Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muro01
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 12-10-2022
Anoniem: 1027889 schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 10:32:
[...]

Ja maar Lynk & Co heeft werkelijk geen idee wanneer de aflevering plaats gaat vinden. Vanmorgen weer gebeld en nu is er een terugbelnotitie gemaakt voor de afdeling aflevering om mij te gaan informeren over de datum.
Maakt toch niet uit, ze hebben je een auto toegewezen.
Dus de rest volgt wel👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewtje
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 04-07 15:14
toka402 schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 13:07:
Hoi

Weet iemand hoe er wordt omgegaan met parkeer- en snelheidsboetes?

Ik heb de auto vorige week opgehaald en het kenteken van mijn vorige auto gebruikt om te parkeren zoals dat in de app stond.
Voor eigen gereden boetes bij M2M membership (https://www.lynkco.com/nl...nditions/month-to-month):
"Zoals hierboven genoemd, ben jij verantwoordelijk voor alle kosten en boetes, zoals verkeers- en parkeerkosten, boetes voor te hard rijden en filekosten die zich voordoen gedurende jouw Maandelijks Membership. Wij zullen deze kosten die aan ons gericht zijn als geregistreerde eigenaar van de M2M Auto aan jou in rekening brengen. Dit geldt eveneens in geval dat jij anderen toestaat met de M2M Auto te rijden, in welk geval deze ontstane kosten worden behandeld als ware deze door jou gemaakt. Wij behouden het recht voor deze kosten te factureren tot maximaal twaalf (12) maanden nadat jij de Overeenkomst door jou of door is opgezegd, of jij je hebt teruggetrokken."

Voor boetes die zijn/worden veroorzaakt tijdens het uitlenen/onderverhuren (https://www.lynkco.com/nl-nl/terms-and-conditions/sharing):
"De Lener is aansprakelijk voor alle schade die de Gedeelde Auto gedurende de Deelperiode oploopt en is eveneens aansprakelijk voor alle bijkomende boetes, vergoedingen, overtredingen, schendingen, dagvaardingen die tijdens de Gedeelde Periode worden opgelopen c.q. worden uitgedeeld en/of uitgevaardigd."

Aiko Neostar 4550Wp + Growatt MIN 4200 TL-XH | MG ZS EV LLR MY23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjsanders1
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 02-07 13:00
Peter Vinke schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 12:04:
[...]

Bij mattenloods hebben ze de proefzending van de matten voor de Lynk & Co 01 binnen, hier kun je alvast even meekijken.

YouTube: Testmatten voor Lynk & Co 01 van mattenloods.nl
Netjes hoor! Ben benieuwd naar de definitieve versie. Ze nemen het in elk geval erg serieus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 28-06 16:56
toka402 schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 13:07:
Hoi

Weet iemand hoe er wordt omgegaan met parkeer- en snelheidsboetes?

Ik heb de auto vorige week opgehaald en het kenteken van mijn vorige auto gebruikt om te parkeren zoals dat in de app stond.
Volgens de voorwaarden worden 3 euro administratiekosten in rekening gebracht.
Ik heb in september een parkeerboete gehad maar nog niks gehoord O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crispo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 30-06 12:33
matthewtje schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 13:27:
[...]

Voor eigen gereden boetes bij M2M membership (https://www.lynkco.com/nl...nditions/month-to-month):
"Zoals hierboven genoemd, ben jij verantwoordelijk voor alle kosten en boetes, zoals verkeers- en parkeerkosten, boetes voor te hard rijden en filekosten die zich voordoen gedurende jouw Maandelijks Membership. Wij zullen deze kosten die aan ons gericht zijn als geregistreerde eigenaar van de M2M Auto aan jou in rekening brengen. Dit geldt eveneens in geval dat jij anderen toestaat met de M2M Auto te rijden, in welk geval deze ontstane kosten worden behandeld als ware deze door jou gemaakt. Wij behouden het recht voor deze kosten te factureren tot maximaal twaalf (12) maanden nadat jij de Overeenkomst door jou of door is opgezegd, of jij je hebt teruggetrokken."

Voor boetes die zijn/worden veroorzaakt tijdens het uitlenen/onderverhuren (https://www.lynkco.com/nl-nl/terms-and-conditions/sharing):
"De Lener is aansprakelijk voor alle schade die de Gedeelde Auto gedurende de Deelperiode oploopt en is eveneens aansprakelijk voor alle bijkomende boetes, vergoedingen, overtredingen, schendingen, dagvaardingen die tijdens de Gedeelde Periode worden opgelopen c.q. worden uitgedeeld en/of uitgevaardigd."
Vraag me wel af hoe snel ze zijn met het doorsturen van de boetes of brengen ze het alleen in rekening? Dat zou nog irritanter zijn, want ik heb de afgelopen jaren wel vaker (naar mijn mening) onterechte boetes gehad, daar wil ik dan wel tegen in beroep kunnen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Bij mij in de wijk staat sinds kort ook een Lynk, leuke auto om te zien maar een beetje jammer dat dat ding _altijd_ bij de laadpaal staat...

Nu begrijp ik dat het ding maar met 3.7kwh kan laden of laadt hij sneller bij een publieke laadpaal!?

Want voor de volledige elektrische rijders zijn al die phev's nogal ruk bij de laadpalen, uren laden voor enkele tientallen km's elektrisch..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter Vinke
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-10-2024
Brilsmurfffje schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 14:33:
Bij mij in de wijk staat sinds kort ook een Lynk, leuke auto om te zien maar een beetje jammer dat dat ding _altijd_ bij de laadpaal staat...

Nu begrijp ik dat het ding maar met 3.7kwh kan laden of laadt hij sneller bij een publieke laadpaal!?

Want voor de volledige elektrische rijders zijn al die phev's nogal ruk bij de laadpalen, uren laden voor enkele tientallen km's elektrisch..
Thuis aan stopcontact 7,5 uur, aan de laadpaal 4,5 uur (verschil tussen 10A en 16A) als ik het goed heb.

Solar 2340WP | 9xBYD 260P6-36 | SolarEdge SE2200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nrdnmg
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-07 23:15
Volgens mij hebben we allemaal hetzelfde doel: elektrisch rijden om het milieu te ontlasten.
Voordeel voor die volledig elektrisch rijders is dan ook weer dat ze minder vaak hoeven te laden. 'ze' moeten niet mopperen, als ze het alleenrecht op een laadpaal willen moeten ze die lekker op hun eigen terrein plaatsen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjsanders1
nrdnmg schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 15:33:
[...]

Volgens mij hebben we allemaal hetzelfde doel: elektrisch rijden om het milieu te ontlasten.
Voordeel voor die volledig elektrisch rijders is dan ook weer dat ze minder vaak hoeven te laden. 'ze' moeten niet mopperen, als ze het alleenrecht op een laadpaal willen moeten ze die lekker op hun eigen terrein plaatsen :)
Bovendien klopt het ook niet, wij PHEV'ers laden in evenveel tijd eenzelfde aantal km's. EV's kunnen wel sneller laden maar niet aan een laadpaal voor zover ik weet.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
hjsanders1 schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 15:42:
[...]

Bovendien klopt het ook niet, wij PHEV'ers laden in evenveel tijd eenzelfde aantal km's. EV's kunnen wel sneller laden maar niet aan een laadpaal voor zover ik weet.....
De meeste openbare laadpalen zijn 11 kW. De Lynk en co gebruikt daar maar max 3,7 kW van als maximale laadsnelheid. EV’s kunnen vaak wel op de volledige snelheid laden toch? Dus laden zij een factor 3 meer “kilometers” in dezelfde tijd. Of klopt dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjsanders1
Dan moeten PHEV's daar maar niet meer gaan staan :-)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrissie4
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 13-03-2022
[...]

Spreek voor jezelf ;) Het is inmiddels meerdere malen aangetoond dat electrisch rijden een zwaardere belasting is voor het milieu dan een moderne diesel. Ik rij electrisch vanwege minder kosten per km en omdat ik het fijner vind rijden.

[ Voor 18% gewijzigd door Chrissie4 op 09-11-2021 15:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meermarco
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04-07 09:52
[...]

Electrisch rijden omdat dat goedkoper is dan benzine :)

Nu aan de lijn om mijn geld op te vragen. Want nu meer dan 3 weken later, en nog steeds geen geld terug gestort. Terwijl het max 2 weken zou duren..Echt irritant. Ohh echt? dat is vreemd. Ik: hmm nee, ik lees dat overal. Ohh ok. Ik weet het eigenlijk niet. Moment...Moment. (in het Engels, wel snel opgenomen) Oh en nu niks meer. een dode lijn.
En nog een keer gebeld. Oh vervelend, we gaan het uitzoeken. We hebben geen idee hoelng het duurt. Kan een dag zijn, kan meer dan een week zijn...JEEEZZZZ

[ Voor 33% gewijzigd door meermarco op 09-11-2021 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjsanders1
meermarco schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 15:52:
[...]

Electrisch rijden omdat dat goedkoper is dan benzine :)
Aan een openbare laadpaal en bij minder dan 10-12 graden kan dat nog wel eens flink tegenvallen....hoewel het met de hoge benzineprijzen wellicht nog meevalt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Peter Vinke schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 15:23:
[...]

Thuis aan stopcontact 7,5 uur, aan de laadpaal 4,5 uur (verschil tussen 10A en 16A) als ik het goed heb.
Oef dat is lang.. Aan de paal kan hij ook voorverwarmen?
Oizo1981 schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 15:46:
[...]

De meeste openbare laadpalen zijn 11 kW. De Lynk en co gebruikt daar maar max 3,7 kW van als maximale laadsnelheid. EV’s kunnen vaak wel op de volledige snelheid laden toch? Dus laden zij een factor 3 meer “kilometers” in dezelfde tijd. Of klopt dat niet?
De meeste palen zijn 22kw.. Dus de Lynk laat een flink deel van het vermogen onbenut..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjsanders1
In Arnhem zijn vrijwel alle openbare laadpalen 11kW dus dat valt mee (geen idee of al die dingen ook continu 11kW leveren).

Voorverwamen kan alleen indien aangesloten op een laadpunt en sinds een paar dagen kun je de voorverwarming ook starten via de app (maar zoals bij L&C wel vaker werkt dat niet altijd....)

[ Voor 45% gewijzigd door hjsanders1 op 09-11-2021 16:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Muro01
  • Registratie: September 2018

Ja dus?
We betalen ook per minuut voor "ruk" aan de paal als je niet aan het laden bent.

En smorgens wil ik ook graag in een voorverwarmde auto zitten?

Dus als mensen dat zo erg vinden gaan ze ergens anders laden en een stukje lopen, doe ik ook vaak genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MXdar2
  • Registratie: September 2021
  • Niet online
LarskeK schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 07:34:
[...]

Aluminium roest niet. Zou het aanslag van de schijven kunnen zijn dat door vocht zich via de naaf openbaart?
Dat zou kunnen, maar het ziet er niet echt chique uit.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_1cbSCfPtpAs_BFLBwCrSwM6MOQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z8wV1K43jlK2uG4OtTAl6XbM.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LarskeK
  • Laatst online: 13-01-2023
MXdar2 schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 17:18:
[...]

[Afbeelding]
Dit komt vanuit de naaf vermoedelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WimBeekbergen
  • Laatst online: 14-12-2023
Met betrekking tot de ruitschade kan ik het volgende melden :

Op mijn vraag per e-mail om mij een foto te sturen van de ster in de ruit is nog steeds niet gereageerd , daarom zelf de Volvo garage bezocht waar de ruit vervangen is .
Hier de foto gezien die bevestigt dat er een sterretje in zat direkt boven de ruitenwisser volgens de monteur daarom moeilijk te zien .

Van Lynk geen enkele reactie meer gehad op mijn e-mails .

Blijft een onverkwikkelijke zaak dat ruitschade door een opspattende steen bestraft wordt met €500,- administratiekosten , zou toch via de verzekering gedekt moeten zijn .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ButsMG
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 03-07 09:50
Vandaag de auto mogen ontvangen. 16 km op de teller, dus lekker vers.

Nu wilde ik net een stukje gaan rijden en de 'Pure' modus was niet beschikbaar. Deze was grijs/inactief. Hybrid en power waren wel beschikbaar.

Weet iemand in welke situatie dit zou kunnen voorkomen?

De accu zat voor 15% vol.

PSN: ButsMG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1027889

Muro01 schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 13:20:
[...]

Maakt toch niet uit, ze hebben je een auto toegewezen.
Dus de rest volgt wel👍
Ik ben er niet zo zeker van dat de rest wel volgt. Tot nu toe gaat de communicatie stroef. Ik vind het enorm frustrerend om te lezen dat mensen die veel later de auto besteld hebben de auto al geleverd hebben gekregen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LarskeK
ButsMG schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 19:52:
Vandaag de auto mogen ontvangen. 16 km op de teller, dus lekker vers.

Nu wilde ik net een stukje gaan rijden en de 'Pure' modus was niet beschikbaar. Deze was grijs/inactief. Hybrid en power waren wel beschikbaar.

Weet iemand in welke situatie dit zou kunnen voorkomen?

De accu zat voor 15% vol.
Te weinig accu.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SgtCaffran
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 28-06 11:24
Chrissie4 schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 15:47:
[...]

Spreek voor jezelf ;) Het is inmiddels meerdere malen aangetoond dat elektrisch rijden een zwaardere belasting is voor het milieu dan een moderne diesel. Ik rij electrisch vanwege minder kosten per km en omdat ik het fijner vind rijden.
Dit is niet het juiste topic maar ik wil dit toch even rechtzetten gezien de staat van onze planeet. Electrische auto's zijn wel degelijk beter dan fossiele auto's: reviews: Auke Hoekstra (TUe): e-auto's zijn écht beter voor het milieu

Daarnaast lijkt het er sterk op dat elektrische auto's ook nog eens een stuk langer meegaan met minder slijtdelen. Dat maakt het verschil alleen nog maar groter.

Als laatste moeten we naar een volledige elektrische samenleving om echt af te stappen van alle fossiele brandstoffen. En helaas gaat dat nogal lastig als we in ouderwetse auto's blijven rijden met verbrandingsmotoren. Hybrides zijn niet mijn voorkeur maar hebben wel geholpen bij de ontwikkeling van de elektrische systemen.

[ Voor 4% gewijzigd door SgtCaffran op 09-11-2021 21:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjsanders1
Anoniem: 1027889 schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 19:59:
[...]

Ik ben er niet zo zeker van dat de rest wel volgt. Tot nu toe gaat de communicatie stroef. Ik vind het enorm frustrerend om te lezen dat mensen die veel later de auto besteld hebben de auto al geleverd hebben gekregen.
Dat is vast om je te laten wennen aan de rest van de chaos bij CS (en in de app/software) ;) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjsanders1
WimBeekbergen schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 19:46:

Op mijn vraag per e-mail om mij een foto te sturen van de ster in de ruit is nog steeds niet gereageerd , daarom zelf de Volvo garage bezocht waar de ruit vervangen is .
Hier de foto gezien die bevestigt dat er een sterretje in zat direkt boven de ruitenwisser volgens de monteur daarom moeilijk te zien .

Blijft een onverkwikkelijke zaak dat ruitschade door een opspattende steen bestraft wordt met €500,- administratiekosten , zou toch via de verzekering gedekt moeten zijn .
Reeds uitgebreid besproken hier maar dat is idioot genoeg niet zo (maar waarom wordt een ster niet geïnjecteerd? Vervangen is normaal gesproken niet nodig toch?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Technomancer
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 23-06 22:38
Morgen wordt onze 01 geleverd, spannend!

Ik las overigens dat het eigen risico (administratiekosten) ook geldt als je niet-verhaalbare schade hebt (dader onbekend). Weet iemand hier hoe dat zit? Kun je dan gebruikmaken van het Waarborgfonds? Stel dat ik 's ochtends mijn 01 terugvind met schade en ik heb niemand om het op te verhalen, kost het mij dan 500 euro? Dat zou toch wel raar zijn, is de auto dan niet all-risk verzekerd? Of als je inderdaad steenslag hebt of een ster in je ruit waar je niks aan kunt doen?

Ik volg dan ook met grote interesse het verhaal in dit topic over de ruitschade die 500 euro gekost heeft. Het enige nadeel van het hele concept vind ik nog steeds de onduidelijkheid over schades en eigen risico, misschien kan ik er morgen bij de aflevering nog wat over vragen. Want ik vind het geen lekker gevoel om als het ware met angst te moeten rijden om maar geen schades (buiten mijn schuld om) op te lopen.

[ Voor 4% gewijzigd door Technomancer op 09-11-2021 22:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthewtje
Oizo1981 schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 15:46:
[...]

Meeste EV’s kunnen snelladen met 50KW voor de goedkopere/oudere EV’s tot ondertussen zelfs 250KW+. Nu gaat het natuurlijk niet om snelladen maar de moderne EV’s kunnen idd vaak met de maximale 11 of 22KW capaciteit laden op normale laadpalen/type 2.

De 01 is inderdaad 1 fase en haalt maar 3.7KW. Meeste publieke laadpalen zijn 11 of 22KW en de 01 is inderdaad in dat geval een sloom schildpadje dat eigenlijk overbodig lang eraan staat. Weet eerlijk gezegd niet waarom er voor een 1 fase systeem is gekozen in de 01 in plaats van de 3 fase die je tegenwoordig bij zo goed als alle nieuwe (PH)EV’s ziet… is dit vele malen duurder om te maken?

[ Voor 8% gewijzigd door matthewtje op 09-11-2021 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewtje
WimBeekbergen schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 19:46:

Kon de Volvo garage ook niks vertellen over verdere afhandeling/kosten? Of heb je ter plekke iets moeten betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaartenBreda
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 03-03-2024
Technomancer schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 22:56:

Ik las overigens dat het eigen risico (administratiekosten) ook geldt als je niet-verhaalbare schade hebt (dader onbekend). Weet iemand hier hoe dat zit? Kun je dan gebruikmaken van het Waarborgfonds? Stel dat ik 's ochtends mijn 01 terugvind met schade en ik heb niemand om het op te verhalen, kost het mij dan 500 euro? Dat zou toch wel raar zijn, is de auto dan niet all-risk verzekerd? Of als je inderdaad steenslag hebt of een ster in je ruit waar je niks aan kunt doen?

Ik volg dan ook met grote interesse het verhaal in dit topic over de ruitschade die 500 euro gekost heeft. Het enige nadeel van het hele concept vind ik nog steeds de onduidelijkheid over schades en eigen risico, misschien kan ik er morgen bij de aflevering nog wat over vragen. Want ik vind het geen lekker gevoel om als het ware met angst te moeten rijden om maar geen schades (buiten mijn schuld om) op te lopen.
👍 de onduidelijkheid slaat er nergens op. Dat je zomaar een eigen risico hebt van €500,- slaat nergens op. Als je schade hebt moet je dat melden. Maar je huurt een auto steeds voor een periode van een maand. Wil je er vanaf? Binnen 20 dagen is dat geregeld. Als je een creditcard hebt die eigen risico bij autohuur dekt (ik heb ANWB Visa Silver denkt ER bij autohuur tot €750,-) dan lijkt mij dat je dat stukje ER tackelt mocht je ruitschade hebben of zoals ook hier eerder aangegeven werd, dat je bij je auto komt en er is schade omdat een of andere pannenkoek tegen je auto heeft gezeten. Wij zijn huurders en die mogen best beschermd worden. Of je het nu administratiekosten noemt of wat dan ook. Het is en blijft huur. Dat mag je best eens vragen, maar of je een antwoord krijgt is twee. Ik heb eerder verslag gedaan. Het was ouderwets kastje naar de muur werk. Het wordt tijd dat Lynk over verzekeringen en EIgen Risico een duidelijkheid geeft!

Veel plezier met je nieuwe bolide👌✨

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny_p
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-01 19:38
Gisteravond een huur verzoek ingediend voor zaterdag, benieuwd of deze geaccepteerd zal worden!! Al meerdere Lynks zien rijden in mijn woonplaats maar er is maar 1 zichtbaar om te lenen in de app. Als de “proefrit” gaat lukken en de auto bevalt ga ik er ook een aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap1
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10:39
Ik kon het niet zo snel terug vinden maar waarschijnlijk weten de meesten van jullie dit wel, ik zag dat de 01 een reeks aan rijondersteuningen heeft maar kon het niet opmaken of het ook actieve lane assist had, oftewel houd die de auto gecentreerd bij het rijden en activeren van deze feature?

In mijn huidige auto zit dit ook en ik was even benieuwd hoe dat bij de 01 zat, alvast bedankt!

ps: ik heb een paar maanden geleden aangegeven dat ik geintresseerd was in een 01, het duurt even maar geen haast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oizo1981
Appelsap1 schreef op woensdag 10 november 2021 @ 08:28:
Ik kon het niet zo snel terug vinden maar waarschijnlijk weten de meesten van jullie dit wel, ik zag dat de 01 een reeks aan rijondersteuningen heeft maar kon het niet opmaken of het ook actieve lane assist had, oftewel houd die de auto gecentreerd bij het rijden en activeren van deze feature?

In mijn huidige auto zit dit ook en ik was even benieuwd hoe dat bij de 01 zat, alvast bedankt!

ps: ik heb een paar maanden geleden aangegeven dat ik geintresseerd was in een 01, het duurt even maar geen haast.
Ja, Lynk&co noemt dit Highway Assist.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PcHrblBO0y5vLBnJAy7wGjHmW3k=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/8ysJGW7wVjf0mOINF6Ee3tPk.jpg?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:25
Ivm overstap nieuwe werkgever heb ik geen lease auto meer. Ik was van plan om zelf maar een elektrische auto te kopen tot een collega me op Lynk wees.

Damn, echt ideaal (denk ik). Heb gisteren mezelf aangemeld en hoop dat ik voor 1 december de auto heb 😄.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
@Requiem19 Als je hem zo snel nodig hebt zou ik er even een telefoontje aan wagen. Grote kans dat je dan bovenop de stapel komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technomancer
Ik dacht heel even dat je boos op mij was, maar dat is niet zo geloof ik ;-)
Als het echt zo is dat ik 500 euro kan aftikken voor niet-verhaalbare schade of ruitschade dan weet ik niet of ik gebruik wil blijven maken van de auto, even nadenken. Ik heb even gekeken bij mijn creditcard (ABN AMRO / ICS) en daar staat:

Eigen risico Autohuurverzekering (alleen bij Gold Card)
Als u uw huurauto betaalt met uw ABN AMRO Gold Card, is het eigen risico bij schade aan de huurauto automatisch verzekerd tot maximaal € 500,-.

Nu heb ik niet de Gold-versie dus dan zal ik moeten upgraden (kost 3,90 euro per maand), maar dit valt onder het kopje 'reisverzekering' dus ik weet niet of ze dit bedoelen voor bijv. autohuur in Spanje of dat het dan ook geldt voor de Lynk & Co.. Zou eventueel dan wel beschermen tegen die 500 euro eigen risico, als ik het goed begrijp.

Link naar de Algemene Voorwaarden: link
Als ik het zo lees dan zou het wel gelden voor de Lynk (zie pagina 14).
MaartenBreda schreef op woensdag 10 november 2021 @ 07:12:
[...]

👍 de onduidelijkheid slaat er nergens op. Dat je zomaar een eigen risico hebt van €500,- slaat nergens op. Als je schade hebt moet je dat melden. Maar je huurt een auto steeds voor een periode van een maand. Wil je er vanaf? Binnen 20 dagen is dat geregeld. Als je een creditcard hebt die eigen risico bij autohuur dekt (ik heb ANWB Visa Silver denkt ER bij autohuur tot €750,-) dan lijkt mij dat je dat stukje ER tackelt mocht je ruitschade hebben of zoals ook hier eerder aangegeven werd, dat je bij je auto komt en er is schade omdat een of andere pannenkoek tegen je auto heeft gezeten. Wij zijn huurders en die mogen best beschermd worden. Of je het nu administratiekosten noemt of wat dan ook. Het is en blijft huur. Dat mag je best eens vragen, maar of je een antwoord krijgt is twee. Ik heb eerder verslag gedaan. Het was ouderwets kastje naar de muur werk. Het wordt tijd dat Lynk over verzekeringen en EIgen Risico een duidelijkheid geeft!

Veel plezier met je nieuwe bolide👌✨

[ Voor 5% gewijzigd door Technomancer op 10-11-2021 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjsanders1
Technomancer schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 22:56:

Vragen heeft geen zin; medewerkers antwoorden allemaal wat anders. Je hebt er dus alleen wat aan als het op officieel papier staat en zelfs dan… Het lijkt er in elk geval op dat ze in twijfelgevallen (voorlopig?) ALLES & maximaal op ons zullen proberen te verhalen. Buiten dat dat een vreemde gang van zaken is/blijft is de onduidelijkheid ook niet prettig. In geval van verhuur en onduidelijke schadeschuld zullen ze het ook op ons verhalen. Juridisch zijn de documenten namelijk wél heel duidelijk alleen sluiten die lang niet altijd aan bij wat medewerkers vertellen….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjsanders1
Technomancer schreef op woensdag 10 november 2021 @ 09:13:
Als het echt zo is dat ik 500 euro kan aftikken voor niet-verhaalbare schade of ruitschade dan weet ik niet of ik gebruik wil blijven maken van de auto, even nadenken. Ik heb even gekeken bij mijn creditcard (ABN AMRO / ICS) en daar staat:

Als u uw huurauto betaalt met uw ABN AMRO Gold Card, is het eigen risico bij schade aan de huurauto automatisch verzekerd tot maximaal € 500,-.

Nu heb ik niet de Gold-versie dus dan zal ik moeten upgraden (kost 3,90 euro per maand), maar dit valt onder het kopje 'reisverzekering' dus ik weet niet of ze dit bedoelen voor bijv. autohuur in Spanje of dat het dan ook geldt voor de Lynk & Co.. Zou eventueel dan wel beschermen tegen die 500 euro eigen risico, als ik het goed begrijp.

Als ik het zo lees dan zou het wel gelden voor de Lynk.

[...]
Ook al reeds uitgebreid besproken; L&C noemt het administratiekosten en geen ER. CC bedrijven geven vooralsnog geen uitsluitsel of toch in zo’n geval wordt uitgekeerd. Ik zou maar nergens op rekenen….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technomancer
hjsanders1 schreef op woensdag 10 november 2021 @ 09:17:
[...]

Juridisch zijn de documenten namelijk wél heel duidelijk alleen sluiten die lang niet altijd aan bij wat medewerkers vertellen….
Waar kan ik die documenten hierover vinden? In de algemene voorwaarden op de site van Lynk & Co zie ik alleen:

4. Verwerkingskosten voor schade
Bij een schadeclaim worden € 500, - administratiekosten in rekening gebracht.

Is er nog meer informatie vanuit Lynk & Co hierover te vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
Technomancer schreef op woensdag 10 november 2021 @ 09:42:
[...]

Waar kan ik die documenten hierover vinden? In de algemene voorwaarden op de site van Lynk & Co zie ik alleen:

4. Verwerkingskosten voor schade
Bij een schadeclaim worden € 500, - administratiekosten in rekening gebracht.

Is er nog meer informatie vanuit Lynk & Co hierover te vinden?
Nee, dat is het enige wat er in de voorwaarden staat maar daarom is dat zo veel omvattend. In theorie kun je op basis van die bepaling ook €500 in rekening gebracht krijgen als de dader wel bekend is. Telefonisch wordt wel steeds gezegd dat als de schade verhaald kan worden je die administratiekosten niet krijgt…

Ik heb bijv. een schade laten repareren waarbij ook een aanrijdingsformulier is ingediend. Schade is inmiddels gerepareerd en geen rekening gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technomancer
Zeer vreemd dan allemaal. Ik heb net ABN AMRO gevraagd (vanwege mijn creditcard) maar die verwijzen naar ICS, dus die ga ik nog bellen/mailen. Ben benieuwd of ze het concept Lynk & Co überhaupt kennen en of ze kunnen garanderen dat het 'eigen risico' gedekt is. Wordt vervolgd.

Oh ik zie in dit topic dat het al gevraagd is aan ICS en antwoord is nee, hmm. Misschien toch nog eens proberen. Al zie ik ook dat het dan voor de combinatie ICS en ABN AMRO wel geldt? Die heb ik namelijk.

[ Voor 27% gewijzigd door Technomancer op 10-11-2021 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaartenBreda
Zeker niet boos @Technomancer maar iedereen heeft deze onduidelijkheid. Dat kan en mag gewoon niet. ICS is Visa en of je die van de ANWB is of van een bank. Dat maakt niet uit. Bij ABN heb je bij Visa Gold voldoende gedekt eigen risico bij huur, bij ANWB Visa Silver heb je ook voldoende gedekt eigen risico bij huur. ICS geeft geen uitsluitsel, kennen Lynk onvoldoende, ANWB verwijst naar ICS, Lynk geeft aan: ‘het is maar hoe de creditcardmaatschappij er naar kijkt.’ Kastje naar de muur, om gek van te worden. Ook op basis van verzekeringen (inzittenden) blijft het onduidelijk. Kortom Lynk… kom zwart op wit met antwoorden👊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
MaartenBreda schreef op woensdag 10 november 2021 @ 10:28:
Zeker niet boos @Technomancer maar iedereen heeft deze onduidelijkheid. Dat kan en mag gewoon niet. ICS is Visa en of je die van de ANWB is of van een bank. Dat maakt niet uit. Bij ABN heb je bij Visa Gold voldoende gedekt eigen risico bij huur, bij ANWB Visa Silver heb je ook voldoende gedekt eigen risico bij huur. ICS geeft geen uitsluitsel, kennen Lynk onvoldoende, ANWB verwijst naar ICS, Lynk geeft aan: ‘het is maar hoe de creditcardmaatschappij er naar kijkt.’ Kastje naar de muur, om gek van te worden. Ook op basis van verzekeringen (inzittenden) blijft het onduidelijk. Kortom Lynk… kom zwart op wit met antwoorden👊
Lynk zou niet over administratiekosten moet spreken maar gewoon “eigen risico”. Dan is er niks aan de hand. Heeft voor Lynk ook geen gevolgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberdj
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10-12-2024
Oizo1981 schreef op woensdag 10 november 2021 @ 10:46:
[...]

Lynk zou niet over administratiekosten moet spreken maar gewoon “eigen risico”. Dan is er niks aan de hand. Heeft voor Lynk ook geen gevolgen.
Maar helaas is ruitschade niet gedekt voor de ANWB Silver / Gold kaart
zie https://www.icscards.nl/b...rzekeringsvoorwaarden.pdf

in artikel 6.9 staat

Voorts is Unigarant niet verplicht tot het doen van enige uitkering in de volgende omstandigheden:
• ...
• bij breken of barsten van de voor-, achter- en/of zijruit van de huurauto en beschadiging aan de
huurauto zelf veroorzaakt door de ruitscherven, behalve als het breken en/of barsten of de beschadiging
van de ruit het rechtstreekse gevolg is van botsen, omslaan, omvallen, slippen, van de weg of te water
geraken van de huurauto;

C40 MY24 Plus SMER Sage Green WP TH | Opel Ampera-E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technomancer
Bij ABN AMRO/ICS Gold staat:

Artikel 5
Omvang van de dekking
Verzekerd is de inhouding van een eigen risico tot maximaal € 500,- indien schade aan de huurauto is
ontstaan binnen het dekkingsgebied door:
1. plotseling van buiten komende onheilen, waaronder botsen, omslaan, slippen, van de weg of te
water raken;
2. brand, blikseminslag, ontploffing en kortsluiting;
3. het op de huurauto vallen van voorwerpen, alsmede het omwaaien van de verzekerde personenauto als
gevolg van storm. Onder storm wordt verstaan een windsnelheid van ten minste 14 meter per seconde
(windkracht 7);
4. verlies of beschadiging van de huurauto als de schade uitsluitend is ontstaan door diefstal, inbraak of
pogingen daartoe, alsmede verduistering, oplichting of joyriding;
5. beschadiging van de huurauto ontstaan gedurende de periode waarin de huurauto was ontvreemd door
diefstal, verduistering, oplichting of joyriding;
6. beschadiging of verlies tijdens vervoer van de huurauto per schip, auto of trein met uitzondering
van schade door takelen of slepen en van schade als krassen, schrammen of lakschade;
7. een vallend luchtvaartuig of delen daarvan, of daaruit vallende voorwerpen;
8. kwaadwillige beschadiging door derden (waaronder vandalisme).

Voorts is ABN AMRO Schadeverzekering niet verplicht tot het doen van enige schadevergoedingsuitkering
in de volgende omstandigheden:
- indien de Verzekerde en/of bestuurder niet de normale voorzichtigheid heeft betracht: van normale
voorzichtigheid kan onder meer niet worden gesproken wanneer de huurauto met autosleutel daarin
onbeheerd wordt achtergelaten en hierdoor verlies of beschadiging is ontstaan;
- bij breken of barsten van de voor-, achter- en/of zijruit van de huurauto en beschadiging aan de huurauto zelf
veroorzaakt door de ruitscherven, behalve als het breken en/of barsten of de beschadiging van de ruit het
rechtstreekse gevolg is van botsen, omslaan, omvallen, slippen, van de weg of te water geraken van de huurauto;
- indien de schade aan de huurauto betrekking heeft op beschadiging van de banden, aan de onderzijde
van de huurauto, aan het interieur, aan de spiegels, lichtelementen (zoals koplampen, achterlichten,
knipperlichten, etc.), verlies en/of beschadiging van de sleutel van de huurauto. Voorts is ABN AMRO Schadeverzekering niet verplicht tot het doen van enige schadevergoedingsuitkering
in de volgende omstandigheden:
- indien de Verzekerde en/of bestuurder niet de normale voorzichtigheid heeft betracht: van normale
voorzichtigheid kan onder meer niet worden gesproken wanneer de huurauto met autosleutel daarin
onbeheerd wordt achtergelaten en hierdoor verlies of beschadiging is ontstaan;
- bij breken of barsten van de voor-, achter- en/of zijruit van de huurauto en beschadiging aan de huurauto zelf veroorzaakt door de ruitscherven, behalve als het breken en/of barsten of de beschadiging van de ruit het rechtstreekse gevolg is van botsen, omslaan, omvallen, slippen, van de weg of te water geraken van de huurauto;
- indien de schade aan de huurauto betrekking heeft op beschadiging van de banden, aan de onderzijde
van de huurauto, aan het interieur, aan de spiegels, lichtelementen (zoals koplampen, achterlichten,
knipperlichten, etc.), verlies en/of beschadiging van de sleutel van de huurauto.

Dus ruitschade door bijv. een steentje is denk ik niet verzekerd, behalve als "het breken en/of barsten of de beschadiging van de ruit het rechtstreekse gevolg is van botsen, omslaan, omvallen, slippen, van de weg of te water geraken van de huurauto". Die tekst is letterlijk hetzelfde als bij die van ANWB/UnieGarant..

[ Voor 46% gewijzigd door Technomancer op 10-11-2021 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrissie4
SgtCaffran schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 21:00:
[...]

Dit is niet het juiste topic maar ik wil dit toch even rechtzetten gezien de staat van onze planeet. Electrische auto's zijn wel degelijk beter dan fossiele auto's: reviews: Auke Hoekstra (TUe): e-auto's zijn écht beter voor het milieu

Daarnaast lijkt het er sterk op dat elektrische auto's ook nog eens een stuk langer meegaan met minder slijtdelen. Dat maakt het verschil alleen nog maar groter.

Als laatste moeten we naar een volledige elektrische samenleving om echt af te stappen van alle fossiele brandstoffen. En helaas gaat dat nogal lastig als we in ouderwetse auto's blijven rijden met verbrandingsmotoren. Hybrides zijn niet mijn voorkeur maar hebben wel geholpen bij de ontwikkeling van de elektrische systemen.
Misschien eens opzoeken hoe accu's gemaakt worden, wat de levensduur van een accu is en hoe stroom opgewekt word? Daarnaast eens uitzoeken hoe moderne brandstof auto's werken. Het enige wat klopt in uw verhaal is dat sommige delen van een electro auto langer mee gaan dan een brandstof auto. Back on topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrissie4
Technomancer schreef op woensdag 10 november 2021 @ 09:13:

Als ik het zo lees dan zou het wel gelden voor de Lynk (zie pagina 14).

[...]
Volgens mij heb je bij de meeste all-risk verzekeringen een eigen risico, daarnaast val je bij een eigen afgesloten verzekering vaak terug in schadevrije jaren bij schades waarvan de dader niet bekend is. Dus op zich doet Lynk & Co hier niets raars met de 500 euro eigen risico. Wat ze wel kunnen verbeteren in de voorwaarden zijn de schades waarbij dit eigen risico mijn inziens niet zou moeten gelden:
  • ruitschade
  • brandschade
  • stormschade
  • hagelschade
  • schade door een aanrijding met een wild dier
  • inbraakschade
  • schade door joyriding
  • (schade door) diefstal of verduistering
  • schade aan de auto ontstaan door een luchtvaartuig
  • schade aan de auto door het vervoer van gewonde personen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthewtje
hjsanders1 schreef op woensdag 10 november 2021 @ 09:19:
[...]

Ook al reeds uitgebreid besproken; L&C noemt het administratiekosten en geen ER. CC bedrijven geven vooralsnog geen uitsluitsel of toch in zo’n geval wordt uitgekeerd. Ik zou maar nergens op rekenen….
In de voorwaarden van ICS wordt ruitschade uitgesloten... Vraag blijft dan tot we het een keer in de praktijk tegenkomen of ze ook door de "administratiekosten" heen kijken naar de oorzaak en dan wel of niet uitkeren. Verdenking bij mij zit op niet, maar kan ook fout zitten.

Anderzijds staat wel in de algemene voorwaarden van het M2M membership onderstaande:
"32. VERZEKERINGEN

Zoals hierboven genoemd, wordt de Verzekering die door onze partner wordt verstrekt, beheerst door de aparte voorwaarden van onze partner. Je kunt deze vinden in op de Site hier. Het is jouw verantwoordelijk om ervoor te zorgen dat jouw gebruik van de M2M Auto binnen de bepalingen van de Verzekering valt. Wij raden jou aan de tijd te nemen om deze zorgvuldig te lezen vóór de aflevering van jouw M2M Auto."

'de Site hier' verwijst naar een download van het "Veilig op weg pakket motorrijtuigenverzekering voor personenauto's en motoren - Verzekeringsvoorwaarden PM21" van Allianz.
In dit bestand staat het volgende wat dus de ruitschade wel zou moeten dekken:
"Welke schade betalen we als u een beperkt cascoverzekering heeft?
Heeft u de auto beperkt casco verzekerd? Dan betalen we voor:
Ruitschade:
Als een ruit van de auto is gebroken of gebarsten. Maar alleen als er geen andere schade aan de auto is ontstaan. We betalen alléén voor schade aan de voorruit, achterruit en zijruiten."

Mogelijk dus eens met Allianz bellen over hoe hun hierin staan, want dat lijkt dan de verzekeringspartner te zijn..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technomancer
Als ik dus een beetje vergelijk (sorry als het al eerder voorbij is gekomen) qua creditcards:

ING:
Simpele voorwaarden: Als de huurauto schade heeft opgelopen, vergoedt de Verzekeraar het eigen risico op de autoverzekering die samen bij de autohuur is afgesloten. Het eigen risico is het deel van de schade dat niet wordt vergoed door die verzekering.
Geldt alleen niet in afgeraden landen, verder gaan andere voorwaarden.

ABN AMRO/ICS (Gold):
Uitgebreide voorwaarden: verzekerd is o.a. ongevalschade en schade door derden, maar ruitschade is specifiek uitgesloten (tenzij door ongeval, maar geen steentje o.i.d.).

ANWB VISA Gold
Zelfde als ABN AMRO

Lijkt er dan op dat ING de beste optie is? Zijn er mensen die hier al ervaring mee hebben? Of zijn er ook daar addertjes onder het gras? Check: ik lees in dit topic nu dat ING niet vergoed zolang het 'administratiekosten' heet, en dat ABN AMRO de beste optie is. Maar die vergoed dan geen ruitschade als ik het zo zie. Dat is dan wellicht het enige nadeel.

[ Voor 11% gewijzigd door Technomancer op 10-11-2021 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrix J.
  • Laatst online: 07-01 14:55
Chrissie4 schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 11:49:
[...]

Deze opties had ik al bekeken, maar volgens mij kan de plafondring niet afzonderlijk gedimd worden?
Klopt, niet afzonderlijk te dimmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ton_adam
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 02-07 17:24
Technomancer schreef op woensdag 10 november 2021 @ 11:47:
Als ik dus een beetje vergelijk (sorry als het al eerder voorbij is gekomen) qua creditcards:

ING:
Simpele voorwaarden: Als de huurauto schade heeft opgelopen, vergoedt de Verzekeraar het eigen risico op de autoverzekering die samen bij de autohuur is afgesloten. Het eigen risico is het deel van de schade dat niet wordt vergoed door die verzekering.
Geldt alleen niet in afgeraden landen, verder gaan andere voorwaarden.

ABN AMRO/ICS (Gold):
Uitgebreide voorwaarden: verzekerd is o.a. ongevalschade en schade door derden, maar ruitschade is specifiek uitgesloten (tenzij door ongeval, maar geen steentje o.i.d.).

ANWB VISA Gold
Zelfde als ABN AMRO

Lijkt er dan op dat ING de beste optie is? Zijn er mensen die hier al ervaring mee hebben? Of zijn er ook daar addertjes onder het gras? Check: ik lees in dit topic nu dat ING niet vergoed zolang het 'administratiekosten' heet, en dat ABN AMRO de beste optie is. Maar die vergoed dan geen ruitschade als ik het zo zie. Dat is dan wellicht het enige nadeel.
Misschien weer even noemen:
ING creditcard dekt alleen schade bij huurautos met een Platinum kaart.

Onlangs heeft een vriend eigen risico moeten aftikken voor een huurauto in buitenland, maar helaas heeft hij geen Platinum kaart maar een "gewone" creditcard.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Patrix J.
Peter Vinke schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 12:04:
[...]

Bij mattenloods hebben ze de proefzending van de matten voor de Lynk & Co 01 binnen, hier kun je alvast even meekijken.

YouTube: Testmatten voor Lynk & Co 01 van mattenloods.nl
Ziet er goed uit!

Voor de wintermaanden ben ik toch een voorstander van rubber matten en heb ik het verleden een set EVA matten gehad van AM in Belgie: https://amcardetailing.com/collections/eva-set-automatten

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0OP-mekCzdq5avszcT-ESFgAVWk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/clinoKTLHHfZNanxdM7UKCkv.jpg?f=fotoalbum_large

Erg tevreden over en ben met ze in contact om te kijken of ze deze, net als bij mattenloods aangepast kunnen maken voor de 01. Kosten zouden nu slechts 63 euro zijn, met 10% kassakorting.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0arLZk8YxnAKmcSq69R53mTa-Mw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2AN3IDgQzJXlIuHbltx8a61g.jpg?f=fotoalbum_large

Ze gaan nu eerst de maten opvragen en willen daarna kijken naar de afmetingen en hoeveel groter deze zouden moeten zijn. Waarschijnlijk moet ik er dan een keer langs met de originele matten.

Indien gewenst kan ik er over updaten hier.

[ Voor 7% gewijzigd door Patrix J. op 10-11-2021 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PkZZP
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 06-04 16:47
Patrix J. schreef op woensdag 10 november 2021 @ 12:50:
[...]

Ziet er goed uit!

Voor de wintermaanden ben ik toch een voorstander van rubber matten en heb ik het verleden een set EVA matten gehad van AM in Belgie: https://amcardetailing.com/collections/eva-set-automatten

[Afbeelding]

Erg tevreden over en ben met ze in contact om te kijken of ze deze, net als bij mattenloods aangepast kunnen maken voor de 01. Kosten zouden nu slechts 63 euro zijn, met 10% kassakorting.

[Afbeelding]

Ze gaan nu eerst de maten opvragen en willen daarna kijken naar de afmetingen en hoeveel groter deze zouden moeten zijn. Waarschijnlijk moet ik er dan een keer langs met de originele matten.

Zo'n update in deze groep is denk ik wel wenselijk! (Heb ze inmiddels ook al voorgesteld bij Mattenloods, maar een set rubbermatten voor de échte winterperiode is natuurlijk nooit weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas_vdl
  • Laatst online: 24-04 00:01
Gister heb ik mijn 01 opgehaald. Hoe lang duurt het voordat je de auto in de app zichtbaar hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaartenBreda
Een werkdag las ik eerder in dit forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter Vinke
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-10-2024
[...]

Ziet er goed uit!

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Vandaag bij Mattenloods langs geweest om de proefmatten te passen. Wat niet genoemd wordt in de video is dat de matten die gemaakt gaan worden van dezelfde kwaliteit gaan worden zoals Mattenloods ze ook levert voor de Tesla. (Premium matten en iets donkerder dan de proefmatten in de video).
Verder krijgen ze het blauwe stiksel zoals bij de mat rechts voor te zien is. Hieronder een filmpje van het passen en een korte toelichting bij het passen.

YouTube: Lynk & Co 01 proefmatten passen bij Mattenloods.nl

Solar 2340WP | 9xBYD 260P6-36 | SolarEdge SE2200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewtje
crispo schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 14:21:
[...]

Vraag me wel af hoe snel ze zijn met het doorsturen van de boetes of brengen ze het alleen in rekening? Dat zou nog irritanter zijn, want ik heb de afgelopen jaren wel vaker (naar mijn mening) onterechte boetes gehad, daar wil ik dan wel tegen in beroep kunnen gaan.
Ik had ergens anders in de voorwaarden gelezen dat alle meer-kilometers boven de 1250 km per maand pas verrekend met de klant worden zodra de kosten totaal boven de 500,- uitkomen. Mogelijk doen ze dit ook met boetes e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruytertje
  • Registratie: Juli 2021

Ruytertje

aan alles komt eens een einde

Zwart en iets meer dan de helft gaat voor de blauwe uitvoering. Maar als de witte uitvoering hier ook leverbaar zou zijn, hoeveel mensen zouden dan voor de witte gaan ?

YouTube: The Lynk & Co 01 PHEV. Impressive Linking and Communicating.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaartenBreda
matthewtje schreef op woensdag 10 november 2021 @ 15:23:
[...]

Ik had ergens anders in de voorwaarden gelezen dat alle meer-kilometers boven de 1250 km per maand pas verrekend met de klant worden zodra de kosten totaal boven de 500,- uitkomen. Mogelijk doen ze dit ook met boetes e.d.
Je hebt 1250 km per maand. Rijd je een maand 1000 km, dan heb je de volgende maand 1500 km. Stop je met L&C na twee maanden, dan mag je 2500 km rijden. Heb je er 3000 gereden, dan betaal je 500 x 0,15 cent.

Huur je hem een jaar, dan heb je gewoon 15000 km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastjean
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-06 23:36

Bastjean

Lynk01 sinds 01okt '21

hjsanders1 schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 19:55:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Poging 2; ik moet zeggen, deze passen erg goed én stinken niet zo erg naar rubber/plastic! De gaten komen echter niet overeen maar ze liggen behoorlijk “klem” dus ik verwacht weinig problemen. De originele matten liggen eronder. Zie; https://www.amazon.nl/gp/...tle_o00_s00?ie=UTF8&psc=1
Ik heb de set XC40 matten uit bovenstaande post besteld bij amazon https://www.amazon.de/-/n...tle_o01_s01?ie=UTF8&psc=1
Hoewel ze op zich prima passen en voorin over de originele matten heen liggen, klikken ze niet vast op de pinnen. Dat wil ik wel, daarom ga ik voor de op maat gemaakte matten. De prima Amazon matten (in originele doos) kun je voor 20 euro bij mij af halen in Leidsche Rijn Utrecht (PM mij even).

Bastjean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjsanders1
[...]

Ziet er goed uit!

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik vrees dat deze matten niet aangepast zijn zoals mattenloods wél gedaan heeft….dat maakt nogal wat uit want achterin is de maat echt niet ok!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneakyt
Vandaag mijn auto opgehaald, wat een top ding! Ik heb hem alleen nog niet in mijn app staan.. Duurt dat even voordat het gesynchroniseerd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrix J.
hjsanders1 schreef op woensdag 10 november 2021 @ 15:52:
[...]

Ik vrees dat deze matten niet aangepast zijn zoals mattenloods wél gedaan heeft….dat maakt nogal wat uit want achterin is de maat echt niet ok!
Heel even het volledige bericht lezen… daar word dus aan gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjlmertens
  • Laatst online: 21-05 10:53
Vandaag opeens alle instellingen van mijn profiel weg.
Radio favorieten, lane assist instellingen en diverse andere instellingen alle weer naar fabrieks instellingen.
Komt dit vaker voor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• misku
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-12-2023
kan ik de radio bij opstarten automatisch op de laatste zender laten aanspringen? nu moet ik telkens het grote scherm de radio opnieuw aanzetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Technomancer
Nou de auto is er, prachtig ding en groot! Inmiddels al met alle schermen en settings gespeeld en het meeste snap ik wel. Nog een paar vraagjes:

- Het lijkt erop dat adaptive cruise control default aanstaat als je de auto start. Je moet via het swipe-menu dan kiezen voor gewone cruise control als je dat wilt. Is het mogelijk dit default op de gewone cruise te zetten? Of moet ik dit niet via het swipe-menu doen maar dieper in de 'bestuurderondersteuning'? Lijkt bij mij nu in elk geval default op adaptive te starten, maar moet nog meer testen.
- Zelfde vraag voor diverse hulpsystemen (lane assist etc) die default aan staan. Kun je ook starten met deze dingen default uit? Denk het niet.
- Er werd verteld dat je met de 2 sleutels ook diverse instellingen per persoon kunt opslaan, maar ik heb geen idee hoe. Op de deur zitten ook knopjes 1 en 2 (en memory), maar hoe kan ik bijvoorbeeld bepaalde instellingen opslaan op mijn sleutel en op sleutel 2 (die mijn vriendin dan gebruikt) andere instellingen? Hoe doe je dat en welke settings kun je dan opslaan? Bijv. de instellingen van de stoel? In de car guide lees ik alleen dat je dit kunt opslaan met die knopjes 1 en 2 op de deur, niets over 'per sleutel'?
- Als ik de auto uitzet dan gaat de radio ineens heel hard spelen en schrik ik me rot (ook al had ik hem daarvoor zachter staan). Hoe los je dit op?
- Is er geen 'mute-knop' voor de muziek? Alleen harder en zachter? Ik ben gewend dat er op het stuur ook een knop zit die de muziek helemaal dempt.
- Ergens bij je linkerknie zitten 3 knopjes, o.a. voor klepje openen en de kofferbak. Links zit een icoontje met een lampje en een timer ofzo met een soort draaiwieltje. Waar is dat voor?
- Er zou volgens mij wifi aan boord moeten zijn, maar bij die instelling krijg ik de melding dat ik dat niet mag gebruiken of aanpassen ofzo. Nu heb ik het niet nodig en lijkt er ook gewoon 4g aan boord te zijn, maar iemand een idee hoe dat werkt met die wifi?
- De meneer die de auto bracht, vertelde dat hij 'alleen op benzine' was komen rijden. Dat zou dan de power-mode moeten zijn toch? Maar volgens de car guide gebruikt die mode ook de elektromotor. Hoe zit dat nou?
- Ik heb de klimaat-app nog niet kunnen vinden, maar klopt het dat je die nodig hebt om in te kunnen stellen waar de lucht naartoe geblazen moet worden en ook bijv. recirculatie aan/uit? Dus er zijn geen fysieke knoppen hiervoor?

Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
Technomancer schreef op woensdag 10 november 2021 @ 22:05:
- Zelfde vraag voor diverse hulpsystemen (lane assist etc) die default aan staan. Kun je ook starten met deze dingen default uit? Denk het niet.
Nee veiligheidssystemen staan automatisch weer aan na herstart.
- Er werd verteld dat je met de 2 sleutels ook diverse instellingen per persoon kunt opslaan, maar ik heb geen idee hoe. Op de deur zitten ook knopjes 1 en 2 (en memory), maar hoe kan ik bijvoorbeeld bepaalde instellingen opslaan op mijn sleutel en op sleutel 2 (die mijn vriendin dan gebruikt) andere instellingen? Hoe doe je dat en welke settings kun je dan opslaan? Bijv. de instellingen van de stoel? In de car guide lees ik alleen dat je dit kunt opslaan met die knopjes 1 en 2 op de deur, niets over 'per sleutel'?
Instellingen van stoel en spiegels (zelfde als de fysieke knoppen in de deur) + alle systeeminstellingen. Sleutel kun je koppelen aan je profiel. Klik rechtsonder op het poppetje om naar de profielpagina te gaan. Daar kun je ergens instellen dat je profiel wordt geladen bij gebruik van een specifieke sleutel.
- Is er geen 'mute-knop' voor de muziek? Alleen harder en zachter? Ik ben gewend dat er op het stuur ook een knop zit die de muziek helemaal dempt.
Swipe-beweging van boven naar beneden over de volumeknoppen rechts op het stuur.
- Ergens bij je linkerknie zitten 3 knopjes, o.a. voor klepje openen en de kofferbak. Links zit een icoontje met een lampje en een timer ofzo met een soort draaiwieltje. Waar is dat voor?
Dimmen interieur en Dashboardverlichting.
- De meneer die de auto bracht, vertelde dat hij 'alleen op benzine' was komen rijden. Dat zou dan de power-mode moeten zijn toch? Maar volgens de car guide gebruikt die mode ook de elektromotor. Hoe zit dat nou?
Ja in power gebruik je beide motoren. Alleen benzine kan door “accu sparen” in te schakelen (zowel in hybride als power). Hij gebruikt dan nog wel iets elektro uit regeneratie.
]
- Ik heb de klimaat-app nog niet kunnen vinden, maar klopt het dat je die nodig hebt om in te kunnen stellen waar de lucht naartoe geblazen moet worden en ook bijv. recirculatie aan/uit? Dus er zijn geen fysieke knoppen hiervoor?
Alleen fysieke knop voor voorruit ontwasening. Rest via klimaat instellingen. Druk op het ventilatortje midden onderin het middendisplay.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Mochten 2 personen hun replies missen: Gebruik even de Quote ipv Rapporteer optie :)

Replace fear of the unknown with curiosity | 42 (+10 incoming) kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneakyt
- Het lijkt erop dat adaptive cruise control default aanstaat als je de auto start. Je moet via het swipe-menu dan kiezen voor gewone cruise control als je dat wilt. Is het mogelijk dit default op de gewone cruise te zetten? Of moet ik dit niet via het swipe-menu doen maar dieper in de 'bestuurderondersteuning'? Lijkt bij mij nu in elk geval default op adaptive te starten, maar moet nog meer testen.
Die optie heb ik in de instellingen gezien. Toen kon ik kiezen voor Adaptive Cruisecontrol of alleen Cruise control.

Het is een schuifbalkje met ACC of CC (als ik het mij goed herinner)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewtje
MaartenBreda schreef op woensdag 10 november 2021 @ 15:42:
[...]

Je hebt 1250 km per maand. Rijd je een maand 1000 km, dan heb je de volgende maand 1500 km. Stop je met L&C na twee maanden, dan mag je 2500 km rijden. Heb je er 3000 gereden, dan betaal je 500 x 0,15 cent.

Huur je hem een jaar, dan heb je gewoon 15000 km.
Snap ik en wist ik, zie onderstaande

“ Hoewel het aantal Vrije Kilometers maandelijks wordt berekend, brengen wij kosten in rekening in rekening voor de kilometers gereden boven het maandelijks aantal Vrije Kilometers. In plaats daarvan brengen wij het totaal aantal kilometers in rekening aan het eind van de Overeenkomst of wanneer jij extra kilometerkosten maakt met een waarde van vijfhonderd euro (EUR 500) of meer. Kilometers kunnen daardoor worden doorgeschoven tussen maanden tot op een overschot aan kilometerkosten ad EUR 500, waarna het surplus aan kilometer kosten aan jou gefactureerd zal worden op dezelfde wijze als extra kosten zoals omschreven in Sectie 6.1. Na betaling, zal het aantal gereden kilometers opnieuw berekend worden vanaf nul (o). ”

• MaartenBreda
matthewtje schreef op woensdag 10 november 2021 @ 23:45:
[...]

“ Hoewel het aantal Vrije Kilometers maandelijks wordt berekend, brengen wij kosten in rekening in rekening voor de kilometers gereden boven het maandelijks aantal Vrije Kilometers. In plaats daarvan brengen wij het totaal aantal kilometers in rekening aan het eind van de Overeenkomst of wanneer jij extra kilometerkosten maakt met een waarde van vijfhonderd euro (EUR 500) of meer. Kilometers kunnen daardoor worden doorgeschoven tussen maanden tot op een overschot aan kilometerkosten ad EUR 500, waarna het surplus aan kilometer kosten aan jou gefactureerd zal worden op dezelfde wijze als extra kosten zoals omschreven in Sectie 6.1. Na betaling, zal het aantal gereden kilometers opnieuw berekend worden vanaf nul (o). ”
Wie dit allemaal op deze wijze verwoord moeten ze keihard ontslaan. Toch geen touw aan vast te knopen.
Ik houd me maar gewoon vast aan mijn reactie, zoals me dat een maand geleden in Antwerpen verteld is. Communiceren al blijkt best moeilijk voor Lynk (zie mijn posts over verzekering en eigen risico), met dit soort schriftelijke meuk wordt het er niet beter op.

• Fibrenl
  • Registratie: September 2016
  • Nu online
misku schreef op woensdag 10 november 2021 @ 21:49:
kan ik de radio bij opstarten automatisch op de laatste zender laten aanspringen? nu moet ik telkens het grote scherm de radio opnieuw aanzetten.
Nee dat kan nu niet vind ik erg vervelend hoop dat dit later misschien wel komt door software update.

• matthewtje
MaartenBreda schreef op donderdag 11 november 2021 @ 07:06:
[...]

Wie dit allemaal op deze wijze verwoord moeten ze keihard ontslaan. Toch geen touw aan vast te knopen.
Ik houd me maar gewoon vast aan mijn reactie, zoals me dat een maand geleden in Antwerpen verteld is. Communiceren al blijkt best moeilijk voor Lynk (zie mijn posts over verzekering en eigen risico), met dit soort schriftelijke meuk wordt het er niet beter op.
Zeker eens, vele stukken lijken slecht gecontroleerde automatische vertaling vanuit het engels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sneakyt
Fibrenl schreef op donderdag 11 november 2021 @ 07:41:
[...]

Nee dat kan nu niet vind ik erg vervelend hoop dat dit later misschien wel komt door software update.
Wat bij mij werkt is op de play knop te drukken bij je schakeldinges.

• meermarco
Is er iemand die WEL is uitbetaald door Lynkco? Eerst ging het verbruikte benzinebedrag eraf ipv erbij. En nu na bijna 4 weken het geld nog niet. Bellen bellen. Ja snap er niks van. Gaat altijd goed blabla. Case hier case daar. Maar ondertussen nog niks.

• IwanvA
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 09:13
meermarco schreef op donderdag 11 november 2021 @ 08:34:
Is er iemand die WEL is uitbetaald door Lynkco? Eerst ging het verbruikte benzinebedrag eraf ipv erbij. En nu na bijna 4 weken het geld nog niet. Bellen bellen. Ja snap er niks van. Gaat altijd goed blabla. Case hier case daar. Maar ondertussen nog niks.
Ik heb de Lynk gehuurd van @niekvanprooijen op 8 oktober. 3 weken later is dit uitbetaald.

• donny_p
Ik probeer wederom een Lynk hier in mijn woonplaats te huren als soort van proefrit, maar nadat de vorige aanvraag was geweigerd krijg ik nu ineens deze melding:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9G0HLoPtW_ul5gdZQyDaEfmifd4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/EDsqgK0mBdEJaXV5eNgYhZc6.png?f=fotoalbum_large

De reservering op de credit card wordt hierdoor telkens afgebroken, dit gebeurde niet bij mijn eerdere aanvraag?

• sakurakilla
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-06 06:28
matthewtje schreef op woensdag 10 november 2021 @ 23:45:
[...]

Hoe zit het eingelijk met totale maand km als je de auto huurt. Gaat dat van de totale 1250 af, of tellen die km niet als iemand de auto van je huurt?

• meermarco
IwanvA schreef op donderdag 11 november 2021 @ 09:05:
[...]

Ik heb de Lynk gehuurd van @niekvanprooijen op 8 oktober. 3 weken later is dit uitbetaald.
Bedankt. Het kan dus wel goed gaan. Ben benieuwd.

• Fibrenl
  • Nu online
sakurakilla schreef op donderdag 11 november 2021 @ 09:57:
[...]

Hoe zit het eingelijk met totale maand km als je de auto huurt. Gaat dat van de totale 1250 af, of tellen die km niet als iemand de auto van je huurt?
Nee gaat niet van jou 1250 km af, kleine Tip gebruik zoek functie dit is namelijk denk ik al 20 keer besproken in dit topic :) :)

• nrdnmg
donny_p schreef op donderdag 11 november 2021 @ 09:20:
Ik probeer wederom een Lynk hier in mijn woonplaats te huren als soort van proefrit, maar nadat de vorige aanvraag was geweigerd krijg ik nu ineens deze melding:

[Afbeelding]

De reservering op de credit card wordt hierdoor telkens afgebroken, dit gebeurde niet bij mijn eerdere aanvraag?
Exact wat ik ook heb. Het heeft ooit gewerkt maar sinds een week of 2 krijg ik ook dit scherm.
Creditcard van de Rabobank. Ik weet niet of dit aan Lynk ligt, of aan de techniek achter de app. Lijkt een sandbox error te zijn.

8)7

• donny_p
nrdnmg schreef op donderdag 11 november 2021 @ 10:36:
[...]

Exact wat ik ook heb. Het heeft ooit gewerkt maar sinds een week of 2 krijg ik ook dit scherm.
Creditcard van de Rabobank. Ik weet niet of dit aan Lynk ligt, of aan de techniek achter de app. Lijkt een sandbox error te zijn.

8)7
Net gebeld met de klantenservice (binnen 10 minuten werd ik geholpen) en hij gaf aan dat het een issue is dat ze alleen hebben met Rabobank. Ik hoor ook net dat Rabo storing heeft met online bankieren dus dat zal de oorzaak zijn. Heb alsnog maar een aanvraag gedaan, dan maar zonder proefrit. Als het meezit krijg ik volgende week de email om te bestellen! Levertijd indicatie was 6-8 weken volgens klantenservice. Heb ook nog winterbanden nodig voor de wintersport eind februari dus hoop dat die er dan ook op tijd onder zitten.

[ Voor 6% gewijzigd door donny_p op 11-11-2021 11:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crispo
Oizo1981 schreef op woensdag 10 november 2021 @ 22:17:
[...]
Ja in power gebruik je beide motoren. Alleen benzine kan door “accu sparen” in te schakelen (zowel in hybride als power). Hij gebruikt dan nog wel iets elektro uit regeneratie.
[...]
Misschien nog handige tip voor iedereen hier over accu sparen: ik heb tijdje v60 plugin gereden (helaas zijn hybride diesels schaars) en daar toen ook een kleine cursus bij gehad, er werd mij toen verteld dat je op de snelweg het best manueel (de M stand, tikje naar rechts) kan rijden, dat werkt waarschijnlijk hetzelfde als 'accu sparen', ik gebruik het zelf dagelijks (Amsterdam-Utrecht) omdat de 70 km range voor mij anders net te weinig is. Voor mij in ieder geval een betere en snellere optie dan het menu omlaag trekken en op een knop drukken.

Overigens: de optie radio standaard aan zou ik ook heel graag willen! En iets anders: is het de bedoeling dat L&C rijders elkaar groeten bij langsrijden? Reed vanochtend naast een zelfde zwarte 01 maar ben nog niet bekend met de mores, dus laat maar weten.

• nrdnmg
donny_p schreef op donderdag 11 november 2021 @ 11:20:
[...]
Net gebeld met de klantenservice (binnen 10 minuten werd ik geholpen) en hij gaf aan dat het een issue is dat ze alleen hebben met Rabobank. Ik hoor ook net dat Rabo storing heeft met online bankieren dus dat zal de oorzaak zijn. Heb alsnog maar een aanvraag gedaan, dan maar zonder proefrit. Als het meezit krijg ik volgende week de email om te bestellen! Levertijd indicatie was 6-8 weken volgens klantenservice. Heb ook nog winterbanden nodig voor de wintersport eind februari dus hoop dat die er dan ook op tijd onder zitten.
Toevallig heb ik net ook gebeld (na 6 minuten iemand aan de lijn) en deze dame gaf ook aan dat er inderdaad problemen zijn tussen Lynk en de Rabobank, maar dat ze het wel aan het oplossen zijn.
Even geduld hebben dus!

• vistu
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12:25
crispo schreef op donderdag 11 november 2021 @ 11:49:
[...]

Misschien nog handige tip voor iedereen hier over accu sparen: ik heb tijdje v60 plugin gereden (helaas zijn hybride diesels schaars) en daar toen ook een kleine cursus bij gehad, er werd mij toen verteld dat je op de snelweg het best manueel (de M stand, tikje naar rechts) kan rijden, dat werkt waarschijnlijk hetzelfde als 'accu sparen', ik gebruik het zelf dagelijks (Amsterdam-Utrecht) omdat de 70 km range voor mij anders net te weinig is. Voor mij in ieder geval een betere en snellere optie dan het menu omlaag trekken en op een knop drukken.

Overigens: de optie radio standaard aan zou ik ook heel graag willen! En iets anders: is het de bedoeling dat L&C rijders elkaar groeten bij langsrijden? Reed vanochtend naast een zelfde zwarte 01 maar ben nog niet bekend met de mores, dus laat maar weten.
Dat was me ook opgevallen, je kan een stuk beter op de snelweg benzine rijden en van de snelweg elektrisch dan dat je 'm elektrisch leegrijdt en daarna op benzine gaat. Wat ik alleen niet helemaal begrijp is wat ik opzij moet tikken, de 'schakelpook'?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oizo1981
vistu schreef op donderdag 11 november 2021 @ 12:02:
[...]

Dat was me ook opgevallen, je kan een stuk beter op de snelweg benzine rijden en van de snelweg elektrisch dan dat je 'm elektrisch leegrijdt en daarna op benzine gaat. Wat ik alleen niet helemaal begrijp is wat ik opzij moet tikken, de 'schakelpook'?
Als je de schakelpook naar links (of rechts) drukt kun je manueel schakelen. Ik vraag me alleen af of je dan in manuele modus dus automatisch op benzine rijdt. Lijkt mij dat je dan ook prima elektrisch kan rijden. Zal het eens proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crispo
vistu schreef op donderdag 11 november 2021 @ 12:02:
[...]

Ja de schakelpook moet naar rechts, dan gaat hij naar M (+versnelling), in principe rij je op de snelweg dan in de 7e versnelling maar als je sportief bent en zelf wil schakelen kun je met de pook naar links en rechts schakelen, als je weer terug wil naar D haal je de pook naar je toe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crispo
Oizo1981 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 12:18:
[...]

Als je de schakelpook naar links (of rechts) drukt kun je manueel schakelen. Ik vraag me alleen af of je dan in manuele modus dus automatisch op benzine rijdt. Lijkt mij dat je dan ook prima elektrisch kan rijden. Zal het eens proberen.
Probeer het maar en zet het rechterscherm of grote scherm dan op de transmissie animatie, dan kun je zien wat er gebeurt, hij verbruikt geen elektra, komt zelfs wat bij door regeneratie.

• PkZZP
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 06-04 16:47
crispo schreef op donderdag 11 november 2021 @ 11:49:
[...]

Het wordt een 'Alfa' - groet :-)

• Sneakyt
crispo schreef op donderdag 11 november 2021 @ 12:20:
[...]

Probeer het maar en zet het rechterscherm of grote scherm dan op de transmissie animatie, dan kun je zien wat er gebeurt, hij verbruikt geen elektra, komt zelfs wat bij door regeneratie.
Hoe zuinig rijdt hij op de snelweg met alleen benzine? Ik heb hem gisteren in ontvangst genomen en ik schrok mij rot, hij rijdt soms gewoon 10.1 liter op 100km...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LarskeK
Sneakyt schreef op donderdag 11 november 2021 @ 12:44:
[...]

Hoe zuinig rijdt hij op de snelweg met alleen benzine? Ik heb hem gisteren in ontvangst genomen en ik schrok mij rot, hij rijdt soms gewoon 10.1 liter op 100km...
Dat is alleen de eerste paar kilometer, daarna zakt het verbruik naar een liter of 6/6,5.

• Chrissie4
Sneakyt schreef op donderdag 11 november 2021 @ 12:44:
[...]

Ik heb vorige week 270 km gereden alleen op benzine met een gemiddelde snelheid van 120 km/u. Mijn verbruik was 1:11,5.

• Sneakyt
Chrissie4 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 12:59:
[...]

Ik heb vorige week 270 km gereden alleen op benzine met een gemiddelde snelheid van 120 km/u. Mijn verbruik was 1:11,5.
Dat is.. niet zuinig...

• IwanvA
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 09:13
Zojuist, net na de Rabobank storing, de Lynk besteld. Ik had sinds 2 november de link om te bestellen, maar ik kon niet bestellen vanwege het niet op voorraad zijn van de Lynk.
Er stond bij : Probeer het rond 15 november weer. 11 november is blijkbaar "rond" 15 november.
Nu begint het wachten op een telefoontje.
De aflevering aan huis kost €50, telefonisch op 2 november gaf de dame aan dat dit €100 was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthewtje
MXdar2 schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 17:18:
[...]

[Afbeelding]
Dang, mag toch aannemen/hopen dat dit gewoon simpel schoon/mooi te houden is? Ziet er totaal niet uit idd.

• hjsanders1
Chrissie4 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 12:59:
[...]

Ik hoop dat je dat dan zelf hebt gemeten/bijgehouden met een tankbeurt, km's & liters.....van de cijfers van L&C (welke dan ook) klopt vrij weinig tot niets

• Sneakyt
hjsanders1 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 14:49:
[...]

Ik hoop dat je dat dan zelf hebt gemeten/bijgehouden met een tankbeurt, km's & liters.....van de cijfers van L&C (welke dan ook) klopt vrij weinig tot niets
Want het is zuiniger dan dat?

• Chrissie4
hjsanders1 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 14:49:
[...]

De 1:11,5 was volgens de boordcomputer maar klopt ook met de km's & liters.

• Fibrenl
  • Nu online
Chrissie4 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 15:44:
[...]

De 1:11,5 was volgens de boordcomputer maar klopt ook met de km's & liters.
Als je op 120 vast rijd dan verbruikt hij In begin iets meer maar zo echt zakken tot ongeveer 5,8-6,0

• Chrissie4
LarskeK schreef op donderdag 11 november 2021 @ 12:54:
[...]

Dat is alleen de eerste paar kilometer, daarna zakt het verbruik naar een liter of 6/6,5.
Dat haal ik alleen tussen 6.00 uur en 19:00 uur ;)
Pagina: 1 ... 36 ... 178 Laatste

Let op:
Voor updates rondom leverdatums, bestellingen, etc. is er een apart topic: Het grote Lynk & Co 01 bestellingen topic.

Voor vragen over abonementen, zoals het opzeggen of overnemen daarvan, kan men hier terecht:
Het Lynk & Co Abonnement en overname Topic

Volgende onderwerpen moeten ook elders besproken worden:

Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.