Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny_p
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-01 19:38
Lieshout835 schreef op woensdag 9 november 2022 @ 11:43:
[...]

Wat jamer dat je met dit soort opmerkingen een onderwerp doodslaat dat zeker voor veel mensen meespeelt, zeker met de huidige energie tarieven. Waarschijnlijk ben je een voorstander voor een eigen Topic, zodat jij het kunt negeren. Maar je kunt die posts ook gewoon overslaan. No problem. Ik hoop dat anderen wel hun verbruikscijfers willen delen. Meten is weten, en zorgt dat we minder hoeven te speculeren.

De laatste opmerking is heel terecht. "heel simpel, rustig aan met het gaspedaal."
Door gewoon mijn snelheid aan te passen aan het vrachtverkeer is het mij gelukt vanuit Eindhoven Utrecht te bereiken (92 km) met ogenschijnlijk nog 9 km over. Dat zou betekenen dat als je heel rustig gaat rijden je 92+9 = 101 km uit dat accupakket kunt halen. Dat is aanzienlijk beter dan de WLP van 69Km.

En ja, ik ben heel tevreden met deze auto.
En ja, hij is loodzwaar, maar voor dit geld kan ik echt niets vergelijksbaar vinden.
En ja, hij is chinees. Oorspronkelijk dacht ik dat hij in Belgie zou worden gemaakt. Maar laten we eerlijk zijn, er zijn niet echt veel producten te vinden waar geen chinese onderdelen in opgenomen zijn.

Gelukkig kun je elke maand zonder extra kosten het contract ontbinden.
101km lijkt mij heel erg onwaarschijnlijk om structureel uit 1 acculading te persen. Dat moet je echt hypermilen met zeer gunstige overige omstandigheden. Die 69 km, zeker nu met dalende temperaturen is gewoon realistisch voor normaal dagelijks gebruik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de2xnis
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 02-03 08:11
El Major schreef op woensdag 9 november 2022 @ 10:06:
Wat een geneuzel over het verbruik toch altijd. Dan moet je niet in een loodzware SUV gaan rijden. Het is heel simpel, rustig aan met het gaspedaal.
Beetje kort door de bocht dit :-) Een loodzware SUV rijden hoeft niet per definitie te betekenen dat je binnen die context niet zo zuinig mogelijk kan proberen te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10:09
Mijn telefoon is net geüpdatet naar Android 13. Daarna kon de Lynk&Co app mijn auto niet meer vinden. App verwijderd en opnieuw geïnstalleerd en het werkt weer. Tip voor anderen die hier tegenaan lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieshout835
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 01-12-2023
donny_p schreef op woensdag 9 november 2022 @ 12:24:
[...]
101km lijkt mij heel erg onwaarschijnlijk om structureel uit 1 acculading te persen. Dat moet je echt hypermilen met zeer gunstige overige omstandigheden. Die 69 km, zeker nu met dalende temperaturen is gewoon realistisch voor normaal dagelijks gebruik.
Ook ik verbaasde mij over die getallen. Ik ga volgende week weer naar Utrecht en kijk of ik het kan reproduceren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pushnoi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18-05 18:01
donny_p schreef op woensdag 9 november 2022 @ 12:09:
Met 60ct per KWH laden aan de straat, de recente prijsverhoging, matig customer service (wacht nu twee maanden op reparatie + winterbanden afspraak) en beperkte bagageruimte met twee kids wordt mijn enthousiasme over de Lynk na bijna 1 jaar rijden steeds minder. De auto rijdt heerlijk, maar het totale plaatje is voor onze situatie steeds minder interessant.
Ja, ik zou als ik alleen maar aan de publieke paal zou kunnen laden tov de 10-20 cent per kwh die ik nu in de goedkope momenten @ Tibber betaal ook niet zo blij worden van de auto. Dan kun je beter gewoon dinosap tanken gok ik =). Maar goed, autorijden is duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JS2022
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 31-03-2024
Ik heb een korte vraag over de zogenaamde bereidersverklaring.

Ik heb deze nodig om een parkeervergunning aan te vragen voorafgaand aan de levering van de auto. Heeft iemand hier ervaring mee? Wordt dit vooraf opgestuurd, net zoals de verzekeringskaart?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pretpik
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-06 12:43
JS2022 schreef op woensdag 9 november 2022 @ 14:56:

Ik heb deze nodig om een parkeervergunning aan te vragen voorafgaand aan de levering van de auto. Heeft iemand hier ervaring mee? Wordt dit vooraf opgestuurd, net zoals de verzekeringskaart?
Ik kreeg hem twee dagen van te voren per PDF gemaild. Dit was in maart dit jaar, wellicht is de procedure nu iets anders.

PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Oizo1981
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 05-06 07:36
JS2022 schreef op woensdag 9 november 2022 @ 14:56:

Er zijn 2 verschillende versies.
- Versie 1 krijgt iedere M2M klant bij of omstreeks de aflevering van de auto. Is niet voor alle gemeenten voldoende omdat hierin staat dat iedere L&C-abonnementhouder er in mag rijden.
- Versie 2 is op aanvraag beschikbaar, kan van circa 10 dagen voor aflevering worden aangevraagd bij L&C. Sommige gemeenten eisen deze versie omdat hierin staat dat je de exclusieve gebruiker bent.

versie 1:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_oPvnM_JrcyOPigqz94T7zw9dQA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ecO9TFTs5vw3Q35C1PuVyj8D.png?f=user_large

versie 2:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2M2TNmNV6ay01h3szJP2okXUmQ0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/L6UnmkAelf3pIHvMhMrwD3i1.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JS2022
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 31-03-2024
Oizo1981 schreef op woensdag 9 november 2022 @ 15:58:
[...]

Er zijn 2 verschillende versies.
- Versie 1 krijgt iedere M2M klant bij of omstreeks de aflevering van de auto. Is niet voor alle gemeenten voldoende omdat hierin staat dat iedere L&C-abonnementhouder er in mag rijden.
- Versie 2 is op aanvraag beschikbaar, kan van circa 10 dagen voor aflevering worden aangevraagd bij L&C. Sommige gemeenten eisen deze versie omdat hierin staat dat je de exclusieve gebruiker bent.

versie 1:
[Afbeelding]

versie 2:
[Afbeelding]
[quote]Oizo1981 schreef op woensdag 9 november 2022 @ 15:58:
[...]

Thanks dit helpt. De eerste versie is meer algemeen lijkt het? Of staat hier ook jouw naam op?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oizo1981
JS2022 schreef op woensdag 9 november 2022 @ 20:47:
[...]

[quote]Oizo1981 schreef op woensdag 9 november 2022 @ 15:58:
[...]

Thanks dit helpt. De eerste versie is meer algemeen lijkt het? Of staat hier ook jouw naam op?
Op beide staat hieronder de klantnaam en handtekening en een handtekening namens L&C. Bij de tweede staat ook nog het adres van de klant erbij.

• MartinG
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 01-12-2022
Helppp!

Goedemorgen allemaal, ik heb de Lynk en co nog net een maandje maar ik ervaar problemen met het volgende:

-spiegels klappen niet meer auto. In
-interieur verlichting gaat ook niet meer auto. Aan.

En hoe reset je de auto? Alvast bedankt

Groetjes

• oldostofjas
Als je hybride rijdt, dan rijd je in het begin elektrisch, totdat de accu leeg is. Als je een keer flink gas geeft, springt de verbrandingsmotor bij. Dat werkt allemaal heel mooi. Maar wat ik nu vaak meemaak, is dat dat laatste gebeurt op het moment dat ik de snelweg op rij. Logisch, want dan moet je even snel snelheid maken. (Als je erop let lukt het ook wel om elektrisch snelheid te maken.) Wat je dan krijgt, is dat een koude verbrandingsmotor ineens prestaties moet leveren. Ik hoorde vroeger altijd dat je het best eerst je motor warm kon rijden voordat je de snelweg opging. En nu ga je ineens 100 rijden met een koude motor. Zou dat nou slecht zijn voor die motor?
Het valt me wel op dat áls de verbrandingsmotor even meedoet, gewoon op een provinciale weg, het dan wel even duurt voordat je weer elektrisch rijdt. Misschien om de motor even op temperatuur te laten komen? Dat gaat overigens wel vrij snel, valt me op.

• oldostofjas
MartinG schreef op donderdag 10 november 2022 @ 09:17:
Helppp!

Goedemorgen allemaal, ik heb de Lynk en co nog net een maandje maar ik ervaar problemen met het volgende:

-spiegels klappen niet meer auto. In
-interieur verlichting gaat ook niet meer auto. Aan.

En hoe reset je de auto? Alvast bedankt

Groetjes
Beide zijn instellingen, dus daar zou ik eerst naar kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MvdV
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 09:09
oldostofjas schreef op donderdag 10 november 2022 @ 09:21:
Als je hybride rijdt, dan rijd je in het begin elektrisch, totdat de accu leeg is. Als je een keer flink gas geeft, springt de verbrandingsmotor bij. Dat werkt allemaal heel mooi. Maar wat ik nu vaak meemaak, is dat dat laatste gebeurt op het moment dat ik de snelweg op rij. Logisch, want dan moet je even snel snelheid maken. (Als je erop let lukt het ook wel om elektrisch snelheid te maken.) Wat je dan krijgt, is dat een koude verbrandingsmotor ineens prestaties moet leveren. Ik hoorde vroeger altijd dat je het best eerst je motor warm kon rijden voordat je de snelweg opging. En nu ga je ineens 100 rijden met een koude motor. Zou dat nou slecht zijn voor die motor?
Het valt me wel op dat áls de verbrandingsmotor even meedoet, gewoon op een provinciale weg, het dan wel even duurt voordat je weer elektrisch rijdt. Misschien om de motor even op temperatuur te laten komen? Dat gaat overigens wel vrij snel, valt me op.
Ik heb wel eens gehoord dat hij na een koude start wat ‘langer’ draait om de katalysator op te warmen. Iets met emissies iig. Ik zit niet zo diep in de PHEV techniek om dat te kunnen bevestigen, maar het klinkt logisch.

Verder heb ik dat met die koude motor ook wel eens afgevraagd. Maar zolang ik gewoon 100-110 rijdt op de snelweg maak ik me er niet zo druk over. Het toerental is toch laag met een moderne auto/versnellingsbak. Het is niet net als 10 jaar terug dat je op de snelweg direct 3500 toeren rijdt continue.

Zodra ik van plan ben om even wat ‘sportiever’ naar de plek van bestemming te gaan dan vertrek ik in Power om eerst zeker te zijn dat de motor goed warm is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
oldostofjas schreef op donderdag 10 november 2022 @ 09:21:
Ja dat vroeg ik mij dus laatst ook af. Ik vertrek zo goed als elke ochtend elektrisch, dan heb ik een korte oprit naar de A27 waardoor ik soms even flink gas moet geven om mezelf tussen het andere verkeer te voegen. Hierbij brult de benzinemotor de eerste 10 seconde het uit, voordat hij door de automatische transmissie in de hoogste versnelling gaat. Dit lijkt me niet 10 jaar goed te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dez1983
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-06 00:50
donny_p schreef op woensdag 9 november 2022 @ 12:09:
Met 60ct per KWH laden aan de straat, de recente prijsverhoging, matig customer service (wacht nu twee maanden op reparatie + winterbanden afspraak) en beperkte bagageruimte met twee kids wordt mijn enthousiasme over de Lynk na bijna 1 jaar rijden steeds minder. De auto rijdt heerlijk, maar het totale plaatje is voor onze situatie steeds minder interessant.
Via Coolblue ben ik 16 cent goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchyR
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 29-10-2024
21 nov kan ik ‘m ophalen, ik wil zoveel mogelijk thuis laden want heb veel stroom over vd zonnepanelen en een 5-jarig contract voor 12ct p/kWh.

Wat adviseren jullie voor laadpas zonder abonnement?
Alvast bedankt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skybox_
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-06 14:37
DutchyR schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 15:48:
21 nov kan ik ‘m ophalen, ik wil zoveel mogelijk thuis laden want heb veel stroom over vd zonnepanelen en een 5-jarig contract voor 12ct p/kWh.

Alvast bedankt.
E-Flux. Of anders “Charge Assist”-app, dan scan je de QR code op de paal en heb je geen pas nodig voor die ene keer dat je wellicht buiten de deur gaat laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieshout835
DutchyR schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 15:48:

Alvast bedankt.
En ik maar denken dat ik met mijn 5 jarig contract en 13,5 cent per Kwh een uitzondering ben. Maar mijn 5 jarig contract is nu nog een 3 jarig contract. En nu maar hopen dat tegen die tijd de prijzen wat genormalieerd zijn.

Ik heb een laadpas van Greenchoice, maar tot nu toe (2 maanden) nog nooit gebruikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oldostofjas
Lieshout835 schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 16:35:
[...]

En ik maar denken dat ik met mijn 5 jarig contract en 3,5 cent per Kwh een uitzondering ben. Maar mijn 5 jarig contract is nu nog een 3 jarig contract. En nu maar hopen dat tegen die tijd de prijzen wat genormalieerd zijn.

Ik heb een laadpas van Greenchoice, maar tot nu toe (2 maanden) nog nooit gebruikt.
Ik heb ook e-flux, maar eigenlijk alleen om de gratis laadpaal op mijn werk te activeren. Heb hem één keer bij een openbare paal gebruikt. E-flux stond op 1 in de https://laadpastop10.nl, maar ik zie dat de ANWB daar nu staat.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ASP
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-06 21:28

ASP

oldostofjas schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 16:58:
[...]

Ik heb ook e-flux, maar eigenlijk alleen om de gratis laadpaal op mijn werk te activeren. Heb hem één keer bij een openbare paal gebruikt. E-flux stond op 1 in de https://laadpastop10.nl, maar ik zie dat de ANWB daar nu staat.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/jmwEBvW.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieshout835
[...]

En ik maar denken dat ik met mijn 5 jarig contract en 3,5 cent per Kwh een uitzondering ben. Maar mijn 5 jarig contract is nu nog een 3 jarig contract. En nu maar hopen dat tegen die tijd de prijzen wat genormalieerd zijn.

Dat had natuurlijk moeten zijn 13,5 cent per Kwh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dez1983
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-06 00:50
Tip: bij de aflevering gaven ze aan dat het openen van het laadklepje met de nagel makkelijk gaat. En in de praktijk doe ik dat ook nog enkel. Auto moet uiteraard open zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08:31

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

dez1983 schreef op zondag 13 november 2022 @ 11:27:
Tip: bij de aflevering gaven ze aan dat het openen van het laadklepje met de nagel makkelijk gaat. En in de praktijk doe ik dat ook nog enkel. Auto moet uiteraard open zijn.
Ik vind dat echt vervelend om hem op die manier open te doen. gebruik eigenlijk altijd gewoon dat knopje op de sleutel of naast het stuur voordat ik uitstap. ook net zo snel.

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatyRyan21
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 05-04-2024
Dag Allen

Sinds maandag ben ik de fiere 'eigenaar' (of zo voelt het toch ;)) van een Lynk & CO 01. Hieronder alvast mijn ervaringen.

- Super wagen & zeer luxueus, in de B modus genereer je veel elektriciteit tijdens het rijden. Gemiddeld verbruik aan de hoge kant, zoals aangegeven door anderen lijkt het dat de batterij opgeladen wordt door de benzinemotor (waar dit enkel door het remmen logischer zou zijn). In de instellingen heb ik dit niet gevraagd.
- Vrij zware wagen, een SUV is niet de meest logische optie wanneer je graag zo efficiënt mogelijk (en zoveel mogelijk elektrisch) rijdt. Mochten er al geruchten zijn over een Full Electric Lynk of een sedan model, dan hoor ik het graag. Een goedkopere Lynk versie van de Polestar 2 zou mooi zijn!

Buiten op mijn werk ga ik waarschijnlijk bijna dagelijks aan een publieke laadpaal laden. Hierdoor wou ik weten hoe duur de laadpaal mocht zijn om financieel toch nog beter af te zijn dan benzine tanken (het ecologische even buiten beschouwing gelaten).

1 parameter wist ik wel nog niet zeker, hoeveel kWh heb je nodig om de wagen volledig vol te laden en er 70/km mee te rijden? De bruto Capaciteit van de batterij is 17,6 kWh, de netto capaciteit 14,1 kWh.
Elektrisch laden komt je momenteel goedkoper uit dan benzine als de laadpaal max 60 cent/kWh kost (gerekend met 17,6 kWh), bij 14,1 kWh mag de laadpaal tot 70 c/kWh kosten.

Ik heb al eens gekeken op de EDI app en de tarieven liggen meestal tussen de 50-80 c/kWh. Dus het is kwestie van de goedkopere op te zoeken ;).

Thuis laden kan voor mij persoonlijk aan 35 c/kWh (stopcontact), maar zonder laadpaal lijkt het me niet mogelijk om via je laadpas dit door te factureren aan je werk? Mocht iemand hier een oplossing voor hebben dan hoor ik het graag :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XakMo9nWwPzgWPDZX4orbVrEB60=/800x/filters:strip_exif()/f/image/tX8YR0TbRSBaw3HC0vk4x5fZ.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:28

BPi

[...]

:? nergens iets over te vinden.
Ben al tig jaar klant bij ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
MatyRyan21 schreef op zondag 13 november 2022 @ 12:40:
Dag Allen

Sinds maandag ben ik de fiere 'eigenaar' (of zo voelt het toch ;)) van een Lynk & CO 01. Hieronder alvast mijn ervaringen.

- Super wagen & zeer luxueus, in de B modus genereer je veel elektriciteit tijdens het rijden. Gemiddeld verbruik aan de hoge kant, zoals aangegeven door anderen lijkt het dat de batterij opgeladen wordt door de benzinemotor (waar dit enkel door het remmen logischer zou zijn). In de instellingen heb ik dit niet gevraagd.
- Vrij zware wagen, een SUV is niet de meest logische optie wanneer je graag zo efficiënt mogelijk (en zoveel mogelijk elektrisch) rijdt. Mochten er al geruchten zijn over een Full Electric Lynk of een sedan model, dan hoor ik het graag. Een goedkopere Lynk versie van de Polestar 2 zou mooi zijn!

Buiten op mijn werk ga ik waarschijnlijk bijna dagelijks aan een publieke laadpaal laden. Hierdoor wou ik weten hoe duur de laadpaal mocht zijn om financieel toch nog beter af te zijn dan benzine tanken (het ecologische even buiten beschouwing gelaten).

1 parameter wist ik wel nog niet zeker, hoeveel kWh heb je nodig om de wagen volledig vol te laden en er 70/km mee te rijden? De bruto Capaciteit van de batterij is 17,6 kWh, de netto capaciteit 14,1 kWh.
Elektrisch laden komt je momenteel goedkoper uit dan benzine als de laadpaal max 60 cent/kWh kost (gerekend met 17,6 kWh), bij 14,1 kWh mag de laadpaal tot 70 c/kWh kosten.

Ik heb al eens gekeken op de EDI app en de tarieven liggen meestal tussen de 50-80 c/kWh. Dus het is kwestie van de goedkopere op te zoeken ;).

Thuis laden kan voor mij persoonlijk aan 35 c/kWh (stopcontact), maar zonder laadpaal lijkt het me niet mogelijk om via je laadpas dit door te factureren aan je werk? Mocht iemand hier een oplossing voor hebben dan hoor ik het graag :)

[Afbeelding]
Je kunt de auto toch niet zakelijk leasen? In dat geval is het gewoon KMś declareren en heb je niks met verbruikskosten te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lieshout835
BPi schreef op zondag 13 november 2022 @ 12:46:
[...]

:? nergens iets over te vinden.
Ben al tig jaar klant bij ze.
Deze link kan je helpen:

https://www.greenchoice.nl/groene-mobiliteit/laadpas/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvdV
MatyRyan21 schreef op zondag 13 november 2022 @ 12:40:

[Afbeelding]
Reken met die 17,5. Dat is ongeveer wat je in praktijk nodig hebt ivm laadverliezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

Inderdaad.
8)7 resultaat op zoeken "laadpas" is negatief.
Ik denk overigens dat eflux interessanter is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jannesbeterams
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09:22
Inmiddels 4 weken niet op kunnen laden. Weg voor de deur ligt open en geen openbare laadpaal te vinden. Dus eens goed kunnen kijken wat deze auto nu doet bij puur op benzine rijden.

Inmiddels (eerste weken was dit nog niet) rij ik de eerste 2-3 km telkens met maximaal verbruik. Meter gaat niet hoger dan 19.9l/100km. Dat ziet er dan zo uit:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UCDL93ccFuQNWVNee8GkPTKSJTY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ad9NVO3OgCDrgsSRIirA5VHq.jpg?f=fotoalbum_large

Daarna is de accu enigszins bijgeladen (6 a 7%) en gaat de auto op de accu rijden, tot deze weer leeg is. Daarna gaat hij met 14/100 wederom de accu bijladen. Dit blijft zich herhalen. Daardoor is het gemiddeld verbruik bij 100km cruise controll over 130km nog altijd 7.7/100. Lager kom ik niet op puur benzine.

Laad ik de accu op, en zet ik de auto op accu besparen dan kom ik rond de 6.5/100 uit.

Het verschil is over een lange afstand niet zo groot als ik had verwacht, maar het blijft wel 1 liter extra op 100km. Dat vind ik voor een hybride auto, welke gemaakt is om het milieu minder te belasten een enorme misser. Zeker omdat dit met software simpel op te lossen is.

Wat ik erger vind is dat ik tijdens dat accu opladen vermogen mist. Hij rijdt dan niet zo lekker en de auto 'hapert' dan als het ware. Als ik stil sta blijft dat doorgaan, maakt ook veel lawaai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monogato
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 25-02 14:18

monogato

De Natte Krant

Voor het eerst vandaag de auto uitgeleend via het deel platform en hij is al een uur te laat (en counting) met inleveren. Meteen de laatste keer dit.

P2 LRSM Pilot, Plus, 20", Thunder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
monogato schreef op zondag 13 november 2022 @ 21:05:
Voor het eerst vandaag de auto uitgeleend via het deel platform en hij is al een uur te laat (en counting) met inleveren. Meteen de laatste keer dit.
Je kan dan ook niet even contact opnemen hè (beide partijen). Lastig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lieshout835
jannesbeterams schreef op zondag 13 november 2022 @ 18:40:

Laad ik de accu op, en zet ik de auto op accu besparen dan kom ik rond de 6.5/100 uit.
Dus het verbruik tijdens puur benzine rijden is 6.5 liter per 100km bij een snelheid van 130 km per uur?
Ofwel: op 1 liter kom je ruim 15 km. Dat zijn voor een auto van dit gewicht en bij die snelheid toch heel mooie verbruikscijfers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andreas92
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 06-06 08:00
Volgens mij gaat daar een flinke boete in zitten. Als enige tegemoetkoming voor jou. Maar lijkt mij ook erg naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08:31

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Lastig dat je dan niet even contact kan opnemen he. Maarja je weet nooit de reden waarom die nog niet terug is.

Hou ons op de hoogte :P ben wel benieuwd

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jannesbeterams
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09:22
Lieshout835 schreef op zondag 13 november 2022 @ 21:31:
[...]

Dus het verbruik tijdens puur benzine rijden is 6.5 liter per 100km bij een snelheid van 130 km per uur?
Ofwel: op 1 liter kom je ruim 15 km. Dat zijn voor een auto van dit gewicht en bij die snelheid toch heel mooie verbruikscijfers?
Mits er juice in je accu zit en accubespaar stand aan staat. Ook niet bij 130, maar bij 100. Overdag ben ik een brave burger ;)

Dat is zeker prima, maar de praktijk is dat je eigenlijk zo door moet kunnen rijden zonder zo over instellingen na te denken.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• monogato
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 25-02 14:18

monogato

De Natte Krant

Even een update.
Zoals andere al zeiden; het is inderdaad vervelend dat je niet even contact kunt opnemen met de lener. Vanuit privacy redenen snap ik het maar via de app van L&C zou je (tijdens de huur periode) toch met de uitlener op z'n minst moeten kunnen communiceren? Of voor mijn part via een 'gesloten' communicatie manier, dus vooraf ingestelde statements als:

"Ik ben te laat wegens [reden in meerkeuze menu]".

Doet verder niets af aan de vervelende situatie maar creëert wel begrip en er zou dan ook nog een coulance regeling ingebouwd kunnen worden dat de uitlener de boete 'kwijtscheld'.

Goed, los daarvan stond de auto na +- 1,5 uur weer op z'n plek.
Nu wil het vreemde dat pas vanmorgen om 06:47 aangegeven werd dat de lener de auto had terug gebracht en de huurperiode had stopgezet. Wat effectief inhoudt dat de lener ruim 10u te laat de auto heeft ingeleverd. Ik ben dus heel benieuwd hoe dit met de afrekening gaat verlopen. Ik houd jullie op de hoogte als ik hier weer iets meer over weet!

Al met al ging het uitlenen vanuit mijn kant prima, echter het gebrek aan (mogelijke) communicatie wanneer de lener te laat is, vind ik een gemiste kans vanuit L&C.

P2 LRSM Pilot, Plus, 20", Thunder

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• oldostofjas
Een tijdje geleden was er op co:lab een oproep om een keuze te maken tussen verschillende magneetstickers om bekend te maken dat je auto te huur is. Nu hebben alle deelnemers een link gekregen om adresgegevens in te vullen om een magneetsticker te ontvangen! Dit is de link: https://form.jotform.com/223104551337346

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-05 14:34
monogato schreef op maandag 14 november 2022 @ 10:45:
[...]
Goed, los daarvan stond de auto na +- 1,5 uur weer op z'n plek.
Nu wil het vreemde dat pas vanmorgen om 06:47 aangegeven werd dat de lener de auto had terug gebracht en de huurperiode had stopgezet. Wat effectief inhoudt dat de lener ruim 10u te laat de auto heeft ingeleverd. Ik ben dus heel benieuwd hoe dit met de afrekening gaat verlopen. Ik houd jullie op de hoogte als ik hier weer iets meer over weet!
In mijn ervaring zie je daar niets van terug. Wat wel vreemd is, want na bv een uur zou er toch gewoon minstens het extra uurbedrag gerekend moeten worden. Maargoed, ik ben al blij als die verhuurd wordt, de vraag naar de auto is m.i. eigenlijk veel te laag, en dat midden in de stad. De huur is ook nog eens goedkoper dan veel andere platforms. Echt een gemiste kans van LC marketing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
Losse andere vraag; volgens de T&C van LC kun je de kilometerstand die op jou van toepassing is vinden in de app:
Je kunt jouw gereden kilometers in jouw M2M Auto volgen in de Lynk & Co App. Om ervoor te zorgen dat jij de meest actuele informatie hebt over jouw gereden kilometers, zullen wij jouw kilometerstand aflezen via een draadloze download, waardoor jij overzicht houdt over jouw kosten en gereden kilometers.
https://www.lynkco.com/nl...d-policies/month-to-month

Als ik daar kijk zie ik de stand die ook op de T1 teller staat. Dit klopt niet, want nadat ik de auto laatst had gedeeld was er ruim 1000 kilometer bij gekomen (op de T1 teller in het dashboard). Kijk ik verkeerd in de app, of is het bekend dat dit niet klopt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oizo1981
.Johnny schreef op maandag 14 november 2022 @ 17:24:
Losse andere vraag; volgens de T&C van LC kun je de kilometerstand die op jou van toepassing is vinden in de app:

[...]

https://www.lynkco.com/nl...d-policies/month-to-month

Als ik daar kijk zie ik de stand die ook op de T1 teller staat. Dit klopt niet, want nadat ik de auto laatst had gedeeld was er ruim 1000 kilometer bij gekomen (op de T1 teller in het dashboard). Kijk ik verkeerd in de app, of is het bekend dat dit niet klopt?
Is inderdaad niet te zien. Ik heb hier al vaker vragen over gesteld. L&C stelt dat ij wel het onderscheid tussen " eigen" en " huur" kilometers kunnen zien en dat je hier maar op moet vertrouwen 8)7
Enige alternatief is om zelf kilometerstanden bij te houden als je verhuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
.Johnny schreef op maandag 14 november 2022 @ 16:15:
[...]

In mijn ervaring zie je daar niets van terug. Wat wel vreemd is, want na bv een uur zou er toch gewoon minstens het extra uurbedrag gerekend moeten worden. Maargoed, ik ben al blij als die verhuurd wordt, de vraag naar de auto is m.i. eigenlijk veel te laag, en dat midden in de stad. De huur is ook nog eens goedkoper dan veel andere platforms. Echt een gemiste kans van LC marketing.
Op basis van de voorwaarden wordt dan bij de lener een boete van €80/uur in rekening gebracht waarvan jij als verhuurder €55/uur ontvangt (max €550); de rest gaat naar L&C als administratiekosten.
Ik ga er vanuit dat dat niet automatisch in rekening wordt gebracht dus dat je daar als verhuurder zelf over zult moeten klagen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6AiKe4jhDJPI4_7doPqaXPEF2Tk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Wvrp3V9uRbHJhqTD4WDZ1MgX.png?f=fotoalbum_large

bron

[ Voor 14% gewijzigd door Oizo1981 op 14-11-2022 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieshout835
[...]
Vandaag naar Utrecht gereden om te kijken of ik de cijfers kon reproduceren.
De avond van te voren de accu op 100% geladen. En daarna oplader losgekoppeld.
ALs ik de accu 100% op heb geladen en ik gebruik de wagen een paardagen niet, dan staat normaal de accu nog steeds op 100%.Maar vandaag dus niet.

Toen in deze ochtend inde app keek was de acculading 92%. Zomaar ineens 8% kwijt.
vraag 1) Komt dit door de koude nacht?

Ik heb toen de auto weer gekoppeld aan de laadpaal en direct ook de klimaatregeling aangezet zodat die vanuit het net gevoed kon worden.
Toen ik na 1 uur weg wilde rijden stond de accu op 89%. Er was niets bijgeladen. Maar 3% eraf.
Vraag 2) Ik wil de accu sparen zodat die geen temperatuur hoeft te regelen.Maar dit heeft dus geen zin? OF is er een andere reden dat ik 3% kwijt ben?

Vervolgens met een acculading van 89% begonnen aan de rit naar Utrecht.Ik heb 57km kunnen halen.
Daarna op benzine verder en de accu laten opladen tot 20%, waarna ik de laatste 9 km weer op accu heb gereden en nog wat procent overhad toen ik was aangekomen.
De totale afstand is overigens 90km en geen 92 zoals ik eerder had aangegeven.

90-57 = 33 km.De laatse 9 km weer electrisch, dus op benzine 33-9 = 24 km benzine, en in de 24 km minimaal weer voor 9km acculading kunnen opwekken. Echt sluitend is dit allemaal niet.

Morgen zorg ik voor 100% bij start. Kijken hoe ver ik dan kan komen.

Als iemand zijn verbruikscijfers zou willen delen, eneventuele tips heeft, dan is dat welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
Oizo1981 schreef op maandag 14 november 2022 @ 18:27:
[...]

Is inderdaad niet te zien. Ik heb hier al vaker vragen over gesteld. L&C stelt dat ij wel het onderscheid tussen " eigen" en " huur" kilometers kunnen zien en dat je hier maar op moet vertrouwen 8)7
Enige alternatief is om zelf kilometerstanden bij te houden als je verhuurt.
Waar stel je die vragen? Ik vind het wel relevant om te weten aangezien ik net wel of niet over de 1250/m zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
.Johnny schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 07:43:
[...]

Waar stel je die vragen? Ik vind het wel relevant om te weten aangezien ik net wel of niet over de 1250/m zit.
Zeker relevant! Ik stel de vragen telefonisch of via hello@lynkco.com

Vraag:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QRWm2iUWdaPqBJyGiMK6WLGiQ0E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sEEeE2t5DyrOpAYxVxRO4z0C.jpg?f=fotoalbum_large

Antwoord:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ViQ4MuHuEabXNHJ8JdRQaDDxwm4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XIClYfonKGaABirOa1uIBvzq.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
Oizo1981 schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 08:24:
[...]

Zeker relevant! Ik stel de vragen telefonisch of via hello@lynkco.com

Vraag:

Antwoord:
Wat een slecht antwoord. Ze schenden dus hun eigen voorwaarden en dan moeten wij het ook maar uitzoeken? ik ga vanmiddag wel even telefonisch kijken of ze me kunnen vertellen wat de actuele stand is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oizo1981
.Johnny schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 08:26:
[...]

Wat een slecht antwoord. Ze schenden dus hun eigen voorwaarden en dan moeten wij het ook maar uitzoeken? ik ga vanmiddag wel even telefonisch kijken of ze me kunnen vertellen wat de actuele stand is.
Je kunt ook reageren in het co:labs forum:
https://colab.lynkco.com/...ge-calculation-for-rental

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
Net aan de telefoon met L&C compleet gegaslight. medewerker ging van
"je moet een verschil zien tussen wat in de auto staat en de app" naar
"je krijgt betaald voor het uitlenen van de auto dus daarmee wordt je voor die extra kms gecompenseerd" naar
"heb je de app verwijder en opnieuw geinstalleerd" en weer naar
"nee het telt niet mee voor je afrekening ik ga even navragen of ik dat overzicht kan krijgen"
en uiteindelijk:
"nee sorry niemand weet het"
en als uitsmijter als ik zeg "wat als ik de auto nu inlever dan kunnen jullie het toch ook uitrekenen":
"misschien kan je ermee naar de garage en kunnen ze het daar voor je uitlezen"

wtf. als je niet heel goed Engels spreekt of weet hoe dit werkt en niet stevig in je schoenen staat wordt je hier toch helemaal met een kluitje het riet in gestuurd?!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de2xnis
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 02-03 08:11
.Johnny schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 09:29:
Wow, iedere quote vind ik bizar maar deze is wel echt next level :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
.Johnny schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 09:29:
Net aan de telefoon met L&C compleet gegaslight. medewerker ging van
"je moet een verschil zien tussen wat in de auto staat en de app" naar
"je krijgt betaald voor het uitlenen van de auto dus daarmee wordt je voor die extra kms gecompenseerd" naar
"heb je de app verwijder en opnieuw geinstalleerd" en weer naar
"nee het telt niet mee voor je afrekening ik ga even navragen of ik dat overzicht kan krijgen"
en uiteindelijk:
"nee sorry niemand weet het"
en als uitsmijter als ik zeg "wat als ik de auto nu inlever dan kunnen jullie het toch ook uitrekenen":

wtf. als je niet heel goed Engels spreekt of weet hoe dit werkt en niet stevig in je schoenen staat wordt je hier toch helemaal met een kluitje het riet in gestuurd?!
Ik heb het vermoeden dat ze het inzicht inderdaad helemaal niet hebben en dat er dus voorlopig niemand voor extra kilometers betaalt. Ik heb ook nog van vrijwel niemand* gehoord dat die extra kilometers moest betalen, zowel tussendoor als bij inleveren. Als iemand dat persoonlijk wel heeft gedaan dan hoor ik het graag?

(* ik heb volgens mij hier op het forum van één iemand gehoord dat die extra kilometers moest betalen nadat hij in de eerste maand iets van 4.000 kilometer had gereden)

Dat vermoeden wordt nog eens versterkt omdat ze "strooien" met gratis extra kilometers. Ik had € 150 betaald voor aflevering "where you want" maar o.b.v. de voorwaarden is dat maar €100. Toen ik daar over klaagde kreeg ik niet alleen €50 terug maar ook 3 maanden lang 250 km/maand extra. En zo heb ik meer verhalen gehoord.

Ik heb in ieder geval aangegeven dat als ik mijn auto inlever en ze willen extra kilometers afrekenen dat ik een gespecificeerd overzicht wil van de gereden kilometers.

[ Voor 14% gewijzigd door Oizo1981 op 15-11-2022 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

Oizo1981 schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 09:49:
[...]

Ik heb het vermoeden dat ze het inzicht inderdaad helemaal niet hebben en dat er dus voorlopig niemand voor extra kilometers betaalt. Ik heb ook nog van vrijwel niemand* gehoord dat die extra kilometers moest betalen, zowel tussendoor als bij inleveren. Als iemand dat persoonlijk wel heeft gedaan dan hoor ik het graag?

(* ik heb volgens mij hier op het forum van één iemand gehoord dat die extra kilometers moest betalen nadat hij in de eerste maand iets van 4.000 kilometer had gereden)

Dat vermoeden wordt nog eens versterkt omdat ze "strooien" met gratis extra kilometers. Ik had € 150 betaald voor aflevering "where you want" maar o.b.v. de voorwaarden is dat maar €100. Toen ik daar over klaagde kreeg ik niet alleen €50 terug maar ook 3 maanden lang 250 km/maand extra. En zo heb ik meer verhalen gehoord.

Ik heb in ieder geval aangegeven dat als ik mijn auto inlever en ze willen extra kilometers afrekenen dat ik een gespecificeerd overzicht wil van de gereden kilometers.
Zie ook mijn reactie mbt dit volgens Lynk "Solved" issue op Co:lab. Ik ga dus ook niet zomaar 7.000 km over de afgelopen 12 maanden aftikken als zij niet kunnen zeggen hoeveel er door derden is gereden (1 verhuur van 10 dagen bij mij). Beetje vreemde niet te verifiëren bewijslast die ze bij "ons" neerleggen.

En nog steeds heel blij met de auto :Y ondanks soms wat "dingetjes".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .Johnny
Oizo1981 schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 09:49:
[...]
Mijn probleem hiermee is dat ik momenteel volgens de teller al een eind over de quota zit, en nu mijn gedrag ga aanpassen als dat komt door mijn eigen kilometers en niet verhuur. Ik heb alleen de informatie niet, dus zit in limbo: moet ik nou zuiniger gaan doen of niet? wat kost rijden nu eigenlijk echt? scheelt toch 15ct/km. Dat maakt wel wat uit voor de komende maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenFT
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 11-02 13:53
Wij huren onze L&C. Is er een mogelijkheid dat mijn vrouw de app ook gebruikt als 'eigenaar' voor de verschillende functionaliteiten zonder eerst te moeten inloggen op mijn account?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oizo1981
DenFT schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 15:02:
Wij huren onze L&C. Is er een mogelijkheid dat mijn vrouw de app ook gebruikt als 'eigenaar' voor de verschillende functionaliteiten zonder eerst te moeten inloggen op mijn account?
Nee. Enige optie is als zij de auto van jou huurt.

[ Voor 7% gewijzigd door Oizo1981 op 15-11-2022 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dizzytal
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Nou gisteren de auto opgehaald, rij ik vanavond terug vanuit ‘t werk: oranje/geel motorlampje springt aan. Toevallig was de eerste veilige plek bij huis, dus doorgereden aam de lader gehangen en maar eens kijken of t morgen weg is….

Moet wel zeggen dat zoiets de pret wel even drukt, want op zich is verder de eerste indruk wel heel Ok. Ik hoop dat t gewoon een eenmalig foutje is en niet dat ik er direct mee naar een dealer kan/moet.

If you didn't win today, you can always win tomorrow

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sandro!
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:23
0,15 cent per kilometer is niet veel, dat is maar € 1,50 per 1000 km. Mooi dat je dat zwart op wit hebt staan nu ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkert1985
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 22-05 22:51
Sandro! schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 19:32:
[...]

0,15 cent per kilometer is niet veel, dat is maar € 1,50 per 1000 km. Mooi dat je dat zwart op wit hebt staan nu ;)
Nou, toch wel iets meer ben ik bang:
1 km = 0,15 euro
10 km = 1,50 euro
100 km = 15 euro
1000 km = 150 euro

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• oldostofjas
Folkert1985 schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 19:52:
[...]

Nou, toch wel iets meer ben ik bang:
1 km = 0,15 euro
10 km = 1,50 euro
100 km = 15 euro
1000 km = 150 euro
Er staat 0,15 cent, niet 0,15 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gumball
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
oldostofjas schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 19:55:
[...]

Er staat 0,15 cent, niet 0,15 euro
Ja, maar dat klopt natuurlijk niet en dat weet jij ook wel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lijon
  • Laatst online: 16-01-2023
Zijn er toevallig meer mensen waar de software update bij heeft plaatsgevonden, maar er eigenlijk nog niks is veranderd in de connectiviteits issues?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieshout835
Lijon schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 23:23:
Zijn er toevallig meer mensen waar de software update bij heeft plaatsgevonden, maar er eigenlijk nog niks is veranderd in de connectiviteits issues?
Vandaag merk ik dat vanaf ongeveer 15.00 uur mijn app niet meer de gegevens van wagen bijwerkt. Volgens de app staat mijn wagen nog steeds in Utrecht. En ik ben nu toch echt (ook de auto) in Eindhoven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieshout835
Even een update wat betreft verbruik.

Deze ochtend gestart met 100% acculading en volgens dashboard een tegoed van 77 km's.
Einbestemming is 90 km.
Tot 75 km electrisch gereden, toen op benzine ongeveer 8 km gereden en daarna nam de accu het weer over, en bij aankomst was hij nog niet helemaal leeg.
Dus 90-75 = 15 km op combinatie benzine en weer bijgeladen accu.
Het lijkt haast of elke gereden benzine km in staat is 1 km electricteit op te wekken.

Teru naar huisweer met weer een volgeladen accu van de 90km 80km electrisch, dan weer benzine en weer de laatste 4 of 5 km op de accu verder kunnen gaan. Ik zie ook dat mijn actieradius benzine vandaag met 10 km is afgenomen. Nu verwacht ik niet dat die indicatie van actieradius erg betrouwbaar is.

Maar het lijkt erop dat al rijdende de accu bijladen ongeveer elke bezine km 1 km electrisch kan opleveren.

Dat ik terug meer km's heb kunnen maken is wellicht te danken aan:
1) iets hogere buitentemperatuur.
2) file waardoor een groot gedeelte langzaam rijden was en dus minder verbuik.
3) Over het algemeen niet harder dan 90km per uur gereden vanwege drukte en veel vrachtverkeer.

En inderdaad, in eerste instantie schiet het actuele benzineverbruik omhoog,maar neemt daarna heel snel af tot iets meer dan het verbruik bij rijden op bezine zonder bijladen van de accu.

Stel dat het gemeten verbuik 1:10 is, maar daardoor krijg ook weer evenveel eletrische km's erbij, dan is het eigenlijk 1:20. Ik heb wat moeite met het bijhouden van de verbruikscijfers. Met name de grootheden in het menu (grafiek) voor het activeren van opladen of sparen van de accu, is mij nog niet helemaal duidelijk.

[ Voor 10% gewijzigd door Lieshout835 op 15-11-2022 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswei
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 13:58
Ik vind het opvallend dat meerdere mensen aangeven dit soort (goede) verbruikers cijfers te halen met de accu. Die van mij geeft na laden 72 km elektrisch bereik maar na al een paar kilometer zakt het al vrij snel na begin 60,
of bovenin in de 50. Voor mijn gevoel rijd ik met een volle accu iets van 45km. Het aantal aangegeven km gaat dus veel sneller naar beneden dan werkelijk gereden km’s. Ik rijd in hybride stand. En ik probeer rustig op te trekken en te rijden. Lijkt dus wel een verschil te zitten tussen de auto’s.. Ik heb de airco op eco en automatisch staan. Nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvdV
Interessante vergelijking. Ik heb bijladen op de motor sinds nieuw uit staan (gevoelsmatig is dit niet efficiënt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvdV
boswei schreef op woensdag 16 november 2022 @ 07:36:
Ik vind het opvallend dat meerdere mensen aangeven dit soort (goede) verbruikers cijfers te halen met de accu. Die van mij geeft na laden 72 km elektrisch bereik maar na al een paar kilometer zakt het al vrij snel na begin 60,
of bovenin in de 50. Voor mijn gevoel rijd ik met een volle accu iets van 45km. Het aantal aangegeven km gaat dus veel sneller naar beneden dan werkelijk gereden km’s. Ik rijd in hybride stand. En ik probeer rustig op te trekken en te rijden. Lijkt dus wel een verschil te zitten tussen de auto’s.. Ik heb de airco op eco en automatisch staan. Nog tips?
Hm, in de zomer regelmatig 75 km op een accu gehaald. Nu rond de 60 met dit weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MvdV
Het ligt er ook erg aan wat je rijd. Snelweg is funest voor je actieradius in principe.

[ Voor 53% gewijzigd door MvdV op 16-11-2022 07:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pretpik
Dit ligt er vooral aan hoe je rijdt. Als ik als het zo rond de 20 graden is alle verbruikers zoals de ventilatie en de airco uitzet en 'op eieren' rij, dan kom ik ook 100 km ver.

Zet ik zoals gisteravond bij 11 graden de verwarming en airco aan, en ik rij 125-130 op de A27 dan kom ik ook niet verder dan 50 km. Het ligt er maar net aan hoe hard je optrekt en hoe constant je snelheid is merk ik. Overigens rij ik ook in de hybride stand en elektrisch altijd in B.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dizzytal
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Nou vanochtend gestart, nog steeds motorstoring. Pechhulp gebeld, direct iemand gesproken. ANWB komt kijken of 't op te lossen is, zo niet wordt 'ie weggesleept en krijg ik vervangend vervoer... Nu maar hopen op een kabeltje wat niet helemaal lekker contact maakt ofzo.. (geen idee, auto's zijn niet mijn ding)

't kan altijd gebeuren zoiets natuurlijk en 't is nooit leuk, maar na krap 200km ... :(

If you didn't win today, you can always win tomorrow

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lieshout835
Ik zet direct de auto in pure mode, en direct gaat dan de actieradius een km of 6-7 omhoog. Vreemd maar waar.. Bij een koude ochtend zet ik de verwarming op afstand aan (hij zit dan nog aan de laadkabel) en als ik ga rijden zet ik hem uit. De accu hoeft ik dan niet te belasten voor het verwarmen.

Soms zakt in het begin het aantal resterende km's wat sneller in vergelijking met de gereden km's (in de ohtend),maar vaak ook verlies ik in de actieradius indicatie maar 2 km bij de eerste 6 km's. (Vooral als ik weer aan het eind van de werkdag naar huis ga)..Zal wel met buitentemperatuur te maken hebben.

Ik rij tegenwoordig niet meer in de B-mode maar in de D-mode.
Waarom: B-mode is altijd OF energie verbruiken om te rijden,OF sterk afremmen op de moter en daarme wat energie opwekken.

In de D-mode laat ik op tijd de auto uitrollen (anticiperen) en pas bij het laatste stukje zet ik de B-mode aan (1 tikje) en eventueel rem ik nog bij. Ook bij gewoon remmen zonder de B-mode krijg je energie terug.

Ik heb een keer op die manier 81 km in 1 rit via de accu kunnen realiseren.(maar niet meer kunnen reproduceren)

En inderdaad: rustig wegrijden, en geen 130 km/uur gaan rijden. 100 Km/uur of 130 km/uur scheelt al enorm bij een brandsgtigmoter,maar ook electrisch!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieshout835
MvdV schreef op woensdag 16 november 2022 @ 07:55:
Interessante vergelijking. Ik heb bijladen op de motor sinds nieuw uit staan (gevoelsmatig is dit niet efficiënt).
Inderdaad is dat gevoelsmatig niet efficient. Het allergoekdoopst is electrisch ne thuis bijladen tegen 14 cent per Kwh. Maar laden aan de commerciele laadpaal is zo duur geworden dat je beter een extra literbeizne kunt vebruiken en daarmee weer wat km's in dee accu krijgen.

Binnenkort heb ik een rit die veel te lang is voor 1 acculading.Ipv rijden puur op benzine of uren gaan bijladen,ga ik kijken hoe lang het echt duurt voordat ik al rijdende de accu weer bijna vol heb. Ik heb begrepen dat de laatste percentages toevoegen het meest kost. Dus ik ga hem dan laden laden tot 80% en dan ga ik weer electrisch verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yavi06
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 06-06 20:52
Laten we hopen dat de prijzen per Kwh omlaag gaan vanaf 1 januari. Thuis in ieder geval tegen 0,40 cent per Kwh. Hopelijk ook aan een commerciële laadpaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• donny_p
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-01 19:38
Yavi06 schreef op woensdag 16 november 2022 @ 14:06:
Laten we hopen dat de prijzen per Kwh omlaag gaan vanaf 1 januari. Thuis in ieder geval tegen 0,40 cent per Kwh. Hopelijk ook aan een commerciële laadpaal.
Inderdaad, ik betaalde laatst bijna €11 voor een laadsessie… Kan je dus +/- 60 km mee rijden. Staat qua kosten gelijk aan een benzineverbruik van bijna 1 op 10 🤪 Heb nu ook een ANWB laadpas, betaal je standaard 40 cent per Kwh als vast tarief ipv laadtarief van de paal-aanbieder.

[ Voor 11% gewijzigd door donny_p op 16-11-2022 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yavi06
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 06-06 20:52
donny_p schreef op woensdag 16 november 2022 @ 14:09:
[...]

Inderdaad, ik betaalde laatst bijna €11 voor een laadsessie… Kan je dus +/- 60 km mee rijden. Staat qua kosten gelijk aan een benzineverbruik van bijna 1 op 10 🤪 Heb nu ook een ANWB laadpas, betaal je standaard 40 cent per Kwh als vast tarief ipv laadtarief van de paal-aanbieder.
Die ANWB laadpas heb ik ook besteld. Geldt die 0,40 cent per Kwh voor alle laadpalen waar je met een ANWB pas kunt laden? Ik heb er hier 2 staan bij mij in de wijk. Lekker handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROCOP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23-07-2023
Anwb laadpas is nu 45.5 ct km en nog een starttarief van 31 ct bij. Komt er met gemiddeld 16 a 17 kwh laden ongeveer 2 ct per kwh bij.

Na 1 januari weer hogere tarief btw. Gaan we naar ongeveer 50.5 ct per kwh en nog die 2 ct erbovenop. Dus 52.5 ct per kwh. Dat gaat richting de 13 ct per km aan stroomkosten. Ongeveer hetzelfde als 1 op 14 op benzine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pushnoi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18-05 18:01
ROCOP schreef op woensdag 16 november 2022 @ 14:44:
Anwb laadpas is nu 45.5 ct km en nog een starttarief van 31 ct bij. Komt er met gemiddeld 16 a 17 kwh laden ongeveer 2 ct per kwh bij.

Na 1 januari weer hogere tarief btw. Gaan we naar ongeveer 50.5 ct per kwh en nog die 2 ct erbovenop. Dus 52.5 ct per kwh. Dat gaat richting de 13 ct per km aan stroomkosten. Ongeveer hetzelfde als 1 op 14 op benzine.
Elektrisch rijden wordt duurrrrr... Gelukkig heb je bij zo'n hybride nog de keus om op dinosap te rijden moet je maar denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-06 00:56
Zie net een schroef in mijn band zitten, wat zouden jullie adviseren? Meteen Lynk bellen of hem er gewoon uittrekken en hopen dat het maar een klein schroefje is…
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O8xZuMo1TbWXW4WgDmoepb_CDEA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ANBuLAD6TGXp0pHlqG8i97Uv.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
Martijn schreef op woensdag 16 november 2022 @ 16:47:
Zie net een schroef in mijn band zitten, wat zouden jullie adviseren? Meteen Lynk bellen of hem er gewoon uittrekken en hopen dat het maar een klein schroefje is…
[Afbeelding]
Lastig... Voorheen zou ik gewoon even langs de garage rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
[Afbeelding]
Pechhulp bellen. Grote kans dat het een leegloper is en je anders morgen met een lege band staat. Edit: zou bellen als je op plek bestemming bent (thuis?)

[ Voor 4% gewijzigd door Oizo1981 op 16-11-2022 17:10 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jldelta
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 20-01-2023
jldelta schreef op maandag 7 november 2022 @ 11:51:
[...]

UPDATE (nearly 6 weeks after "parking" almost in the river, which resulted in several cm of water in the footwells, but I was able to drive out with towing assistance): I am making my regular Monday-morning call to Lynk for progress. So far every time, after a long hold (44 minutes so far as I type), the answer is always "The car is drying out and awaiting inspection"... will they actually have a positive answer this morning....?

The trouble is that although the 01 is a very good car, this is "non-service" & there is no dealer to walk into and say, "Come on, guys, please tell me exactly what the problem is with my vehicle?" I am losing faith with their M2M model and have started looking for a different car :(

So, after 55 minutes, same answer, BUT this time the Lynk person agrees we must get an answer today AND now I think I know where the car is, so unless I get a positive answer today, I will go there in person !
Final Update after being told by Lynk Technical Department yesterday for the 7th time in 7 weeks "Your car is being dried out and awaiting inspection; we don't know when this will be". Having discovered that my car was at Autoschade Drenth in Amstelveen, less than 30 minutes away, I went there this afternoon,

"My" car is parked in an outside area with several other 01 cars and NOTHING has been done.The carpets are still soaking wet, the inside surfaces of the windows are dripping with condensation and mould / fungus is forming in several places. The battery is completely flat (although it shows as part-charged and everything working fine in the app!). The car looked completely neglected. & in far worse shape than when I last saw it (when it was driving fine, albeit with an "Urgent Service Required": warning, the river water having already drained out of the still wet footwells). When I left the garage, I said to the guy "This looks like the place Lynks come to die...".

I am really not sure how to express my dissatisfaction politely: this is a total disgrace and failure of the Lynk Customer Service model.I do have the use of a Volvo V60 mild hybrid at Lynk's expense - very nice vehicle actually - so I will consider my options carefully over the coming weeks : I will be very surprised if I ever see "my" car again.

My immediate thought was to write, including photos, to Alain Visser, but I think I will first decide what outcome I would like to see. I am beginning to doubt that the Lynk 01 will be in my longer-term driving future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieshout835
[Afbeelding]
Als het te repareren is met een prop, dan zullen de kosten wel meevallen. Ik zag eerder een melding van iemand met een lekke band die niet op die manier te repareren was en vervangen moest worden. Kosten iets van 450 euro (of was het 350 euro) Hoe dan ook een flink bedrag. Het mag wellicht niet, maar even bij een (volvo) garage langsgaan is mogelijk goedkoper en wie weet ook sneller.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lieshout835
[...]
Die 101 km zou wel eens uit mijn post kunnen komen.En ik denk ook niet dat het correct is. Nu haal ik structureel tegen de 80Km uit 1 lading, soms iets meer,soms ook wat minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
Oizo1981 schreef op woensdag 16 november 2022 @ 17:10:
[...]

Pechhulp bellen. Grote kans dat het een leegloper is en je anders morgen met een lege band staat. Edit: zou bellen als je op plek bestemming bent (thuis?)
Pechhulp gebeld, ben verbaasd over de snelheid van telefoon opnemen 🤣. Binnen paar minuten alles geregeld, komt binnen anderhalf uur iemand langs… We zullen zien, maar 350 euro voor een nieuwe band bij de Volvo garage heb ik niet veel zin in, denk dat een tyrecenter dat een stuk goedkoper kan mocht het daartoe komen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikbruinsma
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 09-05 17:30
Nog een tip over een laadpas overigens, Ik heb zelf sinds kort die van Shell (Recharge):

Met de Shell Recharge-laadpas betaal je geen abonnementskosten. Bij andere laadpunten dan Shell Recharge gelden met de Shell Recharge-laadpas heldere, vaste tarieven. Je betaalt namelijk een vast tarief van €0,46 per kWh voor publiek AC-laden en €0,83 per kWh voor publiek DC-laden (snelladen). Er wordt altijd €0,32 transactiekosten (incl. btw) per sessie in rekening gebracht, met een maximum van €6,32 per maand.

Opzich best netjes. App is ook best aardig, kan je live volgen hoe het laden gaat (mits via app getriggered).

[ Voor 3% gewijzigd door erikbruinsma op 16-11-2022 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gumball
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
erikbruinsma schreef op woensdag 16 november 2022 @ 17:59:
Nog een tip over een laadpas overigens, Ik heb zelf sinds kort die van Shell (Recharge):

Met de Shell Recharge-laadpas betaal je geen abonnementskosten. Bij andere laadpunten dan Shell Recharge gelden met de Shell Recharge-laadpas heldere, vaste tarieven. Je betaalt namelijk een vast tarief van €0,46 per kWh voor publiek AC-laden en €0,83 per kWh voor publiek DC-laden (snelladen). Er wordt altijd €0,32 transactiekosten (incl. btw) per sessie in rekening gebracht, met een maximum van €6,32 per maand.

Opzich best netjes. App is ook best aardig, kan je live volgen hoe het laden gaat (mits via app getriggered).
Volgens mij voor de meeste punten het goedkoopst, iig voor alle Allego palen hier bij mij in de buurt. Bij mijn vrouw op haar werk is het echter goedkoper om met Eflux te laden. Hangt dus soms ook af van het standaard tarief van de aanbieder. 2 of meer passen loont dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvdV
Martijn schreef op woensdag 16 november 2022 @ 17:35:
[...]

Pechhulp gebeld, ben verbaasd over de snelheid van telefoon opnemen 🤣. Binnen paar minuten alles geregeld, komt binnen anderhalf uur iemand langs… We zullen zien, maar 350 euro voor een nieuwe band bij de Volvo garage heb ik niet veel zin in, denk dat een tyrecenter dat een stuk goedkoper kan mocht het daartoe komen…
Ik ben laats met een zelfde euvel bij de Volvo dealer geweest. Keurig netjes van binnenuit gerepareerd (zoals het hoort) voor 35 euro incl koffie 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
MvdV schreef op woensdag 16 november 2022 @ 18:17:
[...]

Ik ben laats met een zelfde euvel bij de Volvo dealer geweest. Keurig netjes van binnenuit gerepareerd (zoals het hoort) voor 35 euro incl koffie 😅
ok dank voor de tip, mocht het nodig zijn ga ik die route bewandelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieshout835
[...]

Kijk, dat hoor ik graag. Is tenminste een redelijk bedrag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MvdV
Lieshout835 schreef op woensdag 16 november 2022 @ 18:58:
[...]

Kijk, dat hoor ik graag. Is tenminste een redelijk bedrag.
Zeker. Of het is een stukje klantenbinding. Ook niks mis mee natuurlijk (koop, dus regel het onderhoud zelf bij hen, dus voor hen ben ik gewoon een betalende klant, of het nu een 01 is of een XC40).

• Khallouki
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-06 23:52

Dat is best duur, ik weet niet waar je woont maar in zuid-holland heb je de engie zuid-holland pas. Daar betaal je 28 per kWh zonder transactieskosten bij aangesloten gemeentes (bijna alle zuid-holland gemeentes behalve den haag).

• Tremio
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-05 09:15

Ik gebruik Elec2Go, meestal € 0,32 per KWh en bij veel laadpalen GEEN transactiekosten.

• Martijn
[...]

Vanochtend met L&C gebeld nadat ik bij de lokale Volvo dealer een afspraak had gemaakt voor reparatie. Hij vertelde me wel dat wanneer het gat dicht bij de rand zit er waarschijnlijk geen reparatie toegestaan is... Zoals op de foto te zien is, is het vrij aan de rand, dus ik vrees dat ik geknipt en geschoren ga worden...

Ik begreep dat wat de oplossing ook gaat zijn, de rekening via L&C gaat lopen. Tikken die er nog een flinke portie administratiekosten bij op of krijg ik hem gewoon 1:1 zolang het onder de 500 euro ligt?

Wel zuur, een bandje wisselen bij de lokale bandenboer is waarschijnlijk een stuk goedkoper als bij Volvo waar je meer euro's per uur vragen als de gemiddelde advocaat volgens mij ;).

• DenFT
  • Laatst online: 11-02 13:53
[...]

Dat is netjes! Heb je hiervoor contact opgenomen met de Volvo dealer of ben je zonder afspraak langsgereden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oizo1981
DenFT schreef op donderdag 17 november 2022 @ 13:09:
[...]

Dat is netjes! Heb je hiervoor contact opgenomen met de Volvo dealer of ben je zonder afspraak langsgereden?
Had wel betrekking op koop, geen M2M.

• MvdV
DenFT schreef op donderdag 17 november 2022 @ 13:09:
[...]

Wel even gebeld uiteraard, maar kon direct komen. Gelijk uitgelegd dat ik graag mijn auto bij hun in onderhoud aanbied. Hoe dat via M2M gaat weet ik niet, maar bij een koop auto bypass je natuurlijk heel de klantenservice van L&C, ideaal.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12:30

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Modbreak:De laatste tijd gaan veel posts over laadpassen. Die horen niet hier, maar in [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• oldostofjas
MvdV schreef op donderdag 17 november 2022 @ 13:26:
[...]

Wel even gebeld uiteraard, maar kon direct komen. Gelijk uitgelegd dat ik graag mijn auto bij hun in onderhoud aanbied. Hoe dat via M2M gaat weet ik niet, maar bij een koop auto bypass je natuurlijk heel de klantenservice van L&C, ideaal.
Ja, dat gaat voor ons helaas niet op...

• arjan571
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-12-2024
[Afbeelding]
Gewoon een prop erin laten schieten bij de dichtsbijzijnde bandenboer, kost je een paar tientjes volgens mij.
Vorig jaar had ik ook een schroef in de band van mijn Volvo V60 zitten, dit heeft me € 31,95 incl btw gekost bij Kwik-Fit

[ Voor 9% gewijzigd door arjan571 op 17-11-2022 16:33 ]

• oldostofjas
arjan571 schreef op donderdag 17 november 2022 @ 16:24:
[...]

Gewoon een prop erin laten schieten bij de dichtsbijzijnde bandenboer, kost je een paar tientjes volgens mij.
Vorig jaar had ik ook een schroef in de band van mijn Volvo V60 zitten, dit heeft me € 31,95 incl btw gekost bij Kwik-Fit
Waarom ook niet, als je het toch zelf moet betalen... En als de band toch vervangen moet worden kan je altijd nog contact opnemen met L&C.
Pagina: 1 ... 88 ... 176 Laatste

Let op:
Voor updates rondom leverdatums, bestellingen, etc. is er een apart topic: Het grote Lynk & Co 01 bestellingen topic.

Voor vragen over abonementen, zoals het opzeggen of overnemen daarvan, kan men hier terecht:
Het Lynk & Co Abonnement en overname Topic

Volgende onderwerpen moeten ook elders besproken worden:

Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.