Afgelopen vrijdag met de auto voor service check bij de Volvo dealer in Breda geweest. Prima geholpen. Blijkt defect te zijn in de omvormer. Heeft het nooit gedaan sinds ik de auto heb (inmiddels 750 km onderweg). Component is besteld by lynk & co. Afwachten hoelang dat gaat duren en ook benieuwd of ik hier nog compensatie voor kan en ga krijgen vanuit lynk. Rij nu namelijk een volledig op benzine, kost me aardig wat extra knaken.Stijncoppieters schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 19:49:
Vandaag mijn Lynk & Co opgehaald. Top auto.
Echter lukt het thuisladen niet op gewoon stopcontact.
Juiste volgorde alles aansluiten. Auto op slot. Maar laadlicht wordt rood.
Iemand ervaring mee?
Hoeveel heeft je dat all in ongeveer gekost?rutger3411 schreef op maandag 13 juni 2022 @ 13:18:
Je mag inderdaad de auto gewoon wrappen, zolang je het kan verwijderen zonder schade is er niets aan de hand. De velgen heb ik niet laten doen omdat de folie hier slecht op hecht, maar vindt het blauw in de velg niet heel storend.
ik heb het laten doen in Rotterdam bij FspecPerformance, maar dit kun je bij iedere wrapper laten doen.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Is er al iemand die EFFECTIEF na één jaar (of eerder of later) out of de blue een nieuwe wagen aangeboden heeft gekregen op beslissing van L&C?Hardred schreef op maandag 13 juni 2022 @ 14:54:
[...]
In het interview wat Alain Visser(directeur lynkco) gaf in BNR, gaf hij aan dat iedereen na een jaar een nieuwe versie van de auto krijgt en de oude de verkoop ingaat. Dus dat zou voor mij december moeten zijn en voor jou oktober.
Maargoed, eerlijk gezegd verwacht ik dat niet met de huidige stand van zaken.
En hij zei ook dat we tot in 2023 gewoon nog 500 euro zouden betalen
Ik ken een L&C uit maart/april mei vorig jaar, echt een van de eerste, en die rijd er nog vrolijk in rond.. dus lijkt me sterk dat dit al actief wordt aangeboden..WCU schreef op maandag 13 juni 2022 @ 23:04:
[...]
Is er al iemand die EFFECTIEF na één jaar (of eerder of later) out of de blue een nieuwe wagen aangeboden heeft gekregen op beslissing van L&C?
[ Voor 1% gewijzigd door Rmaxx op 14-06-2022 09:20 . Reden: kenteken check..blijkbaar toch een maandje later ]
Hi Lynk & Co collega's,
Inmiddels ruim 21.000 km gereden met de auto. Hele fijne reisauto. Technisch is de auto in prima maar de software laat toch soms te wensen over. Maar goed, dat is al ruim benoemd hier. Ik heb wel een paar vragen:
Inmiddels ruim 21.000 km gereden met de auto. Hele fijne reisauto. Technisch is de auto in prima maar de software laat toch soms te wensen over. Maar goed, dat is al ruim benoemd hier. Ik heb wel een paar vragen:
- Kan je het 01 logo op de achterklep eraf halen of zit die met een pin of schroef vast?
- Weet iemand hoe je het het e-mailadres kan wijzigen in het profiel in de auto zelf? Of weet iemand hoe je het profiel kan verwijderen in de auto?
Het systeem resetten naar fabrieksinstellingen werkte bij mij.ljwilliam88 schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 09:13:
Hi Lynk & Co collega's,
- Kan je het 01 logo op de achterklep eraf halen of zit die met een pin of schroef vast?
- Weet iemand hoe je het het e-mailadres kan wijzigen in het profiel in de auto zelf? Of weet iemand hoe je het profiel kan verwijderen in de auto?
Geloof ik ook niks van. Telefonisch werd mij verteld dat ze na 4 jaar uit de vloot gingen, dus dat je theoretisch een auto kon krijgen die 3 jaar oud was... Nu nog niet uiteraard omdat ze pas een jaar op de markt zijn, maar uiteindelijk wel.Rmaxx schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 09:12:
[...]
Ik ken een L&C uit maart/april mei vorig jaar, echt een van de eerste, en die rijd er nog vrolijk in rond.. dus lijkt me sterk dat dit al actief wordt aangeboden..
Lijkt me zeker in de huidige markt ook een stuk aannemelijker.. zelfs 2 jr lijkt me best kort.. 3/4 misschien.. of ze moeten 2dehands ook als broodjes te verkopen zijn natuurlijk.. aangezien de prijzen hard stijgen, maja nieuwe kosten ook meer...Martijn schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 09:29:
[...]
Geloof ik ook niks van. Telefonisch werd mij verteld dat ze na 4 jaar uit de vloot gingen, dus dat je theoretisch een auto kon krijgen die 3 jaar oud was... Nu nog niet uiteraard omdat ze pas een jaar op de markt zijn, maar uiteindelijk wel.
Toch interessant om dan eens uit te rekenen wat het verschil is in gemiddelde maandlast als je nieuw koopt en na 4 jaar inruilt voor wederom een nieuwe vs. 4 jaar membership (ervanuitgaande dat er geen grote reparatiekosten in die 4 jaar koop zitten).
ANWB kostencalculatie werkt nog iet met Lynk&CO (te weinig marktgegevens). Heb even op 15k kilometers per jaar en 4 jaar gebruik de ANWB kosten op een KIA NIRO PHEV gedaan (vergelijkbare aanschafprijs; afschrijving is natuurlijk de vraag). ANWB zegt zonder brandstof dan ongeveer €525. Hierbij wordt er rente gerekend van €1 per maand. Met andere woorden: als je het geld op de bank hebt staan klopt dat, heb je het belegd of moet je het lenen.......de2xnis schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 10:00:
Toch interessant om dan eens uit te rekenen wat het verschil is in gemiddelde maandlast als je nieuw koopt en na 4 jaar inruilt voor wederom een nieuwe vs. 4 jaar membership (ervanuitgaande dat er geen grote reparatiekosten in die 4 jaar koop zitten).
Ja, wel eens gedaan. Ik ga uit van een aantal aannames, laten we dat voorop stellen!de2xnis schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 10:00:
Verzekering: EUR 60,- / mnd (all risk, 8 schadevrije jaren, max 20000 km)
Wegenbelasting: EUR 60,- / mnd
Onderhoud: 25,- / mnd,- (inderdaad aanname dat er niks vreemds is en je per jaar 300,- aan onderhoud kwijt bent)
Banden: EUR 20,- / mnd (1 nieuwe set banden in 4 jaar danwel een set winterbanden erbij, 1000,- in totaal)
Pechhulp (ANWB) EUR 15,-/mnd (Europa dekking)
Totale maandkosten komen dan uit op: EUR 180,-
Dan de afschrijving.. Nieuwprijs EUR 40.000,- en ik verwacht er na 4 jaar EUR 25.000,- voor terug te krijgen.
Je komt dan uit op EUR 312,50/mnd
Totaal EUR 492,50.
Deze berekening heb ik in nov 2021 gedaan met de prijzen van toen. De onderhoudskosten heb ik geminimaliseerd en de afschrijving is een grove schatting.
Ook heb ik geen EUR 40.000,- liggen die ik aan een auto wil besteden.
Dat alles bij elkaar was het mij de 500,- wel waard. Ja inmiddels is het 550,- en kost de 01 nieuw 42.000 en, en, en, en... Kortom: linksom of rechtsom gerekend kost het om en nabij hetzelfde, waarbij je bij een "eigen" niet weet wat je tegen gaat komen qua onderhoud o.i.d. Ook een eventuele schade kan negatieve gevolgen hebben voor de restwaarde. Dat is nu allemaal niet meegenomen in de vergelijking! Ook weet je niet wat de prijzen van de auto's in de toekomst gaan doen. Nu is een tweedehands een stuk duurder dan pak 'm beet 1,5 jaar geleden. Maar wie zegt dat een hybride over 4 jaar nog "courant" is. Kijk naar de diesels. Die koopt bijna niemand meer en zelfs leasemaatschappijen bieden nu vaker een benzine, hybride of EV aan in plaats van een diesel.
[ Voor 9% gewijzigd door cyberdj op 14-06-2022 10:28 ]
C40 MY24 Plus SMER Sage Green WP TH | Opel Ampera-E
492,50 * 48 = 23.640cyberdj schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 10:25:
[...]
Ja, wel eens gedaan. Ik ga uit van een aantal aannames, laten we dat voorop stellen!
Verzekering: EUR 60,- / mnd (all risk, 8 schadevrije jaren, max 20000 km)
Wegenbelasting: EUR 60,- / mnd
Onderhoud: 25,- / mnd,- (inderdaad aanname dat er niks vreemds is en je per jaar 300,- aan onderhoud kwijt bent)
Banden: EUR 20,- / mnd (1 nieuwe set banden in 4 jaar danwel een set winterbanden erbij, 1000,- in totaal)
Pechhulp (ANWB) EUR 15,-/mnd (Europa dekking)
Totale maandkosten komen dan uit op: EUR 180,-
Dan de afschrijving.. Nieuwprijs EUR 40.000,- en ik verwacht er na 4 jaar EUR 25.000,- voor terug te krijgen.
Je komt dan uit op EUR 312,50/mnd
Totaal EUR 492,50.
Deze berekening heb ik in nov 2021 gedaan met de prijzen van toen. De onderhoudskosten heb ik geminimaliseerd en de afschrijving is een grove schatting.
Ook heb ik geen EUR 40.000,- liggen die ik aan een auto wil besteden.
Dat alles bij elkaar was het mij de 500,- wel waard. Ja inmiddels is het 550,- en kost de 01 nieuw 42.000 en, en, en, en... Kortom: linksom of rechtsom gerekend kost het om en nabij hetzelfde, waarbij je bij een "eigen" niet weet wat je tegen gaat komen qua onderhoud o.i.d. Ook een eventuele schade kan negatieve gevolgen hebben voor de restwaarde. Dat is nu allemaal niet meegenomen in de vergelijking!
550,00 * 48 = 26.400
Dus eigenlijk neem je 'een verzekering' van 2.760 euro - over 4 jaar verspreid - om niet voor grotere kosten dan die 2.760 euro te komen. Tegelijkertijd heb je natuurlijk ook gewoon garantie op een nieuwe auto dus als er echt grote dingen kapot gaan zou je dat niet (volledig) hoeven te betalen lijkt me. De vraag is dus of er een scenario denkbaar is waarbij je een grotere kostenpost hebt in die 4 jaar dan 2.760 euro.
Ik heb zelf het membership aangevraagd omdat dat me meer zekerheid geeft. Al lijkt het stiekem toch wel iets duurder dan kopen. Aan de andere kant, de vraag is wat PHEV's nog waard zijn over vier jaar als je kijkt naar de energietransitie en iedereen eigenlijk geacht wordt volledig elektrisch te gaan rijden
Met name de afschrijving naar 25.000 in 4 jaar vind ik optimistisch. de verandering in de markt zijn enorm, wat voor mij betekent dat er druk gaat komen op afstand doen van brandstof auto's en dat de electrische varianten nu nog snel lijken te verouderen. Bezit is bijna op alles daarmee riskant naar mijn mening, een risicoprijs betalen aan Lynk is daarmee voor mij acceptabel.de2xnis schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 10:31:
[...]
492,50 * 48 = 23.640
550,00 * 48 = 26.400
Dus eigenlijk neem je 'een verzekering' van 2.760 euro - over 4 jaar verspreid - om niet voor grotere kosten dan die 2.760 euro te komen. Tegelijkertijd heb je natuurlijk ook gewoon garantie op een nieuwe auto dus als er echt grote dingen kapot gaan zou je dat niet (volledig) hoeven te betalen lijkt me. De vraag is dus of er een scenario denkbaar is waarbij je een grotere kostenpost hebt in die 4 jaar dan 2.760 euro.
Ik heb zelf het membership aangevraagd omdat dat me meer zekerheid geeft. Al lijkt het stiekem toch wel iets duurder dan kopen. Aan de andere kant, de vraag is wat PHEV's nog waard zijn over vier jaar als je kijkt naar de energietransitie en iedereen eigenlijk geacht wordt volledig elektrisch te gaan rijdenDan is de afschrijving wellicht een stuk hoger en daarmee het membership goedkoper.
Vergeet ook niet mee te nemen dat EUR 500 betalen over 5 jaar nu maar een kosten post van nog geen EUR 375 iswatermanager197 schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 10:46:
[...]
Met name de afschrijving naar 25.000 in 4 jaar vind ik optimistisch. de verandering in de markt zijn enorm, wat voor mij betekent dat er druk gaat komen op afstand doen van brandstof auto's en dat de electrische varianten nu nog snel lijken te verouderen. Bezit is bijna op alles daarmee riskant naar mijn mening, een risicoprijs betalen aan Lynk is daarmee voor mij acceptabel.
Denk dat je de auto bij koop wel 7-8 jaar moet rijden om voordeliger uit te zijn. In 2025 gaat de MRB ook met 50% omhoog, en een jaar later betaal je de volle mep, kost hij ook ineens EUR 50 meer dan nu per maand.
Volgens de ANWB kom een Instap Volvo XC40 T5 op EUR 536 per maand als je deze 10 jaar rijd.
[ Voor 6% gewijzigd door BasvanS op 14-06-2022 11:07 ]
Bij koop bedoel je?BasvanS schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 10:59:
[...]
Denk dat je de auto wel 7-8 jaar moet rijden om voordeliger uit te zijn.
Iedere x jaar 'nieuw' rijden mag in dat geval ook wat kosten dan
Zeer interessant topic! Ik ben wel geinteresseerd.
Nu is het 550 euro voor 1250Km, dat is 15K KM per jaar.
Ik rij nu zelf ongeveer 20K per jaar, betekend dat ik 5000x0.15 euro = 750 euro aan extra kosten heb.
Nu zat ik te denken, als ik de auto "verhuur" aan mijn partner, dan tellen de extra km's niet mee bij mijn abbo..
De verhuur kosten kunnen we dan onderling regelen uiteraard.
Werkt dit principe? Dus dan kan ik meer rijden , zonder die 0,15 euro per KM?
Of zit er nog iets tussen bij L&C ?
Nu is het 550 euro voor 1250Km, dat is 15K KM per jaar.
Ik rij nu zelf ongeveer 20K per jaar, betekend dat ik 5000x0.15 euro = 750 euro aan extra kosten heb.
Nu zat ik te denken, als ik de auto "verhuur" aan mijn partner, dan tellen de extra km's niet mee bij mijn abbo..
De verhuur kosten kunnen we dan onderling regelen uiteraard.
Werkt dit principe? Dus dan kan ik meer rijden , zonder die 0,15 euro per KM?
Of zit er nog iets tussen bij L&C ?
Uiteindelijk gaat er een fee naar L&C. OF dat een % is van de huurprijs of een additionele fee weet ik even niet, maar het zal in ieder geval 'iets' kosten voor de huurder of verhuurder, waardoor het dus geen gratis km's zijn.
Uit de algemene voorwaarden M2M:
Mocht jij ervoor kiezen jouw M2M Auto te delen op het Lynk & Co Sharing Platform, dan kan deze worden bestuurd door personen buiten jouw directe gezinsleden en huishouden, volgens de afzonderlijke voorwaarden die het Lynk & Co Sharing Platform en de daaraan gerelateerde verzekering van het Sharing Platform beheersen.
https://www.lynkco.com/nl...conditions/month-to-month
Mocht jij ervoor kiezen jouw M2M Auto te delen op het Lynk & Co Sharing Platform, dan kan deze worden bestuurd door personen buiten jouw directe gezinsleden en huishouden, volgens de afzonderlijke voorwaarden die het Lynk & Co Sharing Platform en de daaraan gerelateerde verzekering van het Sharing Platform beheersen.
[ Voor 8% gewijzigd door Storager op 14-06-2022 12:38 ]
We kijken hierbij natuurlijk voornamelijk naar de feitelijke cijfers maar ik denk dat het grote voordeel van een lease (en zeker in het geval van LC) er ook nog een onderdeel bij komt kijken wat lastiger in euro's uit te drukken is en per persoon verschilt; gemakde2xnis schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 10:31:
[...]
492,50 * 48 = 23.640
550,00 * 48 = 26.400
Ik heb zelf het membership aangevraagd omdat dat me meer zekerheid geeft. Al lijkt het stiekem toch wel iets duurder dan kopen. Aan de andere kant, de vraag is wat PHEV's nog waard zijn over vier jaar als je kijkt naar de energietransitie en iedereen eigenlijk geacht wordt volledig elektrisch te gaan rijdenDan is de afschrijving wellicht een stuk hoger en daarmee het membership goedkoper.
Voor mij is dat voornamelijk de belangrijkste graadmeter;
Me niet druk hoeven te maken over onderhoud, afschrijving en wat ik weer aan de kant moet leggen om een soortgelijke auto aan te schaffen over X aantal jaar en dat ik ieder moment weer van de auto af kan.
Natuurlijk wordt het nooit echt jouw auto maar een auto is ultiem voor mij pure luxe en iets dat ik om de zoveel jaar (+- 4) wel wil vervangen.
Want als je alles feitelijk gaat bekijken; ben je eigenlijk bijna altijd voordeliger uit wanneer je een auto koopt van een jaar oud en die helemaal op rijdt.
P2 LRSM Pilot, Plus, 20", Thunder
De vraag is meer of je een lease auto wilt rijden (ik niet bijvoorbeeld). In dit soort lease topics zie ik altijd mensen een bepaalde kant op rekenen. Lynk & Co gaat dit niet langere tijd aanbieden omdat ze er niks op verdienen. Eveneens, als de MRB omhoog gaat, gaan ze die gegarandeerd doorberekenen in de lease prijs.
Daarnaast, een 2e hands auto die met zorg onderhouden is, er top uitziet en van de 1e eigenaar afkomstig is, verkoopt altijd goed. Mijn Seat Leon 5F 1.2 TSI van 21,5K nieuw heb ik na 8,5 jaar verkocht met 172K km op de teller voor 8K. Dat is ruim meer als verwacht.
Als je 01 er na minder als 4 jaar uit moet, ja, dan moet je altijd bereid zijn een offer te maken. Bij elke auto. Binnen 4 jaar inruilen is gewoon een hoge afschrijving.
En het gemak van een L&C M2M zie ik nog niet echt, als je elke keer in conclaaf moet met die klantenservice. Ik rij hem naar de Volvo dealer om de hoek en klaar. Einde discussies.
Daarnaast, een 2e hands auto die met zorg onderhouden is, er top uitziet en van de 1e eigenaar afkomstig is, verkoopt altijd goed. Mijn Seat Leon 5F 1.2 TSI van 21,5K nieuw heb ik na 8,5 jaar verkocht met 172K km op de teller voor 8K. Dat is ruim meer als verwacht.
Als je 01 er na minder als 4 jaar uit moet, ja, dan moet je altijd bereid zijn een offer te maken. Bij elke auto. Binnen 4 jaar inruilen is gewoon een hoge afschrijving.
En het gemak van een L&C M2M zie ik nog niet echt, als je elke keer in conclaaf moet met die klantenservice. Ik rij hem naar de Volvo dealer om de hoek en klaar. Einde discussies.
[ Voor 10% gewijzigd door MvdV op 14-06-2022 13:16 ]
Dit is mijn tijdlijn (zoals ook in https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/71692060)monogato schreef op maandag 13 juni 2022 @ 21:12:
[...]
Wanneer had jij de bestel link ontvangen?
En mooi dat er eentje klaar staat voor je!
- 16 Januari - Aangemeld
- 14 Februari - Gebeld met de vraag wanneer ik kon bestellen. Was toen eerste week Mei
- 2 Mei - Gebeld of ze al een datum wisten. Allemaal lastig maar misschien volgende week
- 13 Mei - Weer gebeld, kreeg toen direct een link om te bestellen
- 27 Mei - Contract gekregen om te ondertekenen, gelijk getekend en teruggestuurd
- 30 Mei - Gebeld, onduidelijk wanneer die nou geleverd zou worden. Antwoord is nu binnen 4-8 weken
- 27 Juni - Ophalen
D3Fix, Ethical Hacker, Pokeraar, Programmeur
uhm, ja, echter in mijn berekening uit sept 2021 is het uitgangspunt 500/ mnd. Dat maakt het een verschil van slechts 360,- euro over 4 jaar. Waarbij mijn uitgangspunten ook nog allemaal "in het gunstigste geval" berekend zijn. De tariefsverhoging van EUR 50,- wordt ook tenietgedaan door allerhande andere stijgende kosten in de loop van de looptijd (verzekering, onderhoud, pechservice, wegenbelasting [hoewel ik verwacht dat die uiteindelijk ook gewoon doorberekend worden door L&C, doen de privatelease aanbieders ook])de2xnis schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 10:31:
[...]
492,50 * 48 = 23.640
550,00 * 48 = 26.400
Zijn er meer mensen die een probleem hebben met inloggen in de App? Zondag, maandag en dinsdag moest ik opnieuw inloggen in de app, waarbij ik nu na verificatie de melding krijg "Log in failed". Ik durf de app er niet af te gooien, ben bang dat ik dan ook mijn digitale sleutel kwijt ben..
Inloggen op de website lukt wel. Wachtwoord inmiddels aangepast, 5 SMSjes verder en nog niet kunnen inloggen
Inloggen op de website lukt wel. Wachtwoord inmiddels aangepast, 5 SMSjes verder en nog niet kunnen inloggen
Ik heb hem al sinds januari en heb ook nog geen cent betaald..Robertos147 schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 20:49:
Is er iemand die al een cent betaald heeft aan Lynk? Vriendin heeft 'm nu al 2 maanden, alleen er is nog niks afgeschreven. Schijnt een probleem te zijn met IBAN, zegt Lynk.
Vandaag is er schade gereden door iemand uit de buurt tegen de geparkeerde Lynk. Gelukkig alleen krassen/schaven op de Lynk. Netjes schadeformulier ingevuld. Ben benieuwd hoe de afhandeling van Lynk is, zal een coinflip zijn als ik de ervaringen hier lees.Ook zeer benieuwd naar de eventuele kosten die dit grapje met zich meebrengt.
Echt? Dat is bijzonder. Mij werd vertelt dat dit maar max 2 maanden zou zijn. Lekker verhaal..dennis.passage schreef op maandag 13 juni 2022 @ 09:51:
[...]
Ik heb hetzelfde meegemaakt, uiteindelijk na veel bellen en veel beloftes werd er ineens zonder aankondigen 4 maanden lidmaatschap afgeschreven... Lekker zulke verassingen.
ik heb hier nu ook last van. Wel aanmelden en vervolgens foutmelding na invoeren verificatiecodecyberdj schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 15:31:
Zijn er meer mensen die een probleem hebben met inloggen in de App? Zondag, maandag en dinsdag moest ik opnieuw inloggen in de app, waarbij ik nu na verificatie de melding krijg "Log in failed". Ik durf de app er niet af te gooien, ben bang dat ik dan ook mijn digitale sleutel kwijt ben..
Ik ook niet. Heb mijn iban veranderd in een CC betaling. Volgens de klantenservice zou het nu goed moeten komen. Al maanden hebben ze een storing via sepaClipstra schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 20:56:
[...]
Ik heb hem al sinds januari en heb ook nog geen cent betaald..
Niet alleen Sepa, ik heb een CC van Mastercard Gold.Issy schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 21:40:
[...]
Ik ook niet. Heb mijn iban veranderd in een CC betaling. Volgens de klantenservice zou het nu goed moeten komen. Al maanden hebben ze een storing via sepa
Is nu al 3 maanden niet meer afgeschreven, heb meerdere keren gebeld ervoor en kreeg hetzelfde verhaal te horen.
Storingen met afschrijvingen, "we hebben u meldingen genoteerd en de financiële partner die voor ons de betalingen incasseert gaat zsm contact met u opnemen voor de betalingen." Elke maand als ik bel hoor ik hetzelfde verhaal, er werd me wel verzekerd omdat ik zelf meldingen van maak en de gesprekken worden opgenomen. Dat de auto niet zomaar in beslag genomen wordt vanwege wanbetalingen, dus als er mensen zijn die hetzelfde ervaren. Gewoon even bellen en doorgeven dat ze niet hebben afgeschreven, dan heb jij het gemeld en moet LC ermee aan de slag.
Idem probleem hier na logout (ongevraagd) in de loop van zondag. Ik geraak er ook niet meer in op basis van de verificatiecode die door L&C verstuurd wordt.cyberdj schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 15:31:
[ Voor 4% gewijzigd door WCU op 15-06-2022 06:53 ]
Inmiddels ben ik weer ingelogd. Had intussen toch de app een keer verwijderd (dat was niet de oplossing). In de app zie ik nog altijd de digitale sleutel staan, straks proberen of het nog werkt.
[ Voor 73% gewijzigd door cyberdj op 15-06-2022 15:23 ]
Merci voor de melding. Idem opnieuw kunnen inloggen...cyberdj schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 15:21:
Inmiddels ben ik weer ingelogd. Had intussen toch de app een keer verwijderd (dat was niet de oplossing). In de app zie ik nog altijd de digitale sleutel staan, straks proberen of het nog werkt.
Ik hoor met enige regelmaat iemand iets zeggen over 'digitale sleutel' in de app. Nou kan ik mijn auto gewoon zien de app, maar kan de auto ook gewoon worden gestart e.d. met de telefoon? Of heb ik dat verkeerd begrepen?
Ja dat klopt. Auto kan geopend en gestart met digitale sleutel in app. App > mijn pagina’s > digitale sleutelsHarbinger schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 09:14:
Ik hoor met enige regelmaat iemand iets zeggen over 'digitale sleutel' in de app. Nou kan ik mijn auto gewoon zien de app, maar kan de auto ook gewoon worden gestart e.d. met de telefoon? Of heb ik dat verkeerd begrepen?
Zou er echter niet volledig op vertrouwen want als de app weer eens niet werkt en je staat ergens zonder sleutel 🙈
[ Voor 4% gewijzigd door Oizo1981 op 16-06-2022 09:37 ]
Net gedaan. Lijkt te werken. Thanks!Oizo1981 schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 09:36:
[...]
Ja dat klopt. Auto kan geopend en gestart met digitale sleutel in app. App > mijn pagina’s > digitale sleutels
Zou er echter niet volledig op vertrouwen want als de app weer eens niet werkt en je staat ergens zonder sleutel 🙈
Open en dicht gaat wel, maar starten toch niet?
Nog niet gechecked. Maar ik kon de digitale sleutel wel toevoegen. Had ik idd nog niet geactiveerd.GroeneThee schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 09:43:
[...]
Jawel hoor. Je kunt de auto niet van afstand starten. Maar wel gewoon in de auto als de telefoon ook in de auto is. Kan zijn dat je telefoon in de bekerhouder moet leggen.GroeneThee schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 09:43:
[...]
Uiteraard moet je dan wel eerst de sleutel "toevoegen" aan je telefoon (via de app).Oizo1981 schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 09:52:
[...]
Jawel hoor. Je kunt de auto niet van afstand starten. Maar wel gewoon in de auto als de telefoon ook in de auto is. Kan zijn dat je telefoon in de bekerhouder moet leggen.
Soms moet je inderdaad de telefoon even in de bekerhouder zetten (anders krijg je de melding "geen sleutel aanwezig"). Rij zelf soms korte stukken zonder sleutel (auto even verplaatsen van de oprit naar straat ofzo). Helemaal op pad zonder sleutel durf ik nog niet aan! Een keer heb ik wel (bij wijze van test) een stuk ermee gereden, maar toen heb ik voor de zekerheid de kleine sleutel meegenomen (die ik dan in de aluminiumfolie gewikkeld had zodat de auto daar niet op reageerde).
Het risico als je zonder sleutel op pad gaat is natuurlijk wel dat, als we in zo'n situatie als deze week terechtkomen (app logt je uit en je komt er niet meer in), dat je dus niet meer in de auto komt en dus ook niet kan rijden!
Zojuist van Vattenfall een reactie teruggekregen op mijn (pro forma) aanvraag voor een publieke laadpaal (de auto heb ik nog niet):
In de praktijk zal dit voor mij betekenen dat ik de auto waarschijnlijk gewoon de stoep op ga rijden en 1x in de zoveel tijd voor het huis neerzet en een haspel uitrol zodat ik hem met mijn eigen (zonne-)stroom kan opladen. Lijkt me ook niet echt wenselijk, maar ik vind het ook onbenullig om mijn auto 350 meter van huis neer te zetten om hem op te kunnen laden.
Aan de ene kant snap ik het punt wel: met een maandcontract is het risico van het plaatsen van een publieke laadpaal hoger dan bij een reguliere leaseauto, maar tegelijkertijd is _elke_ leaseconstructie tijdelijk en wordt verduurzaming van de wijk op deze manier alleen maar in de weg gestaan 🤷♂️Hartelijk dank voor uw aanvraag voor een openbaar oplaadpunt. Uw aanvraag wordt niet verder in behandeling genomen. De reden hiervoor is:
Vanwege de tijdelijke aard van uw leaseabbonement kunnen wij uw aanvraag helaas niet in behandeling nemen.
In de praktijk zal dit voor mij betekenen dat ik de auto waarschijnlijk gewoon de stoep op ga rijden en 1x in de zoveel tijd voor het huis neerzet en een haspel uitrol zodat ik hem met mijn eigen (zonne-)stroom kan opladen. Lijkt me ook niet echt wenselijk, maar ik vind het ook onbenullig om mijn auto 350 meter van huis neer te zetten om hem op te kunnen laden.
Slechts 350 meter lopen? Als ik pech heb moet ik soms een kilometer lopen vanaf de laadpaal naar mijn woning. Sterker nog, ik neem bewust een paal verder omdat die 5ct/kWh goedkoper is dan de dichtstbijzijnde. Dat alles terwijl ik ook nog de luxe heb van een oprit, stopcontact en 36 zonnepanelen. Opladen aan de paal is echter substantieel goedkoper dan thuis laden (21ct (soms dan 26ct) aan de paal vs 50ct thuis). Voor wat betreft de geproduceerde kWh's van mijn zonnepanelen: die gaan al op aan de airco's [verwarmen van het huis in de winter] en de warmtepomp en opladen van de 01 in de winterperiode.hondsdol schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 10:40:
Zojuist van Vattenfall een reactie teruggekregen op mijn (pro forma) aanvraag voor een publieke laadpaal (de auto heb ik nog niet):
[...]
Aan de ene kant snap ik het punt wel: met een maandcontract is het risico van het plaatsen van een publieke laadpaal hoger dan bij een reguliere leaseauto, maar tegelijkertijd is _elke_ leaseconstructie tijdelijk en wordt verduurzaming van de wijk op deze manier alleen maar in de weg gestaan 🤷♂️
Bij ons gaat de aanvraag van een laadpaal overigens via de gemeente en niet rechtstreeks via bijv Vattenfall.
[ Voor 4% gewijzigd door cyberdj op 16-06-2022 11:02 ]
Hoe betaal je zo weinig? Publieke palen zijn toch altijd 36/38 cent?cyberdj schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 10:59:
[...]
(21ct (soms dan 26ct) aan de paal vs 50ct thuis)
Vattenfall Limburg/ Noord-Brabant. Daar zijn de goedkope palen 21ct en de "dure" 26ctde2xnis schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 11:04:
[...]
Hoe betaal je zo weinig? Publieke palen zijn toch altijd 36/38 cent?
Ieder zijn ding, zullen we maar zeggencyberdj schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 10:59:
[...]
Slechts 350 meter lopen? Als ik pech heb moet ik soms een kilometer lopen vanaf de laadpaal naar mijn woning. Sterker nog, ik neem bewust een paal verder omdat die 5ct/kWh goedkoper is dan de dichtstbijzijnde. Dat alles terwijl ik ook nog de luxe heb van een oprit, stopcontact en 36 zonnepanelen. Opladen aan de paal is echter substantieel goedkoper dan thuis laden (21ct (soms dan 26ct) aan de paal vs 50ct thuis). Voor wat betreft de geproduceerde kWh's van mijn zonnepanelen: die gaan al op aan de airco's [verwarmen van het huis in de winter] en de warmtepomp en opladen van de 01 in de winterperiode.
Bij ons gaat de aanvraag van een laadpaal overigens via de gemeente en niet rechtstreeks via bijv Vattenfall.
Ik verwacht dat op termijn de laadpaalinfrastructuur sowieso meer een standaardonderdeel zal worden waardoor dit soort afstanden tot het verleden behoren, maar het is wel jammer dat er niet nu al wordt meegedacht lijkt te worden. Uiteindelijk lijkt het onvermijdelijk dat elke wijk ieder geval een aantal laadpalen krijgt en op dit moment staat er in de hele wijk 1 laadpaal.
Zeker ieder zijn dinghondsdol schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 11:07:
[...]
Ieder zijn ding, zullen we maar zeggen
Ik verwacht dat op termijn de laadpaalinfrastructuur sowieso meer een standaardonderdeel zal worden waardoor dit soort afstanden tot het verleden behoren, maar het is wel jammer dat er niet nu al wordt meegedacht lijkt te worden. Uiteindelijk lijkt het onvermijdelijk dat elke wijk ieder geval een aantal laadpalen krijgt en op dit moment staat er in de hele wijk 1 laadpaal.
Hier in de wijk hebben we te maken met best wel veel palen. In een straal van 1,5km heb ik de keuze uit 10 palen. Wat ik wel merk de laatste tijd is dat ze vaak allemaal bezet zijn. Ook hebben we hier vaak maar 1 van de 2 vakken naast de paal die gereserveerd is om te laden. Daarnaast heb je nog van die mensen die hun "plekje" kwijt zijn omdat dit een oplaadplaats is geworden. Als ze dan niet binnen 100m een parkeerplek vinden, parkeren ze hun niet elektrische auto daar gewoon. Helaas doet de gemeente hier weinig aan foutgeparkeerde voertuigen.
Ooit kunnen we waarschijnlijk gewoon aan de lantaarnpaal laden, maar dat zal nog wel even duren!
[ Voor 4% gewijzigd door cyberdj op 16-06-2022 11:22 ]
Hier bij mij in de buurt 1 paal met twee aansluitingencyberdj schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 11:21:
[...]
Zeker ieder zijn ding![]()
Hier in de wijk hebben we te maken met best wel veel palen. In een straal van 1,5km heb ik de keuze uit 10 palen. Wat ik wel merk de laatste tijd is dat ze vaak allemaal bezet zijn. Ook hebben we hier vaak maar 1 van de 2 vakken naast de paal die gereserveerd is om te laden. Daarnaast heb je nog van die mensen die hun "plekje" kwijt zijn omdat dit een oplaadplaats is geworden. Als ze dan niet binnen 100m een parkeerplek vinden, parkeren ze hun niet elektrische auto daar gewoon. Helaas doet de gemeente hier weinig aan foutgeparkeerde voertuigen.
Ooit kunnen we waarschijnlijk gewoon aan de lantaarnpaal laden, maar dat zal nog wel even duren!
waarvan één vaste parkeerplek voor elektrische auto's en één plek waar normale auto's ook kunnen parkeren.
Soms lukt het om twee elektrische auto's te parkeren en normaal gesproken altijd één elektrische auto.
Soms heb je ook brutale mensen die op de elektrische plek parkeren.
En bij mij in de buurt is dit nog maar de eerste elektrische parkeerplaats, tegenover ongeveer 20 elektrische en plugin Hybride's.
'Gewoon op de stoep': serieus?hondsdol schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 10:40:
[...]
Aan de ene kant snap ik het punt wel: met een maandcontract is het risico van het plaatsen van een publieke laadpaal hoger dan bij een reguliere leaseauto, maar tegelijkertijd is _elke_ leaseconstructie tijdelijk en wordt verduurzaming van de wijk op deze manier alleen maar in de weg gestaan 🤷♂️
Niet zo boos kijken
Net als de discussie die een vriend heeft omdat hij in de nacht een kabel over de stoep legt (2 meter) om via de grannylader zijn auto te laden. En dan heeft hij die discussie met iemand in de straat die niet in dat doodlopende gedeelte komt. Heeft mijn inziens niemand last van te meer omdat hij voor 0700 al weer weg is.
Helaas is nog niet overal de gemeente echt meedenkend met elektrisch laden.
[ Voor 7% gewijzigd door GroeneThee op 16-06-2022 15:49 ]
Zojuist gebeld door een nummer uit Zweden en ik kan de auto op 30 juni ophalen 
Overigens wacht ik nog steeds op de terugboeking van mijn dubbele betaling.
^^En wanneer heb je de auto besteld?
Beam Me Up!
Wanneer heb je deze besteldhondsdol schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 17:02:
Super tof:)!hondsdol schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 17:02:
Heb jij het nummer uit zweden voor mij, dan ga ik er morgen achteraan bellen.
Misschien kunnen ze het voor mij ook handmatig oplossen.
13 mei besteld.Dezz schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 17:08:
^^En wanneer heb je de auto besteld?
Ik vermoed dat het niet zoveel zin heeft omdat elke afdeling als een soort cel lijkt te opereren en deze afdeling volgens mij verantwoordelijk is voor inplannen van aflever afspraken, maar je mag het altijd proberenLCAUTO schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 17:45:
[...]
Super tof:)!
Heb jij het nummer uit zweden voor mij, dan ga ik er morgen achteraan bellen.
Misschien kunnen ze het voor mij ook handmatig oplossen.
+46 8-519 926 29
Zie jij al een VIN nummer in je Lynk account op de website? Onder membership details zou die moeten staan.hondsdol schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 17:02:
Sorry maar ik zal jou even mijn ervaring met nieuwe auto’s vertellen;Muro01 schreef op maandag 13 juni 2022 @ 12:42:
En mij "bashen" terwijl je me niet kent is prima.
Ben maar een internationale vrachtwagenchauffeur met 21 jaar ervaring.
En in die 21 jaar heb ik nooit langs de weg gestaan met een lekke band of zonder olie.
Dus als je auto om olie schreeuwt in je scherm voor je, en jij denkt dat je wel nog naar huis of garage kan rijden zonder problemen.
Moet je niet klagen als je bak of motor vastloopt.
O ja, en niet perongeluk olie in je ruitensproeier vat doen.
En ja de zijn mensen die dat doen omdat ze domweg geen verstand van zaken hebben.
2010 nieuwe polo 1.2 tsi
1500km turbo defect
25000km synchromesh 2de versnelling versleten (turbodruk is fabrieks af al lager in de 1e versnelling (blijkbaar wisten ze dat het een zwak punt zou zijn)
2014 nieuwe polo blue GT dsg
vanaf het begin kraakte de bak af en toe bij opschakelen, op een gegeven moment bleef de koppeling aangrijpen bij stilstand, conclusie koppeling defect (1 van de twee)
2018 nieuwe Leon 1.5 tsi dsg
vanaf begin problemen met de dsg (hakerig overschakelen) bijna 4 jaar discussies gehad en voor idioot uitgemaakt, conclusie koppeling niet in orde (trilde) en mechatronic niet goed.
zelfde Leon vanaf begin af aan een suis uit de speakers, twee jaar mee moeten rijden (zeer irritant) zo hoog op moeten laten lopen dat de leasemij bemiddelt heeft voor een second opinion, conclusie; 5F unit naar de klote (headunit)
Deze zelfde Leon heeft nog steeds dsg problemen en ik ben er zo klaar mee dat ik nu vervroegd in een 01 ga rijden.
Zegt dus allemaal geen ene fuck of een auto nieuw is of niet en het hoeft ook niet aan de berijder te liggen.... mr “trust me I’m an engineer”
**** edit; met de polo 1.2 ook nog een keer stil gestaan na 40K corrosie op de bobine kabels (bleef water tussen staan)
[ Voor 3% gewijzigd door madtraxx op 16-06-2022 23:39 ]
Ja. Zit een M in en geen N dus als ik de reacties moet geloven is het een 2021 model.Khallouki schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 23:19:
[...]
Zie jij al een VIN nummer in je Lynk account op de website? Onder membership details zou die moeten staan.
Leuk!hondsdol schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 17:02:
Ik heb op 6 mei besteld. Hopelijk gaat daar niks fout…
Hoi,
Ik ben nieuw hier . Weel veel van de topic gelezen .
Heb sinds maart een 01.
Ik heb eindelijk delen aangezet.. Ik heb de auto de komende 2 a 3 weken niet nodig
Wat is een nette dag prijs?
Ik ben nieuw hier . Weel veel van de topic gelezen .
Heb sinds maart een 01.
Ik heb eindelijk delen aangezet.. Ik heb de auto de komende 2 a 3 weken niet nodig
Wat is een nette dag prijs?
Van de week had ik een mailtje gestuurd naar Lynk met de vraag of de thermostaat van de 01 vervangen kan worden voor mijn vakantie. Het is niet nodig zei men omdat het 2022 model al de verbeterde thermostaat heeft. Een hele geruststelling.
Tevens gemeld dat ik nog niets betaald heb. De problemen met de financiën zijn bekend en ik hoef me er geen zorgen om te maken. Al met al een prima ervaring met de klantenservice. Houden zo.
Tevens gemeld dat ik nog niets betaald heb. De problemen met de financiën zijn bekend en ik hoef me er geen zorgen om te maken. Al met al een prima ervaring met de klantenservice. Houden zo.
ikkenietweet schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 15:18:
Van de week had ik een mailtje gestuurd naar Lynk met de vraag of de thermostaat van de 01 vervangen kan worden voor mijn vakantie. Het is niet nodig zei men omdat het 2022 model al de verbeterde thermostaat heeft. Een hele geruststelling.

Denk dat zij zich eerder zorgen moeten gaan maken.
Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
^^Bij mij dezelfde ervaring. Ik werd heel snel en netjes geholpen door de klantenservice. Ik heb onlangs de bestellink gekregen en de auto besteld met mijn creditcard, alleen zie ik dat er geen bedrag van mijn creditcard is afgeschreven. De auto is echter wel gewoon besteld. De man van de klantenservice grapte nog dat ik ‘m dan gewoon gratis kreeg
Beam Me Up!
Goedemorgen,
Weet iemand wellicht hoe mijn partner onze auto ook in zijn app kan zetten? Hij staat nu alleen in mijn app. Beide inloggen met hetzelfde account werkt helaas ook niet.
Alvast bedankt.
Vriendelijke groet
Anja
Weet iemand wellicht hoe mijn partner onze auto ook in zijn app kan zetten? Hij staat nu alleen in mijn app. Beide inloggen met hetzelfde account werkt helaas ook niet.
Alvast bedankt.
Vriendelijke groet
Anja
Iemand enig idee hoe ik het bandenspanninglampje kan uitzetten net alles rond om 280 spanning gezet maar blijft branden, heb wel gisteren een nieuwe band gekregen bij Volvo in Breda na een klein parkeerongelukje overigens erg snel en goed opgepakt door LC na een telefoontje van mijn kant
Bij “autostatus” bandenspanning kalibreren.D0162 schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 11:13:
Iemand enig idee hoe ik het bandenspanninglampje kan uitzetten net alles rond om 280 spanning gezet maar blijft branden, heb wel gisteren een nieuwe band gekregen bij Volvo in Breda na een klein parkeerongelukje overigens erg snel en goed opgepakt door LC na een telefoontje van mijn kant
Dat kan niet. Auto komt alleen in de app als je ingelogd bent met het account waar het abonnement op loopt. Alleen als je man met zijn account de auto van jou huurt, verschijnt die in zijn account.anja78 schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 10:22:
Dat is erg jammer. Wel handig wanneer zowel mijn man als ik hem in de app kunnen hebben. Dank in ieder geval voor je reactie.Oizo1981 schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 12:28:
[...]
Bij “autostatus” bandenspanning kalibreren.
[...]
Dat kan niet. Auto komt alleen in de app als je ingelogd bent met het account waar het abonnement op loopt. Alleen als je man met zijn account de auto van jou huurt, verschijnt die in zijn account.
Inmiddels 50euro extra goed voorspelt 😅Deveon schreef op donderdag 29 april 2021 @ 20:24:
[...]
Marktaandeel kopen en “Made in China” promoten. De Chinese auto’s hebben een reputatie inhaalslag te maken. Natuurlijk heeft het moederbedrijf Geely ook Volvo onder de vleugels maar dat is meer gericht op premium en met name oudere kopers. Met Lynk & Co proberen meer jongeren aan te spreken met heel veel gadget (zoals het scheetkussen van Tesla).
Verder blijft het natuurlijk maar de vraag hoe lang de prijs 500 p/m blijft. Dat kan ook zo maar omhoog over een paar jaar. Het is ook maar vraag hoeveel het flexibele karakter gaan benutten. Voor mij is het puur een huurauto voor de zomer en daarna zeg ik hem weer op.
Ik wilde de deel functie activeren maar loop vast bij het invullen van de bankgegevens. Daar krijg ik na opslaan steeds direct een “loading error”. Alles geprobeerd, app opnieuw geïnstalleerd, opnieuw ingelogd etcetc. Zijn er nog andere manieren om dat proces af te maken?
Verder wel echt zeer tevreden met de auto.
Verder wel echt zeer tevreden met de auto.
Waarom vraag je om vervanging? Is er hier iemand met problemen? Of is het zo dat mensen hebben horen zeggen dat er iemand problemen mee had?ikkenietweet schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 15:18:
Ik heb er nog niets over gehoord of gelezen.
Volgens mij zag ik je gisteren rijden rond 19.45 in Hilversum. Mooi gedaan dat helemaal zwartHardred schreef op maandag 13 juni 2022 @ 13:19:
[...]
Ik heb momenteel enkel de achterkant laten tinten/dechromen(zie onderstaande foto's). Dit bij customdetails in Almere(wel ff een stukje rijden voor mij), voor 175 euro.
Ik ga binnenkort zelf proberen om de blauwe accenten anders te wrappen op de auto. Voor de velgen ben ik nog naar een goede oplossing aan het kijken(wrap/plastidip, iets wat goed te verwijderen is).
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]
Kennelijk is er een bepaalde serie waarbij de thermostaat kan gaan lekken. Mijn auto is afgelopen week naar de garage geweest voor bandenwissel. Die garage had twee 01’s binnen gehad met een lekkende thermostaat en acht waar de thermostaat preventief is vervangen op aangeven van L&C. Bij mijn 01 (aug 2021) hoefde het echter niet.BPi schreef op zondag 19 juni 2022 @ 12:02:
[...]
Waarom vraag je om vervanging? Is er hier iemand met problemen? Of is het zo dat mensen hebben horen zeggen dat er iemand problemen mee had?
Ik heb er nog niets over gehoord of gelezen.
En dan wel steeds een auto van de Volkswagen groep blijven bestellen?madtraxx schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 23:37:
[...]
Sorry maar ik zal jou even mijn ervaring met nieuwe auto’s vertellen;
2010 nieuwe polo 1.2 tsi
1500km turbo defect
25000km synchromesh 2de versnelling versleten (turbodruk is fabrieks af al lager in de 1e versnelling (blijkbaar wisten ze dat het een zwak punt zou zijn)
vanaf het begin kraakte de bak af en toe bij opschakelen, op een gegeven moment bleef de koppeling aangrijpen bij stilstand, conclusie koppeling defect (1 van de twee)
vanaf begin problemen met de dsg (hakerig overschakelen) bijna 4 jaar discussies gehad en voor idioot uitgemaakt, conclusie koppeling niet in orde (trilde) en mechatronic niet goed.
zelfde Leon vanaf begin af aan een suis uit de speakers, twee jaar mee moeten rijden (zeer irritant) zo hoog op moeten laten lopen dat de leasemij bemiddelt heeft voor een second opinion, conclusie; 5F unit naar de klote (headunit)
Deze zelfde Leon heeft nog steeds dsg problemen en ik ben er zo klaar mee dat ik nu vervroegd in een 01 ga rijden.
Zegt dus allemaal geen ene fuck of een auto nieuw is of niet en het hoeft ook niet aan de berijder te liggen.... mr “trust me I’m an engineer”
**** edit; met de polo 1.2 ook nog een keer stil gestaan na 40K corrosie op de bobine kabels (bleef water tussen staan)
[ Voor 4% gewijzigd door sidelo op 19-06-2022 14:52 ]
Ja bij alle 2020 en 2021 modellen wordt de thermostaat bij de eerste beurt vervangen als voorzorgsmaatregel.Er zijn redelijk wat problemen mee.BPi schreef op zondag 19 juni 2022 @ 12:05:
Is er iemand die ook heeft dat het scherm van de energyflow crashed? Zowel op weergave gehele scherm als in een klein hoekje. En dat gebeurt nadat je hem op volledig scherm hebt weergegevem. In de cockpit blijft hij wel zichtbaar en werkend.
En hoe weet je of hij is vervangen? Zichtbaar onder de kap? Ik krijg geen terugkoppeling over wat er bij garage wordt gedaan. Bij bandenwissel is mogelijk ook een software update gedaan.... kan ik ook niet zien. Of wel?ikkenietweet schreef op zondag 19 juni 2022 @ 15:05:
[...]
Ja bij alle 2020 en 2021 modellen wordt de thermostaat bij de eerste beurt vervangen als voorzorgsmaatregel.Er zijn redelijk wat problemen mee.
Als je voor de auto staat linksvoor, net vooronder de afdekkap. Alle koelslangen en klemmen zijn bij mij met een groene stift gemarkeerd, bij twee klemmen komt de streep niet meer overeen qua 'verzegeling' wat betekent dat het los is geweest. Zo kon ik zien dat ze de thermostaat bij mij vervangen hebben. In hun communicatie hebben ze er niets over gezegd.BPi schreef op zondag 19 juni 2022 @ 15:10:
[...]
En hoe weet je of hij is vervangen? Zichtbaar onder de kap? Ik krijg geen terugkoppeling over wat er bij garage wordt gedaan. Bij bandenwissel is mogelijk ook een software update gedaan.... kan ik ook niet zien. Of wel?
PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]
Niet alle 2020 en 2021 modellen.ikkenietweet schreef op zondag 19 juni 2022 @ 15:05:
[...]
Ja bij alle 2020 en 2021 modellen wordt de thermostaat bij de eerste beurt vervangen als voorzorgsmaatregel.Er zijn redelijk wat problemen mee.
Kan ik met een abonnement gewoon naar Turkije rijden of heb ik iets van een machtiging ofzo nodig?
Had je al op de Lynk en Co site gekeken?
Daar staat het gewoon in de algemene voorwaarden. Ik ken eigenlijk geen huurmaatschappijen waar je standaard ook buiten de EU mag (ben altijd bereid te leren, dus mocht je voorbeelden hebben van grote maatschappijen dan leer ik graag bij)
28. GRONDGEBIED
Je kunt met de M2M Auto rijden binnen het land waarvan jij inwoner bent en binnen de Europese Unie (‘EU’), inclusief Noorwegen, IJsland, Liechtenstein, Zwitserland en het Verenigd Koninkrijk, met inachtneming van de Verzekeringsvoorwaarden. In sommige gevallen kunnen ook andere landen onder de territoriale dekking van de verzekering vallen. Raadpleeg de Verzekeringsvoorwaarden als jij in de M2M-auto op een andere locatie dan de bovengenoemde landen wilt rijden. Wij adviseren jou het desbetreffende artikel van de Verzekeringsvoorwaarden altijd te lezen voordat jij met de M2M Auto gaat rijden buiten het land waarvan jij inwoner bent.
Daar staat het gewoon in de algemene voorwaarden. Ik ken eigenlijk geen huurmaatschappijen waar je standaard ook buiten de EU mag (ben altijd bereid te leren, dus mocht je voorbeelden hebben van grote maatschappijen dan leer ik graag bij)
28. GRONDGEBIED
Je kunt met de M2M Auto rijden binnen het land waarvan jij inwoner bent en binnen de Europese Unie (‘EU’), inclusief Noorwegen, IJsland, Liechtenstein, Zwitserland en het Verenigd Koninkrijk, met inachtneming van de Verzekeringsvoorwaarden. In sommige gevallen kunnen ook andere landen onder de territoriale dekking van de verzekering vallen. Raadpleeg de Verzekeringsvoorwaarden als jij in de M2M-auto op een andere locatie dan de bovengenoemde landen wilt rijden. Wij adviseren jou het desbetreffende artikel van de Verzekeringsvoorwaarden altijd te lezen voordat jij met de M2M Auto gaat rijden buiten het land waarvan jij inwoner bent.
Denk dat ik dat niet was, ik was op dat moment elders op de weg te vinden, maar thanks anywaypretpik schreef op zondag 19 juni 2022 @ 13:20:
[...]
Volgens mij zag ik je gisteren rijden rond 19.45 in Hilversum. Mooi gedaan dat helemaal zwart
Overigens mocht ik zaterdag wel aansluiten bij de lynk club voor mensen die een lekke band ermee hebben gehad.
Geluk dat er al een anwb wagen stond die net klaar was met iemand anders, anders had het nogal ruk geweest om in die hitte te wachten..
Morgen maar even lynk bellen voor verdere reparatie voor binnenin de band
:strip_exif()/f/image/mGjKtEVOF8eEsZL9pW25uxrl.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Y5GsWNm2MHrXU0hxLpljVnUM.jpg?f=fotoalbum_large)
Heb overal gezocht, maar geen echt antwoord.Freezerator schreef op zondag 19 juni 2022 @ 19:18:
28. GRONDGEBIED
Bij Leaseplan:
Autodocumenten in het buitenland
Als je naar het buitenland reist met de leaseauto is het handig de volgende autodocumenten bij de hand te hebben:
Groene kaart/verzekeringsbewijs
Kentekenbewijs
Schadeformulier
Je vindt de groene kaart terug in je Mijn LeasePlan account.
Machtigingen voor de leaseauto De auto is niet op naam van een leaserijder geregistreerd. Daarom moet je in sommige landen een machtiging kunnen tonen. Wil je met de leaseauto naar naar Oekraïne, Marokko of Turkije? Dan moet je hiervoor een originele machtiging aanvragen. Dit doe je via Mijn LeasePlan. Na aanvraag wordt de originele machtiging toegestuurd. Vervolgens haal je zelf nog een stempel bij een rechtbank in Nederland. Houd er rekening mee dat de verwerkingstijd langer duurt (ongeveer 14 werkdagen).
Op de machtiging moet staan:
een handtekening van een tekenbevoegde persoon bij LeasePlan
een handtekening van de Kamer van Koophandel (KvK)
een Apostille stempel (deze haal je bij geselecteerde rechtbanken in Nederland)
een stempel van het consulaat (alleen als je naar Turkije gaat)
[ Voor 32% gewijzigd door Tremio op 20-06-2022 01:29 ]
Leaseplan is lease, geen huur 
En ik zal je ook verklappen, op de groene kaart staat Turkije niet genoemd. Dus dan zijn de voorwaarden vrij helder.
Als je verder twijfelt kan je natuurlijk met Lynk en Vo contact opnemen. Misschien dat zij iets hierin kunnen betekenen?
En ik zal je ook verklappen, op de groene kaart staat Turkije niet genoemd. Dus dan zijn de voorwaarden vrij helder.
Als je verder twijfelt kan je natuurlijk met Lynk en Vo contact opnemen. Misschien dat zij iets hierin kunnen betekenen?
Ok ik zal kort reageren op u reactie.madtraxx schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 23:37:
[...]
Sorry maar ik zal jou even mijn ervaring met nieuwe auto’s vertellen;
2010 nieuwe polo 1.2 tsi
1500km turbo defect
U noemt van één merk (VW) drie modellen die alle drie kak zijn volgens u.
Kan het misschien niet aan u rijstijl liggen dat ze zo snel kapot gaan??
Ik weet het niet hoor...
Vandaag de auto opgehaald in Diemen!
Super blij mee, moest hem nog wel ff wassen, hij had buiten gestaan. Heerlijk ritje terug naar de zaak. Lekker de auto leren kennen 👍😁
Super blij mee, moest hem nog wel ff wassen, hij had buiten gestaan. Heerlijk ritje terug naar de zaak. Lekker de auto leren kennen 👍😁
Freezerator schreef op maandag 20 juni 2022 @ 06:24:
:strip_exif()/f/image/cx3aeUs93BlBXx46fXcNPgV4.jpg?f=fotoalbum_large)
Groene kaart is tegenwoordig witte kaart
:strip_exif()/f/image/FYlSoS4AApVth6RxUnZ0EfNc.jpg?f=fotoalbum_large)
Turkije/Servië/en Marokko staan alle drie op de kaart.
TR: Turkije
SRB: Servië
MA: Marokko
Hardred schreef op zondag 19 juni 2022 @ 22:54:
[...]
Denk dat ik dat niet was, ik was op dat moment elders op de weg te vinden, maar thanks anyway
Overigens mocht ik zaterdag wel aansluiten bij de lynk club voor mensen die een lekke band ermee hebben gehad.
Geluk dat er al een anwb wagen stond die net klaar was met iemand anders, anders had het nogal ruk geweest om in die hitte te wachten..
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Verdere reparatie van binnen? Zit neem ik aan gewoon een plugje in toch? Zo te zien mooi recht erin, niks meer aan doenHardred schreef op zondag 19 juni 2022 @ 22:54:
[...]
Denk dat ik dat niet was, ik was op dat moment elders op de weg te vinden, maar thanks anyway
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Een plug "paddestoel" werkt beter, en zal nooit meer losschieten.Rmaxx schreef op maandag 20 juni 2022 @ 12:15:
[...]
[...]
Verdere reparatie van binnen? Zit neem ik aan gewoon een plugje in toch? Zo te zien mooi recht erin, niks meer aan doen
Vooral vanwege de zware last (auto met zware accu en 4 volwassenen misschien ook nog een ski-box/dakkoffer)
Enigste nadeel is dat jij dit nooit kan plaatsen, kan alleen een banden zaak doen. (Wiel eraf, band van velg eraf, plug erin, band terug op velg, band oppompen, balanceren, wiel terug op de auto)
Dus als noodoplossing een plug van buiten erin schieten en snel naar de banden boer is goed te doen.
Ik heb ook als noodvoorziening een kleine compressor gekocht bij de Action (werkt op 12v sigarettenaansteker), altijd handig als je midden in de nacht een lekke band hebt
:strip_exif()/f/image/oYHuRsMcJtgqf6NJG4eZDUWQ.jpg?f=fotoalbum_large)
Geniet ervan 👍😉perfecteric schreef op maandag 20 juni 2022 @ 12:06:
Vandaag de auto opgehaald in Diemen!
Muro01 schreef op maandag 20 juni 2022 @ 12:40:
[...]
Een plug "paddestoel" werkt beter, en zal nooit meer losschieten.
Vooral vanwege de zware last (auto met zware accu en 4 volwassenen misschien ook nog een ski-box/dakkoffer)
Enigste nadeel is dat jij dit nooit kan plaatsen, kan alleen een banden zaak doen. (Wiel eraf, band van velg eraf, plug erin, band terug op velg, band oppompen, balanceren, wiel terug op de auto)
Dus als noodoplossing een plug van buiten erin schieten en snel naar de banden boer is goed te doen.
Maar heel lang ermee rondrijden zou ik niet doen, met oog op veiligheid van je gezin jezelf en verkeer om je heen natuurlijk.
Ik heb ook als noodvoorziening een kleine compressor gekocht bij de Action (werkt op 12v sigarettenaansteker), altijd handig als je midden in de nacht een lekke band hebt
[Afbeelding]
Jaren gereden met normale rubber tube plugjes, werkt prima, doen ze bij de garage ook gewoon hoor. Gaan nooit meer los. Alleen geen optie bij motorbanden, maar dan moet je ook die prut van ali niet gebruiken gewoon nieuwe band kopen.
[ Voor 19% gewijzigd door Rmaxx op 20-06-2022 13:40 ]
Muro01 schreef op maandag 20 juni 2022 @ 12:14:
[...]
[Afbeelding]
Groene kaart is tegenwoordig witte kaart
[Afbeelding]
Turkije/Servië/en Marokko staan alle drie op de kaart.
TR: Turkije
SRB: Servië
MA: Marokko
Freezerator schreef op maandag 20 juni 2022 @ 06:24:
Net gebeld met Lynk en Co.Freezerator schreef op zondag 19 juni 2022 @ 19:18:
28. GRONDGEBIED
Alle landen buiten de EU geven ze (vooralsnog) GEEN machtiging voor af, maar ze zijn ermee bezig... tenzij het een 'huurcontract' is. Dan heb je bij de grens alleen een huurovereenkomst nodig. Is het een leasecontract of huurcontract? Kan iemand een foto van een overeenkomst hier posten (natuurlijk zonder naw of andere gegevens).
:strip_exif()/f/image/1AYDw3QQMCOeMZVVNc7eGXgw.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 56% gewijzigd door Tremio op 20-06-2022 15:19 ]
Heb bestellink ontvangen en begin nu toch weer te twijfelen. Wou sparen voor een jong occasion van rond de €20k maar alles bij elkaar kom je rond hetzelfde maandbedrag uit of zelfs goedkoper met af en toe verhuren.. en dan rij je wel een veel grotere auto van ruim dubbele waarde. Ondanks die €50 prijsverhoging blijft het toch wel interessant
Hi, & please forgive me for writing in English (& of course reply in Dutch, as I can get Chrome to auto-translate). This seems to be the longest Lynk 01 thread here in NL.
I picked up my L01 on 1 June and - mostly - have enjoyed it very much... although I like the full electric mode so much that I have already decided I would like a Tesla as soon as I can afford one!
Today I experienced a VERY unpleasant moment in the car, fortunately at low speed (about 25kph). Just before you reach the High Street of Abcoude village from the A2 exit, there is a single lane, lifting bridge over a small river. Halfway across, my car suddenly performed a full emergency brake stop : if anyone had been close behind, they could easily have run into the back of the car, especially as they would have seen that there was no reason for me to stop suddenly.
My hands were on the steering wheel, so I do not think I could have accidentally triggered a driver control. I live in the area and have already driven in the same direction over that bridge several times without incident.
I have just called Lynk, but their technical department is closed for the rest of today - I'll call them tomorrow. I can see online that the Volvo XC40 has had various recalls relating to the emergency braking systems.
Has anyone else experienced anything like this, I wonder ?
I picked up my L01 on 1 June and - mostly - have enjoyed it very much... although I like the full electric mode so much that I have already decided I would like a Tesla as soon as I can afford one!
Today I experienced a VERY unpleasant moment in the car, fortunately at low speed (about 25kph). Just before you reach the High Street of Abcoude village from the A2 exit, there is a single lane, lifting bridge over a small river. Halfway across, my car suddenly performed a full emergency brake stop : if anyone had been close behind, they could easily have run into the back of the car, especially as they would have seen that there was no reason for me to stop suddenly.
My hands were on the steering wheel, so I do not think I could have accidentally triggered a driver control. I live in the area and have already driven in the same direction over that bridge several times without incident.
I have just called Lynk, but their technical department is closed for the rest of today - I'll call them tomorrow. I can see online that the Volvo XC40 has had various recalls relating to the emergency braking systems.
Has anyone else experienced anything like this, I wonder ?
Ik heb aanstaande zondag een proefrit. Ik ga dan ook meteen vragen of ik er naar Turkije (buiten EU) mee kan voor vakantie. Indien ik op papier een bevestiging krijg, dan ga ik ‘m bestellen. Anders niet.Benny schreef op maandag 20 juni 2022 @ 16:08:
Heb bestellink ontvangen en begin nu toch weer te twijfelen. Wou sparen voor een jong occasion van rond de €20k maar alles bij elkaar kom je rond hetzelfde maandbedrag uit of zelfs goedkoper met af en toe verhuren.. en dan rij je wel een veel grotere auto van ruim dubbele waarde. Ondanks die €50 prijsverhoging blijft het toch wel interessant
Tablethouder.
Is er ook iemand die weet welke tablethouder er op de stoel van een Lynk-Co 01 past?
Echt iets voor komende zomervakantie.
Gaat om een 10Inch tablet van m'n dochter die achterin zit.
Is er ook iemand die weet welke tablethouder er op de stoel van een Lynk-Co 01 past?
[ Voor 17% gewijzigd door 1600GTL op 20-06-2022 19:33 ]
Hier zit ik dus ook al een tijdje mee, heb er een geprobeerd (via Ali) maar die bleef niet goed zitten in de luchtroosters achterin, ik heb een nieuwe besteld (weer Ali) die een soort van beugelsteun aan de onderkant heeft (wel weer via de luchtroosters, ik had eerst een soort buis die tussen de 2 hoofdsteunen zit in de vorige auto maar de stoelen van de 01 zijn dus anders1600GTL schreef op maandag 20 juni 2022 @ 19:24:
Tablethouder.
Tesla houder is hier al vaker gedeeld; zelf geen ervaring mee.1600GTL schreef op maandag 20 juni 2022 @ 19:24:
Tablethouder.
€ 19,09 | Tparts | Voor Tesla Model 3/Y Auto Achterbank Ipad Mobiele Telefoon Houder Accessoires Onderdelen
https://a.aliexpress.com/_mOIn6n4
/f/image/HmX7CZylUG0GfBXY25v8oNkB.webp?f=fotoalbum_large)
[ Voor 74% gewijzigd door Oizo1981 op 20-06-2022 20:26 ]
Let op:
Voor updates rondom leverdatums, bestellingen, etc. is er een apart topic: Het grote Lynk & Co 01 bestellingen topic.
Voor vragen over abonementen, zoals het opzeggen of overnemen daarvan, kan men hier terecht:
Het Lynk & Co Abonnement en overname Topic
Volgende onderwerpen moeten ook elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
Voor updates rondom leverdatums, bestellingen, etc. is er een apart topic: Het grote Lynk & Co 01 bestellingen topic.
Voor vragen over abonementen, zoals het opzeggen of overnemen daarvan, kan men hier terecht:
Het Lynk & Co Abonnement en overname Topic
Volgende onderwerpen moeten ook elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.