Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 05-06 07:36
nicoPar schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 14:50:

Als je de wagen koopt, kan je deze dan ook verhuren met de app?
Ja, zolang je voldoet aan de voorwaarden voor het aanbieden van een auto op het platform in artikel 10.2 van de voorwaarden. Houdt onder meer in dat de auto minder dan 200.000 km op de teller heeft, pechhulp moet zijn afgesloten en verzekerd moet zijn.
Jouw verzekering moet dus ook toestaan dat de auto gedeeld wordt. Je kunt een verzekering afsluiten via L&C waarin dat is opgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harbinger
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 26-04 15:18
Ik overweeg deze wagen aan te kopen omdat deze in België 100% fiscaal aftrekbaar is en dus aanzienlijk goedkoper is dan een Tesla Model Y.

Zelfs in dezelfde klasse vind ik geen alternatief voor dezelfde prijs en opties. Bij een Tucson of Rav4 PHEV ben je met opties snel veel meer kwijt.

Ik veronderstel dat indien je deze wagen na 3 jaar wil verkopen, dat je die dan ook vrij makkelijk kwijt bent?
Ja, een koopauto kan je verhuren, maar dat ligt natuurlijk ook aan de verzekering die je afsluit. De meeste verzekeringen zullen een 'niet voor commerciële verhuur' oid op hebben genomen. De verzekering die je via de 'partner' van Lynk kan afsluiten (ik meen Allianz), kostte mij vele malen meer dan de verzekering waarvoor ik heb gekozen (ik ken de Belgische tarieven natuurlijk niet, maar het was ong. een 3x hogere premie).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JIPPOOO
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 15:08
KillaZ schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 14:30:
[...]

Ervaring --> Ja. 100% duidelijk? --> Nee.

Hij is bij mij opgehaald door de Volvo dealer (Ton van Kuyk). Daar is geen enkele controle uitgevoerd wat er aan schade aan de auto zat bij het ophalen. Het was simpelweg sleutel inleveren en tot ziens. Voor mijn eigen gemoedsrust even de details en een foto van de bestuurder mogen maken, maar heel strak zoals bij mijn leaseauto destijds was het niet.

Daarnaast helemaal niets gehoord van de schade die een derde heeft gereden bij mij. Ik ga er van uit dat ze het herstellen en vervolgens de schade verhalen, maar mijn buurman heeft nog helemaal niets gehoord van zijn verzekering.

Verder zat er eigenlijk geen schade op de auto groter dan een 2 euromunt (was altijd mijn referentie in 8 jaar leaseauto rijden).
Dankje voor het delen van je ervaring!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sauron28
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 06-06 16:10
Bijzonder vervelende ervaring met Lynk en Co.
Op 07-04 kreeg ik een mail van Lynk en Co dat er een auto voor mij klaar staat en dat ik de bestelling door kan zetten. Daarna gebeurde het volgende:

Planning:
21-04 auto gereed
27-05 afspraak auto ophalen

Helaas werd ik 2 dagen voordat ik mijn auto kon ophalen gebeld dat de auto niet uitgeleverd kan worden i.v.m. een batterij defect. Ik zou nog horen hoe nu verder. (Waarom komen ze er 2 dagen voor levering achter dat de batterij defect is terwijl de auto al sinds 21-04 voor mij gereed staat??)

De week erna had ik nog niks gehoord dus ben ik zelf gaan bellen. De medewerker kon nog steeds niks zeggen en sprak de verwachting uit dat ik snel gebeld zou worden.

Vandaag nog steeds niks. Dus ben ik weer gaan bellen. Tot 2x toe ben ik door de medewerkers in de wacht gezet waarna vervolgens gewoon werd opgehangen.

Daarna werd ik ineens toch teruggebeld door een medewerker. Die gaf eigenlijk dezelfde informatie. De auto is kapot en moet gemaakt worden. Als de batterij kapot is zal hij waarschijnlijk naar Stockholm moeten. We weten niet hoe lang dat gaat duren. Ik gaf aan dat ik mijn huidige auto deze maand moet inleveren, dus hoe gaan we dat dan oplossen. Toen werd ik ineens doorverbonden met de technische dienst. Een vriendelijke man die aangaf dat ik al lang vervangend vervoer had moeten krijgen omdat mijn contract gewoon ingegaan is de 27e. Blijkbaar betaal ik dus al voor deze maand (wat normaal gesproken pas vanaf de levering zou moeten zijn). Nu wordt er vervangend vervoer geregeld.

Maar daarnaast lees ik hier en op de website van lynk en co dat ik dus ook rekening kan houden met een verhoging van 50,- p/m…

Daarom wil ik nu gewoon alles cancelen. Dus maar weer bellen. 7e in de wachtrij. Uit eindelijk omhooggeklommen naar de 1e, wordt er weer opgehangen. Nog een keer bellen. 11e in de wachtrij.
Ben er helemaal klaar mee. Hopelijk ontstaat er geen gedoe over de gereserveerde 500 euro…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashwan7
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 02-05 18:55
Even een vraagje. Is het mogelijk om de journey camera altijd te laten filmen als een soort dashcam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gieter
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:23
Hé,

Misschien hoort dit hier helemaal niet thuis… Vergeef me dan. Maar ik probeer een auto te lenen voor mijn vakantie, maar krijg maar geen boeking voor elkaar. Ze worden de verhuurder(s) allemaal geannuleerd. Is het mogelijk om ergens een breed verzoek uit te zetten voor het lenen van een Lynk voor een bepaalde periode (8 juli tm 22 juli) omgeving Leiden, zodat de mensen die dit willen doen kunnen reageren? Een soort “prikbord” voor het lenen….

Thnx alvast

Ps. als een van jullie dit wel interessant vind hoor ik het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de2xnis
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 02-03 08:11
Gieter schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 16:02:
Hé,

Misschien hoort dit hier helemaal niet thuis… Vergeef me dan. Maar ik probeer een auto te lenen voor mijn vakantie, maar krijg maar geen boeking voor elkaar. Ze worden de verhuurder(s) allemaal geannuleerd. Is het mogelijk om ergens een breed verzoek uit te zetten voor het lenen van een Lynk voor een bepaalde periode (8 juli tm 22 juli) omgeving Leiden, zodat de mensen die dit willen doen kunnen reageren? Een soort “prikbord” voor het lenen….

Thnx alvast

Ps. als een van jullie dit wel interessant vind hoor ik het graag!
Top idee. Een apart topic hiervoor lijkt me erg sterk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oizo1981
Ashwan7 schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 15:58:
Even een vraagje. Is het mogelijk om de journey camera altijd te laten filmen als een soort dashcam?
Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harbinger
de2xnis schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 16:03:
[...]

Top idee. Een apart topic hiervoor lijkt me erg sterk.
Er is ook een Facebookgroep voor LynK & Co bezitters / geinteresseerden. Daar wordt ook al uitgebreid uitgewisseld voor vakanties ed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCU
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 12-11-2023

WCU

sauron28 schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 15:41:
Bijzonder vervelende ervaring met Lynk en Co.
Op 07-04 kreeg ik een mail van Lynk en Co dat er een auto voor mij klaar staat en dat ik de bestelling door kan zetten. Daarna gebeurde het volgende:

Planning:
21-04 auto gereed
27-05 afspraak auto ophalen

Helaas werd ik 2 dagen voordat ik mijn auto kon ophalen gebeld dat de auto niet uitgeleverd kan worden i.v.m. een batterij defect. Ik zou nog horen hoe nu verder. (Waarom komen ze er 2 dagen voor levering achter dat de batterij defect is terwijl de auto al sinds 21-04 voor mij gereed staat??)

De week erna had ik nog niks gehoord dus ben ik zelf gaan bellen. De medewerker kon nog steeds niks zeggen en sprak de verwachting uit dat ik snel gebeld zou worden.

Vandaag nog steeds niks. Dus ben ik weer gaan bellen. Tot 2x toe ben ik door de medewerkers in de wacht gezet waarna vervolgens gewoon werd opgehangen.

Daarna werd ik ineens toch teruggebeld door een medewerker. Die gaf eigenlijk dezelfde informatie. De auto is kapot en moet gemaakt worden. Als de batterij kapot is zal hij waarschijnlijk naar Stockholm moeten. We weten niet hoe lang dat gaat duren. Ik gaf aan dat ik mijn huidige auto deze maand moet inleveren, dus hoe gaan we dat dan oplossen. Toen werd ik ineens doorverbonden met de technische dienst. Een vriendelijke man die aangaf dat ik al lang vervangend vervoer had moeten krijgen omdat mijn contract gewoon ingegaan is de 27e. Blijkbaar betaal ik dus al voor deze maand (wat normaal gesproken pas vanaf de levering zou moeten zijn). Nu wordt er vervangend vervoer geregeld.

Maar daarnaast lees ik hier en op de website van lynk en co dat ik dus ook rekening kan houden met een verhoging van 50,- p/m…

Daarom wil ik nu gewoon alles cancelen. Dus maar weer bellen. 7e in de wachtrij. Uit eindelijk omhooggeklommen naar de 1e, wordt er weer opgehangen. Nog een keer bellen. 11e in de wachtrij.
Ben er helemaal klaar mee. Hopelijk ontstaat er geen gedoe over de gereserveerde 500 euro…
Herkenbaar helaas en sowieso niet aangenaam. Heb je een alternatief? Zo niet, ik zat +- in een vergelijkbare situatie (er werd een beschadigde wagen voorgereden) maar na wat opvolging via mail en bellen wel een top Lynk circa 1 maand later aangeleverd gekregen. Betwijfel wel of die technische man correct zit met het feit dat je huurperiode al beginnen lopen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCU

WCU

Ik overweeg deze wagen aan te kopen omdat deze in België 100% fiscaal aftrekbaar is en dus aanzienlijk goedkoper is dan een Tesla Model Y.

Zelfs in dezelfde klasse vind ik geen alternatief voor dezelfde prijs en opties. Bij een Tucson of Rav4 PHEV ben je met opties snel veel meer kwijt.

Ik veronderstel dat indien je deze wagen na 3 jaar wil verkopen, dat je die dan ook vrij makkelijk kwijt bent?
Waarom niet voor 18.000 euro huren en het risico van de werderverkoop ontlopen op het einde van rit?

Onthoud dat er in elk geval heel regelmatig L&C op de tweedehands markt gaan komen binnen afzienbare tijd. Het blijft ook een PHEV en geen EV en dat is in 2025 misschien wel een issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCU

WCU

KillaZ schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 14:30:
[...]

Ervaring --> Ja. 100% duidelijk? --> Nee.

Hij is bij mij opgehaald door de Volvo dealer (Ton van Kuyk). Daar is geen enkele controle uitgevoerd wat er aan schade aan de auto zat bij het ophalen. Het was simpelweg sleutel inleveren en tot ziens. Voor mijn eigen gemoedsrust even de details en een foto van de bestuurder mogen maken, maar heel strak zoals bij mijn leaseauto destijds was het niet.

Daarnaast helemaal niets gehoord van de schade die een derde heeft gereden bij mij. Ik ga er van uit dat ze het herstellen en vervolgens de schade verhalen, maar mijn buurman heeft nog helemaal niets gehoord van zijn verzekering.
Het is de buurman die met jouw wagen de schade gereden heeft? Hoe lang is dat geleden? Was dit duidelijk op de type-foto's die L&C vraag na afsluiten van een huur (die van verdere afstand genomen worden en dus sommige schade die op einde van de rit WEL relevant is NIET toont)?

Je kan dus in jouw situatie hypothetisch alles doorschuiven naar de partij die de wagen opgehaald heeft gezien totaal geen beschrijving van de staat. Hoe lang geleden heb je hem ingeleverd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCU

WCU

WimBeekbergen schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 20:08:
2 weken geleden een barst in de voorruit gekregen zonder aanwijsbare oorzaak .Geen ster in de ruit wel flinke barst van ongeveer 35 cm lang ..Schade telefonisch gemeld ( 48 minuten in de wacht gestaan ).
Afspraak uiteindelijk kunnen maken voor herstel bij de plaatselijke Volvo garage .
Deze afspraak zou per e-mail bevestigd worden , geen e- mail ontvangen , auto is wel gisteren opgehaald en geretourneerd met nieuwe voorruit .
Vandaag telefonisch bericht gekregen dat de schade meer dan € 500,- bedraagt en dat mij de administratiekosten van € 500,- in rekening gebracht worden .
Heb aangegeven hier niet mee akkoord te kunnen gaan .
De Lynk01 is een prima auto maar de organisatie van Lynk is een regelrechte catastrofe , e-mails worden niet of in het beste geval eerst na weken beantwoord zonder een echt antwoord op de vraag , medewerkers kunnen nauwelijks eenvoudige vragen beantwoorden en zeker al geen vragen over verzekeringen .
Overweeg sterk om de auto maar weer in te leveren om verdere ergernis te voorkomen
Heeft jouw protest uiteindelijk iets uitgehaald?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oizo1981
In Nederland schrijft een Volvo XC40 T5 Recharge in 3 jaar circa € 15.000 af.

L&C schrijft verwacht ik als merk meer af en bovendien is de markt voor hybrides over 3 jaar eerder slechter dan beter. Ik ga er dus vanuit dat de auto over 3 jaar maximaal een restwaarde van € 27.000 heeft. Afschrijving dus € 15.000 als je hem koopt.

In die drie jaar betaal je aan huur € 19.800 maar in dat bedrag zit ook verzekering en wegenbelasting. Als je koopt kost je dat minimaal € 5.000.

Ik ga er dus vanuit dat je goedkoper uit bent als je hem 3 jaar huurt dan wanneer je hem koopt en na 3 jaar inruilt.
Dan hou ik bij koop nog geen rekening met onderhoud en vervanging banden etc.

Dit is wel uitgaande van Nederlandse prijzen dus voor België zal dat misschien anders liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCU

WCU

Oizo1981 schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 19:26:
[...]

In Nederland schrijft een Volvo XC40 T5 Recharge in 3 jaar circa € 15.000 af.

L&C schrijft verwacht ik als merk meer af en bovendien is de markt voor hybrides over 3 jaar eerder slechter dan beter. Ik ga er dus vanuit dat de auto over 3 jaar maximaal een restwaarde van € 27.000 heeft. Afschrijving dus € 15.000 als je hem koopt.

In die drie jaar betaal je aan huur € 19.800 maar in dat bedrag zit ook verzekering en wegenbelasting. Als je koopt kost je dat minimaal € 5.000.

Ik ga er dus vanuit dat je goedkoper uit bent als je hem 3 jaar huurt dan wanneer je hem koopt en na 3 jaar inruilt.
Dan hou ik bij koop nog geen rekening met onderhoud en vervanging banden etc.

Dit is wel uitgaande van Nederlandse prijzen dus voor België zal dat misschien anders liggen.
Idem conclusie hier maar was omdat hij schreef hem te willen kopen ipv te huren dat ik me afvroeg waarom hij dat zou willen doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:49
WCU schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 19:09:
[...]

Het is de buurman die met jouw wagen de schade gereden heeft? Hoe lang is dat geleden? Was dit duidelijk op de type-foto's die L&C vraag na afsluiten van een huur (die van verdere afstand genomen worden en dus sommige schade die op einde van de rit WEL relevant is NIET toont)?

Je kan dus in jouw situatie hypothetisch alles doorschuiven naar de partij die de wagen opgehaald heeft gezien totaal geen beschrijving van de staat. Hoe lang geleden heb je hem ingeleverd?
Nee de buurman reed tegen mijn geparkeerde 01 aan ;)

Ik geloof het wel, heb door dit geneuzel ruim 6 uur deze maand aan de lijn gehangen met L&C 7(8)7

[ Voor 7% gewijzigd door KillaZ op 08-06-2022 19:42 ]

K to the KillaZ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WCU

WCU

KillaZ schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 19:41:
[...]

Ik geloof het wel, heb door dit geneuzel ruim 6 uur deze maand aan de lijn gehangen met L&C 7(8)7
Laat de community zeker weten hoe het afloopt. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashwan7
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 02-05 18:55
Voor degene die nog geen bestellink heeft lynk & co komt volgende klantenservice en de club in Amsterdam met een nieuwe manier van bestellen via e-commerce zoals zij het noemen. Zodat iedereen gewoon kan bestellen maar de levertijd gewoon onduidelijk is. Klonk vrij vaag hoe ze het vertelde maar zou een nieuwe manier van werken zijn volgens hun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monogato
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 25-02 14:18

monogato

De Natte Krant

Ashwan7 schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 03:39:
Voor degene die nog geen bestellink heeft lynk & co komt volgende klantenservice en de club in Amsterdam met een nieuwe manier van bestellen via e-commerce zoals zij het noemen. Zodat iedereen gewoon kan bestellen maar de levertijd gewoon onduidelijk is. Klonk vrij vaag hoe ze het vertelde maar zou een nieuwe manier van werken zijn volgens hun.
Klinkt alsof ze juist “de e-commerce manier” toepassen maar dan op automotive.
Oftewel; add to basket.

Ik verwacht dan dat ze een soort mini webshop op gaan zetten waarbij ze ook aan upselling kunnen gaan doen (winterbanden, trekhaak, dak koffer, merchandise enz)

P2 LRSM Pilot, Plus, 20", Thunder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-06 00:56
Hing net met Lynk aan de telefoon over mijn bestelling die ik zojuist gedaan heb. Kwam het topic 'winterbanden' naar voren. Kosten waren volgens haar 450 euro per jaar, maar ze wist ook van klanten die het gewoon zelf lieten doen bij de bandenboer in de buurt. Mag officieel niet, maar als je er lang mee wil rijden was dat volgens haar een betere optie ;).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• curtazimo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-01-2023
Voor mensen die op zoek zijn naar n alternatief, kreeg zojuist deze binnen: https://evenrijden.com/ Een initiatief van Athlon en Centraal Beheer. Ook een abonnement, maandelijks opzegbaar, kilometers kiezen, 4seizoen banden, EV's in tegenstelling tot de Lynk&Co.

Eigen risico: 1e keer €150, daarna €300

[ Voor 8% gewijzigd door curtazimo op 09-06-2022 15:01 . Reden: Toevoeging Eigen risico ]

When people talk behind my back, they are in a good position to kiss my ass...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cyberdj
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10-12-2024
Martijn schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 14:10:
Hing net met Lynk aan de telefoon over mijn bestelling die ik zojuist gedaan heb. Kwam het topic 'winterbanden' naar voren. Kosten waren volgens haar 450 euro per jaar, maar ze wist ook van klanten die het gewoon zelf lieten doen bij de bandenboer in de buurt. Mag officieel niet, maar als je er lang mee wil rijden was dat volgens haar een betere optie ;).
Eerder al eens aan zitten rekenen (afgezien van het feit of het wel of niet mag).
Een A-merk band (Michelin, Continental, Pirelli, Goodyear) kost in de maat 235/45/20 nu om en nabij de EUR 275,- per stuk (dat zal vast meer worden komende winter...).
4 kosten dan EUR 1100,-
Wisselen kost je (hier althans bij de lokale bandenboer) ca EUR 17,50 per wiel, per keer.
Stel dus: November wisselen kosten EUR 70,-, terugwisselen in april kost wederom EUR 70,- =
EUR 140,-/jaar.

Laat de set 4 jaar (45dKm) meegaan, dan kost je dat dus EUR 560,- aan "wisselkosten" en EUR 1100,- aan rubber. Totaal EUR 1660,-, ofwel per jaar EUR 415,-.

De genoemde EUR 450,- is dus zo gek nog niet. Voordeel van ze "gewoon bij L&C afnemen" is dat zij de wisseling regelen en ook de banden opslaan. Stel je nou ook nog eens voor dat je in het winterseizoen te maken krijgt met een voertuigwissel (al dan niet als gevolg van schade/pech) dan mag ik aannemen dat je op een of andere manier weer opnieuw aanspraak kunt maken op winterbanden (danwel dat ze voor je gewisseld worden naar het nieuwe voertuig).
Strikt genomen heb je met eigen winterbanden ook een probleem als je lek rijdt, je zou dan wel eens zelf kunnen opdraaien voor de reparatiekosten (of misschien wel afsleepkosten als de band niet gerepareerd kan worden onderweg).

Het zou ook zomaar zo kunnen zijn dat L&C in de toekomst wel eens voor All-season banden gaat kiezen of dat ze winterbanden opnemen als standaard dienst (zoals in bijv Duitsland). Of dat de eigen bijdrage omlaag gaat. [Ja, omhoog kan natuurlijk ook!]
Kortom: voor mij te veel onzekerheden en "haken en ogen". Komende winter laat ik dus mooi door L&C een setje monteren.

C40 MY24 Plus SMER Sage Green WP TH | Opel Ampera-E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberdj
curtazimo schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 14:59:
Voor mensen die op zoek zijn naar n alternatief, kreeg zojuist deze binnen: https://evenrijden.com/ Een initiatief van Athlon en Centraal Beheer. Ook een abonnement, maandelijks opzegbaar, kilometers kiezen, 4seizoen banden, EV's in tegenstelling tot de Lynk&Co.

Leuk om te zien dat meer partijen dit soort kortlopende constructies gaat aanbieden. Prijs is echter vele malen hoger voor veel minder auto. 1 van de redenen om de L&C te nemen is (voor mij) het trekgewicht. Enige optie die dan bij evenrijden overblijft is de Polestar 2 (waarschijnlijk dat ie zonder trekhaak wordt aangeboden). Met 15.000 km is die dan voor EUR 790,- "van mij" (dat is EUR 200,- meer dan de L&C).

Ik zie me al gaan/staan onderweg naar Zuid-Frankrijk met de caravan achter de Polestar. Om de 200km laden en met een beetje pech ook telkens de caravan afkoppelen omdat je anders niet bij de paal kunt staan. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harbinger
cyberdj schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 15:03:
[...]

Eerder al eens aan zitten rekenen (afgezien van het feit of het wel of niet mag).
Een A-merk band (Michelin, Continental, Pirelli, Goodyear) kost in de maat 235/45/20 nu om en nabij de EUR 275,- per stuk (dat zal vast meer worden komende winter...).
4 kosten dan EUR 1100,-
Wisselen kost je (hier althans bij de lokale bandenboer) ca EUR 17,50 per wiel, per keer.
Stel dus: November wisselen kosten EUR 70,-, terugwisselen in april kost wederom EUR 70,- =
EUR 140,-/jaar.

Laat de set 4 jaar (45dKm) meegaan, dan kost je dat dus EUR 560,- aan "wisselkosten" en EUR 1100,- aan rubber. Totaal EUR 1660,-, ofwel per jaar EUR 415,-.

De genoemde EUR 450,- is dus zo gek nog niet. Voordeel van ze "gewoon bij L&C afnemen" is dat zij de wisseling regelen en ook de banden opslaan. Stel je nou ook nog eens voor dat je in het winterseizoen te maken krijgt met een voertuigwissel (al dan niet als gevolg van schade/pech) dan mag ik aannemen dat je op een of andere manier weer opnieuw aanspraak kunt maken op winterbanden (danwel dat ze voor je gewisseld worden naar het nieuwe voertuig).
Strikt genomen heb je met eigen winterbanden ook een probleem als je lek rijdt, je zou dan wel eens zelf kunnen opdraaien voor de reparatiekosten (of misschien wel afsleepkosten als de band niet gerepareerd kan worden onderweg).

Het zou ook zomaar zo kunnen zijn dat L&C in de toekomst wel eens voor All-season banden gaat kiezen of dat ze winterbanden opnemen als standaard dienst (zoals in bijv Duitsland). Of dat de eigen bijdrage omlaag gaat. [Ja, omhoog kan natuurlijk ook!]
Kortom: voor mij te veel onzekerheden en "haken en ogen". Komende winter laat ik dus mooi door L&C een setje monteren.
Eens, de prijs is niet heel beroerd, maar kijk ook even naar hoe L&C er momenteel mee om springt. Volgens mij rijdt de helft op dit forum nog steeds op winterbanden door de slechte communicatie en beperkte capaciteit.

Als L&C koper wil ik dan ook een tweede set wielen hebben met winterbanden erop. Het lijkt er echter op dat de naafdiameter van de L&C afwijkt van het 'broertje', de XC40. Ik ben aan het uitzoeken wat er wel op zou passen. Iemand enig idee? En kunnen er ook 18" wielen op worden gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crispo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12:34

Ook handig voor degenen die een Lynk geleverd zouden moeten krijgen maar niet gekregen, deze zou binnen een dag geleverd worden!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lynkeroo
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 28-12-2022
crispo schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 16:35:
[...]

Ook handig voor degenen die een Lynk geleverd zouden moeten krijgen maar niet gekregen, deze zou binnen een dag geleverd worden!
Toch even gecheckt en lijkt toch niet zo eenvoudig als het lijkt. Blijkbaar toch BKR-registratie en een intakegesprek. Weet niet of iedereen daar op zit te wachten. Het wachten is op een startup die het concept van Lynk begrijpt, en deze drastisch verbeterd op de punten waar het bij Lynk juist zo dramatisch gaat nl. de communicatie en de klantenservice

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WCU

WCU

cyberdj schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 15:03:
[...]
Gezien ik totaal niets van banden ken: liggen er bij levering in mei sowieso echte 'zomerbanden' op zouden dit all weather banden kunnen zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MvdV
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 20:03
Er liggen Continental EcoContact 6 banden op in NL. Dat is een echte zomerband.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertos147
  • Laatst online: 10:56

Robertos147

Volvo meneer

Is er iemand die al een cent betaald heeft aan Lynk? Vriendin heeft 'm nu al 2 maanden, alleen er is nog niks afgeschreven. Schijnt een probleem te zijn met IBAN, zegt Lynk.
Vandaag is er schade gereden door iemand uit de buurt tegen de geparkeerde Lynk. Gelukkig alleen krassen/schaven op de Lynk. Netjes schadeformulier ingevuld. Ben benieuwd hoe de afhandeling van Lynk is, zal een coinflip zijn als ik de ervaringen hier lees. 7(8)7 Ook zeer benieuwd naar de eventuele kosten die dit grapje met zich meebrengt.

Volvo V70 2.4, 2004, 368.000km. Peugeot e208 GT 51kWh, 2024 5.500km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCU

WCU

Robertos147 schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 20:49:
Is er iemand die al een cent betaald heeft aan Lynk? Vriendin heeft 'm nu al 2 maanden, alleen er is nog niks afgeschreven. Schijnt een probleem te zijn met IBAN, zegt Lynk.
Vandaag is er schade gereden door iemand uit de buurt tegen de geparkeerde Lynk. Gelukkig alleen krassen/schaven op de Lynk. Netjes schadeformulier ingevuld. Ben benieuwd hoe de afhandeling van Lynk is, zal een coinflip zijn als ik de ervaringen hier lees. 7(8)7 Ook zeer benieuwd naar de eventuele kosten die dit grapje met zich meebrengt.
Standaard bedrag werd afgeschreven bij start van eerste maand en nadien maandelijks. Gelinkt aan Mastercard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCU

WCU

MvdV schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 20:35:
Er liggen Continental EcoContact 6 banden op in NL. Dat is een echte zomerband.
Op eerdere wagens reed ik altijd met All Seasons behalve op de wagen waarmee in de winter richting Alpen gingen. Geen ervaring met wat een 'echte' zomerband als gevoel geeft in de Benelux-winter. Ga je dat echt merken als het natter en vettiger wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvdV
WCU schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 22:25:
[...]

Op eerdere wagens reed ik altijd met All Seasons behalve op de wagen waarmee in de winter richting Alpen gingen. Geen ervaring met wat een 'echte' zomerband als gevoel geeft in de Benelux-winter. Ga je dat echt merken als het natter en vettiger wordt?
Geen ervaring mee op de 01. Op vorige auto’s vond ik het geen probleem, mits je je bewust bent van de beperkingen bij zeer slecht weer (laat hem dan gewoon staan).

Ik heb mijn 01 net en na de zomer zet ik hem op CrossClimate2 SUV banden van Michelin. Ik ga met de Nederlandse kwakkelwinters geen dubbele set meer aanschaffen. Ben benieuwd of het bevalt. Volvo levert zo al diverse nieuwe auto’s af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perfecteric
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 21-04-2024
Vraagje aan diegene die de auto gekocht hebben.
Hoe zijn jullie ervaringen met de auto? En lopen jullie ook vast op de app?
Wat zou je graag anders hebben gezien, of wat is je anders opgevallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCAUTO
  • Laatst online: 18-06-2022
hondsdol schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 11:53:
[...]

Pff klinkt niet best. Ik neem aan dat je hier wel duidelijk bezwaar tegen hebt gemaakt?

Ik ben nog niet gebeld, maar ga zeker niet zonder tegensputteren akkoord. Het lijkt me compleet onzinnig dat door een fout aan hun kant de gedupeerde klanten weer achteraan mogen sluiten.
Inderdaad, het is belachelijk !

Ik had telefonisch bezwaar maakt, maar de beste man van de klantenservice kon er ook niet veel aan doen.
Heb jij al contact gehad met L&C en wat hadden ze gezegd? :-(

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MvdV
perfecteric schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 09:15:
Ik heb hem gekocht, maar heb hem nog niet lang in bezit. Auto technisch tot nu toe niks te klagen. Ik kwam uit een Leon 5F met 1.2 TSI, dus heb nu echt 200% meer auto. Ook alleen maar positieve reacties gehad, men is onder de indruk van de bouwkwaliteit.

Verder is het plug-in gedeelte voor ons top. Veel elektrisch gereden tot nu toe. En van de zomer de caravan erachter en gaan.

Ik heb geen bestuurdersprofielen aangemaakt, want het laden vanuit de cloud duurt mijns inziens te lang. Als je gewoon op het ‘guest’ profiel rijdt dan is de software een klap sneller omdat hij al je settings opslaat in de auto zelf. Misschien dat dit met een update verbeterd, maar ik vind het eigenlijk niet echt een issue zo.

De app gebruik ik amper. Heb de klimaatregeling een keer geprobeerd, dat werkt. Verder ff kijken naar de SOC van de batterij, maar meer doe je er als ‘eigenaar’ niet mee. Ik ga de auto ook niet delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondsdol
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-06 16:41
LCAUTO schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 09:42:
[...]

Inderdaad, het is belachelijk !

Ik had telefonisch bezwaar maakt, maar de beste man van de klantenservice kon er ook niet veel aan doen.
Heb jij al contact gehad met L&C en wat hadden ze gezegd? :-(
Ja. Gisteren meer dan 2 uur van het kastje naar de muur gestuurd. Meerdere keren “pech” te horen gekregen maar aangedrongen dat ik dit niet accepteer en iemand van de backoffice wil spreken. Heb nu iemand die me daarover als het goed is vandaag terugbelt, maar mijn vertrouwen is echt minimaal. Deze backoffice medewerker is de eerste persoon die ik spreek die ook daadwerkelijk lijkt te willen helpen. (Behandeling van CS sloeg nergens op, maar dat is bijna een side-thread waard dus ga ik maar even niet op in…)

Strekking van het gesprek:

- Order kan niet worden hersteld
- Betaling tussen wal en schip. Ik ben nog steeds €500 lichter. Uiteindelijk wordt dit teruggestort maar schijnt ook een issue te zijn.
- Mij is gevraagd een nieuwe order te plaatsen (dus nog een aanbetaling) waarna ze MOGELIJK iets kunnen doen om hem handmatig te versnellen, maar ook hier geen beloften.
- De ironie is dat ik geen order KAN plaatsen omdat ik op de website elke keer in een loop terecht kom en hij aangeeft dat ik member moet worden terwijl ik dit al ben.

Kan me niet herinneren dat ik ooit zijn vervelende ervaring heb gehad met een aankoop en overweeg serieus om er in zijn geheel van af te zien, hoewel ik geen alternatief heb. En dat is dus het irritante, want ik geloof echt wel dat de auto top is.

[ Voor 6% gewijzigd door hondsdol op 10-06-2022 11:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harbinger
perfecteric schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 09:15:
De app is redelijk waardeloos. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik deze ook amper gebruikt heb tot dusver. Zou fijn zijn als deze stabieler is. Zou ik ook zeker verwachten voor een autobedrijf. Ik hoop dan maar dat de beveiliging op orde is, want daar kan ik niet zomaar vanuit gaan als ik kijk hoe brak het in elkaar steekt. De app voor mijn oordopjes (Soundcore - ook een Chinees product) heb ik in ieder geval 20x meer vertrouwen in.

That being said, is wat mij betreft de auto zelf geweldig. Comfort is zeer goed, auto rijdt als een zonnetje. In-car electronica heb ik tot dusver ook geen enkel probleem mee ervaren. Carplay werkt naadloos, scherm is mooi en helder. Knoppen zijn logisch geplaatst.

Wat ik graag anders zou zien is dat de laadsnelheid hoger zou liggen. Verder kan ik tot dusver weinig bedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCAUTO
hondsdol schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 11:02:
[...]

Ja. Gisteren meer dan 2 uur van het kastje naar de muur gestuurd. Meerdere keren “pech” te horen gekregen maar aangedrongen dat ik dit niet accepteer en iemand van de backoffice wil spreken. Heb nu iemand die me daarover als het goed is vandaag terugbelt, maar mijn vertrouwen is echt minimaal. Deze backoffice medewerker is de eerste persoon die ik spreek die ook daadwerkelijk lijkt te willen helpen. (Behandeling van CS sloeg nergens op, maar dat is bijna een side-thread waard dus ga ik maar even niet op in…)

- Betaling tussen wal en schip. Ik ben nog steeds €500 lichter. Uiteindelijk wordt dit teruggestort maar schijnt ook een issue te zijn.
- Mij is gevraagd een nieuwe order te plaatsen (dus nog een aanbetaling) waarna ze MOGELIJK iets kunnen doen om hem handmatig te versnellen, maar ook hier geen beloften.
- De ironie is dat ik geen order KAN plaatsen omdat ik op de website elke keer in een loop terecht kom en hij aangeeft dat ik member moet worden terwijl ik dit al ben.

Kan me niet herinneren dat ik ooit zijn vervelende ervaring heb gehad met een aankoop en overweeg serieus om er in zijn geheel van af te zien, hoewel ik geen alternatief heb. En dat is dus het irritante, want ik geloof echt wel dat de auto top is.
Hmm, wellicht moet ik dan weer even bellen en inderdaad volhouden dat dit gewoon echt niet kan.
Bij mij was er alleen een bedrag gereserveerd op mijn credit card, welke dus nog niet daadwerkelijk was afgeschreven.

Als ze toch iets kunnen regelen zou het fijn zijn. De auto zelf is echt top, dus het zou jammer zijn als we nu ineens naar een alternatief moeten zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monogato

monogato

De Natte Krant

Ik zie net dat Justlease de Lynk & Co aanbiedt en kan kan letterlijk geen enkele reden bedenken waarom je in hemelsnaam voor Justlease zou verkiezen (je betaald meer voor hetzelfde en zit er volgens de normale lease constructie een minimum aantal maanden aan vast) boven dit via Lynk & Co zelf regelen?

Zelfs in de aller goedkoopste constructie ben je nog 129 meer p/m kwijt en zit je er ook nog eens 5 jaar aan vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhamit
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13:37
monogato schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 13:04:
Ik zie net dat Justlease de Lynk & Co aanbiedt en kan kan letterlijk geen enkele reden bedenken waarom je in hemelsnaam voor Justlease zou verkiezen (je betaald meer voor hetzelfde en zit er volgens de normale lease constructie een minimum aantal maanden aan vast) boven dit via Lynk & Co zelf regelen?

Zelfs in de aller goedkoopste constructie ben je nog 129 meer p/m kwijt en zit je er ook nog eens 5 jaar aan vast.
Naja, nu lijkt het verschil 129 p/m veel. Maar bedrag dan wel voor 5 jaar vast bij Justlease ipv dat Lynk&Co iedere maand inprincipe een nieuwe prijs mag communiceren. (volgens de voorwaarden).

Kijken of dat verschil na 5 jaar nog steeds zo groot is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikemkm
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-05 15:17
Dhamit schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 14:10:
[...]

Naja, nu lijkt het verschil 129 p/m veel. Maar bedrag dan wel voor 5 jaar vast bij Justlease ipv dat Lynk&Co iedere maand inprincipe een nieuwe prijs mag communiceren. (volgens de voorwaarden).

Kijken of dat verschil na 5 jaar nog steeds zo groot is ;)
Klopt, maar als je het bij Lynk teveel vind worden, dan kun je direct annuleren. Mochten ze de prijs 130 euro hoger maken, dan denk ik dat er veel retour komen. Denk niet dat ze dat risico nemen.

[ Voor 3% gewijzigd door Mikemkm op 10-06-2022 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondsdol
Iets wat ik net bedacht: zijn de andere personen waarvan de betaling tbc de reservering “kwijt” is toevallig ook Bunq klanten? Ik namelijk wel. Ik bedacht net dat het mogelijk hieraan gereageerd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulligan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:54
Wat leuk, een Lync&Co topic hier op GoT. Dat ik dit nu pas tegenkom. Had kunnen weten dat er een topic op GoT voor deze mooie auto zou zijn.

In april heb ik mijn aanvraag ingediend en onlangs kon ik pas de auto bestellen. Geen idee hoe lang het nu nog moet gaan duren. De betaling is wel al door (inclusief de recente verhoging). Zag vandaag wel veel auto’s staan bij de Volvo in Amsterdam.

Vanaf moment dat ik de auto zag rijden al verliefd op. Wij waren al enige tijd op zoek naar een andere auto. Heb niet eens een proefrit gemaakt of dergelijke. De reviews zijn veelal positief. Ook het concept spreekt mij erg aan al weet ik nog niet of ik de auto zelf ga doorverhuren. De tijd zal het leren.

Nu eens 300 pagina’s doorbladeren in dit topic😜😂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jbbuist
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 01-05 12:15
FYI: Interessant nieuws over een aankomende facelift van de 01. Het is nog onduidelijk of en wanneer deze naar EU komt. Afgezien van wat cosmetische veranderingen is de processor van het infotainment systeem vernieuwd en de volledige aandrijflijn.

https://carnewschina.com/...r-with-new-hybrid-system/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• syjq8ak
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 03-02-2023
Denk niet dat de mensen staan te trappelen om deze te bestellen, Lynk zal de prijs flink
opdrijven anders levert iedereen de 01 gelijk in....
Maar toegeven klinkt goed....

Trouwens net reactie gekregen op mijn Instagram account van Alain Visser, ging over de recente prijsverhoging...(betwijfel of hier geen marketing team achterzit
Maar ik was pislink en hou niet van deze politieke spelletjes, verhoging mag maar ga niet iets roeptoeteren en nog geen maand later iets aangeven dat niemand dit zag aankomen..
Als de oorlog voorbij is gaan we natuurlijk terug naar € 500,- per maand?
Dit is mijn gevoel en dit is mijn mening, kom alsjeblieft niet aan met Lynk staat volledig in zijn recht, gevoel is niet iets dat bij iedereen hetzelfde is.
hierbij:

Spijtig dat je het zo ziet. Wat vandaag in de wereld gebeurt had niemand kunnen voorspellen. Doen we erg tegen onze zin maar moet gewoon; de kosten gaan veel meer dan 10% omhoog. En net als Netflix is er een service aan een prijs die voor iedereen verandert; alleen bieden we bestaande gebruikers 3 maanden prijsbescherming aan.
jbbuist schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 07:08:
FYI: Interessant nieuws over een aankomende facelift van de 01. Het is nog onduidelijk of en wanneer deze naar EU komt. Afgezien van wat cosmetische veranderingen is de processor van het infotainment systeem vernieuwd en de volledige aandrijflijn.

https://carnewschina.com/...r-with-new-hybrid-system/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perfecteric
Wie heeft er met de koopauto al ervaringen met periodiek onderhoud en garage?
Wordt de auto dan opgehaald of nog zelf brengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meshy
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 03-05-2023
Ben geïnteresseerd in de Lynk formule maar wil zeker de auto eens testen in carsharing.
MAAR de app doet het gewoon niet! Krijg telkens foutmelding dt hij geen wagens kans fetchen op de kaart en dit op een iPhone 13 met laatste iOS versie.
Iemand ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hardhill
  • Laatst online: 07-07-2022
Mijn auto is twee weken beschikbaar. Voor wie in de omgeving Hardenberg de auto wil testen of er mee op vakantie wil, check hem ff in de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan19
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 12-02-2024
Hardhill schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 16:03:
Mijn auto is twee weken beschikbaar. Voor wie in de omgeving Hardenberg de auto wil testen of er mee op vakantie wil, check hem ff in de app.
Vanaf welke periode is deze beschikbaar, ik kan namelijk niks vinden in de buurt van Hardenberg.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dhamit
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M Vlaanderen
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 29-04-2023
Wie weet Pech hulpdienst Lynk & Co het Belgisch telefoonnummer voor lekke band vandaag zondag. Deed al 10 tallen telefoontjes van ANWB tot Lynk & Co Frankrijk tot Volvo Assistance ..) De nrs in België geven door dat ze gesloten zijn)
Hoe kan ik geholpen worden nu vandaag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
M Vlaanderen schreef op zondag 12 juni 2022 @ 13:29:
Wie weet Pech hulpdienst Lynk & Co het Belgisch telefoonnummer voor lekke band vandaag zondag. Deed al 10 tallen telefoontjes van ANWB tot Lynk & Co Frankrijk tot Volvo Assistance ..) De nrs in België geven door dat ze gesloten zijn)
NL nummer geprobeerd? Staat ook op de BE site als pechnummer +31 207219690

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TissueAndLube
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 09-03-2024
M Vlaanderen schreef op zondag 12 juni 2022 @ 13:29:
Je kan de SOS knop toch gebruiken? Dat deed ik toen ik de bak kapot had gereden na 6000KM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juwlez
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-06 19:44
TissueAndLube schreef op zondag 12 juni 2022 @ 15:08:
[...]

Je kan de SOS knop toch gebruiken? Dat deed ik toen ik de bak kapot had gereden na 6000KM.
Hoe dan..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 18:07
Je zoekt de knop en drukt erop .... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoudeAardbei
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20:04

KoudeAardbei

Moderator

Hardhill schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 16:03:
Als dat boeken nou zou werken |:(
Zowel rabobank creditcard als ING doet het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
[...]

Beter de Call Us 📞 knop. De 🆘 Knop is voor noodgevallen.

https://www.lynkco.com/nl...rong/topic:Emergency_call

[ Voor 34% gewijzigd door Oizo1981 op 12-06-2022 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juwlez
GroeneThee schreef op zondag 12 juni 2022 @ 16:18:
[...]

Je zoekt de knop en drukt erop .... :+
Haha ja ik bedoel hoe kan je de bak kapot rijden met 6k kilometers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muro01
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 12-10-2022
[...]

Inderdaad, hoe kreeg je dat voor elkaar??
Ik rij al 18k zonder problemen, geen druppel olie verbruik of storingen. Gewoon probleemloos, en je merkt dat de auto zeer degelijk is vanwege Volvo kwaliteit natuurlijk.

Ik ga niet zeggen dat je een slechte bestuurder bent ofzo, maar kijkt u wel zo nu en dan naar de oliepijlstok of er genoeg olie in zit? Nieuwe auto's willen wel wat olieverbruiken, en als bestuurder moet u wel af en toe controleren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oizo1981
Muro01 schreef op zondag 12 juni 2022 @ 20:25:
[...]

Ik ga niet zeggen dat je een slechte bestuurder bent ofzo, maar kijkt u wel zo nu en dan naar de oliepijlstok of er genoeg olie in zit? Nieuwe auto's willen wel wat olieverbruiken, en als bestuurder moet u wel af en toe controleren.
Er zit geen oliepeilstok in.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DDScVMS2ZkQhl9xubetS7sQ1xs0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TtmARawLLPf9HODT9vscUBN6.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 33% gewijzigd door Oizo1981 op 12-06-2022 20:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• firejelle
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13-04 17:54
Muro01 schreef op zondag 12 juni 2022 @ 20:25:
[...]

Inderdaad, hoe kreeg je dat voor elkaar??
Ik rij al 18k zonder problemen, geen druppel olie verbruik of storingen. Gewoon probleemloos, en je merkt dat de auto zeer degelijk is vanwege Volvo kwaliteit natuurlijk.

wat een onzinnige reactie, een bak kan toch kapot gaan? kan toch gewoon een op de zoveel zijn...
Ligt niet gelijk aan de bestuurder. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muro01
firejelle schreef op zondag 12 juni 2022 @ 21:36:
[...]

wat een onzinnige reactie, een bak kan toch kapot gaan? kan toch gewoon een op de zoveel zijn...
Ligt niet gelijk aan de bestuurder. :X
Een versnellingsbak gaat niet zomaar kapot, tenzij die zonder versnellingsbak olie van de band is afgerold.

En af en toe zie ik hier en op "feesboek" vragen over de 01 voorbij komen dat ik niet snap hoe mensen ooit een rijbewijs hebben gehaald.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• wildcheese
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:49
Muro01 schreef op zondag 12 juni 2022 @ 23:36:
[...]
Een versnellingsbak gaat niet zomaar kapot, tenzij die zonder versnellingsbak olie van de band is afgerold.
Dat weet je niet..er kan een sensor stuk zijn waardoor de bak in error staat. Of een as vastgelopen zijn die de bak bedient
En af en toe zie ik hier en op "feesboek" vragen over de 01 voorbij komen dat ik niet snap hoe mensen ooit een rijbewijs hebben gehaald.
Dat vraag ik me ook af. Vooral als iemand een ander verwijt niet de olie te peilen en het zelf ook niet doet, en niet eens weet dat er geen peilstok inzit...en ook al zat die er wel in, dan nog peil je niet de olie in de bak.

En dan wil ik niet zeggen dat ik jou daarmee bedoel hoor :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de2xnis
Weet iemand wat grofweg de kosten zullen zijn als ik de blauwe accenten wil laten wrappen op de zwarte editie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberdj
Ooit heb ik ook een storing gehad in de versnellingsbak. Die is later weer verdwenen. Garage heeft ernaar gekeken en een softwareupdate van de auto gedaan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wpeLuB4xr9e8aHWCfoSvFPqZVCQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3Ag8G2ycPh0AfErKpzIVYslt.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis.passage
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-08-2024
Robertos147 schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 20:49:
Ik heb hetzelfde meegemaakt, uiteindelijk na veel bellen en veel beloftes werd er ineens zonder aankondigen 4 maanden lidmaatschap afgeschreven... Lekker zulke verassingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutger3411
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 02-06 12:32
de2xnis schreef op maandag 13 juni 2022 @ 08:58:
Weet iemand wat grofweg de kosten zullen zijn als ik de blauwe accenten wil laten wrappen op de zwarte editie?
Toevallig van de week laten doen, kost 200 euro. Dit is zonder de velgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hardred
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 25-05 13:42
rutger3411 schreef op maandag 13 juni 2022 @ 10:15:
[...]

Waar heb je dit laten doen? Wilde het zelf doen, maar als het voor dit bedrag gedaan kan worden :P
De achterkant is al mooi getint en dechromed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monogato

monogato

De Natte Krant

[...]

Is die van jou koop of M2M?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hardred
monogato schreef op maandag 13 juni 2022 @ 10:56:
[...]

Is die van jou koop of M2M?
Als je doelt op de vraag of het mag voor een m2m: dit mag, onder voorwaarde dat het zonder schade te verwijderen is(wat ook zo is met wraps) en dat het eraf is wanneer je hem inlevert. - aldus de klantenservice. :) Anders heb ik niks gezegd ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Hardred op 13-06-2022 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de2xnis
[...]

Top, dankjewel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muro01
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dyRAz0vvHml6a24mQXm8UEizByE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4OQRjbpSzjF3qWMyF4SoFSkH.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VJJPP-jTE9iUT7OZspYOhhmVf_M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ClkroCluNVEUgqfBFp0i95ES.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/buXdzSj_3E8r9ksIsI0YY5U57mc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WywdiiL5np2IXUpW1lyGqFwM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n5j0hQA4NGuQ3vOUXDXxW_VHwuk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p9KQCmYTnI068E304LwVqZno.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PgUb4eE4DanTk-MVbQK0sWpf0BA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WkIDdz7D99XHUobNwdJDDtQz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hKOrnGyb-DpbmDdABvBmEt5lvCE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ytFZkES0pd6c13UuEEoXkyuU.jpg?f=fotoalbum_large

Nou deze is voor al de mensen die niet weten hoe ze moeten olie moeten bijvullen 1lt max, ik zou persoonlijk maar een halve lt doen maar goed.
En ja geen pijlstok maar wel een digitale pijlstok.

En mij "bashen" terwijl je me niet kent is prima.
Ben maar een internationale vrachtwagenchauffeur met 21 jaar ervaring.

En in die 21 jaar heb ik nooit langs de weg gestaan met een lekke band of zonder olie.

Dus als je auto om olie schreeuwt in je scherm voor je, en jij denkt dat je wel nog naar huis of garage kan rijden zonder problemen.
Moet je niet klagen als je bak of motor vastloopt.

O ja, en niet perongeluk olie in je ruitensproeier vat doen.
En ja de zijn mensen die dat doen omdat ze domweg geen verstand van zaken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muro01
wildcheese schreef op maandag 13 juni 2022 @ 08:56:
[...]

Dat weet je niet..er kan een sensor stuk zijn waardoor de bak in error staat. Of een as vastgelopen zijn die de bak bedient

[...]

Dat vraag ik me ook af. Vooral als iemand een ander verwijt niet de olie te peilen en het zelf ook niet doet, en niet eens weet dat er geen peilstok inzit...en ook al zat die er wel in, dan nog peil je niet de olie in de bak.

En dan wil ik niet zeggen dat ik jou daarmee bedoel hoor :+
In mijn Mercedes die ik hiervoor had had ook een pijlstok voor de versnellingsbak, dus wat zeg jij nou bijdehand?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muro01
Wauw?? Echt waar???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-06 00:56
Hardred schreef op maandag 13 juni 2022 @ 11:06:
[...]

Als je doelt op de vraag of het mag voor een m2m: dit mag, onder voorwaarde dat het zonder schade te verwijderen is(wat ook zo is met wraps) en dat het eraf is wanneer je hem inlevert. - aldus de klantenservice. :) Anders heb ik niks gezegd ;)
Ah dat is wel gaaf, had ik niet op gerekend dat dat mocht. Heb je dan ook de blauwe vlakken in de velgen laten doen of kan dat dan weer niet ;).

En WAAR heb je dat laten doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildcheese
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:49
Goed dat je dat nu even uitgezocht hebt! Als de app het niveau van de olie aangeeft dan zal die ook een alarm geven denk je niet? Of ben ik nu te bijdehand? Daarnaast als je weet dat (sommige) Mercedes een oliepijlstok heeft - dan weet je ook dat dat een uitzondering is.

Je had in ieder geval moeten weten dat 01 geen pijlstok of andere manier heeft om de olie in de bak te meten, dus zat je iemand een verwijt te maken wat niet terecht was. Wellicht vanaf nu de anderen normaal behandelen ook al denk je wat anders?

back on topic ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rutger3411
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 02-06 12:32
Je mag inderdaad de auto gewoon wrappen, zolang je het kan verwijderen zonder schade is er niets aan de hand. De velgen heb ik niet laten doen omdat de folie hier slecht op hecht, maar vindt het blauw in de velg niet heel storend.

ik heb het laten doen in Rotterdam bij FspecPerformance, maar dit kun je bij iedere wrapper laten doen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y5oMJvXFa33fHCh93ywJ0Q0lJXg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XphQQpWDPB2Qpbnho1y09EPa.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4B7a3DlMnUuHaGNRMfa9lY9SNsI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WT2MoGPQtCKm0uq5GWI8ZNFZ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hardred
Martijn schreef op maandag 13 juni 2022 @ 13:04:
[...]

Ah dat is wel gaaf, had ik niet op gerekend dat dat mocht. Heb je dan ook de blauwe vlakken in de velgen laten doen of kan dat dan weer niet ;).

En WAAR heb je dat laten doen?
Ik heb momenteel enkel de achterkant laten tinten/dechromen(zie onderstaande foto's). Dit bij customdetails in Almere(wel ff een stukje rijden voor mij), voor 175 euro.

Ik ga binnenkort zelf proberen om de blauwe accenten anders te wrappen op de auto. Voor de velgen ben ik nog naar een goede oplossing aan het kijken(wrap/plastidip, iets wat goed te verwijderen is).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pXY1FAQiMK0AYiPqWNOmfx2WDAI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GX9ugi2IYgrBLVAz86ToY4Uu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hsKsYK7tIYltnVCmC6n84wLlZlM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QRHoMhKdwlVdC6HycHoT6gj1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/26-j88fYskgmGciu1cwDcYOmz9k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/de9X2IdJiCcxHSKExY9kPY2a.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• monogato

monogato

De Natte Krant

rutger3411 schreef op maandag 13 juni 2022 @ 13:18:
Je mag inderdaad de auto gewoon wrappen, zolang je het kan verwijderen zonder schade is er niets aan de hand. De velgen heb ik niet laten doen omdat de folie hier slecht op hecht, maar vindt het blauw in de velg niet heel storend.

ik heb het laten doen in Rotterdam bij FspecPerformance, maar dit kun je bij iedere wrapper laten doen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Heel mooi! Thanks voor je reactie.
Niet dat ik het blauw perse lelijk vindt maar helemaal zwart staat toch net iets mooier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCAUTO
hondsdol schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 11:02:
[...]

En was je nog teruggebeld? Ik kreeg te horen dat we per mail zouden worden geinformeerd over wat er nou echt was gebeurd en of we daadwerkelijk weer achteraan mogen aansluiten. En ja hoor, ik heb de mail nog niet ontvangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:42
Hardred schreef op maandag 13 juni 2022 @ 13:19:
[...]

Ik heb momenteel enkel de achterkant laten tinten/dechromen(zie onderstaande foto's). Dit bij customdetails in Almere(wel ff een stukje rijden voor mij), voor 175 euro.

Ik ga binnenkort zelf proberen om de blauwe accenten anders te wrappen op de auto. Voor de velgen ben ik nog naar een goede oplossing aan het kijken(wrap/plastidip, iets wat goed te verwijderen is).
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Bij mijn weten is het niet toegestaan om enige vorm van folie aan te brengen op de koplampen en achterlichten.

PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hardred
pretpik schreef op maandag 13 juni 2022 @ 13:37:
[...]

Bij mijn weten is het niet toegestaan om enige vorm van folie aan te brengen op de koplampen en achterlichten.
Dat klopt, zeker als je lichtopbrengst erdoor verminderd is, echter al vaak een politiewagen voorbij gereden en nog geen enkel probleem mee gehad omdat dat hier niet het geval is.
En je auto wordt dan inderdaad afgekeurd in de APK, maar die is pas over 3.5 jaar + als we mijnheer visser mogen geloven rij ik over 6 maanden in een nieuwe versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hardred
monogato schreef op maandag 13 juni 2022 @ 13:33:
[...]

Heel mooi! Thanks voor je reactie.
Niet dat ik het blauw perse lelijk vindt maar helemaal zwart staat toch net iets mooier.
Ja precies, ik zou graag de accenten rood willen maken, maar dat betekent dat ik de velgen ook moet aanpakken en dat is denk ik nog een lastige klus haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondsdol
LCAUTO schreef op maandag 13 juni 2022 @ 13:35:
[...]

En was je nog teruggebeld? Ik kreeg te horen dat we per mail zouden worden geinformeerd over wat er nou echt was gebeurd en of we daadwerkelijk weer achteraan mogen aansluiten. En ja hoor, ik heb de mail nog niet ontvangen...
Niet teruggebeld, wel teruggemaild. Niks gehoord van die strekking. Bij mij was het: het enige dat we kunnen doen is je vragen opnieuw te bestellen en het vervolgens (hopelijk) te versnellen. Dit is wat ik nu heb gedaan, dus ik ben op het moment €1050 lichter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• monogato

monogato

De Natte Krant

Hardred schreef op maandag 13 juni 2022 @ 13:49:
[...]

Ja precies, ik zou graag de accenten rood willen maken, maar dat betekent dat ik de velgen ook moet aanpakken en dat is denk ik nog een lastige klus haha
In principe zou je er 'gewoon' andere velgen onder kunnen gooien natuurlijk, van Volvo / Polestar.
Als je hem dan uiteindelijk weer inlevert, wissel je je originele velgen weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xecuter NL
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:33
Hardred schreef op maandag 13 juni 2022 @ 13:44:
[...]
En je auto wordt dan inderdaad afgekeurd in de APK, maar die is pas over 3.5 jaar + als we mijnheer visser mogen geloven rij ik over 6 maanden in een nieuwe versie.
Wat bedoel je hiermee? Ik heb net de 10K aangetikt en rij hem sinds Oktober vorig jaar.

Overigens voor de rest hier ook; sprak ik iemand die de auto ongeveer 10 keer per maand verhuurd waarbij alles goed gaat. Ik was hier enigszins verbaast over. Maar heb het een half jaar geleden voor het laatst geprobeerd.

Werkt het verhuren nu naar behoren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCAUTO
hondsdol schreef op maandag 13 juni 2022 @ 13:51:
[...]

Niet teruggebeld, wel teruggemaild. Niks gehoord van die strekking. Bij mij was het: het enige dat we kunnen doen is je vragen opnieuw te bestellen en het vervolgens (hopelijk) te versnellen. Dit is wat ik nu heb gedaan, dus ik ben op het moment €1050 lichter.
Net weer gebeld met de klantenservice omdat ik geen mail had ontvangen, uiteraard kreeg ik wederom geen Nederlandse CS medewerker te spreken. Zij zat doodleuk te vertellen dat ongeacht wanneer je de bestellink hebt ontvangen, je 4-5 maanden moet wachten op de auto. Terwijl afgelopen week de Nederlandse CS medewerker mij nog kon vertellen dat wij met de "oudere" bestellink max 6-8 weken moeten wachten, terwijl nieuwe klanten inderdaad 4-5 maanden moeten wachten.

Maar alles komt goed, want de nieuwe bestelling is helemaal verwerkt en heeft de status pending. Op mijn vraag hoe zij hier zo zeker van kan zijn terwijl mijn vorige bestelling ook dezelfde status had, kon ze even helemaal niks op zeggen.

Dit is zo jammer en onprofessioneel, ik heb een mailtje gestuurd naar de Hub in Amsterdam. Hopelijk kunnen zij nog van betekenis zijn en anders is het L&C verhaal voor mij afgelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juwlez
Muro01 schreef op maandag 13 juni 2022 @ 12:42:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Nou deze is voor al de mensen die niet weten hoe ze moeten olie moeten bijvullen 1lt max, ik zou persoonlijk maar een halve lt doen maar goed.
En ja geen pijlstok maar wel een digitale pijlstok.

En mij "bashen" terwijl je me niet kent is prima.
Ben maar een internationale vrachtwagenchauffeur met 21 jaar ervaring.

En in die 21 jaar heb ik nooit langs de weg gestaan met een lekke band of zonder olie.

Dus als je auto om olie schreeuwt in je scherm voor je, en jij denkt dat je wel nog naar huis of garage kan rijden zonder problemen.
Moet je niet klagen als je bak of motor vastloopt.

O ja, en niet perongeluk olie in je ruitensproeier vat doen.
En ja de zijn mensen die dat doen omdat ze domweg geen verstand van zaken hebben.
Nou bedankt voor de info. Zullen we dit onderwerp afsluiten en doorgaan met delen van andere interesse zaken over Lynk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hardred
monogato schreef op maandag 13 juni 2022 @ 14:01:
[...]

In principe zou je er 'gewoon' andere velgen onder kunnen gooien natuurlijk, van Volvo / Polestar.
Als je hem dan uiteindelijk weer inlevert, wissel je je originele velgen weer terug.
Goeie, inderdaad even waard om naar te kijken, alleen niet zo'n handige harry wat betreft een velg vervangen haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hardred
rutger3411 schreef op maandag 13 juni 2022 @ 13:18:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hoeveel was je kwijt als ik vragen mag?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hardred
Xecuter NL schreef op maandag 13 juni 2022 @ 14:09:
[...]

Wat bedoel je hiermee? Ik heb net de 10K aangetikt en rij hem sinds Oktober vorig jaar.

Overigens voor de rest hier ook; sprak ik iemand die de auto ongeveer 10 keer per maand verhuurd waarbij alles goed gaat. Ik was hier enigszins verbaast over. Maar heb het een half jaar geleden voor het laatst geprobeerd.

Werkt het verhuren nu naar behoren?
In het interview wat Alain Visser(directeur lynkco) gaf in BNR, gaf hij aan dat iedereen na een jaar een nieuwe versie van de auto krijgt en de oude de verkoop ingaat. Dus dat zou voor mij december moeten zijn en voor jou oktober.
Maargoed, eerlijk gezegd verwacht ik dat niet met de huidige stand van zaken.
En hij zei ook dat we tot in 2023 gewoon nog 500 euro zouden betalen 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-06 16:01

De maandbedragen zijn wel erg hoog.
Lynkeroo schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 17:32:
[...]

Toch even gecheckt en lijkt toch niet zo eenvoudig als het lijkt. Blijkbaar toch BKR-registratie en een intakegesprek. Weet niet of iedereen daar op zit te wachten. Het wachten is op een startup die het concept van Lynk begrijpt, en deze drastisch verbeterd op de punten waar het bij Lynk juist zo dramatisch gaat nl. de communicatie en de klantenservice
En nog BKR to boot. Niet handig als je in een traject zit waarbij een hypotheek van toepassing is.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perfecteric
Maandag ga ik de koop auto halen, maar wanneer zullen ze de auto gegevens en meldcode doorgeven ivm verzekering?
Of krijg je je papieren en kenteken card daar ter plekke bij het afhalen?

Had dit ook al gepost in het andere forum, maar ik denk dat deze meer gelezen wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muro01
Onnodige reactie.

[ Voor 96% gewijzigd door Taro op 13-06-2022 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vman26
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 10-03 19:51
L&c 01 krijgt facelift. Benieuwd of en wanneer deze naar Europa komt. Wat vinden jullie?
https://www.autoblog.nl/n...ps-is-veel-mooier-3357706

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MvdV
perfecteric schreef op maandag 13 juni 2022 @ 15:30:
Maandag ga ik de koop auto halen, maar wanneer zullen ze de auto gegevens en meldcode doorgeven ivm verzekering?
Of krijg je je papieren en kenteken card daar ter plekke bij het afhalen?

Had dit ook al gepost in het andere forum, maar ik denk dat deze meer gelezen wordt.
Bij het maken van de lever afspraak heb ik direct mijn kenteken en chassisnr ontvangen van de back-office (Maryam heet zij meen ik, aardige vrouw, die regelde alles perfect). Dat is genoeg om de verzekering mee te regelen.

De auto wordt verder ter plekke te naam gesteld (incl 1e deel tenaamstellingscode), 2 dagen later krijg je de kenteken card per post zoals gebruikelijk en het 2e deel van de tenaamstellings code.

Overigens zegt die tenaamstellingscode niet meer zo veel. Bij de verkoop van mijn eigen auto die zelfde dag had ik de complete tenaamstellingscode op originele papieren mee naar het postkantoor om deze over te schrijven naar de 2e eigenaar van de auto. Deze code bleek echter niet meer geldig (god mag weten waarom, voor niks alles netjes 8,5 jaar bewaard) en moest ik alsnog ter plekke voor 1,50 een nieuwe aanvragen (ik noem het meer kopen |:( ) bij de RDW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perfecteric
MvdV schreef op maandag 13 juni 2022 @ 16:12:
[...]

Bij het maken van de lever afspraak heb ik direct mijn kenteken en chassisnr ontvangen van de back-office (Maryam heet zij meen ik, aardige vrouw, die regelde alles perfect). Dat is genoeg om de verzekering mee te regelen.

De auto wordt verder ter plekke te naam gesteld (incl 1e deel tenaamstellingscode), 2 dagen later krijg je de kenteken card per post zoals gebruikelijk en het 2e deel van de tenaamstellings code.

Overigens zegt die tenaamstellingscode niet meer zo veel. Bij de verkoop van mijn eigen auto die zelfde dag had ik de complete tenaamstellingscode op originele papieren mee naar het postkantoor om deze over te schrijven naar de 2e eigenaar van de auto. Deze code bleek echter niet meer geldig (god mag weten waarom, voor niks alles netjes 8,5 jaar bewaard) en moest ik alsnog ter plekke voor 1,50 een nieuwe aanvragen (ik noem het meer kopen |:( ) bij de RDW.
Ok, dank je.
Ik heb vanmiddag maar even gebeld, en toen kreeg ik de gegevens ook per mail.
Kan ik tenminste verder om het met de verzekering in orde te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defixje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-06 12:04
Valt me op dat ze nu ook met Engelstalige mensen bellen, waar voorheen alles in het Nederlands ging.

Waarschijnlijk zijn ze een grote inhaalslag aan het maken.

Werd gebeld om op 27 Juni de auto op te halen, maar ik wil hem geleverd hebben. Dus word morgen terug gebeld

D3Fix, Ethical Hacker, Pokeraar, Programmeur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monogato

monogato

De Natte Krant

defixje schreef op maandag 13 juni 2022 @ 19:48:
Valt me op dat ze nu ook met Engelstalige mensen bellen, waar voorheen alles in het Nederlands ging.

Waarschijnlijk zijn ze een grote inhaalslag aan het maken.

Werd gebeld om op 27 Juni de auto op te halen, maar ik wil hem geleverd hebben. Dus word morgen terug gebeld
Wanneer had jij de bestel link ontvangen?
En mooi dat er eentje klaar staat voor je!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ROCOP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23-07-2023
YouTube: CHINESE SUV CRASH TEST | REALLY SAFE? | NIO ES8 - Aiways U5 - Lynk&C...

Zag dat deze nog niet gedeeld was. Vooral 1e 55 seconden vond ik interessant. Handig / fijn om te weten dat je lynk&co 01 dit kan.

[ Voor 36% gewijzigd door ROCOP op 13-06-2022 21:51 ]

Pagina: 1 ... 72 ... 176 Laatste

Let op:
Voor updates rondom leverdatums, bestellingen, etc. is er een apart topic: Het grote Lynk & Co 01 bestellingen topic.

Voor vragen over abonementen, zoals het opzeggen of overnemen daarvan, kan men hier terecht:
Het Lynk & Co Abonnement en overname Topic

Volgende onderwerpen moeten ook elders besproken worden:

Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.