Hoe zorg je er in dat soort gevallen voor dat de auto zich gedraagt?niekvanprooijen schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 19:50:
[...]
Zet de auto maar eens op een veerboot zonder het alarm uit te schakelen. Sta je gek te kijken als je nummerbord omgeroepen wordt...
Alarmniveau verlagen.hondsdol schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 09:32:
[...]
Hoe zorg je er in dat soort gevallen voor dat de auto zich gedraagt?
:strip_exif()/f/image/RHnrKWUQRNegtJOSGQhTNDuH.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb deze besteld:Wackmack schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 14:32:
[...]
Zoek ook nog een nieuwe set, dragers en een koffer dus ben ook benieuwd.
https://www.heuts.nl/dakk...illiant-black#reviews.tab
https://www.halfords.nl/t...ZI9Jdg3IgUtRoCu5oQAvD_BwE
Zodra ik ze heb zal ik wel wat foto's plaatsen.
- Maar je maakt wel wat mee! -
Toch wel blij met alarm. Ging net af tijdens plensbui. Had dak open staan. Maar evengoed is interieur wel erg nat geworden.
Helaas geen regensensor dus op het dak. 🤔
Verder gaat dak bij mij alleen dicht bij afsluiten auto na lang vasthouden sluitknop. Maar even onderzoeken of ik kan instellen dat ie altijd dichtgaat bij afsluiten zonder het zonnescherm mee te sluiten.
:strip_exif()/f/image/1agQcPMeVdBk23iCLn2UCg4u.jpg?f=fotoalbum_large)
Verder gaat dak bij mij alleen dicht bij afsluiten auto na lang vasthouden sluitknop. Maar even onderzoeken of ik kan instellen dat ie altijd dichtgaat bij afsluiten zonder het zonnescherm mee te sluiten.
:strip_exif()/f/image/1agQcPMeVdBk23iCLn2UCg4u.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Hl59t51JQuXeecy4rI9GBoUE.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 52% gewijzigd door Geer72 op 19-05-2022 15:16 ]
Is volgens mij een instelling. Ik heb standaard dat alles dicht gaat bij het opslot drukken van de deurhendel (gebruik kleine sleutel).Geer72 schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 13:54:
Toch wel blij met alarm. Ging net af tijdens plensbui. Had dak open staan. Maar evengoed is interieur wel erg nat geworden.
Overigens zie ik de 01 erg vaak rijden. Als je dan een andere ziet rijden wordt er vaak een duimpje gegeven. Zelfs al zit je in een ander "team" 😛
Ik kan die instelling niet vinden. Alleen dat ie standaard zonnescherm bij parkeren sluit in Algemene auto instellingen. Niets over specifiek het dak.
Volgens mij is het inderdaad alleen het zonnescherm. Ik zou het ook erg fijn vinden als je zou kunnen instellen dat alle ramen en het dak dicht gaan bij het afsluiten. Ik heb mijzelf inmiddels aangeleerd om altijd de op-slot knop lang ingedruk te houden. Dat volgens mij de enige manier om alles dicht te krijgen.Geer72 schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 14:31:
Ik kan die instelling niet vinden. Alleen dat ie standaard zonnescherm bij parkeren sluit in Algemene auto instellingen. Niets over specifiek het dak.
Waarom deze niet doen? Heb jij geen goede reiservaring met deze dakdragers? Ze blijven goed vastzitten en ook met dakkoffer gaat het eigenlijk wel prima?edsub schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 19:09:
[...]
Ik zou die NIET doen. Heb nog een setje liggen en heb t niet aangedurft daarmee op pad te gaan op de Lynk&Co (destijds gekocht voor op n BMW 5 serie, dat ging prima).
Heb uiteindelijk een Thule set gekocht (zie mijn eerdere post met foto's) .
Ja, t is een klap geld, maar dat t goed vastzit is me wel wat waard....
Als je afsluit via handvat aanraken, even je hand er 2-3sec tegen houden ipv 1. Gaat alles vanzelf dicht.dixet schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 15:32:
[...]
Volgens mij is het inderdaad alleen het zonnescherm. Ik zou het ook erg fijn vinden als je zou kunnen instellen dat alle ramen en het dak dicht gaan bij het afsluiten. Ik heb mijzelf inmiddels aangeleerd om altijd de op-slot knop lang ingedruk te houden. Dat volgens mij de enige manier om alles dicht te krijgen.
Zelfde dragers, enkele weken geleden wat foto’s geplaatst. Let op dat het schuifdak niet meer open kan schuiven (bij mij niet althans). Op kiep ging wel nog. Wellicht als je de dragers iets anders positioneert gaat het schuifdak wel nog open.Deviator79 schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 11:51:
[...]
Ik heb deze besteld:
https://www.heuts.nl/dakk...illiant-black#reviews.tab
https://www.halfords.nl/t...ZI9Jdg3IgUtRoCu5oQAvD_BwE
Zodra ik ze heb zal ik wel wat foto's plaatsen.
Ben wel heel tevreden met de dragers, ook in combi met het dakkoffer. In vergelijking met mijn vorige auto icm de dakdragers is dit toch een stuk stiller (gestroomlijnder).
Ow.. meet trouwens ook de hoogte even op! Die van mij kwam op 203cm uit. Ervaring uit het verleden leert dat in het buitenland vaak parkings zijn met hoogtebeperking. Daar stonden we dan met onze 197cm hoge auto met dakkoffer aan de Cote d’Azur. Parking na parking (openlucht!) voorzien van een paal/balk met maximale doorrijhoogte van 185cm Gelukkig was er 1 parking met grind, waar de autobanden wat sporen gemaakt hadden en we iets lager uitkwamen. In stadscentra hetzelfde, parkeergarages is al helemaal ellende..
Afgelopen vakantie op de tol in Frankrijk pasten we net door de fastlane/ T(olbadge) rijstrook (max 2,00m) met de 01 incl dakkoffer.
[ Voor 28% gewijzigd door cyberdj op 19-05-2022 19:30 ]
C40 MY24 Plus SMER Sage Green WP TH | Opel Ampera-E
Ja, dat is bekend, gaat erom dat dat extra actie is en we dat liever automatisch hebben, maar enige dat te automatiseren valt is het zonnescherm. Dak is makkelijk te vergeten namelijk (zie boven).MrNickert schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 17:29:
[...]
Als je afsluit via handvat aanraken, even je hand er 2-3sec tegen houden ipv 1. Gaat alles vanzelf dicht.
Zodra je ziet dat alles automatisch sluit kun je de knop weer loslaten, hij sluit dan helemaal af zonder dat je 10 seconden naast je auto staat.dixet schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 15:32:
[...]
Volgens mij is het inderdaad alleen het zonnescherm. Ik zou het ook erg fijn vinden als je zou kunnen instellen dat alle ramen en het dak dicht gaan bij het afsluiten. Ik heb mijzelf inmiddels aangeleerd om altijd de op-slot knop lang ingedruk te houden. Dat volgens mij de enige manier om alles dicht te krijgen.
Ik had "Journey data upload" uitgeschakeld. Ik wil het weer inschakelen, maar de toggle springt telkens terug naar uit. Iemand een idee hoe dit opgelost kan worden?
Werkt in zijn geheel nog niet. Is nog niet ingeschakeld door L&C.sagara schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 23:08:
Ik had "Journey data upload" uitgeschakeld. Ik wil het weer inschakelen, maar de toggle springt telkens terug naar uit. Iemand een idee hoe dit opgelost kan worden?
(Aan het begin van de introductie heeft het even gewerkt (met fouten))
Ja, die hoogte, da's altijd leuk. Ik kom van nog hogere auto's dus ken het euvel , haal altijd de koffer op plaats van bestemming asap van het dak (plus ik rij door de tolpoortjes met een caravancyberdj schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 19:23:
[...]
Zelfde dragers, enkele weken geleden wat foto’s geplaatst. Let op dat het schuifdak niet meer open kan schuiven (bij mij niet althans). Op kiep ging wel nog. Wellicht als je de dragers iets anders positioneert gaat het schuifdak wel nog open.
Ben wel heel tevreden met de dragers, ook in combi met het dakkoffer. In vergelijking met mijn vorige auto icm de dakdragers is dit toch een stuk stiller (gestroomlijnder).
Ow.. meet trouwens ook de hoogte even op! Die van mij kwam op 203cm uit. Ervaring uit het verleden leert dat in het buitenland vaak parkings zijn met hoogtebeperking. Daar stonden we dan met onze 197cm hoge auto met dakkoffer aan de Cote d’Azur. Parking na parking (openlucht!) voorzien van een paal/balk met maximale doorrijhoogte van 185cm Gelukkig was er 1 parking met grind, waar de autobanden wat sporen gemaakt hadden en we iets lager uitkwamen. In stadscentra hetzelfde, parkeergarages is al helemaal ellende..
Afgelopen vakantie op de tol in Frankrijk pasten we net door de fastlane/ T(olbadge) rijstrook (max 2,00m) met de 01 incl dakkoffer.
Ik wil met de 01 ook richting TR, kan jij mij meer informatie geven... Mag het van LC en moet ik daarvoor nog iets anders regelen qua papierwerk.Muro01 schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 03:23:
[...]
Nou nee niet echt, ik rij normaal elke jaar van 🇱🇺 naar 🇹🇷 in één ruk door in me eentje.(dit jaar voor het eerst met de 01)
Vrouwtje mag lekker naast me zitten en genieten van het uitzicht en mij voorzien van broodjes en drankjes 😉
Gaat hier nog iemand anders as maandagmiddag zijn/haar Lynk halen in Diemen?
Harbinger schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 13:31:
Gaat hier nog iemand anders as maandagmiddag zijn/haar Lynk halen in Diemen?

Update dakdragers:
Dakraam kan open, maar niet helemaal naar achter.
Wel erg strakke dragers moet ik zeggen.
(deze dus: https://www.halfords.nl/t...ZI9Jdg3IgUtRoCu5oQAvD_BwE)
:strip_exif()/f/image/CaFcp7lgLcwXeOWofFCexH0Y.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/9SNS06lNwQfILN17DZ6Op3qX.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/VBuic2gZlbiDOFegHyi2nTAK.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/CaFcp7lgLcwXeOWofFCexH0Y.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/9SNS06lNwQfILN17DZ6Op3qX.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/VBuic2gZlbiDOFegHyi2nTAK.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/3QGfB06JnMVVowHC8taJMfGj.jpg?f=fotoalbum_large)
Voor de mensen die een auto gekocht hebben.
Wanneer hebben jullie de factuur betaald? De betalingstermijn staat op 'Before delivery'. Lekker vaag
Ik wil natuurlijk wel zeker weten dat de auto daadwerkelijk in productie wordt genomen. Dat ze niet wachten totdat ik mijn factuur voldaan heb.
Aan de andere kant vind ik het ook wel weer wat om een paar maanden van te voren 43K af te tikken en hopen dat de auto deze kant op komt.
Martin
Wanneer hebben jullie de factuur betaald? De betalingstermijn staat op 'Before delivery'. Lekker vaag
Ik wil natuurlijk wel zeker weten dat de auto daadwerkelijk in productie wordt genomen. Dat ze niet wachten totdat ik mijn factuur voldaan heb.
Aan de andere kant vind ik het ook wel weer wat om een paar maanden van te voren 43K af te tikken en hopen dat de auto deze kant op komt.
Martin
Hi Martin,GijsZePa schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 14:56:
Voor de mensen die een auto gekocht hebben.
Martin
Je hoeft niet een paar maanden te wachten. Na betaling van de factuur duurt het een week of twee totdat je de auto in ontvangst kan nemen. Ik heb de factuur dan ook direct betaald. Mocht je ergens niet uitkomen, bel dan Lynk en vraag naar Maryan. Zij weet alles mbt levering bij koop.
Thanks voor je reply !Harbinger schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 15:08:
[...]
Hi Martin,
Je hoeft niet een paar maanden te wachten. Na betaling van de factuur duurt het een week of twee totdat je de auto in ontvangst kan nemen. Ik heb de factuur dan ook direct betaald. Mocht je ergens niet uitkomen, bel dan Lynk en vraag naar Maryan. Zij weet alles mbt levering bij koop.
Ik ga het gelijk overmaken
Gr,
Martin
Vanochtend een proefrit gemaakt in Maastricht. Onze huidige gezinsauto is nodig aan vervanging toe. Staat nu zelfs bij de garage en moet een dure reparatie ondergaan.
Private lease vind ik niet prettig omdat je er 4 a 5 jaar aan vast zit en toch erg prijzig is voor de categorie auto's waar wij dan in geïnteresseerd zijn.
Tweedehands is inmiddels ook schreeuwend duur. Zou 20k max (liever 15k) willen uitgeven maar daar krijg je (gechargeerd) ook alleen maar 6 jaar oude bakken voor met een hoop kilometers en wie weet wat voor onderhoud. Daarnaast wat is de restwaarde nog over een jaar of vier? Wie wil er dan nog een grote zware 10 jaar oude ICE auto?
Nieuw kopen hebben we gewoon het geld niet voor. En ook daar speelt mee dat ik bang ben dat de huidige phev of EV misschien niet meer interessant is over 4 of 5 jaar en dus een lagere restwaarde heeft. Effectief nu niet alleen een te grote cash out maar ook een risico.
Voor 500 euro per maand EN maandelijks opzegbaar wil ik het echter wel proberen. Dan misschien maar wat kleiner rijden. Want in dit topic is iedereen laaiend over het formaat maar wij vonden het toch maar krapjes allemaal. De beenruimte op de achterbank is wel goed. Maar in vergelijking met een C4 Grand Picasso is het voorin heel krap en de kofferbak natuurlijk een lachertje. Vooral met twee kinderen in een kinderstoel en een hondje van 60 kilo.
Maar goed we gaan het proberen!
Private lease vind ik niet prettig omdat je er 4 a 5 jaar aan vast zit en toch erg prijzig is voor de categorie auto's waar wij dan in geïnteresseerd zijn.
Tweedehands is inmiddels ook schreeuwend duur. Zou 20k max (liever 15k) willen uitgeven maar daar krijg je (gechargeerd) ook alleen maar 6 jaar oude bakken voor met een hoop kilometers en wie weet wat voor onderhoud. Daarnaast wat is de restwaarde nog over een jaar of vier? Wie wil er dan nog een grote zware 10 jaar oude ICE auto?
Nieuw kopen hebben we gewoon het geld niet voor. En ook daar speelt mee dat ik bang ben dat de huidige phev of EV misschien niet meer interessant is over 4 of 5 jaar en dus een lagere restwaarde heeft. Effectief nu niet alleen een te grote cash out maar ook een risico.
Voor 500 euro per maand EN maandelijks opzegbaar wil ik het echter wel proberen. Dan misschien maar wat kleiner rijden. Want in dit topic is iedereen laaiend over het formaat maar wij vonden het toch maar krapjes allemaal. De beenruimte op de achterbank is wel goed. Maar in vergelijking met een C4 Grand Picasso is het voorin heel krap en de kofferbak natuurlijk een lachertje. Vooral met twee kinderen in een kinderstoel en een hondje van 60 kilo.
Alles went ...zelfs de 01Zak schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 16:06:
Dan misschien maar wat kleiner rijden. Want in dit topic is iedereen laaiend over het formaat maar wij vonden het toch maar krapjes allemaal. De beenruimte op de achterbank is wel goed. Maar in vergelijking met een C4 Grand Picasso is het voorin heel krap en de kofferbak natuurlijk een lachertje. Vooral met twee kinderen in een kinderstoel en een hondje van 60 kilo.
Je hebt een punt; ik kom ook uit een wat grotere auto (en heb 4 kinderen, dus nu vaker met 2 auto's op pad) maar de Lynk biedt inderdaad voor NU de meest "bang for your buck"Zak schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 16:06:
Vanochtend een proefrit gemaakt in Maastricht. Onze huidige gezinsauto is nodig aan vervanging toe. Staat nu zelfs bij de garage en moet een dure reparatie ondergaan.
Ik kan niet wachten tot ze de 09 ook in NL uitbrengen
Correct, ik heb ook vorige week betaald, over 1,5 week ophalen.GijsZePa schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 15:24:
[...]
Thanks voor je reply !
Ik ga het gelijk overmaken![]()
Gr,
Martin
We rijden nou al jaren groot en daar wen je heel snel aan. Hopelijk gaat wennen aan kleiner ook net zo snel.Deviator79 schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 16:20:
[...]
Je hebt een punt; ik kom ook uit een wat grotere auto (en heb 4 kinderen, dus nu vaker met 2 auto's op pad) maar de Lynk biedt inderdaad voor NU de meest "bang for your buck"
Ik kan niet wachten tot ze de 09 ook in NL uitbrengen
Ik had het met de "verkoper" over andere modellen en hij gaf aan dat het de bedoeling gaat zijn dat ze stoppen met de 01 als er een nieuw model geïntroduceerd wordt. Ik denk dat het ergens verkeerd begrepen is want dat zou maf zijn. Juist als een 09 naast een 01 zou bestaan en het delen werkt goed dan wordt het interessant. Wel een hele aardige vent trouwens was een goede ervaring die proefrit.
Ik moet heel erg wennen aan het korte remmen en vind het moeilijk goed te doseren met als gevolg dat ik vaak iets te hard rem. Voor medepassagiers ook niet erg prettig. Herkennen jullie dit?
Mwah eerste 2 tot 3 ritten misschien. Neem aan dat je in stand B rijdt?hendriku schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 17:37:
Ik moet heel erg wennen aan het korte remmen en vind het moeilijk goed te doseren met als gevolg dat ik vaak iets te hard rem. Voor medepassagiers ook niet erg prettig. Herkennen jullie dit?
Pak anders gewoon D, het energie terugwinnen via B is wel erg minimaal en gevoelsmatig niet de moeite waard.
Mee eens, uitrollen is beter en je krijgt er ook energie mee terug.GroeneThee schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 17:44:
[...]
Mwah eerste 2 tot 3 ritten misschien. Neem aan dat je in stand B rijdt?
Pak anders gewoon D, het energie terugwinnen via B is wel erg minimaal en gevoelsmatig niet de moeite waard.
Ja en nee, ja het ziet er mooi uit en nee het is een superzware sleutel geworden..😉WCU schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 22:21:
[...]
Nog steeds tevreden van?
Iemand anders een 'supertip' voor een goede/decoratieve case die aan een keychain gehangen kan worden?
Over een paar weken ga ik met de Lynk naar Oostenrijk. Tot mijn verbazing zag ik dat je daar bij de meeste oplaadstations per minuut moet betalen met tarieven tussen de 0.30 Eurocent en 1.50 Euro. Dat lijkt me een hele dure grap voor Lynkrijders. Dat wordt puur op benzine rijden vrees ik. Heeft er iemand ervaring mee en/of tips?
Zelf in de running geweest voor een 01 maar afgezien vanwege een zeer nette deal op een nieuwe (uit voorraad leverbare) Peugeot e-2008 GT Pack. Afgelopen mei met de EV naar Noord Italië. Via Duitsland en Oostenrijk.ikkenietweet schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 23:12:
Over een paar weken ga ik met de Lynk naar Oostenrijk. Tot mijn verbazing zag ik dat je daar bij de meeste oplaadstations per minuut moet betalen met tarieven tussen de 0.30 Eurocent en 1.50 Euro. Dat lijkt me een hele dure grap voor Lynkrijders. Dat wordt puur op benzine rijden vrees ik. Heeft er iemand ervaring mee en/of tips?
Die tarieven per minuut zijn zogenaamde 'blocking fees'. Deze tarieven gelden pas na een bepaalde periode. Vaak pas na 120 of 240 minuten. Dit om het laadpaal plakken te voorkomen.
Met de 01 kan je alleen AC laden en zal je de max tijd die hebt dus echt in de gaten moeten houden.
Voor onze reis naar Italië heb ik gebruik gemaakt van de 'EnWB mobility+' app. Kwestie van account maken, CC of Sepa toevoegen en standaard tarief selecteren. Je hebt dan praktisch een volledige dekking in heel Europa voor een zeer laag tarief (AC laden kan misschien goedkoper maar voor mijn trip niet van belang). Snelladen (DC) is €0,55 per kWh. AC laden 0,45 per kWh.
Mooie bijkomstigheid van de EnWB mobility+ app. Na een eerste sessie bij een EnWB geleverde paal kan je kiezen voor 'auto charge'. Bij je volgende laadsessie bij een EnWB paal wordt je auto gelijk bij het aansluiten herkent en start de sessie zonder pas of app. (Zoals bij Tesla's bij een Tesla charger)
Peugeot 5008 I VW e-Golf (36kWh) l skcarcleaning.nl
Bedankt voor je uitgebreide reactie. Ik ga me aanmelden.
HondJE van 60 kg? Dat is een flinkeZak schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 16:06:
Waarschijnlijk gaat schuiven (net) niet meer als je het dakkoffer erop zet. Bij mij komt het “pootje” waarmee je het dakkoffer om de stang klemt dan tegen het glas van het schuifdak aan.Deviator79 schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 13:56:
Update dakdragers:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Kantelen werkt wel omdat het dak dan alleen achter omhoog komt.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/C7gpQvbTZqsH9gOlGlfrJ6uL.jpg?f=user_large)
Bouvier met een schofthoogte van 73cm. Vanwege de aflopende daklijn zal er echt nog maar een kleine koffer naast kunnen staan. In de Grand Picasso hebben we nu genoeg plek om een rij koffers en losse rommel tegen de stoelen aan te zetten + nog een koffer aan de kant. Het dakkoffer zal dus vaker van zolder gehaald moeten worden. Gelukkig hebben al heel wat Tweakers dit geprobeerd dus tegen die tijd weet ik precies welke dragers ik moet hebben. Wij hebben een lange Thule type onbekend. Op de citroen zie je die bijna niet liggen maar zoals ik op foto's hier zie zal het dak wel vol zijn haha
Een vraag waar ik niet helemaal uitkom in dit topic.
Ik wil via normaal stopcontact gaan laden. Mijn auto staat voor de garagedeur, maar ik wil op het muurtje ervoor een "stopcontact" voor het buitenladen maken. Maar deze moet natuurlijk wel waterdicht en misschien afsluitbaar zijn. Iemand een goeie tip voor een aansluitpunt op een muurtje buiten?
Ik wil via normaal stopcontact gaan laden. Mijn auto staat voor de garagedeur, maar ik wil op het muurtje ervoor een "stopcontact" voor het buitenladen maken. Maar deze moet natuurlijk wel waterdicht en misschien afsluitbaar zijn. Iemand een goeie tip voor een aansluitpunt op een muurtje buiten?
Ik heb een 2voudige wandcontactdoos gebruikt van Berker (ip55) deze kan echt tegen plensbuien in tegenstelling tot ip44, 2voudig omdat ik het wel makkelijk vond als de 01 aan de lader hangt je ook kan stofzuigen of iets anders, deze WCD is niet goedkoop maar wel erg hoog in kwaliteit. Ik heb hiervoor een kabel naar buiten getrokken (buitenkabel ymvk) en deze aangesloten op een aparte groep in de meterkast die ik heb geplaatst hiervoor.. Ik schakel deze uit als we bijvoorbeeld op vakantie gaan.perfecteric schreef op zondag 22 mei 2022 @ 15:48:
Heeft iemand al geprobeerd een lakstift te krijgen voor een blauwe Lynk&Co. Heb helaas vandaag wat schade aan de achterklap gereden.
Niet doen, daar wordt het namelijk niet mooier van.ton_adam schreef op zondag 22 mei 2022 @ 17:01:
Heeft iemand al geprobeerd een lakstift te krijgen voor een blauwe Lynk&Co. Heb helaas vandaag wat schade aan de achterklap gereden.
Bedankt voor de tip, ik blijf eraf.schumi1986 schreef op zondag 22 mei 2022 @ 17:31:
[...]
Niet doen, daar wordt het namelijk niet mooier van.
Als het een M2M auto is dan ben je wel verplicht het te melden.... als je hem zelf hebt gekocht ben je daarin natuurlijk een vrij man.
Saab liefhebber die naast 2 Saabs (9-5 Aero en 9-7X 5.2 V8) nu deze Chinese Zweed gaat proberen..
Geen idee, welke mijn elektricien heft gebruikt. Maar ben er erg blij mee. zal binnenkort eens een foto plaatsen. En vanuit binnen met een schakelaar " uit" te schakelen. Had ook foto's gezien van kastjes die je op slot kon draaien als de stekker erin zat, maar die uiteindelijk niet genomen.perfecteric schreef op zondag 22 mei 2022 @ 15:48:
Idem hier, telefoon wordt loeiheet en loopt zelfs vast. Dus maar weer aan de kabel.Issy schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 10:24:
Is de inductie lader bij jullie ook zo slecht? Een bocht door en de telefoon verschuift en laadt niet meer op..
🚙 Lynk & Co 01 | 🔌 Alfen Eve Pro | 🤖 HA | 🌞 4kW zw | 🔋 MT Venus 5.12
Hier ook. Met een Apple Car of Android Car koppeling loopt je tel ook sneller leeg dan er geladen wordt via dat ding.JHoorn schreef op maandag 23 mei 2022 @ 16:45:
[...]
Idem hier, telefoon wordt loeiheet en loopt zelfs vast. Dus maar weer aan de kabel.
Vorige week de inductie lader uitgezet, werd er helemaal gek van. Ouderwets aan de kabel. Dan werkt ook carplay een stuk beter (draadloos werkt het bijna niet). Deze week sprong wel de applepay weer een keer aan.dennis.passage schreef op maandag 23 mei 2022 @ 17:11:
[...]
Hier ook. Met een Apple Car of Android Car koppeling loopt je tel ook sneller leeg dan er geladen wordt via dat ding.
Sinds vrijdag ook een gelukkige eigenaar. Het voelt voor mij allemaal wel af hoor, alles behalve de app werkt to nu toe vlekkeloos. De app herkent de auto niet meer sinds een uur na afhalen. Onbekende fout, moet contact opnemen via dezelfde app, maar daar blijft het voorlopig stil. Zie het nut niet zo van die app, dus heb er weinig moeite mee.
Vandaag 50km electrisch gereden en teller zegt nog maarliefst 32 te gaan. Provinciale weg, maar buitengewoon prima. Betekend dat ik woon-werk + sportschool op 1 acculading doe. Niet onaardig. Android car werkt hier ook vlekkeloos, op wat onhandigheid bij het connectie als ik samen met vrouw in de auto stap na. Snel switchen van bluetooth device is er niet bij.
Het is wel even wennen allemaal die luxe, komende van een focus station uit 2007. Pijn die het doet die weg te doen ruimschoots gecompenseerd. Iemand in Polen mag daar een tweede leven aan geven, t is m gegund!
Vandaag 50km electrisch gereden en teller zegt nog maarliefst 32 te gaan. Provinciale weg, maar buitengewoon prima. Betekend dat ik woon-werk + sportschool op 1 acculading doe. Niet onaardig. Android car werkt hier ook vlekkeloos, op wat onhandigheid bij het connectie als ik samen met vrouw in de auto stap na. Snel switchen van bluetooth device is er niet bij.
Het is wel even wennen allemaal die luxe, komende van een focus station uit 2007. Pijn die het doet die weg te doen ruimschoots gecompenseerd. Iemand in Polen mag daar een tweede leven aan geven, t is m gegund!
Heeft er al iemand iets opgevangen over concrete plannen voor meer modellen?
Ik zit likkebaardend te kijken naar de 7-zits Lynk 01 en uiteraard de 09. Maar ook de andere modellen zien er goed uit....
Ik zit likkebaardend te kijken naar de 7-zits Lynk 01 en uiteraard de 09. Maar ook de andere modellen zien er goed uit....
https://www.autovisie.nl/...-ook-volledig-elektrisch/Deviator79 schreef op maandag 23 mei 2022 @ 22:18:
Heeft er al iemand iets opgevangen over concrete plannen voor meer modellen?
Als je de auto niet verhuurt, is de app eigenlijk alleen nodig om de auto te koelen of te verwarmen als hij aan de lader hangt. Naast comfort vergroot je daarmee de actieradius, zeker in de winter.jannesbeterams schreef op maandag 23 mei 2022 @ 19:30: Zie het nut niet zo van die app, dus heb er weinig moeite mee.
Helaas nu voor het eerst in een jaar ofzo ook meegemaakt.. even terug naar binnen gegaan, paar minuten gewacht en toen deed ie het weer. Maar ik ben nu wel bang dat het vaker zal gaan gebeuren en dat wil je echt niet als je je kind moet wegbrengen/ophalen in de regen etc. Ik heb er verder niets over kunnen vinden (ook niet in dit topic), is er inmiddels al meer bekend over dit probleem?ButsMG schreef op maandag 13 december 2021 @ 09:23:
Het irritantste aan de auto vind ik, dat regelmatig na instappen de auto niet gestart kan worden. Dan staat er in het scherm dat een herstart niet mogelijk is. Wat ik vervolgens moet doen is uit de auto gaan, de auto afsluiten, genoeg afstand van de auto nemen (zeg even 100 meter ofzo) en dan 3 minuten wachten voordat ik het nog een keer probeer. Vaak lukt het dan wel om de auto te starten.
Zo stond ik dus gisteren een paar minuten in de regen te wachten tot ik de auto weer in kon.
Zijn er meer mensen die hier veel last van hebben? Zijn er tips/tricks om dit te voorkomen?
Hoe heb je die lader uitgezet? Die mogelijkheid had ik nog niet gespot.cyberdj schreef op maandag 23 mei 2022 @ 19:23:
[...]
Vorige week de inductie lader uitgezet, werd er helemaal gek van. Ouderwets aan de kabel. Dan werkt ook carplay een stuk beter (draadloos werkt het bijna niet). Deze week sprong wel de applepay weer een keer aan.
Dit heb ik ook gemaakt bij onze garage aan de buitenmuur. Aan de binnenkant van de garage komt deze uit in een doos waarin ik een Shelly PM1 heb geplaatst. Via een schema in Home Assistant gaat deze aan tijdens daluren, of handmatig. Dit kan overigens ook via de geïntegreerde Shelly software. Ik kan ook meten hoeveel er verbruikt wordt.D0162 schreef op zondag 22 mei 2022 @ 15:56:
[...]
Ik heb een 2voudige wandcontactdoos gebruikt van Berker (ip55) deze kan echt tegen plensbuien in tegenstelling tot ip44, 2voudig omdat ik het wel makkelijk vond als de 01 aan de lader hangt je ook kan stofzuigen of iets anders, deze WCD is niet goedkoop maar wel erg hoog in kwaliteit. Ik heb hiervoor een kabel naar buiten getrokken (buitenkabel ymvk) en deze aangesloten op een aparte groep in de meterkast die ik heb geplaatst hiervoor.. Ik schakel deze uit als we bijvoorbeeld op vakantie gaan.
Gaat dit gewoon op een 'normale' vrije groep? Ik begreep dat een normale groep maximaal belasten niet heel goed is en zelfs heet kan worden in de meterkast?GroeneThee schreef op maandag 23 mei 2022 @ 15:46:
[...]
Geen idee, welke mijn elektricien heft gebruikt. Maar ben er erg blij mee. zal binnenkort eens een foto plaatsen. En vanuit binnen met een schakelaar " uit" te schakelen. Had ook foto's gezien van kastjes die je op slot kon draaien als de stekker erin zat, maar die uiteindelijk niet genomen.
De standaard lader trekt 1800 W. Als je niet al te veel andere apparaten op die groep hebt zou dit geen probleem moeten zijn lijkt mij. Daar heb je dus niet per se een andere groep voor nodigde2xnis schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 09:58:
[...]
Gaat dit gewoon op een 'normale' vrije groep? Ik begreep dat een normale groep maximaal belasten niet heel goed is en zelfs heet kan worden in de meterkast?
Ah dat klinkt goed. Op de site van L&C las ik namelijk dit en was dus in de veronderstelling dat hij ~3600W trok: Als je thuis oplaadt, raden we een wallbox aan. Dat is zowel sneller als veiliger. Een standaard stopcontact is niet voor langdurige hoge belasting gemaakt en kan oververhit raken.hendriku schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 10:02:
[...]
De standaard lader trekt 1800 W. Als je niet al te veel andere apparaten op die groep hebt zou dit geen probleem moeten zijn lijkt mij. Daar heb je dus niet per se een andere groep voor nodig
1800W lijkt me inderdaad prima te doen. Dank!
Ben benieuwd! Wil hier ook iets installeren dus voorbeelden zijn meer dan welkom.GroeneThee schreef op maandag 23 mei 2022 @ 15:46:
[...]
Geen idee, welke mijn elektricien heft gebruikt. Maar ben er erg blij mee. zal binnenkort eens een foto plaatsen. En vanuit binnen met een schakelaar " uit" te schakelen. Had ook foto's gezien van kastjes die je op slot kon draaien als de stekker erin zat, maar die uiteindelijk niet genomen.
Hallo,
Ik lees hier al een tijdje mee omdat de flexibiliteit icm de prijs van de Lynk & Co me altijd heeft aangesproken. Op dit moment rijden we een benzine Volvo die we zo'n 6 maanden voordat de L&C in Nederland aangekondigd was kochten. Destijds was mijn verwachting dat we zo'n 15K per jaar zouden rijden, op dit moment stevenen we af op ruim 30K per jaar. (Je maakt wel eens een inschattingsfoutje
)
Van die 30K zijn heel veel ritjes 70km of minder, dus an zich komt in mijn berekening de L&C qua kosten opvallend dicht bij onze Volvo die zo'n 9,5l/100km gebruikt. Zeker als je bedenkt dat we over 15000km of meer nog €0,15 per km extra zouden betalen.
Nu heb ik hier en daar gelezen - volgens mij onder andere in dit topic - dat L&C bezig zou zijn met grotere KM pakketten. Zijn er mensen hier die daar meer over hebben gehoord?
Ik ben namelijk geneigd mezelf nu aan te melden zodat we in ieder geval op de wachtlijst staan, maar twijfel of dat nu al zin heeft.
Ik lees hier al een tijdje mee omdat de flexibiliteit icm de prijs van de Lynk & Co me altijd heeft aangesproken. Op dit moment rijden we een benzine Volvo die we zo'n 6 maanden voordat de L&C in Nederland aangekondigd was kochten. Destijds was mijn verwachting dat we zo'n 15K per jaar zouden rijden, op dit moment stevenen we af op ruim 30K per jaar. (Je maakt wel eens een inschattingsfoutje
Van die 30K zijn heel veel ritjes 70km of minder, dus an zich komt in mijn berekening de L&C qua kosten opvallend dicht bij onze Volvo die zo'n 9,5l/100km gebruikt. Zeker als je bedenkt dat we over 15000km of meer nog €0,15 per km extra zouden betalen.
Nu heb ik hier en daar gelezen - volgens mij onder andere in dit topic - dat L&C bezig zou zijn met grotere KM pakketten. Zijn er mensen hier die daar meer over hebben gehoord?
Ik ben namelijk geneigd mezelf nu aan te melden zodat we in ieder geval op de wachtlijst staan, maar twijfel of dat nu al zin heeft.
Over de KM pakketten weet ik niets, maar afgelopen zaterdag ben ik wel even de Club ingelopen in Amsterdam. Als je je nu aanmeldt krijg je pas eind september de link om je auto daadwerkelijk te bestellen. Dus ook al twijfel je nog, ik zou je zeker aanmelden en dan in september beslissen of je gebruikt gaat maken van de bestellinkJesseV schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 11:03:
Bij instellingen (in de auto), auto staat niet voor de deur anders had ik even snel gekeken.dennis.passage schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 09:14:
[...]
Hoe heb je die lader uitgezet? Die mogelijkheid had ik nog niet gespot.
Ja precies, denk dat ik me inderdaad maar ga aanmelden. Enig idee hoe lang je hebt om te beslissen of je wel of niet gaat bestellen als je bovenaan de lijst staat?de2xnis schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 11:19:
[...]
Over de KM pakketten weet ik niets, maar afgelopen zaterdag ben ik wel even de Club ingelopen in Amsterdam. Als je je nu aanmeldt krijg je pas eind september de link om je auto daadwerkelijk te bestellen. Dus ook al twijfel je nog, ik zou je zeker aanmelden en dan in september beslissen of je gebruikt gaat maken van de bestellinkTegen die tijd zal er vast meer bekend zijn over kilometrage uitbreiden.
Nu nog even met mijn vriendin afstemmen welke kleur het wordt, gelukkig is dat ook meteen de enige keuze die we moeten maken.
Ik weet niet of die link 'vervalt'. Het zal denk ik gewoon zijn dat hoe later je hem eventueel besteld, hoe later je hem krijgtJesseV schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 11:39:
[...]
Ja precies, denk dat ik me inderdaad maar ga aanmelden. Enig idee hoe lang je hebt om te beslissen of je wel of niet gaat bestellen als je bovenaan de lijst staat?
Nu nog even met mijn vriendin afstemmen welke kleur het wordt, gelukkig is dat ook meteen de enige keuze die we moeten maken.
Volgens de mail om te bestellen die ik een aantal weken heb gekregen, vervalt de link en daarmee de mogelijkheid om te bestellen na 7 dagen.de2xnis schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 11:41:
[...]
Ik weet niet of die link 'vervalt'. Het zal denk ik gewoon zijn dat hoe later je hem eventueel besteld, hoe later je hem krijgtOm de discussie voor te zijn heb ik maar gewoon de zwarte besteld zonder overleg
Dank, aanmelden ging wel erg gemakkelijk. Volgens mij op zwart geklikt, maar dit zie ik ook nergens meer terug, dus we gaan het wel merken over een paar maanden.
Wat ik niet zo goed kan terugvinden is het volgende: Wat zijn de totale kosten per jaar als ik een jaar lang met de auto wil rijden? Volgens mij komen er bovenop de EUR 500 per maand nog eens 500 euro aan kosten voor het inleveren en EUR 450 als ik winterbanden wil in het seizoen toch?
Dan zit ik dus op EUR 950 extra voor 12 maanden en kost de auto dus EUR 580 per maand. Klopt dat?
Dan zit ik dus op EUR 950 extra voor 12 maanden en kost de auto dus EUR 580 per maand. Klopt dat?
Inleveren kost niets (maand opzegtermijn)BasvanS schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 13:23:
Wat ik niet zo goed kan terugvinden is het volgende: Wat zijn de totale kosten per jaar als ik een jaar lang met de auto wil rijden? Volgens mij komen er bovenop de EUR 500 per maand nog eens 500 euro aan kosten voor het inleveren en EUR 450 als ik winterbanden wil in het seizoen toch?
Winterbanden klopt
Dus ik zou 1 maand kunnen rijden voor EUR 500?RamonTW schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 13:25:
[...]
Inleveren kost niets (maand opzegtermijn)
Winterbanden klopt
Ik ga mijn Lynk "delen" van vrijdag 22 juli in de avond tot en met zaterdag 6 augustus. Mocht er iemand interesse hebben dan kan je ook rechtstreeks een berichtje sturen. Locatie tussen Den Bosch en Eindhoven.
Als je wat foto's wilt plaatsen graag!GroeneThee schreef op maandag 23 mei 2022 @ 15:46:
[...]
Heb je een foto van die WCD? Alvast bedankt!D0162 schreef op zondag 22 mei 2022 @ 15:56:
[...]
Ik heb een 2voudige wandcontactdoos gebruikt van Berker (ip55) deze kan echt tegen plensbuien in tegenstelling tot ip44, 2voudig omdat ik het wel makkelijk vond als de 01 aan de lader hangt je ook kan stofzuigen of iets anders, deze WCD is niet goedkoop maar wel erg hoog in kwaliteit. Ik heb hiervoor een kabel naar buiten getrokken (buitenkabel ymvk) en deze aangesloten op een aparte groep in de meterkast die ik heb geplaatst hiervoor.. Ik schakel deze uit als we bijvoorbeeld op vakantie gaan.
Heeft iemand al ervaring met hetvolgende?
Mijn zakelijke auto wordt binnenkort geleverd en kan afscheid nemen van de Lynk. Ik heb een collega die mijn abonnement en auto wil overnemen. Is dit te faciliteren door Lynk & Co of is het gewoon achteraan in de rij sluiten voor mijn collega?
Mijn zakelijke auto wordt binnenkort geleverd en kan afscheid nemen van de Lynk. Ik heb een collega die mijn abonnement en auto wil overnemen. Is dit te faciliteren door Lynk & Co of is het gewoon achteraan in de rij sluiten voor mijn collega?
Aiko Neostar 4550Wp + Growatt MIN 4200 TL-XH | MG ZS EV LLR MY23
Iemand al ervaring met de aanhangwagenstabiliteitsassistent bij trekken caravan?
Is deze gewoon in werking wanneer ik de caravan erachter koppel?
Ja, als je niet meer dan 1.250 km rijdt en de auto ophaalt in Diemen of Amsterdam. als je de auto laat thuisbezorgen komt er €150 bij.BasvanS schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 13:34:
[...]
Dus ik zou 1 maand kunnen rijden voor EUR 500?
[ Voor 18% gewijzigd door Oizo1981 op 24-05-2022 17:27 ]
JaBuis07 schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 16:40:
perfecteric schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 14:07:
[...]
Heb je een foto van die WCD? Alvast bedankt!
:strip_exif()/f/image/Ky23rIMnRCjvWVwuxkRNsSUI.jpg?f=fotoalbum_large)
Al vaker voorbij gekomen, de link naar een online doorzoekbare handleiding: https://leermakers.net/lynkco/dennis.passage schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 09:14:
[...]
Hoe heb je die lader uitgezet? Die mogelijkheid had ik nog niet gespot.
zoek op “draadloos opladen” en je vindt het antwoord 😀
Ik heb mij zelf aangemeld de 1e week van maart. Zijn er mensen die recent de bestellink/of auto hebben ontvangen? Dan ben ik benieuwd wanneer zij zich hebben aangemeld.
Oef, hier word ik niet vrolijk van, in een paar weken tijd is de levertijd op gelopen van 15/16 weken naar 5/6 maanden.
:fill(white):strip_exif()/f/image/nP3ob0e99TuiChpP0dsydna2.png?f=user_large)
Dit jaar nog rijden gaat krap worden.
:fill(white):strip_exif()/f/image/nP3ob0e99TuiChpP0dsydna2.png?f=user_large)
Zijn er hier ook mensen die ervaring hebben met het aanvragen van een publieke laadpaal icm een M2M abonnement?
In het kader van “je kan het altijd proberen” heb ik een aanvraag gedaan en een screenshot van mijn bestelling toegevoegd, maar deze is (begrijpelijk) afgewezen met de volgende reactie:
In het kader van “je kan het altijd proberen” heb ik een aanvraag gedaan en een screenshot van mijn bestelling toegevoegd, maar deze is (begrijpelijk) afgewezen met de volgende reactie:
Ik vraag me gezien het bovenstaande af of het überhaupt gaat lukken (ik neem aan dat een M2M auto niet komt met een kentekenbewijs op naam?) dus ik ben heel benieuwd naar jullie ervaringen. Zou jammer zijn als ik een paar honderd meter van huis mijn auto moet laden als hij er eenmaal is.Het is voor ons belangrijk dat we een verband kunnen leggen tussen uw aanvraagadres en uw auto. Dat kunt u doen met bewijsstukken zoals een koop- of leasecontract, berijdersverklaring of een kentekenbewijs op uw eigen naam en adres. We kijken naar de volgende gegevens op uw aangeleverde bewijsstukken:
- Uw naam en adres
- De naam en de gegevens van de leasemaatschappij of ik verkoper van uw auto
- Het type auto of het kenteken van uw auto
Als je eenmaal je auto hebt, krijg je een ook een 'berijdersverklaring' (document waarop staat dat jij de berijder bent). Hiermee heb ik in mijn gemeente (Hilversum) een aanvraag voor een laadpaal gedaan en die is in behandeling genomen. (Ik had hetzelfde document nodig voor de parkeervergunning overigens).hondsdol schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 09:18:
Zijn er hier ook mensen die ervaring hebben met het aanvragen van een publieke laadpaal icm een M2M abonnement?
[...]
Ik vraag me gezien het bovenstaande af of het überhaupt gaat lukken (ik neem aan dat een M2M auto niet komt met een kentekenbewijs op naam?) dus ik ben heel benieuwd naar jullie ervaringen. Zou jammer zijn als ik een paar honderd meter van huis mijn auto moet laden als hij er eenmaal is.
Never underestimate the power of stupid people in large groups
Pff dat is niet best inderdaad. Heb net even met Lynk gebeld en ik werd er niet heel vrolijk van:Tijs2001 schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 07:23:
Oef, hier word ik niet vrolijk van, in een paar weken tijd is de levertijd op gelopen van 15/16 weken naar 5/6 maanden.
[Afbeelding]
- Ik heb een order geplaatst op 13 mei. Indicatie was toen ~ 12-14 weken
- Engels sprekende customer service medewerker gaf aan dat ik inmiddels ook rekening moet houden met "5 of 6 maanden"
- Als argument werd aangevoerd: chiptekorten + lockdown in China.
- Ze gaf aan dat ze zelf niet verantwoordelijk is voor de Nederlandse markt, maar telefonisch waarneemt omdat de Nederlandse klantenservice min of meer overbelast is. Ik werd even in de wacht gezet zodat ze met haar Nederlandse collega's kon overleggen, dus deze informatie lijkt accuraat.
Los daarvan heb ik ook nog geen orderbevestiging gekregen. Ze gaf aan dat die met een paar dagen komt. Maar daarna dus nog 5-6 maanden wachten waarschijnlijk.
Handig hoor, zo'n wachtlijst

Damn, dat zou behoorlijk balen zijn. Afgelopen zaterdag zeiden ze in de Club in Amsterdam dat ik in week 27 de mail kan verwachten en dan ongeveer 4 weken moet wachten tot hij geleverd wordt. Heb eind juli/begin augustus dus wel in mijn hoofd zitten. Maar dit lijkt dan zeker niet haalbaar als ik het zo hoor.hondsdol schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 09:43:
[...]
Maar daarna dus nog 5-6 maanden wachten waarschijnlijk.
Ja, ik had gisteren ook nog even gebeld en houd op zijn minst rekening met dezelfde wachttijd.hondsdol schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 09:43:
[...]Maar daarna dus nog 5-6 maanden wachten waarschijnlijk.
Daarnaast ook nog even gevraagd naar de (grotere) kilometerpakketten, die hoefde ik niet op korte termijn te verwachten - waarschijnlijk pas 2023. Nu is het over 5-6 maanden al bijna 2023, dus ga ik tegen die tijd wel opnieuw informeren.
Wat ik wel graag zou doen voor die tijd is een proefrit maken
Ik heb de proefrit ook via de telefoon besproken. Bleek ook in Den Haag te kunnen (bij het Ado stadion)JesseV schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 10:23:
[...]
Anders ga ik later wel even opnieuw bellen om toch telefonisch een afspraak te maken.
Ja, ik woon in Amsterdam-Oost dus zowel Diemen als Centrum zijn voor mij prima te doen, maar dan moet de website wel werken..de2xnis schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 10:50:
[...]
Ik heb de proefrit ook via de telefoon besproken. Bleek ook in Den Haag te kunnen (bij het Ado stadion)
Ikzelf heb dit probleem al heel erg lang niet meer gehad. Ik heb ooit iemand op een forum of Facebook groep horen zeggen dat het kon liggen aan het niet ver genoeg indrukken van het rempedaal bij het starten van de auto.Technomancer schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 09:02:
[...]
Helaas nu voor het eerst in een jaar ofzo ook meegemaakt.. even terug naar binnen gegaan, paar minuten gewacht en toen deed ie het weer. Maar ik ben nu wel bang dat het vaker zal gaan gebeuren en dat wil je echt niet als je je kind moet wegbrengen/ophalen in de regen etc. Ik heb er verder niets over kunnen vinden (ook niet in dit topic), is er inmiddels al meer bekend over dit probleem?
Sindsdien druk ik het rempedaal verder in als ik op start druk en heb ik het probleem dus niet meer ervaren. Of het toeval is, of dat dit echt de oplossing was... geen idee.
PSN: ButsMG
Een vraagje: ik rijd altijd in de hybride modus in de stad, buitenweg en snelweg. De auto rijdt altijd eerst de accu helemaal leeg en daarna schakelt hij over op benzine. Na opladen is eerst weer de accu aan de beurt.
Lijkt mij geen verschil te maken met de pure modus!?
Is dit normaal?
Is dit normaal?
Hybridwimaj janssen schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 12:02:
Een vraagje: ik rijd altijd in de hybride modus in de stad, buitenweg en snelweg. De auto rijdt altijd eerst de accu helemaal leeg en daarna schakelt hij over op benzine. Na opladen is eerst weer de accu aan de beurt.
Is dit normaal?
Het beste van beide werelden; in deze modus gebruikt de auto zowel de elektromotor als de benzinemotor. Deze modus is de standaard rijmodus en is altijd actief wanneer je de auto start.
Indien mogelijk wordt de elektromotor gebruikt als de belangrijkste krachtbron, maar als de hybrideaccu bijna leeg is, of als je meer vermogen nodig hebt en het gaspedaal indrukt, wordt de benzinemotor gebruikt.
Pure
Pure elektriciteit! In deze modus rijdt de auto alleen op de elektromotor, met zo min mogelijk energieverbruik en een zo laag mogelijke CO2-uitstoot. De ventilatie-instellingen worden automatisch ingesteld op ECO-klimaat om energie te besparen.
Als de hybrideaccu bijna leeg is, als er meer vermogen nodig is en je het gaspedaal indrukt of in sommige situaties (zoals een lage buitentemperatuur), wordt de benzinemotor gebruikt.
Power
Wanneer je het gaspedaal flink intrapt, geeft deze modus de beste rijprestaties, inclusief een snellere respons tijdens acceleratie. Zowel de elektromotor als de benzinemotor worden gebruikt voor een maximaal gecombineerd vermogen.
De auto voelt in deze modus sportiever aan; het schakelen gaat sneller en opvallender, de transmissie geeft voorrang aan een versnelling met meer tractie, de stuurreactie is sneller en het chassis vermindert de kromming in bochten.
Power-modus verhoogt het brandstofverbruik.
hondsdol schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 09:43:
[...]
Los daarvan heb ik ook nog geen orderbevestiging gekregen. Ze gaf aan dat die met een paar dagen komt. Maar daarna dus nog 5-6 maanden wachten waarschijnlijk.
Handig hoor, zo'n wachtlijst
Ik heb begin februari mijn voorkeur doorgegeven. Afgelopen zaterdag werd mij verteld dat ik in de eerste week van juni de bestellink kan verwachten en dan nog 6-8 weken tot ik de auto daadwerkelijk ontvang.de2xnis schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 09:48:
[...]
Damn, dat zou behoorlijk balen zijn. Afgelopen zaterdag zeiden ze in de Club in Amsterdam dat ik in week 27 de mail kan verwachten en dan ongeveer 4 weken moet wachten tot hij geleverd wordt. Heb eind juli/begin augustus dus wel in mijn hoofd zitten. Maar dit lijkt dan zeker niet haalbaar als ik het zo hoor.
Dat betekent dus voor mij dat het alles bij elkaar dus al 5.5 tot 6 maanden heeft geduurd. Echter is het dus nog niet zeker of ik de bestellink dan ook daadwerkelijk ontvang
De indicatie dit in februari werd afgegeven was 10-12 weken. Ik zou dus een slag om de arm houden.
Klinkt leuk hoor dit... Maar eigenlijk stel je alleen maar de mate van aanslaan van de motor in, waarbij hij op pure pas bij vol gas aanslaat, bij power draait de motor er non-stop bij en bij hybride er precies tussenin. Jammer dat pure niet daadwerkelijk pure is.Sang-Drax of X schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 12:36:
[...]
Hybrid
Het beste van beide werelden; in deze modus gebruikt de auto zowel de elektromotor als de benzinemotor. Deze modus is de standaard rijmodus en is altijd actief wanneer je de auto start.
Indien mogelijk wordt de elektromotor gebruikt als de belangrijkste krachtbron, maar als de hybrideaccu bijna leeg is, of als je meer vermogen nodig hebt en het gaspedaal indrukt, wordt de benzinemotor gebruikt.
Pure
Pure elektriciteit! In deze modus rijdt de auto alleen op de elektromotor, met zo min mogelijk energieverbruik en een zo laag mogelijke CO2-uitstoot. De ventilatie-instellingen worden automatisch ingesteld op ECO-klimaat om energie te besparen.
Als de hybrideaccu bijna leeg is, als er meer vermogen nodig is en je het gaspedaal indrukt of in sommige situaties (zoals een lage buitentemperatuur), wordt de benzinemotor gebruikt.
Power
Wanneer je het gaspedaal flink intrapt, geeft deze modus de beste rijprestaties, inclusief een snellere respons tijdens acceleratie. Zowel de elektromotor als de benzinemotor worden gebruikt voor een maximaal gecombineerd vermogen.
De auto voelt in deze modus sportiever aan; het schakelen gaat sneller en opvallender, de transmissie geeft voorrang aan een versnelling met meer tractie, de stuurreactie is sneller en het chassis vermindert de kromming in bochten.
Power-modus verhoogt het brandstofverbruik.
De indicatie die je in Februari hebt gekregen is alleen geldig op dat moment.jelorono schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 13:08:
[...]
[...]
Ik heb begin februari mijn voorkeur doorgegeven. Afgelopen zaterdag werd mij verteld dat ik in de eerste week van juni de bestellink kan verwachten en dan nog 6-8 weken tot ik de auto daadwerkelijk ontvang.
Dat betekent dus voor mij dat het alles bij elkaar dus al 5.5 tot 6 maanden heeft geduurd. Echter is het dus nog niet zeker of ik de bestellink dan ook daadwerkelijk ontvang.
De indicatie dit in februari werd afgegeven was 10-12 weken. Ik zou dus een slag om de arm houden.
Het is nu dus 5-6 maanden nadat je je bestelling hebt doorgegeven via de bestel link
De indicatie waar men refereert in dit topic gaat dus niet om de daadwerkelijke bestelling van de auto. Deze gaat om de tijd van inschrijven op de weachtlijst tot het mogen bestellen van de auto.schumi1986 schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 13:32:
[...]
De indicatie die je in Februari hebt gekregen is alleen geldig op dat moment.
Het is nu dus 5-6 maanden nadat je je bestelling hebt doorgegeven via de bestel link
En ja, deze indicatie is alleen geldig op dat moment. Ik geef alleen aan dat destijds werd geadverteerd met 10-12 weken en dat ik nu dus al 17 weken wacht en tot op heden nog geen bestellink heb ontvangen. Deze ontvang ik, als het goed is, op volgende week dus na 18 weken wachten. Vervolgens kan je de bestelling plaatsen en is de wachttijd nog 6 tot 8 weken tot je de auto krijgt.
De auto heb ik nu ruim een maand. Echt niets te klagen. Voor aflevering werd er 650 Euro van mijn creditkaart afgeschreven. (500 huur en 150 voor thuisbezorgen) . Een week later werd het geld teruggeboekt. Tot op de dag van vandaag nog niets betaald dus. Komt dit iemand bekend voor?
Ja dit klopt ze schrijven het weer automatisch na ruim een maand gebruik weer van je creditcard af. Dus je moet niet denken dat ze je zijn vergeten en dat je gratis rijdt😅
Stel dat je pas over een jaar een Lynk wilt rijden, wat is dan wijsheid qua aanmelden/bestellen e.d.? Als je je nu al aanmeldt, krijg je dan over een paar maanden een uitnodiging voor bestellen waar je direct op in moet gaan? Of kun je deze even laten liggen totdat je er echt een wilt bestellen?
Ik heb nu nl. nog een leaseauto die ik over een jaar moet inleveren. Als ik te laat bestel heb ik misschien maanden(?) geen auto, maar als ik te vroeg bestel heb ik misschien maandenlang 2 auto's, wat erg duur is.
Ik heb nu nl. nog een leaseauto die ik over een jaar moet inleveren. Als ik te laat bestel heb ik misschien maanden(?) geen auto, maar als ik te vroeg bestel heb ik misschien maandenlang 2 auto's, wat erg duur is.
[ Voor 3% gewijzigd door Palomar op 25-05-2022 16:00 ]
Heeft iemand een manier gevonden om eenvoudig te switchen tussen Android car device? Vrouw en ik hebben het beide, maar als mijn telefoon ergens in huis ligt blijft hij connecten en moet je helemaalbnaar de Bluetooth instellingen om weer te koppelen... Overkombaar, maar erg omslachtig!
Precies hetzelfde. Echter nog steeds niets afgeschreven... Gemaild maar geen antwoord gehad nog.ikkenietweet schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 15:07:
De auto heb ik nu ruim een maand. Echt niets te klagen. Voor aflevering werd er 650 Euro van mijn creditkaart afgeschreven. (500 huur en 150 voor thuisbezorgen) . Een week later werd het geld teruggeboekt. Tot op de dag van vandaag nog niets betaald dus. Komt dit iemand bekend voor?

Vandaag een trailer Lynk & Co’s gespot. Helaas allemaal met Frans kenteken
Herkenbaar. Ook niet echt gezocht naar oorzaak en oplossing maar ook idee dat "manier van" pedaal indrukken meespeeld.ButsMG schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 11:42:
[...]
Ikzelf heb dit probleem al heel erg lang niet meer gehad. Ik heb ooit iemand op een forum of Facebook groep horen zeggen dat het kon liggen aan het niet ver genoeg indrukken van het rempedaal bij het starten van de auto.
Sindsdien druk ik het rempedaal verder in als ik op start druk en heb ik het probleem dus niet meer ervaren. Of het toeval is, of dat dit echt de oplossing was... geen idee.
Had die keren vakantie dus geen haast
Let op:
Voor updates rondom leverdatums, bestellingen, etc. is er een apart topic: Het grote Lynk & Co 01 bestellingen topic.
Voor vragen over abonementen, zoals het opzeggen of overnemen daarvan, kan men hier terecht:
Het Lynk & Co Abonnement en overname Topic
Volgende onderwerpen moeten ook elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
Voor updates rondom leverdatums, bestellingen, etc. is er een apart topic: Het grote Lynk & Co 01 bestellingen topic.
Voor vragen over abonementen, zoals het opzeggen of overnemen daarvan, kan men hier terecht:
Het Lynk & Co Abonnement en overname Topic
Volgende onderwerpen moeten ook elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.