Acties:
  • +5 Henk 'm!

• superfunki
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-03 23:17
Ik heb een Lynk sinds december. Veel problemen mee gehad. Werkte niet goed. Frustrerende klantenservice.

Na veel moeite auto gewisseld. Oude auto wordt maar niet uit app gehaald zodat ik nieuwe niet kan delen. Follow up wordt wel beloofd maar niet waargemaakt

Daarbovenop een verzekeringskaart voor een derde auto in de bus gekregen. En een extra afschrijving van duizend euro op credit card terwijl ik deze maand al betaald heb

Ik heb werkelijk geen woorden voor de ongelofelijke puinhoop die de administratie en klantenservice die Lynk en co heet.

Geweldige auto, rijd dat ding met veel plezier, maar al vijf maanden onafgebroken gedoe. Misschien moeten ze iets minder nieuwe auto's op de weg plaatsen en iets meer aan *basis op orde* doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juwlez
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 03-05 13:24
Zojuist de auto opgehaald in Diemen. Helaas met wat cosmetische schade maar ze gaan het niet herstellen. Toch wel jammer, staat 2km op. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xggwgFqN293P5_27Q3jY0-HSSWo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Jeuh2akOod7YcZijZ6i17Blt.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberdj
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10-12-2024
juwlez schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 11:08:
Zojuist de auto opgehaald in Diemen. Helaas met wat cosmetische schade maar ze gaan het niet herstellen. Toch wel jammer, staat 2km op. [Afbeelding]
jammer van de kleine beschadigingen :(

Veel rijplezier gewenst!

C40 MY24 Plus SMER Sage Green WP TH | Opel Ampera-E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:32
Zojuist de auto opgehaald in Diemen. Helaas met wat cosmetische schade maar ze gaan het niet herstellen. Toch wel jammer, staat 2km op. [Afbeelding]
Jammer :( , wellicht kun je het met een aansteker wat mooier maken.

PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hardred
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 27-02 23:13
Oppassen hiermee, ik heb ze ook, maar door eigen schuld..
Kwam door de warme hoge druk in een wasbox..
Sindsdien maar wat meer afstand houden😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandro!
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-05 19:34
Is er iemand in de buurt van Arnhem/Nijmegen die zijn of haar auto een paar uur kan missen? Ik heb me aangemeld en mijn profiel aangevuld, dus de bestellynk zal vanzelf een keer op mijn digitale deurmat ploffen, maar ik zou van tevoren toch een keer een langere proefrit willen maken dan het halfuur dat je in Amsterdam blijkbaar krijgt. Mijzelf kennende ben ik die tijd al kwijt met het doorlopen van het menu. En ik kan me ook niet voorstellen dat je veel échte proeftijd krijgt in A’dam omdat je eerst het centrum maar eens uit moet zien te komen.

Het lenen zal uiteraard netjes via de app verlopen, ik zal geen instellingen aanpassen als je zelf het gastenprofiel gebruikt (behalve spiegels en stoel voor de rijveiligheid natuurlijk :)) en ik zal de auto ook niet uitgewoond in Keulen achterlaten ;)

Ik heb een aantal pogingen gedaan via de app, maar die verzoeken worden steeds geannuleerd door de potentiële verhuurders. Wellicht vanwege de korte reserveringstijd, of omdat er een bug in de app zit waardoor de europrijzen ineens in SEK vermeld staan, geen idee. Jammer dat je niet een bericht naar de verhuurder kunt sturen zoals bij AirBnb, maar het is natuurlijk nog een bètafunctie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BPi
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 00:49

BPi

Sandro! schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 16:05:
Is er iemand in de buurt van Arnhem/Nijmegen die zijn of haar auto een paar uur kan missen? Ik heb me aangemeld en mijn profiel aangevuld, dus de bestellynk zal vanzelf een keer op mijn digitale deurmat ploffen, maar ik zou van tevoren toch een keer een langere proefrit willen maken dan het halfuur dat je in Amsterdam blijkbaar krijgt. Mijzelf kennende ben ik die tijd al kwijt met het doorlopen van het menu. En ik kan me ook niet voorstellen dat je veel échte proeftijd krijgt in A’dam omdat je eerst het centrum maar eens uit moet zien te komen.

Het lenen zal uiteraard netjes via de app verlopen, ik zal geen instellingen aanpassen als je zelf het gastenprofiel gebruikt (behalve spiegels en stoel voor de rijveiligheid natuurlijk :)) en ik zal de auto ook niet uitgewoond in Keulen achterlaten ;)

Ik heb een aantal pogingen gedaan via de app, maar die verzoeken worden steeds geannuleerd door de potentiële verhuurders. Wellicht vanwege de korte reserveringstijd, of omdat er een bug in de app zit waardoor de europrijzen ineens in SEK vermeld staan, geen idee. Jammer dat je niet een bericht naar de verhuurder kunt sturen zoals bij AirBnb, maar het is natuurlijk nog een bètafunctie.
Via Tweakers werkt ook O-)
Heb de suggestie ook bij Co:lab gedaan en kreeg een enthousiaste reactie van een medewerker/programmeur/ontwikkelaar en die zag wel mogelijkheden 🤞

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muro01
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 12-10-2022
superfunki schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 01:00:
Ik heb een Lynk sinds december. Veel problemen mee gehad. Werkte niet goed. Frustrerende klantenservice.

Na veel moeite auto gewisseld. Oude auto wordt maar niet uit app gehaald zodat ik nieuwe niet kan delen. Follow up wordt wel beloofd maar niet waargemaakt

Daarbovenop een verzekeringskaart voor een derde auto in de bus gekregen. En een extra afschrijving van duizend euro op credit card terwijl ik deze maand al betaald heb

Ik heb werkelijk geen woorden voor de ongelofelijke puinhoop die de administratie en klantenservice die Lynk en co heet.

Geweldige auto, rijd dat ding met veel plezier, maar al vijf maanden onafgebroken gedoe. Misschien moeten ze iets minder nieuwe auto's op de weg plaatsen en iets meer aan *basis op orde* doen
Jeetje zeg,

Bij jou extra afgeboekt, bij mij ipv 500 Euro afschrijven
Heeft LC bij mij 500 Euro bijgeschreven, ik heb ze gebeld vandaag en gemeld hiervan.
Ze hebben een issue van gemaakt en ik zal gebeld worden door hun (financiële partner) en waarschijnlijk zal ik weer handmatig overmaken naar hun.
In januari hadden ze ook twee maanden niet afgeschreven, en heb ik twee keer handmatig naar hun Belgische rekening overgemaakt en dat geld kunnen ze ook niet vinden.
Ja de dame aan de telefoon zei ook dat het een zootje is bij hun, maar goed ze nemen het gesprek op en ik hoefde mij geen zorgen te maken dat ze de auto ophalen vanwege wanbetaling.
Dus dat geeft weer vertrouwen, ze zullen het wel recht trekken.

Kijk ze hebben in hun eerste jaar in één keer 13000 klanten erbij, dus ik neem ze het niet kwalijk dat ze opstart problemen hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geer72
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-09-2024
Anwb heeft de Lynk tegenover de Kia Sportage getest. Er is een youtube filmpje:

YouTube: Lynk & Co 01 & Kia Sportage PHEV - DIT GAAT ZO NIET! | ANWB Autotest

En artikel:
https://www.anwb.nl/auto/...g-in-hybrid-vs.-lynkco-01

Ondanks de nadelen, m.n. van het deelplatform is de Lynk de winnaar.

Echter: ik herken de stem van Frank niet (18.10m). Is die gewijzigd in het 2022 model/in laatste ota (die ik dan nog niet binnen heb)?

[ Voor 16% gewijzigd door Geer72 op 29-04-2022 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hommel
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 14-09-2023
De ANWB autotest van vandaag:
Lynk&Co 01 vs Kia Sportage PHEV

YouTube: Lynk & Co 01 & Kia Sportage PHEV - DIT GAAT ZO NIET! | ANWB Autotest

De Lynk&co kwam er goed uit,
maar over het deelplatform (en de klantenservice) waren ze erg kritische.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 01-05 21:15
Geer72 schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 20:27:

Echter: ik herken de stem van Frank niet (18.10m). Is die gewijzigd in het 2022 model/in laatste ota (die ik dan nog niet binnen heb)?
Ja is laatste update. OTA werkt nog niet. Dus daarvoor moet je naar de werkplaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberdj
crispo schreef op donderdag 28 april 2022 @ 12:00:
Hoor net dat Alain Visser (topman L&C) morgenmiddag 15:00 bij BNR komt (nationale autoshow). Ben benieuwd naar z'n verhaal, vooral over het gedeelte over autodelen (of: auto"delen" in mijn geval).

edit: waarschijnlijk gaat hij vooral pochen over hun nieuwe Customer Engagement Center
Verhaal van Alain (deels) beluisterd, hij zei dat de wagens na een jaar omgeruild worden en dan de verkoop ingaan. Ofwel: na een jaar krijg je weer een nieuwe. Ook worden ze niet meer aan members meegegeven als ze ouder zijn dan een jaar. Gemiddelde tijd dat een member een 01 afneemt is momenteel ca 6 maanden, levertijd nu 3-4 maanden. In de nabije toekomst komen er ook nog andere modellen waarschijnlijk.

https://www.bnr.nl/player/audio/10223444/10474733

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• proNL
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 13-11-2023
cyberdj schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 22:03:
[...]

Verhaal van Alain (deels) beluisterd, hij zei dat de wagens na een jaar omgeruild worden en dan de verkoop ingaan. Ofwel: na een jaar krijg je weer een nieuwe. Ook worden ze niet meer aan members meegegeven als ze ouder zijn dan een jaar. Gemiddelde tijd dat een member een 01 afneemt is momenteel ca 6 maanden, levertijd nu 3-4 maanden. In de nabije toekomst komen er ook nog andere modellen waarschijnlijk.

https://www.bnr.nl/player/audio/10223444/10474733
Ik heb het net even teruggeluisterd en inderdaad, Alain Visser zegt dat ze de auto na een jaar terugnemen en je een nieuwe (met de nieuwste snufjes) krijgt. Dit heb ik echt nog nooit gehoord.....

Ik heb mijn auto nu al meer dan 11 maanden, dus ik vraag me af wanneer ik bericht krijg dat ik hem om moet ruilen 8) Heel raar, maar ik heb zo'n vermoeden dat ik nooit meer hier iets over ga horen. Zou wel ideaal zijn, want ik heb nu meer dan 11 maanden een auto die al vele updates heeft gehad, maar ik heb nog steeds grote problemen. Ik was aan het wachten op de volgende grote update (staat gepland voor eind april/begin mei), maar heeft dat nog zin? Een nieuwe auto is misschien een betere optie.

Ik ga ze volgende week eens even bellen :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmaxx
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 02-05 10:36
proNL schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 23:32:
[...]

Ik heb het net even teruggeluisterd en inderdaad, Alain Visser zegt dat ze de auto na een jaar terugnemen en je een nieuwe (met de nieuwste snufjes) krijgt. Dit heb ik echt nog nooit gehoord.....

Ik heb mijn auto nu al meer dan 11 maanden, dus ik vraag me af wanneer ik bericht krijg dat ik hem om moet ruilen 8) Heel raar, maar ik heb zo'n vermoeden dat ik nooit meer hier iets over ga horen. Zou wel ideaal zijn, want ik heb nu meer dan 11 maanden een auto die al vele updates heeft gehad, maar ik heb nog steeds grote problemen. Ik was aan het wachten op de volgende grote update (staat gepland voor eind april/begin mei), maar heeft dat nog zin? Een nieuwe auto is misschien een betere optie.

Gecombineerd met de 'ik zeg nooit nooit' uitspraak van Alain, vermoed ik dat ze na max 1 jaar een stukje duurder zijn.. dat ze je dan een 'update' bieden verzacht wellicht de pijn, zullen ze wel denken.. benieuwd wie al die 2de hands gaan kopen trouwens... en ik heb toch een 'contract' waar in staat dat ik deze auto mag gebruiken zolang ik dit wil? Ik heb nl geen klachten (op frank na) en hij bevalt me prima voorlopig. Dan wacht ik liever op dat nieuwe aanbod begin 2024... B-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
Rmaxx schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 23:49:
[...]

Gecombineerd met de 'ik zeg nooit nooit' uitspraak van Alain, vermoed ik dat ze na max 1 jaar een stukje duurder zijn.. dat ze je dan een 'update' bieden verzacht wellicht de pijn, zullen ze wel denken.. benieuwd wie al die 2de hands gaan kopen trouwens... en ik heb toch een 'contract' waar in staat dat ik deze auto mag gebruiken zolang ik dit wil? Ik heb nl geen klachten (op frank na) en hij bevalt me prima voorlopig. Dan wacht ik liever op dat nieuwe aanbod begin 2024... B-)
In de algemene voorwaarden staat dat L&C de auto op elk moment mag omruilen en dat niet gegarandeerd is dat je de hele looptijd van het abonnement exact dezelfde auto rijdt. Ook mag L&C eenzijdig het abonnementstarief wijzigen; dan kun jij uiteraard wel opzeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny_p
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-01 19:38
Rmaxx schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 23:49:
[...]

Je hebt een maandelijks ‘contract’ dat automatisch verlengd wordt, daar zit genoeg ruimte in voor L&C om aanpassingen in te doen vanuit hun kant. Ben je het daar niet mee eens, dan kan je opzeggen. Anders gaat een nieuw ‘contract’ in. Ben geen jurist maar dit is beetje hoe ik het zie, ik zie het daarom ook echt als korte termijn <1jr aangezien L&C kan doen wat ze wil en ik mij nog steeds afvraag waar ze nu geld verdienen. Een prijsverhoging oid zou mij dan ook niet verbazen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmaxx
Oizo1981 schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 06:31:
[...]

In de algemene voorwaarden staat dat L&C de auto op elk moment mag omruilen en dat niet gegarandeerd is dat je de hele looptijd van het abonnement exact dezelfde auto rijdt. Ook mag L&C eenzijdig het abonnementstarief wijzigen; dan kun jij uiteraard wel opzeggen.
Klopt, staat alleen qat anders op je 'contract', dat a4tje wat je erbij krijgt (of kreeg), zal wellicht nu anders zijn. Daarnaast is het natuurlijk niet erg, maar wel vreemd dat je na 1 jr automatisch een nieuwe krijgt, milieutechnisch gezien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmaxx
donny_p schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 10:51:
[...]
Je hebt een maandelijks ‘contract’ dat automatisch verlengd wordt....
Dat is niet helemaal waar, ik heb een opzegtermijn van 1 mnd, maar er staat letterlijk dat ik de auto zo lang mag gebruiken als ik dat wil, behoudens natuurlijk de te betalen 'huur'. En dat ze de prijzen mogen verhogen lijkt me evident, dat heb ik ook nergens betwist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
Rmaxx schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 10:52:
[...]

Klopt, staat alleen qat anders op je 'contract', dat a4tje wat je erbij krijgt (of kreeg), zal wellicht nu anders zijn. Daarnaast is het natuurlijk niet erg, maar wel vreemd dat je na 1 jr automatisch een nieuwe krijgt, milieutechnisch gezien...
Als we het over hetzelfde document hebben kun je daar echt niet het “recht” aan ontlenen dat je dezelfde auto mag houden. Dat is slechts een verklaring van L&C dat jij de auto mag berijden, bijvoorbeeld noodzakelijk voor een parkeervergunning. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OhMEBjRo6f6JIQOV3sf0gH9B4Os=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xt9DklNampR0ztV3iuL3Jko9.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmaxx
Oizo1981 schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 11:03:
[...]

Als we het over hetzelfde document hebben kun je daar echt niet het “recht” aan ontlenen dat je dezelfde auto mag houden. Dat is slechts een verklaring van L&C dat jij de auto mag berijden, bijvoorbeeld noodzakelijk voor een parkeervergunning. [Afbeelding]
Ah kijk, die is idd anders bij mij....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
Rmaxx schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 11:10:
[...]

Ah kijk, die is idd anders bij mij....
Benieuwd naar wat er dan bij jou staat. Zakelijk toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmaxx
Oizo1981 schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 11:15:
[...]

Benieuwd naar wat er dan bij jou staat. Zakelijk toevallig?
Nee gewoon m2m, maar verbaasd me op zich niks dat er inmiddels allerlei varianten zijn, vond het toen al een raar papiertje.. maargoed, als ze hem willen ruilen voor een nieuwe houd ik ze niet tegen d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmaxx
..

[ Voor 99% gewijzigd door Rmaxx op 30-04-2022 11:58 . Reden: Dubbel ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmaxx
Correctie, dat formilier heb ik ook, maar dat kreeg ik pas bij de auto. Ik heb nog een andere gehad daarvoor geloof ik. Deze:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MqgiKOJNa8ePvdJ3WgsCdeuwW8c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/w4ihBGW8Wqy4q0SxDTSzubN5.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 62% gewijzigd door Rmaxx op 02-05-2022 08:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pushnoi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 07-03 21:29
EDIT: Excuus -- wist niet dat de boel al 3x gepost was.

[ Voor 88% gewijzigd door pushnoi op 01-05-2022 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hardred
[...]

Ben ik inderdaad ook wel benieuwd naar, hou ons op de hoogte als je kan/wil :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dixet
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:06
dit is de derde keer dat deze link gepost wordt binnen een dag. Da's een beetje veel van het goede. Misschien eerst de posts van minimaal de laatste dag doorlezen? (y) Wordt een beetje spam op deze manier

[ Voor 3% gewijzigd door dixet op 30-04-2022 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCU
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 12-11-2023

WCU

donny_p schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 10:51:
[...]
Je hebt een maandelijks ‘contract’ dat automatisch verlengd wordt, daar zit genoeg ruimte in voor L&C om aanpassingen in te doen vanuit hun kant. Ben je het daar niet mee eens, dan kan je opzeggen. Anders gaat een nieuw ‘contract’ in. Ben geen jurist maar dit is beetje hoe ik het zie, ik zie het daarom ook echt als korte termijn <1jr aangezien L&C kan doen wat ze wil en ik mij nog steeds afvraag waar ze nu geld verdienen. Een prijsverhoging oid zou mij dan ook niet verbazen
Is die - op papier - 'maandelijkse verhuring' de loophole die sommigen gebruiken om de franchise af te wentelen op hun (gold) kredietkaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 28-04 18:30
WCU schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 19:26:
[...]

Is die - op papier - 'maandelijkse verhuring' de loophole die sommigen gebruiken om de franchise af te wentelen op hun (gold) kredietkaart?
3 x gelezen maar wat bedoel je?😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCU
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 12-11-2023

WCU

GroeneThee schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 21:41:
[...]

3 x gelezen maar wat bedoel je?😉
Eerdere berichten in dit topic meldden dat het mogelijk zou zijn om de 500 euro franchise/vrijstelling op schadegevallen die L&C vraagt te recupereren/te laten dekken door het juiste type kredietkaart. Ik ben hier achteraan gegaan maar hier geldt steeds een beperking van huurcontract tot 30 dagen.

Sommige mensen zeggen dat om die reden het bij een huur L&C 01 niet gaat en andere wel. Wilde hier via deze weg informeren of het nu wel of niet kan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superfunki
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-03 23:17
Muro01 schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 19:49:
[...]

Jeetje zeg,

Bij jou extra afgeboekt, bij mij ipv 500 Euro afschrijven
Heeft LC bij mij 500 Euro bijgeschreven, ik heb ze gebeld vandaag en gemeld hiervan.
Ze hebben een issue van gemaakt en ik zal gebeld worden door hun (financiële partner) en waarschijnlijk zal ik weer handmatig overmaken naar hun.
In januari hadden ze ook twee maanden niet afgeschreven, en heb ik twee keer handmatig naar hun Belgische rekening overgemaakt en dat geld kunnen ze ook niet vinden.
Ja de dame aan de telefoon zei ook dat het een zootje is bij hun, maar goed ze nemen het gesprek op en ik hoefde mij geen zorgen te maken dat ze de auto ophalen vanwege wanbetaling.
Dus dat geeft weer vertrouwen, ze zullen het wel recht trekken.

Kijk ze hebben in hun eerste jaar in één keer 13000 klanten erbij, dus ik neem ze het niet kwalijk dat ze opstart problemen hebben.
Hoe lang mag opstart problemen als excuus worden opgevoerd? Als blijkt dat je het niet aan kan, grijp dan in of los het anderszins op. Echt zonde, de auto ligt het niet aan. Zit eens na te denken of ik andere bedrijven ken die zo ontzettend slecht in hun organisatie zijn maar schiet me niets te binnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leeuwarden1982
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 08-08-2022
Hallo,

Binnenkort ontvang ik ook een Lynk. Mijn vriendin wilt ook graag in de auto rijden. Nu lees ik dat er nog steeds veel problemen zijn met het huren van elkaar. Wij dachten als oplossing, dat zij hem gewoon voor 28 dagen huurt en ik stap in wanneer ik wil. Zou een hoop gedoe schelen. Gaat dit problemen opleveren?

Hoor graag jullie ervaring hiermee!

[ Voor 4% gewijzigd door Leeuwarden1982 op 01-05-2022 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandro!
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-05 19:34
Leeuwarden1982 schreef op zondag 1 mei 2022 @ 10:31:
Hallo,

Binnenkort ontvang ik ook een Lynk. Mijn vriendin wilt ook graag in de auto rijden. Nu lees ik dat er nog steeds veel problemen zijn met het huren van elkaar. Wij dachten als oplossing, dat zij hem gewoon voor 28 dagen huurt en ik stap in wanneer ik wil. Zou een hoop gedoe schelen. Gaat dit problemen opleveren?

Hoor graag jullie ervaring hiermee!
Als jullie op hetzelfde adres wonen, mag zij gewoon in de auto rijden. Als dat niet zo is en zij huurt de auto van jou, mag jij gedurende de huurperiode zelf niet in de auto rijden, je mag wel als passagier meerijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
Sandro! schreef op zondag 1 mei 2022 @ 10:39:
[...]

Als jullie op hetzelfde adres wonen, mag zij gewoon in de auto rijden. Als dat niet zo is en zij huurt de auto van jou, mag jij gedurende de huurperiode zelf niet in de auto rijden, je mag wel als passagier meerijden.
Let wel op, haar eigen risico is 1000 euro omdat ze de auto huurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leeuwarden1982
Sandro! schreef op zondag 1 mei 2022 @ 10:39:
[...]

Dank voor je reactie! We wonen niet samen, dus dan zal ze de auto per keer moeten huren. Wel lastig ivm de betrouwbaarheid van de app.

Samen op vakantie gaan is ook een dingetje. Mag zij dan wel af en toe rijden? Huren kan niet vanwege de ophaal en aflever locatie. Die verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
Leeuwarden1982 schreef op zondag 1 mei 2022 @ 11:35:
[...]

Dank voor je reactie! We wonen niet samen, dus dan zal ze de auto per keer moeten huren. Wel lastig ivm de betrouwbaarheid van de app.

Samen op vakantie gaan is ook een dingetje. Mag zij dan wel af en toe rijden? Huren kan niet vanwege de ophaal en aflever locatie. Die verschillen.
Op vakantie gelden dezelfde regels als in NL. dus nee, zij mag niet in de auto rijden als ze niet op hetzelfde adres wonen.
Verhuren is volgens mij wel mogelijk. Als locatie kun je dan een standaard locatie in Nederland kiezen waar zij hem ook kan selecteren in haar app. Bij beëindigen van de huurperiode krijg je dan een melding dat de auto niet op de juiste plek staat maar je kunt de huur wel beëindigen. Op basis van de voorwaarden zou dan een boete gerekend kunnen worden maar die is voor de verhuurder. Daar komen jullie dus wel uit. Ik verwacht dat die boete ook alleen in rekening wordt gebracht als de verhuurder daarom vraagt. Maar er is wel enige onzekerheid of dat inderdaad allemaal zo kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ton_adam
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10:29
Leeuwarden1982 schreef op zondag 1 mei 2022 @ 11:35:
[...]

Als jullie elkaar heel leuk vinden is dit misschien een mooie aanleiding om samen te gaan wonen. *; :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordkapp
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 26-04 14:34
Krijgt iedereen een kentekenbewijs(card)?
Ik heb de auto sinds januari maar alleen groene kaart gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• juwlez
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 03-05 13:24
Nordkapp schreef op zondag 1 mei 2022 @ 22:22:
Ik heb een kopie gehad bij het ophalen vd auto, thats it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

juwlez schreef op zondag 1 mei 2022 @ 22:26:
[...]

Ik heb een kopie gehad bij het ophalen vd auto, thats it
Volgens mij heb ik het plastic pasje in de auto liggen. 🤔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Geprinte kopie bij ophalen

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
Lag bij mij in een zwarte envelop in het dashboard kastje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
[...]

Benieuwd wat ze zeggen als je belt :-) graag omruilen voor nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• About2Break
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07:47
Apart, ik heb gewoon het origineel meegekregen bij het ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelorono
  • Laatst online: 21-04 06:19
De 01 staat in de top 5 leveringen van April, 691 stuks!

Bron: https://automotive-online...lynk-co-01-terug-in-top-5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leeuwarden1982
ton_adam schreef op zondag 1 mei 2022 @ 15:07:
[...]

Als jullie elkaar heel leuk vinden is dit misschien een mooie aanleiding om samen te gaan wonen. *; :)
Hahaha, dat is dan ook de beste optie! 🤣

Twijfelde of ik niet beter via een andere partij een auto kan leasen. Kwam uit bij Anyways. Die gaven aan voorlopig niks meer beschikbaar te hebben vanwege de schaarste. Daarbij de doorverwijzing dat ik Lynk en Co wel kon proberen.

Bedankt voor je input!

[ Voor 28% gewijzigd door Leeuwarden1982 op 02-05-2022 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MitchellHearth
  • Laatst online: 02-05 06:21
Pff, net even gebeld met de klantenservice. Ik had tijdje geleden gebeld en toen werd er mij verteld dat ik de eerste week van mei een bestellink zou krijgen en dat het daarna c.a. 4 weken duurt voordat je 'm kan halen.

Krijg nu van een meneer te horen dat ik pas in de week van 23 mei een link krijg en dat het 6 tot 8 weken duurt voordat het geleverd wordt.

5 februari ingeschreven... Ai dat vind ik wel jammer!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pretpik
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:32
Kopie gekregen, na 2x bellen 1,5 week later het origineel ontvangen.

PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberdj
pretpik schreef op maandag 2 mei 2022 @ 15:41:
[...]

Kopie gekregen, na 2x bellen 1,5 week later het origineel ontvangen.
Bij mij lag hij in het “pasjesvakje” van het dashboardkastje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kryan
  • Laatst online: 21-04 21:18
Goedenavond,

Onder het motto van #durf te vragen. Vandaag heb ik mijn leaseauto moeten inleveren en was ik in de veronderstelling redelijk snel (06-02-22 aangemeld) gebruik te kunnen maken van de mooie Lynk en Co. Door de berichtgeving op dit forum is het vertrouwen hierin echter tot bijna nul gedaald.

Dus wie wil voor een langere periode (circa 2 maanden) zijn Lynk en Co aan ons verhuren??
Ik ben woonachtend in Apeldoorn en bereid de auto overal in Nederland op te halen. De auto wordt voornamelijk voor woon-werk verkeer gebruikt (30 km enkele reis, 4x per week).

Mvg Ryan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Omdat mijn werkgever sinds kort een mobiliteitsregeling aanbiedt ipv. leasen ben ik al een tijdje met een klein oogje af en toe wat over Lynk and Co aan het volgen. Wat me vnl. aanspreekt is dat je weer makkelijk er vanaf kan (itt private en zakelijke lease) en het natuurlijk een mooie auto is :) Enige waar ik mee zit is dat ik 3 kleine kinderen heb die allemaal nog een autostoeltje nodig hebben. Ik was benieuwd of iemand daar ervaring mee heeft met deze auto? In mijn huidige auto (Seat Leon) moet de oudste op een smalle zitverhoger in het midden. Dat gaat op zich prima, maar het zou nog beter zijn als de oudste ook nog in een stoeltje zit. Ik kan niet echt de afmetingen van de achterbank terugvinden. Maar ook dat zegt niet alles, want de vorm van de bank speelt ook mee. Was dus benieuwd of er ervaringen zijn met 3 kleine kinderen op de achterbank in autostoeltjes en in hoeverre dit gaat passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fibrenl
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 14:39
meermarco schreef op maandag 2 mei 2022 @ 07:55:
[...]

Benieuwd wat ze zeggen als je belt :-) graag omruilen voor nieuwe.
Ik hoorde hem toch echt zeggen mensen die de auto twee jaar hebben dat hij dan omgeruild wordt voor een nieuwe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cyberdj
Palomar schreef op maandag 2 mei 2022 @ 21:27:
Omdat mijn werkgever sinds kort een mobiliteitsregeling aanbiedt ipv. leasen ben ik al een tijdje met een klein oogje af en toe wat over Lynk and Co aan het volgen. Wat me vnl. aanspreekt is dat je weer makkelijk er vanaf kan (itt private en zakelijke lease) en het natuurlijk een mooie auto is :) Enige waar ik mee zit is dat ik 3 kleine kinderen heb die allemaal nog een autostoeltje nodig hebben. Ik was benieuwd of iemand daar ervaring mee heeft met deze auto? In mijn huidige auto (Seat Leon) moet de oudste op een smalle zitverhoger in het midden. Dat gaat op zich prima, maar het zou nog beter zijn als de oudste ook nog in een stoeltje zit. Ik kan niet echt de afmetingen van de achterbank terugvinden. Maar ook dat zegt niet alles, want de vorm van de bank speelt ook mee. Was dus benieuwd of er ervaringen zijn met 3 kleine kinderen op de achterbank in autostoeltjes en in hoeverre dit gaat passen?
De achterbank biedt zeker geen plek voor 3 stoeltjes. Onze jongste zit nu in een zitverhoger met rugleuning op de middelste plek en eigenlijk hebben beide ander kinderen daar last van (rugleuning steekt aan beide kanten ca 5cm over de zittingen links en rechts). Om de gordel vast te maken moet het stoeltje iedere keer even verschoven worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
meermarco schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 19:15:

Iemand een idee van de euroNcap crashtest score?
Is hier al vaker aan de orde geweest en staat gewoon op de site https://www.euroncap.com/nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basje85
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-03 18:13
cyberdj schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 07:48:
[...]

De achterbank biedt zeker geen plek voor 3 stoeltjes. Onze jongste zit nu in een zitverhoger met rugleuning op de middelste plek en eigenlijk hebben beide ander kinderen daar last van (rugleuning steekt aan beide kanten ca 5cm over de zittingen links en rechts). Om de gordel vast te maken moet het stoeltje iedere keer even verschoven worden.
Mijn drie kleine kinderen passen wel op de achterbank maar wel een zonder derde stoeltje. Niet zo ruim als bijvoorbeeld een Peugeot 5008 maar voldoende ruimte om te zitten. Het enige dat een issue is om de gordels snel vast te klikken. Dit is af en toe wat gedoe omdat je 'blind' op zoek moet naar de gordelsluiting. Mijn situatie op de achterbank is:
links baby in maxi cosi met familyfix
midden 6 jarige op bubblebum (groter paste bij mij niet)
rechts 3 jarige in maxi cosi kore i size

Drie stoeltjes is denk ik niet mogelijk.

[ Voor 3% gewijzigd door basje85 op 03-05-2022 08:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
basje85 schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 08:35:
[...]

Mijn drie kleine kinderen passen wel op de achterbank maar wel een zonder derde stoeltje. Niet zo ruim als bijvoorbeeld een Peugeot 5008 maar voldoende ruimte om te zitten. Het enige dat een issue is om de gordels snel vast te klikken. Dit is af en toe wat gedoe omdat je 'blind' op zoek moet naar de gordelsluiting. Mijn situatie op de achterbank is:

Thanks, bijna exact diezelfde situatie heb ik nu ook in mijn seat leon ST. Ook idd een bubblebum en het gedoe om de gordelsluiting te vinden. Zie nu ook op de autoweek-vergelijker dat de interieurbreedte achter in de Lynk zelfs nog een paar cm smaller is dan in de Leon (had anders verwacht, omdat de Lynk als een bredere auto oogt). Ook is de bagageruimte wat kleiner dan mijn Leon ST zie ik nu. Qua praktisch gebruik zou ik er dan niet op vooruit gaan, al zijn we over een tijdje wel af van de lompe kinderwagen, wat al weer veel scheelt. Bedankt iig voor het delen van de ervaringen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NRJ008
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-07-2023
basje85 schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 08:35:
[...]

Grappig. Ik heb nu een 5008 met (bijna) 3 tieners (9,12,14) en sta op het punt om een 01 te gaan bestellen.
Qua ruimte gaan ze er straks wel op achteruit maar zo vaak zitten we niet meer met 5 personen tegelijk in de auto. Zal met name met vakanties zijn.
Daarom een vraag: hoe is jullie ervaring met 3 wat grotere kinderen op de achterbank en met de middentunnel van de 01? Die ontbreekt nl in de 5008 en ben wel nieuwsgierig of die van de 01 als storend wordt ervaren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
NRJ008 schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 08:56:
[...]

Grappig. Ik heb nu een 5008 met (bijna) 3 tieners (9,12,14) en sta op het punt om een 01 te gaan bestellen.
Qua ruimte gaan ze er straks wel op achteruit maar zo vaak zitten we niet meer met 5 personen tegelijk in de auto. Zal met name met vakanties zijn.
Daarom een vraag: hoe is jullie ervaring met 3 wat grotere kinderen op de achterbank en met de middentunnel van de 01? Die ontbreekt nl in de 5008 en ben wel nieuwsgierig of die van de 01 als storend wordt ervaren.
Valt me wel op als je plaatjes bekijkt van de achterbank dat er in het midden een gek soort uitsteeksel op de middelste zitplaats zit. Vraag me af of dat wel comfortabel zit....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GroeneThee
Palomar schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 09:48:
[...]

Valt me wel op als je plaatjes bekijkt van de achterbank dat er in het midden een gek soort uitsteeksel op de middelste zitplaats zit. Vraag me af of dat wel comfortabel zit....
Mijn dochter gaat juist graag daar zitten. Kan ze alles goed zien. En als ze wil, slaapt ze daar ook zo in. Nog niets gehoord dat het oncomfortabel zou zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JHoorn
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 01-05 21:38
NRJ008 schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 08:56:
[...]

Wij hebben ook 3 kinderen (10,12,14) en deze zijn zeer te speken over de ruimte op de achterbank. Ik heb de auto nog maar een paar dagen en kom uit een V60. Dus hoe het met lange reizen gaat heb ik nog geen ervaring mee. Mede doordat de beenruimte enorm is valt het zitten op de middelste plek op de achterbank goed te doen (zeker voor kinderen). Bank is 135 cm breed, net zoals in de V60. Middelste bumpertje heb je geen last van, eerder gemak, het is een extra ondersteuning. Kinderen zullen er niet veel van merken, die zitten vaak toch niet met hun rug recht tegen de leuning. Middentunnel is wel hoog, ongeveer vergelijkbaar met de V60, zonder zou beter zijn maar gaat in een PHEV helaas nog niet. Doordat de beenruimte groot is kan je makkelijklinks en rechts je voeten kwijt en de kinderen zitten er ook wel met hun voeten op. Ik heb er geen klachten over gehoord.

🚙 Lynk & Co 01 | 🔌 Alfen Eve Pro | 🤖 HA | 🌞 4kW zw | 🔋 MT Venus 5.12

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• wimaj janssen
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 22-07-2024
Vandaag mijn Lynck gekregen. Geen nieuwe maar een met L-kenteken. Toch maar 2020 km op de teller. Auto heel mooi afgeleverd. Prachtig als nieuw. Broekhuis Assen heeft de auto thuis afgeleverd. Ruim een half uur keurige uitleg. Maar alleen over het autogedeelte, niet over alle instellingen met eigen profiel etc. Vind ik ook niet zonodig.
Eerste kilometers afgelegd in de B stand. Rijdt grandioos!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• san1999der
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 30-09-2024
Vraagje heb sinds paar dagen vin nummer dus lijkt al bijna eentje op te kunnen halen (ben nog niet gebeld voor afspraak;)
Maar de aanbetaling is gister avond teruggestort klopt dit wel ? Of word dit weer afgehaald bij het ophalen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasperzzz
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-05 20:09
MitchellHearth schreef op maandag 2 mei 2022 @ 14:53:
Pff, net even gebeld met de klantenservice. Ik had tijdje geleden gebeld en toen werd er mij verteld dat ik de eerste week van mei een bestellink zou krijgen en dat het daarna c.a. 4 weken duurt voordat je 'm kan halen.

Krijg nu van een meneer te horen dat ik pas in de week van 23 mei een link krijg en dat het 6 tot 8 weken duurt voordat het geleverd wordt.

Zelf ingeschreven op 30 maart, zojuist even gebeld en naar verwachting krijg ik in de week van 20 juni de bestellink en dan is de levertijd vervolgens 2 tot 4 weken.

Dus qua leverweek (week 27 tot 29) kom ik op hetzelfde als jij uit. Lijkt erop dat ze tegen die tijd weer een lading verwachten binnen te krijgen waarbij blijkbaar zowel levering in zitten van mensen die begin februari besteld hebben als eind maart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
san1999der schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 12:42:
Vraagje heb sinds paar dagen vin nummer dus lijkt al bijna eentje op te kunnen halen (ben nog niet gebeld voor afspraak;)
Maar de aanbetaling is gister avond teruggestort klopt dit wel ? Of word dit weer afgehaald bij het ophalen?
Dat klopt. Reservering wordt eerst weer vrijgegeven en dan na ophalen weer afgeboekt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• san1999der
Oizo1981 schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 13:27:
[...]

Dat klopt. Reservering wordt eerst weer vrijgegeven en dan na ophalen weer afgeboekt.
Gebeld en hebben zelfde gezegd, ook geluk want 21april bestelling gedaan en ze had nu al kenteken en misschien deze week afspraak maken voor binnen 10dagen ophalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvdV
  • Laatst online: 16:26
Jasperzzz schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 13:15:
[...]

Zelf ingeschreven op 30 maart, zojuist even gebeld en naar verwachting krijg ik in de week van 20 juni de bestellink en dan is de levertijd vervolgens 2 tot 4 weken.

Dus qua leverweek (week 27 tot 29) kom ik op hetzelfde als jij uit. Lijkt erop dat ze tegen die tijd weer een lading verwachten binnen te krijgen waarbij blijkbaar zowel levering in zitten van mensen die begin februari besteld hebben als eind maart.
Dat zou wel kunnen kloppen ja. Ik heb ook week 25 gehoord (03-03 gereserveerd, zwart, met trekhaak, kopen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LarskeK
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 13-01-2023
Zojuist is een band vervangen (zat productiefout in). Nu geeft de auto aan dat de bandenspanning laag is (uit controle blijkt van niet) en krijg het niet uit via het stappenplan.
Iemand een idee?

Sinds een maand zie ik de auto niet meer in de app. Bij aflevering wel, maar na 2 dagen was deze verdwenen. Hierbij moet ik wel melden dat het een carswap betrof (van blauw zonder trekhaak naar zwart met trekhaak). Ik vrees dat ze de koppeling met de app voor beide auto dr uit gegooid hebben (in de 1e twee dagen zag ik namelijk 2 auto’s).

Iemand de gouden tip? Lynk lijkt het lastig te vinden dit te herstellen….

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• san1999der
san1999der schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 14:48:
[...]

Gebeld en hebben zelfde gezegd, ook geluk want 21april bestelling gedaan en ze had nu al kenteken en misschien deze week afspraak maken voor binnen 10dagen ophalen
Net telefoontje gehad en mag de auto 16mei al ophalen 😃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulo
  • Laatst online: 06-05-2024
Grappig, ik kreeg vanmiddag een belletje dat wegens drukte etc de afspraak van 6 mei naar 12 mei is verplaatst.

Zag wel een N in het chassisnummer staan dus dat betekent geloof ik een 2022 model.

Even wachten nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madtraxx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-03 22:19
Palomar schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 08:46:
[...]

Thanks, bijna exact diezelfde situatie heb ik nu ook in mijn seat leon ST. Ook idd een bubblebum en het gedoe om de gordelsluiting te vinden. Zie nu ook op de autoweek-vergelijker dat de interieurbreedte achter in de Lynk zelfs nog een paar cm smaller is dan in de Leon (had anders verwacht, omdat de Lynk als een bredere auto oogt). Ook is de bagageruimte wat kleiner dan mijn Leon ST zie ik nu. Qua praktisch gebruik zou ik er dan niet op vooruit gaan, al zijn we over een tijdje wel af van de lompe kinderwagen, wat al weer veel scheelt. Bedankt iig voor het delen van de ervaringen!
Nou geloof mij, qua beenruimte ga je gigantisch vooruit t.o.v. een Leon ST. Ik ruil binnenkort mijn Leon ST om voor een Lynk & Co en ondanks dat hij kleiner op papier is, zit je vele malen ruimer achterin bij de Lynk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MitchellHearth
MitchellHearth schreef op maandag 2 mei 2022 @ 14:53:

Ik werd zojuist verrast door een mailtje van Lynk & Co met een bestellink! Dus hij is besteld.

Wel beetje vreemd is dat ze in de mail heel optimistisch zijn over de levertijd en op de website juist niet:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x9OnuqUQ1nDmV5fKD7_3HyDqF98=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X6itZMu3GzGpGvhWtmgic8Y8.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• curtazimo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-01-2023
MitchellHearth schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 14:12:
[...]

Ik werd zojuist verrast door een mailtje van Lynk & Co met een bestellink! Dus hij is besteld.

Wel beetje vreemd is dat ze in de mail heel optimistisch zijn over de levertijd en op de website juist niet:

[Afbeelding]
Aardig verschil; 2-4 weken of 14-16... 8)7

When people talk behind my back, they are in a good position to kiss my ass...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Wat is precies de catch in de zin: 1.250 km per maand of 15.000 km per jaar ? 1250*12 is 15000, maar waarom wordt het zo specifiek per maand of per jaar genoemd? Moet je om die 15000 zonder bijbetalen te halen eerst kilometers sparen oid? Dus als je in januari begint met huren en je rijdt direct 10 000km, moet je dan direct heel veel bijbetalen? En als je de rest van het jaar minder dan 5000km totaal rijdt, hoef je dan niet bij te betalen? Dus als je op autovakantie van 4000km gaat naar Spanje moet je dat niet in de eerste maand huur doen, maar pas na een paar maanden als je voldoende kilometers per maand hebt opgespaard?

Dit soort dingetjes maken het misschien nog best wel onverwacht prijzig. Zit hier zelf even over te rekenen, omdat ik afgelopen jaren prive precies zo'n 15000km per jaar rij. Echter in de vakanties heb je wel pieken. Vooral nu corona zoals het lijkt voorbij is zullen er ook meer buitenlandvakanties bij zitten dan afgelopen 2 jaar.

[ Voor 6% gewijzigd door Palomar op 04-05-2022 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikkenietweet
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 04-08-2023
Mijn Lynk doet heel raar wat het geluid betreft van radio, spotify of geheugenkaartje. Bij het starten van de auto hoor ik niets. Soms komt er dan geluid na een minuut of 5 en soms de hele rit niet. Bij audio instellingen kan ik de master wel op maximum zetten dan hoor ik de muziek wel maar hij reageert dan niet op de volumeknop. Bovendien schrik ik me het apezuur als hij dan normaal gaat werken zoals het hoort. Wie herkent dit probleem en bovenal wie heeft een oplossing?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hardred
Palomar schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 14:29:
Wat is precies de catch in de zin: 1.250 km per maand of 15.000 km per jaar ? 1250*12 is 15000, maar waarom wordt het zo specifiek per maand of per jaar genoemd? Moet je om die 15000 zonder bijbetalen te halen eerst kilometers sparen oid? Dus als je in januari begint met huren en je rijdt direct 10 000km, moet je dan direct heel veel bijbetalen? En als je de rest van het jaar minder dan 5000km totaal rijdt, hoef je dan niet bij te betalen? Dus als je op autovakantie van 4000km gaat naar Spanje moet je dat niet in de eerste maand huur doen, maar pas na een paar maanden als je voldoende kilometers per maand hebt opgespaard?

Dit soort dingetjes maken het misschien nog best wel onverwacht prijzig. Zit hier zelf even over te rekenen, omdat ik afgelopen jaren prive precies zo'n 15000km per jaar rij. Echter in de vakanties heb je wel pieken. Vooral nu corona zoals het lijkt voorbij is zullen er ook meer buitenlandvakanties bij zitten dan afgelopen 2 jaar.
Hoe het precies zit:
- Km is gewoon 15k per jaar, dus je kan de ene maand 4000 rijden, zolang je maar aan die 15k blijft.
- Meer km's kan en die worden, tenzij je over de grens van 500 euro aan meer km's gaat, pas aan het einde verrekend.

Het jaar begint vanaf het moment dat jij de auto hebt, ik heb de auto begin december vorig jaar in ontvangst genomen, dus mijn 15k km's geldt t/m begin december dit jaar

Ik ga in de zomer ook op vakantie met de lynk dus ben al een beetje km's aan het sparen maargoed, ik neem voor lief dat ik wat moet bijbetalen :)

[ Voor 5% gewijzigd door Hardred op 04-05-2022 14:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dixet
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:06
Palomar schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 14:29:
Wat is precies de catch in de zin: 1.250 km per maand of 15.000 km per jaar ?
Als je iets verder leest dan de frontpage staat het er een stuk duidelijker.

In de FAQ:
Zoals je weet raakt de auto versleten naarmate je meer rijdt, wat het onderhoud voor ons duurder kan maken. Er zal een kleine meerprijs zijn als je veel rijdt. Je kan tot 1250 km per maand rijden en per extra km betaal je 0,15€. Maak je geen zorgen, als je de ene maand niet al je kilometers gebruikt, dan neem je het restant mee naar de volgende.
Maar vooral in de voorwaarden, en dat is uiteindelijk waar je voor tekent:
Hoewel het aantal Vrije Kilometers maandelijks wordt berekend, brengen wij niet direct kosten in rekening voor de kilometers gereden boven het maandelijks aantal Vrije Kilometers. In plaats daarvan brengen wij het totaal aantal kilometers in rekening aan het eind van de Overeenkomst of wanneer jij extra kilometerkosten maakt met een waarde van vijfhonderd euro (EUR 500) of meer. Kilometers kunnen daardoor worden doorgeschoven tussen maanden tot op een overschot aan kilometerkosten ad EUR 500, waarna het surplus aan kilometer kosten aan jou gefactureerd zal worden op dezelfde wijze als extra kosten zoals omschreven in Sectie 6.1. Na betaling, zal het aantal gereden kilometers opnieuw berekend worden vanaf nul (o).
Kortom, het is niet eens 15.000km per jaar. Ook over de jaren heen kan je kilometers "sparen", totdat je óf de overeenkomst beëindigd óf meer dan €500 aan extra kilometers hebt verreden

[ Voor 6% gewijzigd door dixet op 04-05-2022 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Hardred schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 14:42:
[...]

Hoe het precies zit:
- Km is gewoon 15k per jaar, dus je kan de ene maand 4000 rijden, zolang je maar aan die 15k blijft.
- Meer km's kan en die worden, tenzij je over de grens van 500 euro aan meer km's gaat, pas aan het einde verrekend.

Het jaar begint vanaf het moment dat jij de auto hebt, ik heb de auto begin december vorig jaar in ontvangst genomen, dus mijn 15k km's geldt t/m begin december dit jaar

Ik ga in de zomer ook op vakantie met de lynk dus ben al een beetje km's aan het sparen maargoed, ik neem voor lief dat ik wat moet bijbetalen :)
aha ok, dat is wel een wat duidelijker verhaal idd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rutger3411
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 30-04 11:23
Ik heb inmiddels ook de afspraak staan op mijn Lynk op te halen op 11-05, is uiteindelijk toch nog redelijk snel gegaan allemaal.

17-01 Aangemeld Lynk & Co
12-04 Link gehad om de auto te bestellen
21-04 We hebben je order ontvangen E-mail
02-05 Afspraak om auto af te halen ( Is helaas verzet :( onduidelijk waarom precies )
03-05 Verzekeringspapieren binnen gekregen, Kenteken begint met een P dus 2022 model
11-05 Auto afhalen in Diemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

Palomar schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 15:36:
[...]

aha ok, dat is wel een wat duidelijker verhaal idd!
Hier nu 1900 km gereden naar Spanje en vanaf vrijdag weer retour.
Als ik verwacht dat er door zomervakantie alleen maar nog meer extra kilometers bij komen en op jaarbasis ver boven de 15jk ga komen ga ik wel vragen om tussendoor een keer bij te betalen. Te vroeg betalen is ook niet handig.

[ Voor 3% gewijzigd door BPi op 04-05-2022 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimaj janssen
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 22-07-2024
Gisteren mijn Lynk gekregen. Ben al een poosje door de ‘car guide’ aan het bladeren maar ik kan nergens vinden hoe ik de stoel-/spiegel- instellingen kan koppelen aan mijn sleutel, zodat als ik met mijn sleutel kom de instelling naar mijn positie gaat en als mijn vrouw met haar sleutel komt naar de hare.

Wie helpt mij even?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rob_erwt
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:33

rob_erwt

What does this button do?

Zo het gaat ineens snel:

- 20 feb ingeschreven
- vandaag bestel-link
- net al gebeld voor een afhaal-afspraak
- 16 mei ophalen in Diemen.

* rob_erwt is best even blij. 🙂

Never underestimate the power of stupid people in large groups

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• san1999der
rob_erwt schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 18:50:
Zo het gaat ineens snel:

- 20 feb ingeschreven
- vandaag bestel-link
- net al gebeld voor een afhaal-afspraak
- 16 mei ophalen in Diemen.

* rob_erwt is best even blij. 🙂
Ik ook 16mei begin van de middag🤠

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MitchellHearth
Aangezien ik in het noorden woon heb ik gekozen voor aflevering thuis. Hoop dat dit teveel invloed heeft op de levertijd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
BPi schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 16:10:
[...]

Als ik verwacht dat er door zomervakantie alleen maar nog meer extra kilometers bij komen en op jaarbasis ver boven de 15jk ga komen ga ik wel vragen om tussendoor een keer bij te betalen. Te vroeg betalen is ook niet handig.
Ah die reis ga ik begin July ook maken. Heb maar even geaccepteerd dat het een "niet zuinig" ritje gaat worden. Hybride rijden is niet te doen en snelladen is er ook niet bij. Denk dat ik zelf de accu ga sparen voor het "stadsverkeer". Het laden bij onze plaats van bestemming is weg beperkt helaas.

Ben weg benieuwd hoe jouw ervaringen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPonetwo3
  • Laatst online: 05-05-2022
Na lang wachten eindelijk de verlossende email, Oscar, het is tijd om je 01 te bestellen!
Met een knop 'Nu bestellen', wat kan er fout gaan zul je denken.
Even inloggen met je Lynk & Co account, snel door de opties, het zijn er gelukkig niet veel.
Tot slot je creditcard gegevens invullen en hop, bestellen maar.
Tot dat je de Foutcode: PAW-007 voorgeschoteld krijgt, iets met verkeerde contactgegevens.
Niets mis mee en hier is PAW-007 al eerder voorbij gekomen in 2021, een foute creditcard check.
Terwijl ik toch een echte en geldige MasterCard creditcard heb.
Onderweg in het bestelproces nog een teleurstelling tegengekomen.
In de mail staat nog.
We streven naar levering van je auto binnen 2-4 weken na ontvangst van je orderbevestiging.
Dat blijkt in het bestelproces opeens te zijn.
We streven naar levering van je auto binnen 14 - 16 weken na ontvangst van je orderbevestiging.
Da's heel andere koek.

Voor € 500/maand verwacht je toch een betere service.
En zeg nou eerlijk, van startup problemen mag ook geen sprake meer zijn.

Mailtje gestuurd en nu maar wachten...

Update.
Bellen is altijd beter, ook nu weer.
Het 2e bel moment, de 1ste was Engelstalig en die weten toch wat minder, gaf de oplossing.
Niets met creditcheck maar toch het adres, 'computers are never wrong'.
Mijn woonplaats stond er niet bij, heeft de agent opgelost en tijdens de call is de bestelling geplaatst.
Dat ging heel soepel.
Nu max. 6 weken in- en uitademen...

[ Voor 14% gewijzigd door MPonetwo3 op 05-05-2022 16:56 . Reden: Update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
MPonetwo3 schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 22:42:
Na lang wachten eindelijk de verlossende email, Oscar, het is tijd om je 01 te bestellen!
Met een knop 'Nu bestellen', wat kan er fout gaan zul je denken.
Even inloggen met je Lynk & Co account, snel door de opties, het zijn er gelukkig niet veel.
Tot slot je creditcard gegevens invullen en hop, bestellen maar.
Tot dat je de Foutcode: PAW-007 voorgeschoteld krijgt, iets met verkeerde contactgegevens.
Niets mis mee en hier is PAW-007 al eerder voorbij gekomen in 2021, een foute creditcard check.
Terwijl ik toch een echte en geldige MasterCard creditcard heb.
Onderweg in het bestelproces nog een teleurstelling tegengekomen.
In de mail staat nog.
We streven naar levering van je auto binnen 2-4 weken na ontvangst van je orderbevestiging.
Dat blijkt in het bestelproces opeens te zijn.
We streven naar levering van je auto binnen 14 - 16 weken na ontvangst van je orderbevestiging.
Da's heel andere koek.

Voor € 500/maand verwacht je toch een betere service.
En zeg nou eerlijk, van startup problemen mag ook geen sprake meer zijn.

Mailtje gestuurd en nu maar wachten...
Blijf rustig, adem in....adem uit 😉

Voor 500 euro per maand kan je bijna niet een dergelijke auto verwachten. Ik verwacht dat jij over 4 weken een blij persoon zal zijn.
Glas halfvol 😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewtje
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 01-05 14:51
wimaj janssen schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 18:50:
Gisteren mijn Lynk gekregen. Ben al een poosje door de ‘car guide’ aan het bladeren maar ik kan nergens vinden hoe ik de stoel-/spiegel- instellingen kan koppelen aan mijn sleutel, zodat als ik met mijn sleutel kom de instelling naar mijn positie gaat en als mijn vrouw met haar sleutel komt naar de hare.

Wie helpt mij even?
Stoel kan dit niet mee, daarvoor heb je de twee memory instellingen op je bestuurders-deurpaneel.
Weet eerlijk gezegd niet of de spiegels ook met sleutel worden bewaard... zou kunnen, maar die laat ik over aan een ander om te beantwoorden.

Blijkbaar worden deze ook onder je profiel (en dus sleutel, als gekoppeld aan profiel) opgeslagen... Maar gezien jouw reactie lijkt het dan ook niet bij jou te werken?

[ Voor 10% gewijzigd door matthewtje op 05-05-2022 10:07 ]

Aiko Neostar 4550Wp + Growatt MIN 4200 TL-XH | MG ZS EV LLR MY23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrNickert
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 30-04 11:27
wimaj janssen schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 18:50:

Wie helpt mij even?
Als je in de auto naar je account gaat, kan je daar een sleutel koppelen aan je account dmv de sleutel in de bekerhouder te leggen.

https://leermakers.net/lynkco/?q=topic:Profile_manager

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
matthewtje schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 22:58:
[...]

Stoel kan dit niet mee, daarvoor heb je de twee memory instellingen op je bestuurders-deurpaneel.
Stoel kan ook hoor. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pHcipg37jV-0Nerl7NuHOtKENfI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Y6k1dZXY1fKbWDVJ4ozDFsLv.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutger3411
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 30-04 11:23
Hoe is het verbruik van de auto op een lange rit? Lees dat zodra de accu leeg is het verbruik erg hoog is.
BPi schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 16:10:
[...]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• meermarco
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Nee hoor. Ik heb laatst nog 700km gereden met een lege accu(nou ja die rij accu:)) en gemiddeld 1:17

Wel constant rond 80-100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewtje
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 01-05 14:51
Apart, zit op de 5000km en meerdere malen zijn stoelinstellingen versteld maar hij zet hem niet terug naar 'mijn stand'... Vraag me ook af hoe hij deze opslaat en hoe praktisch dit is, want je slaat zelf op met "M + 1/2", maar hoe de auto het opslaat met koppeling aan je sleutel is de volgende vraag, als je bijvoorbeeld naast je vrouw/vriendin zit die rijdt, en jij hebt de sleutel bij, zij past de stoel aan, is opeens jouw stoelinstelling weg omdat je simpelweg met jouw sleutel "rijdt".

Aiko Neostar 4550Wp + Growatt MIN 4200 TL-XH | MG ZS EV LLR MY23

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BPi

BPi

rutger3411 schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 09:23:
Hoe is het verbruik van de auto op een lange rit? Lees dat zodra de accu leeg is het verbruik erg hoog is.

[...]
Ik zal het verbruik delen zodra ik weer op honk ben. Ik heb maar een paar keren (deels) kunnen laden.

Het laden in Spanje is via de Nederlandse apps duur. Via Spaanse van Iberdrola een stuk voordeliger (wel lastig registreren). Gisteren nog ergens max 2 uur gratis. Elders 39 cent per kwh. Er staan hier echter veel palen van Iberdrola en andere aanbieders die niet aangesloten zijn. Daarnaast ook wel een aantal fastchargers maar niet allemaal met type 2 stekker, of alleen tegen duur Kwh tarief beschikbaar ivm hoge vermogen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• robenhan
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 01-03 08:19
Ik zit nu in Toscane. Ongeveer 1800 km gereden en de eerste 70 km electrisch en de rest "gewoon" op benzine . Gebruikt tot nu toe 14,9. Gewoon op de maximale snelheid gereden: 130 autobaan, rest 80 of 100 km per uur .
Prima cijfers dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

Vanmiddag 2 stuks Lynk&co gezien in Spanje. Op dezelfde kronkelweg over een berg tussen twee dorpen. Dacht Spaans kenteken.
Geen Tour event kunnen ontdekken in de omgeving.

[ Voor 68% gewijzigd door BPi op 05-05-2022 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

Oeps

[ Voor 98% gewijzigd door BPi op 05-05-2022 19:54 . Reden: Oeps ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toreal1
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-12-2022
robenhan schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 12:13:
Ik zit nu in Toscane. Ongeveer 1800 km gereden en de eerste 70 km electrisch en de rest "gewoon" op benzine . Gebruikt tot nu toe 14,9. Gewoon op de maximale snelheid gereden: 130 autobaan, rest 80 of 100 km per uur .
Prima cijfers dus
Maar is dat 14,9 liter per 100 km, of 1 liter op 14,9 km?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hommel
  • Laatst online: 14-09-2023
Ik heb een aantal pogingen ondernomen om een Lynk te huren, maar wat mij opvalt is dat er niet en soms laat gereageerd wordt op de aanvraag. Ik begreep van de klantenservice dat veel mensen die hun auto willen verhuren de notificaties van de app niet aan hebben staan. Dan ontdekken zij pas dat er een aanvraag is op het moment zij zij hun app openen. Misschien een goede tip voor de verhuurders, zet je notificaties aan.

Ik heb ook de indruk dat sommige verhuurders niet specifiek zijn in de tijd dat de auto beschikbaar is. Auto's zijn dan volgens de app 24 uur beschikbaar, maar bij de aanvraag wordt het verzoek afgewezen (toch niet beschikbaar). Het zal waarschijnlijk veel administratieve discipline vragen om de beschikbaarheid van de auto goed bij te houden.
Ik begrijp het wel, want zelf ben ik ook niet zo'n administratief wonder. Maar ondanks dit soort dingetjes blijf ik het een mooi concept vinden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
Hommel schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 07:45:
Ik heb een aantal pogingen ondernomen om een Lynk te huren, maar wat mij opvalt is dat er niet en soms laat gereageerd wordt op de aanvraag. Ik begreep van de klantenservice dat veel mensen die hun auto willen verhuren de notificaties van de app niet aan hebben staan. Dan ontdekken zij pas dat er een aanvraag is op het moment zij zij hun app openen. Misschien een goede tip voor de verhuurders, zet je notificaties aan.

Ik heb ook de indruk dat sommige verhuurders niet specifiek zijn in de tijd dat de auto beschikbaar is. Auto's zijn dan volgens de app 24 uur beschikbaar, maar bij de aanvraag wordt het verzoek afgewezen (toch niet beschikbaar). Het zal waarschijnlijk veel administratieve discipline vragen om de beschikbaarheid van de auto goed bij te houden.
Ik begrijp het wel, want zelf ben ik ook niet zo'n administratief wonder. Maar ondanks dit soort dingetjes blijf ik het een mooi concept vinden!
Ik denk dat het grootste issue is dat veel verhuurders alleen verhuren aan bekenden (partner e.d.). Ik heb bijvoorbeeld standaard beschikbaarheid open staan met een uurtarief van €1. Helaas is het (nog) niet mogelijk om groepen aan te geven waaraan je verhuurt. Tip voor potentiële huurders: if it sounds too good to be true, it usually is. De auto’s die voor €0 of €1 worden aangeboden kun je wel vanuit gaan dat je verzoek niet wordt geaccepteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Oizo1981 schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 07:59:
[...]

Ik denk dat het grootste issue is dat veel verhuurders alleen verhuren aan bekenden (partner e.d.). Ik heb bijvoorbeeld standaard beschikbaarheid open staan met een uurtarief van €1. Helaas is het (nog) niet mogelijk om groepen aan te geven waaraan je verhuurt. Tip voor potentiële huurders: if it sounds too good to be true, it usually is. De auto’s die voor €0 of €1 worden aangeboden kun je wel vanuit gaan dat je verzoek niet wordt geaccepteerd.
Je haalt mijn inziens met zulke acties dus het hele model onderuit wat in de toekomst negatief kan uitpakken voor Lynk & Co en de huidige berijders.

Ik was door wat aankomende wijzigingen in de situatie ook aan het rondkijken en zag inderdaad zulke bedragen om te huren en had precies de gedachte erbij zoals jij namelijk zegt.
Pagina: 1 ... 65 ... 173 Laatste

Let op:
Voor updates rondom leverdatums, bestellingen, etc. is er een apart topic: Het grote Lynk & Co 01 bestellingen topic.

Voor vragen over abonementen, zoals het opzeggen of overnemen daarvan, kan men hier terecht:
Het Lynk & Co Abonnement en overname Topic

Volgende onderwerpen moeten ook elders besproken worden:

Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.