Acties:
  • 0 Henk 'm!

• san1999der
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 30-09-2024
Timdows schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 10:18:
[...]

Dat zou inderdaad een mooie aanvulling zijn geweest! Dat ga ik ze ook mailen zometeen

Wij gaan standaard elke maand wel een paar 100 km over de 1250 heen, en dat is helemaal niet erg, begrijp me goed, prima auto nog steeds voor 550 euro (590, want trekhaak)
Heb ook email gestuurd van als dat niet veranderd dan is voor mij financieel no go want rij al meer dan 1200km dus plus nog verhoging is mij teveel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timdows
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-06 11:41
Yup, en het was wel op de website terug te vinden

Mogelijk kun je met een eenmanszaak uit met de consumenten versie, maar dat weet ik niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de2xnis
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 02-03 08:11
Op de website staat nog steeds 500,-. Erg slordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timdows
san1999der schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 11:28:
[...]

Heb ook email gestuurd van als dat niet veranderd dan is voor mij financieel no go want rij al meer dan 1200km dus plus nog verhoging is mij teveel
Zal voor een hoop mensen gelden, en wat heb je als alternatief?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oizo1981
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 17:09
de2xnis schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 11:30:
Winterbanden is wel gewijzigd naar €350 (was €450)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harbinger
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 26-04 15:18
de2xnis schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 11:30:
Inderdaad, erg slordig!

Ik zie trouwens dat de winterbanden van €450 per seizoen naar €350 per seizoen zijn gegaan. Dat is dan wel weer goedkoper geworden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• san1999der
Timdows schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 11:30:
[...]

Zal voor een hoop mensen gelden, en wat heb je als alternatief?
Dan maar weer tweede hands rijden of desnoods stads auto lease ,had niet grote nodig maar 500eu was net een bedrag wat met beetje kilometer kosten kon doen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• niekvanprooijen
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-06 07:30
Nou wil ik geen slapende honden wakker maken, maar ik heb geen bericht gehad over prijsverhogingen. Zijn er meer mensen die hier (nog) niks over gehoord hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• juwlez
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12-06 07:42
niekvanprooijen schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 12:18:
Nou wil ik geen slapende honden wakker maken, maar ik heb geen bericht gehad over prijsverhogingen. Zijn er meer mensen die hier (nog) niks over gehoord hebben?
Je komt aan de beurt, ze zijn je niet vergeten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruytertje
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 13-01-2023

Ruytertje

aan alles komt eens een einde

De manier van communiceren is als gebruikelijk weer but. Vorige maand ook een dubbele afschrijving gehad en daar moet een onderzoeksteam op gezet worden om 'het uit te zoeken'. Maar goed, een creditcard is makkelijk geblokkeerd.

Nu dus een email met de korte melding dat de prijs even 10% opgetrokken gaat worden, ofwel dik meer dan de huidige inflatie. "men vraagt om begrip..."
Voor de niet-zakelijke rijder met een trekhaak er onder, worden de maandelijkse kosten dus bijna 600 euro. Laat maar even buiten beschouwing dat na bijna een jaar veel functies in app en auto nog steeds niet naar behoren werken of gewoon zijn uitgeschakeld. Ik ben bijna op het punt dat ik er klaar mee ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:21
Precies dat heb ik ook gemaild aan ze. Natuurlijk gaat de verhoging gewoon door. Maar straks is het niet zo heel interesant meer. En dan heb ik liever goede service van een lokale garage. En geen gekke eigen risico’s en gedoe in het buitenland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruytertje
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 13-01-2023

Ruytertje

aan alles komt eens een einde

Geduld. Bij Lynk & Co worden e-mails altijd met de hand opgesteld en stuk voor stuk verstuurd. Kan dus bij 5000 abonnees even duren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edsub
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-06 00:55
Even een ervaring verifiëren bij mede Lynk&Co 01 berijders:
De 01 heeft een preconditioning optie waarmee je het interieur kunt vooorverwarmen tot "22 graden".

Ik gebruikte deze eigenlijk alleen in de winter. Maar nu viel me toch wat op. Onlangs en ook vandaag (het was vanochtend iets van 6 graden) toch de voorverwarming aangezet.
Ik ben er vrijwel zeker van dat mijn acculading na voorverwarmen bij t rijden (pure mode) trager omlaag gaat.
Op een afstand waar ik normaal nog ong 30km over had, heb ik nu ong 44km over. T verschil is te groot om te verklaren uit verschil in verkeersbeeld.
Dit maakt publiek bijladen dus niet meer nodig op die rit.👍👍

Mijn conclusie: naast het interieur wordt ook het accupakket gepreconditioneerd als je voorverwarmd.

Wie heeft deze ervaring ook?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kosty
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-06 13:51
edsub schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 12:40:
Mijn conclusie: naast het interieur wordt ook het accupakket gepreconditioneerd als je voorverwarmd.
Mijn conclusie: de energie die anders nodig is om je interieur te verwarmen komt bij preconditionering niet uit je accupakket maar van het net (want tot je vertrekt hangt je auto nog aan de lader). Gevolg: meer energie in de accu om kilometers mee te rijden :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROCOP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23-07-2023
(jarig!)
Zo wel een forse verhoging die 10% Grootste kosten zijn toch de afschrijving, welke met de huidige inflatie en krapte op occasion markt toch lager zijn. Had eerder begrip gehad voor iets van 5% verhoging. Mail nog niet gehad ook trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROCOP
(jarig!)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FvpybRNkNQ0B3Z6YWc36Oxe7auw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m0ZzxpNOl9MN8MGUpGYyQ9nv.jpg?f=fotoalbum_large

Snappen jullie de verbruiksmeter? Er staat 2.8 L per 100 km. 417 km gereden en tank nog 85% vol. Dus 15% x 42 liter = 6.3
6.3 / 417 = 1.51 L per 100 km. Telt de boordcomputer stroomgebruik met een omreken factor ook mee of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crispo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09-06 11:42
ROCOP schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 12:54:
Snappen jullie de verbruiksmeter? Er staat 2.8 L per 100 km. 417 km gereden en tank nog 85% vol. Dus 15% x 42 liter = 6.3
6.3 / 417 = 1.51 L per 100 km. Telt de boordcomputer stroomgebruik met een omreken factor ook mee of zo?
Is inclusief je elektraverbruik, bij mij staat er momenteel 0.3L/100 km (na 2100 km rijden na laatste tankbeurt). Ben er inmiddels wel achter dat deze gegevens nooit heel nauwkeurig zijn en vrij snel kunnen verschieten, helemaal die van het aantal km's tot lege tank is belachelijk slecht.

[ Voor 16% gewijzigd door crispo op 31-05-2022 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de2xnis
meermarco schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 12:33:
En geen gekke eigen risico’s en gedoe in het buitenland.
Op welk gedoe in het buitenland doel je precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vistu
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 04-06 13:18
Heel simpel, ben al weken aan het bellen om mijn winterbanden te laten wisselen. Als ik zo eerder een mail ontvang over een prijsverhoging dan die banden gewisseld zijn ga ik een andere auto zoeken. Dan 100 euro meer en een full electric, maar even 10% erbij zonder enige vorm van service, communicatie of het fixen van uitstaande bugs gaat er bij mij niet in. Uit principe niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watermanager197
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 28-04 16:19
defixje schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 11:22:
[...]

Ik heb hem voor mijn bedrijf inderdaad bewust zakelijk gekozen. Heb nu een abonnement bij Anyways, alleen die gaan stoppen. En ik vind de Lynk & Co een betere auto voor een mindere prijs.

Maar nogsteeds klopt de prijs niet naar mijn mening. Want of je nou zakelijk een Laptop koopt of particulier. Bij beide moet je bijvoorbeeld 1500,- betalen. Alleen zakelijk kan je dan de BTW wegstrepen tegen je eigen verkoopfacturen.

Maar het blijft dus 1500,-. Dus als voor particulieren die auto 500,- per maand is dan moet dat zakelijk ook zo zijn alleen kan ik dan die 86,78 aan BTW wegstrepen.

Maar wat Lync & Co doet is zeggen dat die 500,- ex btw is als je hem zakelijk neemt. Terwijl hij voor die prijs voor particulieren inclusief btw is voor 500,-.

Dat is toch vreemd
Ben het wel met je eens, alleen mogen alle collega's er in rijden? of is het ook persoonsgebonden. Misschien is de dienst daardoor iets anders en is het allemaal net wat minder gunstig. Het is inderdaad wel te toevallig dat zowel zakelijk als particulier dezelfde prijs hebben (1tje inc en ander excl). Maar als er maar iets anders is in de contracten.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de2xnis
Hardred schreef op maandag 30 mei 2022 @ 20:10:
[...]

want die kosten zijn allang niet meer van toepassing op auto's die al een goede 6 maanden rondrijden(zoals die van mij)
Helaas betaal je bij L&C voor de dienst, en niet voor de auto zelf. De dienst wordt nu duurder, ook voor betaande klanten. Zo krijg je bv ook niet gegarandeerd een nieuwe auto wat je natuurlijk logischerwijs wel zou verwachten.

Dit laat direct het grote nadeel van een membership op een dienst zien t.o.v. een contract op een auto. Wat in mijn ogen overigens ook nog steeds het grootste voordeel is, namelijk de maandelijke flexibiliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCU
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 12-11-2023

WCU

watermanager197 schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 13:15:
[...]

Ben het wel met je eens, alleen mogen alle collega's er in rijden? of is het ook persoonsgebonden. Misschien is de dienst daardoor iets anders en is het allemaal net wat minder gunstig. Het is inderdaad wel te toevallig dat zowel zakelijk als particulier dezelfde prijs hebben (1tje inc en ander excl). Maar als er maar iets anders is in de contracten.....
Grootste voordeel voor corporate contract is idd de flexibiliteit van wie ermee mag/kan rijden: jij én je werknemers.

500 exclusief BTW waar de BTW die erbovenop gerekend wordt kan gerecupeerd worden is ook gewoon een real cost van 500 euro.

[ Voor 20% gewijzigd door WCU op 31-05-2022 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watermanager197
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 28-04 16:19
edsub schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 12:40:
Even een ervaring verifiëren bij mede Lynk&Co 01 berijders:
De 01 heeft een preconditioning optie waarmee je het interieur kunt vooorverwarmen tot "22 graden".

Ik gebruikte deze eigenlijk alleen in de winter. Maar nu viel me toch wat op. Onlangs en ook vandaag (het was vanochtend iets van 6 graden) toch de voorverwarming aangezet.
Ik ben er vrijwel zeker van dat mijn acculading na voorverwarmen bij t rijden (pure mode) trager omlaag gaat.
Op een afstand waar ik normaal nog ong 30km over had, heb ik nu ong 44km over. T verschil is te groot om te verklaren uit verschil in verkeersbeeld.
Dit maakt publiek bijladen dus niet meer nodig op die rit.👍👍

Wie heeft deze ervaring ook?
Dat betwijfel ik. Maar als je het zo benoemt klinkt het plausibel. Ik denk dat het eerder minder nachtverlaging en zachter weer is wat je range naar 75 km trekt. Met dit weer is de WLTP gewoon te verslaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ROCOP
(jarig!)
Vanmorgen 20.1 km gereden. Stuk 50 en 70 km wegen met aardig wat stoplichten. 80% accu over. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3sEavJLkd0oCUUrwVo4T_eo3FD4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XfhgObCxUW6RDVzfp7D0OAN0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/85NRlnxSOi1C_Rw8wmMl1uxeaOM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lXwXvyBYqJuSqXkwxuy2qcPS.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hardred
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 25-05 13:42
de2xnis schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 13:16:
[...]

Helaas betaal je bij L&C voor de dienst, en niet voor de auto zelf. De dienst wordt nu duurder, ook voor betaande klanten. Zo krijg je bv ook niet gegarandeerd een nieuwe auto wat je natuurlijk logischerwijs wel zou verwachten.

Dit laat direct het grote nadeel van een membership op een dienst zien t.o.v. een contract op een auto. Wat in mijn ogen overigens ook nog steeds het grootste voordeel is, namelijk de maandelijke flexibiliteit.
Ja precies, ben ik met je eens, maar mag dan hopen dat met deze prijsverhoging de dienst ook een flinke verbetering door gaat maken, want er zijn (algemene) slechte zaken die al maanden lopen en tot op heden nogsteeds niet zijn opgelost, daar hoor je vanuit hun verder niks over. Ja oke, wellicht 1x dat de app eruit lag(wat ook regelmatig voorkomt).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• de2xnis
Hardred schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 13:51:
[...]

Ja precies, ben ik met je eens, maar mag dan hopen dat met deze prijsverhoging de dienst ook een flinke verbetering door gaat maken, want er zijn (algemene) slechte zaken die al maanden lopen en tot op heden nogsteeds niet zijn opgelost, daar hoor je vanuit hun verder niks over. Ja oke, wellicht 1x dat de app eruit lag(wat ook regelmatig voorkomt).
Eens! Kwaliteit dienst mag wel omhoog inderdaad. Of een ophoging van het aantal kilometers in je membership (wat dus eigenlijk ook een 'kwaliteitsverhoging' van de dienst is).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• edsub
de2xnis schreef op maandag 30 mei 2022 @ 17:19:
Aardig knullig dat er in Autovisie specifiek stond dat het maandbedrag ongewijzigd blijft.
Dat kan nog altijd n foute interpretatie van de journalist zijn.
Maar Alain Visser heeft op 29-4-2022 die €500/maand tot eind 2023 expliciet bevestigd op BNR
https://www.bnr.nl/podcas...treft-eigen-verwachtingen

Ik zou hiernaar verwijzen als je bezwaar wil maken bij Lynk&Co (ook gedaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edsub
Harbinger schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 11:47:
[...]

Inderdaad, erg slordig!

Ik zie trouwens dat de winterbanden van €450 per seizoen naar €350 per seizoen zijn gegaan. Dat is dan wel weer goedkoper geworden...
Waar dan?
Niet op de NL site. Daar staat nog (of weer) €450...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lamaka
  • Laatst online: 23-05 18:56
Weet iemand toevallig of het mogelijk is om de lynk & co die ik nu rijd met mijn membership over te nemen/kopen van lynk & co?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edsub
Kosty schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 12:43:
[...]

Mijn conclusie: de energie die anders nodig is om je interieur te verwarmen komt bij preconditionering niet uit je accupakket maar van het net (want tot je vertrekt hangt je auto nog aan de lader). Gevolg: meer energie in de accu om kilometers mee te rijden :).
Mwah. 15km range is 3-3.5kWh. Dat verbruikt die interieurverwarming niet (extra!) In die rit van 35-40minuten.
Daarnaast: afgelopen winter bij -15 in Zweden was pure rijden zonder voorverwarmen niet eens mogelijk. De accu kon koud onvoldoende energie afgeven om te rijden (sterk inhouden + melding dashboard over kou, totdat de benzinemotor toch aansloeg).

Maar de vraag was: wie ervaart die langere range ook in die mate bij gebruik van voorverwarmen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edsub
Lamaka schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 14:12:
Weet iemand toevallig of het mogelijk is om de lynk & co die ik nu rijd met mijn membership over te nemen/kopen van lynk & co?
Op BNR meldde Alain Visser dat ze de M2M autos na een jaar innemen en als occassion verkopen. Lijkt me dat overnemen dan ook wel kan.

BNR Autoshow 29-4-2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sakurakilla
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-06 05:54
edsub schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 14:08:
[...]

Dat kan nog altijd n foute interpretatie van de journalist zijn.
Maar Alain Visser heeft op 29-4-2022 die €500/maand tot eind 2023 expliciet bevestigd op BNR
https://www.bnr.nl/podcas...treft-eigen-verwachtingen

Ik zou hiernaar verwijzen als je bezwaar wil maken bij Lynk&Co (ook gedaan)
Heb jij een voorbeeld van jou bezwaar die ik eventueel kan gebruiken en of aan te passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
Lamaka schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 14:12:
In de Nederlandse Facebook groep heeft iemand zijn 2021 model na 8 maanden overgenomen voor €36.000.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oizo1981
edsub schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 14:09:
[...]

Waar dan?
Niet op de NL site. Daar staat nog (of weer) €450...
Nu inderdaad weer €450 !
Moet niet gekker worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edsub
watermanager197 schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 13:19:
[...]

Dat betwijfel ik. Maar als je het zo benoemt klinkt het plausibel. Ik denk dat het eerder minder nachtverlaging en zachter weer is wat je range naar 75 km trekt. Met dit weer is de WLTP gewoon te verslaan.
Ik doel niet op de range (75km hoort idd bij dit seizoen denk ik, dat is íe ook zonder voorverwarmen), maar op het trager ontladen tijdens rijden na voorverwarmen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edsub
sakurakilla schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 14:28:
[...]

Heb jij een voorbeeld van jou bezwaar die ik eventueel kan gebruiken en of aan te passen?
Dit is wat ik ze vandaag heb gestuurd (in reply op de tarief email, geadresseerd aan hello@lynkco.nl en bo@lynkco.nl)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
Beste Lynk&Co,

Natuurlijk ga ik niet zomaar akkoord met deze eenzijdige verhoging.
De auto is an-sich ok, maar juist jullie service laat sterk te wensen over.

Belangrijke services zijn nog steeds in bèta of functioneren in het geheel niet:
- Zo heb ik nog steeds geen afrekening gehad van uitleen sessies sinds vorig jaar November. Het leen tarief heb ik weliswaar op €0 staan, maar er wordt wel brandstof verbruikt (en bijgetankt). De verschil-kosten moeten natuurlijk wel verrekend worden (met uitlener en lener).
- De rittenregistratie functioneert in het geheel niet. Nu moet ik klooien met Google maps en een GPS tracker om mijn werkgever een km-registratie te kunnen overleggen voor zakelijke kilometers.
- Jullie sturen onaangekondigd een factuur voor de winterbanden (die op mijn aandringen pas morgen, 1 juni!!,  terug gewisseld kunnen worden naar mijn zomerbanden). Ik verwacht/wil helemaal geen factuur van jullie, Lynk&Co is gemachtigd om alle kosten voortvloeiende uit het M2M lidmaatschap van mijn creditcard af te schrijven. Hier heb ik jullie onlangs al een email over gestuurd.

Lijkt me niet meer dan billijk dat we pas over verhogen van het maandbedrag gaan spreken als jullie services cf. afspraak zijn of als jullie extra services bieden die die 10% stijging rechtvaardigen.
Dat is nu NIET zo.

Daarnaast: 
- Op jullie website staat nog steeds dat de Lynk&Co 01 in M2M € 500/maand kost
- Onlangs in interviews in Autovisie en op BNR (29-04-2022, https://www.bnr.nl/podcast/de-nationale-autoshow/10474733/lynk-co-overtreft-eigen-verwachtingen) meldde juist CEO Allain Visser nog expliciet dat het maandbedrag voor de M2M auto € 500 blijft. En dan had hij het over de periode tot aan eind 2023 als jullie een volledige EV gaan introduceren.

Ik verneem graag jullie reactie,

Met vriendelijke groet,

Let wel, t is mijn email.
Doe ermee wat je wil. Ik ga hier geen discussies aan of iets beters anders gesteld kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendriku
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-05 12:35
ik heb via contactformulier mijn beklag gedaan over de verhoging. Als de directeur zelf zegt dat ze dit niet gaan doen tot eind 2023 en het deelplatform, dat een essentieel onderdeel uitmaakt van hun propositie, nog altijd niet goed genoeg werkt is een verhoging van maar liefst 10% in mijn optiek niet verdedigbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edsub
Ik denk niet dat we kunnen verwachten dat Lynk&Co plotseling de tekortkomingen nu wel gaat oplossen (wil je wel verwachten, maar gaat niet gebeuren).
Als Lynk&Co een goed gebaar wil make naar bestaande rijders, zou een extra service in de vorm van bijv 300 extra 'vrije' kilometers per maand natuurlijk al een hoop oplossen (normaal kosten 300 extra kilometers je € 45).
Misschien moeten we dat massaal maar eens aan voorstellen......
- win voor (de meesten van) ons
- win voor Lynk&Co want
  • bestaande berijders worden beloond om te blijven (want als je weg gaat en terug komt betaal je €550 voor 300km minder).
  • niet afhankelijk van technologie (waar ze problemen genoeg hebben), dus realiseerbaar
  • groep waar hogere grondstofkosten tellen (nieuwe berijders) betalen gewoon het nieuwe tarief voor 1250km/mnd, dus die dekking is er gewoon

[ Voor 8% gewijzigd door edsub op 31-05-2022 14:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ton_adam
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 05-06 21:55
Bij mij valt de beruchte mail net binnen: 3:21 PM (CET) :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekvanprooijen
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-06 07:30
ton_adam schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 15:30:
[...]

Bij mij valt de beruchte mail net binnen: 3:21 PM (CET) :|
Hier helaas ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timdows
Zoals al werd geopperd was het een mooi initiatief als de 1250 km per maand naar 1500 ging (als voorbeeld)
Dat had ik ze voorgesteld en ik kreeg net deze mail terug

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yYrMvZ0XSwtr6N65Aload_QQIME=/x800/filters:strip_exif()/f/image/JFH2RBzqyfUIZMtkWw6WjaJo.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timdows
edsub schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 14:46:
Ik denk niet dat we kunnen verwachten dat Lynk&Co plotseling de tekortkomingen nu wel gaat oplossen (wil je wel verwachten, maar gaat niet gebeuren).
Als Lynk&Co een goed gebaar wil make naar bestaande rijders, zou een extra service in de vorm van bijv 300 extra 'vrije' kilometers per maand natuurlijk al een hoop oplossen (normaal kosten 300 extra kilometers je € 45).
Misschien moeten we dat massaal maar eens aan voorstellen......
- win voor (de meesten van) ons
- win voor Lynk&Co want
  • bestaande berijders worden beloond om te blijven (want als je weg gaat en terug komt betaal je €550 voor 300km minder).
  • niet afhankelijk van technologie (waar ze problemen genoeg hebben), dus realiseerbaar
  • groep waar hogere grondstofkosten tellen (nieuwe berijders) betalen gewoon het nieuwe tarief voor 1250km/mnd, dus die dekking is er gewoon
Mijn mail was veels te simpel, ik had ze gemaild, kunnen de kilometers van 1250 per maand naar 1500 bij deze nieuwe prijzen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WCU

WCU

3 x 50 euro uitstel van verhoging = 1000 km gratis of 250 km/maand extra tot einde 2022.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberdj
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10-12-2024
WCU schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 15:58:
3 x 50 euro uitstel van verhoging = 1000 km gratis of 250 km/maand extra tot einde 2022.
Omdenken ;)

C40 MY24 Plus SMER Sage Green WP TH | Opel Ampera-E

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dhamit
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-06 13:37
Een eenzijdige verhoging staat gewoon in de voorwaarden, en met de "too good to be true" prijsstelling wisten we dat dit eraan zat te komen.

Ook onderhoud aan de auto kost geld in de toekomst. Niet alleen het produceren van de auto.

Tuurlijk blijft het een zure appel de verhoging ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sakurakilla
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-06 05:54
edsub schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 14:38:
[...]

Dit is wat ik ze vandaag heb gestuurd (in reply op de tarief email, geadresseerd aan hello@lynkco.nl en bo@lynkco.nl)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
Beste Lynk&Co,

Natuurlijk ga ik niet zomaar akkoord met deze eenzijdige verhoging.
De auto is an-sich ok, maar juist jullie service laat sterk te wensen over.

Belangrijke services zijn nog steeds in bèta of functioneren in het geheel niet:
- Zo heb ik nog steeds geen afrekening gehad van uitleen sessies sinds vorig jaar November. Het leen tarief heb ik weliswaar op €0 staan, maar er wordt wel brandstof verbruikt (en bijgetankt). De verschil-kosten moeten natuurlijk wel verrekend worden (met uitlener en lener).
- De rittenregistratie functioneert in het geheel niet. Nu moet ik klooien met Google maps en een GPS tracker om mijn werkgever een km-registratie te kunnen overleggen voor zakelijke kilometers.
- Jullie sturen onaangekondigd een factuur voor de winterbanden (die op mijn aandringen pas morgen, 1 juni!!,  terug gewisseld kunnen worden naar mijn zomerbanden). Ik verwacht/wil helemaal geen factuur van jullie, Lynk&Co is gemachtigd om alle kosten voortvloeiende uit het M2M lidmaatschap van mijn creditcard af te schrijven. Hier heb ik jullie onlangs al een email over gestuurd.

Lijkt me niet meer dan billijk dat we pas over verhogen van het maandbedrag gaan spreken als jullie services cf. afspraak zijn of als jullie extra services bieden die die 10% stijging rechtvaardigen.
Dat is nu NIET zo.

Daarnaast: 
- Op jullie website staat nog steeds dat de Lynk&Co 01 in M2M € 500/maand kost
- Onlangs in interviews in Autovisie en op BNR (29-04-2022, https://www.bnr.nl/podcast/de-nationale-autoshow/10474733/lynk-co-overtreft-eigen-verwachtingen) meldde juist CEO Allain Visser nog expliciet dat het maandbedrag voor de M2M auto € 500 blijft. En dan had hij het over de periode tot aan eind 2023 als jullie een volledige EV gaan introduceren.

Ik verneem graag jullie reactie,

Met vriendelijke groet,

Let wel, t is mijn email.
Doe ermee wat je wil. Ik ga hier geen discussies aan of iets beters anders gesteld kan worden.
Je bent top! dankjewel. Ik ga hem aanpassen naar mijn situatie. Dit helpt enorm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deviator79
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-06 15:41
Heeft er al eens iemand uitzocht of er een concurrerende auto is voor de 550/590 euro die de auto nu gaat kosten?

- Maar je maakt wel wat mee! -

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eBait
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17:04
Deviator79 schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 16:32:
Heeft er al eens iemand uitzocht of er een concurrente auto is voor de 550/590 euro die de auto nu gaat kosten?
Heb even een rondje consumentenbond autoleasecollectief en wat andere private-lease vergelijkers bekeken, en het antwoord is "nee"; zeker wanneer je niet 3+ jaar aan een contract vast wil zitten en een auto rijden waar een vergelijkbare hoeveelheid features op te vinden is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• madtraxx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-03 22:19
Heb via de leasemij een 01 besteld, ergens halverwege April besteld, leasemij gaf levering aug-dec aan.
Van de week al een mail of ik een Lynk account aan wilde maken (had ik al maar niet op mijn zakelijke mail-adres) zodat ze de aflevering kunnen gaan voorbereiden.

verwacht ergens deze week een afspraak voor aflevering te plannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberdj
Heeft er al eens iemand uitzocht of er een concurrente auto is voor de 550/590 euro die de auto nu gaat kosten?
Ja, die is er niet. Met de voorwaarden die L&C biedt kan daar eigenlijk niet 1 partij aan tippen. Heb eerst gekeken voor Care by Volvo (3 maanden opzegtermijn), was destijds EUR 709,- per maand voor eigenlijk een minder luxe auto (XC40) --> T4 motor, slechts 45km elektrisch bereik, geen schuifdak.

Wanneer je nu een XC40 neemt en je zou een T5 nemen met schuifdak en 3 maanden opzegtermijn, mag je (met 15.000km) nu EUR 859,- per maand afrekenen. Technisch heb je dan dezelfde auto met 2/3 van het rijbereik elektrisch (t.o.v. de 01). Je hebt dan wel standaard een trekhaak en all-season banden. Neem je winterbanden en een trekhaak bij de 01 erbij dan kom je op EUR 627,50 uit per maand.

70km elektrisch is voor ons voor de meeste ritjes net genoeg. Met 45km redden wij het meestal niet en zal het brandstofverbruik gaan toenemen. Momenteel is het brandstofverbruik in onze situatie nihil, met 45 km bereik schat ik zo'n 2 liter nodig te hebben om evenveel kms af te leggen. Dat zou dan zo'n 18 liter per maand zijn (bij 1250 km), omgerekend zo'n 40 euro extra. Totaal kom ik dan bij Volvo op 899,- "autokosten" per maand uit (ruim 270,- meer dan met de 01).

Natuurlijk kun je ook voor andere auto's gaan (Kia, Renault, Peugeot) maar dan zit je doorgaans vast aan een langere termijn (private lease) en de no-go voor mij is het trekgewicht.. Voor de caravan minimaal 1500kg nodig en dat vind je bijna nergens hybride (of je moet al naar de VW-groep overstappen). Volledig elektrisch is praktisch niet haalbaar met een caravan (dan wordt een ritje van 1000 km een reis van 3 dagen met heel veel wachten aan de laadpaal en met een beetje pech ook nog eens bij iedere paal het huis op wielen iedere keer afkoppelen en met een beetje pech de fietsen ook nog van het dak halen ivm de hoogtebeperking bij de meeste laadstations).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edsub
Dhamit schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 16:05:
Een eenzijdige verhoging staat gewoon in de voorwaarden, en met de "too good to be true" prijsstelling wisten we dat dit eraan zat te komen.

Ook onderhoud aan de auto kost geld in de toekomst. Niet alleen het produceren van de auto.

Tuurlijk blijft het een zure appel de verhoging ;)
"wisten dat dit eraan zat te komen"?
Nee hoor. We spreken over een heel nieuw businessmodel met een directe levering van een in China geproduceerde auto waar extra's nu niet direct goedkoop zijn (trekhaak bijv.)

Als een leasemaatschappij een auto voor tegen een vaste prijs kan aanbieden (leaseprijs van een occasion is ook gebaseerd op prijsnivo's ten tijde van de aanschaf) moet Lynk&Co dat ook kunnen. Voor een nieuwe M2M kan de prijs natuurlijk omhoog, maar een lopend M2M onder voorwendsel van kosten verhogen dat gaat er bij mij niet in.
Lynk&Co gaat zo toch richting Care by Volvo. Als ik mijn kilometers meeneem moeten ze oppassen dat ze niet gelijk gaan uitkomen. Bij Volvo zit je maar 3 maanden vast. En als de prijs gelijk is weet ik nog niet zo net hoe groot de vraag naar een Lynk&Co zal zijn.

En of ze 'het mogen": Ja=> staat in voorwaarden
Is het netjes? Nee=> als ik Alain Visser op BNR die €500 nog expliciet hoor bevestigen tot eind 2023

Ik hoop dat ze tijdig tot inzicht komen dit niet te doen.
En anders hoop ik op veel opzeggingen voor Lynk&Co. Want dat is wel wat je krijgt met een M2M....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TissueAndLube
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 09-03-2024
Zojuist een mailtje gehad, het maandbedrag gaat omhoog naar 550 euro!

'' met ingang van 1 juni gaat het maandbedrag omhoog naar €550,00. Als member, krijg je de tijd om eraan te wennen en daarom blijft je maandbedrag hetzelfde tot 1 september. Daarna gaat het naar €550,00 per maand ''

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• firejelle
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13-04 17:54
Ik lees een hoop frustraties om die 50 euro. Ik heb een ID3 waar de service en software net zo dramatisch is en je ook meer betaald voor minder auto.. Ik vind 550 nog steeds niet veel voor zoveel auto.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• donny_p
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-01 19:38
De dag dat je wist dat zou komen is eindelijk hier :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• firejelle
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13-04 17:54
madtraxx schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 16:42:
Heb via de leasemij een 01 besteld, ergens halverwege April besteld, leasemij gaf levering aug-dec aan.
Van de week al een mail of ik een Lynk account aan wilde maken (had ik al maar niet op mijn zakelijke mail-adres) zodat ze de aflevering kunnen gaan voorbereiden.

verwacht ergens deze week een afspraak voor aflevering te plannen.
Er is voor de bestellingen tegenwoordig een aparte topic ;)

Het grote Lynk & Co 01 bestellingen topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edsub
cyberdj schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 17:08:
[...]

Ja, die is er niet. Met de voorwaarden die L&C biedt kan daar eigenlijk niet 1 partij aan tippen. Heb eerst gekeken voor Care by Volvo (3 maanden opzegtermijn), was destijds EUR 709,- per maand voor eigenlijk een minder luxe auto (XC40) --> T4 motor, slechts 45km elektrisch bereik, geen schuifdak.

Wanneer je nu een XC40 neemt en je zou een T5 nemen met schuifdak en 3 maanden opzegtermijn, mag je (met 15.000km) nu EUR 859,- per maand afrekenen. Technisch heb je dan dezelfde auto met 2/3 van het rijbereik elektrisch (t.o.v. de 01). Je hebt dan wel standaard een trekhaak en all-season banden. Neem je winterbanden en een trekhaak bij de 01 erbij dan kom je op EUR 627,50 uit per maand.

70km elektrisch is voor ons voor de meeste ritjes net genoeg. Met 45km redden wij het meestal niet en zal het brandstofverbruik gaan toenemen. Momenteel is het brandstofverbruik in onze situatie nihil, met 45 km bereik schat ik zo'n 2 liter nodig te hebben om evenveel kms af te leggen. Dat zou dan zo'n 18 liter per maand zijn (bij 1250 km), omgerekend zo'n 40 euro extra. Totaal kom ik dan bij Volvo op 899,- "autokosten" per maand uit (ruim 270,- meer dan met de 01).

Natuurlijk kun je ook voor andere auto's gaan (Kia, Renault, Peugeot) maar dan zit je doorgaans vast aan een langere termijn (private lease) en de no-go voor mij is het trekgewicht.. Voor de caravan minimaal 1500kg nodig en dat vind je bijna nergens hybride (of je moet al naar de VW-groep overstappen). Volledig elektrisch is praktisch niet haalbaar met een caravan (dan wordt een ritje van 1000 km een reis van 3 dagen met heel veel wachten aan de laadpaal en met een beetje pech ook nog eens bij iedere paal het huis op wielen iedere keer afkoppelen en met een beetje pech de fietsen ook nog van het dak halen ivm de hoogtebeperking bij de meeste laadstations).
T blijft slecht vergelijken in de plugin hybride categorie. Lynk&Co overtreft gewoon iedereen met die 75km electrische range. Plugin hybride Volvo is niet te vergelijken door te kleine range.

Als ik naar Care bij Volvo zou gaan in het 3 maanden model op 25.000km/jr kom ik op € 970 (€ 849 op 4jr model) voor een volledig elektrische XC40 Recharge Plus met trekhaak en all season banden.
Bij Lynk&Co op 25.000km/jr kom ik nu op € 757 voor de plugin hybride met winderbanden en trekhaak (ivm winterbanden obv 12mnd berekend).

Denk dat ik voor een XC40 wel voor 4jr zou durven gaan. Is het verschil dus maar € 100. Of minder als Lynk&Co nog eens verhoogt.....

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Lynkeroo
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 28-12-2022
Het gaat niet zozeer om die 50 euro, maar het feit dat het platform gewoonweg nog steeds niet naar behoren werkt. Bovendien heeft onlangs de CEO zelf nog aangekondigd dit maandbedrag niet te zullen verhogen tot eind 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lynkeroo
Werkt het verhuren überhaupt wel? Hoor hier erg weinig over namelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deviator79
cyberdj schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 17:08:
[...]

Ik heb ook een caravan dus zelfde argumenten.
Ze blijven dus de voordeligste lease/huur auto met deze specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deviator79

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevout
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 29-05 12:49
Ik heb ook de mail gehad. Tja, balen, maar dit zat er wel een beetje aan te komen. Ook gelijk het nadeel van een maandelijks /tijdelijk contract duidelijk, men kan ook aan hun kant zaken wijzigen. (in de VS ook gemeengoed met huurwoningen ;))
Alsnog is er geen aanbieding die in de buurt komt, dat zal Lynk ook zelf wel zien natuurlijk.
En als de verhoging je niet zint, kan je tenminste wel snel er vanaf ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim H
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17:34
** Onnodig. **

[ Voor 255% gewijzigd door Taro op 01-06-2022 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-06 21:51

BPi

Lynkeroo schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 17:38:
Werkt het verhuren überhaupt wel? Hoor hier erg weinig over namelijk
Hier prima ervaringen. Ik ben via Tweakers benaderd voor een hiur van 10 dagen. Vooraf goed afspraken gemaakt, inclusief wat te doen bij storing. Maar alles is goed gegaan: tevreden huurder en ik ook als verhuurder. Nu hopen dat de financiële afhandeling ook zonder problemen gaat.

(Heb ook de mail over de verhoging van het maandbedrag binnen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynkeroo
BPi schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 20:31:
[...]

Hier prima ervaringen. Ik ben via Tweakers benaderd voor een hiur van 10 dagen. Vooraf goed afspraken gemaakt, inclusief wat te doen bij storing. Maar alles is goed gegaan: tevreden huurder en ik ook als verhuurder. Nu hopen dat de financiële afhandeling ook zonder problemen gaat.

(Heb ook de mail over de verhoging van het maandbedrag binnen).
Dat is dus het hele punt dat het niet de bedoeling is om persoonlijk goede afspraken met een huurder te maken, maar gewoon via de app.

Hier lijkt toch nog erg veel mis te gaan met auto's die niet open gaan, boekingen die gecanceled worden enz. Dit is na een jaar nog steeds niet gefixt, en dit zou juist prioriteit moeten hebben boven het verhogen van het maandbedrag.

Ik vraag me af of Alain is teruggeroepen door de chinezen met zijn uitspraak?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BPi
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-06 21:51

BPi

Lynkeroo schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 22:29:
[...]

Dat is dus het hele punt dat het niet de bedoeling is om persoonlijk goede afspraken met een huurder te maken, maar gewoon via de app.
Zo hebben ze het niet ingericht. En dat vind ik erg jammer. Ik wil afstemmen over dagen, prijs en wat er in de auto achterblijft. Ik wil niet elke dag dat ik de auto niet gebruik het dashboardkastje middenconsole en kofferbak vrij maken van snoep, snoertjes, boodschappentas etc, of de achterbank ontdoen van zittingverhogers. Wie weet wil iemand de auto gebruiken om alleen naar het werk te rijden, of ergens te gaan sporten, of flink boodschappen in te slaan. Als je dan kunt afstemmen dan hoeft de auto niet leeg.
Zo heb ik de auto dus deze keer ook in goed overleg, voor het eerst verhuurd.
Via colab heb ik deze suggestie al aangehaald en dit wilden ze wel eens als optie bekijken.
Zo Verhuur ik via MotoShare ook wel eens mijn motor. Met of zonder tanktas, soms zonder topkoffer, niet afgetankt of gepoetst maar wel last minute beschikbaar. Dit kan bijvoorbeeld door contact te hebben buiten de app om. Zo zou ik het graag zien en dan ook vaker willen verhuren. Het verhuren vindt natuurlijk via het daarvoor bestemde platform plaats, met de zekerheden en verzekering.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kevout
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 29-05 12:49
** Onnodig. **

[ Voor 90% gewijzigd door Taro op 01-06-2022 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashwan7
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 02-05 18:55
Weet iemand of het mogelijk is om met een iPhone die je jailbreakt ook Netflix kan kijken via CarPlay in de lynk & co je ziet hier en daar filmpjes op YouTube daarom mijn vraag. Zou wel cool zijn als je een stop moet maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimaj janssen
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 22-07-2024
Normaliter start mijn internet van de Lynk vanzelf op. Gisteren niet. Via instellingen/verbinding/wifi geprobeerd maar dat werkte ook niet. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikemkm
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-05 15:17
Ze hebben op de website nu ook de maandelijkse prijs aangepast:
DE AUTO
€ 550 per maand
Altijd opzegbaar

• Plug-in hybride zwart of blauw
• Inclusief onderhoud, verzekering en wegenbelasting
• Optionele trekhaak
• 1250 km per maand (15.000 km per jaar)
• € 0,15 per extra km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
Ashwan7 schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 07:17:
Weet iemand of het mogelijk is om met een iPhone die je jailbreakt ook Netflix kan kijken via CarPlay in de lynk & co je ziet hier en daar filmpjes op YouTube daarom mijn vraag. Zou wel cool zijn als je een stop moet maken.
Dat kan inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• san1999der
Mikemkm schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 09:06:
Ze hebben op de website nu ook de maandelijkse prijs aangepast:

[...]
Kilometers 1500 was wel even leuk geweest lijkt ook zo'n last minute verandering vanochtend was eerst nog 500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curtazimo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-01-2023
Gebeld met Lynk over de bestellink en levering van mijn bestelling, zie het 'besteltopic'.

Raakte aan de praat met de man die me netjes (en in Nederlands) te woord stond en zo kwamen we van de €50 verhoging en winterbanden op model 09.

Beiden vinden we dat een toffe bak en toen zei ie dat hij niet vermoedde dat deze (in M2M) naar Nederland komen. Waarbij hij ook meteen zei dat er wel al 2 in Nederland rijden... Zomaar n leuk weetje... :)

When people talk behind my back, they are in a good position to kiss my ass...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deviator79
curtazimo schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 11:59:
Gebeld met Lynk over de bestellink en levering van mijn bestelling, zie het 'besteltopic'.

Raakte aan de praat met de man die me netjes (en in Nederlands) te woord stond en zo kwamen we van de €50 verhoging en winterbanden op model 09.

Beiden vinden we dat een toffe bak en toen zei ie dat hij niet vermoedde dat deze (in M2M) naar Nederland komen. Waarbij hij ook meteen zei dat er wel al 2 in Nederland rijden... Zomaar n leuk weetje... :)
Jammer, de 09 zou zeker een mooie aanvulling zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:43
edsub schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 17:12:
[...]

"wisten dat dit eraan zat te komen"?
Nee hoor. We spreken over een heel nieuw businessmodel met een directe levering van een in China geproduceerde auto waar extra's nu niet direct goedkoop zijn (trekhaak bijv.)

Als een leasemaatschappij een auto voor tegen een vaste prijs kan aanbieden (leaseprijs van een occasion is ook gebaseerd op prijsnivo's ten tijde van de aanschaf) moet Lynk&Co dat ook kunnen. Voor een nieuwe M2M kan de prijs natuurlijk omhoog, maar een lopend M2M onder voorwendsel van kosten verhogen dat gaat er bij mij niet in.
Lynk&Co gaat zo toch richting Care by Volvo. Als ik mijn kilometers meeneem moeten ze oppassen dat ze niet gelijk gaan uitkomen. Bij Volvo zit je maar 3 maanden vast. En als de prijs gelijk is weet ik nog niet zo net hoe groot de vraag naar een Lynk&Co zal zijn.

En of ze 'het mogen": Ja=> staat in voorwaarden
Is het netjes? Nee=> als ik Alain Visser op BNR die €500 nog expliciet hoor bevestigen tot eind 2023

Ik hoop dat ze tijdig tot inzicht komen dit niet te doen.
En anders hoop ik op veel opzeggingen voor Lynk&Co. Want dat is wel wat je krijgt met een M2M....
Ben wel nieuwsgierig door je opgestelde brief, waarom verhuur jij voor EUR 0 aan mensen? Wat is het idee daar achter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
BasvanS schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 14:56:
[...]

Ben wel nieuwsgierig door je opgestelde brief, waarom verhuur jij voor EUR 0 aan mensen? Wat is het idee daar achter?
Waarschijnlijk verhuur aan bijv. partner om kilometergrens te omzeilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberdj
curtazimo schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 11:59:

die "09"'s staan dan niet op NL kenteken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
Oizo1981 schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 15:18:
[...]

Waarschijnlijk verhuur aan bijv. partner om kilometergrens te omzeilen.
De vraag is dan weer wat hij wil bereiken met de Brandstof verrekening? Zal hij de auto gratis aan zijn werkgever verhuren maar deze werkgever ook gratis voor hem laten tanken? Door aan te geven dat hij altijd leeg terug geleverd word?

Vraag me echt af wat hij bedacht heeft.

Wellicht dat L&C al ziet dat er iets niet juist is, maar nog willen kijken hoe ze dit op gaan lossen.

[ Voor 9% gewijzigd door BasvanS op 01-06-2022 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curtazimo
cyberdj schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 15:18:
[...]

die "09"'s staan dan niet op NL kenteken
Dat weet je of dat is een aanname? Ik heb geen flauw idee namelijk, maar wil m best IRL zien. Op Youtube ziet het er top uit :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cyberdj
curtazimo schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 15:27:
[...]

Dat weet je of dat is een aanname? Ik heb geen flauw idee namelijk, maar wil m best IRL zien. Op Youtube ziet het er top uit :9
Opgezocht in de RDW database. Enkel 01’s op NL kenteken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
firejelle schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 17:25:
Ik lees een hoop frustraties om die 50 euro. Ik heb een ID3 waar de service en software net zo dramatisch is en je ook meer betaald voor minder auto.. Ik vind 550 nog steeds niet veel voor zoveel auto.
+1

Vooral: ik lees veel mensen die vinden dat Lynk&Co "iets" moet doen aan de kwaliteit van service, klantenservice te druk is, etc. Als ze daarvoor meer mensen aan moeten nemen, kost dat ook geld. Verwacht je dan dat ze eerst mensen gaan aannemen en dán pas de prijs verhogen? Zo werkt het in de praktijk gewoon niet. 🤷🏼‍♂️

Tuurlijk, ik had ook liever gehad dat het €500 bleef. En ja, het is natuurlijk wrang dat dat bericht letterlijk komt nog voor de eerste betaling van het kersverse abonnement is gedaan. Maar dat is de keerzijde van maandelijks kunnen opzeggen: de leverancier mag ook maandelijks dingen aanpassen.

Als dat je niet bevalt, moet je de daad bij het woord voegen en opzeggen. :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• wimaj janssen
Van België naar Groningen met een lege accu: 1 op 18,75. Nette waarde voor een auto (incl passagiers) van 2000 kg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendriku
Het lijkt mij geen wenselijke situatie, maar wat als je je auto verhuurt hebt en je zelf niet bij het inlevermoment kan zijn? Is hier in voorzien in het huurmodel of wil/moet je dit juist voorkomen? (Bijv. Als je de auto in je vakantieperiode verhuurt maar je zelf nog niet terug bent)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deviator79
Eerste 50 km met mn caravan in NL gereden (90km/u) : 1 op 9 verbruik.(lege accu)
Ben benieuwd over paar weken in de bergen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deviator79
wimaj janssen schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 18:43:
Van België naar Groningen met een lege accu: 1 op 18,75. Nette waarde voor een auto (incl passagiers) van 2000 kg.
Dat is wel erg netjes vind ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11-06 22:30
wimaj janssen schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 18:43:
Dat red ik echt niet met de L&C! Waar heb je die waarde vandaan? Is dat wat de auto aangeeft? Of is dat een tank leeg rijden zonder elektrisch te hebben gereden en verrekend met het aantal km's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:21
Ik haal met een mega accu ook vaak 1 op 17 tot 1 op 18. Zonder problemen. En gemeten aan de pomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
hendriku schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 18:57:
Het lijkt mij geen wenselijke situatie, maar wat als je je auto verhuurt hebt en je zelf niet bij het inlevermoment kan zijn? Is hier in voorzien in het huurmodel of wil/moet je dit juist voorkomen? (Bijv. Als je de auto in je vakantieperiode verhuurt maar je zelf nog niet terug bent)
Daar voorziet het platform juist in. Er is (als het werkt) geen contact nodig tussen uitlener en lener. Lener moet voor en na huurperiode foto’s maken en krijgt een digitale sleutel op zijn telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimaj janssen
1 op 18,75 gemeten aan de pomp. Snelheid op autoweg tussen 100 en 110 km/h. Ongeveer 10 km in stedelijk gebied.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BasvanS
Belangrijkste kosten voor een auto als de Lync en CO zijn natuurlijk de afschrijving, wegenbelasting, verzekering en onderhoud. Als de auto naar 5 jaar en 15.000 KM per jaar op 75k KM staat lijkt EUR 25.000 me geen gekke 'inruilwaarde'. Schrijf je nog steeds EUR 250 per maand af.

Verzekering, EUR 50 per maand?
Wegenbelasting EUR 50 per maand (Half tarief?)

Zit je al op EUR 350 per maand, van de EUR 500.. Deze kosten zijn allemaal vast, en veranderen niet meer meer voor mensen die al sinds het begin een L&C01 rijden. Waarom dan toch deze EUR 50 omhoog? Omdat het onderhoud met EUR 50 is gestegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvdV
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 21:48
Omdat het gewoon een introductieprijs is om veel auto’s de weg op te krijgen en naamsbekendheid te genereren. Dus zo gek is het niet dat de prijs omhoog gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendriku
Oizo1981 schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 21:17:
[...]

Daar voorziet het platform juist in. Er is (als het werkt) geen contact nodig tussen uitlener en lener. Lener moet voor en na huurperiode foto’s maken en krijgt een digitale sleutel op zijn telefoon.
Is ook zo. Het kan wel prettig zijn nog eea uit te leggen natuurlijk. Maar goed om te weten dat het kan

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• de2xnis
BasvanS schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 08:50:
Waarom dan toch deze EUR 50 omhoog?
Omdat je een maandelijke dienst afneemt, en niet een auto least. Ze rekenen dus voor alle members hetzelfde tarief voor de dienst. Het zal per saldo wel zo zijn dat ze dus op 'oude' auto's meer zullen verdienen dan op 'nieuwe' modellen, maar je neemt een dienst af en die heeft een vernieuwd tarief.

Hetzelfde geldt dat de ene member een auto meekrijgt met 5 km erop, en de andere met 5.000 km. Daar kan je ook niets van zeggen, je neemt immers een dienst af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curtazimo
cyberdj schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 16:18:
[...]

Opgezocht in de RDW database. Enkel 01’s op NL kenteken
Ahhh, makes sense, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijs2001
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 03-12-2024
Is er al bekend wanneer de gefacelifte 01 geleverd gaat worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCU

WCU

Een aantal vragen aan personen die al ervaring hebben met het verhuren/delen van hun L&C (oa op basis van hun eigen "Algemene voorwaarden van toepassing op de Lynk & Co simple car sharing"):

1) Ben je als uitlener via het platform zelf nog verplicht om bepaalde verificaties te doen ivm de persoon/het profiel aan wie je de wagen uitleent? Wat is eventuele relevante/de impact van het lijstje voorwaarden dat L&C oplegt in 8.2 van haar algemene voorwaarden ter zake (zie onder voor snippet van deze passage)?

2) Onder 10.2 van dezelfde algemene voorwaarden van L&C staat dat "Iedere Verhuurder garandeert dat het Lynk & Co voertuig, gedurende de gehele periode van aanbieding op het Platform, steeds bv. niet gebruikt wordt voor commerciële doeleinden." Wat is de betekenis van commercieel hier? In je eigen gebruik als verhuurder is dit +- een garantie die je kan geven maar wat met het gebruik door je huurder?

3) Onder 11 staat 'Indien het platform het toelaat, bijzondere voorwaarden opleggen aan de Huurder die uw Lynk & Co voertuig zal huren ('Verhuurdersvoorwaarden'),': is deze optie al ergens zichtbaar of is dit het opmerkingenveld? Ik zou namelijk op één of andere manier wel het aantal kilometers willen beperken (heb de indruk dat bij de eerste aanzoeken het gaat over mensen die met de wagen een (zeer) significant aantal kilometers gaan rijden). Analoog zou ik ook een beperking tot gebruik in EU of liever nog West-Europa willen bedingen (een recente vraag die ik kreeg was van iemand die naar een bepaald land wilde trekken met de wagen deze zomer dat wel gedekte is door de groene kaart maar minimaal 3000 km enkele afstand en tevens een bestemming waar de pechverhelping niet tussenkomt; https://www.lynkco.com/nl...oadside-assistance-policy)! Is er misschien toch een extra geografische beperking van zijde L&C zelf die als basis gebruikt kan worden om dit te bewerkstelligen? Of is een dergelijke beperking niet toegelaten?

4) In 27 staat 'Indien schade gedekt is door de verzekering, zal de Huurder beheerkosten voor het schadegeval moeten betalen aan Lynk & Co (dat overeenstemt met het aftrekbaar bedrag) van 1000 EUR (duizend euro). Indien de schade niet gedekt is door de verzekering (zie verzekeringsvoorwaarden), zullen Huurder en Verhuurder onderling een schaderegeling moeten treffen.'. Welke concrete gevallen zouden het laatste kunnen als gevolg hebben? En hoe bewerkstellig je dit bij je huurder? Is het in deze context toegelaten of zelfs aangewezen een extra contract en/of waarborg met de huurder af te spreken? Of minstens de verzekeringsvoorwaarden nog een keer af te laten tekenen door de huurder?

5) Wat met verschillen tussen op basis van de staat voor en na foto's vastgestelde schade VERSUS de schadebeoordeling die je als verhuurder op het einde zal krijgen waar vaak kleinere schade (niet zichtbaar op die afstandsfoto's die de lener dient door te sturen) ook beoordeeld zal worden? Kwestie van te vermijden dat je als uitlener op het einde van de rit (wanneer de wagen teruggenomen wordt door L&C) alsnog hiervoor opdraait....

5 bis) Conform https://owscd-lynkco.azur...56BC7C5F05AAB90D6845A941E dient de lener - indien van toepassing - bijvoorbeeld verkeersboetes, schoonmaakvergoedingen, sleepkosten te betalen aan de uitlener. Welke rol neem L&C concreet op zich? Faciliteren zij de volledige afhandeling (dus ook het onvermijdelijke woord- en wederwoord tussen lener en uitlener) of niet? Wat indien het een juridische verhaal wordt: quid rechtsbijstand als uitlener dan?

6) Hoe 'gegarandeerd' is het openen van de wagen met digitale sleutel door de huurder? Ervaringen terzake?

7) Welke promo hebben jullie zelf al (buiten het listen op het platform zelf dat evident nog niet echt gekend is door derden) gedaan om de wagen verhuurd te krijgen?

================
8.2. HUURDERS : VOORWAARDEN EN VERPLICHTINGEN
Om als Huurder de Dienst te kunnen gebruiken en een P2P contract te kunnen afsluiten met een Verhuurder, dient U
- bij uw inschrijving, uw echte identiteit en domicilieadres op het Platform te hebben opgegeven,
- bij uw inschrijving, een telefoonnummer opgegeven te hebben waarop u bereikbaar is,
- minstens 21 (een-en-twintig) jaar oud te zijn,
- sedert minstens 3 (drie) jaar, houder te zijn van een geldig rijbewijs van klasse B voor het land waar het Lynk & Co voertuig gehuurd wordt en elk land waar U met het Lynk & Co voertuig de intentie heeft te zullen rijden,
- uw rijbewijs niet te hebben ingetrokken gehad gedurende de laatste 8 (acht) jaren,
- in de 2 (twee) laatste jaren geen verkeersinbreuken te hebben gepleegd die hebben geleid tot 2 (twee) of meer bijkomende boetes/kosten op het Platform,
- in de laatste 5 (vijf) jaren niet aansprakelijk te zijn gehouden geweest voor een verkeersongeval,
- niet in gebreke geweest te zijn of geweigerd te hebben enige betaling uit te voeren aan ons of aan een andere ingeschreven gebruiker,
- niet het voorwerp te hebben uitgemaakt van gerechtvaardigde klachten van andere Gebruikers.
- aanvaard te worden door al onze derden-leveranciers, zoals verzekerings- en betalingsprovider,
- nooit de dekking door uw voertuigverzekering geweigerd of geannuleerd te hebben gehad,
- deze Algemene Voorwaarden te aanvaarden,
- medisch geschikt te zijn om een voertuig te besturen,
- te garanderen dat U gedurende de hele duur van het P2P-contract, de enige bestuurder is en zal zijn van het Lynk & Co voertuig.
=======

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curtazimo
Ik heb zojuist de mail met bestellink gekregen. Als ik de stappen doorloop om eea definitief te maken, en ik nu bij de betaling ben, mis ik echter een optie om aan te geven of ik winterbanden wil. Iemand die hier ervaring mee heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberdj
curtazimo schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 15:25:
Ik heb zojuist de mail met bestellink gekregen. Als ik de stappen doorloop om eea definitief te maken, en ik nu bij de betaling ben, mis ik echter een optie om aan te geven of ik winterbanden wil. Iemand die hier ervaring mee heeft?
winterbanden dien je ieder jaar opnieuw aan te vragen en huur je voor 1 seizoen. Dus ergens in september bellen met L&C en dan wordt het geregeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-06 15:51
Heeft er al eens iemand uitzocht of er een concurrerende auto is voor de 550/590 euro die de auto nu gaat kosten?
Ze zijn naast Care by Volvo de enigen die een PrivateLease constructie aanbieden zonder BKR. Aangezien PL 100% van de maandbedragen maal looptijd (ook al is ie bijna verstreken) op je naam heeft staan, kan dat bij financiering of verbouwing van je huis je makkelijk een ton of meer hypotheekwaarde kosten.

Even snel gerekend
500 x 48 = 24.000. 2% daarvan is maandlast, dus 480 euro per maand leenvermogen minder voor je hypotheek. Sluit je eerst een hypotheek af, dan is het weer geen probleem. Een eigen auto met hogere lasten maakt ook weer geen bal uit.

Overigens is Volvo ook hard in prijs gestegen hiermee.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JhbOtrbVYxp731ydwmkcA32L9SI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5UMzIO8RbTeigBJmmGPcRvKh.png?f=fotoalbum_large

Die waren vorig jaar iets van 679 dacht ik. Nog steeds teveel geld.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lynkeroo
WCU schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 14:59:
Een aantal vragen aan personen die al ervaring hebben met het verhuren/delen van hun L&C (oa op basis van hun eigen "Algemene voorwaarden van toepassing op de Lynk & Co simple car sharing"):

1) Ben je als uitlener via het platform zelf nog verplicht om bepaalde verificaties te doen ivm de persoon/het profiel aan wie je de wagen uitleent? Wat is eventuele relevante/de impact van het lijstje voorwaarden dat L&C oplegt in 8.2 van haar algemene voorwaarden ter zake (zie onder voor

snippet van deze passage)?

2) Onder 10.2 van dezelfde algemene voorwaarden van L&C staat dat "Iedere Verhuurder garandeert dat het Lynk & Co voertuig, gedurende de gehele periode van aanbieding op het Platform, steeds bv. niet gebruikt wordt voor commerciële doeleinden." Wat is de betekenis van commercieel hier? In je eigen gebruik als verhuurder is dit +- een garantie die je kan geven maar wat met het gebruik door je huurder?

3) Onder 11 staat 'Indien het platform het toelaat, bijzondere voorwaarden opleggen aan de Huurder die uw Lynk & Co voertuig zal huren ('Verhuurdersvoorwaarden'),': is deze optie al ergens zichtbaar of is dit het opmerkingenveld? Ik zou namelijk op één of andere manier wel het aantal kilometers willen beperken (heb de indruk dat bij de eerste aanzoeken het gaat over mensen die met de wagen een (zeer) significant aantal kilometers gaan rijden). Analoog zou ik ook een beperking tot gebruik in EU of liever nog West-Europa willen bedingen (een recente vraag die ik kreeg was van iemand die naar een bepaald land wilde trekken met de wagen deze zomer dat wel gedekte is door de groene kaart maar minimaal 3000 km enkele afstand en tevens een bestemming waar de pechverhelping niet tussenkomt; https://www.lynkco.com/nl...oadside-assistance-policy)! Is er misschien toch een extra geografische beperking van zijde L&C zelf die als basis gebruikt kan worden om dit te bewerkstelligen? Of is een dergelijke beperking niet toegelaten?

4) In 27 staat 'Indien schade gedekt is door de verzekering, zal de Huurder beheerkosten voor het schadegeval moeten betalen aan Lynk & Co (dat overeenstemt met het aftrekbaar bedrag) van 1000 EUR (duizend euro). Indien de schade niet gedekt is door de verzekering (zie verzekeringsvoorwaarden), zullen Huurder en Verhuurder onderling een schaderegeling moeten treffen.'. Welke concrete gevallen zouden het laatste kunnen als gevolg hebben? En hoe bewerkstellig je dit bij je huurder? Is het in deze context toegelaten of zelfs aangewezen een extra contract en/of waarborg met de huurder af te spreken? Of minstens de verzekeringsvoorwaarden nog een keer af te laten tekenen door de huurder?

5) Wat met verschillen tussen op basis van de staat voor en na foto's vastgestelde schade VERSUS de schadebeoordeling die je als verhuurder op het einde zal krijgen waar vaak kleinere schade (niet zichtbaar op die afstandsfoto's die de lener dient door te sturen) ook beoordeeld zal worden? Kwestie van te vermijden dat je als uitlener op het einde van de rit (wanneer de wagen teruggenomen wordt door L&C) alsnog hiervoor opdraait....

5 bis) Conform https://owscd-lynkco.azur...56BC7C5F05AAB90D6845A941E dient de lener - indien van toepassing - bijvoorbeeld verkeersboetes, schoonmaakvergoedingen, sleepkosten te betalen aan de uitlener. Welke rol neem L&C concreet op zich? Faciliteren zij de volledige afhandeling (dus ook het onvermijdelijke woord- en wederwoord tussen lener en uitlener) of niet? Wat indien het een juridische verhaal wordt: quid rechtsbijstand als uitlener dan?

6) Hoe 'gegarandeerd' is het openen van de wagen met digitale sleutel door de huurder? Ervaringen terzake?

7) Welke promo hebben jullie zelf al (buiten het listen op het platform zelf dat evident nog niet echt gekend is door derden) gedaan om de wagen verhuurd te krijgen?

================
8.2. HUURDERS : VOORWAARDEN EN VERPLICHTINGEN
Om als Huurder de Dienst te kunnen gebruiken en een P2P contract te kunnen afsluiten met een Verhuurder, dient U
- bij uw inschrijving, uw echte identiteit en domicilieadres op het Platform te hebben opgegeven,
- bij uw inschrijving, een telefoonnummer opgegeven te hebben waarop u bereikbaar is,
- minstens 21 (een-en-twintig) jaar oud te zijn,
- sedert minstens 3 (drie) jaar, houder te zijn van een geldig rijbewijs van klasse B voor het land waar het Lynk & Co voertuig gehuurd wordt en elk land waar U met het Lynk & Co voertuig de intentie heeft te zullen rijden,
- uw rijbewijs niet te hebben ingetrokken gehad gedurende de laatste 8 (acht) jaren,
- in de 2 (twee) laatste jaren geen verkeersinbreuken te hebben gepleegd die hebben geleid tot 2 (twee) of meer bijkomende boetes/kosten op het Platform,
- in de laatste 5 (vijf) jaren niet aansprakelijk te zijn gehouden geweest voor een verkeersongeval,
- niet in gebreke geweest te zijn of geweigerd te hebben enige betaling uit te voeren aan ons of aan een andere ingeschreven gebruiker,
- niet het voorwerp te hebben uitgemaakt van gerechtvaardigde klachten van andere Gebruikers.
- aanvaard te worden door al onze derden-leveranciers, zoals verzekerings- en betalingsprovider,
- nooit de dekking door uw voertuigverzekering geweigerd of geannuleerd te hebben gehad,
- deze Algemene Voorwaarden te aanvaarden,
- medisch geschikt te zijn om een voertuig te besturen,
- te garanderen dat U gedurende de hele duur van het P2P-contract, de enige bestuurder is en zal zijn van het Lynk & Co voertuig.
=======
Jeetje....misschien beter doorsturen naar je advocaat 🙄

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1027889

Vandaag voor het eerst met de Lynk & Co op de Duitse Autobahn gereden. Heerlijk weer en rustig op de A31. Uiteindelijk 210 op de teller, maar wat een verschil met mijn vorige auto (Renault Clio).
Pagina: 1 ... 70 ... 176 Laatste

Let op:
Voor updates rondom leverdatums, bestellingen, etc. is er een apart topic: Het grote Lynk & Co 01 bestellingen topic.

Voor vragen over abonementen, zoals het opzeggen of overnemen daarvan, kan men hier terecht:
Het Lynk & Co Abonnement en overname Topic

Volgende onderwerpen moeten ook elders besproken worden:

Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.