pushnoi schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 12:07:
Ik vind de auto wel echt te gek hoor, maar de service blijft wel matig. Na veel zeuren auto laten ophalen voor een storing in de software (power flow blijft op uitroepteken / 'laden' staan na starten, pas na paar keer heen en weer switchen tussen hybride/power/pure doet die het weer).
16e zou de auto worden opgehaald.. Rond 10 stond er iemand die de auto kwam halen en die vroeg wat er allemaal nog meer mis was. Verteld dat de auto waarschijnlijk gebalanceerd moest worden want wat trillingen @ ~100 km/u (dit heb ik al herhaaldelijk op de mail gegooid vanaf augustus (!)), en er zit wat vocht in de lampen. Hij vertelde dat hij het door zou geven maar gaf aan dat de monteurs de auto toch zagen als een 2e rangs Volvo. Klinkt hoopgevend. Hij zou de auto iig volgeladen afleveren weer (ik denk, hoe dan, maar vooruit).
Rond 4 werd de auto teruggebracht. Met 10% minder benzine en een zo goed als lege accu. Werd me verteld dat ik dat kon verhalen op L&C. Prima. In de auto gestapt en wat zie ik -- weer dezelfde storing.
Volgens de meneer in kwestie overigens had men de software geupdatet en was de storing verholpen... niet dus, dus foto laten maken van het probleem. Overigens hadden ze het vocht weggepoetst, want dat zou aan de buitenkant zitten (nope) en moest ik maar een nieuwe afspraak maken bij L&C voor het balanceren want dat stond niet in hun opdrachtlijst.
Gebeld met L&C en die zouden met de garage contact opnemen en fout doorspelen richting L&C en ik zou weer gecontacteerd worden. Natuurlijk tot op heden geen reactie. Verbruik benzine nog op de mail gegooid -- ook geen reactie.
Het is een toffe auto, maar ik heb het idee dat het vooral het idee is om ze zo goedkoop mogelijk aan het rijden te houden, en dat de lokale Volvo dealer ook niet zit te wachten op de auto's...
Nou lekker weer dan, blijkbaar heeft LC weer zitten slapen en dingen beloven die ze niet kunnen waarmaken.
Natuurlijk heeft Volvo ook liggen slapen, ipv dat ze LC bellen en vragen of ze het mogen maken.
En nog iets, ik ga ervan uit dat je een nieuwe wagen hebt gehad.
Hoe kan je dan trillingen krijgen, ik beschuldig je van niks hé.
Maar trillingen kunnen ontstaan door slechte banden, oude banden of door kromme velgen.
En de grootste boosdoener is stoepranden te hard op en afrijden, de banden en velgen (vanuit gaande van de plugin Hybrids met de 20 inch velgen met de dunne banden) zijn niet geschikt om stoepranden op en af te rijden.
Misschien heb je je auto al een keer verhuurd, en de huurder heeft het gedaan en niks gemerkt. (of wel gemerkt en niks gezegd/1000 euro eigen risico)
En juist daarom ben ik geen voorstander van het verhuren van de wagen, want je weet niet wat een ander uitvreet met jouw auto.
Bovendien ben jij de schuldige als je achteraf schade meldt die je niet hebt gezien.
Maar goed iedereen moet zelf weten wat ie doet, want er zijn juist mensen die de auto daarvoor hebben.