Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oizo1981
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 06-05 13:28
Vorkie schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 08:35:
[...]

Je haalt mijn inziens met zulke acties dus het hele model onderuit wat in de toekomst negatief kan uitpakken voor Lynk & Co en de huidige berijders.
Iedereen gebruikt de auto zoals die wil lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curtazimo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-01-2023
Oizo1981 schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 09:34:
[...]

Iedereen gebruikt de auto zoals die wil lijkt me.
Pcies! Er zijn ook mensen die €1.000 of meer per maand (4wkn) vragen... Iedereen is vrij om zelf de huur te bepalen en zo wel of geen winst te maken. Zie niet in hoe je daarmee de markt kapot zou kunnen maken of iets dergelijks... Of ik moet iets over t hoofd zien... :?

When people talk behind my back, they are in a good position to kiss my ass...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Als er nog 01 rijders zijn die toch een dashcam willen…ik heb de Garmin Mini2…klein ding dat netjes achter de spiegel kan. Lange kabel eraan en aangesloten op de USB in de midden console achter. Contact aan = dashcam aan. Geen last gehad van lege accu oid.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ARgSmvTDb8v10PGqFQLHFoIGRlI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xKlUKmffjHDnHbYpPPaZN6rU.jpg?f=fotoalbum_large

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikey NL
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-04 12:13
Tallguy schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 10:56:
Als er nog 01 rijders zijn die toch een dashcam willen…ik heb de Garmin Mini2…klein ding dat netjes achter de spiegel kan. Lange kabel eraan en aangesloten op de USB in de midden console achter. Contact aan = dashcam aan. Geen last gehad van lege accu oid.

[Afbeelding]
Nice, hoe heb je de kabel daar naar achteren gekregen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Mikey NL schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 11:25:
[...]

Nice, hoe heb je de kabel daar naar achteren gekregen?
Via de rand tussen voorruit en plafond, daarna via het rubber in de bijrijdersdeur tot ong halverwege de stoel. Dan onder de stoel door naar de achterkant vd middenconsole/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerry1982
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 11-03 15:24
Misschien is het al voorbij gekomen maar kan niet direct iets vinden.

Stel ik lease/huur deze auto privé per maand.

Je kan deze dan ook verhuren maar mag dat ook naar jezelf/partner als jezelf of partner een onderneming hebt voor zakelijk gebruik? Of andere constructie…

Zo kan je natuurlijk bijtelling voorkomen en je huurt dan zeg maar de auto voor een x bedrag dat je als kosten kan opvoeren….

23x Trina 340Wp | 7820Wp | Plat dak ZO-NW opstelling | SMA Sunny Tripower 6.0 3AV40 - Hé wat gebeurt er op de financiële markten daar moet ik ook bij zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 07-05 15:57
Gerry1982 schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 14:30:

Je kan deze dan ook verhuren maar mag dat ook naar jezelf/partner als jezelf of partner een onderneming hebt voor zakelijk gebruik? Of andere constructie…

Zo kan je natuurlijk bijtelling voorkomen en je huurt dan zeg maar de auto voor een x bedrag dat je als kosten kan opvoeren….
Dat kan.

Of het een houdbare constructie is, geen idee. Maar wij doen het ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCU
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 12-11-2023

WCU

Aan rechtspersoon verhuren kan niet, aan een particulier wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oizo1981

Hou er rekening mee dat je niet kunt verhuren aan je bedrijf want je mag alleen als particulier een auto huren. Ook mag je per persoon maar één account hebben. Verhuren aan of huren van je vrouw kan wel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YbvJvWOQN-29UmrCXiEOabzdB4U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gKMq2pvnO4qFsuyxFW17JRKC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yTq_UrlknBsCAdGeR6vgztorJig=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rF9YV1il5xc815b9LqloBg7j.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• cyberdj
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10-12-2024
BPi schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 16:10:
[...]

Hier nu 1900 km gereden naar Spanje en vanaf vrijdag weer retour.
Als ik verwacht dat er door zomervakantie alleen maar nog meer extra kilometers bij komen en op jaarbasis ver boven de 15jk ga komen ga ik wel vragen om tussendoor een keer bij te betalen. Te vroeg betalen is ook niet handig.
misschien kom ik je zaterdag wel tegen ergens op de peage tussen Lyon en Maastricht ;)

Ben “herkenbaar” aan de skibox ;)

Op weg naar de alpen overigens niet 1 Lynk tegengekomen. Wel veel bekijks, (bijna) overal lopen mensen om de auto heen, tot aan foto’s maken toe, of je hoort “Lynk&Co”??? Ook al medelanders gehad die een praatje kwamen maken en om info vroegen.

Zelf ook niet geladen afgelopen 1000km. Wat ik wel doe is ca 50km voordat ik ga tanken de accu bijladen tot 90%. Kost wat extra brandstof, maar kan vervolgens wel weer wat elektrisch rijden. Tank nu om de 450km, ga daarvoor wel van de tolweg af. Vanaf afrit tot weer terug naar oprit rijd ik dan op de accu en ook in de file rijd ik op de accu. Verbruik valt me nog mee, ca 8l/100 km, met een snelheid van vrijwel continu 130. Met skibox en 5 personen incl bagage. Mijn vorige auto (Peugeot 5008SUV 1.6THP Automaat) verbruikte nagenoeg evenveel.

De 26km naar Val Thorens was ie overigens wat minder zuinig. Nu een “resterend rijbereik” van 325km, met nog 87% in de tank en 52% in de accu. Gestart vanuit Albertville met 100% tank en 80% accu. 60km, 6 liter verbruikt en nog 30% accu verbruikt. Ben wel sportief naar boven gereden (vroeg me af of de “actueel verbruik” meter niet verder gaat dan 19,9l/100km ;) )

Morgen weer 1000km cruisen. Zin in :)

Ik bewaar overigens de tankbonnetjes, benieuwd naar het gemiddelde verbruik over 2000km. Kom ik na het weekend op terug.

Overigens ook een deel 6,6l/100km verbruikt. Max 110km/ uur gereden (Luxemburg-Nancy).

[ Voor 11% gewijzigd door cyberdj op 06-05-2022 22:40 ]

C40 MY24 Plus SMER Sage Green WP TH | Opel Ampera-E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelD
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 27-11-2024
De App…..

Zucht, steun en kreun. Blijft een gedrogt. De app synct totaal niet, ik kijk al 4 dagen naar de status van dus 4 dagen geleden. Hebben meerdere mensen dit momenteel? Is er een storing ofzo?

Uit en opnieuw inloggen werkt niet helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.S.
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 25-10-2024
Wellicht even de app eraf gooien en opnieuw installeren, dit wil weleens helpen.

Gr,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wimaj janssen
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 22-07-2024
Hoe laad je de accu op tijdens het rijden(anders dan bij het remmen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno-Basje
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-04 08:23
Is een een privé leaser die mij kan vertellen of er BTW op de factuur vermeld staat? Wil hem eigenlijk privé leasen en zakelijk deel van de BTW verekenen op basis van Kilometer registratie. Krijg je maandelijkse facturen van ze?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dixet
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-05 21:16
Techno-Basje schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 11:48:
Is een een privé leaser die mij kan vertellen of er BTW op de factuur vermeld staat? Wil hem eigenlijk privé leasen en zakelijk deel van de BTW verekenen op basis van Kilometer registratie. Krijg je maandelijkse facturen van ze?
Dat ligt er aan waar je hem leaset, zal je aan de leasemaatschappij moeten vragen ;) . Maar als je het M2M lidmaatschap bedoelt (wat huur is, géén lease) daar krijg je netjes een factuur met btw.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h_Iv2L6rhNHbVXnneFKymVrE5lc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5YZi5vbZAIb82prRpLVSRStk.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelD
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 27-11-2024
R.S. schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 10:48:
Wellicht even de app eraf gooien en opnieuw installeren, dit wil weleens helpen.

Gr,
Helaas, geen effect

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rmaxx
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 02-05 10:36
wimaj janssen schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 11:20:
Op powerstand laad ie ook wat bij, althans bij mij wel, en anders kun je het afdwingen door downswipe op het homescherm, en dan kiezen voor accu laden, als dat icon er niet staat moet je er 1tje weggooien (ingedrukt houden geloof ik) en dan kun je hem erbij plaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juwlez
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 07-05 22:58
Rmaxx schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 13:03:
[...]

Op powerstand laad ie ook wat bij, althans bij mij wel, en anders kun je het afdwingen door downswipe op het homescherm, en dan kiezen voor accu laden, als dat icon er niet staat moet je er 1tje weggooien (ingedrukt houden geloof ik) en dan kun je hem erbij plaatsen
Je kunt toch ook in de hybrid modus de pook 3x ipv 2x naar achteren trekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmaxx
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 02-05 10:36
juwlez schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 13:48:
[...]

Je kunt toch ook in de hybrid modus de pook 3x ipv 2x naar achteren trekken?
Nee dat is gewoon brake stand, voor regeneratie. Dan laad hij niet gewoon (continu, op de motor) bij.

[ Voor 4% gewijzigd door Rmaxx op 07-05-2022 22:41 . Reden: Verduidelijking over continu opladen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberdj
wimaj janssen schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 11:20:
Ik swype vanaf het beginscherm een keer naar links (zodat het menu met de icoontjes rechts van het beginscherm zichtbaar wordt), kies voor “autostatus”, dan “energiestroom” en dan kies ik voor laden tijdens rijden. Is volgens mij enkel beschikbaar in Hybrid of Power modus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberdj
Rmaxx schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 15:31:
[...]

Nee dat is gewoon brake stand, voor regeneratie. Dan laad hij gewoon niet bij.
Een klein beetje laad hij dan bij. 36km bergaf gereden en toch wel een km of 5 erbij vanochtend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cyberdj
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/anr3CSs97nTjJyEtyqvn9WBUejQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UM3TmmLQ0XkXi9sXAwQxuh50.jpg?f=fotoalbum_large

Het verbruik op een lange rit.
130/120/100/90 km/u in Powerstand.
Gemiddelde snelheid 103km/u verbruik 7,7l/100 km, afstand 950km. Stevig doorgereden, volle kofferbak, skibox op het dak en 5 personen aan boord (waarvan 3 kinderen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perfecteric
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 21-04-2024
Misschien kan iemand mijn vraag beantwoorden.
Bij een 3008 hybride zal de auto soms toch op benzine willen rijden ondanks dat elektrisch staat ingesteld. Dit is om de benzine leidingen "schoon" te houden en door te spoelen volgens Peugeot. Hoe zit dat met deze Lynk&Co?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juwlez
cyberdj schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 21:17:
[Afbeelding]

Het verbruik op een lange rit.
130/120/100/90 km/u in Powerstand.
Gemiddelde snelheid 103km/u verbruik 7,7l/100 km, afstand 950km. Stevig doorgereden, volle kofferbak, skibox op het dak en 5 personen aan boord (waarvan 3 kinderen).
Vreemd, bij mij ziet de cockpit er anders uit.. kan je dit ergens kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Ander thema kiezen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oizo1981
juwlez schreef op zondag 8 mei 2022 @ 00:37:
[...]

Vreemd, bij mij ziet de cockpit er anders uit.. kan je dit ergens kiezen?
https://www.lynkco.com/nl...er_Display-1/topic:Themes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BPi
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07:27

BPi

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-C42DkkkfHMoeHW9liOXEbBeS2k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/okfB6FVIh6t852uPq7K1dTCm.jpg?f=fotoalbum_large

Onderweg in Metz bij de bakker. Eet smakelijk 🥐🥖

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cyberdj
perfecteric schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 23:32:
Misschien kan iemand mijn vraag beantwoorden.
Bij een 3008 hybride zal de auto soms toch op benzine willen rijden ondanks dat elektrisch staat ingesteld. Dit is om de benzine leidingen "schoon" te houden en door te spoelen volgens Peugeot. Hoe zit dat met deze Lynk&Co?
Als je in Pure rijdt en je geeft veel gas, schakelt de benzine motor in. Deze zal dan altijd even blijven lopen. Enerzijds om warm te worden en anderzijds om e.e.a. door te spoelen. Blijf je echter rustig rijden, dan gebeurt dat niet. Het zal dus niet vanzelf gaan.
Bij de 3008 kun je daarentegen wel bij “vol gas” elektrisch blijven rijden (benzine schakelt dan niet [zo snel?] bij als bij de 01.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberdj
BPi schreef op zondag 8 mei 2022 @ 09:25:
[Afbeelding]

Onderweg in Metz bij de bakker. Eet smakelijk 🥐🥖
samen onderweg of toevallig een 01 getroffen?
Ik kwam er gister welgeteld 1 tegen op 950km. Ook in de buurt van Metz. Met 2 fietsen op de haak en een dakkoffer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

cyberdj schreef op zondag 8 mei 2022 @ 09:44:
[...]

samen onderweg of toevallig een 01 getroffen?
Ik kwam er gister welgeteld 1 tegen op 950km. Ook in de buurt van Metz. Met 2 fietsen op de haak en een dakkoffer.
Toeval.
Een kilometer er voor bij hotel al gespot en gesproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syjq8ak
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 03-02-2023
Vorige week alle dakdrager bedrijven nagebeld voor een nieuw setje dakdragers, kom slechts bij alle bedrijven op eentje uit de Thule Wingbar edge 9582 uit.
Past prima, straks een rondje om te kijken of de geluiden wel in orde zijn, installatie met een soort rubberen band om de dakrails van de Lynk heen.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MsM2mkCadK8iVpnBa5KW-9BOvgs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kO5ymA0qrQGI5Skoc2Hx84zf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ctYAuzQTulOB_o5AcIw5UJ9LWw4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1yakhcSNjHaogr6C2h9LcDeD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Obhjttq4pdzRiBXaz6sapW5mr3I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YSaovjKBlkOVGvdo45GPhfQG.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syjq8ak
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 03-02-2023
syjq8ak schreef op zondag 8 mei 2022 @ 12:01:
Vorige week alle dakdrager bedrijven nagebeld voor een nieuw setje dakdragers, kom slechts bij alle bedrijven op eentje uit de Thule Wingbar edge 9582 uit.
Past prima, straks een rondje om te kijken of de geluiden wel in orde zijn, installatie met een soort rubberen band om de dakrails van de Lynk heen.[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
En het dak kan niet meer helemaal open, wellicht moet de achterste dakdraker iets naar voren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHoorn
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 01-05 21:38
Heeft iemand de "bandenmobiliteitsset" al gevonden? Hij zou onder de bekleding van de kofferbak moeten zitten maar ik zie alleen een accu. Vind het toch wel prettig om iets van reparatie mogelijk bij me te hebben ook al is het beperkt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vwDh1U4Byx-gw2YjUyUMVN0bu9Y=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/daq31AXjmw45atGCbXvHY5Jz.jpg?f=user_large

🚙 Lynk & Co 01 | 🔌 Alfen Eve Pro | 🤖 HA | 🌞 4kW zw | 🔋 MT Venus 5.12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
JHoorn schreef op zondag 8 mei 2022 @ 16:52:
Heeft iemand de "bandenmobiliteitsset" al gevonden? Hij zou onder de bekleding van de kofferbak moeten zitten maar ik zie alleen een accu. Vind het toch wel prettig om iets van reparatie mogelijk bij me te hebben ook al is het beperkt.
[Afbeelding]
Wordt in Nederland niet meegeleverd. Ik heb zelf een setje in de auto gelegd als je ergens in de middel of nowhere bent en L&C assistance niet komt/lang op zich laat wachten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WRG9THJ2T4WhQX_3f-Hn8Psuf_Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WNJHY224OC2TpD9rRFA2acls.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dixet
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-05 21:16
MarcelD schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 10:13:
De App…..

Zucht, steun en kreun. Blijft een gedrogt. De app synct totaal niet, ik kijk al 4 dagen naar de status van dus 4 dagen geleden. Hebben meerdere mensen dit momenteel? Is er een storing ofzo?

Ik heb het zelfde, laatst bijgewerkt 5 mei zegt 'ie. Voorheen werkte het via de app laten knipperen van je lampen wel eens om verbinding te forceren, maar hij doet nu helemaal niets :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesselvdwaa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-03 18:58
Toppers.

Ik heb veel gelezen over de 01 van Lynk & Co. Maar niemand die echt verteld hoe het nu zit met de kosten.
Ik zie in de voorwaarden dat er extra kosten zoals leveringskosten en douane kosten in rekening gebracht kunnen worden?

Maar hoe zit het nu, naast die €500, met extra (verborgen) kosten. Als ik een 01 wil via maandelijkse membership. Welke kosten krijg ik onder mijn neus. Enkel de €500 of nog meer.

Waar ik woon worden via Volvo de 01 klaargemaakt en gebracht. Maar worden er als nog extra kosten in rekening gebracht die Lynk & Co niet vermeld?

Ik hoor graag.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Oizo1981
wesselvdwaa schreef op zondag 8 mei 2022 @ 18:03:
Toppers.

Ik heb veel gelezen over de 01 van Lynk & Co. Maar niemand die echt verteld hoe het nu zit met de kosten.
Ik zie in de voorwaarden dat er extra kosten zoals leveringskosten en douane kosten in rekening gebracht kunnen worden?

Maar hoe zit het nu, naast die €500, met extra (verborgen) kosten. Als ik een 01 wil via maandelijkse membership. Welke kosten krijg ik onder mijn neus. Enkel de €500 of nog meer.

Waar ik woon worden via Volvo de 01 klaargemaakt en gebracht. Maar worden er als nog extra kosten in rekening gebracht die Lynk & Co niet vermeld?

Ik hoor graag.
Je betaalt €500 /mnd. Als je een trekhaak wil €40/mnd extra. Als je winterbanden wil €450/jr extra.

Als je de auto afhaalt in Amsterdam of Diemen is dat gratis. Laat je de auto thuis afleveren dan betaal je daarvoor in de praktijk €150 (in de voorwaarden staat nog €100).

Daarnaast zijn de kosten van benzine, stroom, parkeerkaarten, milieuvignetten, tolkosten, boetes etc. voor eigen rekening.

Voor boetes etc die L&C aan jou doorberekent komt er €3 bovenop.

In geval van niet verhaalbare schade betaal je maximaal €500 zelf. Als de schade minder is, betaal je dat bedrag.

En natuurlijk €0,15/km boven de 1.250 km/mnd.

Inleveren van de auto is gratis. Tenzij je het abonnement binnen 14 dagen annuleert; dan betaal je €350 (maar krijg je het abonnementsgeld van de 1e maand terug)

[ Voor 14% gewijzigd door Oizo1981 op 08-05-2022 19:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oizo1981
knip

[ Voor 98% gewijzigd door Oizo1981 op 08-05-2022 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHoorn
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 01-05 21:38
Oizo1981 schreef op zondag 8 mei 2022 @ 17:00:
[...]

Wordt in Nederland niet meegeleverd. Ik heb zelf een setje in de auto gelegd als je ergens in de middel of nowhere bent en L&C assistance niet komt/lang op zich laat wachten.

[Afbeelding]
Mmm, ok. Dan zelf maar 1 aanschaffen. Heb trouwens wel een veiligheidshesje en gevarendriehoek. Als ik het geweten had, had ik hem uit mijn oude auto gehaald. 8)

🚙 Lynk & Co 01 | 🔌 Alfen Eve Pro | 🤖 HA | 🌞 4kW zw | 🔋 MT Venus 5.12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastjean
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-05 18:06

Bastjean

Lynk01 sinds 01okt '21

Mag ik van iemand die die dakdragers voor de Lynk & Co heeft en in de buurt van Utrecht (Leidsche Rijn) woont, deze een keer lenen om te passen? Ik wil weten of mijn Thule dakkoffer XXL bij gebruik van de dakdrager de antenne vin niet raakt en of de achterklep nog wel genoeg open kan.

Als dank een lekker flesje wijn Graag een DM

Bastjean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• About2Break
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08:03
dixet schreef op zondag 8 mei 2022 @ 17:05:
[...]

Ik heb het zelfde, laatst bijgewerkt 5 mei zegt 'ie. Voorheen werkte het via de app laten knipperen van je lampen wel eens om verbinding te forceren, maar hij doet nu helemaal niets :(
Hier hetzelfde, na 6 mei geen nieuwe status meer :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cyberdj
Bastjean schreef op zondag 8 mei 2022 @ 21:19:
Mag ik van iemand die die dakdragers voor de Lynk & Co heeft en in de buurt van Utrecht (Leidsche Rijn) woont, deze een keer lenen om te passen? Ik wil weten of mijn Thule dakkoffer XXL bij gebruik van de dakdrager de antenne vin niet raakt en of de achterklep nog wel genoeg open kan.

Als dank een lekker flesje wijn Graag een DM
Ik woon niet echt in de buurt, maar heb wel foto’s gepost vorige week:

https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/71358096

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cyberdj
syjq8ak schreef op zondag 8 mei 2022 @ 12:01:
Past prima, straks een rondje om te kijken of de geluiden wel in orde zijn, installatie met een soort rubberen band om de dakrails van de Lynk heen.[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/71358096

dragers zijn redelijk stil, aerodynamica is best wel ok (verbruik met skibox 7,7l/100km over 950 km)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juwlez
Oizo1981 schreef op zondag 8 mei 2022 @ 18:22:
[...]

Je betaalt €500 /mnd. Als je een trekhaak wil €40/mnd extra. Als je winterbanden wil €450/jr extra.
Eigenlijk wel slecht dat winterbanden niet standaard in het abonnement zit, gaat om veiligheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

About2Break schreef op zondag 8 mei 2022 @ 21:46:
[...]

Hier hetzelfde, na 6 mei geen nieuwe status meer :(
Yep, hier ook geen nieuwe status van laden meer sinds 6 mei 11:44 uur.
Maar status ramen en deuren net geüpdatet 🤷‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastjean
  • Laatst online: 06-05 18:06

Bastjean

Lynk01 sinds 01okt '21

Hi Cyberdj
Dank voor de foto van de Volvo dakkoffer in combinatie met de Thule. Bemoedigend voor mij.

Mijn Thule XXL dakkoffer is nog een slag lomper. Zou daarom mooi zijn om deze koffer even te kunnen passen voordat ik 270 euro uitgeef aan een Thule Wingbar edge 9582/9583 of 9585.
Bastjean schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 14:59:
[...]
... ik ga ook op zoek naar een wingbar.

Heb zelf een thule Motion XXL dakkoffer hier op de foto op mijn vorige auto.
[Afbeelding]
De dakdragers van de BMW passen in ieder geval voor geen mogelijkheid. ...
Dus mocht iemand in de buurt van Utrecht al in het bezit zijn van passende wingbars, dan hoor ik dat graag.

Bastjean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x360junkie
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07-05 22:18
Hoi, ik heb een beetje gezocht maar ik kan zo niets concreets vinden.
Heeft iemand ervaring welke dakdragers en koffer ik kan aanschaffen die op mijn Lynk 01 passen.
En natuurlijk eventueel het dak nog open kan ?
Ik hoor het graag, alvast bedankt

edit , niet goed gekeken in de laatste posts 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door x360junkie op 09-05-2022 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
Lees de posts eens door boven je eigen post....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• x360junkie
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07-05 22:18
GroeneThee schreef op maandag 9 mei 2022 @ 10:13:
Lees de posts eens door boven je eigen post....
had de laatste posts idd nog niet gezien, |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis.passage
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-08-2024
MarcelD schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 10:13:
De App…..

Hier hetzelfde issue. Zie nooit de actuele laadstatus, altijd van een paar dagen geleden. Ook staat de auto 'open', terwijl ik vanuit mijn raam toch echt een gesloten auto zie staan...

Ook verbindt de iOs app zelden automatisch met de auto als ik mijn auto start. Moet vaak handmatig de bluetooth verbinding maken. Gisteren werd ook mijn profiel niet meer opgehaald en moest ik opnieuw inloggen.

Daarnaast is het mij nog nooit gelukt om mijn auto te verhuren. Ik heb al tientallen aanvragen gehad en nooit succesvol kunnen accepteren. Vanuit de L&C KCC hoef je ook niks te verwachten. Heb nog drie issues staan waar ik nooit terugkoppeling op krijg... Service is nog een verbeterpunt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dennis.passage
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-08-2024
x360junkie schreef op maandag 9 mei 2022 @ 10:15:
[...]

had de laatste posts idd nog niet gezien, |:(
Deze dakdragerset werd vorig jaar ook genoemd in dit forum: https://www.bol.com/nl/nl...x0tC3Q_0_1.2.ProductImage

Ik heb deze dakdragers besteld, krijg ze morgen binnen. Laat wel weten of het iets is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondsdol
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-05 11:22
Vorige week ook een uitnodiging gekregen om de Lynk 01 te bestellen en ik ben op zoek naar een excuus om het te doen, maar ik twijfel toch nog wel echt of het "voordelig" genoeg is :X

Situatie: op dit moment rijdt ik benzine. 90% stadsritjes.

Mijn probleem: geen eigen oprit, dus geen mogelijkheid tot eigen laadpaal. Jammer, want zonnepanelen heb ik wel. Ik vermoed dat het met een eigen laadpaal een no-brainer, zou zijn, maar wanneer ik de Lynk zou bestellen, dan ben ik dus afhankelijk van publieke laadpalen die toch al snel €0,30 of meer per kWh rekenen.

Als ik alle informatie goed begrijp, dan zou dit betekenen dat ik voor het laden alleen al ongeveer €5,28 per lading zou moeten aftikken. Wanneer een volle accu ongeveer 70km meegaat, zou dit dus neerkomen op +/- €7,50 per 100 kilometer ((5,28/70)*100).

Wanneer ik dat afzet tegen mijn huidige stadsverbruik (+/- 8L/100km) dan zou dit dus een "winst" van ongeveer €9 per 100 kilometer opleveren (8*€2,00=16). Daarbij komen uiteraard nog benzinekosten voor de wat langere ritten.

Nu vraag ik me af:

- Klopt mijn logica?
- Zijn er hier nog meer mensen die zonder eigen laadpaal een Lynk rijden? Wat zijn jullie ervaringen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasperzzz
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-05 07:48
hondsdol schreef op maandag 9 mei 2022 @ 11:33:
Vorige week ook een uitnodiging gekregen om de Lynk 01 te bestellen en ik ben op zoek naar een excuus om het te doen, maar ik twijfel toch nog wel echt of het "voordelig" genoeg is :X

Mijn probleem: geen eigen oprit, dus geen mogelijkheid tot eigen laadpaal. Jammer, want zonnepanelen heb ik wel. Ik vermoed dat het met een eigen laadpaal een no-brainer, zou zijn, maar wanneer ik de Lynk zou bestellen, dan ben ik dus afhankelijk van publieke laadpalen die toch al snel €0,30 of meer per kWh rekenen.

Als ik alle informatie goed begrijp, dan zou dit betekenen dat ik voor het laden alleen al ongeveer €5,28 per lading zou moeten aftikken. Wanneer een volle accu ongeveer 70km meegaat, zou dit dus neerkomen op +/- €7,50 per 100 kilometer ((5,28/70)*100).

Wanneer ik dat afzet tegen mijn huidige stadsverbruik (+/- 8L/100km) dan zou dit dus een "winst" van ongeveer €9 per 100 kilometer opleveren (8*€2,00=16). Daarbij komen uiteraard nog benzinekosten voor de wat langere ritten.

Nu vraag ik me af:

- Klopt mijn logica?
- Zijn er hier nog meer mensen die zonder eigen laadpaal een Lynk rijden? Wat zijn jullie ervaringen?
Ik denk dat je het financiële plaatje wel wat breder moet bekijken dan alleen brandstof kosten.
Wat rij je nu bijvoorbeeld, is dat een prive auto? Wat is de TCO van die auto?
Wat zouden de totale kosten voor de Lynk zijn o.b.v. de KM die je per jaar rijdt?

Maar bovenal; heb je het geld er eventueel voor over?

Mijn redenering is als volgt; momenteel heb ik een leaseauto (elektrisch), maar ga binnenkort naar andere werkgever waarbij ik geen lease auto krijg.
Ik wil liever niet inleveren op comfort en hulpsystemen etc. (rijd momenteel een Skoda Enyaq).
Daarnaast heb ik nu geen zin om 40K te investeren in een nieuwe/jong gebruikte auto.
Daarbij zijn mijn totale kosten voor een Lynk niet veel hoger dan een jong gebruikte auto met dezelfde eigenschappen.

Voor mij persoonlijk is het het extra geld per maand wel waard om "zorgeloos" in een comfortabele auto te kunnen rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondsdol
Jasperzzz schreef op maandag 9 mei 2022 @ 12:47:
[...]

Ik denk dat je het financiële plaatje wel wat breder moet bekijken dan alleen brandstof kosten.
Wat rij je nu bijvoorbeeld, is dat een prive auto? Wat is de TCO van die auto?
Wat zouden de totale kosten voor de Lynk zijn o.b.v. de KM die je per jaar rijdt?

Maar bovenal; heb je het geld er eventueel voor over?

Mijn redenering is als volgt; momenteel heb ik een leaseauto (elektrisch), maar ga binnenkort naar andere werkgever waarbij ik geen lease auto krijg.
Ik wil liever niet inleveren op comfort en hulpsystemen etc. (rijd momenteel een Skoda Enyaq).
Daarnaast heb ik nu geen zin om 40K te investeren in een nieuwe/jong gebruikte auto.
Daarbij zijn mijn totale kosten voor een Lynk niet veel hoger dan een jong gebruikte auto met dezelfde eigenschappen.

Voor mij persoonlijk is het het extra geld per maand wel waard om "zorgeloos" in een comfortabele auto te kunnen rijden.
Goede punten. Wel over nagedacht inderdaad, maar niet vermeld. Uiteindelijk blijft het inderdaad een persoonlijke keuze. Ik verwacht wel iets meer te gaan betalen dan ik nu doe, maar probeer een beetje een beeld te krijgen van het gevoel dat anderen met een vergelijkbare situatie aan de auto overhouden (met name het gebrek aan eigen laadpaal en de hieruit voortvloeiende kosten).

Huidige situatie:

- Private lease Opel Corsa F (2020) a €400 per maand.
- Verbruik over de laatste 4.500km is ongeveer 7,5L/100km.
- De auto: niet heel blij mee, vandaar de mogelijke overstap. Vind de Corsa echt zwaar tegenvallen.
- Geen trekhaak

Verwachting:

- €540 in de maand gaan gaan betalen voor een Lynk 01 (prima tot zover)
- Hopelijk _iets_ gaan besparen op brandstof. In ieder geval wil ik niet duurder uit zijn.
- Met meer plezier in de auto stappen
- Op termijn hopelijk de auto ook kunnen delen als de software dit toestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madtraxx
  • Laatst online: 10-03 22:19

Nu vraag ik me af:

- Klopt mijn logica?
Zit je niet een tikkie te optimistisch met je brandstof prijs? zou eerder 2,10 - 2,20 aanhouden.... of je moet consistent bij de witte pomp tanken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondsdol
madtraxx schreef op maandag 9 mei 2022 @ 14:02:
[...]

Zit je niet een tikkie te optimistisch met je brandstof prijs? zou eerder 2,10 - 2,20 aanhouden.... of je moet consistent bij de witte pomp tanken.
Details :D maar inderdaad, het zou mogelijk iets meer kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madtraxx
  • Laatst online: 10-03 22:19
Ik ga ook een Lynk rijden en brand nu ongeveer 7,4 a 7,8 per 100 km op met een Leon ST.

dit gaat op termijn wel flink wat schelen, ik ga ervan uit dat ik zo'n 80 a 100 euro bespaar op 700 km. (wanneer ik publiek zou laden.

Denk dat mijn werkgever daar wel heel blij mee is, ik kan precies het woon werkverkeer met de stekker doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FidOo
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 29-04 04:24
hondsdol schreef op maandag 9 mei 2022 @ 13:16:
[...]

Goede punten. Wel over nagedacht inderdaad, maar niet vermeld. Uiteindelijk blijft het inderdaad een persoonlijke keuze. Ik verwacht wel iets meer te gaan betalen dan ik nu doe, maar probeer een beetje een beeld te krijgen van het gevoel dat anderen met een vergelijkbare situatie aan de auto overhouden (met name het gebrek aan eigen laadpaal en de hieruit voortvloeiende kosten).

Huidige situatie:

- De auto: niet heel blij mee, vandaar de mogelijke overstap. Vind de Corsa echt zwaar tegenvallen.
- Geen trekhaak

Verwachting:

- Hopelijk _iets_ gaan besparen op brandstof. In ieder geval wil ik niet duurder uit zijn.
Ik weet niet of het een releastische vergelijking is. Een opel corsa is wat betreft gewicht, ruimte, luxe een wereld van verschil met de Lynk 01. Zwaardere auto, grotere velgen, meer ruimte, dat gaat lijden tot een hoger brandstofverbruik. Elektrisch rijden kan wel een hoop goed maken, maar niet alles denk ik met de "beperkte" range.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
juwlez schreef op zondag 8 mei 2022 @ 23:27:
[...]

Eigenlijk wel slecht dat winterbanden niet standaard in het abonnement zit, gaat om veiligheid.
Idd, dat viel mij ook op. En aangezien het in feite gewoon een huurauto is, is de verhuurder er ook voor aansprakelijk dat je met een veilige auto op pad gaat. Desnoods zetten ze die banden er pas op als het nodig is, al is dat logistiek natuurlijk wat lastig ;)
450 euro per seizoen is ook best prijzig. Weet niet wat een setje winterbanden voor de LC kost, maar gok dat je voor dat geld al bijna een setje banden zelf kunt kopen (waar je meerdere seizoenen mee doet). Zit je natuurlijk nog wel met montagekosten enzo 2 keer per jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pretpik
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:30

Nu vraag ik me af:

- Klopt mijn logica?
Ik laad op de zaak en af en toe hier aan de straat. Voor het laden op straat betaal ik per kWh 39 ct. In de accu gaat er per lading ongeveer 16,5 kWh in. Dat kost dus ongeveer 6,45€. Daar rijd ik nu tussen de 70 en 80 km op. Dat is dus 22 kWh per 100 km en dus per 100 km 8,58€.

Qua brandstof kost een liter hier 2,11 €. De auto rijdt ongeveer 6,67l/100 km (1 op 15). Dat keer 2,11€ maakt 14,07€ per 100 km op benzine.

PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasperzzz
Palomar schreef op maandag 9 mei 2022 @ 14:38:
[...]

Idd, dat viel mij ook op. En aangezien het in feite gewoon een huurauto is, is de verhuurder er ook voor aansprakelijk dat je met een veilige auto op pad gaat. Desnoods zetten ze die banden er pas op als het nodig is, al is dat logistiek natuurlijk wat lastig ;)
450 euro per seizoen is ook best prijzig. Weet niet wat een setje winterbanden voor de LC kost, maar gok dat je voor dat geld al bijna een setje banden zelf kunt kopen (waar je meerdere seizoenen mee doet). Zit je natuurlijk nog wel met montagekosten enzo 2 keer per jaar.
Op zich is die prijs redelijk in lijn met de wat de 'klassieke' leasemaatschappijen berekenen.
Vond het zelf ook eerst vrij prijzig, maar als je de kosten voor een bandenwissel (los op de velg wisselen) doorrekent valt het nog wel mee. (Bij profile kost dit bijvoorbeeld al E 110,- per wissel, dus 220 per seizoen).
Daarnaast heb je nog de opslagkosten en investering in de banden. Winterbanden gaan minder lang mee aangezien ze eerder versleten zijn.

En voor een setje banden in de maat van de 01 ben je al gauw E600,- kwijt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasperzzz
hondsdol schreef op maandag 9 mei 2022 @ 13:16:
[...]

Huidige situatie:

- Geen trekhaak

Verwachting:

Zoals anderen ook al aangeven is het vergelijk van een Corsa met een Lynk niet helemaal fair denk ik.
Zou bijzonder zijn als de Lynk dan goedkoper of gelijk is in de kosten.

Ik denk dat je vooral een veel luxere en comfortabelere auto ervoor terugkrijgt. Die mogelijk wel iets meer per maand kost.
Dus ik denk dat je aan 3 van je 4 verwachtingen sowieso zal voldoen.

Mogelijk kan je je auto voor je huis parkeren en mag je in jouw gemeente de kabel over de stoep leggen? Met behulp van zo'n laadkabelmat? Dat zou het financiële plaatje voor jou nog iets voordeliger kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• san1999der
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 30-09-2024
16 mei mag ik eentje ophalen en had eind vorige week al de verzekering info en kenteken is auto van 5 mei en 2022 model

Hoe zit het met de kilometers van ophalen van diemen naar huis adres telt dat mee bij de maandelijkse kilometers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jsentel
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 19-03-2024
Zijn er hier nog meer mensen die winterbanden afnemen bij Lynk?

Een maand geleden al een keer gebeld voor een afspraak om ze weer te wisselen naar zomerbanden. Zojuist weer gebeld en ik mag binnen 2 weken een belletje voor een afspraak verwachten.

Lekker met 20+ graden op winterbanden rondrijden, niet echt veilig meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondsdol
Een andere vraag waar ik niet direct een antwoord op zie: zijn er al mensen die het is gelukt om de auto te delen? Zo ja, kunnen jullie iets vertellen of het "animo"? Ik ben wel benieuwd of dit op het moment vooral een gimmick is, of dat je hiermee écht een deuk kan slaan in het maandbedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RamonTW
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 12-02 23:52
jsentel schreef op maandag 9 mei 2022 @ 15:21:

Een maand geleden al een keer gebeld voor een afspraak om ze weer te wisselen naar zomerbanden. Zojuist weer gebeld en ik mag binnen 2 weken een belletje voor een afspraak verwachten.

Ik heb gebeld en kreeg ook te horen dat ze contact zouden opnemen voor een afspraak. Echter toen direct even doorgepakt en ben doorgeschakeld met de serviceafdeling waar ik een afspraak heb kunnen maken. Komende vrijdag worden ze gewisseld en direct een softwareupdate.

Doel van de softwareupdate is om de kaarten van de navigatie bij te werken. Nu kaarten van 2020. Ben benieuwd of er straks echt nieuwere kaarten beschikbaar zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sandro!
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07-05 17:41
Sandro! schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 16:05:
Is er iemand in de buurt van Arnhem/Nijmegen die zijn of haar auto een paar uur kan missen? Ik heb me aangemeld en mijn profiel aangevuld, dus de bestellynk zal vanzelf een keer op mijn digitale deurmat ploffen, maar ik zou van tevoren toch een keer een langere proefrit willen maken dan het halfuur dat je in Amsterdam blijkbaar krijgt. Mijzelf kennende ben ik die tijd al kwijt met het doorlopen van het menu. En ik kan me ook niet voorstellen dat je veel échte proeftijd krijgt in A’dam omdat je eerst het centrum maar eens uit moet zien te komen.

Het lenen zal uiteraard netjes via de app verlopen, ik zal geen instellingen aanpassen als je zelf het gastenprofiel gebruikt (behalve spiegels en stoel voor de rijveiligheid natuurlijk :)) en ik zal de auto ook niet uitgewoond in Keulen achterlaten ;)

Ik heb een aantal pogingen gedaan via de app, maar die verzoeken worden steeds geannuleerd door de potentiële verhuurders. Wellicht vanwege de korte reserveringstijd, of omdat er een bug in de app zit waardoor de europrijzen ineens in SEK vermeld staan, geen idee. Jammer dat je niet een bericht naar de verhuurder kunt sturen zoals bij AirBnb, maar het is natuurlijk nog een bètafunctie.
Nou, het is gelukt. Of ja, gelukt… ik had eindelijk iemand gevonden die mijn verzoek accepteerde. Aangekomen op locatie kwam de beruchte melding “Geannuleerd vanwege technische fout” in beeld. Direct opnieuw een verzoek gestuurd dat wederom geaccepteerd werd, toen zag ik dat de app bluetoothconnectie met de auto had en kon ik de auto ontgrendelen, de lampen laten knipperen, etc. Alleen dat werkte dus allemaal niet. Elke handeling leverde de melding op dat ik het nog een keer moest proberen of contact op moest nemen met support. In de haast (ik stond in de regen) kon ik de contactknop niet direct vinden. De verhuurder zelf was niet thuis, zijn dochter wel. Na een telefoontje besloten onze autosleutels om te wisselen (zij de mijne, ik die van de Lynk) en toch een rondje kunnen rijden.

Al met al: geweldige auto, maar jammer dat de uitleenfunctie nog in bèta is (al konden ze het m.i. beter alpha noemen :X). Ik ga de auto zeker bestellen zodra de link binnen komt (#teamblauw), maar ik ga het potentiële huurders en mezelf niet aandoen hem aan te bieden tot het bèta-label er af is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hardred
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 27-02 23:13
san1999der schreef op maandag 9 mei 2022 @ 15:14:
16 mei mag ik eentje ophalen en had eind vorige week al de verzekering info en kenteken is auto van 5 mei en 2022 model

Hoe zit het met de kilometers van ophalen van diemen naar huis adres telt dat mee bij de maandelijkse kilometers?
Die km's tellen inderdaad gewoon mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hardred
hondsdol schreef op maandag 9 mei 2022 @ 15:46:
Een andere vraag waar ik niet direct een antwoord op zie: zijn er al mensen die het is gelukt om de auto te delen? Zo ja, kunnen jullie iets vertellen of het "animo"? Ik ben wel benieuwd of dit op het moment vooral een gimmick is, of dat je hiermee écht een deuk kan slaan in het maandbedrag.
Lukt het delen? Of het lukt en alles gaat goed, of er gaat van alles fout, het is altijd 1 van de 2, niks er tussenin.
Maargoed, de software daarvoor is nog in beta. Mij persoonlijk is het al eens gelukt om per test uit te lenen aan mijn vriendin, maar het is zo'n gezeur met plek van neerzetten, tijdstip terugzijn etc dat ik haar gewoon de 2e sleutel heb gegeven, ondanks dat ze op een ander adres woont.(Nagevraagd bij Allianz mbt de lynk verzekering e.d, zij gaven aan dat ondanks het andere adres, zij er gewoon in mag rijden en ze dan verzekerd is).

Animo, dat is er volgensmij wel.

Deuk slaan in het maandbedrag: dat zal echt afhangen van je gebied. Er zijn mensen die verdienen er een aardige duit mee om in mindering te brengen op hun 500 euro per maand, en de ander zal het moeten doen met wellicht 1 a 2x verhuren per maand.
Nu helpt het ook niet echt dat er mensen bij zijn die hem voor een habbekrats opzetten(even de mensen die dat voor familie/vrienden doen buitengelaten natuurlijk).

Afgezien daarvan, het is(op een paar kleine puntjes na, die ik persoonlijk voor lief neem voor dit bedrag) een geweldige auto die je straks niet eens wilt delen ;)

Inprincipe had het voor mij een soort tussenloop auto moeten zijn terwijl ik aan het kijken was naar een lease auto, dus eind oktober vorig jaar ingeschreven en eind november besteld zonder een proefrit.
Al tijdens de eerste rit naar huis en het in ontvangst nemen van de sleutels in Diemen wist ik al dat dit lekker een blijvertje was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimaj janssen
Meerdere keren geprobeerd van creditcard te wisselen via de app. Telkens een foutmelding. Mailtje gestuurd naar L&C. Na twee dagen antwoord. Niet via de app doen maar via hun website. En schetst mijn verbazing: in een keer goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• san1999der
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 30-09-2024
Hardred schreef op maandag 9 mei 2022 @ 18:53:
[...]

Lukt het delen? Of het lukt en alles gaat goed, of er gaat van alles fout, het is altijd 1 van de 2, niks er tussenin.
Maargoed, de software daarvoor is nog in beta. Mij persoonlijk is het al eens gelukt om per test uit te lenen aan mijn vriendin, maar het is zo'n gezeur met plek van neerzetten, tijdstip terugzijn etc dat ik haar gewoon de 2e sleutel heb gegeven, ondanks dat ze op een ander adres woont.(Nagevraagd bij Allianz mbt de lynk verzekering e.d, zij gaven aan dat ondanks het andere adres, zij er gewoon in mag rijden en ze dan verzekerd is).

Animo, dat is er volgensmij wel.

Deuk slaan in het maandbedrag: dat zal echt afhangen van je gebied. Er zijn mensen die verdienen er een aardige duit mee om in mindering te brengen op hun 500 euro per maand, en de ander zal het moeten doen met wellicht 1 a 2x verhuren per maand.
Nu helpt het ook niet echt dat er mensen bij zijn die hem voor een habbekrats opzetten(even de mensen die dat voor familie/vrienden doen buitengelaten natuurlijk).

Afgezien daarvan, het is(op een paar kleine puntjes na, die ik persoonlijk voor lief neem voor dit bedrag) een geweldige auto die je straks niet eens wilt delen ;)

Inprincipe had het voor mij een soort tussenloop auto moeten zijn terwijl ik aan het kijken was naar een lease auto, dus eind oktober vorig jaar ingeschreven en eind november besteld zonder een proefrit.
Al tijdens de eerste rit naar huis en het in ontvangst nemen van de sleutels in Diemen wist ik al dat dit lekker een blijvertje was.
Oeh jammer 🥲

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hardred
Wat precies? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curtazimo
jsentel schreef op maandag 9 mei 2022 @ 15:21:

Waar kun je aangeven of je winterbanden wil? Bij het reserveren kon ik alleen kiezen tussen de kleur en een trekhaak of niet? Heb nog geen bestellink gekregen, dus wellicht is het daar pas mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eindjegremma
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 02-07-2022
Ik heb wat posts gelezen maar niet alle 260+ pagina’s dus bij voorbaat excuses als dit al een keer is langs gekomen..

10-03 de bestellink en 27-04 een afspraak gemaakt om de auto op te komen halen. De eerst volgende mogelijkheid was destijds; 10-05. Vandaag.
09-05 nog een herinnering ontvangen; Je kan je auto morgen om 12:30 ophalen.
Je snapt, ik heb, na 8 weken wachten, behoorlijk veel zin om dat ding te halen.
Deze ochtend, 10-05, 2,5 uur voor de afspraak word ik gebeld; Sorry, er is geen auto én we weten ook niet wanneer er wel eentje is. We nemen contact met u op als we het wel weten. Fijne dag.

Ik kon die arme jongen wel door de telefoon trekken. Hoezo geen auto? Hoezo nu pas bekend dat er geen auto is? Hoezo geen nieuwe afspraak??

Is er iemand die dit ook heeft meegemaakt? En zo ja, hoe lang heb je moeten wachten om dan toch eindelijk de sleutels in handen te krijgen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutger3411
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 30-04 11:23
Bij mij is de afspraak ook al een keer verzet en heb nu voor morgen ochtend een afspraak staan. Ik heb wel al de verzekeringspapieren van de auto gekregen. Heb je die ook gekregen?
Eindjegremma schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 10:32:
Ik heb wat posts gelezen maar niet alle 260+ pagina’s dus bij voorbaat excuses als dit al een keer is langs gekomen..

10-03 de bestellink en 27-04 een afspraak gemaakt om de auto op te komen halen. De eerst volgende mogelijkheid was destijds; 10-05. Vandaag.
Deze ochtend, 10-05, 2,5 uur voor de afspraak word ik gebeld; Sorry, er is geen auto én we weten ook niet wanneer er wel eentje is. We nemen contact met u op als we het wel weten. Fijne dag.

Ik kon die arme jongen wel door de telefoon trekken. Hoezo geen auto? Hoezo nu pas bekend dat er geen auto is? Hoezo geen nieuwe afspraak??

Is er iemand die dit ook heeft meegemaakt? En zo ja, hoe lang heb je moeten wachten om dan toch eindelijk de sleutels in handen te krijgen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harbinger
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 26-04 15:18
Eindjegremma schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 10:32:

Ik heb geen idee of dit al eerder is voorgevallen, volgens mij heb ik wel een soortgelijk verhaal gelezen in de vele pagina's die het thread inmiddels telt. Dit is inderdaad niet leuk.
Ik heb gisteren eindelijk de orderbevestiging en factuur ontvangen om mijn (koop) Lynk te kunnen betalen. Maar er stond een compleet verkeerd adres op de factuur en er was ook nergens iets te vinden over de aanbetaling (€500) die reeds is gedaan. Ik kan niet anders concluderen dat het een chaos is bij de backoffice van Lynk & Co...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OpusX
  • Laatst online: 17-07-2022
san1999der schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 19:52:
[...]

Ik ook 16mei begin van de middag🤠
Hier ook 16 mei begin van de middag... best wel spannend allemaal haha

Saab liefhebber die naast 2 Saabs (9-5 Aero en 9-7X 5.2 V8) nu deze Chinese Zweed gaat proberen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
curtazimo schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 10:23:
[...]

Waar kun je aangeven of je winterbanden wil? Bij het reserveren kon ik alleen kiezen tussen de kleur en een trekhaak of niet? Heb nog geen bestellink gekregen, dus wellicht is het daar pas mogelijk?
Kun je niet aangeven in het bestelproces. Moet je separaat over mailen/bellen met klantenservice en dan maken ze een aparte bestelling voor winterbanden aan. Als je de auto nu afneemt hoeft je dat pas rond september te regelen toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curtazimo
Oizo1981 schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 14:41:
[...]

Kun je niet aangeven in het bestelproces. Moet je separaat over mailen/bellen met klantenservice en dan maken ze een aparte bestelling voor winterbanden aan. Als je de auto nu afneemt hoeft je dat pas rond september te regelen toch.
Ah thanks. Heb het nergens in het registratieproces gezien, vandaar. Maar eerst maar eens wachten tot de bestellink binnen is en dan zien we idd ergens in september verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Laatst online: 11:02
Ik was behoorlijk positief over de L&CO totdat zojuist uit het niets dit gebeurt tijdens het rijden…

Godzijdank zat daar niemand, had flink verkeerd kunnen aflopen. (Maxi cosi zitje stond voorin omdat achterbank plat moest om wat op te halen, voor het geval ik commentaar krijg op dat het zitje niet goed geinstalleerd is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FK2ljUHO_f28Bo_E-an6gSPHlGA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Exgt67iD3MJfdGxNsohoNCMy.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OpusX
Requiem19 schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 19:38:
Ik was behoorlijk positief over de L&CO totdat zojuist uit het niets dit gebeurt tijdens het rijden…

Godzijdank zat daar niemand, had flink verkeerd kunnen aflopen. (Maxi cosi zitje stond voorin omdat achterbank plat moest om wat op te halen, voor het geval ik commentaar krijg op dat het zitje niet goed geinstalleerd is.

[Afbeelding]
:'( :'( :'( das zwaar kloten.. maar denk dat dit met elke auto kan gebeuren.. dus L&CO kan hier waarschijnlijk weinig aan doen. Hopelijk fixen ze het snel inclusief schoonmaak.. maar vaak kom je het glas nog maanden later tegen..

Sterkte iig!

Saab liefhebber die naast 2 Saabs (9-5 Aero en 9-7X 5.2 V8) nu deze Chinese Zweed gaat proberen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fibrenl
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 07-05 18:37

[Afbeelding]
Kloten zeg en inderdaad schrikken, een vraag heb jij model 2022 met aangepast glas en 360 camera toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Laatst online: 11:02
Fibrenl schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 21:32:
[...]

Kloten zeg en inderdaad schrikken, een vraag heb jij model 2022 met aangepast glas en 360 camera toevallig?
Nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee

[Afbeelding]
Dat is schrikken idd maar niet iets waar LnC iets aan kan doen. Kan ook steeninslag zijn oid. Gelukkig geen gewonden en slechts materiële schade.
Laten maken en op weer naar het rijplezier. Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muro01
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 12-10-2022
Fibrenl schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 21:32:
[...]

Als hij gelaagd glas had, dan had niet het glas in honderdduizend stukjes naar binnen gevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muro01
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 12-10-2022

[Afbeelding]
Wat een geluk dat niemand gewond is geraakt, dat is het belangrijkste.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eindjegremma
  • Laatst online: 02-07-2022
rutger3411 schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 11:08:
Bij mij is de afspraak ook al een keer verzet en heb nu voor morgen ochtend een afspraak staan. Ik heb wel al de verzekeringspapieren van de auto gekregen. Heb je die ook gekregen?

[...]
Die papieren heb ik, tot op heden, niet ontvangen.

Ik heb het er toch niet bij laten zitten.
Gister toch maar op hoge poten naar de hub op het Rokin gegaan.
Ook daar werd aanvankelijk gereageerd met; “Wij kunnen er ook niet heel veel aan doen..” Schijnbaar zijn er wel auto’s maar geen kentekens (nog steeds raar dat je daar 2,5 uur van te voren achter moet komen..)
Maar na wat vragen bij de manager en een mailtje naar wie dan ook kwamen ze toch met een nette oplossing; er staat een leen auto in Diemen.
Op dit moment rij ik dus in een leen auto en komen ze, als die van mij een kenteken heeft, hem omruilen.

Na wat moeite uiteindelijk toch een goede oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimaj janssen
Een klein probleempje: ik wil de hoofdsteunen op de achterbank verwijderen (beperkt uitzicht) maar ik krijg ze er niet uit. Iemand een idee hoe het moet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OpusX
24-02 > aangemeld
04-05 > mail uitnodiging om te bestellen
05-05 > afspraak gemaakt om auto op te halen
16-05 > hopelijk ophalen

VIN nummer staat al in mijn account (model 2022). Ben niet thuis (zit op de camping) en weet dus niet of ik de verzekeringspapieren al heb ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fast_coin
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 09-02-2023
Iemand al een buitenlandverklaring opgevraagd bij L&C? en ontvangen? :) :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oizo1981
wimaj janssen schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 14:54:
Een klein probleempje: ik wil de hoofdsteunen op de achterbank verwijderen (beperkt uitzicht) maar ik krijg ze er niet uit. Iemand een idee hoe het moet?
Al in de handleiding gekeken?
Verwijderen

1. Houd de knoppen aan weerszijde van de hoofdsteun ingedrukt.
2. Trek de hoofdsteun omhoog en eruit.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V7nAEkrxoJjmZReRGs1cjuW4my4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f0Z0vbadHq8tD0TaI61bqH5N.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ton_adam
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 06:42
Rekening winterbanden vandaag gekregen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I-jYZSwcfgtbyAIhVej5PNErLnM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ZHNbuJEFKieHvrqs63YjbtqX.png?f=fotoalbum_large

Nog geen wisselverzoek gehad. Dus ik bel ze nu even.

Gesproken inmiddels, krijg ik iemand met Frans accent, die zegt weer, nee we bellen vanzelf voor de zomerbanden. Lekker in tegenspraak met de email die ik net ontving.

[ Voor 16% gewijzigd door ton_adam op 11-05-2022 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nero22
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 07-05 19:55
Oizo1981 schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 17:21:
[...]

Al in de handleiding gekeken?

[...]

[Afbeelding]
Zou mooi zijn geweest als dat a la Volvo was. Met een knopje kun je die hoofdsteunen omlaag laten vallen/klappen.

Nou, vooruit :p

It's funny. But not ha-ha funny.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OpusX
Nero22 schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 20:09:
[...]
Zou mooi zijn geweest als dat a la Volvo was. Met een knopje kun je die hoofdsteunen omlaag laten vallen/klappen.

Nou, vooruit :p
Of a la Saab :P eeuwige strijd tussen Saab en Volvo rijders.. en helaas verraad ik nu toch een beetje mijn Saab vrienden met deze auto vanuit het heritage van Volvo..... helaas heeft NEVS nog niet echt een alternatief hier in Nederland die betaalbaar is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TissueAndLube
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 09-03-2024
Weet iemand of er een fix is voor de onwijs traag reagerende parkeersensoren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
TissueAndLube schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 09:22:
Weet iemand of er een fix is voor de onwijs traag reagerende parkeersensoren?
Ik herken dat trage niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Djerro123
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-05 09:32
jerh schreef op woensdag 6 april 2022 @ 07:27:
[...]

Auto's zijn altijd een aandachtspunt voor de fiscus. Bovenstaande zal geheid discussie opleveren. In die zit in de zakelijkheid van de constructie. Welke particulier verhuurt zijn auto drie dagen per week aan een derde bijvoorbeeld. Daar zit vooral de hamvraag. Het ziet er snel uit als een gekunstelde situatie om de bijtelling te ontlopen. En de bijtelling van deze auto is hoger dan die 500 euro. Gewoon 19 cent per km doorbelasten zal bij een redelijke kilometer administratie geen probleem zijn, dat is gangbaar.

Ook je argument hier dat het zit in die 1250 km per maand geeft al aan dat je voordeel van deze constructie ziet, dat is dus ook in essentie een onzakelijkheid. Zelfde verhaal in feite.
Ik heb een verzoek tot vooroverleg ingediend bij de Belastingdienst, en daar heb ik nu antwoord op gekregen. Het verdict: het mag inderdaad niet.
In het kort gezegd legt u ter beoordeling voor om, bij voorkeur de auto door uw partner aangeboden op en carsharingplatform, te willen gaan gebruiken voor uw zakelijke ritten. De fee, verschuldigd aan dit platform, samen met andere autokosten wilt u ten laste brengen op de door u behaalde winst / resultaat. U geeft aan zelf niet over een auto te beschikken maar vanaf nu een auto nodig te hebben voor een project(-en) waarvoor, gezien de reisafstand, het gebruik van een auto en overnachting-(en) wenselijk is.

Om uw verzoek goed te kunnen beoordelen heb ik op grond van tot mij ter beschikking staande gegevens het volgende vastgesteld:
- ten eerste dat u noch uw (geregistreerd fiscaal) partner op dit moment een auto in eigendom hebt. Dit maak ik op it het feit dat op u beider naam geen voertuigen / kentekens geregistreerd staan. In tegenstelling tot wat ik uit uw verzoek om vooroverleg dacht op te maken zal het dus gaan om een nog op te zetten situatie;
- ten tweede stel ik vast dat in geval de auto niet door uw partner beschikbaar wordt gesteld u, via dit of enig ander platform, een andere auto zal gaan lenen. Gezien het voorgaande en gekoppeld aan de wetgeving heb ik vastgesteld dat de door u beschreven constructie en overbodige exercitie betreft. Dit omdat de kosten -specifiek ook die kosten gemaakt om gebruik te maken van een carsharingplatform (fee)- niet ten laste van de winst of resultaat kunnen worden gebracht. Ik geef u het volgende mee aangaande mijn beslissing:
- in tegenstelling tot uw situatie kunnen alleen dan wanner een voertuig in eigendom is én op de balans van de onderneming stat (regels vermogensetikettering) de kosten voor bijvoorbeeld onderhoud, reparatie en afschrijving ten laste van de winst / resultaat worden gebracht;
- nu vaststaat dat de auto niet uw eigendom is, is het toegestaan om een vast bedrag per zakelijk gereden kilometer ten laste van de winst / resultaat brengen voor de zakelijke ritten ad € 0,19. Dit ook ongeacht of de auto geleend of gehuurd is;
- omdat sprake is van en vast bedrag per gereden zakelijke kilometer kunnen andere kosten, zoals het door u beschreven fee verschuldigd aan het carsharingplatform of zelfs kosten van het meer reguliere huren van en auto, niet ook ten laste van de winst / resultaat worden gebracht. Dit soort kosten worden geacht in het forfaitaire bedrag van € 0,19 per kilometer te zijn opgenomen.

Gezien het voorgaande leidt de door u voorgestelde constructie niet tot een hogere of grotere toelaatbare aftrek van (auto-)kosten anders dan € 0,19 per gereden zakeliike kilometer. U dient net als voor alle andere kosten aan te kunnen tonen deze werkeliik te hebben gemaakt en in de boekhouding te hebben
verantwoord volgens goed koopmansgebruik. Dit betekent dat de boekhouding op
een algemeen geaccepteerde manier wordt gevoerd met inachtneming van de bewaartermijnen.
(sorry voor spelfouten, gekopieerd met text-select van iPhone camera)

Het rare is overigens dat ze ook aangeeft dat ik geen auto mag huren op kosten van de zaak en die kosten aftrekken van mijn winst, maar goed dat is niet iets voor dit topic. Bottom line: of betaal de abonnement en benzinekosten privé en keer jezelf 19ct uit per km, of betaal bijtelling en trek alle kosten af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sakurakilla
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-05 19:22
Hi,

Is er iemand hier die de auto al gehuurd heeft en een factuur heeft ontvangen?
Waarom ik het vraag, ik ben van plan eentje te huren voor werk voor een dag.

Echter wilt mijn werkgever weten of er een factuur bij zit en hoe lang het duurt voordat deze factuur beschikbaar is. Werkgever is in America en moet via daar betaald worden.

Heeft er iemand een voorbeeld hoe een factuur eruit ziet, prive gegevens mogen natuurlijk weg gehaald worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TissueAndLube
Wellicht heeft u een 2022 model? Vooral het ''opstarten'' van de sensoren duurt erg lang ( een seconde of 10 vanaf het moment dat ik mijn auto in z'n achteruit zet). Dit probleem is al eerder voorbij gekomen zo rond pagina 30 meen ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TissueAndLube
Ik zat net toevallig deze review te kijken van de ANWB:

YouTube: Lynk & Co 01 & Kia Sportage PHEV - DIT GAAT ZO NIET! | ANWB Autotest

Gaat over de Lynk VS een Kia Sportage. Rond 5:20 spreekt één van de presentatoren over een mogelijkheid tot uitbreiden van het aantal kilometers, standaard in je maand abonnement. Misschien een leuk weetje!
Pagina: 1 ... 66 ... 173 Laatste

Let op:
Voor updates rondom leverdatums, bestellingen, etc. is er een apart topic: Het grote Lynk & Co 01 bestellingen topic.

Voor vragen over abonementen, zoals het opzeggen of overnemen daarvan, kan men hier terecht:
Het Lynk & Co Abonnement en overname Topic

Volgende onderwerpen moeten ook elders besproken worden:

Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.