C40 MY24 Plus SMER Sage Green WP TH | Opel Ampera-E
Nee (of opzeggen en opnieuw bestellen...en hopen) mar het zegt niets. Sommigen hebben dat ook gehad en kregen een auto met max 10km op de teller.MarcelD schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 08:20:
Vandaag de auto ophalen. In een mail met documenten zie ik dat ik een auto krijg die in augustus 2021 op kenteken is gezet. Geen nieuwe dus en daar baal ik stevig van. Kan ik hier wat mee?
Dus....ontspan en wacht gewoon af. Die paar uur kunnen er best bij
Veel plezier!
Nee, ze beloven je geen nieuwe auto, maar een auto in “perfecte staat”.MarcelD schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 08:20:
Vandaag de auto ophalen. In een mail met documenten zie ik dat ik een auto krijg die in augustus 2021 op kenteken is gezet. Geen nieuwe dus en daar baal ik stevig van. Kan ik hier wat mee?
Even goed opletten op gebruikssporen en die goed laten vastleggen.
Maar ja, het is en blijft een huurauto en ik begrijp dat ze niet auto's stil laten staan
[ Voor 47% gewijzigd door MarcelD op 01-04-2022 08:54 ]
Ik ben benieuwd hoe ver die komt in de “Pure” stand.
Ik kreeg een hele uitgebreide uitleg in Diemen, die kleine is waterdicht en kun je meenemen naar bijvoorbeeld strand of zwembad.
PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]
Snap ik, alhoewel ik denk dat niet iedereen gemakkelijk zijn auto kan opladen, ikzelf heb 600m verderop een oplader staan. wat niet heel praktisch is voor mij. Dat is zeker wel attent om iets extra's te krijgen!Bennie87 schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 08:24:
[...]
Ik probeer hem zelf juist altijd met een volle batterij af te geven, om huurders ook het plezier te gunnen van veel elektrisch rijden. Daarnaast heb ik sinds 2 januari niet meer getankd. En vraag ik de huurders dan ook alleen bij te tanken wat ze hebben verreden, er zit iets minder dan een halve tank in, en zo zou ik hem ook terug willen. Om te voorkomen dat ik onnodig met een volle tank rond rijd terwijl 95% van mijn KM elektrisch zijn.
En die kosten van de batterij? Die zitten toch wel in de huur prijs, dus verlies zal ik er niet op maken. En heb zelfs al eens een doosje merci terug gevonden in dashboard kastje, al met al is het verhuren tot nu toe echt heel fijn.
zie wel grote verschillen in prijzen per uur als ik op de app kijk. alhoewel ik nog niet weet hoe je in contact komt met de huurder om bijvoorbeeld aan te geven dat hij niet de tank vol hoeft te gooien, zal er de volgende keer naar kijken, dat is wel een goeie tip!
Waterdichte sleutel, geen knopjes, voor als je gaat zwemmen, of geen knopjes/grote sleutel wiltMarcelD schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 14:28:
Auto is binnen en ik moet zeggen dat ie ondanks dat ie niet nieuw is, wel in smetteloze staat is. Nu heb ik 3 sleutels erbij gekregen, de 2 normale maar ook een iets kleinere zonder knopjes. Weet iemand wat dat voor key is?
Die sleutel is degene die ik eigenlijk altijd gebruik. Je moet hem wat dichter bij je deur houden voordat ie open gaat, maar ding is een stuk handzamer. Helaas natuurlijk weer geen knopjes om de achterklep open te doen oid.MarcelD schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 14:28:
Auto is binnen en ik moet zeggen dat ie ondanks dat ie niet nieuw is, wel in smetteloze staat is. Nu heb ik 3 sleutels erbij gekregen, de 2 normale maar ook een iets kleinere zonder knopjes. Weet iemand wat dat voor key is?
:strip_exif()/f/image/k9fI4LWrxDZQicHBWvrclKm8.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 5% gewijzigd door Oizo1981 op 01-04-2022 22:10 ]
En?MarcelD schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 08:20:
Prima uitleg in Diemen, we hebben oa even de trekhaak geprobeerd. Net even in het donker gereden, wat een bak licht komt er uit de voorkant.
Morgen ook maar diverse settings doornemen. Wellicht hebben jullie tips waar ik zeker naar moet kijken?
En een andere vraag: welke thuislader adviseren jullie? Ik heb ruimte om thuis te laden en ga wellicht een wallbox o.i.d. aanschaffen.
Idd, ik ben snel weer terug gegaan naar de grote sleutel vanwege t missen van de knopjes. Vooral het openen van de laadklep (om op te laden) is een functie die ik veel met de sleutel doe.pushnoi schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 20:44:
[...]
Die sleutel is degene die ik eigenlijk altijd gebruik. Je moet hem wat dichter bij je deur houden voordat ie open gaat, maar ding is een stuk handzamer. Helaas natuurlijk weer geen knopjes om de achterklep open te doen oid.
Je kan de laadklep bij mij gewoon zonder sleutel openen...kost iets meer kracht maar gaat prima. Bij het ontkoppelen moet ik wel de auto ontgrendelen, anders krijg ik de kabel niet los.kevout schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 08:56:
[...]
Idd, ik ben snel weer terug gegaan naar de grote sleutel vanwege t missen van de knopjes. Vooral het openen van de laadklep (om op te laden) is een functie die ik veel met de sleutel doe.
Zou het om deze facelift gaan?Oizo1981 schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 21:55:
Bij koop krijg je nu het 2022 modeljaar met onder andere 360-graden camera en gelamineerde ramen. Koopprijs is ook met €3.000 gestegen naar €42.000
[Afbeelding]
https://www.autoweek.nl/a...facelift-voor-lynk-co-01/
Dat zou wel moeten werken. Maar dan moet je vrouw dus wel met een andere sleutel rijden.MarcelD schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 19:06:
Kan de auto bij openen met de sleutel automatisch mijn instellingen van stoel en spiegels instellen? Ik heb mijn profiel gekoppeld aan de sleutel, maar als mijn vrouw gereden heeft (die is een stuk kleiner) dan worden mijn settings niet aangepast als ik de auto ontgrendel. Kan dat überhaupt?
:strip_exif()/f/image/hFR4PvfoHkZN00cwW63YmHFZ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/opYfwo9OArQqQNZT7HsmGaKg.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 21% gewijzigd door Oizo1981 op 02-04-2022 19:32 ]
Ondertussen is de 3e Lynk geleverd. Wat opvalt is dat bij alle 3 het stuur scheef staat en dat ze alle 3 onbalans hadden.
De auto die is ingeleverd had ook last van cupvorming op de banden op de vooras (of gewoon foute uitlijning=overigens hiervoor bij Volvo geweest). De schouderblokken leken wel vierkant geworden met dito “herrie”.
Meer mensen dezelfde ervaringen met de auto qua onbalans en stuurstand?
De 3e?LarskeK schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 21:37:
Hey,
Ondertussen is de 3e Lynk geleverd. Wat opvalt is dat bij alle 3 het stuur scheef staat en dat ze alle 3 onbalans hadden.
De auto die is ingeleverd had ook last van cupvorming op de banden op de vooras (of gewoon foute uitlijning=overigens hiervoor bij Volvo geweest). De schouderblokken leken wel vierkant geworden met dito “herrie”.
Meer mensen dezelfde ervaringen met de auto qua onbalans en stuurstand?
Ben benieuwd of er een tweaker is die een van de andere twee in zijn maag gesplitst krijgt
Er is er maar 1 terug, andere is van m’n partner. Geruild voor auto met trekhaak. Is overigens in meer dan prima conditie en puntgaaf!GroeneThee schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 21:50:
[...]
De 3e?
Ben benieuwd of er een tweaker is die een van de andere twee in zijn maag gesplitst krijgt
Was toch wel even verbaasd, de auto even voor 3000 euro is gestegen. Maakt de keuze weer wat lastiger. En dat voor minimle verbeteringen.Oizo1981 schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 21:55:
Bij koop krijg je nu het 2022 modeljaar met onder andere 360-graden camera en gelamineerde ramen. Koopprijs is ook met €3.000 gestegen naar €42.000
[Afbeelding]
360° achteruitrijcamera en gepost op 1 april....shmp schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 21:58:
[...]
Was toch wel even verbaasd, de auto even voor 3000 euro is gestegen. Maakt de keuze weer wat lastiger. En dat voor minimle verbeteringen.
Heb ik ook (bij allemaal zelfde ervaren). Bij Volvo deels opgelost.pretpik schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 23:33:
Vanmiddag tijdens het poetsen kwam ik er achter dat ik de ramen van de achterportieren van links naar rechts kan bewegen. Hebben jullie dit ook? Achter de bestuurder ongeveer een halve centimeter, achter de passagier ongeveer 3 mm.
Waarom een 3e lynk? Heb je er 2 ingeleverd? Waarom?LarskeK schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 21:37:
Hey,
De auto die is ingeleverd...
1 auto zonder trekhaak geruild voor een auto met trekhaak en mijn partner heeft ook een Lynk met trekhaak. Dus we hebben nu in totaal 3 Lynks gereden waarvan we er 2 actief in “bezit” hebben.Hollanda schreef op zondag 3 april 2022 @ 11:45:
[...]
Waarom een 3e lynk? Heb je er 2 ingeleverd? Waarom?
Ja kan, maar mijn tip: gebruik die profielen niet, en druk gewoon op de knopjes @ linkerdeur. Die profielen laden bovenop het standaardprofiel (wat zij 'gast profiel' oid noemen) is zwaar *piep*, duurt lang, zorgt ervoor dat bluetooth apparaten niet meer automagisch koppelen etc.MarcelD schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 19:06:
Kan de auto bij openen met de sleutel automatisch mijn instellingen van stoel en spiegels instellen? Ik heb mijn profiel gekoppeld aan de sleutel, maar als mijn vrouw gereden heeft (die is een stuk kleiner) dan worden mijn settings niet aangepast als ik de auto ontgrendel. Kan dat überhaupt?
De auto rijdt heerlijk, motor voelt soepel aan en het opladen werkt vlekkeloos. Zoals eerder gemeld kreeg ik een nieuwe auto, echter was deze nogal stoffig en heb ik hem gisteren even goed gewassen en in de was gezet tussen de kleine sneeuwbuien door. Zoals je mag verwachten kwamen er geen beschadigingen naar boven, alleen her en der was plakresten.
Wat me vooral positief op is gevallen is de lichtopbrengst van de koplampen. Dit is toch wel weer echt een stap voorwaarts ten opzichte van xenon, zoveel verschil had ik niet verwacht. De achterlichten branden als de automatische verlichting ingeschakeld is, als de schakelaar in 'Off' staat brandt gek genoeg alleen de voorkant. Verder vind ik de stoelen lekker zitten, echter had de zitting wat mij betreft iets langer mogen zijn en had het stuur wel wat verder axiaal verstelbaar mogen zijn. Dit is altijd mijn standaardklacht in Aziatische auto's, met 1.88m ben ik niet bovengemiddeld lang voor Nederlandse begrippen.
Leuk is tevens de sfeerverlichting, en het is handig dat deze dimt zodra je gaat rijden. Wat dan wel weer jammer is, is dat de lichtgevende ring rondom het knoppencluster boven de binnenspiegel niet uit te zetten is. Waarschijnlijk is het gewenning, maar voor mij leidt het af op een donkere weg.
Dan even over het elektrisch rijden. Vorige week met ophalen was het 17°C (25/03/22), toen reed ik met de airco op ECO ongeveer 70 kilometer op een acculading. Nu temperaturen flink gedaald zijn is dit rond de 35 kilometer zonder voorverwarming bij 1°C (01/04/22), en rond de 45 kilometer met voorverwarming bij 3°C(31/03/22). Het stuur voelt licht aan, en de auto volgt zonder problemen alle commando's. Over dwarsrichels is hij naar mijn mening wel erg stug, dat komt wellicht door de 20 inch wielen die er onder zitten. Oppassen geblazen dus bij stoepranden.
Overigens herken ik de problemen niet die andere bestuurders hebben met de snelwegassistent. Op een normale snelweg zoals de A2 werkt het zoals je mag verwachten, hij houd netjes afstand en blijft zonder slingeren in de rijstrook. Wel heeft de auto problemen met versmalde rijstroken, daar werkt de lijndetectie gek genoeg niet. Ook even oppassen geblazen met het rijden spitsstroken, 'invoeglijnen' wil de auto al snel gaan volgen. Hier dien je als bestuurder wel even op bedacht te zijn. Geen vergelijkingsmateriaal helaas, maar voor mij voldoet het systeem ruimschoots.
Als laatste nog even over het grote scherm in het midden. Het voelt niet altijd even snel aan, en ook het opstarten duurt even. De enige echt grote crash kreeg ik toen ik de handleiding wilde openen, hierna bleef het scherm 5 minuten op zwart maar herstelde zichzelf en deed vervolgens alle handelingen die ik probeerde om het systeem weer te resetten. Koppeling met m'n telefoon werkt niet altijd na instappen, ik zal deze week eens proberen om gewoon op het gastprofiel te gaan rijden. De OTA updates werken nog niet, zodra ik 'Software updates' aanklik krijg ik de melding 'Sorry probeer het opnieuw'. Vreemd is trouwens ook dat je zelf handmatig de radio dient in te schakelen na het starten van de auto, dit kan pas zodra het systeem opgestart is. Wellicht is dit verholpen bij een volgende software update. Het audiosysteem is overigens wel dik in orde.
Ah thanks, dan maak ik me er geen zorgen over.LarskeK schreef op zondag 3 april 2022 @ 10:49:
[...]
Heb ik ook (bij allemaal zelfde ervaren). Bij Volvo deels opgelost.
Letterlijk het bericht boven je. ..firejelle schreef op zondag 3 april 2022 @ 16:02:
het audio systeem lees ik niet heel veel over. Is de kwaliteit voor een beetje muziek met bass goed? of valt het tegen?
Ik heb 3 maart een reservering geplaatst om een zwarte met trekhaak te kopen.shmp schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 21:58:
[...]
Was toch wel even verbaasd, de auto even voor 3000 euro is gestegen. Maakt de keuze weer wat lastiger. En dat voor minimle verbeteringen.
Ben benieuwd welke prijs ze gaan rekenen, ik ga er vanuit 39910 zoals op 3 maart het geval was toen ik me inschreef en de aanbetaling deed, maar heb vandaag de vraag maar richting de klantenservice gestuurd.
Die 3K extra zou toch een onaangename verrassing zijn.
Was dat geen 1 april grap?MvdV schreef op zondag 3 april 2022 @ 20:33:
[...]
Ik heb 3 maart een reservering geplaatst om een zwarte met trekhaak te kopen.
Ben benieuwd welke prijs ze gaan rekenen, ik ga er vanuit 39910 zoals op 3 maart het geval was toen ik me inschreef en de aanbetaling deed, maar heb vandaag de vraag maar richting de klantenservice gestuurd.
Die 3K extra zou toch een onaangename verrassing zijn.
Waarom zou dat een grap zijn? Als autofabrikant lijkt me het een erg slechte grap als je een op een model technische verbeteringen doorvoert en dan de prijs verhoogt. Wat zou de grap zijn dan?
Of bedoel je dat 3000 eigenlijk een veel te grote verhoging is voor een nieuwe camera en verbeterd glas en daarom denk je dat het een grap is?
It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.
Herkent iemand dit?
Hier ook inderdaad, geen idee wat de interval is.MarcelD schreef op zondag 3 april 2022 @ 22:33:
Valt me net ineens op: in de app wordt de laadstatus niet bijgewerkt….
Herkent iemand dit?
Dat is met vlagen een probleem. Het lijkt erop dat de auto simpelweg geen bereik heeft ( via 4g) en niet update. Het toeteren, klimaat of knipperen met de lampen via de app werken dan ook niet. Ik heb sowieso slecht bereik.MarcelD schreef op zondag 3 april 2022 @ 22:33:
Valt me net ineens op: in de app wordt de laadstatus niet bijgewerkt….
Herkent iemand dit?
Poeh dat zou hier ook een domper zijn. Staan ze ingeschreven als member voor maandelijkse fee,(€500) ? Dat gaat volgens mij wel eens mis. Hebben ze al wel een bestelling geplaatst?FluxBux schreef op maandag 4 april 2022 @ 08:02:
Gisteren vernomen dat vrienden van ons al sinds januari staan ingeschreven en daarom de klantenservice hebben gebeld. Ze kregen te horen dat de auto pas in augustus geleverd kan worden. Blijkbaar kampen ze met problemen met de chips. 28 weken levertijd versus de 10-12 weken die genoemd staan is nogal een verschil…
1 april....evleerdam schreef op zondag 3 april 2022 @ 21:58:
[...]
Of bedoel je dat 3000 eigenlijk een veel te grote verhoging is voor een nieuwe camera en verbeterd glas en daarom denk je dat het een grap is?
Maar vindt het extra gebodene voor de €3000 stijging best een sterke stijging op het bedrag van €39000 euro.
Maar zal wel te maken hebben met oa. de stijgende vraag.
Alleen ingeschreven en aanvullende informatie opgegeven, nog geen bestellink ontvangen. Voor zo ver ik weet wel ingeschreven voor de maandelijkse fee.GroeneThee schreef op maandag 4 april 2022 @ 08:19:
[...]
Poeh dat zou hier ook een domper zijn. Staan ze ingeschreven als member voor maandelijkse fee,(€500) ? Dat gaat volgens mij wel eens mis. Hebben ze al wel een bestelling geplaatst?
Ik ben pas sinds begin maart ingeschreven maar ik knijp ‘m wel een beetje aangezien mijn huidige lease auto in mei de deur uit gaat. Tot augustus wachten is wel echt te lang
Aan de andere kant, hiermee match hij wel weer exact de prijs in BE? Dus het is geen vreemde actie.GroeneThee schreef op maandag 4 april 2022 @ 08:23:
[...]
1 april....
Maar vindt het extra gebodene voor de €3000 stijging best een sterke stijging op het bedrag van €39000 euro.
Maar zal wel te maken hebben met oa. de stijgende vraag.
Prijzen vergelijken met andere landen is wat mij betreft niet aan de orde.Freezerator schreef op maandag 4 april 2022 @ 08:47:
[...]
Aan de andere kant, hiermee match hij wel weer exact de prijs in BE? Dus het is geen vreemde actie.
Leesvoer .Dankzij ons belastingstelsel zijn auto’s in ons land schreeuwend duur. Veel duurder dan in het buitenland. Ten opzichte van geheel Europa zijn auto’s in ons land gemiddeld 18,5% duurder. Dat heeft alles te maken met de BPM: een belasting die wordt berekend over cataloguswaarde en CO2-uitstoot van een auto.
Hoe hoger de CO2-uitstoot, hoe meer BPM je betaalt. Op deze manier hoopt de overheid dat we allemaal een schonere auto kopen. Maar omdat auto’s in Nederland dankzij dit systeem zo duur zijn, worden er juist relatief weinig nieuwe auto’s gekocht en is hun impact op de uitstoot van het Nederlandse wagenpark gering.
Maar persoonlijk maakt het mij weinig uit, heb geen interesse om deze auto te kopen. Al helemaal niet gezien de huidige staat van (klanten)service en communicatie.
Audio is best aardig tot goed hoor na eea ingesteld te hebben. Infinity set inclusief sub achterin.firejelle schreef op zondag 3 april 2022 @ 16:02:
het audio systeem lees ik niet heel veel over. Is de kwaliteit voor een beetje muziek met bass goed? of valt het tegen?
Je kan overbruggen met iets als https://www.anyways.nl/FluxBux schreef op maandag 4 april 2022 @ 08:37:
[...]
Alleen ingeschreven en aanvullende informatie opgegeven, nog geen bestellink ontvangen. Voor zo ver ik weet wel ingeschreven voor de maandelijkse fee.
Ik ben pas sinds begin maart ingeschreven maar ik knijp ‘m wel een beetje aangezien mijn huidige lease auto in mei de deur uit gaat. Tot augustus wachten is wel echt te lang
EDIT: woei die zijn ook ineens flink in de prijs omhoog gegaan, pijnlijk!
[ Voor 6% gewijzigd door pushnoi op 04-04-2022 09:18 ]
Nice, thanks voor de tip!pushnoi schreef op maandag 4 april 2022 @ 08:57:
[...]
Je kan overbruggen met iets als https://www.anyways.nl/
EDIT: woei die zijn ook ineens flink in de prijs omhoog gegaan, pijnlijk!
En weer een stap verder.... Volgende week Woensdag ophalen
Dan wordt je toch helemaal gek?De zolder schreef op maandag 4 april 2022 @ 18:58:
Vandaag met een glimlach op het gezicht onderweg naar L&C om eindelijk de auto in ontvangst te nemen. Na een uurtje worstelen door de file rij ik A’dam in en gaat de telefoon. Mmm de helpdesk “Uw auto staat klaar maar er mist iets, helaas gaat het vandaag niet door” 😩

Pfoe balen, ik zou helemaal gek wordenDe zolder schreef op maandag 4 april 2022 @ 18:58:
Vandaag met een glimlach op het gezicht onderweg naar L&C om eindelijk de auto in ontvangst te nemen. Na een uurtje worstelen door de file rij ik A’dam in en gaat de telefoon. Mmm de helpdesk “Uw auto staat klaar maar er mist iets, helaas gaat het vandaag niet door” 😩

Heb je nog meer communicatie gehad na je aanbetaling? Die van mij staat nog op “in behandeling” sinds 03-03.Edskie206 schreef op maandag 4 april 2022 @ 18:22:
[Afbeelding]
Zijn er nog meer mensen waar gereserveerd bij staat? Dat staat er sinds vandaag en stond er eerder niet. Of iemand die hem al heeft ervaring er mee dat er nu iets gaat gebeuren?
Ik heb nog helemaal geen aanbetaling gedaan vandaarMvdV schreef op maandag 4 april 2022 @ 20:00:
[...]
Heb je nog meer communicatie gehad na je aanbetaling? Die van mij staat nog op “in behandeling” sinds 03-03.
We hebben er maar om gelachen; als de bekende boer met kiespijn weliswaar. Nu afwachten wanneer het spul compleet is.pretpik schreef op maandag 4 april 2022 @ 19:32:
Hebben jullie dit ook?
[Afbeelding]
[...]
Pfoe balen, ik zou helemaal gek worden.
Wat was er niet compleet dan? Trekhaak? Of echt iets "belangrijk"?De zolder schreef op maandag 4 april 2022 @ 20:12:
[...]
We hebben er maar om gelachen; als de bekende boer met kiespijn weliswaar. Nu afwachten wanneer het spul compleet is.
Dit heeft iedereen, al sinds mei vorig jaar!pretpik schreef op maandag 4 april 2022 @ 19:32:
Hebben jullie dit ook?
[Afbeelding]
[...]
Pfoe balen, ik zou helemaal gek worden.
OTA updates worden nog niet ondersteund.
Stopcontact.. qua snelheid niet veel extra te halen, voor zoveel geld niet echt de moeite..MarcelD schreef op maandag 4 april 2022 @ 12:15:
Welke thuislader gebruiken jullie eventueel? Ben op zoek naar een laadbox voor thuis.
Kentekens waren kwijt.GroeneThee schreef op maandag 4 april 2022 @ 20:13:
[...]
Wat was er niet compleet dan? Trekhaak? Of echt iets "belangrijk"?
Tja dat rijdt lastig.
Dit ga ik ook doen, 1-tje die van binnen uit en in te schakelen is.Rmaxx schreef op maandag 4 april 2022 @ 20:45:
[...]
Stopcontact.. qua snelheid niet veel extra te halen, voor zoveel geld niet echt de moeite..
Precies. Ik heb er een smartplug tussen zitten, met de app aan/uit zetten.. werkt perfectGroeneThee schreef op maandag 4 april 2022 @ 20:47:
[...]
Dit ga ik ook doen, 1-tje die van binnen uit en in te schakelen is.
Vol=vol , dus stopt vanzelf,, heb hem ook wel eens 1 of 2 uur aan een paal terwijl hij al vol is.. komt dan niks bij.GroeneThee schreef op maandag 4 april 2022 @ 20:50:
Dit dus, alleen nog even checken of ik de batterijstatus binnen HomeAssistent kan halen. Dan stopt het laden dus ook automagisch.
Ook 2 vraagjes over. Is de bijgeleverde granny op 10 en 16 A in te stellen. En prikken jullie hem gewoon in een regulier stopcontact of aparte groep en dikke leidingen?dank alvast.Rmaxx schreef op maandag 4 april 2022 @ 20:51:
[...]
Vol=vol , dus stopt vanzelf,, heb hem ook wel eens 1 of 2 uur aan een paal terwijl hij al vol is.. komt dan niks bij.
Gewoon geaard stopcontact, geen aparte groep. Zit geen switch op de granny.De zolder schreef op maandag 4 april 2022 @ 21:49:
[...]
Ook 2 vraagjes over. Is de bijgeleverde granny op 10 en 16 A in te stellen. En prikken jullie hem gewoon in een regulier stopcontact of aparte groep en dikke leidingen?dank alvast.
Ik zit als aanstaande ZZP-er (met over enkele maanden een opdracht 150km verder op) een beetje op dezelfde tour. Wat ik er nu van begrijp gaat het dan als volgt:Deveon schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 08:55:
- De bijtelling is hoger dan 500 per maand, het heeft geen zin om zakelijk te huren. Daarnaast betaal je €500 p/m excl btw ipv incl btw en is door verhuren niet meer mogelijk.
- No-claim korting is 24-36 maanden geldig en daarna vervalt het.
- Eventueel kan je overwegen om privé te huren van L&C op je naam van je vrouw en vervolgens zakelijk te huren van je vrouw (eenmanszaak) want met 105 km per dag tikt de 15ct/km boven de 1250 per maand hard aan en als huurder heb je geen kilometerbeperking.
Dit laatste ga ik ook proberen, maar moet nog even kijken wat mijn boekhouder ervan vind. Vergeleken met de Greenwheels die in de straat staat verwacht ik duidelijk inzichtelijk te maken dat ik mijzelf zakelijke niet benadeel voor privé voordeel.
- Vrouw neemt een Lynk, betaald 500 euro in de maand daarvoor.
- Ik neem een 'membership account' en huur hem elke week voor 3 dagen (ik zal daar blijven slapen namelijk).
- Daarvoor betaal ik een door mijn vrouw ingesteld tarief, wat bij haar van de maandprijs afgaat.
- Ik kan alle gemaakte kosten (nu nog tarief+benzine maar later ook service kosten) aftrekken.
- Privé kunnen we dan de 1250 km per maand oprijden.
Is bovenstaande een correcte weergave? En zal de belastingdienst hiermee akkoord gaan? Want je kan natuurlijk precies uitrekenen hoeveel huur je zou kunnen vragen om de volledige 500 euro per maand zakelijk te kunnen aftrekken. Aan de andere kant kan je je ook houden aan 'normale' (lees: gangbare) prijzen, waardoor dit een niet louche constructie wordt. Zou wel echt mega interessant zijn, zeker in onze situatie waarbij met name die 1250km een issue is als ik daar ook zakelijke km's van moet gaan rijden.
In principe lijkt mij dat prima, maar ben geen fiscalist. Ik zou echter wel duidelijk in kaart brengen wat voor jou zakelijk de alternatieven zouden zijn (je niet teveel betaald) en bij voorkeur de auto ook verhuren aan derde om aan te tonen dat de prijs marktconform is. Uiteindelijk staat de factuur namelijk wel de NAW gegevens van je vrouw en als je controle krijgt en als de inspecteur z’n factuur vind dan snap ik dat ze argwaan zijn.Djerro123 schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 08:44:
[...]
Is bovenstaande een correcte weergave? En zal de belastingdienst hiermee akkoord gaan? Want je kan natuurlijk precies uitrekenen hoeveel huur je zou kunnen vragen om de volledige 500 euro per maand zakelijk te kunnen aftrekken. Aan de andere kant kan je je ook houden aan 'normale' (lees: gangbare) prijzen, waardoor dit een niet louche constructie wordt. Zou wel echt mega interessant zijn, zeker in onze situatie waarbij met name die 1250km een issue is als ik daar ook zakelijke km's van moet gaan rijden.
Zelf trouwens afgehaakt van de Lynk&Co, ik zou hem morgen ophalen maar binnen 7 minuten waarvan 5 minuten in de wacht was de opzegging bevestigd.
Met hoeveel Kw laadt de grannylader dan? Volgens mij duurt het ruim 6 uur met de granny. En met een 1 fase laadpaal zo’n 3 uur en 45 minuten. Daarnaast vind ik het leuk als ik zie dat mijn zonnestroom rechtstreeks de auto in gaat. Ik ga toch eens oriënteren naar een Zappi lader. Toevallig kan ik die wel overnemen van een kennis, dus dat maakt het al aantrekkelijker.Rmaxx schreef op maandag 4 april 2022 @ 20:45:
[...]
Stopcontact.. qua snelheid niet veel extra te halen, voor zoveel geld niet echt de moeite..
Klopt 7uur vs 4u ongeveer.. maar je koopt wel voor zon 800-1000 euro een kastje. Dat is een hele boel stroom voor wat minder lang wachten.. met huidige salderen maakt het voorlopig ook niks uit wanneer je gaat laden, kan ook gewoon snachts.MarcelD schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 09:10:
[...]
Met hoeveel Kw laadt de grannylader dan? Volgens mij duurt het ruim 6 uur met de granny. En met een 1 fase laadpaal zo’n 3 uur en 45 minuten. Daarnaast vind ik het leuk als ik zie dat mijn zonnestroom rechtstreeks de auto in gaat. Ik ga toch eens oriënteren naar een Zappi lader. Toevallig kan ik die wel overnemen van een kennis, dus dat maakt het al aantrekkelijker.
Klinkt toch als accu. Heeft de auto even stil gestaan? Je weet dat je de auto kunt openen met de fysieke sleutel?donny_p schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 09:39:
Ok, tot zover mijn probleemloze Lynk&Co ervaring..Vanochtend deed de auto dus helemaal niets meer, wilde niet eens van het slot.. Kan haast niet bedenken dat het de accu is maar we zullen het zien, ANWB is onderweg..
Ik heb de auto opgekregen met de fysieke sleutel inderdaad, maar daar blijft het bij, er zit 0,0 leven in. De ‘grote’ accu was 100% geladen, en ik heb afgelopen vrijdag nog een rit gemaakt van ~100km, dus vandaar dat het mij zou verbazen als de accu leeg is. Of er moet iets zijn wat hem heeft gedraind afgelopen weekend. Of hij is echt kaduuk.Oizo1981 schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 09:45:
[...]
Klinkt toch als accu. Heeft de auto even stil gestaan? Je weet dat je de auto kunt openen met de fysieke sleutel?
.
Allereerst is het delen nog "beta" (soms werkt het, soms niet), daarnaast loopt het aantal leen aanvragen (over het algemeen) nog niet echt storm (afhankelijk van de locatie uiteraard). Het zijn veelal mensen die het concept ergens gezien hebben en eens een proefrit van een uurtje willen maken (en dan wellicht de auto eens even lekker onder handen nemen).derijke70514 schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 12:17:
Ik heb niet alle 244 pagina's gelezen in dit forum, maar kunnen jullie iets vertellen over jullie ervaringen met het proberen terug te verdienen van de 500 euro per maand ? Krijgen jullie veel "leen aanvragen" ?
Ook duurt het een hele tijd voordat je het geld ontvangt van L&C. Het terugverdienen van je EUR 500,- is dus vooralsnog een illusie.
Tot slot zijn er ook al voorbeelden bekend van niet zo goed verlopen verhuur (zoek maar eens op Keulen in dit topic).
Heb hiervoor een aparte 2 voudige wcd ip55 (berker) buiten gemaakt, een aparte groep bijgezet in m'n meterkast en het werkt prima deze kan je ook makkelijk uitzetten als je bijvoorbeeld op vakantie gaat.De zolder schreef op maandag 4 april 2022 @ 21:49:
[...]
Ook 2 vraagjes over. Is de bijgeleverde granny op 10 en 16 A in te stellen. En prikken jullie hem gewoon in een regulier stopcontact of aparte groep en dikke leidingen?dank alvast.
Ik krijg de huuropbrengst inmiddels binnen 2 weken na de huurperiode op mijn rekening gestort.cyberdj schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 15:20:
[...]
Ook duurt het een hele tijd voordat je het geld ontvangt van L&C. Het terugverdienen van je EUR 500,- is dus vooralsnog een illusie.
De incasso is wel een dingetje jaD0162 schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 16:09:
Overigens iets anders, ik lees dat er meer mensen problemen hebben met de automatische incasso, ik heb inmiddels 2 termijnen maar gereserveerd op een rekening want L&C hebben nog steeds niks afgeschreven en ik rij nu inmiddels alweer ruim een maand een auto
Bizar toch eigenlijk dat het primaire proces zelfs voor geen meter draait, hoe beroerd kan je een organisatie inrichten?cyberdj schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 16:22:
[...]
De incasso is wel een dingetje jaIk heb de 01 nu bijna 5 maanden, waarvan ik er 2 betaald heb. De andere 3 maanden staan te wachten op mijn creditcard (inmiddels al een positief saldo van 1620,- hierop staan [3x540, 01 incl trekhaak]).
Volgens mij is dat gedeelte uitbesteedt. Het is eerder een verkeerde keuze qua partner. Wellicht zelfs iets wat vanuit Zweden is besloten maar lokaal hier in NL niet goed uitpakt.TWFpa2Vs schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 22:30:
[...]
Bizar toch eigenlijk dat het primaire proces zelfs voor geen meter draait, hoe beroerd kan je een organisatie inrichten?
Kan mij zo voorstellen dat voordat dat is gecorrigeerd, ivm lopend contract, dat wel wat voeten in aarde heeft.
Verwijderd
Ik heb één maand problemen gehad bij overgang naar een nieuwe creditcard. Ik heb Lynk & Co toen vriendelijk gevraagd om een betaallink te sturen wat ze ook netjes gedaan hebben.D0162 schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 16:09:
Overigens iets anders, ik lees dat er meer mensen problemen hebben met de automatische incasso, ik heb inmiddels 2 termijnen maar gereserveerd op een rekening want L&C hebben nog steeds niks afgeschreven en ik rij nu inmiddels alweer ruim een maand een auto
Geen BTW.Djerro123 schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 21:45:
Weet iemand of er btw op de factuur staat als je de auto leent van iemand? Of gaat de totaal som een op een naar de member van wie de auto is?
(Rood zijn de naw-gegevens van de uitlener; blauw de naw-gegevens van de lener).
Totaalbedrag gaat nu rechtstreeks naar de uitlener maar op enig moment zet L&C daar een servicefee bovenop die zij ontvangen.
:strip_exif()/f/image/VOzgQk4mZAAy0McGizcHt2Qv.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 8% gewijzigd door Oizo1981 op 06-04-2022 07:03 ]
Auto's zijn altijd een aandachtspunt voor de fiscus. Bovenstaande zal geheid discussie opleveren. In die zit in de zakelijkheid van de constructie. Welke particulier verhuurt zijn auto drie dagen per week aan een derde bijvoorbeeld. Daar zit vooral de hamvraag. Het ziet er snel uit als een gekunstelde situatie om de bijtelling te ontlopen. En de bijtelling van deze auto is hoger dan die 500 euro. Gewoon 19 cent per km doorbelasten zal bij een redelijke kilometer administratie geen probleem zijn, dat is gangbaar.Djerro123 schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 08:44:
[...]
Ik zit als aanstaande ZZP-er (met over enkele maanden een opdracht 150km verder op) een beetje op dezelfde tour. Wat ik er nu van begrijp gaat het dan als volgt:
- Vrouw neemt een Lynk, betaald 500 euro in de maand daarvoor.
- Ik neem een 'membership account' en huur hem elke week voor 3 dagen (ik zal daar blijven slapen namelijk).
- Daarvoor betaal ik een door mijn vrouw ingesteld tarief, wat bij haar van de maandprijs afgaat.
- Ik kan alle gemaakte kosten (nu nog tarief+benzine maar later ook service kosten) aftrekken.
- Privé kunnen we dan de 1250 km per maand oprijden.
Ook je argument hier dat het zit in die 1250 km per maand geeft al aan dat je voordeel van deze constructie ziet, dat is dus ook in essentie een onzakelijkheid. Zelfde verhaal in feite.
Ja ik ben het met je eens dat het mogelijk schimmig is, misschien moet ik dit maar eens bij de BD voorleggen om te kijken of dit een geaccepteerde constructie is. Het voldoet wel aan de regels technisch gezien, maar niet aan de geest van de belastingheffingjerh schreef op woensdag 6 april 2022 @ 07:27:
[...]
Auto's zijn altijd een aandachtspunt voor de fiscus. Bovenstaande zal geheid discussie opleveren. In die zit in de zakelijkheid van de constructie. Welke particulier verhuurt zijn auto drie dagen per week aan een derde bijvoorbeeld. Daar zit vooral de hamvraag. Het ziet er snel uit als een gekunstelde situatie om de bijtelling te ontlopen. En de bijtelling van deze auto is hoger dan die 500 euro. Gewoon 19 cent per km doorbelasten zal bij een redelijke kilometer administratie geen probleem zijn, dat is gangbaar.
Ook je argument hier dat het zit in die 1250 km per maand geeft al aan dat je voordeel van deze constructie ziet, dat is dus ook in essentie een onzakelijkheid. Zelfde verhaal in feite.
Ik denk dat dit afhankelijk is van de ingangsdatum van je contract. Ik heb op de 14e mijn auto opgehaald en de afschrijving is iedere maand op de 16eMarcelD schreef op woensdag 6 april 2022 @ 08:01:
Rond welke datum wordt het maandelijkse bedrag afgeschreven door Lynk? Ik heb de auto vanaf 1 april en ga waarschijnlijk ook maar het maandbedrag reserveren na hier gelezen te hebben dat de incasso niet lekker loopt
Dat is afhankelijk van de dag waarop je de auto hebt ontvangen.MarcelD schreef op woensdag 6 april 2022 @ 08:01:
Rond welke datum wordt het maandelijkse bedrag afgeschreven door Lynk? Ik heb de auto vanaf 1 april en ga waarschijnlijk ook maar het maandbedrag reserveren na hier gelezen te hebben dat de incasso niet lekker loopt
:strip_exif()/f/image/5jz18NSZQcjVcgYVSqjNAYkm.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb mij eind januari ingeschreven. Kort daarop even gebeld en toen gaven al aan dat het waarschijnlijk april zou worden voordat ik zou kunnen bestellen. Gisteren kreeg ik een mail dat ik kon bestellen, dus hopelijk kan ik de auto ook snel ophalen. Ergo, ze hebben dus een behoorlijk goed beeld van de levertijden, maar ze lijken het wel wat ruim in te schatten. En dat is prima vind ik, beter dat ze eerder kunnen leveren dan dat je te horen krijgt dat het langer gaat duren..FluxBux schreef op maandag 4 april 2022 @ 08:02:
Gisteren vernomen dat vrienden van ons al sinds januari staan ingeschreven en daarom de klantenservice hebben gebeld. Ze kregen te horen dat de auto pas in augustus geleverd kan worden. Blijkbaar kampen ze met problemen met de chips. 28 weken levertijd versus de 10-12 weken die genoemd staan is nogal een verschil…
Ik had hem eerst al toegewezen gekregen in September, maar ik werd ook terwijl ik onderweg was opgebeld dat er iets mis was en dat de afspraak verzet moest worden. Toen toch maar besloten om nog even in het private lease autootje van de vrouw rondgereden. en dus de Lynk geannuleerd.
Nu is de private lease voorbij en gelijk Lynk gebeld 28 maart en binnen een week alles geregeld dit omdat ik dus al eerder geplanned stond om een auto te krijgen. dus hebben ze netjes gedaan.
Ben benieuwd nu kenteken begint met een P- en is pas voor het eerst op naam gezet op 30 maart.
Geven ze ook 2022 modellen bij het LYNK abbo?
Zou je moeten kunnen zien aan het 10e teken in VIN nummer in je account.x360junkie schreef op woensdag 6 april 2022 @ 17:22:
M = 2021
N = 2022
Poeh dat is mazzel hebben zeg.x360junkie schreef op woensdag 6 april 2022 @ 17:22:
Ik mag mijn Lynk 01 maandag ophalen, ben benieuwd.
Ik had hem eerst al toegewezen gekregen in September, maar ik werd ook terwijl ik onderweg was opgebeld dat er iets mis was en dat de afspraak verzet moest worden. Toen toch maar besloten om nog even in het private lease autootje van de vrouw rondgereden. en dus de Lynk geannuleerd.
Nu is de private lease voorbij en gelijk Lynk gebeld 28 maart en binnen een week alles geregeld dit omdat ik dus al eerder geplanned stond om een auto te krijgen. dus hebben ze netjes gedaan.
Ben benieuwd nu kenteken begint met een P- en is pas voor het eerst op naam gezet op 30 maart.
Wegenwacht is onderweg. Ik heb exact hetzelfde probleem lijkt het.donny_p schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 10:47:
[...]
Ik heb de auto opgekregen met de fysieke sleutel inderdaad, maar daar blijft het bij, er zit 0,0 leven in. De ‘grote’ accu was 100% geladen, en ik heb afgelopen vrijdag nog een rit gemaakt van ~100km, dus vandaar dat het mij zou verbazen als de accu leeg is. Of er moet iets zijn wat hem heeft gedraind afgelopen weekend. Of hij is echt kaduuk.
Auto kwam van de laadpaal af een paar dagen geleden, stond bij ons voor de deur. Maar mijn vrouw kon hem niet openen vanavond.
Ben met de sleutel naar binnen gegaan, dood als een pier. Pechhulp is onderweg.
Dit roept toch de vraag op, hoe kan dit? Auto was netjes afgesloten, geen lichten aan, spiegeltjes ingeklapt...
Ik ben ook wel benieuwd naar de oorzaak. Binnenkort n dikke week parkeren op Schiphol…ton_adam schreef op woensdag 6 april 2022 @ 21:02:
[...]
Wegenwacht is onderweg. Ik heb exact hetzelfde probleem lijkt het.
Auto kwam van de laadpaal af een paar dagen geleden, stond bij ons voor de deur. Maar mijn vrouw kon hem niet openen vanavond.
Ben met de sleutel naar binnen gegaan, dood als een pier. Pechhulp is onderweg.
Dit roept toch de vraag op, hoe kan dit? Auto was netjes afgesloten, geen lichten aan, spiegeltjes ingeklapt...
Ik heb me sowieso voorgenomen om de dataverbinding van de auto uit te zetten want ik vermoed dat daar mogelijk de oorzaak zit.
Als dit mijn VIN nummer is :Oizo1981 schreef op woensdag 6 april 2022 @ 17:32:
[...]
Zou je moeten kunnen zien aan het 10e teken in VIN nummer in je account.
M = 2021
N = 2022
:strip_exif()/f/image/otxY3IH0GpCJ3kQEONHzvqO9.jpg?f=fotoalbum_large)
Dan hoop ik dat het een 2022 model is 😅
Dat is inderdaad je VIN/chassisnummerx360junkie schreef op woensdag 6 april 2022 @ 21:11:
[...]
Als dit mijn VIN nummer is :
[Afbeelding]
Dan hoop ik dat het een 2022 model is 😅
:strip_exif()/f/image/mPebfbitrpVpvLZQkLLEqzFK.jpg?f=fotoalbum_large)
Voor updates rondom leverdatums, bestellingen, etc. is er een apart topic: Het grote Lynk & Co 01 bestellingen topic.
Voor vragen over abonementen, zoals het opzeggen of overnemen daarvan, kan men hier terecht:
Het Lynk & Co Abonnement en overname Topic
Volgende onderwerpen moeten ook elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.