ko-ie schreef op woensdag 30 november 2022 @ 09:38:
[...]

Ik ben afgestapt om via een "profiel" te rijden. Dat duurt inderdaad veel te lang. Ik heb het gast profiel ingesteld naar mijn wensen. Dit is vele malen sneller en ook ook nog eens minder "buggy". Zo doen met regelmaat de widgets het niet goed in het gebruikersprofiel en blijft het scherm niet in een bepaalde stand staan. Ik gebruik bijv vaak het batterij overzicht en daar wordt ik iedere paar seconden weer uitgegooid als ik ben ingelogd. Als gast heb ik hier geen last van.

Ook heb ik gemerkt dat na een maand of twee je opnieuw moet inloggen in de auto. Aangezien ik een complex wachtwoord hierop heb is dat niet altijd even makkelijk :)

Nu nog een werkende internet verbinding. Dat is al een week out-of-order en bij de Lynk helpdesk reageert niemand. :(
Ik heb ook geen profiel aangemaakt, echter het batterij overzicht blijft bij mij maar een paar tellen werken. Mijn toen geheel nieuwe auto 25 mei 2022 opgehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dizzytal
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
ROCOP schreef op woensdag 30 november 2022 @ 12:34:
[...]

Ik heb ook geen profiel aangemaakt, echter het batterij overzicht blijft bij mij maar een paar tellen werken. Mijn toen geheel nieuwe auto 25 mei 2022 opgehaald.
Same here, maar dat is wel iets wat nadat ik hem ophaalde niet het geval wat. In eerste instantie bleef het overzicht gewoon staan.

If you didn't win today, you can always win tomorrow

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cyberdj
MvdV schreef op woensdag 30 november 2022 @ 09:44:
[...]

Het zoveel mogelijk elektrisch rijden is ook heel prettig idd. Ik heb eerlijk gezegd niet zo veel problemen als jij ervaart. Vooral omdat wij geen profiel in de auto geladen hebben (alles opgeslagen in gast, dus in-car ipv in de cloud en afhankelijk zijn van een internetverbinding).
Enige mogelijke nadeel is dat ik terwijl ik instap de keuzeknop voor de stoel even in moet drukken om mijn stand in te stellen. Maar dat ervaar ik niet als een nadeel (voorheen moest ik alles met de hand instellen 😅).

Wij hebben nu in 6 maanden 14,5K gereden. De grotere batterij tov de XC40 T5 Recharge is een zege. Ik zou graag overstappen naar een full electric XC40 of C40.

Het trekken van een caravan in combinatie met de actieradius is nu het enige wat me tegen houd. Zodra de range van EV’s richting de 250 KM met caravan gaat ga ik switchen. Dat is dus minimaal 600 KM WLTP gok ik. De nieuwe Extended Range versies van Volvo zijn een begin, maar nog net niet genoeg.
Hier idem. Zou best een volledig elektrische willen, maar met de caravan om de haverklap laden zie ik nog niet zitten. Waarschijnlijk kom je bij 90% van de laadpunten ook nog je caravan af aan het koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riminii
Oizo1981 schreef op woensdag 30 november 2022 @ 11:40:
[...]

Heb je via een onafhankelijk garage al eens hier gecheckt?: https://rmi.lynkco.com/#/submenu/HOME
Bedankt maar deze link verwijst naar een B-to-B website waar je je als garagist kunt registreren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

cyberdj schreef op woensdag 30 november 2022 @ 12:58:
[...]

Hier idem. Zou best een volledig elektrische willen, maar met de caravan om de haverklap laden zie ik nog niet zitten. Waarschijnlijk kom je bij 90% van de laadpunten ook nog je caravan af aan het koppelen.
De eerder genoemde 250 km zou voor mij ook een minimum zijn. Is eerder ook al eens over gesproken. Met de 01 kom je op langere vakantieritten met caravan (bij mij 1.500kg en echt gestroomlijnd) ook al niet veel verder dan 250km per stint, omdat je na je eerste je accu (deels of grotendeels) leeg hebt.
Bij mij is waarschijnlijk de caravan eerder weg dan dat er een full ev voor de deur staat. Of misschien valt het wel samen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technomancer
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 18-12-2024
Oizo1981 schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 13:44:
[...]

Is die €600 niet de eerste betaling inclusief kosten Where you want delivery?
Of wellicht extra kosten de eerst volgende betaling? Kun je aangeven (fotootje) waar je die €600 ziet staan in je account?
Dat zou kunnen, ik heb destijds bij de levering gekozen voor 'aan de deur'. Maar het lijkt nu net alsof ik een maandelijks bedrag van 600 euro betaal en dat is niet zo. Ik zie het staan als ik inlog op de site bij membership details. --> update: het bedrag staat nu weer op 550 euro. Vreemd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
Riminii schreef op woensdag 30 november 2022 @ 14:30:
[...]

Bedankt maar deze link verwijst naar een B-to-B website waar je je als garagist kunt registreren?
Klopt. Dus als je een vaste garage of schadehersteller hebt die niet aan onderdelen kan komen zou die zich via deze portal kunnen aanmelden bij L&C. Is natuurlijk de vraag of ze die moeite willen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gumball
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Rij nu een kleine 2 weken in de Lynk & Co 01 - 2022 editie.
De auto rijdt erg prettig, vlot etc.
Electrische range is in deze temperaturen is werkelijk prima. Ongeveer 60KM (+-70% 100km/snelwegkilometers) in Pure/B stand.
Carplay lijkt ook draadloos echt goed te werken, heel prettig!

Enkele secundaire zaken zijn echter wel vrij storend:
- App updated de status van de auto soms uren achtereen niet waardoor je bijvoorbeeld niet weet of je accu vol is.
- Geen pushmeldingen over de voortgang van het laden in de app.
- Telefoon als sleutel werkt niet, ook niet na ontkoppeling, herinstallatie van de app, etc.
- Frank die zijn mond maar niet houdt en effectief niet te gebruiken is.
- DAB valt soms weg.

Ik hoop echt dat LC dit gaat oppakken, heb er ook al over gemaild.

[ Voor 4% gewijzigd door Gumball op 30-11-2022 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
Gumball schreef op woensdag 30 november 2022 @ 16:33:
Rij nu een kleine 2 weken in de Lynk & Co 01 - 2022 editie.
De auto rijdt erg prettig, vlot etc.
Electrische range is in deze temperaturen is werkelijk prima. Ongeveer 60KM (+-70% 100km/snelwegkilometers) in Pure/B stand.
Carplay lijkt ook draadloos echt goed te werken, heel prettig!

Enkele secundaire zaken zijn echter wel vrij storend:
- App updated de status van de auto soms uren achtereen niet waardoor je bijvoorbeeld niet weet of je accu vol is.
- Geen pushmeldingen over de voortgang van het laden in de app.
- Telefoon als sleutel werkt niet, ook niet na ontkoppeling, herinstallatie van de app, etc.
- Frank die zijn mond maar niet houdt en effectief niet te gebruiken is.
- DAB valt soms weg.

Ik hoop echt dat LC dit gaat oppakken, heb er ook al over gemaild.
Mijn ervaring is dat het percentage accu vol inderdaad niet altijd up-to-date is, maar of hij wel of niet aan het laden is wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
oldostofjas schreef op woensdag 30 november 2022 @ 16:36:
[...]

Mijn ervaring is dat het percentage accu vol inderdaad niet altijd up-to-date is, maar of hij wel of niet aan het laden is wel.
Laadstatus wordt ongeveer 1x per uur ge-update.
Verder herken ik niet dat Frank uit het niets praat. Wordt bij mij alleen geactiveerd als ik op het microfoontje op het stuur druk. Ik heb wel in de instellingen uitgezet dat hij luistert naar “Hé Frank”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gumball
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Oizo1981 schreef op woensdag 30 november 2022 @ 16:49:
[...]

Laadstatus wordt ongeveer 1x per uur ge-update.
Verder herken ik niet dat Frank uit het niets praat. Wordt bij mij alleen geactiveerd als ik op het microfoontje op het stuur druk. Ik heb wel in de instellingen uitgezet dat hij luistert naar “Hé Frank”
Ik heb het luisteren inmiddels ook uitgezet, dus nu inderdaad geen bijdehandte opmerkingen meer uit het niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riminii
Oizo1981 schreef op woensdag 30 november 2022 @ 16:20:
[...]

Klopt. Dus als je een vaste garage of schadehersteller hebt die niet aan onderdelen kan komen zou die zich via deze portal kunnen aanmelden bij L&C. Is natuurlijk de vraag of ze die moeite willen doen.
Oh, OK dan snap ik het. Ben inmiddels bezig met een schadehersteller dus wellicht is deze link erg handig om ff door te geven. Bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvdV
cyberdj schreef op woensdag 30 november 2022 @ 12:58:
[...]

Dat afkoppelen ja.. dat is misschien nog wel een groter probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvdV
BPi schreef op woensdag 30 november 2022 @ 15:14:
[...]

De eerder genoemde 250 km zou voor mij ook een minimum zijn. Is eerder ook al eens over gesproken. Met de 01 kom je op langere vakantieritten met caravan (bij mij 1.500kg en echt gestroomlijnd) ook al niet veel verder dan 250km per stint, omdat je na je eerste je accu (deels of grotendeels) leeg hebt.
Bij mij is waarschijnlijk de caravan eerder weg dan dat er een full ev voor de deur staat. Of misschien valt het wel samen. :P
Na 250 KM wil ik toch koffie, moet de vrouw weer naar de wc, of mijn zoontje, haha. Ik haal de 300-350 eventueel wel zonder accu met caravan.

[ Voor 4% gewijzigd door MvdV op 30-11-2022 19:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:16
Heeft iemand dit eerder gehad?:

Dodgy email van Lynk & Co, waarin ze zeggen dat ik deze maand niet betaald heb en of ik dit alsnog wil doen.

Bedrag klopt echter niet, 500€ ipv 550. Factuur verwijst naar Juni als periode, mail heeft het over de huidige maand.

Mail komt ook van ‘helly@lynkco.nl’ ipv het gebruikelijke emailadres hello@lynkco.com.

Kortom, lijkt phishing. MAAR, op de pdf factuur staat wel mijn volledige naam, mijn adres, incl juiste huisnummer (en foute postcode).

Wel creepy als een fraudepartij deze persoonlijke gegevens van mij heeft. Morgen maar Lynk&Co bellen om te kijken of het toch wel van hun komt omdat ik in juni niet betaald heb. In ieder geval een waarschuwing voor iedereen die ook zulke mails krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiYaY
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 22-01 19:23
Hi allemaal,

Is er iemand met sneeuwkettingen voor de L&C die deze wil verhuren in de periode van 15-12 tot 2 januari? Bij voorkeur in de regio Amsterdam/Utrecht. Hopelijk niet nodig voor de reis naar Duitsland (Winterberg en Berchtesgaden) maar prettig voor de zekerheid. Mocht je interesse hebben hoor ik graag van je via een PM om het verder te bespreken.

Groet,

Berend Jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiYaY
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 22-01 19:23
Requiem19 schreef op woensdag 30 november 2022 @ 21:12:
Heeft iemand dit eerder gehad?:

Dodgy email van Lynk & Co, waarin ze zeggen dat ik deze maand niet betaald heb en of ik dit alsnog wil doen.

Bedrag klopt echter niet, 500€ ipv 550. Factuur verwijst naar Juni als periode, mail heeft het over de huidige maand.

Mail komt ook van ‘helly@lynkco.nl’ ipv het gebruikelijke emailadres hello@lynkco.com.

Kortom, lijkt phishing. MAAR, op de pdf factuur staat wel mijn volledige naam, mijn adres, incl juiste huisnummer (en foute postcode).

Wel creepy als een fraudepartij deze persoonlijke gegevens van mij heeft. Morgen maar Lynk&Co bellen om te kijken of het toch wel van hun komt omdat ik in juni niet betaald heb. In ieder geval een waarschuwing voor iedereen die ook zulke mails krijgt.
Niet gehad dat ik werd gevraagd om nog te betalen maar herken wel dat adresgegevens niet kloppen (na verhuizing doorgegeven te hebben) en dat het bedrag op de factuur niet klopt met de afschrijving van 550E.

Emailadres helly@lynkco.nl ken ik niet dus wellicht toch goed even te checken by L&C.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riminii
Zou iemand eens zo goed willen zijn en doorgeven wat het partsnummer is van de hoedenplank van de CO1?
Zou aan de onderkant van een van de hoeken moeten staan en beginnen met 8888....
Many thanks in advance !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberdj
(her)kent iemand de volgende problemen, die bij mij meestal (altijd?) optreden als de accu helemaal leeggereden is:

1. Motormanagement lampje gaat branden (patroon wat ik ook hierin zie is dat er meestal sprake is van een nagenoeg volle brandstoftank)
2. auto laadt niet op aan de publieke paal:
Gister 0% accu, laden start, resterende tijd verschijnt, ik loop weg bij de auto. Uur later check ik in de app, melding “not charging”. Naar paal gelopen, kabel is ontkoppeld (kan dus gewoon uit de paal gehaald worden). Check in Vattenfall app geeft aan dat sessie na 57 sec afgebroken is.
Vandaag wederom 0% accu, aangesloten, nog even 2 min gewacht, laden gaat door. 2 uur later check ik de L&C app, weer melding “not charging”. Weer gaan checken bij de paal, kabel was weer “vrijgegeven”. Sessie was na 58 min ook weer gestopt volgens Vattenfall app.

Thuisladen aan 220 werkt overigens wel in dit soort gevallen. Soms laad ik dan eerst een uurtje thuis en zet hem dan aan de paal. Dan gaat het wel goed..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

MvdV schreef op woensdag 30 november 2022 @ 19:42:
[...]

Na 250 KM wil ik toch koffie, moet de vrouw weer naar de wc, of mijn zoontje, haha. Ik haal de 300-350 eventueel wel zonder accu met caravan.
Herkenbaar.
Die 250 (a300) km is vaak een richtlijn omdat je niet alrijd weet waar je kan tanken en ook geen backup in de accu hebt.
Pagina: 1 ... 90 ... 175 Laatste

Let op:
Voor updates rondom leverdatums, bestellingen, etc. is er een apart topic: Het grote Lynk & Co 01 bestellingen topic.

Voor vragen over abonementen, zoals het opzeggen of overnemen daarvan, kan men hier terecht:
Het Lynk & Co Abonnement en overname Topic

Volgende onderwerpen moeten ook elders besproken worden:

Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.