Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 12-09 22:20
sakurakilla schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 15:30:

Maand prijs is nu 500 euro, maar wat als Lynk & Co opeens de prijs verhoogd naar 600 euro ofzo? Kunnen zij dit gewoon doen?
Ja, op basis van de voorwaarden. Jij kunt dan opzeggen.
Kopen
Hoe zit het met onderhoud van de auto, volgens de Lynk & Co medewerker ga je gewoon naar een select Volvo dealer. Iemand hier al ervaring mee? De mederwerk gaf ook aan dat als je de auto koopt, je niet dezelfde perks krijgt bij het huren zoals check up etc. Dit moet allemaal zelf geregeld worden
Ik geloof dat je een onderhoudsplan kunt bijkopen maar kan dit niet meer vinden op de website.
Zijn er dingen die ik over het hoofd zie als ik het zou kopen vs huren? Enige reden dat ik hem zou kopen is dat ik hem na 7 jaar weer kon verkopen en ik wat geld zou krijgen. Maar dat bedrag moet weer overwegen worden met de wegenbelasting en verzekering.
Voor mij de reden om niet te kopen is de onzekerheid over de restwaarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sakurakilla
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-09 00:26
Oizo1981 schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 15:46:
[...]

Ja, op basis van de voorwaarden. Jij kunt dan opzeggen.

[...]

Ik geloof dat je een onderhoudsplan kunt bijkopen maar kan dit niet meer vinden op de website.

[...]

Voor mij de reden om niet te kopen is de onzekerheid over de restwaarde.
Bedankt, dit info helpt mij een keuze te maken.
Weet jij ook hoe het zit met de "Declaration of car usage", stel ik besluit na 4 jaar weer een auto te kopen. Ben ik mijn schadevrije jaren kwijt of werkt zo een declaration in het praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberdj
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10-12-2024
m_a_rnix schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 13:46:
[...]

Je kan winterbanden prima voor een kortere periode huren denk ik. Kost alleen wel hetzelfde bedrag. De kosten voor Lynk & Co zijn immers hetzelfde, want iedereen wil die banden in dezelfde wintersportweek. Dus de kosten voor aanschaf, opslag en verwisselen blijven hetzelfde...
Eens, ik heb de kosten voor mezelf ook eens doorgerekend. EUR 475,- klinkt veel, in de praktijk is het echter meer dan alleen het rubber!

A-merk band (Michelin, Continental, Dunlop) in de maat 235/55R18 kost ca EUR 200,- per stuk (totaal EUR 800,-)
Laat de winterbanden 25.000 km "mee gaan" (ze slijten wat sneller dan zomerbanden en bieden op enig moment onvoldoende veiligheid) dan gaat een set (bij 8000 km/ jaar) 3 seizoenen mee
Kortom, afschrijving ca EUR 265,- per jaar

daar komt nog bij:
Opslag banden EUR 55,- per jaar
Wisselen van zomer naar winter EUR 60,- (ca 15,- per wiel)
Wisselen van winter terug naar zomer EUR 60,-

Total kosten per jaar EUR 440,- (Lynk&Co vraagt zich EUR 475,-) Ik zou dan wel optimaal gebruik maken van de winterbanden (zeg van half oktober tot half april).

Huren bij externe partij (Profile ofzo) kost je ook ca 200,- voor een week!

Enige hekele punt is: hoe vaak heb je ze in de praktijk nodig. Bijna nooit, echter woon je net als ik in de grensstreek met Duitsland, dan ben je het al bijna verplicht (ik kom wel 1x per week in Duitsland) en mocht je in winterse omstandigheden bij een ongeval betrokken raken dan ben je voor een groter bedrag aansprakelijk..

[ Voor 3% gewijzigd door cyberdj op 05-11-2021 15:59 ]

C40 MY24 Plus SMER Sage Green WP TH | Opel Ampera-E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
sakurakilla schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 15:50:
[...]

Weet jij ook hoe het zit met de "Declaration of car usage", stel ik besluit na 4 jaar weer een auto te kopen. Ben ik mijn schadevrije jaren kwijt of werkt zo een declaration in het praktijk
Geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
cyberdj schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 15:55:
[...]

Eens, ik heb de kosten voor mezelf ook eens doorgerekend. EUR 475,- klinkt veel, in de praktijk is het echter meer dan alleen het rubber!

A-merk band (Michelin, Continental, Dunlop) in de maat 235/55R18 kost ca EUR 200,- per stuk (totaal EUR 800,-)
Laat de winterbanden 25.000 km "mee gaan" (ze slijten wat sneller dan zomerbanden en bieden op enig moment onvoldoende veiligheid) dan gaat een set (bij 8000 km/ jaar) 3 seizoenen mee
Kortom, afschrijving ca EUR 265,- per jaar

daar komt nog bij:
Opslag banden EUR 55,- per jaar
Wisselen van zomer naar winter EUR 60,- (ca 15,- per wiel)
Wisselen van winter terug naar zomer EUR 60,-

Total kosten per jaar EUR 440,- (Lynk&Co vraagt zich EUR 475,-)

Huren bij externe partij (Profile ofzo) kost je ook ca 200,- voor een week!

Enige hekele punt is: hoe vaak heb je ze in de praktijk nodig. Bijna nooit, echter woon je net als ik in de grensstreek met Duitsland, dan ben je het al bijna verplicht (ik kom wel 1x per week in Duitsland) en mocht je in winterse omstandigheden bij een ongeval betrokken raken dan ben je voor een groter bedrag aansprakelijk..
Zo heb ik het ook berekend en dan valt het mij ook best mee. Hoop alleen dat ik ze er nu snel onder krijg want geen zin om de volle mep te betalen voor een “half” seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmaxx
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 15:21
sakurakilla schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 15:42:
[...]

Bedoel je dat je het niet zou aandurven te kopen, omdat het onzeker is na 7 jaar. Vooral met onderhoudskosten?
Exact, je krijgt vast 4jr garantie, maar als je hem langer (7jr) zou willen rijden, kom je toch aan het onderhoud, en dan is zon hybrid duur en complex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09:12

BPi

[...]

Wat je kan doen is op papier een auto van een bekende overnemen, op je naam zetten en verzekeren, vervolgens na paar dagen weer terug...
In de database van ROY data worden de schadevrije jaren bijgehouden, helaas niet de korting.
https://www.diks.nl/autov...schadevrije-jaren/geldig/

Ook jammer dat de verzekeraar van Lynk niet Baloise (Volvo insurance) is, dan zou je wellicht bij een latere overstap naar een Volvo de jaren weer mee kunnen nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cyberdj
[...]

In NL behoud je je schadevrije jaren maximaal 3 jaar. Wordt centraal opgeslagen in RoyData. Ik heb zelf in nov 2016 de eerste private lease auto genomen, waarbij ik van Interpolis een bewijs gekregen heb van mijn schadevrije jaren bij beëindiging van de polis. In mei 2020 heb ik bij Peugeot lease de schadehistorie opgevraagd (geen schades sinds nov 2016) en heb die verklaring, samen met de verklaring van Interpolis bij de verzekeraar ingediend als zijnde "totaal aantal schadevrije jaren". Hiermee heb ik de tweede auto kunnen verzekeren, zonder het verlies van mijn schadevrije jaren van voor 2016. Het is wel belangrijk dat je een sluitende periode hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberdj
Oizo1981 schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 15:59:
[...]

Zo heb ik het ook berekend en dan valt het mij ook best mee. Hoop alleen dat ik ze er nu snel onder krijg want geen zin om de volle mep te betalen voor een “half” seizoen.
precies, dat is imo ook het enige hekele punt. Laat ze dan de slijtage voor nu naar rato afrekenen (onder de vaste kosten van het wisselen en de opslag kom je dan helaas niet uit). Daar zouden ze gewoon een verdeelsleutel op moeten zetten, wel alleen voor nieuwe members overigens (anders krijg je van die grapjassen die ze voor de voorjaarsvakantie erop laten zetten en ze er een maand later weer vanaf halen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrissie4
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 13-03-2022
[...]

Ik heb mijn verzekering geschorst voor max. 5 jaar. Binnen deze 5 jaar vervallen m'n schadevrije jaren niet indien ik m'n verzekering weer activeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvB163
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 27-05 15:32
getty schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 17:48:
Vandaag mijn auto thuisgeleverd gekregen. Werkt allemaal prima. Alleen krijg ik Android Auto niet aan de praat via mijn Huawei P30 Lite (versie met originele Play Store). Telefoon blijft communicatie error 18 geven zodra ik 'm wil verbinden via USB.
Toevallig iemand met een Huawei die Android Auto al wel aan de praat heeft gekregen?
Beetje laat misschien maar kijk niet meer dagelijks. Ik heb zonder problemen mijn Huawei P20 Pro kunnen koppelen met beide 01's die ik heb gereden.
Vandaag is de auto definitief ingeleverd. Maar zonder problemen kunnen koppelen. Er was wel 1 irritant punt, bedraad of over Bluetooth bij iedere keer dat je de auto start moet je de licentie accepteren. Je kunt wel aanvinken dat je keuze bewaard moet worden, maar dat werkte helaas niet.
Overigens nooit Android auto full screen gekregen. Wel de gehele kaart in het kleine rechterstuk van het scherm gekregen maar toen ben ik maar gestopt met rommelen in de developer opties van Android auto.
Uiteindelijk had ik wel Spotify werkend gekregen in het rechtergedeelte dus had je toch het gevoel dat het hele scherm nuttig gebruikt werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvB163
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 27-05 15:32
Chrissie4 schreef op donderdag 4 november 2021 @ 12:45:
[...]

Ik kan deze ook niet wijzigen, ik zou 'm ook graag minder fel willen zetten.
Inderdaad wanneer je in het donker rijd staat de standaard setting net te fel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
Chrissie4 schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 16:28:
[...]

Ik heb mijn verzekering geschorst voor max. 5 jaar. Binnen deze 5 jaar vervallen m'n schadevrije jaren niet indien ik m'n verzekering weer activeer.
Bij sommige verzekeringen moet je dan wel een schorsingsbewijs van je auto kunnen overleggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjsanders1
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 30-07 14:55
m_a_rnix schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 13:46:
[...]

Je kan winterbanden prima voor een kortere periode huren denk ik. Kost alleen wel hetzelfde bedrag. De kosten voor Lynk & Co zijn immers hetzelfde, want iedereen wil die banden in dezelfde wintersportweek. Dus de kosten voor aanschaf, opslag en verwisselen blijven hetzelfde...
Voor andere kleuren etc. Deze auto kan een stuk goedkoper gemaakt worden doordat er geen opties zijn, en Lynk & Co wil als nieuw merk opvallen. Ik kan me goed voorstellen dat dat met een all-black auto een stuk minder gaat.
Ik denk dat een groot deel van ons niet op blauwe vlakjes zit te wachten en dat L&C er (dus) geen auto meer door verkoopt/verhuurt. De auto oogt imo minder "duur/sjiek" en dat kan ook vast geen effect zijn waar L&C van profiteert. Een meer neutrale kleur aanbrengen is eerder goedkoper dan duurder denk ik. Er wordt ook niet aangegeven dat er meer opties moeten zijn maar liever andere keuzes. Zwarte hemels zijn minder besmettelijk (voordeel bij een huurauto denk ik) en vast niet (veel) duurder. Daarnaast zijn ze nu gebruikelijker dan wel gewilder volgens mij. Voor de stoelbekleding geldt hetzelfde; minder sjiek, meer besmettelijk dan een donkerder/effen kleur. Toevoeging ruitschade zal ook iedereen graag willen voor een klein extra bedrag, dat is namelijk vrijwel altijd buiten je eigen schuld zonder dat er een externe dader te vinden/aan te wijzen is ;). Kortom je bent dus al snel voor een flink bedrag "aan de beurt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrissie4
Oizo1981 schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 16:40:
[...]

Bij sommige verzekeringen moet je dan wel een schorsingsbewijs van je auto kunnen overleggen.
Ik heb de verzekering geschorst, niet een auto. De verzekering is dan ook niet meer gekoppeld aan een specifieke auto.

[ Voor 12% gewijzigd door Chrissie4 op 05-11-2021 17:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjsanders1
Klopt, heb ik zojuist ook gedaan bij Baloise (Volvo verzekering); schorsen is 5 jaar behoud van schadevrije jaren (maar wel daar weer een verzekering afsluiten) en bij opzeggen 3 jaar in de al eerder genoemde database

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muro01
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 12-10-2022
hjsanders1 schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 16:53:
[...]

Toevoeging ruitschade zal ook iedereen graag willen voor een klein extra bedrag, dat is namelijk vrijwel altijd buiten je eigen schuld zonder dat er een externe dader te vinden/aan te wijzen is ;). Kortom je bent dus al snel voor een flink bedrag "aan de beurt"
Waarom zet je dit niet op Co-lab trouwens?

Ik denk dat veel mensen er niet van op de hoogte zijn, en komen ze er op de har.. dure manier erachter zoals Wim.

En dan kan dat LC klanten kosten als ze geen gehoor geven.

Kijk ik zou wel extra ervoor willen betalen als LC iets met de verzekering wil regelen qua ruit verzekering en de inzittenden verzekering.

Kijk dan is er een stukje (hele grote) ergenis weggenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LarskeK
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 13-01-2023
nrdnmg schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 08:56:
Gister is er een update van de app gekomen (versie 1.3) waarbij het verwarmen van de auto nu wél via de app op te starten is als de kabel aangesloten is en de accu al vol zit.
In de vorige versie werkte dit niet en moest je de lichten laten knipperen of fysiek naar de auto lopen. Met de lichten knipperen werkte bij mij ook al niet.

Vanochtend getest en met de nieuwe app werkt het nu wel goed.

Dat schept in ieder geval het vertrouwen dat er:
1. gewerkt wordt aan verbeteringen in de app.
2. het geen software issue van de auto is, maar een connectiviteitsprobleem tussen app en auto

Ben benieuwd wat volgt qua updates.
Fijne update. Actuele laadstatus lijkt iets accurater maar nog nog reallife.

Wat ik vanmiddag opmerkte is dat de app aangaf dat de voorverwarming niet gestart kon worden en dat de auto ontgrendeld was.

Auto stond op 250m afstand en even een kijkje gaan nemen. Auto stond gewoon op slot en voorverwarming was geactiveerd.

Ergens klopt hier iets niet. Ik heb het vermoeden, en dat is gebaseerd op feitelijke waarnemingen, dat de connectiviteit beter is als je dicht(er)bij de auto bent/staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BPi

BPi

Muro01 schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 17:37:
[...]

Waarom zet je dit niet op Co-lab trouwens?
Is een goed idee, maar ik vraag mij wel af het iets oplevert. Er is weinig activiteit. Lynk heeft al een tijd niet gereageerd op voorstellen voorzover ik heb kunnen zien. Ook krijg je niet echt een helder beeld van welke ideeën er op staan en wat de status is.

Colab is een leuk idee maar een beetje slapende naar mijn idee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oizo1981
BPi schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 19:12:
[...]

Is een goed idee, maar ik vraag mij wel af het iets oplevert. Er is weinig activiteit. Lynk heeft al een tijd niet gereageerd op voorstellen voorzover ik heb kunnen zien. Ook krijg je niet echt een helder beeld van welke ideeën er op staan en wat de status is.

Colab is een leuk idee maar een beetje slapende naar mijn idee.
Het inschakelen van klimaatregeling bij 100% lading is daar ook gemeld en dat is nu opgelost dus je weet maar nooit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• meermarco
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-09 22:29
Sorry allemaal. Einde van de week. Toen ik wegging heb ik per ongeluk mijn pc uitgezet. Net al vorig weekend is je auto niet meer te zien in de app. Maandag om 0900 zijn jullie de eerste. Wat slecht!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• misku
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-12-2023
[...]

+1 hier, ik vind deze verlichting ook tè fel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misku
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-12-2023
Oizo1981 schreef op woensdag 3 november 2021 @ 12:17:
[...]

Met de rechterknoppen op het stuur in het submenu navigatie. [Afbeelding]
top gevonden, thanks! tip: je moet wel even naar de navigatie opties gaan met de pijltjes. goed verstopte feature iig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muro01
misku schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 23:04:
[...]

+1 hier, ik vind deze verlichting ook tè fel.
Te fel?
Ik heb er geen last van eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter Vinke
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-10-2024
meermarco schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 23:02:
Sorry allemaal. Einde van de week. Toen ik wegging heb ik per ongeluk mijn pc uitgezet. Net al vorig weekend is je auto niet meer te zien in de app. Maandag om 0900 zijn jullie de eerste. Wat slecht!
😀😀😀
Hier idd ook…

Solar 2340WP | 9xBYD 260P6-36 | SolarEdge SE2200.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rmaxx
[...]

Blijft wit, maar kun je dempen met je dashboard verlichting dacht ik, rolknop links onder op je dash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LarskeK
Hier ook. Morgen m’n 1e huurder 🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruytertje
  • Registratie: Juli 2021

Ruytertje

aan alles komt eens een einde

Verbinding met de auto ligt er in de app weer uit ... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baassii
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 01-09 21:42
Ruytertje schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 15:06:
Verbinding met de auto ligt er in de app weer uit ... :(
Bij mij ook. Vanmorgen zelfde issue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaHaRaU
  • Laatst online: 10-02-2022
Ik kan het hier zo snel niets vinden over 3 pubers op de achterbank (wel over kinderzitjes, maar daar zijn die lummels van mij te groot voor 😉). Maar even benieuwd: in het midden vd achterbank lijkt een soort schuin ding te zitten. Kun je daar gewoon comfortabel op of tegenaan zitten?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nixsgevers
  • Laatst online: 12-09-2022
Dag mensen, heb net mijn L&C01 ontvangen,
Hier even mijn ervaring hoe het bestellen is verlopen:
Vrijdag 22-10 een blauwe met trekhaak kunnen bestellen in de app,
Maandag 25-10 een belletje gedaan met L&C over hoe nu verder, want ik zag verder geen info, antwoord was dat ik binnen 10 dagen gebeld zou worden.
Diezelfde avond reeds gebeld, om een afspraak te maken, kon al volgende week, heb toen de datum vrijdag 5-11 om 14/15 uur gezet.
En inderdaad afgelopen vrijdag 5-11 om 14:30 bracht een Volvo dealer uit de buurt de auto voor de deur.
Dus al met al zeer snel en soepel verlopen. (In 2 weken, kon zelfs sneller)

Een paar opmerkingen:
De extra €100,- bezorgkosten staan nergens vermeld, kom je pas achter tijdens het bestellen.
€40,- per maand voor een trekhaak is wel duur, het is bijna 10% van het vaste maandbedrag voor de hele auto!
Gewoon een goede handleiding (eventueel download pdf) zou wel makkelijk zijn.

Maar al met al erg blij met de auto en de service tot nu, echt een mooie en kwalitatief goed afgewerkte auto.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yPP8LjDhxxtIclMctta9XQ_8c8c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2LyxkELSHeD3IIQSy1RJGNJN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tx8OJO2NJvROlWNm_10UHgTWv1M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uDrmZx7dPZh2PTta7Vn61B6i.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EDZyTQkeBezTr6fOsdTN5VxUkco=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P7Cc1LJHTRjoBGHfTcARHm38.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnHVq0LDtbFNomHkaeojIC9We3A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/74iSHm2D6YOh3dV5MFHewOEu.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixsgevers
Heb dus mijn L&C01 nu voor de deur staan 👍
Maar ik zie de auto niet in mijn app?
Weet iemand hoe dat in z’n werk gaat? 😩🤔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
Nixsgevers schreef op zondag 7 november 2021 @ 09:47:
Dag mensen, heb net mijn L&C01 ontvangen,
Hier even mijn ervaring hoe het bestellen is verlopen:
Maandag 25-10 een belletje gedaan met L&C over hoe nu verder, want ik zag verder geen info, antwoord was dat ik binnen 10 dagen gebeld zou worden.
Diezelfde avond reeds gebeld, om een afspraak te maken, kon al volgende week, heb toen de datum vrijdag 5-11 om 14/15 uur gezet.
En inderdaad afgelopen vrijdag 5-11 om 14:30 bracht een Volvo dealer uit de buurt de auto voor de deur.
Dus al met al zeer snel en soepel verlopen. (In 2 weken, kon zelfs sneller)

Een paar opmerkingen:
De extra €100,- bezorgkosten staan nergens vermeld, kom je pas achter tijdens het bestellen.
€40,- per maand voor een trekhaak is wel duur, het is bijna 10% van het vaste maandbedrag voor de hele auto!

Maar al met al erg blij met de auto en de service tot nu, echt een mooie en kwalitatief goed afgewerkte auto.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Bezorgkosten staan op de site: https://www.lynkco.com/nl...s/vehicle-delivery-policy
Handleiding: https://www.lynkco.com/nl...BuBCUBMnRMclII_HvLi7SP-2s
Auto wordt door L&C toegevoegd aan je profiel, normaal binnen n werkdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PkZZP
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 11-09 17:46
De app lag er gisteren weer even uit, maar ....vanochtend werkte de klimaatregeling via de app (!) Interessante feature :-) Natuurlijk wel als de auto aan de laadpaal staat, maar dat is op zich wel logisch. Warmt op tot 22 graden volgens 'Bartjes'. Gaan wij plezier aan beleven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

Nixsgevers schreef op zondag 7 november 2021 @ 09:52:
Belangrijkste is toch dat je hem voor de deur ziet staan *O*
Hier nog een paar dagen wachten. Ik zie hem nog niet voor de deur, niet in de app en nog geen groene kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjsanders1
PkZZP schreef op zondag 7 november 2021 @ 10:51:
De app lag er gisteren weer even uit, maar ....vanochtend werkte de klimaatregeling via de app (!) Interessante feature :-) Natuurlijk wel als de auto aan de laadpaal staat, maar dat is op zich wel logisch. Warmt op tot 22 graden volgens 'Bartjes'. Gaan wij plezier aan beleven...
Waarom is dat logisch? Bij een hybride is dat helemaal niet zo logisch (die staat zeker niet altijd aan een laadpaal lijkt me). Daarnaast warmt de auto ook op als je elektrisch rijdt en niet aan een laadpaal staat. Het is vooral (heel) erg beperkend en voor een auto die je zoveel mogelijk elektrisch wil rijden behoorlijk beperkend (die warmt namelijk ivm een brandstofauto een heel stuk minder snel op). Voor nu scheelt het wel dat de auto niet meer hoeft te laden maar dat was ook een zeer vreemde beperking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PkZZP
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 11-09 17:46
hjsanders1 schreef op zondag 7 november 2021 @ 11:07:
[...]

Waarom is dat logisch? Bij een hybride is dat helemaal niet zo logisch (die staat zeker niet altijd aan een laadpaal lijkt me). Daarnaast warmt de auto ook op als je elektrisch rijdt en niet aan een laadpaal staat. Het is vooral (heel) erg beperkend en voor een auto die je zoveel mogelijk elektrisch wil rijden behoorlijk beperkend (die warmt namelijk ivm een brandstofauto een heel stuk minder snel op). Voor nu scheelt het wel dat de auto niet meer hoeft te laden maar dat was ook een zeer vreemde beperking.
Rectificatie dus. Het is mijn eerste hybride, en zolang het niet direct de energie uit de batterij leeg trekt is het in orde. Het maximaliseren van de elektrische kilometers is waar het min of meer om draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
Niemand die gedoe heeft met de sensoren? Ik start de auto, wacht even en parkeersensoren staan ‘aan’. Ik rij een stuk. Ga parkeren. En de sensoren staan vaak ineens ‘uit’.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:44
meermarco schreef op zondag 7 november 2021 @ 11:23:
Niemand die gedoe heeft met de sensoren? Ik start de auto, wacht even en parkeersensoren staan ‘aan’. Ik rij een stuk. Ga parkeren. En de sensoren staan vaak ineens ‘uit’.
De software is daar belachelijk slecht voor. Als je gaat inparkeren (file) dan wil je wel even wisselen tussen naar achteren en naar voren. Maar zodra je weer naar drive gaat, meteen de camera en de sensoren uit. Normaal blijft je parkeermodus gewoon actief of voor een xx aantal seconden of bij xx snelheid. Maar hier ontbreekt alle logica.

En het blijft ook jammer dat de standkachel/voorverwarming niet gestart kan worden zonder dat ie aan de kabel hangt. Het is toch de keuze van de berijder wat hij doet met de energie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewtje
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 14:54
Ha besten, enkele vragen doen mij momenteel op:

Ik zie in de discussie hier iets over winterbanden. Ik kan mij heugen dat ik ergens had gezien dat er all-season banden onder zitten. Klopt dit wel/niet en zo wel, mogen deze toch ook gewoon in Duitsland/Oostenrijk/etc worden gebruikt (met aanwezigheid van sneeuwketting o.i.d. in de auto)

Wordt bij de 01 de benodigde laadkabels voor thuis (230V) en publiek (Type 2?) meegeleverd?

Weet iemand wat de huidige wacht- en levertijd is bij inschrijving tot interesse van een maandelijks abonnement?

Alvast dank!

Aiko Neostar 4550Wp + Growatt MIN 4200 TL-XH | MG ZS EV LLR MY23

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaartenBreda
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 03-03-2024
matthewtje schreef op zondag 7 november 2021 @ 13:14:
Ha besten, enkele vragen doen mij momenteel op:

Ik zie in de discussie hier iets over winterbanden. Ik kan mij heugen dat ik ergens had gezien dat er all-season banden onder zitten. Klopt dit wel/niet en zo wel, mogen deze toch ook gewoon in Duitsland/Oostenrijk/etc worden gebruikt (met aanwezigheid van sneeuwketting o.i.d. in de auto)

Wordt bij de 01 de benodigde laadkabels voor thuis (230V) en publiek (Type 2?) meegeleverd?

Weet iemand wat de huidige wacht- en levertijd is bij inschrijving tot interesse van een maandelijks abonnement?

Alvast dank!
Even dit forum doorbladeren, dan vind je alle antwoorden 😉👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basss
  • Niet online
Toch een wereld van verschil. 2 november onze tweede lynkco laten afleveren thuis en hier maar 1 euro voor moeten betalen. Raar verschil met die 100 euro in Nederland en hier in België
Oizo1981 schreef op zondag 7 november 2021 @ 10:27:
[...]

Bezorgkosten staan op de site: https://www.lynkco.com/nl...s/vehicle-delivery-policy
Handleiding: https://www.lynkco.com/nl...BuBCUBMnRMclII_HvLi7SP-2s
Auto wordt door L&C toegevoegd aan je profiel, normaal binnen n werkdag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthewtje
MaartenBreda schreef op zondag 7 november 2021 @ 13:17:
[...]

Even dit forum doorbladeren, dan vind je alle antwoorden 😉👍
Ha, dank. Heb even verder gekeken dan mijn neus lang is en de zoekfunctie gevonden. Hiermee inderdaad alles heel positief! Ik zag nog wel een gemixte reactie omtrent levertijd, sommigen die bellen zijn sneller of iets dergelijks. Is dit nog steeds van toepassing of kan je met een digitale inschrijving er ook gewoon vanuit gaan dat je nu snel wordt gebeld/gemaild voor bevestiging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjsanders1
Basss schreef op zondag 7 november 2021 @ 13:24:
Toch een wereld van verschil. 2 november onze tweede lynkco laten afleveren thuis en hier maar 1 euro voor moeten betalen. Raar verschil met die 100 euro in Nederland en hier in België

[...]
Dat was een testfase (en kon je er dus niet desgewenst en actief voor kiezen) dus die 1 euro was zeer schappelijk. Nu kun je er (actief) voor kiezen en vind ik 100 euro nog steeds heel acceptabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basss
  • Niet online
Je kunt in België er nog actief voor kiezen om voor 1 euro te laten leveren.
100 euro voor dealer die 3 km verder op zit is voor mij niet echt redelijk en goedkoop. Maar goed hier ook geen issue omdat het 1 euro is
hjsanders1 schreef op zondag 7 november 2021 @ 13:34:
[...]

Dat was een testfase (en kon je er dus niet desgewenst en actief voor kiezen) dus die 1 euro was zeer schappelijk. Nu kun je er (actief) voor kiezen en vind ik 100 euro nog steeds heel acceptabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebx
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-08 22:15

ebx

Hoe werkt dat met de trekhaak - op je foto onzichtbaar - is deze elektrisch te activeren ?

[E-B-X]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
ebx schreef op zondag 7 november 2021 @ 13:50:
[...]

Hoe werkt dat met de trekhaak - op je foto onzichtbaar - is deze elektrisch te activeren ?
Nee, handmatig afneembaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaartenBreda
hjsanders1 schreef op zondag 7 november 2021 @ 13:34:
[...]

Ik woon op 500 meter van de Volvo-dealer (Bluekens Breda). Ga daar wel naar toe😉👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixsgevers
Klopt inderdaad, maar wel mooi weggewerkt ook de stekker aansluiting alles uitzicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaartenBreda
@matthewtje ik mag in week 46 gaan bestellen, dus moeilijk zeggen hoe snel het gaat. Ze geven aan 4-7 weken na bestellen. Indruk die ik heb is dat het over het algemeen sneller gaat…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pushnoi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 26-08 10:51
Nixsgevers schreef op zondag 7 november 2021 @ 09:52:
De auto moet aan je account gekoppeld worden door L&C. Doen ze normaal redelijk snel, maar als ie er morgen niet in staat gewoon even bellen. Nou ja. Gewoon bellen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• getty
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-09 09:17
Klap de armsteun omhoog, daar zit een handleiding onder (onderkant van de armsteun zelf)

A computer is almost human - except that it does not blame its mistakes on another computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
  • Laatst online: 14-03 14:09
getty schreef op zondag 7 november 2021 @ 19:25:
[...]

Klapt de armsteun omhoog, daar zit een handleiding onder (onderkant van de armsteun zelf)
En in het menu van de auto ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekvanprooijen
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-09 09:08
Met de lynk staat nu de tweede (deels) elektrische auto op de oprit. Ruzie om de laadpaal dus...
Met een 1x40 ampère zijn 2 laadpalen niet echt een optie, maar bestaat er ook een laadpaal met 2 aansluitingen waarbij automatisch overgeschakeld wordt als er 1 klaar is? Dat zou voor ons een perfecte oplossing zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevout
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 06-09 12:14
niekvanprooijen schreef op maandag 8 november 2021 @ 08:02:
Met de lynk staat nu de tweede (deels) elektrische auto op de oprit. Ruzie om de laadpaal dus...
Met een 1x40 ampère zijn 2 laadpalen niet echt een optie, maar bestaat er ook een laadpaal met 2 aansluitingen waarbij automatisch overgeschakeld wordt als er 1 klaar is? Dat zou voor ons een perfecte oplossing zijn.
Ja volgens mij heb je aan load balancing genoeg. Dan meet de paal wat er centraal belast wordt en stemt het laadvermogen daar op af. Meeste laadpalen bij bedrijven op de parkeerplaats hebben dit ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• niekvanprooijen
kevout schreef op maandag 8 november 2021 @ 08:18:
[...]

Ja volgens mij heb je aan load balancing genoeg. Dan meet de paal wat er centraal belast wordt en stemt het laadvermogen daar op af. Meeste laadpalen bij bedrijven op de parkeerplaats hebben dit ook.
Heb je ze dan met load balancing in de paal?
Dus de paal heeft altijd 3,7kW beschikbaar en hij verdeeld het zelf tussen de auto's? Een extra lijn naar de hoofdaansluiting zie ik niet zitten. En de groepenkast zit ramvol.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevout
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 06-09 12:14
niekvanprooijen schreef op maandag 8 november 2021 @ 08:27:
[...]

Heb je ze dan met load balancing in de paal?
Dus de paal heeft altijd 3,7kW beschikbaar en hij verdeeld het zelf tussen de auto's? Een extra lijn naar de hoofdaansluiting zie ik niet zitten. En de groepenkast zit ramvol.
Ah ok. Dan is er ook een optie, ik weet niet wat voor laadpaal je nu hebt. Maar er zijn een aantal merken die een master/slave setting kennen, staat hier goed uitgelegd:
https://www.laadkabeldisc...-laadstations-aansluiten/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekvanprooijen
kevout schreef op maandag 8 november 2021 @ 09:47:
[...]

Ah ok. Dan is er ook een optie, ik weet niet wat voor laadpaal je nu hebt. Maar er zijn een aantal merken die een master/slave setting kennen, staat hier goed uitgelegd:
https://www.laadkabeldisc...-laadstations-aansluiten/
We hebben nu een via marktplaats gekochte EVbox met spiraalkabel en type 1 aansluiting (de Nissan Leaf) was er eerst. Voor de Lynk gebruiken we een type1/2 adapter.
Wat me zo tegen staat is dat je voor een simpele opstelling zomaar 2k aan hardware moet aftikken, terwijl het voor thuisladen toch echt niet zo ingewikkeld hoeft te zijn? Simpele communicatie met de auto (beetje PWM-en), een zekering (en aardlek) en een relais of 2. Behuizing is een stuk plastic. Wellicht zijn de connectoren nog wel het duurst...
Of zijn wij de enige die hier tegenaan lopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IwanvA
  • Registratie: Oktober 2019
  • Nu online
Of je maakt er zelf een met een smart EVSE. En ja de connector is duur als je kijkt wat je er voor terug krijgt.

https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1648387

[ Voor 24% gewijzigd door IwanvA op 08-11-2021 12:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rmaxx
niekvanprooijen schreef op maandag 8 november 2021 @ 11:45:
[...]

We hebben nu een via marktplaats gekochte EVbox met spiraalkabel en type 1 aansluiting (de Nissan Leaf) was er eerst. Voor de Lynk gebruiken we een type1/2 adapter.
Wat me zo tegen staat is dat je voor een simpele opstelling zomaar 2k aan hardware moet aftikken, terwijl het voor thuisladen toch echt niet zo ingewikkeld hoeft te zijn? Simpele communicatie met de auto (beetje PWM-en), een zekering (en aardlek) en een relais of 2. Behuizing is een stuk plastic. Wellicht zijn de connectoren nog wel het duurst...
Of zijn wij de enige die hier tegenaan lopen?
Op yt staat ergens een filpje over wallboxen van een duitse autoreviewer.. zit toch wel wat meer in zon ding voor vnl de veiligheid. Maar waarom niet de granny gebruiken? Scheelt 1500 euro, dat is heeeel veel stroom of benzine.. savonds erin sochtends vol...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Freezerator schreef op zondag 7 november 2021 @ 11:47:
[...]

De software is daar belachelijk slecht voor. Als je gaat inparkeren (file) dan wil je wel even wisselen tussen naar achteren en naar voren. Maar zodra je weer naar drive gaat, meteen de camera en de sensoren uit. Normaal blijft je parkeermodus gewoon actief of voor een xx aantal seconden of bij xx snelheid. Maar hier ontbreekt alle logica.
Dit is inderdaad zeer vreemd qua keuze. Onze huidige Kia e-Soul heeft wel dat zodra je achteruit hebt geselecteerd, dat de parkeersensoren voor aanblijven tot je boven de 25 km/u komt. Wij parkeren thuis echter altijd met de neus naar voren vanwege de laadkabel die in de neus moet en als je op die manier aan komt rijden, moet je zelf de P-sensor knop indrukken (en dat werkt pas onder de 25 km/u) OF eerst achteruit selecteren. Dat vind ik al absurd gekozen, laat staan dat Lynk hem gelijk uitzet zodra je in drive gaat. Dat is voor mij ook gelijk een dealbreaker.

Mijn mijn vorige Lexus UX 250h ging het allemaal helemaal automatisch aan zodra je onder een bepaalde snelheid zakte (ik dacht ook 25 km/u). Zo hoort het te gaan, ik snap namelijk de logica niet dat autofabrikanten dit actief uit willen zetten?

Gisteren nog stond ik erg krap geparkeerd in hartje stad met auto's voor en achter me, dus moest paar keer steken. Nu is dat in mijn Kia dus gewoon eerst R selecteren of de P-sensor knop indrukken eennmalig, maar begrijp ik het goed dat als je met een Lynk & Co 3-4x moet steken, je dus ook 3-4x opnieuw die sensoren aan moet zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
MooDyBLueS schreef op maandag 8 november 2021 @ 12:17:
[...]

Dit is inderdaad zeer vreemd qua keuze. Onze huidige Kia e-Soul heeft wel dat zodra je achteruit hebt geselecteerd, dat de parkeersensoren voor aanblijven tot je boven de 25 km/u komt. Wij parkeren thuis echter altijd met de neus naar voren vanwege de laadkabel die in de neus moet en als je op die manier aan komt rijden, moet je zelf de P-sensor knop indrukken (en dat werkt pas onder de 25 km/u) OF eerst achteruit selecteren. Dat vind ik al absurd gekozen, laat staan dat Lynk hem gelijk uitzet zodra je in drive gaat. Dat is voor mij ook gelijk een dealbreaker.

Mijn mijn vorige Lexus UX 250h ging het allemaal helemaal automatisch aan zodra je onder een bepaalde snelheid zakte (ik dacht ook 25 km/u). Zo hoort het te gaan, ik snap namelijk de logica niet dat autofabrikanten dit actief uit willen zetten?

Gisteren nog stond ik erg krap geparkeerd in hartje stad met auto's voor en achter me, dus moest paar keer steken. Nu is dat in mijn Kia dus gewoon eerst R selecteren of de P-sensor knop indrukken eennmalig, maar begrijp ik het goed dat als je met een Lynk & Co 3-4x moet steken, je dus ook 3-4x opnieuw die sensoren aan moet zetten?
Parkeersensoren staan bij mij altijd aan? Ik hoef in ieder geval niks handmatig aan te zetten? Camera blijft ook aan bij (langzaam) op en neer steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewtje
cyberdj schreef op donderdag 4 november 2021 @ 09:57:
deze vond ik ook nog:
https://www.icscards.nl/a...ingen/autohuurverzekering

hieruit maak ik niet op dat een kapotte ruit of zelf veroorzaakte kras niet verzekerd is.

volledige voorwaarden:
https://www.icscards.nl/b...rzekeringsvoorwaarden.pdf

edit: artikel 6.9: hier wordt nog expliciet ruiten vermeld, hiervoor is geen dekking bij ANWB/Visa!

Heeft er trouwens al iemand toevallig contact opgenomen met Allianz over de SVI/OVI? Is al regelmatig besproken in dit topic, echter nog geen helder antwoord :S
Duidelijk, dus creditcard afsluiten bij ANWB zal niks uithalen om administratiekosten voor ruitschade vergoed te krijgen.. Vind het alsnog een aparte samenloop omdat er wordt berekend op "administratiekosten" bij Lynk, en hoe de ANWB/ICS dit ziet is een tweede...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Oizo1981 schreef op maandag 8 november 2021 @ 12:24:
[...]

Parkeersensoren staan bij mij altijd aan? Ik hoef in ieder geval niks handmatig aan te zetten? Camera blijft ook aan bij (langzaam) op en neer steken.
Hmm, apart. De persoon waar ik op reageerde stelt dus dat ze (voor) gelijk uitgaan zodra je D selecteert.

Kon het me al bijna niet voorstellen van een merk als Volvo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezerator
Oizo1981 schreef op maandag 8 november 2021 @ 12:24:
[...]

Dan ga ik toch eens Lynk bellen want zodra ik van R naar D ga gaat de achteruitrijcamera en sensoren uit. Als ik dan ongeveer tegen de muur sta floepen ze pas aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrissie4
Freezerator schreef op maandag 8 november 2021 @ 13:04:
[...]

Dan ga ik toch eens Lynk bellen want zodra ik van R naar D ga gaat de achteruitrijcamera en sensoren uit. Als ik dan ongeveer tegen de muur sta floepen ze pas aan.
Dat lijkt me toch ook de bedoeling? Anders staat bij ieder stoplicht alles te bliepen. Bij mijn al mijn vorige auto's gingen ze ook uit zodra de auto niet meer in de acteruit stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezerator
Chrissie4 schreef op maandag 8 november 2021 @ 13:27:
[...]

Dat lijkt me toch ook de bedoeling? Anders staat bij ieder stoplicht alles te bliepen. Bij mijn al mijn vorige auto's gingen ze ook uit zodra de auto niet meer in de acteruit stond.
Laat ik het anders zeggen, het werkt niet zoals ik gewend ben in Mercedes, Volkswagen, BMW, Toyota. Ik dacht dat het een brakke software implementatie was zoals met diverse zaken in de auto, maar kennelijk blijven de sensoren en achterruitrij camera actief bij andere mensen met de 01 tijdens parkeer acties en het stukje daarna als je op lage snelheid wegrijd (en bij de 01 die ik heb gaan ze instant uit zodra ik naar D schakel). En ja, in de bovengenoemde merken, als je heel dicht op iemand gaat staat tijdens het stoplicht, springen ze aan (maar dan hou je mijns inziens niet voldoende afstand, en komt het bij normale situaties niet voor).

Als je heen en weer steekt tijdens file parkeren wil je gewoon dat de boel actief is, en niet steeds uitschakeld zodra je naar D gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
  • Laatst online: 14-03 14:09
Als ik parkeer moet ik dicht bij een muur staan. Sensors gaan dan vanzelf aan. Ik zal kijken wat er met heen en weer gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
Freezerator schreef op zondag 7 november 2021 @ 11:47:
[...]

En het blijft ook jammer dat de standkachel/voorverwarming niet gestart kan worden zonder dat ie aan de kabel hangt. Het is toch de keuze van de berijder wat hij doet met de energie?
Dat bedoel ik niet. De functie parking assistance staat aan als ik start. Echter kijk ik na zeg 5 minuten nog een keer staat de optie uit. En heb ik dus geen assistentie. Ook niet bij heel langzaam rijden/parkeren. De functie staat dus random gewoon uit :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
m_a_rnix schreef op maandag 8 november 2021 @ 14:28:
Als ik parkeer moet ik dicht bij een muur staan. Sensors gaan dan vanzelf aan. Ik zal kijken wat er met heen en weer gebeurt.
Klopt. Maar bij mij dus vaak niet. Ook als ik hem in de R zet staat de camera wel aan. Maar de 4 lijntjes op de breedte die rood worden staan er dan dus niet :-(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shovel87
  • Laatst online: 30-05-2023
dexterd83 schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 14:50:
Benieuwd welk vervangend vervoer je krijgt en of je deze de gehele periode tijdens reparatie mag gebruiken. Het moet dus wel een auto zijn die 500 euro per maand waard is. Niet dat je een Fiat Multipla mee krijgt :P

[...]
Als vervangend vervoer een XC40 T5 voor 5 dagen gekregen, fijne wagen ook! De Lynk vind ik intern er beter uitzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruytertje
  • Registratie: Juli 2021

Ruytertje

aan alles komt eens een einde

niekvanprooijen schreef op maandag 8 november 2021 @ 08:02:
Kijk eens naar https://easee.com/nl/
en op YouTube YouTube: REVIEWED: Easee EV charger - the clue is in the name!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• matthewtje
Voor de geïnteresseerden, zojuist nagevraagd via telefoon en als het goed is zijn er vanaf de 15e weer auto's leverbaar.

Daarbij heb ik gelijk gevraagd naar de inzittenden verzekering en dit is sinds vorige week inclusief in het M2M abonnement zonder meerprijs.

Ook had ik nog nagevraagd wat nou de standaard is omtrent banden omdat je sommige met all-season banden zag en sommige zomerbanden, maar de standaard in Nederland is zomerbanden en vervolgens kan je het optionele winterpakket kiezen om ook winterbanden in het winterseizoen te krijgen.

De levertijd/ophaaltijd na bestelling schatte ze op ongeveer 10 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IwanvA
  • Registratie: Oktober 2019
  • Nu online
matthewtje schreef op maandag 8 november 2021 @ 16:31:
Voor de geïnteresseerden, zojuist nagevraagd via telefoon en als het goed is zijn er vanaf de 15e weer auto's leverbaar.

Daarbij heb ik gelijk gevraagd naar de inzittenden verzekering en dit is sinds vorige week inclusief in het M2M abonnement zonder meerprijs.

Ook had ik nog nagevraagd wat nou de standaard is omtrent banden omdat je sommige met all-season banden zag en sommige zomerbanden, maar de standaard in Nederland is zomerbanden en vervolgens kan je het optionele winterpakket kiezen om ook winterbanden in het winterseizoen te krijgen.

Mooi, met een beetje geluk dus nog deze maand de auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oizo1981

Goed om te horen dat ze er blijkbaar mee bezig zijn maar dit staat toch nog nergens zwart op wit (net weer even de voorwaarden nagelezen). Op een mondelinge uitspraak zou ik niet afgaan. De medewerkers van L&C zitten er helaas wel vaker naast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

meermarco schreef op maandag 8 november 2021 @ 14:29:
[...]

Dat bedoel ik niet. De functie parking assistance staat aan als ik start. Echter kijk ik na zeg 5 minuten nog een keer staat de optie uit. En heb ik dus geen assistentie. Ook niet bij heel langzaam rijden/parkeren. De functie staat dus random gewoon uit :-(
Bij mijn V70 staan de sensoren aan voorzijde volgens mij aan tot enige snelheid (25 km?) En ook als je achteruit rijdt. Ze piepen ook als ik achteruit inparkeer en met de voorzijde naar de heg draai. Of als ik bij een verkeerslicht te dicht achter iemand sta, of als er een blad langs waait...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fibrenl
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 28-08 15:14

Eerst maar even zien of de voorwaarden ook aangepast zijn want er wordt wel vaker wat gezegd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patrix J.
  • Laatst online: 07-01 14:55
[...]

Bij mij kleurt de ring in de hemel niet mee met de rest van de interieurverlichting, daarnaast vind ik die ook niet te fel maar ik heb de interieurverlichting dan ook op ‘gedimd tijdens rijden’ staan in de instellingen (foto 1).

Het midden-display daarintegen, met gebruik van Apple CarPlay vind ik wel veel te fel en deze is met de interieur verlichting/dashboard dimmer (foto 2) aan te passen. Hiermee dim je alle verlichting dus OOK de ring in de hemel. ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3G-HXmIeAS0XE8kT59z3_s5mdx4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/j9ldKam9LffViijQunxKFYXU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5cMLR1123IHR-tGgopZEebhOlFc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4l03rTiWNN7KfqEupuOSJtwY.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wacht sinds mijn bestelling van 18 oktober nog op een afleverdatum. Groene kaart heb ik al wel binnen. Telefonisch kunnen ze weinig toelichten tot nu toe, dus ik ga morgen maar weer bellen. Moraal van het verhaal de telefonische uitleg hoeft niet te kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
BPi schreef op maandag 8 november 2021 @ 18:26:
[...]

Bij mijn V70 staan de sensoren aan voorzijde volgens mij aan tot enige snelheid (25 km?) En ook als je achteruit rijdt. Ze piepen ook als ik achteruit inparkeer en met de voorzijde naar de heg draai. Of als ik bij een verkeerslicht te dicht achter iemand sta, of als er een blad langs waait...
Ik bedoel wat anders idd. Ik bedoel dat de hele optie steeds random uit gaat.
https://imgshare.io/image...926-A2B8-3A9C2A5D3C49.jpg

Ik moet hem dan aanzetten. Dan werkt het een paar dagen of soms 1x en dan gaat ie weer uit :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MXdar2
  • Niet online
Ik heb roestvorming rond het middelste rondje van de velgen aan 1 kant van de auto, dus zowel voor als achter. Iemand anders hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

meermarco schreef op maandag 8 november 2021 @ 20:24:
[...]

Ik moet hem dan aanzetten. Dan werkt het een paar dagen of soms 1x en dan gaat ie weer uit :-(
Dat lijkt een softwarefout in de auto. En ook gek, omdat de tekst suggereert dat alleen de cross traffic waarschuwing uitgaat met het vinkje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nrdnmg
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-09 01:47
meermarco schreef op maandag 8 november 2021 @ 20:24:
[...]

Ik heb dat in het begin ook gehad. Gek genoeg heb ik het nu niet meer. (OTA update??)
Kan er ook mee te maken hebben dat ik het guest profiel gebruik in plaats van het persoonlijk profiel. De auto hoeft dus bij het opstarten niet over te schakelen naar een ander profiel.

Ik vond dit in het begin ook echt vreemd en het ging ook bijna meteen mis. Want je verwacht niet dat bij het achteruit rijden ineens de sensoren uit staan......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmaxx
MXdar2 schreef op maandag 8 november 2021 @ 22:21:
Ik heb roestvorming rond het middelste rondje van de velgen aan 1 kant van de auto, dus zowel voor als achter. Iemand anders hier ook last van?
Roest op lm velgen? Is het niet slecht spuitwerk van de velg dat loslaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MXdar2
  • Niet online
Rmaxx schreef op maandag 8 november 2021 @ 23:25:
[...]

Het is in ieder geval roestkleurig. Ik zal er morgen even een foto van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muro01
Verwijderd schreef op maandag 8 november 2021 @ 19:51:
[...]

Ik wacht sinds mijn bestelling van 18 oktober nog op een afleverdatum. Groene kaart heb ik al wel binnen. Telefonisch kunnen ze weinig toelichten tot nu toe, dus ik ga morgen maar weer bellen. Moraal van het verhaal de telefonische uitleg hoeft niet te kloppen.
Als je de groene kaart al hebt dan staat daar toch een kentekenplaat met nummer erop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Muro01 schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 02:50:
[...]

Als je de groene kaart al hebt dan staat daar toch een kentekenplaat met nummer erop?
Klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
Rmaxx schreef op maandag 8 november 2021 @ 23:25:
[...]

Is het niet op de remschijven? Dat is best gebruikelijk bij hybrides en EV omdat de remmen veel minder belast worden. Wat dan helpt is af en toe flink remmen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SgtCaffran
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:55
SgtCaffran schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 23:11:
17 oktober aangemeld
20 oktober gebeld met de vraag of ik sneller aan de beurt kan zijn
29 oktober bestellink per email ontvangen
Even een update:

4 november auto daadwerkelijk kunnen bestellen
8 november gebeld voor afspraak
19 november afspraak voor thuis brengen van de 01!

*O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LarskeK
Oizo1981 schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 07:05:
[...]

Is het niet op de remschijven? Dat is best gebruikelijk bij hybrides en EV omdat de remmen veel minder belast worden. Wat dan helpt is af en toe flink remmen.
Aluminium roest niet. Zou het aanslag van de schijven kunnen zijn dat door vocht zich via de naaf openbaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
nrdnmg schreef op maandag 8 november 2021 @ 22:48:
[...]

Ik heb dat in het begin ook gehad. Gek genoeg heb ik het nu niet meer. (OTA update??)
Kan er ook mee te maken hebben dat ik het guest profiel gebruik in plaats van het persoonlijk profiel. De auto hoeft dus bij het opstarten niet over te schakelen naar een ander profiel.

Ik vond dit in het begin ook echt vreemd en het ging ook bijna meteen mis. Want je verwacht niet dat bij het achteruit rijden ineens de sensoren uit staan......
Ik heb het probleem bij mijn ‘eigen’ profiel. Maar ook bij het gastenprofiel :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OriDrory
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 03-12-2021
SgtCaffran schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 07:33:
[...]

Even een update:

4 november auto daadwerkelijk kunnen bestellen
8 november gebeld voor afspraak
19 november afspraak voor thuis brengen van de 01!

*O*
Dit is echt achtelijk.

18 Okt besteld, nog niet gebeld voor een afspraak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muro01
Dan krijg je die auto toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Muro01 schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 09:35:
[...]

Dan krijg je die auto toch?
Ja maar Lynk & Co heeft werkelijk geen idee wanneer de aflevering plaats gaat vinden. Vanmorgen weer gebeld en nu is er een terugbelnotitie gemaakt voor de afdeling aflevering om mij te gaan informeren over de datum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberdj
Oizo1981 schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 15:59:
[...]

Heb je al iets vernomen over je winterbanden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
cyberdj schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 10:55:
[...]

Heb je al iets vernomen over je winterbanden?
Nee 26 oktober bestelbevesting en zou binnen 2 weken gebeld worden voor een afspraak. Dat zou uiterlijk vandaag zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrissie4
Patrix J. schreef op maandag 8 november 2021 @ 19:18:
[...]

Bij mij kleurt de ring in de hemel niet mee met de rest van de interieurverlichting, daarnaast vind ik die ook niet te fel maar ik heb de interieurverlichting dan ook op ‘gedimd tijdens rijden’ staan in de instellingen (foto 1).

Het midden-display daarintegen, met gebruik van Apple CarPlay vind ik wel veel te fel en deze is met de interieur verlichting/dashboard dimmer (foto 2) aan te passen. Hiermee dim je alle verlichting dus OOK de ring in de hemel. ;)

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Deze opties had ik al bekeken, maar volgens mij kan de plafondring niet afzonderlijk gedimd worden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Peter Vinke
  • Laatst online: 05-10-2024
Peter Vinke schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 15:36:
[...]

Vandaag bericht gekregen van Mattenloods.nl dat de matten te bestellen zijn, leverbaar van 22 November!
Link hieronder naar de juiste matten. Have fun!

https://www.mattenloods.n...remium-velours-automatten
Bij mattenloods hebben ze de proefzending van de matten voor de Lynk & Co 01 binnen, hier kun je alvast even meekijken.

YouTube: Testmatten voor Lynk & Co 01 van mattenloods.nl

Solar 2340WP | 9xBYD 260P6-36 | SolarEdge SE2200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toka402
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 05-04-2022
Hoi

Weet iemand hoe er wordt omgegaan met parkeer- en snelheidsboetes?

Ik heb de auto vorige week opgehaald en het kenteken van mijn vorige auto gebruikt om te parkeren zoals dat in de app stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vistu
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 15:39
Fibrenl schreef op maandag 8 november 2021 @ 19:01:
[...]

Eerst maar even zien of de voorwaarden ook aangepast zijn want er wordt wel vaker wat gezegd.
Heb net ook contact met ze gehad (over meerdere dingen), maar werd aan me bevestigd dat er een inzittendeverzekering is. Alleen de bestuurder is niet verzekerd... zelf zagen ze ook in dat het niet heel logisch is, maar daar zouden ze mee bezig zijn om op korte termijn in orde te krijgen!
Pagina: 1 ... 35 ... 181 Laatste

Let op:
Voor updates rondom leverdatums, bestellingen, etc. is er een apart topic: Het grote Lynk & Co 01 bestellingen topic.

Voor vragen over abonementen, zoals het opzeggen of overnemen daarvan, kan men hier terecht:
Het Lynk & Co Abonnement en overname Topic

Volgende onderwerpen moeten ook elders besproken worden:

Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.