Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baassii
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 19:27
lexxus93 schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 19:24:
Vraagje; ik rij ongeveer 80 km per dag. 40 km heen naar werk en 40km terug. Daarvan is ongeveer 25/30km snelweg per rit.

Nu is mijn vraag, wat is ongeveer het verbruik van een lync & co?
Volledig electrisch ca 20 kwh/100 km. Puur op benzine 1:17

En als je maar 40 kilometer hoeft, hoop ik dat je op je werk kunt laden, dan kun je volledig electrisch rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 28-04 18:30
lexxus93 schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 19:24:
Vraagje; ik rij ongeveer 80 km per dag. 40 km heen naar werk en 40km terug. Daarvan is ongeveer 25/30km snelweg per rit.

Nu is mijn vraag, wat is ongeveer het verbruik van een lync & co?
Dat kan je volledig elektrisch doen als je met "beleid" rijdt, al is het in de winter niet helemaal te doen. Als je op je werk kan laden (of in de buurt) is het zeker geen probleem. Ik rij een kleine 60 km woon-werk heen en 60 terug, volledig elektrisch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• erikbruinsma
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 04-05 11:07
Baassii schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 19:34:
[...]

Volledig electrisch ca 20 kwh/100 km. Puur op benzine 1:17

En als je maar 40 kilometer hoeft, hoop ik dat je op je werk kunt laden, dan kun je volledig electrisch rijden.
Dat is ook ongeveer mijn bevinding, ik vind het wel een uitdaging om zuinig te rijden en haal ongeveer 75km elektrisch afgelopen dagen en op benzine alleen (!) ongeveer 1 op 18,5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexxus93
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:18
Ik heb helaas niet de mogelijkheid om op werk te laden.. misschien dan nog maar naar een EV opzoek, helaas!

Mooie auto is het wel!

[ Voor 10% gewijzigd door lexxus93 op 24-10-2022 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROCOP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23-07-2023
Verbruik van 20 kwh per 100 km is gemiddeld wel lastig hoor. Wltp is 69 km. Van 0 naar 100% laden is 17 kwh. 17 / 69 = zo'n 246 wh/km en dus 24.6 kwh /100 km
In de zomer is de 69 km goed te halen. Aantal keer 80 km+ gehaald) Winter lijkt me dit lastig. Benzine verbruik aan de pomp gemeten is stukje hoger als wat de boordcomputer aangeeft. Denk dat met beetje beleid 1 op 14 te doen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikbruinsma
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 04-05 11:07
Volgens de specs een bruikbare hoeveelheid van 14.1kwh. Ik neem aan dat je niet meer laad dan dat?

[ Voor 28% gewijzigd door erikbruinsma op 24-10-2022 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROCOP
Nope door laad en ontlaad verlies laad je 17 kwh om hem weer vol te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROCOP
Omslag punt elektrisch / benzine kosten liggen dan ook net onder de 60ct kwh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvdV
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 18:17
Ik heb gisteren de originele EcoContact6 banden gewisseld voor CrossClimate AllSeason banden.

Nog 01 eigenaren hier die belang hebben bij een setje? Als reserveband oid? 2 x 5 mm, 2 x 5,5 mm heb ik liggen. Anders gaan ze volgende maand de algemene verkoop in.

Ze hebben trouwens 12K km onder de auto gezeten, dus een gokje van mijn kant is dat een setje banden 20K km mee gaat. Best aardig voor zo'n zware auto.

[ Voor 6% gewijzigd door MvdV op 25-10-2022 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankBreukelman
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 10-08-2023
Goedemiddag! Ik oriënteer mij momenteel op een Lynk & Co-abonnement, waarbij de mogelijkheid tot het verhuren van de auto natuurlijk interessant is. Nu vroeg ik mij af: zijn er Lynk & Co-rijders in Zwolle die wat kunnen vertellen over de animo? Hoeveel dagen per maand kun je de wagen gemiddeld verhuren en hoe bevalt het je? Ik ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dizzytal
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
FrankBreukelman schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 12:41:
Goedemiddag! Ik oriënteer mij momenteel op een Lynk & Co-abonnement, waarbij de mogelijkheid tot het verhuren van de auto natuurlijk interessant is. Nu vroeg ik mij af: zijn er Lynk & Co-rijders in Zwolle die wat kunnen vertellen over de animo? Hoeveel dagen per maand kun je de wagen gemiddeld verhuren en hoe bevalt het je? Ik ben benieuwd!
Al eens in de app gekeken (als ie 't doet)? Ik heb eens rondgekeken of er veel aanbod was, ik zag in Zwolle een stuk of 5, basistarieven 10-20 euro... dan vraag ik me af, wil je voor dat bedrag (ex. brandstof) een wild vreemde in 'jouw' auto laten rijden?

Er staat wel bij; niet roken, geen huisdieren blabla, maar om het ding nu na elke verhuurbeurt even schoon te maken... je weet toch niet wat er allemaal in/met 't ding gebeurd dus even een hygienisch doekje over 't dashboard is 't minimale.. Daarnaast nog dingen als extra kans op schade e.d....

Ik heb er even over gedacht, kort, maar als onze 01 er is gaat 'ie toch maar niet in de verhuur.

If you didn't win today, you can always win tomorrow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankBreukelman
dizzytal schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 12:58:
[...]

Al eens in de app gekeken (als ie 't doet)? Ik heb eens rondgekeken of er veel aanbod was, ik zag in Zwolle een stuk of 5, basistarieven 10-20 euro... dan vraag ik me af, wil je voor dat bedrag (ex. brandstof) een wild vreemde in 'jouw' auto laten rijden?

Er staat wel bij; niet roken, geen huisdieren blabla, maar om het ding nu na elke verhuurbeurt even schoon te maken... je weet toch niet wat er allemaal in/met 't ding gebeurd dus even een hygienisch doekje over 't dashboard is 't minimale.. Daarnaast nog dingen als extra kans op schade e.d....

Ik heb er even over gedacht, kort, maar als onze 01 er is gaat 'ie toch maar niet in de verhuur.
Jazeker, heb de app gedownload en zag er inderdaad een paar staan. Maar vroeg me meer af of er ook daadwerkelijk mensen zijn die ze huren.

Zelf zou ik geen Lynk&Co kopen, maar het abonnementsmodel spreekt me wel aan, zeker als je de kosten kunt verlagen door 'm uit te lenen. Wanneer het m'n eigen auto zou zijn - voelt met dit soort lease-/leenconstructies toch nooit helemaal zo - zou ik daar ook nog wel een keer over nadenken inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 00:07

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

dizzytal schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 12:58:
[...]

Ja ik zat eigenlijk met hetzelfde. Heb hem nu anderhalve week en vind hem nog te mooi om in de verhuur te doen ja maar meestal hecht je wat minder waarde na bepaald verloop van tijd en kan me best voorstellen dat ik het prima vind om op die manier wat minder per maand te betalen.

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomtidom71
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 15-08-2024
dez1983 schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 15:50:
[...]

Ik kwam er van de week pas achter dat het zowel SWIPE als druk toetsen zijn. En zachtjes naar links of rechts vegen werkt prima .
Werkt van geen meter. Tijdens het rijden veeg je er onbewust over met als gevolg dat de functie wijzigt en je weer je ogen van de weg moet halen.
De auto is heel prima. De bediening van de radio is een ramp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivan01
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 18-01 15:43
Lieshout835 schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 13:12:
Ik zag een aantal post hiervoor een discussie over zuinig rijden.

Hier een afbeelding: Eerste is een combinatie van uitrollen, B-drive en actief remmen.
Daaronder alleen B-drive en actief remmen. Wat zal het gunstigst zijn?

[Afbeelding]

De lijnen daaronder symboliseren energie verbruik en energie opwekken.
Het zal natuurlijk ook afhangen van de afstand van uitrollen. Het is allemaal niet erg wetenschappelijk en ik heb niet de kennis om dit echt te berekenen. Maar gevoelsmatig denk ik het 2 traps remmen, dus even de pook naar achteren trekken en indien nodig nog actief remmen, het meeste rendement zal opleveren. Het zou mooi zijn als iemand een echte berekening hier op zou kunnen loslaten.
Ik denk dat het remmen in B niet (alleen) remmen op de motor is. Je voelt namelijk dat de auto zelf het rempedaal intrapt/aantrekt en dus m.i. op de wielen remt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberdj
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10-12-2024
MvdV schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 11:03:
Ik heb gisteren de originele EcoContact6 banden gewisseld voor CrossClimate AllSeason banden.

Nog 01 eigenaren hier die belang hebben bij een setje? Als reserveband oid? 2 x 5 mm, 2 x 5,5 mm heb ik liggen. Anders gaan ze volgende maand de algemene verkoop in.

Ze hebben trouwens 12K km onder de auto gezeten, dus een gokje van mijn kant is dat een setje banden 20K km mee gaat. Best aardig voor zo'n zware auto.
Weet je toevallig hoe het zit met de bandenspanningssensoren? Zitten die op het ventiel of meet de L&C op een andere manier de omwentelingen?

Ben serieus aan het overwegen om maar zelf winterbanden onder de L&C te leggen. Ik weet dat het niet mag officieel, maar ben het wachten wel een beetje zat! 6 september gebeld en nu bijna 2 maanden verder nog geen afspraak reactie. 2 weken geleden nog een keer gebeld en kreeg excuses dat het nog niet geregeld was en CS medewerker gaf zelf aan het ook stijlloos te vinden, maar kon er niks aan doen. Ik moest maar afwachten. Deze week had ik een rit Oostenrijk gepland, die heb ik uiteindelijk maar gecancelled (wilde niet weer opzoek naar ander vervoer).

C40 MY24 Plus SMER Sage Green WP TH | Opel Ampera-E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skybox_
  • Laatst online: 13-04 14:50
cyberdj schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 21:42:
[...]

Weet je toevallig hoe het zit met de bandenspanningssensoren? Zitten die op het ventiel of meet de L&C op een andere manier de omwentelingen?

Ben serieus aan het overwegen om maar zelf winterbanden onder de L&C te leggen. Ik weet dat het niet mag officieel, maar ben het wachten wel een beetje zat! 6 september gebeld en nu bijna 2 maanden verder nog geen afspraak reactie. 2 weken geleden nog een keer gebeld en kreeg excuses dat het nog niet geregeld was en CS medewerker gaf zelf aan het ook stijlloos te vinden, maar kon er niks aan doen. Ik moest maar afwachten. Deze week had ik een rit Oostenrijk gepland, die heb ik uiteindelijk maar gecancelled (wilde niet weer opzoek naar ander vervoer).
Al eens brutaal de Volvo dealer zelf gebeld? Had ergens gelezen (hier of FB community groep) dat iemand aangaf dat het regelen van de winterbanden via de dealer zelf ging verlopen (of al verloopt sinds nu).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sandro!
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:28
ivan01 schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 21:34:
[...]

Ik denk dat het remmen in B niet (alleen) remmen op de motor is. Je voelt namelijk dat de auto zelf het rempedaal intrapt/aantrekt en dus m.i. op de wielen remt.
Dat klopt. De remlichten gaan ook aan bij gas minderen/loslaten in de B-stand. Niet direct, wel snel. Kun je zien als je in het donker door de achteruitkijkspiegel naar de ruitenwisser kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TissueAndLube
  • Laatst online: 09-03-2024
Tomtidom71 schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 20:26:
[...]

Werkt van geen meter. Tijdens het rijden veeg je er onbewust over met als gevolg dat de functie wijzigt en je weer je ogen van de weg moet halen.
De auto is heel prima. De bediening van de radio is een ramp
Precies dit! Als er iets een min punt is aan de auto is het de radio en het bloedirritante swipe gebeuren op je stuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvdV
[...]

Volgens mij meet hij gewoon de omtrek. Ik heb de ventielen niet gewisseld omdat deze er pas een paar maanden in zitten, maar ze zagen eruit als doodnormale ventielen van binnen.

Even de disclaimer, de 01 is mijn eigendom, dus ik mag eronder leggen wat ik wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutger3411
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 30-04 11:23
[...]

Ik heb op 14 oktober een mailtje gestuurd naar Lynk & Co met de vraag of ik winterbanden kon krijgen. Zelfde dag terug gebeld door een vriendelijke mevrouw en een afspraak ingepland voor 22 november.

Kan dus wel, lijkt bij jou dus iets echt niet helemaal goed te gaan.

Bandenspanningssensor zit inderdaad op het ventiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondsdol
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 29-04 20:19
FrankBreukelman schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 12:41:
Hoi Frank, ik zag toevallig net je Linkedin post voorbijkomen ;)

Ik woon zelf ook in Zwolle en rijdt sinds juni dit jaar een Lynk. Tot nu toe 2 deelverzoeken gehad, waarvan ik er 1 heb afgewezen omdat dit maar voor een uurtje was (waarschijnlijk een proefrit; doe ik liever niet als ik iemand niet ken).

Een maand geleden heb ik mijn eerste deelverzoek gehad, vlak nadat de nieuwe betalingsstructuur (met Stripe) werd ingericht. Zonder problemen mijn auto de hele dag verhuurd aan iemand die ik niet ken en een paar weken later netjes via Stripe de betaling binnengekregen.

Ik had gehoopt op meer animo en heb mijn auto standaard in deel-modus staan voor €10 per uur of €40 per dag. Lijkt me niet dat de prijs het grootste obstakel is dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 22:10
Ik heb auto delen ook aangezet en hoop dat hij af te toe verhuurd wordt. Er wordt natuurlijk weinig reclame voor gemaakt, dus men weet ook niet dat dit bestaat.

Dit is wel een leuk idee:

Magneetstickers

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hondsdol
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 29-04 20:19
oldostofjas schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 09:35:
Ik heb auto delen ook aangezet en hoop dat hij af te toe verhuurd wordt. Er wordt natuurlijk weinig reclame voor gemaakt, dus men weet ook niet dat dit bestaat.

Dit is wel een leuk idee:

Magneetstickers
Sodeknetter wat een lelijke stickers. Maar wel een goed idee inderdaad.

Edit: ik denk dat ik ze vooral erg lelijk vind i.c.m. de blauwe auto. Kan me voorstellen dat het op zwart wel okay oogt.

[ Voor 11% gewijzigd door hondsdol op 26-10-2022 10:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oizo1981
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 05-05 09:55
rutger3411 schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 08:46:
[...]

Bandenspanningssensor zit inderdaad op het ventiel.
Bandenspanning wordt niet via sensor op ventielen gemeten maar via het ABS-systeem. De ABS-stuureenheid herkent het spanningsverlies van een band door een gewijzigde rolomvang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny_p
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-01 19:38
hondsdol schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 09:22:
[...]

Hoi Frank, ik zag toevallig net je Linkedin post voorbijkomen ;)

Ik woon zelf ook in Zwolle en rijdt sinds juni dit jaar een Lynk. Tot nu toe 2 deelverzoeken gehad, waarvan ik er 1 heb afgewezen omdat dit maar voor een uurtje was (waarschijnlijk een proefrit; doe ik liever niet als ik iemand niet ken).

Een maand geleden heb ik mijn eerste deelverzoek gehad, vlak nadat de nieuwe betalingsstructuur (met Stripe) werd ingericht. Zonder problemen mijn auto de hele dag verhuurd aan iemand die ik niet ken en een paar weken later netjes via Stripe de betaling binnengekregen.

Ik had gehoopt op meer animo en heb mijn auto standaard in deel-modus staan voor €10 per uur of €40 per dag. Lijkt me niet dat de prijs het grootste obstakel is dus.
Hier ook nog een Lynk Zwollenaar :) Tot dusver maar 1x een aanvraag gehad (vermoed proefrit voor een uurtje) maar toen was ik zelf weg. Verder eigenlijk geen belangstelling, dus zou niet teveel verwachten van verhuur met het maken van je keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jansen1404
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 15-04-2024
Hallo allemaal,
Ik heb al veel gelezen over een traag systeem.
Nu is het zo dat ik het systeem helemaal niet traag vind! Juist super snel.

Totdat....
Ik mijn eigen account toe had gevoegd en een aantal apps had geïnstalleerd en wat wijzigingen had doorgevoerd in de instellingen.

Ik denk dat het (werk)geheugen snel vol zit...
Zou dit een mogelijkheid kunnen zijn?
Iemand een idee?

Want wanneer ik alles weer terug zet naar fabrieksinstellingen en de apps verwijder lijkt hij weer sneller....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlwn
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 29-04 08:16
Nog een klein tipje dat ik ergens tegenkwam: dubbelklik op de spiegelknop (L/R) richt de spiegel in parkeerstand naar de stoep toe (om je velgen heel te houden). Wel heel teleurstellend: werkt alleen wanneer de auto in R staat, in D gaan de spiegels automatisch weer terug. Ik gebruik het desalniettemin dagelijks.

[ Voor 6% gewijzigd door tlwn op 26-10-2022 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob_erwt
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:45

rob_erwt

What does this button do?

tlwn schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 12:56:
Nog een klein tipje dat ik ergens tegenkwam: dubbelklik op de spiegelknop (L/R) richt de spiegel in parkeerstand naar de stoep toe (om je velgen heel te houden). Wel heel teleurstellend: werkt alleen wanneer de auto in R staat, in D gaan de spiegels automatisch weer terug. Ik gebruik het desalniettemin dagelijks.
Bij mij gaan de spiegels automatisch in de parkeerstand als ik hem in R zet (en de achteruitrij camera aan). Is dat wellicht een instelling?

Never underestimate the power of stupid people in large groups

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
rob_erwt schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 12:59:
[...]

Bij mij gaan de spiegels automatisch in de parkeerstand als ik hem in R zet (en de achteruitrij camera aan). Is dat wellicht een instelling?
Dat is het zeker. Had mijn V70 ook al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jansen1404
  • Laatst online: 15-04-2024
[...]

Yes valt onder de instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kryan
  • Laatst online: 21-04 21:18
Helaas heb ik eergisteren tijdens het rijden een grote klip/spijker in mijn band gekregen. L&C gebeld en de anwb kwam mooi snel langs om een prop te schieten. Helaas waren de twee proppen niet genoeg en moest de band vervangen worden volgens hen. De volvodealer bevestigde dit de volgende ochtend. Een uur later konden wij wegrijden met een nieuwe band. Helaas krijg ik vandaag, zeer snel voor L&C begrippen, de factuur van 428,50 voor de nieuwe band binnen. Ik vind dit echt veel geld. Hebben jullie een idee hoe ik dit eventueel kan aanpakken en of verhalen?
Bijgevoegd de foto
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8TBrznRKVTuVg8Q_zhuinsKU_JM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DveaDLc4IX6HqycAqh0OxgDb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rTrG2afnvOcxd49r91vBqnEvCmk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/77RtpfjG07i2jP9nWrs0LmQH.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5tUMkc7ZY7xnnTfu6Qp_wgiFEWo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/uLtTptkNPZ3yZA5sKdKxG5v1.jpg?f=user_large

[ Voor 7% gewijzigd door Kryan op 27-10-2022 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 05-05 09:55
Kryan schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 17:51:
Helaas heb ik eergisteren tijdens het rijden een grote klip/spijker in mijn band gekregen. L&C gebeld en de anwb kwam mooi snel langs om een prop te schieten. Helaas waren de twee proppen niet genoeg en moest de band vervangen worden volgens hen. De volvodealer bevestigde dit de volgende ochtend. Een uur later konden wij wegrijden met een nieuwe band. Helaas krijg ik vandaag, zeer snel voor L&C begrippen, de factuur van 428,50 voor de nieuwe band binnen. Ik vind dit echt veel geld. Hebben jullie een idee hoe ik dit eventueel kan aanpakken en of verhalen?
Bijgevoegd de foto
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wat voor factuur/mail heb je precies van L&C gehad? Ik heb hier ook wel gezien dat een factuur van de dealer per ongeluk naar de klant werd doorgezet. Als ze echt extra kosten bij Henin rekening brengen krijgen je een zo’n mail:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AR00MyYb8zfX01udmK-vvccfghU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CGFxIuNCm1ZPbGjy2Pnak0Bm.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kryan
  • Laatst online: 21-04 21:18
Zie aanpassing
Oizo1981 schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 18:00:
[...]

Wat voor factuur/mail heb je precies van L&C gehad? Ik heb hier ook wel gezien dat een factuur van de dealer per ongeluk naar de klant werd doorgezet. Als ze echt extra kosten bij Henin rekening brengen krijgen je een zo’n mail:
[Afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvdV
Kryan schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 17:51:
Bijgevoegd de foto
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Een losse band is 300 euro minimaal, dus 125 euro voor alle service is niet zo gek. Dit is gewoon domme pech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerritjan
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:59
MvdV schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 19:21:
[...]

Een losse band is 300 euro minimaal, dus 125 euro voor alle service is niet zo gek. Dit is gewoon domme pech.
Geen idee waar jullie je banden kopen, maar zo'n bandje (235/55 R18) kost hier bij de bandenboer minder dan 200 euro en dan heb je ook nog een A-merk.

Correctie: juiste bandenmaat is 235/45R20. Wel wat duurder, maar 300 is nog steeds aan de hoge kant.

[ Voor 12% gewijzigd door gerritjan op 27-10-2022 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvdV
gerritjan schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 19:41:
[...]

Geen idee waar jullie je banden kopen, maar zo'n bandje (235/55 R18) kost hier bij de bandenboer minder dan 200 euro en dan heb je ook nog een A-merk.

Correctie: juiste bandenmaat is 235/45R20. Wel wat duurder, maar 300 is nog steeds aan de hoge kant.
Ok, minimaal is wat overdreven zie ik. Maar in de lease constructie ben je veroordeeld tot de dealer, dus reken maar op 250-300 per stuk. Even langs de lokale banden boer kan dan niet officieel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 00:07

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

[...]

Ja is een instelling.

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de2xnis
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 02-03 08:11
Wie oh wie kan mij helpen? Ik begreep dat de 'spaar accu voor later' inhoudt dat de accu tot dat punt wordt gebruikt en niet verder. Echter, vandaag op 11% de knop ingedrukt maar zodra ik de snelweg af ga (en dus bv op een 80 of 50 weg terecht kom) merk ik dat hij bv inmiddels op 12% of 13% staat ivm remmen, dan weer een stuk op accu rijdt. Ik zou verwachten dat hij dan, zodra hij weer op 11% staat, op benzine over gaat. Hij gaat echter gewoon op accu tot die helemaal leeg is. Iemand enig idee? Alles in hybride modus.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jj-NY7xMyk57r1Vy8u3Q4TGe8PU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/maN2jwsZ1bvZw6uMHQVOcvGZ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MvdV
de2xnis schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 21:41:
Wie oh wie kan mij helpen? Ik begreep dat de 'spaar accu voor later' inhoudt dat de accu tot dat punt wordt gebruikt en niet verder. Echter, vandaag op 11% de knop ingedrukt maar zodra ik de snelweg af ga (en dus bv op een 80 of 50 weg terecht kom) merk ik dat hij bv inmiddels op 12% of 13% staat ivm remmen, dan weer een stuk op accu rijdt. Ik zou verwachten dat hij dan, zodra hij weer op 11% staat, op benzine over gaat. Hij gaat echter gewoon op accu tot die helemaal leeg is. Iemand enig idee? Alles in hybride modus.

[Afbeelding]
Ik meen, maar weet het niet meer zeker, dan beneden de 10% accu er geen range meer staat.

Mijn ervaring is dat hij hem rond het percentage houdt waarop je hem indrukt. Dus bij 42% betekent dat hij tussen de pak en beet 40 en 44% in hybride gaat rijden.

Als je dan onder de 10% range komt lijkt het alsof hij hem leeg rijdt denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tremio
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-04 15:17
MvdV schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 19:21:
[...]

Betaal je zelf voor banden en onderhoud wanneer je huurt? :|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 28-04 18:30
Je huurt bij Lynk & Co, je least niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
Tremio schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 11:02:
[...]

Betaal je zelf voor banden en onderhoud wanneer je least? :|
Niet voor banden en onderhoud, maar wel voor schade en ik denk dat dit daaronder valt. Ik vind het wel een hoop geld voor één band.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reintj
  • Laatst online: 14-11-2022
ikkenietweet schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 17:49:
Even een vraagje waarop ik nog geen duidelijk antwoord heb kunnen vinden.
Mijn partner en ik wonen niet op hetzelfde adres.
Ik zou wel willen dat zij mij naar huis of naar een ziekenhuis kan brengen met de Lynk als mij wat gebeurt. Hoe regel ik dat? Aan haar verhuren lijkt mij niet handig omdat verhuren vaak niet werkt.
Graag jullie suggesties/oplossingen.
Nog even terugkomend op je vraag, ik kwam onderstaande tegen in de comments onder een youtube filmpje van Lynk&Co. Niet het antwoord waar je op zat te wachten, maar wel verhelderend...
Harm Hummel
Ik zit met de vraag of heb vraagtekens bij de mobiliteits plan/revolutie opmerkingen. Hoe zit het met het met de bestuurder wanneer je in de Lync rijdt. Als ik met vrienden uit ga eten en de ene keer nemen we de auto van het ene paar en dan weer die van de ander. Stel dat ik wat heb gedronken (of ziek wordt) mag die vriend dan wel in de Lync rijden zonder dat hij/zij een Lync account ofzo moeten hebben.
Een ander voorbeeld is dat zodra ik de Lync heb, ik dan een road-trip wil doen met een vriend (dus geen deel van m’n huishouding) en we dus om-en-om achter het stuur zitten in die 2 weken. Mag dit nou wel of niet ?
Lynk & Co
Hi there, slechts mensen van jouw directe huishouden mogen met een reguliere sleuteloverdracht de 01 besturen, mits zij minimaal 21 jaar zijn en in bezit van een Europees rijbewijs voor minimaal drie jaar. Mochten andere mensen de auto willen besturen zal dit via het autodeelconcept moeten gebeuren, dit is beschikbaar als BETA versie in de Lynk & Co app.
Harm Hummel
@Lynk & Co Dit is best wel tegenstrijdig met de nieuwe visie op het autogebruik. Door barrières op te werpen dat alleen mensen in mijn directe huishouden toestemming hebben geeft dagelijkse praktische problemen. Als je ergens op visite gaat met vrienden en je gebruikt de Lync 01 omdat die de ruimte heeft ben je als officiële bestuurder van de Lync 01 altijd de chauffeur (Bob) terwijl mijn uitwonende kinderen of vrienden ook hun rijbewijs al tientallen jaren hebben. Om hun dus te kunnen laten rijden moeten ze dus eerst Lync member worden, wordt een reservering op hun creditcard gedaan en moet de Lync-app ook nog werken. Ik zit als officiële Lync bestuurder in de auto echter als passagier. Dit zijn alledaagse praktische voorbeelden en het lijkt me dat Alain met zijn visie op autogebruik dit wel zou ondersteunen. Wellicht een goed voornemen by Lync&co om dit soort situaties toe te staan. Ik ben heel benieuwd naar jullie idee of motivatie
Lynk & Co
Omdat wij er zeker van willen zijn dat er geschikte personen in onze schitterende voertuigen rijden, worden er eerst verschillende checks gedaan om te verifiëren dat onze voorwaarden worden gerespecteerd. Tevens zijn er samen met onze verzekeringspartner verschillende regels opgesteld die jou en enig gezelschap kunnen beschermen, hierin worden géén uitzonderingen gemaakt. Natuurlijk verwelkomen wij jouw familie graag via onze Lynk & Co app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nordkapp
  • Laatst online: 13:56
reintj schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 12:43:
[...]
Blijft toch wel heel vreemd verhaal,ik vraag me af of dit juridisch wel kan, ook niet terug te vinden in de verzekerings voorwaarden.
Echt heel vervelend dit

Nog even terugkomend op je vraag, ik kwam onderstaande tegen in de comments onder een youtube filmpje van Lynk&Co. Niet het antwoord waar je op zat te wachten, maar wel verhelderend...

[...]

[...]

[...]

[...]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nordkapp
  • Laatst online: 13:56
Blijft vreemd verhaal, vraag me af of dat juridisch wel kan.
Echt heel vervelend zoniet belachelijk
En zeer klantonvriendelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
Heeft iemand al ontdekt hoe je kan voorkomen dat Android Auto automatisch wordt opgestart? Ik vind het een beetje irritant en ik klik er zelf wel op als ik het nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sagara
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-03 18:30
oldostofjas schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 23:29:
Heeft iemand al ontdekt hoe je kan voorkomen dat Android Auto automatisch wordt opgestart? Ik vind het een beetje irritant en ik klik er zelf wel op als ik het nodig heb.
Ik heb Android Auto via bluetooth uitgeschakeld. Wanneer ik het nodig heb, dan sluit ik wel de kabel aan, wat overigens niet feilloos werkt. Het komt weleens voor dat Android Auto niet opstart terwijl ik het nodig heb. Kabel lostrekken en weer aansluiten helpt vaak wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrankBreukelman
donny_p schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 11:56:
[...]
Hier ook nog een Lynk Zwollenaar :) Tot dusver maar 1x een aanvraag gehad (vermoed proefrit voor een uurtje) maar toen was ik zelf weg. Verder eigenlijk geen belangstelling, dus zou niet teveel verwachten van verhuur met het maken van je keuze.
Ik zag in de app al weinig in Zwolle voorbijkomen inderdaad, thanks voor de bevestiging. Toch jammer, vind het deelconcept oprecht een grote meerwaarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pushnoi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 07-03 21:29
de2xnis schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 21:41:

[Afbeelding]
Zolang je in hybride rijdt doet 'spaar accu voor later' gewoon niets anders dan de hoogte waarbij je ICE inspringt naar een lager niveau brengen. Als je vervolgens coast tijdens het langzaam rijden zal de motor alsnog uit gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdmpeter
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 31-01 16:30
Hallo iedereen, ik volg dit topic al eventjes mee en heb dan gisteren ook maar een lynk & Co 01 besteld. Zwart met trekhaak. Bedoeling is dat deze onze huidige 2 wagens zal vervangen aangezien ik zelf ook nog veel met de stromer ga werken en er nu bijna altijd eentje voor de deur staat niets te doen. Voor ik beide wagens (de huidige dus) zou verkopen had ik graag geweten hoe goed de service is van L&c bij problemen. Krijg je in geval van een panne/ongeval steeds dezelfde dag een vervangwagen of moet je daar een paar dagen op wachten? Zou geen optie zijn wanneer er geen 2de wagen meer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juwlez
  • Laatst online: 23:16
vdmpeter schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 09:56:
Voor ik beide wagens (de huidige dus) zou verkopen had ik graag geweten hoe goed de service is van L&c bij problemen.
Haha nou.. ik zou even terug bladeren in dit forum..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdmpeter
Ja dat is het nu juist. :? Ik heb de voorwaarden gelezen en dat ziet er allemaal netjes uit maar dan lees ik hier soms berichten over de service die mank loopt bij problemen of moeilijk te bereiken is. Anderen spreken dan weer over een vlotte service en snel geholpen. Dus vraag me af of de service nu intussen veel beter is geworden en het nog om zeldzame gevallen gaat want ik veronderstel dat wie tevreden is je ook niet snel zal horen hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MitchellHearth
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 02-05 06:21
Hier opzich wel goede ervaringen met de service. Echter tot nu toe al veel problemen met de auto zelf gehad. Straks rij ik nog langer in leenauto's dan de L&C zelf :o

Auto is nu 2x afgesleept, beide binnen een uurtje en kreeg kon meerijden waarna ik direct m'n leenauto kreeg.

Tegenwoordig als ik met ze bel ben ik ook vrijwel direct aan de lijn (zal wel liggen aan de tijdstippen dat ik bel misschien). Van wat ik zo heb gehoord hebben ze dit inmiddels wel goed op orde, dat was eerder nog niet zo dan moest je 45min wachten voordat je iemand aan de lijn had.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vdmpeter
Oei, dat je er al veel problemen mee gehad hebt is minder natuurlijk, maar ik onthou vooral dat de service dus wel al een stuk vlotter gaat dan in het begin en je meteen een leenwagen krijgt.

Nu nog wachten op de lynk&co. Gisteren pas besteld dus zal nog wel eventjes duren :z

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skybox_
  • Laatst online: 13-04 14:50
vdmpeter schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 11:11:
Oei, dat je er al veel problemen mee gehad hebt is minder natuurlijk, maar ik onthou vooral dat de service dus wel al een stuk vlotter gaat dan in het begin en je meteen een leenwagen krijgt.

Nu nog wachten op de lynk&co. Gisteren pas besteld dus zal nog wel eventjes duren :z
Tip: er is ook een bestellingen topic! Daar kan je ook een Google form vinden om te zien hoe lang andere wachten op hun auto. https://docs.google.com/s...RDZdU/edit#gid=1118122896

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pretpik
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:04
Gisteren terug gekomen van een wat langere rit naar de omgeving van Straatsburg. De auto rijdt ook op langere stukken fantastisch en ook zijn de LED koplampen meer dan fijn op de donkere (snel)wegen in Duitsland en Frankrijk. Overigens heb ik gemerkt dat de auto begrensd is op 215 km/h per uur, ik voelde dat de auto wel harder kon maar de techniek kunstmatig ingreep. Voor Franse begrippen schakelt de automatische verlichting trouwens wel heel vroeg in, sowieso is het gebruik van enige verlichting overdag of tijdens de (late) schemering bijna iedere Franse chauffeur vreemd. Pas als het nagenoeg helemaal donker is gaan in Frankrijk de koplampen pas aan.

In Duitsland tijdens een stukje wegwerkzaamheden kwam ik er achter dat de auto een hoge toon produceerde, even was ik bang dat één van de remklauwen vast was gaan zitten. Echter bij de eerstvolgende stop merkte ik dat de klauwen niet eens warm waren en het waarschijnlijk een steentje is geweest die tussen de keienvanger heeft gezeten. Een paar honderd kilometer verderop heeft het probleem zich dan ook vanzelf opgelost.

Helaas in Frankrijk bij één plek 2 uurr kunnen laden, vanwege de belachelijke laadtarieven per minuut of het gebrek aan laadpalen. Wel bij een tankstation een rijtje snelladers tegen gekomen, maar in de dorpen en steden is een AC lader nog steeds geen gemeengoed.

Grootste irritatiepunten onderweg zijn het niet zelf vernieuwen van de te ontvangen zenders en de matige DAB ontvangst, telkens viel het DAB signaal weg en moet je de zenderlijst helemaal vernieuwen om te scrollen tussen de beschikbaar zenders.

Op de heenweg met de navigatie van de auto zelf gereden, terug via Carplay en Apple Kaarten omdat de nieuwe snelweg A355 nog niet in het systeem van de auto zit. Hierdoor hebben we op de heenweg ongeveer 100 kilometer binnendoor gereden. Niet erg overigens, we hadden absoluut geen haast.

Nieuwe bug heb ik ook ontdekt, zodra je een tussenstop invoert in de Apple Kaarten applicatie en je hebt die bereikt blijft op het display achter het stuur 'U heeft uw bestemming bereikt' staan. Hierdoor is de snelheidsmeter niet leesbaar. Dit is simpel op te lossen door de routebegeleiding stop te zetten en opnieuw in te voeren.

Op de aandrijflijn niet veel aan te merken, nu ik veel op benzine gereden heb merk je wel dat de automatische versnellingsbak niet altijd bij de les is. Hij jaagt de motor soms naar mijn idee onnodig lang in de toeren terwijl er koppel zat beschikbaar is vooruit te komen. Geen enkel moment gemerkt dat je vermogen te kort komt overigens.

[ Voor 28% gewijzigd door pretpik op 30-10-2022 17:26 ]

PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Geer72
  • Laatst online: 12-09-2024
vdmpeter schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 11:11:

Laat ik dan eens iemand zijn die positief geluid laat horen. Heb de auto bijna een jaar, 11k gereden en met de auto geen problemen gehad. Auto rijdt als een zonnetje.
Vlak na aflevering ging alleen het rechter bedieningspaneel op stuur stuk. Die reparatie is vlot opgepakt. Auto is opgehaald en zelfde dag terug gebracht door Volvo dealer.
Verder had ik een keer problemen met niet afschrijven vanwege verlopen oude creditcard.

Ook dit is naar tevredenheid opgelost, al heb ik daar wel enkele keren over moeten bellen.

Dus inderdaad, een forum als dit vergroot problemen uit, want dingen die goed gaan worden hier niet vermeld. Maar er gaat echt ook wel veel goed hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sdamman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-05 10:21
Hier ook weinig problemen, begin problemen laden gehad. Ook snel opgelost en voor de rest weinig problemen.

Één kanttekening: wij gebruiken bewust geen profiel en opstarten systeem en instellingen etc hebben wij dus ook geen last van. Ook verhuren we niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perfecteric
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 21-04-2024
oldostofjas schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 23:29:
Als je naar "developer options" gaat, in de settings van de Android Auto app, kan je dat daar uitzetten volgens mij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ikkenietweet
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 04-08-2023
Naar aanleiding van een vraag van mij over het laten rijden van een niet inwonende partner kreeg ik zojuist een reactie.
Verzekeringstechnisch is dat nu nog niet mogelijk geven ze aan.
Ze melden wel dat er in de loop van volgend jaar een optie komt dat je je huidige Lynk kunt kopen.
Afhankelijk van de prijs lijkt mij dat wel wat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• juwlez
  • Laatst online: 23:16
ikkenietweet schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 18:02:
Naar aanleiding van een vraag van mij over het laten rijden van een niet inwonende partner kreeg ik zojuist een reactie.
Verzekeringstechnisch is dat nu nog niet mogelijk geven ze aan.
Ze melden wel dat er in de loop van volgend jaar een optie komt dat je je huidige Lynk kunt kopen.
Afhankelijk van de prijs lijkt mij dat wel wat.
In alle eerlijkheid, gezien de huidige prijzen die ze voor occasions vragen, lijkt een nieuwe kopen financieel interessanter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harbinger
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 26-04 15:18
juwlez schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 21:37:
[...]

In alle eerlijkheid, gezien de huidige prijzen die ze vragen voor occasions vragen, lijkt een nieuwe kopen financieel interessanter.
Inderdaad. De occasions die het afgelopen half jaar op de markt zijn gekomen, lagen schrikbarend dicht bij de nieuwprijs: 1 jaar oude auto met 15K op de teller, voor €41.000 oid, terwijl de nieuwprijs €1000 hoger ligt. Dat is geen interessant propositie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
Harbinger schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 22:36:
[...]

Inderdaad. De occasions die het afgelopen half jaar op de markt zijn gekomen, lagen schrikbarend dicht bij de nieuwprijs: 1 jaar oude auto met 15K op de teller, voor €41.000 oid, terwijl de nieuwprijs €1000 hoger ligt. Dat is geen interessant propositie...
Inderdaad, en voor de levertijd hoef je het ook niet te laten om een nieuwe te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diante601
  • Laatst online: 01-08-2023
Mailtje is ook bij mij binnengekomen... De auto is een gloednieuw 22' model (R kenteken), heb hem net 2 maanden en al 4000km gereden. Vorige week was de auto opgehaald voor een software update en nu het mailtje voor hem om te ruilen...?

Ik had deze week een afspraak staan om de blauwe delen te wrappen maar daar wacht ik dus wel even mee haha.

Zijn er meerdere mensen die een 22' model rijden en deze mail ook hebben gekregen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B15bW8kj2VTKjr8kyz8fRe7rIpk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/mrtNHH4al6n9WSwqCmwyWeJK.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
Net even de klantenservice gebeld voor winterbanden en dakdragers. Ik kreeg Hans aan de lijn, aardige kerel.

Voor de winterbanden krijg ik een mail met mijn bestelling, die moet ik dan bevestigen en dan zou ik tussen 4 en 6 weken een afspraak met de werkplaats moeten hebben.

De Lynk & Co dakdragers zijn bij de club verkrijgbaar. Die zou ik even moeten mailen. Alleen is daar geen e-mailadres van te vinden. Andere optie was www.montblancgroup.com. Daar kan je inderdaad Lynk & Co als automerk selecteren (alleen verkeerd gespeld ;-)). Dan kom je bij dezelfde dakdragers uit die je ook in de Car Guide ziet (https://www.lynkco.com/nl...pic:Install_the_roof_rack). Vind ik een mooi systeem. Alleen bij retailers zie je er geen in Nederland zitten. Dichtstbijzijnde is voor mij in Duitsland, op 172 km afstand.

Ik wil wel graag deze dakdragers, dus ik zal de klantenservice binnenkort maar weer eens bellen voor het e-mailadres van de club. Vind het een beetje omslachtig om daar langs te gaan. Is natuurlijk superhip, maar niet echt een praktische locatie als je niet in Amsterdam woont...

Ik kan ook één voor één de retailers van Mont Blanc opzoeken en kijken of die een webshop hebben.

[ Voor 4% gewijzigd door oldostofjas op 01-11-2022 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberdj
oldostofjas schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 08:49:
Net even de klantenservice gebeld voor winterbanden en dakdragers. Ik kreeg Hans aan de lijn, aardige kerel.

Voor de winterbanden krijg ik een mail met mijn bestelling, die moet ik dan bevestigen en dan zou ik tussen 4 en 6 weken een afspraak met de werkplaats moeten hebben.

De Lynk & Co dakdragers zijn bij de club verkrijgbaar. Die zou ik even moeten mailen. Alleen is daar geen e-mailadres van te vinden. Andere optie was www.montblancgroup.com. Daar kan je inderdaad Lynk & Co als automerk selecteren (alleen verkeerd gespeld ;-)). Dan kom je bij dezelfde dakdragers uit die je ook in de Car Guide ziet (https://www.lynkco.com/nl...pic:Install_the_roof_rack). Vind ik een mooi systeem. Alleen bij retailers zie je er geen in Nederland zitten. Dichtstbijzijnde is voor mij in Duitsland, op 172 km afstand.

Ik wil wel graag deze dakdragers, dus ik zal de klantenservice binnenkort maar weer eens bellen voor het e-mailadres van de club. Vind het een beetje omslachtig om daar langs te gaan. Is natuurlijk superhip, maar niet echt een praktische locatie als je niet in Amsterdam woont...

Ik kan ook één voor één de retailers van Mont Blanc opzoeken en kijken of die een webshop hebben.
Ook ik heb vanochtend gebeld met L&C. Tegen mij zeiden ze voor wat betreft winterbanden dat ze eigenlijk niets voor me kunnen betekenen (op korte termijn althans). Geen mail voor bestelling, levertijd onbekend. Ik heb nu de 4e keer gebeld en probeer al vanaf 6 september winterbanden te krijgen. Ik heb aangegeven zelf wel voor een oplossing te zoeken (ik ga zelf wel ergens een setje scoren, of het nou mag of niet).

edit: geslaagd, bij Mudde&Kok autoparts hadden ze nog een set 18" originele L&C velgen met winterbanden liggen. Die zijn het geworden. _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y5kFF3tLZ3zO1qsnS5gN72wtzYs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/IkLCjOustCbVqvOKnT1P7NJV.jpg?f=user_large

edit 2: Zojuist wel nog door L&C teruggebeld (ook door Hans ;) Hij gaf aan wellicht nog iets te kunnen betekenen op kortere termijn. Aan hem de situatie nog een keer uitgelegd en aangegeven dat ik het zelf inmiddels geregeld heb. Fijn om te horen dat er toch uiteindelijk iets gedaan is na lang aandringen, maar voor mij net te laat.

[ Voor 15% gewijzigd door cyberdj op 01-11-2022 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de2xnis
Diante601 schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 08:32:
Mailtje is ook bij mij binnengekomen... De auto is een gloednieuw 22' model (R kenteken), heb hem net 2 maanden en al 4000km gereden. Vorige week was de auto opgehaald voor een software update en nu het mailtje voor hem om te ruilen...?

Ik had deze week een afspraak staan om de blauwe delen te wrappen maar daar wacht ik dus wel even mee haha.

Zijn er meerdere mensen die een 22' model rijden en deze mail ook hebben gekregen?

[Afbeelding]
Heb deze mail ook gehad vanmorgen. Heb de L&C nu pas 4 weken. Splinternieuw 2022 R kenteken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchyR
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 29-10-2024
de2xnis schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 09:43:
[...]

Heb deze mail ook gehad vanmorgen. Heb de L&C nu pas 4 weken. Splinternieuw 2022 R kenteken.
Bijzonder, moet bijna een soort terugroepactie zijn. Benieuwd wat de reden/oorzaak is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de2xnis
DutchyR schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 09:45:
[...]

Bijzonder, moet bijna een soort terugroepactie zijn. Benieuwd wat de reden/oorzaak is.
Ik gok dat die mail gewoon veelste vroeg is verstuurd en dat we de komende maanden niks horen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cyberdj
De betreffende mail is vaker besproken in het forum. Het is geen mail dat de auto daadwerkelijk omgeruild wordt, maar een soort vooraankondiging dat de auto een keer omgeruild kan worden.

[ Voor 5% gewijzigd door cyberdj op 01-11-2022 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
cyberdj schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 09:13:
[...]

Ook ik heb vanochtend gebeld met L&C. Tegen mij zeiden ze voor wat betreft winterbanden dat ze eigenlijk niets voor me kunnen betekenen (op korte termijn althans). Geen mail voor bestelling, levertijd onbekend. Ik heb nu de 4e keer gebeld en probeer al vanaf 6 september winterbanden te krijgen. Ik heb aangegeven zelf wel voor een oplossing te zoeken (ik ga zelf wel ergens een setje scoren, of het nou mag of niet).
Wat een raar verhaal! Overigens heb ik nu de offerte gekregen. Er zat geen bevestigen-knop in, dus ik heb gewoon geantwoord dat ik bevestig. Benieuwd of er nu iets gaat gebeuren, of dat ik er achteraan moet bellen.

Edit: krijg zojuist een mail van de plaatselijk Volvo-dealer (waar ik al jaren kom) dat ze een aanvraag voor een bandenwissel hebben gekregen en dat ze zsm contact opnemen voor een afspraak. Gaat dus toch wel goed!

[ Voor 12% gewijzigd door oldostofjas op 01-11-2022 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberdj
oldostofjas schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 10:41:
[...]

Wat een raar verhaal! Overigens heb ik nu de offerte gekregen. Er zat geen bevestigen-knop in, dus ik heb gewoon geantwoord dat ik bevestig. Benieuwd of er nu iets gaat gebeuren, of dat ik er achteraan moet bellen.

Edit: krijg zojuist een mail van de plaatselijk Volvo-dealer (waar ik al jaren kom) dat ze een aanvraag voor een bandenwissel hebben gekregen en dat ze zsm contact opnemen voor een afspraak. Gaat dus toch wel goed!
Een uur na mijn post kwam bij mij ook (alsnog) de bestelmail binnen. Deze was dus helaas te laat (set al aangeschaft).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Diante601
  • Laatst online: 01-08-2023
de2xnis schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 09:46:
[...]

Ik gok dat die mail gewoon veelste vroeg is verstuurd en dat we de komende maanden niks horen.
Ik heb ze even gebeld. CS heeft dit intern doorgegeven. Ze wachten nu op antwoord van het hoofdkantoor of het idd een miscommunicatie betreft of dat het wel het geval is dat de nieuwe batch ingeruild moet worden... Over ong 2 weken is er meer bekend. Heb ik mij laten vertellen... dus voor nu, niks mee doen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BPi
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:49

BPi

Diante601 schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 11:58:
[...]

Ik heb ze even gebeld. CS heeft dit intern doorgegeven. Ze wachten nu op antwoord van het hoofdkantoor of het idd een miscommunicatie betreft of dat het wel het geval is dat de nieuwe batch ingeruild moet worden... Over ong 2 weken is er meer bekend. Heb ik mij laten vertellen... dus voor nu, niks mee doen. :)
hier zijn de afgelopen tijd al meer berichten over geplaatst. Toen ik de klantenservice sprake. gaf de medewerkster aan dat ze het ook wat vroeg en voorbarig vond en niet goed afgestemd tussen de diverse afdelingen. Er zit wel iets aan te komen maar wanneer en voor wie schijnt nog niet helemaal duidelijk te zijn. Het leek haar wel logisch dat auto's van meer dan een jaar oud en meer dan 20 of 30d km er op, wel een keer benaderd gaan worden.
Ik wilde het graag weten ivm planning winterbanden. Een beetje zonde als er meteen na een bandenwissel ook de auto geswapt wordt. Afspraak banden staat vast maar de autoswap is nog ongewis.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:29
pretpik schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 15:49:
Gisteren terug gekomen van een wat langere rit naar de omgeving van Straatsburg. De auto rijdt ook op langere stukken fantastisch en ook zijn de LED koplampen meer dan fijn op de donkere (snel)wegen in Duitsland en Frankrijk. Overigens heb ik gemerkt dat de auto begrensd is op 215 km/h per uur, ik voelde dat de auto wel harder kon maar de techniek kunstmatig ingreep.

[...]
Volgens de specs zou de topsnelheid 210km/h moeten bedragen, iets meer of minder kan altijd (afhankelijk van de omstandigheden.
Het gevoel dat een auto harder kan of 'over had' (wat veel mensen vaak roepen) is meestal een illusie. Met dat gewicht (bijna 2 ton), de aerodynamica en het vermogen zal de koek toch echt wel op zijn bij 210-215km/h. Heuvel af, wind mee en kroeg in zicht kan je wellicht in theorie 230km/h halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geer72
  • Laatst online: 12-09-2024
BPi schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 12:10:
[...]

hier zijn de afgelopen tijd al meer berichten over geplaatst. Toen ik de klantenservice sprake. gaf de medewerkster aan dat ze het ook wat vroeg en voorbarig vond en niet goed afgestemd tussen de diverse afdelingen. Er zit wel iets aan te komen maar wanneer en voor wie schijnt nog niet helemaal duidelijk te zijn. Het leek haar wel logisch dat auto's van meer dan een jaar oud en meer dan 20 of 30d km er op, wel een keer benaderd gaan worden.
Ik wilde het graag weten ivm planning winterbanden. Een beetje zonde als er meteen na een bandenwissel ook de auto geswapt wordt. Afspraak banden staat vast maar de autoswap is nog ongewis.
In ieder geval heb ik met mijn nov 21 model die mail niet gehad. 😌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bulligan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-05 10:39
Diante601 schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 08:32:

[Afbeelding]
Ook gehad, 4K op de teller in een ruime maand. Ik hecht geen waarde aan de mail, zie het slechts als informatief. Denk niet dat ze nu al mijn auto willen ruilen, waarom zouden ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieshout835
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 01-12-2023
Ik kan de km-teller voor RIT-1 wel resetten.maar die voor RIT-2 niet. Weet iemand hoe die gereset kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopilot
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 15-04 14:36
Gisteren een proefrit gedaan, auto rijdt heerlijk. Toch heb ik nog een vraag, kan de cruise control ook op "gewone" cc gezet worden ipv adaptive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivan01
Iemand hier al handgeschakeld gereden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
Videopilot schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 22:07:
Gisteren een proefrit gedaan, auto rijdt heerlijk. Toch heb ik nog een vraag, kan de cruise control ook op "gewone" cc gezet worden ipv adaptive?
Ja, zit in de instellingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harbinger
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 26-04 15:18
ivan01 schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 22:13:
Iemand hier al handgeschakeld gereden?
Ja, aanvankelijk per ongeluk. Pook kan je links en rechts laten bewegen en daarmee schakelen. Vergt wat oefening om door te hebben. Uiteraard geldt dat alleen voor benzineaandrijving, niet voor elektromotor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivan01
Harbinger schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 22:19:
[...]

Ja, aanvankelijk per ongeluk. Pook kan je links en rechts laten bewegen en daarmee schakelen. Vergt wat oefening om door te hebben. Uiteraard geldt dat alleen voor benzineaandrijving, niet voor elektromotor.
Ik ook per ongeluk, maar wel jammer dat de elektromotor maar aan 2 versnellingen gekoppeld is en dat manual idd alleen werkt als je de brandstofmotor gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopilot
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 15-04 14:36
Top, dank je wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droopey
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-08-2023

Droopey

Hoe kan ik je helpen?

Lieshout835 schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 21:42:
Ik kan de km-teller voor RIT-1 wel resetten.maar die voor RIT-2 niet. Weet iemand hoe die gereset kan worden?
Rit twee kan je resetten per trip of bij tanken, niet met de hand. Als je in je scherm ritten ziet, kan je met rechterknop het menu in (links van de knop naar links zeg maar), en instellen dat je RIT 2 wil resetten op trip of tanken.

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Droopey

Droopey

Hoe kan ik je helpen?

oldostofjas schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 08:49:
Heb je al gekeken bij https://www.gomaxx.com/? Die lijkt dealer van Mont Blanc te zijn. Wellicht hebben ze ze op hun site, en anders kunnen ze deze set wellicht bestellen voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droopey

Droopey

Hoe kan ik je helpen?

Videopilot schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 22:07:
Ga naar Instellingen > Auto > Bestuurdersondersteuning > Ondersteuning rijsnelheid > Cruise control-modus.
Selecteer CC.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de2xnis
Droopey schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 23:01:
[...]

Ga naar Instellingen > Auto > Bestuurdersondersteuning > Ondersteuning rijsnelheid > Cruise control-modus.
Selecteer CC.
Of naar beneden swipen vanaf het beginscherm en dan 'Cruise control' aanklikken. Is tijdens het rijden ook wat veiliger switchen tussen CC en ACC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

cyberdj schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 09:13:
[...]

edit: geslaagd, bij Mudde&Kok autoparts hadden ze nog een set 18" originele L&C velgen met winterbanden liggen. Die zijn het geworden. _/-\o_

[Afbeelding]

edit 2: Zojuist wel nog door L&C teruggebeld (ook door Hans ;) Hij gaf aan wellicht nog iets te kunnen betekenen op kortere termijn. Aan hem de situatie nog een keer uitgelegd en aangegeven dat ik het zelf inmiddels geregeld heb. Fijn om te horen dat er toch uiteindelijk iets gedaan is na lang aandringen, maar voor mij net te laat.
Deden ze daar niet moeilijk over, dat je zelf iets geregeld hebt? Ik dacht dat het niet toegestaan was om zelf aan de auto te (laten) sleutelen, alleen vanuit L&C gecoördineerd.

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvdV
de2xnis schreef op woensdag 2 november 2022 @ 08:39:
[...]

Of naar beneden swipen vanaf het beginscherm en dan 'Cruise control' aanklikken. Is tijdens het rijden ook wat veiliger switchen tussen CC en ACC.
Kan ook via het stuur, linker zijde, naar links en rechts klikken switched tussen CC, ACC en snelweg assistent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

MvdV schreef op woensdag 2 november 2022 @ 09:27:
[...]

Kan ook via het stuur, linker zijde, naar links en rechts klikken switched tussen CC, ACC en snelweg assistent.
en (pas op!) de speedlimiter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieshout835
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 01-12-2023
Droopey schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 22:53:
[...]

Rit twee kan je resetten per trip of bij tanken, niet met de hand. Als je in je scherm ritten ziet, kan je met rechterknop het menu in (links van de knop naar links zeg maar), en instellen dat je RIT 2 wil resetten op trip of tanken.
Dat heb ik gezien en gedaan,maar de KM blijft gelijk. Totale km stand is ruim 2000km , TRIP-1 kan ik steeds resetten. Trip 2 blijft ook na die handelingen staan op 1460 Km en blijft vervolgens doorlopen. Zelf hebben wij nog niet getankt, dus dat is door L&C gedaan; bij aflevering had de auto nog maar 12 km gereden. Dus waar die stand van TRIP-2 vandaan komt en hoe ik deze kan resetten is voor mij nog steeds onduidelijk.

[ Voor 7% gewijzigd door Lieshout835 op 02-11-2022 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de2xnis
[...]

Gek, bij mij zijn maar 3 opties. Speedlimiter, CC/ACC (afhankelijk van mijn instellingen) en Highway assist..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
[...]

Klopt niet. Het is snelheidsbegrenzer, ACC en snelwegassistent.

Via de instelling kan je ACC wijzigen in CC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

Droopey schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 23:00:
[...]

Heb je al gekeken bij https://www.gomaxx.com/? Die lijkt dealer van Mont Blanc te zijn. Wellicht hebben ze ze op hun site, en anders kunnen ze deze set wellicht bestellen voor je.
En anders even rondvragen op het forum of iemand zijn/haar dragers wil uitlenen tegen een kleine vergoeding. Er zijn meerdere mensen op het forum met oa Thule dragers, waaronder de hoge Edge, maar ook de platte Evo O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
BPi schreef op woensdag 2 november 2022 @ 11:48:
[...]

En anders even rondvragen op het forum of iemand zijn/haar dragers wil uitlenen tegen een kleine vergoeding. Er zijn meerdere mensen op het forum met oa Thule dragers, waaronder de hoge Edge, maar ook de platte Evo O-)
Bij de auto heb ik het losgelaten, maar alle andere dingen wil ik nog steeds graag zelf hebben ;)

Ik heb GoMaxx gemaild.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvdV
oldostofjas schreef op woensdag 2 november 2022 @ 11:38:
[...]

Klopt niet. Het is snelheidsbegrenzer, ACC en snelwegassistent.

Via de instelling kan je ACC wijzigen in CC.
Oh, zou zweren dat ik CC, ACC en Highway Assist had daar. Zal ik wel hebben zitten slapen. Heb de auto even niet bij de hand, maar zal het eens checken. Misschien verschilt dat per software versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:13
MvdV schreef op woensdag 2 november 2022 @ 14:03:
[...]

Oh, zou zweren dat ik CC, ACC en Highway Assist had daar. Zal ik wel hebben zitten slapen. Heb de auto even niet bij de hand, maar zal het eens checken. Misschien verschilt dat per software versie?
Nee er staat Speed limiter, (A)CC en Highway assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
MvdV schreef op woensdag 2 november 2022 @ 14:03:
[...]

Ik heb dit ook altijd zo in de Car Guide zien staan (dus met snelheidsbegrenzer), maar als je het checkt weten we het zeker :)

[ Voor 3% gewijzigd door oldostofjas op 02-11-2022 14:19 ]

Pagina: 1 ... 86 ... 173 Laatste

Let op:
Voor updates rondom leverdatums, bestellingen, etc. is er een apart topic: Het grote Lynk & Co 01 bestellingen topic.

Voor vragen over abonementen, zoals het opzeggen of overnemen daarvan, kan men hier terecht:
Het Lynk & Co Abonnement en overname Topic

Volgende onderwerpen moeten ook elders besproken worden:

Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.