Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kezzza
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:11
TissueAndLube schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 11:51:
[...]

Wellicht heeft u een 2022 model? Vooral het ''opstarten'' van de sensoren duurt erg lang ( een seconde of 10 vanaf het moment dat ik mijn auto in z'n achteruit zet). Dit probleem is al eerder voorbij gekomen zo rond pagina 30 meen ik.
Bij ons gaat de camera/sensor heel vlot aan, zelfs al voordat de console helemaal opgestart is. Echter is de pieptoon zo af en toe heel laat, we rijden ergens langs, en zodra we er 2 meter voorbij zijn gaat het alarm af dat je iets bijna raakt. Wat dat betreft zijn de sensoren af en toe nauwelijks bruikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 15-06 08:42
sakurakilla schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 11:21:
Hi,

Is er iemand hier die de auto al gehuurd heeft en een factuur heeft ontvangen?
Waarom ik het vraag, ik ben van plan eentje te huren voor werk voor een dag.

Echter wilt mijn werkgever weten of er een factuur bij zit en hoe lang het duurt voordat deze factuur beschikbaar is. Werkgever is in America en moet via daar betaald worden.

Heeft er iemand een voorbeeld hoe een factuur eruit ziet, prive gegevens mogen natuurlijk weg gehaald worden
Factuur die de lener krijgt is hier al vaker gedeeld. Deze ontvangt de lener binnen een paar uur na de beëindiging van de huurperiode.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gwAFpwohzC5py98kkt49qae8BEY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VOzgQk4mZAAy0McGizcHt2Qv.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door Oizo1981 op 12-05-2022 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eiland
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:06
TissueAndLube schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 11:53:
Ik zat net toevallig deze review te kijken van de ANWB:

YouTube: Lynk & Co 01 & Kia Sportage PHEV - DIT GAAT ZO NIET! | ANWB Autotest

Gaat over de Lynk VS een Kia Sportage. Rond 5:20 spreekt één van de presentatoren over een mogelijkheid tot uitbreiden van het aantal kilometers, standaard in je maand abonnement. Misschien een leuk weetje!
Hij spreekt er ook over dat als je hem uitleent dat niet bij jouw kilometers telt, als je op vakantie wilt en dus veel kilometers gaat rijden loont het dan om voor een habbekrats je auto uit te lenen aan bv je vriendin zodat je zelf geen kilometers kwijt raakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 09:49
Eiland schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 15:08:
[...]

Hij spreekt er ook over dat als je hem uitleent dat niet bij jouw kilometers telt, als je op vakantie wilt en dus veel kilometers gaat rijden loont het dan om voor een habbekrats je auto uit te lenen aan bv je vriendin zodat je zelf geen kilometers kwijt raakt?
Hoger eigen risico (€1000) en zij betaald dan nog steeds €0,15 per kilometer. Dus weinig voordeel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cyberdj
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10-12-2024
[...]

zou kunnen... MAAR

-je vriendin mag niet op hetzelfde adres wonen
-jij mag er dan niet in rijden
-hoger eigen risico
-tegen die tijd (zomer) wellicht servicefee aan L&C betalen
-auto dient op dezelfde plek ingeleverd te worden als dat deze is afgehaald

zo gek veel (extra) is 0,15/ km nou ook weer niet.. Voorheen reed ik een 5008, ok, de 01 is iets kleiner, maar biedt wel meer. Ik bespaar (t.o.v. de 5008) EUR 150,- per maand, bij de 5008 had ik 14000km inbegrepen. Ik kan nu dus 30.000 per jaar rijden voor dezelfde prijs (waarbij ik als de zon schijnt ook nog veel gratis rijdt door de zonnepanelen op het dak).

C40 MY24 Plus SMER Sage Green WP TH | Opel Ampera-E

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oizo1981
GroeneThee schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 15:20:
[...]

Hoger eigen risico (€1000) en zij betaald dan nog steeds €0,15 per kilometer. Dus weinig voordeel?
Huurder betaalt geen €0,15 per km. Maar alleen bedrag per uur/dag en op enig moment servicefee.
Op het moment dat de auto verhuurd is mag de vaste berijder er niet in rijden dus dan moet de vriendin wel het hele eind rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
cyberdj schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 15:29:
[...]

zou kunnen... MAAR

-je vriendin mag niet op hetzelfde adres wonen
Je kunt en mag prima verhuren aan iemand op hetzelfde adres. Er staat nergens dat dat niet zou mogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TissueAndLube
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 09-03-2024
[...]

Dit was toch al algemeen bekend? Vooralsnog rekent Lynk geen servicekosten maar die komen er wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvdV
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 16-06 15:48
Net als dat het maandbedrag onvermijdelijk opgeschroefd gaat worden zodra de zaak goed loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hardred
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 25-05 13:42
MvdV schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 17:40:
Net als dat het maandbedrag onvermijdelijk opgeschroefd gaat worden zodra de zaak goed loopt.
De zaak als in gewoon het bedrijf?
Want ik kan je garanderen namelijk dat er een heleboel auto's terug gaan komen als ze de boel verhogen zonder dat het(lees de auto, software, organisatie en communicatie) goed en stabiel werkt, en dan is de pret natuurlijk snel voorbij :)
Ik ben best bereid om een verhoging van 10% te betalen, maar dan verwacht ik wel dat de boel goed en stabiel werkt, zowel bij de organisatie als in de auto en op de app.

Tevens heb ik in een interview met de directeur van Lynk gehoord dat ze zelf marktonderzoek hebben gedaan en met alle andere data erbij tot dit bedrag zijn gekomen dus lijkt verhogen me(voor nu) nog ver weg.
Hun verwachting is dat ze met het huidige tempo binnen 2-3 jaar zwarte cijfers schrijven, dus de zaak loopt al behoorlijk goed.

Toch een mooi model voor ons, je hebt de auto een jaar, daarna krijg je de nieuwe versie en gaat de oude de verkoop/verhuur weer in voor gereduceerd tarief, en in huidige tijden schrijven auto's vrij weinig af vermoed ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Hardred schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 18:38:
[...]
Toch een mooi model voor ons, je hebt de auto een jaar, daarna krijg je de nieuwe versie en gaat de oude de verkoop/verhuur weer in voor gereduceerd tarief, en in huidige tijden schrijven auto's vrij weinig af vermoed ik zo.
Maar waarom zou je dan een gebruikte kopen ipv een nieuwe? Ik snap echt niets van dat businessmodel voor een jaar in de verhuur en daarna in de verkoop. Ze pakken €6000 op een jaar verhuur en dat is gelijk aan 15% afschrijven op het eerste jaar. Alle kosten moeten daar nog vanaf. Het lijkt mij juist veel interessanter om al die abonnement rijders in jong gebruikte auto’s te laten rijden. Over het algemeen wordt een auto namelijk steeds goedkoper in gebruik (los van stijgende prijzen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OpusX
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 17-07-2022
Deveon schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 18:55:
[...]

Maar waarom zou je dan een gebruikte kopen ipv een nieuwe? Ik snap echt niets van dat businessmodel voor een jaar in de verhuur en daarna in de verkoop. Ze pakken €6000 op een jaar verhuur en dat is gelijk aan 15% afschrijven op het eerste jaar. Alle kosten moeten daar nog vanaf. Het lijkt mij juist veel interessanter om al die abonnement rijders in jong gebruikte auto’s te laten rijden. Over het algemeen wordt een auto namelijk steeds goedkoper in gebruik (los van stijgende prijzen).
Ik heb zo'n voorgevoel dat de afschrijving een stuk lager zal liggen.. aangezien ze grotendeels zelf de markt bepalen (zij zullen als enige de verhuur auto's verkopen via hun eigen kanaal).. De auto's die nieuw worden verkocht ipv M2M concept zullen weinig aangeboden worden na 1 jaar. Met daarbij de schaarste in de tweedehands markt zullen ze hier een leuke marge op gaan maken voor de lange termijn.

We gaan het meemaken..

Saab liefhebber die naast 2 Saabs (9-5 Aero en 9-7X 5.2 V8) nu deze Chinese Zweed gaat proberen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
OpusX schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 19:08:
[...]

Ik heb zo'n voorgevoel dat de afschrijving een stuk lager zal liggen.. aangezien ze grotendeels zelf de markt bepalen (zij zullen als enige de verhuur auto's verkopen via hun eigen kanaal).. De auto's die nieuw worden verkocht ipv M2M concept zullen weinig aangeboden worden na 1 jaar. Met daarbij de schaarste in de tweedehands markt zullen ze hier een leuke marge op gaan maken voor de lange termijn.

We gaan het meemaken..
Maar als die afschrijving lager ligt dan koop je als nieuwe koper voor +/- 3-4k toch liever een nieuwe die mogelijk ook nog eens in de verhuur is geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hommel
  • Laatst online: 14-09-2023
[...]

We kunnen er ook voor kiezen om voor de vakantie elkaars auto’s te huren. Daar kunnen we dit forum voor gebruiken. Zo kunnen we allemaal goedkoper op vakantie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MvdV
Hardred schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 18:38:
[...]

De zaak als in gewoon het bedrijf?
Want ik kan je garanderen namelijk dat er een heleboel auto's terug gaan komen als ze de boel verhogen zonder dat het(lees de auto, software, organisatie en communicatie) goed en stabiel werkt, en dan is de pret natuurlijk snel voorbij :)
Ik ben best bereid om een verhoging van 10% te betalen, maar dan verwacht ik wel dat de boel goed en stabiel werkt, zowel bij de organisatie als in de auto en op de app.

Tevens heb ik in een interview met de directeur van Lynk gehoord dat ze zelf marktonderzoek hebben gedaan en met alle andere data erbij tot dit bedrag zijn gekomen dus lijkt verhogen me(voor nu) nog ver weg.
Hun verwachting is dat ze met het huidige tempo binnen 2-3 jaar zwarte cijfers schrijven, dus de zaak loopt al behoorlijk goed.

Dat zegt mijn gevoel. Ik zou dan alleen nieuwe abonnees een hoger tarief laten betalen en bestaande abonnees zolang ze niet opzeggen het huidige tarief houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
Hommel schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 21:21:
[...]

We kunnen er ook voor kiezen om voor de vakantie elkaars auto’s te huren. Daar kunnen we dit forum voor gebruiken. Zo kunnen we allemaal goedkoper op vakantie
Probleem is dat als de auto wordt verhuurd alleen de huurder er in mag rijden. Juist voor vakantieritten wil je vaak met meerdere personen kunnen rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Muro01
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 12-10-2022
Oizo1981 schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 02:20:
[...]

Probleem is dat als de auto wordt verhuurd alleen de huurder er in mag rijden. Juist voor vakantieritten wil je vaak met meerdere personen kunnen rijden.
Nou nee niet echt, ik rij normaal elke jaar van 🇱🇺 naar 🇹🇷 in één ruk door in me eentje.(dit jaar voor het eerst met de 01)

Vrouwtje mag lekker naast me zitten en genieten van het uitzicht en mij voorzien van broodjes en drankjes 😉

[ Voor 5% gewijzigd door Muro01 op 13-05-2022 03:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerh
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 16-06 23:00
Djerro123 schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 11:03:
[...]

Ik heb een verzoek tot vooroverleg ingediend bij de Belastingdienst, en daar heb ik nu antwoord op gekregen. Het verdict: het mag inderdaad niet.

[...]

(sorry voor spelfouten, gekopieerd met text-select van iPhone camera)

Het rare is overigens dat ze ook aangeeft dat ik geen auto mag huren op kosten van de zaak en die kosten aftrekken van mijn winst, maar goed dat is niet iets voor dit topic. Bottom line: of betaal de abonnement en benzinekosten privé en keer jezelf 19ct uit per km, of betaal bijtelling en trek alle kosten af.
In lijn met wat ik had verwacht. Overigens mag je huurkosten wel van de winstaftrekken, maar niet als je 19 cent in rekening brengt. Ik denk dat ze dat bedoelt, maar het wel iets helderder had kunnen omschrijven.

En als je huurt, moet je ook weer opletten dat zodra je de auto prive ter beschikking stelt de bijtellingsregels onverkort weer opgaan.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvdV
Iemand trouwens enig idee hoelang het duurt voordat je koop 01 geleverd wordt nadat je de orderbevestiging en de factuur hebt gehad?

Heb 03-03 de aanbetaling gedaan, maar toen bleef het stil. Aantal maal bellen, en uiteindelijk bleek ik ergens tussen wal en schip te vallen doordat m’n presale bleef steken.

Inmiddels dus wel de orderbevestiging gekregen en de factuur voldaan.

[ Voor 49% gewijzigd door MvdV op 13-05-2022 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RamonTW
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 12-02 23:52
Vandaag auto voor bandenwissel en software-update naar garage geweest.

Zomerbanden zitten er weer onder. Velgen wel erg vies na de wissel, dat zien we dan maar door de vingers. Geen wasbeurt in ieder geval (weet ook niet of dat bij de service hoort).

2e doel van de afspraak, software-update.
Frank klinkt nu anders en het werkt nu eindelijk als ik vraag naar een bepaalde plek te navigeren.

Wat helaas niet is bijgewerkt zijn de kaarten van de navigatie. Nog steeds 2020Q3.R4.007, dus bijna 2 jaar oud. De softwareversie van de navigatie is wel van versie 2.6.64 naar 2.8.2 gegaan.

Dus helaas, nieuwe wegen bij ons in de buurt staan er nog steeds niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David87
  • Laatst online: 28-12-2023
Muro01 schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 03:23:
[...]

Nou nee niet echt, ik rij normaal elke jaar van 🇱🇺 naar 🇹🇷 in één ruk door in me eentje.(dit jaar voor het eerst met de 01)

Vrouwtje mag lekker naast me zitten en genieten van het uitzicht en mij voorzien van broodjes en drankjes 😉
Hey man hoe heb je een machtiging geregeld naar Turkije? Voor deze land heb je een gelegaliseerde machtiging van kvk nodig waar je ook nog eens een stempel van de rechtbank nodig heb. Hoor het graag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David87
Delen lukt vandaag niet. Andere mensen ook problemen mee? Er staat dan: car sharing not available

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meermarco
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:06
Ik zou daar een update voor krijgen. Maar ga maandag wel WEER bellen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hondsdol
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16-06 09:06
Zojuist bericht gekregen van mijn (private) lease maatschappij dat ik mijn auto, 2 jaar voordat mijn contract afloopt, kosteloos kan inleveren nadat ik ze dit heb voorgesteld i.v.m. schaarste waar ze zelf ook mee te maken hebben gehad. En akkoord!

Dus: knoop doorgehakt en vandaag ook maar een Lynk besteld, ondanks het feit dat ik geen eigen oprit heb. Voelt nog steeds een beetje zuur om geen profijt te kunnen hebben van mijn zonnepanelen voor het laden van de auto, maar ik verwacht dat het rijplezier van de auto en het feit dat ik elke maand kan opzeggen, mocht mijn situatie veranderen, een hoop goed zal maken.

Nu maar afwachten hoe lang het duurt voordat ik iets hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nero22
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 11:52
David87 schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 21:30:
Delen lukt vandaag niet. Andere mensen ook problemen mee? Er staat dan: car sharing not available
Klopt; hier ook.

It's funny. But not ha-ha funny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
kezzza schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 12:15:
[...]

Bij ons gaat de camera/sensor heel vlot aan, zelfs al voordat de console helemaal opgestart is. Echter is de pieptoon zo af en toe heel laat, we rijden ergens langs, en zodra we er 2 meter voorbij zijn gaat het alarm af dat je iets bijna raakt. Wat dat betreft zijn de sensoren af en toe nauwelijks bruikbaar.
Precies dat. Hopelijk wordt dat opgelost met de nieuwste update. Al betwijfel ik het, ze zeggen dat al bijna een jaar ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhamit
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-06 07:41
Hoi, zit met een issue.

Kan de stekker niet meer geheel in stopcontact krijgen. Het pinnetje schuift niet omhoog, waardoor je de stekker niet in zn geheel kan “doordauwen” en de auto daardoor niet oplaadt.

Iemand een tip, alvorens ik “call us” button press.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroeneThee
Dhamit schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 22:55:
Hoi, zit met een issue.

Kan de stekker niet meer geheel in stopcontact krijgen. Het pinnetje schuift niet omhoog, waardoor je de stekker niet in zn geheel kan “doordauwen” en de auto daardoor niet oplaadt.

Iemand een tip, alvorens ik “call us” button press.
Auto afsluiten en weer openen. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David87
Delen en lenen werkt nog steeds niet. Klopt dit? Krijg een payment error.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimaj janssen
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 22-07-2024
Als ik bel in de Lynk hoor ik niets. Er wordt wel verbinding gemaakt. De gebelde hoort ook niets. Waar gaat het fout?

Overigens is mijn “Frank” nu een puberaal meisjes stemmetje. Is dit een nieuwe update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David87
Hebben hier mensen ook problemen met delen en lenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
David87 schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 21:34:
Misschien even de rest van dit forum lezen…
Deelfunctie is bèta en werkt voor sommige mensen nooit en voor anderen soms wel, soms niet.

[ Voor 18% gewijzigd door Oizo1981 op 14-05-2022 21:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• David87
Heb het altijd gedaan dus waarom nu niet weet ik ook niet. Kom altijd delen en lenen. Maar sinds 2 dagen niet meer. Dus denk dat het meer een fout in het systeem is. Kan jij momenteel wel delen en lenen dan?

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:42
David87 schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 22:01:
Heb het altijd gedaan dus waarom nu niet weet ik ook niet. Kom altijd delen en lenen. Maar sinds 2 dagen niet meer. Dus denk dat het meer een fout in het systeem is. Kan jij momenteel wel delen en lenen dan?
Ik dacht dat afgelopen dagen er meerdere personen hier last van hadden. Maar wacht, je was het zelf 3x.
David87 schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 21:30:
David87 schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 09:09:
Delen en lenen werkt nog steeds niet. Klopt dit? Krijg een payment error.
David87 schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 21:34:

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David87
Jij bent zeker de leukste thuis

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MitchellHearth
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16-06 08:14
1 juni wordt een Lynk & Co 01 afgeleverd voor de deur! Een zwarte, geen trekhaak.

5 feb op de wachtlijst
4 mei besteld
13 mei levering bevestigd
Ze belden eerst voor levering 24 mei, maar dan ben ik weekje weg. Dus 1 juni it is :)

2021 model trouwens.

[ Voor 4% gewijzigd door MitchellHearth op 15-05-2022 13:47 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• OpusX
David87 schreef op zondag 15 mei 2022 @ 10:24:
Jij bent zeker de leukste thuis
Als iemand drie keer binnen 2 dagen dezelfde vraag gaat stellen en daarbij ook een reactie gekregen heeft bij de eerste, dan kun je dit soort reacties verwachten...

Saab liefhebber die naast 2 Saabs (9-5 Aero en 9-7X 5.2 V8) nu deze Chinese Zweed gaat proberen..

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Edskie206
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 29-06-2022
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b7RFS3tOufB8m-2NK5eUg5ewp9A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YK89JnBRDlJAV51o3rIDiU5X.jpg?f=fotoalbum_large

Wat een feest om deze auto te poetsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberdj
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10-12-2024
Edskie206 schreef op zondag 15 mei 2022 @ 16:18:
[Afbeelding]

Dat vinden ze hier bij de lokale wasstraat ook 😀

Onbeperkt-abonnement genomen, ik mag max 1x per dag gaan. Beperk het tot 1x per week overigens.

C40 MY24 Plus SMER Sage Green WP TH | Opel Ampera-E

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deviator79
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-06 15:41
Vrijdag mijn blauwe met trekhaak opgehaald! Grote blij!

volgende week eerste stukje met de caravan; ik ben benieuwd!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3Es4l4HJE-VwPfNd6acGrn-3fsw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/twqpEE8h7PPTgTstxTnfW2hy.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mStKNtB3p7J0618AQolHX3Zyxyw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kLyj6F18gU15Ug446CAKFxo7.jpg?f=fotoalbum_tile

- Maar je maakt wel wat mee! -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Corrigeer me als ik het mis heb, maar volgens mij is het niet mogelijk om de navigatie dóór de radio te laten heen praten hè? Ik zie geen instelling daarvoor, dus elke keer als de nav wat zegt, mute de radio 100% 😢

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crispo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-06 11:48
Tallguy schreef op maandag 16 mei 2022 @ 11:40:
Corrigeer me als ik het mis heb, maar volgens mij is het niet mogelijk om de navigatie dóór de radio te laten heen praten hè? Ik zie geen instelling daarvoor, dus elke keer als de nav wat zegt, mute de radio 100% 😢
Denk het niet, bij mij staat de navigatiestem altijd uit. Wilde eigenlijk soortgelijke vraag stellen, ik luister voornamelijk (DAB) radio en erger me beetje aan de meldingen van Flitsmeister, voornamelijk omdat de radio voor én na de melding bijna 100% mute, terwijl bij meldingen van sms/whatsapp er een veel bescheidener geluidje overheen gaat. Heb al in Flitsmeister zitten rondsnuffen maar nog geen oplossing kunnen vinden, zou mooi zijn als de meldingen op dezelfde manier binnenkomen (dus zonder lange radiostilte).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deviator79
dennis.passage schreef op maandag 9 mei 2022 @ 10:42:
[...]

Deze dakdragerset werd vorig jaar ook genoemd in dit forum: https://www.bol.com/nl/nl...x0tC3Q_0_1.2.ProductImage

Ik heb deze dakdragers besteld, krijg ze morgen binnen. Laat wel weten of het iets is.
En? Is het wat? Ik ga ook een setje dragers bestellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harbinger
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 26-04 15:18
Top, ik mag aanstaande maandag mijn Lynk gaan halen in Diemen!

Aangezien ik voor koop heb gekozen, zit ik niet vast aan de bandenwissels vanuit Lynk zelf. Weet iemand hier of je gewoon Volvo (XC40) velgen eronder kan zetten? Zo ja, welke maten kan je daarvoor gebruiken? Aangezien 20" nogal flinke maat is (en daarmee duur in aanschaf), zijn andere maten velgen toch ook gewoon mogelijk, mits de omtrek binnen de 2% afwijking zit? Of heb ik dat verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RamonTW
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 12-02 23:52
Edskie206 schreef op zondag 15 mei 2022 @ 16:18:
[Afbeelding]

ik heb een zelfde (ook zwart). Je bent welkom om te komen poetsen hoor _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvdV
Harbinger schreef op maandag 16 mei 2022 @ 16:33:
Top, ik mag aanstaande maandag mijn Lynk gaan halen in Diemen!

Aangezien ik voor koop heb gekozen, zit ik niet vast aan de bandenwissels vanuit Lynk zelf. Weet iemand hier of je gewoon Volvo (XC40) velgen eronder kan zetten? Zo ja, welke maten kan je daarvoor gebruiken? Aangezien 20" nogal flinke maat is (en daarmee duur in aanschaf), zijn andere maten velgen toch ook gewoon mogelijk, mits de omtrek binnen de 2% afwijking zit? Of heb ik dat verkeerd?
Even een hele andere vraag. Hoe lang zat er bij jou tussen het betalen van de factuur en de daadwerkelijke levering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harbinger
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 26-04 15:18
MvdV schreef op maandag 16 mei 2022 @ 17:20:
[...]

Even een hele andere vraag. Hoe lang zat er bij jou tussen het betalen van de factuur en de daadwerkelijke levering?
8 april besteld ("je staat op de lijst" + aanbetaling)
9 mei order bevestiging & betaling factuur
13 mei gebeld voor ophaalafspraak
23 mei ophalen

Dus 14 dagen tussen betaling en levering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvdV
Harbinger schreef op maandag 16 mei 2022 @ 17:37:
[...]

8 april besteld ("je staat op de lijst" + aanbetaling)
9 mei order bevestiging & betaling factuur
13 mei gebeld voor ophaalafspraak
23 mei ophalen

Dus 14 dagen tussen betaling en levering.
Top, bedankt voor de info 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikkenietweet
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 04-08-2023
Weet iemand wat dit is ? Het zit boven de achterdeuren. Het lijkt op een haakje maar is het denk ik niet.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ee5QTClK3dTCigSjPsU6-B5rSU4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PNPZsUI5K3rxmWOAFwczxA7s.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OpusX
ikkenietweet schreef op maandag 16 mei 2022 @ 19:47:
Weet iemand wat dit is ? Het zit boven de achterdeuren. Het lijkt op een haakje maar is het denk ik niet.[Afbeelding]
Om je bagagenet vast te zetten...

https://www.lynkco.com/nl...d_storage/topic:Cargo_net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikkenietweet
Dank je wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildcheese
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-06 23:17
Deviator79 schreef op maandag 16 mei 2022 @ 16:07:
[...]

Deze zijn bij de lidl soms in de aanbieding. Ik heb ze, maar vind ze niet heel goed passen. Moet nog wat extra rubber tussen ofzo. Als iemand interesse heeft laat maar weten

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• san1999der
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 30-09-2024
Yess vandemiddag opgehaald Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yq2Wr3IB7OybO3QSTLY738bXh-8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sECiOsM56ScxLAT5yRkcVCge.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
Wachten er nog meer mensen nog steeds op een bandenwissel naar zomerbanden?
Ondanks herhaaldelijk bellen en mailen wordt er maar geen afspraak ingepland.

Ben ik niet blij mee want winterbanden presteren onder de huidige temperatuur significant slechter als zomerbanden.
https://www.anwb.nl/auto/...den-de-zomer-door-kan-dat

Ik denk zelf dat het eraan ligt dat ze bij auto’s die nu naar de garage gaan ook preventief de thermostaat vervangen. Ik vermoed dat ze die onvoldoende op voorraad hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
Mijn auto gaat over een week of 2 naar de garage voor een software update (zelf aangevraagd ivm trage parkeersensoren) na mijn update waren er alweer 2 updates bleek. En wie weet helpt het.

Zal dan ook mijn thermostaat worden vervangen? En zo ja, enig idee waarom exact?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelorono
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 29-05 10:55
hondsdol schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 21:57:
Zojuist bericht gekregen van mijn (private) lease maatschappij dat ik mijn auto, 2 jaar voordat mijn contract afloopt, kosteloos kan inleveren nadat ik ze dit heb voorgesteld i.v.m. schaarste waar ze zelf ook mee te maken hebben gehad. En akkoord!
Welke maatschappij?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hondsdol
XLEasy.

[ Voor 4% gewijzigd door hondsdol op 17-05-2022 08:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dennis.passage
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-08-2024
[...]

De dragers zijn niet zo fancy als de Thule varianten, maar kosten dan ook slechts 1/3 van de prijs. Ze zijn gemakkelijk te bevestigen en het suizen valt mee. Zelfs met een bak erop. kortom, ik vind ze helemaal prima.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FXc53h-NP1nOBWnQv6wdmehrAIA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HdMV37o472kqKzc95mESvERH.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deviator79
dennis.passage schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 10:23:
[...]

De dragers zijn niet zo fancy als de Thule varianten, maar kosten dan ook slechts 1/3 van de prijs. Ze zijn gemakkelijk te bevestigen en het suizen valt mee. Zelfs met een bak erop. kortom, ik vind ze helemaal prima.

[Afbeelding]
Dank, welke koffer is dit? Ik ga ook nog een nieuwe koffer bestellen namelijk ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis.passage
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-08-2024
Deviator79 schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 11:07:
[...]

Dank, welke koffer is dit? Ik ga ook nog een nieuwe koffer bestellen namelijk ;-)
Dat weet ik eerlijk gezegd niet, de koffer is namelijk van de meneer links op de foto. Het is wel een flink unit, zal wel kijken of hij iets van documentatie heeft meegegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondsdol
Net even gebeld met Lynk omdat de website op het moment van mijn bestelling een beetje vreemd deed (ik heb wel betaald maar kreeg na betaling een witte pagina te zien en heb nooit een bevestigingsmail gehad, terwijl in mijn account wel een ordernummer te zien is...).

- Order is goed doorgekomen
- Verwachte levertijd tussen de 1-4 weken. Klinkt vrij optimistisch, maar als het klopt dan ben ik erg tevreden 😅

Vandaag ook een openbare laadpaal voor in de straat aangevraagd (Vattenfall). Geen idee wat de kans is dat de aanvraag akkoord is omdat het natuurlijk niet om een "eigen" auto gaat, maar niet geschoten is altijd mis.

To be continued.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dixet
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:56
Oizo1981 schreef op maandag 16 mei 2022 @ 22:22:
Ik denk zelf dat het eraan ligt dat ze bij auto’s die nu naar de garage gaan ook preventief de thermostaat vervangen. Ik vermoed dat ze die onvoldoende op voorraad hebben.
waarom zou de thermostaat vervangen moeten worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
dixet schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 11:26:
[...]

Geen idee maar lees het op meerdere plekken. Schijnt iets te maken te hebben met lekkage van koelvloeistof. Maar ik ben geen techneut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pushnoi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18-05 18:01
Die terugroepactie voor de XC40, zal die ook opgaan voor de 01?

EDIT: nevermind, geldt alleen voor de full electric

[ Voor 15% gewijzigd door pushnoi op 18-05-2022 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fibrenl
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 16-06 19:00
Oizo1981 schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 11:58:
[...]

Geen idee maar lees het op meerdere plekken. Schijnt iets te maken te hebben met lekkage van koelvloeistof. Maar ik ben geen techneut.
Klopt had ik ook 4 weken bij Volvo gestaan. Geen onderdelen omdat veel Lynk’s last hebben van koelvloeistof lekkage en bij geragde afspraak gaan ze het bij veel meteen vervangen. Stonden bij Volvo Naarden ook meerdere met zelfde probleem.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GroeneThee
de 01 volledig elektrisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikkenietweet
https://www.autovisie.nl/...cebook#Echobox=1652770364

Prijs blijft dus hetzelfde voor m2m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-06 14:11
Deviator79 schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 11:07:
[...]

Zoek ook nog een nieuwe set, dragers en een koffer dus ben ook benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
dixet schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 11:26:
[...]

En als het goed is gaan ze dat doen. Maar hoe voorkomt dit lekkage?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimaj janssen
Vandaag de eerste keer aan de laadpaal. Verloopt vlekkeloos. Na 4,5 uur weer vol.
Alleen na het laden doet de achteruitcamera het niet meer!
Een oorzakelijk verband of toeval?

Hoe op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
wimaj janssen schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 16:56:
Vandaag de eerste keer aan de laadpaal. Verloopt vlekkeloos. Na 4,5 uur weer vol.
Alleen na het laden doet de achteruitcamera het niet meer!
Een oorzakelijk verband of toeval?

Hoe op te lossen?
Auto even uit...en weer aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimaj janssen
Heb ik al een paar keer gedaan maar geen resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online
Ik denk toeval, hier geen last er van.

PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edsub
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-06 23:32

Ben ik niet blij mee want winterbanden presteren onder de huidige temperatuur significant slechter als zomerbanden.

Ik zie net dat ik op 11/5 een factuur heb gekregen van Lynk&Co voor de winterbanden. Of ik die zelf wil overmaken. En of ik nog even wil bellen als ik nog op winterbanden rij (ja dus, heb dat al eerder gemeld, maar daar is geen echte actie van Lynk&Co op gekomen).
Kennelijk worden de winterbandenkosten niet op dezelfde manier als de maandelijkse fee afgerekend. Dat vind ik niet zo handig van ze, ik verwacht geen apart te betalen facturen omdat ik mn credit card heb doorgegeven.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edsub
[...]

Ik zou die NIET doen. Heb nog een setje liggen en heb t niet aangedurft daarmee op pad te gaan op de Lynk&Co (destijds gekocht voor op n BMW 5 serie, dat ging prima).
Heb uiteindelijk een Thule set gekocht (zie mijn eerdere post met foto's) .
Ja, t is een klap geld, maar dat t goed vastzit is me wel wat waard....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edsub
crispo schreef op maandag 16 mei 2022 @ 13:06:
[...]

Denk het niet, bij mij staat de navigatiestem altijd uit. Wilde eigenlijk soortgelijke vraag stellen, ik luister voornamelijk (DAB) radio en erger me beetje aan de meldingen van Flitsmeister, voornamelijk omdat de radio voor én na de melding bijna 100% mute, terwijl bij meldingen van sms/whatsapp er een veel bescheidener geluidje overheen gaat. Heb al in Flitsmeister zitten rondsnuffen maar nog geen oplossing kunnen vinden, zou mooi zijn als de meldingen op dezelfde manier binnenkomen (dus zonder lange radiostilte).
En 'gewoon' Android Auto (of Apple Carplay met navigatie gebruiken?
Dat werkt volgens mij wel goed. Toch in ieder geval als je een streaming bron gebruikt.
En je hebt geen last van "Helium Frank".... EN die navigatie klopt tenminste (mijn proefrit Lynkl&Co kon vorig jaar de club in Gothenburg niet eens terugvinden terwijl Google me er zo heen leidde)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmaxx
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 26-05 09:16
wimaj janssen schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 17:30:
Heb ik al een paar keer gedaan maar geen resultaat.
Ik zou het even afwachten. Bij mij werkte ze niet bij aflevering, ook niet na 20x opnieuw aan/uit...Dag daarna (en sindsdien) wel, zonder nog enig probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

edsub schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 19:13:
[...]

En 'gewoon' Android Auto (of Apple Carplay met navigatie gebruiken?
Dat werkt volgens mij wel goed. Toch in ieder geval als je een streaming bron gebruikt.
En je hebt geen last van "Helium Frank".... EN die navigatie klopt tenminste (mijn proefrit Lynkl&Co kon vorig jaar de club in Gothenburg niet eens terugvinden terwijl Google me er zo heen leidde)
Nee,het gaat erom dat bij navigatie de radio gemute wordt als de navigatie wat te melden heeft. Dat gebeurd bij Frank, bij Maps en bij Waze. Lijkt dus inherent te zijn. Ik zou liever een optie hebben om het geluid van een spelende media zoals radio ofzo, met 50% kan verminderen als de nav wat te melden heeft.

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superfunki
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-06 20:50
Heeft er nog iemand last gehad van het alarm wat continue aangaat? Bij mij zeker tweemaal per dag. Misschien door vogels ofzo, geen idee, maar lijkt niet helemaal goed afgesteld

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BPi
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16-06 19:15

BPi

superfunki schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 22:16:
Heeft er nog iemand last gehad van het alarm wat continue aangaat? Bij mij zeker tweemaal per dag. Misschien door vogels ofzo, geen idee, maar lijkt niet helemaal goed afgesteld
Alarm? 🤔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

edsub schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 19:01:
[...]

Ik zie net dat ik op 11/5 een factuur heb gekregen van Lynk&Co voor de winterbanden. Of ik die zelf wil overmaken. En of ik nog even wil bellen als ik nog op winterbanden rij (ja dus, heb dat al eerder gemeld, maar daar is geen echte actie van Lynk&Co op gekomen).
Kennelijk worden de winterbandenkosten niet op dezelfde manier als de maandelijkse fee afgerekend. Dat vind ik niet zo handig van ze, ik verwacht geen apart te betalen facturen omdat ik mn credit card heb doorgegeven.....
Ja erg handig.... maandelijkse factuur automatisch via creditcard, extra kosten via een factuur handmatig te betalen en ontvangsten van de huur op je bankrekening.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sagara
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-05 23:33
meermarco schreef op maandag 16 mei 2022 @ 23:31:
Mijn auto gaat over een week of 2 naar de garage voor een software update (zelf aangevraagd ivm trage parkeersensoren) na mijn update waren er alweer 2 updates bleek. En wie weet helpt het.

Zal dan ook mijn thermostaat worden vervangen? En zo ja, enig idee waarom exact?
Wil je je de software versie hier posten? Dan weten we welke versienummer de laatste versie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superfunki
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-06 20:50
Ja het auto alarm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meermarco
sagara schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 01:05:
[...]

Wil je je de software versie hier posten? Dan weten we welke versienummer de laatste versie is.
Je kan de versie niet zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

Is het iemand ap gelukt het netjes te monteren? Het getekende plaatje laat een mooi strak net zien. Misschien dat dat lukt achter de voorstoelen met opgeklapte bank. Bij mij ter afsluiting van de bagageruimte nog niet de juiste montage gevonden. Ja de haken aan plafond zijn helder, maar de rest 🤷‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

Nooit bewust van geweest. Gelukkig nog niet afgegaan _/-\o_

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Issy
  • Laatst online: 24-06-2022
Is de inductie lader bij jullie ook zo slecht? Een bocht door en de telefoon verschuift en laadt niet meer op..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrNickert
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21-05 16:11
Bij mij laad telefoon ook niet echt op, loopt eerder niet leeg.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wimaj janssen
Na een nachtje ‘slapen’ doet de achteruitcamera het gewoon weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhamit
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-06 07:41
Inductielader is idd eerder een gimmick, jammer.

Ik laad hem maar via de usb-c poort lekker snel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik ben zelf al een tijdje aan het oriënteren op een evt. volgende (lease)auto. Deze auto moet ruimte hebben voor een gezin met 3 kinderen. Ik heb dan eigenlijk 2 opties:

1. Zakelijk leasen via mijn werkgever incl. tankpas. Zit ik dan wel weer 5 jaar aan vast. Voordeel: all-in bedrag per maand incl. tanken. Nadeel: de ruimere auto's waar 'mijn hart sneller van gaat kloppen' vallen buiten budget. Ik neig er dan naar om een goedkope/ruime auto te leasen en geld per maand over te houden. De recent geïntroduceerde Dacia Jogger met 7 zitplaatsen heeft mijn interesse (vooral als deze binnenkort als hybride uitkomt). Nadeel is dat een Dacia niet de 'glitter and glamour' heeft waar een autoliefhebber als ik warm van wordt. Het is dan meer het functionele en goedkope wat me aanspreekt (al vind ik hem niet lelijk, want dat zou wel een no-go zijn).

2. Mobiliteitsvergoeding ipv. lease. Ik heb dan (als ik de eigen bijdrage die ik nu voor mijn leaseauto betaal meereken, om tot een zelfde netto maandsalaris te komen als nu) het budget voor een auto die zo'n 600-700 euro per maand mag kosten. En toen kwam de Lynk & Co voorbij wat ik een erg mooie auto vind met alle technologie en 'glitter and glamour' die mij kan bekoren :). Qua ruimte is het volgens mij ook nog wel ok. Als ik een LC met trekhaak neem en 15K per jaar rijd (wat ik prive ook ongeveer rij) kom ik met brandstofkosten ongeveer op mijn budget uit. Voordeel is ook als het allemaal toch te duur blijkt dat je er per maand gewoon vanaf kunt en dat ik dan bijv. alsnog zakelijk ga leasen.
* Alternatief hierop is een eigen (tweedehands) auto kopen, maar nu ik de gemakken van lease gewend ben zit ik niet zo te wachten op de onverwachte onderhoudskosten e.d. van een eigen auto. Bovendien vergt de initiële aanschaf toch wel minimaal 10K voor een nette auto, wat een aanzienlijk bedrag is.
* Ander alternatief is private lease, maar dat is voor zover ik het heb bekeken duurder, zit je lang aan vast en levert een BKR-registratie op. Niet zo interessant.

Optie 1 is misschien de verstandige keuze, maar optie 2 lonkt ook..... Ben benieuwd naar jullie afwegingen om voor een Lynk en Co te gaan en niet een andere/goedkopere/verstandigere optie? Ik heb de luxe dat ik ook zakelijk mag leasen, du smisschien is die situatie iets anders dan bij de meeste LC rijders? Wanneer ik een nieuwe leaseauto mag kiezen (volgend jaar) ga ik uiteraard ook kijken of de LC zakelijk te leasen is, maar vermoed dat ie dan het budget overschrijdt (heb ik nu nog geen goed inzicht in).

[ Voor 6% gewijzigd door Palomar op 18-05-2022 11:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroeneThee
Palomar schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 11:04:
Ik ben zelf al een tijdje aan het oriënteren op een evt. volgende (lease)auto. Deze auto moet ruimte hebben voor een gezin met 3 kinderen. Ik heb dan eigenlijk 2 opties:

1. Zakelijk leasen via mijn werkgever incl. tankpas. Zit ik dan wel weer 5 jaar aan vast. Voordeel: all-in bedrag per maand incl. tanken. Nadeel: de ruimere auto's waar 'mijn hart sneller van gaat kloppen' vallen buiten budget. Ik neig er dan naar om een goedkope/ruime auto te leasen en geld per maand over te houden. De recent geïntroduceerde Dacia Jogger met 7 zitplaatsen heeft mijn interesse (vooral als deze binnenkort als hybride uitkomt). Nadeel is dat een Dacia niet de 'glitter and glamour' heeft waar een autoliefhebber als ik warm van wordt. Het is dan meer het functionele en goedkope wat me aanspreekt (al vind ik hem niet lelijk, want dat zou wel een no-go zijn).

2. Mobiliteitsvergoeding ipv. lease. Ik heb dan (als ik de eigen bijdrage die ik nu voor mijn leaseauto betaal meereken, om tot een zelfde netto maandsalaris te komen als nu) het budget voor een auto die zo'n 600-700 euro per maand mag kosten. En toen kwam de Lynk & Co voorbij wat ik een erg mooie auto vind met alle technologie en 'glitter and glamour' die mij kan bekoren :). Qua ruimte is het volgens mij ook nog wel ok. Als ik een LC met trekhaak neem en 15K per jaar rijd (wat ik prive ook ongeveer rij) kom ik met brandstofkosten ongeveer op mijn budget uit. Voordeel is ook als het allemaal toch te duur blijkt dat je er per maand gewoon vanaf kunt en dat ik dan bijv. alsnog zakelijk ga leasen.
* Alternatief hierop is een eigen (tweedehands) auto kopen, maar nu ik de gemakken van lease gewend ben zit ik niet zo te wachten op de onverwachte onderhoudskosten e.d. van een eigen auto. Bovendien vergt de initiële aanschaf toch wel minimaal 10K voor een nette auto, wat een aanzienlijk bedrag is.
* Ander alternatief is private lease, maar dat is voor zover ik het heb bekeken duurder, zit je lang aan vast en levert een BKR-registratie op. Niet zo interessant.

Optie 1 is misschien de verstandige keuze, maar optie 2 lonkt ook..... Ben benieuwd naar jullie afwegingen om voor een Lynk en Co te gaan en niet een andere/goedkopere/verstandigere optie? Ik heb de luxe dat ik ook zakelijk mag leasen, du smisschien is die situatie iets anders dan bij de meeste LC rijders? Wanneer ik een nieuwe leaseauto mag kiezen (volgend jaar) ga ik uiteraard ook kijken of de LC zakelijk te leasen is, maar vermoed dat ie dan het budget overschrijdt (heb ik nu nog geen goed inzicht in).
Je geeft zelf het antwoord al, puur naar je portemonnee kijken is de jogger een prima optie. Ruim en je weet waar je aan toe bent.

Kijk je iets verder krijg je voor mij meer auto met de L&c. Afwegend hoeveel tijd je alleen doorbrengt in de auto VS volle bak.... Het is ook een cadeautje aan jezelf (althans zo heb ik het voor mijzelf verkocht :P ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• san1999der
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 30-09-2024
superfunki schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 22:16:
Heb de auto twee dagen gebeurt bij auto wassen bij mij

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• meermarco
Palomar schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 11:04:

Kijk ook even naar de Euroncap. Eens eens goed aangereden door een vrachtwagen. Blij dat ik in een goede auto zat. Ik keek naar Dacia voor tweede auto(niet de jogger). Echter, de euroNcap is dramatisch(en nee ik keek niet naar gordelverklikkers etc. Puur impact inzittenden). Als je de keuze hebt zou ik mijn gezin daar niet de snelweg mee opsturen.

Dacia 1 ster: https://cdn.euroncap.com/...acia-jogger-datasheet.pdf
Lynkco 5 sterren: https://cdn.euroncap.com/...-lynk-co-01-datasheet.pdf

[ Voor 4% gewijzigd door meermarco op 18-05-2022 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edsub
edsub schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 19:01:
[...]

Nou, vandaag dus maar gebeld om de zomerbandewissel in te plannen.
"ja nee, sorry meneer maar dat inplannen mogen wij zo niet. dat doet de technische afdeling en die hebben het nu te druk, u wordt voor eind van de maand gebeld om een afspraak te maken voor de zomerbandenwissel".

Daar was ik niet geheel tevreden mee (understatement) en na flink aandringen en verwijzen dat in de mail met faktuur toch echt staat dat ik zelf moet bellen ben ik dus doorverbonden met de 'Technische afdeling'. Afspraak staat inmiddels voor 1 juni. Ik verwacht dat m'n huidige winterbanden dan wel afgesleten zijn...

Overigens wist de technische adeling medewerker me wel te verzekeren dat ik "mijn eigen" zomerbanden weer gemonteerd krijg. Dat wilde ik ok graag, omdat die er pas 2 weken op lagen toen ik wisselde naar 'winter'. Ik heb geen zin om straks een bijna afgereden setje van een ander gemonteerd te krijgen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curtazimo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-01-2023
edsub schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 14:10:
[...]

Nou, vandaag dus maar gebeld om de zomerbandewissel in te plannen.
"ja nee, sorry meneer maar dat inplannen mogen wij zo niet. dat doet de technische afdeling en die hebben het nu te druk, u wordt voor eind van de maand gebeld om een afspraak te maken voor de zomerbandenwissel".

Daar was ik niet geheel tevreden mee (understatement) en na flink aandringen en verwijzen dat in de mail met faktuur toch echt staat dat ik zelf moet bellen ben ik dus doorverbonden met de 'Technische afdeling'. Afspraak staat inmiddels voor 1 juni. Ik verwacht dat m'n huidige winterbanden dan wel afgesleten zijn...

Overigens wist de technische adeling medewerker me wel te verzekeren dat ik "mijn eigen" zomerbanden weer gemonteerd krijg. Dat wilde ik ok graag, omdat die er pas 2 weken op lagen toen ik wisselde naar 'winter'. Ik heb geen zin om straks een bijna afgereden setje van een ander gemonteerd te krijgen..
Dus het is niet eens zeker dat je je 'eigen' banden krijgt? Dus dan betaal je 540,00 p/jr en dan moet je idd maar afwachten dat je geen versleten setje van n ander krijgt...

Zouden 4-seizoenbanden trouwens geen optie zijn?

When people talk behind my back, they are in a good position to kiss my ass...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-06 14:11
Wil deze combi bestellen, zijn er nadelen i.c.m. de Lync en Co? Zie ze namelijk niet?

https://www.travelproshop...e-evo-dakdragers-lynk-co/

https://www.travelproshop...er-motion-xt-m-400-liter/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• niekvanprooijen
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12:09
BPi schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 10:04:
[...]

Nooit bewust van geweest. Gelukkig nog niet afgegaan _/-\o_
Zet de auto maar eens op een veerboot zonder het alarm uit te schakelen. Sta je gek te kijken als je nummerbord omgeroepen wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCU
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 12-11-2023

WCU

Nog steeds tevreden van?
Iemand anders een 'supertip' voor een goede/decoratieve case die aan een keychain gehangen kan worden?

[ Voor 5% gewijzigd door WCU op 18-05-2022 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ton_adam
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 05-06 21:55

Ik wacht er ook nog op. Zal straks weer eens proberen te bellen. Voordat ik straks met winterbanden op zomervakantie ga.
Pagina: 1 ... 67 ... 177 Laatste

Let op:
Voor updates rondom leverdatums, bestellingen, etc. is er een apart topic: Het grote Lynk & Co 01 bestellingen topic.

Voor vragen over abonementen, zoals het opzeggen of overnemen daarvan, kan men hier terecht:
Het Lynk & Co Abonnement en overname Topic

Volgende onderwerpen moeten ook elders besproken worden:

Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.