Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-06 21:51

BPi

Sang-Drax of X schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 12:36:
[...]

Hybrid
Het beste van beide werelden; in deze modus gebruikt de auto zowel de elektromotor als de benzinemotor. Deze modus is de standaard rijmodus en is altijd actief wanneer je de auto start.

Indien mogelijk wordt de elektromotor gebruikt als de belangrijkste krachtbron, maar als de hybrideaccu bijna leeg is, of als je meer vermogen nodig hebt en het gaspedaal indrukt, wordt de benzinemotor gebruikt.

Pure
Pure elektriciteit! In deze modus rijdt de auto alleen op de elektromotor, met zo min mogelijk energieverbruik en een zo laag mogelijke CO2-uitstoot. De ventilatie-instellingen worden automatisch ingesteld op ECO-klimaat om energie te besparen.

Als de hybrideaccu bijna leeg is, als er meer vermogen nodig is en je het gaspedaal indrukt of in sommige situaties (zoals een lage buitentemperatuur), wordt de benzinemotor gebruikt.

Power
Wanneer je het gaspedaal flink intrapt, geeft deze modus de beste rijprestaties, inclusief een snellere respons tijdens acceleratie. Zowel de elektromotor als de benzinemotor worden gebruikt voor een maximaal gecombineerd vermogen.

De auto voelt in deze modus sportiever aan; het schakelen gaat sneller en opvallender, de transmissie geeft voorrang aan een versnelling met meer tractie, de stuurreactie is sneller en het chassis vermindert de kromming in bochten.

Power-modus verhoogt het brandstofverbruik.
Iemand al flinke kilometer ervaring met zware trailer of caravan opgedaan? Welke modus is het meest economische en welke meest praktisch?
Het is bijvoorbeeld wel fijn om wat extra boost van elektrisch beschikbaar te hebben bij helling en (tussen) acceleratie. Daarnaast zorgt het duwende gewicht ook nog wel voor wat extra regeneratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CaUI88ELhgv11eT7drU046GfX2c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9di9zwJ0Pl2iBcOgBjD4JOQJ.jpg?f=fotoalbum_large
Eerder al eens geplaatst. Mooie stevige contactdoos van Gamma. Ook mooi als hij niet in gebruik is (zoals nu tijdens 10 dagen Verhuur _/-\o_)

Daarnaast in de meterkast deze schakelaar tussen de groep gezet. Deze heeft niet de beperkte aantal schakelingen die een automaat wel heeft. Met een kWh-meter naast de automaat.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DRfvHlb66b-gVX2M-Ap80I6dLAE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eVvHQhlhQrKU1U3XKss7DuZY.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BPi

BPi

Sandro! schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 22:58:
[Afbeelding]

Vandaag een trailer Lynk & Co’s gespot. Helaas allemaal met Frans kenteken :( Wel overduidelijk #teamblauw, er was maar één zwarte bij.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ef-4dqFjsiNWFG7n0yOBrtyDibk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jvMSGs51rWlzDd6p0MH3BxVo.jpg?f=fotoalbum_large
10 dagen geleden bij Bluekens Breda. En nog een paar op een trailer buiten beeld. Het is een plaag aan het worden :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buis07
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 10:56
Gisteren voor het eerst met onze caravan (1450 km) gereden van Zuidlaren naar Bad Bentheim. (130km).
Heb maar gekozen voor booster stand.

Reed uitstekend, genoeg vermogen.

Wat mij opviel is dat de elektromotoren niet werden bijgeschakeld. Volgens mij reed hij alleen op de benzine motor. Aantal te rijden km op elektrisch (72) bleef de hele weg op 72 staan.

Ik lees zowel in dit forum als op site LC dat power beide systemen activeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmaxx
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 26-05 09:16
Buis07 schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 10:53:
Gisteren voor het eerst met onze caravan (1450 km) gereden van Zuidlaren naar Bad Bentheim. (130km).
Heb maar gekozen voor booster stand.

Reed uitstekend, genoeg vermogen.

Wat mij opviel is dat de elektromotoren niet werden bijgeschakeld. Volgens mij reed hij alleen op de benzine motor. Aantal te rijden km op elektrisch (72) bleef de hele weg op 72 staan.

Ik lees zowel in dit forum als op site LC dat power beide systemen activeert.
Electro is dan beschikbaar, maar alleen indien nodig. Ik laad op die manier vaak zelfs iets bij op de snelweg en verbruik is prima.. gebruik daarom alleen pure in de stad en power op de snelweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartholo1985
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 03-06 22:49
BPi schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 10:38:
[...]

[Afbeelding]
10 dagen geleden bij Bluekens Breda. En nog een paar op een trailer buiten beeld. Het is een plaag aan het worden :Y
Ik zag er ook al 1 in een reclame van Toyota voorbij komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
jannesbeterams schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 19:11:
Heeft iemand een manier gevonden om eenvoudig te switchen tussen Android car device? Vrouw en ik hebben het beide, maar als mijn telefoon ergens in huis ligt blijft hij connecten en moet je helemaalbnaar de Bluetooth instellingen om weer te koppelen... Overkombaar, maar erg omslachtig!
Kun je dat niet oplossen door allebei met een eigen account/profiel te rijden (handmatig wisselen met pin, of profiel koppelen aan een sleutel en ieder eigen sleutel gebruiken)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelant
  • Niet online
dennis.passage schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 09:14:
Hoe heb je die lader uitgezet? Die mogelijkheid had ik nog niet gespot.
juwlez schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 11:30:
Bij instellingen (in de auto), auto staat niet voor de deur anders had ik even snel gekeken.
Ze hebben heel veel van dit soort handige single-topic pagina's die makkelijk via Google vindbaar zijn:
https://www.lynkco.com/nl...pic:Charge_a_mobile_phone

Ik had overigens het omgekeerde probleem, ik vroeg me af waarom 'ie het niet deed, bleek uit te staan. 8)7

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Roelant
  • Niet online
Om trouwens nog wat info te delen die ik zelf leuk had gevonden om van te voren te weten... 😋

Ik heb me begin maart aangemeld voor de auto, 6 mei kreeg ik een mailtje "het is tijd om te bestellen", ergens de 9e gedaan, de 10e kreeg ik een mailtje dat er een auto voor me klaar stond en 12e werd ik al gebeld om een ophaal-afspraak voor deze week te maken. Kan dus rap gaan. Eerste belletje kwam trouwens van een Zweeds (Stockholm) nummer, toen ik later teruggebeld werd ivm. een vraag was dat wel gewoon vanaf het Nederlandse nummer.

In tegenstelling tot de meeste hier heb ik géén nieuwe Lynk gekregen, maar stond er al ±5500km op de teller. Volgens het label aan de sleutel is 'ie in maart geleverd, dus w.s. 1 eerdere eigenaar gehad. Maar eerlijk is eerlijk, de auto ziet er netjes uit. Niet perfec-als-nieuw, maar met twee jonge kinderen verwacht ik ook niet dat dat lang zo blijft. 😜 Dus alhoewel natuurlijk een beetje jammer, vind ik het persoonlijk geen ramp - en op termijn wordt dit de standaard natuurlijk, want dat is het concept.

De ophaal-locatie in Diemen heeft geen overbodige toeters of bellen. Het is een grote hal, waar de Lynk's in rijen klaar staan (en ja, buiten nog meer 😋), een zithoek voor als je even moet wachten bij een soort portocabin voor het personeel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GFQyTspi-fKdo1XuCljxhFdpMSA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yT1JV6pcQKZvGRshvVXSlW7g.jpg?f=fotoalbum_large

Op de dag van aflevering krijg je 's morgens een email om via adobe docusign te tekenen voor ontvangst. Je krijgt je sleutels en ze helpen de auto te vinden, waarna ze je vragen om de auto eerst zelf te inspecteren en dan het document te tekenen. Daarbij geef je ook de hoeveelheid benzine, kilometerstand en eventuele schades op. Is een beetje priegelen op een telefoon maar verder prima te doen. Daarna krijg je zoveel of weinig uitleg als je zelf op prijs stelt.
hendriku schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 10:02:
De standaard lader trekt 1800 W. Als je niet al te veel andere apparaten op die groep hebt zou dit geen probleem moeten zijn lijkt mij. Daar heb je dus niet per se een andere groep voor nodig
De grannylader is trouwens geen 3600W, maar ook geen 1800W, het label vermeld 2,3kW en 10A:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/97n2RJs5KDqSq3S0dDzvs6XAjuw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9GoVekI0jr5X8UifaIavDTHn.jpg?f=fotoalbum_tile

Inloggen met account op de auto is een fluitje van een cent. Is niet nodig om weg te rijden, het guest account volstaat, maar bepaalde settings zijn niet beschikbaar en een telefoon wordt de volgende rit niet automatisch opnieuw verbonden.

Het heeft vervolgens even geduurd voor de auto in m'n app verscheen. Daarover contact met de klantenservice gehad, Omdat ik me afvroeg of de auto misschien nog aan vorige eigenaar was gekoppeld (dat bleek niet het geval). Werd vriendelijk te woord gestaan door een Belgische dame, kan 24-48 duren voor 'ie verschijnt en daar hoef je verder niets voor te doen. Maar ze had een case aangemaakt voor de technische afdeling, daarvan krijg je automatisch een melding in de "Frank"-chat van je app, en in de loop van de avond verscheen er nog zo'n case en was de auto ineens toegevoegd in de app.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eCSHeyEsFh5Z9rl_b5X5EQFqsiU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/y7Qcw2kbLMl5izo0nhzwUcqB.jpg?f=fotoalbum_tile
Oizo1981 schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 06:32:
Als je de auto niet verhuurt, is de app eigenlijk alleen nodig om de auto te koelen of te verwarmen als hij aan de lader hangt. Naast comfort vergroot je daarmee de actieradius, zeker in de winter.
De app is niet alleen leuk voor het delen en klimaat, om een indruk te geven...

Terwijl de auto in gebruik is:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ABM6c5Kqxt3KRyQAfECy4Qfj5YI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fJYRZlT4jUZv2Nz9E4qbTjWv.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QxjlLPLq_i9RzCuolRFtWzejocs=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/2U5X2QEZNArBlVtQMOa7z1lF.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e2MHJpy-CSp436P7ZG_HxT4xa98=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vHvQEnbv5CMmoAu6zGQwWpe2.jpg?f=fotoalbum_tile

Geparkeerd heb je meer opties:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hT2Fc-_OL9NOHmoKYjIICgQJZ5Q=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KwpcCF9cMSvAPu7PgChEQojz.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_sKXLrxUuoRcEPxHhyaRykLIkCI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MYcd0txNsTZmEDBXapNRBRau.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xXHTUJqzRNQWz7W7zNRq38xqLoI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qbF4k5zDgDgbsikKKOZk0iFy.jpg?f=fotoalbum_tile

Enige punt wat voor mij nog open blijft staan is dat ik tijdens het bestellen niets over winterbanden kon aangeven, vervolgens staat in de bevestigingsmail dat ik daar niet voor gekozen heb, en zowel telefonisch (bij het maken van de afspraak) als bij aflevering vertellen ze je steeds iets anders. Telefonisch dat ze je dat bij afhalen kunnen vertellen, bij afhalen dat je het in de webomgeving kunt aanvragen (nog niet gevonden). Is voorlopig nog niet aan de orde en ook vrij prijzig wat ik heb begrepen, maar dat gaat dus nog wat rommelig (in lijn met eerdere ervaringen van anderen).

[ Voor 6% gewijzigd door Roelant op 26-05-2022 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartholo1985
Roelant schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 12:06:
[...]

Kun je dat niet oplossen door allebei met een eigen account/profiel te rijden (handmatig wisselen met pin, of profiel koppelen aan een sleutel en ieder eigen sleutel gebruiken)?
Bedankt voor de info! Ik heb zelf op 10 mei mijn bestelling geplaatst (blauw, geen trekhaak), maar ik heb na de mail "er staat een 01 voor u klaar" niks meer gehoord. Er zit dus best veel verschil in, of misschien was ik net te laat met bestellen 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deviator79
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-06 15:41
voor de mensen met kinderen: ik heb via Ali een achterbankmat en schopborden besteld.
Nu nog een mat voor de tunnel...
Ben best tevreden:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q0FedzUuotIh1ZY9yPkUwDzR7y8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/w6zpQdsVAhyiOoAsVicr3R17.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CKxIXsJvN4gnQkD47RAypwCimG8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IA8M8wVWyW8VWyiTg2nRNIyc.jpg?f=fotoalbum_large

- Maar je maakt wel wat mee! -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan19
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 12-02-2024
Bartholo1985 schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 13:47:
[...]

Bedankt voor de info! Ik heb zelf op 10 mei mijn bestelling geplaatst (blauw, geen trekhaak), maar ik heb na de mail "er staat een 01 voor u klaar" niks meer gehoord. Er zit dus best veel verschil in, of misschien was ik net te laat met bestellen 8)7
Weet jij toevallig nog welke datum jij je hebt aangemeld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bartholo1985
Stephan19 schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 22:17:
[...]

Weet jij toevallig nog welke datum jij je hebt aangemeld?
Ik heb even terug gezocht... Ik heb me 24 februari aangemeld voor de wachtlijst

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roelant
  • Niet online
Bartholo1985 schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 22:19:
Dan gok ik dat het verschil ‘m zit in het feit dat ik met trekhaak heb - en er net een auto retour kwam die aan mijn bestelling voldeed. 🤷🏼‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defixje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-06 12:04
Bartholo1985 schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 22:19:
[...]

Ik ook in Februari en mag hem komende maand ophalen.

Heb gelijk een vraag hier, krijg je ook gelijk een laadpas oid bij de auto? En zo niet, iemand nog tips hiervoor?

D3Fix, Ethical Hacker, Pokeraar, Programmeur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:58
Nee, je krijgt er geen laadpas bij. Voor de rest hier kan je even zoeken:

[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Palthe

MvdV schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 22:22:
[...]

Dat zegt mijn gevoel. Ik zou dan alleen nieuwe abonnees een hoger tarief laten betalen en bestaande abonnees zolang ze niet opzeggen het huidige tarief houden.
Heb sinds vandaag ook een L&C 01 en bij het thuis afleveren zei de beste man dat er waarschijnlijk wel een verhoging aan zit te komen naar 550 euro per september, ook voor bestaande abonnees. Of dit betrouwbare informatie is durf ik niet te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 09:17
Palthe schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 15:25:
[...]

Heb sinds vandaag ook een L&C 01 en bij het thuis afleveren zei de beste man dat er waarschijnlijk wel een verhoging aan zit te komen naar 550 euro per september, ook voor bestaande abonnees. Of dit betrouwbare informatie is durf ik niet te zeggen.
It will rattle some cages...wacht het wel af.

Zo lang het product nog niet in de buurt is "as intended"....verwacht ik weinig verandering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Palthe

GroeneThee schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 15:26:
[...]

It will rattle some cages...wacht het wel af.

Zo lang het product nog niet in de buurt is "as intended"....verwacht ik weinig verandering.
Mja, qua prijs kwaliteit zitten ze natuurlijk al extreem goed als je kijkt naar de alternatieven. Ik weet niet of ik afhaak bij 50 euro meer. Zou wel jammer zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikkenietweet
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 04-08-2023
Dat zou me verbazen. Alain( de directeur) had laatst toch gezegd dat de prijs niet zou veranderen? Zelfs de 100 procent electrische 01 zou deze prijs krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de2xnis
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 02-03 08:11
[...]

Het grote voordeel van het niet hebben van een contract is hierin ook direct het nadeel. Zij kunnen maandelijks de prijs verhogen. Ik verwacht echter niet dat het veel hoger zal worden dan 550. L&C wil zoveel mogelijk auto's laten rijden om vervolgens per gedeelde rit te verdienen. Dat zal ze alleen lukken als ze rond het bedrag van de 'too-good-to-be-true'-500 euro blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdkraker
  • Laatst online: 08-01 22:11
Mijn vrouw probeert voor t eerst de auto te reserveren. Haar telefoon staat nu al 10 min op Reserveringsaanvraag sturen. Verder gebeurt er niks. Herkent iemand dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stijncoppieters
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 29-01 18:16
Vandaag mijn Lynk & Co opgehaald. Top auto.

Echter lukt het thuisladen niet op gewoon stopcontact.

Juiste volgorde alles aansluiten. Auto op slot. Maar laadlicht wordt rood.

Iemand ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de2xnis
Stijncoppieters schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 19:49:

Iemand ervaring mee?
Zit er een verlengsnoer tussen? Dan schijnt het niet te werken. Geen idee hoe die dat zou moeten detecteren overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvdV
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 11:50
[...]

Dat werd mij bij de proefrit in Maart ook ingefluisterd. Voor mij persoonlijk geen probleem (2 juni haal ik m’n gekochte 01 op), maar ik snap dat sommigen het vervelend vinden. De prijs is ook gewoon extreem scherp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stijncoppieters
de2xnis schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 20:08:
[...]

Zit er een verlengsnoer tussen? Dan schijnt het niet te werken. Geen idee hoe die dat zou moeten detecteren overigens.
Nope geen verlengsnoer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROCOP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23-07-2023
(jarig!)
Stijncoppieters schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 19:49:

Iemand ervaring mee?
Is het stopcontact geaard?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ROCOP
(jarig!)
Afgelopen dinsdag mijn blauwe 01 opgehaald in Diemen. Helemaal nieuw 12 km op de klok. 2022 model met 360 graden camera. 8 weken tussen 1e aanmelding en ophalen. Ging bij mij toevallig dus erg snel.

Tot nu toe alle ervaringen met de auto en de klantenservice / personeel in Diemen erg positief. Auto zelf is echt super. Geweldig stil en comfortabel rijden. Genoeg vermogen om puur elektrisch te rijden en bereik van 69 km is zeker haalbaar.
Vandaag nog even geladen aan stopcontact van mijn schuurtje. Ook even verbruik meter ertussen gehad. Van 82% naar 100% 3.5 Kwh gebruikt en vermogen tijdens laden rond de 2400w

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/04QnpaPHvw0w91PeJolv5wv_Zyo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8DpJyVD1aSNxaeqeaVfSoESw.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jlg0YzaPmVTNwtlPQbmbfQg_s6w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rInLeXa9WNKUA6AN5oUMSw9X.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZcO_dNUtsYHe7auUVdgjqAMZ9QM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wgOVzsd9exOXAOoum1FKuFn6.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperzzz
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-06 07:33
ROCOP schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 22:55:
Afgelopen dinsdag mijn blauwe 01 opgehaald in Diemen. Helemaal nieuw 12 km op de klok. 2022 model met 360 graden camera. 8 weken tussen 1e aanmelding en ophalen. Ging bij mij toevallig dus erg snel.

Tot nu toe alle ervaringen met de auto en de klantenservice / personeel in Diemen erg positief. Auto zelf is echt super. Geweldig stil en comfortabel rijden. Genoeg vermogen om puur elektrisch te rijden en bereik van 69 km is zeker haalbaar.
Vandaag nog even geladen aan stopcontact van mijn schuurtje. Ook even verbruik meter ertussen gehad. Van 82% naar 100% 3.5 Kwh gebruikt en vermogen tijdens laden rond de 2400w

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Gefeliciteerd!
Maar serieus, 8 weken tussen op wachtlijst komen en ophalen auto? Of 8 weken tussen bestellen en ophalen.

Veel plezier ermee iig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retoohs
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 12-06 18:58
Ik heb me net ingeschreven voor het maandelijkse lidmaatschap met auto, althans dat denk ik. De site zit helemaal vol met bugs dus ik kan niet veel informatie vinden.

Klopt het het dat het alleen een kwestie is van naam, email, telnr en adres invullen en dan wachten tot ik bericht krijg dat er een auto beschikbaar is? Ik had wel verwacht dat ze al om meer details zouden vragen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-Qw12rEOt0CFd1eznR1o5DZxta8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rP6a4bLFTzOSNT5btmrl2ZOp.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stijncoppieters
ROCOP schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 22:12:
[...]

Is het stopcontact geaard?
Net publiek laadpunt geprobeerd. Zelfde probleem. Rood licht bij het autostekkerpunt en 'fout, auto laadt niet op' op dashboard.

Morgen maar even bellen. Nogal frustrerend dit, een plugin hybride die niet oplaadt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yvHh83ll7Jkw-FDlWGyxb6ftDH4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dg29P9pVVAhCwHn1RPDASk0X.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 34% gewijzigd door Stijncoppieters op 29-05-2022 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROCOP
(jarig!)
Dat is in inderdaad wel erg vervelend. Ik heb hem nu aan een allego laadpaal staan. Net voor het eerst de bonnet laad app geprobeerd. Werkt ook super. Eerste 2x laden gratis. En koop binnenkort pakket van 200 kwh die dan 1e maand ook nog gratis is. Wel een aanrader tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
ROCOP schreef op zondag 29 mei 2022 @ 14:28:
Dat is in inderdaad wel erg vervelend. Ik heb hem nu aan een allego laadpaal staan. Net voor het eerst de bonnet laad app geprobeerd. Werkt ook super. Eerste 2x laden gratis. En koop binnenkort pakket van 200 kwh die dan 1e maand ook nog gratis is. Wel een aanrader tot nu toe.
Bonnet is op zich lekker als je een allego paal in de buurt hebt. Helaas bij mij niet het geval....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROCOP
(jarig!)
Eerste mail van lynk&co is van 29 maart om mijn account te verifiëren. Die dag ook mail voor welke kleur ik wil en trekhaak ja / nee. 6 mei bestellink gehad. 7 mei besteld en 500 euro met creditcard betaald. 11 mei gebeld om levering in te plannen. 24 mei opgehaald in diemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperzzz
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-06 07:33
ROCOP schreef op zondag 29 mei 2022 @ 14:32:
Eerste mail van lynk&co is van 29 maart om mijn account te verifiëren. Die dag ook mail voor welke kleur ik wil en trekhaak ja / nee. 6 mei bestellink gehad. 7 mei besteld en 500 euro met creditcard betaald. 11 mei gebeld om levering in te plannen. 24 mei opgehaald in diemen.
Nice! Ik was 1 dag later met verifiëren, 30 maart. Helaas nog geen bestellink ontvangen.
Mijn voorkeur is blauw met trekhaak. En jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordkapp
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 30-05 19:09
Beste mensen,
Als je bv 3 maanden minder dan 1250 km rijdt mag je dan al die kilometers meenemen of alleen van de laatste maand?
En zou de telefoon ook automatisch moeten koppelen in het guest profiel?
Dat gebruik ik altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
Nordkapp schreef op zondag 29 mei 2022 @ 14:38:
Beste mensen,
Als je bv 3 maanden minder dan 1250 km rijdt mag je dan al die kilometers meenemen of alleen van de laatste maand?
En zou de telefoon ook automatisch moeten koppelen in het guest profiel?
Dat gebruik ik altijd.
Alle maanden. 1250km per maand over je gehele huur periode.

Yep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benny
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11-06 14:28
Ik ga me Ioniq Electric lease met 2 maanden wegdoen (contract overname). Leasen past niet bij mij, betaald nog best wat aan stroom (ben afhankelijk van openbare laadpalen), altijd maar op die kilometers letten en het hele gevoel dat je in een auto rijd die niet van jou is bevalt me ook niet, hoewel je dat met dit concept van Lynk&Co ook hebt natuurlijk. 15.000km per jaar is te doen incl. vakantie. Geen BKR registratie en geen langdurig contract maakt het ook veel interessanter dan leasen voor mij maar ik wil dan wel de ‘zekerheid’ hebben dat ik een leuk bedragje terug kan verdienen met verhuren en dat is moeilijk te zeggen natuurlijk.

Vandaag paar uurtjes een blauwe gehuurd van de buurman en het is wel een mooie, zeer luxe auto, grootste minpunt is zitcomfort met mijn 1,95 en lange benen, vrij krap moet ik zeggen en zit altijd met rechterknie tegen de middenconsole aan. Zit beter in de ioniq..

Het is dit of toch nog even sparen en wat kopen, nieuw of jong occasion. Vind zo’n Dacia Sandero Stepway op LPG ook wel interessant. Hele andere klasse auto maar betrouwbaar en voordelig. Leasen in ieder geval niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hardred
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 25-05 13:42
[...]

Ik mag hopen dat tegen die tijd ze toch dan wel een heleboel verbeterd hebben, zowel softwarematig in de app en auto, als qua klantenservice.
Want er zijn een aantal dingen die echt nog niet in orde zijn, ondanks dat het ook een goede auto is.
- Emergency breaking die ineens ingrijpt terwijl je optrekt vanaf een stoplicht(vond de achterligger niet heel leuk, en begrijpelijk)
- Software van de app die constant hapert en niet accuraat is qua data(geeft aan dat de auto open is maar toch ook gesloten, data die voor het laatst 2 dagen terug is opgehaald etc)
- Software in de auto die niet goed werkt(lees middenconsole die op sommige momenten constant blijft haperen tot je de auto weer uitzet, je stoel die ineens tijdens het rijden naar het profiel van je vriendin switched :+ )
- En dan de klantenservice, als alles goed gaat en je ze niet nodig hebt zit je goed, maar het moment dat je bijv schade hebt en de auto ter reparatie naar de garage moet wordt je, afgaande op de vele verhalen, aan je lot overgelaten, of(uit eigen ervaring), je moet gewoon 101x bellen om je probleem verholpen te krijgen of uberhaupt aan te kunnen kaarten, of ze beloven je nog zwart op wit per email nog iets te bevestigen en het komt gewoon nooit.
En dit is slechts een greep uit de problemen, dan lijkt me een prijsverhoging toch echt niet gerechtvaardigd.

Begrijp me niet verkeerd, ik rij de auto nu iets meer dan 6 maanden en het is echt een top auto, maar schiet op een aantal belangrijke vlakken nog echt wel tekort. Ik zou +10% niet erg vinden, maar dan moeten ze eerst wel eens orde op zaken gaan stellen en een aantal problemen die al maanden lang spelen oplossen
(hopelijk leest lynkco ook soms mee op dit forum :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan19
Ik mijzelf begin maart aangemeld en account geverifieerd, helaas nog geen bestellink ontvangen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nordkapp
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 30-05 19:09
Zie interview autovisieAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VhoxSNnbR-fTTtu8SHq1gDtmfds=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/e7gy6JLeKX4hELJMPKfOa0h8.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondsdol
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11:19
Vraagje: ik heb 13 mei mijn M2M auto besteld, maar de order staat nog steeds op "In behandeling".

Ik twijfel een beetje of dit ook de "juiste" status is omdat ik nooit een emailbevestiging na mijn bestelling heb gekregen. Wat zien anderen die op dit moment in dezelfde fase zitten?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d45CNJojOtIE0XyhGufHuLqPiGY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/XaEJeEhhdCCkGF55yBEZUhLD.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baassii
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 11-06 21:33
Weet iemand of er al een service fee over de verhuurprijs wordt gerekend door Lynk en co? Of dat er ook een prijs per kilometer wordt gerekend? Bij mij in de app staat alles nog in beta, dus ik weet het nog niet. Een vriendin van mij is aan het rekenen wat de beste optie voor haar is om een week naar frankrijk te rijden, vandaar mijn vraag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alain Senechal
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 01-02-2023
Ik heb zelf een Lynk & Co en een Polestar. De Lynk is echt een schitterende wagen om mee te rijden. De communicatie en service loopt echter heel stroef. Zo heeft de communicatie met de Lynk app van bij het begin nog nooit gewerkt. Ook na herhaaldelijk contact met de Lynk support via Whatsapp, telefoon en mail komt er maar geen reactie. Heel erg jammer, want de wagen is wel top. Van een aantal opties begrijp je niet waarom ze er niet zijn (misschien ondertussen wel al), zoals verwarmd stuur. De 360° camera zit er blijkbaar ondertussen wel al standaard op.

Het hele verhuurverhaal loopt ook niet zoals het moet. Maar dat is nog steeds in beta...

En er zijn nog wel wat bugs in de software. Zo hebben we al een paar keer gehad dat de chauffeur zetel plots naar het profiel van de tweede chauffeur gaat en zich verplaatst. En dat is tot nu toe al telkens geweest wanneer we met de wagen thuis komen. Ook daar komt geen reactie op van de Lynk support.

[ Voor 25% gewijzigd door Alain Senechal op 30-05-2022 07:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bartholo1985
hondsdol schreef op maandag 30 mei 2022 @ 00:40:
Vraagje: ik heb 13 mei mijn M2M auto besteld, maar de order staat nog steeds op "In behandeling".

Ik twijfel een beetje of dit ook de "juiste" status is omdat ik nooit een emailbevestiging na mijn bestelling heb gekregen. Wat zien anderen die op dit moment in dezelfde fase zitten?

[Afbeelding]
Mijn overzicht is hetzelfde na op 10 mei te hebben besteld, dus ik verwacht dat dit de juiste status is. Als het toch anders zou moeten zijn hoor ik het ook graag, dan gaan we maar weer eens bellen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 12-06 17:09
Baassii schreef op maandag 30 mei 2022 @ 07:24:
Weet iemand of er al een service fee over de verhuurprijs wordt gerekend door Lynk en co? Of dat er ook een prijs per kilometer wordt gerekend? Bij mij in de app staat alles nog in beta, dus ik weet het nog niet. Een vriendin van mij is aan het rekenen wat de beste optie voor haar is om een week naar frankrijk te rijden, vandaar mijn vraag.
Nog geen servicefee.
Prijs per kilometer is sowieso niet aan de orde bij verhuur. Alleen per uur/dag, op termijn verhoogd met een servicefee. Waar die fee op wordt gebaseerd en hoog die wordt is ook nog niet bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
Alain Senechal schreef op maandag 30 mei 2022 @ 07:45:
Ik heb zelf een Lynk & Co en een Polestar. De Lynk is echt een schitterende wagen om mee te rijden. De communicatie en service loopt echter heel stroef. Zo heeft de communicatie met de Lynk app van bij het begin nog nooit gewerkt. Ook na herhaaldelijk contact met de Lynk support via Whatsapp, telefoon en mail komt er maar geen reactie. Heel erg jammer, want de wagen is wel top. Van een aantal opties begrijp je niet waarom ze er niet zijn (misschien ondertussen wel al), zoals verwarmd stuur. De 360° camera zit er blijkbaar ondertussen wel al standaard op.

Het hele verhuurverhaal loopt ook niet zoals het moet. Maar dat is nog steeds in beta...

En er zijn nog wel wat bugs in de software. Zo hebben we al een paar keer gehad dat de chauffeur zetel plots naar het profiel van de tweede chauffeur gaat en zich verplaatst. En dat is tot nu toe al telkens geweest wanneer we met de wagen thuis komen. Ook daar komt geen reactie op van de Lynk support.
Lijkt mij dat je de 2e sleutel dan eens thuis in een metalen bakje moet leggen zodat hij het signaal niet oppikt. Wij rijden zelf in het gastprofiel en gebruiken alleen de knoppen in de deur om stoel- en spiegelinstellingen op te slaan. Gastprofiel kun je ook helemaal aanpassen aan je eigen smaak maar dan rijdt dus wel beide met dezelfde thema/radioinstellingen etc. Voor ons geen probleem.

[ Voor 5% gewijzigd door Oizo1981 op 30-05-2022 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan19
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IOB1pAyDg2zCe1tkEnSPO1MvTJk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LsRcTxItcV8ri49u98N5LnI7.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb mijzelf begin maart aangemeld, toen kreeg ik bericht dat ik de bestellink in week 23 zou ontvangen, ondertussen is dit week 31 geworden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikemkm
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:05
Wel bijzonder die verklaring:

"Wij hebben een grotere vraag dan aanbod"

Je zou denken dat dat geld voor nieuwe aanvragen en niet voor aanvragen in het verleden...
Die kan namelijk niet ineens groter worden :/

Je weet dan namelijk al wat de vraag is en het aanbod neem ik aan...
afhankelijk daarvan is er aangegeven welke week je een link kan verwachten.

[ Voor 12% gewijzigd door Mikemkm op 30-05-2022 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan19
Ja bizar,

Vooral omdat ik hier lees dat mensen een week eerder dan ik hebben aangemeld en zij hebben ondertussen al wel een bestellink ontvangen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartholo1985
Mikemkm schreef op maandag 30 mei 2022 @ 10:47:

Je zou denken dat dat geld voor nieuwe aanvragen en niet voor aanvragen in het verleden...

Ik kan me voorstellen dat ze ervan uitgaan dat een gedeelte van de mensen die zich aanmeldt uiteindelijk geen auto bestelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
Bartholo1985 schreef op maandag 30 mei 2022 @ 11:02:
[...]

Ik kan me voorstellen dat ze ervan uitgaan dat een gedeelte van de mensen die zich aanmeldt uiteindelijk geen auto bestelt.
dat en dat er mensen zijn die de auto weer inleveren. Maar ook dan is het aan de achterkant soms best een zooitje, althans daar heeft het wel alle schijn van. Lijkt wel iets beter te zijn dan een paar maanden terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:39
Mijn god, wat een drama is de backoffice van L&C, de auto is prima, maar verder......

Ik heb mijn auto 14 April opgezegd, netjes bevestiging gehad en de melding dat een inleverafspraak gemaakt zou worden.

1e week Mei, nog geen afspraak dus zelf maar even bellen dan. Opzegging was nog niet verwerkt, onmiddellijk gedaan en een afspraak gemaakt voor ophalen op 24 mei. Bevestiging via de mail gehad voor de afspraak.

Je raadt het al, op 24 mei, geen chauffeur. Gebeld, stond nergens op de lijst. Nieuwe afspraak moeten maken: 27 mei.

Op 27 Mei, weer geen chauffeur. Aangezien ik door kreeg dat het via Ton van Kuyk Alkmaar ging hen maar gebeld. Daar stond ik weer niet aangemeld. Na mijn verhaal heeft de dealer binnen 20 minuten een chauffeur geregeld en is de auto opgehaald.

Kijk ik vandaag op mijn CC: de fee voor Juni ingehouden :X

Gaan we weer.... :o

K to the KillaZ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meermarco
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
zou lekker storneren en dat ook melden via mail/telefoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepernoot
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10-06 11:25
Haha wow. Ik 18 maart opgegeven, maar nog niks gehoord verder. Lijkt echt een grote loterij.

Veel plezier ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROCOP
(jarig!)
Bedankt, lijkt inderdaad een grote loterij. Schijnt wel te helpen als je belt. Dat ze je dan op een snellere lijst zetten oid. Maar dit weet ik niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anja1978
  • Laatst online: 31-05-2022
Goedemiddag,

Weet iemand wellicht waar ik een trekhaak voor een lynk&co kan bestellen of welke trekhaak er bij jullie onder gemonteerd is?
Alvast bedankt.

groet Anja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sakurakilla
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-06 05:54
Belangrijke wijzigingen in je membership.

Hallo

We hebben een belangrijk bericht over het maandelijkse membership: met ingang van 1 juni gaat het maandbedrag omhoog naar € 550,00. Als member, krijg je de tijd om eraan te wennen en daarom blijft je maandbedrag hetzelfde tot 1 september. Daarna gaat het naar € 550,00 per maand.

In verband met de stijgende grondstof- en transportprijzen verhogen we onze tarieven, zodat we alle services die zijn inbegrepen in het membership (verzekering, onderhoud, hulp bij pech onderweg e.d.) kunnen blijven aanbieden. Overigens blijven de kosten van andere opties, zoals trekhaakaccessoires, ongewijzigd.

We hopen dat je begrijpt dat deze beslissing het gevolg is van de huidige wereldomstandigheden en dat je bij ons blijft! Onze algemene voorwaarden voor het membership lees je hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
sakurakilla schreef op maandag 30 mei 2022 @ 17:17:

Hallo

We hebben een belangrijk bericht over het maandelijkse membership: met ingang van 1 juni gaat het maandbedrag omhoog naar € 550,00. Als member, krijg je de tijd om eraan te wennen en daarom blijft je maandbedrag hetzelfde tot 1 september. Daarna gaat het naar € 550,00 per maand.

In verband met de stijgende grondstof- en transportprijzen verhogen we onze tarieven, zodat we alle services die zijn inbegrepen in het membership (verzekering, onderhoud, hulp bij pech onderweg e.d.) kunnen blijven aanbieden. Overigens blijven de kosten van andere opties, zoals trekhaakaccessoires, ongewijzigd.

We hopen dat je begrijpt dat deze beslissing het gevolg is van de huidige wereldomstandigheden en dat je bij ons blijft! Onze algemene voorwaarden voor het membership lees je hier.
poeh.... dat is best snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de2xnis
Aardig knullig dat er in Autovisie specifiek stond dat het maandbedrag ongewijzigd blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sakurakilla
GroeneThee schreef op maandag 30 mei 2022 @ 17:19:
[...]

poeh.... dat is best snel.
Die reactie had ik ook

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroeneThee
de2xnis schreef op maandag 30 mei 2022 @ 17:19:
Aardig knullig dat er in Autovisie specifiek stond dat het maandbedrag ongewijzigd blijft.
Heb de mail en melding nog niet gehad. Maar ga dat artikel wel even doorsturen naar hen als ik de mail wel ontvang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hommel
  • Laatst online: 14-09-2023
ik heb de indruk dat ze veel auto’s verkopen aan gewone Lease-bedrijven
Mikemkm schreef op maandag 30 mei 2022 @ 10:47:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hardred

Hallo

En ik mag hopen een aantal significante verbeteringen met die 10% verhoging.
Overigens vind ik de reden wel knullig voor de mensen die al rijden, ik heb toch niet meer te maken met de stijgende grondstofprijs/transportprijzen? Enige stijgende prijs waar ik mee te maken heb is die van euro95 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hommel
  • Laatst online: 14-09-2023
Ik denk dat ze ook veel auto’s verkopen aan reguliere leasemaatschappijen en dat deze bedrijven niet in de rij hoeven aan te sluiten. Dat is mijn vermoeden, dat weet ik natuurlijk niet zeker. Ik ga er ook vanuit dat leasemaatschappijen niet deelnemen aan het deelplatform.

https://directlease.nl/leasen/lynk-and-co/

https://www.leaseplandire...of=benzine-plug-in-hybrid

https://www.leaseauto.com/product/lynkco-01-2/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981

Hallo

België?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
Anja1978 schreef op maandag 30 mei 2022 @ 16:22:
Goedemiddag,

Weet iemand wellicht waar ik een trekhaak voor een lynk&co kan bestellen of welke trekhaak er bij jullie onder gemonteerd is?
Alvast bedankt.

groet Anja
Als je een abonnement hebt kun je de trekhaak alleen vanaf de start door L&C laten monteren van €40/maand. Als je bij M2M later wil switchen naar een auto mèt trekhaak moet je die opnieuw bestellen. Als je de auto gekocht hebt kun je via L&C een trekhaak laten monteren voor €940.

[ Voor 10% gewijzigd door Oizo1981 op 30-05-2022 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sakurakilla
Nope hier in Nederland.
Ik heb de auto vanaf Nov 2021, ik ben dus benieuwd hoeveel mensen dit email vandaag ontvangen hebben

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dezz
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-06 17:05

Dezz

Dezz's Insomnia

Op zowel de Nederlandse als de internationale Lynk & Co Facebookgroepen zag ik dit bericht voorbij komen, dus het geldt in heel Europa. Ik vind het vrij bizar, gezien het feit dat delen nog niet fatsoenlijk werkt en de klantenservice beneden alle peil is.

Beam Me Up!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deviator79
Ik hoop wel dat dit de laatste verhoging is anders ga ik toch echt voor een mazda cx-60/80 of hyundai santa fe...
590 (trekhaak) komt dichter bij de mazda (vanaf 649)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCU
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 12-11-2023

WCU

sakurakilla schreef op maandag 30 mei 2022 @ 18:41:
[...]

Nope hier in Nederland.
Ik heb de auto vanaf Nov 2021, ik ben dus benieuwd hoeveel mensen dit email vandaag ontvangen hebben
In Be heb ik deze mail ook ontvangen (rond 1700 uur vandaag, prijs vanaf 01/06 naar 550 voor nieuwe huurders; idem vanaf 01/09 die hem nu al rijden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
  • Laatst online: 00:27
Hardred schreef op maandag 30 mei 2022 @ 17:51:
[...]

En ik mag hopen een aantal significante verbeteringen met die 10% verhoging.
Overigens vind ik de reden wel knullig voor de mensen die al rijden, ik heb toch niet meer te maken met de stijgende grondstofprijs/transportprijzen? Enige stijgende prijs waar ik mee te maken heb is die van euro95 8)7
Toen ik nog een leaseauto had, kreeg ik ook te maken met een hoger maandbedrag vanwege gestegen verzekeringspremies. Die stijging was geen €50 per maand, maar van Lynk en Co snap ik het ergens wel. Netflix wordt ook voor iedereen duurder.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deviator79
exelletor schreef op maandag 30 mei 2022 @ 19:12:
[...]

Toen ik nog een leaseauto had, kreeg ik ook te maken met een hoger maandbedrag vanwege gestegen verzekeringspremies. Die stijging was geen €50 per maand, maar van Lynk en Co snap ik het ergens wel. Netflix wordt ook voor iedereen duurder.
Ik denk wel dat Lynk duidelijk onder de andere merken moet blijven, waarom anders kiezen voor Lynk&Co? Dus 550 is nog te doen,maar daarboven ga je toch denken aan de "gevestigde merken"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• san1999der
  • Laatst online: 30-09-2024

Hallo

Dit harkt behoorlijk in had opminst gehoopt op verhoging kilometers zelfs al was het maar 100-250km per maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
  • Nu online
Vraagje. Binnenkort wil ik wellicht een lynkco lenen ipv mijn eigen gebruiken. Echter op werk staat de auto in een parkeergarage en daar is geen bereik. Ik probeerde de auto (mijn eigen) te openen met mobiel, maar dat werkte niet, doordat er geen bereik was. (Stond naast de auto). Kun je de auto niet openen/sluiten wanneer er geen bereik is (internet)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stijncoppieters
Stijncoppieters schreef op zondag 29 mei 2022 @ 12:55:
[...]

Net publiek laadpunt geprobeerd. Zelfde probleem. Rood licht bij het autostekkerpunt en 'fout, auto laadt niet op' op dashboard.

Morgen maar even bellen. Nogal frustrerend dit, een plugin hybride die niet oplaadt.

[Afbeelding]
Laat ik dit maar aangrijpen om verslag te doen van de service stap voor stap.

Vanochtend met foto's en beschrijving een support aangemaakt via de app. Daarnaast om stipt 08:00 gebeld. Na een minuut of 5 een Engels sprekende medewerker aan de lijn. Vrij vlot dus.

Foutmelding en scenario toegelicht, kreeg het volgende terug:

- probeer eens na je auto locken een meter of 100 weg te lopen zodat er geen verbinding meer is met je telefoon of sleutel en alle sensoren resetten (?!). Werkt uiteraard niet.
- technische helpdesk pas vanaf 9 uur beschikbaar dus ticket aangemaakt en ik wordt terug gebeld. Vooralsnog niks gehoord.

Morgen weer bellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hardred
exelletor schreef op maandag 30 mei 2022 @ 19:12:
[...]

Inderdaad, gestegen premies, maar dat zijn kosten die voor iedere auto gelijk zijn, net als de wegenbelasting, maar je kan niet(of nouja in het geval van lynk dus blijkbaar wel), zeggen, grondstoffen en transportkosten zijn gestegen en dan voor iedereen een prijsverhoging doorvoeren, want die kosten zijn allang niet meer van toepassing op auto's die al een goede 6 maanden rondrijden(zoals die van mij), voor nieuwe members zou mij het meest logisch zijn, maargoed dat is mijn visie daarop.

+ 10% is een flinke stijging, en dat vind ik verder prima, ware het niet dat er problemen spelen die al maanden bekend zijn bij hun en nogsteeds niet zijn opgelost, lijkt mij persoonlijk dan ongepast om zo'n "forse" prijsverhoging door te voeren, want op een aantal belangrijke punten, zoals eerder aangegeven, schieten ze echt tekort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baassii
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 11-06 21:33
sakurakilla schreef op maandag 30 mei 2022 @ 18:41:
[...]

Nope hier in Nederland.
Ben benieuwd. Ik heb nog niets binnen. Heb de auto vanaf september 2021.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• sdamman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:32
Is het niet een idee een lynk&co bestellingen topic te maken? Dan is het iets meer gesplitst en kan je hier meer ervaringen, tips en echt nieuws zien.

Is niet zuur bedoelt ofzo, begrijp dat mensen benieuwd zijn naar actuele wachttijden enzo, maar heb weleens het gevoel dat het topic dan meer tot z’n recht zou komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David87
  • Laatst online: 28-12-2023
Als we nou massaal met ze alle morgen Lynk bellen en gaan klagen over de verhoging dan kunnen ze die verhoging echt niet doorvoeren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David87
Je kan iets niet verhogen als iets niet 100% werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
David87 schreef op maandag 30 mei 2022 @ 21:41:
Als we nou massaal met ze alle morgen Lynk bellen en gaan klagen over de verhoging dan kunnen ze die verhoging echt niet doorvoeren!
Voorlopig heb ik nog geen mail gehad. Daarnaast is het best mogelijk dat L&C dit gefaseerd gaat communiceren, en eerst eens kijken wat de reactie is.
Maar dat ik van mij laat horen, lijkt mij duidelijk.

Niet dat 550 een belachelijk bedrag is, maar eerder dat er ook nog een hoop NIET goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David87
Gewoon een standaard e-mail opstellen iedereen laten tekenen en opsturen naar Lynk. Als iedereen dan zo een standaard opgestelde e-mail invult en tekent en dan naar Lynk stuurt dan gaan ze echt wel een stapje terug zetten. €550 is niet belachelijk veel maar dan moet alles wel goed werken en dat is zeker nog lang niet zo. Zowel de auto zelf, de platform en klanten service zitten veel fouten in!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• David87
Als je ergens niks van zegt of aantrekt dan krijg je straks meer en meer over je heen. Kom op jongens Gewoon onze stem laten horen jongens. Niet geschoten is mis geschoten. We kunnen het op zijn minst proberen. Gewoon wat van zeggen met ze alle. Geloof me dan moeten ze echt afhaken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sakurakilla
san1999der schreef op maandag 30 mei 2022 @ 19:32:
[...]

Dit harkt behoorlijk in had opminst gehoopt op verhoging kilometers zelfs al was het maar 100-250km per maand
Ik ga ze vandaag een mail sturen met vragen hierover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberdj
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10-12-2024
meermarco schreef op maandag 30 mei 2022 @ 19:48:
Vraagje. Binnenkort wil ik wellicht een lynkco lenen ipv mijn eigen gebruiken. Echter op werk staat de auto in een parkeergarage en daar is geen bereik. Ik probeerde de auto (mijn eigen) te openen met mobiel, maar dat werkte niet, doordat er geen bereik was. (Stond naast de auto). Kun je de auto niet openen/sluiten wanneer er geen bereik is (internet)?
Mijn ervaring is dat ik hem altijd (nou ja, bijna altijd dan..) kan openen met de telefoon. Je moet wel dicht genoeg in de buurt zijn zodat je een bluetooth connectie hebt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_sk8cNs4Qxc1N21_z6BzY35gwUQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Y7s1nCTiMo6cfVR1WqQjcbv7.jpg?f=fotoalbum_large

Het mobiele bereik heeft hier verder geen invloed op. Ik neem wel aan dat je je telefoon ingesteld hebt als sleutel? Via "mijn auto" in de L&C app (daar waar je het overzicht ziet van de status van de auto):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UCx7hjlGn3sGn79nY5bZyyK-4AY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GLG1PrNSwKp5fM7EcZfTGb7d.jpg?f=fotoalbum_large

kan het inderdaad zijn dat je de auto inderdaad niet open en dicht kan doen, want daar gaat het inderdaad via 3G/4G.

Hieronder nog een screenshot als je geen bluetooth connectie hebt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5uccJb07AQLKlUiurWWr_7uYAuA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SkaEXo9sN4h5N4w5WseOoPzm.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 53% gewijzigd door cyberdj op 31-05-2022 09:28 ]

C40 MY24 Plus SMER Sage Green WP TH | Opel Ampera-E

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pepernoot
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10-06 11:25
sdamman schreef op maandag 30 mei 2022 @ 21:34:
Is het niet een idee een lynk&co bestellingen topic te maken? Dan is het iets meer gesplitst en kan je hier meer ervaringen, tips en echt nieuws zien.

Is niet zuur bedoelt ofzo, begrijp dat mensen benieuwd zijn naar actuele wachttijden enzo, maar heb weleens het gevoel dat het topic dan meer tot z’n recht zou komen.
Goed idee. Dat kan hier:

Het grote Lynk & Co 01 bestellingen topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
  • Nu online
cyberdj schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 09:26:
[...]

Mijn ervaring is dat ik hem altijd (nou ja, bijna altijd dan..) kan openen met de telefoon. Je moet wel dicht genoeg in de buurt zijn zodat je een bluetooth connectie hebt.
[Afbeelding]

Het mobiele bereik heeft hier verder geen invloed op. Ik neem wel aan dat je je telefoon ingesteld hebt als sleutel? Via "mijn auto" in de L&C app (daar waar je het overzicht ziet van de status van de auto):
[Afbeelding]

kan het inderdaad zijn dat je de auto inderdaad niet open en dicht kan doen, want daar gaat het inderdaad via 3G/4G.

Hieronder nog een screenshot als je geen bluetooth connectie hebt:
[Afbeelding]
Dankjewel. Maar als de auto NIET van jou is(dus je bent een 'lener'. IS de telefoon dat 'automatisch' je sleutel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defixje
Vandaag in de mail

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Yr0uL9m24KXAYbgzkszuY8UJyO0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/dz1uhg8YhyWToMBQqVjkQQma.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timdows
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:18
san1999der schreef op maandag 30 mei 2022 @ 19:32:
[...]

Dat zou inderdaad een mooie aanvulling zijn geweest! Dat ga ik ze ook mailen zometeen

Wij gaan standaard elke maand wel een paar 100 km over de 1250 heen, en dat is helemaal niet erg, begrijp me goed, prima auto nog steeds voor 550 euro (590, want trekhaak)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timdows
Let op, jij hebt de zakelijke versie van de mail (er staat excl BTW), ik schrok al even...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defixje
Timdows schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 10:21:
[...]

Let op, jij hebt de zakelijke versie van de mail (er staat excl BTW), ik schrok al even...
Ah sorry, daar was ik mij even niet van bewust. Maar is dit niet voor iedereen? Iedereen moet toch gewoon BTW betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harbinger
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 26-04 15:18
defixje schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 10:26:
[...]

Ah sorry, daar was ik mij even niet van bewust. Maar is dit niet voor iedereen? Iedereen moet toch gewoon BTW betalen?
Jazeker, maar de €550 voor het maandelijkse membership is al incl. BTW. Anders zou de maandelijkse prijs netto nog eens ruim €100 hoger komen te liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defixje
Harbinger schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 10:34:
[...]

Jazeker, maar de €550 voor het maandelijkse membership is al incl. BTW. Anders zou de maandelijkse prijs netto nog eens ruim €100 hoger komen te liggen.
Uhh nee, dat bedrag is exclusief BTW. Dit is mijn contract.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JaaQRRnS5FiDDvSJO9-jiUi402c=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/8B5K1IVGR0JO2eaTYUIqvoZR.png?f=user_large

[ Voor 46% gewijzigd door defixje op 31-05-2022 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timdows
defixje schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 10:54:
[...]

Uhh nee, dat bedrag is exclusief BTW. Dit is mijn contract.
Voor zakelijke rijders is dat zo ja
Als je deze auto prive neemt staat er het volgende

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6A8nxqoh2rKZW-rD5ntbnkgttIE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/or9OwQZ1f0YcIOwVgUNcUq6C.png?f=fotoalbum_large

De mail die ik ontving:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4n9kdnXqzNtK1tCBUMWZaP2gxdY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Igiv0nDiIL2n2JWmTb4Zr8KK.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defixje
Timdows schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 10:57:
[...]

Voor zakelijke rijders is dat zo ja
Als je deze auto prive neemt staat er het volgende

[Afbeelding]

De mail die ik ontving:

[Afbeelding]
Dat is dan toch gek? Dan is het BTW op BTW aangezien in die 500,- ook al BTW zit...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crispo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09-06 11:42
Harbinger schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 10:34:
[...]

Ik heb dezelfde zakelijke mail ontvangen, maar ik zit nu gewoon op een M2M contract van €500 incl. per maand. Ga ervan uit dat het zoals altijd bij L&C niet helemaal goed gaat daar.

Overigens inderdaad erg matig van Alain Visser om in interviews te blijven volhouden dat het maandbedrag niet omhoog zal gaan, terwijl dit besluit waarschijnlijk al lang genomen was, vast al voordat ze hier begonnen met hun diensten. Eerst mensen erin trekken en dan langzaam de prijzen iets verhogen, maar net niet genoeg dat mensen weggaan. Aan de andere kant heb ik op dit moment geen beter alternatief tot mijn beschikking dus ik blijf ook nog maar even hangen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timdows
defixje schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 10:58:
[...]

Dat is dan toch gek? Dan is het BTW op BTW aangezien in die 500,- ook al BTW zit...
https://www.lynkco.com/nl-nl/business
500 excl btw (nog oude prijzen dus)
Prijzen Excl BTW, ze maken de auto inderdaad duurder, dat is niet hetzelfde als BTW op BTW

Voor consumenten
Prijs 500 euro
https://www.lynkco.com/nl-nl/month-to-month-details

Bij consumenten is het altijd in de BTW

Benieuwd of je bewust de zakelijke variant hebt gekozen
Heb je een bedrijf welke de auto afneemt (of eenmanszaak)?

[ Voor 10% gewijzigd door Timdows op 31-05-2022 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talkatoo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-06 15:16
Ik kreeg net een mailtje dat de prijs per 1 juni wordt verhoogd naar 550 euro. Voor bestaande klanten blijft de prijs 500 euro tot 1 september.

[ Voor 38% gewijzigd door talkatoo op 31-05-2022 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defixje
Timdows schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 11:02:
[...]

https://www.lynkco.com/nl-nl/business
500 excl btw (nog oude prijzen dus)
Prijzen Excl BTW, ze maken de auto inderdaad duurder, dat is niet hetzelfde als BTW op BTW

Voor consumenten
Prijs 500 euro
https://www.lynkco.com/nl-nl/month-to-month-details

Bij consumenten is het altijd in de BTW

Benieuwd of je bewust de zakelijke variant hebt gekozen
Heb je een bedrijf welke de auto afneemt (of eenmanszaak)?
Ik heb hem voor mijn bedrijf inderdaad bewust zakelijk gekozen. Heb nu een abonnement bij Anyways, alleen die gaan stoppen. En ik vind de Lynk & Co een betere auto voor een mindere prijs.

Maar nogsteeds klopt de prijs niet naar mijn mening. Want of je nou zakelijk een Laptop koopt of particulier. Bij beide moet je bijvoorbeeld 1500,- betalen. Alleen zakelijk kan je dan de BTW wegstrepen tegen je eigen verkoopfacturen.

Maar het blijft dus 1500,-. Dus als voor particulieren die auto 500,- per maand is dan moet dat zakelijk ook zo zijn alleen kan ik dan die 86,78 aan BTW wegstrepen.

Maar wat Lync & Co doet is zeggen dat die 500,- ex btw is als je hem zakelijk neemt. Terwijl hij voor die prijs voor particulieren inclusief btw is voor 500,-.

Dat is toch vreemd

Pagina: 1 ... 69 ... 176 Laatste

Let op:
Voor updates rondom leverdatums, bestellingen, etc. is er een apart topic: Het grote Lynk & Co 01 bestellingen topic.

Voor vragen over abonementen, zoals het opzeggen of overnemen daarvan, kan men hier terecht:
Het Lynk & Co Abonnement en overname Topic

Volgende onderwerpen moeten ook elders besproken worden:

Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.