Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan19
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 12-02-2024
Eindelijk de bestellink vandaag ontvangen en de auto is besteld. Wanneer en hoe krijg je te horen of zien of je een nieuwe auto krijgt of wat het kenteken is? Ik lees verschillende verhalen dat een aantal iets zien voordat ze de auto kunnen ophalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talkatoo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01-06 16:39
Ik ben nu bijna één maand aan het wachten sinds het bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curtazimo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-01-2023
cyberdj schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 15:27:
[...]

winterbanden dien je ieder jaar opnieuw aan te vragen en huur je voor 1 seizoen. Dus ergens in september bellen met L&C en dan wordt het geregeld!
Ah top, dankjewel!

When people talk behind my back, they are in a good position to kiss my ass...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edsub
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-06 13:16
Mwah 56km elektrische range. Komt niet in de buurt van 75km bij de Lynk&Co 01.
Lijkt me ook n maatje kleiner....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edsub
BasvanS schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 14:56:
[...]

Ben wel nieuwsgierig door je opgestelde brief, waarom verhuur jij voor EUR 0 aan mensen? Wat is het idee daar achter?
Aan familieleden. Zo tellen hun km niet mee bij mij....
Maar dus nog nooit n brandstof verrekening dus gehad....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edsub
MvdV schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 08:55:
Omdat het gewoon een introductieprijs is om veel auto’s de weg op te krijgen en naamsbekendheid te genereren. Dus zo gek is het niet dat de prijs omhoog gaat.
Kijk dat was een transparante uitleg geweest.
Ware het niet dat ceo Visser n maand terug nog expliciet op BNR stelde dat de €500 ook nog zou gelden als eind 2023 de volledige EV komt (en voor zowel EV als de PHEV)....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edsub
BasvanS schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 15:22:
[...]

De vraag is dan weer wat hij wil bereiken met de Brandstof verrekening? Zal hij de auto gratis aan zijn werkgever verhuren maar deze werkgever ook gratis voor hem laten tanken? Door aan te geven dat hij altijd leeg terug geleverd word?

Vraag me echt af wat hij bedacht heeft.

Wellicht dat L&C al ziet dat er iets niet juist is, maar nog willen kijken hoe ze dit op gaan lossen.
Wat denk je zelf.
Als jouw kids in jouw auto rijden. Betaal jij dan ook de brandstof?

Bij ons betalen ze brandstof zelf. De auto 'is al betaald', dus daarvoor reken ik niks.

Voorheen was t vaak gedoe 'ja maar ik heb nu meer getankt dan ik heb gereden'. Met de Lynk&Co oplossing dus niet. Als t werkt... En daar zit t issue.

Electra reken ik btw ook niet af (die prijs valt in mijn geval ook reuze mee ivm eigen en afgedekte opwek).

Op deze manier uitlenen doen meer mensen, om vgl. reden.

Btw: als je een specifiek antwoord zoekt, vraag het de poster dan even direct ipv publiek eea zelf in te kleuren en 'vragen te stellen'. Levert je nl niks op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
edsub schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 02:17:
Aan familieleden. Zo tellen hun km niet mee bij mij....
Maar dus nog nooit n brandstof verrekening dus gehad....
Officieel is dit ook de enige manier om legaal je auto uit te lenen aan iemand (familie of niet) die niet op jouw adres woont. Dus zo gek is het uiteindelijk niet.

In de toekomst ben je dan wel minimaal de handeling-fee kwijt. En ik kan me wel voorstellen dat als je dit regelmatig doet met iemand die wèl op je adres woont, dat het inderdaad wordt gezien als een niet-bedoelde manier om gratis extra kilometers te sprokkelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edsub
Timdows schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 15:46:
[...]

Mijn mail was veels te simpel, ik had ze gemaild, kunnen de kilometers van 1250 per maand naar 1500 bij deze nieuwe prijzen
Valt mee hoor. Youri antwoorde mij dezelfde nietszeggende, bijna standaard email.
Op vervolg vraag nog geen respons.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edsub
Roelant schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 09:05:
[...]

Officieel is dit ook de enige manier om legaal je auto uit te lenen aan iemand (familie of niet) die niet op jouw adres woont. Dus zo gek is het uiteindelijk niet.

In de toekomst ben je dan wel minimaal de handeling-fee kwijt. En ik kan me wel voorstellen dat als je dit regelmatig doet met iemand die wèl op je adres woont, dat het inderdaad wordt gezien als een niet-bedoelde manier om gratis extra kilometers te sprokkelen.
Klopt. Zodra Lynk&Co hun service fee gaat rekenen wordt dit n ander verhaal (afh van hoe die fee eruit ziet.
Huisgenoten worden vooralsnog niet uitgesloten van lenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:09
edsub schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 09:03:
[...]

Wat denk je zelf.
Als jouw kids in jouw auto rijden. Betaal jij dan ook de brandstof?

Bij ons betalen ze brandstof zelf. De auto 'is al betaald', dus daarvoor reken ik niks.

Voorheen was t vaak gedoe 'ja maar ik heb nu meer getankt dan ik heb gereden'. Met de Lynk&Co oplossing dus niet. Als t werkt... En daar zit t issue.

Electra reken ik btw ook niet af (die prijs valt in mijn geval ook reuze mee ivm eigen en afgedekte opwek).

Op deze manier uitlenen doen meer mensen, om vgl. reden.

Btw: als je een specifiek antwoord zoekt, vraag het de poster dan even direct ipv publiek eea zelf in te kleuren en 'vragen te stellen'. Levert je nl niks op...
Deed een aanname op een nogal vreemde constructie. Ik denk dat je de enige bent in heel NL die de kinderen de brandstof af laat rekenen via een leaseconstructie hoor ;). Het is redelijk aannemelijk dat je de auto voor EUR 0 verhuurt om gratis KM bij te krijgen van Lync en CO, je kunt zo 30.000 KM per jaar rijden zonder daarvoor extra voor hoeven te betalen denk ik?

Waarschijnlijk is dat ook de reden dat L&C nog niks heeft afgerekend, ze zien dat Mr Edsub de auto uitleent aan Kiddo Edsub en zo 500 KM rijden die ze niet hoeven te betalen en die buiten de bundel vallen. Vervolgens staat het leasetarief op EUR 0,- moeten ze ook nog eens voor gezin Edsub de brandstof administratie bij gaan houden. Ze zijn wel gek bij L&C als ze daarin meegaan. Benieuwd wat de reactie word, laat je het ons weten?

Hier wil ik overigens geen vingertje mee wijzen, het lijkt binnen de regels te vallen. Maar ik wil hiermee wel aangeven dat L&C eerst wil kijken wat ze hiermee gaan doen voor ze het afrekenen. In het beste geval volgt een versnelde invoering van de handling fee.

[ Voor 7% gewijzigd door BasvanS op 03-06-2022 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
BasvanS schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 09:56:
Deed een aanname op een nogal vreemde constructie. Ik denk dat je de enige bent in heel NL die de kinderen de brandstof af laat rekenen via een leaseconstructie hoor ;).
Mijn ouders hadden vroeger een extra barreltje, zodat mijn broer en ik rijervaring op konden doen (behouden) nadat we ons rijbewijs hadden gehaald. De afspraak was dat we die zelf altijd even aftankten voor de ander 'm nodig had. Er zullen ongetwijfeld ouders zijn die het niet doen, of maar deels, maar de enige zal hij zeker niet zijn. Iets met een bubbel misschien? 😋

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• watermanager197
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 28-04 16:19
Stephan19 schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 21:51:
Eindelijk de bestellink vandaag ontvangen en de auto is besteld. Wanneer en hoe krijg je te horen of zien of je een nieuwe auto krijgt of wat het kenteken is? Ik lees verschillende verhalen dat een aantal iets zien voordat ze de auto kunnen ophalen?
Op je pagina's op de site/app zie je op een gegeven moment je chasisnummer verschijnen. Hieruit kun je aflezen wat het productie-/modeljaar is. Staat er een N (2022) op plekje zoveel in het chasisnummer, dan weet je dat je een recente auto hebt, je weet nooit of hij nieuw is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCU
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 12-11-2023

WCU

Lynkeroo schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 20:33:
[...]

Jeetje....misschien beter doorsturen naar je advocaat 🙄
Opbouwend AUB.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Muro01
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 12-10-2022
BasvanS schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 09:56:
[...]

Deed een aanname op een nogal vreemde constructie. Ik denk dat je de enige bent in heel NL die de kinderen de brandstof af laat rekenen via een leaseconstructie hoor ;). Het is redelijk aannemelijk dat je de auto voor EUR 0 verhuurt om gratis KM bij te krijgen van Lync en CO, je kunt zo 30.000 KM per jaar rijden zonder daarvoor extra voor hoeven te betalen denk ik?

Waarschijnlijk is dat ook de reden dat L&C nog niks heeft afgerekend, ze zien dat Mr Edsub de auto uitleent aan Kiddo Edsub en zo 500 KM rijden die ze niet hoeven te betalen en die buiten de bundel vallen. Vervolgens staat het leasetarief op EUR 0,- moeten ze ook nog eens voor gezin Edsub de brandstof administratie bij gaan houden. Ze zijn wel gek bij L&C als ze daarin meegaan. Benieuwd wat de reactie word, laat je het ons weten?

Hier wil ik overigens geen vingertje mee wijzen, het lijkt binnen de regels te vallen. Maar ik wil hiermee wel aangeven dat L&C eerst wil kijken wat ze hiermee gaan doen voor ze het afrekenen. In het beste geval volgt een versnelde invoering van de handling fee.
Kijk en dit is één van de focking redenen dat LC de maandbedrag heeft verhoogd, mensen hebben veel te veel misbruik gemaakt van de 01's.

Ik heb nog geen één km op die constructie gemaakt, alle 17dkm op eigen account gedaan, ze zouden bij LC de verhoging van het maandbedrag bij de mensen die zwaar misbruik van de kilometers hebben gemaakt moeten verhogen naar 600 euro.

En de mensen die gewoon de auto niet verhuren en zelf ermee rondrijden gewoon verlagen.
Want nu draaien mensen voor het misbruik van anderen weer op.

En diegenen die misbruiken, die schreeuwen het hardst op Facebook van moord en brand.
En ik ben ook boos erover, boos omdat ik de rekening van anderen moet betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curtazimo
Muro01 schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 12:09:
[...]

Kijk en dit is één van de focking redenen dat LC de maandbedrag heeft verhoogd, mensen hebben veel te veel misbruik gemaakt van de 01's.

Ik heb nog geen één km op die constructie gemaakt, alle 17dkm op eigen account gedaan, ze zouden bij LC de verhoging van het maandbedrag bij de mensen die zwaar misbruik van de kilometers hebben gemaakt moeten verhogen naar 600 euro.

En de mensen die gewoon de auto niet verhuren en zelf ermee rondrijden gewoon verlagen.
Want nu draaien mensen voor het misbruik van anderen weer op.

En diegenen die misbruiken, die schreeuwen het hardst op Facebook van moord en brand.
En ik ben ook boos erover, boos omdat ik de rekening van anderen moet betalen.
Als Lynk hiermee zou zitten, zouden ze de voorwaarden toch wijzigen ipv de prijs verhogen...? Jij noemt het misbruik, en schreeuwt nu zelf moord en brand, maar er staat nergens in de voorwaarden dat dit niet mag.

Voor de goede orde; ik doe dit zelf niet (net besteld), maar lijkt me goed dat men stopt om te wijzen naar anderen over dit zogenaamde misbruik. Wie betaalt, bepaalt; laat ze zelf weten hoe ze met hun huurauto, de huurprijs en de kilometers omgaan zolang de regels/voorwaarden dit toelaten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCAUTO
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 18-06-2022
Heeft iemand anders wellicht ook last van het volgende?

Ik heb de zwarte L&C 01 op 5 mei voor de M2M besteld en telefonisch gehoord dat ik de auto waarschijnlijk in de 2e week van juni kon ophalen.

Gisteren middag nogmaals gebeld met de klantenservice en tijdens het gesprek werd er al gesproken over eind juni / begin juli. Wat nog te overzien is.

Gisteren avond op de bank toch even de Lynk en Co app doorgespit voor meer info, waarbij het opviel dat mijn order ineens niet meer terug te vinden is.

Ik heb zojuist met de klantenservice gesproken en wat blijkt? De order is gecanceld omdat de betaling volgens het systeem niet goed is verwerkt of niet is doorgekomen. Dit is blijkbaar een fout in hun interne systeem waardoor (volgens de medewerker die ik sprak) meerdere gebruikers in NL ineens geen order meer hebben.

Het issue komt specifiek voor bij personen wiens bestelling in de app de status "in process of processing" had/heeft.

Ze hebben op dit moment hier geen oplossing voor, er werd zelfs voorgesteld dat ik een nieuwe bestelling moest plaatsen via een nieuwe link en hierdoor vanaf vandaag +10 weken moet wachten totdat de auto word geleverd. Wat ik uiteraard niet ga doen.

Uiteindelijk werd mij aangeraden om volgende week terug te bellen om te kijken of er wellicht iets is veranderd en anders heb ik gewoon pech.

Is er iemand anders die wellicht dezelfde issue op dit moment heeft en ook al contact heeft opgenomen met L&C?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muro01
curtazimo schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 12:27:
[...]

Als Lynk hiermee zou zitten, zouden ze de voorwaarden toch wijzigen ipv de prijs verhogen...? Jij noemt het misbruik, en schreeuwt nu zelf moord en brand, maar er staat nergens in de voorwaarden dat dit niet mag.

Voor de goede orde; ik doe dit zelf niet (net besteld), maar lijkt me goed dat men stopt om te wijzen naar anderen over dit zogenaamde misbruik. Wie betaalt, bepaalt; laat ze zelf weten hoe ze met hun huurauto, de huurprijs en de kilometers omgaan zolang de regels/voorwaarden dit toelaten...
Ik zei dat ik boos was, moord en brand is iets erger.
Maar goed, jij zegt dat de constructie het toelaat en dat LC dit gewoon weet en toelaat.
En dan zeg ik ga dat verschil bij die mensen halen niet bij mij alsjeblieft.
Dat is toch wel zo eerlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clipstra
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11-01-2024
Ik heb helaas nog steeds een probleem met "app" de auto staat nog steeds vast op 18 maart. Over een paar weken wordt ie opgehaald voor een nieuwe module. Ben benieuwd.

Ja jammer dat tarief met 50e omhoog is gegaan, maar het is wel te begrijpen, desalniettemin nog steeds een ongelofelijk goedkoop aanbod! Wat ik wel opvallend vind, is dat ik nog geen euro hebt betaald sinds ik de auto in januari in bezit heb, dus voorlopig voel ik nog weinig van die 50e verhoging :-) Maar ik schijn niet de enige te zijn. Om de achterstand (als dat een x gaat gebeuren) in te halen zullen ze maar maximaal 2 maanden afschrijven, anders hakt het er wel erg hard in..

Ik heb inmiddels met volle tevredenheid al 12k op de teller staan. Met mooi en goed weer, haal ik de 70km elektrisch wel, soms zelfs nog wel meer als er veel langzaam verkeer is. Voor mij blijft het bij 2 minpunten; de ruimte is echt minder dan ik gewend was, dus af en toe een beetje behelpen met mijn wekelijkse ritjes naar het stort. Ondertussen heb ik me neergelegd bij het afgrijselijke bedieningsgemak, maar het is en blijft een ergernis

Hopelijk straks goed nieuws als de nieuwe module erin zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCU

WCU

Clipstra schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 15:33:
Ondertussen heb ik me neergelegd bij het afgrijselijke bedieningsgemak, maar het is en blijft een ergernis
Wat bedoelt u hiermee?

Misschien gewoon app een keer opnieuw installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clipstra
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11-01-2024
WCU schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 15:46:
[...]

Wat bedoelt u hiermee?

Misschien gewoon app een keer opnieuw installeren?
Nee het betreft het feit dat je door verschillende menu's moet om van radio station te wisselen en of wisselen tussen radio en spotify. Het feit dat ik bijna 3 min bezig ben om 538 aan te hebben vanaf het moment dat ik ingestapt ben is echt een drama. Dat zou in principe een actie van max 10 sec moeten zijn.

En ook de rechterknoppen op het stuur zijn irritant omdat het zowel aanraak gevoelig is/werkt (dus met een "veeg"/swipe over de knoppen) als gewoon drukken. Ik wil in principe gewoon drukken, maar dan heeft ie soms al een swipe gedaan waardoor ik alweer te ver in het menu ben. Dat wekt bij mij irritatie op. Ik snap ook niet waarom dat bij links dan weer niet geval is, daar kun je alleen maar drukken. Dus het is ook nog eens niet consistent.

De stoelverwarming is ook onnodig gecompliceerd. 1st moet je op een tegel in het scherm drukken om vervolgens 1 vd 3 standen te kiezen. Dit werkt omslachtig en irritant omdat de tegel niet helemaal past op het scherm en ook nog eens slecht lees- zichtbaar is. Waarom niet gewoon 1x klikken is standje 1, 2x klikken standje 2 enzovoort.

Bovendien vind ik het erg knullig dat als je de tempartuur veranderd, dat het dashboard dan alleen maar hele graden laat zien (terwijl er bijv wel 20,0 staat). Dus als ik hem op 20,5 instel, is dat volgens het dashboard 21,0.. Dit is geen ergernis, maar wel een voorbeeld van het feit dat ik vind dat er wat dingen voor verbetering vatbaar zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hondsdol
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-06 16:41
LCAUTO schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 13:20:
Heeft iemand anders wellicht ook last van het volgende?

Ik heb de zwarte L&C 01 op 5 mei voor de M2M besteld en telefonisch gehoord dat ik de auto waarschijnlijk in de 2e week van juni kon ophalen.

Gisteren middag nogmaals gebeld met de klantenservice en tijdens het gesprek werd er al gesproken over eind juni / begin juli. Wat nog te overzien is.

Gisteren avond op de bank toch even de Lynk en Co app doorgespit voor meer info, waarbij het opviel dat mijn order ineens niet meer terug te vinden is.

Ik heb zojuist met de klantenservice gesproken en wat blijkt? De order is gecanceld omdat de betaling volgens het systeem niet goed is verwerkt of niet is doorgekomen. Dit is blijkbaar een fout in hun interne systeem waardoor (volgens de medewerker die ik sprak) meerdere gebruikers in NL ineens geen order meer hebben.

Het issue komt specifiek voor bij personen wiens bestelling in de app de status "in process of processing" had/heeft.

Ze hebben op dit moment hier geen oplossing voor, er werd zelfs voorgesteld dat ik een nieuwe bestelling moest plaatsen via een nieuwe link en hierdoor vanaf vandaag +10 weken moet wachten totdat de auto word geleverd. Wat ik uiteraard niet ga doen.

Uiteindelijk werd mij aangeraden om volgende week terug te bellen om te kijken of er wellicht iets is veranderd en anders heb ik gewoon pech.

Is er iemand anders die wellicht dezelfde issue op dit moment heeft en ook al contact heeft opgenomen met L&C?
Zelfde issue hier. Ik wacht nog om teruggebeld te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hondsdol
hondsdol schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 16:35:
[...]

Toelichting gekregen: er blijkt een “IT-fout” gemaakt te zijn waardoor ongeveer 200 klanten hun order niet meer in de app hebben staan.

In de backoffice is de order wel aanwezig maar krijgen ze een “transaction failed” melding die gerelateerd lijkt te zijn aan het feit dat ze wachten op een VIN nummer.

De meneer aan de telefoon excuseerde zich voor het probleem naar kan wel bevestigen dat dit probleem handmatig wordt opgelost. Hij gaf aan dat er een “lijst” van deze klanten is gemaakt die de komende paar dagen wordt behandeld. Er is geen actie van mijn kant nodig. Op het moment dat het probleem is verholpen zou er een e-mail bevestiging van moeten komen.

Hij gaf aan dat de verwachting is dat dit waarschijnlijk een paar dagen en uiterlijk een week gaat duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandro!
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:50
hondsdol schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 16:35:
[...]

Zagen jullie hem wel op de website?

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muro01
Wauw, 240 satellieten de ruimte inschieten en een levensduur van 5 jaar.
Daarna verdampen ze in de dampkring, als elke grote automaker dit gaat doen dan wordt het wel heel druk in de ruimte.
Hiervoor had ik een Mercedes en die had ook zelfrijdende functie en communicatie met andere Mercedes auto's over de staat van de wegdek en of gevaren en die dat aan mekaar doorgaven.
Laten we vanuit gaan dat Tesla het ook heeft, wat een zootje in de ruimte dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pretpik
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:43
Sinds januari lees ik dit topic mee en heb ik sinds eind maart ook 'mijn' Lynk & Co 01 via het M2M abonnement. Omdat mijn telefoon vaker niet dan wel direct verbinding maakt via Bluetooth en af en toe tijdens het rijden de radio ineens harder ging heb ik maar eens gebeld voor een serviceafspraak.

Op 4 mei heb ik gebeld met bovenstaande klachten, omdat de technische afdeling het te druk heeft kwam de klantenservice er niet door heen en zou ik worden terug gebeld binnen 3 dagen. Dit is geheel volgens verwachting niet gebeurd. Op 10 mei zelf nog maar eens gebeld, wederom uitgelegd wat de problemen zijn en kreeg te horen dat de technische dienst het nog steeds te druk heeft en afgesproken dat ik zelf nog wel een keer terugbel.

Op 13 mei nogmaals gebeld, toen werd ik doorverbonden naar de technische dienst. Uiteraard uitgelegd dat dit al de 3e keer is, en 1000x excuses terug en als excuus dat ze zitten te springen om personeel.

Op 1 juni om 08.50 is de auto gehaald en om 17.15 is hij weer teruggebracht. Ze hebben ze in ieder geval de software geupdate, Frank z'n ballen zijn eindelijk ingedaald. Gevoelsmatig zijn ook de remmen iets minder bijterig geworden in de B stand. Echter kan ik dat niet 100% zeggen want ik was er voor een week op vakantie. Misschien hebben ze ook preventief het thermostaathuis vervangen, ik zag in de app dat de motorkap zeker een uur open gestaan heeft en de update voorloopt voor zo ver ik weet via de OBD.

Nu eens kijken komende week of m'n iPhone het goed blijft doen.

PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruytertje
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 13-01-2023

Ruytertje

aan alles komt eens een einde

Ik begin te begrijpen waarom de software van de app en die in de auto zelf, de gebreken blijft vertonen. De hele ICT afdeling developers zit op de interne financiele systemen te werken want ook daar gaat iedere dag van alles verkeerd. Ik daag iedereen uit die een gerenomeerd automerk noemt waarbij zoveel en zo vaak van alles verkeerd gaat. Keek vandaag naar de laatste ANWB Lynk & Co test op YouTube. Ik zou mijn ogen uit mijn kop schamen als ik L&C was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondsdol
donald_dick schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 19:13:
[...]

Zagen jullie hem wel op de website?
Eerst wel ja, totdat hij vandaag verdween.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curtazimo
Muro01 schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 15:29:
[...]

Ik zei dat ik boos was, moord en brand is iets erger.
Maar goed, jij zegt dat de constructie het toelaat en dat LC dit gewoon weet en toelaat.
En dan zeg ik ga dat verschil bij die mensen halen niet bij mij alsjeblieft.
Dat is toch wel zo eerlijk?
Nou, je bent nu iets genuanceerder, want je stelt eerst dat de verhoging door deze acties komen. Dat lijkt mij niet juist, want de regels laten het toe.

Laat mij overigens m’n woorden dan ook nuanceren; boos is idd niet hetzelfde als moord en brand. En ik kan me wel vinden in dat verschil halen hoor; alleen moeten ze dan idd niet de prijs verhogen (als dat echt de reden is) en ook de regels aanpassen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Muro01
curtazimo schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 23:32:
[...]

Nou, je bent nu iets genuanceerder, want je stelt eerst dat de verhoging door deze acties komen. Dat lijkt mij niet juist, want de regels laten het toe.

Laat mij overigens m’n woorden dan ook nuanceren; boos is idd niet hetzelfde als moord en brand. En ik kan me wel vinden in dat verschil halen hoor; alleen moeten ze dan idd niet de prijs verhogen (als dat echt de reden is) en ook de regels aanpassen.
👍👍👍

Je hebt gelijk, maar ik snap eerlijk gezegd niet waar de verhoging op gebaseerd is.
De topman zegt dat gaat niet gebeuren en nog geen week later toch maar wel, en ja laat ze dan ook duidelijk zijn en zeggen waar het op gebaseerd is toch?

Maar als ze dan gaan zeggen ja er zijn van de 3000 autos/rijders/ 100 die zoveel kms maken (de door ons toegelaten constructie) of 100 auto's/rijders maken zoveel schades exterieur/interieur (ik zie zo nu en dan foto's voorbijkomen, de laatste was een 01 die voor en achterband/velgen helemaal kapot gereden) of weet ik veel om wat voor reden dan ook.

Dat de mensen het begrijpen, nu denk ik eerlijk gezegd echt wel één van de twee redenen die ik net noemde of één ervan.
Of totaal iets anders zoals de grote bazen en aandeelhouders willen gewoon een extraatje want er komt te weinig binnen.

Leg het gewoon uit, en laat de mensen/gebruikers van jullie dienst zelf oordelen of ze wel met jullie verder willen.

En begrijp me niet verkeerd ik vind het nog best wel meevallen, maar ik wil niet graag voor de zooitje die 100 man veroorzaken opdraaien dat mag duidelijk zijn. Want dan moeten ze die personen bedanken voor hun inkomsten en zeggen, beste klant door u maken we teveel verlies dus we gooien u als klant eruit.

Sorry dat ik (fo***) riep, dat klinkt inderdaad als moord en brand.

Groetjes...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:14
Ach het kan ook gewoon een gevolg zijn dat ze zo wat marktaandeel hebben gekocht. Kosten van kapitaal (rente) zijn ook gestegen wat natuurlijk ook een grote factor is bij dit soort constructies.

Daarbij komen de meeste mensen in dit topic ook tot de conclusie dat andere partijen het niet lukt om voor hetzelfde geld een vergelijkbaar aanbod te doen. Is de rest te duur of Lynk en Co te goedkoop? Ik vermoed het laatste, en dat verschil maken ze nu weer een stukje kleiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashwan7
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 02-05 18:55
Ik zie soms screenshots met data dat er nieuwe kentekens van Lynk en co zijn geregistreerd in Nederland. Is er toevallig ook een link van waar je dit kan vinden. En om de hoeveel dagen wordt bijgewerkt ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oizo1981
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 05-06 07:36
Ashwan7 schreef op zondag 5 juni 2022 @ 08:09:
Ik zie soms screenshots met data dat er nieuwe kentekens van Lynk en co zijn geregistreerd in Nederland. Is er toevallig ook een link van waar je dit kan vinden. En om de hoeveel dagen wordt bijgewerkt ?
https://datastudio.google...8-9ecfefef0643/page/iaxIC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dixet
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-06 18:58
pretpik schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 21:36:
[...] en af en toe tijdens het rijden de radio ineens harder ging heb ik maar eens gebeld voor een serviceafspraak.
Waarschijnlijk heb je de optie aanstaan dat hij overschakelt naar FM wanneer er geen DAB ontvangst is. Dezelfde zender op FM klinkt in de auto een stuk harder. Om die reden zetten veel mensen deze op papier handige feature uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
dixet schreef op zondag 5 juni 2022 @ 08:54:
[...]

Waarschijnlijk heb je de optie aanstaan dat hij overschakelt naar FM wanneer er geen DAB ontvangst is. Dezelfde zender op FM klinkt in de auto een stuk harder. Om die reden zetten veel mensen deze op papier handige feature uit :)
Nee dat was het niet, je zag echt op het scherm ook het volume omhoog gaan. Overigens staat die optie bij mij ook uit :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monogato
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 25-02 14:18

monogato

De Natte Krant

pretpik schreef op zondag 5 juni 2022 @ 09:45:
[...]

Nee dat was het niet, je zag echt op het scherm ook het volume omhoog gaan. Overigens staat die optie bij mij ook uit :+ .
Is het niet toevallig als je harder gaat rijden?
Mijn vorige Volvo had dat ook; wanneer je harder ging, ging ook het volume van de radio / muziek omhoog. Durf niet meer te zeggen of je dat uit kunt zetten maar kan wellicht de oorzaak zijn.

P2 LRSM Pilot, Plus, 20", Thunder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikemkm
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-05 15:17
monogato schreef op zondag 5 juni 2022 @ 13:10:
[...]

Mijn vorige Volvo had dat ook; wanneer je harder ging, ging ook het volume van de radio / muziek omhoog. Durf niet meer te zeggen of je dat uit kunt zetten maar kan wellicht de oorzaak zijn.
Klopt, mijn auto doet dit ook. Afhankelijk van snelheid/toeren gaat de radio harder.
Kan me voorstellen dat bij een "stille" auto dit vreemd zou kunnen klinken... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
monogato schreef op zondag 5 juni 2022 @ 13:10:
[...]

Dit lag echt aan de radio, soms reed ik 100 km/h en ging het volume echt met 50% omhoog. Ik ken de optie inderdaad, maar dat was niet dit in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eindjegremma
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 02-07-2022
UPDATE:
Eindjegremma schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 10:32:
Ik heb wat posts gelezen maar niet alle 260+ pagina’s dus bij voorbaat excuses als dit al een keer is langs gekomen..

10-03 de bestellink en 27-04 een afspraak gemaakt om de auto op te komen halen. De eerst volgende mogelijkheid was destijds; 10-05. Vandaag.
09-05 nog een herinnering ontvangen; Je kan je auto morgen om 12:30 ophalen.
Je snapt, ik heb, na 8 weken wachten, behoorlijk veel zin om dat ding te halen.
Deze ochtend, 10-05, 2,5 uur voor de afspraak word ik gebeld; Sorry, er is geen auto én we weten ook niet wanneer er wel eentje is. We nemen contact met u op als we het wel weten. Fijne dag.

Ik kon die arme jongen wel door de telefoon trekken. Hoezo geen auto? Hoezo nu pas bekend dat er geen auto is? Hoezo geen nieuwe afspraak??

Is er iemand die dit ook heeft meegemaakt? En zo ja, hoe lang heb je moeten wachten om dan toch eindelijk de sleutels in handen te krijgen??
Ondertussen zijn we bijna een maand verder… Nog steeds geen auto!
Heb wel, in de week dat de auto geleverd zou worden, de verzekeringpapieren in de bus ontvangen.

Het vervelende is dat niemand bij LYNK & Co mij kan vertellen wanneer ik die auto krijg.

Benieuwd of meer mensen dit hebben meegemaakt (of meemaken)…

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• donny_p
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-01 19:38
Freezerator schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 17:44:
Ach het kan ook gewoon een gevolg zijn dat ze zo wat marktaandeel hebben gekocht. Kosten van kapitaal (rente) zijn ook gestegen wat natuurlijk ook een grote factor is bij dit soort constructies.

Daarbij komen de meeste mensen in dit topic ook tot de conclusie dat andere partijen het niet lukt om voor hetzelfde geld een vergelijkbaar aanbod te doen. Is de rest te duur of Lynk en Co te goedkoop? Ik vermoed het laatste, en dat verschil maken ze nu weer een stukje kleiner.
Ik ga er ook van uit dat het niet bij deze verhoging zal blijven en er over 6 maanden er weer vrolijk 50€ bij het tarief op wordt gegooid. Merk aan sommige reacties in dit topic dat men de auto zich soort van heeft ‘toegeëigend’, wat mij een beetje verbaasd. L&C is heel duidelijk in hun propositie, de auto is een dienst en je neemt die mobiliteit per maand af, het kan daarmee doen met de voorwaarden wat zij wil. En dat geen ander merk een dusdanige auto zo scherp aanbiedt zegt al genoeg, was ook totaal niet verbaasd door deze verhoging. Als je dat niet zint kan je bij Volvo terecht tegen een markt conform tarief. Wat betreft het deel-gebeuren ben ik het wel eens met de onvrede, dat moeten ze heel snel zien op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tebs
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 05-09-2024
Sinds vanmiddag na kort parkeren / laden staat de klok op 01:11, verder valt ook op dat de radio blijft spelen terwijl ik op CarPlay zit.. iemand anders ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCAUTO
hondsdol schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 17:39:
[...]

Toelichting gekregen: er blijkt een “IT-fout” gemaakt te zijn waardoor ongeveer 200 klanten hun order niet meer in de app hebben staan.

In de backoffice is de order wel aanwezig maar krijgen ze een “transaction failed” melding die gerelateerd lijkt te zijn aan het feit dat ze wachten op een VIN nummer.

De meneer aan de telefoon excuseerde zich voor het probleem naar kan wel bevestigen dat dit probleem handmatig wordt opgelost. Hij gaf aan dat er een “lijst” van deze klanten is gemaakt die de komende paar dagen wordt behandeld. Er is geen actie van mijn kant nodig. Op het moment dat het probleem is verholpen zou er een e-mail bevestiging van moeten komen.

Hij gaf aan dat de verwachting is dat dit waarschijnlijk een paar dagen en uiterlijk een week gaat duren.
Bedankt voor de info :)
De medewerker die ik sprak kon mij dit juist niet vertellen, omdat ze er nog mee bezig waren.
Wat denk je, zullen het volgende week opgelost hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondsdol
LCAUTO schreef op zondag 5 juni 2022 @ 18:48:
[...]

Bedankt voor de info :)
De medewerker die ik sprak kon mij dit juist niet vertellen, omdat ze er nog mee bezig waren.
Wat denk je, zullen het volgende week opgelost hebben?
Geen idee, daar kan ik niet echt over oordelen. Maar het kan geen kwaad om de urgentie te benadrukken door regelmatig even te bellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David87
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 28-12-2023
Hallo,

Heb een vragen over het laden. Hoe zuinig is dit met de stroom prijzen van tegenwoordig. Scheelt het echt veel?

En heb iets gehoord van een abonoment van Lynk en co dat je voor een bepaald bedrag per maand kan laden via Lynk zelf. Iemand meer hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hommel
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 14-09-2023
David87 schreef op zondag 5 juni 2022 @ 21:47:
Hallo,

Heb een vragen over het laden. Hoe zuinig is dit met de stroom prijzen van tegenwoordig. Scheelt het echt veel?

En heb iets gehoord van een abonoment van Lynk en co dat je voor een bepaald bedrag per maand kan laden via Lynk zelf. Iemand meer hierover?
Ken je dit abonnement:
https://www.anwb.nl/auto/...rijden/laadpas-abonnement

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
Hallo,

Benzineprijzen stijgen ook hard dus dat verschil blijft. Of het goedkoper is dan benzinemotor ligt heel erg aan het tarief dat je voor stroom betaalt, thuis of aan de laadpaal. Kan erg variëren van € 0,15 als je nog een goedkoop contract hebt tot meer dan € 0,50 bij een variabel contract of publiek laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewtje
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 06-06 17:23
Clipstra schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 15:33:Wat ik wel opvallend vind, is dat ik nog geen euro hebt betaald sinds ik de auto in januari in bezit heb, dus voorlopig voel ik nog weinig van die 50e verhoging :-) Maar ik schijn niet de enige te zijn. Om de achterstand (als dat een x gaat gebeuren) in te halen zullen ze maar maximaal 2 maanden afschrijven, anders hakt het er wel erg hard in..
Let wel dat verantwoordelijkheid van betalingen bij jou ligt en dit ook in hun voorwaarden staat waarmee jij akkoord bent gegaan. Ze hebben ook een rekeningnummer waar handmatig naar kan worden overgeboekt onder vermelding van een bepaald nummer, ik zou dit nagaan en regelen voordat ze je gaan verplichtigen in 1x die achterstallige betalingen uit te voeren. Dan krijg je namelijk dat het er ‘hard in hakt’.

Aiko Neostar 4550Wp + Growatt MIN 4200 TL-XH | MG ZS EV LLR MY23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deviator79
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-06 15:41
Hallo,

Ik betaal 23 cent per kWh thuis, dus een volle accu voor de Lynk is 17*0,23= €3,91

Daar rij je ca 70 km op. Ik had een auto die 1 op 8 reed (voor 70 km ca 20 euro benzine) dus voor mij is het grote winst.
Maar dat is voor iedereen verschillend natuurlijk. Heb je zonnepanelen dan is het natuurlijk nog een stuk gunstiger

- Maar je maakt wel wat mee! -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• juwlez
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-06 19:44
Al heb je geen zonnepanelen, in bijv. Almere kosten openbare laadpalen 0,34 cent per kWh. Volle accu voor rond de 6 euro.

Aan de pomp kost 69km range zo rond de 13 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
pretpik schreef op zondag 5 juni 2022 @ 13:56:
[...]

Dit lag echt aan de radio, soms reed ik 100 km/h en ging het volume echt met 50% omhoog. Ik ken de optie inderdaad, maar dat was niet dit in ieder geval.
Een probleem waar ik me ook aan stoorde en wat met de update ook verholpen is dat de stuurbediening direct je favorietenlijst van radiozenders doorbladert. Voorheen moest ik eerst de radio 'app' een keer openen om via het stuur je eigen zenderlijst te kunnen gebruiken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18:34
Ben ik de enige wij wie de "deelkaart" geen beschikbare auto's laat zien? Of iemand die dit eerder ook heeft gehad?

[ Voor 5% gewijzigd door exelletor op 06-06-2022 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monogato

monogato

De Natte Krant

Is dat niet gewoon de concept car van de Zeekr 001?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nero22
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 20:26
monogato schreef op maandag 6 juni 2022 @ 21:12:
Is dat niet gewoon de concept car van de Zeekr 001?
Zal wel beetje hetzelfde platform zijn dan.

It's funny. But not ha-ha funny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashwan7
Net toevallig de Apple Keynote gezien. En toevallig kwam daar een nieuwe update voor CarPlay uit komt deze update ook voor de lynk&co denken jullie aangezien Volvo en polestar ook worden ondersteund?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• san1999der
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 30-09-2024
Ashwan7 schreef op maandag 6 juni 2022 @ 22:14:
Net toevallig de Apple Keynote gezien. En toevallig kwam daar een nieuwe update voor CarPlay uit komt deze update ook voor de lynk&co denken jullie aangezien Volvo en polestar ook worden ondersteund?
Wat wel misleidend is is dat carplay per merk anders uitziet ook met android auto de verhouding en aantal schermen en ook wat de auto toestaat aan apple om te gebruiken;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberdj
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10-12-2024
Top 5 "Best verkochte auto in mei 2022"

https://www.autoblog.nl/n...euren-rare-dingen-3353855

C40 MY24 Plus SMER Sage Green WP TH | Opel Ampera-E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashwan7
san1999der schreef op maandag 6 juni 2022 @ 22:29:
[...]

Wat wel misleidend is is dat carplay per merk anders uitziet ook met android auto de verhouding en aantal schermen en ook wat de auto toestaat aan apple om te gebruiken;)
Apple zelf gaan aan dat de update zich zal aanpassen op het systeem van de auto ongeacht de layout en Dashboard paneel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jsentel
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 19-03-2024
Soms word ik wel een beetje simpel van Lynk en Co. Hoe kan het dat je het logistiek zo slecht op orde hebt dat je tot minimaal na 20 juni (maar medio juli is net zo waarschijnlijk) moet wachten op een bandenwissel van winterbanden naar zomerbanden.

Ik ben hier al over aan het bellen sinds april. Ik had beter m'n abonnement op kunnen zeggen en een nieuwe nemen voor een nieuwe auto met zomerbanden. En dan heb ik nog mazzel dat ik met deze auto niet op vakantie hoef.

Bovendien begin ik inmiddels aan de veiligheid te twijfelen. Winterbanden hebben bij hogere temperaturen een langere remweg. Wat als er iets gebeurt, wie is er dan aansprakelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepernoot
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-06 09:27
jsentel schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 10:15:
Soms word ik wel een beetje simpel van Lynk en Co. Hoe kan het dat je het logistiek zo slecht op orde hebt dat je tot minimaal na 20 juni (maar medio juli is net zo waarschijnlijk) moet wachten op een bandenwissel van winterbanden naar zomerbanden.

Ik ben hier al over aan het bellen sinds april. Ik had beter m'n abonnement op kunnen zeggen en een nieuwe nemen voor een nieuwe auto met zomerbanden. En dan heb ik nog mazzel dat ik met deze auto niet op vakantie hoef.

Bovendien begin ik inmiddels aan de veiligheid te twijfelen. Winterbanden hebben bij hogere temperaturen een langere remweg. Wat als er iets gebeurt, wie is er dan aansprakelijk?
Dat is wel waardeloos ja.
Al blijft de bestuurder natuurlijk altijd aansprakelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jsentel
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 19-03-2024
Pepernoot schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 10:24:
[...]
Al blijft de bestuurder natuurlijk altijd aansprakelijk.
Ja, dat begrijp ik, maar ik mag van Lynk en Co niet zelf de banden wisselen. Dit wordt toch een beetje een grijs gebied. Anyway, er zal niks gebeuren, maar dan nog vind ik het heel erg slordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan19
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 12-02-2024
Weet iemand hoe het zit met wie de auto mogen besturen? Waar kan ik daar informatie over vinden? Ik bedoel dat bijvoorbeeld dat mijn vriend bij ons op visite is en even snel iets moet ophalen, mag hij dan zomaar in de auto rijden of?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCU

WCU

Stephan19 schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 13:09:
Weet iemand hoe het zit met wie de auto mogen besturen? Waar kan ik daar informatie over vinden? Ik bedoel dat bijvoorbeeld dat mijn vriend bij ons op visite is en even snel iets moet ophalen, mag hij dan zomaar in de auto rijden of?
Neen, mag niet. Wel indien je aan hem uitleent.

Voorwaarden waaraan die vriend dan moet voldoen, zijn

8.2. HUURDERS : VOORWAARDEN EN VERPLICHTINGEN
Om als Huurder de Dienst te kunnen gebruiken en een P2P contract te kunnen afsluiten met een Verhuurder, dient U
- bij uw inschrijving, uw echte identiteit en domicilieadres op het Platform te hebben opgegeven,
- bij uw inschrijving, een telefoonnummer opgegeven te hebben waarop u bereikbaar is,
- minstens 21 (een-en-twintig) jaar oud te zijn,
- sedert minstens 3 (drie) jaar, houder te zijn van een geldig rijbewijs van klasse B voor het land waar het Lynk & Co voertuig gehuurd wordt en elk land waar U met het Lynk & Co voertuig de intentie heeft te zullen rijden,
- uw rijbewijs niet te hebben ingetrokken gehad gedurende de laatste 8 (acht) jaren,
- in de 2 (twee) laatste jaren geen verkeersinbreuken te hebben gepleegd die hebben geleid tot 2 (twee) of meer bijkomende boetes/kosten op het Platform,
- in de laatste 5 (vijf) jaren niet aansprakelijk te zijn gehouden geweest voor een verkeersongeval,
- niet in gebreke geweest te zijn of geweigerd te hebben enige betaling uit te voeren aan ons of aan een andere ingeschreven gebruiker,
- niet het voorwerp te hebben uitgemaakt van gerechtvaardigde klachten van andere Gebruikers.
- aanvaard te worden door al onze derden-leveranciers, zoals verzekerings- en betalingsprovider,
- nooit de dekking door uw voertuigverzekering geweigerd of geannuleerd te hebben gehad,
- deze Algemene Voorwaarden te aanvaarden,
- medisch geschikt te zijn om een voertuig te besturen,
- te garanderen dat U gedurende de hele duur van het P2P-contract, de enige bestuurder is en zal zijn van het Lynk & Co voertuig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petjeb
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17-04 14:35
WCU schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 13:17:
[...]

Neen, mag niet. Wel indien je aan hem uitleent.

Voorwaarden waaraan die vriend dan moet voldoen, zijn

8.2. HUURDERS : VOORWAARDEN EN VERPLICHTINGEN
Om als Huurder de Dienst te kunnen gebruiken en een P2P contract te kunnen afsluiten met een Verhuurder, dient U
- bij uw inschrijving, uw echte identiteit en domicilieadres op het Platform te hebben opgegeven,
- bij uw inschrijving, een telefoonnummer opgegeven te hebben waarop u bereikbaar is,
- minstens 21 (een-en-twintig) jaar oud te zijn,
- sedert minstens 3 (drie) jaar, houder te zijn van een geldig rijbewijs van klasse B voor het land waar het Lynk & Co voertuig gehuurd wordt en elk land waar U met het Lynk & Co voertuig de intentie heeft te zullen rijden,
- uw rijbewijs niet te hebben ingetrokken gehad gedurende de laatste 8 (acht) jaren,
- in de 2 (twee) laatste jaren geen verkeersinbreuken te hebben gepleegd die hebben geleid tot 2 (twee) of meer bijkomende boetes/kosten op het Platform,
- in de laatste 5 (vijf) jaren niet aansprakelijk te zijn gehouden geweest voor een verkeersongeval,
- niet in gebreke geweest te zijn of geweigerd te hebben enige betaling uit te voeren aan ons of aan een andere ingeschreven gebruiker,
- niet het voorwerp te hebben uitgemaakt van gerechtvaardigde klachten van andere Gebruikers.
- aanvaard te worden door al onze derden-leveranciers, zoals verzekerings- en betalingsprovider,
- nooit de dekking door uw voertuigverzekering geweigerd of geannuleerd te hebben gehad,
- deze Algemene Voorwaarden te aanvaarden,
- medisch geschikt te zijn om een voertuig te besturen,
- te garanderen dat U gedurende de hele duur van het P2P-contract, de enige bestuurder is en zal zijn van het Lynk & Co voertuig.
.. ok.. nooit over nagedacht - betekent dat dus ook mijn vrouw er niet in mag rijden, tenzij ik hem aan haar verhuur?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JesseV
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07-06 22:52
Dit zijn volgens mij de voorwaarden als je een L&C huurt via het platform, niet de voorwaarden als je hem maandelijks huurt. Bij dat laatste mag volgens mij wel iedereen die op hetzelfde adres als de hoofdhuurder woont hem besturen, mits ze minimaal 18 zijn & 3 jaar een rijbewijs hebben.

Maar de vriend die op visite komt, mag dus in allebei de gevallen niet zomaar de auto besturen. Dan zal hij hem moeten huren via het platform.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monogato

monogato

De Natte Krant

JesseV schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 13:30:
Dit zijn volgens mij de voorwaarden als je een L&C huurt via het platform, niet de voorwaarden als je hem maandelijks huurt. Bij dat laatste mag volgens mij wel iedereen die op hetzelfde adres als de hoofdhuurder woont hem besturen, mits ze minimaal 18 zijn & 3 jaar een rijbewijs hebben.

Maar de vriend die op visite komt, mag dus in allebei de gevallen niet zomaar de auto besturen. Dan zal hij hem moeten huren via het platform.
Dit is inderdaad correct en in principe een normale constructie ook bij lease auto's.
Het voordeel met L&C is dan dus dat je hem legaal kunt verhuren aan je vriend en hij gewoon verzekerd is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JIPPOOO
  • Laatst online: 08-06 15:08
Heeft iemand nu al 100 procent duidelijk hoe krasjes, deukjes, veegjes, steenslag etc worden afgehandeld? Elke kras enz als schademelding en dus 500 euro eigen risico? Ik mag bestellen maar ik twijfel daardoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GijsZePa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06-06 15:57
Ruytertje schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 22:24:
.... De hele ICT afdeling developers zit op de interne financiele systemen te werken want ook daar gaat iedere dag van alles verkeerd....
Ze waren bij mij 43K kwijt .. 8)7

Ik heb bewijs moeten sturen dat ik het had overgemaakt. Hoe dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de2xnis
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 02-03 08:11
JIPPOOO schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 15:17:
Heeft iemand nu al 100 procent duidelijk hoe krasjes, deukjes, veegjes, steenslag etc worden afgehandeld? Elke kras enz als schademelding en dus 500 euro eigen risico? Ik mag bestellen maar ik twijfel daardoor.
Ik begreep van de man die onze proefrit verzorgde dat schade waar je echt niets aan kunt doen (bv steenslag) niet verrekend wordt. Een beetje hetzelfde idee als een lease-auto inleveren. Zit er echter een krasje aan de zijkant (ook al komt dat van een kind in de straat) dan moet je die dus wel betalen. Is de reparatie goedkoper dan 500 dan betaal je uiteraard dat bedrag. Is het hoger, dan betaal je dus 500.

Krasje in op twee plekken, zoals linker en rechter deur, kan dan dus wel serieus geld kosten. Hoe 'streng' L&C hierin is weet ik niet, hopenlijk hebben anderen hier ervaring mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oizo1981
Op de site staat beleid over welke schade wordt geaccepteerd: https://owscd-lynkco.azur...and%20tear%20guideline_NL . Als het daar niet onder valt moet je dat dus direct na het ontstaan melden en kost het je maximaal € 500 per schadegeval. Als de schade minder bedraagt dan € 500 betaal je de daadwerkelijke kosten.

Als de schade verhaald kan worden op een derde betaal je niets.

[ Voor 10% gewijzigd door Oizo1981 op 07-06-2022 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
Dubbel

[ Voor 97% gewijzigd door Oizo1981 op 07-06-2022 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCU

WCU

Heb de wagen al enkele weken. Geen schade maar naar de behandeling in de realiteit (op basis van document in bovenstaande post) ben ik ook benieuwd. Iemand met retourervaring??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harbinger
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 26-04 15:18
GijsZePa schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 15:17:
[...]

Dit betekent dat ze het hebben gevonden? Wanneer krijg je je auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perfecteric
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 21-04-2024
GijsZePa schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 15:17:
[...]

Heb zelf ook 43k betaald vorige week.
Heb ze vandaag gesproken, en volgens hun hoor ik uiterlijk volgende week vrijdag wanneer ik de auto kan ophalen.
Blijft wel slordig dat ze een week lang niets laten weten, zou wel netjes zijn om je klant op de hoogte te houden.
Duurt nu niet lang meer....hoop ik....🤞

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GijsZePa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06-06 15:57
Harbinger schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 18:19:
[...]

Dit betekent dat ze het hebben gevonden? Wanneer krijg je je auto?
Maandag 20 juni ben ik aan de beurt…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JIPPOOO
WCU schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 16:44:
[...]

Heb de wagen al enkele weken. Geen schade maar naar de behandeling in de realiteit (op basis van document in bovenstaande post) ben ik ook benieuwd. Iemand met retourervaring??
Ik word er een beetje benauwd van... Hoewel dat document wel redelijk duidelijk was. 👊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashwan7
Toevallig lees ik nu op een forum dat meerdere mensen die een lynk en co aangevraagd hebben een bestellink hebben ontvangen. Iemand anders nog updates?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JIPPOOO
Ashwan7 schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 22:40:
Toevallig lees ik nu op een forum dat meerdere mensen die een lynk en co aangevraagd hebben een bestellink hebben ontvangen. Iemand anders nog updates?
Ik gisteren ..12 maart geregistreerd. Maar nu natte voeten ivm de 500 euro per schademelding:) heb 2 kleine kinderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de2xnis
JIPPOOO schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 07:27:
[...]

Ik gisteren ..12 maart geregistreerd. Maar nu natte voeten ivm de 500 euro per schademelding:) heb 2 kleine kinderen.
Maximaal 500 euro ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 18:07
[...]

Als je geen 500 euro max voor een schade kan veroorloven en/of je kinderen niet in de hand hebt rond jouw of andermans auto....is de L&C misschien niet voor jou? :/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cyberdj
[...]

Ik 3, maar ze weten inmiddels allemaal dat ze voorzichtig met de auto (en andere spullen ook overigens) om moeten gaan. Het zijn vooral vriendjes, teamgenootjes etc die er lak aan hebben.

Afkloppen, ik rij nu al 6 jaar private lease (met soortgelijke schaderegels) en heb gelukkig nog nooit iets gehad. Bij de laatste auto die ik inleverde na 4 jaar rijplezier, kreeg ik van de onafhankelijke taxateur (Macadam) de opmerking: "als iedereen zijn auto zo zou behandelen en inleveren, zat ik zonder werk" _/-\o_

Ik ben vooral bang voor wat anderen met/ aan de auto doen. Met name als ik de auto bij een laadpaal parkeer denk ik wel eens "als hier geen laadpaal was, zou ik mijn auto er absoluut niet neerzetten". Regelmatig maak ik ook wel even een foto nadat ik mijn auto naast een of ander wrak bij de laadpaal neerzet (kenteken van de auto naast me en situatie-foto).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JIPPOOO
GroeneThee schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 09:18:
[...]

Als je geen 500 euro max voor een schade kan veroorloven en/of je kinderen niet in de hand hebt rond jouw of andermans auto....is de L&C misschien niet voor jou? :/
:/ Dat lukt wel hoor..maar 5 x 500 aftikken bij inleveren zou zonde zijn he. Tikkie in de ruit, parkeerdeukje, kras op achterstoel...dat soort....telt snel op als je pech hebten niet precies weet hoe ze het aanpakken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JIPPOOO
cyberdj schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 09:20:
[...]

Ik 3, maar ze weten inmiddels allemaal dat ze voorzichtig met de auto (en andere spullen ook overigens) om moeten gaan. Het zijn vooral vriendjes, teamgenootjes etc die er lak aan hebben.

Afkloppen, ik rij nu al 6 jaar private lease (met soortgelijke schaderegels) en heb gelukkig nog nooit iets gehad. Bij de laatste auto die ik inleverde na 4 jaar rijplezier, kreeg ik van de onafhankelijke taxateur (Macadam) de opmerking: "als iedereen zijn auto zo zou behandelen en inleveren, zat ik zonder werk" _/-\o_

Ik ben vooral bang voor wat anderen met/ aan de auto doen. Met name als ik de auto bij een laadpaal parkeer denk ik wel eens "als hier geen laadpaal was, zou ik mijn auto er absoluut niet neerzetten". Regelmatig maak ik ook wel even een foto nadat ik mijn auto naast een of ander wrak bij de laadpaal neerzet (kenteken van de auto naast me en situatie-foto).
Mooooooi, klinkt bemoedigend!👍👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de2xnis
Wat knullig dat ik dit nog steeds in mijn account zie trouwens. Benieuwd hoe de mail eruit ziet met de bestellink die ik een dezer dagen kan verwachten. Mag toch hopen dat daar iets over de prijsverhoging in staat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1k7HRsWnta2f0bsvziXvrEqTlT4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/dYXF55PJqFu8GNfOcFwhJBUC.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCAUTO
hondsdol schreef op zondag 5 juni 2022 @ 19:54:
[...]

Geen idee, daar kan ik niet echt over oordelen. Maar het kan geen kwaad om de urgentie te benadrukken door regelmatig even te bellen :)
Zojuist gebeld met de klantenservice, we hebben jammergenoeg gewoon pech :(.

Ze hebben de orders niet meer kunnen herstellen, wij krijgen hier nog een e-mail over.
Er werd mij aangeraden om met mijn oude bestel link de auto opnieuw te bestellen, dan kunnen we misschien (als we geluk hebben) de auto na 6-8 weken ontvangen.

Nieuwe klanten die recent een bestel link hebben ontvangen moeten naar verwachting 4-5 maanden wachten totdat de auto opgehaald kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCAUTO
Ashwan7 schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 22:40:
Zojuist van de klantenservice gehoord dat klanten met een recente bestel link naar verwachting 4-5 maanden moeten wachten totdat een auto beschikbaar is.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvdV
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 20:03
Heeft iemand een digitaal onderhoudsschema voor handen van de Lynk en Co 01 PHEV?

Geeft de auto zelf aan wanneer hij een beurt wil? Waarschijnlijk wel, maar waar kun je dat terug zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monogato

monogato

De Natte Krant

de2xnis schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 10:41:
Wat knullig dat ik dit nog steeds in mijn account zie trouwens. Benieuwd hoe de mail eruit ziet met de bestellink die ik een dezer dagen kan verwachten. Mag toch hopen dat daar iets over de prijsverhoging in staat.

[Afbeelding]
Je krijgt eerst de bestellink waar in staat dat de auto 550 euro kost, na het bestellen krijg je een week later een mail dat je nog even moet accepteren dat de prijs met 50 euro is gestegen (ondertussen is er al wel 550 euro gereserveerd op je CC).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondsdol
LCAUTO schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 10:45:
[...]

Zojuist gebeld met de klantenservice, we hebben jammergenoeg gewoon pech :(.

Ze hebben de orders niet meer kunnen herstellen, wij krijgen hier nog een e-mail over.
Er werd mij aangeraden om met mijn oude bestel link de auto opnieuw te bestellen, dan kunnen we misschien (als we geluk hebben) de auto na 6-8 weken ontvangen.

Nieuwe klanten die recent een bestel link hebben ontvangen moeten naar verwachting 4-5 maanden wachten totdat de auto opgehaald kan worden.
Pff klinkt niet best. Ik neem aan dat je hier wel duidelijk bezwaar tegen hebt gemaakt?

Ik ben nog niet gebeld, maar ga zeker niet zonder tegensputteren akkoord. Het lijkt me compleet onzinnig dat door een fout aan hun kant de gedupeerde klanten weer achteraan mogen sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de2xnis
monogato schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 11:28:
[...]
(ondertussen is er al wel 550 euro gereserveerd op je CC).
Ongelooflijk d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monogato

monogato

De Natte Krant

Ik was er al op voorbereid maar vanuit een customer experience perspectief vind ik dit wel aardig amateuristisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fast_coin
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 09-02-2023
oh barst in mijn voorruit :O :O :O .......iemand al rekening voor eigen bijdrage reparatie voorruit ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberdj
Fast_coin schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 14:05:
oh barst in mijn voorruit :O :O :O .......iemand al rekening voor eigen bijdrage reparatie voorruit ontvangen?
zoek even terug in het forum, ik heb het al eens voorbij zien komen. Volgens mij was het "gewoon" de volle mep (EUR 500,- eigen risico).. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberdj
WimBeekbergen schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 20:08:
2 weken geleden een barst in de voorruit gekregen zonder aanwijsbare oorzaak .Geen ster in de ruit wel flinke barst van ongeveer 35 cm lang ..Schade telefonisch gemeld ( 48 minuten in de wacht gestaan ).
Afspraak uiteindelijk kunnen maken voor herstel bij de plaatselijke Volvo garage .
Deze afspraak zou per e-mail bevestigd worden , geen e- mail ontvangen , auto is wel gisteren opgehaald en geretourneerd met nieuwe voorruit .
Vandaag telefonisch bericht gekregen dat de schade meer dan € 500,- bedraagt en dat mij de administratiekosten van € 500,- in rekening gebracht worden .
Heb aangegeven hier niet mee akkoord te kunnen gaan .
De Lynk01 is een prima auto maar de organisatie van Lynk is een regelrechte catastrofe , e-mails worden niet of in het beste geval eerst na weken beantwoord zonder een echt antwoord op de vraag , medewerkers kunnen nauwelijks eenvoudige vragen beantwoorden en zeker al geen vragen over verzekeringen .
Overweeg sterk om de auto maar weer in te leveren om verdere ergernis te voorkomen
deze dus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
Ervaring --> Ja. 100% duidelijk? --> Nee.

Hij is bij mij opgehaald door de Volvo dealer (Ton van Kuyk). Daar is geen enkele controle uitgevoerd wat er aan schade aan de auto zat bij het ophalen. Het was simpelweg sleutel inleveren en tot ziens. Voor mijn eigen gemoedsrust even de details en een foto van de bestuurder mogen maken, maar heel strak zoals bij mijn leaseauto destijds was het niet.

Daarnaast helemaal niets gehoord van de schade die een derde heeft gereden bij mij. Ik ga er van uit dat ze het herstellen en vervolgens de schade verhalen, maar mijn buurman heeft nog helemaal niets gehoord van zijn verzekering.

Verder zat er eigenlijk geen schade op de auto groter dan een 2 euromunt (was altijd mijn referentie in 8 jaar leaseauto rijden).

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resdogg
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 17-05 09:26
Heeft iemand hier een bestellink ‘over’? Of kan dat niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sandro!
  • Registratie: Maart 2010
Resdogg schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 14:32:
Heeft iemand hier een bestellink ‘over’? Of kan dat niet?
Dat kan niet. De bestellink is aan je account gekoppeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nicoPar
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 22-08-2024
Ik overweeg deze wagen aan te kopen omdat deze in België 100% fiscaal aftrekbaar is en dus aanzienlijk goedkoper is dan een Tesla Model Y.

Zelfs in dezelfde klasse vind ik geen alternatief voor dezelfde prijs en opties. Bij een Tucson of Rav4 PHEV ben je met opties snel veel meer kwijt.

Als je de wagen koopt, kan je deze dan ook verhuren met de app?

Ik veronderstel dat indien je deze wagen na 3 jaar wil verkopen, dat je die dan ook vrij makkelijk kwijt bent?
Pagina: 1 ... 71 ... 176 Laatste

Let op:
Voor updates rondom leverdatums, bestellingen, etc. is er een apart topic: Het grote Lynk & Co 01 bestellingen topic.

Voor vragen over abonementen, zoals het opzeggen of overnemen daarvan, kan men hier terecht:
Het Lynk & Co Abonnement en overname Topic

Volgende onderwerpen moeten ook elders besproken worden:

Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.