• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15:42
oldostofjas schreef op donderdag 17 november 2022 @ 16:52:
[...]

Waarom ook niet, als je het toch zelf moet betalen... En als de band toch vervangen moet worden kan je altijd nog contact opnemen met L&C.
Punt is dat het aan de zijkant; als ie niet in het loopvlak zit, niet met plug gerepareerd mag worden zei Volvo me. Wellicht wat met veiligheid te maken, ik weet het niet…

• Hommel
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 14-09-2023
lees deepbass909 in "Het grote Lynk & Co 01 topic - Deel 1" nog eens

[ Voor 94% gewijzigd door Standeman op 18-11-2022 10:08 ]

• Hommel
  • Laatst online: 14-09-2023
*knip*

[ Voor 98% gewijzigd door Standeman op 18-11-2022 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yavi06
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 31-05 23:10
*knip* zie modbreak

[ Voor 96% gewijzigd door Standeman op 18-11-2022 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trangelang
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-05 13:09
WCU schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 18:43:
[...]

Gezien ik totaal niets van banden ken: liggen er bij levering in mei sowieso echte 'zomerbanden' op zouden dit all weather banden kunnen zijn?
Ik sta op de punt om de Lynk&Co te bestellen. Krijg je nu bij de auto zomerbanden of all-seasons? Ik wil het liefst all seasons. Schrok overigens van de prijzen voor het wisselen naar een Winter setje >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oldostofjas
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 23:43
trangelang schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 10:47:
[...]

Ik sta op de punt om de Lynk&Co te bestellen. Krijg je nu bij de auto zomerbanden of all-seasons? Ik wil het liefst all seasons. Schrok overigens van de prijzen voor het wisselen naar een Winter setje >:)
Je krijgt zomerbanden. Ik heb ze zelf net laten wisselen naar winterbanden. Ik zou zelf ook liever all-seasons hebben, maar dat is geen optie.

Overigens vind ik de kosten nog wel te doen als je de auto hiervoor zelf naar de garage brengt, Het gaat wel om 20" wielen en banden en je zomerbanden worden opgeslagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• donny_p
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-01 19:38
trangelang schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 10:47:
[...]

Alle nieuwe auto’s worden geleverd met zomerbanden voor zover ik weet. Bandenwissel is niet goedkoop, maar iemand hier heeft al eens uitgerekend dat wanneer je privé een set zou kopen voor een Lynk dat het niet eens heel veel scheelt. Prijs is trouwens al verlaagd van €450 naar €350.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trangelang
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-05 13:09
donny_p schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 10:56:
[...]

Alle nieuwe auto’s worden geleverd met zomerbanden voor zover ik weet. Bandenwissel is niet goedkoop, maar iemand hier heeft al eens uitgerekend dat wanneer je privé een set zou kopen voor een Lynk dat het niet eens heel veel scheelt. Prijs is trouwens al verlaagd van €450 naar €350.
die 350 is volgens mij per seizoen? met andere woorden 2x 350 per jaar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oldostofjas
trangelang schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 11:04:
[...]

die 350 is volgens mij per seizoen? met andere woorden 2x 350 per jaar?
Er is toch maar één winterseizoen per jaar? Voor die 350 krijg je dus van zomer naar winter en weer van winter naar zomer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-05 14:53

BPi

Hebben meer mensen de laatste dagen problemen met hun profiel?
Meermaals gehad de afgelopen week dat "hello stranger", het profiel bleef laden, pas na minuten ingelogd was of dat hij eerst ingelogd was en na een paar minuten niet meer. Echt heel vreemd.
De verbinding met Android auto is ook net een deelname aan de lotto. Vaak wel verbonden, soms heel snel soms duurt lang, soms geheel niet verbonden (draadloos) dus maar de kabel er in...

Ik heb een paar maand gelden nog een update gehad. Volgende wek bij bandenwissel maar weer vragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
BPi schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 12:30:
Hebben meer mensen de laatste dagen problemen met hun profiel?
Meermaals gehad de afgelopen week dat "hello stranger", het profiel bleef laden, pas na minuten ingelogd was of dat hij eerst ingelogd was en na een paar minuten niet meer. Echt heel vreemd.
De verbinding met Android auto is ook net een deelname aan de lotto. Vaak wel verbonden, soms heel snel soms duurt lang, soms geheel niet verbonden (draadloos) dus maar de kabel er in...

Ik heb een paar maand gelden nog een update gehad. Volgende wek bij bandenwissel maar weer vragen
Heb wel een paar keer gehad dat het profiel niet laadde, of alleen Android Auto niet, maar ik moet zeggen dat het de laatste tijd wel goed gaat!

Het enige is dat het thema van het dashboard steeds naar Clean gaat, terwijl ik hem op Classic wil hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gumball
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Zo, ik mag me hier melden als “eigenaar” van mijn M2M. Vannacht voor het eerst volgeladen via de Allego paal. Er ging 16,67 KWh in volgens de app. Had ‘m op de Eflux pas geladen waardoor het 60 cent per KWh kwam. Was dus ruim 9 euro kwijt voor uiteindelijk 50 volelectrische kilometers. Oké, het was -1c toen ik wegreed maar op deze manier is benzine volgens mij goedkoper. Overigens, de volgende keer laden doe ik met Shell Recharge, die kost 46 cent per KWh.

Over de auto zelf kan ik kort zijn, die rijdt super. Heel luxe, komende van een Megane Bose uit 2013. Had wel iets meer verwacht van de Infinity geluidsinstallatie, deze is beduidend minder dan de Bose uit de Megane, maar misschien was ik verwend.
Apple Carplay werkt goed, alleen jammer dat Frank er regelmatig ongevraagd doorheen kletst.
De ingebouwde navigatie werkt op zich ook prettig. De nummerbord herkenning doet het over ‘t algemeen goed. Vanochtend (8.30 uur) op de A28 gaf ie echter aan dat ik 120 mocht… Jammer.

Parkeercamera werkt ook mooi, duidelijk en scherp beeld. Automatisch parkeren wil ik komende week nog even proberen.

Als laatste de app, daar kan nog wel even wat aan worden verbeterd. Locatie klopt vaak niet en openen en sluiten duurt lang.
Had er iets meer van verwacht want heel veel meet dan dat kan je er niet mee.

[ Voor 3% gewijzigd door Gumball op 19-11-2022 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21:30
Hmmmm krijg de melding "frontcamera heeft service nodig".

Iemand anders er al ervaring mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oldostofjas
GroeneThee schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 14:34:

Altijd als ik een melding over de frontcamera krijgt, helpt het om de ruitenwissers even aan te zetten. Dan is de ruit gewoon vochtig. Maar ik weet niet of ik dan dezelfde melding heb als jij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
oldostofjas schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 14:56:
[...]

Altijd als ik een melding over de frontcamera krijgt, helpt het om de ruitenwissers even aan te zetten. Dan is de ruit gewoon vochtig. Maar ik weet niet of ik dan dezelfde melding heb als jij.
Ga ik straks even proberen, dank voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob_erwt
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:15

rob_erwt

What does this button do?

GroeneThee schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 14:57:
[...]

Ga ik straks even proberen, dank voor de tip.
Ik heb het ook wel eens gehad als de (laagstaande) zon er vol in scheen. Melding was dan weg zodra je de schaduw inreed of van richting veranderde.

Never underestimate the power of stupid people in large groups

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulligan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-05 20:15
Gumball schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 12:56:
Zo, ik mag me hier melden als “eigenaar” van mijn M2M. Vannacht voor het eerst volgeladen via de Allego paal. Er ging 16,67 KWh in volgens de app. Had ‘m op de Eflux pas geladen waardoor het 60 cent per KWh kwam. Was dus ruim 9 euro kwijt voor uiteindelijk 50 volelectrische kilometers. Oké, het was -1c toen ik wegreed maar op deze manier is benzine volgens mij goedkoper. Overigens, de volgende keer laden doe ik met Shell Recharge, die kost 46 cent per KWh.

….
Nou echt. Dat hele elektrische rijden gaat nergens meer over vandaag de dag. Thuis betaal ik bijna 90 cent per KWh, als het niet uit de zonnepanelen komt. Ik laad hem ook gewoon niet meer op, benzine is vrijwel goedkoper rijden dan Electra. Word tijd dat we een paar kerncentrales neerplempen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieshout835
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 01-12-2023
Mijn app geeft geen actuele gegevens meer. Laatste update was van 15 november, en volgens die app staat hij nog steeds in Utrecht. Je kunt niet bijzonder veel met de app, maar weten wat de acculading is en hoeveel laadtijd hij nog nodig heeft is wel een functionaliteit die ik nu mis. Vreem genoeg werkt het laten flitsen van de koplampen via de app wel. Dus er is wel connectie, maar niet volledig.

Ik heb een melding gemaakt en zou gebeld worden, maar helaas niets meer vernomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvdV
  • Laatst online: 20:12
Bulligan schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 16:31:
[...]

Nou echt. Dat hele elektrische rijden gaat nergens meer over vandaag de dag. Thuis betaal ik bijna 90 cent per KWh, als het niet uit de zonnepanelen komt. Ik laad hem ook gewoon niet meer op, benzine is vrijwel goedkoper rijden dan Electra. Word tijd dat we een paar kerncentrales neerplempen.
Ik ben het met je eens dat de prijzen wat scheef komen te liggen zo. Maar het is natuurlijk ook een beetje een principe kwestie, wil je wat doen om de transitie te gaan maken en een betere wereld na te laten voor je kinderen (of enkelvoud). Ja, in mijn geval, dus ik laad zo veel mogelijk (ook uit de zonnepanelen natuurlijk) en stap zodra het kan over op volledig elektrisch (nu nog niet omdat ik gelimiteerd wordt door lange afstanden met caravan rijden).

Maar de financiële prikkel werkt natuurlijk het allerbeste voor de consument. De brandstofprijs is gewoon veel te laag in vergelijking met gas (warmte is toch wel een eerste levensbehoefte denk ik voor velen zonder warmtepomp) en elektra. Helaas word zodra de brandstof veel duurder wordt alles wat getransporteerd wordt veel duurder.. Tijd voor een flinke recessie denk ik zo 😅.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulligan
Lieshout835 schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 17:47:
Mijn app geeft geen actuele gegevens meer. Laatste update was van 15 november, en volgens die app staat hij nog steeds in Utrecht. Je kunt niet bijzonder veel met de app, maar weten wat de acculading is en hoeveel laadtijd hij nog nodig heeft is wel een functionaliteit die ik nu mis. Vreem genoeg werkt het laten flitsen van de koplampen via de app wel. Dus er is wel connectie, maar niet volledig.

Ik heb een melding gemaakt en zou gebeld worden, maar helaas niets meer vernomen.
Hier hetzelfde euvel. Zal met een paar weken wel weer verholpen zijn… Beetje jammer voor degene die hem proberen te verhuren/huren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rdml
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 17-08-2024
Maakt er iemand gebruik van een fietsendrager aan de achterklep? Bij Thule staat de Lynk niet in de lijst met auto’s waar ze op passen. Op zijn zusje de Volvo XC40 passen ze echter ook niet.

Vandaag met een fiets op de dakdrager gereden en ik werd niet echt vrolijk van het elektrische bereik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0bert
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-05 22:10
DenFT schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 15:02:
Wij huren onze L&C. Is er een mogelijkheid dat mijn vrouw de app ook gebruikt als 'eigenaar' voor de verschillende functionaliteiten zonder eerst te moeten inloggen op mijn account?
Als het huren als in abonnementsvorm is, dan kan de tweede eigenaar via het dashboard van de auto worden toegevoegd heb ik gelezen. Voor de verzekering is het belangrijk om op hetzelfde adres te wonen, maar dat zal wel..

Bij huren als in lenen gaat dit niet op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0bert
Als ik een auto leen via de app, dan zie ik prijzen, bijv 1000 eur/mnd.
Als ik die auto voor een maand leen, wat betaal ik dan nog voor extra kosten, behalve het verschil in brandstof? (als ik teveel tank is het pech voor mij?).
Betaal ik ook nog een tarief per kilometer? Moet ik zelf evt een laadpas regelen?
Ik (en evt mijn vrouw) zijn vervolgens all-risk verzekerd en evt pechhulp?

In de app werd ik niet direct veel wijzer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 20:31
r0bert schreef op zondag 20 november 2022 @ 00:50:
[...]

Als het huren als in abonnementsvorm is, dan kan de tweede eigenaar via het dashboard van de auto worden toegevoegd heb ik gelezen. Voor de verzekering is het belangrijk om op hetzelfde adres te wonen, maar dat zal wel..

Bij huren als in lenen gaat dit niet op
Nee, tweede persoon kan wel inloggen met een eigen profiel in de auto maar krijgt de auto niet te zien in zijn/haar app. En kan dus bijvoorbeeld de voor verwarming aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
r0bert schreef op zondag 20 november 2022 @ 00:54:
Als ik die auto voor een maand leen, wat betaal ik dan nog voor extra kosten, behalve het verschil in brandstof? (als ik teveel tank is het pech voor mij?).
Betaal ik ook nog een tarief per kilometer? Moet ik zelf evt een laadpas regelen?

[ Voor 34% gewijzigd door Oizo1981 op 20-11-2022 07:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oizo1981
1. Op dit moment betaal je dan €1.000 en inderdaad verschil in benzine. Elektra wordt niet verrekend.
2. Op termijn gaat L&C een servicefee rekenen, maar die staat op €0 zolang het platform in beta is.
3. Je betaalt als lener niets per kilometer.
4. Laadpas moet je zelf regelen (sommige palen werken ook met een app en dan heb je geen fysiek me pas nodig)
5. De lener is all risk verzekerd met een eigen risico van € 1.000.
6. Je hebt recht op Pechhulp maar niet op een vervangende auto.
7. Als jij de auto leent, mag alleen jij erin rijden; je vrouw dus niet.

[ Voor 9% gewijzigd door Oizo1981 op 20-11-2022 07:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchyR
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 29-10-2024
Dinsdag haal ik ‘m op in Diemen, binnenkort zal ik met de buurman dat uitlenen eens testen en doorleven :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Websphinxie
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-01 22:23

Mijn vrouw heeft dit ook dikwijls. Ik merk dat het niet zozeer de buitenruit is die het 'issue' geeft. Bij vochtig of koud weer is het vooral de binnenruit die de sensor triggert/blokkeert. Ik heb het idee dat die sensor ruimte niet helemaal vochtdicht is waardoor het gemakkelijk kan beslaan en troebel beeld kan geven. Als ik namelijk NIETS doe met de ruitenwissers en wel de voorruitverwarming op hoog zeg is het issue zo weg.

16 x 455Wp & Enphase IQ7+ (7,3 kWp) - PVoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websphinxie
DutchyR schreef op zondag 20 november 2022 @ 08:42:
Dinsdag haal ik ‘m op in Diemen, binnenkort zal ik met de buurman dat uitlenen eens testen en doorleven :-)
Fors tarief rekenen. Voor niets gaat de zon op :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Websphinxie
Rdml schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 19:22:
Maakt er iemand gebruik van een fietsendrager aan de achterklep? Bij Thule staat de Lynk niet in de lijst met auto’s waar ze op passen. Op zijn zusje de Volvo XC40 passen ze echter ook niet.

Vandaag met een fiets op de dakdrager gereden en ik werd niet echt vrolijk van het elektrische bereik.
Hoe smal of rank je fiets ook is, op iedere auto is een dakkoffer/fietsendrager/bankstel een drama. De totale aerodynamica wordt om zeep geholpen. Je zou ook eens kunnen kijken bij zo'n Frans sportwarenhuis ;) die hebben redelijk veel universeel spul. Ik verwacht overigens een soortgelijk issue met aerodynamica. De drag die je hebt met lucht die over de auto naar de achterkant trekt wordt zwaar verstoort.

[ Voor 10% gewijzigd door Websphinxie op 20-11-2022 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvdV

Ik hoor verschillende mensen hierover. Zelf heb ik het nog niet gehad in de 6 maanden dat ik hem nu rij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gumball
  • Niet online
Had wel iets meer verwacht van de Infinity geluidsinstallatie, deze is beduidend minder dan de Bose uit de Megane, maar misschien was ik verwend.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/45sCUgk3w68xdEIWX_Ut7lVhZI8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cvPhmYxjKUdsQToNpx3vaZhu.jpg?f=fotoalbum_large

Met het uitzetten van deze functie klinkt muziek ineens een stuk voller 🤗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
Ik heb de stoelverwarming een tijdje geleden op automatisch gezet, er staat nu ook een A bij het icoontje. Maar ik hij is nog nooit automatisch aan gegaan. Geen idee ook wanneer dat zou moeten gebeuren. Het was vandaag toch redelijk koud. In de car guide staat er ook weinig over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
oldostofjas schreef op zondag 20 november 2022 @ 16:04:
Ik heb de stoelverwarming een tijdje geleden op automatisch gezet, er staat nu ook een A bij het icoontje. Maar ik hij is nog nooit automatisch aan gegaan. Geen idee ook wanneer dat zou moeten gebeuren. Het was vandaag toch redelijk koud. In de car guide staat er ook weinig over.
Gaat aan onder de 7 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Wie van jullie stond er vanmorgen met zijn blauwe L&C met panne bij Den Bosch, richting Veghel? B)

Toch lullig om zo'n nieuw ding stil te zien staan... -O- Hoop dat die van mij straks beter zijn best gaat doen...

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
Oizo1981 schreef op zondag 20 november 2022 @ 16:27:
[...]

Gaat aan onder de 7 graden.
Ok, nou, die van mij niet dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieshout835
Behalve dat de app het niet doet, ga ik nu meer ongewenste effecten ervaren.
Vandaag op de heenreis zag ik dat er geen inernetverbinding was. Ik maak daar verder geen gebruik van, maar als gevolg daarvan werkt waarschijnlijk ook de radio niet. En mogelijk zit daar de oorzaak dat mijn app geen actuele informatie meer kan ontvangen.

Op de terugreis vandaag dat de software niet opstart. Ik zie steeds de tekst Lynk & Co,en daarna steeds die gebouwen en opnieuw weer die tekst en gebouwen.

Gelukkig bleven de primaire functies van de auto werken. Maar veel functionaliteit gaat hiermee verloren.

Is er een manier om de software te resetten? Een soort Ctrl-ALT-Del?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
Lieshout835 schreef op zondag 20 november 2022 @ 17:55:
Is er een manier om de software te resetten? Een soort Ctrl-ALT-Del?
Ja. Maar dan moet het systeem wel nog opstarten. Als dat niet zo is, kun je de auto afsluiten en 10 minuten wachten. Dan start hij ook volledig nieuw op.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mTUlWmZ1QdTBbW5B6_SWvAhs4ic=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VM7GVXIZby0AZ2EU4K5UZrWU.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 11% gewijzigd door Oizo1981 op 20-11-2022 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco-Peters
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 18-08-2023
Bra-Jo schreef op zondag 20 november 2022 @ 16:34:
Wie van jullie stond er vanmorgen met zijn blauwe L&C met panne bij Den Bosch, richting Veghel? B)

Toch lullig om zo'n nieuw ding stil te zien staan... -O- Hoop dat die van mij straks beter zijn best gaat doen...
Zal wel lekke band gehad hebben? Nieuwe auto's daar krijg je voornamelijk bandenpech mee _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 31-05 18:43
r0bert schreef op zondag 20 november 2022 @ 00:54:

Ik ben benieuwd of iemand zijn auto voor een maand gaat verhuren. Als je hem in eerste instantie niet nodig hebt, waarom zou je hem dan überhaupt nemen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oizo1981
exelletor schreef op zondag 20 november 2022 @ 18:41:
[...]

Ik ben benieuwd of iemand zijn auto voor een maand gaat verhuren. Als je hem in eerste instantie niet nodig hebt, waarom zou je hem dan überhaupt nemen?
Vakantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieshout835
Oizo1981 schreef op zondag 20 november 2022 @ 18:38:
[...]

Ja. Maar dan moet het systeem wel nog opstarten. Als dat niet zo is, kun je de auto afsluiten en 10 minuten wachten. Dan start hij ook volledig nieuw op.
[Afbeelding]
Dank je wel. Ik heb zojuist een nieuwe poging gedaan, en hij lijkt nu weer gewoon te functioneren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cyberdj
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10-12-2024
MvdV schreef op zondag 20 november 2022 @ 13:44:
[...]

Ik hoor verschillende mensen hierover. Zelf heb ik het nog niet gehad in de 6 maanden dat ik hem nu rij.
Ook regelmatig deze melding. Inderdaad bij beslagen ramen. Vervelend is dat de adaptive cruise control niet meer werkt dan (en dan ook soms spontaan uitgaat). Wissen helpt soms, maar ik zie ook soms condens aan de binnenzijde (in de 3 hoek waar de camera zit zeg maar).

C40 MY24 Plus SMER Sage Green WP TH | Opel Ampera-E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pushnoi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18-05 18:01
Rdml schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 19:22:

Vergeet ook niet dat deze temperaturen funest zijn voor de range :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieshout835
pushnoi schreef op zondag 20 november 2022 @ 21:41:
[...]

Vergeet ook niet dat deze temperaturen funest zijn voor de range :)
En al helemaal als je de verwarming aanzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0bert
exelletor schreef op zondag 20 november 2022 @ 18:41:
[...]

Ik heb geen idee, maar tijdelijk iets overbruggen. Ze staan te huur in de app, dus neem aan dat ze dan ook daadwerkelijk te huur zijn. Win-win lijkt me. Voor mij een goede test.. als het goed bevalt schrijf ik me in voor M2M, zo niet kost het me hooguit 1000 euro en heb ik er een maand een auto van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monogato
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 25-02 14:18

monogato

De Natte Krant

Over de auto zelf kan ik kort zijn, die rijdt super. Heel luxe, komende van een Megane Bose uit 2013. Had wel iets meer verwacht van de Infinity geluidsinstallatie, deze is beduidend minder dan de Bose uit de Megane, maar misschien was ik verwend.
Apple Carplay werkt goed, alleen jammer dat Frank er regelmatig ongevraagd doorheen kletst.
De ingebouwde navigatie werkt op zich ook prettig. De nummerbord herkenning doet het over ‘t algemeen goed. Vanochtend (8.30 uur) op de A28 gaf ie echter aan dat ik 120 mocht… Jammer.

Parkeercamera werkt ook mooi, duidelijk en scherp beeld. Automatisch parkeren wil ik komende week nog even proberen.

Als laatste de app, daar kan nog wel even wat aan worden verbeterd. Locatie klopt vaak niet en openen en sluiten duurt lang.
Had er iets meer van verwacht want heel veel meet dan dat kan je er niet mee.
Dan heb ik toch wel dikke mazzel met 4 publieke laadpalen bij mij op de hoek voor 0,20ct per KWh (E-Flux).

Maar los daarvan ben ik de laatste tijd steeds meer aan het twijfelen om hem niet terug te brengen en toch voor een (EV) XC40 te gaan. De auto zelf is prima maar de vele bugs in traagheid in de software beginnen voor behoorlijk wat frustratie te zorgen.

P2 LRSM Pilot, Plus, 20", Thunder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiniKoelkast
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 02-05 12:20
Momenteel ben ik op zoek naar een nieuwe auto en de Lynk & Co 01 is een mogelijke kandidaat. Een trekhaak is voor mij een must en ik ben benieuwd of iemand hier weet of het mogelijk is om een 01 te voorzien van een trekhaak als deze er niet bij zat vanaf de fabriek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• monogato

monogato

De Natte Krant

MiniKoelkast schreef op maandag 21 november 2022 @ 13:03:
Momenteel ben ik op zoek naar een nieuwe auto en de Lynk & Co 01 is een mogelijke kandidaat. Een trekhaak is voor mij een must en ik ben benieuwd of iemand hier weet of het mogelijk is om een 01 te voorzien van een trekhaak als deze er niet bij zat vanaf de fabriek.
Als je gaat voor een abonnement is het antwoord nee; Je kunt niet zomaar een wijziging aanbrengen aan de auto. Je zult hem dan met trekhaak moeten bestellen.

Als je een 01 koopt (2e hands) kun je deze er uiteraard wel nog op laten monteren, hier zie ik ook niet zoveel problemen mee. Zeker niet als je het bij een Volvo Dealer laat doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cyberdj
MiniKoelkast schreef op maandag 21 november 2022 @ 13:03:
de trekhaken worden er later onder gezet (in NL dus). Als je een 01 koopt zonder trekhaak, zal dat dus geen probleem mogen zijn. Wil je member worden, dan moet je op voorhand aangeven dat je een trekhaak wil (EUR 40,-/mnd extra). Je mag bij een membership zelf geen wijzigingen aanbrengen (ofwel zelf een trekhaak laten monteren is niet toegestaan bij een membership wagen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BPi

BPi

Misschien moeten ze dit ook in Nederland aanbieden: een plantool om je afspraak bij de dealer in te plannem.
Co:lab Wheel shift

Zeker voor de klanten die het voorgaande winterseizoen al een setje banden onder de auto hebben gehad.
Ik heb ook al een voorstel gedaan om dit te introduceren in Nederland (en elders) op Co:lab. Die kun je supporten.

[ Voor 32% gewijzigd door BPi op 21-11-2022 16:58 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technomancer
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 18-12-2024
Ik logde weer eens in in mijn account en tot mijn verbazing zag ik bij mijn gegevens staan dat ik een abonnement heb van 600 euro. Nu ben ik begonnen met 500 euro en is het inmiddels natuurlijk verhoogd naar 550, maar betekent dit dat 'ze' binnenkort de prijs naar 600 euro gaan verhogen? Ik kan hier verder niets over terugvinden (ook in dit topic niet) dus ik ben benieuwd of andere mensen dit ook zien staan in hun account?

Overigens wordt het nu ook tijd om contact op te nemen met Lync & Co, want ook onze auto heeft het bekende probleem met lekkende koelvloeistof (je ziet het elke dag iets minder worden tot je het moet bijvullen). Betekent waarschijnlijk dus de auto een aantal weken kwijt en maar afwachten wat je ervoor terugkrijgt? Kunnen ze wel meteen updates doen want we hebben de auto nu een jaar en nog nooit updates gekregen. Tevens valt het me op dat er een piepgeluid te horen is bij de voorwielen vandaan als ik een bocht naar links maak (rechts niet), dus wellicht loopt er iets aan ofzo. Ben huiverig om contact op te nemen, want je kunt tegenwoordig volgens mij alleen nog maar bellen of mailen (chat is er niet meer en op issues in de app krijg ik geen reactie). Bij een vorige keer bellen kreeg ik te maken met een taalbarrière doordat ik een moeilijk te verstane medewerker uit India aan de lijn kreeg (Engels praten dus). Ben benieuwd, toch maar een keer werk van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gumball
  • Niet online
Zijn er mensen die hun telefoon al als volledig werkende sleutel hebben kunnen gebruiken? Ik heb mijn telefoon (iPhone 13 Pro, laatste iOS) gekoppeld als digitale sleutel in de app maar ik kan er niks mee.
Ik las ergens dat 't even kan duren maar heb 'm afgelopen zondag gekoppeld en het werkt nog steeds niet.
Technomancer schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 12:12:
Ik logde weer eens in in mijn account en tot mijn verbazing zag ik bij mijn gegevens staan dat ik een abonnement heb van 600 euro. Nu ben ik begonnen met 500 euro en is het inmiddels natuurlijk verhoogd naar 550, maar betekent dit dat 'ze' binnenkort de prijs naar 600 euro gaan verhogen? Ik kan hier verder niets over terugvinden (ook in dit topic niet) dus ik ben benieuwd of andere mensen dit ook zien staan in hun account?
Hier staat gewoon nog 550 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswei
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 19:40
Bij mij ook nog 550 euro. Apart, heb jij extra service ergens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
Gumball schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 12:41:
Zijn er mensen die hun telefoon al als volledig werkende sleutel hebben kunnen gebruiken? Ik heb mijn telefoon (iPhone 13 Pro, laatste iOS) gekoppeld als digitale sleutel in de app maar ik kan er niks mee.
Ik las ergens dat 't even kan duren maar heb 'm afgelopen zondag gekoppeld en het werkt nog steeds niet.
Werkt bij mij, al een keer gebruikt (Android)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
Bij mij staat 590 (trekhaak), maar bij mijn eerstvolgende betaling staat nog steeds 24-10-2022, de dag dat ik hem opgehaald heb. En er is al een keer afgeschreven. En bij abonnement (zij schrijven abbonement) staat: wordt verlengd op 24-10-2022.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
Ik logde weer eens in in mijn account en tot mijn verbazing zag ik bij mijn gegevens staan dat ik een abonnement heb van 600 euro.
Is die €600 niet de eerste betaling inclusief kosten Where you want delivery?
Of wellicht extra kosten de eerst volgende betaling? Kun je aangeven (fotootje) waar je die €600 ziet staan in je account?

[ Voor 52% gewijzigd door Oizo1981 op 22-11-2022 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juwlez
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 30-05 09:56
Hoi, ja hier werkt het meestal. Ik dien wel vaak de 'start' knop in te drukken en dan op een gegeven moment.. :) iPhone gebruiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juwlez
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 30-05 09:56
Misschien een extra betaling ivm teveel gereden km's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

Ik zie ook bij betalingen in mijn app verschillende bedragen.
Helemaal bovenaan staat
27-10-2021 abonnement € 640,-
Dat is een opmerkelijk bedrag omdat als ik er op klik ik een bedrag van 550 + 40 voor de trekhaak zie.

Dan verder naar onder betalingsbewijzen/factuur met datum er bij en bedragen van €540 en per september €590. De trekhaak en prijsverhoging per september verklaart deze bedragen.
Alleen het bedrag van 27-11-2021 was al een keer €590, omdat ik 50 euro voor de aflevering heb betaald.

Er staat overigens ook dat ik een membership level heb van € 500,- per maand en daaronder staat de toelichting op het maandelijkse membership van € 500,- per maand

Typisch Lynk&Co 8)7

En bij mij zou de bijbetaling voor de kms zomaar meer dan het abonnementsbedrag zijn. Ze geven zelf echter (achteraf) aan dat je als verhuurder de kilometerstand bij verhuur moet registreren :F
Ik denk echter dat de bewijstaak bij Lynk ligt dus dat ze geen extra kilometers in rekening kunnen brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberdj
BPi schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 15:25:

En bij mij zou de bijbetaling voor de kms zomaar meer dan het abonnementsbedrag zijn. Ze geven zelf echter (achteraf) aan dat je als verhuurder de kilometerstand bij verhuur moet registreren :F
Ik denk echter dat de bewijstaak bij Lynk ligt dus dat ze geen extra kilometers in rekening kunnen brengen.
tenzij je de auto nooit verhuurd hebt via de app (dat weten ze natuurlijk wel), dan zijn alle km's door jezelf gemaakt ;)

Ik snap trouwens ook de hele facturatie niet. Ooit kreeg ik een mail dat ik 2 maanden achterstand had (jan+febr '22, dat klopte ook omdat L&C mijn nieuwe creditcard niet goed opgenomen had in hun systeem) die ik dan handmatig overgeboekt heb, daarvan heb ik echter nooit een betalingsbevestiging gekregen. Daarnaast heb ik de eerste 2 maanden nooit betaald (nov+dec 2021), waarvan L&C ooit een mail stuurde dat de rekening later zou volgen en ter compensatie 1 maand niet betaald hoefde te worden. Die mail heb ik uiteraard nog niet gehad. Vorige week mijn 1 jarig L&C jubileum (jeetje, wat vliegt de tijd), 16600km. Voor de zekerheid zet ik maar 250,- apart, mocht er een rekening volgen (1x verhuurd, maar dat waren minder dan 1600km).

[ Voor 40% gewijzigd door cyberdj op 22-11-2022 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

cyberdj schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 15:45:
[...]

tenzij je de auto nooit verhuurd hebt via de app (dat weten ze natuurlijk wel), dan zijn alle km's door jezelf gemaakt ;)

Ik snap trouwens ook de hele facturatie niet. Ooit kreeg ik een mail dat ik 2 maanden achterstand had (jan+febr '22, dat klopte ook omdat L&C mijn nieuwe creditcard niet goed opgenomen had in hun systeem) die ik dan handmatig overgeboekt heb, daarvan heb ik echter nooit een betalingsbevestiging gekregen. Daarnaast heb ik de eerste 2 maanden nooit betaald (nov+dec 2021), waarvan L&C ooit een mail stuurde dat de rekening later zou volgen en ter compensatie 1 maand niet betaald hoefde te worden. Die mail heb ik uiteraard nog niet gehad. Vorige week mijn 1 jarig L&C jubileum (jeetje, wat vliegt de tijd), 16600km. Voor de zekerheid zet ik maar 250,- apart, mocht er een rekening volgen (1x verhuurd, maar dat waren minder dan 1600km).
ik 1 keer verhuurd (mogelijk 1500 a 2000 km tijdens verhuur) en ondertussen 23.000 op de klok. Als de huurder niet per km betaald en dit ook niet op de factuur ziet, lynk geen kmstand van verhuur kan zien en ik ook geen historie kan zien en of kan bijhouden met terugwerkende kracht, dan wordt het voor Lynk ook lastig om iets door te rekenen. Misschien is er een kilometerstand door hen geregistreerd bij een servicebezoek na de verhuur. Dan is dat het enige houvast voor ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberdj
BPi schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 16:07:
[...]

ik 1 keer verhuurd (mogelijk 1500 a 2000 km tijdens verhuur) en ondertussen 23.000 op de klok. Als de huurder niet per km betaald en dit ook niet op de factuur ziet, lynk geen kmstand van verhuur kan zien en ik ook geen historie kan zien en of kan bijhouden met terugwerkende kracht, dan wordt het voor Lynk ook lastig om iets door te rekenen. Misschien is er een kilometerstand door hen geregistreerd bij een servicebezoek na de verhuur. Dan is dat het enige houvast voor ze.
laat het ze maar lekker aantonen (ik heb destijds een foto gemaakt van de km stand voor vertrek en na terugkomst die ik eventueel als bewijslast kan gebruiken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
BPi schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 16:07:
[...]

Aangezien ook het rittenlogboek niet werkt en ik werkelijk nog niemand heb gezien waarbij (structureel) extra kilometers in rekening zijn gebracht bij meer dan €500 of aan het einde van de overeenkomst, ga ik er voorlopig even vanuit dat L&C dit inzicht niet heeft en dus inderdaad (nog) geen extra kilometers in rekening kan brengen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberdj
Oizo1981 schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 16:47:
[...]

Aangezien ook het rittenlogboek niet werkt en ik werkelijk nog niemand heb gezien waarbij (structureel) extra kilometers in rekening zijn gebracht bij meer dan €500 of aan het einde van de overeenkomst, ga ik er voorlopig even vanuit dat L&C dit inzicht niet heeft en dus inderdaad (nog) geen extra kilometers in rekening kan brengen…
wisten we dat maar zeker, dan hoefde ik niet altijd in de oude auto naar het werk te rijden. Nu telkens 200km op en neer met de oude auto naar mijn werk, die ik liever in de 01 zou rijden. Als ik met de 01 zou gaan, kost me dat voor iedere werkdag EUR30,- aan kilometers en dat is me iets te veel van het goede. De oude auto is zo goed als afgeschreven en of ik daar nou veel of weinig mee rijdt maakt dan niet zo heel veel uit. Belasting, verzekering en onderhoudskosten heb ik toch [dat laatste misschien iets meer, maar zeker geen 250,- per maand]. Met 15000km kom ik amper uit (zonder de werkkilometers). Het is dat ik in januari ook nog eens een andere auto heb meegenomen op vakantie, anders had ik er bijna 20000 opstaan in een jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TissueAndLube
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 09-03-2024
Ik kom maar weer eens zeuren hier...

2 dagen geleden moest ik met de auto weg, ik kreeg geen fout melding of iets dergelijks ( zoals het hoort, zou je zeggen). Bij het schakelen naar R en het optrekken valt de auto uit zijn versnelling. Geen foutmelding of iets dergelijks. Aangezien ik toch echt naar mijn werk moest, heb ik meermaals de auto in R moeten zetten om uit mijn parkeervak te komen, uiteindelijk 6 keer. Bij het wegrijden kon ik niet optrekken. Nu bleek, na een paar honderd meter te hebben gereden, dat de elektromotor en de 2-4-6de versnelling het niet deden, tevens werkte de park stand niet, wel de handrem. Uiteindelijk toch een melding, heel kort, dat de bak niet gekalibreerd was. Ik ben ''gewoon'' gaan rijden in de 1ste en 3rde versnelling. Deze moest ik wel handmatig ( de M stand) verzetten. Bij aankomst de auto geparkeerd en even later was het opgelost.

Vorig jaar heb ik ook al problemen gehad met de bak, deze zat toen op slot. Het lijkt dus alsof ik een serieus probleem heb maar ik denk dat het softwarematig is aangezien het toen ook ineens weer was opgelost.

Is er iemand bekend met dit probleem of zelf mogen ervaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TissueAndLube
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 09-03-2024

[...]

Hier staat gewoon nog 550 euro.
Bij mij werkt de ''sleutel'' wel correct en naar behoren. Iphone 11 pro max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:24

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

TissueAndLube schreef op woensdag 23 november 2022 @ 02:38:
Ik kom maar weer eens zeuren hier...

2 dagen geleden moest ik met de auto weg, ik kreeg geen fout melding of iets dergelijks ( zoals het hoort, zou je zeggen). Bij het schakelen naar R en het optrekken valt de auto uit zijn versnelling. Geen foutmelding of iets dergelijks. Aangezien ik toch echt naar mijn werk moest, heb ik meermaals de auto in R moeten zetten om uit mijn parkeervak te komen, uiteindelijk 6 keer. Bij het wegrijden kon ik niet optrekken. Nu bleek, na een paar honderd meter te hebben gereden, dat de elektromotor en de 2-4-6de versnelling het niet deden, tevens werkte de park stand niet, wel de handrem. Uiteindelijk toch een melding, heel kort, dat de bak niet gekalibreerd was. Ik ben ''gewoon'' gaan rijden in de 1ste en 3rde versnelling. Deze moest ik wel handmatig ( de M stand) verzetten. Bij aankomst de auto geparkeerd en even later was het opgelost.

Vorig jaar heb ik ook al problemen gehad met de bak, deze zat toen op slot. Het lijkt dus alsof ik een serieus probleem heb maar ik denk dat het softwarematig is aangezien het toen ook ineens weer was opgelost.

Is er iemand bekend met dit probleem of zelf mogen ervaren?
Geen ervaring mee of andere mensen over gehoord persoonlijk. Maar dit is wel iets waarvoor ik gelijk met L&C contact op zou nemen in ieder geval. Ik zie dit wel als een prio probleem.. maargoed wie ben ik B)

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchyR
Gisteren auto opgehaald, vandaag woon-werk op pure B, volle accu 69km en exact half leeg toen ik op kantoor was. Afstand is totaal 37km.

Ik zag dat de kaarten van HERE zijn en van Q3-2020, gedateerd dus. De dagelijkse route die ik rijd in de Achterhoek gaf problemen omdat bepaalde wegen niet bekend zijn op de kaart. Die wegen liggen er al 100 jaar, erg slecht. Die straten zijn bij TomTom wel bekend.

Volvo, Polster en L&C gebruiken Google Automotove System (GAS) dus ik had Google Maps verwacht in de navigatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
DutchyR schreef op woensdag 23 november 2022 @ 09:55:
Gisteren auto opgehaald, vandaag woon-werk op pure B, volle accu 69km en exact half leeg toen ik op kantoor was. Afstand is totaal 37km.

Ik zag dat de kaarten van HERE zijn en van Q3-2020, gedateerd dus. De dagelijkse route die ik rijd in de Achterhoek gaf problemen omdat bepaalde wegen niet bekend zijn op de kaart. Die wegen liggen er al 100 jaar, erg slecht. Die straten zijn bij TomTom wel bekend.

Volvo, Polster en L&C gebruiken Google Automotove System (GAS) dus ik had Google Maps verwacht in de navigatie.
Ik gebruik de navigatie van hen niet, pak meteen Android auto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fields79
  • Laatst online: 26-02 07:17
Ik krijg volgende week mijn auto. Vraag over verhuren: het is dus echt zo dat alleen de benzine verrekend wordt met de huurder? Dat zou namelijk betekenen dat je de auto het beste niet oplaadt. Wat ik nou juist wel wil doen en wat huurders volgens mij ook liever hebben...
Oizo1981 schreef op zondag 20 november 2022 @ 07:48:
1. Op dit moment betaal je dan €1.000 en inderdaad verschil in benzine. Elektra wordt niet verrekend.
2. Op termijn gaat L&C een servicefee rekenen, maar die staat op €0 zolang het platform in beta is.
3. Je betaalt als lener niets per kilometer.
4. Laadpas moet je zelf regelen (sommige palen werken ook met een app en dan heb je geen fysiek me pas nodig)
5. De lener is all risk verzekerd met een eigen risico van € 1.000.
6. Je hebt recht op Pechhulp maar niet op een vervangende auto.
7. Als jij de auto leent, mag alleen jij erin rijden; je vrouw dus niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BPi

BPi

Fields79 schreef op woensdag 23 november 2022 @ 10:26:
Ik krijg volgende week mijn auto. Vraag over verhuren: het is dus echt zo dat alleen de benzine verrekend wordt met de huurder? Dat zou namelijk betekenen dat je de auto het beste niet oplaadt. Wat ik nou juist wel wil doen en wat huurders volgens mij ook liever hebben...

[...]
Je kan de kosten van opladen ook in je huurprijs incalculeren.
Lastige is gewoon dat je niet kan communiceren met de (potentiële) huurder hierover. Ik heb via tweakers mijn (enige) huurder leren kennen, afgestemd over de huur en hoe de auto klaar zou staan en hoe retour (geladen, bagageruimte leeg, bank plat, hoedenplank niet mee en gewassen retour).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchyR
Het hele delen staat nog in de kinderschoenen, voor potentiële huurders is het totaal onduidelijk wat de kosten zijn die in rekening worden gebracht. Wat de prijs is per km, per uur, per liter, per kwh, etc.., wat het basistarief betekent, of dat het bedrag is excl brandstofkosten, etc.. Dat zou veel duidelijker vermeld moeten worden, heb ik gisteren ook nog aangegeven toen ik de auto ophaalde in Diemen.

[ Voor 5% gewijzigd door DutchyR op 23-11-2022 12:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MitchellHearth
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22-05 11:29
Mijn auto staat alweer sinds begin november bij de garage. Het is echt een blamage aan het worden, ik heb meer in leenauto's gereden dan in de 01. Anyway, ze zijn het na overleg toch eens geworden dat het verstandiger is dat ik een nieuwe 01 krijg want er zijn teveel technische problemen met mijn auto.

Ik heb nu een nieuwe order moeten plaatsen en L&C gaat deze order op hoge prio zetten. Dat zou hopelijk betekenen dat ik over een paar weken tot een maand de nieuwe auto geleverd krijg. Zodra ik een leverdatum heb dan annuleren ze m'n huidige abbo. In de tussentijd blijf ik maar doortuffen in een VW T-roc :O

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Basss
  • Registratie: Juni 2021
  • Niet online
MitchellHearth schreef op woensdag 23 november 2022 @ 12:36:
Mijn auto staat alweer sinds begin november bij de garage. Het is echt een blamage aan het worden, ik heb meer in leenauto's gereden dan in de 01. Anyway, ze zijn het na overleg toch eens geworden dat het verstandiger is dat ik een nieuwe 01 krijg want er zijn teveel technische problemen met mijn auto.

Ik heb nu een nieuwe order moeten plaatsen en L&C gaat deze order op hoge prio zetten. Dat zou hopelijk betekenen dat ik over een paar weken tot een maand de nieuwe auto geleverd krijg. Zodra ik een leverdatum heb dan annuleren ze m'n huidige abbo. In de tussentijd blijf ik maar doortuffen in een VW T-roc :O
het zou weleens snel kunnen gaan. ik woon in Brugge en zie al enkele dagen vele transportwagens vol met Lynk en co rijden. Gisteren 12 volle wagens geteld toen ik van gent naar huis ging over de express weg. Meestal zwarte kleur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:24

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Wat een klote zooi. Hele diepe kras op 1 van de achter portieren. Gisteren meerdere malen niet gezien en heb uiteraard niks geraakt. en nu loop ik naar de auto en echt niet te missen hoe groot en diepe kras er op zit. Precies op zo'n hoogte dat iemand er met een tas of rits ofzo langs loopt. of expres met een sleutel maarja die kans acht ik weer kleiner. Word zo naar van zulke onoplettende mensen.

Mijn vorige auto had exact hetzelfde.

Ben je zo zuinig op die auto en gebeurd dit weer.

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• arjan571
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-12-2024
Mijn vorige auto was een Volvo V60 uit 2020 T-5, hier gebuikte ik tot volle tevredenheid de Volvo Oncall app, deze hield fijn de ritten bij en had ook ondersteuning voor de Apple Watch.
Mijn vorige V60 Hybrid die ik vanaf 2014 tot 2018 heb gereden had ook al de app, waar ik kon aangeven hoe laat de auto mocht gaan laden, bijvoorbeeld tijdens het daltarief, dit was heel handig. Helaas heeft de Link&Co app dit allemaal niet. Kortom tijd voor een grote update Lynk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

arjan571 schreef op woensdag 23 november 2022 @ 16:30:
Mijn vorige auto was een Volvo V60 uit 2020 T-5, hier gebuikte ik tot volle tevredenheid de Volvo Oncall app, deze hield fijn de ritten bij en had ook ondersteuning voor de Apple Watch.
Mijn vorige V60 Hybrid die ik vanaf 2014 tot 2018 heb gereden had ook al de app, waar ik kon aangeven hoe laat de auto mocht gaan laden, bijvoorbeeld tijdens het daltarief, dit was heel handig. Helaas heeft de Link&Co app dit allemaal niet. Kortom tijd voor een grote update Lynk!
Voeg de suggestie toe aan Co:lab. Wie weet wordt het deze keer opgepikt.
colab.lynk.com

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• oldostofjas
Hij is binnen!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5vX_q0YyLT-_p1o3zlE9m9Tn7iQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/99tVHgWrgftmBFZRhhBcJX1P.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• pretpik
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:48
Voor allen die weleens een vastloper hebben, volgens mij heb ik de magische truc ontdekt om zónder de auto uit te zetten en op slot te doen het infotainmentsysteem te resetten. Tijdens een vastloper hield ik de 'home' knop en de play/pauze knop gelijktijdig 5-10 seconde ingedrukt en toen ging het scherm op zwart om vervolgens weer feilloos te functioneren. Dit lukte me ook een tweede keer toen het systeem niet vastgelopen is, dus dit moet de 'verborgen' resetfunctie zijn.

Doe hier allen uw voordeel mee :) .

[ Voor 5% gewijzigd door pretpik op 23-11-2022 18:48 ]

PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• wildcheese
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-05 10:16
Voor de tekst hadden ze wellicht een native Engelse spreker voor moeten inhuren ;)

The main difference between rent and borrow is whether money is paid for the use of something.
  • When you rent something, you pay money to use it for a period of time, then return it. (You don't own it permanently.)
  • When you borrow something, you use it for free and then return it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trebje
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 16-04-2024
Beste Lynk broeders en zusters, sinds enkele dagen heeft de app geen verbinding meer met mijn Lynk. Heb de app al verwijderd, de software van de auto gereset. Hebben meerdere mensen dit? Hij ziet niet meer dat ik aan t laden ben… zie foto die ik net gemaakt heb. Groeten bert

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LrDSFDitYhAMQYsC7WISghNW8gA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kkOXJ043V70xgXky9KYIGtHw.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
Trebje schreef op woensdag 23 november 2022 @ 20:42:
Beste Lynk broeders en zusters, sinds enkele dagen heeft de app geen verbinding meer met mijn Lynk. Heb de app al verwijderd, de software van de auto gereset. Hebben meerdere mensen dit? Hij ziet niet meer dat ik aan t laden ben… zie foto die ik net gemaakt heb. Groeten bert

[Afbeelding]
Hier precies hetzelfde, dit ligt aan de kant bij Lynk & Co schat ik zo in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ko-ie
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 06-05 11:49

[Afbeelding]
Ik sluit mij hier ook bij aan. Wel een 4G symbool en connection bars. Geen verbinding :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gumball
  • Niet online
Ik rijd samen met mijn vrouw in de Lynk. Is er een mogelijkheid dat zij ook de status van de auto etc. in haar L&C app kan zien? We kunnen niet tegelijkertijd onder mijn account ingelogd zijn en in haar eigen account ziet ze geen auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
Gumball schreef op woensdag 23 november 2022 @ 21:09:
Ik rijd samen met mijn vrouw in de Lynk. Is er een mogelijkheid dat zij ook de status van de auto etc. in haar L&C app kan zien? We kunnen niet tegelijkertijd onder mijn account ingelogd zijn en in haar eigen account ziet ze geen auto.
Nee kan niet. Alleen als ze van jou huurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gumball
  • Niet online
Oizo1981 schreef op woensdag 23 november 2022 @ 21:17:
[...]

Nee kan niet. Alleen als ze van jou huurt.
Hmmm, dat is serieus wel balen en ik snap ook niet zo goed waarom dit niet zo mogen kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulligan

[Afbeelding]
Idem, paar dagen geleden al langsgekomen hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
Gumball schreef op woensdag 23 november 2022 @ 21:34:
[...]

Hmmm, dat is serieus wel balen en ik snap ook niet zo goed waarom dit niet zo mogen kunnen.
Ik denk niet dat het een kwestie van mogen is. Meer iets dat ze, zoals zoveel andere dingen, nog niet voor elkaar hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieshout835

[Afbeelding]
Bij mij hetzelfde verhaal. Melding gemaakt en na 4 dagen nog steeds niets vernomen. Ik kan dus ook niet zien of er iets met de vloeistoffen aan de hand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieshout835
Update mbt verbruik en de diverse modes:

Gisteren was tegen het eind van de rit de accu leeg.
Ik activeer het opladen van de accu.
In het begin lijkt er niets te veranderen en dan begint ineens de verwachte aantal km's op accu toe te nemen.
Het was ongeveer dat elke 1 km benzine een hoeveelheid energie opwekte waarmee ik iets meer dan 1 km op accu zou kunnen rijden.

Vannacht de accu bewust niet opgeladen zodat ik leeg zou starten.
Het opladen tijdens rijden aangezet en inderdaad na enige tijd begint de accu op te laden.
Tijdens het opladen geeft de verbruiksmeter aan: 9,1 km per 1 liter benzine.
Toen ik ongeveer 35 km aan accu voorraad had ben ik in de pure mode gaan rijden.
Tegen de tijd dat ik in Utrecht was had ik nog voor 12 km in de accu zitten en het was gemiddeld verbruik over 90 km 18,5km's per 1 liter brandstof.. Als ik ook de resterende 12 km gad opgemaakt zou het gemiddelde vebruik wellicht rond de 19,X km per liter verbruikte brandstof.Op die manier de accu biijladen is dan toch op die manietr goedkoper dan opladen bij een publieke paal.

Vandaag met volle accu weer naar huis gereden. Toen accu leeg was in hybrode mode vergegaan zonder accu weer op te laden. Maar dan blijkt de accu toch wel opgeladen te worden zonder dat je daarvoor kiest.

Mijn voorzichtige conclusie is:
Thuis opladen is het voordeligst.
Opladen tijdens rijden is dan best acceptabel. Effectief bijna 1:20 rijden is voor een dergelijke auto heel netjes.

Ik weet nog niet wat effectief het verschil tussen bewust opladen (ochtend) en spontaan opladen (middag).

Hoe dan ook.ik heb geen probleem met lange ritten. Ik kan blijven doorrijden tegen heel redelijke kosten..

Heeft iemand ook vergelijkbare verbruikscijfers?

• DutchyR
Heb de auto nu 3 dagen, vandaag voor 2e keer mee naar m'n werk gereden.
Afstand woon werk is 34km
Ik laad thuis en rijd gelijk Pure icm B
accu 100% vol en hij gaf 69km actieradius aan
Gisteren sprong de accu de terugweg bij 5km naar 0km en ging ik over op Hybrid, ik moest nog 3km naar huis.

Kortom die 69km haal ik niet op B-wegen waar ik gemiddeld tussen de 60-80km per uur rijd. Ik moet wel zeggen dat ik gisteren 2x langzaam rijdend verkeer had.

Vandaag idem, nog 43% in de accu toen ik aankwam op kantoor, wederom stukje in langzaam rijdend verkeer gereden.

Die adaptive cruise control is wel lekker bij file rijden trouwens, het feit dat ie zelf vaart mindert, stopt en weer optrekt.

Ook ik had gisteren op de App de indruk dat het opladen niet werkte, auto en kabel gecontroleerd maar de App gaf het gewoon niet goed aan. Die gaf 8% aan terwijl de accu al 60% was volgeladen. Kinderziektes ;-)

Actieradius tank in de auto 360km op de app 390km, dat viel mij ook op.

[ Voor 3% gewijzigd door DutchyR op 24-11-2022 10:43 ]

• MvdV
DutchyR schreef op donderdag 24 november 2022 @ 10:42:Kortom die 69km haal ik niet op B-wegen waar ik gemiddeld tussen de 60-80km per uur rijd. Ik moet wel zeggen dat ik gisteren 2x langzaam rijdend verkeer had.

Vandaag idem, nog 43% in de accu toen ik aankwam op kantoor, wederom stukje in langzaam rijdend verkeer gereden.
Dat is normaal met deze lage temperaturen. In de zomer haal je de 70 KM makkelijk, zeker in Pure.
Anders had je een BEV moeten nemen ipv een PHEV ;)

[ Voor 5% gewijzigd door MvdV op 24-11-2022 13:52 ]

• Route-de-Soleil
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 05-03 07:12
Tja, ik vind het niet duidelijk, maar ik ben ook niet de doelgroep.....waarom in het Engels en waarom in de letters van het logo van Lynk, sommige mensen hebben nog nooit van Lynk gehoord, maar huren wel soms een auto....

• pretpik
Lieshout835 schreef op woensdag 23 november 2022 @ 22:15:
[...]

Bij mij hetzelfde verhaal. Melding gemaakt en na 4 dagen nog steeds niets vernomen. Ik kan dus ook niet zien of er iets met de vloeistoffen aan de hand is.
Ik heb ook maar even gebeld, 19 december komen ze de auto ophalen voor een software-update. Mocht het in de tussentijd weer werken dan annuleer ik de afspraak weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• monogato

monogato

De Natte Krant

MvdV schreef op donderdag 24 november 2022 @ 13:43:
[...]

Dat is normaal met deze lage temperaturen. In de zomer haal je de 70 KM makkelijk, zeker in Pure.
Anders had je een BEV moeten nemen ipv een PHEV ;)
Ik woon in Breda en werk in Pijnacker / Antwerpen.
Afstand naar kantoor is +- 65km.
Ook nu haal ik dit gewoon in de pure modus met meestal nog +- 9km over.

Wat ik doe is de auto voor verwarmen 's ochtends en dan geen A/C aanzetten in de auto maar wel stoelverwarming. Wellicht wanneer het echt begint te vriezen dat ik halverwege de rit toch de verwarming aan moet zetten maar volledig kan ik, ook nu nog, op een volle accu naar kantoor.

Overigens na 3 maanden met de 01 wel besloten om hem "in te ruilen" voor een Volvo C40.

• GroeneThee
monogato schreef op donderdag 24 november 2022 @ 15:30:
[...]

Overigens na 3 maanden met de 01 wel besloten om hem "in te ruilen" voor een Volvo C40.
Ben benieuwd naar jou reden?

• BPi

BPi

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HumQHwdRdkASUjCGJz9bI_X_6u0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GjA6srrAwCPmmAiRDcN4gkel.jpg?f=fotoalbum_large

Kent iemand deze al? Na het opstarten en aanmelden in Android Auto.
En volledig willekeurig (niet) in profiel inloggen?
En een zwarte of "connecting" powerflow weergave op het homescreen..
Pfff gelukkig rijdt hij nog steeds lekker :)

Een paar uur later een rit en toen dit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eCmJFHKxAMUwUtyiKRZ2NADtiC8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p7yDl4xt44lhxQeyQQG6qoaR.jpg?f=fotoalbum_large
Waze stond aan.

[ Voor 26% gewijzigd door BPi op 24-11-2022 22:32 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rhamstra
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 30-05 20:27
jldelta schreef op woensdag 16 november 2022 @ 17:18:
[...]

Final Update after being told by Lynk Technical Department yesterday for the 7th time in 7 weeks "Your car is being dried out and awaiting inspection; we don't know when this will be". Having discovered that my car was at Autoschade Drenth in Amstelveen, less than 30 minutes away, I went there this afternoon,

"My" car is parked in an outside area with several other 01 cars and NOTHING has been done.The carpets are still soaking wet, the inside surfaces of the windows are dripping with condensation and mould / fungus is forming in several places. The battery is completely flat (although it shows as part-charged and everything working fine in the app!). The car looked completely neglected. & in far worse shape than when I last saw it (when it was driving fine, albeit with an "Urgent Service Required": warning, the river water having already drained out of the still wet footwells). When I left the garage, I said to the guy "This looks like the place Lynks come to die...".

I am really not sure how to express my dissatisfaction politely: this is a total disgrace and failure of the Lynk Customer Service model.I do have the use of a Volvo V60 mild hybrid at Lynk's expense - very nice vehicle actually - so I will consider my options carefully over the coming weeks : I will be very surprised if I ever see "my" car again.

My immediate thought was to write, including photos, to Alain Visser, but I think I will first decide what outcome I would like to see. I am beginning to doubt that the Lynk 01 will be in my longer-term driving future.
I can relate, still driving the Volvo XC60 since beginning of June. But this week a proposal for a car swap is made. I saw that someone else also had the same. So I ordered a new one and will be placed on top of the list with priority and (maybe) mid January will drive a Lynk again.
If they are going to advice this to more people then a lot of people will be on the priority list ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DR.V
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 30-05 14:26
Iemand al eens geprobeerd de benzinetank helemaal leeg te rijden met een volledig opgeladen accu? Schakelt Lynk dan vanzelf over van benzine -> stroom ?
Pagina: 1 ... 89 ... 175 Laatste

Let op:
Voor updates rondom leverdatums, bestellingen, etc. is er een apart topic: Het grote Lynk & Co 01 bestellingen topic.

Voor vragen over abonementen, zoals het opzeggen of overnemen daarvan, kan men hier terecht:
Het Lynk & Co Abonnement en overname Topic

Volgende onderwerpen moeten ook elders besproken worden:

Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.