Acties:
  • +4 Henk 'm!

• talkatoo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:17
Voor iedereen die overweegt om een Lynk & Co te nemen toch even onze ervaring met de klantenservice plaatsen. Nog nooit een klantenservice meegemaakt die zo slecht is.

In het kort: 6 mei bestelling geplaatst. Vorige week gehoord van de klantenservice dat het nog wel even kon duren ivm de Corona maatregelen in China, moesten rekening houden met minimaal eind augustus.
Voor mei werd het allemaal snelller beloofd dus we hebben een paar keer met onze huidige auto aanbieder (Volvo) moeten schakelen voor een soepele overloop (Care by Volvo heeft een opzeg termijn van 3 maanden). We hebben dus meteen vorige week het Volvo contract weer verlengt (3 maanden) want vanwege werk heb ik wel een auto nodig. Gelukkig bied Lynk & Co de optie om de levering 6 weken uit te stellen. Dat zou dan mooi uitkomen met het inruilen van de Volvo. Iedereen blij.

Vandaag ineens het nieuws dat er een Lynk & Co klaar staat en hij uitgeleverd kan worden. Ja leuk natuurlijk. Maar ik rij nu een Volvo van 1100 euro particulier per maand. 550 euro erbij voor een Lynk & Co is een beetje zonde van het geld. Dus wij hoopte dat er wellicht bij Lynk & Co nog wat rek zat in die 6 weken uitstel van levering omdat ze vorige week nog zeiden dat het nog wel even kon duren... Maar Lynk & Co wil zich strak houden aan die 6 weken levering.

Hoogtepunten uit het half uur durende telefoongesprek waarbij de onderstaande regels eigenlijk 30 minuten lang werden herhaalt:
Lynk&Co telefonische klantenservice: "We kunnen de levering niet uitstellen want de informatie die u mij geeft herkennen wij niet. Ik heb het idee dat het niet waar is wat u zegt want in de notities van dit gesprek op 6 juli vind ik niks. Er is niks bekend over vertragingen in China. Ik weet niet hoe u hierbij komt."
Dus wij worden voor leugenaar uitgemaakt omdat Lynk&Co zijn gesprekken niet of niet goed noteert en informatie verstrekt die niet waar is (blijkbaar).
Lynk&Co telefonische klantenservice: "als jullie de auto niet willen zijn er genoeg mensen die er blij mee zijn."
Lynk&Co telefonische klantenservice: "ik heb geen tijd om u verder te helpen en ik heb er ook geen zin in."
Die laatste zin is wel heel opmerkelijk. De persoon aan de lijn wilde daarna niet zijn volledige naam geven. Het gesprek sloot af met met de medewerker die de hoorn wegdrukte. We konden nog wel mailen naar de planning die waren het meest 'bij' met hun mail, overige mailadressen hadden niet veel zin omdat die niet 'bij' waren met hun mail. Een reactie krijgen zou dan een kleine kans zijn. ( 8)7 )

Ons vertrouwen in Lynk&Co is uiteraard niet groot meer, niet perse door het stug vasthouden aan de maximale 6 weken levertermijn (terwijl wij als klant de afgelopen maanden als wel steeds coulant zijn geweest), maar meer hoe ze als klantenservice met mensen omgaan. Een klantenservice die geen zin en tijd heeft, die haar klanten verwijt een verhaal te fabriceren kan geen goede basis zijn voor een auto abonnement.

Wij geven Lynk&Co nog wel de kans om het op te lossen in de vorm van een excuus en mocht die komen dan zal ik een follow up plaatsen. Maar het is uitgesloten dat wij nog met ze in zee gaan. Het is niet te hopen dat je ooit de klantenservice nodig hebt. En wij zijn niet de enige aangezien de ongeveer 50% slechte review score op Trustpilot...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GijsZePa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08-09 14:38
Ik rij nu bijna een maand in mijn gekochtte L&C. Vraagje. Is het normaal dat hij bij het accelereren altijd zo rond de 90 even wat inhoud en dan weer sneller gaat? (Elektrisch). Mijn vrouw rijdt Tesla en daar is geen sprake van inhouden …

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisinhoJr
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 03-09 15:45
Nog meer mensen sinds kort last van dat de airplay knop het niet doet?
IPhone aangesloten en knop is "wit" maar als je erop drukt gebeurd er niets. Sinds 2 dagen last van...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oldostofjas
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20:42
GijsZePa schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 19:44:
Ik rij nu bijna een maand in mijn gekochtte L&C. Vraagje. Is het normaal dat hij bij het accelereren altijd zo rond de 90 even wat inhoud en dan weer sneller gaat? (Elektrisch). Mijn vrouw rijdt Tesla en daar is geen sprake van inhouden …
Daar heb ik een filmpje van gezien op YouTube. Als je puur elektrisch rijdt, houdt hij bij 90 even in, zodat de versnellingsbak even van 2 naar 4 kan schakelen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01:02

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

GijsZePa schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 19:44:
Ik had het ook in een video gezien paar dagen geleden. hij noemde het een bugje in de hoop dat het nog opgelost ging worden. (was wel een video van wat langer geleden volgens mij)

Zo te horen nog niet gebeurd dus :p

Edit: Gevonden @ deze time link

[ Voor 25% gewijzigd door Ricmaniac op 14-07-2022 20:49 ]

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
Ricmaniac schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 20:43:
[...]

Ik had het ook in een video gezien paar dagen geleden. hij noemde het een bugje in de hoop dat het nog opgelost ging worden. (was wel een video van wat langer geleden volgens mij)

Zo te horen nog niet gebeurd dus :p
In een volgende video is hij erachter gekomen dat het zo hoort en zo blijft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Muro01
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 12-10-2022
talkatoo schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 19:38:
Voor iedereen die overweegt om een Lynk & Co te nemen toch even onze ervaring met de klantenservice plaatsen. Nog nooit een klantenservice meegemaakt die zo slecht is.

In het kort: 6 mei bestelling geplaatst. Vorige week gehoord van de klantenservice dat het nog wel even kon duren ivm de Corona maatregelen in China, moesten rekening houden met minimaal eind augustus.
Voor mei werd het allemaal snelller beloofd dus we hebben een paar keer met onze huidige auto aanbieder (Volvo) moeten schakelen voor een soepele overloop (Care by Volvo heeft een opzeg termijn van 3 maanden). We hebben dus meteen vorige week het Volvo contract weer verlengt (3 maanden) want vanwege werk heb ik wel een auto nodig. Gelukkig bied Lynk & Co de optie om de levering 6 weken uit te stellen. Dat zou dan mooi uitkomen met het inruilen van de Volvo. Iedereen blij.

Vandaag ineens het nieuws dat er een Lynk & Co klaar staat en hij uitgeleverd kan worden. Ja leuk natuurlijk. Maar ik rij nu een Volvo van 1100 euro particulier per maand. 550 euro erbij voor een Lynk & Co is een beetje zonde van het geld. Dus wij hoopte dat er wellicht bij Lynk & Co nog wat rek zat in die 6 weken uitstel van levering omdat ze vorige week nog zeiden dat het nog wel even kon duren... Maar Lynk & Co wil zich strak houden aan die 6 weken levering.

Hoogtepunten uit het half uur durende telefoongesprek waarbij de onderstaande regels eigenlijk 30 minuten lang werden herhaalt:

[...]

Dus wij worden voor leugenaar uitgemaakt omdat Lynk&Co zijn gesprekken niet of niet goed noteert en informatie verstrekt die niet waar is (blijkbaar).

[...]

[...]

Die laatste zin is wel heel opmerkelijk. De persoon aan de lijn wilde daarna niet zijn volledige naam geven. Het gesprek sloot af met met de medewerker die de hoorn wegdrukte. We konden nog wel mailen naar de planning die waren het meest 'bij' met hun mail, overige mailadressen hadden niet veel zin omdat die niet 'bij' waren met hun mail. Een reactie krijgen zou dan een kleine kans zijn. ( 8)7 )

Ons vertrouwen in Lynk&Co is uiteraard niet groot meer, niet perse door het stug vasthouden aan de maximale 6 weken levertermijn (terwijl wij als klant de afgelopen maanden als wel steeds coulant zijn geweest), maar meer hoe ze als klantenservice met mensen omgaan. Een klantenservice die geen zin en tijd heeft, die haar klanten verwijt een verhaal te fabriceren kan geen goede basis zijn voor een auto abonnement.

Wij geven Lynk&Co nog wel de kans om het op te lossen in de vorm van een excuus en mocht die komen dan zal ik een follow up plaatsen. Maar het is uitgesloten dat wij nog met ze in zee gaan. Het is niet te hopen dat je ooit de klantenservice nodig hebt. En wij zijn niet de enige aangezien de ongeveer 50% slechte review score op Trustpilot...
VOLGENS MIJ HEB JE DIE ROTZAK GESPROKEN DIE HEEL BRUTAAL DOET EN DENKT DAT HIJ DE EIGENAAR VAN L&C IS.

Het is ondertussen al bekend dat een jonge man heel erg bijdehand tegen klanten doet.
Ik heb na mijn ervaring met hem mijn automatische gesprek opname van mijn mobiel aangezet.
Dus de volgende keer als ik hem spreek heeft ie een probleem.

Dus mijn advies is, zet je gespreks opname aan.
Hun nemen ook de gesprekken op om hun eigen in te dekken, dus jij hebt ook het recht om hun op te nemen.

Ik hoop echt dat ik hem weer aan de telefoon krijg.

En ik snap niet dat deze jonge man nog niet ontslagen is, blijkbaar is goede personeel niet te vinden en mag deze eikel gewoon doorgaan met mensen te beledigen en zeer onvriendelijk te woord staan.

Heel erg jammer.

Groetjes Murat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Muro01 schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 00:00:
[...]

VOLGENS MIJ HEB JE DIE ROTZAK GESPROKEN DIE HEEL BRUTAAL DOET EN DENKT DAT HIJ DE EIGENAAR VAN L&C IS.
Je zou toch denken dat ze dan ook gewoon een klachten afdeling hebben waarbij je je beklaag kan doen en als je jou nummer, datum en tijd van het gesprek door geeft moeten ze dat gewoon terug kunnen luisteren.

Betekend niet dat er alsnog altijd wat mee gedaan word natuurlijk maar ik kan mij gewoon voorstellen dat als er zo'n gozertje zit Lynk&Co dit zelf ook liever niet bij hun klantenservice heeft zitten.

[ Voor 35% gewijzigd door Ricmaniac op 15-07-2022 08:19 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• MvdV
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 11-09 14:27
Om even een positieve noot te geven, want over het algemeen hoor je mensen niet als alles goed gaat;

Ik heb op 3 Maart (na een proefrit) een 01 besteld (koop). Dat proces verliep in het begin wat stroef. Dat komt omdat ze bij de klantenservice natuurlijk overliepen en totaal gericht zijn op het M2M principe. Maar toen ik in contact kwam met de back-office voor de koop klanten (Maryan meen ik) verliep alles als een zonnetje.

Op 2 Juni heb ik mijn 01 opgehaald. En dat is voor een nieuwe auto op dit moment een zeer korte levertijd (< 3 maanden). En komt ook overeen met wat ik bij de proefrit in februari hoorde (10-12 weken zei men toen).

Voor aankoop had ik me flink ingelezen (met name reviews op youtube) en proefgereden. Daarbij kwamen wij al tot de conclusie dat men in elke review van elk merk wel wat te zeiken heeft. Ik rij sinds mijn 18e al VAG en ben nu na 17 jaar dus eindelijk overgestapt naar iets anders. Dat is even wennen, vooral omdat er nu zoveel elektronica in zit (mijn laatste Seat Leon in 2014 nieuw gekocht, dat was toch wel even wat minder technisch als de 01).

Onze ervaringen na 4300 KM (waarvan 2200 op vakantie met de caravan).

Dagelijkse ritjes gaan hier volledig elektrisch, helemaal top en relaxt. Zelfs de schakeldip tussen 90-95 km/u is zodra je er bekend mee bent geen probleem voor ons. In praktijk heb ik er niet veel last van.

Zodra er veel vermogen nodig is (ik rij zeker dit jaar veel met caravan) rij ik uiteraard in de hybrid of power stand. Vlakke snelwegen in hybrid (1:11 gemiddeld, dat is zuiniger als mijn vorige auto (1:9) en met een 1100 kg caravan een prima getal bij 100 km/u kruissnelheid) en zodra het bergop gaat hij in de power stand. Perfect. Ruim voldoende vermogen om relaxt te rijden en bij twijfel, ook met de caravan, even te versnellen.

Ik heb 1 lange rit gedaan zonder caravan op benzine (terug van Diemen naar huis met een lege accu) en dat gaf 1:15 als verbruik. Voor een auto van bijna 2 ton vind ik dat een prima waarde. Mijn Leon 1.2 TSI kwam over de volledige levensduur van de auto uit rond de 1:16,5.

De infotainment vroeg wat gewenning. Ik heb wat lopen spelen met de instelling en sleutels aanleren op accounts. Daar ben ik mee gestopt. Dat werkt niet lekker, het duurt te lang voordat je instellingen via het internet opgehaald zijn en het systeem dan is opgestart. Dat is jammer. Misschien dat dit nog verbeterd met een update. Maar mijn vriendin in ik rijden beide met de zelfde instellingen (op de gast account) en dat werkt prima. Het systeem start dan veel sneller op.
Het enige nadeel is dat je bij instappen de stoel memory functie even in moet drukken om hem te laten verstellen naar jou stand. Voorheen moest ik mijn stoel telkens opnieuw afstellen, dus ik zie hier geen probleem in.

Verder heb ik af en toe wat ruzie met Apple Carplay. Metname het connecten duurt wat lang. Maar of dat aan Apple ligt of aan de infotainment uit de 01 weet ik niet, want het is de 1e keer dat ik Carplay gebruik.

Verder heb ik alleen positieve reacties van mensen gehad die de auto gezien hebben. Ook is men erg onder de indruk van de bouwkwaliteit. Die is zeker beter als mijn vorige auto. Of het op lange termijn ook zo gaat zijn weet ik natuurlijk niet, dat is afwachten. Maar nu na 2,5 maand en 4300 KM ben ik nog steeds onwijs blij met de wagen. En ik, maar dat is persoonlijk, vind hem echt mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendriku
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 14:05
Mijn lener wil de auto meenemen (1e keer voor beiden) maar na maken van de foto’s voor het statusrapport gaat de app iedere keer terug naar “reservering beginnen” scherm. Als je dat kiest moet hij weer opnieuw foto’s maken. Zelfde riedeltje nu al 5 keer.

Blijven proberen of zien we iets over het hoofd?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hendriku
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 14:05
hendriku schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 11:07:
Mijn lener wil de auto meenemen (1e keer voor beiden) maar na maken van de foto’s voor het statusrapport gaat de app iedere keer terug naar “reservering beginnen” scherm. Als je dat kiest moet hij weer opnieuw foto’s maken. Zelfde riedeltje nu al 5 keer.

Blijven proberen of zien we iets over het hoofd?
Gouden tip via ander kanaal: alle foto’s in portrait mode maken. Ging meteen goed. Niet handig als je krap geparkeerd staat alleen dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaaks2022
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 28-04-2024
Goedemiddag ,

Ik begreep dat bij een Membership alleen betaald kan worden met een creditcard , Nu lees ik overal dat dit niet kan met een creditcard van ICS . Klopt dit en kan er dan wel betaald worden met een Mastercard Debetcard ? Ik heb namelijk een ICS card via mijn bank en volgens mij doet deze geen zaken met Mastercard .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-09 15:53
Ik heb mijn abonnement lopen via een creditcard van ABN AMRO welke ook via ICS gaat. Slechts één keer is er afgeschreven, dus blijkbaar kunnen ze het wel.

PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:51

BPi

pretpik schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 14:13:
Ik heb mijn abonnement lopen via een creditcard van ABN AMRO welke ook via ICS gaat. Slechts één keer is er afgeschreven, dus blijkbaar kunnen ze het wel.
Hier tot voor kort VISA credit van ANWB (via ICS) en sinds afgelopen betaling via VISA debit card van Crypto.com.
Geen problemen.

(Wel problemen met ontvangen huur van eind mei op bankrekening)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• ikkenietweet
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 04-08-2023
Afgelopen week ruim 2500 km met de Lynk gereden door Duitsland en Oostenrijk. Eerlijk gezegd had ik er een hard hoofd in na de vele reacties hier en op FB gelezen te hebben. Maar wat is dit een fantastische auto. Geen enkel probleem gehad. Hij rijdt werkelijk geweldig en heeft geen moeite om een berg op te gaan. De gehele reis heeft hij in de hybride stand gestaan en op B. Thuis de accu opgeladen en verder nergens. Af en toe als ik een steile berg afreed liet ik de motor de accu opladen en dat ging prima. Over de gehele reis genomen heeft hij 1 op 15 gerden bij een gemiddelde snelheid van plusminus 125 km per uur.
Veel mensen maakten foto's van de auto.
Tijdens de gehele reis geen enkele andere Lynk tegengekomen. Kortom, ik blijf superblij met de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondsdol
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 15:11
Vraagje: is het mogelijk om het media systeem automatisch verder te laten spelen wanneer je de auto instapt? Wanneer ik muziek via Spotify luister ik en de auto uitzet, dan moet ik daarna eerst weer helemaal maar Spotify en de playlist opzoeken die ik eerder luisterde.

Zou mooi zijn als dat wat sneller kon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny_p
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-01 19:38
hondsdol schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 20:40:
Vraagje: is het mogelijk om het media systeem automatisch verder te laten spelen wanneer je de auto instapt? Wanneer ik muziek via Spotify luister ik en de auto uitzet, dan moet ik daarna eerst weer helemaal maar Spotify en de playlist opzoeken die ik eerder luisterde.

Via CarPlay doet ie dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimaj janssen
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 22-07-2024
Ik heb mijn iPhone netjes verbonden en carplay ingesteld, toch is er in 9 van de 10 gevallen geen automatische verbinding. Handmatig instellen lukt dan ook niet. De tiende keer gaat alles van zelf en start zeer snel op. Wat doe ik mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

wimaj janssen schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 21:31:
Ik heb mijn iPhone netjes verbonden en carplay ingesteld, toch is er in 9 van de 10 gevallen geen automatische verbinding. Handmatig instellen lukt dan ook niet. De tiende keer gaat alles van zelf en start zeer snel op. Wat doe ik mis?
Daar zou ik ook wel antwoord op willen. Het is namelijk een tijdje beter gegaan 🤨

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• recca
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-09 09:44
ikkenietweet schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 18:51:
Afgelopen week ruim 2500 km met de Lynk gereden door Duitsland en Oostenrijk. Eerlijk gezegd had ik er een hard hoofd in na de vele reacties hier en op FB gelezen te hebben. Maar wat is dit een fantastische auto. Geen enkel probleem gehad. Hij rijdt werkelijk geweldig en heeft geen moeite om een berg op te gaan. De gehele reis heeft hij in de hybride stand gestaan en op B. Thuis de accu opgeladen en verder nergens. Af en toe als ik een steile berg afreed liet ik de motor de accu opladen en dat ging prima. Over de gehele reis genomen heeft hij 1 op 15 gerden bij een gemiddelde snelheid van plusminus 125 km per uur.
Veel mensen maakten foto's van de auto.
Tijdens de gehele reis geen enkele andere Lynk tegengekomen. Kortom, ik blijf superblij met de auto.
Heb je toevallig gebruik gemaakt van de adaptive cruise control? Zo ja werkt die fijn bij de Lynk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordkapp
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 13-09 14:21
recca schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 10:18:
[...]

Heb je toevallig gebruik gemaakt van de adaptive cruise control? Zo ja werkt die fijn bij de Lynk?
Als je rustig op de rechterkant rijdt werkt het goed.
Als mensen gaan invoegen of je wilt inhalen achter een andere auto aan wordt je wel ver “teruggeworpen “ moet je gas bijgeven .
Ik ben er niet heel enthousiast over maar dat is persoonlijk.
Ik zou zeggen probeer het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TissueAndLube
  • Laatst online: 09-03-2024
wimaj janssen schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 21:31:
Volgens mij gaat het mis zodra je je telefoon hebt verbonden met een kabeltje ( om bijvoorbeeld je telefoon op te laden). Dan moet je handmatig weer verbinden. Ik heb het opgelost door een kleine 12v adapter te gebruiken voor het opladen zodat mijn telefoon niet meer verbindt via een kabel maar enkel draadloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TissueAndLube
[...]

ACC werkt prima en naar behoren maar zoals bij elke auto, en tevens aangegeven door Nordkapp is er wel een flinke afstand met je voorligger. Persoonlijk had ik dit ook met mijn Seat en Golf. Het lijkt er dus op dat het systeem een minimale afstand nodig heeft maar die niet strookt met onze rijstijl. Ik zelf heb de afstand op de kortste mogelijkheid staan maar misschien is het handiger om wat meer afstand in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Nordkapp schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 17:41:
[...]

Als je rustig op de rechterkant rijdt werkt het goed.
Als mensen gaan invoegen of je wilt inhalen achter een andere auto aan wordt je wel ver “teruggeworpen “ moet je gas bijgeven .
Ik ben er niet heel enthousiast over maar dat is persoonlijk.
Ik zou zeggen probeer het.
Kan je die adaptive cc uitzetten of niet ?
Ik heb nu een kia niro nog en daar kan het niet uit en vind ik echt reten irritant. er word zelfs op de kortste afstand best vroeg en snel al op de rem getrapt vind ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevout
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 06-09 12:14
Ricmaniac schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 23:19:
[...]

Kan je die adaptive cc uitzetten of niet ?
Ik heb nu een kia niro nog en daar kan het niet uit en vind ik echt reten irritant. er word zelfs op de kortste afstand best vroeg en snel al op de rem getrapt vind ik.
Ja, je kan in t dropdown menu van het hoofdscherm cruisecontrol aantikken.

De kia kan het ook trouwens. Je afstand knop lang indrukken volgens mij.

Ik vind het op de snelweg bloed irritant, op de provinciale weg waar je niet mag inhalen is het wel relaxed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jannesbeterams
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 05-09 14:45
Binnenkort naar zuid Frankrijk. Lees hier positieve verhalen over het verbruik als je accu leeg is. Zelf nog weinig mee te maken gehad, want bereik op mijn woon-werk stuk is ~90km in pure mode. Super tevreden mee.

Minder tevreden als die dan leeg is, ik herken me niet in het verbruik van 1/15 bijvoorbeeld. Als ik 80 rijdt dan zit de teller stabiel rond 11l/100. Later wordt dit wel 9l/100, maar ik heb echt het gevoel dat ik een instelling verkeerd heb. Batterij opladen op benzine staat uit. Iemand ook deze ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 22:10
Voor mijn gevoel houdt de auto met ACC zich aan de 2 seconden regel. Als ik ACC binnen bebouwde kom op 50km/u zet, dan vind ik de afstand tot de voorligger eigenlijk te kort. Op de snelweg vind ik het ook te lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jannesbeterams
hondsdol schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 20:40:

Grappig. Ik zou graag hebben dat dat niet gebeurt. Nu stap ik soms op maandag de auto in met vrijdag middag mood vol volume aan, dat is wel even schrikken >:)

Weet je setup niet, maar ik gebruik Spotify via android car

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildcheese
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-07 19:16
jannesbeterams schreef op zondag 17 juli 2022 @ 09:30:
[...]

Grappig. Ik zou graag hebben dat dat niet gebeurt. Nu stap ik soms op maandag de auto in met vrijdag middag mood vol volume aan, dat is wel even schrikken >:)

Weet je setup niet, maar ik gebruik Spotify via android car
Android Auto -> General -> "Start Music Automatically" -> switch to off :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikkenietweet
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 04-08-2023
[...]

Nee die heb ik niet gebruikt dus helaas kan ik je niet zeggen hoe die werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcelD
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 26-07 08:53
Iemand al meegemaakt dat plots alle vermogen van de brandstofmotor wegvalt en de auto niet meer lijkt te schakelen?

Zojuist op de snelweg een hoop gehik en totaal geen power. Accu’s waren al leeg. De auto uit en aanzetten leek het probleem op te lossen, maar binnen no-time was het probleem weer terug. Dus maar de snelweg af en binnendoor gereden. Reed niet echt fijn.

De “call us” knop die werkt niet, dus maar het telefoonnummer opgezocht en zelf gebeld. Nu is de ANWB onderweg naar mijn huisadres, waar we gelukkig wel zijn aangekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TissueAndLube
MarcelD schreef op zondag 17 juli 2022 @ 16:39:
Iemand al meegemaakt dat plots alle vermogen van de brandstofmotor wegvalt en de auto niet meer lijkt te schakelen?

Zojuist op de snelweg een hoop gehik en totaal geen power. Accu’s waren al leeg. De auto uit en aanzetten leek het probleem op te lossen, maar binnen no-time was het probleem weer terug. Dus maar de snelweg af en binnendoor gereden. Reed niet echt fijn.

De “call us” knop die werkt niet, dus maar het telefoonnummer opgezocht en zelf gebeld. Nu is de ANWB onderweg naar mijn huisadres, waar we gelukkig wel zijn aangekomen.
Niet meegemaakt maar hoe is het afgelopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sloty
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 28-07 20:35
jannesbeterams schreef op zondag 17 juli 2022 @ 09:13:
Binnenkort naar zuid Frankrijk. Lees hier positieve verhalen over het verbruik als je accu leeg is. Zelf nog weinig mee te maken gehad, want bereik op mijn woon-werk stuk is ~90km in pure mode. Super tevreden mee.

Minder tevreden als die dan leeg is, ik herken me niet in het verbruik van 1/15 bijvoorbeeld. Als ik 80 rijdt dan zit de teller stabiel rond 11l/100. Later wordt dit wel 9l/100, maar ik heb echt het gevoel dat ik een instelling verkeerd heb. Batterij opladen op benzine staat uit. Iemand ook deze ervaring?
Ik heb net 2300km op en neer naar Frankrijk gereden met 6L/100km gemiddeld, nergens in 10 dagen geladen. Max snelheid +5 op de cruise. Ik heb bij instappen altijd "Accu Sparen" vanuit de dropdown aangeklikt. Bij acceleratie gebruikt hij dan elektro die bij afremmen is opgeslagen (rijd altijd in stand B ). Ook stoffen dak dicht bespaard veel in airco gebruikt (en geluid) :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curtazimo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-01-2023
BPi schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 14:24:
[...]

Hier tot voor kort VISA credit van ANWB (via ICS) en sinds afgelopen betaling via VISA debit card van Crypto.com.
Geen problemen.

(Wel problemen met ontvangen huur van eind mei op bankrekening)
Misschien btje offtopic, maar handig om te weten. Ik overweeg ook om Crypto.com te gebruiken voor de betaling van de M2M. Zijn er zaken die anders zijn dan een 'normale' creditcard of is het aanmelden, gegevens wijzigen in Lynk-portal en gaan? :-)

When people talk behind my back, they are in a good position to kiss my ass...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MitchellHearth
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-09 15:45
Ik heb sinds eind mei een L&C, met als betaakoptie SEPA. Had paar week terug al mail gekregen dat het probleem met de betalingen was opgelost maar tot op heden heb ik nog geen cent betaald. Vrij irritant want binnenkort moet ik dan alles dubbel betalen. Iemand anders waarbij SEPA wel goed gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kensingtonnie
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 10-09 19:01
ikkenietweet schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 18:51:
Kortom, ik blijf superblij met de auto.
Mee eens!
jannesbeterams schreef op zondag 17 juli 2022 @ 09:13:

Resultaat van de heenreis naar Frankrijk met een aanhanger met 2 motoren erachter, samen ongeveer 700 kg.
Snelheid 95-100 km/u, met uitschieters naar boven bij inhalen. Eerste 50 km elektrisch, daarna hybride stand en B. Niet meer geladen en zoveel mogelijk op gewone cruise control gereden (dus niet de adaptieve). Airco vol aan.
Weliswaar een lage gemiddelde snelheid, mede dankzij een aantal files, maar ik kan me voorstellen dat het verbruik bij een hógere snelheid zónder aanhanger gelijk of beter is.
Paar keer probleempje met weergave van het geluid in Android auto, maar verder dus dik tevreden.
In Frankrijk kan ik bij het huisje gratis opladen. Wel met de Franse slag.... via stopcontact namelijk dik 9 uur van leeg naar helemaal vol 😎😅

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EbSiDUryCHQsHe-Dkfcr4QoQLSo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KQIwbQWwUcNZ1ukN6FDdJtRk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DYUtjBkyIo1LzRv-lbSqFgDQd6A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LtQp1h8RHpUdPQBCBmoBCFrR.jpg?f=fotoalbum_large

XC40 | Single Motor ER | MY24 | Ultimate | Sage Green | 20"| privacy glass | trekhaak |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Route-de-Soleil
  • Laatst online: 05-03 07:12
Iemand enig idee of de simkaart al is uitgeschakeld, ik kan sinds enige weken geen hotspot meer maken in de auto, aanzetten gaat niet meer in het menu.

Onderweg naar Spanje!
in2design schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 11:12:
[...]

Wat ik ervan begrepen heb zit er een simkaart in van Orange, ik vermoed dat veel problemen opgelost worden als deze vervangen zou worden door een van de betere partijen van het land zelf (NL: vodafone, kpn, t-mobile)
Hopelijk komen de techneuten van Lynk ook tot die conclusie om dat eens te testen :S

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BPi

BPi

curtazimo schreef op maandag 18 juli 2022 @ 09:24:
[...]

Misschien btje offtopic, maar handig om te weten. Ik overweeg ook om Crypto.com te gebruiken voor de betaling van de M2M. Zijn er zaken die anders zijn dan een 'normale' creditcard of is het aanmelden, gegevens wijzigen in Lynk-portal en gaan? :-)
Aanmelden/omzetten ging eenvoudig. Ik gebruik wel de Curve masterkaart voor de betaalhandeling. Naast de crypto.com Visa Debit kaart is voor de veiligheid ook mijn ANWB Visa gekoppeld. Bij de debit kaart zit je immers altijd met het risico dat er onvoldoende saldo is. Dan wordt automatisch via de ANWB Visa betaald en kun je nog gedurende enkele dagen de betaling corrigeren naar de Crypto.com kaart. (Als je daar inmiddels genoeg saldo op hebt gezet).

Je moet voor wat gratis cash _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildcheese
Route-de-Soleil schreef op maandag 18 juli 2022 @ 11:35:
Iemand enig idee of de simkaart al is uitgeschakeld, ik kan sinds enige weken geen hotspot meer maken in de auto, aanzetten gaat niet meer in het menu.
[...]
"Wat ik begrepen heb" en "ik vermoed dat" is niet echt een goede basis voor een conclusie...

als mobiele engineer kan ik je verzekeren dat ook al zit er een simkaart van orange in dat dat niets uitmaakt - dankzij Eu regelgeving. Ook al ben je geen engineer, lees de regels door en je weet wat ik bedoel ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Route-de-Soleil
Hmm, niet echt een antwoord waar ik op gehoopt had, ik weet dat er in het verleden erover werd gesproken dat er een kans bestond dat de sim kaart werd gedeactiveerd.
Omdat ik niet meer de hotspot kan aanzetten vraag ik mij af of andere mensen dit ook hebben.

Je haalt de tekst van een andere reageerder aan :-(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mikey NL
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 14:34
Route-de-Soleil schreef op maandag 18 juli 2022 @ 14:21:
Hmm, niet echt een antwoord waar ik op gehoopt had, ik weet dat er in het verleden erover werd gesproken dat er een kans bestond dat de sim kaart werd gedeactiveerd.
Omdat ik niet meer de hotspot kan aanzetten vraag ik mij af of andere mensen dit ook hebben.

Ben je nog wel ingelogd met een profiel in de auto? Je kunt de hotspot niet gebruiken als "anonieme" gebruiker, dus zonder ingelogd te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildcheese
Route-de-Soleil schreef op maandag 18 juli 2022 @ 14:21:

omdat je die gequote had ;) ...slechte connectivity kan aan vele dingen liggen, door de eu regels heeft een buitenlandse kaart in Eu echter dezelfde services als dat ze in het thuisland hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Route-de-Soleil
Ah dat is het natuurlijk, duurde mij te lang met een profiel inloggen, maar zal de kids dan maar blij maken en in gaan loggen dan, dank voor je reactie.
Mikey NL schreef op maandag 18 juli 2022 @ 14:23:
[...]

Ben je nog wel ingelogd met een profiel in de auto? Je kunt de hotspot niet gebruiken als "anonieme" gebruiker, dus zonder ingelogd te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Route-de-Soleil
Ja sorry, was wellicht van mijn kant niet zo handig, dank voor je reactie.
wildcheese schreef op maandag 18 juli 2022 @ 14:45:
[...]

omdat je die gequote had ;) ...slechte connectivity kan aan vele dingen liggen, door de eu regels heeft een buitenlandse kaart in Eu echter dezelfde services als dat ze in het thuisland hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D0162
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 27-08-2022
MitchellHearth schreef op maandag 18 juli 2022 @ 09:54:
Ik heb sinds eind mei een L&C, met als betaakoptie SEPA. Had paar week terug al mail gekregen dat het probleem met de betalingen was opgelost maar tot op heden heb ik nog geen cent betaald. Vrij irritant want binnenkort moet ik dan alles dubbel betalen. Iemand anders waarbij SEPA wel goed gaat?
We hebben de 01 sinds maart en nu hebben ze van LC vorige week voor het eerst een dubbele betaling afgeschreven, wel net als iedereen netjes een mailtje van tevoren gehad dat het probleem was opgelost en dat ze via SEPA ging incasseren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hondsdol
Vraagje: het valt me op dat de Hybrid stand in de praktijk gewoon lijkt te betekenen: “en rijdt de accu leeg en ga daarna met benzine rijden”. Ik zie eerlijk gezegd niet veel verschil met de “pure” stand.

Mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jannesbeterams
hondsdol schreef op maandag 18 juli 2022 @ 21:25:
Vraagje: het valt me op dat de Hybrid stand in de praktijk gewoon lijkt te betekenen: “en rijdt de accu leeg en ga daarna met benzine rijden”. Ik zie eerlijk gezegd niet veel verschil met de “pure” stand.

Mis ik iets?
In de praktijk is mijn bereik een stuk hoger in de pure stand. Ook gaat hij minder snel over op de verbrandingsmotor als je accelereert. Dat gaat dan ook minder hard...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WCU
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 12-11-2023

WCU

En? Hoe is het geëindigd?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kevout
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 06-09 12:14

Mis ik iets?
In pure rijdt ie de accu echt leeg, daarom zie je ook een paar km erbij komen in pure. Als ik weet dat ik het niet gaat halen in pure dan hou ik 'm in hybride of iig de laatste kilometers. Als je 'm helemaal leegrijdt in pure dan moet ie best hard werken om de accu's weer een beetje op te laden voor bv de klimaatsystemen. 't verbruik wordt dan ook erg stevig. In hybride pakt ie dat al wat eerder op en hoeft ie niet zo hard te laden op de motor.

Maar meestal rij ik pure, voor de meeste ritjes is t rijbereik elektrisch voldoende. Rij gemiddeld 0,8l/km benzine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Mis ik iets?
Pure activeert ook een ECO-stand, voor de ventilatie en - als je tussen de regels door leest - ook de motor.

Zie dit artikel van Lynk zelf voor meer duiding van de div. standen:
https://www.lynkco.com/nl...ols/topic:Drive_modes-HEV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harbinger
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 28-06 17:54
Ik heb een koop-Lynk en ben, met het oog op lange vakantierit met bijbehorend gezeur van de achterbank, op zoek naar informatie over de hotspot. Het data-abonnement is meegenomen in de kosten als je een M2M versie hebt. Als koper, heb ik dat natuurlijk niet. Hoe kan ik wel gebruik maken van data in de auto, die niet via mijn eigen mobiel loopt? Kan ik ergens een simkaart plaatsen? Ik heb tot op heden nog niets kunnen vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• monogato
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 25-02 14:18

monogato

De Natte Krant

Harbinger schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 09:04:
Ik heb een koop-Lynk en ben, met het oog op lange vakantierit met bijbehorend gezeur van de achterbank, op zoek naar informatie over de hotspot. Het data-abonnement is meegenomen in de kosten als je een M2M versie hebt. Als koper, heb ik dat natuurlijk niet. Hoe kan ik wel gebruik maken van data in de auto, die niet via mijn eigen mobiel loopt? Kan ik ergens een simkaart plaatsen? Ik heb tot op heden nog niets kunnen vinden.
Ik weet natuurlijk niet welke provider je hebt maar je kunt bijv. bij T-Mobile je data abonnement voor 1 maand op unlimited zetten en dan weer terug naar je oude abonnement. Kost je +- €20 extra voor een maand geen gezeur op de achterbank.

Je gebruikt dan je eigen telefoon als hotspot.

P2 LRSM Pilot, Plus, 20", Thunder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Route-de-Soleil
Ja ik heb dat net meegemaakt, auto net voorbij Reims (Route de Soleil) ineens een melding op het dashboard, en auto in noodloop Call us knop gebruikt, en de meest vreemde vragen gehoord van de assistente van Lynk.
Auto start nu helemaal niet meer.
Motor management lampje blijft oranje....
Wordt vervolgd, wacht op Franse wegenwacht.

Oja, medeleven van Lynk is hartverwarmend...
Update: 11:25 Lynk heeft gebeld en vraagt of we iets kunnen doen.
Update 12:07 Lynk kan niet duidelijk maken hoe de auto veilig kan worden getransporteerd want de auto staat in een versnelling en de berger kan de auto niet optakelen.
12:36 van de snelweg afgehaald, batterij reset auto gedaan, auto start weer en kan weer in versnelling, hybride systeem werkt niet.
Foutmelding op
Dashboard:oranje motor management lampje blijft weer branden.
Proefrit duurde 1 minuut weer afgeslagen en geen versnellingen mogelijk.
12:55 Bel nu weer met Lynk.
13:14 nog even geduld aub...meer dan 20 minuten in de wacht.
14:22 Echt waar Lynk, ik sta met drie kinderen in de 36 graden en jullie nemen de telefoon niet op 90 minuten in de wacht!!!
15:00 Eindelijk iemand van Lynk aan de telefoon maar daar word ik niet vrolijk van, "u heeft recht op max 5 dagen vervangend vervoer"
Dat is echt teleurstellend om de overige 10 dagen zelf te moeten betalen.
16:20 Ondertussen nog steeds geen vervangend vervoer, neemt u maar een taxi naar een hotel maar de kosten krijgt u niet vergoed. Geweldige service!
Maar ik heb al een hotel geboekt a € 250,00 onderweg dat ben ik anders kwijt.
"Daar kan ik niets aan doen mijnheer"
Om 18:00 gaat de sleepdienst dicht....
17:30 weer gebeld en gevraagd waar de huurauto blijft nu ineens doorgeschakeld met Volvo assistance geen idee wanneer ik jullie terug ga bellen maar er zijn genoeg huurauto's.
Waarom zie ik die dan niet???
Vanuit Lynk hoor ik helemaal niets meer, terwijl ze weten dat alles dicht gaat om 18:00.
17:45 Weer Lynk gebeld en aangegeven dat alles dicht gaat
Wilt u misschien een huurauto?
Ja mevrouw, ik wil al vanaf 11:00 een andere auto.
Nu weer in de wacht.....
Wordt vervolgd.

[ Voor 48% gewijzigd door Route-de-Soleil op 19-07-2022 17:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• donny_p
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-01 19:38
Route-de-Soleil schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 10:46:
Ja ik heb dat net meegemaakt, auto net voorbij Reims (Route de Soleil) ineens een melding op het dashboard, en auto in noodloop Call us knop gebruikt, en de meest vreemde vragen gehoord van de assistente van Lynk.

Update 12:07 Lynk kan niet duidelijk maken hoe de auto veilig kan worden getransporteerd want de auto staat in een versnelling en de berger kan de auto niet optakelen.
12:36 van de snelweg afgehaald, batterij reset auto gedaan, auto start weer en kan weer in versnelling, hybride systeem werkt niet.
Foutmelding op
14:22 Echt waar Lynk, ik sta met drie kinderen in de 36 graden en jullie nemen de telefoon niet op 90 minuten in de wacht!!!

[...]
Wat een ellende… sterkte ermee!! Zo’n ervaring zou voor mij wel betekenen dat ik de auto direct inlever bij thuiskomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 12-09 22:20
Harbinger schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 09:04:
Als ik deze voorwaarden lees heeft de auto bij koop wel gewoon een internetverbinding voor onder meer OTA-updates etc. Volgens mij is alleen de hotspot een premium functie maar hoe je daarvoor (apart) betaald heb ik ook niet kunnen vinden. https://www.lynkco.com/nl...itions/connectivity-terms

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• superfunki
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-07 06:02
Route-de-Soleil schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 10:46:

Foutmelding op
15:00 Eindelijk iemand van Lynk aan de telefoon maar daar word ik niet vrolijk van, "u heeft recht op max 5 dagen vervangend vervoer"
Dat is echt teleurstellend om de overige 10 dagen zelf te moeten betalen.
16:20 Ondertussen nog steeds geen vervangend vervoer, neemt u maar een taxi naar een hotel maar de kosten krijgt u niet vergoed. Geweldige service!
Maar ik heb al een hotel geboekt a € 250,00 onderweg dat ben ik anders kwijt.
"Daar kan ik niets aan doen mijnheer"
Om 18:00 gaat de sleepdienst dicht....
17:30 weer gebeld en gevraagd waar de huurauto blijft nu ineens doorgeschakeld met Volvo assistance geen idee wanneer ik jullie terug ga bellen maar er zijn genoeg huurauto's.
Waarom zie ik die dan niet???
Vanuit Lynk hoor ik helemaal niets meer, terwijl ze weten dat alles dicht gaat om 18:00.
17:45 Weer Lynk gebeld en aangegeven dat alles dicht gaat
Wilt u misschien een huurauto?
Ja mevrouw, ik wil al vanaf 11:00 een andere auto.
Nu weer in de wacht.....
Wordt vervolgd.

[...]
Ah jij bent degene die in Frankrijk vast stond! Ik heb zelf issues en bij elke afdeling waar ik terecht kwam vroegen ze me of ik pech had in Frankrijk. Gek wel.

Succes ik hoop dat het snel opgelost was voor je

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Route-de-Soleil
Ja klopt dat was ik, sta al vanaf 13:00 op vervangend
vervoer te wachten met drie kinderen want de berger is gesloten, het gaat donker worden en ik sta op een donker industrie gebied zonder winkels.
Ze moeten hun ogen uit hun kop schamen ik ben er wel klaar mee.
En voor de mensen die denken dat er gewoon gratis vervangend vervoer is, het is voor maximaal 5 dagen dus hoe gaan we dit oplossen, de resterende dagen moet ik zelf betalen.
Wordt vervolgd....
, geweldige service [quote]superfunki schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 20:52:
[...]

Ah jij bent degene die in Frankrijk vast stond! Ik heb zelf issues en bij elke afdeling waar ik terecht kwam vroegen ze me of ik pech had in Frankrijk. Gek wel.

[/quote]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hondsdol
Route-de-Soleil schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 21:50:
vervoer te wachten met drie kinderen want de berger is gesloten, het gaat donker worden en ik sta op een donker industrie gebied zonder winkels.
En voor de mensen die denken dat er gewoon gratis vervangend vervoer is, het is voor maximaal 5 dagen dus hoe gaan we dit oplossen, de resterende dagen moet ik zelf betalen.
Wordt vervolgd....
[...]

[/quote]
Sterkte, wat een rotsituatie. Ik ga zelf deze vrijdag met 2 kinderen richting Italië en heb door dit verhaal vannacht niet bepaald lekker geslapen 😬

Wat ik wel zag: volgens de voorwaarden heb je recht op 10 werkdagen vervangend vervoer. https://www.lynkco.com/nl...oadside-assistance-policy

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Yx7Q6Qsm5uebxAoLWdarKyggtbY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vIA06g5qpy0lPA6HslJic6Fw.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Wordt vervolgd....
Uiteindelijk nog vervoer gekregen gisteravond? Echt een zwaar klote situatie zeg.
Ben echt benieuwd naar het vervolg. Hoop dat je nog een beetje kan genieten van je vakantie met je gezin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• monogato
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 25-02 14:18

monogato

De Natte Krant

hondsdol schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 08:33:
[...]

Sterkte, wat een rotsituatie. Ik ga zelf deze vrijdag met 2 kinderen richting Italië en heb door dit verhaal vannacht niet bepaald lekker geslapen 😬

Wat ik wel zag: volgens de voorwaarden heb je recht op 10 werkdagen vervangend vervoer. https://www.lynkco.com/nl...oadside-assistance-policy

[Afbeelding]
Maar ze dekken zichzelf hier wel weer in;
"... als vanwege lokale omstandigheden geen huurauto aangeboden kan worden, kan Lynk & Co assistence niet aansprakelijk gesteld worden."

Oftewel, ze kunnen gewoon zeggen "Ja we hebben geen auto kunnen regelen" of dat het niet langer dan een paar dagen kon. Kun je geen woord tegenin brengen.

P2 LRSM Pilot, Plus, 20", Thunder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Route-de-Soleil
Ja je hebt gelijk, blijkbaar zijn dit de kleine letters, ik heb eindelijk gisteravond laat een vervangende auto gehad ik zal niet zeuren over de dakkoffer deze kon niet over gezet worden.....waardoor slechts een gedeelte van de spullen mee kon worden genomen in de vervangende auto.
Het was echt pure armoede om 22:30 op een afgelegen industriegebied in het donker alles overgeladen.
Eens maar nooit meer.
monogato schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 10:53:
[...]

Maar ze dekken zichzelf hier wel weer in;
"... als vanwege lokale omstandigheden geen huurauto aangeboden kan worden, kan Lynk & Co assistence niet aansprakelijk gesteld worden."

Oftewel, ze kunnen gewoon zeggen "Ja we hebben geen auto kunnen regelen" of dat het niet langer dan een paar dagen kon. Kun je geen woord tegenin brengen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Route-de-Soleil
Uiteindelijk wel gelukt 22:30 in het donker met huilende kinderen op een afgelegen industriegebied zonder wc of stromend water.
Bedankt voor je belangstelling maniac
Ricmaniac schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 09:50:
[...]

Uiteindelijk nog vervoer gekregen gisteravond? Echt een zwaar klote situatie zeg.
Ben echt benieuwd naar het vervolg. Hoop dat je nog een beetje kan genieten van je vakantie met je gezin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 01:03
Om heel eerlijk te zijn had ik bij problemen ook niet anders dan een slechte afloop verwacht.

De communicatie met lync loopt volgensmij bij niemand van hier soepel. Dat is al vervelend thuis laat staan als je met stukken langs de weg in het buitenland staat.

Ik meen hier vorig jaar ook een verhaal te hebben gelezen van iemand met pech in het buitenland wat ook niet bijzonder goed verlopen was.

Ik heb vorig jaar ook op het punt gestaan om een lync te bestellen en met de auto deze zomer op vakantie te gaan, toen al met de gedachte om zeker wegenwacht Europa er bij te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jannesbeterams
Ik heb nog een doorlopend ANWB lidmaatschap. Zou je die in zo'n situatie kunnen porren? Ik betaal er wel voor....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crispo
  • Laatst online: 12-09 09:35
jannesbeterams schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 13:25:
Ik heb nog een doorlopend ANWB lidmaatschap. Zou je die in zo'n situatie kunnen porren? Ik betaal er wel voor....
Alleen als je ook Wegenwacht nog steeds hebt, of anders on the spot afsluiten (kost wel €75 extra meen ik).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NRJ008
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-07-2023
Heb iets soortgelijks paar jaar geleden gehad op terugreis op Frans Peage..
ook gezin met 3 kids en in een private lease auto. Auto in noodloop. Met particuliere berger 's avonds de Peage afgesleept naar een industrieterrein. Gelukkig wel een hotel ter plekke dus gezin daar gelijk ondergebracht. Ik merkte toen dat t niet echt uitmaakt: ANWB of de gewone 'merk' assistance. Je komt imo bij hetzelfde steunpunt uit.
Waar toen wel verschil zat is dat ik beter geholpen werd bij de 'lease' merk assistance. Na heel, heel veel (zelf!) bellen uiteindelijk einde volgende dag een vervangende auto met trekhaak weten te regelen en met de eigen auto (in noodloop) daar naartoe gereden...daarmee weer naar NL gereden. Eigen auto kwam paar weken later.
Tip : ook een reisverzekering kan wellicht nog helpen wanneer de reguliere pechhulp niet (genoeg) biedt.

Sterkte Route-de-Soleil! Kun je je vakantie wel vervolgen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rmaxx
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-09 17:26
NRJ008 schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 13:59:
Waar toen wel verschil zat is dat ik beter geholpen werd bij de 'lease' merk assistance. Na heel, heel veel (zelf!) bellen uiteindelijk einde volgende dag een vervangende auto met trekhaak weten te regelen ....
Niet echt verschil dan...toch? Wellicht vriendelijker, maar het klinkt niet heel veel beter.. Vooral dat heel veel zelf moeten bellen zou me juist enorm irriteren. Wellicht kosten-technisch wel beter, maar je wilt gewoon horen ' ok we gaan het regelen' en dan na 1 tot 3 uur een andere auto voor je neus..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fibrenl
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 28-08 15:14
Wordt vervolgd....
[...]

[/quote]
Heel vervelend maar 5 dagen vervangend vervoer is echt onzin ik heb 4 weken vervagende auto gehad omdat radiator stuk was en onderdeel besteld was. Dus trek je daar niets van aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Route-de-Soleil
Ja als je WW Europa service afsluit dan dekken ze deze issues, ook met een max van 5 dagen een vervangende auto.
jannesbeterams schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 13:25:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kensingtonnie
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 10-09 19:01
Een Franse boom was helaas steviger dan de Lynk. Resultaat (optische) schade rechtsachter.
Ik wil dit natuurlijk netjes melden en vast een reparatieafspraak maken voor na mijn vakantie, maar weet iemand hoe ik dit vanuit het buitenland kan doen?

Het gewone 0800 nummer werkt blijkbaar niet (krijg alleen in bezettoon) en het is geen pech onderweg, dus het andere nummer is toch niet hiervoor bestemd?
Heb zojuist maar met Zweden gebeld, maar daar is helaas niets concreets uitgekomen.

XC40 | Single Motor ER | MY24 | Ultimate | Sage Green | 20"| privacy glass | trekhaak |

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Route-de-Soleil
Jazeker het is eindelijk wel gelukt maar de tien (echt waar) telefoontjes en gewoon twee uur! In de wacht staan dat is gewoon verschrikkelijk.
Gisteravond om 22:30 is de V40 afgeleverd, zonder dakkoffer😪maar daar zal ik niet verder over zeuren ben eindelijk op mijn vakantiebestemming gearriveerd.
NRJ008 schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 13:59:
Heb iets soortgelijks paar jaar geleden gehad op terugreis op Frans Peage..
ook gezin met 3 kids en in een private lease auto. Auto in noodloop. Met particuliere berger 's avonds de Peage afgesleept naar een industrieterrein. Gelukkig wel een hotel ter plekke dus gezin daar gelijk ondergebracht. Ik merkte toen dat t niet echt uitmaakt: ANWB of de gewone 'merk' assistance. Je komt imo bij hetzelfde steunpunt uit.
Waar toen wel verschil zat is dat ik beter geholpen werd bij de 'lease' merk assistance. Na heel, heel veel (zelf!) bellen uiteindelijk einde volgende dag een vervangende auto met trekhaak weten te regelen en met de eigen auto (in noodloop) daar naartoe gereden...daarmee weer naar NL gereden. Eigen auto kwam paar weken later.
Tip : ook een reisverzekering kan wellicht nog helpen wanneer de reguliere pechhulp niet (genoeg) biedt.

Sterkte Route-de-Soleil! Kun je je vakantie wel vervolgen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Route-de-Soleil schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 16:17:
Jazeker het is eindelijk wel gelukt maar de tien (echt waar) telefoontjes en gewoon twee uur! In de wacht staan dat is gewoon verschrikkelijk.
Gisteravond om 22:30 is de V40 afgeleverd, zonder dakkoffer😪maar daar zal ik niet verder over zeuren ben eindelijk op mijn vakantiebestemming gearriveerd.

[...]
Nou geniet er maar van dan en probeer dit in ieder geval voor de komende dagen te vergeten :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hondsdol
Route-de-Soleil schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 16:17:

[...]
Goed om te horen dat het uiteindelijk toch (soort van…) goed is gekomen. Geniet van jullie vakantie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deviator79
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-06 15:41
Heeft iemand gevonden wat de max kogeldruk is? Ik zie nergens een plaatje met deze gegevens?

- Maar je maakt wel wat mee! -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberdj
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10-12-2024
Deviator79 schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 21:12:
Heeft iemand gevonden wat de max kogeldruk is? Ik zie nergens een plaatje met deze gegevens?
volgens de specs op de site van ANWB 90kg

Bij ACSI vind je dan weer 100kg

Caravantrekker adviseert ongeveer 75kg. Zelf houd ik met de caravan ook altijd tussen de 75 en 80 aan

[ Voor 24% gewijzigd door cyberdj op 20-07-2022 21:33 ]

C40 MY24 Plus SMER Sage Green WP TH | Opel Ampera-E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deviator79
cyberdj schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 21:29:
[...]

volgens de specs op de site van ANWB 90kg

Bij ACSI vind je dan weer 100kg

Caravantrekker adviseert ongeveer 75kg. Zelf houd ik met de caravan ook altijd tussen de 75 en 80 aan
Super bedankt! Ik zit nu op 75-80 , lijkt me prachtig dus. Morgen de weg op 😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberdj
Deviator79 schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 21:37:
[...]

Super bedankt! Ik zit nu op 75-80 , lijkt me prachtig dus. Morgen de weg op 😎
Succes en veel (vakantie?) plezier!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• cyberdj
Gezien de ervaringen met de service in het buitenland, wil ik niet voor verrassingen komen te staan. Bij mijn Interpolis reisverzekering kan ik dan ook kiezen voor “Pechhulp en vervangend vervoer”. De kleine lettertjes gelezen en daar staat:
“Dekking voor leaseauto inbegrepen, dekking geldt niet voor huurauto.”

Bij Interpolis/Rabobank dan ook de vraag neergelegd: hoe zien jullie Lynk&Co? Het is geen lease, maar ook geen huur. Toen werd het stil op de chat in mijn Rabobank app. Laatste advies was: neem telefonisch contact op. Dat ga ik een dezer dagen nog doen, als de telefonische-wachttijd acceptabel is.

Mocht er iemand al ervaring hebben of dezelfde vraag bij Interpolis hebben neergelegd, geef het dan even aan hier!

Zodra ik meer weet, meld ik dat hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Route-de-Soleil
Goed plan CyberDJ, mijn reisverzekering gaf aan wij dekken geen vervangend vervoer voor lease auto's alleen prive auto's.
Daar heb ik geen rekening meegehouden met het aanschaffen van een Lynk.
cyberdj schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 12:54:
Gezien de ervaringen met de service in het buitenland, wil ik niet voor verrassingen komen te staan. Bij mijn Interpolis reisverzekering kan ik dan ook kiezen voor “Pechhulp en vervangend vervoer”. De kleine lettertjes gelezen en daar staat:
“Dekking voor leaseauto inbegrepen, dekking geldt niet voor huurauto.”

Bij Interpolis/Rabobank dan ook de vraag neergelegd: hoe zien jullie Lynk&Co? Het is geen lease, maar ook geen huur. Toen werd het stil op de chat in mijn Rabobank app. Laatste advies was: neem telefonisch contact op. Dat ga ik een dezer dagen nog doen, als de telefonische-wachttijd acceptabel is.

Mocht er iemand al ervaring hebben of dezelfde vraag bij Interpolis hebben neergelegd, geef het dan even aan hier!

Zodra ik meer weet, meld ik dat hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MvdV
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 11-09 14:27
Route-de-Soleil schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 15:11:
Daar heb ik geen rekening meegehouden met het aanschaffen van een Lynk.
[...]
Gelukkig heb je niks aangeschaft maar gehuurd 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ButsMG
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 03-07 09:50
Mijn doorlopende reisverzekering (ABN) is specifieker. Als de auto niet bij het RDW op mijn eigen naam staat, dan doen ze helemaal niets voor me. Fingers crossed dus als ik binnenkort naar Toscane afreis.

PSN: ButsMG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhamstra
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12-09 10:49

Ja, ik heb daar 2 keer tot nu toe last van gehad. De combinatie van een lege accu en minder dan 80km brandstof bereik was tot nu toe de constante. Ik heb "ouder" model (L kenteken) en nog geen firmware update gehad, dus wellicht ligt het daaraan.
Echter vanwege schade rijd ik al sinds 8 juni een vervangende auto, als ik 'm ooit nog eens terugkrijg dan nogmaals kijken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• donald_dick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 19:19
De klantenservice kan de druk niet meer aan en antwoord nu nog alleen maar in het Engels 😑

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leeuwarden1982
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 08-08-2022
Hallo leden,

Ik hoop dat een van jullie tips heeft of mij kan helpen. Mijn vriendin wilt de lynk huren, maar krijgt elke keer een error bij de reserveringsaanvraag. Ook bij andere auto's.

Gebeld met Lynk en die geven aan niet te weten waardoor het komt. App opnieuw installeren, andere mobiel, nieuw account aanmaken. Niks helpt... hebben jullie hier ervaring mee?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pushnoi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 26-08 10:51
Ik dacht ik gooi even mijn ervaring hier in 't topic:

Ik rijd de auto inmiddels sinds augustus vorig jaar en ik blijf het een topauto vinden. Service is mweh, dat dan weer wel, je moet wel extreem zeuren om daadwerkelijk wat te kunnen laten fixen. Mailen heeft geen zin, je moet echt bellen.

We zijn op dit moment in Frankrijk, waar de auto op de camping bizar veel bekijks trekt. Stiekem opladen via de granny lader werkt overigens prima ;).

Overigens is de auto een paar keer geüpdatet ivm een kleine storing in de software (widget powerflow geeft geen sjoege op het middenconsole, die uiteindelijk maar vervangen door wat anders, want die blijft het niet doen). Bijkomend voordeel is wel dat de adaptieve cruise control een stuk prettiger is gaan werken -- niet dat idiote misselijkmakende remmen op de snelweg of normale weg met iemand voor je, maar gewoon prima geleidelijk remmen.

Verbruik op zo goed als alleen benzine valt ook best mee. Op stukken waar ik max 110 rij is het onweer 1: 14.8 en in Frankrijk op stukken 140 == 1 : 13.4 oid op E10. Overigens met de instelling 'accu voor later bewaren' aan op standje hybride. Dan pakt ie gewoon de motor op de snelweg, maar bij lage snelheden rijdt ie wel op de accu.

Ik ga het dit jaar niet redden met de km's dus ben wel benieuwd hoe men dat gaat doen qua verrekening.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MitchellHearth
Hier ook goede ervaringen met de auto! Rijdt echt heerlijk. Ik heb nu ook paar keer langere afstanden er mee gereden en ben nog wel zoekende wat nu het "zuinigst" is. Ik lees hierboven bijvoorbeeld dat men de optie accu voor later bewaren aan zet. Bij mij staat dat allemaal uit. Wat is nu het beste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buis07
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 11-09 08:14
Vandaag met 01 en grote caravan op vakantie gegaan. Vanaf Groningen naar eerste stop Neurenberg. Super auto, in power stand gereden.
Echter na tweede stop 450 km en kop koffie verder was het vermogen weg. Met Kleine stootjes vooruit. Bij gas geven hielt hij in.kon niet van de parkeerplaats afrijden. Zowel in pure als in power stand
Geen foutmeldingen op display.

Auto heeft 2 weken geleden software update gehad.

Auto uit gedaan, op slot en 5-10 min gewacht. Gelukkig hierna ging het goed en kon de reis verder. Je bent wel even het vertrouwen in de auto kwijt.

We moeten nog naar Kroatië
I

Herkent iemand deze situatie?
Is dit een software probleem?

[ Voor 6% gewijzigd door Buis07 op 22-07-2022 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deviator79
Morgen ga ik met de Lynk Parijs in ,ik zie dat laadpalen tot vlak onder de Eiffeltoren beschikbaar zijn. Eens kijken wat voor voordeel een plugin hybrid nog meer brengt.

(Btw: in frankrijk met caravan, fenomenale trekauto tot nu toe. Wel 1 op 8.5)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ton_adam
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 05-09 22:30
Benzine lek:

Mijn vrouw wilde de auto aan de laadpaal hangen. Ze hoefde daarvoor eigenlijk alleen maar de hoek van de straat te rijden. Ze belde mij dat de auto naar benzine stonk en benzine lekte.

Ik heb contact opgenomen met Lynk & Co en die hebben de Wegenwacht gestuurd.

Die had snel het probleem gevonden. De brandstofleiding zat los en daardoor lekte er benzine over de motor heen. Dit was onder de zwarte kap, waar Lynk & co op staat, die er zo afgeclickt kan worden.

Vervolgens heeft hij dit voor de zekerheid vastgezet met twee tiewraps. Hij zei dat we ons verder geen zorgen hoefde te maken. Het was vlak voor een reis naar Oostenrijk.

Bij de groene stippen lekte het.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BMBA3dakjizzSefOhW-z0cw305E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zcMMNCvEsmXR4RbXpIOCo4tA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Uvr1Ms6iw9uM0vB7-jg0auCZXcg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dHApqDYHS19cf3Y4H9oTM5xh.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• recca
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-09 09:44
ton_adam schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 12:34:
Benzine lek:

Mijn vrouw wilde de auto aan de laadpaal hangen. Ze hoefde daarvoor eigenlijk alleen maar de hoek van de straat te rijden. Ze belde mij dat de auto naar benzine stonk en benzine lekte.

Ik heb contact opgenomen met Lynk & Co en die hebben de Wegenwacht gestuurd.

Die had snel het probleem gevonden. De brandstofleiding zat los en daardoor lekte er benzine over de motor heen. Dit was onder de zwarte kap, waar Lynk & co op staat, die er zo afgeclickt kan worden.

Vervolgens heeft hij dit voor de zekerheid vastgezet met twee tiewraps. Hij zei dat we ons verder geen zorgen hoefde te maken. Het was vlak voor een reis naar Oostenrijk.

Bij de groene stippen lekte het.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Pech kun je helaas altijd hebben. Hopelijk ondervind je er nu geen last meer van. Kun je ook zelf de ANWB bellen of moet je het via Lynk laten lopen? Was het snel geregeld dat de ANWB kwam? Succes ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaaks2022
  • Laatst online: 28-04-2024
D0162 schreef op maandag 18 juli 2022 @ 19:47:
[...]

We hebben de 01 sinds maart en nu hebben ze van LC vorige week voor het eerst een dubbele betaling afgeschreven, wel net als iedereen netjes een mailtje van tevoren gehad dat het probleem was opgelost en dat ze via SEPA ging incasseren.
Bij bestellen kom ik de optie SEPA niet tegen , Is dit pas te regelen na levering ?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ton_adam
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 05-09 22:30
recca schreef op zondag 24 juli 2022 @ 13:20:
[...]

Pech kun je helaas altijd hebben. Hopelijk ondervind je er nu geen last meer van. Kun je ook zelf de ANWB bellen of moet je het via Lynk laten lopen? Was het snel geregeld dat de ANWB kwam? Succes ermee!
Via Lynk & Co. Duurde wel even, uurtje of twee, maar auto stond vlak voor de deur. Dus we hebben thuis kunnen wachten. Hopende dat niemand een peukje naast de auto zou gooien. :X

We hebben Oostenrijk inmiddels gehaald. Dus het probleem is opgelost. :)B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0162
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 27-08-2022
Kaaks2022 schreef op zondag 24 juli 2022 @ 13:43:
[...]

Bij bestellen kom ik de optie SEPA niet tegen , Is dit pas te regelen na levering ?
nee heb dit alles voor de levering al in werking gezet maar zoals velen volgde de eerste afschrijving pas 2 weken geleden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
Ik had een paar weken geleden ook alleen de optie creditcard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 22:26
Gisteren terug gekomen van een heerlijke naar Toscane. Heenreis in twee dagen gereden. Terugreis in één keer gereden. Reden om 7 uur weg en waren om 23 uur thuis. Paar rustige tussenstops, tip van de dag, IKEA als tussenstop.

Mijn laatste vakantie was met de Tesla model 3. Ook een hele fijne auto maar te klein met 3 Kids en laden duurt toch wel te lang.

Lynk en Co deed het perfect. Altijd genoeg vermogen, airco top, Spotify heel fijn. Maar het aller fijnste, overal WiFi. Heerlijk met drie kleine kids. Verder drie ipad's tegelijk op kunnen laden 😎.

Wel een gevaarlijk en raar moment mee gemaakt. Met nog 200km te gaan. Reed ik op een driebaans weg in Duitsland. Laatste uren gemiddeld 150km/h gereden. Wilde net een aantal vrachtwagens inhalen en toen gebeurde het volgende.

Error in beeld, ESC niet beschikbaar en ik had geen vermogen meer! Kon dus géén gas meer geven. Kon gelukkig bij een weg afzetting tussen een aantal rode paaltjes door glijden. Zat gelukkig snel op de 3e baan ipv de 1e baan.

Stond hier gelukkig vrij snel stil. Toen de volgende melding, front camera niet beschikbaar. Vervolgens even gewacht en de auto aan/uit gedaan. Hierna kon ik weer rijden echter zonder front camera. De laatste 200km netjes 120km/h gereden.

Iemand dit wel is mee gemaakt? Of gelezen? Was zeker schrikken maar gelukkig allemaal vrij snel opgelost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rmaxx
Wackmack schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 08:25:
Gisteren terug gekomen van een heerlijke naar Toscane. Heenreis in twee dagen gereden. Terugreis in één keer gereden. Reden om 7 uur weg en waren om 23 uur thuis. Paar rustige tussenstops, tip van de dag, IKEA als tussenstop.

Mijn laatste vakantie was met de Tesla model 3. Ook een hele fijne auto maar te klein met 3 Kids en laden duurt toch wel te lang.

Lynk en Co deed het perfect. Altijd genoeg vermogen, airco top, Spotify heel fijn. Maar het aller fijnste, overal WiFi. Heerlijk met drie kleine kids. Verder drie ipad's tegelijk op kunnen laden 😎.

Wel een gevaarlijk en raar moment mee gemaakt. Met nog 200km te gaan. Reed ik op een driebaans weg in Duitsland. Laatste uren gemiddeld 150km/h gereden. Wilde net een aantal vrachtwagens inhalen en toen gebeurde het volgende.

Error in beeld, ESC niet beschikbaar en ik had geen vermogen meer! Kon dus géén gas meer geven. Kon gelukkig bij een weg afzetting tussen een aantal rode paaltjes door glijden. Zat gelukkig snel op de 3e baan ipv de 1e baan.

Stond hier gelukkig vrij snel stil. Toen de volgende melding, front camera niet beschikbaar. Vervolgens even gewacht en de auto aan/uit gedaan. Hierna kon ik weer rijden echter zonder front camera. De laatste 200km netjes 120km/h gereden.

Iemand dit wel is mee gemaakt? Of gelezen? Was zeker schrikken maar gelukkig allemaal vrij snel opgelost.
Leuk he, al die 'rij-hulp-middelen'.. levensgevaarlijk. Het lijkt er toch wel op dat er, nu er wat langere ritten worden gemaakt ivm vakanties, her en der wat issues boven komen drijven. Welk bouwjaar/kenteken N/L/P heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-09 15:53
Is er iemand waarvan zijn abonnement met een creditcard loopt en daadwerkelijk betaalt? Hier vanaf 25 maart een auto, en er is maar één keer (mei) afgeschreven. Ik heb ze gebeld en ze zeggen nog altijd problemen te hebben met incasseren. Het lijkt me toch dat ze lonen etc. moeten betalen?

PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MitchellHearth
Hier auto sinds begin juni. Nog niks geïncasseerd. Ik had hem eerst op creditcard staan maar later gewijzigd naar SEPA.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rmaxx
Ik zag net toevallig dat er originele dakdragers zijn, 300,- bij Lynk & Co A'dam blijkbaar:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q1Yno4MGtfl7c2SKMH7TZ8ONYY0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z6D0H9ql8UNjK7RafbSgaKAd.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 12-09 22:20
pretpik schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 15:33:
Is er iemand waarvan zijn abonnement met een creditcard loopt en daadwerkelijk betaalt? Hier vanaf 25 maart een auto, en er is maar één keer (mei) afgeschreven. Ik heb ze gebeld en ze zeggen nog altijd problemen te hebben met incasseren. Het lijkt me toch dat ze lonen etc. moeten betalen?
Sinds augustus 21 de auto, en iedere maand netjes afgeschreven van creditcard.
Pagina: 1 ... 76 ... 181 Laatste

Let op:
Voor updates rondom leverdatums, bestellingen, etc. is er een apart topic: Het grote Lynk & Co 01 bestellingen topic.

Voor vragen over abonementen, zoals het opzeggen of overnemen daarvan, kan men hier terecht:
Het Lynk & Co Abonnement en overname Topic

Volgende onderwerpen moeten ook elders besproken worden:

Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.