Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertos147
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08-08 08:18

Robertos147

Volvo meneer

92.nwa schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 21:49:
[...]

Jij bedoelt waarschijnlijk de lane assist, adaptive cruise staat bij het starten niet ingeschakeld.
Nee, ik bedoel de adaptive cruise. Het verschil tussen de twee kan ik echt wel onderscheiden.
Ik heb het over de instelling wel/geen adaptive cruise, in het instellingen menu. Niet of de adaptive cruise aan staat bij het starten, want dat staat ie idd niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
jldelta schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 19:31:
Has anyone found a good charging card solution for driving in Western Europe, please ?

So far, it seems to me the Eneco card is as good as any (I think it is the Eneco card that the ANWB offer). In July I will go on my annual loop NL > Germany > Austria > Switzerland & back.
This depends on how frequently you use it. Some good options have been mentioned in this topic before, but there's a separate topic on the subject:

[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendriku
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:05
Oizo1981 schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 18:43:
[...]

Werkt nu ook via Bluetooth. Ik heb ook geen probleem gehad met openen via app in een parkeergarage.
Ik krijg hier de app niet eens opgestart als ik mijn iphone in flight mode zet met bluetooth aan. Blijft maar in "Loading" scherm hangen

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Deviator79
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-06 15:41
Voor wie nog een mooi passende dakkoffer zoekt: de Hapro Traxer 6.6 brilliant black past mooi vind ik.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KD9MTZ2W2helWTrA-oq_lpVPFAE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ia3Lxpjxx0caNfNBsgwR8G56.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OXnA4EtxkRdw5quqJWoCVdneFi0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/78oYJwB0niTTFo5PYPcgmQxB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iGQDCHLVH-mqjWJ-j-xLcFAW1Wk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/otMFdUm76f8HJvHwUOaZ98o0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dEfuYZahHt_XXlwVVjoVWCOpkgY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UFhih5ikr5zsOYoqntK2vWpN.jpg?f=fotoalbum_large

- Maar je maakt wel wat mee! -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondsdol
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 15:11
Inmiddels mijn auto opgehaald.

Vraag: is het mogelijk om meerdere accounts aan 1 auto te koppelen? Dus niet de “profielen” in de auto, maar via de app. Nu kan mijn vrouw in de auto wel inloggen met een eigen account, maar via de app kan ze niks omdat het niet “haar” auto is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
hondsdol schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 15:25:
Is het mogelijk om meerdere accounts aan 1 auto te koppelen? Dus niet de “profielen” in de auto, maar via de app. Nu kan mijn vrouw in de auto wel inloggen met een eigen account, maar via de app kan ze niks omdat het niet “haar” auto is.
... en je kunt bovendien maar op 1 apparaat tegelijk ingelogd zijn (na 2FA), dus account delen is ook geen optie. Ik heb niet gevonden hoe een tweede account als eigenaar aan te merken, ben ook wel geinteresseerd. Wellicht via de helpdesk, maar mijn vrouw vind het belangrijk genoeg, dus mezelf de moeite bespaard. 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondsdol
Iets anders dat ik mis: de mogelijkheid om deelsessies in te plannen. Weet iemand hier of dat in de toekomst mogelijk wordt?

Op dit moment lijkt het mogelijk om maar 1 deelsessie in te plannen. Maar wat mij juist superhandig lijkt is om dit met een soort kalender te kunnen doen.

Dus bijvoorbeeld: elke maandag en dinsdag inplannen, en elke avond na 2000 ofzo. Op di manier kunnen zowel deler als lener veel beter het gebruik plannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anja78
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 29-01 14:14
Goedenavond,

Ik heb nu twee weken de lynk en hij bevalt en sich prima maar….. Mijn ex man en vader van de kinderen rijdt volgende week met de auto naar Italië. Ik vlieg een week later in en blijf daar dan 4 weken waarna ik terug rij. Lynk zegt nu, in tegenstelling tot bericht eerder, dat hij niet alleen niet verzekerd is wanneer hij niet huurt maar ook dat hij niet kan huren omdat hij de auto niet terugbrengt op de plek van verhuur.
Dit is dus een probleem. Iemand een idee? Zou ik bijvoorbeeld zelf nog een autoverzekering af kunnen sluiten?

Alvast veel dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jldelta
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 20-01-2023
anja78 schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 19:51:
Goedenavond,

Ik heb nu twee weken de lynk en hij bevalt en sich prima maar….. Mijn ex man en vader van de kinderen rijdt volgende week met de auto naar Italië. Ik vlieg een week later in en blijf daar dan 4 weken waarna ik terug rij. Lynk zegt nu, in tegenstelling tot bericht eerder, dat hij niet alleen niet verzekerd is wanneer hij niet huurt maar ook dat hij niet kan huren omdat hij de auto niet terugbrengt op de plek van verhuur.
Dit is dus een probleem. Iemand een idee? Zou ik bijvoorbeeld zelf nog een autoverzekering af kunnen sluiten?

Alvast veel dank.
Perhaps you could rent the vehicle to your ex for the full round-trip, for which he would be insured. Ask Lynk if under these circumstances you could share the driving on the return journey. If they say yes, problem solved ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 12-09 22:20
hondsdol schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 15:25:
Inmiddels mijn auto opgehaald.

Vraag: is het mogelijk om meerdere accounts aan 1 auto te koppelen? Dus niet de “profielen” in de auto, maar via de app. Nu kan mijn vrouw in de auto wel inloggen met een eigen account, maar via de app kan ze niks omdat het niet “haar” auto is.
Niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anja78
jldelta schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 20:16:
[...]

Perhaps you could rent the vehicle to your ex for the full round-trip, for which he would be insured. Ask Lynk if under these circumstances you could share the driving on the return journey. If they say yes, problem solved ?
I Will ask Lynk if this will work. Thank you!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hondsdol
Vraag over de reserveringskosten: worden die nou wel of niet teruggestort?

Ik meende in het forum te lezen dat dit wel het geval was, maar als ik de algemene voorwaarden erop nalees dan lijkt het erop dat je dit geld gewoon kwijt bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 22:10
anja78 schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 19:51:
Goedenavond,

Alvast veel dank.
Ik zou je ex man de auto in Italië laten "inleveren" en de huursessie beëindigen. Hij krijgt iets van melding dat de auto niet op de startplek staat, maar daar kan hij wel doorheen klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anja78
exelletor schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 11:30:
[...]

Ik zou je ex man de auto in Italië laten "inleveren" en de huursessie beëindigen. Hij krijgt iets van melding dat de auto niet op de startplek staat, maar daar kan hij wel doorheen klikken.
Kan dat toch? Lynk zei dat het niet mogelijk was. Dat dan toch maar proberen. Heb ondertussen ook de vraag neergelegd of ik verzekerd ben wanneer ik in de auto rij terwijl hij verhuurd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hardred
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 22-07 15:34
hondsdol schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 10:44:
Vraag over de reserveringskosten: worden die nou wel of niet teruggestort?

Ik meende in het forum te lezen dat dit wel het geval was, maar als ik de algemene voorwaarden erop nalees dan lijkt het erop dat je dit geld gewoon kwijt bent.
Die krijg je gewoon terug, je moet het zien als een soort borg.(was volgensmij iets van 100 euro?)
Pas op het moment dat de software uit beta komt(wat niet op any time soon lijkt, kijkende naar hoe slecht het veelal functioneert), gaat Lynk iets van kosten in rekening brengen per huursessie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondsdol
Hardred schreef op zondag 3 juli 2022 @ 15:00:
[...]

Die krijg je gewoon terug, je moet het zien als een soort borg.(was volgensmij iets van 100 euro?)
Pas op het moment dat de software uit beta komt(wat niet op any time soon lijkt, kijkende naar hoe slecht het veelal functioneert), gaat Lynk iets van kosten in rekening brengen per huursessie.
Bedankt, maar ik bedoelde eigenlijk de reserveringskosten van €550 die je betaalt bij je bestelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hardred
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 22-07 15:34
hondsdol schreef op zondag 3 juli 2022 @ 22:20:
[...]

Bedankt, maar ik bedoelde eigenlijk de reserveringskosten van €550 die je betaalt bij je bestelling.
Als het hier om een m2m gaat, dan is het enkel een autorisatie en dus nog geen "charge".
Die wordt omgezet naar een charge op het moment dat je de auto ophaalt, dus nee, in die zin krijg je dat niet terug tenzij je annuleert.
Bij koop geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulligan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:28
hondsdol schreef op zondag 3 juli 2022 @ 22:20:
[...]

Ik heb hem wel retour ontvangen. Waarschijnlijk omdat je zolang moet wachten totdat je je auto kunt rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erings
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-06-2023
Goedemorgen allemaal,

Wij hebben begin Mei (9 mei) het bestelformulier voor onze Lynk ingevuld en krijgen destijds te horen dat de auto binnen enkele weken (6-8) zou worden geleverd.

Ik heb ondertussen meerdere keren contact met Lynk opgenomen ten aanzien van de levering van de auto en krijg elke keer wat anders te horen. Enkele weken geleden werd ons verteld "hij staat voor u klaar en u krijgt volgende week een uitnodiging om hem op te halen" en de laatste update van vandaag "het kan nog wel 5 maanden duren". Ik begrijp dat de levertijden vertraagd zijn door vertraagde levering van onderdelen alleen vind ik het erg raar dat er steeds wat anders wordt gezegd.

Zijn er hier mensen die ook in mei hebben besteld, en zo ja wat zijn jullie ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jldelta
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 20-01-2023
Anyone else have problems opening the charging port flap ?

I've had it click but not open before, but locking>unlocking the car always solved the issue. Today it clicks but does not open... does anyone know a manual release method.... ?

(Hanging on phone waiting queue to Lynk now...I'll wait to see what they say before posting this... & during my 20 minute hold, I checked the User Manual and did not know that you can open the flap from the key and also manually... well, the key just made the flap click but not open and manually trying to open it with the car unlocked did not work either.... however, using the normal open button, waiting for the flap to click and then fiddling around with the flap itself eventually got it to open ! Lynk are going to schedule a service appointment.to check the magnetic latch.. )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sagara
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 22:00
jldelta schreef op maandag 4 juli 2022 @ 11:53:
Anyone else have problems opening the charging port flap ?

I've had it click but not open before, but locking>unlocking the car always solved the issue. Today it clicks but does not open... does anyone know a manual release method.... ?

(Hanging on phone waiting queue to Lynk now...I'll wait to see what they say before posting this... & during my 20 minute hold, I checked the User Manual and did not know that you can open the flap from the key and also manually... well, the key just made the flap click but not open and manually trying to open it with the car unlocked did not work either.... however, using the normal open button, waiting for the flap to click and then fiddling around with the flap itself eventually got it to open ! Lynk are going to schedule a service appointment.to check the magnetic latch.. )
You can pry open the latch with your fingers. I always use this method. The guy who handed over the keys taught me to do that.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monogato
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 25-02 14:18

monogato

De Natte Krant

Bulligan schreef op maandag 4 juli 2022 @ 07:21:
[...]

Ik heb hem wel retour ontvangen. Waarschijnlijk omdat je zolang moet wachten totdat je je auto kunt rijden.
LCO geeft zelf aan dat dit voor hun een soort 'credit check' is.
Daarbij komt nog dat een CC reservering maar maximaal 2 weken ongeveer vast gehouden mag worden.

P2 LRSM Pilot, Plus, 20", Thunder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cazz
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-09 22:07
erings schreef op maandag 4 juli 2022 @ 11:09:
Goedemorgen allemaal,

Wij hebben begin Mei (9 mei) het bestelformulier voor onze Lynk ingevuld en krijgen destijds te horen dat de auto binnen enkele weken (6-8) zou worden geleverd.

Ik heb ondertussen meerdere keren contact met Lynk opgenomen ten aanzien van de levering van de auto en krijg elke keer wat anders te horen. Enkele weken geleden werd ons verteld "hij staat voor u klaar en u krijgt volgende week een uitnodiging om hem op te halen" en de laatste update van vandaag "het kan nog wel 5 maanden duren". Ik begrijp dat de levertijden vertraagd zijn door vertraagde levering van onderdelen alleen vind ik het erg raar dat er steeds wat anders wordt gezegd.

Zijn er hier mensen die ook in mei hebben besteld, en zo ja wat zijn jullie ervaringen?
Helaas klinkt dat erg bekend. Sterker nog, er is een eigen hoofdstuk voor dit soort zaken:
Het grote Lynk & Co 01 bestellingen topic

Heb zelf een weekje later besteld en de communicatie varieert tussen 2 weken en 7 maanden. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertos147
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08-08 08:18

Robertos147

Volvo meneer

Robertos147 schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 14:47:
[...]

Sinds 9 juni is er nog geen echte actie ondernomen door Lynk betreft de schade. Netjes in de app een melding/ticket gemaakt, geen reactie. Na een paar dagen zonder reactie gebeld naar Lynk: klantenservice kon de aangemaakte melding niet eens vinden. Nu heeft de klantenservice een ticket gemaakt, #2 voor deze schade. 23 juni te horen gekregen dat de schade is doorgezet naar de 'schade experts' en dat zij contact zullen opnemen voor het beoordelen van de schade. Nog niks gehoord helaas.
Vandaag contact gehad met Lynk over de schade, en ik kon er al gif op innemen: Het doorzetten van de schade naar de schade experts is niet goed gegaan.
De foto's en schadeformulier waren ook niet bekend bij Lynk, ondanks het doorsturen via de mail. Dus nu is de melding alsnóg doorgezet. :X

Ook kwam de vriendin er gister achter dat er een schroef in de rechter achterband zit. Bandenspanning is nog goed. Lynk heeft er een case van gemaakt. Ben benieuwd of er meer schot in de zaak zit nu een band in gevaar kan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcopolo 71
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 04-05-2024
op 13 april 2022 een proefrit gemaakt in een Lynk en Co 01, was zeer tevreden, heb mi direct aangemeld als mnd member, in april stond de levertijd op ongeveer 13 weken, ik zal eind juni mijn bestelling kunnen plaatsen. toch maar eens gebeld met Lynk en Co en kreeg een Engels sprekende meneer aan de lijn, deze deelde mij mede dat alles correct in het systeem staat, behalve dat er nog geen krediet check was gedaan, dit kon ik doen door een nieuwe bestelling te maken en een maand bedrag te reseveren op mijn credit kaart. dit bleek helaas niet mogelijk te zijn. Toen maar een een bericht verstuurd, hier kreeg ik 28 juni antwoordt op, het reseveren kon vanaf 28 juni. Zo gezegd zo gedaan, heb dus een nieuwe bestelling gedaan op 29 juni met een resevering op mijn credit kaart. Heb toen een mail ontvangen dat ik een aflever moment over enkele weken kan ontvangen. Toch zie ik dat de resevering weer van mijn credit kaart af is! Vandaag maar weer een mail verzonden aan Lynk en Co. of er al duidelijkheid is van de levering, zal mij benieuwen. Zijn er mensen die ook in april 2022 mnd member zijn geworden en als iets meer duidelijkheid hebben? ik wordt ongeduldig (niet wat betreft de levering, maar meer betreft de communicatie van Lynk en Co)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepernoot
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 26-08 12:45
Marcopolo 71 schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 12:53:
op 13 april 2022 een proefrit gemaakt in een Lynk en Co 01, was zeer tevreden, heb mi direct aangemeld als mnd member, in april stond de levertijd op ongeveer 13 weken, ik zal eind juni mijn bestelling kunnen plaatsen. toch maar eens gebeld met Lynk en Co en kreeg een Engels sprekende meneer aan de lijn, deze deelde mij mede dat alles correct in het systeem staat, behalve dat er nog geen krediet check was gedaan, dit kon ik doen door een nieuwe bestelling te maken en een maand bedrag te reseveren op mijn credit kaart. dit bleek helaas niet mogelijk te zijn. Toen maar een een bericht verstuurd, hier kreeg ik 28 juni antwoordt op, het reseveren kon vanaf 28 juni. Zo gezegd zo gedaan, heb dus een nieuwe bestelling gedaan op 29 juni met een resevering op mijn credit kaart. Heb toen een mail ontvangen dat ik een aflever moment over enkele weken kan ontvangen. Toch zie ik dat de resevering weer van mijn credit kaart af is! Vandaag maar weer een mail verzonden aan Lynk en Co. of er al duidelijkheid is van de levering, zal mij benieuwen. Zijn er mensen die ook in april 2022 mnd member zijn geworden en als iets meer duidelijkheid hebben? ik wordt ongeduldig (niet wat betreft de levering, maar meer betreft de communicatie van Lynk en Co)
HIER vind je alles over bestellingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Modbreak:Updates rondom leveringen/bestellingen graag in het volgende topic: Het grote Lynk & Co 01 bestellingen topic. Dit is ook toegevoegd aan de topicwaarschuwing.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rob_erwt
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:55

rob_erwt

What does this button do?

Ik kreeg vandaag een mailtje van Lynk&Co waarin ze aangeven dat de betalingsproblemen opgelost zijn en ze nu gaan afschrijven (en inhalen):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4QDciSAHu7oGgyc05R246KgzU2Y=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/BXyLfTe0HwlcplXn5bC8Xo3W.png?f=user_large

Ik heb vooralsnog nog niets betaald sinds ik hem 16 mei opgehaald heb. Dus de komende maanden even dubbele lasten waarschijnlijk...

Never underestimate the power of stupid people in large groups

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimaj janssen
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 22-07-2024
Bij mij wordt netjes na afloop van een maand telkens 500 euro afgeschreven (ABNAMRO creditcard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis.passage
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-08 14:25
Ik had hetzelfde. De eerste drie/vier maanden geen afschrijving gezien, toen ineens vier maanden moeten betalen. Ook het betalingsmoment verschilt nogal. De ene maand aan het einde, dan weer eens in de volgende maand... Geen pijl op te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muro01
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 12-10-2022
Net een mail gehad over de betalingen.
Kort gezegd is het dat je vanaf de komende maand begint met dubbele betalingen tot je achterstand weg is.

3 maanden achterstand betekent 3 maanden 1000 euro betalen en daarna gewoon weer 500 of 550.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0m_wIEYTXBjwS-5zyzjsdH8INm0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IsE9GGoVh60pwKnwhb4oL9j9.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muro01
rob_erwt schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 13:44:
Ik kreeg vandaag een mailtje van Lynk&Co waarin ze aangeven dat de betalingsproblemen opgelost zijn en ze nu gaan afschrijven (en inhalen):

[Afbeelding]

Ik heb vooralsnog nog niets betaald sinds ik hem 16 mei opgehaald heb. Dus de komende maanden even dubbele lasten waarschijnlijk...
Ow sorry Rob, ik had niet gezien dat jij ook hetzelfde had geschreven.

Misschien kan de admin mijn reactie weghalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny_p
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-01 19:38
rob_erwt schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 13:44:

[Afbeelding]

Je bedoelt twee maanden voor nop gereden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muro01
donny_p schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 16:03:
[...]

Bij mij is het 6 of 7 maanden 🤦😥

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob_erwt
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:55

rob_erwt

What does this button do?

donny_p schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 16:03:
[...]

Nou ja, ik wist dat de rekening zou komen. Dus geld is keurig gereserveerd. Maar was toch een fijne illusie dat het voor nop was... :P

Never underestimate the power of stupid people in large groups

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cyberdj
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10-12-2024
Vandaag een vreemde situatie.. Ik stond voor het verkeerslicht, motor ging uit (ik reed op brandstof, accu leeg), het werd groen, ik geef gas en… niks. Auto rolt terug, hij ging wel van de auto-hold af, nogmaals gas, nog steeds niets. Rem nogmaals ingetrapt en toen pas sprong de motor aan. Het verkeerslicht werd inmiddels alweer oranje en ik kon gelukkig weer rijden..

C40 MY24 Plus SMER Sage Green WP TH | Opel Ampera-E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Wat zijn de algemene ervaringen hier met uitlenen?
Het lijkt allemaal op papier zo mooi maar ben een beetje faith in humanity verloren en twijfel ik er aan :P

Zowel lenen als uitlenen.

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kootje70
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:58
@Ricmaniac Als je er geen goed gevoel bij hebt, moet je het niet doen. Zonde om een nacht wakker te liggen als je hem verhuurd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rmaxx
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-09 17:26
cyberdj schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 18:02:
Vandaag een vreemde situatie.. Ik stond voor het verkeerslicht, motor ging uit (ik reed op brandstof, accu leeg), het werd groen, ik geef gas en… niks. Auto rolt terug, hij ging wel van de auto-hold af, nogmaals gas, nog steeds niets. Rem nogmaals ingetrapt en toen pas sprong de motor aan. Het verkeerslicht werd inmiddels alweer oranje en ik kon gelukkig weer rijden..
Per ongeluk in manuele stand gezet misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Nu online

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

kootje70 schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 06:36:
@Ricmaniac Als je er geen goed gevoel bij hebt, moet je het niet doen. Zonde om een nacht wakker te liggen als je hem verhuurd.
Oh maar daarom ben ik benieuwd naar de ervaringen. Hecht weinig waarde aan meteriele zaken maar ik zou wel zuinig zijn en netjes om gaan met andermans spullen en/of mijn auto.

Ben benieuwd of er netjes mee omgegaan word over het algemeen of veel mensen schade door 3e hebben of bij lenen vaak vieze naar hond stinkende auto's krijgen bijvoorbeeld :P

[ Voor 3% gewijzigd door Ricmaniac op 07-07-2022 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curtazimo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-01-2023
Ricmaniac schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 10:59:
[...]

Oh maar daarom ben ik benieuwd naar de ervaringen. Hecht weinig waarde aan meteriele zaken maar ik zou wel zuinig zijn en netjes om gaan met andermans spullen en/of mijn auto.

Ben benieuwd of er netjes mee omgegaan word over het algemeen of veel mensen schade door 3e hebben of bij lenen vaak vieze naar hond stinkende auto's krijgen bijvoorbeeld :P
De lener mag geen honden meenemen. Ik heb n paar keer een auto geleend/gehuurd en dan gaat de hond echt niet in de auto. Als de mijne is geleverd heb ik daar gelukkig geen last van. Na de huurperiode leverde ik de auto schoon en getankt in. Eigenlijk alsof het mijn eigen auto was...

Daarnaast kreeg ik ook de sleutel mee en kon ik m ophalen wanneer de auto beschikbaar was. De app werkte nml niet... Prima ervaringen als lener ;)

When people talk behind my back, they are in a good position to kiss my ass...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
[...]

Ik had van de week een Lynk&Co met 23k km geleend en ik vond het van binnen en buiten niet als nieuw ogen, maar dat hoeft natuurlijk niet alleen door de leners te komen. Mogelijk is er tijdens mijn leensessie nog een kras bijgekomen (viel mij opeens op een parkeerplaats), maar ik heb geen contactgegevens van de uitlener om dat te verifiëren. }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muro01
[...]

Ik verhuur liever niet om geen verrassingen achteraf te hebben, stel de huurder rijdt de bodem van je auto eraf of een deuk aan de onderkant of wat dan ook.

Je hebt geen "brug" ter beschikking zodat je even kunt controleren, dus schade wat je niet hebt gezien komt voor jou rekening.

En er wat als er met jou auto een overval wordt gepleegd? De politie komt niet eerst netjes vragen of jij je auto hebt verhuurd, die komt om half vijf jou uit je bed lichten en pas in de loop van de dag erachter komt dat jij het niet was.

İk moet er niet aan denken man😵

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulligan
  • Laatst online: 21:28
Muro01 schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 14:32:
[...]

En er wat als er met jou auto een overval wordt gepleegd? De politie komt niet eerst netjes vragen of jij je auto hebt verhuurd, die komt om half vijf jou uit je bed lichten en pas in de loop van de dag erachter komt dat jij het niet was.

Als je de auto huurt van LCO dan staat de auto niet op jou naam, dus zullen ze in eerste instantie verhaal halen bij LCO wie de huurder is. Ik neem aan dat als je doorverhuurt dit netjes in hun database staat. Dit ook ivm eventuele boetes die gereden worden. (Dit zijn overigens mijn aannames, hoe het werkelijk gaat weet ik niet 😜)

[ Voor 19% gewijzigd door Bulligan op 07-07-2022 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storager
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-05-2024
Muro01 schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 14:32:
[...]

Ik verhuur liever niet om geen verrassingen achteraf te hebben, stel de huurder rijdt de bodem van je auto eraf of een deuk aan de onderkant of wat dan ook.

Je hebt geen "brug" ter beschikking zodat je even kunt controleren, dus schade wat je niet hebt gezien komt voor jou rekening.

Misschien iets teveel politieseries gekeken? ;-)

Ik ben geen expert qua overvallen, maar ik zou eerder de auto stelen dan huren. Uiteindelijk komt de politie wel bij jou langs, maar wellicht om je te vertellen dat ze je gestolen auto uitgebrand hebben terug gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mehn
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 21-03-2023
Oizo1981 schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 09:36:
[...]

Ja dat klopt. Auto kan geopend en gestart met digitale sleutel in app. App > mijn pagina’s > digitale sleutels
Zou er echter niet volledig op vertrouwen want als de app weer eens niet werkt en je staat ergens zonder sleutel 🙈
Of als je als lener in de Belgische Ardennen staat waar geen netwerkbereik is... 😳😎

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Baassii
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 01-09 21:42
[...]

Hi. Ik leen mijn auto 1 a 2 keer in de maand uit. Tot nu toe alleen maar positieve ervaringen met de huurders. Ver terug in dit topic kun je een nogal hilarische ervaring van me lezen met een autoroutepas.

Het lukt niet iedereen te reserveren en als mensen reserveren lijkt het dat je binnen 2 uur moet reageren, omdat anders de reservering vervalt. Ik laat daarom tegenwoordig mijn telefoonnummer achter in de auto, met de boodschap dat mensen, als ze de auto nog eens willen huren, me van te voren een appje sturen. Sindsdien gaat verhuren een stuk makkelijker. Ook heb ik zo een paar 'vaste' huurders gebonden.

Wat echt faliekant mis gaat is de doorbetaling van de huur. De mensen rekenen wel af, maar het is bij mij nog niet bijgestort. (cynische modus aan/) Daar bel ik gewoon iedere maand over, ik doe mijn beklag, Lynk beloofd beterschap, ik krijg er weer een paar honderd gratis kilometers bij en er gebeurt niets (/cynische modus uit)

Maar ik geloof echt wel dat ze dat ook nog een keer oplossen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Nu online

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Mag je eigenlijk naar het buitenland als je een auto huurt van iemand?
En hoe zit het met het uitlenen als iemand je auto gereserveerd hebt.

Stel ik reserveer een auto voor een aantal dagen ergens in september. Kan de verhuurder dan bijv 2 weken van te voren alsnog annuleren of staat dat dan vast omdat je eerder al overeengestemd bent dat het goed is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberdj
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10-12-2024
Rmaxx schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 07:47:
[...]

Per ongeluk in manuele stand gezet misschien?
uhm, nee 😀

C40 MY24 Plus SMER Sage Green WP TH | Opel Ampera-E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny_p
Vandaag eerste snelheids boete ontvangen. Was uit december toen we de Lynk net een weekje hadden en mijn vrouw er voor het eerst mee op pad was. Ik kan me nog herinneren dat ze moest wennen aan hoe vlot het reed :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmaxx
Was ook maar een gok :*) .Apart wel idd.. zou je dan verplicht de rem moeten indrukken? Rare situatie ,en lullig moment. ik heb dit wel eens bij starten gehad, dat de start knop wel het dashboard lijkt te starten maar dan moet je toch de rem harder indrukken en nog eens starten.... beetje buggy soms.. anders op een veilige plek nog eens proberen zelfde situatie te krijgen bij een lege accu, ben wel benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
Ricmaniac schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 22:29:
Mag je eigenlijk naar het buitenland als je een auto huurt van iemand?
En hoe zit het met het uitlenen als iemand je auto gereserveerd hebt.

Stel ik reserveer een auto voor een aantal dagen ergens in september. Kan de verhuurder dan bijv 2 weken van te voren alsnog annuleren of staat dat dan vast omdat je eerder al overeengestemd bent dat het goed is?
Dit soort dingen zijn te vinden in de Voorwaarden. Je mag binnen de EU en aanverwante landen gewoon op pad, maar Servië of Wit-Rusland mogen bijvoorbeeld niet. Ook annuleren is mogelijk.

24. ANNULERING VAN P2P-CONTRACT
Een Lener of Uitlener kan een P2P-contract opzeggen zonder annuleringskosten verschuldigd te zijn, indien hij de andere Gebruiker van de annulering in kennis stelt

(i) met een opzegtermijn van 24 (vierentwintig) uur of langer vóór de aanvang van de Deelperiode, of
(ii) binnen 1 (één) uur na aanvaarding van de Boekingsaanvraag door de Uitlener.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• crispo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-09 09:35
donny_p schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 23:56:
Vandaag eerste snelheids boete ontvangen. Was uit december toen we de Lynk net een weekje hadden en mijn vrouw er voor het eerst mee op pad was. Ik kan me nog herinneren dat ze moest wennen aan hoe vlot het reed :P
Gelukkig kan je er nog om lachen maar dit is eigenlijk wel waar ik al bang voor was, boetes die een half jaar later doorgestuurd worden zodat het nog onmogelijk is bezwaar te maken. Natuurlijk, een snelheidsboete zal vaak terecht zijn, maar ik heb de afgelopen jaren een aantal keer een (onterechte) parkeerheffing ontvangen, wil dan wel de kans krijgen bezwaar aan te tekenen..

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Fitzyfitz
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 03-03-2024

Fitzyfitz

Audi Q4-50

Na 8 maanden ga ik de 01 inleveren. Reden? Ik heb een elektrische auto aangeschaft en het is altijd de bedoeling geweest de 01 tijdelijk te rijden.
Dat L&C een nieuwe/jonge organisatie is weten we inmiddels. Persoonlijk vind ik dit wel z'n charme hebben en ik heb altijd vriendelijke mensen aan de telefoon gehad. Natuurlijk kan de app beter, natuurlijk zou het fijn zijn als ze sneller reageren, natuurlijk is het soms irritant als m’n stoel in de positie teruggaat van de vorige berijder en ja, afspraken maken voor onderhoud en dergelijke is lastig, maar elders is het momenteel niet heel veel beter.
De 01 levert gewoon heel veel "value for money", ook al is de prijs verhoogd naar 550 euro per maand en betaal je 15ct per km extra, voor een dergelijke auto is dat echt een koopje. Ook de opmerkingen over het eigen risico van 500euro per gebeurtenis snap ik echt niet. Je moet minimaal 20 schadevrije jaren hebben wil je niet meer kwijt zijn aan het verval van je schadevrije jaren bij je verzekering en de daardoor hogere premie per maand. We blijven Hollanders wat dat betreft.
Het verbruik op benzine is uitstekend (1:15) en als je een beetje rustig rijdt kom je (afhankelijk van de temperatuur tussen de 60 en 80km op stroom, ruim verder dan de gemiddelde hybride auto. Audio is meer dan prima, ruimte voor en achter ook. Het glazen dak wat ook echt open kan, kan ik ook enorm waarderen en ik heb de auto tot op heden nog niet op rammeltjes of zo kunnen betrappen.
Wat mij opvalt is dat de banden over richels en dergelijke af en toe springerig zijn, de auto zoekt dan naar het juiste spoor, maar misschien heeft dat met mijn rijgedrag te maken. In de winter duurt het lang voordat het warm wordt, door de automatische eco-stand als je op stroom rijdt.
Conclusie: wat mij betreft een hele goede eerste poging van Lync&Co om de NL markt te betreden. Een completere auto voor de zelfde prijs per maand vinden lijkt me lastig, zeker als je ook nog een auto zoekt die 1800kg mag trekken. Mocht mijn elektrische auto niet bevallen, dan stap ik gewoon weer over op de 01!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:51

BPi

Fitzyfitz schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 10:49:.
Conclusie: wat mij betreft een hele goede eerste poging van Lync&Co om de NL markt te betreden. Een completere auto voor de zelfde prijs per maand vinden lijkt me lastig, zeker als je ook nog een auto zoekt die 1800kg mag trekken. Mocht mijn elektrische auto niet bevallen, dan stap ik gewoon weer over op de 01!
Wat voor concurrerende auto heb je gevonden? Ook met flink aanhang gewicht?
.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BPi
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:51

BPi

Vanmorgen moest ik even in Amsterdam zijn. Aan een straat stonden er binnen 100 meter 3 blauwe geparkeerd. Aan de overzijde nog eentje op trottoir laden/lossen en vooraan in zijweg een zwarte. Worden ze daar gewoon uitgedeeld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fitzyfitz
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 03-03-2024

Fitzyfitz

Audi Q4-50

BPi schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 11:49:
[...]

Wat voor concurrerende auto heb je gevonden? Ook met flink aanhang gewicht?
.
Concurrerend weet ik niet O-) , maar ik heb in DLD voor een (zeer) interessante prijs een Audi Q4 kunnen kopen. Ik heb het trekgewicht niet nodig, anders had ik andere keuzes gemaakt. Wat betreft ruimte komt de Q4 overeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 22:26
Ontvang net een mail met dezelfde tekst "Je hebt extra kosten". Gaat het over een verkeersboete van december 2021. De €38,- moet voor 11 februari zijn betaald, lol.

Iemand dit ook wel is mee gemaakt? De boete zit erbij, half gescand dus zou wel goed zijn. Verder ook niks gehad thuis. Als ik de termijnen volg van het CJIB zou ik nu al op €98,- zitten? Heel vaag dat een boete zoveel later wordt gedeeld.

Bij mijn leasemaatschappij van mijn werk wordt het wel direct afgeschreven, veel makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storager
Wackmack schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 15:03:
Ontvang net een mail met dezelfde tekst "Je hebt extra kosten". Gaat het over een verkeersboete van december 2021. De €38,- moet voor 11 februari zijn betaald, lol.

Iemand dit ook wel is mee gemaakt? De boete zit erbij, half gescand dus zou wel goed zijn. Verder ook niks gehad thuis. Als ik de termijnen volg van het CJIB zou ik nu al op €98,- zitten? Heel vaag dat een boete zoveel later wordt gedeeld.

Bij mijn leasemaatschappij van mijn werk wordt het wel direct afgeschreven, veel makkelijker.
Aangezien L&C de eigenaar van de auto is, zullen zij de boete moeten betalen voor 11 februari. Die kosten zijn voor jou (de huurder/bestuurder). Als L&C niet op tijd betaald, kunnen zij die kosten niet op jou verhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdamman
  • Laatst online: 12-09 16:57
Ik denk dat lynk en co die gewoon netjes op tijd betaald heeft, maar jij nu pas de administratie ziet. Ps wij kregen ook ineens deze week de boetes binnen. Dus mss zijn ze inhaalactie aan het doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 22:26
Aha, helder! Zal het netjes over maken, dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dixet
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10:17
Ook hier het zelfde bericht, dus ze lijken idd een inhaalslag aan het maken te zijn. Die van mij was van februari dus iets recenter.
Ze hebben niet de beloofde administratiekosten in rekening gebracht, dat scheelt toch weer O-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_KoOVFyqgphVSwZA4kaen2yDlC0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rwUHC4DXpxkUVoFk4HFPJOaz.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Nu online

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Weet iemand wat er gebeurd als je bijv je abbonement af sluit maar over bijv 5 maanden annuleert voordat je de auto krijgt (aangezien wacht tijden 5-7 maanden zijn)

Ik kan het niet echt vinden. ben benieuwd of je dan kosten hebt zonder dat je dus nog iets gereden hebt.

edit: laat maar heb het gevonden :)
Je kunt jouw Order annuleren te allen tijde kosteloos annuleren, mits jij jouw M2M Auto nog niet hebt ontvangen. In dit geval zullen wij de eerste gereserveerde M2M Vergoeding zo spoedig mogelijk aan je terugstorten, maar in ieder geval binnen veertien (14) dagen na ontvangst van jouw annulering van de Order. Mocht je dit willen doen, dan moet je ons dat laten weten door contact op te nemen met het Engagement Center. In het geval dat je jouw Order drie (3) dagen of minder voor de datum van de door jou gekozen levertijd annuleert, kunnen annuleringskosten voor de levering van toepassing zijn

[ Voor 54% gewijzigd door Ricmaniac op 09-07-2022 00:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stijncoppieters
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 29-01 18:16
Ik hoop voor iedereen die nog een auto geleverd moet krijgen dat jullie niet in aanraking hoeven te komen met de (technische) service desk.

6 weken na dato nog steeds geen oplossing voor het laaddefect. Ondertussen rijd ik nog steeds volledig benzine.

Volvo dealer heeft component besteld. Inmiddels meer dan 3 weken geleden. Volvo heeft verder geen inzicht in de bestelstraat van L&C en kan verder niks voor me betekenen. L&C support kan ook niks want zijn afhankelijk van de technische afdeling die nooit bereikbaar is en ook niet terugbelt. Kastje muur.

Echt treurig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepernoot
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 26-08 12:45
Stijncoppieters schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 12:47:
Ik hoop voor iedereen die nog een auto geleverd moet krijgen dat jullie niet in aanraking hoeven te komen met de (technische) service desk.

6 weken na dato nog steeds geen oplossing voor het laaddefect. Ondertussen rijd ik nog steeds volledig benzine.

Volvo dealer heeft component besteld. Inmiddels meer dan 3 weken geleden. Volvo heeft verder geen inzicht in de bestelstraat van L&C en kan verder niks voor me betekenen. L&C support kan ook niks want zijn afhankelijk van de technische afdeling die nooit bereikbaar is en ook niet terugbelt. Kastje muur.

Echt treurig.
Wat vervelend!
Al geprobeerd om een andere auto te eisen? Met als argument dat deze kapot is?
Je betaalt voor een dienst, maar deze wordt niet succesvol geleverd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storager
Pepernoot schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 14:15:
[...]

Wat vervelend!
Al geprobeerd om een andere auto te eisen? Met als argument dat deze kapot is?
Je betaalt voor een dienst, maar deze wordt niet succesvol geleverd..
Artikel 15.1 van de Algemene Voorwaarden zegt:

————- begin citaat

Indien jij meent dat jouw M2M Auto afwijkingen of fouten vertoont die van invloed zijn op jouw gebruik van de M2M Auto, dan zullen wij, zolang de afwijking of fout niet is veroorzaakt door jouw verkeerd gebruik van de M2M Auto, de M2M Auto naar onze keuze repareren of vervangen. Mocht dit het geval zijn, dan raden wij jou aan ons dit zo spoedig mogelijk te laten weten, hetzij zodra jij de Auto van Lynk & Co heeft ontvangen en de schade, fout of onregelmatigheid ontdekt of wanneer jij deze bemerkt.

Jij kan ons informeren en je klacht indienen door, - het contactformulier in te vullen of - ons te contacteren via telefoon of email.

Onze maximale aansprakelijkheid jegens jou voor verlies of schade welke is ontstaan door of verband houdt met de Overeenkomst zal beperkt zijn tot de totale waarde van jouw Order.

————- einde citaat

Er wordt geen termijn genoemd voor de reparatie of vervanging.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rmaxx
Storager schreef op zondag 10 juli 2022 @ 00:28:
[...]

Artikel 15.1 van de Algemene Voorwaarden zegt:

————- begin citaat

Indien jij meent dat jouw M2M Auto afwijkingen of fouten vertoont die van invloed zijn op jouw gebruik van de M2M Auto, dan zullen wij, zolang de afwijking of fout niet is veroorzaakt door jouw verkeerd gebruik van de M2M Auto, de M2M Auto naar onze keuze repareren of vervangen. Mocht dit het geval zijn, dan raden wij jou aan ons dit zo spoedig mogelijk te laten weten, hetzij zodra jij de Auto van Lynk & Co heeft ontvangen en de schade, fout of onregelmatigheid ontdekt of wanneer jij deze bemerkt.

Jij kan ons informeren en je klacht indienen door, - het contactformulier in te vullen of - ons te contacteren via telefoon of email.

Onze maximale aansprakelijkheid jegens jou voor verlies of schade welke is ontstaan door of verband houdt met de Overeenkomst zal beperkt zijn tot de totale waarde van jouw Order.

————- einde citaat

Er wordt geen termijn genoemd voor de reparatie of vervanging.
Dat maakt echt niet uit, je hebt als consument gewoon rechten. Als het product niet deugd moeten ze repareren of vervangen. Als dat om wat voor reden niet gaat (onderdelen/overmacht) moeten zij de schade vergoeden die je hierdoor hebt. Ik zou alle tankbonnetjes bewaren en op zijn minst die claimen als vergoeding. Stuur ze een mail of brief met ingebrekestelling en eis een oplossing binnen een acceptabele termijn Als ze dan niet (op tijd) reageren of gewoon niks doen (kastje muur, of ze kunnen niks) heb je gewoon recht op je geld terug, en de extra gemaakte kosten. (krijgen is natuurlijk een ander verhaal)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Nu online

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Knoop doorgehakt. Bestelling gedaan :)
Nu afwachten. Zo te lezen kan het heeel lang duren :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storager
Ricmaniac schreef op maandag 11 juli 2022 @ 08:50:
Knoop doorgehakt. Bestelling gedaan :)
Nu afwachten. Zo te lezen kan het heeel lang duren :p
Het gaat op het moment niet meer zo snel qua nieuwe 01's op kenteken zetten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YxVPw3YiGZyTN-N0OEESi8Ij_oE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/kZ0lyB8P9ld2ZfnvKWsws54U.png?f=fotoalbum_large

Bron: allecijfers.nl (rdw)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny_p
Ik ben eigenlijk wel benieuwd of ze een bepaalde verhouding gepland hebben voor het aantal auto’s in de M2M constructie en de rest verkopen aan leasemaatschappijen en particulieren. Ik vraag me af of ze die pool zo groot mogelijk willen maken, verkoop lijkt me uiteindelijk interessanter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
donny_p schreef op maandag 11 juli 2022 @ 12:12:
verkoop lijkt me uiteindelijk interessanter.
Waarom zou verkoop interessanter zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monogato

monogato

De Natte Krant

exelletor schreef op maandag 11 juli 2022 @ 13:07:
[...]

Waarom zou verkoop interessanter zijn?
Lijkt mee geen lastige rekensom toch?
Je verkoopt ineens 100 auto's, dat is een 'directe' cash injectie van +- €4,2 miljoen.
Of je verhuurt 100 auto's tegen €550 per maand.

Van die €550 moet je grofweg €200 aftrekken aan belasting, verzekering en onvoorziene kosten etc. en je komt uit op €35.000 p/m. Dat betekent dat je pas na 10 jaar aan die 4,2 miljoen zit.
Met niet eens zekerheid dat die 100 auto's 10 jaar lang afgenomen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storager
monogato schreef op maandag 11 juli 2022 @ 15:53:
[...]

Je verkoopt ineens 100 auto's, dat is een 'directe' cash injectie van +- €4,2 miljoen.

Van die €550 moet je grofweg €200 aftrekken aan belasting, verzekering en onvoorziene kosten etc. en je komt uit op €35.000 p/m. Dat betekent dat je pas na 10 jaar aan die 4,2 miljoen zit.
Je vergeet dat het produceren van de auto's die je verkoopt ook geld kost. Dus je hebt geen 4,2 miljoen netto winst. Ik weet niet wat de marge is op een L&C 01.

https://www.autoweek.nl/a...autofabrikanten-per-auto/

Uit bovenstaande blijkt dat er maar weinig winst op een auto wordt gemaakt. Wellicht dat het verhuren meer geld in het laatje brengt dan je in eerste instantie zou verwachten.

[ Voor 15% gewijzigd door Storager op 11-07-2022 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny_p
Storager schreef op maandag 11 juli 2022 @ 16:40:
[...]

Je vergeet dat het produceren van de auto's die je verkoopt ook geld kost. Dus je hebt geen 4,2 miljoen netto winst. Ik weet niet wat de marge is op een L&C 01.

Uit bovenstaande blijkt dat er maar weinig winst op een auto wordt gemaakt. Wellicht dat het verhuren meer geld in het laatje brengt dan je in eerste instantie zou verwachten.
De hele backoffice voor het M2M gebeuren inclusief deelplatform moet je ook nog meenemen wat een aanzienlijke kostenpost is helemaal gezien L&C (nog) geen marge maakt op de verhuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storager
donny_p schreef op maandag 11 juli 2022 @ 17:07:
[...]
De hele backoffice voor het M2M gebeuren inclusief deelplatform moet je ook nog meenemen wat een aanzienlijke kostenpost is helemaal gezien L&C (nog) geen marge maakt op de verhuur
Inderdaad. Er zijn echter wel meer autofabrikanten die moeite hebben met winst maken:

Quote "artikel op Autovisie.nl":

Het jaar 2020 was bijzonder voor Tesla. Niet alleen wist de fabrikant voor het eerst meer dan een half miljoen auto’s te bouwen, er werd ook winst gemaakt. Dat is voor het eerst in 17 jaar. Bijzonder is dat de winst niet door de verkoop van auto’s kwam.

Tesla boekte in 2020 een nettowinst van 721 miljoen dollar, terwijl het in 2019 nog een verlies van 862 miljoen dollar moest incasseren. Als het bedrijf van Elon Musk alleen auto’s had verkocht, was 2020 ook met verlies afgesloten. Het geheim van de winst van Tesla heeft dan ook niets met de verkoop van auto’s te maken, maar met groene credits leveren aan andere fabrikanten.

Einde Quote.

De gemiddelde winst op een auto van Tesla was in 2021 iets boven de USD 5200, ongeveer 5000 Euro per auto.

[ Voor 5% gewijzigd door Storager op 11-07-2022 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:51
[...]

Niet als flame bedoelt, maar in de huur hou je wel rekening mee met belasting en dergelijke, maar voor de verkoop ga je ervan uit dat netto is, wat natuurlijk een scheve vergelijking geeft ;)

Meestal is het aanbieden van een huur/lease achtige constructie vaak lucratief. Zie de enorme ontwikkeling van personal lease aanbieders de afgelopen jaren. Ook als mooi voorbeeld de ontwikkelingen bij de hoeveelheid diensten die nu in een abonnementsmodel zijn gegoten. Voor investeerders is een terugkerende inkomstenstroom veel interessanter. Onder aan de streep verdienen bedrijver er vaak (niet altijd) meer aan dan een eenmalige verkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny_p
Freezerator schreef op maandag 11 juli 2022 @ 17:38:
[...]

Niet als flame bedoelt, maar in de huur hou je wel rekening mee met belasting en dergelijke, maar voor de verkoop ga je ervan uit dat netto is, wat natuurlijk een scheve vergelijking geeft ;)

Meestal is het aanbieden van een huur/lease achtige constructie vaak lucratief. Zie de enorme ontwikkeling van personal lease aanbieders de afgelopen jaren. Ook als mooi voorbeeld de ontwikkelingen bij de hoeveelheid diensten die nu in een abonnementsmodel zijn gegoten. Voor investeerders is een terugkerende inkomstenstroom veel interessanter. Onder aan de streep verdienen bedrijver er vaak (niet altijd) meer aan dan een eenmalige verkoop.
Daar is zeker zo, aan de andere kant is het resultaat op restwaarde bij verkoop een van de belangrijkste componenten waar leasemij’s echt verdienen. Op overige componenten zit al weinig marge, helemaal bij grotere klanten. Het M2M model van Lynk zal vast ergens lucratief zijn voor ze, maar dat zal pas bij een hogere fee echt interessant worden en blijven ze uiteindelijk afhankelijk van de restwaarde van de 01’tjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
[...]

Als men er geen brood en/of toekomst in zag, dan waren ze nooit aan dit avontuur begonnen. Het zal niet voor elk segment gelden, maar ik werk ook bij een bedrijf dat nu in de transitiefase van verkoop naar verhuur zit en deze overstap is een zegen voor de financiële prestaties van het bedrijf - de cashflow is veel constanter en het levert veel meer geld op. Het betekent onder andere wel dat je als bedrijf niet stil moet blijven staan en eigenlijk continu moet innoveren. In normale tijden zou dat ook voor L&CO moeten gelden - het abonnement is immers vrij makkelijk opzegbaar.

Nu betaal je €550 per maand en komen er verder nauwelijks kosten bij. Het is wachten op de verdere verhoging van de huurprijs, het in rekening brengen van de servicekosten voor leensessies, meerekenen of doorbelasten van de leenkilometers enzo. Voor voorbeelden kunnen wij gewoon dicht bij huis blijven - kijk maar naar de ontwikkeling van de tarieven van MyWheels en SnappCar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monogato

monogato

De Natte Krant

Storager schreef op maandag 11 juli 2022 @ 16:40:
[...]

Goede opmerking inderdaad!
Nu scheelt het voor LC misschien wel dat het merk (in China) al langer bestaat en dat de enige variable de kleur van de auto is. Dat drukt de kosten aanzienlijk natuurlijk.

Maar op zich ben ik wel benieuwd naar het financiele plan van Lynk & Co.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geer72
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-09-2024
Ik krijg vandaag mailtje dat ik een declaration of acceptance & usage moet tekenen. Ik rijd al sinds November..is it just me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IwanvA
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 22:00
Geer72 schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 12:51:
Ik krijg vandaag mailtje dat ik een declaration of acceptance & usage moet tekenen. Ik rijd al sinds November..is it just me?
Ik heb (nog) geen mail. Heb de auto ook vanaf november.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-09 11:48
[...]

Achterop een bierviltje klopt het wat je zegt, maar er zijn nog wat meer factoren die hierin een rol spelen.
  • Geld lenen is erg goedkoop, de rentepercentages zijn laag en er is relatief veel vermogen beschikbaar, zeker als je kan laten zien dat er onderpand en/of inkomsten verwacht worden.
  • Door inflatie wordt de schuld minder waard, terwijl je juist het maandbedrag kan verhogen. Wat onlangs dus ook is gebeurd.
Zolang de rente op leningen lager ligt dan de inflatie, zijn dit soort constructies juist redelijk lucratief en zie je juist dat dit meer en meer gebeurt. De opkomst van private lease in de afgelopen jaren kan ik niet echt los zien van het gegeven dat rente en inflatie zeer dicht bij elkaar lag de afgelopen paar jaar, en tegenwoordig zelfs fors negatief is.
Tja, er komt waarschijnlijk ooit een moment waarop de economie concludeert dat leningen terugbetaald moeten worden, en dan zit je hiermee. Dat moment zal vooral erg vervelend zijn voor de geldverstrekkers van Lynk & Co :P

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20:42
Ik heb een paar weken geleden een Lynk&Co besteld en ik zal 6-7 maanden moeten wachten. Ik heb geen proefrit gemaakt, want die kan je niet in het weekend plannen. Ik zie nu zelfs dat er helemaal geen data meer beschikbaar zijn. Ik dacht: ik leen er wel een keer eentje en als hij niet bevalt kan ik de bestelling altijd weer annuleren.

Maar ook dat lenen is echt een probleem. Ik heb denk ik al wel tien verzoeken gedaan om er één voor een uur te lenen, maar dat wordt steeds geweigerd. Soms na 24 uur, dan heeft de "eigenaar" mijn verzoek waarschijnlijk niet eens gezien, maar soms ook heel snel, dus actief.

Toen dacht ik: misschien vertrouwen ze het niet als je de auto maar voor één uur wilt lenen. Dus ik heb het nu al twee keer voor een hele dag geprobeerd, maar ook die zijn geweigerd.

Dat schiet niet echt op zo. Ik heb L&C hierover gemaild, maar geen reactie. Dat verbaast me niet meer na het lezen van dit forum. Het is jammer dat je in de app geen contactgegevens ziet van de "eigenaren", dan was het veel makkelijker geweest om een afspraak te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crispo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-09 09:35
oldostofjas schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 11:40:
Ik heb een paar weken geleden een Lynk&Co besteld en ik zal 6-7 maanden moeten wachten. Ik heb geen proefrit gemaakt, want die kan je niet in het weekend plannen. Ik zie nu zelfs dat er helemaal geen data meer beschikbaar zijn. Ik dacht: ik leen er wel een keer eentje en als hij niet bevalt kan ik de bestelling altijd weer annuleren.

Maar ook dat lenen is echt een probleem. Ik heb denk ik al wel tien verzoeken gedaan om er één voor een uur te lenen, maar dat wordt steeds geweigerd. Soms na 24 uur, dan heeft de "eigenaar" mijn verzoek waarschijnlijk niet eens gezien, maar soms ook heel snel, dus actief.

Toen dacht ik: misschien vertrouwen ze het niet als je de auto maar voor één uur wilt lenen. Dus ik heb het nu al twee keer voor een hele dag geprobeerd, maar ook die zijn geweigerd.

Dat schiet niet echt op zo. Ik heb L&C hierover gemaild, maar geen reactie. Dat verbaast me niet meer na het lezen van dit forum. Het is jammer dat je in de app geen contactgegevens ziet van de "eigenaren", dan was het veel makkelijker geweest om een afspraak te maken.
Waar woon je? Omgeving Amsterdam of Utrecht mag je me contacten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
crispo schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 13:27:
[...]

Waar woon je? Omgeving Amsterdam of Utrecht mag je me contacten..
Ik woon in Nijkerk. Ik had in DM ook al iemand in omgeving Utrecht. Super! Na mijn vakantie ga ik verder actie ondernemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Nu online

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

oldostofjas schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 11:40:
Het is jammer dat je in de app geen contactgegevens ziet van de "eigenaren", dan was het veel makkelijker geweest om een afspraak te maken.
Hier loop ik ook tegen aan inderdaad. Ik snap aan de andere kant wel dat het zo is hoor dat je geen contactgegevens ziet.

Mijn situatie is bijvoorbeeld dat wij een vakantie gepland hebben naar Frankrijk in september maar vanaf 1 augustus verander ik van baan zonder lease auto dus ineens geen auto meer :P Raken er best een beetje van in de stress. Nou is de laatste optie om normaal een auto te huren natuurlijk als niks anders kan maar dat scheelt een hele hoop geld.

Nou zijn er in de buurt van mij 2 Lynk&co's die op beschikbaar staan voor die periode.
Maarja ik vind het een risico dat een uitlener tot 24 uur van te voren kan annuleren voor zoiets.

Dan zou je dus inderdaad iemand eerst willen contacten om misschien even te kunnen kennismaken / afspraken maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Evanal
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 13-03 08:53
oldostofjas schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 13:30:
[...]

Ik woon in Nijkerk. Ik had in DM ook al iemand in omgeving Utrecht. Super! Na mijn vakantie ga ik verder actie ondernemen.
Ik woon in Vathorst en heb sinds een week de 01. Het is mij alleen niet duidelijk of de auto als beschikbaar staat geregistreerd. Deken staat wel aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baassii
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 01-09 21:42
Goedendag, vanaf 1 augustus zal mijn lynk meer beschikbaar zijn voor verhuur. Ik woon in Utrecht, vlak bij het stadion. Als je na 1 augustus de Lynk een tijdje wilt lenen, DM je me dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordkapp
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 14:21
Wanneer heeft de auto( eerste) onderhoudsbeurt nodig
Geeft hij dat zelf aan?
Olie peilen lukt ook niet, geeft alleen temperatuur aan.
Zal wel iets niet goed doen?
Rij nu vanaf januari geen problemen heerlijke auto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvdV
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 11-09 14:27
Nordkapp schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 21:35:
Wanneer heeft de auto( eerste) onderhoudsbeurt nodig
Geeft hij dat zelf aan?
Olie peilen lukt ook niet, geeft alleen temperatuur aan.
Zal wel iets niet goed doen?
Rij nu vanaf januari geen problemen heerlijke auto
1 jaar, max 30K km of op draaiuren van de motor. Dat is wat de Volvo dealer me vertelde. Auto geeft zelf een melding als het goed is.

Olie peilstok zit er niet op idd, alleen een niveau sensor. Laag niveau is 1 liter bijvullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordkapp
Ok Thanks,
Alleen kan ik de niveaumeter nog niet vinden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oizo1981
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 12-09 22:20
Nordkapp schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 22:32:
Ok Thanks,
Alleen kan ik de niveaumeter nog niet vinden
Ook daarvan krijg je een melding. Kun je niet actief opvragen, behalve in de app.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UlqZTC31jIo5jkqvJGaQEf50Ut8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VYkxzczErLaxuoB8Rifgr1Ox.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordkapp
Oizo1981 schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 06:41:
[...]

Ook daarvan krijg je een melding. Kun je niet actief opvragen, behalve in de app.
[Afbeelding]
Helemaal duidelijk bedankt👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 19:57
[...]

Je rekensom klopt niet: je trekt van de huurprijs de kosten zoals afschrijving van de auto af.

Daarbij leen je dit geld, dat komt niet uit eigen middelen.

Dus ze nemen de termijn van je huur/lease, restwaarde, operationele kosten en financieringskosten en kijken wat ze daarmee over houden. Het maakt voor Lync and co dus niet zoveel uit of ze verkopen of leasen/verhuren, maar voor de waardering van je bedrijf in potentie wel. Gek genoeg levert een langer betalende klant met een lang contract meer geld op dan een eenmalige verkoop. Ook kun je tegen een leasecontract weer geld lenen bijv.

Vanuit je eigen portemonnee geredeneerd heb je helemaal gelijk, maar vanuit speculeren met leningen en abonnementen gezien is lease een waardevol goed.

Overigens voor jezelf ook: als je het contant kunt aftikken kun je net zo goed leasen en het geld op de bank houden. Mocht je namelijk de lease gewoon kunnen betalen dan heb je je geld nog liquide. Zo 'maak' je met geld dus nog meer geld, omdat je makkelijk een schuld naast kunt zetten. Met de rente van afgelopen jaren is geld lenen zo goedkoop dat je dat argument - rente betalen - ook voor een groot deel kunt wegstrepen.

(disclaimer: ik doe dit zelf overigens beperkt en vind een lening in de basis niet een goed ding, maar meer ter illustratie waarom lease werkt zoals het werkt)

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madtraxx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04-09 22:21
is het iemand al opgevallen dat wanneer je op de stop knop hebt gedrukt niets meer kunt sluiten (dak / ramen)?

wat ook niet lijkt te werken, als ik uitgestapt ben maar de rest van het gezin is nog bezig, kan ik niet de auto alvast op slot zetten (dus wanneer de laatste deur sluit gaat alles op slot).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvdV
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 11-09 14:27
madtraxx schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 13:40:
is het iemand al opgevallen dat wanneer je op de stop knop hebt gedrukt niets meer kunt sluiten (dak / ramen)?

wat ook niet lijkt te werken, als ik uitgestapt ben maar de rest van het gezin is nog bezig, kan ik niet de auto alvast op slot zetten (dus wanneer de laatste deur sluit gaat alles op slot).
Dubbel correct. Net als bij de meeste auto’s, zodra die niet op ‘contact’ staat (wat je met de start/stop knop doet), werkt dat niet. Sluiten met de sleutel kan daarna nog wel.

Ook het sluiten van de deuren gaat niet zodra niet alle deuren dicht zijn. Dat is bij veel andere auto’s ook het geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oldostofjas
MvdV schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 14:37:
[...]

Dubbel correct. Net als bij de meeste auto’s, zodra die niet op ‘contact’ staat (wat je met de start/stop knop doet), werkt dat niet. Sluiten met de sleutel kan daarna nog wel.

Ook het sluiten van de deuren gaat niet zodra niet alle deuren dicht zijn. Dat is bij veel andere auto’s ook het geval.
Bij mijn Volvo kan je na het stoppen van de motor nog steeds ramen sluiten, totdat je het portier opent. Dan gaat pas echt alles uit.

En ook het sluiten van de deuren gaat gewoon terwijl ze nog open staan. Als de laatste het portier dichtgooit zie je de knipperlichten branden en gaat alles op slot.

Omdat dit toch een beetje een Volvo is, snap ik dat je verwacht dat het zo werkt... Misschien komt er ooit een update voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madtraxx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04-09 22:21
oldostofjas schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 14:45:
[...]

Bij mijn Volvo kan je na het stoppen van de motor nog steeds ramen sluiten, totdat je het portier opent. Dan gaat pas echt alles uit.

En ook het sluiten van de deuren gaat gewoon terwijl ze nog open staan. Als de laatste het portier dichtgooit zie je de knipperlichten branden en gaat alles op slot.

Omdat dit toch een beetje een Volvo is, snap ik dat je verwacht dat het zo werkt... Misschien komt er ooit een update voor.
Ja inderdaad, maar het is ook wel common good op andere merken :-)

edit*** kom er net achter dat ramen inderdaad nog te sluiten zijn totdat je het portier hebt geopend, het dakraam echter niet.

comfortsluiten zojuist ook nog eens geprobeerd maar dat heeft hij echt niet, als je op het lock knopje drukt terwijl er nog wat open staat en vervolgens de deur dicht gooit zie je niets gebeuren.

[ Voor 20% gewijzigd door madtraxx op 14-07-2022 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monogato

monogato

De Natte Krant

Lock knopje op de sleutel ingedrukt houden wanneer je buiten de auto staat en er nog ramen open staan? Werkte altijd bij mijn Volvo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storager
monogato schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 16:15:
Lock knopje op de sleutel ingedrukt houden wanneer je buiten de auto staat en er nog ramen open staan? Werkte altijd bij mijn Volvo.
Klopt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gKdMnG0CGHu5CBb1JwCTN6-xbMU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/HdESSYvGrDXTEprUb4OUO4WN.png?f=fotoalbum_large
Pagina: 1 ... 75 ... 181 Laatste

Let op:
Voor updates rondom leverdatums, bestellingen, etc. is er een apart topic: Het grote Lynk & Co 01 bestellingen topic.

Voor vragen over abonementen, zoals het opzeggen of overnemen daarvan, kan men hier terecht:
Het Lynk & Co Abonnement en overname Topic

Volgende onderwerpen moeten ook elders besproken worden:

Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.