• bbn_ldp
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21:45
Vandaag na een week weer op pad met de auto en omdat iemand achterin ging zitten viel op dat de bank achterin vochtig aanvoelde en zag ik onderstaande vlekken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-9mLaGbThu2F_wNLub7Obdq8DTU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jlaOdpq3U81HLXZvha8SHUcX.jpg?f=fotoalbum_large
Iemand een idee waar dit vandaan komt? Ronde het dakraam voelde ik geen druppels of iets.

Zubadan 11,2, 50x170Wp SF, WTW Orcon HRC400, Douche WTW Qblue v6, Wijas POW lcd multi doorstromer

• Tweak_
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 00:27
sorcees schreef op maandag 29 december 2025 @ 16:48:
Ik ben sinds kort ook een gelukkige bezitter van een 01 uit 2023 en heb nog heel veel te leren/studeren.
een dingetje dat een beetje stoort is dathet licht/verlichting boven de achteruitkijkspiegel stoort en ik er niet achter kom hoe ik dat uitzet.
Iemand een idee, of is dit gewoon zo?
Deze vraag komt vaker voorbij, kan niet uit maar je kan het wel dimmen (met de rest) links naast je stuur met dat "wieltje"

• Tweak_
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 00:27
Nu het vliegwiel vervangen is in mijn Lynk heb ik geen rare geluiden meer als de benzine motor start, ook met rijden in lage toeren geen rammel meer.

Ik had alleen gehoopt dat iets anders ook meteen opgelost zou zijn hiermee maar niet dus. Kan natuurlijk ook zijn dat ik een zeikerd ben en dit een producteigenschap is.

Is het bij jullie ook zo dat als je de auto op power zet en ergens optrekt je soms een beetje een schok krijgt? En dan bedoel ik net alsof hij ineens in de juiste versnelling zit en voorruit schiet. Lijkt het ergste als de motor nog koud is. (Dit is maar af en toe, en ik meen dus alleen bij optrekken)

• Ferrox1
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22:29
Tweak_ schreef op maandag 29 december 2025 @ 21:56:
Nu het vliegwiel vervangen is in mijn Lynk heb ik geen rare geluiden meer als de benzine motor start, ook met rijden in lage toeren geen rammel meer.

Ik had alleen gehoopt dat iets anders ook meteen opgelost zou zijn hiermee maar niet dus. Kan natuurlijk ook zijn dat ik een zeikerd ben en dit een producteigenschap is.

Is het bij jullie ook zo dat als je de auto op power zet en ergens optrekt je soms een beetje een schok krijgt? En dan bedoel ik net alsof hij ineens in de juiste versnelling zit en voorruit schiet. Lijkt het ergste als de motor nog koud is. (Dit is maar af en toe, en ik meen dus alleen bij optrekken)
Als je vanuit stilstand bedoeld, volgens mij trekt hij op met de elektromotor om vervolgens snel de benzinemotor bij te zetten.

tijdens het optrekken, dit is een logisch gevolg van de DCT. Doordat hij zo idioot snel schakeld draait de motor hogere toeren en die zakken pas als de koppeling volledig is omgezet. Vind het wel grappig en dat maakt het ook een lekker schakelende snelle bak.
Pagina: 1 ... 184 185 Laatste

Let op:
Voor updates rondom leverdatums, bestellingen, etc. is er een apart topic: Het grote Lynk & Co 01 bestellingen topic.

Voor vragen over abonementen, zoals het opzeggen of overnemen daarvan, kan men hier terecht:
Het Lynk & Co Abonnement en overname Topic

Volgende onderwerpen moeten ook elders besproken worden:

Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.