Heeft wel gewerkt in sept,okt, nov 21cyberdj schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 19:21:
[...]
Dit is al meermaals in het forum ter sprake gekomen. Deze functionaliteit werkt nog niet.
Geen phishing. Mail komt echt van L&C (domein is ook gewoon “@lynkco.nl” en ik heb na het doorgeven van bankgegevens mijn uitbetalingen van het eerste half jaar 2022 ontvangen.dirrukkie schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 21:55:
Kreeg vandaag deze mail; duidelijk fishing ! Niet op reageren en helemaal een bankgegevens delen, afdender is ook raar Lync & co Bo NL[Afbeelding]
[ Voor 3% gewijzigd door Oizo1981 op 14-10-2022 07:26 ]
"Heb je nog een beetje kunnen slapen?"Ricmaniac schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 23:12:
Morgen ochtend eindelijk mijn Lynk & Co 01 ophalenzoo veel zin in. Voel me weer 7 jaar de nacht voor sinterklaas ofzo
Veel plezier straks!

Reed super lekker! Ik was sowieso nog niet gewend om elektrisch te rijden en zulke nieuwe auto's met al die snufjes dus dit was echt een hele vette ervaring voor mij.
Het ophalen ging ook erg goed en werd vriendelijk geholpen maar het was wel erg druk. Je merkte dat ze tijdens de uitleg wel een beetje haast wilde maken. Genoeg dingen die de medewerkster mij niet verteld heeft over sommige knopjes in de auto maar die ik al wel wist door het online bekeken te hebben.
Maar wel heel vriendelijk verder en goeie afhandeling hoor. niks te klagen
[ Voor 6% gewijzigd door Ricmaniac op 14-10-2022 13:20 ]
Verzekering, gemiddelde onderhoudskosten?
Maargoed. Toch maar even gelijk melden bij Lynk&Co benieuwd hoe ze dit op pakken.
Ook best een rare plek. niet waar je zo maar langs loopt met een tas of jas die vervolgens echt er in grafeert.
/f/image/brtruHJFvj3SnB8Jyryj32eJ.png?f=fotoalbum_large)
EDIT: Heel lullig van mij maar blijkbaar was het met een doek toch weg te boenen (moest wel flink hard boenen hoor) was een soort van aangekoekt smeer
Inmiddels zie je er helemaal niks meer van.
[ Voor 15% gewijzigd door Ricmaniac op 15-10-2022 14:12 ]
Verdwijnt de kras als er er met een natte vinger overheen gaat? Als dit het geval is dan is de kras er gemakkelijk uit te polijsten.Ricmaniac schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 12:32:
Gisteren tijdens het ophalen en hoe de auto geparkeerd stond niet goed op schade kunnen controleren maar alles wat ik zag was goed. Nu de volgende ochtend though zie ik een hele grote diepe kras onder de passagiers handgreep. Niet 1 die je zo maar even weg veegtontzettend zonde op zo'n gloednieuwe wagen natuurlijk.
Maargoed. Toch maar even gelijk melden bij Lynk&Co benieuwd hoe ze dit op pakken.
Ook best een rare plek. niet waar je zo maar langs loopt met een tas of jas die vervolgens echt er in grafeert.
[Afbeelding]
Overigens is het helemaal niet zo gek dat een nieuwe auto schade heeft. Bekende van mij werkte ooit eens bij een merk dealer en vertelde mij dat meer dan de helft van nieuw binnen gekomen auto’s schade heeft.
Wat wel raar is is dat Lync & co het niet is opgevallen en de auto zo aflevert
Beetje oneerlijk van mij. was dus niet per see een fout van Lynk en Co. weet nog steeds niet wat het wel was maar gelukkig geen kras. (mijn post aangepast)schumi1986 schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 12:55:
[...]
Verdwijnt de kras als er er met een natte vinger overheen gaat? Als dit het geval is dan is de kras er gemakkelijk uit te polijsten.
Overigens is het helemaal niet zo gek dat een nieuwe auto schade heeft. Bekende van mij werkte ooit eens bij een merk dealer en vertelde mij dat meer dan de helft van nieuw binnen gekomen auto’s schade heeft.
Wat wel raar is is dat Lync & co het niet is opgevallen en de auto zo aflevert
Bij mij zitten ook wat lijmresten van beschermstickers rondom de deurgrepen die niet goed weg gehaald zijn. Ik dacht ook eerst aan krassen maar is makkelijk weg te halen.Ricmaniac schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 14:12:
[...]
Beetje oneerlijk van mij. was dus niet per see een fout van Lynk en Co. weet nog steeds niet wat het wel was maar gelukkig geen kras. (mijn post aangepast)
Helaas nu al aangereden door een andere auto terwijl ik voor een stoplicht stond te wachten. Auto kwam te hard aanrijden (jong mannetje was net 1 dag in bezit van zijn auto) en was afgeleid door iets op zijn dashboard waardoor hij niet meer optijd kon uitwijken.
Schade is uiteraard verzekerd omdat ik hier niet in schuld ben maar las iets over 500 euro administratiekosten voor een schademelding.
Moet ik nu ook nog eens 500 euro gaan aftikken??
Lijkt mij een beetje dubbel voor iets waar je letterlijk helemaal niks aan kunt doen.
:strip_exif()/f/image/NtO8hAROPMIZgVZJefW3Xvka.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/VQIiHNVrtbEHYhx25xUB1fvC.jpg?f=fotoalbum_large)
Nu de auto helemaal droog is zie ik dit ook inderdaad. Was mij eerder door de natheid niet opgevallen maar zitten best veel (wel verwijderbare) strepen op de auto. Ga hem straks in de droogte even helemaal goed nalopen of het daadwerkelijk wel allemaal verwijderbare strepen zijn. Verwacht het wel natuurlijk maar je weet maar nooit.Tiro1985 schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 22:09:
[...]
Bij mij zitten ook wat lijmresten van beschermstickers rondom de deurgrepen die niet goed weg gehaald zijn. Ik dacht ook eerst aan krassen maar is makkelijk weg te halen.
Vermoed dat jij je zelf helemaal geen zorgen hoeft te maken omdat het buiten jou schuld is. Ik weet wel dat ik bloedlink zou worden als ik dat zou moeten betalen buiten mijn schuld om
Benieuwd hoe snel zoiets gefixt word of hoe ze er mee om gaan. Sterkte in ieder geval.
Verder niet bezeerd enzo ?
Ja echt balen, ik riep al keihard g*dverdomme voordat hij ons raakte omdat ik hem al van een afstand in de spiegels zag aan komen racen. Mijn vriendin begreep niet waarom tot hij tegen ons aan knalde...Ricmaniac schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 12:32:
@AnthonievS fuck wat klote zeg!
Vermoed dat jij je zelf helemaal geen zorgen hoeft te maken omdat het buiten jou schuld is. Ik weet wel dat ik bloedlink zou worden als ik dat zou moeten betalen buiten mijn schuld om
Benieuwd hoe snel zoiets gefixt word of hoe ze er mee om gaan. Sterkte in ieder geval.
Verder niet bezeerd enzo ?
Hoop idd niet dat ik nog iets moet gaan betalen, zou heel de situatie extra zuur maken..
Heb direct gebeld met de schade hulplijn (via de knop van de auto) en zij hebben mij verteld het schadeformulier direct in te vullen en maandag contact op te nemen met de customer service om een reparatie in te plannen bij een volvo dealer in de buurt.
Zal de vervolgstappen hier wel bijhouden.
Voor de rest gelukkig geen lichaamelijke klachten maar ik ben er wel even goed chagerijnig van geweest haha.
Oei, dat is zeker niet fijn. Lijkt het maar zo of heeft de Audi een stuk meer schade dan de Lynk?AnthonievS schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 12:24:
Helaas nu al aangereden door een andere auto terwijl ik voor een stoplicht stond te wachten.
Als de schade verhaald kan worden op een andere partij betaal je geen administratiekosten. Staat nergens duidelijk in de voorwaarden maar heb ik zelf zo ervaren.AnthonievS schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 12:57:
[...]
Ja echt balen, ik riep al keihard g*dverdomme voordat hij ons raakte omdat ik hem al van een afstand in de spiegels zag aan komen racen. Mijn vriendin begreep niet waarom tot hij tegen ons aan knalde...
Hoop idd niet dat ik nog iets moet gaan betalen, zou heel de situatie extra zuur maken..
Heb direct gebeld met de schade hulplijn (via de knop van de auto) en zij hebben mij verteld het schadeformulier direct in te vullen en maandag contact op te nemen met de customer service om een reparatie in te plannen bij een volvo dealer in de buurt.
Zal de vervolgstappen hier wel bijhouden.
Voor de rest gelukkig geen lichaamelijke klachten maar ik ben er wel even goed chagerijnig van geweest haha.
Ja de Audi was er een stuk slechter aan toe. Die moest ook geborgen worden en kon niet verder rijden. Daarnaast was de jongeman niet all risk verzekerd en is nog een stuk verder van huis..juwlez schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 13:51:
[...]
Oei, dat is zeker niet fijn. Lijkt het maar zo of heeft de Audi een stuk meer schade dan de Lynk?
Thanks, goed om te weten!Oizo1981 schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 15:14:
[...]
Als de schade verhaald kan worden op een andere partij betaal je geen administratiekosten. Staat nergens duidelijk in de voorwaarden maar heb ik zelf zo ervaren.
Ik heb echt heeel veel lijm resten die je super goed blijft zien nu de auto door het weer eindelijk droog is. 1 bij de zijkant was best groot die is bijvoorbeeld helemaal weg nu maar bij het portier handgreep aan beide kanten heb ik echt zwaar lopen boenen en je voelt het helemaal niet meer is super glad maar toch zie je nog steeds een hele doffe streep. Lijkt alsof het echt de lak aangetast heeft zeg maar. Iemand tips hoe je het het beste kan weg poetsen want op de motorkap zit ook echt nog een hele grote plek rondom het embleem. Op foto krijg ik het alleen niet zichtbaar maar in het echt zie je het heel goed van dichtbij. Wil natuurlijk niet mierenneukerig zijn ofzo maar dat vind ik wel een slordigheid van ze bij leveringTiro1985 schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 22:09:
[...]
Bij mij zitten ook wat lijmresten van beschermstickers rondom de deurgrepen die niet goed weg gehaald zijn. Ik dacht ook eerst aan krassen maar is makkelijk weg te halen.
Nu alleen het doolhof van laadpassen nog een keer zien te doorgronden. Wat een ondoorzichtig gedoe is dat zeg… bij één paal betaal je met verschillende passen wel/geen startkosten en ook nog verschillende tarieven per kWh. Of is bij Shell Recharge-palen Shell niet de goedkoopste aanbieder. En als je niet oplet, is het tarief ook nog ineens 1,5 keer zo hoog.
[ Voor 4% gewijzigd door Sandro! op 16-10-2022 22:35 . Reden: regel toegevoegd ]
Onderhoud nu nog nihil (pas 10K gereden). Wegenbelasting €49/maand. Verzekering €550 voor een heel jaar, all-risk.Lamaka schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 11:55:
Lynk&co rijders die de auto gekocht hebben, wat zijn jullie maandelijkse kosten?
Nog wel 18" XC40 velgen gekocht met winterbanden, voor €700.
Kosten vallen tot dusver dus wel mee.
Wegenbelasting 52 euro per maand, verzekering 105 euro per maand incl belasting. Onderhoud heb ik niet gehad. Bij 30K km komt de eerste beurt pas (weinig 01's die dag al gelopen hebben).Lamaka schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 11:55:
Lynk&co rijders die de auto gekocht hebben, wat zijn jullie maandelijkse kosten?
Mijn vorige auto (Seat Leon 5F) was ook nieuw en heeft in 8 jaar en 170 000 KM nauwelijks meer onderhoud gehad als banden, 1 setje remblokken en standaard longlife beurtjes. Tot pak en beet 200K km heeft een moderne auto nog niet echt last van slijtage (uitzonderingen daar gelaten)
Ik merk wel dat de 01 zijn EcoContact voorbanden al aardig weggewerkt heeft (logisch, gewicht, Eco band met weinig profieldiepte af fabriek, 2 keer op vakantie geweest met de caravan). Ik gok dat je 18-20K km kunt doen met de voorbanden. Volgende week gaan er nieuwe CrossClimate2 SUV AllSeason banden onder bij mij (1200 euro). Voor de liefhebber heb ik dan voor een prikkie nog 2 EcoContact banden over als reserve (de achterste zijn nog prima).
Totaal verwacht ik 100 euro per maand aan onderhoud kwijt te zijn de eerste paar jaar bij 20K km per jaar.
Dan reken ik op 1 longlife beurt per jaar (400-500? Geen idee wat dat kost bij Volvo) en 2 nieuwe banden (600 euro).
Als ik hem vervolgens sluit via de app dan staat er op slot maar na x minuten weer open 🤷🏻♂️
Is dat iets bekends als die aan de lader hangt ?
/f/image/gnDwAuqRv2XC0j32wCowT9hg.png?f=fotoalbum_large)
Bug: eronder staat “alles is dicht”Ricmaniac schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 11:36:
Weet iemand hoe dat zit met de app. Vorige keer met laden zag ik al dat de auto op geopend stond toen ik hem aan de lader had terwijl ik zeker was dat ik hem op slot zette. Dus nu extra op gelet en zie ik weer dat er staat geopend.
Als ik hem vervolgens sluit via de app dan staat er op slot maar na x minuten weer open 🤷🏻♂️
[Afbeelding]
Blijven proberen... Ik had dezelfde ervaring, uiteindelijk bij de 6e of 7e poging pas iemand gevonden (Z-O Brabant). Een paar afgewezen, een paar geen reactie. Het zou mooi zijn als je bij een afwijzing zou kunnen communiceren met de verhuurder, om bijvoorbeeld een andere tijd af te spreken, maar die mogelijkheid is er niet.erikbruinsma schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 11:56:
In afwachting van mijn bestelling had ik de app al gedownload en getracht een 01 te huren voor een dag in mijn omgeving (Groningen<>Assen) maar krijg tot nu toe 2 keer geen enkel response. Weet iemand of ik hieraan wat kan doen? Lijkt me leuk om het in ieder geval even te proberen voor hij geleverd gaat worden.
Nomen nescio
die "alles is dicht" verwijst niet naar sloten, maar naar ramen en deuren die al of niet open staan. Desondanks maak ik dit ook regelmatig mee, dat de app denkt dat de auto niet op slot is.
Same here. Ik zet hem dan voor de zekerheid op slot via de app. Dat lijkt gewoon te werken. Moet zeggen dat ik tot nu toe te lui ben geweest om te controleren of hij ook echt van het slot was....Johnny schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 13:26:
[...]
die "alles is dicht" verwijst niet naar sloten, maar naar ramen en deuren die al of niet open staan. Desondanks maak ik dit ook regelmatig mee, dat de app denkt dat de auto niet op slot is.
Never underestimate the power of stupid people in large groups
Ik noem het de "parkeer hem in iemands voortuin assistent".tlwn schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 16:29:
Ik zou graag is willen kijken hoe het semi-automatisch inparkeren werkt zoals gedemonstreerd in dit filmpje (YouTube: Lynk & Co: Semi-automatic parking) maar de auto detecteert nooit een beschikbare plek. Heeft iemand hier ervaring mee?
Meermaals geprobeerd voor de grap op een semi lege parkeerplaats, zowel normaal als file parkeren. Normaal parkeren helemaal niet gelukt en het file parkeren slechts 2x(moet je wel zonder bijrijder rijden want hij parkeert hem aardig strak op de eventuele muur ;P)
Het lijkt erop dat je vaak eerst geheel langs het vak moet rijden met een max snelheid van 5km/u, anders detecteert de auto het vak niet
[ Voor 8% gewijzigd door Hardred op 17-10-2022 16:39 ]
Mja dit deed ik dus ook via de app. maar na een half uur ofzo stond er weer dat die geopend was dus vandaar mijn postrob_erwt schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 14:17:
[...]
Same here. Ik zet hem dan voor de zekerheid op slot via de app. Dat lijkt gewoon te werken. Moet zeggen dat ik tot nu toe te lui ben geweest om te controleren of hij ook echt van het slot was...
Gaat niet eens om geld maar meer de vrijheid om ze er onder te zetten als het nodig is en zodra het kan er terug te wisselen naar de standaard (zomer) banden. Iemand?
Nee. Niet toegestaan bij M2M.Figo-Rene schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 19:45:
Is het überhaupt toegestaan om zelf (eigen) winterbanden onder je Lynk en co. te (laten) leggen.
Gaat niet eens om geld maar meer de vrijheid om ze er onder te zetten als het nodig is en zodra het kan er terug te wisselen naar de standaard (zomer) banden. Iemand?
:strip_exif()/f/image/RhnXFfyZWKhITK25nmURdkc5.jpg?f=fotoalbum_large)
Wat mij opvalt is jouw rijbereik. 604 km terwijl je accu nog niet eens vol is.Ricmaniac schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 11:36:
Weet iemand hoe dat zit met de app. Vorige keer met laden zag ik al dat de auto op geopend stond toen ik hem aan de lader had terwijl ik zeker was dat ik hem op slot zette. Dus nu extra op gelet en zie ik weer dat er staat geopend.
[Afbeelding]
Mijn brandstof staat op 99% en nu met volle accu heb ik 502 km rijbereik.
Enig idee waar dat grote verschil in zit?
Eergisteren keertje geprobeerd. Je moet voor het vak al stoppen en die hulp aanzetten en dan langzaam voorbij het vak rijden dan als die zegt dat die het vak gevonden moet je doen wat die zegt.tlwn schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 16:29:
Ik zou graag is willen kijken hoe het semi-automatisch inparkeren werkt zoals gedemonstreerd in dit filmpje (YouTube: Lynk & Co: Semi-automatic parking) maar de auto detecteert nooit een beschikbare plek. Heeft iemand hier ervaring mee?
Mijn ervaring was alleen niet zo goed haha, hij zette hem helemaal niet goed neer. Liet veel te veel ruimte over bij indraaien waardoor die niet uit kwam. Tocb maar zelf gedaan en gaat ook 5x zo snel 😅
Het verschil is waarschijnlijk je laatste rit. Want het stond de hele tijd op 470km die brandstof tank. Maar na een tijdje cruise control 80/u Bijv past die afstand zich aan omdat dat een hele zuinige manier van rijden is.Tiro1985 schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 08:08:
[...]
Wat mij opvalt is jouw rijbereik. 604 km terwijl je accu nog niet eens vol is.
Mijn brandstof staat op 99% en nu met volle accu heb ik 502 km rijbereik.
Enig idee waar dat grote verschil in zit?
De eerste 2 dagen stond er bijna de hele tijd 470 terwijl de brandstof tank 100% was dus. Maar nu staat er bij mij 520 terwijl ik op 92% zit. Om maar even voorbeeld te noemen. Zegt uiteindelijk niet alles
Ricmaniac schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 08:15:
[...]
Het verschil is waarschijnlijk je laatste rit. Want het stond de hele tijd op 470km die brandstof tank. Maar na een tijdje cruise control 80/u Bijv past die afstand zich aan omdat dat een hele zuinige manier van rijden is.
De eerste 2 dagen stond er bijna de hele tijd 470 terwijl de brandstof tank 100% was dus. Maar nu staat er bij mij 520 terwijl ik op 92% zit. Om maar even voorbeeld te noemen. Zegt uiteindelijk niet alles
/f/image/CEdniybPCnKSfWFWfBoMkwsm.png?f=fotoalbum_large)
Dan doet hij het bij mij toch niet slecht...
Ik vindt dit op sommige plekken juist ideaal. Ik parkeer vaak in een krappe straat met weinig ruimte om te manoeuvreren. Dan doet de auto het beter dan iktlwn schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 16:29:
Je moet wel de assistent aanzetten ruim vóór een vrije plaats, richting aangeven naar de kant waar je wilt parkeren en dan langzaam vooruit rijden. Vervolgens netjes de instructies volgen.
Het werkt ook alleen goed bij parkeerplaatsen met een duidelijke afbakening aan de straatzijde. Ik parkeer ook vaak in een straat waar de parkeervakken op de stoep zijn, en de stoep daarnaast nog doorloopt. Dan probeert hij zover mogelijk op de stoep te parkeren, voorbij de parkeerplaats

Ah kijk, dus daar zit het hem in. Zojuist weer even geprobeerd en nu werkte het eindelijk. Bij mij ook af en toe ook parkeren in hele smalle straten dus ik wil het wel regelmatig gebruiken.dixet schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 09:34:
[...]
Ik vindt dit op sommige plekken juist ideaal. Ik parkeer vaak in een krappe straat met weinig ruimte om te manoeuvreren. Dan doet de auto het beter dan ik.
Je moet wel de assistent aanzetten ruim vóór een vrije plaats, richting aangeven naar de kant waar je wilt parkeren en dan langzaam vooruit rijden. Vervolgens netjes de instructies volgen.
Het werkt ook alleen goed bij parkeerplaatsen met een duidelijke afbakening aan de straatzijde. Ik parkeer ook vaak in een straat waar de parkeervakken op de stoep zijn, en de stoep daarnaast nog doorloopt. Dan probeert hij zover mogelijk op de stoep te parkeren, voorbij de parkeerplaats
UPDATE : 3 weeks later,what's happenng ? Apart from Lynk providing me with a very nice Volvo V60 station wagon (combi).. ALMOST NOTHINGjldelta schreef op woensdag 28 september 2022 @ 09:43:
Oh, dear, I had a "very bad parking moment" yesterday, just 300m from my home (you know when you really, really want to blame someone or something else when you do something really stupid, but you cannot, because it's totally your own fault?)
[Afbeelding]
Anyway, although the SOS and Call buttons did not work, I called Lynk who responded with smooth efficiency (which I was not expecting), & the Bergnet guy arrived within one hour and pulled the car up, with me inside steering and I was able to drive into my neighbours farmyard opposite, turn the vehicle around so it could be towed to Volvo. No exterior damage, but water in the footwells and onscreen warnings "Urgent service required"..
I will go to Bergnet Amsterdam Zuid-Oost to pick up a loan car today, so I will find out if I truly get one for free until my car is fixed (it will take quite some days just to dry out, even if there is no electrical damage).
Am I correct in thinking that other posters here have been allowed to keep a loan car for free until their car was returned ? My only other experience with roadside rescue here was with the ANWB / Bergnet, where you are given a car for 2 days only, but the Lease experience should be different, as one continues to pay the monthly subscription.
When I went to pick up my loan car the day after the incident, I noticed my car was still sitting in the recovery car park, although all the water had drained out of the footwells. I called Lynk to ask why it was still there and not transported to the main Volvo dealer in Amsterdam Zuid-Oost, only about 1km away. Lynk called me back the next day to say the car would be taken to a specialist in Amstelveen for the interior to be fully dried out.
I called a week ago to ask what's happening & Lynk sad the car is "awaiting inspection". I called again just now and was told the car is still in Amstelveen "being dried out".. I pointed out that a commercial dehumidifier would have removed all moisture from the synthetic carpets within 36 hours, ie. over 2 weeks ago & asked again why it was not being checked out at Volvo. "We';re going to look into it and call you back":
Well, I have the use of a nice, benzine car - probably costing about the same as the Lynk in fuel now that Eneco are charging me 0,61/kwh, but although the Lynk people are always very nice to talk to and you have the feeling that they really want to help, the "Lynk sales & service model" seems to have long-term teething problems....
Sounds very frustrating, although the V60 is a nice car. Is the Lynk & Co your own, or do you have the M2M subscription?jldelta schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 10:31:
[...]
UPDATE : 3 weeks later,what's happenng ? Apart from Lynk providing me with a very nice Volvo V60 station wagon (combi).. ALMOST NOTHING![]()
When I went to pick up my loan car the day after the incident, I noticed my car was still sitting in the recovery car park, although all the water had drained out of the footwells. I called Lynk to ask why it was still there and not transported to the main Volvo dealer in Amsterdam Zuid-Oost, only about 1km away. Lynk called me back the next day to say the car would be taken to a specialist in Amstelveen for the interior to be fully dried out.
I called a week ago to ask what's happening & Lynk sad the car is "awaiting inspection". I called again just now and was told the car is still in Amstelveen "being dried out".. I pointed out that a commercial dehumidifier would have removed all moisture from the synthetic carpets within 36 hours, ie. over 2 weeks ago & asked again why it was not being checked out at Volvo. "We';re going to look into it and call you back":
Well, I have the use of a nice, benzine car - probably costing about the same as the Lynk in fuel now that Eneco are charging me 0,61/kwh, but although the Lynk people are always very nice to talk to and you have the feeling that they really want to help, the "Lynk sales & service model" seems to have long-term teething problems....
Zeker haha!GroeneThee schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 09:16:
[...]
[Afbeelding]
Dan doet hij het bij mij toch niet slecht...
Zie inderdaad je verbruik op ~3 liter per 100km.
Staat bij mij op bijna 6 liter.
Ik moet over 9 maanden een nieuwe auto. Als ik een lync zou willen. Hoe ver vantevoren moet ik er 1 bestellen?
Het grote Lynk & Co 01 bestellingen topic.DeBers schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 12:24:
Weet iemand wat de levertijd van de 01 is?
Ik moet over 9 maanden een nieuwe auto. Als ik een lync zou willen. Hoe ver vantevoren moet ik er 1 bestellen?
Maar het is zo'n 5 maanden volgens Lync en Co zelf. Bij mij duurde het 3 maanden en 1 week overigens. ging ineens vlot
Subscription (fortunately).oldostofjas schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 10:44:
[...]
Sounds very frustrating, although the V60 is a nice car. Is the Lynk & Co your own, or do you have the M2M subscription?
Sounds familiar, I'm still driving the Volvo XC-60 recharge since my accident 5th of June. Called them last week (for the 20th time) and they told me that the parts are ordered the 23rd of August, but due to high demand they are in backorder. On my question why only order after 3 months they had no real answer. Now the next challange comes..winter tyres. Not knowing how long it might take I want to have winter tyres, I asked them how this will work with the Volvo and later on with the Lynk. I dont want to pay double..to be continuedjldelta schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 10:31:
[...]
UPDATE : 3 weeks later,what's happenng ? Apart from Lynk providing me with a very nice Volvo V60 station wagon (combi).. ALMOST NOTHING![]()
Damn.. This doesn't sound promising for me.rhamstra schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 17:38:
[...]
Sounds familiar, I'm still driving the Volvo XC-60 recharge since my accident 5th of June. Called them last week (for the 20th time) and they told me that the parts are ordered the 23rd of August, but due to high demand they are in backorder. On my question why only order after 3 months they had no real answer. Now the next challange comes..winter tyres. Not knowing how long it might take I want to have winter tyres, I asked them how this will work with the Volvo and later on with the Lynk. I dont want to pay double..to be continued
After having the car for 5 days and someone driving into me at a traffic light I just want the car to be fixed asap so I can enjoy it again.
So far I have had to call 3 times for them even to open a "case" so that the technical department can plan the repair itself.
Currently, I'm driving around with the damaged car having loose parts on it. I also informed them about this and that it would be in their best interest to get this car off the road asap.
Although I wouldn't mind driving the XC-60 (or any other volvo) for a few months it does annoy me that the service from Lynk&Co is so bad/slow.
To be continued...
Ah, dat verklaart een hoop. Ik begreep ook niet waarom het bereik op PURE verder is.. thanksrutger3411 schreef op woensdag 28 september 2022 @ 09:55:
[...]
In de Pure stand worden volgens mij nog een aantal andere dingen aangepast. Zo gaan je ventilatie instellingen op de ECO stand en is je gas response ook anders wat er voor zorgt dat je een aantal km's erbij hebt.
Martin
[ Voor 99% gewijzigd door GijsZePa op 19-10-2022 15:04 ]
ja, dan krijg je op enig moment de melding dat Pure niet meer mogelijk is en gaat hij over op Hybride (en dan gaat meestal ook de benzine motor aan)Ricmaniac schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 16:46:
Wisselt hij eigenlijk automatisch als je hem op pure hebt en je accu leeg is? lijkt mij uiteraard wel toch ?
C40 MY24 Plus SMER Sage Green WP TH | Opel Ampera-E
Ja.lexxus93 schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 21:21:
Vraagje, kan je ook een gekochte Lynk & Co verhuren?
Hier moet wel wat context bij geplaats worden. Want dit kan alleen als je de juiste verzekering hebt. Deze kan je bij Lynk afsluiten. Is meest twee a drie keer zo duur dan je normaal verzekering met wat schade vrije jaren.
Bij mij oude astra moest ik na de switch van Apple naar Samsung altijd opnieuw verbinding maken, als of het nieuwe telefoon is (via je telefoon verbinden). Wellicht kijken of met kabel/draadloos het probleem zich niet voordoet?putty10 schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 14:57:
Heeft iemand ontdekt waarom CarPlay of AndroidCar niet altijd werken? Ik heb twee telefoons (iPhone en Samsung) en het maakt niet uit welke aangesloten is; beide functies werken al een aantal dagen niet. Andere keren ging het systeem automatisch aan zodra ik in de auto stapte. Beide telefoons al een keer gereset en opnieuw ingesteld, maar zonder resultaat....
(opnieuw) verbinding maken doe ik idd ook en dan zie ik ook staan dat de telefoon verbonden is, alleen die functies werken vervolgens niet. Met een kabel heb ik het nog niet geprobeerd, maar ga ik wel doen. Blijft wel raar dat het de ene keer probleemloos werkt en de andere keer weer nietdez1983 schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 15:17:
[...]
Bij mij oude astra moest ik na de switch van Apple naar Samsung altijd opnieuw verbinding maken, als of het nieuwe telefoon is (via je telefoon verbinden). Wellicht kijken of met kabel/draadloos het probleem zich niet voordoet?
Ik heb zelf nog geen Lynk en dus geen idee of het werkt. Maar eens de tip voorbij zien komen: 3x de auto op slot zetten met een minuut ertussen. Dat schijnt een soort soft reset te zijn, wellicht dat informatiesysteem daarna weer normaal kan verbinden.putty10 schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 15:41:
[...]
(opnieuw) verbinding maken doe ik idd ook en dan zie ik ook staan dat de telefoon verbonden is, alleen die functies werken vervolgens niet. Met een kabel heb ik het nog niet geprobeerd, maar ga ik wel doen. Blijft wel raar dat het de ene keer probleemloos werkt en de andere keer weer niet
Ik heb wel een Lynk, en zoek wel naar een manier om het systeem te resetten tijdens het rijden... De software heeft soms de raarste problemen, waardoor Carplay niet werkt, of dat een scherm vast hangt, het is allemaal vrij buggy...Skybox_ schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 15:45:
[...]
Ik heb zelf nog geen Lynk en dus geen idee of het werkt. Maar eens de tip voorbij zien komen: 3x de auto op slot zetten met een minuut ertussen. Dat schijnt een soort soft reset te zijn, wellicht dat informatiesysteem daarna weer normaal kan verbinden.
Maar tot op heden geen manier gevonden, behalve daadwerkelijk langs de kant zetten en stoppen, op slot etc... Niet te doen...
Is er een manier beschikbaar?
Daar heb ik verder nooit echt een tip van voorbij zien komen. Denk dat het dan toch echt nog beetje te maken heeft met een buggy software hier en daar. Geen idee of je al de recente firmware draait (ook geen flauw idee hoe dat te checken valt).Martijn schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 16:23:
[...]
Ik heb wel een Lynk, en zoek wel naar een manier om het systeem te resetten tijdens het rijden... De software heeft soms de raarste problemen, waardoor Carplay niet werkt, of dat een scherm vast hangt, het is allemaal vrij buggy...
Maar tot op heden geen manier gevonden, behalve daadwerkelijk langs de kant zetten en stoppen, op slot etc... Niet te doen...
Is er een manier beschikbaar?
ik dacht dus 2,5x1,25 (125%)=3,125 liter en dan ongeveer over de 63 resterende kms kom ik uit op 1 op 20,16.. lijkt me wat hoog, klopt dat wel? 😂
Ik kwam er van de week pas achter dat het zowel SWIPE als druk toetsen zijn. En zachtjes naar links of rechts vegen werkt prima .Tomtidom71 schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 07:33:
Mis ik iets of is de radio onmogelijk om te bedienen. Via de knoppen op het stuur werkt het wmb zeer slecht
Bij je gemiddelde verbruik telt hij de elektrische km’s mee geloof ik, dus het is beetje vertekend. Je werkelijke gebruik op benzine is daardoor minder gunstig dan wat de auto je verteld heb ik het idee. Volgens de boordcomputer rij ik 4,5l per 100km gemiddeld over 15k, dus dat zit aardig in de buurt. Ik rij korte stukken elektrisch en lange/snelweg stukken altijd op Power mode.erikbruinsma schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 13:45:
Ik probeer even te achterhalen hoeveel benzine de 01 heeft verbruikt. Bij Rit 2 zag ik nu 125km gereden en tot 62km heeft de auto elektrisch gereden en totdan was het gemiddelde verbruik 0,0l/100km. Daarna tot 125km op benzine gereden en gaf hij aan gemiddeld 2,5l/100km. Maar hoeveel liter heb ik nu echt gebruikt?
ik dacht dus 2,5x1,25 (125%)=3,125 liter en dan ongeveer over de 63 resterende kms kom ik uit op 1 op 20,16.. lijkt me wat hoog, klopt dat wel? 😂
[ Voor 11% gewijzigd door donny_p op 21-10-2022 21:08 ]
Waarom Powermode?donny_p schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 21:05:
[...]
Bij je gemiddelde verbruik telt hij de elektrische km’s mee geloof ik, dus het is beetje vertekend. Je werkelijke gebruik op benzine is daardoor minder gunstig dan wat de auto je verteld heb ik het idee. Volgens de boordcomputer rij ik 4,5l per 100km gemiddeld over 15k, dus dat zit aardig in de buurt. Ik rij korte stukken elektrisch en lange/snelweg stukken altijd op Power mode.
Vind ik persoonlijk beter bij de auto passen, veel vermogen en lekker soepel. En omdat anders de accu gewoon te snel leeg gaat, wat helemaal ongunstig is voor verbruik. Ik rij vaak stukken van 100km enkele reis met weinig oplaad mogelijkheden op bestemming. In de praktijk rij je dan maar een kwart elektrisch, en driekwart van de rit zeul je een wagen van bijna 2 ton voort met een driepittertje
Hoe bedoel je dit? De eerste 70km in Pure rijden en daarna op Hybride is toch zuiniger? Als de accu leeg is, is Hybride zuiniger dan Power lijkt me omdat in Power mode de auto meer vraagt van de benzinemotor. Toch?donny_p schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 22:45:
[...]
En omdat anders de accu gewoon te snel leeg gaat, wat helemaal ongunstig is voor verbruik. Ik rij vaak stukken van 100km enkele reis met weinig oplaad mogelijkheden op bestemming.
Ik rij nu in de stad en op N wegen op pure, zodra ik de snelweg op ga dan zet ik “accu sparen” aan. (Dus niet accu laden via motor!)
Naar mijn idee rij ik dan het meest zuinig. Niet onbelangrijk in deze tijd

En wat gebeurt er als je 'accu sparen ' aan zet? Ik rijd altijd Pure helemaal op (dus ook snelweg) en laat hem dan overgaan op Hybride. Maar er is dus een zuinigere variant?Lamaka schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 08:37:
Lijkt mij ook.
Ik rij nu in de stad en op N wegen op pure, zodra ik de snelweg op ga dan zet ik “accu sparen” aan. (Dus niet accu laden via motor!)
Naar mijn idee rij ik dan het meest zuinig. Niet onbelangrijk in deze tijd
Als ik op de snelweg hybride rij, en ik rij netjes 100 dan gaat ie vaak alsnog enkel op elektriciteit rijden. Als ik accu sparen aanzet, dan rijd de Lynk enkel op de benzine motor.
Op het traject dat ik vaak rij: stuk N weg, snelweg, en weer N weg, dan is Pure, accu sparen, Pure, het meest zuinig.
Volgens mij, gebruik je dan slechts een klein beetje de accu waarbij de auto er dan voorzorgt dat hij "om en nabij" het punt blijft waarbij je het accu sparen hebt egactiveerd. Bijvoorbeeld, als ik op de snelweg rij, en ik moet verder dan dat ik aan elektrisch rijden heb, dan zet ik accu sparen optie aan. Vanaf dat punt ga je op benzine rijden. Er zit dan bijv. nog voor 40km in de accu en hij gebruikt dat dan tot er max 35 km in de accu zit voor bijv optrekken. Bij remmen (ik rij in de B stand) vult hij het weer een beetje aan. tot ca. 5km meer, dus 45km. Daarna zal hij weer de voorkeur geven om elektrisch te rijden.de2xnis schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 08:46:
[...]
En wat gebeurt er als je 'accu sparen ' aan zet? Ik rijd altijd Pure helemaal op (dus ook snelweg) en laat hem dan overgaan op Hybride. Maar er is dus een zuinigere variant?
beetje rare omschrijving maar zo beleef ik het
De eerste km's nadat de accu leeg is verbruik je dan ook meer brandstof (zie je verbruiksmeter).
In de hybride stand (minder km's elektrisch) blijft er iets meer stroom in de accu voordat de auto overschakelt op benzine. Ook dan is het verbruik in het begin iets hoger om de accu weer op 5% te krijgen.
Ik probeer nu het volgende, het wordt een soort uitdaging.
Als ik weet dat ik volledig elektrisch thuis kan komen dan rijdt ik op pure leeg.
Als ik weet dat ik dat niet ga halen dan schakel ik op de snelweg bijvoorbeeld over op benzine en zorg dat ik 5 km overhoud voor het laatste stuk snelweg naar huis. Dit voorkomt dat de accu bijgeladen wordt op de benzinemotor. Het verbruik op de snelweg is dan direct normaal. De laatste km's in de stad rijd ik dan weer elektrisch en kom zo met een lege accu thuis. Daar aan de laadpaal.
Het is een beetje puzzelen, lijkt wat verbruik betreft gunstig.
Niet wetenschappelijk vastgesteld, het voorkomt in ieder geval het opladen van de accu op benzine wat in principe niet de meest efficiënte manier is.
Ik rij ook altijd in de B stand. Las hier meerdere negatieve ervaringen over maar vanaf dag 1 gedaan eigenlijk en wende ik eigenlijk direct aan. Als je er eenmaal aan went vind ik het nog lekkerder rijden ook omdat je zelf minder hoeft te remmen
Moest er wel aan wennen toen ik heel even in de auto van mijn vrouw reed dat je gewoon vollop door rolt hahaha
In Pure worden er enkele instellingen aangepast die m.i. het comfort van de auto verlagen (o.a. verwarming/koeling) en in Power-stand helpt de benzinemotor de batterij op te laden zodat je altijd het volledige vermogen beschikbaar hebt, waardoor je benzineverbruik omhoog gaat.
Als je Batterij Sparen aan zet, zie je een klein slotje verschijnen in het batterij-icoon op het dashboard. De auto houdt dan de hoeveelheid batterij die je op dat moment hebt vast, alles wat je daarboven regeneratief opwekt gebruikt hij wel. Als voorbeeld heb ik laatst een stuk door de bergen gereden in Frankrijk met deze stand aan; door het vele remmen op weg naar beneden heb ik het grootste deel elektrisch kunnen doen.
Zelf zat Ik aan deze te denken maar ik heb van elektra geen verstand
ABL eMobility Laadstation | 11 KW | Zwart | 6 meter vaste kabel | Type 2 stekker | BlueJack
542,80 bij Bol
Is deze geschikt en zijn er mensen die deze ook hebben? Zo ja wat zijn de ervaringen. Alvast bedankt.
Als je niet veel overdag tussentijds bijlaadt is een laadpaal niet echt effectief. Met het oog op de toekomst ga ik er tzt ook 1 monteren, maar het is absoluut geen must.
Geen PHEV SUV rijden van 2 ton, want je neemt geen 01 omdat hij over het algeheel zo lekker zuinig is, maar een hatchback EV of moderne ICE 🫡de2xnis schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 08:46:
[...]
En wat gebeurt er als je 'accu sparen ' aan zet? Ik rijd altijd Pure helemaal op (dus ook snelweg) en laat hem dan overgaan op Hybride. Maar er is dus een zuinigere variant?
Of je rijdt een 01 van 2 ton en bekijkt wat er binnen zijn kunnen het meest zuinig is ;-) dat er auto's zijn die een stuk zuiniger zijn doet er dan niet toe :-)MvdV schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 11:31:
[...]
Geen PHEV SUV rijden van 2 ton, want je neemt geen 01 omdat hij over het algeheel zo lekker zuinig is, maar een hatchback EV of moderne ICE 🫡
Altijd laden aan normaal stopcontact schijnt niet echt veilig te zijn en laad inderdaad langzamer las ik al.MvdV schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 10:19:
Beste prijs kwaliteit verhouding? De 10A stopcontact lader die je erbij krijgt. Scheelt hooguit 3 uur tov een 3,7 KW 1 fase laadpaal.
Als je niet veel overdag tussentijds bijlaadt is een laadpaal niet echt effectief. Met het oog op de toekomst ga ik er tzt ook 1 monteren, maar het is absoluut geen must.
Waarom zou het niet veilig zijn met een granny-lader? Langzamer lijkt mij logischDutchyR schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 12:20:
[...]
Altijd laden aan normaal stopcontact schijnt niet echt veilig te zijn en laad inderdaad langzamer las ik al.
+ Hij trekt maar iets van 2200W. Dus op een (bijna) lege groep kan het prima lijkt me. Tenzij urenlange belasting van 2200W slecht is..? Maar dat lijkt me niet.GroeneThee schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 12:51:
[...]
Waarom zou het niet veilig zijn met een granny-lader? Langzamer lijkt mij logisch
Mijn partner en ik wonen niet op hetzelfde adres.
Ik zou wel willen dat zij mij naar huis of naar een ziekenhuis kan brengen met de Lynk als mij wat gebeurt. Hoe regel ik dat? Aan haar verhuren lijkt mij niet handig omdat verhuren vaak niet werkt.
Graag jullie suggesties/oplossingen.
3 opties: gaan samenwonen, verhuren, of de auto kopen.ikkenietweet schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 17:49:
Even een vraagje waarop ik nog geen duidelijk antwoord heb kunnen vinden.
Ik zou wel willen dat zij mij naar huis of naar een ziekenhuis kan brengen met de Lynk als mij wat gebeurt. Hoe regel ik dat? Aan haar verhuren lijkt mij niet handig omdat verhuren vaak niet werkt.
Kun je niet gewoon een digitale sleutel voor haar aanmakenikkenietweet schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 17:49:
Zie
https://www.lynkco.com/nl...uction/topic:Phone_as_key
Dat kan maar is ze dan verzekerd? En als ik niet meer kan rijden dan kan ze natuurlijk mijn fysieke sleutel nemen.DutchyR schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 09:34:
[...]
Kun je niet gewoon een digitale sleutel voor haar aanmaken
Zie
https://www.lynkco.com/nl...uction/topic:Phone_as_key
Het zou vreemd zijn als je 5 digitale sleutels kunt aanmaken dat de auto dan niet verzekerd zou zijn, toch?ikkenietweet schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 10:10:
[...]
Dat kan maar is ze dan verzekerd? En als ik niet meer kan rijden dan kan ze natuurlijk mijn fysieke sleutel nemen.
Digitaal of niet, ze woont niet op hetzelfde adresDutchyR schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 10:49:
[...]
Het zou vreemd zijn als je 5 digitale sleutels kunt aanmaken dat de auto dan niet verzekerd zou zijn, toch?
Interessante vraag! Uit de voorwaarden vind ik het ook niet echt duidelijk naar voren komen. Zelf zegt Lynk&Co dat bestuurders van hetzelfde adres moeten zijn en minimaal 3 jaar een rijbewijs moet hebben (artikel 4 en 26 algemene voorwaarden), maar vervolgens verwijzen ze ook naar de verzekeringsvoorwaarden. Op pagina 17 staat beschreven wie allemaal verzekerd zijn.ikkenietweet schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 17:49:
In die verzekeringsvoorwaarden kan ik nergens meer die beperkingen halen die lynk&co stelt aan de bestuurder. Ik ben geen jurist, dus zou het echte antwoord niet weten. Volgens de verzekeringsvoorwaarden zou je, zoals ik het lees, gewoon verzekerd zijn als zij erin rijdt…
Ben wel heel benieuwd naar het echte juridische antwoord.
Enigszins verbaasd over bovenstaande. Vrijdag nog Almere - Den Haag volledig elektrisch gereden (enkel), daar opgeladen en toen weer volledige elektrisch naar huis. 2x 85 km, constant 105km p/u (delen trajectcontrole)donny_p schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 22:45:
[...]
Vind ik persoonlijk beter bij de auto passen, veel vermogen en lekker soepel. En omdat anders de accu gewoon te snel leeg gaat, wat helemaal ongunstig is voor verbruik. Ik rij vaak stukken van 100km enkele reis met weinig oplaad mogelijkheden op bestemming. In de praktijk rij je dan maar een kwart elektrisch, en driekwart van de rit zeul je een wagen van bijna 2 ton voort met een driepittertjeHet zou echt perfect zijn geweest als de auto wat ‘slimmer’ was geweest en dit zelf zou leren zodat je niet telkens zelf hoeft over te schakelen van rij-modus.
Hier een afbeelding: Eerste is een combinatie van uitrollen, B-drive en actief remmen.
Daaronder alleen B-drive en actief remmen. Wat zal het gunstigst zijn?
:strip_exif()/f/image/4Iwqa17kHTYaqQ9YlQSlbQiy.jpg?f=fotoalbum_large)
De lijnen daaronder symboliseren energie verbruik en energie opwekken.
Het zal natuurlijk ook afhangen van de afstand van uitrollen. Het is allemaal niet erg wetenschappelijk en ik heb niet de kennis om dit echt te berekenen. Maar gevoelsmatig denk ik het 2 traps remmen, dus even de pook naar achteren trekken en indien nodig nog actief remmen, het meeste rendement zal opleveren. Het zou mooi zijn als iemand een echte berekening hier op zou kunnen loslaten.
Ik geef ook aan dat het persoonlijke voorkeur is hé 😉 Ik laad niet bij huis dus vaak ga ik weg met +/- 60km range (bijna vol). Daar red ik dan geen enkele reis mee. Als ik op bestemming niet kan laden moet ik dus met lege accu ook weer terug. Ik kies dus voor Power mode om zo ‘gecontroleerd’ de accu te gebruiken. En de Power mode vind ik prettig rijden heb ik gemerkt.juwlez schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 12:31:
[...]
Enigszins verbaasd over bovenstaande. Vrijdag nog Almere - Den Haag volledig elektrisch gereden (enkel), daar opgeladen en toen weer volledige elektrisch naar huis. 2x 85 km, constant 105km p/u (delen trajectcontrole)
Als ik de achterruit/spiegel verwarming aan zet raakt de radio in de stres.
Verspringt van zender of doet niks meer.
Meer ervaringen?
Bijna jaar oud 14000 km
Precies dit! Ik ervaar hetzelfde idd en met onze tweede benzineauto gelijk inschattingsfout maken bijv bij een rotonde, omdat die idd doorroltRicmaniac schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 10:00:
Duidelijke omschrijving hoor imo @GroeneThee![]()
Ik rij ook altijd in de B stand. Las hier meerdere negatieve ervaringen over maar vanaf dag 1 gedaan eigenlijk en wende ik eigenlijk direct aan. Als je er eenmaal aan went vind ik het nog lekkerder rijden ook omdat je zelf minder hoeft te remmen![]()
Moest er wel aan wennen toen ik heel even in de auto van mijn vrouw reed dat je gewoon vollop door rolt hahaha
We zijn inmiddels een maandje verder, ik heb de auto net een weekje terug. Stond ik gisteravond op een parkeerplaats in een dorp verderop: weer dezelfde melding "Herstart niet mogelijk, stop veilig". Auto start niet. Met een hongerig klein kind op de achterbank maar weer bellen naar L&C. Natuurlijk kreeg ik eerst weer de tip om de auto op slot te doen en een kwartier te wachten. Helaas hielp dit niet.MitchellHearth schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 08:27:
Voor het eerst heb ik last van dat ik de auto gewoon niet kan starten. Kleine zit er al in om naar de opvang te brengen. Krijg melding "Geen herstart mogelijk. Stop veilig".
Knap waardeloos dit, zit nu ff te wachten maar het stapelt wel op hoor met dit soort bugs.
Zag met zoekfunctie dat ik ook niet de enige ben geweest...
Edit: 5 minuten binnen gewacht, geen verandering, ook na 10 minuten niet.
Edit 2: Uiteindelijk kinderstoel en alles overgeplaatst naar onze andere auto (Mini). Kleine naar de opvang en toen ik terug kwam geprobeerd met de andere sleutel. Toen werkte hij wel.
Hopelijk was dit eenmalig want m'n hele ochtend is ontregeld zo
[Afbeelding]
Auto is inmiddels weer weggesleept en staat nu bij de dealer. Daar vragen ze nu wat er met de auto aan de hand is. Zul je zien dat die melding nu weer weg is. Vorige keer hebben ze ook alleen maar de auto even uitgelezen en een reset gegeven. Technische dienst van L&C neemt nu contact op met de garage.... Wie weet komt daar nog wat uit.
Fantastische auto hoor, maar qua betrouwbaarheid begin ik nu wel het vertrouwen te verliezen
:strip_exif()/f/image/AQ5izC2a0rf1U7zlWIT0CQso.jpg?f=fotoalbum_large)
mij niet gebeurd en zet achteruit verwarming laatste dagen vaak even aan.Nordkapp schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 18:18:
Raar geval,
Als ik de achterruit/spiegel verwarming aan zet raakt de radio in de stres.
Verspringt van zender of doet niks meer.
Meer ervaringen?
Bijna jaar oud 14000 km
ik heb het nieuwe model though.
Update: Na meermaals met Lynk & Co gebeld te hebben werd mij vrijdag verteld dat ik deze week terug gebeld zou worden door de technische dienst. Helaas heb ik dit telefoontje vanochtend gemist maar heb ik wel een mail gehad dat er voor morgen een afspraak was gemaakt bij een Volvo dealer in de buurt (voor een schade opname). Dit kwam voor mij niet uit dus wederom met Lynk & Co gebeld om de afspraak te verzetten naar vandaag. Tijdens dit gesprek werd ik doorverbonden met de technische dienst van lynk & co waar ik het eerste gesprek 25 minuten in de wacht heb gestaan. Opnieuw geprobeerd en weer 30 minuten in de wacht gestaan. Ik had niet bepaald zin om weer een half uur in de wacht te staan dus ik heb zelf maar desbetreffende Volvo dealer gebeld en kon direct langskomen. Een half uur later was de schade opgenomen en was ik weer thuis.AnthonievS schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 11:20:
[...]
Damn.. This doesn't sound promising for me.
After having the car for 5 days and someone driving into me at a traffic light I just want the car to be fixed asap so I can enjoy it again.
So far I have had to call 3 times for them even to open a "case" so that the technical department can plan the repair itself.
Currently, I'm driving around with the damaged car having loose parts on it. I also informed them about this and that it would be in their best interest to get this car off the road asap.
Although I wouldn't mind driving the XC-60 (or any other volvo) for a few months it does annoy me that the service from Lynk&Co is so bad/slow.
To be continued...
Ik snap niet hoe Lynk & Co het voor elkaar krijgt om 9 dagen nodig te hebben voor iets wat ik zelf blijkbaar binnen 30 minuten heb geregeld?
De Volvo dealer kon hier tevens prima om lachen.
Nu dus wachten tot de onderdelen bij Volvo liggen om de reparatie in te plannen. Ik vermoed dat dit nog wel een tijdje gaat duren.
Nu is mijn vraag, wat is ongeveer het verbruik van een lync & co?
Voor updates rondom leverdatums, bestellingen, etc. is er een apart topic: Het grote Lynk & Co 01 bestellingen topic.
Voor vragen over abonementen, zoals het opzeggen of overnemen daarvan, kan men hier terecht:
Het Lynk & Co Abonnement en overname Topic
Volgende onderwerpen moeten ook elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.