Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Androo
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 20-06 16:09
Zojuist ook member geworden :)
levertijd staat op 6-7 maanden momenteel.

Iemand een idee, wanneer ik de daadwerkelijke bestelling kan plaatsen? ( en ook met trekhaak? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kensingtonnie
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 14-07 13:49
Vandaag een typische reactie gekregen van een (wat minder goed Engels sprekende) jongedame) van cs op mijn vraag of de thermostaat van mijn Lynk met het oog op de komende vakantie ook preventief vervangen moet worden: als hij stuk gaat hebben we in Frankrijk ook een servicepunt dus u hoeft zich geen zorgen te maken |:(

Na enig aandringen heeft ze voor alle zekerheid toch maar een case aangemaakt :)

[ Voor 11% gewijzigd door Kensingtonnie op 20-06-2022 21:47 ]

XC40 | Single Motor ER | MY24 | Ultimate | Sage Green | 20"| privacy glass | trekhaak |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberdj
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10-12-2024
Kensingtonnie schreef op maandag 20 juni 2022 @ 21:46:
Vandaag een typische reactie gekregen van een (wat minder goed Engels sprekende) jongedame) van cs op mijn vraag of de thermostaat van mijn Lynk met het oog op de komende vakantie ook preventief vervangen moet worden: als hij stuk gaat hebben we in Frankrijk ook een servicepunt dus u hoeft zich geen zorgen te maken |:(

Na enig aandringen heeft ze voor alle zekerheid toch maar een case aangemaakt :)
Ze heeft wel een punt, ook in Frankrijk zijn Volvo dealers (L&C service punten). Het zou natuurlijk vervelend zijn als je pech krijgt onderweg, maar dat kan met iedere auto gebeuren.

bovendien:
Als de reparatie naar schatting meer dan vier uur zal duren, krijg je vervoer naar jouw woonplaats/bestemming, hotelaccommodatie of een huurauto

e.e.a. is nader gespecificeerd in: https://www.lynkco.com/nl...oadside-assistance-policy

ja, natuurlijk staan er ook dingen bij die minder gunstig uitpakken (bijv als er geen huurauto beschikbaar is kun je ze niet aansprakelijk stellen staat ergens en dus heb je geen vervoer, of er wordt een gelijkwaardige auto beschikbaar gesteld, wat ik me dan afvraag: heeft die dan ook een trekhaak voor de caravan, en fietsdragers op het dak en.. en.. en...)

C40 MY24 Plus SMER Sage Green WP TH | Opel Ampera-E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kensingtonnie
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 14-07 13:49
cyberdj schreef op maandag 20 juni 2022 @ 23:30:
[...]

Ze heeft wel een punt, ook in Frankrijk zijn Volvo dealers (L&C service punten). Het zou natuurlijk vervelend zijn als je pech krijgt onderweg, maar dat kan met iedere auto gebeuren.

bovendien:
Als de reparatie naar schatting meer dan vier uur zal duren, krijg je vervoer naar jouw woonplaats/bestemming, hotelaccommodatie of een huurauto
Dat klopt, de laatste vakantie heb ik met een Citroen C5 met koelproblemen gestaan. Dat wil ik niet nog een keer meemaken, omdat er een hoop rompslomp en tijd bij komt kijken (we hebben onze reis 3 dagen moeten onderbreken, maakten (taxi)kosten die maar deels werden vergoed en als kers op de taart reed ik ook nog schade met de vervangende auto....).
Om zo goed mogelijk uit te sluiten dat zoiets nog een keer gebeurt wilde ik weten of het voor mijn model Lynk nodig is om de thermostaat preventief te vervangen. Eigenlijk een heel eenvoudige vraag, waar ze iets te snel overheen stapte zonder concrete argumenten dat het niet nodig is. Dat het niet voor alle auto's geldt heb ik hier op het forum gelezen, maar zij kon me er verder niets over vertellen, ook niet wanneer of voor welke serie auto's die preventieve vervanging dan wel geldt.
Overigens heb ik nog niets van een eventuele lekkage gemerkt, maar om met de wetenschap dat dit probleem bij een aantal auto's is voorgekomen af te wachten of mijn auto het wel of niet volhoudt met een aanhanger met 2 motoren daarop vind ik geen prettig gevoel.
Better safe than sorry.

Ik wacht de case gewoon even rustig af :)

XC40 | Single Motor ER | MY24 | Ultimate | Sage Green | 20"| privacy glass | trekhaak |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13-07 07:20
Over cases gesproken - medio december bleek de door mij geleende Lynk en Co niet op de aangegeven plek te staan en heb ik een case laten aanmaken. Begin juni kreeg ik een mailtje om mijn bankgegevens te verstrekken zodat ze de creditering in orde kunnen maken. Overigens is de reactietijd van Lynk en Co zo beter dan die van KLM, maar het moet beter kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1600GTL
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 12-12-2023
Oizo1981 schreef op maandag 20 juni 2022 @ 20:13:
[...]

Tesla houder is hier al vaker gedeeld; zelf geen ervaring mee.

€ 19,09 | Tparts | Voor Tesla Model 3/Y Auto Achterbank Ipad Mobiele Telefoon Houder Accessoires Onderdelen
https://a.aliexpress.com/_mOIn6n4

[Afbeelding]
Dank je.
Ik hoopte dat er meer houders zouden zijn, maar ik heb deze besteld. Hoop dat hij voor de zomervakantie binnen is.
Mijn 01 is nog niet geleverd, maar heeft de achterkant van de stoel van een 01 net zo'n harde kant waardoor je de klem van de houder er achter kunt schuiven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dixet
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18:30
jldelta schreef op maandag 20 juni 2022 @ 18:04:
Hi, & please forgive me for writing in English (& of course reply in Dutch, as I can get Chrome to auto-translate). This seems to be the longest Lynk 01 thread here in NL.

I picked up my L01 on 1 June and - mostly - have enjoyed it very much... although I like the full electric mode so much that I have already decided I would like a Tesla as soon as I can afford one!

Today I experienced a VERY unpleasant moment in the car, fortunately at low speed (about 25kph). Just before you reach the High Street of Abcoude village from the A2 exit, there is a single lane, lifting bridge over a small river. Halfway across, my car suddenly performed a full emergency brake stop : if anyone had been close behind, they could easily have run into the back of the car, especially as they would have seen that there was no reason for me to stop suddenly.

My hands were on the steering wheel, so I do not think I could have accidentally triggered a driver control. I live in the area and have already driven in the same direction over that bridge several times without incident.

I have just called Lynk, but their technical department is closed for the rest of today - I'll call them tomorrow. I can see online that the Volvo XC40 has had various recalls relating to the emergency braking systems.

Has anyone else experienced anything like this, I wonder ?
Zelf heb ik dit één keer meegemaakt, gelukkig ook zonder achterliggers. Maar ook een paar keer dat het systeem terecht ingreep, en sneller dan ik kon reageren.

Zonder het te willen goedpraten denk ik dat een veiligheidssysteem dat vaker een ongeval voorkomt dan veroorzaakt een positieve ontwikkeling is, maar beter kan het zeker. Het is ook geen specifiek Lynk&Co probleem, bij alle auto's met collision avoidance systemen lees je verhalen over false positives

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MitchellHearth
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13:15
dixet schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 07:55:
[...]

Zelf heb ik dit één keer meegemaakt, gelukkig ook zonder achterliggers. Maar ook een paar keer dat het systeem terecht ingreep, en sneller dan ik kon reageren.

Zonder het te willen goedpraten denk ik dat een veiligheidssysteem dat vaker een ongeval voorkomt dan veroorzaakt een positieve ontwikkeling is, maar beter kan het zeker. Het is ook geen specifiek Lynk&Co probleem, bij alle auto's met collision avoidance systemen lees je verhalen over false positives
Wel toevallig dat in de top 3 hits van jouw zoekopdracht een Volvo forum en een Polestar forum staat :D

Ik heb er trouwens (gelukkig) nog geen last van gehad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jldelta
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 20-01-2023
dixet schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 07:55:
[...]

Thanks so much, dixet : if I search "collision avoidance system false positive volvo xc40", there are a lot of very worrying experiences (although I see this is not at all a Lynk/Volvo-specific issue).... just spoke to Lynk again... tech department unreachable, again....

Edit/update : tech dept never called - no-one at Lynk ever calls back - so I have set the collision avoidance to its lowest setting (I decided not to turn it off completely):
Navigate to Settings > Car > Driver support > Collision avoidance.

[ Voor 11% gewijzigd door jldelta op 23-06-2022 11:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hondsdol
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-07 10:26
1600GTL schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 06:45:
[...]

Dank je.
Ik hoopte dat er meer houders zouden zijn, maar ik heb deze besteld. Hoop dat hij voor de zomervakantie binnen is.
Mijn 01 is nog niet geleverd, maar heeft de achterkant van de stoel van een 01 net zo'n harde kant waardoor je de klem van de houder er achter kunt schuiven?
Heb deze ook besteld, maar dan via Amazon: https://www.amazon.nl/-/e...tle_o00_s00?ie=UTF8&psc=1. Als je daar bestelt, heb je 'm morgen en kan je hem ook eenvoudiger terugsturen. Tip van de dag dus ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dixet
MitchellHearth schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 09:25:
[...]

Wel toevallig dat in de top 3 hits van jouw zoekopdracht een Volvo forum en een Polestar forum staat :D

Ik heb er trouwens (gelukkig) nog geen last van gehad!
offtopic:
Correctie: in jouw gepersonaliseerde resultaten van de zoekopdracht. Google weet waarin je geïnteresseerd bent, dus dat toont 'ie als eerste. Bij mij is de top-3 Jeep - Volvo - BMW. Blijkbaar is het nog niet tot Google doorgedrongen dat ik een Lync&Co rijdt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de2xnis
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 02-03 08:11
Vraagje rondom deze specs: Accucapaciteit: 17,6 kWh, effectief 14,1 kWh. Als je accu helemaal leeg is en je laadt hem helemaal vol. Gebruik je dan 14,1 kWh aan stroom of 17,6?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikkenietweet
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 04-08-2023
Kensingtonnie schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 00:08:
[...]

Dat klopt, de laatste vakantie heb ik met een Citroen C5 met koelproblemen gestaan. Dat wil ik niet nog een keer meemaken, omdat er een hoop rompslomp en tijd bij komt kijken (we hebben onze reis 3 dagen moeten onderbreken, maakten (taxi)kosten die maar deels werden vergoed en als kers op de taart reed ik ook nog schade met de vervangende auto....).
Om zo goed mogelijk uit te sluiten dat zoiets nog een keer gebeurt wilde ik weten of het voor mijn model Lynk nodig is om de thermostaat preventief te vervangen. Eigenlijk een heel eenvoudige vraag, waar ze iets te snel overheen stapte zonder concrete argumenten dat het niet nodig is. Dat het niet voor alle auto's geldt heb ik hier op het forum gelezen, maar zij kon me er verder niets over vertellen, ook niet wanneer of voor welke serie auto's die preventieve vervanging dan wel geldt.
Overigens heb ik nog niets van een eventuele lekkage gemerkt, maar om met de wetenschap dat dit probleem bij een aantal auto's is voorgekomen af te wachten of mijn auto het wel of niet volhoudt met een aanhanger met 2 motoren daarop vind ik geen prettig gevoel.
Better safe than sorry.

Ik wacht de case gewoon even rustig af :)
Op dezelfde vraag die ik stelde over de thermostaat kreeg ik als antwoord dat de modellen met 360 graden camera al een verbeterde thermostaat hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dixet
de2xnis schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 09:42:
Vraagje rondom deze specs: Accucapaciteit: 17,6 kWh, effectief 14,1 kWh. Als je accu helemaal leeg is en je laadt hem helemaal vol. Gebruik je dan 14,1 kWh aan stroom of 17,6?
Als hij helemaal leeg is laad hij 17KWh op volgens mijn laadsessie-overzicht. 17,23 zelf als max.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Oizo1981
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 13-07 18:27
dixet schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 09:50:
[...]

Als hij helemaal leeg is laad hij 17KWh op volgens mijn laadsessie-overzicht. 17,23 zelf als max.
Je kunt maximaal 14,1 kWh laden (= beschikbare accucapaciteit). Daarnaast moet je rekening houden met ca. 20% laadverlies. Aan de paal reken je dus 14,1 + 20% = ca. 16,9 kWh af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hardred
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 14-07 02:20
Rmaxx schreef op maandag 20 juni 2022 @ 12:15:
[...]

[...]

Verdere reparatie van binnen? Zit neem ik aan gewoon een plugje in toch? Zo te zien mooi recht erin, niks meer aan doen :)
Haha dat was helaas nog de spijker, ik mag morgen even langs de lokale volvo dealer, zij gaan het nakijken en eventueel een andere plug erin ipv een "veter"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rmaxx
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 13-07 23:54
Hardred schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 12:37:
[...]

Haha dat was helaas nog de spijker, ik mag morgen even langs de lokale volvo dealer, zij gaan het nakijken en eventueel een andere plug erin ipv een "veter"
Haha ja dat zag ik wel, maar aan de kop te zien mooi recht, dat is goed te fixen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hardred
jldelta schreef op maandag 20 juni 2022 @ 18:04:
Hi, & please forgive me for writing in English (& of course reply in Dutch, as I can get Chrome to auto-translate). This seems to be the longest Lynk 01 thread here in NL.

I picked up my L01 on 1 June and - mostly - have enjoyed it very much... although I like the full electric mode so much that I have already decided I would like a Tesla as soon as I can afford one!

Today I experienced a VERY unpleasant moment in the car, fortunately at low speed (about 25kph). Just before you reach the High Street of Abcoude village from the A2 exit, there is a single lane, lifting bridge over a small river. Halfway across, my car suddenly performed a full emergency brake stop : if anyone had been close behind, they could easily have run into the back of the car, especially as they would have seen that there was no reason for me to stop suddenly.

My hands were on the steering wheel, so I do not think I could have accidentally triggered a driver control. I live in the area and have already driven in the same direction over that bridge several times without incident.

I have just called Lynk, but their technical department is closed for the rest of today - I'll call them tomorrow. I can see online that the Volvo XC40 has had various recalls relating to the emergency braking systems.

Has anyone else experienced anything like this, I wonder ?
I have, it was when accelerating from traffic lights, I was the first in line and the intersection was completely empty, the car behind me wasn't too happy, which I can understand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hardred
Rmaxx schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 12:41:
[...]

Haha ja dat zag ik wel, maar aan de kop te zien mooi recht, dat is goed te fixen.
Gelukkig wel haha
Ik ga het morgen door de dealer gewoon laten checken, als zij zeggen dat het goed zit heb ik iniedergeval mijn taak gedaan😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.t.heemskerk
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 04-10-2022
D0162 schreef op maandag 20 juni 2022 @ 19:28:
[...]

Hier zit ik dus ook al een tijdje mee, heb er een geprobeerd (via Ali) maar die bleef niet goed zitten in de luchtroosters achterin, ik heb een nieuwe besteld (weer Ali) die een soort van beugelsteun aan de onderkant heeft (wel weer via de luchtroosters, ik had eerst een soort buis die tussen de 2 hoofdsteunen zit in de vorige auto maar de stoelen van de 01 zijn dus anders ;(
Dit is een prima oplossing
https://www.amazon.nl/gp/...=ppx_pop_mob_b_asin_title

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deviator79
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-06 15:41
Tijdens het laden slaat bij mij af en toe de ventilator spontaan aan, maakt flink herrie en mensen bellen aan met de melding dat de auto zo'n herrie maakt. Iemand anders dit ook gemerkt? Hij stopt ook weer vanzelf.

- Maar je maakt wel wat mee! -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Is het mogelijk, als je Waze via CarPlay gebruikt, de onboard WiFi te laten gebruiken ipv de telefoon? Ik merk nl dat hij default via de telefoon loopt, dus opladen en Waze gebruiken tegelijkertijd schiet dan niet op.

Scheelt dan ook qua mobiel internet gebruik via eigen telefoon.

[ Voor 13% gewijzigd door Tallguy op 21-06-2022 19:48 ]

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IwanvA
  • Registratie: Oktober 2019
  • Nu online
Deviator79 schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 19:32:
Tijdens het laden slaat bij mij af en toe de ventilator spontaan aan, maakt flink herrie en mensen bellen aan met de melding dat de auto zo'n herrie maakt. Iemand anders dit ook gemerkt? Hij stopt ook weer vanzelf.
Bij mij maakt hij ook regelmatig een lawaai tijdens het laden. Zal wel normaal zijn, maar inderdaad weinig subtiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny_p
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-01 19:38
Eindelijk een datum gekregen voor de bandenwissel. Duurt nog wel een paar weken ivm persoonlijke omstandigheden, dus daarna kan ik bijna alweer plannen voor de winterwissel :P. Doordat ik zelf nog op die winterbanden rijdt ga je er op letten, maar valt me op dat ik lang niet de enige ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny_p
Tallguy schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 19:47:
Is het mogelijk, als je Waze via CarPlay gebruikt, de onboard WiFi te laten gebruiken ipv de telefoon? Ik merk nl dat hij default via de telefoon loopt, dus opladen en Waze gebruiken tegelijkertijd schiet dan niet op.

Scheelt dan ook qua mobiel internet gebruik via eigen telefoon.
Telefoon automatisch laten verbinden met WiFi hotspot van de auto?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MvdV
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 17:43
Klopt, dat doet die van mij ook, zeker op erg warme dagen. Ik gok dat het accu pakket gekoeld moet worden dan. Er staat hier een Volvo PHEV die doet het ook.

[ Voor 5% gewijzigd door MvdV op 21-06-2022 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewtje
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 13-07 20:48
Is normaal voor (PH)EV's in warm weer, om zaken zoals de batterijmodules en inverter koel te houden.

Aiko Neostar 4550Wp + Growatt MIN 4200 TL-XH | MG ZS EV LLR MY23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• san1999der
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 30-09-2024
IwanvA schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 21:46:
[...]

Bij mij maakt hij ook regelmatig een lawaai tijdens het laden. Zal wel normaal zijn, maar inderdaad weinig subtiel.
Dan moet accu gekoeld worden of verwarmd als koud is is bij elektrische auto's ook zo:/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

donny_p schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 21:47:
[...]

Telefoon automatisch laten verbinden met WiFi hotspot van de auto?
Dat zal ik zeker proberen! 👍🏻

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juwlez
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09-07 18:32
Carsharing vraag
Wellicht een wat controversiële vraag maar ik verhuur de Lynk zo eens en dan aan mijn familie voor 1 euro per uur / dag. Voor de zekerheid geef ik altijd ook een sleutel mee (we hebben er toch 3..) voor het geval de huursessie abrupt beëindigd oid wordt. Ook is dit wat gebruiksvriendelijker dan de app gebruiken om de auto te openen en sluiten.

Conform de Lynk&Co regels mag je geen sleutels meegeven, is dit denken jullie een probleem / cq kan dit een probleem opleveren?

[ Voor 3% gewijzigd door juwlez op 22-06-2022 17:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• curtazimo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-01-2023
juwlez schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 14:21:
Carsharing vraag
Wellicht een wat controversiële vraag maar ik verhuur de Lynk zo eens en dan aan mijn familie voor 1 euro per uur / dag. Voor de zekerheid geef ik altijd ook een sleutel mee (we hebben er toch 3..) voor het geval de huursessie abrupt beëindigd oid wordt. Ook is dit wat gebruiksvriendelijker dan de app gebruiken om de auto te openen en sluiten.

Conform de Lynk&Co regels mag je geen sleutels meegeven, is dit denken jullie een probleem / cq kan dit een problemen opleveren?
Ik heb n paar keer een 01 gehuurd. De 1e keer kon ik de auto wel en dan niet openen met de app. De verhuurder heeft toen de service desk gebeld en nadat ik het weer n paar keer zonder succes had geprobeerd, zei de verhuurder dat hij een van zijn sleutel ging meegeven en of dat een probleem was. De andere kant van de lijn zei dat dat kon, waarop de verhuurder nog een keer expliciet vroeg of dat zeker is en dat hij het eventueel op de mail bevestigd wilde hebben. En dit werd toen wederom bevestigd; de sleutel mocht mee en de mail zou worden verstuurd.

Uiteindelijk heb ik de sleutel een paar wkn bij me gehad, maar ik durf niet te zeggen of die mail daadwerkelijk is verstuurd. Overigens deed de gehele huurperiode de app niet.. De auto werd wel vertoond, maar openen en/of starten werkte niet...

When people talk behind my back, they are in a good position to kiss my ass...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.t.heemskerk
syjq8ak schreef op zondag 8 mei 2022 @ 12:01:
Vorige week alle dakdrager bedrijven nagebeld voor een nieuw setje dakdragers, kom slechts bij alle bedrijven op eentje uit de Thule Wingbar edge 9582 uit.
Past prima, straks een rondje om te kijken of de geluiden wel in orde zijn, installatie met een soort rubberen band om de dakrails van de Lynk heen.[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Een vraag voor de zekerheid en ter bevestiging. Welke thule wingbar edge past nu echt?
Is het de 9582 (M+M) of de 9585 (M+L)

Dank voor de reactie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deviator79
r.t.heemskerk schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 18:20:
[...]
De M+L past perfect

Een vraag voor de zekerheid en ter bevestiging. Welke thule wingbar edge past nu echt?

Dank voor de reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• About2Break
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:49
Oizo1981 schreef op maandag 20 juni 2022 @ 20:13:
[...]

Tesla houder is hier al vaker gedeeld; zelf geen ervaring mee.

€ 19,09 | Tparts | Voor Tesla Model 3/Y Auto Achterbank Ipad Mobiele Telefoon Houder Accessoires Onderdelen
https://a.aliexpress.com/_mOIn6n4

[Afbeelding]
Yes, past prima. Alleen zit het scherm vrij hoog, dus als je hele kleine kinderen hebt is de kijkhoek wel wat lastig, ik draai vaak de stoel naar de ligstand maar ik heb doorgaans geen passagier voor zitten O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jldelta
Question, please, concerning long-distance driving:

Day to day, I am driving 95% in Pure mode, charging overnight at home in a normal wall socket.

Next month, I will make my annual summer trip to Austria, so will use Hybrid mode all the way; my question is should I select "Recharge while driving" (in Car>Settings), so I always have battery power to help going up hills or switch to Pure when in cities OR is this very uneconomical ? I want the lowest fuel consumption possible & I'm not clear if a full/partly charged battery facilitates this on long autobahn journeys ?.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deviator79
interessant: oftewel: ze passen beide? Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/guxmqARcShrOCr6FLLz7UhtO3LM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3QGfB06JnMVVowHC8taJMfGj.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikkenietweet
jldelta schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 11:30:

Day to day, I am driving 95% in Pure mode, charging overnight at home in a normal wall socket.

Next month, I will make my annual summer trip to Austria, so will use Hybrid mode all the way; my question is should I select "Recharge while driving" (in Car>Settings), so I always have battery power to help going up hills or switch to Pure when in cities OR is this very uneconomical ? I want the lowest fuel consumption possible & I'm not clear if a full/partly charged battery facilitates this on long autobahn journeys ?.
Don't charge while driving. That's far too expensive.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 17:51
jldelta schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 11:30:

What i do when the distance is greater than 75KM is use electric driving in city, and traffic jams since then your gas consumption will be higher than driving on cruise control. When on cruisecontrol i will switch on the save battery option (settings, general, battery..) and will drive in B mode. That way i get some extra charge it will then use when needed.

The battery option used to have a quicksettings button when you would swipe from top to bottom on the homescreen but now it's gone :? Now i have to go in settings... but still works fine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de2xnis
ikkenietweet schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 12:46:
[...]

Don't charge while driving. That's far too expensive.
I was wondering what's the cheapest form of driving on 1.000 km+ trips as well. Do you have any tips? First 70km Pure and when the battery is down just gasoline (with regenerative braking on)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikkenietweet
de2xnis schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 12:51:
[...]

I was wondering what's the cheapest form of driving on 1.000 km+ trips as well. Do you have any tips? First 70km Pure and when the battery is down just gasoline (with regenerative braking on)?
In such a case I only drive in hybrid and indeed with regenerative braking on. B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de2xnis
ikkenietweet schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 13:45:
[...]

In such a case I only drive in hybrid and indeed with regenerative braking on. B
Do you notice a significant increase of batterylife with regenerative braking on?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oizo1981
GroeneThee schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 12:51:
[...]
The battery option used to have a quicksettings button when you would swipe from top to bottom on the homescreen but now it's gone :? Now i have to go in settings... but still works fine.
You van change the buttons in the swipe down menu by pressing and holding. if the screen is full you first have to delete another icon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 17:51
Oizo1981 schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 19:50:
[...]

You van change the buttons in the swipe down menu by pressing and holding. if the screen is full you first have to delete another icon
Thanks!!👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.t.heemskerk
Deviator79 schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 11:37:
[...]

interessant: oftewel: ze passen beide? [Afbeelding]
Apart is dat toch?
Heeft het met de plaats te maken waar je de dragers monteert?
Iets meer naar achter past de M en iets meer naar voren de L?
Zal het zo werken!

Wie heeft het verlossende antwoord?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BPi
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:21

BPi

r.t.heemskerk schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 06:56:
[...]

Apart is dat toch?
Heeft het met de plaats te maken waar je de dragers monteert?
Iets meer naar achter past de M en iets meer naar voren de L?
Zal het zo werken!

Wie heeft het verlossende antwoord?
Ik heb 1 van de twee bars ingekort (dus m+l) maar eigenlijk zou er nog wel 1 cm af mogen. Het is erg lastig te plaatsen.
De mijne zijn deze zomer waarschijnlijk wel beschikbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

BPi schreef op zondag 19 juni 2022 @ 12:05:
Is er iemand die ook heeft dat het scherm van de energyflow crashed? Zowel op weergave gehele scherm als in een klein hoekje. En dat gebeurt nadat je hem op volledig scherm hebt weergegevem. In de cockpit blijft hij wel zichtbaar en werkend.
Niemand deze ervaring?

En zijn er mensen waar sinds enkele dagen (zonder zelf iets aan te passen) een piepje heeft bij sluiten van de auto met de AB?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JHoorn
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22-05 21:33
BPi schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 10:46:
[...]

Niemand deze ervaring?

En zijn er mensen waar sinds enkele dagen (zonder zelf iets aan te passen) een piepje heeft bij sluiten van de auto met de AB?
Heb ik ook, in het scherm staat "crashed" maar als je er op drukt opent hij gewoon en zie je het scherm. Minor bug zou ik zeggen.

🚙 Lynk & Co 01 | 🔌 Alfen Eve Pro | 🤖 HA | 🌞 4kW zw | 🔋 MT Venus 5.12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Androo
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 20-06 16:09
iemand een idee, hoelang het momenteel duurt, zodra je je hebt aangemeld, tot je de bestelling daadwerkelijk kan plaatsen, en ook dan nog tot hij geleverd wordt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de2xnis
Androo schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 11:37:
iemand een idee, hoelang het momenteel duurt, zodra je je hebt aangemeld, tot je de bestelling daadwerkelijk kan plaatsen, en ook dan nog tot hij geleverd wordt?
Hier vind je alle ervaringen rondom bestellingen: Het grote Lynk & Co 01 bestellingen topic

Ik heb me op 26 april aangemeld, kreeg 13 juni de bestellink en moet vermoedelijk 5 tot 6 maanden wachten. Dat zou dus in totaal dus een goede 7 a 8 maanden zijn van aanmelden tot rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bulligan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:23
Androo schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 11:37:
Je geduld wordt goed op de proef gesteld. Ongeveer 10 weken na aanmelden krijg je een mogelijkheid tot daardwerkelijk bestellen en dan moet je nog zo'n 5 a 6 maanden wachten op de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IwanvA
  • Nu online
[...]

Niemand deze ervaring?

Sinds gister inderdaad een piepje met sluiten, ook via keyless sluiten (drukken op handvat bestuurder).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:35
Altijd al gehad, maar bewust aangezet :) . Sinds vorige week heeft hij het juist een paar keer niet gedaan.

PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondsdol
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-07 10:26
IwanvA schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 15:58:
[...]

Sinds gister inderdaad een piepje met sluiten, ook via keyless sluiten (drukken op handvat bestuurder).
Heeft de 01 ook 'keyless zones'? Als in: kan je gewoon weglopen en gaat hij dan op slot? Of moet je elke keer op het handvat drukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IwanvA
  • Nu online
Geen idee, druk altijd gewoon op het handvat als ik weg loop. Hij gaat in mijn beleving niet uit zichzelf op slot, maar kan best een instelling zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
hondsdol schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 17:15:
[...]

Heeft de 01 ook 'keyless zones'? Als in: kan je gewoon weglopen en gaat hij dan op slot? Of moet je elke keer op het handvat drukken?
Nee, je moet op het handvat drukken (of op de sleutel uiteraard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikkenietweet
Waarschuwing:
Gisteren heb ik per ongeluk een stuk of 50 kilometer in de stand gereden dat de motor de accu oplaad. Het benzineverbruik is dan schrikbarend hoog. De Lynk rijdt dan 1 op 6.
Dit raad ik dus iedereen af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de2xnis
ikkenietweet schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 21:30:
Waarschuwing:
Gisteren heb ik per ongeluk een stuk of 50 kilometer in de stand gereden dat de motor de accu oplaad. Het benzineverbruik is dan schrikbarend hoog. De Lynk rijdt dan 1 op 6.
Dit raad ik dus iedereen af.
Wat bizar zeg. Waarom zou deze functie dan bestaan? Is dus totaal geen groene functie ook..?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cyberdj
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10-12-2024
Grappig, ik heb op lange stukken juist ca 100km voordat ik ging tanken telkens de accu opgeladen op brandstof. Mede om te voorkomen dat je zonder brandstof komt te staan (volle accu, dus dan kun je nog even vooruit). Het verbruik neemt (uiteraard) toe, op de snelweg met 120/130 per uur is het echter niet heel veel meer.

C40 MY24 Plus SMER Sage Green WP TH | Opel Ampera-E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
cyberdj schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 07:04:
Grappig, ik heb op lange stukken juist ca 100km voordat ik ging tanken telkens de accu opgeladen op brandstof. Mede om te voorkomen dat je zonder brandstof komt te staan (volle accu, dus dan kun je nog even vooruit). Het verbruik neemt (uiteraard) toe, op de snelweg met 120/130 per uur is het echter niet heel veel meer.
Hoe veel meer dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruytertje
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 13-01-2023

Ruytertje

aan alles komt eens een einde

Ik wil alle muziek die ik eerder op de vaste schijf in de auto heb gezet weer verwijderen. Voor zover ik weet kan je dat alleen maar per nummer doen door te vegen. Heeft iemand al ontdekt hoe je alles in 1 keer kan wissen? Misschien door die schijf te formateren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chromanin
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-06 18:02
Hoi iedereen, heb hem net van eergisteren. Iemand een idee hoe je de hotspot inschakelt? Ik druk op de instelling en hij blijft klagen dat ik die niet kan/mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tremio
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-07 13:21
Als je richtingaanwijzer naar links of rechts doet, krijg je dan ook camera beeld in je instrumentenpaneel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
Tremio schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 14:43:
Als je richtingaanwijzer naar links of rechts doet, krijg je dan ook camera beeld in je instrumentenpaneel?
Niet in instrumentenpaneel. De 2022 versie kun je wel instellen dat je camerabeeld op het middenscherm ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
Chromanin schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 14:30:
Hoi iedereen, heb hem net van eergisteren. Iemand een idee hoe je de hotspot inschakelt? Ik druk op de instelling en hij blijft klagen dat ik die niet kan/mag.
Ben je ingelogd met een account? Hotspot is niet beschikbaar in gastmodus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chromanin
Oizo1981 schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 14:47:
[...]

Ben je ingelogd met een account? Hotspot is niet beschikbaar in gastmodus.
Yep, ingelogd met mijn Lynk & Co account. Nu ze hadden wel gezegd dat het een dag kan duren voor alle opties open staan. Maar is dus wel al langer als 1 dag geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tremio
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-07 13:21
Kan iemand een video opnemen van hoe de camera’s (360 graden) werkt wanneer je aan het rijden bent en links of rechtsaf wil slaan? Of achteruit rijdt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ljwilliam88
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:49

Dank voor de reactie
De 9585 (M+L) past perfect. De L doe je vooraan de auto en de M achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harbinger
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 28-06 17:54
Ik was afgelopen vrijdag even bij Stern Volvo in Lijnden, waar veel Lynks worden rijklaargemaakt en onderhoud wordt uitgevoerd. Er stonden daar ook behoorlijk veel ingeleverde Lynks die stonden te wachten op een volgende rijder. Het schijnt dat je bij Lynk aan kunt geven dat je het geen probleem vindt een 'tweedehands' model te rijden en dat de wachttijd dan behoorlijk wordt verkort.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pretpik
Harbinger schreef op zondag 26 juni 2022 @ 16:43:
Ik was afgelopen vrijdag even bij Stern Volvo in Lijnden, waar veel Lynks worden rijklaargemaakt en onderhoud wordt uitgevoerd. Er stonden daar ook behoorlijk veel ingeleverde Lynks die stonden te wachten op een volgende rijder. Het schijnt dat je bij Lynk aan kunt geven dat je het geen probleem vindt een 'tweedehands' model te rijden en dat de wachttijd dan behoorlijk wordt verkort.
Zo ver ik het begrepen heb garandeert Lynk & Co helemaal geen nieuwe auto. Het concept is dat ze een auto leveren, nieuw of niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chromanin
Iemand een beetje geïrriteerd soms met de zeer trage boord computer? In vergelijking met mijn Audi wel echt heeeeeeeel erg traaaaag.

Klein beetje snellere processor zou wel leuk zijn geweest 😁

[ Voor 19% gewijzigd door Chromanin op 26-06-2022 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hardred
[...]

Niemand deze ervaring?

Even goed nagaan of de dop van de laadingang ook goed erin zit e.d, ik heb dit ook al een aantal keer gehad, ging vanzelf weer weg, en laatste keer na het nakijken van mijn laadingang.
Denk dat dit een piepje is om te laten weten dat er ergens nog iets openstaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hardred
Chromanin schreef op zondag 26 juni 2022 @ 21:59:
Iemand een beetje geïrriteerd soms met de zeer trage boord computer? In vergelijking met mijn Audi wel echt heeeeeeeel erg traaaaag.

Inderdaad 1 van de pijn punten wat al erg lang speelt.
De ene keer werkt het relatief snel, de andere keer ben je al lang en breed onderweg wanneer eindelijk eens je android auto aan schiet.
Terwijl bijvoorbeeld een kia e-niro middels een kabel nagenoeg gelijk verbinding maakt.
Maar kabel of bluetooth maakt hier geen verschil 8)7

[ Voor 12% gewijzigd door Hardred op 26-06-2022 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FidOo
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09:29
Chromanin schreef op zondag 26 juni 2022 @ 21:59:

Sinds een paar weken is de achteruitrijcamera behoorlijk traag bij mij (laggend wanneer de auto net start en het duurt lang voor ik beeld heb nadat ik de auto in achteruitrijstand plaats)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BPi

BPi

Hardred schreef op zondag 26 juni 2022 @ 22:47:
[...]

Even goed nagaan of de dop van de laadingang ook goed erin zit e.d, ik heb dit ook al een aantal keer gehad, ging vanzelf weer weg, en laatste keer na het nakijken van mijn laadingang.
Denk dat dit een piepje is om te laten weten dat er ergens nog iets openstaat
Piepje is weer weg 🤔

Wel gisteren 10 minuten gereden met een bevroren scherm 7(8)7
En geregeld geen Android Auto verbinding. Iemand een tip hoe dit op te lossen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harbinger
  • Laatst online: 28-06 17:54
pretpik schreef op zondag 26 juni 2022 @ 18:24:
[...]

Zo ver ik het begrepen heb garandeert Lynk & Co helemaal geen nieuwe auto. Het concept is dat ze een auto leveren, nieuw of niet.
Klopt, doen ze ook niet. Maar het proces van herinzet schijnt (net als legio andere zaken) niet al te soepel te lopen. Als je bij Lynk op voorhand aangeeft zo snel mogelijk te willen rijden, zal je wellicht dus ook sneller een reeds klaar staande auto kunnen gebruiken. Het blijft uiteraard een soort black box, maar het zou uit kunnen maken. Ik zag bij Stern op het terrein iig een stuk of 25 auto's staan die gewoon stonden te wachten. Werd ook door degene door wie ik werd geholpen beaamd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monogato
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 25-02 14:18

monogato

De Natte Krant

Harbinger schreef op maandag 27 juni 2022 @ 08:14:
[...]

Klopt, doen ze ook niet. Maar het proces van herinzet schijnt (net als legio andere zaken) niet al te soepel te lopen. Als je bij Lynk op voorhand aangeeft zo snel mogelijk te willen rijden, zal je wellicht dus ook sneller een reeds klaar staande auto kunnen gebruiken. Het blijft uiteraard een soort black box, maar het zou uit kunnen maken. Ik zag bij Stern op het terrein iig een stuk of 25 auto's staan die gewoon stonden te wachten. Werd ook door degene door wie ik werd geholpen beaamd.
Er zijn deze maand ook weer een 116 nieuwe 01's op kenteken gezet, wat wel tov vorige maand een flinke vermindering is (553 in mei en 691 in April).

P2 LRSM Pilot, Plus, 20", Thunder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technomancer
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 09-07 14:03
Mijn vrouw heeft helaas een flinke kras op de auto weten te krijgen (over de hele lengte van de auto aan 1 kant). Ik heb het via de app gemeld (ik moest nog best even zoeken hoe/waar ik een schademelding kon doen) maar heb niets meer gehoord. Ook op een vorig issue aangemaakt in de app heb ik nooit reactie gekregen. Ik vermoed dus dat de schade op deze manier niet verholpen gaat worden. Wat is nu de beste stap? Bellen en dan een moeilijk gesprek in het Engels voeren? Eventueel zelf kijken of ik de kras weg kan poetsen? (Maar ja ik heb het al aangemeld natuurlijk). Heeft iemand hier ervaring mee? Ik neem aan dat dit 500 euro 'eigen risico' gaat kosten en dat de auto dan eventjes weg is als deze zou worden opgehaald, maar ik hoor ook verhalen dat het met vervangend vervoer niet goed geregeld is e.d. En echt nodig is het niet om hem te vervangen, want het is alleen een kras en verder rijdt de auto nog prima natuurlijk. Maar als het herstellen een paar dagen of weken gaat duren dan moet er wel wat anders voor in de plaats komen. Als ze hem zouden ophalen dan mogen ze ook meteen wel updates installeren want dat is ook nog nooit gebeurd sinds ik hem heb. Maar goed, even benieuwd naar de ervaringen hier met het laten repareren van (kras)schade en wat het beste is om te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ton_adam
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13-07 14:13
Technomancer schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 15:47:
Mijn vrouw heeft helaas een flinke kras op de auto weten te krijgen (over de hele lengte van de auto aan 1 kant). Ik heb het via de app gemeld (ik moest nog best even zoeken hoe/waar ik een schademelding kon doen) maar heb niets meer gehoord. Ook op een vorig issue aangemaakt in de app heb ik nooit reactie gekregen. Ik vermoed dus dat de schade op deze manier niet verholpen gaat worden. Wat is nu de beste stap? Bellen en dan een moeilijk gesprek in het Engels voeren? Eventueel zelf kijken of ik de kras weg kan poetsen? (Maar ja ik heb het al aangemeld natuurlijk). Heeft iemand hier ervaring mee? Ik neem aan dat dit 500 euro 'eigen risico' gaat kosten en dat de auto dan eventjes weg is als deze zou worden opgehaald, maar ik hoor ook verhalen dat het met vervangend vervoer niet goed geregeld is e.d. En echt nodig is het niet om hem te vervangen, want het is alleen een kras en verder rijdt de auto nog prima natuurlijk. Maar als het herstellen een paar dagen of weken gaat duren dan moet er wel wat anders voor in de plaats komen. Als ze hem zouden ophalen dan mogen ze ook meteen wel updates installeren want dat is ook nog nooit gebeurd sinds ik hem heb. Maar goed, even benieuwd naar de ervaringen hier met het laten repareren van (kras)schade en wat het beste is om te doen :)
Bij onze auto zit op de klep krassen en een deukje; onhandige actie in parkeergarage geweest. Was verder niemand anders bij betrokken. Daar heb ik telefonisch melding van gedaan. Toen vroegen ze of ik wilde mailen, maar hij zei al dat ze er voorlopig niks mee gingen doen. En zo geschiedde, vooralsnog niks van gehoord. Kan er ook prima mee verder rijden, dus ik zit er verder niet achteraan. Ik heb aan mijn meldplicht voldaan in ieder geval.

Ondertussen is de auto een keer opgehaald om de banden te wisselen. Kreeg de auto netjes gewassen terug, waardoor de schade aan de klep nog beter zichtbaar was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defixje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:44
Even een klein vraagje. Klopt het dat je niet kan snel laden met de Lynk & Co?

D3Fix, Ethical Hacker, Pokeraar, Programmeur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
defixje schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 07:46:
Even een klein vraagje. Klopt het dat je niet kan snel laden met de Lynk & Co?
Dat klopt, alleen Mercedes-Benz levert dat op hun plug-in modellen op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stijncoppieters
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 29-01 18:16
Inmiddels een maand de Lynk & Co en vanaf levering al defect met chargen.

- Volvo garage heeft 2.5 week geleden defect gevonden en nieuw onderdeel besteld
- onderdeel nog steeds niet binnen
- ondertussen rijdt ik dus volledig benzine
- paar keer gebeld met lynk, weten geen moer
- kunnen geen vervangende lynk en co regelen want geen beschikbaarheid
- ook geen duidelijkheid over compensatie voor het niet kunnen laden

Al met al belabberd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edsub
  • Laatst online: 06-07 21:57
cyberdj schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 07:04:
Hier net zo.
Het verbruik bij laden op de motor hangt erg af hoe je rijdt.

Bij constant op de cruisecontrol op n vlakke weg tussen de 100 en 130 is t verbruik dan pakweg 3 liter per 100km hoger. Maar de accu laadt wel ong 1km per gereden km bij. Dus eigenlijk erg voordelig!!

Je zou kunnen zeggen dat zolang je verbruik (bij 1km extra range per gereden km) niet verdubbeld, je goed zit!

Als je lokaal verkeer rijdt met laden op de motor, dan is t verbruik schrikbarend en t netto effect niet voordelig.

[ Voor 6% gewijzigd door edsub op 29-06-2022 22:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edsub
Lenen is "deze dagen" een drama. Tot voor 2 weken eigenlijk geen issues meer.
Vandaag of gisteren leensessie midden in de leensessie van n week afgebroken "door een technische fout". Merkte de lener niet meteen ( t is mn zoon, openen en sluiten met de app werkt bij hem nooit dus hij heeft een sleutel mee), maar ik kan me zo voorstellen dat deze 'leen kilometers' nu bij mij meetellen.... (Gaan er deze week pakweg 1000 worden, da's toch €150 kosten).

Heeft iemand ooit al eens een fatsoenlijk rittenoverzicht gekregen van lynk&co?

Ik vraag me af hoe ze anders straks onderscheid kunnen maken tussen eigen (15000/jr inbegrepen in huur) en leen kilometers....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny_p
monogato schreef op maandag 27 juni 2022 @ 11:05:
[...]

Er zijn deze maand ook weer een 116 nieuwe 01's op kenteken gezet, wat wel tov vorige maand een flinke vermindering is (553 in mei en 691 in April).
Afgelopen maandag een trailer ingehaald op de A28 tussen Zwolle en Amersfoort vol met nieuwe 01’s. Stonden trouwens ook allemaal al op kenteken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
Die komen uit Nijkerk, die van mij komt ook bij Serva vandaan kwam ik achter toen er nog een briefje in de auto lag met de tenaamstellingscode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juwlez
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09-07 18:32
edsub schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 22:26:

Ik vraag me af hoe ze anders straks onderscheid kunnen maken tussen eigen (15000/jr inbegrepen in huur) en leen kilometers....
Hier zocht ik ook naar maar helaas. Auto tot nu toe 2x uitgeleend (aan familie) maar nu handmatig bijhouden hoeveel km ze gereden hebben om dit van het totaal af te halen. Overigens afgelopen week wel de eerste betaling ontvangen (paar euro). Verhuur was 1e week juni.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robertos147
  • Laatst online: 08-06 10:56

Robertos147

Volvo meneer

Robertos147 schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 20:49:
Vandaag is er schade gereden door iemand uit de buurt tegen de geparkeerde Lynk. Gelukkig alleen krassen/schaven op de Lynk. Netjes schadeformulier ingevuld. Ben benieuwd hoe de afhandeling van Lynk is, zal een coinflip zijn als ik de ervaringen hier lees. 7(8)7 Ook zeer benieuwd naar de eventuele kosten die dit grapje met zich meebrengt.
Sinds 9 juni is er nog geen echte actie ondernomen door Lynk betreft de schade. Netjes in de app een melding/ticket gemaakt, geen reactie. Na een paar dagen zonder reactie gebeld naar Lynk: klantenservice kon de aangemaakte melding niet eens vinden. Nu heeft de klantenservice een ticket gemaakt, #2 voor deze schade. 23 juni te horen gekregen dat de schade is doorgezet naar de 'schade experts' en dat zij contact zullen opnemen voor het beoordelen van de schade. Nog niks gehoord helaas.

Ondanks dat het mijn vriendin haar auto is (ik heb mijn eigen koets), ben ik wel teleurgesteld in de hele package van Lynk. Ze vragen weinig(informatie), je krijgt ineens een auto toegewezen, afhalen van de auto gaat netjes en vlot. De auto zelf zit goed in elkaar en is mooi om te zien, van binnen en van buiten. Goedkoop rijden met de stekker en echt flink wat ruimte in de auto. Deze Lynk heeft parkeercamera's, begreep dat alleen de nieuwe Lynk's dit hebben. _/-\o_
Maar de '95km/h bug', traag werkend infotainment systeem, paar keer gehad dat het infotainment systeem niet eens startte, heel trage werking van de parkeerfunctie/camera's, het uitzetten van adaptive cruise moet élke keer ingesteld worden, de belachelijke afstand tussen je voorligger met de adaptive cruise/snelwegassistent, lane assist die je zonder pardon een flinke duw geeft, een slechte app die vaak niet werkt en de onbereikbare klantenservice.
Al deze issues geven toch een beetje nare nasmaak. Dat ze de prijs met €50 omhoog gooien omdat de wereld duurder wordt, prima. Maar de klantenservice moet toch wel écht beter worden als ze nog willen groeien.

Volvo V70 2.4, 2004, 368.000km. Peugeot e208 GT 51kWh, 2024 5.500km

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hardred
Robertos147 schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 14:47:
[...]

Sinds 9 juni is er nog geen echte actie ondernomen door Lynk betreft de schade. Netjes in de app een melding/ticket gemaakt, geen reactie. Na een paar dagen zonder reactie gebeld naar Lynk: klantenservice kon de aangemaakte melding niet eens vinden. Nu heeft de klantenservice een ticket gemaakt, #2 voor deze schade. 23 juni te horen gekregen dat de schade is doorgezet naar de 'schade experts' en dat zij contact zullen opnemen voor het beoordelen van de schade. Nog niks gehoord helaas.

Ondanks dat het mijn vriendin haar auto is (ik heb mijn eigen koets), ben ik wel teleurgesteld in de hele package van Lynk. Ze vragen weinig(informatie), je krijgt ineens een auto toegewezen, afhalen van de auto gaat netjes en vlot. De auto zelf zit goed in elkaar en is mooi om te zien, van binnen en van buiten. Goedkoop rijden met de stekker en echt flink wat ruimte in de auto. Deze Lynk heeft parkeercamera's, begreep dat alleen de nieuwe Lynk's dit hebben. _/-\o_
Maar de '95km/h bug', traag werkend infotainment systeem, paar keer gehad dat het infotainment systeem niet eens startte, heel trage werking van de parkeerfunctie/camera's, het uitzetten van adaptive cruise moet élke keer ingesteld worden, de belachelijke afstand tussen je voorligger met de adaptive cruise/snelwegassistent, lane assist die je zonder pardon een flinke duw geeft, een slechte app die vaak niet werkt en de onbereikbare klantenservice.
Al deze issues geven toch een beetje nare nasmaak. Dat ze de prijs met €50 omhoog gooien omdat de wereld duurder wordt, prima. Maar de klantenservice moet toch wel écht beter worden als ze nog willen groeien.
Op veel punten geef ik je gelijk, maar die 95km/u is niet echt een bug maar had iets met de versnellingen te maken(welke wel en niet elektrisch zijn en het overslaan van een versnelling hiervoor). En de adaptive cruisecontrol is iets wat bij een boel auto's voorkomt, zoals bij skoda, maar ook BMW en Kia.
Ik heb hem op het laagste niveau gezet, wat opzich prima ruimte is, goede afstand om tot stilstand te komen. Echter is het probleem dat andere automobilisten dit zien als "hey, ruimte voor mij"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robertos147

Robertos147

Volvo meneer

Hardred schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 15:12:
[...]

En de adaptive cruisecontrol is iets wat bij een boel auto's voorkomt, zoals bij skoda, maar ook BMW en Kia.
Ik heb hem op het laagste niveau gezet, wat opzich prima ruimte is, goede afstand om tot stilstand te komen. Echter is het probleem dat andere automobilisten dit zien als "hey, ruimte voor mij"
Dat laatste is vooral waar ik me heel erg aan irriteer. Het is net iets té veel ruimte. Met andere merken(Mercedes, Tesla) heb ik wel ervaren dat er een stuk ruimte was, maar niet zoveel als met de Lynk. En de Lynk remt ook vrij oncomfortabel als er iemand voor je komt rijden met de adaptive aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hardred
Robertos147 schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 15:22:
[...]

Dat laatste is vooral waar ik me heel erg aan irriteer. Het is net iets té veel ruimte. Met andere merken(Mercedes, Tesla) heb ik wel ervaren dat er een stuk ruimte was, maar niet zoveel als met de Lynk. En de Lynk remt ook vrij oncomfortabel als er iemand voor je komt rijden met de adaptive aan.
Klopt, toch jammer, aangezien volvo bijvoorbeeld wel weer normaal kan remmen ipv zodanig remmen dat je het liever zelf doet 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deviator79
[...]

Zijn dit soort dingen met een software update te verhelpen? Dan moeten genoeg mensen het melden ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de2xnis
Robertos147 schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 14:47:
[...]

het uitzetten van adaptive cruise moet élke keer ingesteld worden
Wat bedoel je hier precies mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertos147

Robertos147

Volvo meneer

de2xnis schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 16:19:
[...]

Wat bedoel je hier precies mee?
Als ik met de Lynk rij, schakel ik de adaptive cruise uit in de instellingen. Nu is het zo dat de Lynk dit niet onthoudt: als ik de auto uitschakel en later weer aan doe, staat de adaptive cruise weer aan. Terwijl ik het eerder heb uitgeschakeld. Sommige instellingen onthoudt de auto niet, kan me niet meer herinneren welke nog meer niet.

Begrijp me niet verkeerd trouwens: dit zijn kleine dingen waar ik met dagelijks gebruik tegenaan zou lopen. Als ik niet 40.000km per jaar zou rijden, zou ik zelf zeer waarschijnlijk ook een Lynk voor de deur hebben staan.

[ Voor 18% gewijzigd door Robertos147 op 30-06-2022 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edsub
edsub schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 22:26:
Lenen is "deze dagen" een drama. Tot voor 2 weken eigenlijk geen issues meer.
Vandaag of gisteren leensessie midden in de leensessie van n week afgebroken "door een technische fout". Merkte de lener niet meteen ( t is mn zoon, openen en sluiten met de app werkt bij hem nooit dus hij heeft een sleutel mee), maar ik kan me zo voorstellen dat deze 'leen kilometers' nu bij mij meetellen.... (Gaan er deze week pakweg 1000 worden, da's toch €150 kosten).

Contact gehad met klantenservice. Ze kunnen iig de afgebroken leensessie terugvinden.
Kreeg nog wel een opmerking over dat ik de sleutel meegaf: Als je dat diet en de lener woont niet op jouw adres, ben je niet verzekerd. Speelt voor mij niet, maar ik lees hier af en toe andere signalen.....

Overigens is het een bekend probleem dat je zonder internet verbinding (bijv in P-Centraal Arnhem) de auto NIET met de app kunt openen/sluiten. Hoe dat dan moet als je geen sleutel hebt, daar breekt Lynk&Co zich nu t hoofd over....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:46
edsub schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 18:04:
[...]

Contact gehad met klantenservice. Ze kunnen iig de afgebroken leensessie terugvinden.
Kreeg nog wel een opmerking over dat ik de sleutel meegaf: Als je dat diet en de lener woont niet op jouw adres, ben je niet verzekerd. Speelt voor mij niet, maar ik lees hier af en toe andere signalen.....

Overigens is het een bekend probleem dat je zonder internet verbinding (bijv in P-Centraal Arnhem) de auto NIET met de app kunt openen/sluiten. Hoe dat dan moet als je geen sleutel hebt, daar breekt Lynk&Co zich nu t hoofd over....
Je zou bijna willen zeggen zorg dat de huurder in zijn app een soort tijdelijk sleutel krijgt die via Bluetooth of NFC de auto kan ontgrendelen binnen een bepaalde periode. Dan hoeft de auto zelf niet per se een connectie te hebben met internet. Tesla heeft toch ook unlock via telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
Freezerator schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 18:10:
[...]

Je zou bijna willen zeggen zorg dat de huurder in zijn app een soort tijdelijk sleutel krijgt die via Bluetooth of NFC de auto kan ontgrendelen binnen een bepaalde periode. Dan hoeft de auto zelf niet per se een connectie te hebben met internet. Tesla heeft toch ook unlock via telefoon?
Werkt nu ook via Bluetooth. Ik heb ook geen probleem gehad met openen via app in een parkeergarage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jldelta
[...]

Did you adjust the adaptive cruise control to minimum distance (there are three settings on the steering wheel)? I hated the adaptive system in the beginning, but a Tesla-owning friend urged me to learn it before dismissing it: & now I quite like it, especially on longer motorway journeys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jldelta
Has anyone found a good charging card solution for driving in Western Europe, please ?

So far, it seems to me the Eneco card is as good as any (I think it is the Eneco card that the ANWB offer). In July I will go on my annual loop NL > Germany > Austria > Switzerland & back.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 92.nwa
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 18-11-2022
Robertos147 schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 16:28:
[...]

Als ik met de Lynk rij, schakel ik de adaptive cruise uit in de instellingen. Nu is het zo dat de Lynk dit niet onthoudt: als ik de auto uitschakel en later weer aan doe, staat de adaptive cruise weer aan. Terwijl ik het eerder heb uitgeschakeld. Sommige instellingen onthoudt de auto niet, kan me niet meer herinneren welke nog meer niet.

Begrijp me niet verkeerd trouwens: dit zijn kleine dingen waar ik met dagelijks gebruik tegenaan zou lopen. Als ik niet 40.000km per jaar zou rijden, zou ik zelf zeer waarschijnlijk ook een Lynk voor de deur hebben staan.
Jij bedoelt waarschijnlijk de lane assist, adaptive cruise staat bij het starten niet ingeschakeld.
Pagina: 1 ... 74 ... 178 Laatste

Let op:
Voor updates rondom leverdatums, bestellingen, etc. is er een apart topic: Het grote Lynk & Co 01 bestellingen topic.

Voor vragen over abonementen, zoals het opzeggen of overnemen daarvan, kan men hier terecht:
Het Lynk & Co Abonnement en overname Topic

Volgende onderwerpen moeten ook elders besproken worden:

Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.