Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Itshim
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 14-02-2023
Iemand enig idee? Als de auto zelf afremt in de B stand (regeneratief remmen). Gaan de remlichten dan ook branden bij de Lynk & co?

De B stand is, voor mijn gevoel, soms best agressief/abrubt qua remmen. Vraag me dan af of automobilisten achter mij dan niet "opeens" verrast worden, zeker met bumperklevers.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Oizo1981
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 12-09 22:20
Itshim schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 10:48:
Iemand enig idee? Als de auto zelf afremt in de B stand (regeneratief remmen). Gaan de remlichten dan ook branden bij de Lynk & co?

De B stand is, voor mijn gevoel, soms best agressief/abrubt qua remmen. Vraag me dan af of automobilisten achter mij dan niet "opeens" verrast worden, zeker met bumperklevers.
Bij een bepaalde remvertraging in B gaan de remlichten branden. Is wettelijk verplicht. Ik rij vaker met een paardentrailer erachter en dan is het remeffect nog sterker. Dan zie ik duidelijk de remlichten weerkaatsen op de trailer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DudeAMS
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 23-03-2022
Hoi! Ik heb ergens gelezen dat je rijbewijs ouder moet zijn dan 3 jaar. Weet iemand of het waar is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oizo1981
DudeAMS schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 11:54:
Hoi! Ik heb ergens gelezen dat je rijbewijs ouder moet zijn dan 3 jaar. Weet iemand of het waar is?
Ja. Staat gewoon in de voorwaarden:

M2M:
https://www.lynkco.com/nl...conditions/month-to-month

Lener:
https://www.lynkco.com/nl-nl/terms-and-conditions/sharing

Als je koopt heb je daar natuurlijk niet mee te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WCU
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 12-11-2023

WCU

MarcelD schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 10:44:
Ook zojuist gebeld, aflevering op 1 april (geen geintje).

Niet slecht vanaf bestelling op 10 maart, da's zo'n 3 weken.
Blauw met trekhaak.
In België of NL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muro01
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 12-10-2022
edsub schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 10:19:
T gaat me niet om terug te verdienen (leen alleen uit aan familie of bekenden, nul-tarief), maar t apart tellen van km's en afrekenen van brandstof is wel n ding.
Voor de lener is t grote issue dat hij er gewoon niet van op aan kan. Als je dat n paar keer hebt dan laat je t voortaan wel....
Idd bedreiging van t succes van n Lynk&Co speerpunt/usp....

Overigens nog nooit een brandstof verrekening van Lynk&Co gezien (inmiddels toch al wel wat euro's, door mij te betalen in dit geval). Leners ook niet. Vraag staat al even uit bij klantenservice.
Als die 100 euro gereserveerd is dan kan je toch blijven proberen met uploaden of wat dan ook, het is toch niet dat je elke poging 100 euro moet betalen.
En volgens mij komt die 100 euro binnen 24 uur terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muro01
dixet schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 21:13:
[...]

Klopt ja, maar dan moet je er dus wel aan denken om lang in te drukken in plaats van "normaal" op slot. Misschien moet ik mezelf maar gewoon aanwennen altijd op die manier af te sluiten. Is niet de eerste keer dat m'n dakje open is blijven staan :D
Alleen de gordijn van de panorama gaat automatisch dicht als je alleen maar gewoon afsluit.
Maar je panorama moet wel dicht zijn, anders werkt dat ook niet.
En met warme weer laat ik meestal de pano op kantel stand staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muro01
Itshim schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 10:48:

Als ik hem van 50/70 laat terug remmen in de B stand gaan de remlichten pas aan als je onder 30kmpu valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edsub
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 20:46
Oizo1981 schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 10:29:
[...]

Wat bedoel je met “apart tellen van kilometers”? Huurder betaalt toch niet per kilometer?

Ik heb laatst gemerkt dat ik de auto niet meer voor €0 te huur kan zetten. Ik krijg dan een foutmelding. Als ik €1 per uur/per dag zet werkt het wel.

Vastlopen bij het maken van foto’s kan volgens mij ermee te maken hebben dat alle foto’s in dezelfde richting (portret/landschap) genomen moeten worden.
Ik bedoel dat km's gereden door n lener niet van mijn standaard 'vrije' km's af gaan. Anders kom ik niet uit met de 1250/mnd.

Krijg jij n fout bij instellen van € 0 als leenbedrag?
Bij mij krijgen de leners een technische fout "don't worry, it's us not you" na maken van de foto's (idd allemaal gelijke toestelstand).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edsub
Muro01 schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 20:53:
[...]

Als die 100 euro gereserveerd is dan kan je toch blijven proberen met uploaden of wat dan ook, het is toch niet dat je elke poging 100 euro moet betalen.
En volgens mij komt die 100 euro binnen 24 uur terug.
Nee dus. IEDERE leenPOGING leidt tot n reservering van € 100.
Mijn vrouw vorige week 4 leen pogingen. 4e lukte. Die 4e reservering is tegengeboekt (netto nul dus), maar die andere 3 staan nog steeds open....
En beperken dus de bestedingsruimte met € 300....

[ Voor 4% gewijzigd door edsub op 24-03-2022 00:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edsub
Muro01 schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 20:59:
[...]

Als ik hem van 50/70 laat terug remmen in de B stand gaan de remlichten pas aan als je onder 30kmpu valt.
Hier niet. Als de auto werkelijk snelheid verliest in B, gaan de remlichten aan. En dat is met zekerheid ook zo boven de 30km/u. Zou anders ook gevaarlijk worden voor achteropkomend verkeer.
De mate van remmen kun je enigzins regelen door de stand van t 'gaspedaal'.

Zie ook beschrijving van one pedal drive (=modus B) bij andere electrische auto's en bijv bij ANWB.

Check t zelf nog maar eens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vavd
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-05-2022
Nogal, heb op 27-02 de auto besteld via de besteld link. In de mail daarna staat dat de levering 3-5 weken zal duren.
Vandaag gebeld maar de klantenservice, zal nog wel langer duren dan aangegeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edskie206
  • Laatst online: 29-06-2022
Ja en op Twitter heb ik hier om gevraagd maar daar draaien ze om heen, standaard antwoord is binnenkort wordt je gebeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21:30
Dus wellicht allemaal gewoon blijven ademhalen en je aandacht op iets anders richten. Komt vast goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Clipstra
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11-01-2024
Ik heb sinds 4 dagen dat de app "vast" loopt. De app zelf niet, maar wel de plek waar de auto staat en status van de batterij. Hebben meer mensen daar last van? Ik heb al wel een x uitgelogd en opnieuw ingelogd, maar helaas zonder succes. Andere opties?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Itshim
Clipstra schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 18:59:
Ik heb sinds 4 dagen dat de app "vast" loopt. De app zelf niet, maar wel de plek waar de auto staat en status van de batterij. Hebben meer mensen daar last van? Ik heb al wel een x uitgelogd en opnieuw ingelogd, maar helaas zonder succes. Andere opties?
Ja, ook last van gehad. Ligt blijkbaar aan de connectiviteit van de auto. Bij mij loste het probleem zich (vanzelf) op toen ik een redelijke afstand ging rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muro01
edsub schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 00:58:
[...]

Hier niet. Als de auto werkelijk snelheid verliest in B, gaan de remlichten aan. En dat is met zekerheid ook zo boven de 30km/u. Zou anders ook gevaarlijk worden voor achteropkomend verkeer.
De mate van remmen kun je enigzins regelen door de stand van t 'gaspedaal'.

Zie ook beschrijving van one pedal drive (=modus B) bij andere electrische auto's en bijv bij ANWB.

Check t zelf nog maar eens!
Net nog even de remlichten gekeken, en die gaan echt pas onder de 30 aan.
Misschien heb jij een nieuwere versie en dus al een geüpdatet auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muro01
Clipstra schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 18:59:
zelfde hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clipstra
Itshim schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 20:13:
[...]

Ja, ook last van gehad. Ligt blijkbaar aan de connectiviteit van de auto. Bij mij loste het probleem zich (vanzelf) op toen ik een redelijke afstand ging rijden.
Ik heb inmiddels al 3 dagen meer dan 160km per dag afgelegd, maar helaas is het dus nog niet opgelost. Ik kijk het nog even na het weekend aan voordat ik contact opneem met Lync.. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clipstra
Maar ook vanzelf weer opgelost of ook nog steeds problemen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Muro01
Clipstra schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 22:38:
[...]

Maar ook vanzelf weer opgelost of ook nog steeds problemen?
Vanzelf opgelost, en daardoor is de App ook weer accuraat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G-cDa-GoQz9Z0rcrBkjMDLmqLtc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HxEipdpeIqtduP7mwL7xlBx1.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kensingtonnie
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 10-09 19:01
Omdat Lynk blijkbaar mijn creditcard een aantal keren niet heeft belast en ik daardoor 2 termijnen achterloop (wat ik niet wil!) heb ik mijn betaalmethode onlangs gewijzigd in automatische incasso. Volgens mijn account is dat ook verwerkt (zie afbeelding). Heeft iemand ervaring met automatische incasso door Lynk? Afschrijving had namelijk gisteren moeten gebeuren op basis van de contractdatum....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6Dii78MkOKIZHQXLwuNrVg_oBSY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/bPUTAkqLlLjQygolcR68B5W8.jpg?f=user_large

Overigens heb ik inmiddels wel de teveel betaalde afleveringskosten ad € 50 terugontvangen, dat wil zeggen.... ik heb mijn bankgegevens door moeten geven zodat Lynk het bedrag kon overmaken naar mijn bankrekening om het vervolgens toch als verrekening bij mijn creditcard terug te zien :)
Maar goed, dat is uiteindelijk wél netjes afgehandeld.

XC40 | Single Motor ER | MY24 | Ultimate | Sage Green | 20"| privacy glass | trekhaak |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cyberdj
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10-12-2024
Kensingtonnie schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 14:53:
Omdat Lynk blijkbaar mijn creditcard een aantal keren niet heeft belast en ik daardoor 2 termijnen achterloop (wat ik niet wil!) heb ik mijn betaalmethode onlangs gewijzigd in automatische incasso. Volgens mijn account is dat ook verwerkt (zie afbeelding). Heeft iemand ervaring met automatische incasso door Lynk? Afschrijving had namelijk gisteren moeten gebeuren op basis van de contractdatum....

[Afbeelding]

Overigens heb ik inmiddels wel de teveel betaalde afleveringskosten ad € 50 terugontvangen, dat wil zeggen.... ik heb mijn bankgegevens door moeten geven zodat Lynk het bedrag kon overmaken naar mijn bankrekening om het vervolgens toch als verrekening bij mijn creditcard terug te zien :)
Maar goed, dat is uiteindelijk wél netjes afgehandeld.
Ik heb ook een tijdje geleden mijn creditcard gewijzigd. De mutatie is succesvol doorgevoerd in het systeem en de authorisatie op de nieuwe creditcard heeft plaatsgevonden. Na de wijziging werd er alsnog geïncasseerd van de oude creditcard (die was toevallig nog niet opgeheven). Inmiddels is de oude creditcard opgeheven en heeft er ook (net als bij jou) nog geen afschrijving plaats gevonden van de nieuwe creditcard. Ook ik ben dan nu inmiddels een tijdje "achter" met betalen, echter ga ik verzekeringstechnisch niet kiezen voor de "automatische incasso" variant. Heb nu gedurende een aantal maanden de platinum card van ING, die als het goed is eventueel eigenrisico dekt (er is hierover al veelvuldig gesproken in het forum, zoek maar eens na).
Ook heb ik een week of 2 geleden een mail gehad van L&C dat ze niet alles geïncasseerd hebben. Daarover zou ik later nog een mail krijgen met het verzoek de betaling handmatig te doen (met een maand aftrek voor het ongemak, de fout ligt bij L&C gaven ze zelf toe). De mail heb ik nog niet gehad en het geld van 3 maanden staat inmiddels netjes te wachten. Bij een handmatige betaling betaal ik overigens wel enkel over reeds verstreken maanden, ook nu weer voor het "eigen risico" verhaal.

C40 MY24 Plus SMER Sage Green WP TH | Opel Ampera-E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lamaka
  • Laatst online: 02-09 19:32
cyberdj schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 17:27:
[...]

Ik heb ook een tijdje geleden mijn creditcard gewijzigd. De mutatie is succesvol doorgevoerd in het systeem en de authorisatie op de nieuwe creditcard heeft plaatsgevonden. Na de wijziging werd er alsnog geïncasseerd van de oude creditcard (die was toevallig nog niet opgeheven). Inmiddels is de oude creditcard opgeheven en heeft er ook (net als bij jou) nog geen afschrijving plaats gevonden van de nieuwe creditcard. Ook ik ben dan nu inmiddels een tijdje "achter" met betalen, echter ga ik verzekeringstechnisch niet kiezen voor de "automatische incasso" variant. Heb nu gedurende een aantal maanden de platinum card van ING, die als het goed is eventueel eigenrisico dekt (er is hierover al veelvuldig gesproken in het forum, zoek maar eens na).
Ook heb ik een week of 2 geleden een mail gehad van L&C dat ze niet alles geïncasseerd hebben. Daarover zou ik later nog een mail krijgen met het verzoek de betaling handmatig te doen (met een maand aftrek voor het ongemak, de fout ligt bij L&C gaven ze zelf toe). De mail heb ik nog niet gehad en het geld van 3 maanden staat inmiddels netjes te wachten. Bij een handmatige betaling betaal ik overigens wel enkel over reeds verstreken maanden, ook nu weer voor het "eigen risico" verhaal.
Mijn situatie is exact hetzelfde, inclusief platinum ING credit card. Weet je wat ik moet doen om ook een bericht te ontvangen over gemiste betalingen (en het liefst ook 1 maand compensatie :D )?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kensingtonnie
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 10-09 19:01
Creditcard van ING is voor mij helaas geen optie omdat ik dan alles om moet gooien.
Maar de mail die jij noemt hebt ik inderdaad ook gehad.

XC40 | Single Motor ER | MY24 | Ultimate | Sage Green | 20"| privacy glass | trekhaak |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildcheese
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-07 19:16
Lamaka schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 19:09:
[...]

Mijn situatie is exact hetzelfde, inclusief platinum ING credit card. Weet je wat ik moet doen om ook een bericht te ontvangen over gemiste betalingen (en het liefst ook 1 maand compensatie :D )?
Hier ook zelfde situatie, alleen wordt het nog steeds van mijn oude en opgeheven credit card afgeschreven. Ben er al sinds november mee bezig…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muro01
cyberdj schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 17:27:
[...]

Huh????
Van de twee maanden 1 aftrek? 500 euro korting

Ik had precies hetzelfde en had LC gebeld en ze op de hoogte gebracht, en toen kreeg ik ook het verzoek om handmatig te overmaken.
Heb ik gedaan en nu na drie maanden zitten ze mij nog te contacteren met het verzoek om een bewijs te mailen met de betalingen.

En dat heb ik gedaan, en kreeg na twee weken weer het verzoek om een bewijs van te sturen.
En ze hebben mij afgelopen dinsdag weer gebeld maar ik kon niet opnemen, dus hebben ze weer een berichtje op de App gezet dat ze nog steeds geen betaling hebben ontvangen.

Eerder werd gemeld dat een andere bedrijf hun betalingen incasseert en dat ze niet meteen kunnen zien.

Ze hebben mij nooit gezegd dat ik gecompenseerd wordt of een compensatie kreeg, maar daar ga ik maandagochtend werk van maken natuurlijk.

Bedankt voor de tip 👍

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• pretpik
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:06
Gisteren 'mijn' Lynk & Co in ontvangst kunnen nemen na weken onrustig slapen :O . Ontvangst was goed, kreeg een nette uitleg en binnen 45 minuten was ik op pad :) . Ondanks dat het kenteken uit december 2021 dateert stond er slechts 23 km op de teller. Wel was hij erg stoffig van buiten. Gisteravond was de auto ook zichtbaar in de app, wat heeft die Bluetooth verbinding trouwens van doen? En weet iemand hoe de radio automatisch start bij het starten van de auto?

En, wat willen jullie weten over de auto? Ik zit te denken om een filmpje te maken van alle opties van het infotainment in het Nederlands, is hier behoefte aan?

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/TMJhX40/IMG-8471.jpg Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/mywQVVL/IMG-8472.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/vYzfb9J/IMG-8478.jpg

[ Voor 24% gewijzigd door pretpik op 26-03-2022 09:14 ]

PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pushnoi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 26-08 10:51
Ik vind de auto wel echt te gek hoor, maar de service blijft wel matig. Na veel zeuren auto laten ophalen voor een storing in de software (power flow blijft op uitroepteken / 'laden' staan na starten, pas na paar keer heen en weer switchen tussen hybride/power/pure doet die het weer).

16e zou de auto worden opgehaald.. Rond 10 stond er iemand die de auto kwam halen en die vroeg wat er allemaal nog meer mis was. Verteld dat de auto waarschijnlijk gebalanceerd moest worden want wat trillingen @ ~100 km/u (dit heb ik al herhaaldelijk op de mail gegooid vanaf augustus (!)), en er zit wat vocht in de lampen. Hij vertelde dat hij het door zou geven maar gaf aan dat de monteurs de auto toch zagen als een 2e rangs Volvo. Klinkt hoopgevend. Hij zou de auto iig volgeladen afleveren weer (ik denk, hoe dan, maar vooruit).

Rond 4 werd de auto teruggebracht. Met 10% minder benzine en een zo goed als lege accu. Werd me verteld dat ik dat kon verhalen op L&C. Prima. In de auto gestapt en wat zie ik -- weer dezelfde storing.

Volgens de meneer in kwestie overigens had men de software geupdatet en was de storing verholpen... niet dus, dus foto laten maken van het probleem. Overigens hadden ze het vocht weggepoetst, want dat zou aan de buitenkant zitten (nope) en moest ik maar een nieuwe afspraak maken bij L&C voor het balanceren want dat stond niet in hun opdrachtlijst.

Gebeld met L&C en die zouden met de garage contact opnemen en fout doorspelen richting L&C en ik zou weer gecontacteerd worden. Natuurlijk tot op heden geen reactie. Verbruik benzine nog op de mail gegooid -- ook geen reactie.

Het is een toffe auto, maar ik heb het idee dat het vooral het idee is om ze zo goedkoop mogelijk aan het rijden te houden, en dat de lokale Volvo dealer ook niet zit te wachten op de auto's...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rmaxx
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 13:08
pushnoi schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 12:07:
Ik vind de auto wel echt te gek hoor, maar de service blijft wel matig. Na veel zeuren auto laten ophalen voor een storing in de software (power flow blijft op uitroepteken / 'laden' staan na starten, pas na paar keer heen en weer switchen tussen hybride/power/pure doet die het weer).

16e zou de auto worden opgehaald.. Rond 10 stond er iemand die de auto kwam halen en die vroeg wat er allemaal nog meer mis was. Verteld dat de auto waarschijnlijk gebalanceerd moest worden want wat trillingen @ ~100 km/u (dit heb ik al herhaaldelijk op de mail gegooid vanaf augustus (!)), en er zit wat vocht in de lampen. Hij vertelde dat hij het door zou geven maar gaf aan dat de monteurs de auto toch zagen als een 2e rangs Volvo. Klinkt hoopgevend. Hij zou de auto iig volgeladen afleveren weer (ik denk, hoe dan, maar vooruit).

Rond 4 werd de auto teruggebracht. Met 10% minder benzine en een zo goed als lege accu. Werd me verteld dat ik dat kon verhalen op L&C. Prima. In de auto gestapt en wat zie ik -- weer dezelfde storing.

Volgens de meneer in kwestie overigens had men de software geupdatet en was de storing verholpen... niet dus, dus foto laten maken van het probleem. Overigens hadden ze het vocht weggepoetst, want dat zou aan de buitenkant zitten (nope) en moest ik maar een nieuwe afspraak maken bij L&C voor het balanceren want dat stond niet in hun opdrachtlijst.

Gebeld met L&C en die zouden met de garage contact opnemen en fout doorspelen richting L&C en ik zou weer gecontacteerd worden. Natuurlijk tot op heden geen reactie. Verbruik benzine nog op de mail gegooid -- ook geen reactie.

Het is een toffe auto, maar ik heb het idee dat het vooral het idee is om ze zo goedkoop mogelijk aan het rijden te houden, en dat de lokale Volvo dealer ook niet zit te wachten op de auto's...
Waar zit het vocht? Bij de achterlichten heb ik het regelmatig, maar verdwijnt eigenlijk altijd.. er zitten kleine gaatje in de kapjes dus lijkt me normaal dat dit door temperatuurverschillen soms komt, maar net zo makkelijk weer gaat. Ff in de zon parkeren :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rreevvss
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-12-2024
In Rotterdam staan er nog een paar op voorraad.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E_s5tGpQfMlC9UxXgFwbXt_L7Tg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hQF7BuEKSkaHc0ttYgSGnYOt.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muro01
pushnoi schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 12:07:

Nou lekker weer dan, blijkbaar heeft LC weer zitten slapen en dingen beloven die ze niet kunnen waarmaken.

Natuurlijk heeft Volvo ook liggen slapen, ipv dat ze LC bellen en vragen of ze het mogen maken.

En nog iets, ik ga ervan uit dat je een nieuwe wagen hebt gehad.
Hoe kan je dan trillingen krijgen, ik beschuldig je van niks hé.
Maar trillingen kunnen ontstaan door slechte banden, oude banden of door kromme velgen.

En de grootste boosdoener is stoepranden te hard op en afrijden, de banden en velgen (vanuit gaande van de plugin Hybrids met de 20 inch velgen met de dunne banden) zijn niet geschikt om stoepranden op en af te rijden.

Misschien heb je je auto al een keer verhuurd, en de huurder heeft het gedaan en niks gemerkt. (of wel gemerkt en niks gezegd/1000 euro eigen risico)
En juist daarom ben ik geen voorstander van het verhuren van de wagen, want je weet niet wat een ander uitvreet met jouw auto.

Bovendien ben jij de schuldige als je achteraf schade meldt die je niet hebt gezien.
Maar goed iedereen moet zelf weten wat ie doet, want er zijn juist mensen die de auto daarvoor hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WilcoGeerligs
  • Laatst online: 06-05-2024
Gister een mail gehad
10 maart ingeschreven
Week 22 (1e week juni) verwachten ze m'n invite.
Daarna nog 6 tot 8 weken levertijd
#teamzwartmettrekhaak

[ Voor 8% gewijzigd door WilcoGeerligs op 27-03-2022 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LarskeK
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 13-01-2023
Gister proberen auto uit te lenen. Na eerdere gelukte pogingen, nu payment error via ING-creditcard.

Als ik de auto van mezelf wil huren, via account van mijn partner gaat het wel goed.

Iemand een idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oizo1981
Muro01 schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 22:28:
[...]

Nou lekker weer dan, blijkbaar heeft LC weer zitten slapen en dingen beloven die ze niet kunnen waarmaken.

Natuurlijk heeft Volvo ook liggen slapen, ipv dat ze LC bellen en vragen of ze het mogen maken.

Maar trillingen kunnen ontstaan door slechte banden, oude banden of door kromme velgen.

En de grootste boosdoener is stoepranden te hard op en afrijden, de banden en velgen (vanuit gaande van de plugin Hybrids met de 20 inch velgen met de dunne banden) zijn niet geschikt om stoepranden op en af te rijden.

Misschien heb je je auto al een keer verhuurd, en de huurder heeft het gedaan en niks gemerkt. (of wel gemerkt en niks gezegd/1000 euro eigen risico)
En juist daarom ben ik geen voorstander van het verhuren van de wagen, want je weet niet wat een ander uitvreet met jouw auto.

Bovendien ben jij de schuldige als je achteraf schade meldt die je niet hebt gezien.
Maar goed iedereen moet zelf weten wat ie doet, want er zijn juist mensen die de auto daarvoor hebben.
Er zijn hier en op Facebook al best wat gevallen bekend van trillingen bij hogere snelheden. Vermoedelijk heeft dat te maken met afgevlakte banden doordat deze lang op de boot hebben gestaan (met te lage bandenspanning).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ferdskie
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 04-11-2024
pretpik schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 09:09:
Gisteren 'mijn' Lynk & Co in ontvangst kunnen nemen na weken onrustig slapen :O . Ontvangst was goed, kreeg een nette uitleg en binnen 45 minuten was ik op pad :) . Ondanks dat het kenteken uit december 2021 dateert stond er slechts 23 km op de teller. Wel was hij erg stoffig van buiten. Gisteravond was de auto ook zichtbaar in de app, wat heeft die Bluetooth verbinding trouwens van doen? En weet iemand hoe de radio automatisch start bij het starten van de auto?

En, wat willen jullie weten over de auto? Ik zit te denken om een filmpje te maken van alle opties van het infotainment in het Nederlands, is hier behoefte aan?

[Afbeelding] [Afbeelding]
[Afbeelding]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ferdskie
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 04-11-2024
Als je het leuk vind gewoon doen.
Kijk ook eens op YouTube, er is al heel wat te vinden over de 01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J03llV
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 05-08 18:42
In December 2021 aangemeld, tot op heden niks gehoord over uberhaupt iets van een levering.
Iemand anders met dit probleem?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edskie206
Je naam zit hierin! Komt vanzelf, ze hanteren namelijk een eerlijke wachtlijst 😂
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FSRDpArJIywEDEBZcV6PTRqCsOs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/oNCOywOc2qTP5iKs80edNXpU.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FidOo
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07-09 15:46
J03llV schreef op zondag 27 maart 2022 @ 12:54:
In December 2021 aangemeld, tot op heden niks gehoord over uberhaupt iets van een levering.
Iemand anders met dit probleem?
December is langer terug dan de meesten. Ik zou even bellen met de klantenservice en aangeven dat je al in december hebt besteld. En dat je op het internet ziet, dat mensen hem in februari besteld hebben en hem al mogen ophalen. Hopelijk kunnen ze wat voor je betekenen. Zo niet de volgende dag weer bellen, totdat je iemand aan de lijn krijgt die net wat meer voor je wil doen. Ik vind iedereen van de klantenservice vriendelijk. Maar sommige willen net wat meer voor je doen dan je vriendelijk te woord staan, zo'n persoon moet je hebben.

PS. Als je hem eindelijk mag ophalen, kies dan voor Diemen, dan ben je sneller aan de beurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pushnoi
Muro01 schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 22:28:
[...]

Die trillingen zaten er al in vanaf het moment dat ik m haalde @ Rokin. Ook vanaf dat moment al gemeld, denk een keer of 6, ofwel mail of bellen. Nooit wat mee gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J03llV
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 05-08 18:42
FidOo schreef op zondag 27 maart 2022 @ 14:28:
[...]

December is langer terug dan de meesten. Ik zou even bellen met de klantenservice en aangeven dat je al in december hebt besteld. En dat je op het internet ziet, dat mensen hem in februari besteld hebben en hem al mogen ophalen. Hopelijk kunnen ze wat voor je betekenen. Zo niet de volgende dag weer bellen, totdat je iemand aan de lijn krijgt die net wat meer voor je wil doen. Ik vind iedereen van de klantenservice vriendelijk. Maar sommige willen net wat meer voor je doen dan je vriendelijk te woord staan, zo'n persoon moet je hebben.

PS. Als je hem eindelijk mag ophalen, kies dan voor Diemen, dan ben je sneller aan de beurt.
Super, dankjewel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muro01
Oizo1981 schreef op zondag 27 maart 2022 @ 10:49:
[...]

Er zijn hier en op Facebook al best wat gevallen bekend van trillingen bij hogere snelheden. Vermoedelijk heeft dat te maken met afgevlakte banden doordat deze lang op de boot hebben gestaan (met te lage bandenspanning).
Kom op zeg, van een weekje langer op de boot gaan de splinternieuwe premium banden niet afvlakken zoals jij dat zegt.

Bovendien zouden dan een paar honderd of
een paar duizend auto's hetzelfde hebben.

De enige manier dat een auto gaat trillen is oude banden, kromme velgen of draag armen die krom zijn.

En mensen gaan niet op Facebook toegeven dat ze iets fout hebben gedaan.

[ Voor 5% gewijzigd door Muro01 op 27-03-2022 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muro01
pushnoi schreef op zondag 27 maart 2022 @ 14:39:
[...]

Die trillingen zaten er al in vanaf het moment dat ik m haalde @ Rokin. Ook vanaf dat moment al gemeld, denk een keer of 6, ofwel mail of bellen. Nooit wat mee gedaan.
Dan had je meteen moeten terugrijden en ze ermee confronteren, en eisen dat je naar de garage in de buurt mag.

Want een nieuwe auto die meteen trillingen heeft is niet normaal.

Bellen en vragen of je naar de Volvo garage in de buurt mag gaan of dat iemand je auto komt halen.

[ Voor 9% gewijzigd door Muro01 op 27-03-2022 19:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Oizo1981 schreef op zondag 27 maart 2022 @ 10:49:
[...]

Het advies bij caravans, campers en oldtimers is juist om bij het stallen ze met lage bandenspanning weg te zetten om dat voorkomen. Het lijkt mij dat Lynk&Co als onderdeel van een concern dat miljoenen auto’s maakt wel weet hoe ze die moeten verschepen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oizo1981
Deveon schreef op zondag 27 maart 2022 @ 20:49:
[...]

Het advies bij caravans, campers en oldtimers is juist om bij het stallen ze met lage bandenspanning weg te zetten om dat voorkomen. Het lijkt mij dat Lynk&Co als onderdeel van een concern dat miljoenen auto’s maakt wel weet hoe ze die moeten verschepen.
Volgens mij is het gebruikelijke advies toch echt om in de stalling de banden wat extra op te pompen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5PQEpDCfxe-wrPj011huFZ-6NwE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3MtsMLB8oTMuL6GNXrqP201F.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m9DEmi8nFSH30cimj2Mr3cEFcUk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LpLlblnWGzXZ5ybI6bKmW8N0.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:06
edsub schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 15:12:
Als ik de radio aan heb, auto uitzet gaat de radio netjes pas uit als ik t portier open.
MAAR: als ik terugkom voor de volgende rit, gaat de radio niet automatisch aan. In de display staat dan n nummer (wss het DAB+ kanaal ofzo). Een druk op de play knop (op scherm of middenconsole) start de radio wel, en ook op de juiste zender.

Bestaat er een instelling dat de radio bij de volgende rit de instelling (zender + volume) van de laatste rit overneemt? (En ik dus niet op play hoef te drukken)
Precies dit heb ik ook, is hier al een oplossing voor?

PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oizo1981
pretpik schreef op maandag 28 maart 2022 @ 10:18:
[...]

Precies dit heb ik ook, is hier al een oplossing voor?
Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCU

WCU

Iemand ervaring met schade aan de Lynk&Co bij aflevering/afhaling? Ik wist dat de LC die ik geleverd zou krijgen niet nagelnieuw zou zijn maar al zes maanden in roulatie was. Wat ik niet wist was dat deze met zichtbare schade aan velgen en kunststofonderdelen (sideskirts, achterbumper) van de carrosserie aangeboden zou worden.

Wie heeft eveneens een 'oudere' LC aangeboden gekregen die al een eerdere huurder gehad heeft EN welke schade had deze wagen (aanvaardbaar/acceptatie levering of onaanvaardbaar/retour)?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oizo1981
WCU schreef op maandag 28 maart 2022 @ 11:50:
Iemand ervaring met schade aan de Lynk&Co bij aflevering/afhaling? Ik wist dat de LC die ik geleverd zou krijgen niet nagelnieuw zou zijn maar al zes maanden in roulatie was. Wat ik niet wist was dat deze met zichtbare schade aan velgen en kunststofonderdelen (sideskirts, achterbumper) van de carrosserie aangeboden zou worden.

Wie heeft eveneens een 'oudere' LC aangeboden gekregen die al een eerdere huurder gehad heeft EN welke schade had deze wagen (aanvaardbaar/acceptatie levering of onaanvaardbaar/retour)?
Je bent de eerste van wie ik hoor dat je een gebruikte krijgt uitgeleverd. Hoeveel kilometer had hij gelopen? Ik zou in ieder geval goed laten vastleggen welke schades er zijn. Op basis van de voorwaarden krijg je een auto “in perfecte staat”. Zo klinkt die van jou toch niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCU

WCU

Oizo1981 schreef op maandag 28 maart 2022 @ 12:30:
[...]

Je bent de eerste van wie ik hoor dat je een gebruikte krijgt uitgeleverd. Hoeveel kilometer had hij gelopen? Ik zou in ieder geval goed laten vastleggen welke schades er zijn. Op basis van de voorwaarden krijg je een auto “in perfecte staat”. Zo klinkt die van jou toch niet.
Het ging over een wagen die al ingeschreven was medio september 2021 en waar bijna 10.000 km op de teller stond. De notie “in perfecte staat” en wat er in hun algemene voorwaarden staat heb ik ook aan L&C doorgestuurd. Ik wacht nu op hun reactie. Daarom mijn vraag aan andere gebruikers van het forum die geen nieuwe wagen aangeleverd kregen maar een wagen waar reeds gedurende een significante periode een andere persoon mee rondgereden heeft.

De inspectie van de wagen heb ik na één zijflank on hold gezet. Hieronder twee voorbeeld foto's. Zeker die schade achteraan verwacht ik toch dat L&C of de vorige huurder dit standaard aangegeven zou moeten hebben bij de verzekering en dat hersteld moet zijn voor het naar een volgende huurder gaat. Jullie visie?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RzSmJKdyemm3mSSIczCB92rqfbQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/v6dLXMsKfd7y26EQGedFbjdF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k020uSCqn-GJb5_Ab6EofFNRQHU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ik6f55WjkH28JiiTvuidBaGq.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door WCU op 28-03-2022 13:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cyberdj
WCU schreef op maandag 28 maart 2022 @ 13:02:
[...]

Het ging over een wagen die al ingeschreven was medio september 2021 en waar bijna 10.000 km op de teller stond. De notie “in perfecte staat” en wat er in hun algemene voorwaarden staat heb ik ook aan L&C doorgestuurd. Ik wacht nu op hun reactie. Daarom mijn vraag aan andere gebruikers van het forum die geen nieuwe wagen aangeleverd kregen maar een wagen waar reeds gedurende een significante periode een andere persoon mee rondgereden heeft.

De inspectie van de wagen heb ik na één zijflank on hold gezet. Hieronder twee voorbeeld foto's. Zeker die schade achteraan verwacht ik toch dat L&C of de vorige huurder dit standaard aangegeven zou moeten hebben bij de verzekering en dat hersteld moet zijn voor het naar een volgende huurder gaat. Jullie visie?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
De schaafplek van foto 2, daar zou ik ook niet zo blij van worden. De "velgfoto" is niet echt duidelijk, ik vermoed stoeprandschade? De velg doen ze waarschijnlijk ook niks aan en dat valt denk ik ook binnen de marge (zelf ook velgschade doordat het voertuig toch wat breder is dan ik dacht 8) ) en dat viel allemaal binnen de marge gaven ze aan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cz_BEgH4xG-IMcvT1e7teEX0UyA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1HKPoOhSfWneZjZgaKjJrAQg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_Rai3vp8A7SEzCqtG_R1KN-8oAY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aJBhoQzctpqfGwYLTrZVQEHg.jpg?f=fotoalbum_large

Uiteindelijk is en blijft het een huurauto, eventuele schade kun je dus verwachten, maar ik verwacht dan ook dat er op z'n minst bij aflevering een notitie van gemaakt wordt en dat er eventueel grotere schades hersteld zijn of dat er garantie wordt gegeven dat dit alsnog gedaan wordt [dat laatste zal wel een uitdaging worden].

[ Voor 15% gewijzigd door cyberdj op 28-03-2022 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juwlez
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09-09 13:51
Mag toch hopen dat dit niet binnen de schade valt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCU

WCU

Eigen regels LC voor velgen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V68G7BMMK9bMGyIhlXEUbF-i31g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0YfjQbSlJP5w8vZTEPZCu6Dg.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCU

WCU

Idem voor bumper

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gr4v2bg1WukDLeCgO4y4ppIAEjw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V1Xkqj5Inc8wpTYpPghtH6vX.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cyberdj
juwlez schreef op maandag 28 maart 2022 @ 19:42:
[...]

Mag toch hopen dat dit niet binnen de schade valt?
nee, dit was toegestaan, zelfs de band werd niks mee gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edskie206
Zijn er nog mensen gebeld vandaag door lynck voor een afhaalafspraak in Diemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JRN85
  • Laatst online: 23-06-2022
Ja ik zou ook niet zo blij zijn als ik zo de auto zou krijgen :o Heb je hem opgehaald of thuis laten brengen?

Duurde het hele proces lang bij jou? (Van bestelling tot uitlevering)
En wist je het kenteken al lang van tevoren?
WCU schreef op maandag 28 maart 2022 @ 13:02:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
JRN85 schreef op maandag 28 maart 2022 @ 22:34:

[...]
Ik heb de groene kaart al binnen, twee zelfs :+ lijkt verstuurd te zijn bij maken van de afspraak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JRN85
Deveon schreef op maandag 28 maart 2022 @ 22:42:
[...]

Ik heb de groene kaart al binnen, twee zelfs :+ lijkt verstuurd te zijn bij maken van de afspraak.
En krijg je een nieuwe of gebruikte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edsub
Ik heb de laatste week (sinds versie 1.8 van de app?) regelmatig dat ik uitgelogd blijk uit de app.
Als ik weer inlog krijg ik een controle sms 'omdat er maar 1 gebruiker tegelijk kan zijn ingelogd'. Toch een beetje paniek: als ik niet ben ingelogd, wie dan wel?
Kan geen hack oid zijn lijkt me omdat ik tussentijds geen controle sms heb gehad (account hangt aan mijn 06).
Daarna weer inloggen en dan werkt 'alles' weer.
Maar in de tussentijd krijg ik geen app updates (bijv van een leenverzoek) en dat is irritant.
Hebben meer mensen daar last van?
(wachtwoord toch maar gewijzigd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCU

WCU

cyberdj schreef op maandag 28 maart 2022 @ 20:47:
[...]

nee, dit was toegestaan, zelfs de band werd niks mee gedaan.
Vreemde redenering bij L&C ifv hun eigen regels is zeker die gescheurde rim niet OK. Ben echt benieuwd om te horen wat ze zelf vinden van de schade aan de wagen die zij aangereikt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCU

WCU

JRN85 schreef op maandag 28 maart 2022 @ 22:34:
Ja ik zou ook niet zo blij zijn als ik zo de auto zou krijgen :o Heb je hem opgehaald of thuis laten brengen?

Duurde het hele proces lang bij jou? (Van bestelling tot uitlevering)

[...]
Laten leveren omdat ik voor 1 euro niet naar Brussel of Antwerpen kan gaan.
Proces was in totaal 5-6 weken maar dus nog geen def. wagen.
Kenteken werd niet spontaan aangereikt maar heb ik zelf opgevraagd ifv de fiscale verwerking van de wagen. Was dag op voorhand (wel) gekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JRN85
WCU schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 06:08:
[...]

Laten leveren omdat ik voor 1 euro niet naar Brussel of Antwerpen kan gaan.
Proces was in totaal 5-6 weken maar dus nog geen def. wagen.
Kenteken werd niet spontaan aangereikt maar heb ik zelf opgevraagd ifv de fiscale verwerking van de wagen. Was dag op voorhand (wel) gekend.
1 euro? In Nederland kost thuis afleveren 150 euro.
Ik heb vorige week een blauwe zonder trekhaak besteld, maar hoop stiekem eigenlijk wel een nieuwe te ontvangen bij huis (gekozen voor aflevering aan huis).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCU

WCU

JRN85 schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 08:27:
[...]

Ik heb vorige week een blauwe zonder trekhaak besteld, maar hoop stiekem eigenlijk wel een nieuwe te ontvangen bij huis (gekozen voor aflevering aan huis).
1 euro idd.
Zal de hoger aangehaalde grabbelton zijn zeker en naar mate ze langer actief zijn, zal er meer recyclage zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
JRN85 schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 08:27:
[...]

Zoals hier al vaker vermeld. Op basis van de voorwaarden (L&C Beleid voor de levering van voertuigen) kost thuis afleveren in NL: €100 en in BE: €150. Als je in NL dus meer moet betalen zou ik zeker verwijzen naar die voorwaarden. Heb begrepen dat er meerdere mensen zijn die €50 retour hebben gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JRN85
Oizo1981 schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 10:56:
[...]

Zoals hier al vaker vermeld. Op basis van de voorwaarden (L&C Beleid voor de levering van voertuigen) kost thuis afleveren in NL: €100 en in BE: €150. Als je in NL dus meer moet betalen zou ik zeker verwijzen naar die voorwaarden. Heb begrepen dat er meerdere mensen zijn die €50 retour hebben gekregen.
Net aan de lijn gehangen met klantenservice en die gaf aan dat €150 in NL wel klopt.
Komende weken zullen ook circa 4000 nieuwe 01's aankomen met de boot. Ben heel benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCU

WCU

Oizo1981 schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 10:56:
[...]

Er is in BE een actie die al een tijd loopt en leveren aan huis is op die basis 1 (EEN) euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
JRN85 schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 11:40:
[...]

Net aan de lijn gehangen met klantenservice en die gaf aan dat €150 in NL wel klopt.
Komende weken zullen ook circa 4000 nieuwe 01's aankomen met de boot. Ben heel benieuwd.
Helaas is de klantenservice wel vaker niet op de hoogte van hun eigen regeltjes:
https://www.lynkco.com/nl...s/vehicle-delivery-policy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JRN85
Oizo1981 schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 13:46:
[...]

Helaas is de klantenservice wel vaker niet op de hoogte van hun eigen regeltjes:
https://www.lynkco.com/nl...s/vehicle-delivery-policy
Wederom gesproken met L&C en de informatie op de website is verouderd aldus de klantenservice 8)7

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GroeneThee
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fwxNzb8DjQKjlMZXL6VcnzQ1-bU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/8mMZMmczQ2benBIOgUJhJkX9.png?f=user_large

oOo

We zijn een stap verder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
JRN85 schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 14:27:
[...]

Wederom gesproken met L&C en de informatie op de website is verouderd aldus de klantenservice 8)7
Dat roepen ze blijkbaar al een tijdje… is toch niet zo lastig om je website up to date te houden:
Kensingtonnie schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 18:50:
[...]

Bij mij is inderdaad ook € 150 in rekening gebracht. Ik heb telefonisch en per mail gereclameerd onder verwijzing naar de voorwaarden en mij is toegezegd dat € 50 zou worden terugbetaald.
Er is me zelfs om mijn bankgegevens gevraagd. Overigens heb ik nog niets ontvangen....
Mij werd verteld dat in in de voorwaarden al € 150 had moeten staan in plaats van € 100. Het was niet duidelijk waarom dat nog niet was gebeurd.

[Afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De zolder
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 26-05-2022
edsub schreef op maandag 28 maart 2022 @ 23:40:
Ik heb de laatste week (sinds versie 1.8 van de app?) regelmatig dat ik uitgelogd blijk uit de app.
Als ik weer inlog krijg ik een controle sms 'omdat er maar 1 gebruiker tegelijk kan zijn ingelogd'. Toch een beetje paniek: als ik niet ben ingelogd, wie dan wel?
Kan geen hack oid zijn lijkt me omdat ik tussentijds geen controle sms heb gehad (account hangt aan mijn 06).
Daarna weer inloggen en dan werkt 'alles' weer.
Maar in de tussentijd krijg ik geen app updates (bijv van een leenverzoek) en dat is irritant.
Hebben meer mensen daar last van?
(wachtwoord toch maar gewijzigd)
Klopt heb ik ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pushnoi
Muro01 schreef op zondag 27 maart 2022 @ 19:05:
[...]

Dan had je meteen moeten terugrijden en ze ermee confronteren, en eisen dat je naar de garage in de buurt mag.

Want een nieuwe auto die meteen trillingen heeft is niet normaal.

Bellen en vragen of je naar de Volvo garage in de buurt mag gaan of dat iemand je auto komt halen.
Could've should've would've. Even terugrijden vanaf Groningen richting het Rokin had ik even geen trek in.

Je zou verwachten dat uiteindelijk iemand wel een keer ergens wat mee zou doen maar dat zat er klaarblijkelijk niet in.

Overigens hebben ze vandaag zowaar wel op mijn mail gereageerd qua benzineverbruik met iets van 'we gaan het bekijken'.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• renz
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22:46
Hi mede tweakers!

Een kleine ervaring met uitlenen van mij.

Onlangs mijn lynk uitgeleend, zat toen 30% charge in. Merk dat hier geen rekening mee gehouden wordt met het uitlenen en alleen de benzineprijs word gerekend (de lener had hem voller getankt dan dat hij was toen hij hem leende en wordt ik dus ook hiervoor belast.

Dus kleine tip, zorg voor een zo’n vol mogelijke tank en weinig charge bij het uitlenen. Kans is groot dat je hem leeg terugkrijgt, niet dat ik er moeite mee heb maar ben nogal een fan van electrisch rijden nu met de benzine prijzen :)
En zou lullig zijn dat je moet betalen als je hem hebt uitgeleend mocht de huurder besluiten hem helemaal vol te tanken ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bbtweak
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 18:39
Vandaag even gebeld met ze gebeld om navraag te doen naar mijn status.

- 11/2 aangemeld om de auto in mei te willen ontvangen
- ik sta op plek 800 ong. van de 5000 wachtenden
- naar verwachting ontvang begin mei een bestel link
- 4-8 weken zou de auto dan geleverd worden

Daarnaast navraag gedaan of klanten onderling hun plekje op de wachtlijst kunnen ruilen. Iemand heeft de auto dringend nodig. Maar dat is helaas niet mogelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bennie87
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 17-11-2024
renz schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 21:20:
Hi mede tweakers!

Onlangs mijn lynk uitgeleend, zat toen 30% charge in. Merk dat hier geen rekening mee gehouden wordt met het uitlenen en alleen de benzineprijs word gerekend (de lener had hem voller getankt dan dat hij was toen hij hem leende en wordt ik dus ook hiervoor belast.

Dus kleine tip, zorg voor een zo’n vol mogelijke tank en weinig charge bij het uitlenen. Kans is groot dat je hem leeg terugkrijgt, niet dat ik er moeite mee heb maar ben nogal een fan van electrisch rijden nu met de benzine prijzen :)
En zou lullig zijn dat je moet betalen als je hem hebt uitgeleend mocht de huurder besluiten hem helemaal vol te tanken ;)
Ik probeer hem zelf juist altijd met een volle batterij af te geven, om huurders ook het plezier te gunnen van veel elektrisch rijden. Daarnaast heb ik sinds 2 januari niet meer getankd. En vraag ik de huurders dan ook alleen bij te tanken wat ze hebben verreden, er zit iets minder dan een halve tank in, en zo zou ik hem ook terug willen. Om te voorkomen dat ik onnodig met een volle tank rond rijd terwijl 95% van mijn KM elektrisch zijn.

En die kosten van de batterij? Die zitten toch wel in de huur prijs, dus verlies zal ik er niet op maken. En heb zelfs al eens een doosje merci terug gevonden in dashboard kastje, al met al is het verhuren tot nu toe echt heel fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netLenz
  • Laatst online: 10-09 17:24
bbtweak schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 00:43:

Daarnaast navraag gedaan of klanten onderling hun plekje op de wachtlijst kunnen ruilen. Iemand heeft de auto dringend nodig. Maar dat is helaas niet mogelijk.
Ik heb me ook op 11-02 aangemeld en heb zojuist even gebeld wat míjn positie op de wachtlijst dan is.

Ik sta op plek 1800!

Uiteindelijk zou ik de wagen kunnen verwachten, midden/eind augustus. (De bestellink link in week 21~26)

De termijn is afhankelijk vd gekozen kleur en wel/geen trekhaak.

Ben benieuwd. Ik heb afgelopen week 2uurtjes proefgereden, en ben erg enthousiast geworden. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCU

WCU

netLenz schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 09:52:
[...]

Ik heb me ook op 11-02 aangemeld en heb zojuist even gebeld wat míjn positie op de wachtlijst dan is.

Ik sta op plek 1800!

Uiteindelijk zou ik de wagen kunnen verwachten, midden/eind augustus. (De bestellink link in week 21~26)

De termijn is afhankelijk vd gekozen kleur en wel/geen trekhaak.

Ben benieuwd. Ik heb afgelopen week 2uurtjes proefgereden, en ben erg enthousiast geworden. 8)
Is dit situatie in Nederland of België?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCU

WCU

bbtweak schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 00:43:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bbtweak
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 18:39
WCU schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 10:58:
[...]

Nederland en betreft blauwe LynkCo zonder trekhaak in mijn geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisinhoJr
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 03-09 15:45
Gister een mailtje gehad dat ik eindelijk aan de beurt ben. Meteen offerte opgevraagd.
Iemand enig idee hoelang dit process duurt? Het duurt 2-4 weken na order bevestiging volgens hun. Maar geen idee hoelang het duurt voordat ik een offerte krijg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
ChrisinhoJr schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 11:36:
Gister een mailtje gehad dat ik eindelijk aan de beurt ben. Meteen offerte opgevraagd.
Iemand enig idee hoelang dit process duurt? Het duurt 2-4 weken na order bevestiging volgens hun. Maar geen idee hoelang het duurt voordat ik een offerte krijg..
offerte?

Volgens mij krijg je een bestellink. na je bestelling krijg je een orderbevestiging en dan is het even afwachten. ze geven aan 2-4 weken maar in een eerder telefoongesprek werd er gesproken over 12-14 weken.

Hoewel het begon te kriebelen gisteren nadat ik kon bestellen, probeer ik er nu gewoon niet meer mee bezig te zijn. Scheelt een hoop ;)

[ Voor 4% gewijzigd door GroeneThee op 30-03-2022 11:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• netLenz
  • Laatst online: 10-09 17:24
WCU schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 10:58:
[...]

Nederland en een zwarte zónder trekhaak in mijn geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisinhoJr
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 03-09 15:45
GroeneThee schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 11:45:
[...]

offerte?

Volgens mij krijg je een bestellink. na je bestelling krijg je een orderbevestiging en dan is het even afwachten. ze geven aan 2-4 weken maar in een eerder telefoongesprek werd er gesproken over 12-14 weken.

Hoewel het begon te kriebelen gisteren nadat ik kon bestellen, probeer ik er nu gewoon niet meer mee bezig te zijn. Scheelt een hoop ;)
Zakelijk :)
Maar ik vond offerte ook gek aangezien de prijzen al vast staan. Ik zal eens bellen vanmiddag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:41
Ik behoud uiteindelijk alsnog 3 of als ik wil 4 jaar mijn XC40 P8 Electric dus voorlopig geen L&C. Wel blijf ik het een interessant concept vinden, zeker omdat leasen (via je werkgever) alleen maar duurder en duurder wordt terwijl ik (gelukkig) veel minder moet rijden. Dus het zal me niks verbazen als er tegen die tijd helemaal geen nieuwe lease meer gaat komen maar dat L&C zichzelf zo verbetert heeft dat het een optie kan zijn. Leuk om te blijven volgen!

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• donny_p
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-01 19:38
Zijn er mensen met winterbanden die een oproep hebben gekregen om weer te wisselen naar zomer? Of moet je daar zelf achteraan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 22:10
renz schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 21:20:
Hi mede tweakers!

Volgens de voorwaarden kan de huurprijs niet negatief worden, dus moeten betalen is niet aan de orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
exelletor schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 18:48:
[...]

Volgens de voorwaarden kan de huurprijs niet negatief worden, dus moeten betalen is niet aan de orde.
Waar staat dat de huurprijs niet negatief mag zijn? Dat kan ik nergens terugvinden.
Volgens mij kan dat (in theorie) wel. Als ik voor 20 euro verhuur met een halfvolle tank en de de lener levert hem in met een volle tank dan krijgt de lener de benzinekosten ad. (bijv. 20 liter * 2,10 =) 42 euro terug.
Per saldo betaald de huurder - 32 euro. Ik ben in dat geval wel benieuwd hoe L&C die kosten in rekening brengt bij de verhuurder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberdj
donny_p schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 18:37:
Zijn er mensen met winterbanden die een oproep hebben gekregen om weer te wisselen naar zomer? Of moet je daar zelf achteraan?
Ben ik ook wel benieuwd naar! Ik ga ze zelf in augustus denk ik aanvragen, maar we gaan standaard in mei nog een week naar de alpen (dus ik heb ze in de toekomst tot half mei nodig)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cyberdj
In de nieuwe app is (uit)lenen opeens Beta geworden..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7k5D0cUc0xze-kUg-eza59KHBS8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CPhNrZLPDFWVi5hfZLAOtAFX.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 22:10
Oizo1981 schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 19:54:
[...]

Waar staat dat de huurprijs niet negatief mag zijn? Dat kan ik nergens terugvinden.
Volgens mij kan dat (in theorie) wel. Als ik voor 20 euro verhuur met een halfvolle tank en de de lener levert hem in met een volle tank dan krijgt de lener de benzinekosten ad. (bijv. 20 liter * 2,10 =) 42 euro terug.
Per saldo betaald de huurder - 32 euro. Ik ben in dat geval wel benieuwd hoe L&C die kosten in rekening brengt bij de verhuurder?
Ik vind de website erg onoverzichtelijk, maar het staat er wel:

Leners betalen altijd voor de brandstof die ze gebruiken. Uitleners moeten de auto altijd met een ten minste 50% volle tank achterlaten. Leners dienen de auto altijd met een ten minste 50% volle tank in te leveren.
Als het brandstofpeil tijdens de boeking onder de 50% zakt, moet de Lener de auto op eigen kosten bijtanken. Indien het brandstofpeil tijdens de boeking niet onder de 50% zakt, hoeft de Lener de auto niet bij te tanken, maar wordt bij het inleveren van de auto de tijdens de boeking verbruikte brandstof in rekening gebracht. Dit is gebaseerd op het verschil in brandstofpeil aan het begin/einde van de boeking en een marktconforme brandstofprijs bepaald door Lynk & Co.

Als de Lener de auto bijtankt en de auto terugbrengt met MEER brandstof dan bij aanvang, wordt dit verschil van de totale boekingskosten afgetrokken op basis van de marktconforme brandstofprijs van Lynk & Co. * *Lener kan de kosten nooit verlagen tot onder 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
cyberdj schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 20:17:
[...]

Ben ik ook wel benieuwd naar! Ik ga ze zelf in augustus denk ik aanvragen, maar we gaan standaard in mei nog een week naar de alpen (dus ik heb ze in de toekomst tot half mei nodig)
Ik heb per mail gevraagd om een bandenwissel maar er zou vanuit de technische dienst vanzelf contact worden opgenomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ton_adam
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 05-09 22:30
Oizo1981 schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 21:10:
[...]

Ik heb per mail gevraagd om een bandenwissel maar er zou vanuit de technische dienst vanzelf contact worden opgenomen.
Ik lees in de krant:
Code geel vanaf morgenmiddag vanwege gladheid door sneeuw
Dus geniet nog even van je winterbanden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juwlez
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09-09 13:51
Grappig.. krijg nu voor het eerst de melding dat auto delen beta is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Itshim
Heeft een van jullie ook wel eens dat als je achteruit aan het rijden bent, nadat de auto heeft stil gestaan, en remt, het vervolgens in de auto klinkt (knal) en voelt alsof je ergens tegen aan zit?

Ik heb dit nu al een paar keer meegemaakt in de Lynk. Voor mijn gevoel rem ik hetzelfde als in andere auto's maar heb dit nog niet eerder meegemaakt.

Ik las op andere forums dat het klevende remmen zouden kunnen zijn.

Heeft iemand enig idee of het de moeite is om dit te laten checken (ik heb er verder geen verstand van)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Itshim schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 13:48:
Heeft een van jullie ook wel eens dat als je achteruit aan het rijden bent, nadat de auto heeft stil gestaan, en remt, het vervolgens in de auto klinkt (knal) en voelt alsof je ergens tegen aan zit?
Persoonlijk herken ik dat alleen als het noodsysteem wat ingrijpt wanneer die denkt dat je ergens tegenaan gaat botsen, in dat geval zou je er minder last van moeten hebben als je rustig achteruit rijdt (zonder te impliceren dat je te hard rijdt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Itshim
Deveon schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 13:52:
[...]

Persoonlijk herken ik dat alleen als het noodsysteem wat ingrijpt wanneer die denkt dat je ergens tegenaan gaat botsen, in dat geval zou je er minder last van moeten hebben als je rustig achteruit rijdt (zonder te impliceren dat je te hard rijdt).
Haha, het gaat achteruit, dus hoe hard kan het. ;)
Het noodsysteem heb ik een keer op de snelweg gehad, dus dat herken ik. Het noodremsysteem is overigens uitgeschakeld bij achteruit rijden en onder de 7 km p/u volgens de CarGuide. Dus dat lijkt me sterk.

De keren dat het gebeurde stond er ook echt geen obstakel in de buurt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BPi
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:34

BPi

Itshim schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 13:59:
[...]

Haha, het gaat achteruit, dus hoe hard kan het. ;)
Het noodsysteem heb ik een keer op de snelweg gehad, dus dat herken ik. Het noodremsysteem is overigens uitgeschakeld bij achteruit rijden en onder de 7 km p/u volgens de CarGuide. Dus dat lijkt me sterk.

De keren dat het gebeurde stond er ook echt geen obstakel in de buurt.
Ik herken dat het af en toe gebeurt. Mijn auto staat zo ingesteld dat hij automatisch op de parkeerrem gaat. Misschien heeft het te maken met losschieten van de rem omdat hij na een paar uur (zeker na vochtige nacht) beetje vast gaat zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muro01
BPi schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 16:28:
[...]

Ik herken dat het af en toe gebeurt. Mijn auto staat zo ingesteld dat hij automatisch op de parkeerrem gaat. Misschien heeft het te maken met losschieten van de rem omdat hij na een paar uur (zeker na vochtige nacht) beetje vast gaat zitten?
Ik heb het in de begin vaak meegemaakt, maar nu niet meer. (Nieuwigheid?)
Pagina: 1 ... 60 ... 181 Laatste

Let op:
Voor updates rondom leverdatums, bestellingen, etc. is er een apart topic: Het grote Lynk & Co 01 bestellingen topic.

Voor vragen over abonementen, zoals het opzeggen of overnemen daarvan, kan men hier terecht:
Het Lynk & Co Abonnement en overname Topic

Volgende onderwerpen moeten ook elders besproken worden:

Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.